Home » Archief » Vrouw, deurknop, nekschot


[05.07.2007]

Vrouw, deurknop, nekschot

Traudl de Jonge

666 (98k image)

Zoals iedereen weet, heeft het partizanenleger van Tito (de grote communistische verzetsheld van het inmiddels geïmplodeerde Joegoslavië) geheel op eigen kracht de nazi’s in de pan gehakt. Desondanks vonden de Russen het nodig Joegoslavië in 1944 met een bezoek te vereren. Wat er vervolgens gebeurde, laat zich raden. Het Rode Leger verkrachtte alle vrouwen tussen acht en achtentachtig jaar. Bovendien werd alles wat los en vast zat – tot deurknoppen aan toe – gestolen. En iedere vermetele die het waagde zich te verzetten, kon – het zal u niet verbazen – rekenen op een nekschot.

De situatie liep zozeer uit de hand dat Tito zich gedwongen zag aan de bel te trekken bij Eerste Kameraad Stalin. Tito stuurde Milovan Djilas naar Moskou om te vragen of het Rode Leger niet eens op kon houden goede Joegoslavische communisten te verkrachten, te bestelen, of om zeep te helpen. Stalin nam het allemaal nogal luchtig op. ‘Na een mars van tweeduizend kilometer door de steppen, oog in oog met de vijand, hebben soldaten van het Rode Leger recht op een verzetje’, zo luidde zijn commentaar.

Linkse medemensen (lieden die sympathiek staan tegenover het gedachtegoed van PvdA, SP, GroenLinks, de Internationale Socialisten of AFA) ontkennen graag dat het Rode Leger – in 1944 en 1945 – moordend, plunderend en verkrachtend Oost-Europa heeft ‘bevrijd’ van het fascisme. Sommige scherpslijpers gaan zelfs zo ver op hoge toon bewijzen te eisen. Gelukkig kunnen ze op hun wenken worden bediend. Sla Conversations with Stalin van Milovan Djilas er maar eens op na. Interessante kost voor wereldverbeteraars in het algemeen en de nieuwe hoofdredacteur van dagblad Trouw in het bijzonder!

Historicus Traudl de Jonge (Heiligerlee, 24 oktober 1973) is als onderzoeker verbonden aan het Stutterheim Del Ferro Instituut te Amsterdam. Aan de Zuid-Afrikaanse universiteit van Witwatersrand promoveerde zij in 1999 op het proefschrift Eyewash and deceit, an introductory study of Maoism and the communist quest for a paradise.

Algemeen, 05.07.2007 @ 07:58

[Home]
 

115 Reacties

op 05 07 2007 at 08:06 schreef Jimmy:

Apart idd, eerst vochten de radicaal-linkse Partizanen tegen de nationaal-socialistische agressie.

Vervolgens kwamen de communisten de radicaal-linkse Partizanen in de pan hakken.

Dat allemaal onder tevreden toeziend oog van gematigd linkse Nederlanders.

Een geheel linkse aangelegenheid. Het verbaast me niets.

op 05 07 2007 at 08:34 schreef daniel:

Cornelius Ryan verteld over zulke misdragingen in "the last battle", de val van Berlijn. Dat ze dat in de rest van oost europa ook gedaan wist ik niet. Het is overigens een redelijk leesbaar boek, alleen staren de generaals een beetje te vaak over vlaktes.

op 05 07 2007 at 08:43 schreef hosseyn:

Ik vraag me af wie die ‘linkse mensen’ zijn, die van nix weten. Volgens mij is dit algemeen bekend. Het lijkt me verder iets van alle tijden en liever dan me druk maken over de russische soldaten, doe ik dat over de Janjaweed, of al die andere dappere soldaatjes van Allah, die op dit moment hetzelfde doen.

Deze bewering klinkt mij net zo in de oren als de bewering dat nederlanders zich geen rekenschap geven van het zwarte slavernijverleden – ik heb hier eens onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat 95% van de Nederlanders het idee koesterde dat ‘de nederlanders’ de ergste slavenhalers waren, maar ook het grootste aandeel hadden aan de slavenhandel van alle landen. Voorts dachten veel mensen dat NL het ook nog eens had uitgevonden.

O ja, en de stellige overtuiging van iedere ondervraagde was dat niemand hiervan afwist in Nederland, alleen de ondervraagde zelf.

op 05 07 2007 at 09:03 schreef daniel:

Hosseyn

Ik weet niet wie je bent, waar je vandaankomt en wat je leeftijd is. Maar er is jarenlang gedweept met de Russen en het Rode Leger. Het staartje daarvan heb ik nog meegemaakt. Voor alle misdaden zijn smoesjes verzonnen, het zou wel meevallen of de Duitsers hadden het toch verdient. En ondertussen maar kankeren over de Amerikanen.

Wat er gebeurd is dit. We kunnen op het NOS journaal het gejammer van de kinderen horen die bij een zelfmoordaanslag, waar ook een Nederlandse soldaat bij omkwam, getroffen werden. Het toont zonder censuur en mooie praatjes de barbarij van de moslimfundentalisten aan.

Maar dat boeit links niet, die zijn bezig handtekeningen te verzamelen voor een onderzoek over Irak.

op 05 07 2007 at 09:05 schreef filantroop:

Ach, alle ideologieën van de afgunst (socialisme, communisme, nationaal-socialisme en islamisme) hebben de neiging om in de overwinningsroes erop los te slaan en copuleren. Het zit gevangen in de primaire gedachte van die ideologieën dat de “bevrijding” beloond moet worden.

op 05 07 2007 at 09:12 schreef Peter Breedveld:

Dat is interessant onderzoek, Hos. Jij bent overduidelijk geen huis-tuin-en-keuken-geitenneuker. Doe dáár eens een artikel over schrijven voor FN.

Desondanks betwijfel ik dat het algemeen bekend is dat de soldaten van het Rode Leger zich misdroegen bij de bevrijding van Oost-Europa. Bij mij op school werd er geen aandacht aan besteed. Mij werd steeds voorgehouden dat ik niet moest vergeten dat, behalve de Amerikanen, ook de Russen grote offers hadden gebracht. Dat er nog wel een ander kantje aan dat verhaal zat, heb ik zelf moeten ontdekken.

Net als trouwens dat de Tachtigjarige Oorlog niet ging om godsdienstvrijheid, maar om belastingen. Tja, zo ken ik mijn Nederlanders weer. Ik had het altijd al raar gevonden: in mijn omgeving was niemand die hoog inzette bij principekwesties.

Over de Politionele Acties, de full-blown koloniale oorlog in Nederlands-Indië, hoorde ik ook pas voor het eerst bij mijn Indische vrienden thuis, toen ik een jaar of veertien was.

Maar over de slavernij, en dat Nederland de laatste Europese grootmacht was die die afschafte, ben ik inderdaad overmatig ingelicht door mijn schuldbewuste calvinistische meesters en juffen.

op 05 07 2007 at 09:12 schreef Hannah:

@ Hosseyn: Dat is een heel frappante uitkomst van dat onderzoek, omdat ik regelmatig dat verwijt van de slavernijschuld van nederland in de voeten geschoven krijg (en het ‘feit’ dat het in de doofpot wordt gestopt, er niets over in de geschiedenisboeken zou staan noch bij geschiedenis op school zou krijgen) als ik met een moslim discussieer.

Het slavernijverleden van Nederland zat trouwens ook in die ‘rap’ van die heel boze jongen, Salahdin.

Ik vond zijn tekst belachelijk, ik persoonlijk ontken helemaal niets, het staat in elke geschiedenismethode. Volgens mij erkennen we al decennia lang schuld (zonder schadevergoeding dat wel), wordt er ook al decennialang onderzoek naar gedaan en over gepubliceerd. Keerpunt in erkenning zijn wellicht (?) de jaren 60/70, zie de schuldfase van het Tropenmuseum met regelmatig tentoonstellingen over de zwarte bladzijden van de nederlandse koloniale geschiedenis.

En toch worden wij allemaal (uitzondering) als een soort nazi’s afgeschilderd door Salahdin. Of moet je die Salahdin niet serieus nemen, omdat hij een bepaalde werkvorm van overdrijving kiest? Het probleem is dat hij het volgens mij echt meent deze verdraaiing van ondermeer onze eigen geschiedopvatting. En dat hij een cultstatus heeft bij een jonge boze generatie (van niet alleen moslimjongeren) die vindt dat eindelijk iemand zegt wat (volgens hen) nooit gezegd wordt.

op 05 07 2007 at 09:19 schreef Hosseyn:

@Filantroop

Als de rijke, vrije landen als bevrijders binnenkomen, dan gaat het copuleren natuurlijk geheel op vrijwillige basis. De één miljoen hoeren van Saigon moeten de tijd van hun leven hebben gehad.

op 05 07 2007 at 09:26 schreef Hosseyn:

@ Daniel

Hosseyn El-Beyar is mijn avatar. Ik ben oud genoeg om de lege plek van het WTC te hebben gezien vóórdat het zelf maar gebouwd werd. Ik herinner mij orkaan Beulah, waarvan ik flink zeeziek was, en de dood van Jimi Hendrix. En altijd was er naast het linkse verhaal, ook dat van rechts. Helaas zijn politiek en moraal maar al te vaak belangrijke motieven van de geschiedschrijvers.

@Peter
Ik heb al een artikel daarover. Het heeft 2450 woorden, dat lijkt me wat lang voor deze site.

op 05 07 2007 at 09:33 schreef Peter Breedveld:

Hafids artikel over Gods vriendinnetje is ongeveer zo lang. Het hoeft dus geen probleem te zijn. Maar het zou ook in twee of drie delen kunnen worden geknipt.

op 05 07 2007 at 09:34 schreef ReneR:

De feiten zijn zoals ze zijn.

Maar qua eigen visie slaat het stuk helemaal nergens op. Stalin wordt weer geasocieert met PvdA; S.P. (GAAAAAAAAP) en Groenlinks. Stalin is niks anders dan een diktator geweest in een zogenaamd communistische verpakking. Wat hebben de verkrachtingen destijds te maken met het socialisme of het communisme? Helemaal niets. Het is wellicht een isseu geweest bij een oorlog; ook bij de amerikanen in Vietnam of die van Alexander de Grote.

Over het onderzoek naar Irak kan je kort zijn; een meerderheid van de nederlanders wil dat daar geen miljoenen meer heengaan evenals Afghanistan. Balkenende zet dit toch door; mooi staaltje van rechtse politiek en daar reken ik die zogenaamde PvdA ook onder. Jullie zijn hier stekeblind want de PvdA is een rechtse neoliberale partij geworden die het prima kan vinden in een coalitie met de VVD; dat mochten we 8 jaar ervaren. Jullie hebben hier een verdomd kort geheugen. Zelfs de VVD leden en de ondernemers wilden liever Kok als premier dan Dijkstal of Bolkestein; dat was de uitkomst van een onderzoek in die periode. Ja; ik weet het nog heel goed hoor!

Wie het met de rechtse politiek eens is en vind dat hij of zij graag nog meer belasting wil betalen ten bate van de "wederopbouw" Verrewegistan; die moet het maar even komen zeggen. Die zijn net zo naief als de meest domme en naieve linkse partij en de zogenaamde wereldverbeteraars.

Ik ben links georienteert; maar ik zeg; dat ze elkaar maar moeten afmaken daar; want dat willen ze toch zo graag. Een westerse heropvoeding; dat zal falikant mislukken, laten ze maar lekker hun papaver in de reet stoppen en leven zoals in de Middeleeuwen. Het enigste wat ons rest; is er een grote muur omheenbouwen zodat er niks meer in of uit kan.

Zo, heel wat anders dan die rechtse ballen; die ineens de "linkse" maakbaarheid van de samenleving zitten uit te proberen in een ver land. Hoezo hypocriet en wie is hier dan links of rechts bezig; verdomme wat een ultra-domheid wordt hier weer ge-etaleert. Hoeveel miljoenen willen jullie daar dus nog besteden aan het hersenspinsel van Bush; Balkenende en piklikker Hoop Scheffer??????

op 05 07 2007 at 09:35 schreef Hosseyn:

Toen de slavenhandel overal werd afgeschaft was Nederland helemaal geen soevereine staat, maar de facto was er allang geen handel meer. In Suriname is de slavernij heel laat afgeschaft, en eea hing samen met herstelbetalingen die de planters eisten, weinig verheffend, ja. Overigens was 40% van de slavenhouders in Suriname zwart. Voor de zwartwit denkers onder ons.

En de arabieren en afrikanen hebben de slavernij ùberhaupt nooit afgeschaft, daartoen zijn ze gedwongen door de westerse grootmachten. Slavernij bestaat nog steeds, de geroofde aziatische kinderen die in Saoedi-arabië werken, de chinezen, pas nog in het nieuws, en onze eigen oosteuropese prostituées, niet te vergeten.

op 05 07 2007 at 09:45 schreef Hosseyn:

@ReneR

Als het westen zich terugtrekt uit Afghanistan en Irak zal er een oorlog komen zoals we nog niet eerder hebben gezien: Midden-Oosten, Iran en Pakistan zullen worden meegezogen. De oliemarkten storten in en wie zal dan nog aan de kant blijven staan? De economische crisis die gepaard gaat met zo’n scenario zal ongeëvenaard zijn.

op 05 07 2007 at 09:57 schreef Hosseyn:

Ik ben trouwens zelf ook links georiënteerd, maar het links van vandaag de dag is wel erg wereldvreemd: zie Marcel van Dam met zijn preek in de VK van vandaag over gelijke rechten voor allochtone jeugdcriminelen uit de binnensteden. Dit is de PvdA-huichelaar ten voeten uit.
Joden, homo’s en ondernemers worden weggetreiterd uit de steden, maar aanpakken mag niet, roept de oudbewindsman vanaf zijn Veluwse landgoed. 14 hectaren groot is het, als ik mij goed herinner. Een perfecte plek voor een Lubberskampement. Als de linkse pavlovreactie juist is, dat het probleem van criminele hangjongeren ‘maar een klein aantal raddraaiers’ betreft, waar is, laten we ze dan huisvesten in Marcel’s backyard. Daar passen alle randgroepers van NEderland in!
Dan mag hij praten. Godvergeten imbeciel!

op 05 07 2007 at 09:58 schreef Jimmy:

Salah Edin’s benadering van Nederland vind ik zo ondankbaar – een dag Afghanistan zou ‘m goed doen. Als ik Christelijk was, zou ik bidden voor meer wijsheid bij hem. Als er jongeren zijn, die zijn eenzijdige blik voor waar aannemen, dan vind ik dat droevig. Je moet toch wel een inktzwart hart hebben, als je een prachtig land als Nederland slechts associeert met slechte dingen. Wat een vreselijke voorstelling van de wereld heb je dan.

Nederlanders hebben overigens meer dan genoeg gedaan om de daden van voorvaderen te vereffenen met de nazaten van slachtoffers (van onze voorvaderen). De kansloze situatie van die landen is vooral aan die landen zelf te danken – en hun leiders, hun beleid, hun instelling. Ik voel geen milimeter schuld of aansprakelijkheid.

Laatst zag ik op tv twee Surinaamse vrouwen (een docente vrouwenstudies…) die zaten te klagen dat onze slavernijgeschiedenis te weinig aandacht kreeg in de geschiedenisboekjes – zielepieten zijn het en pertinent onwaar. Prachtige redenatie hadden ze overigens: fouten in het verleden gemaakt, zijn niet ineens voorbij. Nou, dan kunnen we dus flink wat geld eisen van de nazaten van Napoleon en de Nazi’s.

De enige fout die het Westen nu maakt, is om ontwikkelingshulp te geven aan de derde wereld. Elke vorm van ontwikkelingshulp vernietigt ondernemerschap, maakt landen afhankelijk van ons en houdt de mensen in de derde wereld arm.

op 05 07 2007 at 09:59 schreef hosseyn:

Nu komt een van de zinnen wel erg krom uit. Sorry, het moet natuurlijk zijn:

Als de linkse pavlovreactie juist is, dat het probleem van criminele hangjongeren ‘maar een klein aantal raddraaiers’ betreft, laten we ze dan huisvesten in Marcel’s backya

op 05 07 2007 at 10:02 schreef hosseyn:

Wie is toch die Salah Edin?

op 05 07 2007 at 10:03 schreef Jimmy:

@Hosseyn

Moedig dat je Van Dam’s columns nog doorneemt. Het doet altijd zo’n pijn aan je goede verstand.

op 05 07 2007 at 10:09 schreef hosseyn:

Ik heb de vk al verschillende keren afgezegd, maar mis dan mijn dagelijkse portie ergernis. De afgrondelijke domheden van de Abdollahs, Bouali’s, van Dammen… Een kameel heeft ook een paal nodig om zich tegenaan te schurken.

op 05 07 2007 at 10:20 schreef Jimmy:

@Hosseyn

Ongelooflijk is wel dat Hosseyn’s clip mede mogelijk gemaakt is door de Nederlandse overheid zelf – puur masochisme – middels het TAX fonds.

Lachwekkender nog, is dat twee ministeries daar mee akkoord zijn gegaan, min. v. econ. zaken (videoclips zijn blijkbaar groeimarkten) en min. v. onderwijs (Edin roept op tot begrip voor radicalisering bij jongeren – precies hetgeen wat het abominabele VMBO nodig heeft.)

Dit is zijn clip (tekst kon ik niet vinden.)

http://startcity.eu/1046-Salah-Edin-Het-Land-Van-videoclip.html

Ik ben geen hiphop fan, maar dit is gewoon ook geen kwaliteit. De flow loopt niet, Edin mist innovatieve teksten, de melodie pakt slecht en de beats moeten sneller – een slechte investering van het min. v. econ. zaken. Al heeft Edin wel de onbegrepen-en-boze-rapper-attitude goed te pakken – dat geef ik hem na.

op 05 07 2007 at 10:21 schreef Jimmy:

Hosseyn’s clip = Salah Edin’s clip.

Sorry – en dat meen ik oprecht. Te snel getypt

op 05 07 2007 at 10:23 schreef daniel:

Hosseyn

Dankje, nu weet ik je een beetje te plaatsen. Hendrix ging dood nog voor ik werd geboren, maar ik heb wel graag naar ‘em geluisterd.

Is er in Nederland wel een rechts wat verhaal kan houden? Ik heb er nooit wat van gemerkt. Niet in de media, niet op school, niet in gesprekken met mensen.

Wat slavernij betreft. Ik snap niet waarom het westen zich voor iets zou moeten schamen wat alleen in het westen en door het westen is afgeschaft. Slavernij bestaat namelijk nog steeds in de rest van de wereld, als onze voorouders het niet hadden afgeschaft was het dan wel ok geweest?

Dat schijnt namelijk wel te gelden voor de rest van de wereld. En dat is een beetje wat ik bedoel.

op 05 07 2007 at 10:35 schreef ReneR:

Hosseyn Quote:

"Als het westen zich terugtrekt uit Afghanistan en Irak zal er een oorlog komen zoals we nog niet eerder hebben gezien: Midden-Oosten, Iran en Pakistan zullen worden meegezogen. De oliemarkten storten in en wie zal dan nog aan de kant blijven staan? De economische crisis die gepaard gaat met zo’n scenario zal ongeëvenaard zijn".

Dat is een doemscenario; zoals ik gewend ben van Donner ten tijde van de EU-grondwetreferendum. Ben je lid van het CDA? Ik zeg; dat het geweld wellicht zal aanhouden; maar dat ze vanzelf spuugzat worden van de bloeddorst. De aanwezigheid van westerse soldaten in hun ogen "heilige" gebieden zal hen doen samenbinden en voeding geven tegen die westerse soldaten te vechten. De geveinzde gemeenschappelijke vijand. De aanslagen van 9-11 waren ook het gevolg volgens Bin Laden van de aanwezigheid van amerikaanse soldaten op Saoedische bodem na de eerste golfoorlog; weet je het nog? Als de westerse soldaten in Irak weg zijn; staan ze alleen nog tegenover elkaar. Laat de natuur daar maar zijn gang gaan in plaats dat Nederland overal weer de wereld moet gaan redden; zoals ze dat ook op het gebied van het milieu belastingtechnisch al jaren plegen te doen.

op 05 07 2007 at 10:38 schreef hosseyn:

de slavernij waarover wij het hebben (dus die van de klassieke tijd buiten beschouwing gehouden) begon toen de Portugesen een stukje noordafrika bezetten en daar ontdekten dat er hopen winst werd gemaakt met slavenhandel, door afrikanen en arabieren. Let wel, het afrika waar zij kwamen was de ergste mogelijke slavenmaatschappij, met een slaaf/meester verhouding van één op één.
Portugal sprong er vlug in, om geen deel van de koek te missen. Tweehonderd jaar later kwam ook Nederland erbij. Overigens was het eerste slavenschip in Nederlandse handen buit van een kaper. Die hollanders wisten niet wat ze met die slaven aanmoesten en besloten in Middelburg slavenmarkt te houden. De autoriteiten kwamen ertussen, want mensenhandel, ja, dat doen wij niet. De slaven, 200 als ik mij niet vergis, mannen vrouwen en kinderen, werden vrijgelaten, opdat ze zich met werken in het levensonderhoud konden voorzien. Ik heb mij vaak afgevraagd wat er van ze geworden is! Elk spoor lijkt hier te verdwijnen, al heeft Michiel de Ruyter in zijn blauwgeruitekieltijd een zwarte vriend, Jan Compagnie genaamd.
Vele jaren later. Op een ravitailleringstocht op een onbekende kust horen de mannen van De Ruyter van een stel inlanders dat hun koning Nederlands spreekt: De Ruyter gaat kennis maken en vindt zijn oude vriend, Jan Compagnie!

op 05 07 2007 at 10:38 schreef Quasimodo:

Ach, Ik vraag me vaak af of iedereen nou echt zo dom is als hier of op andere blogs nou zo vaak wordt beweerd. De bloedige "bevrijding" van Oost-Europa was volgens mij al verplichte kost op de havo/vwo in de jaren 70. En ik heb een PvdA gemeenteraadslid uit Amersfoort met droge ogen horen beweren dat ze liever in de DDR zou wonen dan in de VS, maar ook een verre achterneef uit Zuid-Afrika dat "die kaffer wil self nie neks nie en vraag aan ons die blanke om te regeer". Goed praters heb je in alle kampen en van alle tijden. Sukkels ook. De grootste oorlogsmisdadiger uit de Europese geschiedenis voor A. Hitler is N. Buonaparte. Maar denk je nou echt dat ze in Frankrijk vertellen dat zijn veldtochten met bloed gechreven werden? Welnee, Honeur et gloire pour la France! (overigens trokken de Kozakken in 1813 toen ook al brandschattend door Oost-Europa, niks nieuws. Misschien wel voor onze politici, die denken dat je met een goed gesprek in Verweggistan of Balkania een plaatselijke bendeleider op andere gedachten kan brengen (variant op een kopje thee om de boel bij elkaar te houden), maar de praktijk is vaak smerig en rauw. Helaas.
Links/rechts, ik weet niet meer wat dat is. Hooguit als ik naar mijn handen kijk.

op 05 07 2007 at 10:39 schreef ReneR:

@Jimmy

Die vette surinaamse wijven hier moeten niet zeuren over de slavernij.

Dankzij de slavernij zitten ze nu hier in Nederland hun eigen Roti te vreten en niet ergens in Afrika onder de vliegen in de hitte. Met plezier zou ik ze terugsturen naar Congo; inclusief oprotpremie zodat hun speklagen niet te snel wegteren

op 05 07 2007 at 10:43 schreef Hosseyn:

Jij dicht de fundamentalisten rationele motieven toe: think again. Ook als de laatste soldaat van hun bodem is verdwenen, zullen ze een casus belli vinden. Voorzover er in dergelijke gebieden stabiliteit heerst wordt die veroorzaakt door militaire dictaturen, vallen die weg, met of zonder hulp van het westen, dan creër je een chaos die decennia gaat duren en waarvan de uitkomst onvoorspelbaar is, behalve dat we dan vele miljoenen slachtoffers verder zijn.

op 05 07 2007 at 11:02 schreef hosseyn:

@ReneR

Wat Surinaamse klagers maar niet onder ogen willen zien, is dat zij net zo goed afstammelingen zijn van de slaven als van de meesters: een groot deel van de meesters was zwart, of gemengd – daarnaast verkrachtten die meesters natuurlijk alle leuke jonge meiden, want zo ging het. De Surinaamse creolen zijn gewoon halve nederlanders, maar het is nu eenmaal lonender in deze maatschappij om je te identificeren met de slachtoffers en niet met de daders. Een goed voorbeeld van dit automatisme is Bob Marley, die zich erg inzette voor zwart bewustzijn. Maar kijk eens naar de bekende foto (helaas niet op google te vinden) van zijn vader: Norval Sinclair Marley – een dikke engelse planter, witter vind je ze niet! De officiele site van de marley familie laat hem ook niet zien, hij valt slecht te rijmen met de zwarte gedreadlockedte messias!

op 05 07 2007 at 11:36 schreef Peter Breedveld:

Even off-topic en tussen door, maar wat ik nu toch weer in de Telegraaf lees…

op 05 07 2007 at 11:36 schreef filantroop:

@Hosseyn

In mijn korte bijdrage hierboven meende ik te moeten refereren aan geweld en verkrachting door vermeende bevrijders. De vraag of prostitutie daar ook onder valt, mag wat mij betreft aan een nader onderzoek onderworpen worden, maar mij lijkt het dat het fenomeen meer een kwestie van vraag en aanbod is, en niet slechts het gevolg van afdwongen vraag. Immers, prostitutie komt overal voor waar vraag en aanbod elkaar in stand houden, zelfs op grote schaal in ons land, waar we sinds mensenheugenis al geen bevrijders meer hebben mogen verwelkomen.

op 05 07 2007 at 11:38 schreef Hosseyn:

Wat mij verbaasde, Peter, is dat ze überhaupt langskwamen.

op 05 07 2007 at 11:39 schreef hosseyn:

Laten we overigens niet vergeten dat het woord martelen aan devaluatie onderhevig is. Zouden ze de man met waterpistooltjes hebben beschoten?

Ach nee, daarvan ga je niet dood.

op 05 07 2007 at 11:43 schreef Hosseyn:

@Filantroop

Tja, hoeveel keus heb je als je familie van 15 man van het platteland is verjaagd door de noorderlingen en zuiderlingen en VS ‘adviseurs’?
En dan zit je in een uitpuilende stad waar niemand geld heeft of vreten, behalve die GI’s? En die familie zal ook wel druk uitoefenen, prostitutie en vrouwenhandel is in Azië altijd al een grote traditie geweest.

op 05 07 2007 at 11:46 schreef Peter Breedveld:

Maar er is al een zondebok gevonden ook, namelijk horrorfilms.

Mijn complottheorie: die agenten hebben uitdrukkelijke instructies gekregen van Jeroen Dijsselbloem om niets te doen. Dit is precies wat Dijsselbloem nodig heeft.

Dit tussendoor, terug naar het Rode Leger en de linkse medemens.

op 05 07 2007 at 11:52 schreef Hosseyn:

Wat is dat AD stuk trouwens slecht en warrig geschreven, wat staat hier in godsnaam?

‘Ze zou een kennis van het slachtoffer Björn zijn. Door het vertellen van kwaad over hem zijn de twee eerder opgepakte verdachten mogelijk aangezet tot hun daad, zegt een insider.’

op 05 07 2007 at 12:02 schreef Peter Breedveld:

Ja, bij het AD doen ze erg hun best om de meest onleesbare krant van Nederland te maken. Vormgevers, eindredacteuren en de redacteuren zelf zetten hun beste beentje voor om er een grote soepzooi van te maken.

Nadat de Haagsche Courant, waar ik zelf heb gewerkt, is opgegaan in het AD, zijn ook daar alleen de meest talentloze prutsers gebleven. Iedereen die iets kon is of ontslagen of uit eigen beweging vertrokken. Ik kan me voorstellen dat dit bij alle andere fuserende kranten ook zo is gegaan.

op 05 07 2007 at 12:04 schreef Jimmy:

Ik heb vorig jaar het eerste deel gezien – afschuwelijk. Zulke shit hoef ik niet nogmaals te zien, stelletje sicko’s.

Ik ben benieuwd hoe Dr. Mengele geïnspireerd werd, die was toch al bezig vóór dat er horrorfilms waren.

Het motief was me onduidelijk in het stuk. Of is het motief net zo macaber als in de film: er is geen motief, slechts een onverbiddelijke willeke; een ziekelijke behoefte om een onschuldig persoon dood te martelen.

op 05 07 2007 at 12:04 schreef hosseyn:

Dat gaat overal zo, behalve bij de gemeente Amsterdam. Daar hebben ze alle ezels weggepromoveerd naar A2000, vervolgens dit armpje afgehakt en geprivatiseerd, weg ezels! Maar inmiddels zijn we een decennium verder en hebben nieuwe ezels de boel overgenomen.

op 05 07 2007 at 12:15 schreef Datwilmentochnietzien:

Het gebruik van het woord "bevrijding" is al bevooroordeeld: elk Pool kan je vertellen dat de oorlog voor hun 5 jaar Duitse en daarna 44(!) jaar russische bezetting betekend heeft.

Koningsberg is nog immer russisch: ja Hitlers vrees voor het communisme was helemaal zo gek nog niet! Bolsjewismus heet het lot dat Oost-Europa getroffen heeft. Het westen hield het voor gezien toen West-Europa bevrijd was en Oost-europa heeft de prijs voor de "goede vrede" betaald!

Wist u dat Stalin meer dode Russen op zijn gewten heeft dan Hitler?

op 05 07 2007 at 13:05 schreef DvR:

Heerlijk, die wandelende encyclopedieën hier.

Met dank aan Hosseyn hier toch Norval Sinclair Marley, vader van Bob, mogelijk in zijn dunnere jaren:

"Este es Norval Sinclair Marley, el padre de Bob Marley."
Meer op http://www.bob-marley.es/2006/06/

op 05 07 2007 at 13:09 schreef hosseyn:

Geweldig, DVR! Dat maakt Bob Marley dus een ‘Wigger’!

op 05 07 2007 at 13:16 schreef hosseyn:

hij stierf trouwens aan uitzaaïngen tengevolge van melanoom, een erg ‘witte’ ziekte; Jah Rastafari gunde hem geen sikkelcelanemie.

op 05 07 2007 at 14:04 schreef Jimmy:

Muriel Muyres heeft ook zo z’n ideeën over links.

http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=3965&titel=Hoe_gaat_het_afschieten_en_ruimen_van_Linkse_bestuurders_in_zijn_werk._

Tsjonge, wat een haat.

op 05 07 2007 at 14:49 schreef daniel:

Dat z’n stukken tot het einde uit kunt lezen…

Meestal weet ik na 3 regels niet meer waar het over gaat. Dit keer wil ik het ook niet weten.

op 05 07 2007 at 18:46 schreef Hannah:

Is de schrijvers- en lezersclub hier dan een verlengde van het vrije volk publiek?

op 05 07 2007 at 19:20 schreef hosseyn:

Lijkt me niet Hannah, ik dacht dat we wat slimmer waren – toch?

op 05 07 2007 at 19:20 schreef hosseyn:

Lijkt me niet Hannah, ik dacht dat we wat slimmer waren – toch?

op 05 07 2007 at 20:04 schreef loesje:

Ha ha ha ha, het Vrije Volk publiek! Hannah, Hosseyn, toe nou, ik had jullie hoger ingeschat. FN-ers iets slimmer? Lieve schatten, wie bepaalt dat? Wat maakt dat mij dan? Ik lees graag de site hier, evenals die van Het Vrije Volk, Nekschot, Nederkrant en die stouterds van GeenStijl. ;-))
Heerlijk, dat generaliseren, doen jullie dus stiekem ook een beetje. Boefjes.

op 05 07 2007 at 20:15 schreef Peter Breedveld:

Frontaal Naakt verhoudt zich tot Het Vrije Volk als – zeg – de VPRO (die uit de jaren zeventig en tachtig) tot SBS6, jazeker wel, Loesje. Onvermijdelijkerwijs zijn FN-lezers slimmer dan Vrije Volklezers. Wat niet wil zeggen dat elke individuele FN-lezer slimmer is dan elke individuele Vrije Volklezer. Ik bedoel, Lucky Bee is ook een FN-lezer.

op 05 07 2007 at 21:11 schreef loesje:

Loesje, breek jij daar nu je knappe hoofdje niet over.

op 05 07 2007 at 21:11 schreef hosseyn:

Gansje!

op 05 07 2007 at 21:30 schreef loesje:

Peter, nu zet je me toch aan het denken met je voorbeeld. Ik moet toegeven dat die helder is. Ik hoop alleen dat in deze context met slimmer niet elitair bedoeld wordt. Corpsbal-achtig zal ik maar zeggen.(Ik weet het, nu generaliseer ik ook) Maar van elitair word ik altijd een beetje ballorig.

op 05 07 2007 at 21:37 schreef loesje:

Wat sien ik!? Nog een Loesje? Hoe weet die Loesje trouwens dat ik en knap hoofdje heb?

op 05 07 2007 at 21:42 schreef hosseyn:

Sorry kind, Hosseyn heeft de neiging mensen al aan te spreken in de afzenderregel. Trouwens wat is er mis met elitair? Wat met generaliseren?
Hosseyn stelt zich de vrouwen bij voorkeur voor met een knap hoofdje.

op 05 07 2007 at 22:39 schreef loesje:

Bij elitair moet ik altijd denken aan een sketch uit Monty Pyton`s Flying Circus. Waarin een stel bekakte Engelsen niet verstaanbaar spreekt maar (probeer het fonetisch weer te geven) voortdurend, fwa fwa fwa fwa roept.Wanneer ik in mijn stadsbussie de dames en heren van `t geleerdheid zal ik maar zeggen naar het Universiteitcentrum vervoer, hoor ik ook regelmatig gesprekken die op soortgelijke wijze worden gevoerd. Zelfs hele intieme gesprekken.Maar ja, de chauffeur is onzichtbaar, personeel eigenlijk dat je gevoeglijk kan negeren, toch? Dat versta ik onder elitair, en die vorm werkt enorm op m`n lachspieren. En daar wordt ik dan weer ballorig van.
En je hebt gelijk, er is bij nader inzien niks mis met generaliseren. We ontkomen er geen van allen aan. Nou ja, als het maar enigzins sportief blijft.
Wat dat knappe hoofdje betreft, je maakt op het scheiden van de markt de dag van dit 53 jarige gansje nog goed.;-) Dank!

op 05 07 2007 at 22:56 schreef Hosseyn:

maar goed, we hadden het over intelligentie: aangezien we een gemiddelde hebben, en de curve in een klokpatroon te vatten is, is de top van de grafiek noodzakelijkerwijs smal. Dat is elitair. Het is pas echt aanmatigend om dat te ontkennen. Van die mensen die het zeggen dat het heel verfrissend is om eens met een arbeider te praten. Gimme a break. Daar trapte mevrouw de Horde ook al in.

Ben ik trouwens de enige die bij de affaire Bokito aan José Ortega Y Gasset moest denken? Wat een perfecte metafoor voor onze samenleving. De horde die baltst voor de aap.

Wat betreft die massaverkrachtingen, want Traudl heeft hier een punt, maar even los van het morele en politieke aspect: puur biologisch gezien is het niets anders dan gezonde exogamie; europa hoefde in de jaren veertig niet te vrezen voor inteelt. En voor trauma’s had men geen tijd. Misschien gaf de genetische variëteit wel de dynamiek die het Wirtschaftswunder mogelijk maakte. Of groeiden uit de communistische inseminaties de zwammen van RAF en Baader-Meinhof? Traudl, licht ons bij.

op 05 07 2007 at 22:57 schreef hosseyn:

graag gedaan, loesje!

op 05 07 2007 at 23:58 schreef Hannah:

Ik heb niet echt een positief beeld van het iq van de gemiddelde bezoeker van hetvrijevolk. Nou kom ik er schier nooit, dus wellicht is het een vooroordeel.

(Niet dat ik op FN zo excelleer; op een of andere manier voel ik me hier altijd zo intellectueel gehandicapt (falen) te midden van de intelligensia op FN dat dat zich vertaalt in rammelende zinnen).

op 06 07 2007 at 03:08 schreef Peter Breedveld:

Ik spreek wel eens mensen die ongeveer hetzelfde zeggen als jij, Hannah. Nergens voor nodig, zo geïntimideerd te zijn. Ik ben ook altijd erg onder de indruk van de kennis van een aantal stamgasten hier. Daar profiteer ik maar van.

op 06 07 2007 at 07:49 schreef hosseyn:

Hanna, het zijn vooral halve autisten die hun stokpaardjes berijden. Met een inburgeringscursus, Wikipedia en een woordenboek kom je heel ver.

op 06 07 2007 at 08:04 schreef Jimmy:

@Hannah

Oei, het was niet mijn bedoeling om HVV hier in de positie van schietschijf te dringen. Ik was mijn handen in onschuld.

Ik moet ook FN’ers en PB complimenten maken; goede columns en dan nog gratis ook – chapeau! Jammer dat ik deze site pas kort ken. Sommige commenters lijken inderdaad een literaire schrijfstijl te hanteren en dan nog met feitelijk juiste en consistente meningen (en dan nog vaak vrijheidslievend van aard ook. )

@Peter

Ik zie dat je ook fan bent van Liesbeth Wytzes – gezien de link. Ik vind haar echt een briljant polemiste/ columniste. Als je de reacties leest bij Elsevier, dan heb ik vaak het idee dat ze haar niet op waarde schatten. Volgens mij is het juist haar insteek om te polariseren en op een leuke manier. Ze verdient een groter publiek. Anyway… Ik ga douchen, de plicht roept.

Btw, Sargasso heeft Muriel Muyres ook al ontdekt – hilarisch.

op 06 07 2007 at 08:21 schreef Hosseyn:

Wytzes heeft wat veel rechtse columnisten hebben: op de sommige relevante vlakken een gezonde mening – maar dan betreden ze terreinen waar ze de ballen verstand van hebben, en komen dan met volkomen ongefundeerde kletskoek. (typerend is haar stuk over welvaartsziekten, waarbij ze de buitengewoon intelligente vraag stelt: hoe deden we het dan in de Middeleeuwen?) Dalrymple heeft hetzelfde probleem, verstandige analyses over criminateit en dan alles verpesten door volstrekte lulkoek te verkopen over drugs.
De beruchtste achilleshiel van rechts isn natuurlijk broeikaseffect, klimaatverandering.

op 06 07 2007 at 08:31 schreef Peter Breedveld:

Vertel over die achilleshiel! Want ik dacht altijd dat het klimaat een blinde vlek van links was.

op 06 07 2007 at 08:38 schreef Hosseyn:

Nee, Peter, dat zijn multiculturele heilstaat en islam. Ik kom er later op terug.

op 06 07 2007 at 10:09 schreef hosseyn:

@Peter
Ik wil eerst even een voorbeeldje laten zien van volslagen lulkoek die klakkeloos door iedereen wordt overgenomen. In dit geval was het een artikel uit de kranten van een jaar of twee geleden, waarin Guusje ter Horst vroeg om strenge aanpak van junks. Dit op grond van een onderzoekje dat ik zometeen citeer. Hier geldt het dan wel geen rechtse of linkse blinde vlek, maar drugsverhalen weten altijd ezels uit alle windrichtingen. Linksom of rechtsom, een ezel balkt altijd even onwelluidend.

De Volkskrant, 21-10-2005
Volgens de recentste Drugsmonitor telt Nederland 32duizend verslaafden aan heroïne. Iedere junk kost de samenleving vijfhonderdduizend euro per jaar, wat neerkomt op een bedrag van ruim vijftien miljard euro. Dat stelde Peter Vogelzang, de vorige voorzitter van de Raad van Hoofdcommissarissen, anderhalf jaar geleden.
Vogelzang ging in zijn berekeningen uit van gemiddeld zes inbraken per dag, de verzekeringsmaatschappijen die moeten uitkeren en het traject dat een junk bewandelt als hij door de politie wordt opgepakt en uiteindelijk gestraft door justitie.

OK, let’s do the math:
32.000 junks doen gemiddeld 6 inbraken per dag, elke dag van het jaar: dat is 32.000x6x365 = 70.080.000 inbraken per jaar! Dat zijn er per nederlander gemiddeld zo’n vijf per jaar. Als je dan stelt dat de Randstad veel meer inbraken kent dan het platteland, met nog eens extra veel risico in de slechte buurten, dan kom je aan een tien of misschien wel twintigtal inbraken per jaar. Dit is natuurlijk pure onzin. In dertig jaar amsterdam – west, heb ik één keer een inbraak meegemaakt, en dat was heeft mijn verzekeraar 200 gulden gekost.
Toch heeft iedere krant dit onzinverhaal destijds overgenomen, en geen mens doet de moeite om het na te rekenen.

En O wee als je de positieve aspecten van de drugs durft te noemen – ik durf te wedden dat de economische voordelen de nadelen verre te boven gaan. Er komen meer toeristen op onze drugs af dan op het Annefrankhuis of Rijksmuseum, en al die mensen slapen in hotels, eten in restaurans en drinken in bars.

Wat betreft de medische aspecten: de slachtoffers die de legale drugs eisen overstijgen die van de illegale duizendvoudig. Hou het weg bij je kinderen en geef het verder vrij!

op 06 07 2007 at 10:10 schreef hosseyn:

Sorry hier moet tussen:

dan kom je aan een tien of misschien wel twintigtal inbraken per jaar, PER HOOFD VAN DE STADSBEVOLKING. Dit is natuurlijk pure onzin. In dertig jaar amsterdam – west, heb ik één keer een inbraak meegemaakt, en dat was heeft mijn verzekeraar 200 gulden gekost.

op 06 07 2007 at 10:20 schreef Peter Breedveld:

Ha ja, een dergelijke berekening doet het personage van Jeremy Irons ook in de verfilming van The French Lieutenants woman, met betrekking tot de prostitutie in Londen in de 19e eeuw. Op basis van de beschikbare cijfers rekent hij voor dat elke mannelijke Londenaar – weet ik veel – vier keer per week naar de hoeren ging of zoiets. Geen speld tussen te krijgen, maar ergens klopt er iets niet, zegt het gezonde verstand.

Ik ben voor volledige legalisatie van alle drugs. Wie drugs gebruikt en daarnaast in zijn levensonderhoud kan voorzien (omdat drugs, eenmaal legaal, aanzienlijk goedkoper zullen zijn en een verslaafde dus niet de hele dag hoeft in te breken voor zijn fix) vormt geen gevaar voor anderen en zichzelf. De misdaadcijfers dalen, onze vrijheid wordt vergroot, de politie kan zich weer helemaal gaan richten op fietsachterlichten (ook best gevaarlijk, als je net een prikkelbare fietser zonder achterlicht treft). Iedereen blij.

op 06 07 2007 at 10:24 schreef hosseyn:

Ik kan je ook vertellen dat een junk in nederland helemaal niet hoeft in te breken – zij die het wel doen, zijn gewoon te gestoord om op andere wijze hun geld te verdienen. Die zouden ook zonder drugs ontsporen. Met een stom baantje of uitkering kun je eenmaal in de week gigantisch stoned worden en voor de rest op de methadon. Dat kost de gemeenschap minder dan een gestresste manager. Ik ben zelf al drie decennia recreatief gebruiker (ook wel eens verslaafd geweest) maar heb nog nooit ingebroken of gejat. Er worden trouwens meer fietsen gejat door studenten dan door junks.

op 06 07 2007 at 10:27 schreef Hosseyn:

Ik heb meer moeite met politie die keer op keer mijn achterlicht beboet (volkomen belachelijk in een stad die dag en nacht verlicht is als een kersboom) dan met die ene fiets in de drie jaar die ten prooi valt aan een junk.

op 06 07 2007 at 10:33 schreef Peter Breedveld:

Over dat achterlicht moet je ook weer niet al te lichtvaardig doen. Als automobilist gebeurt het me regelmatig dat er vlak voor me opeens een onverlichte fietser opdoemt, die duidelijk geen idee heeft van de close shave die hem net is overkomen.

op 06 07 2007 at 10:35 schreef hosseyn:

maar ook in de stad? Ik denk dat je veel meer gevaar loopt door dodehoekspiegels of door idioten die hun deur opengooien als je net langsfietst (is mij al zeker vijf keer overkomen)
omdat ze in hun woestijnen niets anders te duchten hebben dan voortstappende kamelen.

op 06 07 2007 at 10:50 schreef Peter Breedveld:

Ook in de stad. Je ziet niet alles bij straatverlichting. Zonder achterlicht fietsen is levensgevaarlijk.

Bijna-botsingen met openslaande portieren heb ik ook al vele malen meegemaakt. Maar wat hand over hand toeneemt is het aantal automobilisten dat gewoon midden op de weg stopt om even met een mattie te gaan ouwehoeren. Of gewoon om ergens op de thee te gaan. Er iets van zeggen is met je leven spelen.

op 06 07 2007 at 11:06 schreef hosseyn:

Ja, de aggressie! Iedere keer als ik uit het buitenland terugkom in Nederland bots ik tegen een muur van agressie – teveel ratten in een te klein hok. Overigens vind ik niks zo achterlijk als dat met lichten aan rijden overdag – mensen die andere auto’s niet zien moeten niet op de weg komen. In Skandinavië (waar ik overmorgen weer rondrij) is het al verplicht.

Maar de proportie is scheef. Ik vind bijvoorbeeld dat een dronken rijder veel zwaarder moet worden bestraft. Daarbij vergeleken vallen achterlichtjes volkomen in het niet. Hoeveel dronkelappen ken ik niet die na 6 totallosses nog altijd rondrijden en nog altijd zuipen. Een kleine boete hooguit….

op 06 07 2007 at 11:07 schreef hosseyn:

er wordt pas echt opgetreden als er een dode of zwaargewonde valt. En dan wordt het waarschijnlijk nog een taakstraf.

op 06 07 2007 at 11:11 schreef Peter Breedveld:

Daar heb je gelijk in, Hos. Er worden achterlijk veel manuren gestopt in de achterlichtencontrole en waar ik me echt gek aan erger: de autogordelcontrole. En als er dan iemand wordt doodgemarteld, gaat de politie voor de deur staan posten tot het over is.

Tot zover Wim Bosboom.

Over columnisten gesproken, weet je wie op het moment echt met afstand mijn favoriet is? Volkskrantcolumniste Nausicaa Marbe. Ook weer een vrouw, trouwens.

op 06 07 2007 at 11:18 schreef hosseyn:

En ik ben dol op Marjolein Februari, verreweg de slimste van de VK. Van Nausicaa bevalt me vooral de naam, die komt uit Homerus. Ik kan me haar meningen even niet voor de geest halen.

op 06 07 2007 at 11:34 schreef Betaman:

Hosseyn, even een correctie. In de Gaussverdeling waar je naar verwijst, worden de extreme intelligenties niet gerepresenteerd in de top van de corresponderende grafiek, maar juist in de uitlopers aan beide kanten. De gemiddelde intelligentie komt overeen met de horizontale positie van de top. De hoogte van de grafiek correspondeert met de fractie van mensen met die specifieke intelligentie.

op 06 07 2007 at 11:34 schreef Peter Breedveld:

Nausicaa (trouwens ook de titel van een waanzinnig populaire meisjes-manga) schrijft kristalheldere cut-the-crap columns waarin ze de vleor aanveegt met politiekcorrecte drogredenaties. Vandaag bijvoorbeeld de verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog door de verpletterend-in-orde burgemeesters die weigeren mee te werken met het uitzetten van uitgeprocedeerde illegalen en de Nederlandse studenten die onlangs in Israël het Palestijnenbeleid vergeleken met de Holocaust.

Marjolein Februari’s manier van argumenteren bevalt me, maar haar schrijfstijl is stug en hoekig.

op 06 07 2007 at 11:49 schreef hosseyn:

Daar heb je me Beta!
Ik ben een echte alpha en omega, maar dan zonder de beta, hoewel ik later vandaag, om de klimaatverandering) te illustreren met de chaostheorie ga schermen.
Ik had een vage notie van het hestaan van een ‘bellcurve’, waar ik wel eens over las, zonder dat ik nu de wiskundige kant van de zaak diepgaand heb begrepen, of zelfs maar geprobeerd te begrijpen.

op 06 07 2007 at 11:51 schreef hosseyn:

Ja, zij is ook goed. Overigens is de mooiste hitlervergelijking ooit geleverd door de pitbullbezitters die hun honden versierden met jodensterren om het ‘ruimbeleid’ te bekritiseren.

op 06 07 2007 at 11:51 schreef hosseyn:

Ja, zij is ook goed. Overigens is de mooiste hitlervergelijking ooit geleverd door de pitbullbezitters die hun honden versierden met jodensterren om het ‘ruimbeleid’ te bekritiseren.

op 06 07 2007 at 11:51 schreef Hannah:

Waarom lezen jullie in g*** naam nog de VK als je dit soort meningen hebt ‘er wordt pas echt opgetreden als er een dode of zwaargewonde valt. En dan wordt het waarschijnlijk nog een taakstraf.’ Klinkt meer zoals de gemiddelde Rotterdams Dagblad of Telebraaf reaguurder.

PS trouwens dank voor de aanmoediging to stay here (?) van deze en gene

op 06 07 2007 at 11:56 schreef hosseyn:

vergelijkingen met joden maken mensen ook extra slachtofferig, dat is de andere kant van de reductio ad hitlerum – zoals die aflevering van Tineke’s paranormale show waarin alle gasten (het zijn altijd vrouwen!) in een vorig leven joden waren geweest die waren vergast.
Zelf heeft Hosseyn als schaamluisje tussen de zwarte spiraalboompjes op Sheherazade’s dwarslipjes gedarteld. Sindsdien is mijn karmisch krediet wel opgelopen, nu ben ik al een geïntegreerde immigrant.

op 06 07 2007 at 11:56 schreef Peter Breedveld:

O! Je kent mijn column Hondenneukers nog niet! Goed voor een bedreiginkje of vierhonderd.

op 06 07 2007 at 11:57 schreef hosseyn:

@Hannah
Zelfkastijding!

op 06 07 2007 at 12:01 schreef Peter Breedveld:

Waarom lezen jullie in g*** naam nog de VK als je dit soort meningen hebt

Ik lees de krant niet omdat ik meningen wil lezen die me aanstaan. Als ik de krant al zou lezen vanwege de meningen, dan zou ik een krant kiezen vol meningen waar ik me aan erger. Die heb ik trouwens al, namelijk de prekerige NRC. Bas Heijne is puur genieten voor me. Wanneer ik er chocola van kan maken, that is. Frits Arahams geeft me kippenvel.

Je mag hier gewoon Gods naam schrijven, by the way. Hij heet Josh Homme.

op 06 07 2007 at 12:01 schreef hosseyn:

Heel vlug doorgescand, moet zo weg: tk ben het eens. Grootste stadsergernissen: prachthangjongerencrimineeltjes en schijthonden. Conclusie snel getrokken: iedere veroordeelde crimi een kruiwagen en poepschep en dan dagelijks 30 kg inleveren op straffe van uitkeringsstop.

Overigens werkten de Nazi’s met honden, de joden niet. Honden waren fout in de oorlog.

op 06 07 2007 at 13:08 schreef Luctor et Emergo:

Slavenhandel,achterlichtjes,bekakt praten, het valt me op als trouw frontaal lezer dat er van reacties op vrouw, deurknop , nekschot totaal niets overblijft.
Mijn mening is dat we niet teveel landen meer moeten inlijven,maar Europa sterk moeten maken
M.i.moeten we ook weg uit Afghanistan, we hebben er niks te zoeken en als we onze hielen gelicht hebben zijn na 10 minuten de krijgsheren en de Talibs weer de baas en maken alles kapot in naam van allah.
Ook de Amerikaan moet zich uit Irak terugtrekken.
Als de Soeni en de sjiiet elkaar op willen blazen,
no problemo.
Ik ben alleen bang dat als dat gebeurt er veel afgetrainde terro’s zullen uitzwermen over de aarde.(lees westen)
Deze geoefende bommenleggers maken geen fouten meer want Irak is wat dat betreft een universiteit geweest.
Als wij in 1945 nou ook zouden zijn gaan reageren
op de Amerikanen en Canadezen en tegelijk een oud geschil op lossen tussen Zeeuwen en Friezen.
Ik ben overigens blij dat we door de laatsten zijn bevrijd en niet door het russische rode leger.
Luctor is gewoon bezorgd maar het communisme heeft me altijd minder zorgen gebaard dan de Islam want daar zat geen geest of ziel achter, die ontkenden dat juist.
Men kan de I.niet uitroeien want als Imams mensen naar de hel kunnen sturen om het niet uitvoeren van een opdracht, dat is ware macht.
LUCTOR ET EMERGO

op 06 07 2007 at 13:10 schreef DvR:

O! Je kent mijn column Hondenneukers nog niet! Goed voor een bedreiginkje of vierhonderd.

Had je anders verwacht? Je bijvoeglijke gebruik van het woord ‘moslims’ in de laatste regel (‘moslimse medelanders’) was wanstaltig! Belachelijk dat Van Dale zoiets lelijks goedkeurt.

op 06 07 2007 at 13:17 schreef DvR:

Bah, mijn italic-tagje is mislukt.

op 06 07 2007 at 13:18 schreef DvR:

test.. test.. Staan we nu weer rechtop?

op 06 07 2007 at 13:36 schreef Peter Breedveld:

Ben je echt in de Van Dale gaan opzoeken of ‘moslimse’ wel mag? Zoals Hermans zei: "Wat de bijbel is voor dominees, is de Van Dale voor andere zeurpieten." En Hermans had altijd gelijk.

Ik vind ‘moslimse’ leuk, en zal het voortaan extra vaak gebruiken.

op 06 07 2007 at 13:47 schreef Hannah:

‘Je mag hier gewoon Gods naam schrijven’.
Peter Breedveld

Ja, maar daar ben ik nog niet aan toe, zelf.

op 06 07 2007 at 13:53 schreef Peter Breedveld:

Vertel daar eens over, Hannah?

op 06 07 2007 at 14:42 schreef DvR:

Wanneer iedere vezel van mijn taalgevoel zich ergens tegen verzet neem ik altijd voetstoots aan dat het fout is, maar omdat Pamela Hemelrijk, die verder voorbeeldig schrijft, ook regelmatig aan bijvoeglijke moslims doet heb ik het inderdaad maar eens opgezocht. En waarom dat janhagel van de Van Dale het goedkeurt weet ik niet (omgekocht door Cohen?), maar wees blij – ik zal nu een andere bestemming voor mijn kogelbrieven moeten zoeken. Ik dacht aan Martin Bril, die met zijn eeuwige ‘heur haar’ het bloed onder mijn nagels zuigt. Zo’n archaïsch clichee is één keer leuk, maar die lul gebruikt het om de week! Dat ‘ie niet al lang door het Genootschap Onze Taal geradbraakt, gevierendeeld en doodgeknuppeld is pleit niet voor de daadkracht van die club.

op 06 07 2007 at 14:54 schreef Peter Breedveld:

O hemel, ’t is menens.

op 06 07 2007 at 15:32 schreef DvR:

Hehe. Welnee, het is gewoon vrijdagmiddag.

op 06 07 2007 at 17:02 schreef hosseyn:

Ik word helemaal gek van die loeiende storm. En het wordt elk jaar erger. Ik heb echt zin om een klimaatveranderingsontkenner op zijn bek te stampen. Vrijwilligers?

op 06 07 2007 at 17:12 schreef Peter Breedveld:

Noem een plaats en een tijd, Hos. Lees ook even dit en dit stuk.

op 06 07 2007 at 17:20 schreef hosseyn:

Het probleem met deze discussie en bijna elke wetnschappelijke discussie is dat er van alle kanten aan wordt verdiend. Het is allemaal profijt en politiek. Het is een buitengewoon complexe materie met onvoorspelbare uitkomsten. Iedere mening hierover die met zoveel stelligheid wordt gedaan als dat doorgaans bij beide kanten het geval is, is per definitie fout.

Ik wil voor het evenwicht ook best een klimaatgoeroe op zijn bek slaan! Wie?

op 06 07 2007 at 18:17 schreef Hannah:

Ach, mocht ik eens als jong reekalfje aan tafel genood worden bij jullie, burlende mansherten van FN dan vertel ik het je wel eens, Peter.

op 06 07 2007 at 18:33 schreef hosseyn:

Volgens mij is een jong reetje altijd welkom aan de stamtafel…

op 06 07 2007 at 18:57 schreef Betaman:

Kom maar op Hosseyn! Meestal struin ik vrijdagavond wat op de hoofdstedelijke Prinsengracht rond. Je kunt me herkennen aan mijn twee meter lange gestalte, warrig halflang haar, ongeschoren kaken en een getergde blik. Na een stevig potje fightclubben zal ik je de grondbeginselen der klimaatwetenschap uitleggen, aan de hand van aanschouwelijke, alledaagse voorbeelden. Neem pen en bierviltje mee. Begrip van de Gaussverdeling is nog niet nodig.

op 06 07 2007 at 19:14 schreef hosseyn:

Haha! Zo zien beta’s er helemaal niet uit. Hosseyn kent zijn westerse stereotypen! Kijk eens in de spiegel: Puisterig, gebril en vroegkaal- broek hoog onder de oksels gesjord en hologig van het onaneren.

op 06 07 2007 at 19:44 schreef Betaman:

Over stereotypen gesproken: iemand met een Arabische voornaam die in z’n ééntje wil vechten? Dat lijkt mij ook knap onwaarschijnlijk. Wij beta’s zeggen onderling dan meestal gnuivend: die zit ergens ver in de staart van de (daar is tie weer) Gaussverdeling. Ja, wij lachen wat af, zo tussen de sjorsessies in, reken maar van yes.

op 06 07 2007 at 20:55 schreef Laila:

@Betaman .
Ik staat bij de Arabieren gelijk aan wij.
You never stand alone.
Jij daarentegen bent pas ‘stoer’ als freefighter als je dankzij de anabolen ….gniffel ….gniffel…een beetje volume hebt gekregen. Of als je na een avond stappen dankzij allerlei geestverruimende middelen denkt dat je iedereen aan kan. Totdat je een(of meer) pezig marokkaantje tegenkomt van 1 meter 70 die zich niet laat intimideren door zo’n ijdeltuit.
Over stereotypen gesproken……..

op 06 07 2007 at 20:59 schreef Laila:

Holy bibel , Netwerk pas gezien het lijkt de inquisitie wel! Het zijn nota bene vrouwen en met name studentes die optreden .

op 07 07 2007 at 08:41 schreef ReneR:

@ Hosseyn

Over dat radicalisme; ik heb geschreven, dat we er een dikke muur omheen moeten bouwen; het liefst bezaait met mijnen. Natuurlijk blijven we er last van houden als het westen zich zou terugtrekken. Maar hetzelfde gebeurd als we ons ermee blijven bemoeien.

Dus wat zou nu het beste zijn voor mijn portemonee?

Dat van Marley dat wist ik. Geruchten gaan zelfs; dat de ouders van Hitler jood of deels jood waren.

op 07 07 2007 at 10:11 schreef Hosseyn:

@ReneR

Dat zijn Joodse leugens, die jongens moeten weer zo nodig pronken met andermans veren. In werkelijkheid heette de grootvader van Hitler ‘Schiklgruber’, dat is natuurlijk geen Duitse naam, maar een lokale verbastering van Sheikh al-Gubba – hij was dus een Arabier.

op 07 07 2007 at 10:18 schreef Hosseyn:

Hetgeen ook al is af te leiden uit zijn martiale snor, zijn haat voor joden en zijn liefde voor Eva Braun. Door de Bruine Eva te trouwen hoopte hij zichzelf te maken tot mythische oermens, de Bruine Adam. Tot op dat moment gebruikte hij grimeurswitsel, het germaans equivalent van blackface.

In mythologenkringen was dit al lang bekend.

op 07 07 2007 at 12:16 schreef hosseyn:

Ha Beta, naast mijn broers, neven en zwagers, heb ik (als klimaatman) ook de steun van el Niño en la Niña. Een Marokkaan, net als een ongeluk, komt nooit alleen (behalve als hij z’n autkiering ophaalt)

op 07 07 2007 at 23:53 schreef Hansje Castorp:

Nausicaa is in de eerste plaats natuurlijk idd een bijzonder bekende manga die ook verfilmd is in Nausicaa, valley of the wind. Alleen is die wel al ontzettend oud naar manga en anime maatstaven, zeg maar rustig antiek. Of is er een nieuwe die ik niet ken?

op 08 07 2007 at 02:02 schreef Hansje Castorp:

@Hosseyn

dergelijke etymologische exercities doen mij altijd denken aan (ik ben zijn naam vergeten) die oude vlaamse denker die meende, dat alle talen en culturen uit de Nederlandse voortkwamen. Leiddraad was de oorsprong van de naam van de vroeger gangbare taal in het germaanse rijk, nl. het Dietsch. Dit was eigenlijk een verbastering van d’oudste, en genoemde denker had verscheidene aanwijzingen dat woorden over de hele wereld hun oorsprong hadden in oernederlandse bronnen.

op 08 07 2007 at 08:45 schreef hosseyn:

@Hansje

Ik weet wie je bedoelt, dat was Johannes Goropius Becanus. (1519-1572.) Volgens hem lag de hof van Eden in Antwerpen en spraken Adam en Eva Antwerps. Adam betekende dan Hath-Dam – een goed gebouwde dam; Eva was "Eu-Vat" Vat waaruit de mensheid komt. In de taalkunde is hij nog altijd een schoolvoorbeeld van volksetymologie en onzinnige afleidingen.

op 05 10 2012 at 16:53 schreef aquatic:

Waarom zouden Amerikaanse matrozen kapotjes strooien over jubilerende verhongerde amsterdammers? Scenario, haven Amsterdam mei 1945.
Soerabaja 1946,Doet zuigen zuigen vijf cent ergens aan herinneren?
Lieten de Kozakken geen goede herinneringen achter in Amsterdam? Allemaal vergeten?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS