Home » Archief » Kindbruiden


[29.09.2015]

Kindbruiden

Peter Breedveld

reiko8b
Reiko Ike

Eerst kwamen ze voor onze platte televisies, toen bleken het ISIS-strijders, daarna waren ze antisemieten, die onze joden kwamen vervolgen, vervolgens moslims die christenen terroriseerden, twee dagen later moslims die over vrouwen pisten en gisteren kinderverkrachters. Dat was een mooie gelegenheid om de mythe van de pedoprofeet weer tussen de kliekjes van 2005 vandaan te halen.

Bijna elke dag brengt een nieuw gruwelverhaal over vluchtelingen. De bron is meestal twijfelachtig, desalniettemin nemen serieuze media ze gretig over. Koortsachtig legitimeren we er ons gebrek aan medemenselijkheid mee. Althans, ik zeg ‘we’ en ‘ons’ maar u weet wie ik bedoel: domrechts, de PVV-stemmers, de Pauw-kijkers. De GeenPeil-fans.

Geen heiligen

Tussen die tienduizenden Syriërs die onze kant opkomen, zitten onvermijdelijk een hoop klootzakken, een boel psycho’s. Criminelen, verkrachters, parasieten, monsters. Om Hilary Mantel te parafraseren: je krijgt niet opeens een persoonlijkheidstransplantatie als het ongeluk je treft. Je kunt een eikel zijn én zielig. je wordt niet opeens een heilige.

Stop duizenden mensen bij elkaar in een opvangcentrum, mensen die vaak al meer hebben meegemaakt dan je verwachten zou dat een mens verdragen kan, en je kunt er vergif op innemen dat het zwartste in de ziel van de sympathiekste, braafste burger de overhand gaat nemen. Kijk Le Temps du Loup van Michael Haneke. Het zijn mensen. De meeste mensen zijn in- en inslecht. Ze doen elkaar afschuwelijke dingen aan. Ze vinden altijd iets dat nog onuitsprekelijker is dan de vorige keer.

Daar moet je niet van wegkijken, ja, dat moet je benoemen, maar de manier waarop dat nu gebeurt, met types als de extreemrechtse huichelaar Wierd Duk als één van de grootleveranciers van vluchtelingenhorror, en totaal doorgedraaide apen als Arnold Karskens. Ziet u het dan niet? Dit is een haatcampagne. Het is een propagandaoorlog waarbij één partij, die niks terug kan doen, wordt gecarpetbombed door de andere.

Moslims haten

Het gaat Duk en Karskens en al die media helemaal niet om onderdrukte vrouwen. Nee, het gaat om moslims haten. We moeten moslims haten. Daarom brult de VVD dat de Syrische mannen, die hun kindbruid mee naar Europa nemen, keihard gaan worden aangepakt. Het gaat ze om die mannen. Wat er met die kindbruiden gebeurt, interesseert niemand een reet. Het schijnt dat vrouwenorganisaties zich daar al heel lang druk om maken, maar omdat ze niemand ‘keihard willen aanpakken’, luistert niemand.

Kom nou toch, wanneer was het laatste debat over Nederlandse mannen die naar Zuidoost-Azië op vakantie gaan om daar kinderen te neuken? Ik durf te wedden dat dit er meer, veel meer zijn dan er hier volwassen Syriërs met kindbruiden binnenkomen.

Nobody gives a shit, want die sekstoeristen zijn geen moslims, en hun slachtoffers zijn ver weg, in verre landen die we niet eens op de kaart kunnen aanwijzen. Althans, ik zeg ‘we’, maar you know.

Kindbruiden

Wat die kindbruiden betreft, we hebben het, meen ik, over enkele tientallen (als dat al niet overdreven is) vijftien- en zestienjarigen. Geen negenjarige meisjes. Het is niet heel lang geleden dat we daar in Nederland ook nog aan deden. Niet zo heel ver terug dat we een vijftienjarig meisje niet meer als kind zagen maar als een volwassen vrouw. In heel veel culturen is dat nog steeds zo. De ouders van veel Marokkaanse en Turkse Nederlanders waren ook ‘kindbruiden’.

Om mensen, die de verschrikkingen van Assad hebben moeten doorstaan, nou meteen met onze hang-ups te bulldozeren. Ik weet niet. Ik ben niet meteen geneigd veel waarde te hechten aan een westerse, witte journaliste die meent te te kunnen bepalen dat geen van die kindbruiden ‘gelukkig’ is.

Oorlogsmisdaden

Wat is gelukkig? Moet je gelukkig zijn om de vluchtelingenstatus te krijgen? Is dat een voorwaarde? Zouden die kindbruiden wel gelukkig zijn met ons gekut in het Midden-Oosten, de directe oorzaak van het feit dat ze geen thuis meer hebben? Zouden ze gelukkig zijn met de haviken die nog steeds liever Assad hebben dan ISIS, hoewel Assad verantwoordelijk is voor 95 procent van de verschrikkingen die nu in Syrië plaatshebben?

Kom op, Grote Denkers, leg me uit wat geluk is. Wat gelukkig zijn is.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan het jubilerende (tien jaar!) Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 29.09.2015 @ 07:21

[Home]
 

77 Reacties

op 29 09 2015 at 07:49 schreef grimmm:

Europa is juist een prima plek voor die kindbruiden om komen. Als ze geen zin meer hebben in een huwelijk kunnen ze hier namelijk gewoon scheiden.

op 29 09 2015 at 08:09 schreef Roland:

Mee eens. Zowel voor het draagvlak in de opvangende landen als voor alle overige vluchtelingen lijkt het me goed vechtersbazen te isoleren en zo mogelijk terug te sturen, PTTS of niet.

Of het nu etnische twisten (Afghaan vs. Syriër), religieuze conflicten (christen vs. moslim) of het belagen van vrouwen betreft. En of het nu 1 geval per week of 5 per dag betreft.

Maar het uitwijzen of weigeren van kindbruiden snap ik niet. Gaan we dan ook besneden of anderszins mishandelde meisjes uitwijzen?

op 29 09 2015 at 09:39 schreef betwister:

Veel gevluchte Syriërs leven in grote armoede (in Libanon, Jordanië of Turkije).

Dit draagt ertoe bij dat meiden van 16 uitgehuwelijkt worden.

De armoede is de oorzaak van het probleem.

op 29 09 2015 at 09:59 schreef Ralph van der Geest:

Als een vluchteling in Nederland komt is hij of zij welkom. heeft die persoon hulp nodig vanwege alle trauma’s en gedragsproblemen veroorzaakt door de horror die hij of zij meegemaakt heeft, moet die persoon hulp krijgen. Hier in Nederland. Ene Roland vindt dat je mensen dan maar na alle onmetelijke ellende waarvan hij nog niet een begin van weet over heeft moet…terugsturen. Ik weet niet of je het weet makker maar veel vluchtelingen hebben een probleem: een trauma of een stoornis. Maar jij hebt iets dat vele malen erger is: een moreel probleem. En je verschuilt je achter de bruinhemden en machetezwaaiers van dit land om te trachten ervvoor weg te lopen.
En Peter kan m.i. aan dat rijtje van die ‘we’ ook Ahmed Marcouch van de PvdA toevoegen die ooit adviseerde op de partij van massamoordenaars in spe te stemmen.

op 29 09 2015 at 10:28 schreef Anoniem:

“lijkt het me goed vechtersbazen te isoleren en zo mogelijk terug te sturen, PTTS of niet”

Dan ook PVV’ers die bij vechtpartijen betrokken raken het land uit.

op 29 09 2015 at 10:31 schreef p.wielaard:

Geluk is in vrijheid te kunnen streven naar een structurele toestand van welbevinden. In dat streven kunnen we soms te egoistisch zijn. Ieder mens wil hetzelfde. Maar…(komt ‘ie) Er zijn culturen die dat streven beknotten met rare-, wrede-en (voor ons)onbegrijpelijke al- of niet religieus geinspireerde voorschriften. Denk aan een vader die zijn bloedeigen dochter stenigt. Vluchtelingen uit zo’n cultuur moet je voorzichtig mee zijn. Daar is niks raars aan. Waarom is er al dat gezijk niet met Polen, Italianen, Kroaten, Spanjaarden, Chinezen en Vietnamezen ? Antwoord: Moet dat nog ?

op 29 09 2015 at 10:40 schreef su:

Ik verwacht nog een hele hoop onzin en leugens tav de vluchtelingen: Hier nog een voorzetje:
– iets met religieus geweld (de SGP noemde de ramadan.als voorbeeld gisteren. Nou die is al half jaar geleden afgeleden afgerond)
– iets met wapens die opduiken tussen vluchtelingen
– Verkrachtend rondtrekkende vluchtelingen (scoort altijd)
– IS vlaggen ergens
– Een “interview” met een acteur die een vluchteling speelt en bullshit vertelt.
– al deze opties hebben natuurlijk geen bron. Niemand kan het checken.

Ik schat minimaal een twee meldingen per week. Afhankelijk van de husterie in Nederland.

op 29 09 2015 at 11:14 schreef Maarten:

Nog even en iemand stelt voor om kindbruiden te bombarderen omdat hun bestaan indruist tegen onze waarden, cultuur & beschaving.

Maar even serieus, of die meiden gelukkig zijn of niet is een moeilijke vraag. Maar het feit dat organisaties van moslima’s dit al *forever* aan de kaak stellen betekent wel dat er een hoop moslima’s zijn die dit gebruik het liefste willen uitbannen.

Ik kan niet uitleggen wat geluk is, maar het kunnen vormgeven van het eigen leven heeft er wel veel mee te maken. Ik denk dat de moslima’s die zich tegen dat uithuwelijken verzetten het het beste weten.

Het zal best dat veel ouders van Turkse en Maroc NL’ers dit ook hebben meegemaakt maar dat is geen reden om er relativistisch over te doen.

Ik denk dat veel gevluchte Syrische meisjes heel beperkte keuzes hebben, tussen een paar verschillende soorten ellende. Hen uithuwelijken is, wed ik, een manier om iemand anders voor hen te laten zorgen als de familie het zelf niet meer redt na alles te zijn kwijtgeraakt in de oorlog. Maar als een meisje een keuze maakt enkel omdat de alternatieven erger zijn leidt dat nog niet tot de conclusie dat ze het misschien best willen.

op 29 09 2015 at 11:47 schreef Sasha Berkman:

Geluk is als alle rechtse narcisten en alle PVVers gedeporteerd worden naar IS gebied om daar te vechten tegen hun geliefde vijand.

op 29 09 2015 at 12:05 schreef Ralph van der Geest:

Misschien moeten we de tegenstanders wel voor een belangrijk deel met hun eigen wapens bestrijden.
Voorbeeld: haatblog GeenStijl krijgt dat referendum van ze. Kost enige tientallen miljoenen. Frame wordt dan: tientallen miljoenen voor een tokkiefeestje terwijl onze bejaarden in hun eigen zeik liggen.

Tweede voorbeeld: wat kost een PVV-tokkie de maatschappij nou als ie een raadsvergadering met zijn gejoel onmogelijk maakt en gebouwen beklad?

Derde voorbeeld: Wat kosten de onzinnige vragen in het ‘nep parlement’ van Wilders in reëele Euro’s? Hoeveel banen hadden daarvoor gecreëerd kunnen worden in de zorg?

Gaan PVV-tokkies niet onevenredig vaak naar de dokter? PVV-tokkies door ongezonde leefstijl vaker ziek dan gemiddeld. Wilt u minder PVV tokkies? Gaan we regelen. We moeten van de aanhang van Wilders veel meer een probleem maken. Ze zijn het en het wrdt nu tijd het te benoemen.

op 29 09 2015 at 13:03 schreef p.wielaard7@upcmail.nl:

En..geluk is dat wanneer je aan de goede kant van de geschiedenis bent beland, je de Sasha’s Berkman genade kan schenken i.p.v. van hem te bezorgen wat hij eigenlijk verdient. (of is dat “mazzel”)

op 29 09 2015 at 13:05 schreef wiske:

Vanwaar dat laatste linkje ? Arutz Sheva has been described as the voice of the Israeli settlement movement.
Writing on Slate in 2014, journalist William Saletan described Arutz Sheva as more or less the equivalent of the American Fox News or the Palestinian Ma’an News Agency, offering constantly updated news of interest to a right-of-center audience.

op 29 09 2015 at 13:15 schreef Roland:

Ralph, als ik mag kiezen help ik liever vluchtelingen
– die géén PTTS hebben,
– die geen oorlogsmisdaden hebben begaan en
– die geen enthousiaste Sharia-aanhangers zijn en
– die de Nederlandse maatschappij (met haar cultuur, wetten en regels) accepteren.

Die vluchtelingen heb ik niet alleen liever, daarvan mogen er wat mij betreft 10 x zo veel komen.

Nu mag ik niet kiezen, is het moeilijk feilloos te selecteren en moeten ook de meest traumatische gevallen ergens opgevangen worden (zal je zien dat de VS dadelijk Guantánamo Bay aanbieden…), maar ik ben bang dat we ons, als we kritiekloos iedereen, zonder selectie, zonder maximum toelaten (wat Peter overigens niet met zoveel woorden voorstelt), grote problemen op de hals halen: financieel, qua draagvlak en qua fysieke opvangmogelijkheden voor vluchtelingen.

Bij grote en acute humanitaire rampen past barmhartigheid, maar moeten we niet ophouden met nadenken. Iemand meteen een bruinhemd noemen is niet het sterkste argument, dus hopelijk niet je enige.

op 29 09 2015 at 13:27 schreef babs:

Wielaard, waar is dat waar de cultuur is dat het gebruikelijk is je eigen kind te stenigen? Graag land of provincie met exacte percentages.

Zijn er trouwens structureel meer problemen met Iraniërs en Afghanen die in de jaren 90 naar Nederland kwamen dan met Polen of Spanjaarden of is dat alleen in jouw hoofd zo? Graag en fatsoenlijke onderbouwing of gewoon toegeven dat je een engerd bent.

op 29 09 2015 at 13:42 schreef p.wielaard:

Roland, Inderdaad. Wat zou er mis zijn met nadenken, kritisch zijn ? Natuurlijk zonder vooroordelen. Niet alle culturen zijn gelijk en zeker niet gelijkwaardig. Wat is er mis met die constatering ? De Pavlov reactie hier lijkt wel dat bij het minste- of geringste tegen geluid de fascistenkaart wordt getrokken.

op 29 09 2015 at 13:44 schreef Peter:

Vanwaar dat laatste linkje ? Arutz Sheva has been described as the voice of the Israeli settlement movement.

Edelachtbare, ik kan dat precies uitleggen. Ik had ergens gelezen dat er een VN-rapport was dat stelde dat Assad verantwoordelijk was voor 95 procent van de gruwelijkheden in Syrië. Ik Googelde ernaar, en kwam terecht bij een aantal nieuwsbronnen, waaronder The Guardian. Maar omdat The Guardian bekendstaat als links, en de Domrechtschmensch die om die reden diskwalificeert, koos ik voor de Israëlische bron, waarin hetzelfde stond, al had ik nooit van Arutz Sheva gehoord. Maar ik deed dat om de Domrechtschmensch te overtuigen. “Ha, dat zal wel weer een linkse leuge…” – “Ho, is wel een Israëlische krant, hè, antisemiet!” Uitgeluld!

Nu hield er natuurlijk geen rekening mee dat zo’n Israëlische bron weer wantrouwen wekt bij de linksmens. Wie was dat ook alweer, die zei dat je het niet alle mensen ten alle tijde naar de zin kunt maken?

op 29 09 2015 at 15:14 schreef Ralph van der Geest:

Roland, mag ik je eraan herinneren dat jij begon over ‘draagvlak in de maatschappij’? Welnu, jij kijkt dus eerst naar het aantal bruinhemden in de maatschappij en dat bepaalt of er wat jou betreft vluchtelingen geholpen mogen en kunnen worden. Zo heb ik het toch goed begrepen?
Ik vind dat je mensen in acute nood helpt. Punt. Zonder voorwaarden vooraf, zonder mitsen en maren. Ik ga zelf nog een stapje verder: de tokkies die weer een gebouw bekladden of een gemeenteraadsvergadering onmogelijk maken mogen wat mij betreft het land uitgetrapt worden.

op 29 09 2015 at 15:15 schreef p.wielaard:

Babs, Ga je nu het bestaan van een wraak- en eer cultuur ontkennen ? Het fenomeen (vaders die hun eigen dochter stenigen of vermoorden) bestaat toch ? Wanneer is het voor jou een incident ? Of het structureel is, kan je over twisten. Maar een cultuur waarin het mogelijk is en wordt toegestaan en zelfs aangemoedigd is ziek. En dat ontkennen maakt jou meer een verknipte ontkenner dan mij een engerd.

op 29 09 2015 at 15:37 schreef Sasha Berkman:

wielaard, dat heeft niets te maken met aan de goede kant staan. Mijn reactie is een reactie op de woede die ik voel bij het gewetenloze, leugenachtige, racistische en fascistische handelen van genoemde lieden die ons land sociaal, cultureel en economisch aan het vernietigen zijn.

op 29 09 2015 at 15:38 schreef Ralph van der Geest:

Het is een regelrechte schande dat PVV-tokkies in betaalbare huurwoningen kunnen zitten terwijl vluchtelingen in AZC’s soms jaren moeten verblijven.

op 29 09 2015 at 15:40 schreef Roland:

Ralph, als je niet verder komt dan mijn standpunt belachelijk proberen te maken lijkt het er nog steeds niet op dat je zelf goede argumenten hebt.

Maar het is wel heel geestig, dus ik doe ook een poging:

Jij vindt het logisch om enerzijds fundamentalistische jihadi’s uit het buitenland met zeer idiote denkbeelden over hoe de maatschappij er uit zou moeten zien onbeperkt toe te laten tot Nederland (want zielig) en anderzijds Nederlanders die op een gebouw schilderen: “Vluchtelingen weg ermee!” uit te wijzen (want verdorven)?

Dit soort incoherente gedachten (en dan hanteer ik een hele ruime definitie van het concept ‘gedachten’) komt natuurlijk ter linker- en ter rechterzijde voor en ik moet bekennen dat het bijna een argument tegen referenda is…

op 29 09 2015 at 15:41 schreef Gaz Typari:

@wielaard
De enige wegkijker of ontkenner hier ben jij Wielaard, John F. en Linda van der Giesen woonden gewoon in Nederland.

http://www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/2015/8/Bedreiging-en-stalking-gingen-vooraf-aan-moord-vrouw-Waalwijk-2670025W/

En zo zijn er nog tientallen. Incidenten zeker?

op 29 09 2015 at 16:00 schreef Mario:

Extragraties leesvoeder;

https://www.washingtonpost.com/blogs/monkey-cage/wp/2015/09/28/born-that-way-scientific-racism-is-creeping-back-into-our-thinking-heres-what-to-watch-out-for/

Roland en wielaard kunnen overigens de overdrachtelijke boom in.

op 29 09 2015 at 16:00 schreef Anoniem:

Sorry Peter, maar je bagatelliseert kinderbruiden met een jij-bak. Maakt wat ‘journalisten’ (m.i. deels terecht) zwart en komt met aannames, maar je komt nergens met data of een goede verklaring die aangeeft hoe het echt zit en in hoeverre er wordt gelogen en overdreven.

Begrijp me niet verkeerd ik deel je zorgen als ik op bepaalde websites alleen maar koppen over misstanden in vluchtelingen centra zie, alsof er diezelfde dag geen slachtoffers van roomblanke mannen zijn geweest. Diezelfde roomblanke mannen die nu met hun hooivorken klaarstaan en schuimbekken bij elk negatief bericht over vluchtelingen, maar ik kan verder weinig met het stuk inzake waarheidsvinding.

Ik schrik persoonlijk erg van berichten dat 100% van de minderheden onder de vluchtelingen worden onderdrukt door de andere vluchtelingen. Of dat vrouwenrechten organisaties aan de noodklok trekken in Duitsland ivm georganiseerde prostitutie en het vogelvrij zijn van vrouwen die alleen of met weinig mannelijke begeleiding daar verblijven. Op zo’n schaal dat je niet over incidenten kan spreken. Vooral die vrouwenorganisaties lijken me geen verborgen agenda te hebben.

op 29 09 2015 at 16:05 schreef Mario:

Het is een regelrechte schande dat PVV-tokkies in betaalbare huurwoningen kunnen zitten terwijl vluchtelingen in AZC’s soms jaren moeten verblijven.

Hey, Ralph. Het leuke is dat de PVV recent een motie heeft verworpen die het onmogelijk zou maken dat huurwoningen verplicht verkocht zouden worden. De PVV is dus voor nog langere wachtlijsten op de woningmarkt. ;-]

op 29 09 2015 at 16:16 schreef Peter:

Ja, nee, dat zou mooi zijn, zeg. In de krant beweert een usual suspect iets zonder enig bewijs (het zijn bijna altijd vage bronnen, anonieme hulpverleners die iets hebben gezien of, nóg minder betrouwbaar, observaties van de journalist zelf, die een dag eerder nog op The Post Online zat te brullen over ‘zieligheidsindustrie’ en ‘asielmaffia’) maar dan moet ik data aanleveren om te bewijzen dat iets niet waar is.

Zo werkt het dus niet. Wie beschuldigt, levert de data. Ik vind trouwens dat iedereen tegenwoordig maar interessant zit te doen over ‘data’, een bijwerking van Twitter, waar iedereen expert is op het gebied van alles en snel de onderzoeken googelt die hij nodig heeft om zijn gelijk te bewijzen en geleerd heeft dat in die onderzoeken ‘data’ staan. Leer maar gewoon logisch na te denken, heb je meer aan.

En verzin tenminste een nick voor boven je reacties. Het aantal anoniemen stijgt de laatste tijd schrikbarend.

op 29 09 2015 at 16:26 schreef babs:

Ik vraag om onderbouwing, feiten en cijfers en wielaard komt niet verder dan ‘het bestaat toch‘. En dat rustig nadat hij een post eerder nog vooroordelen veroordeelde.

Feiten en cijfers vragen maakt mij verknipt, wantrouwend zijn tegen alle mensen uit landen waar moslims wonen is vrij van vooroordelen nadenken.

(Ik weet niet of wielaard alle moslimlanden bedoelt of sommige, maar dan is omdat hij weigert te specificeren. Mogelijk is Bosnië uitgezonderd, omdat dat blanke moslims zijn ofzo.)

op 29 09 2015 at 16:29 schreef cRR Kampen:

“… maar je komt nergens met data of een goede verklaring die aangeeft hoe het echt zit en in hoeverre er wordt gelogen en overdreven.”

Dan het liegen en overdrijven maar gewoon blijven geloven. Per slot van rekening hebben die activiteiten geen data of verklaringen nodig. Die werden dan ook niet geboden. Dat is één van de dingen die PB aan de kaak stelt hier en wie val jij dus aan? Fucking brilliant weer.

op 29 09 2015 at 16:31 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Die vluchtelingen komen er gewoon en niemand gaat Roland of Wielaard vragen wat ze ervan vinden… want fak ze, fak ze ondersteboven.

Je vangt vluchtelingen op omdat ze vluchtelingen zijn. Niet voor financiële gewin. Niet om modelburgers te rekruteren en je houd er zeker geen ideaalbeeld naast. Een ideaalbeeld waar de overgrote deel van de Nederlandse bevolking niet aan voldoet.

Een Roland of een Wielaard pist niet eens op een vluchteling als ze in de fik staat. Waardeloos.

op 29 09 2015 at 16:33 schreef Ralph van der Geest:

@Roland, ik maak je standpunten niet belachelijk hoor. Ik zou niet durven zeg. Bovendien kan jij dat veel beter dan ik.

En de laatste. Morgen in Stand.NL: Moeten PVV-tokkies nog wel geholpen worden in het ziekenhuis? Heeft dat niet een aanzuigende werking waardoor de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt. Bovendien: zouden er ook terroristen, kinderverkrachters, vrouwenmishandelaars, brievenbuspissers en pedofielen onder kunnen zijn die aldus geholpen worden van belastinggeld?

op 29 09 2015 at 16:35 schreef babs:

Gaz,

Het viel me vorige week al op dat in Nederland veel meer dames door hun partner of ex-partner (m) worden vermoord dan in Spanje. Maar ik weet nu al wat daarop de reactie gaat zijn: dat zal wel komen, omdat er in Nederland meer moslims wonen.

Nee, het komt doordat in Spanje al jaren heel zelfkritisch naar de machocultuur wordt gekeken en door overheid, zelfs wel door rechts, maar vooral door links, en door de media heel veel aandacht aan het onderwerp wordt besteed, met als actief doel van de berichtgeving de problemen te verminderen.

Zelf-kritisch kijken naar de eigen cultuur, daar staat in Nederland een Berufsverbot voor zelfhatende Gutmenschen op.

op 29 09 2015 at 16:55 schreef p.wielaard:

oke, Draaien we het om: er bestaan geen tribale samenlevingen waar men er al- of niet door een religieuze of culturele component geholpen achterlijke gebruiken op na houdt die haaks (kunnen) staan op de waarden die wij (in het westen) belangrijk vinden. En als er al eens een vader in het nieuws komt die zijn eigen dochter vermoordt, is dat een incident en hebben wij moorddadige stalkende tokkies die ook niet mis zijn. In Pakistan is niks aan de hand (hoewel, wel een atoombom maar geen fatsoenlijke plees, maar dit terzijde) en mensen uit die regio vallen statistisch met geen enkele eigenschap of gedrag buiten het gemiddelde. Ik ben een racist en de meeste hier zijn zelfbenoemde heiligen die iedereen met een mening anders dan die- van hen van fascistische neigingen beschuldigt.

op 29 09 2015 at 20:17 schreef MNb:

Geen slechte samenvatting, Wielaard. Je hoeft alleen nog maar de stropoppen er uit te halen.

op 29 09 2015 at 20:21 schreef Sasha Berkman:

“Ik ben een racist en de meeste hier zijn zelfbenoemde heiligen die iedereen met een mening anders dan die- van hen van fascistische neigingen beschuldigt.”

Ja en ik ben Napoleon

op 29 09 2015 at 22:32 schreef Marco Meijer:

Quote Ralph van der Geest:

Ik ga zelf nog een stapje verder: de tokkies die weer een gebouw bekladden of een gemeenteraadsvergadering onmogelijk maken mogen wat mij betreft het land uitgetrapt worden.

Waarom zou die behandeling alleen voor tokkies moeten gelden ? Ik weet nog wel een paar groepen die zich aan voornoemd vandalisme schuldig maken, of nog erger.

op 30 09 2015 at 08:25 schreef Gaz Typari:

Ach nee toch Wielaard, word je gedemoniseerd? Tjonge jonge, eerst Pim, nu jij. Zo is het toch niet leuk discussieren, als er mensen tegengestelde standpunten innemen?

Peter, anoniem 29-09 10:28 was ik. Even vergeten de velden in te vullen. Was ik vluchteling of uitkeringsgerechtigde geweest dan was het fraude…

op 30 09 2015 at 10:53 schreef Ralph van der Geest:

Sorry Mario, ik zag je reactie over het hoofd. Maar je snijdt een belangrijk punt aan als je het hebt over de PVV: namelijk dat de meeste tokkies te dom zijn te beseffen dat degenen van wie ze hun heil verwachten hen misbruiken voor hun smerige zaakjes en consequent handelen tegen de belangen (betaalbare woningen, gezondheidszorg etc) van diezelfde tokkies. De PVv is een fascistische partij en derhalve een partij uitsluitend en alleen ten dienste van het grootkapitaal wier belangen per definitie strijdig zijn met die van hen die geen cent te makken hebben. En omdat het een fascistische partij is, is het ook een partij van massamoordenaars die hun gang zullen gaan zodra ze de kans er toe krijgen. Sommige dingen zijn niet zo moeilijk te snappen als je geen tokkie bent dat achter een club aan loopt omdat ‘Geert gelijk hep.'(Met ‘p’).
Nogmaals: goed punt Mario.

op 30 09 2015 at 12:06 schreef Bertje:

Ralphie Boy

Waarom vlieg je altijd zo uit de bocht….
Zit je pinda scheef ofzo.
Ja ik weet onze Ralph interesseert het geen fuck wat andere denken maar ik dacht ik zeg het toch maar even.
Massamoordenaars, Gaskamers, Nazi hier Nazi daar onze Ralph heeft zijn woordje altijd klaar.

op 30 09 2015 at 12:23 schreef Gaz Typari:

Bertje, omdat Ralph gelijk heeft. Elke keer weer. Het probleem is niet dat Ralph termen als Nazi en facist bezigt, maar juist dat anderen teveel blijven hangen in termen van bezorgde burgers. Nazi’s wáren vaak ook bezorgde burgers die bang waren dat hun land werd overgenomen door het wereldwijde jodendom. Facisten waren bang dat die enge vakbonden hun lieflijke leventjes overhoop zouden schoppen. Resultaat? Corporatisme en massamoorden!

op 30 09 2015 at 12:31 schreef Jorrit:

Ralph: u pleegt hier discriminatie door ALLE tokkies over dezelfde kam te scheren, dat is racisme ten voeten uit…

op 30 09 2015 at 13:16 schreef Bertje:

Gaz

Ralph heeft tot een bepaalde hoogte gelijk maar vliegt uit de bocht bij het concluderen van de massamoordenaars e.d.
Gewoon het beestje bij het naampje noemen zonder overdrijvingen.
Je schiet zo je doel voorbij, en vervalt zoals Ralph wel vaker doet in dezelfde retoriek als waar hij zo tegen ageert. Kortom dit soort mensen zijn m.i. net zulke engbekjes als de PVV stemmers e.d.

op 30 09 2015 at 14:25 schreef Ralph van der Geest:

Hey Bertjetjetje! Iemand die zegt tientallen miljoenen mensen te willen deporteren, wat is dat? Ik zal je helpen door op te merken dat deportatie van grote groepen mensen altijd en zonder uitzondering een buitengewoon gewelddadig proces is omdat het altijd is ingegeven door de wens tot etnische zuivering. Verder denk ik niet dat ik de bocht vlieg als ik gewoon een dergelijke club massamoordenaars in spe als de PVV als zodanig betitel.

op 30 09 2015 at 14:39 schreef MNb:

GT merkt op: “Was ik vluchteling of uitkeringsgerechtigde geweest dan was het fraude…”
Met jouw rare naam is het dat even goed. Wie heet er nou Gaz Typari? Die z aan het eind is zooooooo onNederlands (/sarcasme).

“Het probleem is niet dat Ralph termen als Nazi en facist bezigt.”
Dat is wel een probleem, maar niet om de redenen die Bertje aanvoert en de correcte redenen (taalvervuiling) zijn hier toevallig tamelijk irrelevant. Gebruik de juiste termen en “massamoordenaars die hun gang zullen gaan” is op zijn best nog steeds een lichte overdrijving.
Bertje sluit blijkbaar weer eens de ogen. Ik neem aankondigingen als knieschoten en massale deportaties liever wel serieus. Gegeven de geschiedenis van het land waar Bertje woont zou hij dat beter maar ook kunnen doen.

op 30 09 2015 at 15:58 schreef Ralph van der Geest:

Bertje, hoe noem jij eigenlijk mensen die op Facebook schrijven dat ze moslims het liefst aan een boom zien bungelen (en dan bij de EO mogen verschijnen)? Of die alle moslims ‘een langzame en pijnlijke dood’ toewensen omdat ze die ‘kutmoslims haten’ en er ‘helemaal klaar mee zijn’? (Ik citeer de betreffende politieschool docent maar even hier). Spreek je die mensen ook aan op wat ze zeggen? Zo ja, waar kan ikdat vinden? Maar afgezien daarvan: mensen die er zo overduidelijk blijk van geven mensen te verachten, dat zijn geen ‘bezorgde burgers’ maar gewoon nazis. En een club waarvan den Lijder fantaseert over massadeportaties (met de onvermijdelijk ik weet niet hoeveel doden daarbij) is gewoon een partij van massamoordenaars in spe. Ik zou niet weten wat ik daar verkeerd zeg of wat daar overdreven aan is. Maar ik hoop heel erg dat ik over tien of twintig jaar kan zeggen: jullie hadden gelijk, ik overdreef. Maar ik vrees eerlijk gezegd het ergste.

op 30 09 2015 at 16:05 schreef Ruben:

Nu het zover is gekomen dat zelfs het kindhuwelijk hier word gebagetaliseerd en min of meer met een jij-bakken word goedgesproken is het tijd deze site voor eens en altijd te verlaten. Je zal er niet rouwig om zijn, ik weet het. Succes met je enge clubje hier. Scumbags

op 30 09 2015 at 16:09 schreef Ralph van der Geest:

Ik zou nog één ding als laatste willen toevoegen als Peter mij toestaat. Op deze dag in 1938 keerde Chamberlain terug uit München met zijn infame ‘peace in our time.’ Wat mij betreft is de les dat je nazis nooit of te nimmer moet vergoeilijken, bagatelliseren of trachten te paaien nog steeds actueel. Ik vind dat mensen op moeten houden met Wilders en het tuig dat achter hem aan marcheert in de grote Horowitz-Haatzaai-Show zo omzichtig te behandelen. Laten we gewoon die lui gewoon bij naam noemen: nazis. Wannabe etnische zuiveraars en massamoordenaars. Wanneer tokkies – geinspireerd door Wilders- raadsvergaderingen onmogelijk maken of gebouwen bekladden: geen steen onberoerd laten en ze keihard aan te pakken. Wilders joelt iets over ‘minder, minder, minder’ jut er zijn achterban mee op? Waarom moet het zo lang duren voordat ie aangepakt wordt (als het er al van komt)? Hij vindt het parlement ‘nep.’? Ik zou hem a la minuut de deur wijzen in dat geval. Fascisme en fascisten moet je meedogenloos hard aanpakken en dwars zitten. Ik snap dat bange en omzichtige niet en ik vind het ook heel zorgelijk en stuitend.

op 30 09 2015 at 16:19 schreef Gaz Typari:

Mijn echte naam is dan ook niet Gaz Typari maar Ty Gazpari :).

Maar zonder dollen, ik denk niet dat we ons moeten richten op de stoelen op het dek (toon Ralph van der Geest) maar op de ijsberg (opkomst nieuwe nazi’s) wat pijnlijk duidelijk wordt vanuit de walgelijke demagogie omtrent vluchtelingen.

op 30 09 2015 at 16:20 schreef p.wielaard:

De fascisten van de toekomst zijn de anti fascisten van nu. Wie zei dat ook al weer ?

op 30 09 2015 at 16:26 schreef fantomas:

Ik neem gemakshalve aan dat dhr. Breedveld in het verlengde van zijn bijzonder gedegen en gefundeerde betoog voor het gedogen van kindbruiden ook pleit voor gedoging van lijfstraf, doodstraf, invoering van het dhimma-systeem. bloed-en eerwraak en allerlei andere gebruiken die in de Koran en de Hadith staan beschreven?

op 30 09 2015 at 17:23 schreef Sasha Berkman:

Wielaard: Dat is niet geheel duidelijk maar vanaf het moment dat Wilders de Koran met Mijn Kampf vergeleek heeft die persoon gelijk.

op 30 09 2015 at 17:51 schreef p.wielaard:

Sasha, Raak !

op 30 09 2015 at 18:27 schreef ineke:

ben benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken dan…die mannen die met 15 en 16 jarigen trouwden.. geldt dit dan ook voor alle mannen die ooit met een 15 of 16 jarige zijn getrouwd.. want nog niet eens zo lang geleden.. in de 60tiger en 70tiger jaren gebeurde dit ook op grote schaal hier… meestal een shotgunwedding, maar soms omdat je anders geen woning kreeg..
en in oosteuropa gebeurt dit ook nog op heel grote schaal.. en niet alleen onder moslims.. heb taalles gegeven aan nieuw binnen gekomen oosteuropeanen en al de vrouwen waren zonder uitzonsering getrouwd op 15 jarige leeftijd (meesten waren katholieke roemenen en bulgaren)
en ik zelf ben ook op 16 jarige leeftijd getroiwd.. volkomen normaal in 1972… daar de pil alleen werd verstrekt aan getrouwde vrouwen met minimaal 2 kinderen door de huisartsen..

op 30 09 2015 at 18:28 schreef Pyt van der Galiën:

@wielaard

Niemand heeft dat gezegd. Dus weer ongeïnformeerd gezwam van je.

op 30 09 2015 at 23:13 schreef Bertje:

Mnb

He ja haal het verleden van Duitsland er eens lekker bij zeg.
Waar slaat dat nou op!
En nee ik sluit geenszins mijn ogen in tegendeel zou ik zo zeggen.
Momenteel actief bezig met vluchtelingen opvang in samenwerking met verschillende christelijke organisaties en de plaatselijke moskee…
Ze zouden me een lintje moeten geven joh….

Ralph

Als in mijn omgeving wat hoor over onverdraagzaamheid naar moslims, joden of meer aktueel vluchtelingen dan ben ik zeker de eerste die hier wat van zegt.
Ik heb werkelijk een broertje dood aan dat “bruine” gelul wat hier in Duitsland de kop opsteekt.
En als antwoord op je andere vraag zulks soort mensen zijn wat mijn betreft ook gewoon neo-nazi’s.
( daarmee bedoel ik dus niet de PVV stemmer in het algemeen.)

op 01 10 2015 at 00:57 schreef Sasha Berkman:

Fantomas: bespaar ons aub wat jij met die kindbruiden zou willen doen.

op 01 10 2015 at 05:47 schreef Vasti:

@Ineke Ik neem aan dat jij indertijd op je 15de uit vrije wil sex met een leeftijdsgenootje had? Niet te vergelijken.

op 01 10 2015 at 09:33 schreef cRR Kampen:

‘fantomas’ wil dingen waar ie voor naar Saudi enzo moet gaan. Aan ons is het niet besteed hoor.

op 01 10 2015 at 10:54 schreef MNb:

“Waar slaat dat nou op!”
Nou Bertje, deze simpele opmerking bewijst dat je je ogen inderdaad sluit. Het is niet bepaald de eerste keer dat ik wijs op de overeenkomsten tussen Nederland nu en Duitsland toen. Daarmee ontken ik de verschillen niet, maar de overeenkomsten zijn sterk genoeg om dit soort dingen

“moslims het liefst aan een boom zien bungelen”
serieus te nemen. Maar jij wilt er weer eens niet aan. Of wel en dan loop je alleen maar spijkers op laag water te zoeken omdat je Ralph toevallig niet mag.

“actief bezig”
Schouderklopje. Het heeft alleen geen ene m mee te maken met de wederkomst van de bruine horden, ook wel Roze Khmer genaamd.

op 01 10 2015 at 11:05 schreef Ralph van der Geest:

Over nazis gesproken: hoe voormalig verzetskrant Trouw dat ons jarenlang terroriseerde met misbaksels als Elma Drayer en Perdiep Ramesar die hele shariawijken en jihadbelten bij elkaar loog vandaag reclame maakt voor de nazis van AZC_Alert…
Want ook die lui zijn geen ‘bezorgde burgers voor wie de grens bereikt is’ of dat soort gelul: het zijn nazis en uit hen worden straks de bewakers voor de concentratiekampen geronseld.
Gatverdamme, wat is dit ook een smerig landje geworden.

op 01 10 2015 at 12:20 schreef leo schmit:

Ik word een beetje sentimenteel: toen ik 21 jaar oud was ging ik samen wonen met mijn lieve vriendin van 17. Mooiste tijd van mijn leven.

op 01 10 2015 at 13:25 schreef Ralph van der Geest:

Kijk lieve mensen, nóg een bezorgde burger voor wie de grens bereikt is. En ze is nog werkzaam bij de politie ook:
https://twitter.com/domblond2/status/649292142167388160

op 01 10 2015 at 16:39 schreef p.wielaard:

Pyt, Het was Churchill.

op 01 10 2015 at 23:46 schreef excellentie zwembad:

Kinderen begrijpen wél de nieuwste trends

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/154266/Onbekenden-bekladden-Prins-Bernhardhoeve-met-hakenkruisen-en-White-Power

op 02 10 2015 at 09:09 schreef Pyt van der Galiën:

@wielaard

Nee, dat is een domrechts verzinsel. Churchill heeft nooit iets dergelijks gezegd. Zie de link in mijn vorige artikel.

op 02 10 2015 at 10:24 schreef babs:

Fuck you, Pyt. Dat onderbouwt maar en geeft linkjes naar bronnen. Het was Churchill en nou bek houden. En moslims zijn criminele pedo’s. Grenzen dicht, ze verkrachten onze blonde dochters!!!

op 02 10 2015 at 15:25 schreef Henkie:

Kijk Babs dat is nou een goeie

https://4.bp.blogspot.com/-zKbzEZEDyss/UdW3Yq8QEnI/AAAAAAAAA0Y/SRu7FebIlBQ/s600/gooisestront1.png

op 02 10 2015 at 16:44 schreef René de wit:

Wat een stelletje linksche gutmenschen hier!
Alles ontkennen, elke vorm van kritiek als islamhaat wegzetten, niets geloven wat niet in eigen straatje komt.
En maar andersdenkende wegzetten als nazis , fascisten , racisten , etc.
Niet alles is waar, soms wordt opgeblazen, maar dat doen de linksche net zo hard met hun vrome naïeve praatjes. Maar feiten mag je best bespreekbaar maken

op 02 10 2015 at 16:52 schreef Ren:

Nu lees ik dat sommige linksche gutmenschen hierboven pvv’ers willen deporteren….
En maar krijsen als er een gezonde kritiek is.
Kinderbrieven worden hierboven helemaal weggerelativeerd.
Probeer je eens in te voelen als het met jezelf was overkomen, of als het in de katholieke kerk was gebeurd…
zo subjectieve verontwaardiging hierboven!
En zeggen dat kinderbrieven prima hier kunnen zijn want hier kunnen ze tenminste scheiden…nou, dan heb je er echt helemaal niets van begrepen! Zoveel moslimvrouwen en meisjes zitten hier in Nederland emotionele gevangen , en uitbreken gaat gepaard met dreiging van eerwraak. De groep is veel sterker bij de islam,

op 02 10 2015 at 17:05 schreef Ren:

Eens kijken als al het stemvee zich massaal gaan keren dmv geweld tegen linkse homoseksuelen, vrouwen, anders gelovigen . Dan wordt er anders gepiept, maar dan is het wel te laat.
Verwacht dan geen hulp meer van mensen die anders denken maar jullie nu demoniseren

op 02 10 2015 at 18:21 schreef Roland:

Nou, nou, René,

Er worden hier snel grote woorden gebruikt, maar ik ben niet de enige hier die atheïstisch is en pedopriesters net zo eng vind als pedo-imams.

Na 2.000 jaar katholiek imperialisme (“missiewerk”, há!) is het nu de islam die wat harder op de trommel roffelt en daarbij deels zeer enge opvattingen blijkt te hebben.

Niet iedereen vindt dat de (‘politieke vorm van’) Islam
– een verderfelijke cultuur is
– die hier niet welkom is,
– die niet voor rede vatbaar is en
– die desnoods gewapend moet worden bestreden.

Veel van de tegenstanders van die opvattingen vind je dus hier en als je door de scheldwoorden heen leest zijn ze goed geïnformeerd en schrijven ze vaak goed.

En zoals kritiek op Israël erg snel antisemitisme genoemd wordt, wordt kritiek op de islam meteen islamofobie of racisme genoemd. Beiden om dezelfde reden dom.

op 03 10 2015 at 15:20 schreef Sasha Berkman:

Rene, gutmench is pure naziretoriek.

op 03 10 2015 at 19:36 schreef Sasha Berkman:

“En zoals kritiek op Israël erg snel antisemitisme genoemd wordt”
De figuren die deze drogredenen gebruiken, hanteren, in stand houden, zijn geen haar beter dan nazis. Kun je dat svp bevestigen?

op 03 10 2015 at 20:45 schreef Roland:

@Sasha:
Eh, nee, ik zei het precies goed;)

Ik vind mensen die critici van de Israëlische politiek meteen, vanuit een reflex, antisemieten noemen een beetje dom. Zoals ik ook mensen die Islamcritici meteen, vanuit een reflex, racisten noemen, een beetje dom vind.

Het is leuk een retorisch trucje om je tegenstander goedkoop mee weg te zetten, zinvol discussiëren is het niet.

Nazi’s zijn veel dommer, maar ook kwaadaardiger. Onder islamcritici en Israel-critici zullen er best wat zitten, en onder degenen die hen beschuldigen van racisme ook.

op 05 10 2015 at 22:46 schreef Sasha Berkman:

Dommer yes, kwaadaardiger kan ik niet bevestigen. Ik zie eigenlijk geen verschil.

op 06 10 2015 at 20:31 schreef Roland:

Hang me niet op aan exacte definities; ik heb het niet nagezocht.

Voor mij is een racist iemand die andere mensen (‘rassen’) vanwege bepaalde groepskarakteristieken (die misschien niet eens altijd aanwezig zijn) wegzet als minderwaardig. Maar hij kan verder van alles denken en op elke partij stemmen. Sterker nog, ik vermoed dat alle mensen vooroordelen hebben en in sommige opzichten racistisch zijn.

Een nazi heeft daarnaast bepaalde, niet altijd even goed gearticuleerde, ideeën over de staatsinrichting: sterk leger met mooie parades, veel politie met ruime bevoegdheden, een aansprekende leider en een grote mate van overheidsingrepen in de economie, al of niet via vakbonden of grootbedrijf.

Ja, kwaadaardiger.

op 08 10 2015 at 03:56 schreef ralph seewald:

HAHA, waarom geen 3 jaar haha die gekke nederlanders, val allemaal lekker dood.

Mag een man in Nederland seks hebben met zijn minderjarige bruid?
Ja, dat mag. Op grond van artikel 245 Sr mag een volwassen man seks hebben met een kind vanaf twaalf jaar, mits ze getrouwd zijn, zo meldt het CKM in een artikel over kindhuwelijken. Als ze niet getrouwd zijn, staat hier een gevangenisstraf op van acht jaar. Bij de Nederlandse erkenning van een huwelijk met een kind onder de zestien jaar, is dus ook de seks met het kind gelegaliseerd.

op 08 10 2015 at 23:28 schreef Sasha Berkman:

Ronald: Nee, niet waar. Waarom beweer je dergelijke onzin. Zionisttische praktijken zijn niet minder fascistisch dan nazi-praktijken.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS