Nederlandse mannen
Loor

Foto: Jock Sturges
Lig jij hier helemaal in je uppie?
Vraag van een leuk uitziende man: jong, hip, blond, type surfdude, aan het eind van een goddelijk warme zomerdag op het strand. Licht verbaasd beaam ik dat ik inderdaad alleen lig en dat ik dat ook helemáál niet erg vind (ja, ja, laffe indekkingsmanoeuvre van ondergetekende), hoewel ik ook blij verrast ben door zijn licht onbeschaamde vraag.
Waarom ik blij verrast ben? Nou kijk, dat de Nederlandse man het als romanticus niet zo best doet (volgens zowel de Nederlandse vrouwen als de vrouwen in de rest van de wereld), is allang geen schokkend nieuws meer. De Nederlandse man is licht afstandelijk, degelijk, behoudend en afwachtend, en allesbehalve een Geboren Verleider. De Nederlandse man is uit onverwoestbaar hardhout gesneden, en hij heeft zijn hoofd recht op zijn schouders (lees: braaf, solide, betrouwbaar, duurzaam, gaap). Zaken waar hij zich graag op laat voorstaan, bij gebrek aan fantasie.
Ziehier de Nederlands Verantwoorde Houten Man. Eenmaal op tijd aan de haak geslagen (via het dispuut, het corps, de hockeyclub of het werk, waar ingewikkelde paringsdansen overbodig zijn), zit je als vrouw gebeiteld met zo’n onverslijtbaar exemplaar. Maar buiten die kaders is het een stuk lastiger om in contact te komen met mr. NL.
De Nederlands Verantwoorde Houten Man stapt namelijk niet zomaar op een vrouw af. Welnee. Hij wikt, hij weegt, hij dubt en hij aarzelt. Hij maakt wel oogcontact, dat dan weer wel, en hij maakt ook kleine stapbewegingen op de plaats (de zgn. driehoeksstapparingsdans, let maar eens op in het café), maar hij verroert verder geen vin. Helaas, de Nederlandse man berust in zijn rol van Lord Wanhoop en wacht immer geduldig af.
Dus ben ik van mijn à propos gebracht door de directe benadering van deze smakelijk ogende meneer, die brutaal en breeduit tussen mij en de zon is komen staan? Ja. Een volmondig ja!
En terwijl ik hem glimlachend aankijk, zegt hij ijskoud: Dan mag ik dat andere bedje zeker wel meenemen?. En weg is hij. Het bedje krachtig boven zich uit tillend en mij met een pijnlijke grimas op mijn gezicht achterlatend.
De Nederlandse man. Het blijft tobben.
Loor (1967) heeft sinds kort haar eigen webstek, Loor schrijft!
Algemeen, 30.07.2008 @ 08:44
[Home]
88 Reacties
op 30 07 2008 at 09:25 schreef Marcel Vreemans:
Gisteren (of was het eergisteren?) nog verrast met een boutade over een vlasbaardje (was het nou grijs?), die vol initiatief, maar met een onafgestemde verleidingsantenne de betoverende schoonheid van Loor (heeft zij die dan?)bezong en haar het hof probeerde te maken (zou zij hem bij nader inzien nu wel willen?), worden we nu weer getrakteerd op een klacht over onze afwachtende (of is het een slimme katachtige omcirkeling?) houterigheid.
Vrouwen…vreselijk! Begin er niet aan, is mijn advies. En de surfdude bleek vroeg wijs.
op 30 07 2008 at 10:49 schreef dewanand:
hindoestaanse meisjes zijn gek op nederlandse mannen omdat die goed kunnen likken.
is het niet beter voor de multicul om vers zaad van hollandse mannen verplicht te spuiten in alle allochtone en gekleurde meiden, uiteraard onder staatstoezicht. Verhollandsen van allochtonen en immigranten moet het hoofddoel zijn van het hele vreemdelingenbeleid.
wie is het met mij eens?
heheheh
dewanand
op 30 07 2008 at 11:00 schreef Bert Brussen:
Tsja, vrouwen, laat ik het voor de verandering eens met Vreemans eens zijn.
Het probleem met vrouwen, en de reden waarom Nederlandse mannen zelden tot nooit eens aanstalten maken een vrouw aan te spreken, ligt al in Loor’s tekst besloten: als man mag je de vrouw best aanspreken, maar dan moet je wel "jong, hip, blond, type surfdude" zijn.
Type surfdude (hip! *kots*), dat is het type wat je als een beetje zichzelf respecterende man nou juist NIET wilt zijn.
Nog liever homoseksueel met aids dood dan type surfdude.
Type surfdude: ik heb wel geen hersens, maar conformeren kan ik als de beste. Type surfdude: lezen? Nee bedankt, ik moet naar de sportschool. Type surfdude: ik heb mij volledig laten modelleren naar de eisen van de hedendaagse vrouw, want een eigen wil heb ik niet. Type surfdude: authenticiteit en karakter is zoooo outdated. Type surfdude: een eerste indruk zegt alles, IQ is verder niet nodig.
Een verstandig man maakt kortom toch geen enkele kans bij de doorgaans oppervlakkige, uiterlijkgerichte, smaakgeconformeerde en arrogante Nederlandse vrouw ("alle mannen denken maar een één ding!").
Het is namelijk kiezen: of er uitzien als een strandtentbewonende leeghoofdige surfdude met het IQ van een fruitvlieg, of gewoon authentiek jezelf zijn. Het eerste type mag op vrouwen afstappen (want smakelijk ogend), het laatste type vermijdt dat liever. Dat is namelijk toch zinloos.
En maar klagen over die mannen…
op 30 07 2008 at 11:27 schreef Loor:
Ach Bert, wees niet meteen zo venijnig en veroordelend. Niets is wat het lijkt. Mijn grote en onmogelijke liefde is allesbehalve het type surfdude. Authenticiteit is wat mij aanspreekt in een man. En dan mag hij zelfs witte sokken aan, of bootschoenen, of een taps toelopende broek op hoog water. Ik kan daar, wanneer er sprake is van Echte Liefde, zelfs hevig ontroerd door raken.
op 30 07 2008 at 11:33 schreef daniel:
Zo wat een geklaag bij Bert Brussen. Loor beoordeelt mannen in eerste instantie op hun uiterlijk, en Brussen krijgt kortsluiting in z’n hoofd.
Alsof mannen vrouwen niet op hun uiterlijk beoordelen.
Leuk toch, dat vrouwen netzoals mannen lustgevoelens hebben.
En maar klagen over die mannen…
In die paar woorden zit zoveel frustratie verborgen dat zelfs ik daar "u" tegen zeg.
Een verstandig man maakt kortom toch geen enkele kans bij de doorgaans oppervlakkige, uiterlijkgerichte, smaakgeconformeerde en arrogante Nederlandse vrouw
Hm, jij maakt misschien geen kans. Maar dat komt alleen omdat je jezelf zo geweldig vindt.
op 30 07 2008 at 12:41 schreef Marcel Vreemans:
"laat ik het voor de verandering eens met Vreemans eens zijn."
Bert, kijk uit hoor…Peter loert op je als je zo raar gaat doen. Weet je wel dat ik van HVV ben, dat rattenhol, vol enge racisten?
Loor, wil je mij ook een veeg uit de pan geven. Ik vind het discriminaaasie dat je Bert wel slaat en mij niet. Vrouwen lopen ook altijd achter de leuke jongens aan…
op 30 07 2008 at 13:13 schreef ocean:
Nou, nou Loor…. :)
Ik herken dit niet helemaal (als Nederlandse vrouw zijnde). Ik heb de afgelopen jaren redelijk veel gedate, op zoek naar een relatie en ben (onder de noemer Nederlandse man) van alles tegengekomen.
Geloof me: het was verre van "betrouwbaar, solide, braaf, duurzaam en degelijk". Au contraire. Op sites als bijvoorbeeld Relatieplanet kom je met name en vooral onbetrouwbare, onstabiele, vluchtige types tegen op zoek naar goedkoop vermaak (en ook nog slecht in bed).
Ik zie "de" Nederlandse man (als ik ook even zou mogen stereotyperen) inmiddels eerder als "oninteressant, beetje dom, oppervlakkig, onbetrouwbaar, zwak en een waardeloze minnaar" :)
Zo heeft iedereen zijn eigen mening en ervaringen, nietwaar?
op 30 07 2008 at 13:38 schreef Marcel Vreemans:
U heeft mij veel te snel door, Ocean. En ik probeerde het nog wel zo goed te verbergen.
En dan klagen ze hier over het losgaan op moslims. Over mannen mag alles gezegd worden, zolang ze maar simpel, dom, oppervlakkig en zwak zijn.
Ocean is daarentegen natuurlijk interessant, intelligent, betrouwbaar en een kanjer in bed.
Wat een dommigheid, zeg. Maar ja, vrouwen, he…begin er niet aan, mannen!
op 30 07 2008 at 13:38 schreef Peter:
Ga je met elke date naar bed, Ocean?
Ik vind Nederlandse mannen eunuchs. Laten zich allemaal overheersen door hun vrouw, die zelfs hun kleren voor hun koopt. Lopen ze op zaterdagmiddag braaf achter de winkelwagen in de supermarkt in hun belachelijke rode broek, als kleuters die zich pruilend gewonnen hebben gegeven.
Dat Nederlandse mannen zo afwachtend zijn bij het benaderen van vrouwen, moet je hen niet kwalijk nemen. Is allemaal de schuld van de Nederlandse vrouw. Ik maakte een keer een complimentje over iemands jurk, werd ik door haar vriendinnen meteen luidruchtig belachelijk gemaakt alsof ik een geile perverseling was die met zijn tong uit zijn bek stond te kwijlen. Dat was niet plezierig. Dergelijke dingen zijn me een paar keer overkomen, en voortaan kijk ik wel drie keer uit voor ik zelfs maar een deur openhoud voor een Nederlandse vrouw. Dat wordt alleen hoffelijk gevonden als een mediterrane man het doet. Een Nederlander die de deur openhoudt, is een mannelijke chauvinistisch varken.
Dan de Spanjaarden, Italianen en Fransen! Ik maak een complimentje over iemands parfum, en je ziet haar oplichten, ze drukt haar hals in mijn gezicht zodat ik nog eens goed kan ruiken, vrienden voor het leven. Op straat is het onbeschoft om niet met vrouwen te flirten. Dat impliceert dat je ze niet aantrekkelijk vindt.
Moet je in Nederland doen, naar een vrouw kijken. Krijg je meteen het verwijt dat je je teveel in je hoofd haalt. Stel je voor, wat denk je wel, naar een Nederlandse vrouw kijken. Kan niet koken, niet neuken, is niet aardig, is gierig, loopt als een dokwerker, heeft een platte, rechthoekige kont, weet alles beter, maar op de één of andere manier denkt ze toch dat ze de hoofdprijs is voor de man die het ongeluk treft bij haar in bed te belanden.
op 30 07 2008 at 13:51 schreef Tedje:
De krampachtig alleengaanden, wat zijn het toch eigenlijk allemaal pathetische zieligerds.
Alleen al van het woord "daten" draait mijn maag om.
De meeste surfdudes – in bezit van IQ of niet – worden na verloop van tijd sufdudes.
En ook bij de mooiste vrouwen – in bezit van IQ of niet – gaan na verloop van tijd de borsten en billen hangen en moet het haar worden geverfd om er nog een beetje jeugdig uit te zien.
Over sportscholen, botox en andere maatregelen tot instandhouding van de fysieke aantrekkingskracht heb ik het dan nog niet eens.
Het leven is dus best wel ellendig en vol onbevredigde verlangens. Wat je ook doet. Hoe hard je ook probeert.
Het helpt al een heel stuk als je gewoon kan genieten van het uitzicht. Het echte leven speelt zich immers af in je hoofd, mits je bent gezegend met enig IQ.
op 30 07 2008 at 14:08 schreef Loesje:
Peter; ze drukt haar hals in mijn gezicht.
Vroege dienst: "Yvresse", late dienst, "Opium".
Van Yves Saint Laurent. Zodoende elke dag een besnuffeling.Heerlijk! ;-)
op 30 07 2008 at 14:37 schreef daniel:
Tedje
En ook bij de mooiste vrouwen – in bezit van IQ of niet – gaan na verloop van tijd de borsten en billen hangen en moet het haar worden geverfd om er nog een beetje jeugdig uit te zien.
Jawel, maar als het een mooie vrouw is en je houdt van haar dan is ook het ouder worden fascinerend. Mooi hoeft niet altijd jong te zijn, dus je kunt ook genieten van die veranderingen. Zelf wordt je ook ouder en dan heeft het wel wat om dat gezamelijk te doen. Maar dan moet de basis, mooie vrouw, er wel zijn.
Ocean
Het is wederzijds. Ik keek in het verleden regelmatig op dating sites maar ik zie het nut er niet zo van in. Mijn indruk is over ‘t algemeen dat het fakers zijn of dames die het voor een vergoeding doen.
Saai.
Een goeie dating site/organisatie heeft een matchmaker nodig, een dame die met alle kandidaten persoonlijk spreekt en vervolgens koppels gaat maken. Da’s veel leuker dan de manier waarop het nu gaat. Bovendien heb je dan geen last van mensen met minder goede bedoelingen. Maar goed, beter is het om dating sites helemaal niet nodig te hebben.
Peter
Ik maakte een keer een complimentje over iemands jurk, werd ik door haar vriendinnen meteen luidruchtig belachelijk gemaakt alsof ik een geile perverseling was
Mij is opgevallen dat succesvolle mannen zich nergens wat van aantrekken, het randje opzoeken en daar fullsteam overheen gaan. Verbaal dan allemaal he. Vrouwen protesteren wel, maar ze vinden het ook leuk. Misschien zijn het niet de vrouwen die veranderd zijn, maar juist de mannen. Misschien zijn we te gevoelig geworden, en trekken we ons te veel van het protest aan terwijl dat ook maar deel van het spel is.
op 30 07 2008 at 15:22 schreef babs (m):
Alsof mannen vrouwen niet op hun uiterlijk beoordelen.
Vrouwen beoordelen mannen veel meer op uiterlijk dan andersom en dat is ook allemaal logisch te verklaren.
Het (goed) uitzoeken van een partner is voor vrouwen veel belangrijker dan voor mannen. Vrouwen riskeren 9 maanden zwangerschap om een misvormd kind te krijgen, mannen slechts een zaadlozing. Mannen letten dus maar een heel klein beetje op uiterlijk en hebben veel meer de neiging het mooie te benadrukken. Elke vrouw die niet heel lelijk is en met haar kleding een beetje tieten en kont benadrukt zal volop aandacht krijgen. Sterker nog: echt mooie vrouwen krijgen minder aandacht, omdat mannen denken toch niet in aanmerking te komen.
Maar waarom maken vrouwen zich dan op en mannen niet? Waarom besteden vrouwen een vermogen aan kleding en mannen een tientje per maand? Voor zichzelf en voor andere vrouwen. Vrouwen denken dat mannen op kleding letten en op dat pondje minder en op die make-up en die dure kapper, maar dat denken ze alleen omdat ze er zelf op letten.
Niet toevallig hebben in het dierenrijk altijd de mannetjes allerlei overbodige kleurige veren, manen of geluidjes. Nooit de vrouwtjes. Alleen mensenvrouwtjes denken die kleurtjes nodig te hebben omdat hun zelfbewustzijn hen wijsmaakt dat kleurtjes belangrijk zijn. Een misvatting. Die kleurige veren ziet de vrouw graag in de man en dan denkt de vrouw dat die man dat ook graag bij die vrouw ziet. Welke man hier vraagt er ooit aan een vrouw er wat make-up bij te smeren? Welke man weigert er echt principieel elke vrouw met een BMI van >20?
En mannen: een beetje meer uiterlijke verzorging dan het gemiddelde en vrouwen komen vanzelf naar je toe. Kaal en dik? Geen probleem, maar zorg dan in elk geval voor een gezond kleurtje, mooie kleren en wat overbodige spieren. En heb je zelfs dat niet? Ook geen probleem, leer gitaar spelen of maak grappen of schrijf intelligente stukjes op Internet, want vrouwen selecteren niet alleen op uiterlijk, maar ook op dat soort zaken. Gitaar spelen en humor en intelligent doen zijn de overbodige veren van de man namelijk. Behalve om vrouwtjes mee te scoren is die intelligentie van ons namelijk nergens goed voor.
Vrouwen zijn ook intelligent. Intelligent genoeg om de intelligentie van mannen succesvol te kunnen uitselecteren.
op 30 07 2008 at 15:25 schreef Tedje:
Daniel,
Mijn stigma over vrouwen moet je in het kader van de Loor’s superdude en de datende moderne vrouw zien.
Uit eigen ervaring weet ik dat houden van uiteindelijk duurzamer is dan de onmiskenbaar vergankelijke schoonheid.
De zucht naar jong en mooi lijkt mij overigens een algemene kwaal, niet gebonden aan sekse.
Maar als je er teveel en te lang aan toegeeft, krijgt het uiteindelijk iets tragisch en eenzaams.
Overigens zijn niet alleen mannen, maar ook vrouwen die zich nergens wat van aantrekken doorgaans succesvoller op de liefdesmarkt, naar mijn mening.
Ze scoren makkelijker in hun eigen, nabije omgeving omdat ze geen last hebben van angst voor gezichtsverlies. Het moet natuurlijk allemaal wel een beetje intelligent gebeuren.
Datingsites lijken mij vooral bedoeld voor mensen die in real life niet makkelijk iemand aanspreken voor wat dieper contact, al dan niet via de geslachtsdelen.
Via een datingsite weet je dat ook de ander op contact of seks uit is en dat bespaart mogelijk gezichtsverlies als de ander je uiteindelijk niet ziet zitten, of jij de ander niet. En als je een saaie of slechte minna(a)r(es) blijkt, blijft die informatie voor je directe omgeving verborgen.
Ikzelf flirt trouwens met elke vrouw die ik aantrekkelijk acht, ongeacht leeftijd of positie. Gewoon omdat ik het leuk vind en daarvan geniet. Dat leidt zelden tot intiemer contact, maar dat is ook helemaal niet mijn bedoeling. Mijn beste vrienden flirten verder met mijn vriendin, ik met de hunne.
Vrijwel alle vrouwen waar ik wel eens "iets" mee heb gehad, behoren of behoorden tot mijn directe kring van vrienden en collega’s en wonen ook nog eens in mijn nabije omgeving. Naderhand nooit veel problemen mee gehad. Ik vind het bovendien allemaal een stuk makkelijker dan via internet te moeten daten met iemand uit Groningen of Maastricht. Aleen al de reiskosten en reistijd!
op 30 07 2008 at 15:40 schreef Tedje:
Gelukkig legt de mannelijke, darwinistische bioloog Babs ons nog eens haarfijn uit hoe het nou écht zit!
Hij hoopt natuurlijk dat hij met zijn intelligent ogende en humoristisch geBabsel de juiste gitaarsnaar raakt bij een van die intelligente vrouwen die altijd maar door mannen genegeerd worden omdat ze te mooi zijn!
op 30 07 2008 at 16:00 schreef Peter:
Een flauwe, naargeestige ad hominem van iemand die net iets te tevreden met zichzelf is.
op 30 07 2008 at 16:07 schreef Tedje:
Dat is eigenlijk wel een beetje waar, dat ad hominem dan. Babs is vooralsnog nou eenmaal niet mijn beste vriend(in).
op 30 07 2008 at 16:20 schreef EH:
Ik weet niet Ted, ik zou zeggen dat Babs de dingen redelijk op een rijtje heeft.
En peter, laat je niks wijs maken: jouw compliment was het hoogtepunt van haar dag. Ik weet niet veel van vrouwen, maar dat wel. Als dat vervolgens beantwoord wordt met een test van jouw zelfvertrouwen, dan kun je dat het beste interpreteren als een onderbewust teken van interesse.
Ik ben het met zowel loor als peter eens: de meeste mensen zijn gewoon ontzettende horken. Je woont in amsterdam, toch Loor? Ik verblijf heel augustus in amsterdam: als ik je toevallig tegenkom, dan zal ik je laten zien dat het ook anders kan. Alhoewel, dan eindig ik misschien in de volgende editie van FN, ik weet niet of ik dat wel aandurf…
op 30 07 2008 at 16:41 schreef Peter Kraus:
Wat een ellende allemaal. Als ik het goed begrijp, moet men in ieder geval gitaar kunnen spelen om bij Nederlandse vrouwen in de smaak te vallen. Ik heb nog nooit iets gehad met een Nederlandse vrouw. Als ik bovenstaande lees, lijkt het dat ik daar erg blij mee moet zijn.
op 30 07 2008 at 17:16 schreef babs:
Toch heeft Tedje eigenlijk gewoon gelijk. Ik wil niks liever dan door vrouwen om wat voor rede dan ook fantastisch gevonden worden.
op 30 07 2008 at 17:28 schreef Lydia:
Ik vind je fantastisch, Babs. En Peter, ik ben een Nederlandse vrouw met volle, ronde billen die een verdomd lekkere lasagna maakt. Toevallig. Over mijn bedprestaties laat ik me niet uit, maar klagers heb ik nooit gehad.
op 30 07 2008 at 17:34 schreef Tedje:
Dat geldt voor mij eigenlijk ook, Babs. Wellicht moeten we allemaal om de beurt eens met Loor afspreken, kan ze daar na afloop een leuke column over schrijven. Ik neem dan in ieder geval mijn gitaar mee.;)
op 30 07 2008 at 17:44 schreef babs:
Bij Loor maak ik geen kans, helaas. Ik ben en blijf liefhebber van José Tomás en Loor is van de dierenbescherming. Aan de andere kant, een jager is haar Grote Liefde, dus misschien maakt dit filmpje minder kapot dan ik denk (vanaf 1.00). Let op hoe weinig die gast loopt.
http://www.youtube.com/watch?v=CzdVNCVwwtI&feature=related
Als ik dit mooi mag blijven vinden, maak ik graag een afspraak. Tot bedprestaties zal het daarbij zeker niet komen, ben namelijk van het monogame getrouwde soort, hoe tegennatuurlijk dat ook mag zijn.
op 30 07 2008 at 18:56 schreef Michiel Mans:
Zo is het Vreemans, Brussen.
Ze hebben met dat gehaakte beddenspreien gedoe in de jaren zestig en zeventig het voor zichzelf verpest. Ik ben er ernstig slachtoffer van geworden. Mij trof natuurlijk nooit enige blaam. Als het allemaal beddenspreien waren geworden, was de schade misschien te overzien geweest.
Je ziet nu echter van buiten niet of het een ‘houd de deur hoffelijk open’ of ‘slijmjurk, ik doe zelf de deur open’ type is. Keer je begripvolle, luisterende tedere wang toe, en ze willen in de grot gesleurd worden. Speel de macho surfdude op het witte paard, en ze willen over Dostojevski leuteren bij de haard. Ben je fantastisch, worden ze pot. Ben je fantastisch, gaan ze terug naar hun vorige vriendje. Van die laatste opeenvolgende twee ben ik twee jaar ziek geweest. Toen was de zoektocht naar liefde wel zo’n beetje op.
Gelukkig werd ik zeer zelfredzaam en heb bovendien tegenwoordig snel internet en een mooi 19 inch scherm waarop biologisch dynamische films goed uit de verf komen. Is ook meestal rotzooi maar dat kun je gelukkig doorspoelen.
"Loser, vieze rukker, enge man." Yep, maar ik ben prettig vrij en heb nooit ruzie of ergernis. "Egoïst." Vast wel. "Lafaard" Ja, ook. En met goede reden. Mis ik het nodige? Zeker, maar het is me het waard. "Maar als alle mannen zo worden, sterft de Homo sapiens uit." Vreselijk. Weet je wat, ik ben ook de beroerdste niet, bel me als de teller op 1 miljard staat.
op 30 07 2008 at 19:08 schreef N. Molrat:
Kan niet koken, niet neuken, is niet aardig, is gierig, loopt als een dokwerker, heeft een platte, rechthoekige kont, weet alles beter….
Je vergeet het allergergste nog. Nederlandse vrouwen zeiken en zeuren de hele dag. Ze zijn verwend en ontevreden over hun man, hun kinderen, baan, huis, keuken, lijf, tuin, buren, (schoon)familie en als er niets is om over te klagen verzinnen ze wel iets.
Dat er zoveel mannen zijn die het met zulke vrouwen uithouden is eigenlijk een wonder.
Zo heeft iedereen zijn eigen mening en ervaringen, nietwaar?
Zo is het Ocean. Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat er in Nederland volop leuke, lieve, spannende en zelfs lekkere mannen rondlopen. De meesten zijn getrouwd maar regelmatig ontsnapt er eentje uit de zeurhel en met een klein beetje gewone ontspannen vriendelijkheid kun je een halve heilige vangen.
Als het zou kunnen en mogen en als het niet zoveel ellende zou opleveren, zou ik er het liefst vier hebben.
op 30 07 2008 at 19:16 schreef Peter:
Maar dat kan toch gewoon, Molrat? Of wil je per se met ze mogen trouwen?
Complimenten voor je rake typering van Nederlandse vrouwen.
op 30 07 2008 at 20:52 schreef Betaman:
Ik geloof er geen snars van dat bovenstaande typeringen exclusief voor Nederlandse vrouwen gelden (behalve dan de pannenkoekreten; die krijgen ze van de combinatie van fietsen op gemakszadels en teveel zuivelconsumptie). Wel geloof ik dat door het ontbreken van duidelijk omschreven versierrituelen, mannen en vrouwen geen idee hebben wat ze aan elkaar hebben, waardoor ze vruchteloos om elkaar blijven cirkelen. En dat dit vaak leidt tot apathie, lijdzame berusting, vooroordelen, pijnlijke misverstanden en narcisme.
op 30 07 2008 at 21:34 schreef ReneR:
De meeste mensen leren elkaar kennen via een date op internet….zover zijn beide sexen al gezonken.
Verwijt de mannen maar niets…die hebben het versieren wel afgeleert in de jaren 70 waar iedere versierpoging werd getypeert als sexuele intimidatie via de feministische lariekoek. Nu zijn al diew kerels watjes geworden en kicken zelfs de zwaarste feministen tegenwoordig op bouwvakkers met afgezakte broeken en op italiaanse macho’s met flink wat goud over hun behaarde onblote borst. bah.
Vrouwen te druk met de carriere en de muziek in de weinige disco’s waar een pilsje nog betaalbaar is is niet bepaald romantisch te noemen om even te schuifelen. Knoeperharde (gabber)house of van dat hiphop gekweel.
op 30 07 2008 at 21:46 schreef Theo Ichtus:
The original surf dude:
http://www.charlesatlas.com/
* Aan uit de hand lopende discussies op Frontaal Naakt denken moet*
op 30 07 2008 at 22:48 schreef Tedje:
* Aan online klaagrubriek van de Viva of Men’s Health Magazine denken moet *
op 30 07 2008 at 22:57 schreef Tedje:
Nu het voor de moderne vrije mens kennelijk toch heel moeilijk blijkt een geschikte partner te vinden, moet er misschien weer eens nagedacht worden over een moderne variant van gedwongen uithuweljking. Je hebt dan tenminste iets en je hoeft ook niet overdreven jaloers te zijn op anderen; die treffen het immers volgens de kansberekening meestal ook niet.
op 30 07 2008 at 23:33 schreef Hosseyn:
Het is allemaal waar, over die Nederlandse vrouwen. Het enige waar ze uiteindelijk respect voor hebben is de übermacho, die hen tegemoet treedt met de zweep. Du gehst zu dat Weib, vergiss ja die Peitsche nicht! Bit en breidel, zadel en toom. Die dominantie vraag maar om één ding, dat is een nog grotere dominantie.
op 31 07 2008 at 01:26 schreef Sikbock:
Een vrouw is soms pas een leuke vrouw als ze (als teken van genegenheid) flink in je oor boert..
mutsen zijn er al genoeg tenslotte
op 31 07 2008 at 04:03 schreef Theo Ichtus:
De meest belangwekkende bijdrage kwam deze keer van Dewanand, mijns inziens.
Maar ja – het gaat zo vaak in de vertaling verloren, he – die uitwisseling tussen de volkeren en de geslachten…
Daarom nog 1 x – speciaal voor Loor en met alle onverdeelde aandacht d’r bij vanaf 3:27
En is Dewanand in werkelijkheid een ‘Spitting Image’ van George Michael – zonder het nichterige?
We Weten Het Niet…
op 31 07 2008 at 06:26 schreef Maurice:
Tja. Een Nederlandse vrouw. Daar kan een houten klaas Nederlandse man niets mee. Ze heten Loor of Truus, hebben eisen en constant hoofdpijn.
Nederlandse vrouwen hebben plannen. Iets met de wereld verbeteren, chef kok worden of ongesteldheid uit de wereld helpen.
Het verbaast mijn niets dat hij gewoon het bedje naast je weghaalde Loor. Daar ligt namelijk zijn gewillige Europese vriendin op ;)
op 31 07 2008 at 08:17 schreef Loor:
Ja Maurice, ik ben een uitgesproken kaasboerin. Dat had de bedjesdrager meteen door. Enne, heren, de korrel zout ontgaat jullie volledig.
op 31 07 2008 at 08:19 schreef Maurice:
Nee. Dat ontging mij niet. Ik lag te janken van het lachen hier. Maar dat ontging jou ;-)
op 31 07 2008 at 09:46 schreef Piet:
Tja, die Loor toch. Het blijft tobben. Vandaag een klaagdicht op de Nederlandse man die blijkbaar in gebreke blijft in z’n versierpogingen en gisteren nog de avonturen met Hans. Treurige figuur die Hans.
Maar er zijn meer treurige figuren. Er zijn vrouwen die een ander nogal ziekelijk gedrag vertonen. Ze gedragen zich nogal uitdagend tegen allerlei mannen (wat ze overigens heftig zullen ontkennen) en als die mannen dan toehappen (al of niet toevallig) klagen ze steen en been tegen ieder die het maar wil horen. Cock-teasers noemen ze die vrouwen in de VS.
Een vriendin van vroeger (vriendin in de platonische zin, ik was toen gelukkig al wijzer) had altijd van die verhalen over mannen die haar maar lastig vielen. Dan zat er weer iemand in de bus naast haar zich af te trekken, dan was ze weer benaderd door die en dan weer had een wederzijdse vriend haar een oneerbaar voorstel gedaan. Uiteraard moest ze dat in geuren en kleuren en met naam en toenaam doorvertellen. Andere – wat mij betreft aanzienlijk aantrekkelijkere – meisjes hadden zelden zulke verhalen.
Er bestaat nu eenmaal een bepaald vrouwentype dat eeuwig in het middelpunt van de belangstelling wil staan. Desnoods gooien ze hun sexuele aantrekkelijkheid in de strijd. En als er dan iemand kijkt dan moet het gezelschap er steevast op gewezen worden dat er ‘weer zo’n vervelend mannetje zit te kijken’. ‘Zie je nou hoeveel last ik daarvan heb?’ ‘Ik word steeds lastig gevallen’. Natuurlijk is niemand van de lastigvallers voldoende gekwalificeerd om als partner te dienen, nee, want de spreekster is natuurlijk zo bijzonder dat alleen de allerbeste man goed genoeg is.
Jammer, Loor, want de verstandige mannen hebben allang een wat minder high maintenance vreindinnetje aan de haak geslagen. Als je 25 bent kom je er misschien nog mee weg, maar bij 41 zijn de meeste mannen wijzer. We kijken wel uit.
Hmm, dat vriendinetje uit het voorbeeld was trouwens ook zo’n dierengek *en* ze had grote tieten. Heet je wel echt Loor?
op 31 07 2008 at 10:30 schreef Marcel Vreemans:
Ja, Piet…zo zit het en niet anders. Die pathologische verslaving aan aandacht, die linksom of rechtsom moet worden gevoed. De overtuiging dat niets in de schaduw kan staan van de eigen vleesgeworden perfectie. Voortdurend ontevreden, door de balk heen op zoek naar de splinter in het oog van de ander. De vanzelfsprekende claim op het allerbeste op alle terreinen. En dat allemaal in een zeer doorzichtig gespeelde verlegenheid en bescheidenheid. Ze lopen dagelijks om mij heen. Ik negeer ze volkomen en dat maakt ze gek, hun spelletjes hebben geen enkel effect op mij. In opperste wanhoop vervallen ze in een valse en nietsontziende rancune, waarbij geen wapen ongebruikt blijft. Gelukkig hebben ze zelden succes. De omgeving (vroeg wijs geworden mannen) keert hen smalend de rug toe, waarna ze totaal gedesillusioneerd op zoek gaan naar nieuwe oorden van slachtoffers die nog geen weet hebben van hun betreurenswaardig narcisme. Driewerf hoera voor de surfdudes!
op 31 07 2008 at 10:54 schreef Laila:
Als de vrouwen wat minder op Ken gaan lijken en de mannen wat minder op Barbie komt het allemaal wel goed : )
Ik ben dol op de Nederlandse man en dan niet van het type metroman die uiterlijk steeds meer op een homo gaat lijken.
Laatst zei een man ,een homoman, in "Het Gesprek" dat de hedendaagse man door de emancipatie niet steeds meer op een vrouw ging lijken maar op de ‘homoman’
op 31 07 2008 at 11:37 schreef Jan:
Ach, tel je knoppen. Nu vraagt surfdude het nog, over een paar jaar sleept hij dat bedje zomaar weg.
op 31 07 2008 at 11:46 schreef Wim:
op 31 07 2008 at 12:10 schreef Bert Brussen:
Ach, vrouwen zijn sowieso het mindere geslacht. Minachting voor de vrouw is niets meer dan rechtvaardigheid.
Maar ja, dat is "een gevoel, dat kan ik niet uitleggen".
op 31 07 2008 at 12:18 schreef jan techneut:
Er is onderzoek gedaan naar wat mede-europeanen over nederlandse mannen en vrouwen in de liefde vonden en de uitkomsten waren vrijwel identiek:
mooie mensen, maar ook stijf en nuchter en stijlloos. Boeren, maar ook boerinnen dus.
Als je als een dame behandeld wil worden moet je je ook als een gedragen, en hem als een heer behandelen, maar dat is er dan weer niet bij; men wil altijd wel de rechten delen maar niet de plichten. Ook moeten de mannen het altijd maar spannend maken, alsof je dat niet met z’n tweeen doet. Waarom nemen die geemancipeerde vrouwen niet zelf eens wat meer initiatief?
Het is dus niet zo gek dat de mannen ook weer harder worden, met al die draaikonterij.
op 31 07 2008 at 12:26 schreef Laila:
In 2003 mijn eerste cd. van Amy Winehouse gekocht en er staat een nummer op de c.d Frank waar ik aan moest denken bij bovenstaande clip.
het nummer heet F##ck me pumps.
op 31 07 2008 at 12:51 schreef Bert Brussen:
Zeg, er is nog geen moslim aan te pas gekomen. Moet iemand zo zoetjes aan niet eens een comment maken waarbij de islam aan de haren wordt bijgesleept?
Zo van: "Jaja, maar de Nederlandse man slaat zijn vrouw tenminste niet" of: "Wees maar blij dat je nog vrij op het strand mag zitten, als het aan de linkse kerk ligt mag je over tien jaar alleen nog met burka aan naar het strand".
Ik bedoel, het is hier wel Frontaal naakt.nl, dus komop.
Conan?
op 31 07 2008 at 13:17 schreef daniel:
Zeg, er is nog geen moslim aan te pas gekomen
Is ook niet nodig, gezien het gezeik over vrouwen hier. What’s next? Motie tot afschaffing van de Nederlandse vrouw?
op 31 07 2008 at 13:47 schreef Marcel.Vreemans:
Ik vind dat alle Nederlandse vrouwen een hoofddoekje en burka moeten gaan dragen. Vallen ze mij niet meer lastig met hun uitsloverig, teasend en ongemeend verleiden. Voorts ben ik van mening dat alle vrouwen het land uit moeten en dat alle vrouwenbladen worden verboden. En Bert Brussen zie ik graag als de nieuwe Ayatollah van de moderne mannenmaatschappij. Met enorme kunstpenissen als minaretten op elke hoek van de straat.
op 31 07 2008 at 14:44 schreef stoethaspel:
Zo simpel…
Ziehier een nederlands gleufdier, genaamd Loor. Een glibbermeisje dat blijkbaar niet goed genoeg kan cock-teasen en daarom haar verveelde frustraties maar gaat opschrijven, wellicht in de naïeve veronderstelling dat ze daar dan wat zelfwaardering of zaad mee kan collecteren, op eenzelfde manier als de collectezak rondgaat in de kerk. ‘t Is alleen wat leeg in dit gebedshuis…
Moeten dit soort stukjes je nu echt aantrekkelijker maken voor mannen en je, ultimately, bezwangerd krijgen? Wees eens echt Loor, misschien dat je dan meer succes hebt. Jouw verwondering over de NL-man is niet het begin van wijsheid, het is de prolongering van domheid. It always takes two to tango.
op 31 07 2008 at 14:47 schreef Hosseyn:
Ik zie geen contradictie in de twee stukken van Loor. Waar het om gaat is de benadering, de achterbakse gladjanus Frans vs. de rechttoe-rechtaan aanpak van de surfdude (al bleek dat een vergissing).
op 31 07 2008 at 15:41 schreef N. Molrat:
Ik begrijp niet wat Loor misdaan heeft dat Piet, Marcel en Stoethaspel zo menen te moeten reageren.
Ik heb juist de indruk dat Loor wel degelijk ‘echt’ is. In haar stukjes en reacties is zij een van de weinigen die die echtheid ook durft te tonen.
op 31 07 2008 at 15:58 schreef Bert Brussen:
"What’s next? Motie tot afschaffing van de Nederlandse vrouw?"
Ik ben vast VOOR.
op 31 07 2008 at 16:12 schreef babs:
Frustraties, Molrat.
op 31 07 2008 at 16:17 schreef Marcel Vreemans:
@ Molrat: Niks, joh…beetje macho-achtig afreageren.Loor zal best een aardige tante zijn. Ging ook niet specifiek over haar, hoor.
@ Stoetshaspel:grensgevalletje qua minimaal respect,maar ja, moet je natuurlijk zelf weten.
op 31 07 2008 at 16:26 schreef stoethaspel:
@Marcel Vreemans
Verondersteld dat de foto’s op haar blog ook werkelijk foto’s van haarzelf zijn, dan stel ik, zonder sarcasme, vast dat ze alles meeheeft… Ze is mooi, niet dom, kan schrijven, god weet wat nog meer. Is ze dus biologisch gezien op achterstand gesteld? Dacht het niet.
Dus komt ze op mij over als iemand die de consequenties van haar eigen keuzes niet wil dragen en om die reden gaat lopen zeuren en afgeven. Zelf man maar afkomstig uit een absoluut vrouwengezin moet ik niks van dit soort sexestrijd hebben. Veel te goedkoop, veel te makkelijk en veel te weinig zelfreflectie.
op 31 07 2008 at 16:48 schreef daniel:
Ik begrijp niet wat Loor misdaan heeft
Maar ik wel!
Loor is mooi, single, boven de 40, op zoek naar een man en niet in ze geintereseerd.
En dat terwijl ze zo fantastisch zijn, met name Bert Brussen. Een waar intellectueel genie (hij kan lezen én heeft hersens). Maar ondanks zijn qualiteiten (heb ik al verteld dat ie kan lezen?) laten Nederlandse vrouwen hem extreem links liggen en stormen in plaats daarvan op leeghoofdige surferdudes af.
Oneerlijk he.
Het is een stuk makkelijker om te zwelgen van zelfmedelijden dan te overwegen dat het misschien ook aan jezelf zou kunnen liggen.
op 31 07 2008 at 16:55 schreef Marcel Vreemans:
Ik zie hem nu pas, Michiel Mans!
"Weet je wat, ik ben ook de beroerdste niet, bel me als de teller op 1 miljard staat."
Hij is leuk!
op 31 07 2008 at 17:02 schreef Maurice:
Laat Loor toch met rust !
op 31 07 2008 at 17:13 schreef Marcel Vreemans:
Ja, misschien is het mooi geweest,zo. Anders gaat het zo op schoolpleinpesten lijken.
Of toch? Iemand nog een briljant idee?
op 31 07 2008 at 17:45 schreef Bert Brussen:
@Daniel: wat ben je toch je best aan het doen met ad hominems waar verder niemand op reageert?
op 31 07 2008 at 20:27 schreef Ygdrasill:
Niet zeiken , zuigen kreng !
op 31 07 2008 at 20:45 schreef Michiel Mans:
Authentiek, uit mijn tijd in groen.
Erg stille maat, type ton kunnen tillen, maar niet kunnen spellen, mengde zich slechts een keer in de vele gesprekken over het andere geslacht. Hij gromde wat, stond op en zei:
"Ze hebben mein verteld dat je mot stampe tot er bloed uit komp."
Ze bestaan. Enige voorzichtigheid, teleurstelling wellicht, is van de Looren wel begrijpelijk.
op 31 07 2008 at 20:52 schreef Jimmy:
Ik ben eigenlijk wel positief over de Nederlandse vrouwen. Zeker ze verwarren emancipatie (zelfstandigheid) regelmatig met zeuren, maar ach, ik kan er goed mee leven.
op 31 07 2008 at 20:56 schreef Marcel Vreemans:
Tja, als je ter afronding om iets briljant vraagt dan gaan de kelders meestal open.
op 31 07 2008 at 21:23 schreef N. Molrat:
Aparte man ben jij Vreemans. Gisteren schreef je nog dat je FN ging verlaten en nu kom je hier de gespreksleider uithangen. Hoezo afronden?
op 31 07 2008 at 22:31 schreef Marcel Vreemans:
Ga vooral door, ik leg je geen strobreed in de weg.
op 31 07 2008 at 22:32 schreef Theo Ichtus:
Moet ik daar dan toch voor mijn Rosinante, "de lieftallige Loor" in het strijdperk treden?
U is plat, vulgair en beledigend meneer Stoethaspel!
Mijn zwaard zal U zelf van een gleuf voorzien!
(En spreekt U deze woorden met dezelfde mond waarmee U uw moeder op de wang kust?)
Het stadspark bij het ochtendgloren.
Breng Uw secondanten en bedenk vooraf of U door kogel of door rapier geveld wil worden.
Sancho, Mijn Paard!
op 31 07 2008 at 23:03 schreef Michiel Mans:
-"Sancho, Mijn Paard!"-
Senhor, we tuigen ‘m net op. In een championroomsaus. Geroosterd, met patatas fritas bij. Hij stond al zo lang ongebruikt in de stal.
op 01 08 2008 at 07:05 schreef daniel:
wat ben je toch je best aan het doen met waar verder niemand op reageert?
Omdat ik er lol in heb. Trouwens wat is dit, een non-reactie?
; )
op 01 08 2008 at 10:26 schreef Loor:
Wees eens echt Loor, misschien dat je dan meer succes hebt.
Stoethaspel, ik nodig je bij dezen uit om een kop koffie met me te gaan drinken. Dan kunnen we eens verder spreken over authenticiteit en waarachtigheid. En dan weet je meteen of de foto op mijn blog echt is. Hoor ik van je?
op 01 08 2008 at 13:38 schreef stoethaspel:
Loor, dat moet dan wachten tot ik ofwel in Nederland ben, of jij op Mallorca. Maar ik ben dus surfdude noch Houten Klaas. Het zou je maar teleurstellen, zo een stoethaspel.
Ik veronderstelde dat je foto echt is. Kun je niet gewoon zeggen of dat klopt?
op 01 08 2008 at 14:03 schreef Loor:
Stoet, de foto is echt. En mijn aanbod blijft staan.
Voor allerhande stoethaspels heb ik juist een groot zwak.
op 01 08 2008 at 14:14 schreef stoethaspel:
Loor, mijn mailadres is via Peter verkrijgbaar. Wanneer ben je op het eiland?
op 01 08 2008 at 15:24 schreef Marcel Vreemans:
Neem je surfplank mee, Loor. En Stoethaspel, je vlasbaardje afscheren. Foto’s hier publiceren. Alleen de meeste intieme graag!
*weer alleen achterblijvend en een lekker ding aan mijn neus voorbij zien gaan*
op 01 08 2008 at 15:40 schreef Loor:
Wanneer ben ik op het eiland? Iets met de berg en Mohammed? Stoet, we vinden elkaar vast wel een keer ergens. Voor koffie en een robbertje verbaal armpje drukken. Ik verheug me erop.
Marcel, ik verwijs je ter lering naar de wat gedateerde film ‘Hufters en Hofdames’ van Eddy Terstall.
op 01 08 2008 at 16:46 schreef stoethaspel:
Marcel,
Ik ga tegenwoordig als ‘representatief’ door het leven. Niks geen vlasbaardje en de helft van mijn werkdagen loop ik strak in pak met strop en al.
Foto’s (weinig intiems trouwens op de foto’s waar ik – afschuwelijk moet ik toegeven – sta afgebeeld) doe ik alleen via privékanalen…
op 01 08 2008 at 16:48 schreef stoethaspel:
Loor,
Respect voor je incasseringsvermogen mbt jordanese uitdrukkingen.
Berg, Mohammed: Email werkt zoveel sneller als het om verbale robbertjes gaat.
op 01 08 2008 at 16:52 schreef Marcel Vreemans:
Begrijp hem even niet, Loor.
op 01 08 2008 at 17:54 schreef Peter:
Een uitnodiging om met Loor ergens aan een tafeltje wat verbaal te sparren moet je nooit te licht opnemen, Stoet. Loor is bijzonder aangenaam tafelgezelschap.
op 02 08 2008 at 12:46 schreef stoethaspel:
Neem zulke dingen zelden licht op, Peter. Vandaar: Kat, boom, email. :)
op 02 08 2008 at 15:55 schreef Loor:
Marcel, begrijpelijk. Het betreft een onderwerp waar nog een column over volgt.
Peter, een en ander is geheel wederzijds.
Stoethaspel, hoe treffend. De kat, de boom, de berg en Mohammed…dáár gaat het stuk dus over.
op 02 08 2008 at 18:26 schreef Bert Brussen:
Vreemans: ‘Huferts en Hofdames’ gaat over het mannelijke concept hufters en hofdames: twee soorten van mannen. De ene soort, de hufter, is de snelle macho waar vrouwen voor vallen, ook als dat niet willen. De andere soort, de hofdames, zijn de poëtische watjes, de zorgers, de gevoelsmetroseksuelen. Die komen van pas als de vrouw zich werkelijk wil binden.
Die film gaat daarover: hofdames die maar niet kunnen leren hufter te zijn en omgekeerd.
Eigenlijk gaat de film over het fenomeen vrouw, waarbuiten je niet zonder kunt, maar waar tegenover je het als man toch nooit goed doet.
Die film is zwaar kut en slaapverwekkend overigens, Terstall’s slechtste werk.
op 03 08 2008 at 01:24 schreef ReneR:
Jaa he Piet
typerend voor de nederlandse vrouw vond ik de aanranding van die Bokito
Zo’n oud wijf die thuis geen aandacht krijgt zat daar elke keer enorm die bonkige spierenmassa op te geilen want daar kicken ze op; zelfs als het aandacht is van een aap. En tja als ze dan met de gevolgen worden geconfronteert slaan ze aan het janken.
op 03 08 2008 at 11:29 schreef stoethaspel:
Loor, ik hoor je, maar ik snap het nog steeds niet…
op 03 08 2008 at 16:05 schreef Loor:
Stoet, wat snap je nog steeds niet?
op 03 08 2008 at 18:31 schreef stoethaspel:
Loor, waarom iemand die alles mee lijkt te hebben zo te klagen heeft. Dat snap ik niet, behalve als ik het weer bij jou neerleg als een probleem dat in jou zit en niet in dat waarover je je beklaagt.
op 03 08 2008 at 20:15 schreef Loor:
Stoet, jij vertaalt mijn verwondering naar een klaagzang. Dan is die vraag misschien wel terecht. Ik verbaas me, ik observeer, en ik probeer die observaties op een luchtige en vooral herkenbare manier op te schrijven, waarbij ik steeds weer hoop dat anderen óók de knipoog en de korrel zout zien. Gezien de bovenstaande reacties is me dat deze keer niet helemaal gelukt.
op 03 08 2008 at 23:10 schreef stoethaspel:
Ik zal de ogen open houden voor je knipoog.






















RSS