Home » Archief » Knappe man


[02.07.2011]

Knappe man

Peter Breedveld


Illustratie: Henry Scott Tuke

Maxime Verhagen ken ik al heel lang. Toen ik nog voor een Rijswijks sufferdje werkte – de leukste baan die ik ooit heb gehad, al betaalde het beroerd – was hij nog gewoon Kamerlid en heb ik hem eens geïnterviewd over een voorgenomen gemeentelijke herindeling. Het was bij hem thuis, hij at een broodje kaas en sprak met volle mond.

Veel later speelden onze zoons – ze zaten samen in de klas – wel eens bij elkaar thuis, dus in dat verband belde ik ook nog wel eens bij hem aan. Hij groette altijd heel hartelijk als we elkaar tegenkwamen op straat, enthousiast zwaaiend. Totdat hij daar opeens mee stopte en net deed of hij me niet kende. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat hij mijn site wel eens had gelezen, waarop in pittige bewoordingen het multiculturele discours werd gehekeld.

Maar dat kan het bij nader inzien niet zijn. Verhagen likt immers de schoenen van Geert Wilders en die gaat wel wat verder dan ik, dacht ik. Door de koran het Mein Kampf van de moslims te noemen, ze verdacht te maken als vijfde kolonne van de Jihad, als bloeddorstige antisemieten en als de oorzaak van alles dat mis is met de wereld.

Moet u nagaan: ik werd niet zo lang geleden extreemrechts genoemd omdat ik vond dat we geen naakt van de muur moesten halen en geen oraties moesten censureren uit angst voor de moslims. Ik wil nu wel bekennen dat ik soms aan mezelf twijfelde! Overschreed ik echt geen fatsoensgrenzen, vroeg ik mezelf soms af. Zelfs Lousewies van der Laan zei dat ik af en toe over de grenzen van de goede smaak heenging en ik vond haar al behoorlijk ver gaan, soms!

Ik blijk me voor niks zo druk te hebben gemaakt. Verhagen predikt nu enthousiast de buitenlanderhaat en verklaart de multiculturele samenleving als mislukt. In het Volkskrantmagazine van vandaag wordt hem gevraagd wat hij ervan vindt dat – mede door toedoen van de PVV – moslims de vreselijkste dingen naar het hoofd wordt geslingerd. Zegt-ie doodleuk: ‘Wilders krijgt ook vreselijke dingen naar zijn hoofd geslingerd vanwege zijn standpunt over Griekenland.’ Op de vraag of hij Wilders wel eens maant op te houden met suggereren dat moslims een gevaar zijn omdat ze de sharia willen invoeren, antwoordt hij dat er toch ook mensen zijn die de sharia willen invoeren.

Met andere woorden: Wilders heeft gewoon gelijk. Moslims zijn een gevaar, de angst voor buitenlanders is terecht. En dan wél aan het eind van het interview krokodillentranen huilen omdat CDA-dissidenten Ferrier en Koppejan de moslim Coskun Çörüz ‘lieten vallen als een baksteen’ door tegen het gedoogakkoord te zijn. ‘Zij hadden het morele gelijk: wij weten wat goed is voor moslims’, klaagt Verhagen tegen de Volkskrant.

Merk op wat een draai Verhagen opeens maakt. Ongevoelig als het gaat om de dingen die Wilders moslims naar hun hoofd slingert: ‘Is toch ook zo?’, ‘Wilders krijgt óók veel naar zijn hoofd geslingerd!’ Maar bij het verdedigen van zijn duivelspact doet het ‘m opeens pijn dat twee CDA’ers zomaar tegen de wil van een moslim ingaan: ‘Çörüz kreeg alles over zich heen omdat hij als moslim “ja” ging zeggen tegen het akkoord.’

Ergens is het nog wel knap ook, hoe Verhagen zijn samenwerking met moslimvreter Geert Wilders weet te verkopen als het mooiste wat iemand ooit voor de moslims heeft gedaan – kijk maar, moslim Coskun Çörüz steunt het akkoord! Hij vindt het zelfs ‘fantastisch’! – en juist de critici van die samenwerking wegzet als een stelletje moslim-bashers!

Dan ben je echt goed. Dan heb je het politiek bedrijven in de vingers. Het is vies, het is smerig, het is hypocriet, het is zo fout als maar kan, maar het is ook heel erg knap. Verhagen is een knappe man. Een knappe, glibberige, vieze man.

Peter Breedveld verklaart het christendom als totaal mislukt. Hadden we tweeduizend jaar geleden al mee moeten stoppen.

Peter Breedveld, 02.07.2011 @ 15:29

[Home]
 

123 Reacties

op 02 07 2011 at 15:37 schreef Rob:

Zo goed is hij niet. Je zegt het zelf al: “Met andere woorden: Wilders heeft gewoon gelijk.” Welke partijleider zegt nu zoiets over zijn onmiddellijke concurrent?
Nee, Maxime sleurt het CDA dieper het dal in. Ik ben er blij mee, ik heb nooit iets van die partij gemoeten, maar een knappe man is Verhagen niet. Hij gaat de geschiedenis in als de man die de christendemocratie in Nederland de nek omgedraaid heeft.
Dat zou een standbeeldje waard zijn als het zijn bedoeling zou zijn geweest.

op 02 07 2011 at 15:45 schreef Wilma:

Ik blijf dat een rare kramp vinden van politici om de multiculturele samenleving als mislukt af te doen. De multiculturele samenleving is een feit, we leven er in en ook als hier geen allochtoon zou wonen zouden we nog zo’n regionale diversiteit hebben dat we geen nationale monocultuur zouden ontwikkelen.
Het gaat om hoe je je beweegt in die pluriforme samenleving, of je beseft welke eisen zo’n samenleving aan je burgers stelt en of jij en je collega-politici dat vorm weten te geven in wetgeving (en vooral wat timmer je niet dicht met wetten) en uiting geven aan normen en waarden in het debat.

Maxime snapt het gewoon niet. Dus hij komt er achter dat heel veel mensen niet zo veel op hebben met ‘den vreemde’. Dat was altijd al zo, dat blijft ook altijd zo. Moeten we dan volgens hem met zijn allen daar maar in vast gaan roesten of moeten we gewoon verder en er wat van maken?

op 02 07 2011 at 15:47 schreef Misantroop:

Het is de laatste strohalm van het CDA. Ze -moeten- nu vol op het kerkorgel (hahaha), willen zij niet bij de volgende verkiezing volledig worden weggevaagd. Niet dat ik denk dat het zal helpen verder. Het CDA heeft geen goede, slimme, charismatische leider zoals de PVV die heeft.

Die laatste zin was deels cynisch. Of sarcastisch. Haal dat immer door elkander.

op 02 07 2011 at 16:37 schreef johan eldert:

Toch knap dat je als CDA al in het politieke graf ligt, weer opstaat om vervolgens het graf nog verder uit te diepen. Inderdaad. Verhagen is knap heel knap dat hij dat kan presteren. Alleen niet knap genoeg om te beseffen dat hij daarmee niet de overgelopen CDA zieltje mee terug wint. Want waarom zou je nog CDA stemmen als deze hetzelfde roept als de PVV? Tijd om schoon schip te maken op Rechts. Exit CDA.

op 02 07 2011 at 17:08 schreef Charles de Gaulle:

De multiculturele samenleving IS mislukt, dat is reeds gezegd door David Cameron (Eng.), Angela Merkel(Dui.) en inderdaad ook door Wilders.Het heeft heel lang geduurd maar eindelijk komt men tot inzicht.
In alle grote Europese steden zijn inmiddels no-go-areas en paralelsamenlevingen ontstaan.Natuurlijk kan een mens het blijven ontkennen, maar eenieder die weleens buiten komt weet dat het tegen beter weten in is.
Dat erkennen en oplossingen voor bedenken is geen racisme maar realisme.
Een gedeelte van de oplossing is het afremmen van immigratie en het bevorderen van remigratie.
Overigens ligt de tijd dat Peter Breedveld ten onrechte rechts werd genoemd jaaren achter ons.Dat is inmiddels wijd en zijd bekend.

op 02 07 2011 at 17:21 schreef Kar:

@johan eldert “Want waarom zou je nog CDA stemmen als deze hetzelfde roept als de PVV?”

Mocht de PVV zichzelf opblazen (kan zomaar gebeuren als een van de schandaaltjes eens uit de hand loopt)
dan staat het CDA daar met open armen, en zegt “wij hebben altijd al hetzelfde geroepen, en wij zijn wel fatsoenlijk. Keert terug naar de heirschare.”

Zo rattig is men wel.

op 02 07 2011 at 17:22 schreef Dagtaak:

Heftig verhaal! Maar ook met kromme tenen de speech gelezen en zijn optreden bij KVDB gezien..

op 02 07 2011 at 18:50 schreef Peter:

Hoe weet jij eigenlijk dat ik ten onrechte rechts word genoemd, Ghoul?

op 02 07 2011 at 19:11 schreef Hans Langbroek:

Steeds meer zaken worden in een links-rechts verdeling gestopt, terwijl ze er niets mee te maken hebben.

op 02 07 2011 at 19:19 schreef Bertus:

Precies Hans Langbroek,steeds meer zaken zitten in een links-rechts verdeling,dankzij links.

op 02 07 2011 at 19:25 schreef Peter:

Precies! Er wordt teveel gedacht intermen van ‘links’ en ‘rechts’ en dat komt door RECHTS! Rechts polariseert!

op 02 07 2011 at 19:34 schreef Bertus:

De verklaring waarom het door links komt is simpel,te hoog knuffelgedachte en dat al omstreeks de jaren 60,dus duidelijk de SCHULD van links.Met andere woorden,als links niet bestond was er ook niets aan de hand,zelfs geen polarisatie!

op 02 07 2011 at 19:36 schreef Frans Weerts:

Als je de partijleiding overlaat aan een room-katholiek uit Zuid Limburg, dan moet je er niet versteld van staan dat alle partijpolitieke principes worden verkwanseld. Want dat is het rijke Roomse leven: je pist simpelweg naast de pot, vergrijpt je aan opportunisme en cliëntelisme; daarna biecht je de handel op bij meneer pastoor en met wat penitenties prevelen is alles weer okay.

Opgegroeid in de Oostelijke Mijnstreek spreek ik uit ervaring. Hypocrisie is daar een levenswijze. Geen wonder dat de appendix van ons land de meeste PVV-stemmers telt.

Ik beschouw het als een amechtige poging van Verhagen om de PVV-kiezers los te weken uit de klauwen van Wilders. Ook al een Roomse Limburger.

Op mijn 15e vertrok ik definitief uit het bronsgroen eikenhout, omdat mijn pa de moed had om een puike baan van boven de grote rivieren te riskeren. Ik ben hem er nog altijd dankbaar voor.

De Move van Maxime Verhagen past in een lange traditie van farizeeërs, die in het CDA de politieke tempel misbruiken voor koehandel in principes.

op 02 07 2011 at 20:49 schreef Wabbit was here:

Grappig dat sommige van u menen dat als de PVV ‘ploft’ kiezers naar het CDA zouden uitwijken.

Wel eens aan gedacht dat een groot deel van de kiezers nu het liefst het kabinet, inclusief de PVV, zouden willen zien ploffen? En mocht in het uiterste geval blonde Greet afgeknald worden wat denkt u dan dat volgt?

Wel eens aan gedacht dat het scenario vanaf Fortuijn via Wilders doorloopt?

Salut.

op 02 07 2011 at 21:47 schreef Jon:

@Bertus
Noem mij een jaar dat links alleen aan de macht was. Wat nou links de schul..? Weleens gehoord van tijdgeest?
In verkeerde kaders denken is dom en vals. Dat hebben we toch inmiddels WEL geleerd?

op 02 07 2011 at 21:50 schreef Jon:

Ik vind het vreemd dat mensen denken dat de PVV ploft. Ga maar eens op geenstijl, powned, telegraaf kijken als er weer een incident is in de PVV. De partij wordt in de reacties met hand en tand (en Verhagen-achtige jijbakken) verdedigd. Het lijkt wel een geloof. Feiten doen er niet toe. Ben benieuwd hoe lang dat duurt, maar het is vooralsnog hardnekkig.

op 02 07 2011 at 22:39 schreef Wabbit was here:

Inderdaad, U bent benieuwd hoelang dat duurt…

Zolang als nodig. Wie er werkelijk toe doet is die na hem komt. Dan zal pas écht iets veranderen.

op 02 07 2011 at 22:56 schreef Bertus:

@Jon,rechts voor zover we het rechts kunnen noemen en waar overigens niks mis mee is had geen rechts hoeven te zijn,totdat er een stelletje knuffelaars en bobo’s het in kop kregen om de wereld op zijn kop te zetten,en die noemen we links,van oudsher was Holland eigenlijk rechts,dus links is de schuld van alles.

op 02 07 2011 at 23:09 schreef Bertus:

Bovendien @Jon,je noemt nogal een paar draaikonterige media sites op geenstijl, powned, telegraaf.Zo veranderlijk als het weer.

op 03 07 2011 at 00:08 schreef Jon:

@Bertus
Dit wordt een semantische discussie. Ik noem het tijdgeest. Ook rechtse partijen waren een tijdlang softer/bang hardvochtig te zijn. Maar of dat de schuld van links is? Nee. Dan redeneer je wel heel erg kort door de bocht. Check nog maar even wat links is.

op 03 07 2011 at 00:23 schreef Bertus:

Vreemd @Jon om het semantisch te noemen,ik zal dat maar terzijde zetten,jij heb in ieder geval weinig
empathisch vermogen,dat blijkt wel,kan ik wel kort door de bocht zijn maar ben een man van weinig woorden,want veel woorden zijn niet nodig en als je slim bent,wat ik toch wel mag verwachten van een linksche extremist zou ik als ik jou was zelf eens gaan onderzoeken wat links is,ik weet het al.

op 03 07 2011 at 00:27 schreef Beukman:

@ PB
Dan ben je echt goed. Dan heb je het politiek bedrijven in de vingers. Het is vies, het is smerig, het is hypocriet, het is zo fout als maar kan, maar het is ook heel erg knap. Verhagen is een knappe man. Een knappe, glibberige, vieze man.

Die conclusie deel ik. Verhagen is een niet te onderschatten Roomse gluipkop, die misschien zelfs Van Agt kwalitatief nog voorbijgaat door zijn veel economischer taalgebruik. Het is allemaal theater, en je krijgt geen vat op wat echt is en wat gespeeld – zie zijn tranen tijdens het CDA-congres. Echt knap.

Uitgerekend Wilders had het snedigste commentaar op de ausländerfeindliche beweringen van Maxime:
“Je moet wat als je op 13 zetels staat.”

op 03 07 2011 at 00:39 schreef Bertus:

Oh ja @Jon “Ook rechtse partijen waren een tijdlang softer/bang hardvochtig te zijn” precies,waren,maar dat is geweest,Nederland is toe aan verschoning,het werd tijd en daar moet de linksche mens aan wennen,geloof me,het went, heeft even tijd nodig.

op 03 07 2011 at 01:20 schreef Jan L.:

De multiculturele samenleving heeft nooit bestaan en zal er ook nooit komen.daar is het(culturele)verschil tussen het hoog ontwikkelde vrije westen en de arabische landen,die nog steeds doorspekt zijn van de fascistische invloed van het germaanse rijk,te groot voor.
Verhagen heeft dat diep in z’n hart,net als vele Nederlanders altijd al geweten maar durft het nu pas na de uitspraak omtrent Wilders uit te spreken, het blijft een godvrezend man.

op 03 07 2011 at 09:49 schreef J.vanDijkS:

“De multiculturele samenleving heeft nooit bestaan en zal er ook nooit komen.”
Die multiculturele samenleving bestaat al en zal nooit ophouden te bestaan. Alleen domme idioten ontkennen het bestaan ervan, en ja, Verhagen is zo’n domme idioot, net als jij Jan.
Zelfs in dat domme commentje van jou spreek je jezelf al tegen: “daar is het(culturele)verschil tussen het hoog ontwikkelde vrije westen en de arabische landen,die nog steeds doorspekt zijn van de fascistische invloed van het germaanse rijk”

op 03 07 2011 at 09:56 schreef Peter:

Dit is dan vrije meningsuiting:

de arabische landen,die nog steeds doorspekt zijn van de fascistische invloed van het germaanse rijk

Iedere mensachtige mag zomaar alles roepen. Het hoeft niet waar te zijn, het mag zelfs baarlijke nonsens zijn. Het is geen mening, het is gewoon onzin, en dat moeten wij dan met argumenten gaan bestrijden. Dit alles ten koste van de moeite en de tijd die we kunnen besteden aan discussies die wél interessant en intelligent zijn.

Ik zeg: onbeperkte vrije meningsuiting voor mensen met hersens en een algemene ontwikkeling die naam mag hebben. Mensen als ik dus. Telegraaflezers moeten hun smoel houden en de beslissingen accepteren die wij voor ze nemen.

Het staat nota bene in de bijbel:

Gij doet hem heersen over de werken Uwer handen; Gij hebt alles onder zijn voeten gezet; Schapen en ossen, alle die; ook mede de dieren des velds.

Amen.

op 03 07 2011 at 10:10 schreef Jon:

@Bertus
Met jou valt niet te discussiëren hier. Je trekt al de verkeerde conclusie over mij door je vooringenomenheid. Laat staan over de rest.

op 03 07 2011 at 10:24 schreef Rob:

“In alle grote Europese steden zijn inmiddels no-go-areas en paralelsamenlevingen ontstaan.”

Die zijn er altijd geweest “De Gaulle”. Dat heetten vroeger sloppenwijken en daar zijn boeken over vol geschreven. Londen rond 1900, de Jordaan, de Marollen, Katendrecht, en ook het huidige, zeer autochtone Napels heeft grote no-go areas.
Het een heeft alweer niks met het andere te maken.

Voorts is wat rechtspopulistische politici zeggen over de multiculturele samenleving uitsluitend een bewijs van hun eigen populisme. Mij een biet wat Merkel zegt. Merkel is een CDA-troela, we weten dat die alles zeggen om maar vooral aan de macht te blijven.

op 03 07 2011 at 10:57 schreef smeets:

Frans Weertz,

Het beeld dat jij schetst bestaat al dertig jaar niet meer. De kerken zijn leeg en vergrijsd. Men is in de Oostelijke Mijnstreken van God los. Ik kom nog met enige regelmaat in het gebied. De oostelijke mijnstreken kenmerken zich vooral door een hoge criminaliteit en anti autoritair gedrag.. Het verbaast me iedere keer wat een tuig daar woont. Het Roomsche leven bestaat niet meer.
Om de ommezwaai van Verhagen nou hieraan op te hangen. Natuurlijk komt hij uit een partij die in zijn hypocratie decennia de baas was in Limboland. Maar dat soort gedraai zie je ook bij de sociaal democraten.

op 03 07 2011 at 11:05 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Gelukkig scoort het CDA in de peilingen niet goed. Ze winnen de naar de PVV overgestapte kiezers vooralsnog niet terug. De VVD scoort helaas wel met hun onliberale intolerante beleid. Maar het volk is dan ook zeer intolerant en de VVD heeft er blijkbaar geen enkele moeite mee dit enkel te versterken in plaats van tegen te gaan. Walgelijke partij.
Wat het CDA betreft. Ik ken diverse CDA-stemmers en degene die ik ken zijn allemaal tegen de PVV. Mijn ouders stemmen altijd CDA maar veel anderen die ik ken ook. Zij staan nu allemaal in de kou, want bij het CDA is er een stroming die wel humaan is. Waar moeten die nu heen?
Een kennis op leeftijd, vriend van ouders, hoorde ik zeggen: ‘nu gaan zijn ze tegen de mohammedanen, ik heb nog meegemaakt dat ze tegen de Joden waren’. Ik zei, had peilingen al gelezen: ‘uw CDA gaat voor stemmen wat de gedoogcoalitie betreft’. Hij dacht van niet want hij geloofde niet dat het CDA daar voor kon zijn.
Ik heb het hier over de oude CDA-achterban, letterlijk oud qua leeftijd. Die worden nu massaal verraden en hebben vele jaren op het CDA gestemd.

op 03 07 2011 at 11:15 schreef Charles de Gaulle:

@Jon.
Er is nooit een periode geweest dat links alleen aan de macht was, net zo min als er een periode is geweest dat rechts aan de macht was.
Er is in een parlementaire democratie nagenoeg altijd een coalitie nodig.
De kabinetten waar de PVDA in zat zijn echter wel altijd gedomineerd door links.
En ja, het is aan de liberalen te danken dat er hier gastarbeiders kwamen, maar het zijn de linkse partijen geweest die het gefaciliteerd hebben dat deze gastarbeiders toegang kregen tot ons sociale stelsel, en de mogelijkheid tot gezinshereniging.
U weet wel, de tijd dat den Uyl de aardgasbaten nog omzette in uitkeringen.
De tijd ook dat men van gastarbeider veranderde in immigrant.
Er is ooit een prachtige column over geschreven door Pamela Hemelrijk genaamd “Flatgebouw Nederland”.(Die is trouwens nog te vinden op internet bv. op de libertarische site http://www.Vrijspreker.nl)

op 03 07 2011 at 11:47 schreef Charles de Gaulle:

Excuses, ik gaf de verkeerde site op voor de columns van Pamela Hemelrijk.
Dit had moeten zijn;
http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=979

op 03 07 2011 at 11:59 schreef Pyt van der Galiën:

Monsieur De Gaulle, het enige kabinet dat we met wat goede wil als ‘links’ kunnen bestempelen, was het kabinet Den Uyl.

In ALLE andere kabinetten waaraan ze deelnam nam de PvdA altijd een minderheidspositie in. Waar u die ‘dominantie’ van links vandaan haalt, is me een volstrekt raadsel. Kunt u toelichten waaruit die dominantie blijkt?

Uw opmerking dat ‘linkse partijen gefaciliteerd hebben’ dat deze gastarbeiders toegang kregen tot ons sociale stelsel is ook al onjuist. Links heeft in Nederland nooit over een parlementaire meerderheid beschikt, het is altijd een minderheid geweest. Tenzij u van mening bent dat het CDA en haar voorlopers tot politiek links gerekend zouden moeten worden.

Over de opbouw van de naoorlogse verzorgingsstaat bestond nagenoeg kamerbrede consensus (ook bij de VVD), een consensus die grotendeels terug te voeren was op het streven een herhaling van de gebeurtenissen van de jaren ’30 te voorkomen. Men dacht door bestaanszekerheid te bieden aan alle burgers politieke radicalisering te kunnen voorkomen (lees: het overlopen naar de communisten). Dat was waarschijnlijk nog niet eens zo slecht gezien. Het is misschien geen toeval dat de recente politieke radicalisering samenvalt met de afbouw van de verzorgingsstaat.

Overigens: wanneer was dat, de tijd dat Den Uyl de aardgasbaten omzette in uitkeringen?

Met Pamela Hemelrijk’s column ben ik bekend. Hoewel ik me als libertair socialist niet meteen geroepen voel de verzorgingsstaat ten koste van alles te verdedigen, moet ik toch zeggen dat ik haar suggestie dat de verzorgingsstaat ons op de rand van de afgrond heeft gebracht kolderiek vind. Nederland is een stinkendrijk land en bevind zich in de verste verte niet aan de rand van de afgrond.

op 03 07 2011 at 12:14 schreef Bertus:

@Jon ik had geen ander antwoord verwacht,de combinatie van je denkwijze en bijdragen zeggen mij genoeg en vertonen weinig empathie,ik blijf bij mijn overigens juiste standpunt.

op 03 07 2011 at 12:56 schreef Hamlet:

Allemachtig Breedveld..Wat is er in het verleden gebeurt. Waarom ben je een blankemensenhater geworden. Heeft er soms iemand je lollie gepikt, en hebben ze je daarna uigelachen ofzo..En zeg eens eerlijk..Als je dat kunt tenminste..Zou jij willen dat de sharia ingevoerd word..Vertel eens wil jij dat. Wees eens een keer in je leven eerlijk.

op 03 07 2011 at 13:01 schreef Jan L.:

“de arabische landen,die nog steeds doorspekt zijn van de fascistische invloed van het germaanse rijk”

wat is er mis met deze zin ? worden de arabische landen dan niet geleid door fascistische regimes ? is Mein Kampf er niet vrijelijk te koop ? is het Palestijnse vraagstuk niet verweven met het germaanse rijk ? google eens op hitler en moslims en ontdek de paralellen tussen toen en nu.

op 03 07 2011 at 13:11 schreef Bigpete:

Nederland is een stinkendrijk land
Een land met een staatsschuld van ruim 377 miljard euro, een rentelast van zo’n 13 miljard en een financieringstekort is geen rijk land.

op 03 07 2011 at 13:44 schreef Peter:

Goed Hamlet, dan zal ik voor één keer eerlijk zijn. Jij bent dat tenslotte ook, vanachter je pseudoniempje. Sein Martijn Koolhoven maar alvast in:

Ja, ik wil graag dat de sharia wordt ingevoerd. Samen met mijn geliefde werk ik al jaren aan de stichting van kalifaat Hollandistan. En we liggen lekker op schema!

op 03 07 2011 at 13:51 schreef dick jansen:

Nederland heeft nooit een multiculturele samenleving gehad, wel altijd een multiculturele langselkaarheenleving. Politiek, sociaal, religieus en tegenwoordig komt daar etnisch bij. De aard van het beestje, denk ik.

op 03 07 2011 at 14:26 schreef Charles de Gaulle:

@Pyt van der Galiën.
U “vergeet” gemakshalve dat dr.Willem Drees van 1948 tot 1958 minister-president is geweest (waarover van mij geen kwaad woord,hij was waarschijnlijk de beste die we ooit gehad hebben)
De dominantie die ik bedoel is niet altijd afhankelijk van het hebben van een meerderheid.
Ongeveer zoals je nu ziet aan het CDA dat als één der grootste verliezers van de verkiezing toch zitting heeft in het kabinet, en dat dan ook nog met een nagenoeg gelijk aantal ministersposten als de grote winnaar de VVD.
Zoals u ongetwijfeld weet was den Uyl minister-president van 1973 tot 1977.
Hij was ook degene die ons aardgas verkocht met langlopende contracten, de grootste politieke blunder ooit in Nederland begaan.
Het CDA is een middenpartij die behoorlijk linkse periodes heeft gekend, net zoals onze “rechtse” partij de VVD onder Dijkstal.
De prijzen van gas zijn net als die van olie sterk fluctuerend, en zeker in die tijd eigenlijk alleen maar aan het stijgen.
Of Nederland écht zo stinkendrijk is is als u beweert, daar dreigen we binnenkort achter te komen als Griekenland alsnog failliet gaat en er in ons land grote problemen gaan ontstaan met pensioenfondsen.
De pensoenfondsen zullen niet, zoals de banken, overeind gehouden gaan worden en mensen terugwerpen op alleen AOW en dat is zeker geen vetpot.Weg Zwitserlevengevoel!
Overigens hoe een mens libertair socialist kan zijn is mij niet duidelijk, naar mijn idee is het of het één of het ander.
Zoals Ayn Rand ooit zei;Communisme en socialisme zijn in wezen gelijk.
Het enige verschil is dat communisme via bruut geweld wordt afgedwongen en socialisme via de stembus.

op 03 07 2011 at 14:28 schreef Hans Langbroek:

Alle landen ter wereld zijn langselkaarheenlevingen. Het is even kunstmatig niet zo geweest in de op Sovjetbasis geregeerde landen, maar blijkbaar gedijt de langelkaarheenleving onderhuids evengoed verder in dat soort omstandigheden. Als die omstandigheden stoppen, begint het langselkaarheenleven weer.

Misschien is het goed het multiculturele ideaal zoals het bestaat/bestond los te laten, en ons meer te gaan richten op beheersing van wat is.
Én misschien is het goed om met de door sommigen zo geroemde VOC-geest nadelen van een dergelijk samenlevingssysteem om trachten te buigen naar voordelen. Bijvoorbeeld door degenen met verschillend bloed proberen in te zetten in voordelige win-winbetrekkingen met de landen van herkomst van de diversbloedigen.

Overigens speelt het multidrama op de dagelijkse knoestige arbeiderswerkvloeren lang zo’n grote rol van betekenis niet als dat media als internet en kranten doen voorkomen dat het speelt. Polen, Yoegoslaven, Duitsers, Afrikanen: het werkt en schaft doorgaans allemaal gewoon leuk en normaal samen zonder het gezeik wat je allemaal leest dat er is.

op 03 07 2011 at 15:09 schreef Yvonne:

@Bertus

“@Jon ik had geen ander antwoord verwacht,de combinatie van je denkwijze en bijdragen zeggen mij genoeg en vertonen weinig empathie”.

Ik denk dat er een foutje is ingeslopen. Even de boel opschonen. Is het niet mijn denkwijze en mijn bijdragen die weinig empathie vertonen?

op 03 07 2011 at 15:42 schreef Pyt van der Galiën:

Nee hoor, monsieur De Gaulle, libertair socialisme is al heel oud: http://en.wikipedia.org/wiki/Libertarian_socialism

Tot de opkomst van de Leninistische variant van het marxisme zagen vrijwel alle socialisten – inclusief Marx – zichzelf als ‘libertair’. Zelfs Lenin voelde zich in ‘Staat en Revolutie’ (geschreven in 1917) uit opportunistische overwegingen nog gedwongen een libertaire variant van het socialisme te omhelzen. Uiteraard alleen op papier. Ayn Rand begreep – afgaande op de door u geciteerde uitspraak – erg weinig van socialisme en communisme.

Ik neem aan dat uw opmerking dat Den Uyl aardgasbaten omzette in uitkeringen retorisch bedoeld is? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? De grote stijging van de werkloosheid vond niet onder het kabinet Den Uyl, maar in de jaren ’80 onder de kabinetten Van Agt en Lubbers plaats.

Over de verantwoordelijkheid van linkse kabinetten voor staatsschuld en begrotingstekorten, zie het volgende artikel: http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatsschuld-begrotingstekort-en-de-linkse-kabinetten/ Het uitspitten van de tabellen mag u zelf doen. U kunt zien dat staatsschuld en begrotingstekort het hardst oplopen onder CDA/VVD-kabinetten, niet onder het kabinet Den Uyl of de paarse kabinetten. De échte potverteerders komen van rechts.

@Grote Piet

De rijkdom van een land wordt niet afgemeten aan de staatsschuld of het begrotingstekort, maar aan het inkomen per hoofd van de bevolking. Dat is in Nederland erg hoog. Daar kun je van alles van vinden, maar zo doen economen dat.
Zolang de overheid in staat is de rente over haar leningen te betalen en aan het einde van de looptijd de schuld terug kan betalen, is een staatsschuld overigens geen enkel probleem, net zo min als jouw hypotheek voor jouw een probleem is, zolang je de aflossing kunt betalen. Wat uiteraard niet wil zeggen dat het nou zo verstandig is het begrotingstekort echt gierend uit de klauw te laten lopen, zoals Griekenland gedaan heeft.

op 03 07 2011 at 15:54 schreef Rob:

Ah kijk…

“Waarom ben je een blankemensenhater geworden.”

Want blanke mensen moeten voor elkaar op komen tegen bruine en zwarte en gele mensen? Want daar wordt de wereld beter van? Wat is dat voor achterlijk Neanderthalergelul? Blankemensenhater? ben je godverdomme wel helemaal goed bij je hoofd? Heb je je pilletje niet geslikt? Ben je gevlucht uit een TBS-inrichting?

op 03 07 2011 at 16:52 schreef Hamlet:

` Verhagen predikt nu enthousiast de buitenlanderhaat `

En dit is geen neanderthalergelul…enne verder..De Sharia…Wil je die ingevoerd hebben of niet…

Doet trouwens zeer he als iemand de waarheid raad over je…Waarom zou je anders gaan schelden en vloeken…Doen alleen menschemet lager IQ..Hebben niet de juiste woordenschat om echt in dialoog te gaan met andere mensen die lijnrecht tegen over hun ideeen staan…

Tot je volgende haatzaaisblogje….

op 03 07 2011 at 17:05 schreef You On A Gin:

Maar Hamlet, wat wil je nu eigenlijk zeggen dan? Vergeef me, maar dat is mij niet helemaal duidelijk.

op 03 07 2011 at 17:20 schreef MNb:

Grote Piet komt weer eens met feiten waarvan hij het de moeite niet waard vindt er behoorlijk over na te denken. Volgens hem is Kameroen rijker dan Nederland, want dat heeft een staatsschuld van 10% van het BNP tegen Nederland ruim 60%. Ik veronderstel dat hij zijn emigratie naar dat land voorbereidt en hoop dat hij vele PVV-ers meeneemt.

Als ik stukjes van Hamlet en ander PVV- en/of GS- en/of HVV-tuig lees word ik vanzelf blankemensenhater.

op 03 07 2011 at 17:44 schreef You On A Gin:

MNb, ha! Dat had ik toen ik voor het eerst met het fenomeen ‘jumpstyle’ werd geconfronteerd. Toen kon ik een hartgrondig “ik háát blanken!” niet onderdrukken. :-)
Maar ik meende het niet, hoor. Waarschijnlijk kunnen jij en ik slecht tegen idioterie. Enne, shit comes in all hues.

op 03 07 2011 at 17:51 schreef Hans Langbroek:

Blanke mensen haten op basis van wat een deeltje van die blanken doet, denkt, of op de speeltuin van internet krijst, is net zo gek als datzelfde doen bij niet-blanken.
Blanken haten om wat ze zeggen, en daar hun huidskleur bij betrekken, is puur en keihard racisme.

op 03 07 2011 at 18:17 schreef Sasha:

Blankenhaat is een natuurlijke reactie op het gebral van de PVv aanhang: de bruine stront.

op 03 07 2011 at 18:20 schreef Bertus:

@Yvonne”Ik denk dat er een foutje is ingeslopen. Even de boel opschonen. Is het niet mijn denkwijze en mijn bijdragen die weinig empathie vertonen?

Nee hoor,slechts een ondervinding,maar linksdenkend heeft doorgaans een slap karakter dat is een vast gegeven,willen niet graag de strijd verliezen lukt het ze niet dan haken ze af of worden agressief,gaan stampvoetend moeders schoot opzoeken,lol,ik heb daar nog begrip ook voor.

op 03 07 2011 at 18:37 schreef You On A Gin:

Sasha, nooit heeft méér dan een kleine 17% van de Nederlandse stemgerechtigden op PVV gestemd, waarvan die niet eens allemaal blank zijn. Iemand die op basis van zo’n percentage een heel ‘ras’ veroordeelt moet professionele hulp zoeken en wel direct.

op 03 07 2011 at 18:41 schreef You On A Gin:

Sorry, addendum:
mocht het percentage niet kloppen, nee, 20% is ook niet genoeg. 30% ook niet. 40% ook niet. Gewoon snotverdorie geen racist zijn, zo moeilijk is dat niet.

op 03 07 2011 at 19:30 schreef Hans Langbroek:

@You On A Gin op 03 07 2011 at 18:41

Juist, dat vind ik dus ook. Die paar pigmentkorrels meer of minder in de cellen van iemands buitenste orgaan… Om daar wát voor een visie die met denken te maken heeft aan op te hangen is te gek voor woorden!

op 03 07 2011 at 20:23 schreef You On A Gin:

@ Hans Langbroek
Ik zou dat zelfs naar levensovertuiging willen doortrekken. Er is niet één islam, net zoals er niet één christendom is, en de meeste joden zijn geen ‘zionisten’.
Het mooiste zou zijn om iedereen per individu op zijn eigen daden en woorden te beoordelen, hoewel ik erken dat het vrij menselijk is om anderen in hokjes op te delen.

op 03 07 2011 at 20:57 schreef Sasha Berkman:

You On A Gin: Ik stel alleen dat het een natuuurlijke reactie is. Net zoals ik het anti-blanken racisme in zuid-afrika kon begrijpen. Ik zeg niet dat het iets goeds is.

op 03 07 2011 at 21:06 schreef Yvonne:

@Bertus

Gelukkig hebben we de empathische knieschotenparade nog. We steken de moskee in de fik en we laten ze met een tandenborstel de straat schrobben. Zal ze leren. Geen geknuffel.

op 03 07 2011 at 21:29 schreef Yvonne:

@Hamlet

Je spreekt een aardig mondje over de grens. Knap hoor. Volgens mij hebben ze de Sharia al ingevoerd, ik zag laatst iemand zonder hoofd het zebrapad oversteken.

op 03 07 2011 at 21:55 schreef Jon:

@Bertus
Ik wil het niet maar je intrigeert me wel. Sar je als Wilders of ben je serieus?

op 03 07 2011 at 22:21 schreef You On A Gin:

Sasha, ik weet dat jij niet zo bent maar dat je het eenvoudigweg constateert. Dat heb je al eens uitgelegd, dus dit was geen aanval naar jou. Mijn punt sloeg dan ook niet op jou maar op die mensen waar het om gaat. Zelfde ‘soort’ mensen die een keer bespuugd, geïntimideerd zijn door kutkinderen op straat en daardoor besluiten om rabiate islamwatcher te worden. Iets met gebrek aan helicopterview of relativering aan hun kant?

op 03 07 2011 at 22:30 schreef Bertus:

op 03 07 2011 at 21:29 schreef Yvonne
Dat zijn jou woorden,ik zou toch iets humaner zijn,Back to the Roots,al het door jou opgenoemde kost geld.
@Jon,als je Wilders al niet serieus neemt,wat ik wel doe,moet je mij ook niet serieus nemen,het mag,het moet niet.

op 03 07 2011 at 22:55 schreef Jon:

@Bertus
Dan ben je dus serieus. Dank je. We denken anders. En ik vind het jammer dat je mijn overwegingen en conclusies afdoet als (extreem) links en dus slecht en dat ik alleen het licht nog moet zien. Dat komt arrogant over en zorgt voor een kloof.

Overigens. Ik neem Wilders wel serieus: hij heeft een visie, een strategie en middelen. Maar ik zie zijn sarren vooral als zijn behoefte (die hij tactisch slim inzet).

op 03 07 2011 at 23:08 schreef Hans Langbroek:

@YOAG op 03 07 2011 at 20:23: Idioot genoeg stoppen we zelfs onszelf in hokjes. Arbeider, links of rechts, Ajaxfan, modaler, twee-keer modaler, boze kunstenaar die subsidie wil, automobilist, christen, boeddhist, junkie, loser, allochtoon, slimmerik, en whatever wat nog meer.

Het grootste hokje waar we onszelf massaal ingepropt hebben na grondige hersenspoeling is de sekte die “Nederland” heet.
We menen dat de virtuele lijnen die in het verleden door andermans hebzuchtige machts- en geldbelangen toevallig zo geconstrueerd zijn, en die we grenzen noemen, ons scheiden en onderscheiden van anderen. We laten ons een eigen code aansmeren die we “Nederlandse taal” noemen, en zijn trotser op die taal dan op andere bestaande talen. Iedereen die binnen onze virtuele lijnen wil wonen en werken moet meedoen met dat hokje, en ook die code leren gebruiken. Anders rot-ie maar op.
We juichen om Beatrix en haar familie die nog steeds als een stel lintwormen mogen teren op het vrijwillig gedoneerde geld van de gehersenspoelde massa vanwege de prestatie van een ver familielid in het verleden 4 eeuwen terug, en die niet eens een voorvader van hen is.
We trekken oranje petjes over de oren om 11 afgevaardigden volledig uit onze plaat gaande toe te brullen als ze tegen anderen gaan voetballen, en voelen ons dan één in onze waan van dat oranje hokje en chef Bea. Ja, ook ik ga daar uiteraard volledig in mee als onderlaagsukkel zijnde.

Zo prakken we onszelf in al die hokjes, en in dat grote Hollandse hok van de oranjesekte, en gaan op een dag dood. Onze nakomelingen zetten de zaak dan voort als een soort generatie op generatie doorgaande grote Jim Jones idiotie.

op 03 07 2011 at 23:24 schreef Bertus:

@Jon,dan trek ik bij deze mijn woorden terug vwb extremist,in je laatste alinea kan ik het dan ook wel vinden op het sarren na,ik zou het prikkelen noemen.

op 03 07 2011 at 23:41 schreef Yvonneoverdreven antiracistisch usw:

@Bertus,

We kunnen ze natuurlijk ook extra belasting laten betalen.

op 03 07 2011 at 23:50 schreef You On A Gin:

Hans Langbroek
Interessant! Zie jij jezelf als een wereldburger?
Ikzelf heb maar gedeeltelijk Nederlands bloed, voor de rest ben ik import. Om het maar zo te zeggen: als dat nieuwe idiote voorstel van de PVV (pleonasme?) doorgang vindt, dan ben ik allochtoon, jottem!
Maar goed, ik denk dat mensen ook wel ergens bij willen horen. Je moet wel een extreem sterk karakter hebben om bereid te zijn er helemaal alléén voor te staan. Natuurlijk, de meest (ruim)denkenden onder ons zijn “hun eigen mensje”. Maar ik voel me een Nederlander, en min of meer ben ik daar ook best trots op. Sterker nog, indien alleen de paternalistische lijnen ertoe zouden doen, dan ben ik een Saks – mijn achternaam vindt zelfs haar oorsprong in de plek waar de eerste christelijke kerk door mijn voorvaderen is afgefikt, kun je nagaan.
Een béétje gezond nationalisme (of zelfs chauvinisme) vind ik helemaal niet erg. Dat is in elke natie normaal. Die landsgrenzen zijn er toch niet voor niets? We zijn hier geen Duitsers of Walen. Dat is niet voor niets (ja, ik ben inderdaad een grootneerlandist :-)).

Over het Huis van Oranje ga ik maar niet los. Laat ik het erop houden dat dit een stel roofridders waren die inderdaad ooit eens meegeholpen hebben om wat vervelende piemels de (toenmalige) landgrens over te schoppen. Ik gun het mensen best om eens per jaar met de tong uit de bek een vlaggetje te zwaaien, maar als Prins Pils ooit Koning Bier wordt, met alles wat erbij komt kijken, dan ga ik me hier een stuk minder thuis voelen.

op 03 07 2011 at 23:52 schreef MNb:

Zo is het, Gin. Zoals je weet mag ik hier graag Grote Piet, Sandro en jou pesten – eigenlijk iedereen, maar niet iedereen geeft me de kans – maar van dergelijke idioterie heb ik jullie nooit kunnen beschuldigen.

Hans Langbroek: kun je even omschakelen naar de sarcasmemode? Dan dringt het misschien door dat ik niet zo serieus was.
En wil je voor jezelf schrijven? Dat “we” en “ons” is ook zo’n goedkoop retorisch trucje. Ik heb nog nooit voor Bea gejuicht of een oranje petje opgedaan, al vind ik voetbal mits met mate genuttigd heel leuk – vooral tussen Ajaxfans (ik ben voor FC Twente) en Surinamers trouwens, want die geven de voorkeur aan Argentinië of Brazilië. Dat maakt het gezelliger.
Houd ook een keer op met poseren als onderlaagsukkel. Zoals we in Suriname zeggen: het staat je niet.

Bertus: het enige dat je prikkelt zijn mijn lachspieren, want je argumenteert als een berserker. Vooral met dat moeders schoot opzoeken maak je jezelf vakkundig belachelijk. Ga zo door! Maar niet overdrijven, want dan krijg je een ban van PB.

op 04 07 2011 at 00:02 schreef You On A Gin - realist:

MNb, naast de keren dat we het eens met elkaar waren, hebben we daar genoeg ‘botsingen’ tegenover gehad en elkaar geprikkeld (hoop ik), maar denk maar niet dat je me nooit geprikkeld hebt om na te denken, want dat heb je vaak genoeg gedaan. Je neemt me in ieder geval redelijk serieus, en dat vind ik het belangrijkste, want ik probeer zelf ook wat toe te voegen aan de discussie, ook al sla ik wel eens de plank mis.

op 04 07 2011 at 00:18 schreef Strotgrondel:

Peter, de beweegredenen van Maxime had je al eerder kunnen doorzien. Geschiedenis leert dat religieuze leiders liegen, en vaak opportunistisch zijn.Dat hij toegeeft dat de multi-culti mislukt is, hulde daarvoor!!
Het is een kloterig iets; in een perfecte wereld was geloof geen reden tot conflict, was het marginaal.

op 04 07 2011 at 00:43 schreef You On A Gin:

Maar Strotgrondel, jij en Peter zijn right on the money m.b.t. Verhagen, maar ik begrijp nog steeds niet wat ze bedoelen met “mislukt”. Wanneer kunnen we daar van spreken?
LOL
Kan die van Jos Collignon, met Verhagen als aal die uit een emmer glibberige snot wordt gehaald helaas niet meer vinden.

op 04 07 2011 at 05:40 schreef Kiko do Brasil:

“Peter Breedveld verklaart het christendom als totaal mislukt. Hadden we tweeduizend jaar geleden al mee moeten stoppen.”
Hoewel ik het met deze uitspraak niet eens ben kan ik me voorstellen waarom iemand dit zou zeggen. Deze persoon zou dan over de islam dezelfde mening moeten hebben, wanneer hij ten minste consequent blijft. Toch zie ik Peter Breedveld dit niet snel over de islam beweren.

op 04 07 2011 at 05:56 schreef Seije:

Het christendom is inderdaad totaal mislukt…..lees ook eens Een andere Godsdienst van Klootvis:
http://klootvis.blogspot.com/2011/05/een-andere-godsdienst.html

op 04 07 2011 at 08:34 schreef You On A Gin:

@ Kiko do Brasil
Eigenlijk wacht je er dus op, totdat hij dat zou zeggen.
Hoeveel jaar geleden hadden we dan met het christendom moeten stoppen? Het hele gedoe is hier alleen nog maar, omdat het sinds de Verlichting hier nog getolereerd is. Als de denklijn van Robespierre was doorgevoerd, was het met wortel en tak uitgeroeid, en hadden we alle abrahamitische zeikerds moeiteloos het hoofd kunnen bieden. Een lesje nederigheid, dat kunnen zowel christenen, joden als moslims wel gebruiken. Nee, ze zíjn niet speciaal, en het is absurd dat ze anno 2011 nog speciale rechten genieten. Laten we wel wezen.

op 04 07 2011 at 08:41 schreef Kar:

@ PB: Dan ben je echt goed. Dan heb je het politiek bedrijven in de vingers. Het is vies, het is smerig, het is hypocriet, het is zo fout als maar kan, maar het is ook heel erg knap. Verhagen is een knappe man. Een knappe, glibberige, vieze man.

Trouwens, even qua on-topic toch nog even: ik vind Verhagen alleen maar een glibberige, vieze man. Is het knap om gluiperige machtspolitiek te bedrijven? Is het knap om als een windvaan te draaien al naar gelang de wind van de dag waait? Is het knap om na tientallen jaren te weten dat voor de media alleen de one-liner telt? Is het knap om te kunnen liegen en bedriegen, na evenzovele jaren oefenen? Is het knap om he-le-maal niets voor het land klaargespeeld te hebben? Is het knap om je partij volledig naar de filistijnen geholpen te hebben?

op 04 07 2011 at 08:51 schreef You On A Gin:

Seije, wat mensen aan deze kant van de aardbol geloofden was in principe prima. Het was een vorm van natuurreligie/pantheïsme wat de meest normaal denkende mensen (afgezien van rabiate zeik-atheïsten) heden ten dage van harte zouden onderschrijven.
Helaas kwamen toen dus die kut Franken inderdaad het grrr/chrrr gedachtengoed met het zwaard brengen, want dat was nu eenmaal hip en bon ton, en de mensen die weigerden de stierenschijt te slikken, ach, die werden gewoon gedeporteerd of afgemaakt. Dus onthoud dat maar goed: elke christen SCHIJT, wetend of onwetend, op Nederlands religieus erfgoed, op de oorspronkelijke Nederlandse cultuur. En ze vinden dat nog leuk ook, zijn er trots op. En wat te denken van Bonifatius? Dat was karma. Ik hoop dat hij geleden heeft.

En ach, nu is het ‘normaal’ om christen te zijn. Nou, ik vind het niet normaal. Ik vind het een sado-machochistische, neppe klote religie die terug geschopt moet worden naar de zandbak waar het thuis hoort. Alsjeblieft. Oké, ik erken dat het heden ten dage een hoop mensen houvast geeft, een sprankje hoop, een strohalm, en daar wil ik ze ook niet in lastig vallen – zolang dat andersom ook gebeurt.

Christendom: bedankt voor de muziek, architectuur, beeldende kunst en literatuur, en nu oprotten en uitsterven, graag.

op 04 07 2011 at 09:32 schreef Wabbit was here:

Gelukkig hebben we de empathische knieschotenparade nog. We steken de moskee in de fik en we laten ze met een tandenborstel de straat schrobben. Zal ze leren. Geen geknuffel.

Echt? Wanneer?

Om daar wát voor een visie die met denken te maken heeft aan op te hangen is te gek voor woorden!

Leuk dat je hierover begint want dit is nu net de boodschap die altijd gebracht wordt, racisme. Feit is dat iedereen een kader heeft waarin de wereld gezien wordt. Ik ben het met je eens dat dit niet veel te maken heeft met de kleur van iemands huid. Opvallend is vaak wel dat een lui met een bepaalde huidskleur ook vaak een bepald idee hebben, als je bergijpt wat ik bedoel (maar dat zal wel niet..)

op 04 07 2011 at 09:35 schreef Bigpete:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich weleens afvraagt hoe onze samenleving er uit zou hebben gezien zonder christendom. Het blijft speculeren maar wie weleens in de Scandinavische landen is geweest zal hebben gemerkt dat de christelijke invloed daar toch minder is, waarschijnlijk omdat ze daar pas 5 of 600 jaar later met het christendom zijn geconfronteerd.
Het is echter te laat en we zitten met die christelijke erfenis.

Het enige goeie dat het ooit heeft opgeleverd is trappistenbier, dat dan weer wel….

op 04 07 2011 at 09:52 schreef You On A Gin:

Nou Bigpete, in Noorwegen hebben ze er in de jaren ’90 toch wel werk van gemaakt. Afgezien van dat het een stel idioten waren, natuurlijk. Maar de boodschap was redelijk zuiver. Wil je er meer over weten, lees dan dit boek.

op 04 07 2011 at 11:26 schreef MNb:

Ik ziet het verschil niet zo, Gin. Eerst komen Franken met het zwaard die arme Nederlandse natuurreligieuzen bekeren en daarna komen soortgelijke natuurreligieuzen uit Noorwegen die arme Nederlandse christenen plunderen. Dorestadt en zo. Maar ja, als de boodschap maar redelijk zuiver is maakt het niet zoveel uit of het idioten en zo zijn, neem ik aan.

op 04 07 2011 at 13:31 schreef Kromst:

Maar waar haalt Maxime deze nieuw hervonden retoriek vandaan? Gevonden!

http://www.youtube.com/watch?v=s3W98plaJDI doorspoelen naar 08:00

Aan de andere kant kan het ook gewoon zo zijn dat alle leiders in het verleden dezelfde taal gebruikten, en dat dergelijke taal na de oorlog taboe is geworden.

op 04 07 2011 at 15:07 schreef Beukman:

Ah, het Brits-joods-kapitalistische imperialisme.
Mooi filmpje, en wat is de muziek goed gekozen.

Uitgerekend achter het deel in dit propagandafilmpje dat gaat over ingenieur Anton Mussert en de geneugten van het Nationaal-Socialisme hebben ze een moppie programmamuziek van Berlioz geplakt, waarin de hoofdpersoon droomt dat hij zijn liefje vermoordt, ter dood wordt veroordeeld en een tergend lange wandeling naar het schavot maakt, alwaar zijn kop eraf wordt gehakt.

Hadden de anti-intellectuelen van de N.S.B. niet even iemand kunnen inhuren om dit soort pijnlijke flaters te voorkomen?

op 04 07 2011 at 15:21 schreef Sasha Berkman:

Ondertussen copieert de PVV weer een idee van de nazis:

http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/geert_maakt_alle_dingen_nieuw_en_joram_is_zijn_apostel/

Volgens de nazis was je een jood als je opa of oma joods waren.

op 04 07 2011 at 17:28 schreef You On A Gin:

Maar ja, als de boodschap maar redelijk zuiver is maakt het niet zoveel uit of het idioten en zo zijn, neem ik aan.
Tjsa, zo ging dat in die tijd, hè. Was natuurlijk niet zo lief van die Noren. Afijn, ik bedoelde: ik ben het er natuurlijk niet mee eens om cultureel erfgoed in brand te steken, maar ze deden dat omdat ze meenden dat het christendom daar niet hoorde. En uiteraard omdat ze niet helemaal tof in de bovenkamer waren.

op 04 07 2011 at 18:12 schreef Hans Langbroek:

You on a Gin: Nee, ik ben geen wereldburger maar een bekrompen denkende dorpeling. Maar dat laat niet onverlet dat ik niet zo van landsgrenzen hou.
Mij zijn de pogingen van Basken, Catalanen, Friezen, Bayern, Corsicanen, Schotten, Vlamingen etc dan ook een weldaad in het geestesoog. Ik ga voor multi-etnische permeabele natuurlijke grenzen langs natuurlijke identiteiten! Zoals dus de lijst Basken… en zo.
Nu in de grote EU krijgen die natuurlijke identiteiten op de langere duur weer kans opnieuw hun identiteit te gaan beleven.

Verder kijk ik ieder jaar weer op 30 april naar de burgemeester en z’n vrouw die uit naam van de Koningin in ons dorp ons inwoners vriendelijk toezwaaien vanaf het balkon van het gemeentehuis.
Prachtig allemaal!

op 04 07 2011 at 18:43 schreef Kiko do Brasil:

@ You On A Gin
“Eigenlijk wacht je er dus op, totdat hij dat zou zeggen.”

Dat zou me zeer van hem meevallen, maar ik zie onze “proudly muslim” blogger dat nog niet zo snel doen.

op 04 07 2011 at 23:00 schreef MNb:

Persoonlijk vind het voorstel van Joram erg goed. Zie je, volgens zijn definitie is mijn zoon, als hij straks naar de universiteit gaat, ook allochtoon. Die heeft twee heel erg allochtone grootouders, zo allochtoon dat ze voor hun 60e hun geboorte land niet uit en Nederland niet in zijn geweest en daarna alleen voor vakantie. Nederlands spreekt oma niet en sprak opa nauwelijks.
Toen hij pasgeboren was was zijn moeder al een troetelallochtoon. Dat gun ik mijn zoon ook wel. Hij is intelligenter en leert beter en beheerst Nederlands (Engels ook trouwens) dan het grootste deel der kaaskopkinderen, dus het is prachtig als hij nog wat meer geknuffeld wordt straks op de Nederlandse universiteit. En daar kan zelfs de Grote Blonde Leider hem niet van weerhouden, want hij is toch echt in Zaandam geboren en heeft een EU-paspoort.
Dus voor één keer: de PVV houzee!

op 04 07 2011 at 23:21 schreef Chantal:

Alleen van dat woord allochtoon ga ik al over mijn nek. Ik vroeg me af of men zulk soort benamingen ook in andere landen hebben?

op 04 07 2011 at 23:27 schreef Chantal:

@Charles de Gaulle

Moet jij jouw naam niet veranderen in Philippe Pétain?

op 04 07 2011 at 23:32 schreef Chantal:

Er gaan al jaren geruchten dat Verhagen gechanteerd wordt. Wie weet daar meer van?

op 05 07 2011 at 10:14 schreef L.F.Flaubert:

Zeg Breedveld: klopt het dat jij een groepje Nederlandse en Marokkaanse KLOOTZAKKEN, die in Amstelveen een buurtfeest verziekt hebben en drie ouderen finaal in elkaar hebben geslagen, als hangjongeren hebt bestempeld? Ga naar 9 van
http://tinyurl.com/6a3j2pg
Als dat zo is, Breedveld, dan zitten er bij jou een paar steken los. Hoe dan ook: het is al veel langer bekend dat jij een flinke dreun van een molen hebt gehad. Jij bent zogezegd de zoveelste nuttige IDIOOT.
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=13230

op 05 07 2011 at 10:17 schreef Sasha Berkman:

MNb: het gaat mij om de nazi-mentaliteit van dat schorum.

op 05 07 2011 at 10:19 schreef Peter:

En jezelf dan ‘Flaubert’ noemen. Gezellig boel daar, bij de Amsterdam Post! Stoere praatjes over bokslessen en messen op zak door anonieme laffe witte mannen met een dikke angststreep in de onderbroek.

op 05 07 2011 at 11:29 schreef Sasha Berkman:

Flaubert: ik vind een link naar het hetvrijevolk een soort godwin.

op 05 07 2011 at 11:41 schreef Pyt van der Galiën:

@Flaubert

“Het Nederlandse tuig beschouw ik als onwetende meelopers, maar die verdomde Marokkanen weten heel goed WAAROM ze alle ellende hebben aangericht.” LOL! De mentaliteit van de HVV/Artikel 7/AP lezer in de notendop. Nederlands tuig is ok, maar Marokkaans tuig, ja kijk, dat is natuurlijk effe heel wat anders. En ik maar denken dat tuig gewoon tuig was, ongeacht de afkomst. Maar natuurlijk zijn de reaguurders op AP geen racisten, hoe kom je erbij.

Ook interessant om te weten dat de Koran blijkbaar oproept tot het verstoren van buurtfeesten. Heeft Hans Jansen dat recentelijk ergens beweerd, of zo? Het zou me niet eens meer verbazen.

En natuurlijk: dit zijn gewoon paranoïde angsthazen. Illustratief is het commentaar van Frik himself: “Mijn huis is ook een fort. Wie zich hier ongeoorloofd toegang verschaft komt er niet meer levend uit.” De types die de gordijnen dichtdoen wanneer iemand op straat daadwerkelijk in elkaar geslagen wordt. Aan overgewicht lijdende witte kerels van middelbare leeftijd die hun lafheid proberen te compenseren door op internet anoniem de macho uit te hangen.

op 05 07 2011 at 11:52 schreef Peter:

Het past inderdaad in de waandenkbeelden van Jansen. Die beweert dat het terroriseren van woonwijken door jonge Marokkanen deel uitmaakt van het islamiseren van Nederland:

http://www.frontaalnaakt.nl/archives/00001797.html

op 05 07 2011 at 12:05 schreef dick jansen:

@ Peter
Wil je bij het noemen van de naam Jansen wel de voornaam vermelden? Om onaangename verwarring te voorkomen.

op 05 07 2011 at 12:12 schreef Chantal:

@Flaubert

Zeg Flaubert, Fluim, gaan we effe normaal doen! Agressieve nietsnut.

op 05 07 2011 at 12:58 schreef Pyt van der Galiën:

Ah, dat interview in de Revu is destijds volledig aan me voorbij gegaan.

Tjezus, Pennings zegt het intellectuele klankbord van Terstall te zijn en Terstall laat dat onweersproken? Ik mag toch echt hopen dat hij sindsdien tot inkeer is gekomen.

Waarom Hans Jansen zijn eigen academische reputatie te grabbel gooit (zie oa http://www.zemzem.org/zemzem/2008-2?q=node/6), is me al jaren een raadsel. Opportunisme lijkt me nog de meest logische verklaring.

op 05 07 2011 at 13:06 schreef Pyt van der Galiën:

Hmm…link schijnt niet te werken. Excuus. Het artikel is van de hand van Michiel Leezenberg, te vinden op de site van ZemZem. Klik op ‘Archief’, jaargang 4/2008, nummer 2.

op 05 07 2011 at 13:44 schreef Salpeterzuur:

Beste Pyt,

De link werkt wel als je het laatste haakje weglaat. De URL is dan als volgt:

http://www.zemzem.org/zemzem/2008-2?q=node/6

Bedankt!

op 05 07 2011 at 15:57 schreef You On A Gin:

@ Hans Langbroek
Geinig. :-)

@ Chantal
Ach, liever “allochtoon” dan “vreemdeling”.
Je weet wel, van het woord “vreemdelingenhaat”. Heeft zoiets middeleeuws. Zo van, “Halt! Wie gaat daar bij de poort, vreemdeling? Quo vadis!”
Het woord “allochtoon” was juist ooit bedoeld als eufemisme om “immigrant” te vervangen. Die negatieve ‘lading’ kwam er later pas bij.

@ Pyt van der Galiën
Misschien is het zijn christelijke achtergrond die hem beweegt. Een leunstoel kruisriddertje?

op 05 07 2011 at 18:11 schreef MNb:

Sasha: dat had ik begrepen. Maar het hemd is nader dan de rok, dus als PVV-schorum zo dom is om mijn eigenbelang te behartigen wil ik ze best een keertje toeroepen met hun favoriete kreet. Draaikonterij is mij niet vreemd; ik ben alleen maar zo eerlijk om het toe te tegen.

Gin: het werd allochtoon omdat immigrant zo negatief klonk. Het werd immigrant omdat vreemdeling zo negatief klonk. Het werd vreemdeling omdat buitenlander zo negatief klonk. Enzovoort enzovoort. Tot zover de Nederlandse tolerantie.

op 05 07 2011 at 18:12 schreef MNb:

Moet zijn: toe te geven.

op 05 07 2011 at 20:09 schreef You On A Gin:

MNb: Je moet toch ergens een naam voor hebben om te kunnen categoriseren. Het zijn mensen die een term misbruiken, die er een pejoratieve connotatie aan laten plakken. Neem bijvoorbeeld “Turken”. Iemand heeft het over Turken. Mensen uit Turkije. Prima, kan relevante info zijn. Turkse voetballers. Turkse artsen. Niets raars aan. Turken. Maar als je dan iemand praktisch het woord hoort uit spugen, alsof ze iets vies in de mond hebben, (“Túrreke”), dan weet je meestal wel hoe laat het is. Normale woorden zouden op zichzelf niet ‘fout’ moeten zijn.

Tolerantie heeft weinig van doen met newspeak, wollig taalgebruik, misstanden negeren of -ik zei het al- onverschilligheid.

George Carlin – Euphemistic Language

op 05 07 2011 at 22:30 schreef MNb:

Klopt. Het zijn intolerante mensen die een term misbruiken, in Nederland zoveel dat het een negatieve lading krijgt. Dat schreef je zelf keurig om 15:57. Sterker nog: die intolerantie is er de oorzaak van, keer op keer, de hele Nederlandse geschiedenis door, dat termen worden misbruikt en een negatieve lading krijgen. Waarmee je keurig mijn bewering in een inmiddels gesloten draad bevestigt. Waarvoor mijn dank.

op 06 07 2011 at 00:12 schreef Charles de Gaulle:

@Chantal.
Petain was een anti-semiet en mensen kunnen wellicht een hoop van mij zeggen of vinden maar anti-semiet ben ik zéker niet.
Maar troost u, er schijnen er een hele hoop te zijn die mijn nickname gek/raar/vreemd of zelfs afschuwelijk vinden.Omdat je hem nooit tegen kwam vond ik hem destijds wel grappig al moet ik toegeven dat ik Kaiser Sose ook wel geinig vond.
Maar what’s in a name?Het gaat om de inhoud.

op 06 07 2011 at 00:55 schreef Sasha Berkman:

Charles de Gaulle: De MUlti-Culturele Samenleving is mislukt? Ik denk dat u een probleem tussen u oren heeft. Heeft u wel wel eens overwogen om u op te geven voor een medisch onderzoek mbt autisme of blindheid?

Uw nageslacht zal u dankbaar zijn!

Zijn al uw buren blank?

op 06 07 2011 at 10:28 schreef Sandro:

“Charles de Gaulle: De MUlti-Culturele Samenleving is mislukt? Ik denk dat u een probleem tussen u oren heeft. Heeft u wel wel eens overwogen om u op te geven voor een medisch onderzoek mbt autisme of blindheid?”

De ene blinde-autistische verwijt de andere…hahaha…… Zelden zo gelachen!

op 07 07 2011 at 09:46 schreef Sasha Berkman:

Sandro: Zolang niet alle mensen blank en blond zijn en blauwe ogen hebben leven we in een multiculturele samenleving. U domme gebler veranderd daar niets aan. PVV’er!

op 07 07 2011 at 14:39 schreef Sandro:

Nee hoor Sasha, kortzichtige nerd dat je bent…..

Een multiculturele samenleving heeft niks te maken met uiterlijkheden als kleur van ogen, huid en/of haar…..
Uw domme gebler, is het gebler van de ware rascist!

op 07 07 2011 at 15:41 schreef Sasha Berkman:

haha, sandro, ik dacht ik maak het makkelijk voor je, fout van mij. Je bent niet in staat om zelf te denken denk ik. Anyway, speciaal voor jouw: zolang niet iedereen hier ten lande dezelfde religie op na houdt, niet iedere dag aardappelen met jus eet, niet iedereen van dezelfde muziek houdt, niet iedereen zo huigelachtig, zo egoistisch is als de “nederlander”, zolang de Pvv bestaat naast fatsoeenlijke partijen zal ons land multi-cultureel zijn, zeg maar het tegenover gestelde van mono-cultuur. Snap jue het dan?

Dat een PVV’er mij voor racist uitmaakt is natuurlijk een gotspe van het zelfde niveau als het woord vrijheid dat de Partij van het Verbod hanteert (verkracht)

op 07 07 2011 at 15:57 schreef Sandro:

Sasha, je posting was gewoon rascistisch en je hebt nogal wat uitleg nodig om dat weer recht te zetten.

Het is zo langzamerhand plezierig dat wij nu (dankzij Sasha) weten hoe Nederland gekomen is waar het nu staat : dank zij ons slavernijverleden hebben wij de welstand bereikt die wij nu hebben ( Surinamers en Afrikaanse migranten ) , Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hebben ons land na de oorlog opgebouwd, Polen, Roemen en Bulgaren zorgen dat het goed gaat in de fruitteelt, kortom u lezers u bent een stelletje uitbuiters, lui gespuis dat volop profiteert van deze culturele verrijkingen.

Is dit zo ongeveer de juiste samenvatting, als ik al je postings op een hoop gooi??

op 07 07 2011 at 17:02 schreef You On A Gin:

Wat heeft blank en blond zijn met cultuur te maken, dan?
De multiculturele samenleving is een feit. Ik denk dat mensen bang zijn dat het in sommige steden eerder een biculturele samenleving wordt; een parallelle langs de ‘onze’.

op 07 07 2011 at 17:11 schreef Sasha Berkman:

“:Sasha, je posting was gewoon rascistisch” Sandro: je kletst! Ik drukte me hooguit in voor jouw begrijpelijke taal uit. Overigens klopt het ook gewoon, zolang nederland niet 100% blank is hebben wij hier een multiculturele samenleving.

Nogmaals volstrekt hypocriet dat jij iemand racisme verwijt terwijl je zel Wilders vereert op een manier waarop de duitsers Hitler vereerden.

“dank zij ons slavernijverleden hebben wij de welstand bereikt die wij nu hebben ( Surinamers en Afrikaanse migranten ) , Turkse en Marokkaanse gastarbeiders hebben ons land na de oorlog opgebouwd, Polen, Roemen en Bulgaren zorgen dat het goed gaat in de fruitteelt,”
Dit stukje klopt trouwens wel. Je vergeet alleen de walgelijke misdaden ten tijde van het colonialisme.

De bruine stront, aanhangers van Geert W, zouden allemaal tot dit inzicht moeten komen.

op 07 07 2011 at 17:12 schreef Sasha Berkman:

You On A Gin: “Onze” cultuur is een blanke cultuur.
Daarom is het ook zo’n schijt-cultuur.

op 07 07 2011 at 18:06 schreef You On A Gin:

“Onze” cultuur is een blanke cultuur.
Daarom is het ook zo’n schijt-cultuur.

?!?!?
Ik snap het niet..
Dus ik had maar beter blank kunnen zijn van jou?
Of schijt is niet bruin?
Wat de fuck bedoel je.. je komt inderdaad racistisch over.

op 07 07 2011 at 20:46 schreef Sasha Berkman:

Gin: ik heb hierbij niet over alle blanken maar alleen over Hitler. Ik generaliseer net zo als de PV dat doet. Dat jij de ironie niet ziet zegt iets over jouw.

op 08 07 2011 at 08:34 schreef Sandro:

Dat is al je 2de rascistische posting Sasha en weer moet je je in bochten wringen om uit te leggen dat wij te verkeerd begrijpen. Ik heb echt grote problemen met dat stiekeme gedoe van je.
Overigens helpt je het niet om elke keer bruine stront en Hitlervereering erin te betrekken, het maakt je alleen maar ongeloofwaardiger.

op 08 07 2011 at 09:49 schreef Sasha Berkman:

Sandro: vind je het erg dat ik jouw verder negeer? Je bent zo kwaadaardig en dom, ongeloofelijk.

op 09 07 2011 at 11:04 schreef Roots:

leestip voor onze Sasha: Bezorgde vaders. Brieven aan onze kinderen.
Voor wat broodnodig begrip van ‘onze’ cultuur.

op 09 07 2011 at 12:09 schreef Sasha Berkman:

Roots: ik ken onze cultuur wel. Tip voor jhouw mischien: lees eens iets over het lot van bv de amerikaanse indianen, de aboriginals of iets recenter het lot van de joden in 40-45.
Kijk naar het nu en zie dat anderhalf miljoen stuks schorum op een fascist als Wilders hebben gestemt.

op 10 07 2011 at 06:31 schreef You On A Gin:

@ Sasha Berkman
Ikke nyet snappie-snappie.

op 10 07 2011 at 16:48 schreef Saira:

Ik heb er geen problemen mee om allochtoon te zijn, ik ben nou eenmaal een Zuid Amerikaan en geen Europeaan. Mensen moeten niet zo moeilijk doen.

Mijn kind haar achternaam is een Pruisische plaatsnaam, een verre opa van vaderskant kwam uit Duitsland zijn geluk hier zoeken.

De Hollandse blanke cultuur heeft zo ook haar charmes, anders waren mijn ouders wel thuis gebleven.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS