Home » Archief » Het ene ‘scherp’ is het andere niet


[16.05.2016]

Het ene ‘scherp’ is het andere niet

Peter Breedveld

yuko14
Illustratie: Yuko Shimizu

‘Er is in de wereld plaats genoeg waar Abou Jahjah zijn troebele denken kan openbaren’, schrijft Tommy Wieringa. Het moest Jahjah, wat Wieringa betreft, maar worden verhinderd dat bij De Bezige Bij te doen.

Om Jahjahs perfiditeit aan te tonen slaat Wieringa aan het hineininterpretieren van een aantal van zijn uitspraken. Jahjah had de Antwerpse burgemeester een ‘zionistenpijper’ genoemd en Wieringa is er zeker van dat Jahjah ‘jodenpijper’ bedoelde. Gaza vergelijken met het getto van Warschau mag van Wieringa ook niet want dat is antisemitisme en Marcel Möring een boekverbrander noemen mag ook niet want dat is ook antisemitisme.

Wieringa weet twee échte feiten aan te voeren, namelijk de ’triomf’ die Jahjah ooit zei te voelen bij de aanslag op de Twin Towers en een antisemitische cartoon die Jahjahs Arabisch-Europese Liga ooit publiceerde uit protest tegen anti-islamitische cartoons. Mira Feticu schrijft in haar recentste column ook over Jahjah: ‘Mij beangstigt het meer dat iemand met rare uitspraken over 11 september en over in Irak gedode Amerikaanse, Britse of Nederlandse soldaten ruimte krijgt bij ‘Pauw’ (een paar dagen na de Dodenherdenking) en dat zijn boeken worden gepubliceerd bij een Nederlandse uitgeverij’.

Hoer en kutwijf

Hoe anders is de behandeling die Ebru Umar krijgt in de media. Zij schreef dat ze Marokkanen haat, vond het prachtig dat Naema Tahir en haar man werden bedreigd en moedigde de bedreigers aan het paar nog wat meer te bedreigen. Ayaan Hirsi Ali, die zij heeft verklikt, maakte ze uit voor ‘hoer’ en ‘kutwijf’. Over verdrinkende vluchtelingen schreef ze dat ze ‘nul medelijden‘ met hen had.

Toch wordt Umar in een pagina-grote hagiografie in NRC Handelsblad opgevoerd als een zachtaardige, lieve vrouw vol empathie, die de moeders van haar vrienden doosjes bonbons schenkt en niet zomaar iets voor haar gasten kookt, nee, ze zet ze asperges à la Flamande voor!1 Ze heeft een grote mond, maar dat levert haar het koosnaampje ‘Schreeuwmeisje’ op. Het komt allemaal uit een goed hart. Over Ayaan Hirsi Ali schreef ze volgens NRC dat die een ‘manipulatieve despotische einzelgänger’ is. Met geen woord rept NRC over ‘hoer’ en ‘kutwijf’2. Alleen als Erdogan-aanhangende Nederturken ‘hoer’ zeggen, maken NRC en de rest van de media daar een nummertje van.

En dat amechtig beleden gebrek aan medelijden met vluchtelingen in doodsnood? Dat was volgens Jeroen Pauw een ‘scherpe’ tweet. Scherp! Mogen we Jahjahs opvattingen over 9/11 dan ook ‘scherp’ noemen? O nee, die zijn dan weer ’troebel’. Leon de Winter die voorstelt Palestijnen chemisch te steriliseren, dát is dan wél weer ‘scherp’. Bij de les blijven, Breedveld!

Witte levens

Twee jaar geleden viel iedereen over Quinsy Gario heen omdat hij, naar aanleiding van Ruttes uitspraken over de neergeschoten MH17, zei dat witte levens meer tellen dan bruine. Maar Gario heeft gewoon gelijk. Dode Amerikanen moet je hier verplicht erg vinden, als je nul medelijden hebt met dode Syriërs of verdronken vluchtelingen ‘dobbernegers’ noemt, ben je held van de vrije meningsuiting. Niemand zal je verhinderen je troebele gedachtegoed via De Bezige Bij uit te venten.

Diezelfde walgelijke hypocrisie zien we (uiteraard) ook weer bij Lodewijk Asscher, die huilt over ‘beperking van de vrijheid‘ omdat Umar vanwege bedreigingen aan haar adres moet onderduiken. We hebben net een aantal roerige maanden achter de rug waarin lokale politici hun kinderen moesten laten onderduiken vanwege de dreigementen van de ‘bezorgde burger‘ die brandschattend, geweldplegend en bommen gooiend door het land trok om te voorkomen dat er een paar Syrische vluchtelingen werden opgevangen, daar hoorden we Asscher niet over, die vindt het altijd pas erg als de bedreigers van niet-westerse afkomst zijn.

Dikke middelvinger

Ook vindt Asscher dat ‘Nederlanders elkaar niet moeten aangeven‘. Nou ja, behalve als ze elkaar van bijstandsfraude verdenken dan, zeker. Of is dit misschien de spijtbetuiging van Asscher waar ik nou al maanden op wacht, over de misselijke manier waarop hij probeerde, met behulp van een notoire kliktroll, mij in diskrediet te brengen bij mijn werkgever door glashard over me te liegen?

En ach, hoe kan het toch dat die Nederturken zich loyaler voelen aan Erdogan dan aan de Nederlandse overheid? Zal toch niet komen doordat die overheid, in de persoon van Lodewijk Asscher, werkelijk geen gelegenheid voorbij laat gaan om die Nederturken met behulp van leugens en verdraaiingen te stigmatiseren als slecht geïntegreerde ISIS-aanhangers?

Als je zo graag wilt dat die Nederturken integreren, moet je misschien daar eens naar kijken. Lange arm van Ankara? Ik zeg dikke middelvinger uit Den Haag. Eens gaan jullie toegeven dat ik gelijk had en dat je naar mij had moeten luisteren.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

1. [NRC beschrijft Umar als iemand die voor niemand bang is en zich niks aantrekt van wat anderen van haar vinden. Maar voor Hassnae is ze doodsbang. Toen haar ter ore kwam dat Hassnae een reactie op een stuk van haar had geschreven dat in NRC zou worden geplaatst, overlegde ze paniekerig met Wierd Duk wat ze moest doen. Blocken? Negeren? Ze besloot uiteindelijk een Minion te gaan kopen. En misschien kan het haar niks schelen wat normale stervelingen van haar vinden, wat Hassnae en ik over haar zeggen, vindt ze zeer belangrijk. Ze is zo bang dat we een racistisch scheldstukje van haar zullen missen, dat ze het ons persoonlijk onder de aandacht komt brengen. En terwijl ik, totdat ze werd opgepakt, eigenlijk nooit aan haar dacht, denkt ze wel constant aan mij. Vlak voordat de Turkse politie haar kwam ophalen, was ze nog druk bezig mij uit te schelden.]

2. [Maar toen onlangs Lodewijk Asscher mij in NRC Handelsblad een uitspraak toedichtte die ik nooit had gedaan, weigerde NRC te rectificeren. NRC-redacteur Hans Nijenhuis, nu hoofdredacteur van Het Algemeen Dagblad, gaf toe dat Asscher inderdaad had gelogen, maar dat dit gerechtvaardigd was omdat ik andere dingen over hem had gezegd! Zo zie je maar, als je een schuimbekkende racist bent, en NRC je dus aardig vindt, maakt de redactie de werkelijkheid een beetje mooier. Als je tegen racisme bent, belastert NRC je door je willens en wetens uitspraken in de mond te leggen die je nooit hebt gedaan. Wat een kutkrant. Maar Hassnae heeft het nog veel zwaarder: die moest bij Pauw & Witteman zelfs verantwoording afleggen voor uitspraken van iemand met wie ze helemaal niets te maken had!]

Peter Breedveld, 16.05.2016 @ 15:18

[Home]
 

24 Reacties

op 16 05 2016 at 16:35 schreef Mo:

Bedankt Leon, Marcel, Tommy en de rest van de VVMU Justice League der nitwits,ik koop al jaren geen boeken meer behalve strips.

Heb helemaal niks met Abou maar dat boek ga ik kopen.

op 16 05 2016 at 17:23 schreef sum:

Ik ga ook het boek van Abou Jahjah kopen. Al is het maar om de vrijheid van meningsuiting ECHT te ondersteunen. Wat een schandelijke, gênante, hypocriete houding van De Winter en Wieringa wat een aanfluiting. De belgen lachen ons heel hard uit. Terecht ook.

op 16 05 2016 at 17:36 schreef Hermann:

Traditie. Nederlanders kennen veel oude tradities – het ‘im Frage stellen’ van tradities is meer dan heiligschennis. Zwarte Piet is zo’n traditie en dat Nederlanders zichzelf beschouwen als zeer tolerant t.o.v. de niet-Nederlander die in Nederland woont is een andere. Die werkelijkheid is er nooit geweest. En Asscher c.s is daar een representant van.

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/sites/default/files/bronnen/leo_lucassen_en_men_noemde_hen_zigeuners.de_geschiedenis_van_kaldarasch_ursari_lowara_en_sinti_in_nederland_1750-1944_part4.pdf

Als er niets aan te verdienen viel, gewoon het land uit knikkeren. Waren het geen zigeuners, dan Joden, later Duitsers, asielzoekers en tegenwoordig zijn er oproepen om alle moslims uit Nederland/Europa te verwijderen. Traditie, wil ik maar zeggen.

Vóór 40/45 was er onder geleerden een consensus, dat Joden ‘Untermenschen’ waren

http://skepsis.nl/rassenpolitiek/

tegenwoordig is die plaats ingenomen door de media – niet Joden zoals toen, maar andere volkeren/religies krijgen heden ten dage de ‘Zwarte Piet’ toebedeelt.

Terwijl 98% van de Nederlandse bevolking buitenlandse voorouders heeft.

http://www.vijfeeuwenmigratie.nl/

Geef mij maar Merkel.

op 16 05 2016 at 18:19 schreef dewanand:

op 16 05 2016 at 17:36 schreef Hermann:

‘Vóór 40/45 was er onder geleerden een consensus, dat Joden ‘Untermenschen’ waren’

——- antw
namastiaauw Hermann,

De biologische realiteit is nu het uitgangspunt en viewpoint van Wieroe en mij.

maw
Wieroe kijkt in een spiegel en denkt van, zie je wel, ik ben een edele, OerHollandse Uberkat en die dewa is een kleingeschapen, lelijke, mislukte, lage kaste, viesbruine Unterkoelie.

De theorie van Ubersoort vs Untersoort is misschien universeel, omdat ik zonet nog buiten bij Lidl met een hogere kaste Indiase Sikh sprak en ik proefde de hele kaste hierarchie van zijn Indiase maatschappij tijdens het gesprek.

Hogere Hindoe kasten denken ook nazistisch over de Lagere paria kasten, onaanraakbaren, gehandicapten, psychiatrische patienten, unterkoelies enz, dus hierom geloven Wieroe en ik nu in de zuiver biologische oorzaken v dit beladen thema en zielig verschijnsel in onze mensapentopen.

Gewoon aard van het beestje en zijn vervloekte karma zelf.

Abstracties en theorieen zijn heel mooi om zulke problemen te onderzoeken.

Het is onmogelijk om vastgeroeste, gore doorzuip koppen te veranderen. Mensapen willen nooit verandere,helaas.

op 16 05 2016 at 19:18 schreef Egbert:

Wieringa moest eens een toontje lager zingen. Eerst uitspraken fotoshoppen (‘ik vervang Zionisten door Joden en zie je wel: hij is antisemiet’).

De “antisemitische” cartoon van AEL was een #JeSuisCharlie test nog voordat de charlies bestonden. Zoals Abu Jahjah bij Pauw laatst uitlegde: Westergaard beeldde de islam af als een stereotiepe Arabier, AEL wou testen of die vrijheid wederzijds was. Niet dus.

Een ’triomf’ na 9/11 heeft Wieringa ook zelf verzonnen. Abu Jajah noemt zelf ‘een prettig wraakgevoel’: … Maar toen herinnerden wij ons Irak, Beiroet, Irak, Palestina en de miljoenen Arabieren die het leven lieten bij de Amerikaans-Israelische agressie van de laatste 50 jaar.

TommyCharlie, waren de bombardementen van Beirut werkelijk van joden? Dan ben jíj de antisemiet. Nee, het waren Zionisten.

Of, met Abouthaleb: Als je er niet tegen kunt dat wij een kritisch boek uitbrengen, dan rot je maar op.

op 16 05 2016 at 19:46 schreef Bart Verduur:

Nederland viel niet over Gario vanwege zijn uitspraken an sich, maar om de timing ervan. De lijken en brokstukken waren nog maar nauwelijks op de Oekraïense bodem gestort of Quinsy lanceerde zijn tweet al.

op 16 05 2016 at 20:50 schreef Peter:

Nou en? Hij had toch gelijk.

op 16 05 2016 at 21:41 schreef Charles:

Nee. Dat heeft hij niet. Ik herinner je aan de vliegramp in Suriname met het kleurrijk elftal. Dat trof iedereen, ongeacht huidskleur

op 16 05 2016 at 22:03 schreef sum:

Jongens….vergeet Paul Scheffer van dat artikeltje “Het multiculturele drama”. Deze man blijkt een gelegenheids-Sjarlie te zijn. Prachtige demasqué van deze Sjarlie.

op 16 05 2016 at 22:25 schreef Sasha Berkman:

Geef mij maar Merkel inderdaad.

op 17 05 2016 at 08:16 schreef Egbert:

@Bart Verduur: niet vanwege zijn uitspraken an sich, maar om de timing ervan.

Nee. Nederland zou er nu nog steeds over vallen. Bewijs: zie dit parallel voorbeeld, in dit FN stuk: het wordt Abu Jahjah *nog steeds* kwalijk genomen dat hij in 9/11 een ’triomf’ (beter: wraak) zag, terwijl hij duidelijk heeft uitgelegd wat er aan de andere kant speelde: Beirut, Sabra en Shatila, bezetting van zijn geboortestreek (zijn geboortedorp is weggevaagd, raad eens door wie?). En toch rommelt Wieringa dat tot argument tegen hem.

Gario heeft bepaalde mensen excuses aangeboden (zoek eens uit wie voordat je weer wat zegt), en staat achter zijn uitspraak. Terecht.

op 17 05 2016 at 08:34 schreef Rene:

Lachwekkend dat de Merkel-fans hier zich niet realiseren dat Merkel vooral voorstander is van grootschalige immigratie, omdat de Duitse industrie een tekort ziet ontstaan van goedkope, slaafse arbeidskrachten. Merkel heeft niet het beste voor met vluchtelingen, maar met de Duitse industrie.

op 17 05 2016 at 10:38 schreef Bertje Knor:

Rene

Dus wat is het probleem?
Vluchtelingen zoeken een veilige haven en wij bieden die aan met in het vooruitschiet een baan en een woning.
Niks mis mee dus.

op 17 05 2016 at 12:32 schreef MNb:

Zal best, dat Merkel uit welbegrepen eigenbelang handelt. Dan zou het nu niet zo’n zootje zijn in het MO en Libie. Dan zou Nld minder vluchtelingen hebben en ook minder aanhangers van Erdogan.

op 17 05 2016 at 12:58 schreef Nrosa:

God Bart, een beetje zoals de tweet van nul medelijden met verdronken vrouwen en kinderen van Umar? . Of zou ze een afgewogen tijdje hebben gewacht? Wat een kulargument.

op 17 05 2016 at 17:22 schreef Rachid BEn Ali:

Het slechtste wat je kunt doen voor de Marokkaanse jeugd is een fascist als Abu Jahjah een podium geven.
Abu Jahjah en zijn mensen zijn verantwoordelijk voor het soort terreur dat vrouwen onderdrukt, homo’s de dood in drijft en kunstenaars noopt tot het inhuren van body guards.

Wie Abu Jahjah een podium biedt heeft schijt aan de toekomst van kwetsbare jongeren.

op 17 05 2016 at 18:54 schreef Peter:

Daar heb je weer een witte PVV’er die zich als Arabier heeft verkleed. Zo gênant.

Ik denk niet dat De Bezige Bij Abou Jahjah wil uitgeven voor de Marokkaanse jeugd. Het is sowieso een slecht argument. Leon de Winter is ook slecht voor de Marokkaanse jeugd. Elma Drayer ook. Die krijgen toch ook een podium?

op 17 05 2016 at 20:37 schreef Pyt van der Galiën:

Abou Jahjah is een provocateur en een heel intelligente en succesvolle ook nog.
“Men heeft het altijd over Ground Zero. Wel, mijn land (Libanon) is vol van Ground Zero`s.” Klopt, natuurlijk. Prachtige uitspraak, al zullen al degenen die alleen het Westerse leed willen zien dat nooit van zijn leven erkennen.

op 17 05 2016 at 23:23 schreef Egbert:

Pyt, waar baseer je dat op (dat provocateur zijn dan, die intelligentie staat buiten kijf)? Hangt zoiets nou echt af van wat anderen erkennen?

Als de Antwerpse politie een zero-tolerance beleid gaat voeren alleen voor moslims is dat racistisch, en me dunk dat je daar een burgerwacht bij wilt hebben om te controleren. Wie provoceert hier?

op 18 05 2016 at 00:41 schreef Murat:

Abu Jahjah een van de meest intelligente mensen en beste debaters die ik ooit heb ontmoet.
Wat een fenomeen.

op 18 05 2016 at 08:46 schreef Pyt van der Galiën:

Ik zie dat het een beetje een ongelukkige term is, maar ik bedoel het positief. Abou Jahjah heeft mijn respect. Ik vind hem als ‘provocateur’in de traditie van Provo en de Sex Pistols (voordat ze een circusact werden) staan.

op 18 05 2016 at 09:16 schreef Egbert:

Wat is dat stukje van Tommy Wieringa me toch een kreupel vehikel. Hij is toch schrijver?

Eerst corrumpeert hij each and every uitspraak van Abu Jahjah, om vervolgens hem te verwijten dat ie “troebel” en “dubbelzinnig” is. De gotspe. Wieringa’s conclusie: censuur want “juist degenen die hij met de cartoons het pijnlijkst trof, moeten zich op hun gemak voelen bij De Bezige Bij”. (TW bedoelt waarschijnlijk joden, niet zijn mede-#Charlies die daadwerkelijk en terecht gekwetst zijn door de cartoons). Waarom “moet” dat toch? Waarom kan een schrijver niet, eh, terugschrijven?
(1/2)

op 18 05 2016 at 09:30 schreef Peter:

Je weet heel goed dat je één reactie per keer mag, Egbert. Ik moet streng zijn.

op 18 05 2016 at 09:36 schreef Egbert:

NVP. tsja Peter, ik dacht dat het een samenhangend geheel was.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS