Home » Archief » No kids, no glory


[19.02.2008]

No kids, no glory

Loor

Pins7 (27k image)
Arthur de Pins

De laatste tijd voel ik me steeds meer misplaatst in mijn eigen omgeving – een omgeving waarin je al snel buiten de boot valt als je niet met man of vriend en minimaal twee kinderen in een jaren dertig woning met uitgebouwde erker woont, in die ene zeer gewilde buurt.

Aan dit plaatje voldoe ik als begin veertiger toevallig even niet. Geen man, geen kinderen en al helemaal geen jaren dertig woning met erker en open haard . Met alleen dit laatste zou ik overigens al meer dan tevreden zijn. Man en kinderen zijn leuk, maar wat als het leven anders loopt? Een leuke man, één zonder relatie-, samenwoon-, bindings- en gezelligopdebankfobieën, moet je met een zaklampje zoeken en juist dat zoeken vind ik nogal vermoeiend.

En een kind krijgen is toch ook niet zo vanzelfsprekend? Ik hoor jonge moeders vaak tegen elkaar verzuchten dat ze niet weten of ze nu nog voor een ‘derde’ of een ‘vierde’ moeten gaan. Luxeprobleem, lijkt me. Ik ben al blij als ik er ooit één gezond kind uit pers. Maar als dit niet gebeurt, zal mijn wereld niet instorten.

Maar goed, dat plaatje dus, waar ik blijkbaar niet aan voldoe. Is het gerechtvaardigd dat er door sommigen ijskoud aan me wordt gevraagd: “Ben je nu nog steeds alleen? Jij hebt geen geluk, hoor. En je wordt er natuurlijk niet jonger op! Wil je nog kinderen?”

Doodvermoeiend. Alsof het leven niet veel meer te bieden heeft dan het gezinsleven.

Als ik op zaterdag in het dorp mijn boodschappen doe, kom ik ze steevast tegen. De mama’s en de papa’s. Met hun ultralichte en aerodynamische kinderwagens, joggers, hippe draagzakken en bolderkarren. Om nog maar te zwijgen over de moeders en vaders die je op een met kindertjes volgepropte trendy rode bakfiets slingerend en levensgevaarlijk van het fietspad drukken.

Helemaal eng zijn de kersverse vaders die met zo’n griezelige I make my own people now uitdrukking op hun gezicht de Baby Jogger besturen. Ooit vond ik een aantal van hen wel sexy, maar daar kan ik me nu helemaal niets meer bij voorstellen.

Wanneer de trotse jonge ouders dan met zijn allen het voetpad hebben klemgezet met hun supersonische kinderwagens, is het een soort wekelijks ritueel geworden om in een kringetje elkanders kroost te bewonderen. Heb ik tijdens het boodschappen doen de pech om in een dergelijke ‘fuik’ te belanden, dan doe ik braaf mee, want ik ben toevallig wel dol op kinderen. Ik knijp in plakkerige wangetjes, kraam wat prietpraat uit en aai over de bolle buiken van de immer zwanger lijkende vrouwen in mijn dorp.

Als we dan uitgeprietpraat zijn, richten de blikken zich op mij en voel ik de onvermijdelijke vraag al aankomen. Tegenwoordig wacht ik dit moment niet meer af. Ik aai over bolletjes, bewonder, feliciteer en ga er vervolgens als een haas vandoor. Onder het mom “druk, druk, druk en ik moet nog twaalf dvd’s huren”.

Maar hun meewarige blikken zijn echt niet nodig. Ik heb er geen moeite mee dat mijn leven anders is gelopen en dat ik de tijd heb om in het weekend vijf kranten te lezen en lang uit te slapen. Dat ik spontaan naar een late filmvoorstelling kan gaan is ook geen straf. Nee, zíj hebben er moeite mee en zien mij als een alien, een buitenstaander.

Het is een gotspe dat bepaalde lieden in mijn omgeving blijven benadrukken dat het zo jammer is dat ik geen kind heb. Omdat ik volgens hun deskundige mening beslist een goede moeder zou zijn. Ja, zeker weten. Maar dan wel één die gewoon met een betaalbare en basic uitziende tweedehands kinderwagen over straat durft. En zonder het leven van mijn kroost te wagen door mij met een achterlijke bolderkar of bakfiets in het veel te drukke verkeer te begeven.

En mocht ik het moederschap op wonderbaarlijke wijze ooit nog ervaren, dan hoop ik dat ik het nooit in mijn door vieze luiers verdampte hersens haal om ditzelfde onbeschofte gedrag te vertonen tegenover iemand die – al dan niet gewenst – kinderloos is.

Komende zomer is het in ieder geval weer mijn beurt. Op het strand. Ik met mijn D-cup, zij met hun theezakjes.

Loor (1967) is individualist tegen wil en dank. Ze heeft een broertje dood aan middelmatigheid. Ze is een warm, lief en mooi mens, maar niet geheel ongevaarlijk.

Algemeen, 19.02.2008 @ 07:44

[Home]
 

128 Reacties

op 19 02 2008 at 08:13 schreef Hosseyn:

Ook het standaardplaatje kent uitzonderingen: met twee kinderen in twee generaties en een kleinkind waarvoor ik zorg, kan ik met gepaste trots melden dat ik nog nooit van mijn leven een kinderwagen heb geduwd. Ik draag mijn kinderen op mijn arm tot ze zelf kunnen lopen. En dan regelen ze hun voortbeweging maar zelf.

Het mooie van een D-cup is dat die overal in het oog springt, niet alleen op het strand.

op 19 02 2008 at 08:17 schreef Hosseyn:

Goed stuk, Loor, en je hebt helemaal gelijk. Overigens is de correlatie hangborsten/kinderen niet helemaal eenduidig; ik ken luisterrijke boezems waar drie, vier, vijf hongerlappen aan hebben liggen zuigen en die niets aan spankracht hebben ingeboet.

op 19 02 2008 at 09:46 schreef Jimmy:

"En zonder het leven van mijn kroost te wagen door mij met een achterlijke bolderkar of bakfiets in het veel te drukke verkeer te begeven."

Dat vind ik ook altijd zo kneuterig. In het Westen van Nederland zie ik die dingen trouwens zelden.

Je hebt ook wel van die mannen met van die babyzakken — van die "rugtassen", die voor de buik hangen. Voor het geval ik ooit vader word, bid ik dat niemand mij zo’n ding cadeau geeft.

Met zo’n kindzak zie ik mezelf niet door de stad lopen.

op 19 02 2008 at 09:46 schreef metatron:

Komende zomer is het in ieder geval weer mijn beurt. Op het strand. Ik met mijn D-cup, zij met hun theezakjes.

Het steekt toch een beetje, he Loor? Vandaar die victoriekreet in de laatste zin. Of hoe moet ik het anders interpreteren.
Als ik nu een lekkere mam was met 2 kido’s en theezakjes, liet ik er voor de zomer 2 ferme zoutoplossingen inproppen om je te provoceren!

op 19 02 2008 at 09:53 schreef Hosseyn:

Zo’n kindzak rijdt tenminste niet de medemens van zijn sokken. Dát is pas irritant, om nog maar te zwijgen van de hangmoeders die overal opstoppingen veroorzaken.

op 19 02 2008 at 10:36 schreef Naakte Molrat:

Leuk stuk Loor, en dat komt mooi uit want ik betrapte me er afgelopen week op dat ik ‘die Loor intussen wel een beetje zat was’…

De blik in de ogen van die bakfietsvaders en -moeders is me laatst ook opgevallen (ik liep toen in Amsterdam, bij ons in de provincie zie je ze nauwelijks). Het lijkt wel of ze iets gebruiken in hun rooibosthee. Ik kan me niet voorstellen dat je zo’n EO-jongerendag grijns krijgt van in de kou fietsen met een zwaar gevaarte vol zeurende kinderen.

Ik heb trouwens wel een hele berg kinderen, nog steeds een D-cup (maar dan 10 cm lager dan vroeger), ben nog steeds een alien, en geef de voorkeur aan een kindzak boven een kinderwagen.

En hangmoeders zouden verboden moeten worden, Hosseyn!

op 19 02 2008 at 11:01 schreef filantroop:

Een meer dan verrukkelijke schets van het circus kindervreugd. In mijn geliefde Den Haag is het trouwens schering en inslag dat in beter gesitueerde gezinnen moeders per bakfiets het vlees aan school bezorgt. Het is blijkbaar oneetbaar, want het wordt er ook weer afgehaald.
Dames in overalls en daar behaard waar de Heer dat niet bedoeld heeft, trappen zich dagelijks tegen de straffe kustwind in om de bestellingen te bezorgen. Het zijn de nieuwe slagersknechten, zoals die in de dagen van Couperus aan de Laan van Meerderveurt de biefstukken onder de deur deurschoven.
Toch een minder vrolijke nooit, en wel over het verschijnen van afwerkplekken in etablissementen, alwaar de ouderlijke macht het verschonen van hun kroost plegen, net terwijl ik aan het spijzen en laven ben en gedwongen de piccalilly van kindervreugd te aanschouwen.
Ook zie je overal magnetrons verschijnen waar moeder nog even een babyflesje kan draaien. Zo nu en dan met baby en al, zodat het er als pygmee uitkomt.

op 19 02 2008 at 11:07 schreef filantroop:

Onze vice-premier (of vieze premier?) is ook weer bezig:

“Rouvoet wil meer kinderen”

Dat worden lange nachten.

op 19 02 2008 at 11:10 schreef Paco:

Zo heeft ieder zijn eigen manier van zijn leven invullen. Me prefiero, moeders met de kinderen en vaders met een dikke peuk in de kanis aan de bar bijpraten. Vroeger reden de voddeboeren door de straten met bakfietsen lompen en metalen kopen, nu rijden er hippe bakfietsgekke met kinderen erin door verkeerslichten die op roor staan.

Idioterie ten top. Typisch nederlands, volledig ontspoort.

op 19 02 2008 at 11:15 schreef filantroop:

In de digitale Telegraaf staat het zelfs zo:

“Rouvoet voor meer seks”

Naar ik mag aannemen niet oraal, hoewel de goede man naar alle waarschijnlijkheid menig keer genoten heeft van het pijporgel met oralen van Bach. O pardon, koralen bedoelde ik.

op 19 02 2008 at 11:16 schreef Hosseyn:

Lange nachten zijn het sowieso voor de verwekkers. De neergaande kwaliteit van het zaad kan alleen maar worden gecompenseerd met véél seks! On maintiendra!

op 19 02 2008 at 11:19 schreef Hosseyn:

Orale seks is inmiddels bewezen heeft een belangrijke functie: het bereidt de vrouw voor op een wezen in zich dat niet volledig háár DNA draagt en daardoor in wezen een Fremdkörper is, waardoor afstotingsreacties en miskramen worden voorkomen. De oralen zijn dus verplichte kost, het is een soort inenting.

op 19 02 2008 at 11:28 schreef Peter:

Wat een kutsmoes, Hos. Ik ga ‘m wel gebruiken, in het vervolg.

op 19 02 2008 at 11:35 schreef daniel:

Ach, ouders -als het goed met ze is- zijn gewoon trots op hun kinderen en houden ervan om met ze te pronken.

En zo’n bakfiets met drie van die kleintjes erin? Sowieso zijn ouders die actief zijn leuk. Mijn vader was al 49 toen ik geboren werd en mijn moeder zat liever achter de koffie met een goed boek dan dat ze iets ondernam. Dus ik kan dat wel waarderen.

Zelf wilde ik helemaal geen kinderen, ben er in feite toe gedwongen, en nu dat ik er eentje heb (al meer dan een jaar) bevalt het me prima. Het is toch een heel byzonder soort liefde, en het aardige is dat het kind ook van mij houdt zonder dat iemand haar ooit heeft moeten uitleggen wie ik nou eigenlijk ben.

Bovendien lachen die kleine kinderen zo enorm veel. Alles vinden ze grappig, ik voel me bijna een komisch talent. Toch is het raar, om iets grappig te vinden moet je weten dat het afwijkt van de norm en dat een kind van 14 maanden dat al weet is erg fascinerend.

Evolutie… ’t blijft een wonderbaarlijk ding.

op 19 02 2008 at 11:37 schreef Peter:

Don’t flatter yourself so much, Daan. Kinderen lachen omdat ze weten jou daarmee te paaien. Het is hun overlevingsmechanisme.

Sorry!

op 19 02 2008 at 11:40 schreef Hosseyn:

Het is echt zo, Peter. Maar het komt wel heel goed van pas, dat moet ik toegeven.

op 19 02 2008 at 11:45 schreef Peter Siebelt:

Rouvoet, seks? Lange nachten? Mm, ik weet niet hoe ik dat bij dit mannetje moet voorstellen.

Een triootje (God kijkt toe)? Al biddend seks bedrijven met de bijbel in een hand? Tussen het hijgen door hopen dat zijn nieuwe wetsvoorstel inzake het vergaand aanpassen van het digitale kinddossier – bij geboorte chipimplantaat http://www.vrijheids.net/?cat=16 – wordt aangenomen?

Jakkes, hoe is het in ‘godsnaam’ mogelijk dat dit soort grootgebrachte placenta onze regering vertolken.

op 19 02 2008 at 11:52 schreef Hosseyn:

Instellen van bigamie, dat zou helpen. In de negentiende eeuw is dat tijdelijk ingevoerd in Paraguay, nadat tijdens de Plata-oorlogen negentig procent van de mannen stierf. Reken maar dat het land snel weer vol was.

op 19 02 2008 at 11:52 schreef daniel:

Ik heb het niet over een grijns of een glimlach, maar een bulderende schaterlach en die krijg ik er echt alleen maar uit als ik iets raars doe. Maar maak je geen zorgen, ik weet heus wel dat als ik een pyjama broek over m’n hoofd trek dat ’t niet zoveel voorsteld. Des te groter mijn verbazing dat die kleine zich een ongeluk lacht.

op 19 02 2008 at 11:52 schreef Peter:

Ik las net een interview met Rouvoet in De Pers, en daarin komt-ie over als een zeer redelijke en ruimdenkende man. Wat ik niet wist, is dat hij nooit heeft opgeroepen tot een verbod op het uitzenden van Deep Throat. Hij deed een moreel appèl. Mag dat niet, een moreel appèl doen?

Dat van die seks zal slaan op het feit dat hij wil dat we meer baby’s maken. Dus Loor, schiet es op, meid, maak je nuttig voor volk en vaderland!

op 19 02 2008 at 11:58 schreef Hosseyn:

en moge de zwaartekracht je genadig zijn…

op 19 02 2008 at 11:58 schreef Peter:

Kijk, Daniël hangt de komiek uit:

op 19 02 2008 at 12:04 schreef Hosseyn:

Brr, ik ben dol op kinderen, maar zoveel tegelijk is een beetje een nachtmerrie, lijkt me.

op 19 02 2008 at 12:10 schreef Jimmy:

@Hosseyn

"Instellen van bigamie, dat zou helpen"

Dat zeg ik nu ook al jaren tegen iedereen die mij "America Alone" aanraadt. Polygamie heeft ten onrechte een slechte naam in kidnerarm Europa. Juist rijke en succesvolle mensen kunnen zich zo ongelimiteerd voortplantn.

Kijk naar de Mormonen in de VS. Zij hebben zich, dankzij polygamie, tot de snelst groeiende groep van de VS ontpopt. Probleem met polygamie is wel dat je relatief veel boze, jonge, seksueel gefrustreerde mannen kweekt. Maar ja, dat is van later zorg.

op 19 02 2008 at 12:17 schreef Peter:

Ik ben helemaal vóór polygamie. Maar niet voor vrouwen.

op 19 02 2008 at 12:27 schreef hosseyn:

En, Jimmy, twee vrouwen in één huis is geen makkie. Je moet ze gelijke aandacht geven. En dat is moeilijk. En met z’n drieën in één bed vind ik zelf dan weer te onoverzichtelijk. Wil me wel kunnen concentreren.

op 19 02 2008 at 12:43 schreef Peter:

Concentreren? We hebben het toch over seks, niet, Hos?

op 19 02 2008 at 12:53 schreef Hosseyn:

Jazeker. Twee vrouwen leidt teveel af.

op 19 02 2008 at 12:54 schreef Loor:

"Leuk stuk Loor, en dat komt mooi uit want ik betrapte me er afgelopen week op dat ik ‘die Loor intussen wel een beetje zat was’…"

Naakte Molrat, ik ben blij dat ik weer je goedkeuring kan wegdragen. Waar zat het pijnpunt precies?

op 19 02 2008 at 12:55 schreef Loor:

‘Hangmoeders’… Hos, briljant!

op 19 02 2008 at 12:55 schreef Jimmy:

@Hosseyn

Zeker, zeker. Er is een bepaald mediator-talent voor nodig om polygamist te zijn. Het zit zeker niet in mijn genen — ik zeg vaak de verkeerde dingen op de verkeerde momenten, noch ambieer ik polygamie voor mezelf — maar sommigen zullen deze levenskunst aan kunnen. Daarom is het ook evolutionair gerechtvaardigd. Alleen de besten onder ons kunnen deze relatiestructuur aan, een levenswijze, die zij weer door kunnen geven aan hun zonen. (Of dochters, for that matter.)

Ik weet overigens niet of polygamisten deze meervoudige relatiestructuur ook doortrekken in bed: trio’s en orgies. Volgens mij overschrijd je daarmee de grens en kweek je jaloezie, dat is onverstandig.

PS Anton Heyboer had toch een hele commune met vrouwen? Die is helaas dood, maar hij had er vast een interessant boek over kunnen schrijven. Blijkbaar wou hij die wijsheid niet delen met de rest van de wereld — net als in’t leven besloot hij alles voor zichzelf te houden.

op 19 02 2008 at 12:57 schreef Peter:

Jazeker. Twee vrouwen leidt teveel af.

Hahaha! Waarvan? Van jezelf?

Anton Heyboer had toch een hele commune met vrouwen? Die is helaas dood, maar hij had er vast een interessant boek over kunnen schrijven. Blijkbaar wou hij die wijsheid niet delen met de rest van de wereld — net als in’t leven besloot hij alles voor zichzelf te houden.

En daar ben ik ‘m nog steeds dankbaar voor. Die Heyboer had helemaal niets waar ik jaloers op was.

op 19 02 2008 at 12:58 schreef Hosseyn:

Nee van de vrouw. Ik ben bang dat ik er maar één tegelijk aandacht kan geven. Hee je weet toch dat ik adhd heb?

op 19 02 2008 at 13:00 schreef Hosseyn:

Met twee vrouwen tegelijk vrijen is een beetje alsof je op een playstation twee autoraces tegelijk doet tegen jezelf. Heel verwarrend.

op 19 02 2008 at 13:01 schreef Peter:

Hee je weet toch dat ik adhd heb?

Heb je weleens gezegd, inderdaad.

Hierbij wil ik afstand nemen van mijn eerdere opmerking, dat ik polygamie wel zie zitten. Kreeg net een streng telefoontje dat ik me niks in mijn hoofd moet halen.

op 19 02 2008 at 13:11 schreef Hosseyn:

En als je nu moslim wordt?

op 19 02 2008 at 13:16 schreef Paco:

Loor, als je een paar kinderen heb neergezet in dit vreselijke land moet je eens langs komen met je nieuwe voddekar vol met kroost, schiet ik een serie digitale fotoos om hiet te plaatsen. Op je verzoek kan het naar je ordenador naturlijk ook.

In volle verwachting, yours.

op 19 02 2008 at 13:16 schreef Peter:

En als je nu moslim wordt?

Dat zou een wel héél liberale opvatting vergen van wat een moslim is. Daar laten Anja Meulenbelt en die jongen van Devrindt me nóóit mee wegkomen.

op 19 02 2008 at 13:19 schreef Hosseyn:

Ik bedenk opeens dat dát de oplossing is. We worden gewoon moslims en gaan de grenzen eens oprekken. Vooruit met de geit! (maar dan niet letterlijk, hè?) Loor, wil je mijn tweede vrouw worden? Ik zal je behandelen als een prima donna!

op 19 02 2008 at 13:22 schreef Hosseyn:

In een ménage à trois ou quatre ou cinq kun je ook een heel hoge hypotheek krijgen, als alle betrokkenen een baan hebben.

op 19 02 2008 at 13:29 schreef Jimmy:

Kijk Hosseyn lost gewoon het probleem in de woningmarkt op, allemaal dankzij het polygamistische gedachte-experiment. We kunnen op deze wijze zelfs de hypotheek-/huizencrisis in de VS tot stilstand brengen.

I’m tellin’ ya, this idea has legs.

op 19 02 2008 at 13:35 schreef Peter:

Ik bedenk opeens dat dát de oplossing is. We worden gewoon moslims en gaan de grenzen eens oprekken.

Ik speel al heel lang met het idee om wereldkundig te maken dat ik moslim ben geworden, en wie ben jij (of hij of zij) om te zeggen dat ik het niet ben (want onbesneden, agnost en niet echt een fan van de profeet Mohammed).

op 19 02 2008 at 13:36 schreef Hosseyn:

Van binnenuit kun je veel meer doen! (maar goed, dat zegt Fatima Elatik ook)

op 19 02 2008 at 13:37 schreef hosseyn:

Besneden schijnt trouwens geen vereiste te zijn. Misschien moeten we eens een oelamah raadplegen.

op 19 02 2008 at 13:44 schreef Loor:

"Loor, wil je mijn tweede vrouw worden? Ik zal je behandelen als een prima donna!"

Hos, welja. Maar ik sta bij voorkeur niet op een voetstuk (al denken sommigen daar anders over).

op 19 02 2008 at 13:47 schreef Peter:

Nee, jij zet liever mannen op een voetstuk, las ik laatst ergens (ho! ho! ho!).

op 19 02 2008 at 13:47 schreef Hosseyn:

Groot gelijk, een voetstuk is een mooie vorm van onderdrukking. Een schaakstuk heeft ook een sokkeltje.

Welja? Ik leg mijn ziel in uw hand en gij zegt "Welja?"

op 19 02 2008 at 13:52 schreef Loor:

Hos, je vraagt mij je TWEEDE vrouw te worden. Mag ik daar dan een beetje quasi lauw loene over doen? (Of is het lou loene?)

op 19 02 2008 at 13:53 schreef Loor:

Peter, ik heb nog een link naar dat voetstuk…

op 19 02 2008 at 13:56 schreef Hosseyn:

Maarreh — de contradictie zit hem in ‘prima donna’ en dat betekent dan weer ‘eerste vrouw’.

op 19 02 2008 at 14:01 schreef Loor:

Hos, wilde jij niet eerst aan mijn oksel c.q. hals ruiken?

op 19 02 2008 at 14:03 schreef hosseyn:

Jazeker wil ik dat.

op 19 02 2008 at 14:03 schreef Peter:

Hé! We gaan niet weer beginnen, hè?!

op 19 02 2008 at 14:03 schreef Hosseyn:

Peter, je bent de Arie Boomsma van je eigen site. Foei!

op 19 02 2008 at 14:05 schreef Loor:

K-k-k-koud, die virtuele emmer water.

op 19 02 2008 at 14:05 schreef Peter:

Even opzoeken wie Arie Boomsma is, dan beslissen of ik je ga bannen of niet.

op 19 02 2008 at 14:07 schreef Hosseyn:

Dat is die joviale positivo-met-spleetje-in-de-kin van de EO die jongeren ertoe beweegt veertig dagen geen seks te hebben.

op 19 02 2008 at 14:07 schreef filantroop:

Nu we het er toch over hebben: ik ben voor polyfonie, maar dan van een schaars gekleed dameskoor. Mits ze niet van het Schevenings christelijk vrouwenkoor zijn, want sedert de oproep van Rouvoet is de vraag naar spermatozoïden zo groot dat er extra bewaking ingesteld is bij de plaatselijke spermabank. De gemaskerde dames liggen op de loer.

op 19 02 2008 at 14:08 schreef Loor:

Qua looks mag ik hem wel, die Arie. Met die woest-stoere Cape Fear-reli-tattoo op zijn rug.

op 19 02 2008 at 14:09 schreef Hosseyn:

Ik vind hem sowieso wel OK hoor. Verdorie, hij staat nog in de wikipedia ook! Maar goed, wie niet.

op 19 02 2008 at 14:10 schreef Loor:

Ik niet.

op 19 02 2008 at 14:11 schreef hosseyn:

je kunt jezelf erin zetten hoor! (Geloof ik) Ik pas wel af en toe mijn eigen lemma aan, als er onzin staat. Maar dat neem ik ruim.

op 19 02 2008 at 14:33 schreef daniel:

40 dagen geen seks? Nou als het met Ari moet vind ik het eigenlijk niet zo’n uitdaging.

op 19 02 2008 at 14:49 schreef Loor:

Nououou, Daniel…het lichaam van Arie nodigt best uit tot een stevig robbertje apenkooien.

op 19 02 2008 at 14:50 schreef Loor:

Maar ja…’Arie’… Dat is dan wel weer jammer.

op 19 02 2008 at 15:12 schreef daniel:

Ik vrees dat we wat Arie betreft fundamenteel van mening verschillen: Er zit te veel haar op en hij heeft geen borsten of heupen. Bovendien krijg ik zo het idee dat ie iets tussen z’n benen heeft hangen wat ik in geen geval wil zien.

Arie…het is misschien best een leuk jongen, alleen zo jammer dat het geen meisje is.

op 19 02 2008 at 15:12 schreef daniel:

Dat laatste heb ik trouwens met de meeste mannen.

op 19 02 2008 at 15:27 schreef Lagonda:

Ik ben me overigens aan het beraden op een tegenactie: ’40 dagen keihard anaal voor Jezus’. We gaan loos op Eerste Paasdag; dat leek me wel toepasselijk.

op 19 02 2008 at 16:45 schreef N. Molrat:

Loor, sportief dat je vraagt waarom ik je stukjes en comments ‘zat’ werd. Ik ga mijn best doen het te verwoorden:
Het probleem ligt grotendeels bij mij. Ik heb een bloedhekel aan mensen die leuk, lief en aardig zijn en jij leek met de dag aardiger en positiever te worden, vooral tegen Peter die zichzelf toch al zo geweldig vindt.
Verder ben ik natuurlijk gewoon stikjaloers op je omdat ik als getrouwde vrouw wel leuke mannen tegen kom, soms echt heel erg leuke mannen maar dat ik ze nooit eens voor een nachtje mijn hol in kan slepen (als ik dat zou willen en durven) zonder dat er een heleboel gesodemieter van komt en jij kunt dat wel.
Maar om terug te komen op dat aardige, ik vond dat de laatste tijd je stukjes wat minder strijdbaar leken. Je schrijft goed maar het lijken soms net stukjes zoals je op hyves veel tegen komt, niets mis mee, kostelijk soms, maar op deze site verwacht ik de enige universele allesoverstijgende waarheid te vinden. In dit stuk vind ik dat weer een beetje terug vooral in je uithaal over het onbeschofte gedrag van ouders tegen kinderlozen. Mooi gezegd…

op 19 02 2008 at 16:53 schreef Peter:

op deze site verwacht ik de enige universele allesoverstijgende waarheid te vinden.

Vind je het gek, dat ik mezelf zo geweldig vind?

op 19 02 2008 at 17:07 schreef Loor:

"op deze site verwacht ik de enige universele allesoverstijgende waarheid te vinden."

Nou Peter, de lat ligt hoog…

Naakte Molrat, dank voor je toelichting. Maar wees niet jaloers. De leukste mannen (en vrouwen) kom je nl. alléén maar tegen als je getrouwd bent. En dat is een universele allesoverstijgende waarheid.

op 19 02 2008 at 17:22 schreef Ansje:

Mhh.. ik ben zo vrij dat te betwisten Loor.. Ik kwam de leukste mannen (én vrouwen trouwens) ook nà mijn scheiding. Die scheiding kwam wel veel jaren te laat, maar beter laat dan nooit…

Verder grappig stukje, veel herkenbaarheden over ouders die allesoverheersend hun eigen kroost geweldig vinden (terwijl het toch duidelijk is dat *mijn* kroost het allergeweldigst is.) en nog erger: die kinderen altijd en overal voorrang geven.
En die per se iedere kinderloze vrouw óók aan de kinderen willen, erg vermoeiend. Arrogant ook.

Jammer van die laatste zin, ja sorry — ik moet het toch echt ff kwijt.. Met drie kinderen (en iets ouder dan jij) kan ik nog steeds lachend de competitie aan met 20-jarigen…

op 19 02 2008 at 17:35 schreef Loor:

Ansje, uiteraard bevestigen uitzonderingen de regel. Die laatste zin moet met een vette knipoog gelezen worden. Het is gewoon opvallend hoeveel (jonge) moeders klagen over hun leeggelopen borsten. Heel vaak. Té vaak. Tegen mij. Andersom moet ik het niet in mijn hoofd halen in dat tempo te klagen over het feit dat zíj die leuke man en die blakende kinderen hebben en ik niet, ondanks mijn allesoverstijgende cupmaat.

op 19 02 2008 at 18:20 schreef Peter:

Loor! Never apologize.

Mij zijn Ansjes borsten nooit opgevallen. Ze heeft wel een ontzettend lekkere kont. Jammer van dat slechte karakter.

op 19 02 2008 at 19:27 schreef EH:

Ik ben me overigens aan het beraden op een tegenactie: ’40 dagen keihard anaal voor Jezus’. We gaan loos op Eerste Paasdag; dat leek me wel toepasselijk.

Valt weinig aan toe te voegen. :)

op 19 02 2008 at 19:30 schreef Hosseyn:

Zeg Loor, kan er nu eens een foto komen, we leven immers in een beeldcultuur. Gun de dyslectici ook eens wat panoramische vergezichten.

op 19 02 2008 at 19:54 schreef N. Molrat:

Niet doen Loor, dyslectici die te weinig fantasie hebben moet je vooral niet gaan pamperen.

op 19 02 2008 at 19:58 schreef Hosseyn:

Naakte, je bent wreed voor de minder bedeelde medemens. Overigens is een fantasieborst niet hetzelfde als een authentieke cup D borst. Een mooie borst tart elke fantasie.

op 19 02 2008 at 20:31 schreef Ansje:

Maar Peter toch, slecht karakter? Moi..?
Don’t flatter me…… er lopen veeeeel ergere rond op FN :)

zónder lekkere kont, dat dan weer niet

op 19 02 2008 at 21:18 schreef Frank:

Wanneer komt Loor in de Playboy te staan?

op 19 02 2008 at 21:35 schreef Loor:

Frank, waarschijnlijk als mijn eerste pseudopornografische boek verschijnt. Heleen van Royen, move over!

op 19 02 2008 at 21:52 schreef Hosseyn:

Kijk uit voor die nietjes in je buik, Loor. En je gaat toch hoop ik je pijlen wel hoger richten dan Heleen van Royen?

op 19 02 2008 at 22:12 schreef Loor:

Hos, dat is wel de bedoeling…

op 19 02 2008 at 22:17 schreef Loor:

Hos, je ligt inmiddels wel op mijn nachtkastje. Ik ben benieuwd.

op 19 02 2008 at 22:28 schreef Hosseyn:

It’s a small step…

op 19 02 2008 at 22:31 schreef N. Molrat:

Naakte, je bent wreed voor de minder bedeelde medemens.
Ja Hosseyn, dat is waar maar voor de beter bedeelde medemens probeer ik extra wreed te zijn.

op 19 02 2008 at 22:38 schreef Lagonda:

"Hos, je ligt inmiddels wel op mijn nachtkastje. Ik ben benieuwd."

Laat je nog weten hoe zuinig-ie is in het gebruik?

Sorry dame en heer — dit was zo’n inkoppertje; kon het niet laten.

op 19 02 2008 at 22:38 schreef Loor:

N. Molrat, wat een deksels rechtvaardige levensinstelling!

op 19 02 2008 at 22:39 schreef Loor:

Lagonda, ik zat al op je te wachten. En ja hoor…

op 19 02 2008 at 22:41 schreef Lagonda:

Nah, ik ben blij dat ik aan je verwachtingen voldoe. Nou Hos nog.

op 19 02 2008 at 22:41 schreef Hosseyn:

Niks mis met een wrede vrouw. Wel een bontjas dragen hoor!

op 19 02 2008 at 22:44 schreef Hosseyn:

Lagonda: Hosseyn el-Beyar verbruikt genoeg energie om een polar shift te ontketenen. En het is nog niet eens 2012!

op 19 02 2008 at 22:46 schreef Lagonda:

Goeie hemel! Dan staat Loor nog wat te wachten. We wachten de column wel af.

op 19 02 2008 at 22:47 schreef Lagonda:

Grappig trouwens dat je over 2012 begint — vanmiddag een heel stuk over gelezen.

op 19 02 2008 at 22:48 schreef Hosseyn:

Waar, Lagonda? Linkje?

op 19 02 2008 at 22:51 schreef N. Molrat:

Ja Hosseyn, goed idee maar dan niet van hulpeloze diertjes maar van de scalpjes van kwaadaardige nare akelige mensjes….

op 19 02 2008 at 22:51 schreef Lagonda:

Ik zou het niet meer weten — kwam er toevallig terecht. Moet ik morgen even mijn history checken. Maar goed: het internet staat ramvol met stukkies over 2012.

op 19 02 2008 at 22:52 schreef Hosseyn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Novelty_theory

op 19 02 2008 at 22:54 schreef Hosseyn:

Ja. Er is ook net een docu over een indiaan die alle stammen verzamelt voor het grote moment. Dan gaan ze met z’n allen dansen en ratelen met zaadpeulen enzo. Nou, dan gaan we nog wat beleven mensen.

op 19 02 2008 at 22:56 schreef Hosseyn:

Als het maar bont is, en een naakte molrat eronder.

Was dit vrij naar John O’Mill trouwens? "Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes?"

op 19 02 2008 at 22:57 schreef Daan:

Loor,

Wacht maar tot je weer eens verliefd wordt! :)

op 19 02 2008 at 22:59 schreef Lagonda:

Hahahaaa! McKenna — leuke theorie is dat, maar daar ging het niet over.
Was een stuk over astrologie, en de rol van Pluto (die recentelijk weer van teken is gewisseld — altijd sleutelmomenten).

op 19 02 2008 at 23:02 schreef Hosseyn:

McKenna had ook al die theorie dat het menselijk bewustzijn werd getriggerd door psychedelica. En zo is het ook, it happens every day!

op 19 02 2008 at 23:04 schreef Lagonda:

McKenna was een feestneus.

op 19 02 2008 at 23:07 schreef hosseyn:

Is dat ‘m? Had me hem heel anders voorgesteld… morgen maar eens kijken. Ik vind RAW leuker, die is ook dood inmiddels.

op 19 02 2008 at 23:10 schreef Lagonda:

Nee, dit is Bill Hicks :)

Van RAW staat ook veel op YouTube — erg geinige kerel ja. Veel te laat ontdekt; had ik me vijftien jaar zoekwerk mee kunnen besparen.

op 20 02 2008 at 02:31 schreef Ernst:

Het ideetje van Rouvoet doet denken aan een pyramidespel, niet alleen vanwege de ondoordachte strategie (meer kinderen nu is meer ouderen straks, en dan heb ik het nog niet over de CO2 uitstoot van eea) maar ook vanwege de ’te loor gang’ van de pyramides van de speelsters.

En voor hen die het niet weten en toch vannacht (on)rustig willen slapen: de cupmaat heeft weinig tot niets te maken met de grootte van de borst, en alles met de verhouding tussen de omtrek van de borstkas en die van de borsten over de tepel gemeten.

op 20 02 2008 at 08:05 schreef Hosseyn:

Zeg Ernst, de wiskundige aspecten van een vrouwenborst lijken mij nu niet de factoren die bijdragen aan een (on)rustige nachtrust. Alle andere aspecten wel. Het was weer lang wakker liggen vannacht.

op 20 02 2008 at 09:40 schreef Loor:

"de cupmaat heeft weinig tot niets te maken met de grootte van de borst,"

Ernst, hoe kom je daar nou bij? Ik zou me met alle plezier in een A- of B-cup willen wurmen, maar dat levert gevaren op voor mijn gezondheid. Jammer, want in die maten vind je de schitterendste BH’s voor weinig geld.

op 20 02 2008 at 09:44 schreef Loor:

Hos, ik kan je de hand schudden na een stevig doorwaakte nacht. Mensen die altijd goed slapen hebben geen idee hoe gezegend ze zijn.

op 20 02 2008 at 11:57 schreef daniel:

Mensen die altijd goed slapen hebben geen idee hoe gezegend ze zijn.

Tot ze kinderen krijgen : )

op 20 02 2008 at 12:14 schreef N. Molrat:

Nee Hosseyn, bloederiger, zoals deze:

A minister of lick-my-fashion
Walked once against and old bession
If I were, she said
Your cleanmother yet
I’d kill you with my earthappleskillmession

op 20 02 2008 at 15:48 schreef Ansje:

Door die wiskundige aspecten van de vrouwenborst denk ik ineens aan de gulden snede….

op 20 02 2008 at 15:58 schreef Hosseyn:

Erg gaat niets boven een korenveld van kruivend rossig schaamhaar, Ansje.

op 20 02 2008 at 19:55 schreef N. Molrat:

Kruivend….? prachtig woord, bestaat het of heb je het ter plekke ontworpen?

op 20 02 2008 at 22:21 schreef Hosseyn:

Nee hoor, het bestaat!

op 20 02 2008 at 22:32 schreef Hosseyn:

Het is een prachtig woord inderdaad dat wel bij uitstek van toepassing lijkt te zijn op schaamhaar, mar ook inderdaad voor koren wordt gebruikt.

op 20 02 2008 at 23:46 schreef Ernst:

Loor,
hoe ik er bij kom? Door me eens te laten opmeten door een ‘lingeriedeskundige’, nadat ik vernomen had dat de meeste vrouwen met de verkeerde BH rondlopen. Die legde me uit hoe eea werd opgemeten, en wat zij vertelde kwam overeen met wat ik al eerder via Oprah vernomen had en hierboven opschreef. En inderdaad, een zo aangemeten BH zit en staat beter, zij het dat een 80F niet overal (en zeker niet voor een redelijke prijs) te krijgen is. Ik voel dus met je mee.

op 21 02 2008 at 01:24 schreef Ernst:

Loesje, dank je!

op 21 02 2008 at 01:27 schreef Ernst:

………en overigens ga ik er gelukkig niet echt onder gebukt.

op 21 02 2008 at 08:00 schreef Lagonda:

We hebben een D, we hebben een F, we hebben een G, we hebben een H, we hebben … een heleboel rondborstige bezoeksters op FrontaalNaakt.

op 21 02 2008 at 08:33 schreef Hosseyn:

Waarom hangen al die kerels hier anders rond? Afgezien van the usual autists met hun stokpaardjes.

op 21 02 2008 at 09:01 schreef Lagonda:

Vrij naar Koot en Bie: Ja, maar wat mot ik nah met viwrtuweele joekols?

op 21 02 2008 at 09:09 schreef Hosseyn:

Misschien eens opschieten met die borrel.

op 21 02 2008 at 12:45 schreef Loesje:

Ernst; Aan het Vredenburg in Utrecht kan je heel sexy en mooie kopen, voor een redelijke prijs. Mijn G`s en H-tjes komen daar vandaan. En het alfabet gaat daar zelfs nog verder!;-) Veel pret!

op 21 02 2008 at 23:31 schreef Loesje:

Lagonda; "maar wat mot ik nah met viwrtueele joekols?"
Er misschien eens een viwrtueel oarhtjah tusse legge?;-))

op 25 02 2008 at 23:09 schreef Lagonda:

Nah, ik heb nie soveel met joekols. En dan zouwik d’r nog wel wat andors tussuh leggah.

op 26 02 2008 at 10:32 schreef Hosseyn:

Kijk uit, Lagonda, daar heb ik een paar dagen geleden mijn rug nog mee verrekt.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS