Home » Archief » Jappenkampen


[27.04.2014]

Jappenkampen

Peter Breedveld

jap5

Als ik over mijn Grote Liefde Japan schrijf, kun je er vergif op innemen dat zich in de reacties minstens één Nederlandse blanke man manifesteert die begint te mekkeren over Jappenkampen of de Birmaspoorweg. Laatst was er weer één (ik heb de reactie niet toegelaten, want het onderwerp was sushi, niet het Japanse oorlogsverleden) over een door Japanse militairen verkrachte zus die later zelfmoord pleegde.

Tragisch, echt verschrikkelijk om zo’n verhaal je hele leven te moeten meetorsen, maar ik vind het onsmakelijk om te proberen dat neer te plempen onder een verhaal over sushi en andere geneugten van Tokio. Ik vind het ook nogal racistisch om alle Japanners verantwoordelijk te houden voor oorlogsmisdaden van militairen. Of gaan we alle Nederlanders verantwoordelijk houden voor de genocide en de onderdrukking door Nederlandse kolonialen in Nederlands-Indië? Voor de oorlogsmisdaden die zijn gepleegd door Nederlandse militairen tijdens de ‘Politionele Acties’?

Hondsdolle Tourettepatiënt

Nederlanders, veel Nederlanders, wijzen graag naar andere landen vanwege de verschrikkelijke dingen die die landen op hun kerfstok hebben maar ik blijf het zeggen: eerst naar je eige kijke. Er kan in Nederland niet eens normaal over ons slavernijverleden of Zwarte Piet gepraat worden zonder dat het halve land als een hondsdolle Tourettepatiënt begint te schuimbekken over negerhoeren en nikkerzaad.

Onder mijn stuk over sushi meldde zich ook ene Harold, die beweert dat Japan één van de meest racistische landen ter wereld is. Niet de eerste keer dat ik dat hoor, mensen zeggen dat constant, dat Japan zo racistisch is. Vooral domrechtse racisten hechten aan dat sprookje. Het valt nogal mee met dat Japanse racisme, zoals ik hier al liet zien. In Japan komen bij een racistische demonstratie tegen Koreanen aanzienlijk minder mensen opdagen dan bij de gemiddelde demonstratie van de PVV tegen moslims en allochtonen, waarbij ook nog vrolijk met NSB-symbolen gezwaaid wordt en de Hitlergroet wordt gebracht.

Stomdronken racist

In Nederland wordt dergelijk nazisme door onze leiders vergoelijkt en gebagatelliseerd of zelfs doodgezwegen, maar in Japan worden racisten keihard aangepakt, en er wordt zelfs – je gelooft het niet! – openlijk stelling genomen tegen racisme door de Japanse premier. Onze premier zegt doodleuk dat zwarte mensen minder te lijden hebben onder Zwarte Piet dan hij, omdat ze hun gezicht niet hoeven af te schminken.

Maar Harold liet zich niet uit het veld slaan. Die begint doodleuk over het te verwaarlozen aantal vluchtelingen, dat Japan opneemt. Als dan keihard wordt aangetoond dat Japan wél tegen racisme optreedt waar Nederland het racisme omarmt als een lang gemiste geliefde, dan zal toch dat kleine aantal vluchtelingen, dat Japan opneemt, wel een bewijs zijn van het ingebakken racisme van de Japanner. Ik werd op mijn werk onlangs gebeld door een overduidelijk stomdronken racist die schreeuwde dat ik in de diepste kerker hoor te worden opgesloten vanwege mijn Nederland-haat en dat JAPAN! NUL! HOOR JE!!! NUL VLUCHTELINGEN OPNEEMT! HA! EN NOU JIJ WEER!

Multicultureel drama

Zoiets wordt dan ergens op een domrechts blogje geponeerd en onmiddellijk door de hele domrechtse meute nageblaat in precies dezelfde bewoordingen.

Harold, als het aan Nederland lag, werden er hier nog minder vluchtelingen opgenomen dan in Japan. De vluchtelingen die hier een verblijfsstatus krijgen, krijgen die alleen maar onder druk van Europa. De EUSSR inderdaad, die het landen niet eens toestaat om soeverein nazistisch te zijn.

Verder weet ik dat Japan er een nogal restrictief migratiebeleid op nahoudt. Daar is discussie over, want met de toenemende vergrijzing en de daarmee gepaard gaande krappe arbeidsmarkt zal ook Japan uiteindelijk aan de immigranten moeten. We zullen dan zien of ook daar een multicultureel drama ontstaat, zoals in Nederland. Ik gok van niet, want het Nederlandse multiculturele drama is typisch Nederlands van aard en heeft meer met onze vaderlandse aso-cultuur te maken dan met buitenlanders.

Domrechtse flapdrollen

Harold beweert ook dat hij geen Nederlander is en dat-ie niet in Nederland woont. Dat doen anonieme domrechtse flapdrollen altijd, triomfantelijk kraaien dat jouw aannames over hen, gebaseerd op de onwelriekende drek die ze in de reactieruimte afscheiden, allemaal fout zijn. Want als je anoniem bent kun je van alles over jezelf beweren. Dat je vader is gestorven in de strijd tegen de nazi’s, dat je zelf allochtoon bent en ex-moslim bovendien, dat je Joods bent, dat je vrouw bent, dat je een moslima bent, echt alles.

Maar Harold heeft een vast IP-nummer en zijn leugen is dus makkelijk te ontmaskeren. Want Harold woont in Badhoevedorp, in de provincie Noord-Holland. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat-ie Nederlandser is dan Linda de Mol.

Kijk, Harold, dit ben jij:

 

Harold

 

Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.

Japan, Peter Breedveld, 27.04.2014 @ 12:21

[Home]
 

45 Reacties

op 27 04 2014 at 12:48 schreef Bert:

Peter,
Ik zwerf al een jaar of 12 door zo-Azië en heb in Thailand en de Filipijnen gewoond en woon nu in Cambodja. De veel gehoorde klacht hier is, dat de Japanners zich beschouwen als de blanken van zo-Azië en zich nogal arrogant (voorzichtig uitgedrukt) gedragen tegen over de bevolking van andere landen, hier in zo-Azië , ook als toerist. Bv.in Angeles City (Filipijnen) zijn heel wat barmeisjes, die pertinent weigeren om met een Japanner naar naar hun hotel te gaan, vaak gebeurd het dat 1 Japanner een meisje op pikt in een bar, mee neemt naar zijn hotelkamer en daar aangekomen ontdekt het meisje dan dat er nog een stuk of 3 a 4 Japanners op haar wachten en dat ze dan te pakken wordt genomen, goedschiks, dan wel kwaadschiks.

op 27 04 2014 at 13:03 schreef Peter:

Wat dacht je Bert, dat dit het startsein was om eens lekker racistisch over Japanners te kotsen?

op 27 04 2014 at 16:05 schreef MNb:

Nou gunst, Bert, Japanners hebben slechte manieren. Net als de rest van de mensheid. Hebben ze hier in Moengo ook wel over mij gezegd.
In India worden af en toe toeristen verkracht. In de VSA zijn er een paar schandalen geweest rondom footballspelers.
Tjee, Japanners zijn arrogant. Dat was het eerste wat mijn Noord-Brabantse zwager (onze wederhelften zijn zussen) tegen mij over Hollanders zei, want ik ben van boven de grote rivieren.
Wat ik nou interessant vind is de vraag of Obama er in slaagt de animositeit tussen Zuid-Korea en Japan verder te verminderen.

op 27 04 2014 at 16:25 schreef Peter:

Ik heb alweer wat reacties in de prullenbak gekeild van domrechtse anonieme flapdrollen die allemaal experts blijken te zijn op het gebied van racisme in Japan. Alles weten ze ervan. Maar reageren op het door mij belichte feit dat de Japanse overheid wèl, en de Nederlandse níet tegen racisme optreedt, dat doen ze geen van allen.

op 27 04 2014 at 17:56 schreef Olav:

À propos Badhoevedorp: dat soort geolocation gegevens moet je met een korrel zout nemen. Het kan kloppen, maar je kan daar niet zonder meer vanuit gaan. Zo kan ik je bijvoorbeeld ook verzekeren dat ik niet in Almelo of Heusden woon, zoals sommige van die databases zeggen.

Wel staat met zekerheid vast dat “Harold” een internetaansluiting van Ziggo heeft.

op 27 04 2014 at 19:33 schreef Marco Meijer:

Reality check voor Jappenhaters: lees “Het Oostindisch Kampsyndroom” van Rudy Kousbroek.
Deze in Ned.Indië geboren, en ook in een Jappenkamp opgesloten schrijver, legt glashelder bloot dat de grootste pijn voor de slachtoffers zat in het feit dat men verslagen en vernederd werd door een inferieur geacht volk van “kleine gele krombenige bijziende mannetjes”. Naar objectieve maatstaven waren de Japanners lang niet zo wreed als bijv. de nazi’s (de sterftecijfers in de Jappenkampen vielen eigenlijk nogal mee), maar men ervoer een ondraaglijk diepe vernedering omdat het leed werd aangedaan door Aziaten. Als men gedwongen zou zijn geweest te buigen voor Arische Ubermenschen, was het lang zo erg niet geweest. Ned. Indië was een diep racistische samenleving en het deed vooral veel pijn dat de inferieur geachte Aziaten opeens de baas waren.
Voeg daaarbij nog het veel genegeerde feit dat Nederlandse kolonialen daar eeuwenlang de lokale bevolking onderdrukt en gekoeioneerd hebben en dan past ons bescheidenheid.
Nederlanders hebben de Indonesiërs erger en brutaler mishandeld dan Japanners de Nederlanders.

op 27 04 2014 at 20:07 schreef Thomas Cool / Thomas Colignatus:

Namaste Marco Meijer: Denawand kan begrijpen dat de onderdrukte bevolking in de kolonie:n een standbeeld voor Hitler zouden oprichten, omdat hij eigenlijk een einde aan het koloniale tijdperk heeft gemaakt. In uw redenering verdient Hirohito dit ook. Klinkt in uw woorden applaus voor Denawand door ? http://www.dewanand.com/wfor1177.htm Overigens merk ik dat de 20 boeken van Denawand niet zijn opgenomen in de collectie van de KB: http://www.kb.nl/ Iemand dient hem te vertellen dat hij ze gewoon moet insturen en dan gaan ze netjes de kelder in.

op 27 04 2014 at 21:29 schreef MNb:

Je doelt met je laatste zin “van de Banda eilanden naar Boven-Digul”, MM?
Ik houd niet zo van “erger en brutaler”, laat de feiten liever voor zich spreken. Alle volkeren zijn tot zoiets in staat. Salomon Morel doet ook niets af aan Auschwitz.

op 27 04 2014 at 22:32 schreef Paul-Peter Theulings:

“het Nederlandse multiculturele drama is typisch Nederlands van aard en heeft meer met onze vaderlandse aso-cultuur te maken dan met buitenlanders”

Of is het een drama omdat dat militante, drammerige, bemoeizieke, intolerante, éénkennige, klakkeloze, hersenloze, anti-intellectuele, autoritaire, extremistische, letterneukerige kuddegedrag van moslims zo’n fenomenale afknapper is? Ik citeer je maar even Peter. Jouw sterkste argument om geen moslim te worden is ook fundament voor een multicultureel drama.

op 27 04 2014 at 22:37 schreef Peter:

Nee, Theulings, je kunt niet met een oud citaatje van me aankomen en die even transplanteren om je domrechtse, racistische gelijkje te halen. De onhebbelijkheden van moslims als groep hebben niks te maken met het multiculturele drama. Het weerzinwekkende gedrag van types als jij des te meer.

God wat heb ik een pesthekel aan die monomane islamofoben met hun krakkemikkige cirkelredenerinkjes.

op 27 04 2014 at 23:15 schreef Paul-Peter Theulings:

Na zo’n citaat met monomane islamofoben aan komen kakken, dat vind ik nou wel weer grappig, Peter.
Het is ook nogal een lijst qualificaties van moslims dat wijst in een richting dat er meer aan de hand is dan wat onhebbelijkheden.
Niet iedereen met kritiek op de islam is domrechts, Peter. Jij niet met je citaat, ik niet met het citeren van je citaat. Ik stem SP.
Racisme is een uiting van het minderwaardig achten van DNA van mensen met een ander ras.
Dat is bij mij niet zo.
Mijn anti islam gevoelens hebben geen racistische grondslag, ik ben anti religieus.
De lijst qualificaties gelden ook voor andere religies. De god uit het oude testament, die is ook militant, drammerig en de rest van je lijstje.

op 28 04 2014 at 06:42 schreef Peter:

Ik ben inderdaad geen islamofoob, Theulings, want ik verwar mijn persoonlijke weerzin tegen een kuddementaliteit niet met mijn politiek. Jij doet dat wel. Jij wijt maatschappelijke problemen aan de moslims. Kun je wel SP stemmen, maar je bent toch een islamofoob.

Je bent daarbij nog achterbaks ook. In plaats van gewoon eerlijk voor je eigen islamofobie uit te komen, verschuil je je achter een uit de context getrokken citaat van mij, dat je voor je verwerpelijke doel misbruikt.

Ook zo’n typisch domrechtse hobby: altijd proberen de tegenstander te naaien door oude citaatjes te misbruiken.

op 28 04 2014 at 07:34 schreef Rosa:

Jammer dan Peter-Paul dat je kritiek op de andere godsdiensten wat onderbelicht blijft, om het eufemistisch te zeggen.Verder begin ik helaas steeds meer te twijfelen over mijn SP-lidmaatschap, ik kom te veel mensen tegen met Wilders gebral en daarna de bijna vergoelijkende opmerking,” ik stem SP”.

op 28 04 2014 at 08:32 schreef Paul-Peter Theulings:

Peter, ik ben islamofoob, dat heb ik nooit ontkend en ik kom er eerlijk voor uit.
Noem mij niet achterbaks in deze. Ik ben overigens relifoob. Ook heb ik weerzin tegen het christendom. De consequentie van ook het christendom is theocratie. SGP quotes over afschaffen van democratie zijn nog wel te googelen. Wel een logisch standpunt in het christelijke denkraam, waarom zou de wet van god door de democratie uitgeschakeld moeten worden?
Jij ziet geen verband tussen de kuddementaliteit en maatschappelijke problemen, Peter. Als een groep zich in de maatschappij gedraagt zoals jij omschrijft met je qualificaties zie ik wel daaruit voortvloeiende maatschappelijke problemen met andere groepen.
In dit verband moet dan nog wél vermeld worden dat die andere groepen dan ook zélf oorzaak kunnen worden van problemen.
Ik denk dan aan de mentaliteit van de autochtonen uit het boek “Ik Ali” van Gunter Wallraff.
Het toont wel ook aan dat de aso-mentaliteit die jij noemde niet iets typisch Nederlands is.

op 28 04 2014 at 08:40 schreef Herbert:

@Olav, ligt er ook nog aan welke geolocator je neem. Ik heb er nu een te pakken die hem in Groningen doet uit komen. Wat op zich niet zo raar is want een van de voorlopers van Ziggo, @Home, zit of zat in Groningen.

Toch klopt Badhoevedorp wel. als je op een commandprompt “tracert 217.122.205.127” intikt kom je inderdaad in Badhoevedorp uit, gestelt dat de afkorting hfd = Hoofddorp en bdh = Badhoevedorp.

op 28 04 2014 at 08:45 schreef Bert:

Ik leef onder het motto: Er zijn 2 soorten mensen,aardige en niet aardige mensen, de niet aardige negeer ik en met de aardige ga ik om en dan maakt het voor mij niet uit wat voor ras, kleur, geloof etc. ze hebben, want het zijn gewoon aardige mensen.
In mijn reactie heb ik gewoon weergegeven, hoe de mensen hier in zo-Azië soms over Japanners denken, niets meer en niets minder.
Mensen die mij daarvoor een racist noemen, mogen wat wat mij betreft, hun commentaar op een stuk toiletpapier schrijven en als ik dan op mijn “gemak” zit, zal ik het aandachtig lezen, maar neem me dan niet kwalijk dat ik daarna het papier zeer nuttig hergebruik.

op 28 04 2014 at 12:33 schreef Pyt van der Galiën:

De consequentie van ook het christendom is theocratie

Een dergelijke uitspraak lijkt me echt voldoende reden Paul-Peter Theulings verder niet al te serieus te nemen. Het illustreert natuurlijk wel perfect hoezeer fundamentalistische atheïsten als Theulings verwant zijn aan salafisten en Jehovah’s Getuigen. De SGP is niet het christendom en geen lid van de Doopsgeziunde Kerk is voorstander van een theocratie.

Het christendom bestaat al evenmin als de islam. Typerend voor alle islamofoben/relifoben is dat ze de meest fundamentalistische stroming – bij voorkeur ook nog eentje die militant is – eruit pikken en deze stroming dan presenteren als zijnde representatief voor de hele islam of het hele christemdom. Dat getuigt op zijn best van domheid en gebrek aan kennis (Bart Schut, Martien Pennings) en op zijn slechtst van een verborgen politieke agenda (neocons, PVV).

Met hetzelfde recht kan ik claimen dat het Universeel Soefisme de logische consequentie van de islam is. Slaat ook nergens op, maar ik zou niet weten waarom ik niet mag doen, wat Theulings wel mag

op 28 04 2014 at 14:36 schreef Rosa:

Dank je Pyt, hier heb ik iets aan.

op 28 04 2014 at 14:53 schreef Steven:

Op de vraag waarom hij zoveel kritiek op de VS heeft en in mindere mate op andere landen, zei Chomsky ooit (naast het feit dat de VS voor een groot deel van het geweld op de wereld verantwoordelijk was): “namely, I can do something about it” (http://en.wikipedia.org/wiki/Political_views_of_Noam_Chomsky).

Mooi advies me dunkt, dus laten we hier in Nederland vooral eerst naar onszelf kijken, opdat we wellicht ooit in staat zijn om het racisme hier aan te pakken.

op 28 04 2014 at 15:02 schreef Paul-Peter Theulings:

De fundamentalistische stromingen zijn een rechtstreeks gevolg van de fundamentalistische bronnen, zijnde de schrijvers van bijvoorbeeld bijbel en koran. Een logische consequentie van het betitelen van die boeken als heilig is dat je daar naar gaat leven. Dan kom je op de golflengte van de schrijvers ervan te zitten.
Gelukkig wijken veel mensen af, inderdaad is in die zin de SGP niet hét christendom, maar de SGP zit wél op de golflengte van de schrijvers van de bijbel. Daar zit bij mij ook de relifobie. De bijbel heeft de status van heilig boek en dat feit op zich geeft het fundamentalisme voeding.

op 28 04 2014 at 15:07 schreef Haes:

@Bert. Citaat van jou: “In mijn reactie heb ik gewoon weergegeven, hoe de mensen hier in zo-Azië soms over Japanners denken, niets meer en niets minder.”

In die opzet ben je dan niet echt geslaagd, waardoor jouw schrijfsel in je eerste reactie als racistisch braaksel overkomt.

op 28 04 2014 at 15:37 schreef Bert:

Peter,
Er van uitgaande dat de laatste reactie van jou is, doe jij niets onder voor al diegene, die het niet eens met jou. Jij trapt en schopt net zo hard.

op 28 04 2014 at 15:49 schreef Peter:

Er van uitgaande dat de laatste reactie van jou is

Waarom zou je daarvan uitgaan? Mijn naam staat er niet boven, er staat een aanklikbare naam boven, een hyperlink die leidt naar de webpagina van iemand die zich daar met naam en toenaam en contactgegevens en alles kenbaar maakt.

Boven mijn reacties staat ‘Peter’. Als er geen ‘Peter’ staat, is de reactie niet van mij.

Maar je neemt teveel aan, Bert. Je neemt aan dat al die verhalen over Japanners, die jij hoort, waar zijn, zoals mensen hier ook alle wilde verhalen over moslims geloven. Er gaan ook vast wilde verhalen rond in de landen waar jij komt over Nederlanders, of Europeanen.

Dat is hoe racisme gedijt, al die broodjes aap-verhalen die door domoren aan elkaar worden doorgegeven. Heeft niks te maken met ’trappen’ en ‘hard schoppen’, maar met leugenachtige haatpropaganda tegen de ‘Ander’.

Uiterst kwalijk.

op 28 04 2014 at 16:22 schreef Pyt van der Galiën:

@Paul-Peter Theunings

Een logische consequentie van het betitelen van die boeken als heilig is dat je daar naar gaat leven

Nee. Alleen al niet omdat zowel Bijbel als Koran intern tegenstrijdig is. De Bijbel is een verzameling boeken die in de loop van vele eeuwen geschreven, herschreven en geredigeerd zijn. Boeken bovendien die in de tijd veranderende opvattingen weergeven. Moet een gelovige Jood de offervoorschriften uit de Tora opvolgen of moet hij naar Jesaja luisteren die zegt dat offers waardeloos zijn?

Bovendien dient een religieuze tekst altijd geïnterpreteerd te worden. De geschiedenis van Jodendom, christendom en islam is in zeker opzicht de geschiedenis van de interpretatie van de heilige teksten. Alleen al over de vraag welke boeken in de canon opgenomen moesten worden, is eeuwenlang fel gedebatteerd. Fundamentalisten verschillen zelfs onderling van mening over de vraag welke leefregels uit de heilige boeken afgeleid moeten worden.

Een christen/moslim/jood die zoveel mogelijk naar de heilige boeken wil gaan leven, zal altijd gaan leven naar een bepaalde interpretatie.

op 28 04 2014 at 16:24 schreef Pyt van der Galiën:

Note to self: voortaan even proofreaden voordat je een reactie post. Excuses voor mijn tenenkrommende flaters in mijn vorige reactie met meervoud/enkelvoud.

op 28 04 2014 at 20:39 schreef Paul-Peter Theulings:

“De Bijbel is een verzameling boeken die in de loop van vele eeuwen geschreven, herschreven en geredigeerd zijn”. Jammer dat bijvoorbeeld de Leviticus wetten na al die herschrijvingen en redigaties nog altijd in de bijbel staan. Als je het niet eens bent met Leviticus wetten, zet ze dan ook niet in je heilige boek.
Met interpretatie kun je ook niet alle kanten uit. Als er ergens staat dat je degene moet doden die je probeert over te halen tot een ander geloof al is het je eigen broer dan valt daar weinig aan te interpreteren. Of je gelooft dat en dan moet je doden of je gelooft dat niet. Meer smaken zijn er niet.

op 28 04 2014 at 21:55 schreef Oscar:

Je bent echt bang voor mij, is het niet Peter…?

op 29 04 2014 at 02:38 schreef Asmodee:

Stel dat ik tegen de PVV, de SP of welke partij dan ook zou zijn. Het zou vreemd ogen, wanneer ik vervolgens de aanhangers dezer partijen ga vertellen hoe ze moeten denken om waarlijk bij hun club te mogen horen.

Paul-Peter bepaalt in al zijn wijsheid de dogma’s. Voor zijn tegenstanders, de religieuzen met eeuwenlange ervaring wat betreft ‘interpreteren’, is de beste man een zandkorreltje in de woestijn van betweters.

Een goed christen wurgt een aanbellende Jehova’s getuige. Zo niet? Flikker die bijbel dan maar weg en bereid je voor op de hel, want Jezus en Paul-Peter zijn het eens: alles of niets.

Een goede moslim amputeert een handje van zijn kind, wanneer het -ondanks een verbod- uit de suikerpot gesnoept heeft. Dat staat in de shariah, aldus Mohammed en Paul-Peter.

Botheid en scherpslijperij tentoonspreiden, gelovigen verwijten niet hetzelfde te doen.

Ik zou er godverdomme haast gelovig van worden…

op 29 04 2014 at 03:44 schreef MNb:

Je kletst uit je nek, PPT. In de eerste plaats is fundamentalisme pas een zinnig begrip sinds einde 19e eeuw, als reactie op Darwin’s Evolutie Theorie. Alle abrahamistische versies zijn nogal wat ouder. In de tweede plaats ontkomen ook fundamentalisten er niet aan delen van hun heilige boeken metaforisch op te nemen. Dat is precies wat abrahamisten sinds het begin van hun tijden hebben gedaan. Er zijn maar bar weinig christen-fundamentalisten die de Platte Aarde Theorie aanhangen, hoewel hun boek daar alle aanleiding toe geeft. De Flat Earth Society heeft wereldwijd 6 000 leden.
Je bent net zo verwaand als de christen die mij komt vertellen wat mijn atheïsme nou precies betekent. Tja, het heeft het voordeel dat je dan niet meer hoeft na te denken over wat de ander nou eigenlijk beweert. Dat doe jij dan ook vooral niet.
Voor het geval: ik ben een 7 op de schaal van Dawkins.

op 29 04 2014 at 06:47 schreef Peter:

Je bent echt bang voor mij, is het niet Peter…?

Ja, Oscar, zit te rillen van angst hier. Ik ben zo bang dat ik je maar een permaban geef.

op 29 04 2014 at 08:01 schreef Paul-Peter Theulings:

@Asmodee.
“Een goed christen wurgt een aanbellende Jehova’s getuige” Nee.
Een goed christen zet niet in zijn heilige boek dat er dan gewurgd moet worden. Dat is wat ik ervan denk, dat is niet wat ik bepaal. Ik bepaal niet de dogma’s, dat bepaalt die christen zelf. Als die christen zelf bepaalt dat dit in de bijbel moet blijven moet hij dat zelf weten. Maar dan heb ik alle reden en recht om relifoob te zijn. Ik vind veel dogma’s nou eenmaal beangstigend.
Ze zijn in de geschiedenis ook zo vaak uitgevoerd dat ik de angst gerechtvaardigd vind.

@MnB. De 19e eeuwse reactie op Darwin is niet de eerste uiting van fundamentalisme die belangrijk genoeg was om het begrip fundamentalisme zinvol te laten zijn.
Ga maar terug in de tijd naar het ontstaan van het fundament. Dan heb je een betere tijdsbepaling vanaf wanneer het begrip zinvol is.

op 29 04 2014 at 08:58 schreef Pyt van der Galiën:

@PPT

Als je het niet eens bent met Leviticus wetten, zet ze dan ook niet in je heilige boek

Merkwaardig argument. Ik geloof niet dat jij veel benul hebt van de ontstaansgeschiedenis van de Bijbel. De huidige Hebreeuwse canon (de Tenach) is in de loop van de eerste eeuw na Chr. door de rabbijnen van Jamnia vastgesteld (en stemt niet overeen met de Septuagint of de rooms-katholieke Bijbel).

Een liberale jood realiseert zich dat de leefregels uit de Tenach niet één op één toegepast kunnen worden binnen de moderne samenleving. Zij of hij respecteert de heilige tekst nog steeds, maar erkent het tijdgebonden karakter ervan. Een liberale jood leest de Tenach anders dan een orthodoxe jood. Een soefi leest de Koran ook anders dan een salafist.

En dan kom jij als atheïst die liberale jood en die soefi vertellen dat hun interpretatie van hun heilige boeken onjuist is en dat de interpretatie van hun orthodoxe geloofsgenoten de enige juiste is?

op 29 04 2014 at 09:02 schreef Asmodee:

‘Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.’ http://nl.wikipedia.org/wiki/Fobie

Gelukkig ben je je goed bewust van van je ziekelijke angst voor een irreëele bedreiging, Paul-Peter. Je bent ontoerekeningsvatbaar, dus ik vergeef het je.

op 29 04 2014 at 09:06 schreef Asmodee:

Met ‘reden en recht’ een aandoening goed proberen te praten, dat doet me echter twijfelen aan Paul-Peters goede bewustzijn…

op 29 04 2014 at 10:01 schreef Mark Bibi:

Over “islamofoob” gesproken: http://www.huffingtonpost.com/ali-a-rizvi/the-phobia-of-being-calle_b_5215218.html

op 29 04 2014 at 11:23 schreef MNb:

@PPT: “die belangrijk genoeg”
En jij bent natuurlijk degene die bepaalt wat belangrijk is en wat niet. Daar hebben betreffende gelovigen zelf niets over te zeggen.
Intussen rek je de betekenis van de term fundamentalisme zo ver op dat het alles en dus niets betekent.

@PvdG: je zit er naast betreffende PPT. Hij wil gelovigen voorschrijven dat zij eigenste interpretatie, orthodoxer dan orthodox, geloofsgenoten de enige juiste is, omdat hij daar een atheïstische erectie van krijgt. Dat daaruit volgt dat er in ongeveer 2700 jaar nauwelijks een abrahamist is geweest (want meer dan een niet-echte abrahamist drogreden brengt hij niet) zal hem aan zijn dogmatische achterwerk roesten.

op 29 04 2014 at 12:39 schreef Paul-Peter Theulings:

@Asmodee 09:06
Londen. Madrid.

op 29 04 2014 at 13:16 schreef Paul-Peter Theulings:

@Pyt. Het probleem is dat veel mensen het tijdgebonden karakter van de oude wetten niet onderkennen. Het gevaar dat daaruit voortkomt wordt onderschat.

op 29 04 2014 at 14:16 schreef Paul-Peter Theulings:

@Mnb

Deut 13:6-10

Deuteronomy 13:6-10 (New International Version)

Page Options
Share on facebookShare on twitterShare on email
<<

>>

Show resourcesAdd parallel
Deuteronomy 13:6-10

6 If your very own brother, or your son or daughter, or the wife you love, or your closest friend secretly entices you, saying, “Let us go and worship other gods” (gods that neither you nor your ancestors have known, 7 gods of the peoples around you, whether near or far, from one end of the land to the other), 8 do not yield to them or listen to them. Show them no pity. Do not spare them or shield them. 9 You must certainly put them to death. Your hand must be the first in putting them to death, and then the hands of all the people. 10 Stone them to death, because they tried to turn you away from the Lord your God, who brought you out of Egypt, out of the land of slavery.

Degene die dit heeft verzonnen heeft vind ik een fundamentalist. Dan mag je dat een opgerekte betekenis van de term vinden, prima dan is het wat mij betreft we agree to disagree.

op 29 04 2014 at 14:27 schreef Peter:

Deed ik ook altijd toen ik veertien was: Deuteronomium citeren. Lekker gristenen buggen, maar iets zeggen over onze werkelijkheid doe je er natuurlijk niet mee.

Wat jij niet ziet omdat je zover met je kop in je eigen endeldarm zit, Theulings, is dat je zelf een fundamentalist bent, en dus een gevaar voor de samenleving. De meeste christenen weten dat Deuteronomium wel op de waarde te schatten die het boek werkelijk heeft.

Maar goed, mijn stuk ging over Japan en racisme. Niet over Deuteronomium.

op 29 04 2014 at 16:01 schreef Thomas E:

Mijn kennis over Japan gaat helaas nauwelijks verder dan het innige contact met onze vrienden Moto en Keiko Sakamoto. Met deze hoogstaande, ontwikkelde mensen praten wij al een kleine 30 jaar over alles wat ons wederzijds bezighoudt. En dat gaat soms diep. Zij vanuit Japan, wij vanuit Nederland. En zo nu en dan een paar weken live in elkaars gezelschap, als zij Europa weer eens aandoen. Als ik Japan zou moeten afmeten aan dit echtpaar, dan bestaat er nauwelijks een fijner land.

op 29 04 2014 at 16:11 schreef Peter:

Nou, Paul-Peter Theulings heeft ook een perma-ban. Het duurt nooit lang met die islamofoben. Zo gauw je ze wijst op hun aanstootgevende domheid komen ze met de bekende lasterpraatjes aankakken.

Het is allemaal achterbaks schorem. Er is nooit eens een uitzondering.

op 29 04 2014 at 19:39 schreef Marco Meijer:

Hoe zijn we in vredesnaam op Deuteronomium terecht gekomen ? Het ging toch over Jappenkampen ?

op 29 04 2014 at 21:52 schreef Asmodee:

Om terug te komen op Japan…

Een vage Amerikaanse kennis, voor de Special Activities Division (CIA)een paar jaar in dat land gestationeerd, vertelde me dat hij vrijwel geen kans maakte bij ‘die mooie meisjes’. Ook werd hij regelmatig geweigerd bij horeca-gelegenheden.

‘Racisme’ noemde mijn kennis dit deurbeleid, al vermoed ik dat slechte ervaringen met de ‘bezetters’ hier aan ten grondslag liggen.
In Nederland weigeren clubs mensen met sportschoenen, in de VS: ‘we reserve the right to refuse services to you’.

op 30 04 2014 at 22:17 schreef dewanand:

REF:
op 29 04 2014 at 14:16 schreef Paul-Peter Theulings:

@Mnb

Deut 13:6-10

Deuteronomy 13:6-10 (New International Version)

——–
Namaste Thomas Cool, ea Fnaakters,

Tsja, zo zie je maar weer op wat voor zieke mensapen planeet Wieroe en ik nu zijn gereincarneerd. Maar goed zegt Wieroe mij, kom dewa samen janken wij ons er wel uit tot wij eindelijk uitgemauwt en tandeloos in onze kisten liggen op een hoge brandstapel samen he om naar Krishnaloka of Bilar ka Loka (spirituele planeet van de heilige hindoe katten) te gaan via een teletransporter wormhole in kwantum space.

Wieroe zelf gelooft in het verzaken van alles terwille van het verzaken, omdat hij de Veda’s kent, zit in zijn katten genen ingebrand.

En ik in mijn bruin, sexy gay-mensapen pakje zit te tobben:
Welles handelen, nietes handelen, welles, nietis, ok handje zandkorrels aftellen J/N/J/N … tot 99.999 korrels.

Geloof in niets oftewel de leegte die Thomas Cool kent:
dus geloof in een heilig boek met 1001 blanco, onbeschreven pagina’s op logaritmisch gelinieerd papier, dan bereik je de eeuwigheid sneller.

dewa en Wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent hindu chimps

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS