Home » Archief » Associatie


[19.01.2011]

Associatie

Peter Breedveld


Illustratie: Mihály Zichy

Het vak ‘onderzoeksjournalist’ is ook niet meer wat het geweest is. Vroeger dacht je daarbij aan Carl Bernstein en Bob Woodward, die het Watergate-schandaal aan het licht brachten en president Nixon ten val brachten. Tegenwoordig moeten we het doen met paranoïde complotdenkers als Peter Siebelt en Carel Brendel, immer op jacht naar ‘rooien’ en ‘islamiseerders’.

Peter Siebelt laat ik voorlopig even aan mijn anonieme vriend Barracuda over, over Carel Brendel heb ik het hier eerder gehad. Toch komt onze boodschap blijkbaar niet goed over, want zowel Siebelt als Brendel worden steeds vaker als bron gebruikt door journalisten van gevestigde media.

Zoals vandaag weer in dit Elsevier-bericht over de geëxcommuniceerde PVV’er Carlo de Bruin. In het comité van aanbeveling van De Bruins stichting Aan de Slag in de Zorg zit een zekere Yassin al Forkani en Elsevier schrijft dat ‘de imam is volgens onderzoeksjournalist Carel Brendel betrokken bij de Nederlandse tak van het Moslimbroederschap.’

Als Brendel iemand beschuldigt van banden met de Moslimbroederschap, bedoelt hij daarmee dat die persoon de democratie wil afschaffen en de samenleving ‘islamiseren’. Die verdachtmaking heb je bij Brendel nogal snel aan je broek hangen. Zo heeft hij een hele tijd zijn tanden gezet in Ahmed Marcouch, die de PVV rechts voorbij streeft als het gaat om de aanpak van Marokkaans-Nederlandse criminelen, maar volgens Brendel heeft Marcouch toch banden met de Moslimbroederschap.

En onze eigen liberale moslima (if ever there was one) Hassnae Bouazza, die regelmatig korte metten maakt met de hypocrisie binnen islamitische organisaties en die menige baardman het bloed onder de nagels vandaan haalt, werd door Brendel aan de schandpaal genageld omdat ze in Vrij Nederland had durven schrijven dat de Egyptische geestelijke Yusuf al Qaradawi op zijn website pleitte voor verzoening tussen Joden en Arabieren. Er is geen woord van gelogen, maar voor Brendel was het aanleiding voor een verbeten haatcampagne tegen Hassnae, waarvan het vuurtje nog geruime tijd werd opgestookt door Brendels devote fans.

Ik wil maar zeggen: de soep zal met Yassin al Forkani ook wel weer niet zo heet worden gegeten als Brendel ‘m opdient. Dat blijkt inderdaad als we Brendels aanklacht doornemen. Ook hier gaat hij weer te werk volgens zijn principe van six degrees of separation (give or take a few degrees): Forkani was betrokken bij een door de Federatie van Islamitische Organisaties in Nederland (FION) georganiseerd congres, de FION is de Nederlandse tak van de Europese federatie FIOE, een bolwerk van de Moslimbroederschap. Forkani was op dat congres ‘begeleider’ (wat dat ook betekenen moge) van een lid van het European Council for Fatwa and Research van (daar is-ie weer!) Yusuf al Qaradawi.

Forkani was dus aanwezig op een congres.

Brendel weet ook wel dat die bewijslast zelfs voor zíjn doen nogal mager is, dus hij knutselt enthousiast verder: Forkani is woordvoerder van de Raad van Marokkaanse Moskeeën in Nederland, en die wordt voorgezeten door Yahia Bouyafa, die ook voorzitter is van de FION. Forkani vertegenwoordigde de Nederlandse Moslim Raad in het bestuur van de Stichting Verzorging Islamitische Zendtijd, en de NMR wordt ook door Bouyafa geleid. Forkani was betrokken bij het geruzie rondom de nieuwe moslimomroep, en stond tegenover Mohammed Cheppih, ‘oprichter van de inmiddels failliete Poldermoskee.’

Sapperdeflap! Als we op die toer gaan, kun je mij beschuldigen van banden met de Moslimbroederschap, want ik heb werk gedaan voor de Nederlands Islamitische Omroep. Carel Brendel geïnterviewd, onder andere, dus als hij in een héle villeine bui is, kan Brendel ook zichzelf verdachtmaken als wegbereider van de islamisering in Nederland.

Ik heb trouwens meerdere keren in dezelfde ruimte verkeerd als Mo Cheppih. Ik heb gepraat met Mo Cheppih. Ik heb gepraat met Tariq Ramadan, Mo Cheppih stond erbij. Ik heb verkering met een moslim die Qaradawi volgens Brendel ‘een toffe peer’ vindt. Jhim van Bemmel heeft me een keer geholpen met mijn website, toen die werd gesaboteerd door Edgar van Oostrum alias Lagonda en de joodse supremacist Daniël Teeboom. O nee, Van Bemmel hoort niet in het rijtje thuis. Die is voor als iemand van de Joop me wil beschuldigen van banden met de PVV.

En tadaah! Daar hebben we ‘m weer: ‘het zal na dit alles niemand verrassen dat Elforkani een fan is van islamgeleerde Al-Qaradawi’, schrijft Brendel. Ja, dat was Hassnae ook, Brendel. Jij bent een fan van Geert Wilders, dus wat heb jij Forkani eigenlijk te verwijten?

Banden met de Moslimbroederschap hebben we allemaal, en hoe ernstig is dat eigenlijk? De AIVD ziet de Broederschap niet eens als een bedreiging, al houdt Brendel stug vol van wel, omdat de Broederschap streeft naar ‘het creëren van een ultraorthodoxe islamitische zuil’.

Nou, nou, meneer Brendel, wat een puik onderzoek weer, en wat een schokkende onthullingen. Alles wat ze bij Elsevier hoeven te doen, is de boel klakkeloos overschrijven en wie er een paar vraagtekens bij zet, wordt gewoon in de volgende aflevering verdachtgemaakt.

Lang leve de rechtse journalistiek – het hedendaagse equivalent van Bijltjesdag. Het lachste is nog, dat Brendel zelf precies weet waar hij mee bezig is. “Allemaal ‘guilt by association’, zullen mijn tegenstanders opwerpen”, schrijft hij, waarna hij nog even koortsachtig verdergaat met associëren.

Peter Breedveld denkt dat Carel Brendel fout zou zijn geweest in de oorlog, want Brendel werkte ooit voor het Algemeen Dagblad, en het Algemeen Dagblad is zeg maar een slap aftreksel van De Telegraaf, en De Telegraaf was fout in de oorlog.

Peter Breedveld, 19.01.2011 @ 14:59

[Home]
 

50 Reacties

op 19 01 2011 at 15:15 schreef Jan Ruwaert:

Ik vind dit stuk niet overtuigend. Brendel heeft gelijk, het zijn geen frisse klups die best kritisch mogen worden bekeken. Als jouw verkering daar niet in slaagt, is het misschien tijd om die te heroverwegen?

op 19 01 2011 at 15:30 schreef tom:

vroeger was alles beter

op 19 01 2011 at 15:46 schreef Jan Ruwaert:

Overigens vind ik het overdreven om direct naar zo’n WO-2 vergelijking te grijoen, maar dat doe je vaker als iemand iets opmerkt over je verkering. Dat siert je aan de andere kant, maar soms vlieg je behoorlijk hysterisch uit de bocht, zoals nu. Probeer daar in het vervolg op te letten, want verder kun je redelijk schrijven en argumenteer je heel behoorlijk.

op 19 01 2011 at 15:53 schreef Mart:

@Jan,

Zeg, niet goed gelezen wat Peter schrijft? Het enige harde feit dat Brendel kan opsommen is dat 1 persoon op een congres is geweest waar ook aanhangers van Qaradawi komen. Op basis daarvan lanceert hij een lasterlijke beschuldiging. Maar jij vindt Peter niet overtuigend?

En dan dat eeuwige gejammer over WOII vergelijkingen. Het kamp dat die er zelf altijd het hardste bijhoudt heeft wel het minste recht van spreken.

op 19 01 2011 at 16:06 schreef Jan Ruwaert:

@Mart

Je ontkracht niets van wat ik zeg, maar je ontpopt je wel als een epigoon van Breedveld, terwijl er ook nog maar een keer een Godwin tegen aangoooit, met je ‘kamp’.

Fijnbesnaard is anders

op 19 01 2011 at 16:11 schreef Peter:

Hahaha! ‘Kamp’ is ook al een Godwin. Vanwege ‘concentratiekamp’, vermoed ik.

Nu even ‘epigoon’ opzoeken in het woordenboek.

op 19 01 2011 at 16:16 schreef Jan Ruwaert:

@Mart

Jij zegt het, ik niet. Ja, zoek maar op, als je even niet Hassnaes handtasje hoeft vast te houden of Peter’s rug te scrubben…

op 19 01 2011 at 16:28 schreef Mart:

@Jan,

‘Ontkrachten’ suggereert dat er iets te ontkrachten valt.

Mart

op 19 01 2011 at 17:19 schreef yurp:

@Jan

Als Brendels slechts zei dat het onfrisse clubs zijn die in de gaten gehouden moeten worden had je wellicht een punt. Brendel zegt echter dat Yassin al Forkani banden met de Moslimbroederschap heeft omdat hij heeft meegewerkt aan een cogres georganiseerd door een club die weer gelieerd is aan een club die affiniteit heeft met een club die nauwe banden onderhoud met sympathisanten van een club die geassocieerd wordt met de Moslimbroederschap (even gecharcheerd gesteld). Dat zijn wel even twee verschillende dingen.

op 19 01 2011 at 17:29 schreef Bert Brussen:

Epigoon is ook een Godwin, denk ik, als je maar genoeg U-bochten bijhaalt. Om over Wim van de Kamp maar te zwijgen!

op 19 01 2011 at 17:34 schreef Bookie:

Rechtse journalistiek? Brendel is toch behoorlijk links.

op 19 01 2011 at 18:19 schreef vetklep:

Ik vind het eigenlijk wel prettig dat er iemand is die al dat islamgedoe een beetje in de gaten houdt en er af en toe een stukje over schrijft.

op 19 01 2011 at 18:39 schreef Niek:

Er is helemaal niets mis met af en toe een stukje schrijven over het islamgedoe. Volgens mij doet Peter dat zelf ook wel. Punt is alleen dat je je daarbij aan de feiten moet houden en er niet allerlei fantastische complotten en dwarsverbandjes bij moet verzinnen zoals sommige zelfverklaarde “vrijdenkers” plegen te doen.

op 19 01 2011 at 19:26 schreef Peter:

@Bookie, wat is er zo links aan Brendel?

@Vetklep, vind je het ook prettig dat iemand als Hassnae door Brendel verdacht wordt gemaakt?

op 19 01 2011 at 19:56 schreef Simon:

Brendel (die ik overigens naast z’n associatie met associatie-stukken best mag) noemt zichzelf links omdat hij alle kritiek op Godsdienst per definitie als ‘links’ beschouwt. Daar valt ergens wel iets voor te zeggen, maar het is nogal een oversimplificatie.

op 19 01 2011 at 20:13 schreef bodewes,J:

Als je de moslimbroederschap net zo gevaarlijk acht als de gemiddelde vlinderdasverzamelaarsvereniging snap ik sowieso niet dat je je druk maakt over Brendels verdachtmakingen. ‘Sterven voor Allah is onze grootste hoop’, kattekwaad hoor!

op 19 01 2011 at 20:39 schreef Rene:

“Banden met de Moslimbroederschap hebben we allemaal, en hoe ernstig is dat eigenlijk? De AIVD ziet de broederschap niet eens als een bedreiging, al houdt Brendel stug vol van wel, omdat de Broederschap streeft naar ‘het creëren van een ultraorthodoxe islamitische zuil’.”

Peter, is dat dezlfde broederschap die Al Sadat heeft vermoord?

op 19 01 2011 at 20:39 schreef vetklep:

op 19 01 2011 at 19:26 schreef Peter:
Nee, dat vind ik onterecht.
Herinner ik me goed dat het ging over iemand van wie Hassnae dacht dat hij vooruitstrevend was en van wie iemand anders een nogal oplezierig youtube filmpje had gevonden, waar Hassnae niet van op de hoogte was?

En verder mogen bijvoorbeeld PVDA-politici waarover Brendel zich op zeker moment zorgen heeft gemaakt altijd nog meevallen, natuurlijk. Graag zelfs.

Uiteindelijk mag je ervan uitgaan dat mensen meer lezen dan Brendel alleen en dat ze zelf ook nog een stel hersens hebben.

op 19 01 2011 at 20:51 schreef Rene:

Was maar een vraag he.

op 19 01 2011 at 21:34 schreef Mart:

@Rene,

Gek, het klonk meer als een insinuatie.

En voor jouw informatie, het antwoord is ‘nee’. De organisatie achter de moord op Sadat was ‘Al-Gama’a_al-Islamiyya’.

Mart

op 19 01 2011 at 21:52 schreef MNb:

PB, jouw associatie met de Moslimbroederschap stelt niets voor. Mijn vriendin is bestuurslid in de plaatselijke moskee, dus volgens Brendels en Ruwaerts logica ben ik een vijfde colonne agent die aan lange afstandsinfiltratie doet middels een langdurige propagandacampagne.

Neem nou de eerste regel van de eerste reactie van Ruwaert. Waar heeft PB geschreven dat de Moslimbroederschap een frisse club is?
Persoonlijk maak ik me liever druk over die onfrisse club met een Grote Blonde Leider uit Venlo. Lijkt me een groter gevaar voor de vrijheid in Nederland dan die hele Moslimbroederschap.
Gewoon een kwestie van parlementszetels tellen.

op 19 01 2011 at 22:25 schreef Jan Ruwaert:

@MNb

Net als PB heb jij je verkering niet onder controle.

En inderdaad, er zijn clubs actief die op een langere termijn nadenken dan jij. Om Clinton te parafraseren: it’s the demography, stupid.

op 19 01 2011 at 22:31 schreef Jorg:

Iemand die een kritische opmerking maakt over de islam/moslim kan bij FN a priori nooit links zijn.

op 19 01 2011 at 22:48 schreef vetklep:

op 19 01 2011 at 22:31 schreef Jorg:
Links en rechts zijn een beetje achterhaalde en onbruikbare begrippen geworden.
Bovendien heb ik zowel van Peter als Hassnae vaak genoeg behoorlijk kritische stukjes gezien over islamitische personen.

op 20 01 2011 at 01:49 schreef vander F:

‘kan Brendel ook zichzelf verdachtmaken als wegbereider van de islamisering in Nederland.’

LOL!

Kan?
Dat doet hij toch al?
Zo fanatiek marginale clubs maar in het nieuws blijven trekken, al die expo,
Qaradawi kan zich geen betere wegbereider voor het verspreiden van het Islamse gedachtengoed wensen.
En dat gratis en voor niks.

op 20 01 2011 at 02:13 schreef MNb:

Verrek, ik heb vandaag iets geleerd. Ik heb al dik zeven jaar mijn verkering niet onder controle. Want Jan Ruwaert zegt het. En die kan het weten. Die weet alles van mijn verkering – meer dan ik in ieder geval.
PB, houd die Jan Ruwaert er in. Zulke genieën komen niet dagelijks op je site; zelfs niet jaarlijks.

Laatste keer dat ik demografiecijfers bekeek waren er nog geen 5% moslims in Nederland. Laatste keer dat ik cijfers van CBS bekeek was de prognose dat dit percentage niet veel hoger zou worden.
Maar het genie Jan Ruwaert zal ons ongetwijfeld kunnen uitleggen dat deze cijfers bedrieglijk zijn. Als we niets doen en niet massaal de Grote Blonde Leider uit Venlo volgen heeft de Nederlandse Moslim Broederschap (de NMB is in oprichting; als fellow travelers zijn PB en ik nauw bij dit proces betrokken – want we hebben onze relaties niet onder controle) over 20 jaar 80 zetels in de Tweede Kamer en de PVV 5.
Kwestie van demografie, stupid.

Afijn, het is altijd leuk om flink te lachen om domrechts.

op 20 01 2011 at 11:02 schreef Otto:

Ah, Brendel heeft het ooit gewaagd om iets over La Bouazza te schrijven dat niet onverdeeld positief (maar wel volkomen waar) was, en moet nu hangen. Vandaar dus dit zurige stukje.

Op het moment dat je zitting neemt in besturen waar allerlei lieden inzitten die in een westers land niets te zoeken hebben, dan heb je daar wel degelijk heel wat meer binding mee dan het enkele feit dat je zulke lieden kent. Als je met pek omgaat word je er mee besmet, natuurlijk.

op 20 01 2011 at 11:28 schreef Bookie:

@peter op 19 01 2011 at 19:26

Brendel zelf stemde bijna altijd links, op de CPN, op de PSP, zelfs een keer op de Partij voor de Dieren. Een vergissing, zegt hij, een tussenstapje op weg naar de VVD, waarop hij bij de laatste verkiezingen stemde.

Zo iemand kun je onmogelijk rechts noemen. Maar toch. ‘Ik word gezien als rechts, maar ik kom uit een heel erg links milieu. In 2003 stemde ik nog SP. Aan het bestrijden van Hans Janmaat en diens Centrumpartij heb ik volop meegedaan, hoewel er toen ook weleens een moment van twijfel was.

http://www.hetverraadvanlinks.nl/Elsevier.htm

op 20 01 2011 at 11:54 schreef babs:

Ze lijken met de dag talrijker en gekker te worden, die islamofoben. Jan Ruwaert is een pareltje.

op 20 01 2011 at 12:09 schreef hassnae:

Hoe weet Otto eigenlijk dat Brendel gelijk had? Heeft Otto de links bekeken? Natuurlijk niet. Brendel ook niet. Otto blaat maar wat. Want dat doet rioolrechts graag. Beetje dom blaten en dan hopen dat anderen hen blind geloven.

Rioolrechts zaait graag haat, maar klaagt over tegenspraak, want dat is dan haatzaaien volgens hen. Rioolrechts houdt alleen van mensen die precies zijn zoals zij: je mag best een Marokkaan of Turk zijn, maar dan wel niet-gelovig en alcohol nuttigend. Dan deug je. Hun comformisme is verstikkend.

Gisteren had ik weer eens een pareltje op Twitter, Babs. Per toeval ontdekt toen ik op iemands pagina keek. Net als je denkt dat het niet erger kan. Simone Laurey, een verzuurde vrouw die elke dag vanuit haar raam in Den Haag op die Kutmarokkanen scheldt (en daar, toen ik haar nog volgde, de hele dag over twitterde als een vastgeroeste plaat) en het heeft over die fascistische ideologie als zijnde ‘een narcistische persoonlijkheid’, verklaarde gisteren triomfantelijk ‘Hafid was het met me eens, jammer voor je.’

Tegen zulke argumenten, is werkelijk geen lobotomie opgewassen.

En o, Peter is volgens een anonieme held, die zich waagde aan het briljante, want werkelijk niet eerder geopperde “alle IQ is opgemaakt door Hafid”, voor de burqa.

Mentaal uitgedaagden. Wat moet je ermee. Net onkruid. Je komt er gewoon niet meer van af.

op 20 01 2011 at 12:37 schreef Peter:

VVD is rechts, Bookie. Maakt niet uit wat je in het verleden hebt gestemd. Pim Fortuyn is ook als marxist begonnen, maar hij stierf toch als een rechtse rakker.

Otto, dit ‘zurige’ stukje (als je iets lelijks schrijft over de kampioenen van Domrechts, is dat ‘zurig’, als je iets lelijks schrijft over ‘linkschmensen’ of moslims, is dat natuurlijk positief) gaat helemaal over de manier waarop Brendel steevast mensen verdachtmaakt, en de zaak Hassnae komt me daarbij mooi uit. Brendel heeft me geen mooier cadeau kunnen geven dan zijn pijlen op Hassnae richten. Ik zal het steeds als voorbeeld gebruiken als ik zijn methode aan de kaak stel.

Maar de aanleiding van dit ‘zurige’ stuk is dus zijn aanklacht tegen Yassin al Forkani. Ik heb goed beargumenteerd waarom die aanklacht niet deugt, en weerleg jij mijn argumenten maar even, in plaats van te speculeren wat mij drijft, want dat weet toch alleen ik. Jij weet niets van mij. Of misschien beter: jij weet niets.

op 20 01 2011 at 13:03 schreef babs:

Mentaal uitgedaagden. Wat moet je ermee.

Heel goed mee oppassen. Een islamofoob die er van overtuigd is dat moslims van plan zijn in Europa dmv demografische oorlogsvoering de macht over te nemen, is tot alles in staat. Met feiten strooien, zoals MNb doet, is zinloos. Belachelijk maken, zinloos. Negeren, gevaarlijk. Aanklagen, kan het erger maken. Toch maar gewoon blijven tegenspreken en met feiten en argumenten om de oren blijven slaan. Ik weet niks beters in elk geval.

Ik denk dat iemand als Tariq Ramadan in Nederland een serieus risico loopt. Tjerk heeft al een forse lijst gewelddadige acties tegen moslims en moslimsymbolen in Nederland weten te fabriceren, een volgende stap is fysiek geweld tegen een belangrijke moslim in Nederland. Zoiets zit er gewoon aan te komen.

op 20 01 2011 at 15:18 schreef Bookie:

@peter

“Voor het eerst van mijn leven zal ik bij Kamerverkiezingen mijn stem uitbrengen op een ‘rechtse’ partij.”
“De strijd tegen religieuze intolerantie is altijd een links thema geweest, schreef ik in Het verraad van links. De ‘linkse’ partijen in Nederland zijn ‘rechts’ geworden door de ogen te sluiten voor de onverdraagzame kanten van de islam. Enkele ‘rechtse’ partijen blijken daarentegen wel in staat tot ‘linkse’ religiekritiek. Niet ik ben ‘rechts’ geworden, maar de linkse partijen hebben mij door hun rechtse opstelling naar het ’rechtse’ kamp verjaagd.”
http://home.kpn.nl/c.brendel/Stemmen.htm

op 20 01 2011 at 15:22 schreef Peter:

Rechts dus, Bookie. Hoe je in het rechtse kamp terecht bent gekomen, doet er niet toe – of je er nou heen bent gejaagd, bent komen wandelen of zwemmen, je zit in het rechtse kamp.

Overigens maakt het me niet uit wat Brendel er zelf over te zeggen heeft. Wat zijn slachtoffers zelf zeggen, maakt hem ook nooit een reet uit.

op 20 01 2011 at 16:32 schreef Frontaal Naakt-hoofdredacteur Peter Breedveld biecht op: Ik zat vuistdiep in de PVV - Sargasso:

[…] Peter Breedveld biecht op: Ik zat vuistdiep in de PVV20-01-2011 om 16:32 door Prediker Frontaal Naakt-hoofdredacteur Peter Breedveld biecht op: Ik zat vuistdiep in de PVV Carel Brendel, guilty-by-association, ironie, moslimbashen, tongue in cheek, Waan v/d Dag var […]

op 20 01 2011 at 17:06 schreef Peter:

Hé, daar hebben we Prediker weer!

op 20 01 2011 at 17:13 schreef vetklep:

Dat werd tijd!

op 20 01 2011 at 17:22 schreef yurp:

@bookie

Wat Brendel en meer mensen vergeten is dat de religiekritiek in het verleden gericht was tegen een machtig geinstitutionaliseerd religieus instituut, de kerk. De religiekritiek van nu is gericht tegen een religie van een minderheid zonder macht. Daarnaast was de religiekritiek van vroeger een afrekenen met het eigen verleden, de eigen verstikkende cultuur. Zoals Hassnae tegen de verstikking van de eigen cultuur ageert. Niet zoals Brendel tegen andermans cultuur schopt. Dat is vooral gemakkelijk en arrogant.

op 20 01 2011 at 17:26 schreef vetklep:

op 20 01 2011 at 17:22 schreef yurp:
Helemaal mee eens, zolang anderen met rust worden gelaten. En men tegen een geintje kan.

op 20 01 2011 at 17:34 schreef Peter:

Trappen tegen een religie, welke dan ook, gelovigen bespotten en afzeiken, moet allemaal kunnen, vind ik.

Maar Brendel doet dat niet. Brendel doet al jaren niks anders dan mensen verdachtmaken omdat ze moslim zijn. Hij helpt mee aan het bouwen van een nachtmerrie-achtige fantasiewereld waarin moslims op onze huid uit zijn. Dat vind ik zo ontiegelijk fout, en dat-ie dat dan ook nog doet onder het mom van religiekritiek.

op 20 01 2011 at 17:48 schreef Prediker:

Ik ben hier niet echt. Bovenstaande is een doorlinkje vanaf Sargasso. Het bevalt me prima daar. Maar hé, als Peter een behartigenswaardig artikel schrijft, ben ik niet te beroerd om ‘m even onder de aandacht van de lezers te brengen. Zo ben ik dan ook wel weer. Ik erger me namelijk net zo aan de ‘onderzoeksjournalistiek’ van de Peter Siebelts en Carel Brendels. Pure heksenjachten zijn het.

op 21 01 2011 at 00:54 schreef vetklep:

Ik vind het jammer dat Predikers onvermoeibare en overigens soms enorm irritante feitelijkheid uit de discussies verdwenen is.

op 21 01 2011 at 10:38 schreef Mohamed:

Eens @Vetklep. Jammer dat Prediker even op vakantie is.

Voor de rest, mooi gesproken @babs. Ik lag al weer in een hoekje te huilen. Het is af en toe te treurig voor woorden.

op 21 01 2011 at 17:58 schreef MNb:

Babs, ik ben het niet met je eens dat met feiten strooien zinloos is. We kunnen toch niet zomaar toestaan dat creacrappisten en rabiaat rechtserikken het internet overnemen? De weerstand hiertegen heeft bovendien resultaat. Toen de Grote Blonde Leider uit Venlo nog een eenmansfractie was, was ik één van de weinigen die zijn leugenachtigheid en hypocrisie op Trouw blootlegde. Tegenwoordig zijn het er zoveel dat ik nauwelijks gelegenheid meer heb om er nog iets aan toe te voegen.
Tenslotte is het leuk om rabiaat rechts op de kast te krijgen. Elke belediging uit hun mond beschouw ik als een compliment. Want dan weet ik dat ik ze op een zere plek geraakt heb.
Otto en Ruwaert zijn al weer een tijdje stil.

op 24 01 2011 at 10:14 schreef babs:

Tenslotte is het leuk om rabiaat rechts op de kast te krijgen.

Eens.

op 24 01 2011 at 15:15 schreef Angela de Loor:

Mag ik heel even huistuinenkeuken psychologiseren? Het is een publieke geheim dat de roman van Hassnae door een aantal toonaangevende uitgeverijen zijn geweigerd. Dit leidt tot spanningen binnen jullie relatie dat jullie botvieren door rücksichtloos uit te halen naar een ieder die jullie om wat voor reden ook bekritiseert? Maar dat is goed voor bezoekaantallen, een leuke fittie trekt altijd kijkers, he Babs?

En mieneer MNB, u rust onder uw kokosnotenboom aan de Waterkant zij u gegunt, maar u altijd weer in flauwe godwin eindigende drogredenen zijn volstrekt irellevant voor iedereen die wel in Nederland woont en twee ogen en meer dan 2 IQ heeft.

op 24 01 2011 at 15:19 schreef Peter:

Het is een publieke geheim dat de roman van Hassnae door een aantal toonaangevende uitgeverijen zijn geweigerd.

Hmm, kun je me wat meer vertellen over die roman? En welke toonaangevende uitgeverijen zijn dat precies?

op 27 01 2011 at 12:02 schreef Charles de Gaulle:

Jammer,wat begon als een volwassen discussie eindigt zoals zo vaak in het wegzetten van mensen met een andere mening als “dom-rechts”, politiek leiders als GBL enz.,enz.Triest dat zo elke discussie al geëindigd is voordat hij goed en wel begonnen was.Waarom niet luisteren naar elkaars mening.Het is toch geen verplichting om het ergens mee eens te zijn?En je kunt toch behoorlijk blijven ook als je het ergens niet mee eens bent?

op 27 05 2015 at 18:46 schreef Tweede Kamer: zendingspost en witwasmachine van het fascisme | Krapuul:

[…] nog veel erger: ook Hassnae Bouazza heeft ie een jaar of vier geleden door het slijk gehaald omdat Bouazza slechts meldde dat de geestelijke Yusuf al Qaradawi als lid van de Moslimbroederschap […]

op 28 04 2021 at 12:30 schreef Jan:

De hele fascistische jihad ideologie van de Moslimbroederschap is geïnfiltreerd in West-Europa.El-Helbawy uit Afghanistan/Pakistan krijgt eind jaren tachtig de opdracht om een internationale Moslimbroederschap op te zetten in Londen.En in Nederland is de Moslimbroederschap midden jaren negentig het opgezet. Dat heet de Liga van de Islamitische Gemeenschap in Nederland.In Europa zie je nu ook een overkoepelende organisatie, een parapluorganisatie, die Federatie van Islamitische Organisaties in Europa heet. Die heeft groepen die zich bezighouden met financieren en betalen van moskeeën, het beheren van moskeeën. Je hebt een groep die zich bezighoudt met de islamitische jurisprudentie. Die heet European Council for Fatwa and Research. De moskeeënbouw en het beheer van moskeeën wordt gedaan door de Europe Trust. Dan heb je nog twee organisaties. Een jeugdorganisatie, die heel strategisch, net als de federatie zelf, inmiddels van Engeland naar Brussel is verplaatst, heet FEMYSO; het hele verhaal staat in mijn position paper. Dan houden ze zich ook direct bezig met educatie. Dat doen ze via het European Institute for Human Sciences. Die organisatie houdt zich ook bezig met het opleiden va

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS