Home » Archief » Een dikke muur van domheid


[04.02.2005]

Een dikke muur van domheid

Peter Breedveld

Naaktgym (58k image)

Negen dagen na de slachting van Theo van Gogh stond de moedige NRC-columnist Frits Abrahams al driftig tegen diens lijk te schoppen (‘Terug’, 11 november). Vorige week schreef Abrahams dat politici als Hilbrand Nawijn en Joost Eerdmans ‘vurig hopen op een derde politieke moord in Nederland’ (‘Overname’, 26 januari).

Koortsachtig schilderde Abrahams daarna de vestiging van een dictatoriaat onder de Vlaamse xenofoob Filip Dewinter, de gleichschaltung van de pers die dan volgt (HP/De Tijd wordt het officiële regeringsorgaan) en de opsluiting van dissidente journalisten.

Marokkanen en Antillianen zullen uit zichzelf al het land uit zijn gevlucht, meent Abrahams. Zijn beschrijving van allochtonen die op bevel van Dewinter op de trein worden gezet en naar vernietigingskampen worden afgevoerd blijft ons dus bespaard.

Met vertegenwoordigers van politiekcorrect Nederland was al nooit een normale discussie te voeren, maar nu lijken mij de toppen der waanzin wel bereikt. De schrijver Geert Mak beweert op televisie dat de film Submission is te vergelijken met de antisemitische propaganda van Joseph Goebbels. De columnist Jacques van Doorn blaat al maanden achtereen over de ‘islamfobie’ die ons land in zijn greep houdt en hoe die islamfobie eigenlijk niets meer is dan een soort gereïncarneerd antisemitisme.

Jacques van Doorn, die de terroristische aanslagen van Hamas heel oké vindt, die meent dat woorden dodelijker zijn dan kogels en dat flikkers ons straatbeeld verpesten, is uitschot. Maar hij heeft wel een podium in heel respectabele bladen en het is dankzij hysterici als hij dat in het buitenland de indruk is ontstaan dat in Nederland de pleuris is losgebroken en er elke nacht een nieuwe Kristallnacht plaatsvindt.

In Het Parool van 27 januari hekelen Loes de Fauwe en Arthur van Amerongen de manier waarop Arabieren in de media en in films worden afgebeeld. Haakneuzen in de Disney-film Aladdin, retorisch vragen De Fauwe en Van Amerongen zich af waar ze dat eerder hebben gezien. De manier waarop Arabieren in strips, films en populaire liedjes worden neergezet is er volgens De Fauwe en Van Amerongen de oorzaak van dat op dit moment vijfendertig procent van de Nederlanders volgens een NIPO-enquete ‘afwijzend’ tegenover moslims staat.

Zou het echt door Disney komen, of hebben de verschrikkingen van het wereldwijde moslimterrorisme er misschien ook iets mee te maken? Die frisse onthoofdingsfilmpjes, die we regelmatig via televisie en internet voor onze kiezen krijgen, zouden die nou helemaal geen invloed hebben op onze houding tegenover de islam? Zou er echt geen relatie zijn tussen die ‘afwijzende houding’ en –ik noem maar een dwarsstraat- imams die preken dat Europeanen lager dan varkens zijn, of dat homoseksualiteit schadelijk is voor de samenleving?

Wat hebben we nog meer: oproepen om homo’s van het dak te gooien, de slachting van Theo van Gogh, de bedreiging van Rachid ben Ali, de politici die met de dood worden bedreigd. De Fauwe en Van Amerongen nemen zelfs niet eens in overweging dat dergelijke berichten te maken kunnen hebben met het negatieve islambeeld van veel Nederlanders. Volgens hen is het allemaal de schuld van de media. En van de slechte inborst waarmee de meeste autochtone Nederlanders (behalve De Fauwe en Van Amerongen zelf, natuurlijk) nou eenmaal van nature zijn behept.

Nederland lijdt aan collectieve paranoia, hoorde ik de Vlaming Marc Verstappen vorige week donderdag zeggen in het radioprogramma De Avonden. Complottheorieën waren tot voor kort voorbehouden aan thrillerschrijvers als Jef Geeraerts en Tomas Ross, maar nu leest Verstappen zulke complottheorieën in de ‘serieuze pers’. “Dat gaat dan over de Hofstadgroep en zo”.

Holy Ravioli! Volgens Verstappen is de Hofstadgroep dus een verzinsel van hysterische politici en journalisten. Mohammed B, Jason W., Ismaël W., de doodsbedreigingen, allemaal ontsproten aan onze zieke breinen. Moslimdreiging? Wat nou moslimdreiging? Collectieve paranoia!

En verdomd, als tijdens het gesprek tussen Verstappen en interviewer Anton de Goede niet óók binnen de kortste keren de nazi’s komen aanzetten! Verstappen is organisator van het vorige week gehouden literaire festival Weerwoord, met op het programma onder andere een Avond van de Polemiek, waar Hugo Brandt Corstius aan meedeed. Daar was VVD-er Jozias van Aartsen ter sprake gekomen, die graag ‘leider’ van zijn ‘partijtje’ wilde worden. Andere VVD-ers hadden daar moeite mee dus Van Aartsen moest genoegen nemen met de titel ‘aanvoerder’. Brandt Corstius, die guit, merkte op dat ‘aanvoerder’ in het Duits wordt vertaald als ‘führer’ en in het Italiaans als ‘duce’. Hahaha! Ja, vond Verstappen, dat was weer scherp opgemerkt door die Brandt Corstius.

Nou! Onze vaderlandse intellectuelen zijn sowieso hartstikke scherp, de laatste tijd. Wat te denken van het inspirerende debat tijdens de Haagse Winternachten -ook een literair festival- zoals opgetekend in de NRC van 22 januari? Daarin werd gepleit voor een taboe op ‘beelden van seks en dood’. Dominee Freek de Jonge vroeg zich daarop af ‘of niet eerder het woord verdedigd moest worden’. Tegen zanger Frans Bauer, want die vindt De Jonge ‘een schending van de heiligheid’. Boekenrover en vrouwenmishandelaar Michaël Zeeman is het daar roerend mee eens. “Bauer, dat is smadelijke godslastering”, riep Zeeman. Hahaha! Die Zeeman, dat is pas een moedige polemist.

Dat zijn dan onze intelligentsia. Terwijl onze kunstenaars op straat worden afgeslacht, nemen zij keihard stelling tegen Frans Bauer. Een dikke muur van domheid trekken ze op en geen gelegenheid laten ze voorbij gaan om critici van het islamofascisme in de hoek te zetten als nazi’s die op niets anders uit zijn dan de vernietiging van alle moslims. En vervolgens huilen ze dat de nuance zo zoek is.

Algemeen, 04.02.2005 @ 14:33

[Home]
 

0 Reacties

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS