Home » Archief » Moe van de moslimhysterie? Moet je je mond opendoen!


[29.11.2012]

Moe van de moslimhysterie? Moet je je mond opendoen!

Peter Breedveld


Zwarte Piet Piet Piet wil alleen maar beat beat beat.

Van de week bevond ik me in het gezelschap van een groep mensen die zeer verontwaardigd was over het feit dat de kwestie rond de ‘halalwoningen’ is opgeblazen tot een nationale crisis. Iemand zei dat de islamofobie nergens zulke koortsachtige dimensies had aangenomen als in Nederland. Daarvan ben ik zelf ook al een poosje overtuigd.

Maar daar hebben deze lieve, betrokken, oprechte mensen zelf aan meegewerkt. Ga maar na: wie trekt er tegenwoordig nog zijn bek open als PowNews en GeenStijl weer eens een virtuele klopjacht beginnen op deez’ of gene bevolkingsgroep? Ik. Wie zegt er iets van als een Volkskrantcolumnist met zijn opruiende brulstukken de blinde haat jegens moslims of Marokkanen legitimeert? Ik. Wie krijgt er van Femke Halsema op z’n falie als hij wijst op het racisme van de PVV? Ik.

Inflatoir

Ik krijg echter nauwelijks bijval in mijn strijd tegen de welig tierende bigotterie in Nederland. Integendeel, mij wordt constant verweten dat ik persoonlijke vetes voer, dat ik geobsedeerd ben, dat ik zit te zeuren, dat ik altijd over hetzelfde zit te zeuren en dat mijn toon en woordkeuze niet netjes zijn. Dat ik ‘inflatoir’ bezig ben.

Iedereen kijkt weg, velen huilen zelfs mee met de wolven in het bos, dus het is helemaal niet raar dat het hele land overstuur is vanwege een extra kraantje, een schoenenkast en twee schuifdeuren in een woning. Dit blatante racisme is de afgelopen jaren aangemoedigd en niet alleen door Elsevier en De Telegraaf. Mijn eigen bondgenoten fluiten me keer op keer terug als ik weer eens mijn verontwaardiging uitspreek over de zoveelste hetze tegen allochtonen. “Je mag het geen racisme noemen, want dan hol je het begrip uit.”

Jodenhaat

Is er ook maar iemand in Nederland verontwaardigd over Tom Staal, die verkleed als Blackface de flat van Quinsy Gario binnendringt en hem later in een mail verwijt een neger te zijn? Behalve Gregor Hakkenberg, Rob van Kan en ikzelf helemaal niemand. Jan Bennink zet het halve land tegen Hassnae op door haar van jodenhaat te beschuldigen omdat ze op televisie over Gaza discussieert, en een GroenLinks-kopstuk zegt dat ze geen enkele moeite met Bennink heeft. Geen enkele moeite.

Hassnae kan niet eens een baret opzetten zonder op hoge toon van provocaties te worden beschuldigd, en ik word verondersteld daar niks over te zeggen. Want dan vecht ik een persoonlijke vete uit.

Hooivorkenbrigade

Op deze site ageer ik zowat elke dag tegen dit afschuwelijke klimaat. Dit is erger dan de Koude Oorlog ooit is geweest. Je zult als Nederlandse burger maar constant luidkeels als verdachte worden aangemerkt. Je zult elke handeling, elke verfstreep in je eigen woning maar moeten verantwoorden voor de gigantische, woedende hooivorkenbrigade voor je deur. Niemand zegt er wat van. De mensen, die verondersteld worden voor jou op te komen, houden hun mond of proberen je vijanden zelfs voorbij te streven met gebral over ‘aanpassen’ en ‘hard aanpakken’ en ’terugsturen naar Marokko’.

Je staat in dit land al te boek als halve terrorist als je pleit voor Al Jazeera op de kabel. Zover heb je het zelf laten komen! Ik spreek constant mensen, waaronder veel journalisten, politici en wetenschappers, die me vertellen dat ze het zo met me eens zijn, dat ze wilden dat er meer mensen waren die zeggen wat ik zeg. Maar zij houden zelf ook hun mond dicht. Ik word voortdurend aangemoedigd maar als het erop aankomt, sta ik altijd alleen met de lege zak in mijn handen.

Ga in verzet

Dat is wat ik van de week tegen die mensen heb gezegd die zo verontwaardigd waren over het halalwoningengedoe. Dit klimaat heb je zelf helpen scheppen. Als je dit niet wilt, zul je je mond open moeten trekken. “Maar dit gaat nu al zo lang door en ik word zo moe van dat moslimgezeur.” – Tja, het zal nog wel langer doorgaan. De Koude Oorlog duurde zestig jaar.

Om de zoveel tijd zie je politici of journalisten opgelucht verklaren dat mensen de moslimdiscussie beu zijn. Steeds wordt hun ongelijk weer bewezen. De Carel Brendels, Youri Albrechts, Joost Niemöllers en Jan Benninks worden de discussie nooit moe. Nooit. En pas op voor types als Said el Haji, die er een goede boterham in zien.

Als je wilt dat dit stopt, zeg er dan iets van. Laat mij dit niet alleen doen. Sluit de rijen, ga in verzet.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Doneer via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, 29.11.2012 @ 10:32

[Home]
 

69 Reacties

op 29 11 2012 at 11:00 schreef cRR Kampen:

Hm. Wie gaf cRR vorig jaar op z’n falie, en zei dat cRR ‘deel van het probleem is’, toen cRR soortgelijke observaties deed?
(vergeven: jazeker; vergeten: o, nee!)

op 29 11 2012 at 11:11 schreef marieke:

Omdat je jezelf overschreeuwd? Geen ruimte laat voor andere meningen? Mensen afbrandt? In feite hetzelfde doet waartegen je aggeert?

Jou site, jou regels. Maar wees dan niet verbaasd als je reputatie krijgt van een Micha Kat.

op 29 11 2012 at 11:22 schreef matxil:

Ik heb op Twitter toch wel wat meer mensen gezien die tegen de “halalwoning hoax” tekeer gingen. Bijvoorbeeld de schrijfster van dit stuk , die bovendien ook de moeite genomen heeft om zowel Parool als Eigen Haard te bellen om er het fijne van te weten.

op 29 11 2012 at 11:49 schreef Bertje:

Geen stijl en Co. zijn ziek en al aardig in staat van ontbinding.
Ik zag hoe ze, ik geloof verleden week een man uit de extreem rechtse hoek te kakken hebben gezet.
Later las ik op de site van Gregor Hakkenberg een zeer goed stuk hierover.
http://hufterhunter.wordpress.com/2012/11/26/geenstijl-reaguurders-tegen-tom-staal

Het is een kwestie van fatsoen om zoiets niet te doen en dan doet het er niet toe uit welke hoek iemand komt.
Peter ga vooral door.
(heb vanuit el germania ook wat deutsche euro’s overgemaakt, ben overstag gegaan door je laatste stuk.)

op 29 11 2012 at 12:22 schreef yurp:

Hoe gaan we dit aanpakken Peter? Afgezien van mijn onvermoeibare kruistocht tegen domme meningen over minderheden op SpitsNieuws zie ik niet zo snel hoe ik verder hier iets aan zou kunnen veranderen.

op 29 11 2012 at 12:50 schreef Adriaan Krabbendam:

Je haalt zaken door elkaar, Peter. Moslimbashen is geen racisme.

op 29 11 2012 at 13:01 schreef Rob:

In mijn pen zit een stuk over Nederlandse televisie en hoe een volk zo tot ten hemel tergende domheid wordt afgericht. Daar zit ik al langer tegenaan te hikken en jij ook: de Linda Duitsen, de Mariska Orbannen, het oneindig hersenloos gezwatel op de treurbuis. Want het moet allemaal makkelijk en provocerend en in hapklare brokken te verteren zijn bij een pilsje. Ik heb het voordeel dat ik vergelijkingen kan trekken, en ik heb het op twitter ook al hier en daar laten vallen: ik krijg regelmatig prime time interviews van een half uur of meer met één interessante, werkelijk intelligente gast voorgeschoteld. Nee, dan Nederland. Een talkshowgast heeft een minuut of vijf van constant onderbroken worden want de wereld draait dooorrrrrrrrr. Tsja, dan kweek je knuckle draggers mee.

op 29 11 2012 at 13:03 schreef Patrick:

Je hebt het idee dat er een woedende hooivorkenbrigade voor je deur staat, maar wanneer je de gordijnen open zou doen zou je merken dat je staat te luisteren naar de echo van je eigen geschreeuw.

op 29 11 2012 at 13:18 schreef Gregor Hakkenberg:

Over reageren gesproken. Gisteren PowNews gezien? Vraagt Rutger aan Bony of hij voorzichtig wil doen met dat geklauter op de daken. (neger = zwarte piet) En vraagt even later aan een van zijn teamgenoten of die geen minderwaardigheidscomplex krijgt, onder de douche. (neger = groot geschapen). Een misselijkmakend kijkje in de hersenpan van Rutger (castricum = racist scum).

Wel jammer van die extra S.

op 29 11 2012 at 13:18 schreef sasha lavell:

ik heb je een hele tijd gevolgd, maar ik ben afgehaakt. je bent zo ontzettend vol van jezelf, zo gespeend van iedere vorm van zelfrelativering en je mept iedereen die het waag een vraagteken te plaatsen bij jouw Grote Gelijk meteen loeihard om de oren. het is één grote monoloog die je voortdurend afsteekt. dat mag in een column, natuurlijk, maar ook in de discussies er omheen ontbeer je het vermogen tot dialoog. jammer. ik lees je nog wel eens, maar de lust er met jou over van gedachten te wisselen, is er niet meer. dit leek me een goede aanleiding om je dat te zeggen. veel succes met je missie, verder.

op 29 11 2012 at 13:19 schreef Rob:

Gregor, maak je er toch racist cum van. Nog passender, wat mij betreft.

op 29 11 2012 at 13:39 schreef Peter:

Dit gaat niet over Sasha Lavell, Sasha Lavell, dit gaat over racisme en hoe veel mensen daar schouderophalend over doen en in plaats daarvan mij, de boodschapper aanvallen. Bijvoorbeeld omdat ik hun vriendje Said el Haji bekritiseer en weiger die kritiek te herzien, wat voor die mensen dan het bewijs is dat ik niet in staat ben tot ‘dialoog’.

Tja, en als je daarna gaat staan huilen over die halalwoningenhysterie, kan ik niet anders dan zeggen dat ik altijd heb gewaarschuwd, en jij niet. Jij was te druk om de verwerpelijke uitspraken van alfamannetje Said el Haji te vergoelijken. Met de weg te effenen voor de islamofoben, zogezegd.

op 29 11 2012 at 13:48 schreef sasha lavell:

thanks for proving my point.

op 29 11 2012 at 15:23 schreef Jappie de Boer:

Misschien moet je voor jezelf eens gaan nadenken waarom je “alleen staat”. Je kan honderdduizend keer gelijk hebben en altijd de juiste argumenten hebben (of denken dat je ze hebt), maar je hebt wel met mensen te maken. En mensen zijn irrationele wezens. Je ontbeert in ieder geval ‘politieke’ en bindende vaardigheden.

Je zal toch zelf ook wel zien wat het effect van je wijze van communiceren is. Dat effect zie je al jaren terug. Blijkbaar kun je daar of geen conclusies uit trekken of vind je het stiekem eigenlijk wel leuk. Stel je voor dat iedereen het met je eens is (en zich naar jouw maatstaven gaat gedragen), kun je niet meer anderen de les lezen en de maat nemen. De horror…

op 29 11 2012 at 16:35 schreef babs:

Jappie,
Breedveld is waarschijnlijk niet de Grote Leider van de Opstand tegen de Islamofobie. En dan? Breedveld schrijft stukjes, en verdomd goed ook. Laat iemand anders De Grote Leider worden. Maar wie? Halsema is weg en keek weg en viel af. Pechtold is veel te druk met politieke spelletjes en daar hoort bij het te vriend houden van het grootste mediaconcern van het land.

En iedereen mag Breedveld een lul vinden en kan tegelijkertijd erkennen en steunen wat hij goed doet. Volgens mij vindt Breedveld Hakkenberg ook helemaal niet aardig, toch krijgt Hakkenberg terecht krediet voor zijn strijd tegen het kwaad.

op 29 11 2012 at 16:54 schreef Sammie Saul:

Je hebt gelijk dat je vrij alleen staat in deze discussie, maar ik merk dat ik me niet meer druk kan maken om hufters. Ik verbaas me even over de hufterigheid en vervolgens sluit ik me er voor af. Ik merkte namelijk dat net iets te veel mensen het wel eens zijn met dit soort hysterische klootzakken. Afgelopen week zag je dat met de ‘halal’woningen en vandaag las ik weer in een stuk dat 40% het een goed idee vindt om mensen met een ongezonde levensstijl meer kosten te laten betalen voor zorg. Ons land bestaat voor het grootste gedeelte uit intolerante en bekrompen randdebielen die bij elke afwijking van hun norm op tilt slaan. Ik heb het een paar jaar geleden opgegeven om me nog druk te maken over dat soort dommigheid, het is geestdodend en niet inspirerend.

Als dit de manier is waarop mensen met elkaar willen leven dan moeten ze dat vooral doen, sla elkaar de hersens in en veroordeel elkaar zonder de feiten te kennen. Mij raakt het niet meer. Ik heb mijn deur dicht gedaan en ben redelijk goed afgekickt van de behoefte om nog deel te nemen aan deze samenleving.

op 29 11 2012 at 16:57 schreef Edo:

Volgens mij valt het allemaal wel mee met alleen staan, alleen zijn er nu eenmaal een hoop idiote mensen, das iets van alle tijden. ’t is spijtig.
Mensen als Yoeri Albrecht kent de gemiddelde Nederlander helemaal niet, en ik vraag me ook af wat de invloed van die man eigenlijk is.
Ik dacht voorheen dat een groepje mensen oprecht geïnteresseerd waren in een open debat, en dat zij ten tijden van de taboesfeer omtrent kritiek op de islam, gewoon af en toe wat provocaties er uit gooiden.
Maar al die reacties op Breivik, het goed praten van idiote dingen op Geen Stijl, en bizar domme redeneringen hebben mij daar wel van afgeholpen.
Als mensen maar 1 vorm van fundamentalisme bekritiseren, en de analyse van een totaal geschifte fundamentalist (Breivik, maar ook Bosma), serieus gaan nemen dan weet je dat er niks oprechts is aan hun gezever.
Het is een uit de hand gelopen act, en volgens mij weten veel mensen dat inmiddels wel.

op 29 11 2012 at 17:05 schreef dewanand:

namaste Peter en Fnaakters,

die Halal logica is gebaseerd op de onreinheid van het varken, zowel direct als indirect tot het oneindige niveau. Ik keur dit niet af, omdat ook moslims gewone intelligente mensapen zijn, net als witte hollanders.

een woning met halal certificaat moet geen enkel materieel of atomair deeltje bevatten van een varken. Ja, hoe ver de intelligente islamitische logica gaat weet ik niet goed. Immers de kans dat een atoompje uit een van de honderd biljoen varkens uit het verleden in een baksteen van klei zit is zeker 99,9 procent, dus ja wat moet dan een vrome moslim doen dan?

En vraag eens een moslim fundamentalist of groente en fruit die met varkensmest bemest zijn wel of niet halal zijn, want moleculen en atomen uit het varken zitten dan echt hierin, letterlijk varkensfruit.

HOe maken wij de wereld nou varkensvrij op het atomaire niveau? Hoog tijd voor een islamitische universiteit die dit probleem moet gaan oplossen denk ik.

zelfde geldt voor hindoes die koeien heilig vinden en het dier niet willen eten.

Waarom serveren chinese restaurants geen honden- en kattenbiefstuk in Nederland? Omdat die heilig zijn voor blanken.

Dewanand

op 29 11 2012 at 17:50 schreef Pyt van der Galiën:

Islamofobie is de vorm van racisme die momenteel in Nederland het meest prominent is. In Hongarije zit het antisemitisme momenteel weer flink in de lift, met de leider van de derde partij van het land die een lijst wil van Joden op strategische posities. In Griekenland is de Gouden Dageraad inmiddels de derde partij van het land. Het beste wat je over die partij kunt zeggen is dat ze geen onderscheid maakt tussen Joden en moslims: ze zou het liefst beide bevolkingsgroepen in de Middellandse Zee verdrinken. Over Wilders en Le Pen hebben we het al vaker gehad.

Antisemitisme en islamofobie zijn twee zijden van dezelfde medaille. Laat je niet misleiden door het filosemitisme van sommige delen van extreemrechts, in laatste instantie zijn Stormfront en Martien Pennings gelijkaardig.

Een uit de hand gelopen act? Ik weet niet. Twee jaar geleden vond ik de vergelijking met de jaren ’30 nog zwaar overtrokken. Inmiddels weet ik dat niet meer zo zeker. Historische analogieën zijn natuurlijk altijd enigszins suspect, maar ik doe deze vergelijking inmiddels niet meer met een schouderophalen af.

op 29 11 2012 at 17:58 schreef MNb:

“Moslimbashen is geen racisme.”
Nog zo’n oetel die een probleem denkt weg te moffelen door middel van een taalspelletje.
Discriminatie op grond van religie, huidskleur, geslacht enz. is allemaal één pot nat.

@Rob: “het oneindig hersenloos gezwatel op de treurbuis.”
Ja. De enkele keer dat ik in Nl op vakantie ben valt het me altijd weer op dat met een stuk of tien zenders het niveau niet hoger is dan in Suriname. Dus kom maar op met dat stuk.

@Jappie: hoe kom je erbij dat PB alleen staat? Let maar op – sta ik vanaf dit moment als loopjongen van PB bekend. Waarmee het punt van Rob betreffende verdomming bevestigd zal zijn.

op 29 11 2012 at 18:18 schreef Isa:

The stake that sticks out gets hammered down.

op 29 11 2012 at 18:58 schreef cRR Kampen:

“… Met de weg te effenen voor de islamofoben, zogezegd.”
En dat zal min of meer de kern van het verwijt indertijd aan mijn adres wel geweest zijn (ik ben van mening dat het niet erg helder gebracht werd, Peter).

Heb ik me onlangs pro-Hamas verklaard en ook nog vastgesteld dat tijdens ‘Pillar of Cloud’ (zoals die operatie veelbetekenend heette) elk Israelisch slachtoffer me steenkoud zou laten, en zo dat verwijt (van anderen dan eventueel) serieus te nemen verdiend wellicht: heb ik het nergens te horen gekregen… De tijden zijn wel aan het veranderen zeg, en ditaangaande niet verkeerd. Helaas weet je nooit wat voor tijd je ervoor terugkrijgt…
Dus ik handhaaf mijn oude adagium: eergisteren de Molukkers, gisteren de Antillianen en Suri’s, vandaag de moslims, morgen de Maori’s – of waren die al uitgeroeid?

op 29 11 2012 at 19:01 schreef Jappie de Boer:

Babs, Breedveld roept “laat mij dit niet alleen doen”, blijkbaar ziet hij zichzelf toch als lichtend voorbeeld of voortrekker van het hedendaags verzet. De beste man lijkt me eerlijk gezegd niet in de wieg gelegd voor harmonieuze samenwerking, ik vraag me dan ook af hoe dat samen optrekken tegen “de vijand” vorm moet krijgen.

op 29 11 2012 at 19:32 schreef Ralph van der Geest:

“op 29 11 2012 at 15:23 schreef Jappie de Boer:

Misschien moet je voor jezelf eens gaan nadenken waarom je “alleen staat”. Je kan honderdduizend keer gelijk hebben en altijd de juiste argumenten hebben (of denken dat je ze hebt), maar…”
Ah! Ik zat voor mezelf al even stiekem te wachten wanneer of ie zou komen en ja hoor! Zie hier een variant op het welbekende ultime Nederlandse dwangbevel “doe nou maar gewoon gezellig mee!”
Overigens, met fascisten discussieert men niet. Men vraagt ook ratten en luizen immers niet op te houden met plaag te zijn?

op 29 11 2012 at 19:47 schreef Esther:

Je staat niet alleen.

op 29 11 2012 at 21:15 schreef hemaworst:

Als peter zich al als verzetsheld gaat zelf benoemen dat laat de oorlog maar komen. I give up.

op 29 11 2012 at 22:09 schreef Peter:

Jappie de Boer is er zo één die gepijpt wil worden voordat hij zich aan jouw zijde schaart. Tenzij Marck Burema lekkerder pijpt, natuurlijk, dan kiest-ie alsnog voor Burema.

Fuck you, Jappie. Ik wil geen mensen die mijn kant kiezen omdat ze me aardig vinden, maar omdat ze, net als ik zien, dat het totaal de verkeerde kant opgaat met Nederland. Mensen die zich niet laten overtuigen omdat ze mijn houding niet correct vinden, blief ik niet. Daar heb je niks aan.

op 29 11 2012 at 22:32 schreef Arend de Roeselaere:

Je maakt de denkfout dat ik het niet met je eens ben omdat ik aangeef dat je houding me niet aanspreekt. Waarschijnlijk is dat je eigen vooroordeel. Ik heb het louter gehad over je houding, je permanente getier dat werkelijk geen enkel effect sorteert anders dan een hoop geklop op de eigen borst en veren in de eigen reet. Kijk mij eens de enige echte zijn die strijd aangaat.

op 29 11 2012 at 22:36 schreef dewanand:

namaste Peter,

pittige discussie. Wist je dat moslims helemaal niet bestaan in werkelijkheid en dat islam een hoax is in de hele wereld. Moslims worden gemaakt door ons, wilden in Westerse wereld die een vijandbeeld nodig hebben als favoriete aftrek fantasie. Men creeert een eigen soort moslim beeld dat de vijand wordt en die bestaat niet in de reeele wereld. Je haat je eigen fantasie feitelijk en dit betekent dat je snel naar een psychiater moet. Er is geen islam, vraag het aan moslims zelf die meer weten hierover en die zelf niet gelukkig zijn met wantoestanden in Iran, Pakistan, Afghanistan, Indonesie, enz.

Soms besef ik dat 90 procent van de moslims niets weten over wat islam is en wat of hoe een moslim moet zijn. Wij maken ze tot onze eigen moslim soort en ze weten het zelf niet meer wat ze zijn.

Sinds ik alles hard wetenschappelijk en abstract bekijk begrijp ik de intelligente mensapen beter. Zielige apensoort is dit, zonder staart, jammer voor ze.

dewanand

op 29 11 2012 at 23:23 schreef Peter:

Heet je nou opeens Arend de Roeselaere, Jappie de Boer? Flikker toch op met je gedram. Durft niet eens onder z’n eigen naam te schrijven en dat gaat dan mij de les lezen. Zal mij wel even vertellen dat ik een ‘denkfout’ maak. Imbeciel.

op 30 11 2012 at 01:20 schreef rommel:

Droevige losers. De tijd en de werkelijke aard van de islam haalt jullie in.
hoe hard jullie ook je best doen om het goed te praten.
En jij Breedveld kom ik ook nog wel is tegen.

op 30 11 2012 at 01:35 schreef rommel:

En jouw werkelijke naam is algemeen bekend. Kijken of je er zo van gediend bent als Neurenberg versie 2.0 zich gaat ontplooien. Vuile vieze landverrader.

op 30 11 2012 at 02:15 schreef Patries:

Peter, je staat niet alleen. Maar inmiddels lijkt negeren van ´geneuzel´ mij de beste strategie, zoals je doet bij jengelende kinderen. Anders heb je er een dagtaak aan! Er zijn wel ergere dingen om me druk over te maken en als politieke partijen het hiervan moeten hebben: ze doen hun best maar! Heb er even een bouwkundig oog op geworpen en zie geen drama, is zo weer aan te passen aan andere woonwensen, dus qua duurzaamheid oké. Voor SGP´ers is ´t ook geschikt, dus…

op 30 11 2012 at 03:01 schreef Gregor Hakkenberg:

@babs (16:35):
Klopt. Peter vindt mij een moralistische druiloor (of zo) en ik vind Peter een megalomane narcist (of zo). Maar wat ook onze fouten mogen zijn, we kijken niet weg als er mensen of bevolkingsgroepen de stront in geduwd worden. Onze aanpak verschilt flink, maar we proberen in ieder geval op het kompas van ons eigen geweten te varen. Ongeacht de consequenties.

op 30 11 2012 at 08:56 schreef gronk:

Als je wilt dat dit stopt, zeg er dan iets van. Laat mij dit niet alleen doen. Sluit de rijen, ga in verzet.

Ik heb mijn portie wel gehad. En als ik die dagonet van daaro nog eens voor de wielen krijg, rij ik voor de zekerheid nog een paar keer heen en weer.

op 30 11 2012 at 09:13 schreef Pyt van der Galiën:

Maak hierboven kennis met Rommel, de kampbeul van extreemrechts. Waar Martien Pennings Julius Streicher is, is Rommel de anonieme SA’er die genoegen beleeft aan het in elkaar knuppelen van weerloze gevangenen in een concentratiekamp.

Voor een echte Saalschlacht is Rommel inmiddels te oud, te stram en – laten we eerlijk zijn – eigenlijk ook gewoon te laf. Het enige wat dan nog rest is een macho pose en het wachten op de extreemrechtse versie van de Dag des Oordeels, waarna de executie van landverraders (iedereen links van de PVV) kan beginnen. Een taak die Rommel met plezier op zich zal nemen.

op 30 11 2012 at 09:18 schreef zonder opleiding.:

Ik lees de telegraaf over de halal woningen, heb direct door wat een hoax het is. Vervolgens hoor ik mensen: Heb je het gehoord van die halal woningen? Dan leg ik ze uit wat een onzin het is, en ik vraag ze wat nou eigenlijk het probleem is, moeten moslims dan per sé kaas lusten? Is dat het , vraag ik. Of mogen ze nog wel een eigen mening hebben in hun eigen huis? En waarom gun je hun dan geen schoenen kastje vraag ik ? Dan geven ze toe dat het wel mee valt, en zo word de mening herzien. Als iedereen dat doet is de hoax zo in de kiem gesmoord. Mede dankzij frontaal naakt ben ik scherper geworden , dus gewoon blijven schrijven mijnheer Breedveld!

op 30 11 2012 at 09:23 schreef Sammie Saul:

Een Micha Kat, een landverrader en een opgeblazen eikel. Je staat er in ieder geval weer lekker op.

Ik vraag me oprecht af hoe lang je dit nog over je kant laat gaan. Ik ben als buitenstaander wel blij met je moderatiebeleid hoor, maar ik lijd dan ook aan een ziekelijke vorm van leedvermaak. Ik zou zelf echter wel de reactiepanelen allang gesloten hebben. Als elke keer wanneer je een spiegel voorhoudt mensen weigeren in die spiegel te kijken moet je toch een keer denken ‘en zak met zijn allen ook maar lekker in de stront’. Elk land krijgt het volk dat het verdient, in het geval van NL is dat een opportunistisch volkje dat zich drukker maakt om vorm dan inhoud.

Zolang mensen blijven zeiken over je toonzetting en niet op de inhoud reageren zal je weinig medestanders vinden, of zoals je het zelf zegt “[wie dan ook] is er zo één die gepijpt wil worden voordat hij zich aan jouw zijde schaart. Tenzij Marck Burema lekkerder pijpt, natuurlijk, dan kiest-ie alsnog voor Burema.”

op 30 11 2012 at 10:24 schreef Estherrosa:

Peter, ga zo door.
Mensen kunnen klagen over je manier van communiceren maar daar gaat het helemaal niet om. De strekking van je verhalen is altijd heel duidelijk, ik ben blij dat er iemand is die zich zo duidelijk uitspreekt. Het gaat tenslotte om de boodschap, niet de boodschapper. Jouw manier van reageren heeft (denk ik) voor een heel groot deel te maken met de manier waarop jouw en Hassnea’s dagelijks leven wordt beïnvloed door al die idioten en reaguurders.
Ik sta achter je. Dat jij het zò kan doen en met dat grote bereik, is fantastisch. En hard nodig….
In mijn eigen dagelijks leven zal ik mij altijd uitspreken als ik iets tegenkom wat mij tegenstaat. Veel meer kan ik niet doen, denk ik. Ben maar een doodgewoon mens zonder veel invloed. Maar genoeg mensen zoals ik samen zouden heel wat kunnen, dat is waar!
Maar ga jij alsjeblieft verder met je werk, het is belangrijk in mijn ogen!

op 30 11 2012 at 10:31 schreef Bas Vlugt zwicht voor intimidatie van Bert Brussen « Hufterhunter.:

[…] af. Moegestreden, murw gebeukt door de nooit aflatende, verzengende haat van de hufters. Alleen Peter Breedveld van Frontaalnaakt.nl, de zelfstandige blogger Rob van Kan en wat goed ingevoerde anonieme […]

op 30 11 2012 at 12:01 schreef Flip van Dyke:

Geheel met je eens Peter. Het is schokkend om te lezen wat er over bepaalde minderheidsgroepen wordt geschreven, maar nog schokkender is het podium die extreeem-rechtse charlatans als Joost Niemöller door de reguliere pers wordt geboden.
Nog vreselijker is dat ze nauwelijks nog weerwoord krijgen.

Of je het nu eens bent met de toon van Breedveld is een kwestie van smaak, maar hij verzet zich tenminste nog. Inderdaad als een van de weinigen.

op 30 11 2012 at 12:17 schreef Edo:

Krek laat die man alsjeblieft niet teveel in je porien gaan zitten, Bert is een kneus, en een eikel, en iedereen die een dozijn stukjes van hem heeft gelezen en dat niet vindt is dat ook.

op 30 11 2012 at 12:58 schreef Ralph van der Geest:

http://www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=465356

Ik las net bovenstaande artikel en vraag mij af: hoe lang bestaat blijft die wit-was machine voor fascistische ideeën eigenlijk nog bestaan?
Fascismne is in Nederland main stream, bon-ton. Laat niemand daar zich illusies over maken.

op 30 11 2012 at 13:03 schreef Ralph van der Geest:

@op 30 11 2012 at 09:13 schreef Pyt van der Galiën:

“Maak hierboven kennis met Rommel..”
Ik ben niet bang voor dat soort moreel gedegenereerd vuil.
Eerst lig ik in een deuk van het lachen om hun miserabele voorkomen en daarna….wel, wat ik vind dat er met een plaag moet gebeuren mag inmiddels genoegzaam bekend zijn.

op 30 11 2012 at 15:15 schreef Opmerkelijke opmerker:

Islamieten wonen al vier decennia in dit land en klaarblijkelijk bevalt dat prima, want er komen er steeds meer. Dus met de ‘moslimhaat’ blijkt het wel mee te vallen hier.

op 30 11 2012 at 16:21 schreef Flip van Dyke:

Een echte opmerkelijke opmerker zou weten dat de netto immigratie van mensen afkomstig uit moslimlanden de afgelopen 10 jaar 22.000 was. Nee, niet per jaar maar totaal.

op 30 11 2012 at 16:29 schreef zonder opleiding.:

@ opmerkelijke opmerker: Zeer opmerkelijke opmerking.

op 30 11 2012 at 17:13 schreef Rijkaanvitaminen:

Beste meneer Breedveld,

ik vind dat u wel erg vaak de slachtofferrol speelt. In heel veel stukken klinkt iets door van “ze moeten telkens mij hebben”. Bovendien gaat het in deze “halal”-kwestie wat mij betreft om wat anders.
Ik vind religie, of het nu om christendom, jodendom of islam gaat, niet meer van deze tijd. We hebben de Verlichting en de Renaissance gehad. Religie is voor inboorlingen die nog kunnen geloven in één of andere god op de berg. Van de ene religie mag je dit niet eten of doen, van de andere mag dat en dat weer niet en allemaal denken ze gelijk te hebben. En scheiding tussen mannen en vrouwen kan al helemaal niet meer anno 2012. Zelfs de SGP is overstag gegaan, zij het onder maatschappelijke druk, met het verkiesbaar stellen van vrouwen. Dat ik tegen deze “halal”-woningen ben is van mij dan ook geen islamofobie. Net zomin als mijn weerstand tegen Israël van mij een antisemiet maakt. Ik heb niets tegen deze mensen, maar ik heb iets tegen hun religie (nu lijk ik Wilders wel, maar dat wil ik al helemaal niet).
Goed, ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is.

op 30 11 2012 at 18:13 schreef Bertje:

“Ik heb niets tegen deze mensen, maar ik heb iets tegen hun religie”

Ergo je hebt dus wel wat tegen de mensen, je kunt het gewoon niet in jou zogenaamde atheïstische hoofdje verkroppen dat het merendeel van de mensen veel kracht en moed putten uit iets moois wat we religie noemen.
De nieuwe ziekte: relifobie.
Hè maar surprise deze religeuze laat zich niet door de afdeling kneuzen atheïsten in een hoekje schoppen.
Dacht, wou het even kwijt.

op 30 11 2012 at 18:18 schreef MNb:

En, Rijkaanvitaminen, heb je zoveel tegen religie dat je aanhangers van religie wilt voorschrijven hoe ze hun eigen huis moeten inrichten?
Begrijp me goed, ik maak me geen illusies. De bedoeling van die schuifdeuren is: de vrouwen in de keuken, de mannen in de woonkamer. Dat keur ik af. Net zoals ik het afkeur om kleine kaaskopjes het Onze Vader te leren bidden en zondags naar de kerk te brengen. Maar weet je, niet alles wat ik goed- of afkeur moet ook meteen in de één of andere dwangmaatregel worden omgezet.

op 30 11 2012 at 18:41 schreef Opmerkelijke opmerker:

@zonder opleiding: dank je.

Verder nog een interessant artikel in de Trouw, geschreven door een islamiet die zich ook ernstig zorgen begint te maken over wat die ellendige Moslimbroederschap in Egypte aan het aanrichten is:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/3356122/2012/11/30/De-moslimbroeders-laten-het-stuur-in-Egypte-niet-meer-los.dhtml

op 30 11 2012 at 18:44 schreef Ralph van der Geest:

@Rijkaanvitaminen (17.13 u.), tip: post onder uw echte naam. Komt geloofwaardiger over.
“Ik heb niets tegen deze mensen, maar ik heb iets tegen hun religie”
Och, u moet maar zo denken: Eichman had ook niks tegen joden hè.

op 30 11 2012 at 19:37 schreef You On A Gin:

@ Adriaan Krabbendam
Soms is moslimbashen toch echt wel geworteld in racisme. Af en toe komt de aap bij zo iemand uit de mouw. Maar het is zeker niet altijd het geval, nee. Het zou ook te ver gaan om te beweren dat het ene per definitie gelijk aan het andere is, maar vloeken met elkaar doen racisme en moslimhaat nu ook weer niet.

@ rommel
En als je ‘m nog eens tegenkomt wil je gezellig prakkiseren boven een pot bier? Of ben je ook zo’n Tempelier, zonder vrees of blaam?

@ Ralph van der Geest
Dus je ziet de denkwijze van Rijkaanvitaminen als iets wat een holocaust zou kunnen veroorzaken? Dat vind ik extreem van je. Vraag me af wat Karl Marx van zijn opmerkingen had gevonden.
Overigens komt uit het niets miepen over iemands pseudoniem evenmin serieus over. Hoewel er een zekere strateeg is die wat mij betreft bepaalde dingen best onder z’n eigen naam zou mogen zeggen.

op 30 11 2012 at 20:14 schreef Sasha Berkman:

Opmerkelijke opmerker: U moet eens gaan kijken naar wat het westen daar heeft uitgevreten. Jarenlang hebben ze dictatuur daar ondersteunt. Kijk hoe het westen al jarenlang de fascistische en imperialistische zionistische schurkenstaat steunt. Het is niet zo gek dat anti-westerse sentimenten hoog opspelen in die regio.

op 30 11 2012 at 22:00 schreef Ralph van der Geest:

@YOAG (19.37 u): Ja/Dat mag je? interesseert me geen fluit/o ja joh? vertel.

op 30 11 2012 at 23:32 schreef Bertje:

@ mnb

Het onze vader is best wel een mooi gebed.
Er zit nog wel wat verschil tussen zondags naar de kerk mogen( let wel ik zeg geen moeten) en vrouwen en mannen scheiden in de woonomgeving.
Maar goed net als jij ben ik van mening dat we niet voor kunnen schrijven hoe iemand zijn huis indeeld.

op 01 12 2012 at 04:01 schreef You On A Gin:

@ Ralph van der Geest

?

op 01 12 2012 at 05:28 schreef Hennekam:

Een heel Nederlandse hartenkreet , vanuit een kleinzielig land. Niet leuk om te lezen. In een land waar het fatsoen is begraven onder het mom van vrijheid van .. is het slecht toeven.

op 01 12 2012 at 11:12 schreef Ralph van der Geest:

“op 01 12 2012 at 04:01 schreef You On A Gin:

@ Ralph van der Geest

?”
Moest zijn: Ja/Dat mag je/ interesseert me geen fluit/o ja joh? vertel.
En laat dat ‘vertel’ook maar weg. ‘k Ben eigenlijk niet zo geinteresserd in uw opvattingen.

op 01 12 2012 at 20:03 schreef Hiepo-kriet:

@Rijkaanvitaminen,

Je bent niet bepaald rijk aan originele ideeën. Je sukkelt n.l niet alleen Wilders- maar de hele lamlendige meute achterna. Lameraaie; niets, nee echt niets tegen homo’s, slechts tegen diens geaardheid (?) (Retorisch)
Je ideetjes aangaande religie en aanverwante zaken zijn niet interessant, en al helemaal niet van belang. Wie heeft je het tegendeel wijsgemaakt? (niet retorisch)

op 01 12 2012 at 21:00 schreef Nova:

Als je huur woningen renoveert naar de wensen van
religieuze overtuigingen heb je reli politiek, dwz revival van als zaken doen, begrepen.

op 01 12 2012 at 21:27 schreef Nova:

Ik ben amsterdamse en zie als enig verzet dat we we reli huur renovatie praktijken van semi vastgoed corporaties niet zouden moeten willen.

op 01 12 2012 at 21:49 schreef leo schmit:

De Samen (Laplanders), de Samojeden, de Ewenken en nog zo wat volken die boven de Artische cirkel leven, hadden in de tijd dat zij nog niet in het staatsysteem waren opgenomen (Scandinavisch of Russich, of Chinees), ook zo hun eigen huis/tent indeling, met aparte ruimte voor man en vrouw, een centrale ruimte en een heilige ruimte voor de geesten.

Niks nieuws onder de zon.

op 02 12 2012 at 13:03 schreef You On A Gin:

@ Ralph van der Geest
Typisch, ja.

op 02 12 2012 at 15:26 schreef Theo van der Ploeg:

Die halawoningen heb je over de hele wereld, alleen noemen ze die dan anders. Doodnormaal dus.

http://youtu.be/dQw4w9WgXcQ

op 03 12 2012 at 02:52 schreef You On A Gin:

@ Theo van der Ploeg
Precies, zonder reclame ervoor. Zo doe je dat.

op 03 12 2012 at 15:36 schreef Sasha Berkman:

Zionisten stoken ook erg graag het anti-moslim vuurtje aan. Als je kritiek hebt op de israelische praktijken verwijzen ze graag naar het lot van de koerden waar iedereen over zwijgt om dan af te sluiten met de stelling dat mensen met kritiek op israel dan wel anti-semitisch moeten zijn. Ik vraag die israel-lovers hun protest te laten horen tegen de nederlandse overheid die de turkse staat helpt met het vervolgen van de koerden.

http://www.nu.nl/binnenland/2972727/tientallen-vermeende-pkkers-opgepakt.html

op 04 12 2012 at 22:55 schreef msikma:

“Moslimbashen is geen racisme.”

Iedere definitie van racisme met enige morele waarde verstaat dat het gaat om de aanval op het buitenlandse, hetgeen wat van origine “niet van hier” is. Dat kan een andere huidpigmentatie zijn, maar ook andere ethnische zaken, zoals bijvoorbeeld een diepe culturele verbintenis met een religie. Zo ziet ook de Verenigde Naties het.

De twee voornaamste groepen die hier tegenin gaan zijn de racisten zelf—ze moeten zich tenslotte verdedigen tegen de aanklacht, op wat voor manier dan ook—en hun liberale compagnons, zoals Adriaan Krabbendam, de bron van dit citaat. De laatstgenoemden zijn wellicht nog effectiever dan zelfs de professionele racisten, zoals Bert Brussen, in het verspreiden van een klimaat van irrationeel wantrouwen waar niet-blanken de dupe van zijn. De reden hiertoe is simpel: ze hebben geen last van repliek. Zij zijn tenslotte de linkerkant van het spectrum. De nette mensen. En als zelfs de nette mensen hun goedkeuring kunnen geven, door te beweren dat klachten over racisme ongegrond zijn of dat er “een kern van waarheid” in een betoog zit, dan moet het wel waar zijn.

op 07 12 2012 at 09:01 schreef You On A Gin:

Het voorspelbare gelul van Greet, dáár word ik moe van. Niet te geloven dat mensen die peace of mind willen (wat ik respecteer) stemmen op zo’n idioot die alleen maar polariseert.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS