Home » Archief » Janmaat en de Pedopartij


[09.10.2015]

Janmaat en de Pedopartij

Marthijn Uittenbogaard

j3

Zojuist heb ik het boek van Joost Niemöller over Hans Janmaat besteld. Meindert Fennema, die een groot Janmaat-archief beheert, heeft het voorwoord in het boek verzorgd. Hiermee is Fennema al bijna extreemrechts geworden, althans volgens sommigen.

Zelf voel ik mij verwant met wijlen Hans Janmaat. Niet wat diens standpunten betreft, maar wel hoe hij werd behandeld door de massamedia en hoe hij daaropvolgend in het dagelijkse leven meer en meer een geïsoleerde paria werd. Zo was Janmaat bij een schoolreünie bijvoorbeeld niet welkom, zag ik ooit toen ik een waslijst aan rechtszaken zag op een internetsite waarbij hij het hoofdonderwerp was.

Journalistieke macht

Toen ik nog op school zat, dacht ik: zijn de leden van de Centrum Democraten (CD) nu aanhanger van het gedachtegoed van Adolf Hitler of niet? Hier achterkomen was haast onmogelijk. Heel soms zag je een televisie-item over de CD, maar veel duidelijkheid gaf dat nooit. Je moest het doen met de filmpjes – Zendtijd voor Politieke Partijen – waar de CD recht op had.

Filmpjes met eenzijdig gekanker op immigranten, overigens. Een fijne partij was het niet. Toch dacht ik toen altijd al dat het zeer verkeerd was om deze partij te isoleren. Ik wist dat op den duur de aanhang zo groot zou zijn dat een nieuwe partij op zou komen die veel meer zetels zou halen. Dat het op zo’n moment amper te doen zou zijn om deze partij nog te remmen. Dat dan vanzelf ook veel aanhang zou zitten bij de journalistieke macht, de universitaire macht et cetera. Waaronder zeer veel meelopers!

Ook was ik zeer tegen het verbod van de Centrumpartij (CP’86). Degenen die deze partijen monddood maakten, zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor het huidige klimaat, waarin de PVV een zeer grote partij is en de VVD geworden is tot PVV-light (of schrap dat ‘light‘ eigenlijk ook maar). Pim Fortuyn mocht ik overigens wel, alleen diens achterban bestond grotendeels uit extreemrechtse fascisten die nu naar de PVV zijn gegaan.

Pedoseksualiteit

Hannah Arendt, een filosoof, vond dat je groepen van mensen (met een bepaalde mening bijvoorbeeld) nooit moest uitsluiten van het debat. In de praktijk volgt geen enkel massamedium haar ideologie! Toen niet, en nu ook niet.

Ook ik maak mee hoe het debat over pedoseksualiteit en kinderseksualiteit vooral niet gevoerd mag worden. Hoe men nooit wetenschappelijk onderzoek in het debat betrekt. Hoe men geweld naar andersdenkenden goedkeurt. Hoe makkelijk mensen de grondwetten willen afschaffen: partijen – en dus de democratie – willen verbieden, verenigingen willen verbieden, vrijheid van onderwijs willen afschaffen.

Toen N. de Jonge van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (‘pedopartij’ genoemd door de massamedia) bleek te studeren aan een universiteit, besloot onderwijsminister Plasterk meteen met een nieuwe wet te komen om dit tegen te gaan. Pedofielenvereniging Martijn werd verboden omdat zij ‘tips tot misbruik gaf’, aldus het objectieve NOS-Journaal. Ouders van een misbruikt kind hadden een rechtszaak tegen ons gewonnen.

Positieve ervaringen

In werkelijkheid waren de ouders niet eens partij en is het woord ’tips’ niet gevallen tijdens de rechtszaak. Martijn werd verboden – volgens het civielrecht – omdat zij op haar website aandacht besteedde aan hoe politici en vele anderen vroeger over pedoseksualiteit dachten, omdat zij onderzoeksgegevens publiceerde over percentages en voorwaarden van wel en geen schade. En aandacht had voor positieve ervaringen als tegenhanger van het eenzijdige beeld in de media. Plus de hysterische en onmenselijke situatie in een land als de VS.

Dit geheel werd door rechters uitgelegd als ‘verheerlijking van’. En Martijn zou tegen de ‘seksuele integriteit van het kind’ zijn. Wanneer een 15-jarige vrijwillig seks heeft met een 20-jarige en een rechter verbiedt zo’n relatie dan denk ik: wie is hier nu tegen de seksuele integriteit van kinderen? Meindert Fennema, overigens, was een van de weinigen die zich uitsprak tegen een verbod van Martijn.

Homo’s en Joden

Elk onderwerp dat je als taboe bestempelt, loopt vroeg of laat volledig uit de hand. Wanneer je opmerkt dat homo’s en Joden in sommige wijken niet meer over straat durven, ben je Adolf Hitler. Wanneer je pedoseksualiteit nuanceert ben je Marc Dutroux.

Door de jarenlange censuur geef je idioten ook enkele zinnige argumenten omdat onnodig bepaalde zaken uit de hand liepen, vanwege dat taboe. Het wrange is: juist door de censuur introduceer je het fascisme.

Marthijn Uittenbogaard was jarenlang bestuurslid van Martijn en ook van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit.

Gastschrijver, 09.10.2015 @ 09:22

[Home]
 

36 Reacties

op 09 10 2015 at 09:58 schreef marten:

Dat de huidige populariteit van extreem-rechts gedachtegoed te wijten is aan het uitsluiten van extreem-rechtse mensen in voorbije jaren hoor je wel vaker maar echt bewijs voor deze stelling wordt nooit gegeven. Waarschijnlijk zou NL nog wel veel racistischer zijn nu als men de CD wel had behandeld als een normale partij.

Wat betreft pedofilie: er zijn grote ethische bezwaren tegen seks van volwassenen met kinderen, en manipulatief gebruik van de wetenschap om dat goed te praten is wat mij betreft inderdaad het verheerlijken daarvan.
Achter het masker van de redelijkheid schuilt een sinister doel. Je kunt wel vinden dat je onrecht aangedaan wordt, maar om South Park te quoten “we’re all for free speech, but dude, you want sex with children.”

op 09 10 2015 at 10:02 schreef Gaz Typari:

Ik durf op deze website geen pedo-onvriendelijke reactie meer te plaatsen. Nog wel nazi-onvriendelijke:

“Degenen die deze partijen monddood maakten, zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor het huidige klimaat, waarin de PVV een zeer grote partij is en de VVD geworden is tot PVV-light (of schrap dat ‘light‘ eigenlijk ook maar).”

Nee, dat zijn ze niet. Degene die racistische standpunten aanhangen zijn daarvoor verantwoordelijk, evenals de journalisten die sinds 2002 de charlie uithangen. Janmaat kreeg gewoon zijn zendtijd voor politieke partijen, mocht zijn zegje doen in de kamer, en vrouwe justitie droeg gewoon haar blinddoek en weegschaal toen de rechter hem beoordeelde.

Ook jij, Martijn, hebt op school geschiedenis gehad. Je hebt geleerd wat extreme partijen en journalistieke propaganda, zoals in de jaren 30-40, teweeg brengen. Niet de isolatie van Janmaat was fout, maar de standpunten en aanhang van Janmaat.

op 09 10 2015 at 10:29 schreef cRR Kampen:

Mijn visie ook, Gaz @ marten.
Dat verbod op de CP’86 was terecht en werkte. Zoals het Belgische ‘cordon sanitair’ terecht was en werkte.
In Duitsland werken verboden op dat soort partijen ook prima.
Er waren ook genoeg aangrijpingspunten om de LPF, TON en de PVV te verbieden. Helaas heeft angst toen geregeerd en is het van ‘if you’re too scared to beat them, join them’ geworden.

op 09 10 2015 at 11:33 schreef Thomas E:

Ik ben het met de schrijver eens dat platweg verbieden of taboe verklaren van een partij of vereniging vaak het tegendeel oplevert. Dat is dus niet handig. Ik denk daarentegen dat je elke beweging kunt marginaliseren als je in de praktijk overtuigend blijft aantonen dat de uitgangspunten van die beweging schadelijk of ongewenst zijn voor ‘de burger’. Maar dat moet dan intelligent gebeuren en liefst op veel fronten tegelijk.

Mijn (enige) hoop op een geslaagde multiculturele samenleving is gebaseerd op deze geleidelijke weg. In de praktijk zou dit kunnen betekenen: de oprichting van een multi-etnische partij die zich profileert als een serieuze, niet meer te negeren gesprekspartner. Daarnaast: de oprichting van meer bedrijven en organisaties door en (voornamelijk) vóór niet-westerse Nederlanders. En aan de basis: docenten en leerprogramma’s die toegerust zijn op racismebestrijding en interculturele samenwerking.

Op den duur zal de praktijk bewijzen dat de profetieën van mensen als Wilders ongegrond zijn en zullen xenofobische sentimenten afzwakken. De PVV zal dan verder moeten als een marginaal clubje.

op 09 10 2015 at 12:09 schreef babs:

Marten,

Alle partijen shoppen uit alle denkbare bronnen bijeen wat ze uitkomt. Zijn er echt geen bronnen, dan schrijven ze zelf een boek dat bewijst dat Zuid Afrika de blanken toebehoort.

Het verbod op de pedopartij was echt belachelijk. Totaal overbodig bovendien, want uitzicht op invloed was er niet.

Dat je in een democratie partijen verbiedt die kernwaarden van die democratie aanvallen, is van een andere orde. Ik ben er niet voor, maar het is een te verdedigen keuze. Daar staat tegenover dat partijen van het formaat PVV niet verboden kunnen worden. Dan breekt al helemaal de pleuris uit.

Eens verder dat onwaarschijnlijk is dat de PVV zo groot is omdat Janmaat werd gepest. De PVV is zo groot, omdat domme, hardwerkende Nederlanders steeds minder zekerheden hebben in het leven en door media een zondebok aangereikt krijgen.

op 09 10 2015 at 12:46 schreef Murat:

Ik ben het volledig met Marthijn eens dat pedofilie bespreekbaar moet zijn.
Als psychologisch wetenschapper juich ik dat oprecht toe.
Pedofilie is een feit. En het is vaak een hel voor de pedofiel zelf. Uitsluiten werkt niet.

Wat betreft extreem-rechtse racisten, ben ik het niet geheel eens met de schrijver.
Dat dergelijke partijen werden doodgezwegen is niet de drijfveer achter het groeiende racisme.
Dat zou betekenen dat pedofilie nu ook gaat groeien.
Nee, dat meer mensen er nu voor uitkomen dat ze racistisch zijn laat alleen maar zien dat het gros deed alsof. Maar nu komt dan toch de aap uit de mouw.

op 09 10 2015 at 12:55 schreef cRR Kampen:

“Ik ben het met de schrijver eens dat platweg verbieden of taboe verklaren van een partij of vereniging vaak het tegendeel oplevert.”

Ook niet opgelet, dus. Ideëel, dus natuurlijk waar, never mind reality.

“Op den duur zal de praktijk bewijzen dat de profetieën van mensen als Wilders ongegrond zijn en zullen xenofobische sentimenten afzwakken.” – wir haben es nicht gewußt. Dát is de praktijk.

Racistische bewegingen gewoon verbieden. Daar hebben we wetgeving voor die daar ook gewoon voor is.

op 09 10 2015 at 13:00 schreef dewanand:

mauw mauw namastiaauw Herr Marthijn Uittenbogaard,

Ik kom zelf uit het Hindoe kastenstelsel en daarin is blank zijn iets hogers en volmaakt, alle brahmanen zijn licht van kleur. Ook zijn bijna alle hindoe goden en godinnen licht van kleur. Op Indiase sites zie je bijna altijd foto’s van blanken. Ja voor de zwarte Hindoes zijn blanken een hoger ras en dat geloof ik nu echt, omdat ik eea nu verder heb uitgediept.

mbt Janmaat, zie onder mijn boek over hem, persoonlijke impressie.

Ja wat als het blanke ras over 188 jaar is uitgestorven op aarde?? Dan is er geen beschaving meer op deze planeet want de Ubermenschen zijn dan dood.

U zou de PV RE scale moeten bekijken om extreem rechts te begrijpen, hou er rekening mee dat er ook extreem rechtse negers en koelies zijn en die zijn blankenhaters.

dewa aapje, en Wieroe, Hindoe Nassie (homo) kat.

Link boek janmaat v mij, is in cel geschreven:

WEBpublication BOOK WART0159 / EPAGE 1 of 58
Eerbetoon aan profeet Hans Janmaat
Een persoonlijke impressie
0.0. Inhoudsopgave

Offeraar Dewanand
Offercode WART0159
Offerdatum 16 juni 2006
Offerlokatie Rotterdam, PI Noordsingel, cel CS16

http://www.dewanand.com/janmaat01.htm

op 09 10 2015 at 13:28 schreef marten:

@Murat
Ja, pedofilie moet inderdaad bespreekbaar zijn, en de hysterie daaromtrent mag een stuk minder. Maar de focus zou moeten liggen op het behandelen en voorkomen, ter bescherming van de kinderen. Wat de PNDV wou is het legaal maken van kindermishandeling en dat gaat mij een brug te ver.

op 09 10 2015 at 14:21 schreef Nrosa:

Dat monddood maken heeft uitstekend gewerkt, hadden we bij Wilders ook moeten doen. Niet de mensen die Janmaat monddood hebben gemaakt zijn verantwoordelijk voor de groei van Wilders, maar de idioten die op hem stemmen en de politiek en de media die hebben geholpen hem salonfähig te maken. Nog éffe!

op 09 10 2015 at 16:26 schreef Roland:

“Racistische bewegingen gewoon verbieden.”

Niet mee eens. Hoe dom ook, domme gedachten verbieden kan niet. Partijen die zijn gebaseerd op domme beginselen verbieden werkt ook niet.

Ik vind religie gevaarlijker voor menselijk geluk dan racisme (van een licht vooroordeel tot een virulente vorm), maar partijen met religieuze beginselen verbieden we ook niet.

Analoog aan de vrijheid van godsdienst vind ik dan ook dat racisme net als andere stommiteiten, zoals (veel) drugs en religie, niet strafbaar zou moeten zijn, behalve door de overheid. Met andere woorden: het racismeverbod zou geen horizontale werking moeten hebben.

Niet omdat ik het GOED vind, maar omdat ik niet vindt dat een overheid moet bepalen hoe mensen denken.

op 09 10 2015 at 17:30 schreef Enut:

Wat een achterlijk links gelul hier van losers die nog in flower power era leven. Kleine, Nederlandse geestjes. De brandstapel op. Je Suis 81

op 09 10 2015 at 17:47 schreef hermann:

@ Roland
“Ik vind religie gevaarlijker voor menselijk geluk dan racisme… ”

Legt U dat eens uit!

En wat bedoelt U hiermee?

“… niet strafbaar zou moeten zijn, behalve door de overheid. Met andere woorden: het racismeverbod zou geen horizontale werking moeten hebben.

Niet omdat ik het GOED vind, maar omdat ik niet vindt dat een overheid moet bepalen hoe mensen denken.”

Bent U wel in staat om Uw gedachten te ordenen en logisch op te schrijven?

op 09 10 2015 at 18:28 schreef Thomas E:

Ach Kampen, wat doe je weer flink. Je beseft kennelijk niet dat als je de PVV verbiedt, het electoraat massaal naar VVD en SP vlucht en ondergronds verder gaat met stemming maken. Alléén door niet-westerse Nederlanders de kans te geven om sterk te worden in onze samenleving – en in die hoedanigheid gewaardeerd te worden – neem je Wilders en de zijnen de wind uit de zeilen. Echt niet door repressief beleid.

op 09 10 2015 at 19:42 schreef Roland:

hermann, om met de tweede te beginnen:

Racisme is niet rationeel, net als religie, roken, (veel) alcohol drinken. Maar mensen zijn soms dom en moeten irrationele keuzes kunnen maken, zolang ze daar mee anderen niet bedriegen of bedreigen.

Vergelijk het met censuur: zoals de Volkskrant van mij mag publiceren wat ze wil, mag een bedrijf van mij aannemen of toelaten wie ze willen.

Wat mij betreft zouden het racismeverbod en censuurverbod dus alleen verticaal moeten gelden: van overheid richting burger / bedrijfsleven.

Een café dat bv. alleen homo’s (of mannen, of blanken) toelaat is prima, de rare constructie van club of ‘societeit’ zou niet nodig moeten zijn.

op 09 10 2015 at 19:54 schreef Roland:

hermann, ten eerste dan (sorry voor 2 reacties achter elkaar):

Voor mij is religie net zo irrationeel als racisme, maar je mag er vanzelfsprekend voor kiezen.

Als je een punt wil maken redeneer je logisch, op basis van feiten. Gelovigen doen dat niet, als het puntje bij het paaltje komt. Prima, zolang je mijn vrijheid respecteert.

Mijn (ethische) kijk op het leven is strikt individueel, met maximale vrijheid. Vele honderden jaren GELOOF in een christelijke of islamitische god (of ANGST voor een machtige overheid) stemmen mij niet vrolijk.

op 09 10 2015 at 20:43 schreef dewanand:

ref cit:
op 09 10 2015 at 16:26 schreef Roland:

“Racistische bewegingen gewoon verbieden.”

———
Ok Roland:
bijna alle etnische organisaties zijn in de prakijk racistische en fascistische orgs en bewegingen, vb:

Hindoeraad Nederland, Sranti Delft (alleen afro suri en afro antillianen), Stichting Hindustani, Asan (arya samaj nederland), Grijze Wolven (alleen turken), Ram Mandir, Sewadhaam mandir, Radio Salvo, enz lange lijst zeg.

tsja wat dan? Wil je dit zwart racisme ook verbieden aub Roland als je consequent doordenkt?

Zou jij de nieuwe Hindoe Nassie (homo) Katten partij van Wieroe en zijn neonazi legertje nou racistisch of fascistisch vinden Roland???

Een ding is duidelijk, bij nazistische partijen eten de katten duitse nassie brokjes uit het duitsland van 1940. Nou kom jij dan ook een hapje mee eten morgenavond om 18 uur bij de koninklijke kantine, waar er een nazi katten soos is?

Wieroe miaauwt:
‘mauw, miaauwallah Een ding deden die nazi’s goed, ze hebben heerlijke nassie katten brokjes uitgevonden. En dat verkopen die chinezen nu in heel Nazi Nederland, chinese Nassie, met originele duitse smaakjes uit 1940. Slimme zakenlui he die GEILE Pindaachtige, chinezen.’

op 09 10 2015 at 20:43 schreef p.wielaard:

Het wordt echt tijd voor een soort van classificatie systeem, zodat bij het bekend worden van het bezit van iemand van kinderporno direct te zien is om wat voor soort het gaat. Om de bandbreedte even aan tegeven: is het Dutroux of American Beauty. Nogal een verschil, al lijkt dat niet te worden gemaakt. In Amerika ben je een “sex offender” (voor het leven) als je als 28 jarige lerares wat hebt met je 17 jarige leerling. Dat wordt dus op een hoop gegooid met een psychopaat die baby’s verkracht. Bij verdenking van moord, doodslag of dood door schuld weet je ook onmiddellijk om welke ernst het gaat. Moest gelijk weer denken aan die kinderarts die over wie direct weer volkomen hysterische vragen kwamen van “bezorgde “ouders”.

op 09 10 2015 at 21:01 schreef Roland:

Lezen Dewanand, lezen. Ik wil racisme tussen burgers en bedrijven niet verbieden. Mensen mogen wat mij betreft irrationele voorkeuren hebben.

Als jij alleen met Hindoes wil praten, chatten, vrijen, trouwen, eten en in een straat wonen mag dat. Waarom zou je dan verplicht moeten worden een representatieve doorsnede van ‘het Nederlandse volk’ in je bedrijf aan te nemen?

En nasi vind ik lekker lekker;)

op 10 10 2015 at 00:01 schreef dewanand:

op 09 10 2015 at 21:01 schreef Roland:

‘Lezen Dewanand, lezen. Ik wil racisme tussen burgers en bedrijven niet verbieden. Mensen mogen wat mij betreft irrationele voorkeuren hebben.’

— antw
Jazeker Roland, ik zag dat je die zin citeerde, het zijn niet jou gedachten, ok maar het is erg complex he die hele multikukeluku, ik moet alles nu uitwerken tot wetenschappelijke teksten in het engels en het internationaal publiceren op grote sites.

geschiedenis van de Multikukeluku is nog jong, sedert jaren ’60 is het nog hoogstens 60 jaar oud en totaal mislukt nu.

Hoe moet het verder?? zie hier een gewaagd essay met wetenschappelijke argumenten erin:

WEBpublication BOOK WART0270 / EPAGE 1 of 43
Analyse legaliseren rassendiscriminatie
(met onderzoek etnische registratie)

Offeraar Dewanand
Offercode WART0270
Offerdatum 5 mei 2012

Dit boek is geschreven door de Nederlandse Hindoeschrijver en onderzoeker, genaamd Dewanand, als een volmaakt offer van zuivere kennis aan Altecrea.

De omvang:
Aantal digitale A4 pagina’s: 102
Aantal woorden: 40.350
Aantal online Epages: 43

link:
http://www.dewanand.com/discriminatie01.htm

op 10 10 2015 at 08:08 schreef Onuf:

1. Rassen bestaan niet;
2. Geloof is niet hetzelfde als ras;
3. Nazis waren socialisten;
4. Nazis waren niet hetzelfde als fascisten;
5. HR heeft wel de propaganda voor pedosexualiteit als inbreuk op openbare orde aangemerkt in overeenstemming met uitspraken van EHRM;
6. Ordnung muss sein.

op 10 10 2015 at 08:27 schreef Floris Schreve:

Marthijn, dapper stuk, al ben ik het niet met de hoofdmoot van je betoog eens. Wat mij betreft vermeng je twee kwesties, die wat mij betreft niet vermengd kunnen of mogen worden. Allereerst de kwestie pedofilie/pedoseksualiteit. Ik kan enigszins begrijpen in welke benarde positie mensen met deze geaardheid zitten. Zelf behoor ik tot een seksuele minderheid die tot vijftig jaar geleden ook gecriminaliseerd werd (homoseksualiteit dus). Alleen gaat dat wel over vrije keuzes op basis van gelijkwaardigheid tussen seksueel volwassen/bewuste mensen. Bij pedoseksualiteit ligt dat natuurlijk wat moelijker. Hoewel ik zeker vind dat hierover gepraat moet worden, zou ik niet weten wat de beste manier is om met deze speling van de natuur om te gaan. Ik weet het echt niet. Een duivels dilemma. Maar gewoon legaliseren, ik zou niet weten hoe dat op een ethische manier zou kunnen.
Ik vind alleen niet dat de kwestie ‘pedopartij’ iets te maken heeft met de kwestie CP/CD/CP86, of Nederlands extreemrechts in de jaren 80/90. Wat mij betreft had de CP nooit verboden mogen worden, maar verdiende deze partij het wel om stevig te worden aangepakt. Er zaten ook Neonazi’s bij. Niemöller verkoopt weer eens modieus en opportunistisch gezwatel, wat ie trouwens altijd doet. Fortuyn was niet hetzelfde als de CP/CD, maar verdiende, los van de moord door Volkert van der G., wel stevige tegenspraak. Wilders idem.

op 10 10 2015 at 10:57 schreef Onuf:

Het zag zwart van de zwarten in Nederland.
De tram stopte voor zijn kerkhof in Den Haag.
Zonder te betalen stapte hij ongezien uit,
en kroop snel de houten kist in, onder de grond.

“Ik zag geen enkele Nederlander.”
“Wat gebeurt er zoal boven de grond?”
“Slapen ze allemaal?”
“Hoe lang lig ik al hier?”

Zuchtend en geeuwend,
keerde Janmaat zich om in het kleine graf,
en viel in een eeuwige, droomloze slaap.”
***

op 10 10 2015 at 13:27 schreef Ralph van der Geest:

Voor de stelling dat het fascisme in Nederland zo groot is geworden doordat het in de tijd van Janmaat ‘monddood’ zou zijn gemaakt is geen bewijs voor zover ik weet. Veeleer lijkt het een excuus te zijn om tegenwoordig de onderbuik maar zo hard mogelijk te laten reutelen.
Het fascisme in Nederland is groot geworden omdat er geen politicus (of daarbuiten) meer te vinden is met moreel gezag die niet mee tracht te liften op de tsunami van bruine viezigheid. Zie bijvoorbeeld het aandeel van ongure types als Zijlstra van ‘de PVV met leden’ en Buma (van de partij die voor een heel groot deel verantwoordelijk is voor de huidige ellende in het Midden Oosten, het CDA) in de hetze tegen vluchtelingen.
Hier en ook op Krapuul wordt regelmatig het een en ander gezegd over het aandeel van de media in die nimmer aflatende hetze tegen alles wat niet roomblank, moddervet van de chips en de Schultenbräu en volstrekt achterlijk is. Dan is er nog het feit dat de haat van Wilders en zijn nazis voor een niet onbelangrijk deel gefinancierd wordt door de Horowitz-haatsekte en mogelijk ook dat diezelfde haat ook door flink wat shekels gesmeerd wordt.

op 10 10 2015 at 14:58 schreef Thomas E:

Maar Ralph, wat zou de oorzaak zijn van ‘de tsunami van bruine viezigheid’? Het toegenomen hedonisme en ikke-denken? Een overreactie op de linkse luv & peace era van de hippies?

op 10 10 2015 at 22:59 schreef dewanand:

op 10 10 2015 at 10:57 schreef Onuf:

—-
Ja he Onuf,
ik wist dat dit uit het boek kwam van janmaat en googelde de eerste twee zinnen. Ja dit hele werk heb ik in de cel geschreven PI noordsingel, moet ergens zijn in nov 2002, de originele teksten op papier heb ik hier, en die zijn identiek aan wat hier staat en foutloos met de pen gepennehoert toen in die cel CS16.

Ja janmaat vond ik een fascinerende blanke man, had hem paar keren ontmoet, besloten vergaderingen bijgewoond als enige bruine koelie aapje. Ja, ik geloof dat blanken/ germanen toch een hoger, edeler, Arctisch mensapenras zijn:

omdat het zgn ectoplastische lichaam van blanken groter, energieker en massiever is, zgn geest, psyche.

Bron:
WEBpublication BOOK WART0159 / EPAGE 29 of 58
Eerbetoon aan profeet Hans Janmaat
Een persoonlijke impressie
3. Level 3: Janmaat is dood. Hoe verder?
3.4. Wie is Nederlander?

Offeraar Dewanand
Offercode WART0159
Offerdatum 16 juni 2006
Offerlokatie Rotterdam, PI Noordsingel, cel CS16

***
“Onrustig keek zijn geest naar de zwarten in de tram.
…. deeplink kritisch podium dewanand

http://www.dewanand.com/janmaat29.htm

op 12 10 2015 at 08:44 schreef cRR Kampen:

“Ach Kampen, wat doe je weer flink.” – er stonden argumenten bij, statistieken enzo. Moest je die maar negeren, Thomas E? Kwamen ze niet uit in je ‘redenering’?

Komt wat er nu is gebeurd soms ook niet uit? Een PVV die zowat even groot is als het kabinet in de peilingen, dus – en waar vandaan zouden al die stemmen komen, denk je?

Je mag het nog een keer proberen en nu niet feitenvrij graag.

op 13 10 2015 at 08:56 schreef Thomas E:

Kampen, lees nou gewoon eens wat ik om 18:28 schreef. Dan zie je meteen dat jouw reactie hierboven kant noch wal raakt. Het lijkt wel of je op de verkeerde post reageerde. “er stonden argumenten bij, statistieken en zo” schrijf je, maar die zijn nergens te bekennen in jouw reactie van 12:55, dus wat lul je nou??

op 13 10 2015 at 09:57 schreef cRR Kampen:

Ja, ik zag weer te laat dat m’n argumenten in een andere draad stonden (waarvan ik lezing had verwacht).

Als je niet begrijpt wat ik zeg, stel gewoon een vraag. Enfin, die andere post vind ik zo gauw niet meer terug. Dus geef ik args en stats hier maar weer even.
Je zei – “Je beseft kennelijk niet dat als je de PVV verbiedt, het electoraat massaal naar VVD en SP vlucht en ondergronds verder gaat met stemming maken.”

We hebben van 1950-2002 allicht die ‘ondergrondse stemmingmakerij’ gehad en het bleef bij die ondergrondse, marginale stemmingmakerij.
Dat grondsop is ‘bevrijd’ door Pim Fortuyn, sindsdien gelegitimeerd doordat geen sancties werden ingesteld tegen hem, de LPF en z’n racistische opvolgers.
Nu is het de grondstemming van het land aan het worden.
De grote partijen zijn sindsdien zelf extreemrechtse ideeën gaan overnemen, die daardoor gelegitimeerd en nu zelfs ‘normaal’ geworden zijn. Het hele politieke spectrum is mee door dit proces naar rechts geschoven.
Verbod op racistische bewegingen is historisch de manier om ze klein te houden. Ze legitimeren is hetzelfde als ze de boel laten overnemen. Kijk maar rond. En ff vooruit: waar gaat het heen?

op 13 10 2015 at 10:56 schreef Thomas E:

@Kampen, mijn redenering was: niet verbieden, maar intelligent tegengas geven door de niet-westerse Nederlanders de kans geven zich sterker te maken. En een gewaardeerd deel te laten uitmaken van onze samenleving. Ik had het over een aanpak op verschillende fronten, waarvan o.a. ook antiracistische educatie onderdeel is (zie mijn post van 11:33). Het zal een tijdje duren, maar ik zie geen andere weg.

Maar goed, we verschillen kennelijk van mening.

op 13 10 2015 at 12:57 schreef cRR Kampen:

Dat stuk, Thomas E, had ik niets van te zeggen. Soms mag ik weleens m’n waardering uitspreken over iets waar ik over zwijg omdat ik het ermee eens ben en niks aan toe te voegen heb, bij deze dan.
Het is een net iets ander topic. Het kan zijn dat we het niet eens zijn over het effect van verbod op racistische bewegingen, of dat van een cordon sanitaire etc.

Educatie is het enige ding, ja. Al het andere vervroegt apocalypsen. Helaas is er al veel weerstand tegen het soort educatie dat jij en ik voorstaan zouden. Scholen worden zowat (of de facto?) al bedreigd als ze maar ff spelen met het idee ‘iets met de ramadanweek te doen’ of zoiets.

op 13 10 2015 at 13:06 schreef dewanand:

REF cit:
op 13 10 2015 at 10:56 schreef Thomas E:

‘@Kampen, mijn redenering was: niet verbieden, maar intelligent tegengas geven door de niet-westerse Nederlanders de kans geven zich sterker te maken. En een gewaardeerd deel te laten uitmaken van onze samenleving.’

—— Reactie:

mauw mauw namastiaauw Thomas E, en cRR Kampen

Interessante discussie, maar het gecit argument van Thomas E is dus ook wat Wieroe en ik nastreven en in het beste geval, bv gaan de ruim 50.000 hindoemannen in ned over tot totale zelfdeportatie, terug naar suriname mbv het indiase leger om daar hun superkoeliestaat te bouwen, a la joden na WOII, maar in dit geval doen deze zwartkontjes het voor de grote Hindoe Holocaust in EU en USA want die kans is niet absoluut nul binnen tijdsperiode van 188 tot 1888 jaar.

Ja triest is dat de kleurlingen, zwarten, arabieren, afro’s minimaal participeren in de Ned kenniseconomie, je ziet hen nergens mee doen met het maatschappelijke middenveld, politiek zijn ze ook erg inactief. Zielig. Zij moeten de kansen zelf scheppen via eigen sterke zwarte orgs en instituten. Dat is de kapitalistische/ democratische weg in vrije markteconomie, vallen en opstaan, en LEREN.

op 13 10 2015 at 14:47 schreef cRR Kampen:

En de Roma/Sinti maar zwerven blijven sinds hun diaspora vanuit Hindoestan.

De vrije markt is géén publiek goed, maar een clubgoed. En daarmee een contractio in terminis.

op 13 10 2015 at 20:00 schreef dewanand:

ja jajaa CRR Kampen,

dikke tien v je posting, kijk zo zie ik het als Hindoelander en hindoe fundamentalist:

‘… maar in dit geval doen deze zwartkontjes het voor de grote Hindoe Holocaust in EU en USA want die kans is niet absoluut nul binnen tijdsperiode van 188 tot 1888 jaar.’

Ja, Hindoe Holocaust voltooid in oa landen:
1. Afghanistan al in 14de eeuw, denk aan Hindu Kush
2. Pakistan
3. Bangladesh
4. Kashmir, nog vijf jaar
5. guyana
6. suriname, nog paar jaartjes tijd nodig he voor papa bouta om alle hindoe aapjes liefdevol met benen wijd te afrikaniseren en suriname HONDoevrij te maken.

7. Nederland, allang voltooid he. Enige HONDoe hier ben ik zelf. Rest is al lekker aan het nagenieten in luxueuze psycho gaskamers en verwarmde peeshokjes met bruine benen wijd.

Hindoes zelf geloven in verdoemenis Kali Yuga, hindoes en satthvische mensheid verdwijnen aan einde, en alles is tamasich, vol met rakshats en vieszwarte, zieke demonen.

Kali Yuga is pas 5000 jaar oud, en duurt 432.000 jaar dus doe de vloerverwarming aan van je gaskamer en peeshokje he Hindoes. En slijp je dildo’s ook even scherp voor je scheur die toch carnivoor is en niet vegetarisch.

dewa aapje en Wieroe

op 14 10 2015 at 21:12 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Ralph van der Geest: Voor de stelling dat het fascisme in Nederland zo groot is geworden doordat het in de tijd van Janmaat ‘monddood’ zou zijn gemaakt is geen bewijs voor zover ik weet.

Dat is er denk ik ook niet. Is ook zeer moeilijk te meten daar er talloze factoren mee kunnen spelen. Het is wel wat ik vroeger dacht. Je vervolgt dat het probleem is dat er geen politici zijn met moreel gezag die zich uitspreken. Maar ja, het loont electoraal om als PVV, VVD en CDA hardvochtig te zijn. En de PvdA ligt onder vuur en denkt aan aan het terugwinnen van een achterban.

Ik ben van mening dat je iedereen en alle standpunten en zeker ook feiten (die anderen eventueel kunnen weerleggen) moet toestaan in het publieke debat.

Plus moeten politici het volk vertegenwoordigen met eerbied voor grondrechten. En niet zoals al decennia kijken wat een partij groot maakt (middels stiekeme peilingen). Juist die houding is funest voor mensenrechten. Gerrit Komrij omschreef het goed: https://www.brongersma.info/Sinds_wanneer_is_het_volk_geen_monster_meer%3F_-_De_omhelzing_van_het_populisme

Media interesseren zich voornamelijk in kijkcijfers, politici in stemmen. En dat leidt niet altijd tot nuance.

op 15 10 2015 at 08:57 schreef Thomas E:

“Media interesseren zich voornamelijk in kijkcijfers, politici in stemmen. En dat leidt niet altijd tot nuance.”

Sterker nog: het is de manipulatie- en fraudegevoelige kant van de democratie. Op álle – ook discutabele en onfatsoenlijke – manieren aan een meerderheid zien te komen. Dat betekent: het volk randje-legaal voorliegen, dromen verkopen, halve waarheden verkondigen, TV-toneelstukjes opvoeren, charismatisch verleiden. En dan later met een braaf gezicht roepen: “gewoon democratisch gekozen hoor!”

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS