Home » Archief » Dit wordt een kutjaar


[01.01.2012]

Dit wordt een kutjaar

Peter Breedveld

Een nieuw jaar, ik was er altijd gevoelig voor. Een fris begin, een schone lei, nieuwe kansen, nieuwjaarsvoornemens.

Maar dit jaar niet. Het zal met mijn leeftijd te maken hebben: hoe ouder je wordt, hoe minder illusies je overhoudt. Maar dat is het niet alleen. Het afgelopen jaar heb ik alles zien verslechteren, en ik denk niet dat in 2012 het tij gekeerd gaat worden.

Voor mij persoonlijk begon het jaar uitgesproken kut. Ik had een iets te grote mond gehad over een Telegraafjournalist, ik had iets te vaak de irritatie van GeenStijl gewekt en werd daarvoor gestraft met een mediahetze tegen mijn persoontje die ik, zelfs na vijf jaar haatbagger over me heengestort te hebben gekregen, totaal niet had verwacht. Niet alleen uit de hoek van de Telegraaf Media Groep en de Roze Khmer, ook dagbladen Trouw en Het Parool bliezen hun giftige partijtje mee, en een aantal mensen uit mijn directe omgeving.

De inktzwarte wolk had een gouden randje, want ik bleek ook op de steun te kunnen rekenen van een grote groep fijne, intelligente en beschaafde mensen. Het is niet overdreven te stellen dat die mijn hachje hebben gered, in meer dan één betekenis.

Dat was fijn, maar ik schaam me niet te bekennen dat de gebeurtenis me ernstig heeft getraumatiseerd, en dat mijn mensenhaat er alleen maar door is vergroot. Ook is er een aantal ‘vrienden’ op wier steun ik wèl rekende, maar die zich angstvallig stilhielden. Sommige sprak ik later, en ze bazelden iets over ‘over laten waaien’ en ‘het niet erger maken dan het al was’. Tegen die mensen heb ik dit te zeggen: fuck you en ik wacht op de dag dat jullie in een dergelijke positie komen. Ik sta klaar met een grote pot zout. Want zo ben ik: zeer rancuneus.

Voor de rest hebben we in 2011 veel extreemrechts terrorisme gezien – waar ik al jaren voor waarschuw – en een regelrechte hetze, alweer onder aanvoerig van de Telegraaf Media Groep en de Roze Khmer, tegen het hoger onderwijs en tegen wetenschappelijk onderzoek. Nationalistische gevoelens spelen weer op in Nederland met de ruimtereis van André Kuipers, terwijl astronomie in Nederland in de gevarenzone is gekomen door de straffe bezuinigingen op het wetenschappelijk onderzoek.

Islamhaat is salonfähig geworden. De PVV lijkt op z’n retour, maar dat vermag allemaal weinig. CDA en VVD spreken inmiddels dezelfde racistische, xenofobe, islamofobe taal als Geert Wilders en zijn trawanten. Zelfs D66’ers zijn er gevoelig voor.

Racisme, het is – naast grappen maken over Geert Wilders – één van de grootste taboes in Nederland, zo bleek het afgelopen jaar. Althans, het benoemen ervan, want racisme op zich is juist weer helemaal hip. Een van onze belastingcenten betaalde omroep vindt het grappig om tijdens een koude winterdag de straat op te gaan om tegen Surinamers en Antillianen te zeggen dat het geen weer is voor een zwarte. Half Nederland sprong op de bres voor het recht om een zwarte vrouw voor ‘niggah bitch’ uit te maken, nadat er al eerder zowat rellen uitbraken omdat mensen vraagtekens durfden te zetten bij een racistische sneer van volksheld Johan Cruijff.

En durf godverdomme iets te zeggen over het racistische karakter van Zwarte Piet. Het had, geloof ik, niet veel gescheeld of we waren in oorlog met Canada omdat ze daar niet zo gecharmeerd zijn van deze traditie.

Dan hebben we het nog niet over de economische crisis gehad. Veroorzaakt door de banken, en de oplossingen worden aangedragen door een extreemrechts kabinet dat, net als Colijn indertijd, vooral wil bezuinigen, en wel op linkse hobby’s. Niet op de JSF en de villasubsidie, uiteraard. Zo’n beetje alle gezaghebbende economen waarschuwen daartegen, maar economen zijn wetenschappers en die staan in het huidige tijdsgewricht maar een halve trede hoger op de maatschappelijke ladder dan pedofielen en moslims, dus daar ga je al.

Ik zou dus graag willen dat 2012 een geweldig jaar wordt, maar ik denk dat het een kutjaar zal worden. Nog kutter dan het vorige jaar. 2012 wordt het jaar van Überimbeciel Bert Brussen. Zeker niet het jaar van de moslims, de niet-westerse allochtonen, de mensen met hersens, van de wetenschap en de cultuur. Er zullen meer slachtoffers van extreemrechts te betreuren zijn, er zal meer worden weggekeken, er zal veel worden gebagatelliseerd en vergoelijkt.

2012 wordt het jaar waarin Nederland verder afglijdt naar de status van Derde Wereldland.

Een maand terug plaatste ik een bedelbrief, met een oproep om twee euro per maand te storten als waardering voor Frontaal Naakt. Veel mensen gaven daar gehoor aan. Veel mensen toonden zich uitermate gul.

Ik kan niet iedereen persoonlijk bedanken en doe dat daarom bij deze. Dank, lieve, gulle mensen. Niet zozeer voor het geld als wel voor de waardering die daar uitspreekt, de morele steun. Morele steun heb ik meer nodig dan ooit. 2011 was het jaar dat ik me meer dan eens heb afgevraagd of ik niet gewoon gek was. Het jaar waarin ik me soms erg eenzaam voelde.

De meeste vaste lezers hebben echter helemaal niets gestort, noppes, nada, niente, en dat is teleurstellend. Die vinden het blijkbaar normaal dat ze gratis mogen genieten van de creatieve en intellectuele uitspattingen op deze site, van het pure vermaak. Laten we eerlijk zijn: Frontaal Naakt is één van de beste sites op het Internet. Voor veel mensen is het een verslavende site. Het is één van de zeer weinige Nederlandse sites waar een intelligent tegengeluid is te horen.

Elke dag begint voor mij met het trashen van reacties op mijn site, van anonieme types die me doodwensen, bedreigen en verrot schelden. Daarna block ik op Twitter de anonieme types die me doodwensen, bedreigen en verrot schelden. Ik moet dus nogal een prijs betalen voor Frontaal Naakt.

Geeft niks, Frontaal Naakt blijft bestaan, ik blijf mijn nek uitsteken, simpelweg omdat ik niet anders kan. Frontaal Naakt blijft ook een podium voor mensen met een goed verhaal.

Toch zou het sympathiek zijn om een kleine financiële bijdrage te leveren, zoals je een straatartiest iets toestopt omdat je zijn kunstje zo mooi vond, of een dakloze – gewoon omdat hij het vraagt. Storten mag ook: Rabobank Rijswijk, rekeningnummer 39 34 44 961, onder vermelding van ‘Frontaal Naakt’.





Peter Breedveld, 01.01.2012 @ 19:12

[Home]
 

152 Reacties

op 01 01 2012 at 19:35 schreef Rob:

Ja, dit wordt het jaar van Bert Brussen, dat schreef ik ook al.
Het maakt mij niet uit. Ik wil me dit jaar veel meer met Italie gaan bezighouden; wie tegen de Wilderskliek ageert, valt al heel gauw in herhaling, net als de hoogst voorspelbare Leider zelf.
en ik woon verdomme in een van de interesantste en vreemdste aanhangsels van Europa.

op 01 01 2012 at 19:44 schreef kevin:

Ik ben nog in dubio of ik iets ga storten. Ik geniet vaak van wat je schrijft, maar je vliegt ook vaak gruwelijk uit de bocht. Daarnaast vind ik je met de dag arroganter. Iedereen die het met je eens is, is intelligent en beschaafd. Iedereen die dat niet is, dom en harteloos. Zo simpel is de wereld volgens mij niet. Je gebrek aan nuance maakt dit blog vaak leuk, maar niet zelden denk ik: ben je niet minstens zo erg als de Roze Khmer aan het worden?

op 01 01 2012 at 19:47 schreef jurjen:

De afgelopen tijd is in ieder geval duidelijk geworden dat ‘vrijheid’ in de naam van politieke partijen in NL niet datgene betekent waar mensen in diverse landen hun leven voor willen geven.

Vooral de noemer ‘vrijheid van meningsuiting’ wordt te pas en te onpas misbruikt om anderen met stront te bekogelen. Want als die stront mijn mening is, dan is vrijheid van meningsuiting mijn recht om dat jou door de strot te douwen. En als ik dat van jou niet mag belemmer je mijn vrijdheid van meningsuiting en dan moet JOU de mond gesnoerd worden.

De hoognodige cultuuromslag met de terugkeer van compassie, solidariteit en andere vormen van menselijkheid en inlevingsvermogen zal vast langer dan een jaar duren dus Peters voorspelling van een kutjaar heeft een trieste kern van waarheid. Desondanks wens ik iedereen het allerbeste voor 2012!

op 01 01 2012 at 19:47 schreef Peter:

Kevin, daar heb ik dit op te zeggen: fuck off en stort zeker niet.

op 01 01 2012 at 19:59 schreef Thomas Cool:

@kevin: Ik herken niet wat je stelt. Enkele jaren terug vond ik Peter’s website een positieve uitstraling hebben omdat er een openheid van geest uit sprak. En mooie plaatjes van het grootste raadsel op Aarde. Geleidelijkaan heb ik Peter wat zien bewegen in het politieke en sociale spectrum maar die openheid van geest is gebleven. Wanneer je vindt dat Peter arrogant is geworden adviseer ik: kijk nog eens goed naar zijn argumenten – en probeer dan tegenargumenten te geven. Peter weet volgens mij al dat de wereld niet zwart/wit is.

op 01 01 2012 at 20:20 schreef Lex:

Nou nou Peter, je volhard wel erg in een bepaald zwart/wit denken. Wie niet voor je is, is tegen. Daarmee ondermijn je eigenlijk je eigen geloofwaardigheid. Dat is jammer, want 9/10 keer heb je wel degelijk een punt met wat je zegt (eigenlijk bijna altijd wel). Hoeewel ik denk dat dat gewoonweg een resultaat is van alle bakken shit die je over je heen krijgt. Maar let wel, je wordt geen betere columnist door al die rancune.

Mijn tip: wordt vooral niet het monster waar je je tegen verzet. Iedereen die z’n nek uitsteekt, krijgt nou eenmaal te maken met tegenwind. Maar als je je rancune het laat winnen van je goede bedoelingen, dan hebben al de poepgooiers van de Roze Khmer hun doel juist behaald. En dat willen we niet.

Blijf vooral links-progressief, en niet links-depressief. Mijn donatie heb je alvast binnen.

op 01 01 2012 at 20:21 schreef rena:

Ik meng mij niet vaak in discussie op FN. Vaak zijn er al zulke lange reactie geschreven door anderen of gaat het een kant op die mij niet zint, dat ik er geen gat in zie om er iets aan toe te voegen.
Maar wat ik wel altijd fijn vind zijn de vaak verrassende blogs, vooral die van vrouwen. Mooie verhalen zoals bij de penis en foute mannen special. We denken niet alleen aan mode en oppervlakkigheden. Het is opvallend dat FN veel vrouwelijke fans heeft. Een goed teken. Mijn bijdrage zal bestaan aan blogs blijven schrijven voor FN.

op 01 01 2012 at 20:24 schreef hassnae:

Elke dag een site bezoeken, erop reageren, discussies aangaan en je ermee vermaken, maar als er dan om een vrijwillige bijdrage wordt gevraagd, komen plots de bezwaren. Bezwaren die hen er nooit van weerhielden FN te bezoeken.

Mensen willen een ‘niet goed geld terug’ donatie, de vermeende arrogantie van de hoofdredacteur is opeens een probleem of ze klagen over gebrek ‘dankbaarheid’. Het zijn, kortom, net wijven die als een relatie serieus wordt, hun aanstaande willen boetseren naar eigen smaak.

Je geeft een bijdrage omdat je het wilt, niet om je gelijk te krijgen, je mening terug te lezen of een nederige dankbare houding als dank te krijgen. Niet om jezelf op de borst te kunnen kloppen of FN-aandelen te krijgen.

Als ik bij Chanel wat koop, kussen ze ook niet mijn voeten uit dank.

Doe het omdat je het wilt of niet, maar ga de redenen niet bij de ander zoeken. En beschouw het ook niet als een heldendaad.

op 01 01 2012 at 20:26 schreef sigme:

Peter, veul hail en zeeg’n veur t nije joar!

De wereld gaat natuurlijk naar de verdommenis. Blijf erover berichten. Uiteraard zal ik daar nog eens een donatie voor doen, dat lijkt me redelijk.

op 01 01 2012 at 20:26 schreef Peter:

Lex, met deze zin:

je volhard wel erg in een bepaald zwart/wit denken. Wie niet voor je is, is tegen

laat je zien dat je jezelf schuldig maakt aan het zwartwitdenken waarvan je mij beticht.

Het is aperte onzin, wat je schrijft. Maar misschien vind je het raar dat ik degenen, die een media-hetze tegen mij begonnen vanwege mijn mening, beschouw als mensen die ’tegen’ mij zijn.

Of misschien lees je wel niet zo goed. Ik ben geen zwartwitdenker. Jij wel. Ik heb wèl duidelijke ideeën over wat goed is en wat slecht. En aan die ideeën hecht ik. Ik laat me niet zomaar omver lullen door het eerste het beste dwaallicht.

op 01 01 2012 at 20:59 schreef Lex:

Ho ho, rustig aan. Je reageert als een gebeten hond, en dat is nou net wat ik bedoel. Je zegt geen zwart/wit denker te wezen, en dan vervolgens reageer je op mijn bericht alsof ik je persoonlijk aanval, wat ik niet deed (en wat ook zeker niet mijn bedoeling was).

Je bevestigt met je reactie naar mijn inziens juist wat je probeert tegen te spreken. Ik prijs je verder aan, maar bekritiseer één punt aan jou, en gelijk krijg ik een verbale kanonnade. En toch zeg je het kaf van het koren te kunnen scheiden? Ik ben toch geen Geenstijl-reaguurder die je het einde van 2012 niet toewenst?

En nee, ik vind het niet raar dat jij degenen, die een media-hetze tegen je zijn begonnen omwille van je mening, beschouw als mensen die tegen je zijn. Maar ik ben niet tegen je. Kalm aan.

Je bent een rots in de branding voor mensen die zich zorgen maken om de verrechtsing van Nederland, verrechtsing gaat vaak ook gepaard met de verruwing van de samenleving. Buig alsjeblieft niet voor dat laatste, ook al onderga je dagelijks negatieve verwensingen. Rancune past niet bij een weblog die vrij van geest is, toch?

op 01 01 2012 at 21:07 schreef Peter:

‘Verbale kanonnade’?! Stel je niet zo aan. Ik zeg dat het aperte onzin is, wat je schrijft. En daar blijf ik bij.

op 01 01 2012 at 21:08 schreef Pyt van der Galiën:

Geen reden voor pessimisme, Peter, of althans minder dan jij schijnt te denken. 2011 was óók het jaar van de volksopstanden in het Midden-Oosten en van Occupy, om alleen de twee meest in het oog springende gebeurtenissen van het afgelopen jaar maar te noemen. Het is lang geleden dat ik zoveel grassroots organisaties/activiteiten van de grond heb zien komen.

Van het gezwam van politici moet je je niks aantrekken, ook niet wanneer ze zogenaamd ‘progressief’ zijn. Blijf ook het komende jaar lekker je eigenwijze mening verkondigen. Zolang ik niet bij de voedselbank hoef aan te kloppen, blijf ik regelmatig een bedragje overmaken.

op 01 01 2012 at 21:12 schreef J.J. van der Gulik:

Mijn jaar is goed begonnen met een duik in het IJsselmeer bij Enkhuizen. Onder de 180 deelnemers van deze nieuwjaarsduik waren opvallend veel meiden. Petje af voor al die stoere grieten.

op 01 01 2012 at 21:30 schreef Lex:

Dat het geen aperte onzin is wat ik schreef, bleek juist uit jouw reactie (vooral de manier waarop) op mijn eerste post. Maar me dunkt dat verder communiceren op deze manier toch niet vruchtbaar is. Je rancune (het woord is al vaker gevallen) is begint toch wel een beetje een smet te worden op de vrije geest en eigenzinnigheid van dit weblog. Jammer.

Kop op Peter.

op 01 01 2012 at 21:46 schreef Peter:

Lex, je bent een ongelofelijke drammert. Je hebt nu al drie keer dezelfde bewering gedaan, zonder enige onderbouwing, behalve dan dat het feit, dat ik jou tegenspreek, het bewijs is dat jij gelijk hebt.

Nou, daar ga ik lekker niet in mee, Lex. Dan maar niet vrij en eigenzinnig.

op 01 01 2012 at 22:28 schreef smeets:

Laat ik het nou eens een keer niet eens zijn met de heer Breedveld. Ik denk dat de Bert Brullens over hun hoogtepunt heen zijn. Ik ruik een verfrissende wind bij veel jonge gastjes die genoeg hebben van de spruitjeslucht en het geschreeuw van de op leeftijd zijnde “netwerkgeneratie” (kuch). Het probleem met schreeuwen als argumentatie is dat je steeds harder moet schreeuwen om gehoord te worden. Je ziet zowel bij Brullen als Burema dat ze zelfs voor hun eigen reaguurders regelmatig te ver gaan.
Daarbij speelt ook dat een dergelijke manier van “journalistiek” bedrijven toch een beetje ridicuul wordt als je de veertig passeert. Brullen zal komend jaar zeker nog harder gaan brullen, maar er zullen steeds meer gaaps en zuchten volgen.

op 01 01 2012 at 23:04 schreef Hans Langbroek:

Gewoon blijven zeggen wat je ervan vindt.

op 02 01 2012 at 00:03 schreef p.wielaard:

Tja, Ik blijf het zeggen: Ik ben een fan van BB zowel als van PB. Zoals je ook van wijn en bier kunt houden. Deze blog scherpt de geest (ondanks de vele debiele reacties die er ook zijn). En zet aan tot nadenken en (her)overwegingen van standpunten. Ik las in De Telegraaf (ja die lees ik ook naast de hele andere rij-) de colum van Leon de Winter over de triompf van de wetenschap. Ik deel dit optimisme en verwacht dat 2012 een zeer belangrijk en inspirerend jaar wordt. Zeker geen kutjaar. Maar ik ben dan ook een onverbeterlijke optimist. Peter, ik hoop dat dit ook voor jou geldt. Blijf zo naief (goed bedoeld) en opvliegend. Want juist die twee eigenschappen maken het hier zo leuk .

op 02 01 2012 at 00:10 schreef Thomas E:

Het wordt een kutjaar omdat steeds meer mensen menen elkaar de ongezouten waarheid te moeten zeggen. Vrijheid van meningsuiting met het doel te beledigen. Omdat het mag. Met je verbale kalashnikov de emotionele houvast van mensen aan puin schieten. Omdat ze er maar tegen moeten kunnen haha. Streetfighter 2 maar dan echt haha. En steeds meer emotioneel afgestompt raken haha. Op naar de nieuwe tijd. Gezellig haha.

op 02 01 2012 at 00:11 schreef Daphne:

Ik denk dat veel journalisten nog een tijdje met groeiend cynisme de rechtse boodschap van het kabinet zullen uitdragen, maar dat iedereen er in de loop van 2012 genoeg van krijgt. Genoeg van het gejaag naar de volgende tweet van Geert Wilders, genoeg van de cijfers en de informatie van het kabinet die volledig zijn los gezongen van de werkelijkheid, genoeg van de slappe excuses van Rutte cs om niets aan de crisis te hoeven doen.

op 02 01 2012 at 00:37 schreef bernd ebbo visser:

Nou moe. Wat is er nou weer mis met racistische grappen? Je ziet in een land als Suriname bijvoorbeeld dat juist het openlijk elkaar discrimineren op basis van vooroordelen juist leidt tot een verbroedering. Daarnaast is het stukken fijner om te weten hoe de ander werkelijk over je denkt dan dat ie politiek correct en schijnheilig de bek dichthoudt. Domme discriminerende grappen maken heeft ook als resultaat dat je ruimte creëert om erover te praten of om er überhaupt even bij stil te staan. Een hetze tegen racisme voeren leidt juist tot taboeïsering van hetgeen wat blijkbaar onder de huidskleur zit. Daar zal elk bontkraagje, niggah bitch, Ubermongool en Petertje het me eens moeten wezen, maar dat zal wel weer niet. Want als we al 1 gemeenschappelijke deler hebben dan is het wel dat we elkander voor geen ene moer begrijpen.

op 02 01 2012 at 01:04 schreef Hans Vermeer:

@ van der Gulik,

Je zult bij het zien van die ‘stoere grieten’ wel een ‘boner’ hebben gehad! Of van de koude…

Boner?! Dat is een Odol maar dan op een ander tijdstip van de dag en veroorzaakt door bepaalde externe factoren.

op 02 01 2012 at 02:06 schreef Anoniem:

Ochgottekes, hij doet weer huilie huilie. Man, wat een intriest schooiertje ben je, Pedor. En Haatsnee blaast dapper haar bedel partijtje mee.
Missschien dat collega-pedo-smeerlap Dautzenberg je een aalmoes wil toestoppen.

op 02 01 2012 at 02:15 schreef vetklep(pert):

Blijf alsjeblieft doen wat je doet.
Hoewel ik nooit meer reageer, lees ik de stukken hier nog vrijwel dagelijks.
Dank en applaus.
Zodra er ondanks mijn grote bek weer eens iemand voor mijn kunstjes wil betalen, zal ik ook doneren.

op 02 01 2012 at 02:21 schreef leo schmit:

2011 was een kutjaar en 2012 wordt nog erger.

Ik bezoek FN sinds 2005, altijd met genoegen, dus ben ik Peter wel wat schuldig; 2 euro p/m, 7 jaar lang.

Het liefst zou ik Peter het bedrag persoonlijk overhandigen.

Maar dat kan niet, want ik moet weer weg. Ik zoek nog naar een oplossing.

op 02 01 2012 at 07:27 schreef MNb:

“Je ziet in een land als Suriname bijvoorbeeld dat juist het openlijk elkaar discrimineren op basis van vooroordelen juist leidt tot een verbroedering.”

Dat zie je in Suriname nou net niet. Het is heel erg not done om in de dagelijkse omgang je vooroordelen bot te vieren.
De beste wensen maar weer.

Mijn voorspelling: aan het eind van het jaar heeft niemand het meer over BB wegens gebrek aan belangstelling.

op 02 01 2012 at 09:26 schreef Herman:

Maar mevrouwtje HASSNAE, u heeft uw liefde toch naar eigen smaak geboetseerd?

op 02 01 2012 at 13:21 schreef Sandro:

Had ik al aangegeven, dat ik nog moets zien of de, waarschijnlijk, meer intellectuele garde hier een bedragje zou storten……
Overigens ga ik nu de 2 euri’s voor Januari overmaken naar FN want het doet me goed dat ik als PVV-ert (en nee PB we zijn niet op ons retour!) een steentje kan bijdragen aan deze links-progressieve site.
Overigens heb ik aleen paar dagen me afzijdig gehouden en begin ik me steeds meer te irriteren aan ongecontroleerde kreten als zionazi’s en de constante haat-stroom aan alles wat niet direct (extreem) links is.
Voor Februari zien we dus wel weer….

op 02 01 2012 at 13:23 schreef babs:

Smeets,
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Maar dan nog: 2012 wordt het jaar van Bert Brussen is een geweldig thema. Soundbite heet dat geloof ik tegenwoordig. Jij hebt het over TMG bestrijden met eigen wapens, het motto 2012 wordt het jaar van Bert Brussen is zo’n eigen wapen. Zelfs bij de grootste GeenStijlfans zullen bij het horen van die zin even de koude rillingen over de rug lopen.

2012 wordt het jaar van Bert Brussen!

op 02 01 2012 at 13:30 schreef Jan van Dijk:

De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Wie het jaar met schuttingtaal begint moet zich niet laten voorstaan op zijn beschaving.

op 02 01 2012 at 13:39 schreef bernd ebbo visser:

MNb, in Suriname is het ook heel erg notdone om op slippers rond te lopen, toch draagt iedereen daar thuis slippers.

op 02 01 2012 at 13:43 schreef Sasha Berkman:

En wat is de mening van Sandro over de term Partij van de Arabieren?

op 02 01 2012 at 14:15 schreef Sandro:

Ik vind die term wel getuigen van enige humor, dit in tegenstelling tot zionazi’s – maar dat zul wel niet (willen) begrijpen.

Verder wens ik iedereen een goed en vooral gezond 2012 (was ik vergeten-waarvoor excuses)

op 02 01 2012 at 14:44 schreef Peter:

‘Partij van de Arabieren’ getuigt helemaal niet van humor – integendeel. Het is verongelijkt gedram van een bevoorrechte blanke man met een plofkop die, in plaats van te genieten van al zijn voorrechten en luxe, de hele dag bang is dat een ander wat meer krijgt dan hij, of dat een ander iets makkelijker krijgt dan hij. Die zichzelf heeft wijsgemaakt dat Arabieren worden voorgetrokken in Nederland.

Die dus echt van het padje af is.

op 02 01 2012 at 14:44 schreef Sasha Berkman:

Sandro, ik vind de term getuigen van racisme, iets als jodenpartij.

op 02 01 2012 at 14:56 schreef freek:

Waarom plaats je mijn comment niet? Was niet beledigend en on topic.

op 02 01 2012 at 15:02 schreef Peter:

Ik ga niet in discussie over het moderatiebeleid, Freek. Maar probeer het gerust nog eens.

op 02 01 2012 at 15:03 schreef Sasha Berkman:

Overigens is er ook goed nieuws!

‘Nederland is deel Griekse lening kwijt’
http://www.joop.nl/economie/detail/artikel/wellink_nederland_is_deel_lening_griekenland_kwijt/

Wilders heeft belooft de stekker uit dit schoftenkabinet te trekken als dat zou gebeuren. Het kost mischien wat maar dan krijg je wel nieuwe verkiezingen!
Ik zie het al voor me Wilders weer op bezoek in een bejaardentehuis vol met mensen wiens inkomen vors is gedaalt door zijn gedoogkabinet.

Helaas zal die rat ook deze belofte wel weer breken.

op 02 01 2012 at 15:04 schreef Mart:

Ik vind het wel een beetje een gotspe dat in een discussie waar al meerdere beledigingen van rechtse zijde richting Peter zijn gevallen, Sandro weer zo nodig zijn PVV-anti-linkse stokpaardje wil berijden.

Mart

op 02 01 2012 at 15:16 schreef Nils:

Ik heb op 31 december every single politici uit Nederland unfollowed op Twitter. En ook de voltallige GS redactie. Nu nog even de Telegraaf en Powned uit m’n list halen.

De fucking rust. Zaaalig.

op 02 01 2012 at 15:18 schreef Rene K:

Wat me opvalt is dat sommigen denken dat door wat euro’s te storten je dan inspraak ofzo hoort te krijgen over wat Peter plaatst. Hoe stom ben je dan. Ik steun dit blog omdat ik het belangrijk vind om aan het denken gezet te worden, me af en toe te ergeren, en het af en toe ook heftig oneens te zijn met opinies van Peter. Als je dat niet wil, koop dan een elsevier of zo.

op 02 01 2012 at 15:20 schreef Eva:

Zeg net dat mijn contributie voor de afgelopen twee jaar was geweigerd (ook de crisis is in huize Szervos aangekomen), maar nu is het overgemaakt.

Dank je wel voor het staan in de line of fire van idioten op internet. Ik durf het niet vanwege kinderen, en jij durft het wel ook al heb je kinderen, dat maakt je een oneindig groter mens.

op 02 01 2012 at 15:30 schreef Sasha Berkman:

proost Nils!

op 02 01 2012 at 15:31 schreef Sandro:

@PB – psycholoog ben je ook al tegenwoordig?
Al zijn voorechten en luxe?
Niet alleen meer over straat kunnen, verblijven op onderduikadressen enz. enz. Je hebt gelijk Wilders heeft een luxe en bevoorrecht leven…..
En over humor valt niet te twisten – toch?

@Mart – en wat heeft de rechtse belediging van PB te maken met het feit dat ik me stoor aan een bepaalde ultra-linkse trol hier? Overigens heb ik al zeer vele malen aangegeven dat ik de bedreigingen aan het adres van PB en zijn gezin walgelijk vind, was je voor het gemak maar even vergeten?

op 02 01 2012 at 15:57 schreef Peter:

Wat ben je toch dom, Sandro. De PVV komt voort uit de ingebakken afgunst van witte plofkoppen die werkelijk denken dat allochtonen – Arabieren! – het beter hebben dan zij.

Die bedreigingen van Wilders – waarover ik mijn grote twijfels heb – zijn allemaal van na de opkomst van domrechts. Ik word bedreigd – en zeer ernstig – omdat ik kritiek heb op de PVV. Ik heb geen recht op beveiliging. Van ons beiden – Geert en ik – ben ik er dus het ergst aan toe, zeker omdat domrechts het afgelopen jaar heeft laten zien niet terug te schrikken voor een massamoordje hier en daar.

Maar hoor je mij klagen? O, wacht…

op 02 01 2012 at 16:03 schreef Rene K:

Ik blijf het met je oneens over breivik Peter. In mijn ogen is dat een psychopaat (nee, geen psychoot) die hoe dan ook wilde moorden en er alleen een excuus voor zocht. In de jaren 80 had hij het uit naam van de RAF gedaan.

op 02 01 2012 at 16:07 schreef Mart:

@Sandro:

Er was nog geen onvertogen woord vanaf links gevallen, en de onbeschofterigheid van jouw mede-PVVers stond hier al meerdere malen onder dit artikel.

En toch begin jij over links schelden, wat off-topic is hier.

Ik ga een stevig standpunt innemen: je vind de bedreigingen en beledigingen richting Peter helemaal niet erg; iedere keer dat ze ter sprake komen probeer je ze met een ’tu quoque’ argument te bagatelliseren.

Aan de vruchten kent men de boom, om het maar eens goed Joods-Christelijk te zeggen. En die van jou zijn overduidelijk nogal rot.

Mart

op 02 01 2012 at 16:08 schreef Sasha Berkman:

Sandro: Je snapt gewoon niet dat “Partij van de Arabieren” een racistische opmerking is he?!

op 02 01 2012 at 16:22 schreef Thomas E:

@Peter: “Die zichzelf heeft wijsgemaakt dat Arabieren worden voorgetrokken in Nederland.”

Waar Arabieren in overheidsinstanties relatief gezien ‘ondertallig’ zijn, genieten zij bij nieuwe aanstellingen idd vaak een voorkeursbehandeling. Kom daar maar eens om in N-Afrikaanse landen; die hebben over het algemeen geen fuck te maken met een afspiegeling van de samenleving.

op 02 01 2012 at 16:24 schreef Peter:

En Eva: dank, veel dank.

op 02 01 2012 at 16:28 schreef Peter:

Nou Thomas, dat zag ik graag even feitelijk onderbouwd. Kom maar op!

op 02 01 2012 at 16:53 schreef bernd ebbo visser:

Volgens mij denken pvvers niet zozeer dat de Arabieren worden voorgetrokken, maar hebben ze gewoon een tyfushekel aan de Arabische cultuur. Persoonlijk stem ik verre van pvv, maar van stenigingen, de islam, onderdrukking van de vrouw, shariawetten en verplichte hoofddoekjes moet ik ook niks hebben. Daarnaast houd ik van klasse1 fruit. Bij voorkeur afkomstig uit een oorlogsgebied waar de mannen in jurken lopen en hun vrouwen spijkerbroeken voor het Westen naaien.

op 02 01 2012 at 17:08 schreef Anoniem:

Wordt een leuk millitant gelijkgestemd links clubje hier ! Misschien kunnen er een paar nader kennismaken om een “aktietje”te ondernemen. Alle kogels komen tenslotte van rechts, dus… Volkert komt binnenkort vrij. Die weet wel raad met die plofkoppen. Sasha, iets voor jou ? Leider van “de bond voor rode rechtvaardigheid” ? Rode overall aan, kippenborstje vooruit.. en gaan !!

op 02 01 2012 at 17:16 schreef Peter:

Wat een dappere reactie van… Anoniem!

op 02 01 2012 at 17:23 schreef Peter:

O wacht, het is helemaal geen anoniemerd. Althans, Anoniem dácht dat-ie anoniem was, maar het is gewoon P. Wielaard!

op 02 01 2012 at 17:27 schreef Sasha Berkman:

wat een triest mannetje is het ook.

op 02 01 2012 at 17:40 schreef Rene K:

Domme Wielaard weet nog niet van het bestaan van ip-adressen?

op 02 01 2012 at 17:40 schreef Thomas E:

@Peter

Als je ‘Voorkeursbeleid allochtonen overheid’ intikt op Google, krijg je een aantal kopjes over dit onderwerp. Zo bestaat er al sinds 1987 het Plan Werkgelegenheid Etnische Minderheden bij de Rijksoverheid (het EMO-Plan), wat van tijd tot tijd geactualiseerd wordt. Ook juridisch is dergelijk voorkeursbeleid ingedekt: “Een voorkeursbeleid is uitsluitend toegestaan voor groepen die in een positie van structurele achterstand verkeren, d.w.z. voor vrouwen, allochtonen en gehandicapten/chronisch zieken.” (Werving & Selectie Gids). Bij de politie is dit beleid al vele jaren common practice, maar er moest van ex-minister Ter Horst nog een schepje bovenop (NRC 9/3/2009):”De minister eist dat in 2011 een kwart van de topfuncties bij de politie door vrouwen en allochtonen wordt vervuld. Het aandeel allochtonen moet met 50 procent stijgen ten opzichte van 2007. “

op 02 01 2012 at 17:44 schreef Peter:

Positieve discriminatie wijst er nou niet bepaald op dat Arabieren worden voorgetrokken, Thomas. Het is juist een manier – en over de wenselijkheid en effectiviteit kun je van mening verschillen – om iets te doen aan hun achtergestelde positie.

op 02 01 2012 at 17:45 schreef Rene K:

@02 01 2012 at 17:40 schreef Thomas E

Oké, en waar wordt in die Werving & Selectie Gids specifiek de term ‘Arabieren’ gebruikt?

op 02 01 2012 at 17:46 schreef Sasha Berkman:

Thomas, sta je hier nu bot te ontkennen dat arabieren hier ten lande gediscimineerd worden door de PVV-nazis?

op 02 01 2012 at 17:51 schreef babs:

Waar Arabieren in overheidsinstanties relatief gezien ‘ondertallig’ zijn, genieten zij bij nieuwe aanstellingen idd vaak een voorkeursbehandeling.

Ik weet niet of dat nu nog zo is. Het was een jaar of 15 geleden in elk geval wel zo. Ik werkte toen op een project om heel veel ambtenaren aan te nemen. Honderden banen, vele honderden sollicitaties. Het selecteren gebeurde dmv enkele criteria (ze mochten vooral niet te hoog zijn opgeleid, want dat was eng voor superieuren), maar die criteria golden uitdrukkelijk niet als de kandidaat of minstens één van zijn ouders geboren was in een niet-Westers land. In de praktijk kwam dit neer op een voorkeursbehandeling voor mensen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond. Die dus in de regel daardoor in aanmerking kwamen voor een baan waarvoor ze als te slim werden aangemerkt. Of de ‘buitenlanders’ blij moeten zijn met een dergelijke voorkeursbehandeling, is dus maar sterk de vraag, maar dat is een ander verhaal.

Kort na dit project heb ik besloten nooit meer voor een overheid te werken.

op 02 01 2012 at 17:56 schreef Pyt van der Galiën:

“Het is verongelijkt gedram van een bevoorrechte blanke man met een plofkop die, in plaats van te genieten van al zijn voorrechten en luxe, de hele dag bang is dat een ander wat meer krijgt dan hij, of dat een ander iets makkelijker krijgt dan hij.”

Wanneer ik één euro had gekregen voor elke keer dat ik de zin “maar die zwarten krijgen wél alles!” aan heb moeten horen wanneer iemands aanvraag voor het een of ander werd afgewezen, dan had ik nu met vervroegd pensioen kunnen gaan.

Ach..eigenlijk is het wel lachen met die witte mannen: drieduizend jaar lang behandel je de rest van de wereld als minder dan de stront onder je laarzen en reserveer je de hele koek voor jezelf, maar op het moment dat die rest óók een deel van de koek opeist is het leed niet te overzien en voelen ze zich plotseling gediscrimineerd.
Wilders heeft op “die zwarten krijgen wél alles!” zelfs een hele politieke carrière weten te baseren.

Gelukkig is er altijd Roy Harper.

“They are who they think they are”

op 02 01 2012 at 17:59 schreef Thomas E:

Eens. Maar in de demagogie van Wilders is gelijktrekken = voortrekken. En aangezien Henk en Ingrid waarschijnlijk geen benul hebben van enig EMO-Plan, wordt dit jaloerserig opgevat als voortrekken.

op 02 01 2012 at 18:07 schreef Rene K:

02 01 2012 at 17:51 schreef babs

Beste babs, niet alle niet-westerse allochtonen zijn arabieren. Mijn eigen kinderen zijn niet-westers allochtoon, omdat hun (totaal verwesterde) moeder ooit geboren was in een afrikaans land onder de equator.

Dat geeft trouwens hilarische effecten, want op school gebruiken ze dit gegeven om meer geld voor mijn kinderen te krijgen, terwijl ze nog haagser zijn dan ikzelf.

op 02 01 2012 at 18:11 schreef Thomas E:

@Rene K
Zoals je weet, maken N-Afrikanen een groot deel uit van de ‘etnische minderheden’.

@Sasha
Dat is de discussie niet, geobsedeerde. Het ging over ‘voorgetrokken worden’, weet je nog wel?

@Babs
Dank voor je praktijkvoorbeeld.

op 02 01 2012 at 18:22 schreef Eva:

De test is heel simpel: hoe word je liever geboren? Als Mohammed in Slotervaart of als Sem in de Pijp?

Beiden hebben kans op rags, beiden op riches. Maar voor wie is die kans het grootst, denk je?

Dus: positieve discriminatie is bedoeld ter compensatie, niet om een bepaalde club voor te trekken.

op 02 01 2012 at 18:53 schreef Gnaues:

En frontaal naakt ga ik dit jaar maar eens niet lezen… Wat een armoe…

op 02 01 2012 at 18:55 schreef Rene K:

@02 01 2012 at 18:11 schreef Thomas E

“Zoals je weet, maken N-Afrikanen een groot deel uit van de ‘etnische minderheden’”

ja dat is nu zo de laatste eeuw. Toch raar dat niemand meer weet dat de grootste immigratiegroepen in nederland tot ongeveer 1900 bestond uit spanjaarden, portugezen, duitsers, hongaren en weet ik veel wat. We zijn bijna allemaal (gedeeltelijk) allochtonen.

op 02 01 2012 at 19:09 schreef Anoniem:

Het was trouwens helemaal niet de bedoeling om anoniem te reageren. Weet dus niet hoe dit komt. Ja ik was die anoniem en neem er geen meter van terug. Ik proef hier het begin van iets engs. Vandaar mijn reactie. Denk er maar eens over na !
De reacties worden steeds eensgezinder in de wens om “verandering”. De boze blanke man moet kapot. Dat is wel duidelijk. De nuance is steeds verder zoek.

op 02 01 2012 at 19:16 schreef Peter:

‘De boze blanke man moet kapot’? Uit jouw reacties spreekt eerder een verlangen om iets te ondernemen tegen de enge linkschmens, die de ‘boze blanke man wil kapotmaken’.

Linkschmensofobie, zullen we maar zeggen. Je wordt toch geen Anders Breivik, Wielaard? Eerlijk zeggen, hoor!

op 02 01 2012 at 19:19 schreef Sasha Berkman:

Thomas, dus ze worden en gediscrimineerd en ze worden voorgetrokken? Achter de kassas van de appie zeker?

op 02 01 2012 at 19:31 schreef Rene K:

Wielaard, dat was mij ook eens gebeurd na het opschonen van cookies etc. Ik denk dat je je Naam info onder ‘Nieuwe reactie’ weer moet invullen.

op 02 01 2012 at 19:37 schreef Thomas E:

@Sasha
Nou vooruit, nog 1x. De overheid probeert een inhaalslag te maken door verhoudingsgewijs meer allochtonen te laten instromen. Zodat je iets meer een afspiegeling van de maatschappij krijgt. En appie is geen oveheidsinstituut, dus daar geldt alleen vraag en aanbod van personeel.

@Eva
Is Sem in de pijp een orthodox joodse jongen? Want dan weet ik het zo net nog niet.

op 02 01 2012 at 19:44 schreef Rene Koeman:

Nou, ik ga maar eens uit de schaduw en gooi mijn hele naam hierop

op 02 01 2012 at 19:50 schreef p.wielaard:

Rene, Bedankt voor de tip. Peter, Maak je geen zorgen. Ik heb ze allemaal op een rijtje. Ik wilde ook eens lekker overdijven net als veel reageerders hier. Omdat veel niet westerse allochtonen moesten worden gepaaid om op de PVDA te stemmen, is de Parij voor de Arabieren ontstaan. Een beetje als “grachtengordelstemmers”. Meer is het volgens mij niet.

op 02 01 2012 at 19:58 schreef Rene Koeman:

Ach wielaard, het feit dat je hier in (min-of-meer) discussie blijft, is wat mij betreft een heel goed teken. Ik had het laatst nog met mijn vriendin erover dat breivikjes ontstaan wanneer ze in een isolement raken waarin ze niet meer sociaal gecorrigeerd worden. Blijf dus hier vriend :P

op 02 01 2012 at 19:59 schreef Pyt van der Galiën:

@Rene K.

Klopt. Veel Friezen – met name in de Friese Wouden – stammen bijvoorbeeld af van Duitse landarbeiders die zich in de 18e en de 19e eeuw in Friesland vestigden (en vaak geminacht werden en als vierderangsburgers werden behandeld). Sommige dingen veranderen nooit.

@Eva

Helemaal met je eens. Positieve discriminatie is een poging eeuwenlange achterstelling een beetje te compenseren. Natuurlijk is het lullig wanneer daardoor die felbegeerde baan aan je neus voorbijgaat, maar zolang het daadwerkelijk om gelijkwaardige kandidaten gaat, moeten wij witte mannen ons daar maar even overheen zetten.

@Wielaard

Oh, kom op. Zo kinderachtig zijn je eigen commentaren ook niet. Het leuke aan FN is nu juist dat hier van alles door elkaar loopt – van anarchisten tot PVV’ers – en het uiteindelijk nog door één deur kan ook. Soms lopen de emoties wat op, maar ach…Wat zou FN zijn zonder Sandro en Sasha?:P

op 02 01 2012 at 20:10 schreef Rene Koeman:

@02 01 2012 at 19:59 schreef Pyt van der Galiën

zo ben ik de derde generatie van franse en duitse immigranten. Maar subsidie, ho maar.

op 02 01 2012 at 20:16 schreef p.wielaard:

Pyt, Juist ! Dat maakt de zaak inderdaad boeiend en (soms) leerzaam. Op de site “God voor dommen” reageert zelfs dikwijls een regelrechte godsdienstwaanzinnige. Dat is altijd lachen. En hij blijft nog beleefd ook !

op 02 01 2012 at 20:01 schreef Enzo Zanetti:

Dit blogbericht illustreert nog maar eens hoe onthutsend walgelijk de hetze van de Roze Khmer is.

op 02 01 2012 at 20:18 schreef Bertje:

Het wordt een prachtig en mooi jaar!
There is a lot of love in the air.
Voor wie het wil zien tenminste.
Dus niet zo zuur daar krijg je dikke dijen van.

op 02 01 2012 at 20:44 schreef babs:

Beste babs, niet alle niet-westerse allochtonen zijn arabieren.

Dat zeg ik ook nergens. Leer lezen!

Bij sollicitaties naar lage ambtenarenfuncties zitten opvallend weinig expatkindjes trouwens, hoezeer die ook ‘bevoordeeld’ zouden worden.

op 02 01 2012 at 20:45 schreef Sasha Berkman:

“Omdat veel niet westerse allochtonen moesten worden gepaaid om op de PVDA te stemmen, is de Parij voor de Arabieren ontstaan. ”

Je bent een racistische schoft wielaard en je herhaalt PVV leugens. Partij van de Arabieren uit de mond van Wilders is net zoiets als “jodenpartij” uit de mond van een nazi. Wilders appeleert ook ook aan ordinair racisme met deze nazi-tweet. Arabier zijn is geen religie dus daar kan de rechtse kerk zich niet achter beschermen.

Je neemt hier duidelijk geen afstand van dus voor mij ben je minder dan stront.

op 02 01 2012 at 20:54 schreef Peter:

Beetje dimmen graag, Sasha.

op 02 01 2012 at 20:58 schreef Sasha Berkman:

Ok, voortaan noem ik dit soort mensen anti-nederlanders.

op 02 01 2012 at 21:10 schreef Eva:

Het grappige is dat mensen die tegen positieve discriminatie zijn denken dat “geschiktheid” een soort absolute waarde is.

“Pieter matchte 86% met de functie en Fatima maar 65%, maar toch kreeg Fatima de baan!”

Dat is natuurlijk bullshit. Mensen kiezen bewust èn onbewust mensen uit die op ze lijken, ook al maakt die gelijkenis niks uit voor de functie. Witte mannen kiezen witte mannen, zwarte rocksterren kiezen zwarte rocksterren, Chinese koks kiezen Chinese koks.

De meeste kandidaten worden dus gekozen op “gevoel”. Dat heeft een versterkend effect: veel witte mannen (of zwarte vrouwen, of whatever) in een organisatie versterkt de uniformiteit.

Daarom mag je van grote organisaties die publiek worden gefinancierd best verwachten dat ze een beetje hun best doen om mensen die anders niet zo lekker liggen in de arbeidsmarkt om redenen die niet voor die specifieke baan gelden juist een kans te bieden. En de boze blanke man valt daar ook gewoon onder zodra hij de magische leeftijd van 45 heeft bereikt.

Er is een heel sterk argument tegen positieve discriminatie: dat collega’s altijd zullen blijven denken: “da’s een Surinaamse vrouw, die zal hier wel een quotum komen vervullen.”

op 02 01 2012 at 21:11 schreef Eva:

En “Sem” is een populaire niet-Joodse jongensnaam op dit moment, daarom koos ik ‘m.

op 02 01 2012 at 21:18 schreef Sasha Berkman:

Goeie bijdrage’s eva!

op 02 01 2012 at 21:40 schreef Eva:

En over het jaar van Bert Brussen maak ik me niet zo’n zorgen.

Die man is zijn eigen burning man-festival: eerst bouwt hij een ENORME stroman en steekt die vervolgens in de fik.

Zijn bewijs voor het “feit” dat “moralfags” de vrijheid van meningsuiting gaan verbieden in 2012? Twee recensies van nobodies en drie linkjes uit 2010.

Het doet een beetje denken aan de Daily Mail, die elk jaar wekenlang uitpakt met samenzweringsverhaaltjes dat “knotsgekke liberalen” Kerstmis willen afschaffen.

op 02 01 2012 at 21:48 schreef bernd ebbo visser:

Sorry hoor, maar ik vind het nergens meer over gaan.

op 02 01 2012 at 21:53 schreef Eva:

Jongens, laten we maar naar bed gaan, Bernd Eboo Visser vindt het nergens meer over gaan.

op 02 01 2012 at 22:07 schreef bernd ebbo visser:

Nou, waar gaat het dan nog over Eva?

op 02 01 2012 at 22:09 schreef Peter:

Hou eens op met zeuren, Bernd. Als je er niks meer aan vindt, ben je niet verplicht te blijven rondhangen. Hier is je jas, neem nog een dropje voor onderweg en heel leuk dat je er was. Tot de volgende keer.

op 02 01 2012 at 22:14 schreef Thomas E:

@Eva

Ondanks dat ik geneigd ben je mening te delen, bestaat er een gezaghebbend proefschrift van Juliette Schaafsma waarin zij stelt en beargumenteert, dat een voorkeursbehandeling voor allochtonen averechts werkt. Het kweekt jaloezie, sabotagesentimenten en andere contraproductieve gevoelens. Volgens Schaafsma is het goed mogelijk een arbeidsklimaat te creëren waarbinnen verschillen worden geaccepteerd en gerespecteerd. Deze aanpak zou verre te prefereren zijn boven positieve discriminatie.

op 02 01 2012 at 22:22 schreef bernd ebbo visser:

Aha, nu wordt het al een stuk gezelliger Peter. Maar leg jij mij dan nou eens uit waar de discussie nu over gaat dan. Het is jouw feest hier toch?

Ik bedoel. Men is tegen discrimineren maar men discrimineert zelf net zo hard. Men is tegen de roze khmer, maar doet er zelf nog een schepje bovenop.

Jijzelf hebt een attitude van hier tot Tokyo, maar je duldt geen tegenspraak.

Het doet zo zinloos aan zo, terwijl jij blijkbaar wordt bedreigd, dus dat spreekt elkaar nogal tegen. Vandaar mijn verwondering en mijn vraag. Het lijkt me nogal triest als je straks je leven hebt geofferd voor een non-discussie over positieve discriminatie en wat Bert Brussen gebash.

op 02 01 2012 at 22:25 schreef Sasha Berkman:

“het soort dat werkzaam is bij de UvA” schrijft die Brussen gewoon…

op 02 01 2012 at 22:34 schreef p.wielaard:

Sasha, Ik weet in elk geval dat je na je (onvermijdelijke) verzetsdaad tbs krijgt. Moet een hele troost zijn voor je.

op 02 01 2012 at 22:35 schreef Sasha Berkman:

Sandro:

“Voor Februari zien we dus wel weer… ”

Laat die drie puntjes maar zitten. Ik maak nog wel een geeltje over.

op 02 01 2012 at 22:39 schreef J.J. van der Gulik:

re Hans Vermeer

Vandaag stond er centraal op de voorpagina van het Noordhollands Dagblad, editie Enkhuizen, een foto van de Nieuwjaarsduik van zo’n naar schatting 20 bij 30 cm. Hierop staan zowel ikzelf als mijn vriendin. Zelf ben ik te herkennen aan een rode sjaal, als gemakkelijk herkenningsteken voor mijn vriendin en met zwaaiende armen, net nadat ik volledig kopje onder was gegaan in het water van 6 graden. Mijn vriendin staat daar ongeveer anderhalve meter voor de rij toeschouwers op het strand langs het IJsselmeer met de bedoeling om zo wat foto’s te kunnen maken, waarop ik naderhand gebigsmiled te zien bleek.

op 02 01 2012 at 22:55 schreef Sasha Berkman:

Sandro: ik heb al voor je betaald. Kun je die dreigende 3 puntjes in je reet stoppen.

op 03 01 2012 at 00:01 schreef Jimmy:

Welnee, 2012 wordt top.

Gelukkig nieuwjaar mensen!

op 03 01 2012 at 08:09 schreef Fridjof:

Quote Eva:
“Het grappige is dat mensen die tegen positieve discriminatie zijn denken dat “geschiktheid” een soort absolute waarde is”.

Is niet grappig en ook niet waar.

“mensen kiezen bewust èn onbewust mensen uit die op ze lijken, ook al maakt die gelijkenis niks uit voor de functie.”

Is ook niet waar.

“veel witte mannen (of zwarte vrouwen, of whatever) in een organisatie versterkt de uniformiteit.”

Wat een wartaal.

Kom je echt uit het bedrijfsleven, Eva?

Schaafsma heeft gelijk. Door reactionair (positieve discriminatie) te acteren op fouten uit het verleden (nagatieve discriminatie) wordt het fenomeen in stand gehouden. Ook hier werkt alleen ‘verlichting’. Laat het achter je en beoordeel mensen op standaarden die worden bepaald door het doel. In het bedrijfsleven betekent dat, zoals ik al eerder opmerkte, dat een goede ondernemer voorkeur heeft voor een vrouw, of een Turk, of een blinde, al naar gelang wat nodig is om de de set compleet te maken.
Ondernemers worden hierin gehinderd vanwege positieve discriminatie.

op 03 01 2012 at 08:22 schreef Fridjof:

Sasha maakt nog een opmerking over allochtonen achter de kassa. Ik zie daar niets achterstellends in. Toevallig weet ik dat m.n in het weekend bij onze buurtsuper veel allochtone meisjes wat bijverdienen die doordeweeks op een HBO studeren. Net als autochtonen
Maar ook de Turkse dames die doordeweeks achter de kassa zitten zijn bijzonder goed verzorgd, beschaafd en uitermate klantvriendelijk. Als ik bedrijfsleider zou zijn bij zo’n buurtsuper zou ik het liefst allemaal van zulke caissières hebben. Met of zonder hoofddoek. Die paar klanten die de kwaliteit van de winkel ondergeschikt maken aan het feit dat hun artikelen worden afgerekend door een allochtoon mogen zouden dan gewoon mogen wegblijven.
Het positieve effect zou namelijk groter zijn en mijn omzet laten stijgen…

op 03 01 2012 at 08:27 schreef Peter:

Dat is niet waar.

op 03 01 2012 at 08:38 schreef Fridjof:

Ooit hoorde ik een vertelsel met de volgende strekking:
Een man staat dag in dag uit, jaar in jaar uit op een plein te vertellen dat we samen een betere wereld kunnen maken. Niemand luistert en iedereen loopt jarenlang deze man straal voorbij.
Op een dag vraagt een voorbijganger deze man wat hem bezielt om elke dag hetzelfde te vertellen, want schijnbaar is niemand geïnteresseerd in hij te verkondigen heeft. De man antwoordt: Misschien kan ik zo de wereld niet verbeteren, maar door hier elke dag liefde te verkondigen voorkom ik in elk geval dat IK verander.

On topic:
Ik weet niet of ik het al eerder heb opgemerkt, maar ik heb het in elk geval vaak gedacht: Ik heb ontzettend veel waardering en diep respect voor mensen zoals PB die ondanks alle stront en bagger geen millimeter wijken van hun overtuigingen. Maar naast heel veel waardering herken ik ook de tragiek van het niet hebben van een andere keus. Je bent zo of je bent het niet.

Als ik personen moet beoordelen vraag ik me wel eens af: Wil ik deze persoon in oorlogstijd als buurman hebben? Voor PB geldt een volmondig JA.

op 03 01 2012 at 08:42 schreef Fridjof:

Wat is niet waar, Peter? Dat mijn omzet zou stijgen?

Als de kwaliteit/prijs van de artikelen goed is en de bediening ook blijft de klandizie. Daar waar mensen ‘conflicten’ krijgen met hun vooroordelen gaat de ‘buurman’-regel weer in werking. Ik geloof nog steeds in het gezonde verstand van de gemiddelde Nederlander..

op 03 01 2012 at 09:24 schreef Fridjof:

En ‘gezond verstand’ is cynisch bedoeld voor wie het niet begreep. het is natuurlijk gewoon plat opportunisme. Maar als dit bijdraagt aan de cognitieve dissonantie en dwingt tot inzichten helpt dat in elk geval iets.

op 03 01 2012 at 09:34 schreef babs:

Fridjof ontkent dat mensen de neiging hebben mensen te selecteren die op hen lijken. Zonder verdere onderbouwing natuurlijk. Maar uit onderzoek op allerlei gebied blijkt dat mensen zich vaak wel degelijk omringen met gelijksoortigen en niet alleen op werk. Ik zie dat bij het bedrijf waar ik zelf werk ook gewoon en soms heb ik er last van. Engelsen promoveren andere Engelsen, ingenieurs denken dat alleen ingenieurs in staat zijn een marketingplan te maken.

Toch ben ik om de door Eva (wat zijn haar bijdragen altijd afgewogen en leesbaar) genoemde redenen tegen. Positieve discriminatie is negatief en dat is helemaal niet nodig. Er zijn positieve redenen om vooral rare mensen aan te nemen: verschillende mensen hebben verschillende competenties. Allochtonen hebben specifiek als voordeel dat ze beter dan autochtonen cultuurverschillen begrijpen. Nogal belangrijk in een internationale organisatie, maar ook lokaal geeft dat voordelen. Bovendien spreken ze vaak relevante talen. Gehandicapten hebben ervaring in het omgaan met problemen, ook dat is positief.

Shell onderzoek heeft uitgewezen: multiculturele organisaties zijn moeilijker op gang te krijgen, maar halen uiteindelijk betere r

op 03 01 2012 at 10:36 schreef yurp:

Geen enkel resultaat uit het verleden geeft een garantie voor de toekomst. Alle voorspellingen zijn koffiedik kijken want er hoeft maar iets te gebeuren om publieke opinie en beleid compleet een andere kant uit te sturen. Ik hoop iig dat 2012 een beter jaar wordt en dat is alles wat ik ervan kan zeggen.

op 03 01 2012 at 11:46 schreef Eva:

Bespaar ons je exempla, Fridjof.


Wat een wartaal.

Kom je echt uit het bedrijfsleven, Eva?

You betcha. Mijn bedrijfje heeft zelfs een kleine innovatieprijs gewonnen.

Als ik zelf iemand moet aannemen (en dat moet soms), dan probeer ik actief mijn eigen vooroordelen tegen te gaan. Probeer dat maar eens, dat is echt onmogelijk. In mijn geval heb ik een rechtse corpsjongen aangenomen, maar wat is-ie goed in zijn werk. Ook heb ik een soort blond Ik-Hou-Van-Hollandmeisje aangenomen, is ook heel goed in haar werk. En als klap op de vuurpijl, iemand die in Reiki gelooft.

“Het grappige is dat mensen die tegen positieve discriminatie zijn denken dat “geschiktheid” een soort absolute waarde is”.

Is niet grappig en ook niet waar.

Je hebt gelijk, echt grappig is het niet. Maar de eerste pagina van google toont dat alle mensen die tegenstander zijn van positieve discriminatie het argument gebruiken: “Het gaat om de meest geschikte persoon op de juiste plek”. Alsof dat een absolute waarde is.

“mensen kiezen bewust èn onbewust mensen uit die op ze lijken, ook al maakt die gelijkenis niks uit voor de functie.”

Is ook niet waar.
http://onlinelibrary.wiley.co

op 03 01 2012 at 11:51 schreef Eva:

(Vervolg)
En dat is maar eentje uit vele onderzoeken.

Dan zijn er ook nog onderzoeken die stellen dat de meeste banen via-via worden verkregen en dat als je in een bepaald netwerk zit, je kansen op een goede baan veel beter zijn.

“veel witte mannen (of zwarte vrouwen, of whatever) in een organisatie versterkt de uniformiteit.”

Wat een wartaal.

Dat je het niet begrijpt wil niet zeggen dat het wartaal is.

op 03 01 2012 at 13:19 schreef Hiek Grootendorst:

Zolang hassnae chanel kan kopen doneer ik niets!

op 03 01 2012 at 13:35 schreef Fridjof:

Babs,
“mensen kiezen bewust èn onbewust mensen uit die op ze lijken” is een stelling die niet waar is. Ik ontken daarmee niet dat mensen onbewust de neiging hebben mensen te selecteren die op hen lijken. Dat is een natuurlijke neiging.

In de tak van het bedrijf waar ik werk voeren we sollicitatiegesprekken met 3 personen en kiezen dan in onderling overleg voor de hopelijk beste kandidaat. Op wie de sollicitanten lijken speelt geen enkele rol.

Verder ben ik het geheel eens met het vervolg van je reactie. Je verwoordt het geloof ik beter dan ik.

op 03 01 2012 at 14:11 schreef Fridjof:

Actief je eigen vooroordelen tegengaan is in ultieme vorm uiteraard onmogelijk, maar dat wil toch niet zeggen dat je niet een heel eind kan komen?
Dat bewijs zelf gezien de mensen die je hebt aangenomen. Mooi toch?

Je stelt dat dat mensen die tegen positieve discriminatie zijn denken dat “geschiktheid” een soort absolute waarde is.
Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat dit waar zou zijn. Waar komt deze stelling vandaan?
Overigens ben ik het wel met je eens: ‘geschiktheid’ is altijd relatief.
Ik ben dus een uitzondering op jouw stelling.

“veel witte mannen (of zwarte vrouwen, of whatever) in een organisatie versterkt de uniformiteit.”

Deze stelling begrijp ik wel, denk ik. Volgens mij zeg je zoiets als: Hoe meer witte (of zwarte) mensen ergens werken hoe witter (of zwarter) het is. Duh. Als je bedoeld hebt dat het zelfversterkend effect toeneemt naarmate de uniformiteit toeneemt, heb je volgens mij gelijk.

op 03 01 2012 at 14:14 schreef Fridjof:

Eva, de link werkt niet.

op 03 01 2012 at 16:12 schreef Sasha Berkman:

In america is het al net zo erg:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3102300/2012/01/03/Republikeinse-kandidaat-mag-best-een-beetje-dom-zijn.dhtml

op 03 01 2012 at 16:56 schreef Eva:

Er is inderdaad een stuk van de link afgevallen wegens een maximale postlengte. Dat is jammer, want anders had je kunnen lezen dat er talloze artikelen zijn die mijn stelling onderschrijven: mensen discrimineren zonder dat ze het door hebben. (Waarbij discrimineren hier staat voor het maken van ongeoorloofd onderscheid, dus op huidskleur of op geslacht of taillemaat).

Hier is een algemeen overzicht: http://www.sociology.vt.edu/course/work/Readings/bielby.pdf

op 03 01 2012 at 18:09 schreef Bookie:

Wat een jaar gaat het worden. Zelfs Femke Halsema gaat nu “islamofobe” taal uitslaan:

Halsema is nu onder meer bezig met een documentaireserie over de positie van vrouwen in de islam, samen met tolk-vertaler Arabisch Hassnae Bouazza. “Ik denk dat de islam in het leven van ongelooflijk veel vrouwen een hele dominante factor is. Voor een minderheid van hen is de islam een bevrijdende kracht. Voor een grote meerderheid levert het geloof ze vooral beperkingen op.”
http://www.bnr.nl/programma/bnrpaulvanliempt/540841-1201/uit-de-politiek-nog-steeds-betrokken

op 03 01 2012 at 18:17 schreef Dirk Johan Klanker:

Beste Peter, ik vind het heel naar voor je dat je slachtoffer bent geworden van de bodemloze, gevaarlijke en bodemloos gevaarlijke Geen Stijl stupiditeit. Als ik je bespiegeling lees realiseer ik me dat deze schanddaad diepe wonden bij je geslagen heeft. En dat is erg, want ik vind dat je schrijven er onder lijdt.

Ik verwachtte een verhaal dat wat toevoegt onder de kop ‘Dit wordt een kutjaar.’ Maar je bent bloedserieus, en gaat nog om geld vragen ook.

Waarom zou jouw ongesublimeerde zwartgalligheid gesponsord moeten worden? Omdat we het zwartgallige, dit-komt-nooit-meer-goed perspectief missen?

Je lijkt nu als een gewonde wolf aan het huilen en kermt dan nog harder dat de meeste mensen je geen geld voor je gejank geven.

Je als strijdvaardigheid verklede agressie reflecteert zich in de ronduit vijandige reacties van veel reageerders. Het ene licht steekt het andere aan. Wat levert dit nu op?

Je lijkt me een sympathieke, slimme kerel. Belangrijker: iemand met een stem die wat kan toevoegen aan zoveel wezenloze discussies. Sterkte!

op 03 01 2012 at 18:49 schreef Bertje:

Bij geschikte gelijkheid gaat onze voorkeur uit naar een vrouw met dikke tieten.
(f en s)

;-)

op 03 01 2012 at 21:00 schreef Sasha Berkman:

“Sasha maakt nog een opmerking over allochtonen achter de kassa. ”

Ik stelde dat de enige plek waar “arabieren” positief gediscrimineerd worden bij de appie is.

Veder stelde ik dat “arabieren” hier ten lande zwaar worden gediscrimineerd, vooral door Wildersaanhangers.

Los van het feit dat Wilders het deze keer niet over Moslims of Berbers lijkt te hebben maar over Arabieren (Die van het vrijheidsplein in Egypte?), is dit natuurlijk een ronduit discriminerende, tot haat aanzettende, arabieren minachtende en racistische tweet.

op 03 01 2012 at 22:08 schreef Fridjof:

Uiteraard, Bertje…

op 03 01 2012 at 23:03 schreef Eva:

Uit je amechtig negeren maak ik op dat je me gelijk geeft, Fridjof.

op 03 01 2012 at 23:48 schreef p.wielaard:

Bookie, Dus een docu maken over Islamitische vrouwen is Islamofoob ? Dus het nieuwe taboe is het er zelfs maar over hebben ?

op 03 01 2012 at 23:49 schreef Thomas E:

En jij geeft om dezelfde reden mij dus gelijk, Eva. (op 02 01 2012 at 22:14)

op 03 01 2012 at 23:51 schreef Sasha Berkman:

Een mooie! “Maar je bent bloedserieus, en gaat nog om geld vragen ook. “

op 04 01 2012 at 10:08 schreef Wandelaar:

Omstreeks 1982 ben ik zelf voor het eerst getuige geweest van racisme in Nederland. Een meisje op school die telkens een vriend ‘roetmop’ noemde op school. Hoe komt een 11-jarige daarop?

Begin jaren negentig, stond ik met hoogzwangere vriendin bij de bank in de rij te wachten. Omdat het een lange rij was, raadde ik haar aan om even op 1 van de stoeltjes te gaan zitten terwijl ik zelf in de rij bleef staan. Eenmaal bijna aan de beurt gebaarde ik haar en zij stond op om terug plaats in de rij te nemen. Een oudere man die achter mij stond maakte hier bezwaar tegen en brieste haar op aggressieve toon toe: ‘rot op naar je eigen land’.

Dit zijn twee persoonlijke voorbeelden van discriminatie. Racisme dat vlak onder de oppervlakte drijft en op gekozen momenten het lelijke hoofd laat zien.

Hoe meer we dit toestaan hoe kutter dit jaar gaat worden. Bovendien, hoe slechter de reputatie van NL in de wereld. Alleen kortzichtige mensen kijken niet verder, en doelbewuste kortzichtigheid is inmiddels het handelsmerk van velen. Ze weten zelf beter maar kiezen bewust voor zwart-wit denken zonder nuance om verdeeldheid te zaaien daar waar ze zelf beter van denken te worden.

Kut pur sang.

op 04 01 2012 at 10:59 schreef Sandro:

@Mart – jouw stelling is walgelijk en laat blijken wat voor een min mannetje je eigenlijk bent.

@Peter – het in twijfel trekken van de bedreigingen aan Wilders is dus oké? Enige twijfel aan de bedreigingen aan jouw adres is echter reden voor een ban….Tsja!?

Verder deel ik je beleefd mede dat een andere mening een mens nog niet dom maakt. Dom zijn de anuslikkers hier die neet weten hoe schoon ze jouw kringspier moeten likken. Waarschijnlijk zijn dat dezelfde die niet bereid zijn om een minimaal bedragje naar je over te maken, schijnheilig tot op het bot.
Ik krijg de laatste 2 maanden steeds minder zin in FN en ik zie dat er al verschillende mensen vertrokken zijn die het vaak niet met je eens waren.Nog een paar te gaan PB en dan heb je een site vol met gelijkgestemden, is dat je doel? Dan ben je op de goede weg knul!

op 04 01 2012 at 11:29 schreef Mart:

@Sandro:

Maar ik zie dat je geen argumenten inbrengt waarom het niet waar is.

Terwijl ik onderbouw wat ik zeg: je haalt altijd het ’tu quoque’ argument uit de kast als het om rechts geweld gaat, dus jouw veroordeling van het geweld en de dreiging daarvan richting Peter wordt hier ook door verzwakt.

Kortom, ik ga er van uit dat je persoonlijke aanval gewoon de concessie is dat ik gelijk heb.

Mart

op 04 01 2012 at 11:41 schreef Sandro:

Je hebt dus geen gelijk!
Het trieste van figuren als jij is namelijk dat ik hier kan brengen wat ik wil als argument – het maakt voor jouw geen reet uit.
Alleen al om een dergelijke stelling in te nemen ben je voor mij een walgelijk sujet. Een sujet dat geen enkele reactie waardig is van mijn zijde.
Daar zul je het mee moeten doen want voor de rest oxideren figuren als jij mijn anus gigantisch (in meer begrijpelijke taal: het zal me aan mijn reet roesten wat jij van mij vind).
Bedreigingen van links en van rechts en van het midden zijn walgelijk! Ik heb al eens voorbeelden aangegeven die mij persoonlijk zijn overkomen (kunnen niet in de schaduw staan van die aan Wilders en PB) dus kom me godverdomme niet aan met je gezeik over argumenten!

op 04 01 2012 at 11:48 schreef Wandelaar:

@sandro 2 eurootjes in de maand storten en vervolgens vieze woordjes plempen op iemands site en de eigenaar ‘knul’ noemen , wie maakt je wat, toch? Kniert!

Als je jezelf als bezoeker onmisbaar voor een site acht, op welke andere gebieden in je leven lijdt je dan nog meer aan een chronisch gebrek aan inzicht en zelfreflectie?

Enne, wat vindt de PVV ervan dat je anoniem onder hun naam op het internet woorden zoals ‘anuslikkers’ in je mond neemt? Is dat representatief voor je taalgebruik en zo ja, wat zoek je in godesnaam op een literaire site anders dan te trollen?

“Ik krijg de laatste 2 maanden steeds minder zin in FN”

= Trol

op 04 01 2012 at 12:09 schreef Mart:

@Sandro:

Je gaat er a priori van uit dat ik niet naar je argumenten luister als je ze inbrengt, dus breng je maar helemaal geen argumenten in en ga je een potje zitten schelden

Ja, dat doet wonderen voor je geloofwaardigheid.

En wat is dat met jullie PVVers dat je vindt dat je alles en iedereen voor rotte vis moet kunnen uitmaken, maar zodra er ook maar een kritisch geluidje komt gaan huilen?

In plaats daarvan zou je ook een vent kunnen zijn en gewoon de kritiek kunnen beantwoorden.

Mart

op 04 01 2012 at 13:03 schreef Sasha Berkman:

Overigens Sandro, ik heb 25 euries voor je gestort, hoef je niet meer te dreigen dat je misschien volgende maand niet meer die lullige 2 euries overmaakt als er weer eens een waarheid die jouw niet bevalt geplaatst wordt door deze of gene.

op 04 01 2012 at 13:18 schreef J.J. van der Gulik:

In plaats van over en weer te kutten zouden de mensen beter met goed onderlegde voorstellen kunnen komen, waarmee de toekomst met vertrouwen tegemoet kan worden gezien. Voorlopig wordt er vooral door links maar de facto ook door rechts een beleid ondersteund, waarmee de tegenstellingen kunnen groeien, de rechten van de Nederlanders verder worden aangetast en je zo steeds meer zwaar weer kunt verwachten, ook en misschien wel vooral op etnisch gebied.

op 04 01 2012 at 13:55 schreef MNb:

Alweer fout Bernd. Het is in Suriname beslist done om op slippers rond te lopen – alleen niet bij officiële gelegenheden.

op 04 01 2012 at 15:10 schreef Eva:

En jij geeft om dezelfde reden mij dus gelijk, Eva. (op 02 01 2012 at 22:14)
Klopt, Thomas, zoals ik al eerder zei. Er kleven enorme nadelen aan positieve discriminatie.

op 04 01 2012 at 16:24 schreef MNb:

Ach, Sandrootje refereert weer eens aan de beveiliging van Wilders. Dan is het toch merkwaardig dat geen enkele moslim de afgelopen jaren geprobeerd heeft een iets mindere god aan te pakken. Bosma, Brinkman en Agema hebben zich toch ook niet echt positief uitgelaten over de islam. Die hele bedreiging is volgens mij fake.

Niettemin PB, kun je het nieuwe jaar een beetje gezellig beginnen, je hand over je hart strijken en Sandro’s ban een beetje inkorten? Tot twee weken? Of zelfs één week misschien? Vetklep (beste wensen als je dit leest; ik mis je) is al weg en nou blijft alleen Gin over om te pesten.

op 04 01 2012 at 16:30 schreef Peter:

MNb – Ik discussieer eigenlijk niet over het moderatiebeleid, maar goed: nee, ik kort de banperiode van Sandro niet in. Meneer heeft er een handje van om, totaal off-topic, te linken naar Telegraafberichten en dergelijke over allochtone misdadigers.

Dat is zonder meer racistisch, hier is het zelfs schofterig, want het gaat over geweld tegen moslims. Sandro’s standaardreactie op geweld tegen allochtonen en moslims is gezeur over de bedreigingen van Wilders en over de disproportionele vertegenwoordiging van allochtonen in de misdaadcijfers.

Sandro zegt dus eigenlijk: geweld tegen moslims is gerechtvaardigd.

Ik zal eerlijk bekennen dat ik een bloedhekel heb aan Sandro. Ik vind ‘m dom en ik vind ‘m racistisch, twee van de ergste eigenschappen die een mens m.i. kan hebben.

Sandro heeft al aangekondigd nooit meer terug te komen en daar zal ik geen traan om laten.

op 04 01 2012 at 18:29 schreef Eva:

Ach, Sandrootje refereert weer eens aan de beveiliging van Wilders. Dan is het toch merkwaardig dat geen enkele moslim de afgelopen jaren geprobeerd heeft een iets mindere god aan te pakken. Bosma, Brinkman en Agema hebben zich toch ook niet echt positief uitgelaten over de islam. Die hele bedreiging is volgens mij fake.

Dat denk ik zelf niet. Wilders is internationaal een grote vis. Ik ben met je eens dat ik niet denk dat Nederlande Marokkanen massaal staan te wachten om hun kromzwaard in zijn nek te begraven, hoor. Maar internationaal? Er loopt op een enorme massa moslims in de wereld wel een klein percentage moorddadige types rond. En een enkel individu is genoeg.

op 04 01 2012 at 19:24 schreef Rene Koeman:

@04 01 2012 at 16:30 schreef Peter

Sandro maakt weer de klassieke fout. Net als wanneer het zou gaan over taliban-terroristen en dan gaan zeuren over voetbalhooligans.

op 04 01 2012 at 20:32 schreef Thomas E:

Hummm? Sandro gebanned? Kom de posting nergens tegen. En je gaf hem nog wel een speciale ‘dank-vermelding’ nav je bedelbrief.

op 04 01 2012 at 21:11 schreef Thomas E:

Overigens heb ik ook een bloedhekel aan racisme. Neemt niet weg dat je elkaar best een beetje rasgerelateerd mag plagen, zoals je een roodharige of iemand van 2.10 meter wel eens plaagt. Maar dat moet dan goedmoedig vanuit gelijkwaardigheid gaan, en mag nooit veroordelend of denigrerend zijn. NOOIT.

op 05 01 2012 at 11:26 schreef MNb:

Geldt dezelfde vraag voor, Eva. Waarom pakken die internationale moslimterroristen dan Bosma, Brinkman of Agema niet? Zo’n grote vis is Wilders internationaal overigens niet, vooral omdat Nederland een tamelijk onbetekenend landje is.

@PB: het was niet mijn bedoeling een discussie te beginnen. Ik deed een verzoekje en kan heel goed nee accepteren. Tja, als hij niet meer terugkomt maakt het ook niet meer uit.

op 05 01 2012 at 17:48 schreef Frank Dee:

Die vinden het blijkbaar normaal dat ze gratis mogen genieten van de creatieve en intellectuele uitspattingen op deze site, van het pure vermaak.

Tsjonge jonge…dan zoek je toch gewoon een echte baan

Laten we eerlijk zijn: Frontaal Naakt is één van de beste sites op het Internet. Voor veel mensen is het een verslavende site. Het is één van de zeer weinige Nederlandse sites waar een intelligent tegengeluid is te horen.

Megolomanen alle landen , verenigt u!

op 05 01 2012 at 19:54 schreef dewanand:

namaste Peter en FNers,

Wat mooi dat 2012 een kutjaar gaat worden zeg. Ik hoop van harte dat heel veel strakke en sappige Hindoemeiden dit jaar met hun heilige Koeliekutjes gaan uitnaaien om zo het vervloekte karma van blanke mannen te zuiveren. IK leer hindoemeiden al jaren om hindoehoertjes te worden want dat is gewoon het allerbeste voor de wereldvrede op aarde.

Mocht je naar verlossing willen streven, lees dan mijn nieuwjaarsboodschap. Een Hindoemeid vertelde mij nog van ja verlossing is uitnaaien. Eigenlijk moet men in 2012 alle hindoestaanse meisjes gewoon verplichten om een jaar dienstplicht te doen als een echte Hindoehoer. Zo kan Nederland koelievrij gemaakt worden en dan is het een koeliekutjaar.

Nieuwjaar 2012: jaar van de verlossing

Offeraar Dewanand
Offercode wfor1295
Offerdatum 1 januari 2012

http://www.dewanand.com/wfor1295.htm

op 05 01 2012 at 23:45 schreef Sasha Berkman:

“IK leer hindoemeiden al jaren om hindoehoertjes te worden want dat is gewoon het allerbeste voor de wereldvrede op aarde. ”

Iemand je al eens geadviseerd om hulp te zoeken?

op 06 01 2012 at 00:30 schreef Bertje:

Nou ben ik best wel een reli-gekkie maar hopla dewanand slaat toch werkelijk alles.

op 06 01 2012 at 02:40 schreef MNb:

Van alle reli’s is Dewanand verreweg de mentaal gezondste. En de grappigste. Waaruit niet volgt dat ik het met hem eens ben.
Niettemin – valt er eigenlijk iets in te brengen tegen het citaat, dat Sasha ertoe bracht hulp aan te bevelen om 23:45? Apen vlooien om interne ruzies te voorkomen. Bonobo’s lossen conflicten op door – te naaien. Dewanand wil dat toepassen op iets grotere schaal – de hele wereld een matras voor de homo sapiens. Geef toe, wie naait heeft geen tijd om oorlog te voeren. Als Hitler in zijn Weense jeugd een avondje flink verwend was door een joods-communistische schoonheid had dat wellicht enkele miljoenen doden gescheeld.
Zie daar maar eens een speld tussen te krijgen.

op 06 01 2012 at 10:46 schreef Bertje:

@Mnb

Tjonge tjonge en tjonge ja zo lust ik er ook nog een paar.
Als dat naaien van jou 24 uur zou duren dan geef ik je gelijk maar helaas das niet zo en na het “naaien” moet toch echt de broek weer aan.
Dus je stelling is onzinnig.
24 uur naaien goddomme mot er niet aan denken zeg. :-)

op 06 01 2012 at 17:46 schreef Thomas E:

Jongens, naaien is een gedateerd babyboomerswoord.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS