Home » Archief » Nee, linkse zalvers, Trump-stemmers zijn niet zielig


[09.11.2016]

Nee, linkse zalvers, Trump-stemmers zijn niet zielig

Peter Breedveld

tumblr_o71idtzjgz1uctr63o1_500
Scène uit Onibaba (1964)

Minstens zo weerzinwekkend als de Trumps, de Wildersen, de Le Pens, de Orbáns en al dat andere democratisch gekozen fascistische schorem zijn de linkse zalvers die mispelen dat het niet de schuld is van het geteisem dat dit soort troglodieten als hun leiders kiest. ‘Please don’t vilify Trump voters on a Twitter. They’re just ordinary people. This is a massive protest vote against hyper-capitalism’, zag ik bijvoorbeeld langskomen op Twitter.

Klinkt als dat mantra dat je steeds hoort als Boze Burgers weer eens een asielzoekerscentrum bombarderen of met duizenden tegelijk juichen als er een paar honderd vluchtelingen verdrinken, of brullen dat de Marokkanen moeten worden vergast. “Het is hun uiting van frustratie over de verschraling in de zorg!”

Ku Klux Klan

De Ku Klux Klan is dolblij met Trumps overwinning. “Now take America back!“, aldus KKK-leider David Duke. Trump-supporters roepen dingen als: “Nigger Cunt!”; “Go fucking make my tortilla, motherfucker!”; “Put them back in the fields where they belong!” enzovoort.

Misschien is het woord ‘hyper-capitalism‘ te moeilijk voor ze.

Trump heeft gewonnen omdat mensen 24/7 worden bang gemaakt voor zwarten, moslims, Mexicaanse verkrachters en alles wat van buiten komt. Niet alleen door Trump, ook door de media. De slotsom van de kiezers is simpel: ze staan voor de poorten, de hordes met hun gordelbommen, testosteronoverschot en joden-, vrouwen-, en homohaat en Trump gaat ze tegenhouden terwijl Clinton er alleen maar meer naarbinnen gaat halen. En maar doorzeiken over die e-mails.

Gewelddadige pussy-grabber

En dáár hebben ze tegen gestemd. Liever een gewelddadige pussy-grabber in het Witte Huis dan een bruintje in je tuin!

En hier in Europa, nog specifieker in Nederland, gaat het niet anders. Elke dag horrorverhalen in de media over terroristische, verkrachtende, potverterende vluchtelingen in de krant, de Lange Arm van Ankara terwijl die linkse lutsers en nepwetenschappers maar schreeuwen: “Wir schaffen das!”

Daarom loopt ook hier zowat iedereen achter aanrandende, gewelddadige, in verkrachtingsfantasieën grossierende, racistische missing links aan en de rest achter kwezels die proberen de apen in stoere schoolpleinpraatjes te overtreffen. Continu bang gemaakt en in constante staat van paniek gebracht.

Harde les

Het is een harde les die we allemaal gaan leren. Of althans, die mijn kinderen en ik gaan leren, en de paar vaste reageerders onder dit stukje. De rest zal vrolijk doorgaan totdat Europa er zo ongeveer uitziet als Aleppo. Want liever alles kapot dan iets van je onmetelijke rijkdom te moeten delen met een zandneger. En als er niets meer rest dan puin en lijken, dan nóg zullen de buitenlanders de schuld krijgen.

Frontaal Naakt kost me geld! Véél geld zelfs. Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan de financiële schade te beperken. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 09.11.2016 @ 08:18

[Home]
 

84 Reacties

op 09 11 2016 at 09:19 schreef Pyt van der Galiën:

Ik vraag me ook af of Sanders veel verschil had uitgemaakt, zoals nu door een flink deel van links beweerd wordt. Onder mensen voor wie de economie het belangrijkste item was, scoorde Hillary 53% tegen 38%. En het is natuurlijk gewoon niet waar dat DE arbeidersklasse op Trump gestemd heeft. De zwarte en Latino arbeidersklasse heeft massaal op Clinton gestemd.

Dit ging om ras, al het andere was secundair. Zelfs gender heeft geen grote rol gespeeld, wat me eerlijk gezegd verbaast. Witte vrouwen hebben in meerderheid (verschil van 10% uit mijn hoofd) op Trump gestemd.

op 09 11 2016 at 09:55 schreef Haes:

Hoe diep moet de wereld nog wegzakken in het moeras van de herhaling van 33/45, voordat het besef komt dat het gigantisch verkeerd loopt…? Voor de hele mensheid…

op 09 11 2016 at 10:06 schreef Murat:

Dit ging inderdaad om ras.
Millenials hebben gestemd op Jill Stein of Gary Johnson (3rd party) omdat die Hillary de corruptie enorm kwalijk nemen plus, uiteraard, het smerig spelletje tegen Bernie Sanders.

Daardoor verloren de democraten een hele belangrijke groep kiezers, die het verschil hadden kunnen maken.
De witte boosman heeft op Trump gestemd.

De Democrats zijn net als de PVDA een rechtse neoliberale partij geworden en zo corrupt als de nete.
Eigen schuld dikke bult.
Een linkse partij kan niet winnen door zich rechts te gedragen. Heeft de historie keer op keer aangetoond (ook hier in Nederland).

Nu Trump de Republican party laten imploderen en dan over 4 jaar, hopelijk, Jill Stein.

op 09 11 2016 at 10:08 schreef Niek Holtzappel-van Nes:

@Pyt,

Je hebt voor een groot deel gelijk vrees ik. Identiteitspolitiek is vergif. Stemmen vanwege ras of identiteit is vaak stemmen tegen je eigenbelang en het algemeen belang. Ideologie en belangen doen er niet meer toe.
Zwarte en witte arbeiders en middenklassers stemmen tegen elkaar terwijl ze dezelfde belangen delen.

op 09 11 2016 at 10:14 schreef MNb:

En de Grote Blonde Leider in het Torentje, straks.

op 09 11 2016 at 10:59 schreef Syl in 't Velt:

Het minste van twee kwaden werd verkozen. Niet dat ik nou zo blij ben met Trump maar het had nog heel veel erger kunnen zijn! Wel blij met het verlies van Clinton daarom. Kuddos voor de Amerikaanse kiezers dat ze ondanks de Amerikaanse MSM toch de realiteit over Clinton onder ogen hebben gezien!

op 09 11 2016 at 11:38 schreef Pyt van der Galiën:

Overigens lijkt de witte arbeidersklasse niet op Trump, maar op Clinton gestemd te hebben. Zie dit staatje bij de NYT, onder ‘income’. Bij inkomens tot $50000 is Clinton de duidelijke winnaar. Trump wint afgetekend bij inkomens tussen 50000 en 100000 dollar.

op 09 11 2016 at 11:44 schreef Haes:

Hou je een plaatsje voor me bezet in Su, MNb?

op 09 11 2016 at 12:12 schreef babs:

Ik denk toch echt dat Sanders het wel had gewonnen. Een links alternatief verhaal kan wel degelijk winnen van een domrechts verhaal. Dat is ook wat je ziet in Griekenland en een beetje in Spanje

op 09 11 2016 at 12:33 schreef rosa vandevelde:

Niet zo pessimistisch, dat geteisem sterft vanzelf snel uit aan hun dieet van bier en martelvlees. De oppositie gaat een boost krijgen en dat was nodig.
ER moest gepolariseerd worden? nou ze zullen het krijgen!

op 09 11 2016 at 14:37 schreef Robin:

MNb schreef: “En de Grote Blonde Leider in het Torentje, straks.”

Zou zomaar kunnen en dat is toch heel wat anders,dan in de gevangenis,wat jullie zo graag willen.

Syl in ’t Velt schreef: “Het minste van twee kwaden werd verkozen.”

Precies.

op 09 11 2016 at 14:42 schreef Leonard:

Syl, de realiteit over Trump hebben ze niet onder ogen gezien. En jij ook niet…

op 09 11 2016 at 14:44 schreef dewanand:

REF Cit txt Peter Breedveld:

‘Ku Klux Klan’

‘De Ku Klux Klan is dolblij met Trumps overwinning. “Now take America back!“, aldus KKK-leider David Duke. Trump-supporters roepen dingen als: “Nigger Cunt!”; “Go fucking make my tortilla, motherfucker!”; “Put them back in the fields where they belong!” enzovoort.’

—— Reactie v dewa 98,6 % Chimpansee aapje en Wieroe als miaauwende souffleur

N1: Ja Peter, Murat, MNB, ea het is een zwarte dag voor Amerika, ach alles is een historische slinger beweging en cyclisch. Is Donald Trump het beste medicijn voor het verziekte Amerika met een nationale schuld van ruim 150.0000 miljard dollar???

N2: Amerikaanse leger heeft sedert 1945 al zeker 70 militaire invasies gepleegd met totaal meer dan een miljoen doden maar niemand praat over Amerikaans terrorisme, rara hoe kan dit??? Als twee boeven vechten dan zijn alletwee criminelen en niet eentje maar.

N3: beste is worst case scenario: Trump schaft morgen democratie af en voert neurenberger rassenwetten in net als USA jaren ’60. Back to the KKK/ nazi Future. Thanks a lot Gods. Om Shanti shanti shanti.

op 09 11 2016 at 15:06 schreef Pyt van der Galiën:

Wanneer je denkt dat een racistische en seksistische narcist beter is dan Clinton moet je toch écht eens een psychiater zoeken. Exit Syl en Robin.

@babs

Mogelijk zou Sanders het beter gedaan hebben, maar ik betwijfel het. Trump heeft gewonnen door de stemmen van de welvarende, witte middenklasse (> $50000). Ik denk niet dat Sanders daar in had kunnen breken. Mogelijk dat Sanders wél meer mensen uit de arbeidersklasse had kunnen mobiliseren, maar tijdens de primaries bleek dat hij voor de zwarte gemeenschap weinig aantrekkelijk was.

op 09 11 2016 at 15:10 schreef ikzelf:

Het verbaast mij al sinds de allereerste verkiezingscampagnes begonnen — en nog nu nog steeds, dat er serieus mensen zijn die om één of andere reden menen te kunnen beweren dat de minste van twee kwaden gewonnen heeft. Waarop is dat gebaseerd? Wat kan er met recht en reden gezegd worden over het functioneren van een kandidaat die nulkomma niks geen ervaring heeft in de politiek? Hoe kan die dan gekwalificeerd worden als ‘minder kwaad’?
Ik las vandaag (weet niet meer waar) iets in de trant van: “de mensen hebben gestemd op een outsider omdat ze de elite beu zijn en hopen dat de outsider verandering zal brengen”. Is het dat? •Hopen• dat een outsider verandering gaat brengen? Schenken we een baan als president van één van de machtigste landen ter wereld aan iemand in de •hoop• dat ‘ie misschien wel eens zou kunnen gaan doen wat wij graag zouden willen dat ‘ie gaat doen?
Zijn we politiek zo diep gezonken dat nog slechts blinde (want op helemaal niets gebaseerde) •hoop• verlichting kan brengen?

Enne, Syl, jij kent de waarheid over Trump net zo min als wie dan ook. Dat is namelijk het kenmerk van een nieuweling in de politiek, van een outsider: dat je niets over zijn functioneren kent.

op 09 11 2016 at 15:16 schreef MNb:

“Trump wint afgetekend bij inkomens tussen 50000 en 100000 dollar.”
Ook dat heeft hij gemeen met Schicklgruber.
Robin is een mooi vb. van het effect van populistische propaganda. Niemand hier heeft ooit geschreven de Grote Blonde Leider in de gevangenis te willen zien. Wij kennen onze geschiedenis namelijk. Schicklgruber heeft er ook in gezeten. Zulk begrip gaat een hielenlikker van de Grote Blonde Leider uiteraard boven de pet.

op 09 11 2016 at 16:59 schreef Mart:

Progressief (links) moet ophouden de racisten en sexisten naar de mond te praten. Hun stem win je toch niet, en je schoffeert er alleen de slachtoffers mee.

Luisteren en enige nederigheid is geboden, en gewoon keihard zeggen waar het op staat, zodat de marginaal fatsoenlijke stemmers voor de keus gezet worden “Ben ik een racist of sexist?”

Je zal er vast een paar mensen mee verliezen die besluiten dat luisteren naar vrouwen en zwartjes te veel van het goede is, maar die mensen hebben je juist je huidige electorale rotpositie ingetrokken. Let ‘em rot.

In iets andere bewoordingen op mijn blog, zie link hierboven.

Mart

op 09 11 2016 at 17:46 schreef Frank assmann:

Het licht is gedoofd in het westen.De rancuneuze “boze burger”is zich aan het warm lopen.De georganiseerde moordpartijen zullen spoedig beginnen.De nazi’s voor de tweede maal in 100 jaar aan de macht,ik kan het niet geloven,ik wil het niet geloven en toch is het zo.Dit facistische moeras,wat Nederland heet,dat had ik al opgegeven,maar dit.Ik ben bang,alle hoop is verloren.

op 09 11 2016 at 18:14 schreef Andries van Buiten:

Inderdaad Frank, de rancuneuze “boze burger”is zich aan het warm lopen.

Dus rennen hond… RENNEN!!!!

Enne Breedveld, ren rustig mee…

op 09 11 2016 at 18:17 schreef Peter:

Nee, Andries, ik blijf hier wel op je wachten.

op 09 11 2016 at 18:23 schreef Frank assmann:

@andries Noemt u mij hierboven nu een hond?

op 09 11 2016 at 18:43 schreef Pyt van der Galiën:

Interessant gegeven: de opkomst bij de Republikeinen was stabiel. Clinton heeft verloren omdat er bijna 7 MILJOEN minder Democraten op zijn komen dagen. Dat is een hoog aantal, wat toch ten dele te wijten is aan een weinig inspirerende kandidate, vermoed ik. Misschien heeft babs wel een punt dat Sanders een deel van die thuisblijvers over had kunnen halen te stemmen.

op 09 11 2016 at 19:20 schreef babs:

Sanders had een fanatieker en aanhang. Mensen die de hele buurt mobiliseren te gaan stemmen. (Argument Michael Moore.)

Niet dat het echt ter zake doet. Trump it is. Afwachten hoe fanatiek hij zijn anti-immigratie en uitzettingen gaat doorvoeren. Ik vrees het ergste, vooral omdat ik denk dat hij bij het minste verzet door het lint gaat.

Voor Europa is het zaak zich goed te verenigen.

op 09 11 2016 at 19:40 schreef sjonnie:

En al die atheïstische honden stemmen in maart op hun God wilders.

Gratis brokjes voor andries en het geeft pootjes.

op 09 11 2016 at 20:05 schreef MNb:

Het doet wel ter zake, Babs. Het zou leuk zijn als de progressieven leerden van Sanders. Vooral ook in Nederland.

op 09 11 2016 at 20:13 schreef Chris:

Dear Peter. Je weet zelf ook dondersgoed dat je het zelf niet kan helpen dat sommigen je zullen “steunen”. Een ondersteuning van KKK voor Trump is niet iets waar hij zelf iets aan zou kunnen doen. Populisme, Peter, populisme. Uiteraard komt deze reactie niet op je site, maar denk er maar eens over na.

op 09 11 2016 at 20:19 schreef Peter:

Nou Chris, zodra ik gesteund word door de KKK, ga ik onmiddelijk aan wat grondige soul-searching doen. En controleren of mijn poep niet per ongelukkig uit mijn mond komt in plaats van mijn aars.

Uiteraard komt deze reactie niet op je site

Dat typische zelfbeklag van de boze witte man.

op 09 11 2016 at 20:31 schreef Frank assmann:

Alles wat er overblijft voor de weldenkende mens is:gorganiseerd ondergronds te gaan,voordat de haters ons op komen halen voor dood in een KZ 2.0.De oude CPN draaiboeken zijn weer actueel.
Het zal mij benieuwen of de terreur van monsterlijke nazi’s als Trump of in het nederlandse geval,Wilders cum suis,überhaupt te overleven is.
Mijn arme kinderen en kleinkinderen.

op 09 11 2016 at 20:35 schreef Niek Holtzappel-van Nes:

Dit is de opstand der horden. De arbeidersklasse maakt revolutie. Geen linkse revolutie, maar een nationalistische rechtse revolutie.

op 09 11 2016 at 20:37 schreef Pyt van der Galiën:

Wat Mnb zegt. Het doet er wél toe. Ik denk dat je van Sanders vooral kunt leren dat je een inspirerend verhaal moet hebben. Een wereldbeschouwing, als je wilt.

op 09 11 2016 at 20:49 schreef Niek Holtzappel-van Nes:

Ik denk niet dat Sanders het gered zou hebben. Hij had wel de Rust Belt gewonnen die nu naar Trump gaat, maar hij had veel kiezers uit het midden weer naar de GOP of een derde partij gejaagd of ze waren thuis gebleven.
Verder sprak Sanders weinig zwarten en latino’s aan. Zij stemden in de primaries vaker op Clinton.

op 09 11 2016 at 20:51 schreef dewanand:

ref cit:
op 09 11 2016 at 19:40 schreef sjonnie:

‘En al die atheïstische honden stemmen in maart op hun God wilders.’

‘Gratis brokjes voor andries en het geeft pootjes.’

——– Reactie
N4: Miaauw sjonnie,

Wieroe als hindoe nazi (homo) kat stemt op zijn blonde katten afgod, Geert Wilders.

N5: Miaauw babs, Peter, NMB ea,

als Trump anti immigratie wetten invoert dan snijdt hij zich danig in de vingers, omdat de immigranten de amerikaanse kenniseconomie nu dragen in feite. Maar er zijn wel 250 soorten immigranten in Amerika en elke etnische, niet blanke groep heeft een aparte positie en status in dit land. Trump is vooral anti china, anti mexico, anti latino, anti negers en anti moslims, dus ik ben benieuwd hoe de andere Niet Blanke minderheden zullen reageren als Trump deze alvast gaat afmaken en inzouten.

N6: duidelijk is dat het nu een ordinaire rassenoorlog is in Amerika maar dat is toch al bijna 300 jaar al zo daar, het begon met de uitroeiing van inheemsen, en die werden vervangen door blanke christelijke terroristen uit Europa. 70 % van Amerika is zuiver blank dus het gaat om een blanke arische, hypermoderne, hi tech natie.

op 09 11 2016 at 21:08 schreef Sasha Berkman:

“Dat typische zelfbeklag van de boze witte man.”

Het is daarnaast ook nog eens gewoon gehuigel. Trump was maar wat blij met die steun. Wilders distantieerd zich ook niet van daar moet een piemel in roepende varkenskopslepers. Die polarisatie is noodzakelijk bloed voor dergelijke smeerlappen, anders kunnen ze niet ademen.

Het openlijk racisme en sexisme, het nationalisme, het fascisme heeft vandaag een belangrijke slag gewonnen.

Ik denk dat het heel bloederig wordt. Dat vinden ze lekker.

op 09 11 2016 at 21:13 schreef Govert:

Niek heeft gelijk. Kennelijk is het ‘verhaaltje’ van links na 40 jaar niet voldoende inspirerend gebleken. Alles is vergankelijk, ook ideologieen. Kom met een beter ‘verhaaltje’ of brandt anders maar alvast een kaarsje voor links.

@Frank A.

Poeh poeh. Jij bent wel een beetje wat men in de VS wel een drama-queen noemt..

op 09 11 2016 at 21:43 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Ik denk dat Trump een aardige afspiegeling is van de Amerikaanse samenleving en tijdsgeest. Zoals Wilders dat is voor de Nederlandse.

Every nation gets the government it deserves.
~ Joseph de Maistre

op 09 11 2016 at 21:47 schreef Chakir:

Je hebt helemaal gelijk Peter! Je oogst wat je zaait. Lang kneden en je krijgt de massa die je wilt, of niet. Ik hoor mensen zeggen: Trump zal, eenmaal omringd door de juiste adviseurs, wel vanzelf een normale president worden, zoals al zijn voorgangers. Ik hoop het… Maar iemand die zijn hele leven lang schijt heeft gehad aan zijn medemensen, of dat nu zijn eigen familie was, z’n werknemers, z’n klanten, z’n eigen club, laat staan z’n vijanden, moet ik nog maar zien of hij normaal gaat doen. Althans: normaal in de zin van het zoveel mogelijk voorkomen van enorme chaos wereldwijd. Amerika is nog altijd het machtigst.
@chris: “just grab them by the pussy”

op 09 11 2016 at 21:51 schreef Sum:

Hillary kan ook de tering krijgen trouwens. Die was zo blij dat Ghadafi dood was. De kutwijf.

op 09 11 2016 at 21:58 schreef Rene:

Je gaat het gevecht niet winnen Peter. Het is water naar de zee dragen. Het volk wil geen zandnegers, het volk wil zwarte Pieten.

op 09 11 2016 at 22:03 schreef Sasha Berkman:

Update vanuit Standing Rock:

http://www.opednews.com/articles/From-Standing-Rock-Today-by-Four-Arrows-Protest-Civil-Disobedience_Standing-Rock_Standing-Rock-Defenders-161109-331.html

op 09 11 2016 at 22:19 schreef Frank assmann:

@gover. Is dat zo? Misschien sta ik dichter bij WW2,waar mijn overlevende ouders en een grootouder de wrange vruchten van mocht plukken.
De angst voor het nazisme heb ik met de paplepel ingekregen. En weet u,dat nazisme is terug en manifest.
Mag ik bang zijn?

op 09 11 2016 at 22:21 schreef dewanand:

N7: ziehier uit oude doos, 2013, ik heb geleerd gezegden op internationale site, typisch donald trump als het echte grote beest die aan het eind wint en dan de beschaving maar verder verbeest, hhahhaahaha moet erom miaauwen nu en smurfen. Trump is een grote 9 inch HELwitte BEESTsmurf en hij wint, holy shit, the big shaped, White, psycho devils will rule America now.

Ach die beestmensen …

——-

N8: ‘I have learned’ sayings of Dewanand on http://www.sharealearning.com
(sum=6)

7. Posted on date December 9, 2012, declined, not posted

I have learned that only a bigger and stronger beast can fight and destroy the other beast humans on this planet of the intelligent apes. However the idiot’s paradox of this statement implicates that the biggest beasts will finally win all battles and wars on our poor blue planet and they will become superior leaders, rich apes and brutal exploiters; so therefore theoretically the final steady state will be a world with only big beast man, the ultimate end of civilization and this could be the true, sad story of the history of my fellow species, since they climbed out of the trees two million years ago.

http://www.dewanand.com/wfor2015.htm

op 09 11 2016 at 23:48 schreef Robin:

Pyt van der Galiën schreef: “Wanneer je denkt dat een racistische en seksistische narcist beter is dan Clinton moet je toch écht eens een psychiater zoeken. Exit Syl en Robin.”

Miljoenen mensen(in de USA)ook naar de psychiater!?

MNb schreef: “Robin is een mooi vb. van het effect van populistische propaganda. Niemand hier heeft ooit geschreven de Grote Blonde Leider in de gevangenis te willen zien.”

Er zijn (hier) toch echt mensen zoals b.v. Sasha Berkman die er op hopen.

op 10 11 2016 at 02:27 schreef MNb:

Robin, neem de woorden van Gunvald Larsson ter harte: een leugen wordt niet een beetje waarheid door hem half te herhalen.

op 10 11 2016 at 06:01 schreef sabaroth:

De ellende is dat de republikeinen in de senaat de meerderheid hebben en die mafketel er dus heel wat wetten doorheen kan jagen integendeel tot Obama die constant werd getorpedeerd

op 10 11 2016 at 08:47 schreef G.J. Brethouwer v/h Cactus:

op 10 11 2016 at 06:01 schreef sabaroth:
De ellende is dat de republikeinen in de senaat de meerderheid hebben en die mafketel er dus heel wat wetten doorheen kan jagen integendeel tot Obama die constant werd getorpedeerd.

Dat niet alleen ook het hooggerechts hof kleurt nu weer helemaal republikeins rood.
Dus Trump speelt helemaal voor open doel.

op 10 11 2016 at 09:20 schreef Dennis:

Je hebt meer met de Wilders/Trump stemmer gemeen dan je denkt Frank. Zij maken zich bang met beelden van IS terroristen en jij ziet achter elke boom een nazi.

Beide zijn in geen velden of wegen te bekennen.

op 10 11 2016 at 09:45 schreef Haes:

@Boe!

“Every nation gets the government it deserves.
~ Joseph de Maistre”

Maar in dit geval zit de wereld ermee opgescheept en hebben wij het niet kunnen tegenhouden.

op 10 11 2016 at 10:18 schreef Bart Keijzer:

@Moslim: “Every nation gets the government it deserves. ~ Joseph de Maistre”. Dat zegt niet veel goeds over de bevolking van naties in het Midden Oosten en Afrika om maar eens wat te noemen.

@Haes: Een uitstekende reden om de voortschreidende globalisering te stoppen en terug te draaien.

op 10 11 2016 at 10:47 schreef cRR Kampen:

‘Hillary kan ook de tering krijgen trouwens. Die was zo blij dat Ghadafi dood was. De kutwijf.’
Je hebt natuurlijk veel liever van die leiders die demonstraties meteen finaal kapotschieten, met .50.

op 10 11 2016 at 11:06 schreef Murat:

Bart,

Dan moet je toch eerst even specificeren over welke naties je het hebt. Misschien dat jouw stereotype beeld je voorhoudt dat hele werelddelen het niet goed doen maar Afrika is een groot continent met hele succesvolle gebieden, ook het Midden-Oosten heeft landen waar het prima te vertoeven is.

Je motieven verraden zich in je manier van argumenteren.

op 10 11 2016 at 11:08 schreef Chakir:

@Bart: precies! En daarom gaan veel van die mensen die de mogelijkheid hebben daar ook weg

op 10 11 2016 at 11:23 schreef Pyt van der Galiën:

Punt is dat ‘het verhaal’ van Clinton natuurlijk niet ‘links’ was, tenzij je denkt dat D66 links is, in welk geval we redelijk uitgeluld zijn.

Het verhaal van Sanders was wél (sociaal-democratisch) links, maar de vraag is of het iets had uitgemaakt. Babs denkt van wel en ik begrijp waar dat vandaan komt. Naomi Klein – echt niet de eerste de beste – beweert vandaag in de Guardian iets vergelijkbaars. Probleem is dat het volgens mij niet ondersteund wordt door de cijfers. Immigratie is onder Trump-stemmers met grote afstand het belangrijkste thema, econonmische ongelijkheid doet er voor hen amper toe. Omgekeerd is voor mensen die ongelijkheid hoog op de lijst van prioriteiten hebben staan, immigratie amper van belang.

op 10 11 2016 at 11:38 schreef Bart Keijzer:

@Chakir: Begrijp het helemaal en ik geef ze nog eens gelijk ook!

@Murat: Ja Murat, natuurlijk bestaan die gebieden uit vele naties. Duh. Noem jij nou eens drie regeringen uit al die vele naties in het Midden Oosten en Afrika waar de respectievelijke bevolkingen echt blij mee kunnen zijn.

op 10 11 2016 at 12:36 schreef witte raaf:

Punt is, Trump stemmers zijn grotendeels oudere, blanke en lager opgeleide mannen. Als alleen mensen onder de 36 jaar gestemd hadden was Hilary in 80% van de staten winnaar geweest.

Las een stukje van Thiery Baudet, die triomfantelijk beweerde dat de tijden nu veranderen gaan, maar ik zie het eerder als een (letterlijk) uitstervend verschijnsel, dit populistisch nationalisme.

op 10 11 2016 at 13:04 schreef Frank assmann:

@Dennis.Okee,ik zal nazi’s niet meer zo benoemen,in New speak zal ik het over bezorgde burgers hebben.
Dat er opgeroepen tot gaskamers en deportatie is natuurlijk niet nazistisch.Vluchtelingen die verzuipen kwalificeren als “dobber”negers,tsja,das maar een geintje toch?Een Niemoller die het heeft over de superioriteit van blanke mensen heeft,ach zo zwaar moet ik het toch niet opvatten.Schuimbekkende hordes bij raadsvergaderingen zal ik maar goedkeuren Brandbommen bij AZC’s,bezorgde burgers zijn het. NSB praktijken,door de roze khmer, om werkgevers te benaderen,als men niet naar hun pijpen danst.Maar ja,ik zie achter iedere boom een nazi….Ik zal je vertellen,Dennis.Achter iedere boom,staat een nazi en ieder die dat ontkent,is er zelf een.

op 10 11 2016 at 13:31 schreef Hans Naaktloper:

De overall- vraag blijft me dan toch kwellen: blijf je ondanks de volkswil nog steeds een ‘democraat’ Peter?

op 10 11 2016 at 13:46 schreef Chakir:

Hoho Bart, een kleine nuancering: veel van die naties hebben die regeringen “verdiend” dankzij…. ach vul het zelf maar in. Bekijk dit eens: hoe is Daesh ontstaan http://zembla.vara.nl/dossier/uitzending/opkomst-van-is

op 10 11 2016 at 13:57 schreef Peter:

De overall- vraag blijft me dan toch kwellen

Ik zou niet degene willen zijn die een einde maakt aan jouw kwelling, Hans, ik laat die zuigerige vraag dus lekker onbeantwoord!

op 10 11 2016 at 14:14 schreef Frank assmann:

@hans.

De “volkswil” heeft natuurlijk altijd gelijk,hans.Pfff. . Doe geen janroosje.

Dezelfde volkswil,heeft geleidt tot de Shoa. Dat wil je dus.

op 10 11 2016 at 14:22 schreef cRR Kampen:

We wisten van tevoren dus waar de Amerikanen tegen stemden (de corpocratie) en waar ze voor stemden (de totalitaire, racistische corpocratie). Ziehier: https://theintercept.com/2016/11/08/trump-transition-lobbyists/

op 10 11 2016 at 14:23 schreef Bart Keijzer:

@Chakir: Oh. Ok. Dus je bent het er niet mee eens dat bevolkingen van alle naties de regering krijgen die ze verdienen. Prima. Maar dan begrijp ik niet waarom je eerder “precies!” zei toen ik de quote van Moslim aanhaalde….. Nou ja, niets zo wispelturig als de mens zullen we maar zeggen.

op 10 11 2016 at 15:13 schreef Frank assmann:

De”grijp ze bij de kut” en daar mot een piemeltje in,viezeriken, horen nergens meer een platform te hebben.

op 10 11 2016 at 16:35 schreef Chakir:

Was ook sarcastisch bedoeld beste Bart. Het concept van iets verdienen wordt door dictators of machthebbers vaak eenzijdig uitgelegd en is bijna altijd éénrichtingsverkeer. En voor de mensen die dat kunnen geldt dat ook: in één richting naar betere plekken. Ik ken trouwens het citaat en de context niet, zal ik wel een keer opzoeken. Maar ik bedoel absoluut niet dat al die mensen in die betreffende landen iets toekomt omdat zij daar zo hun best voor hebben gedaan. OF dat zij het onheil over zich heen krijgen omdat zij nalaten het juiste te doen (boontje komt om zijn loontje). Sterker: zie de Arabische lente, veel hebben naar mijn idee wel het juiste gedaan. Helaas ook met vreselijke uitkomsten, zoals in Syrië.

op 10 11 2016 at 16:52 schreef dewanand:

miaauw Bart Keijzer en Chakir,

N9: Donald Trump kreeg toch een magere 7 miljoen stemmen meer dan Hillary Clinton, een nipte overwinning, kantje boord. Het kiesmannen stelsel van amerika is erg krom.

N10: Nu zijn er overal in Amerika demonstraties van de niet blanken en het is toch zielig om te zien hoe een mooi, open, eerlijk immigratiemodel staat om zeep wordt geholpen door een rechtse blanke psychopaat die openbaar swaffelt met zijn HELwitte, 9 inch lollie.

N11: Ja zeg, Donald Trump snapt niet hoe de niet blanke wereld werkt buiten USA en dat het toch erg multi polair is nu. Zijn isolatie politiek is snijden in eigen vingers die flink gaan bloeden. En als hij anti blanke wetten doordrukt dan raakt hij amerika in de achilleshiel.

op 10 11 2016 at 19:09 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Dat klopt Haes maar ik vrees dat een substantieel groep Nederlanders voor Trump hadden gestemd als zij die mogelijkheid hadden.

Het is trouwens geen waardeoordeel maar een constatering.

Bart je bent suggestief man. Haha.
Nu we het toch over de huidige tijdsgeest hebben: een korte analyse. Een volwassen man die juicht wanneer het huis van zijn buurman in de fik staat en vervolgens blijft juichen wanneer de brand over slaat naar zijn eigen achtertuin is abject. We leven niet in een vacuüm en als je dat wel wilt dan kan ik Noord-Korea aanraden.

op 10 11 2016 at 19:30 schreef Mario:

Yo, Dennis: waarom ongeïnformeerde types zoals jij zullen blijven falen.

“Beide zijn in geen velden of wegen te bekennen.”
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/11/09/islamist-extremists-celebrate-trumps-election-win/?tid=sm_tw

Next..

op 10 11 2016 at 20:30 schreef sjonnie:

N666, val dood dewanand.

op 10 11 2016 at 20:41 schreef Gerard Matthijssen:

In het commentaar van het Limburgs Dagblad las ik dat het “white trash” (Arme blanken) een dikke middelvinger heeft opgestoken naar de neoliberale elite, waarvan Hillary Rodham Clinton het boegbeeld is. Begrijp me niet verkeerd: racistische en seksistische vooroordelen zijn uit den Boze. Maar Hillary Rodham Clinton had deze mensen bijzonder weinig te bieden, afgezien van meer armoe en meer uitsluiting. Dat is wat schorem als Wilders en Zijlstra in hun voordeel probeert om te buigen: de woede van de slachtoffers van globalisering en van vergroting van de verschillen tussen arm en rijk dirigeren richting etnische minderheden en vluchtelingen. IJzeren formule voor de elite, sinds eeuwen. Zie het antisemitisme van voor 1900, en daarna.

op 10 11 2016 at 20:56 schreef Murat:

De hypocrisie onder domrechts is weer stuitend:

Putin, geweldig sterke leider. Erdogan, vreselijk.

Moslims die vrouwonvriendelijk zijn, vreselijk! Pussygrabber, child-rapist Trump, geweldig!

Ik heb het al eerder gezegd, het is gewoon een ordinair zwart-wit probleem voor de witte boosman.

op 10 11 2016 at 21:15 schreef Dennis:

Yo, Mario:Waarom heb je zoveel moeite met lezen? Het is niet de eerste keer dat je totaal verkeerde verbanden trekt.

Maar blijf het proberen.. Je komt er wel.

op 10 11 2016 at 21:49 schreef Murat:

Ik ben het volledig eens met Gerard.
Goede analyse.

Ik laat er geen traan om dat de Clintons d’r uit zijn gevlogen.
Intens corrupt en hardcore Neoliberal. Trump zegt vreselijke dingen, de Clintons deden het: Libie, Syrie, drone wars op Yemen, Pakistan, etc. Clinton noemde zwarte mannen “super-predators” en wilde zelf een muur bouwen bij de grens met Mexico.

Dat links niet heeft gewonnen, is omdat ze geen links verhaal hebben. Ralph Nader, Bernie Sanders en Jill Stein hebben een links verhaal, maar die komen er (tot nog toe) niet.

Het is een herhalend fenomeen inderdaad. Zodra het slecht gaat met de witte meerderheid, dan vertaalt die boosheid jegens de elite zich in vreemdelingenhaat.
Dit is ook white privilige: minderheden zitten systematisch in sociaal economische problemen en kunnen protesteren (goedschiks) of overgaan op extremisme (kwaadschiks), daar wordt niet naar geluisterd. Als de white man in de problemen zit en zich dat uit in extremisme, dan moet daar naar geluisterd worden. Dan moet je luisteren naar de problemen van “het volk”, er al decennia aan voorbijgaand dat minderheden ook “het volk” zijn.

op 10 11 2016 at 23:34 schreef dewanand:

REF Cit:

op 10 11 2016 at 20:30 schreef sjonnie:

‘N666, val dood dewanand.’

—— Reactie v dewa 98,6 % Chimpansee aapje en Wieroe als miaauwende souffleur

N12: Miaauw Sjonnie,

De verkiezing van Donald Trump is beter dan van Hillary, omdat hij veel meer kennis heeft van macro economische investeringen en grootkapitaal geldstromen, want hij is een magnaat en heeft heel grote dingen gebouwd. Dus hij focust ook op het bouwen nu, om Amerika opnieuw sterk, groot en gezond te maken, ref schuld USA 150.000 miljard dollar.

N13: wat zijn de meest productieve etnische groepen in Amerika nu: de Hindoes uit India, chinezen, japanners, blanke immigranten, en overige aziaten. Deze groepen noemde trump niet en hij is erg pro hindoes.

N14: uiteraard is een Pro White RAce beleid in USA misschien beter, want als blanken een minderheid worden dan is er geen Amerika meer. Idem dito v Nederland. Donald Trump is de nieuwe hoop van de blanke Amerikanen, zo voelen de blanke KKK (homo en minder potente) mannen het aan. Het is een zuiver biologische mensapen strijd om de geile blanke wijfjes.

op 11 11 2016 at 10:21 schreef cRR Kampen:

“In het commentaar van het Limburgs Dagblad las ik dat het “white trash” (Arme blanken) een dikke middelvinger heeft opgestoken naar de neoliberale elite”

Vreemd verhaal constant weer.
Inkomens tot $50,000 kozen in grote meerderheid Hillary.
Inkomens $50,000 – 100,000 kozen Trump.

De hard core neoliberale élite werd door de kiezer omarmd en niet anders.

op 11 11 2016 at 16:14 schreef Govert:

Toch heeft volgens de
New York Times
ook een flink deel van de gekleurde Amerikanen op Trump gestemd. Zo’n 30 procent van de Latino’s bijvoorbeeld…

op 11 11 2016 at 17:26 schreef cRR Kampen:

Van de Hispanics twee derde op Hillary. Duidelijke zaak.
De staatjes zijn sowieso duidelijk. Blank, man, goed of beter inkomen, matige educatie, platteland. De gebruikelijke basis voor bepaalde ideologieën dus.

op 11 11 2016 at 18:12 schreef Govert:

Wie probeer je hier nou voor de gek te houden, Kampen? 4 van de 9 stemmers op Trump waren vrouwen. En 2 van de 5 hoger opgeleiden stemden op Trump.

op 11 11 2016 at 18:48 schreef Gerard Matthijssen:

Correctie op mijn vorige reactie van gisteren: ik neem afstand van mijn kwalificatie van Wilders en Zijlstra als “schorem”. Dat neem ik terug: ook hun menselijke waardigheid moet onverlet blijven.
Blijft staan dat Wilders een fascistische politiek voert met het ontzeggen van mensen-rechten aan ca. 1.000.000 landgenoten. Daarvoor had hij al in 2007 achter de tralies gekwakt moeten worden (na pleidooi voor verbod op de Koran). Zijlstra pleit voor het ontzeggen van godsdienstvrijheid aan salafisten enkel wegens hun overtuiging (Trouw, 19-02-2016). Wie volgt? Daarmee treedt hij in het voetspoor van Wilders, Janmaat en Mussert. Stelling nemen tegen racisme bij de verkiezingen in maart 2017 is van wezenlijk belang.

op 11 11 2016 at 19:54 schreef Gerard Matthijssen:

Dewanand:

de Blanken – Whites – zijn niet inheems in Amerika, dus hoe kun jij hen over 1 kam scheren met blanken in Nederland? De blanken – Spanjaarden en Portugezen in “Latijns”-Amerika en later de Nederlanders, Denen, Fransen, Engelsen en blanke Amerikanen – N13/N14 – hebben geen poot om te staan in de Nieuwe Wereld- afgezien van hun betere wapens – buskruit – haakbus – Henry repeteergeweer! Heldenmoed van de inheemsen vermocht niets. Amerika is geen “blank” werelddeel, tenzij “door de repeteergeweren en de Maxim-mitrailleuses”! Geile blanke wijfjes flikkeren bleekscheet-mannen zonder voldoende vermogen of hypotheek op de straatkeien. Gelukkig maar! Overigens worden de arme blanken genaaid door hun “eigen” blanke elite. Die oveenkomst met Nederland gaat wel weer op.

op 11 11 2016 at 22:57 schreef Robin:

Gerard Matthijssen schreef:

” Blijft staan dat Wilders een fascistische politiek voert met het ontzeggen van mensen-rechten aan ca. 1.000.000 landgenoten. Daarvoor had hij al in 2007 achter de tralies gekwakt moeten worden (na pleidooi voor verbod op de Koran). Zijlstra pleit voor het ontzeggen van godsdienstvrijheid aan salafisten enkel wegens hun overtuiging (Trouw, 19-02-2016). Wie volgt?”

Weer iemand die Wilders het liefst in de gevangenis ziet.
Zou het niet beter zijn, om de meest extreme
salafisten, achter de tralies te kwakken?

op 12 11 2016 at 01:21 schreef dewanand:

Miaauw, miaauw, namastiaauw Gerard Matthijssen

N15: Jij schrijft: ‘Geile blanke wijfjes flikkeren bleekscheet-mannen zonder voldoende vermogen of hypotheek op de straatkeien. Gelukkig maar!’ …..

N16: Ja zeg, de blanke mannen zijn rare snuiters zeg, ze laten zich naaien door hun eigen geile blanke KUThoeren. Ongelooflijk is dit denkt elke islamitische fundamentalist, en die trekt uiteraard zelf een westerse condoom aan om de blanke mannen ook te gaan kontneuken. Ja zeg hogere homoliefde zal op den duur zeker zorgen voor WARE WERELDVREDE, en islam betekent vrede.

N17: leuke is dat het nieuwe abstractie model gistermiddag ietsje verder is ontwikkeld met een 2,45 euro kopje Christmas Blend koffie erbij in een starbucks NS Franchise tentje bij den haag Hollands Spoor. Ja nu kan eea scherper gesteld worden en het was een mooie ontwikkeling.

N18: Probleemstelling v dit creationistisch coordinaten denkmodel is simpeler gesteld: ‘Wie of wat ben ik en waarom ben ik zoals ik nu ben, viesbruin, kleingeschapen, zwak, inferieur, te kort, niet blank, dommer, lager en waardelozer dan 88,1888 % van de hogere blanke mannen op aarde?’

N19: ST Absolute waardeloosheid kan waarde hebben.

op 14 11 2016 at 21:08 schreef Gerard Matthijssen:

Robin:
Nee, de meest extreme salafist heeft niets verkeerd gedaan, TENZIJ hij eventuele extreme overtuigingen in daden omzet, die in ook nog strijd zijn met de wet. Aanslagen en zo. Dus niet het salafisme op zich is verkeerd, maar het vermoorden van mensen.

Wilders houdt niet van de Islam, en dat is zijn goed recht. Maar als hij islamitische medeburgers, of, op grond van hun etniciteit, “Marokkanen”, de uitoefening van hun burgerrechten ontzegt, inclusief hun verworven recht om in Nederland te wonen, en hun uitzetting/deportatie als politicus wil gaan “regelen”, dan is een justitioneel onderzoek naar de strafbaarheid hiervan op zijn plaats. Snap je?

op 14 11 2016 at 21:28 schreef Gerard Matthijssen:

Dewanand:

N16: helemaal met je eens, dat hogere homoliefde de wereldvrede dichterbij brengt, ook met islamitische fundamentalisten en met kuthoeren.

N18: sommige blanke mannen zijn lager en waardelozer dan 88,188 % van hun mede-blanken; misschien zit Trump daar ook wel bij, maar dat zal hij -hopelijk- zelf inzien; intelligentie en geestesgaven zijn volgens mij niet gebonden aan “ras” of etniciteit; ze zijn algemeen-menselijk.

op 15 11 2016 at 10:41 schreef Thomas E:

‘de meest extreme salafist heeft niets verkeerd gedaan’

Hmmm je zit op een hellend vlak, Gerard Matthijssen. Volgens art 137d mag je geen haat zaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Daar hoef je zelf geen aanslagen of moorden voor te plegen. Wilders heeft nooit iemand vermoord, maar heeft wel een proces aan z’n broek. En voor veel Nazi-kopstukken gold hetzelfde, maar ze kregen in Neurenberg wél de doodstraf.

op 15 11 2016 at 21:45 schreef Gerard Matthijssen:

Thomas E:

Inderdaad, daar hoef je geen aanslagen voor te plegen. Dat is een extreem voorbeeld, en Wilders heeft zich persoonlijk niet aan aanslagen schuldig gemaakt. Dat klopt. Maar ook voor het zaaien van haat moeten concrete feiten worden aangedragen. Op grond van aangiften kan een aanklacht worden geformuleerd, en een strafproces worden gestart. Zoals met Wilders (“Minder, minder, minder”) het geval is.

Als een salafist van gelijksoortige feiten verdacht wordt, dan staat deze persoon terecht, voor dàt (veronderstelde) feit. Dus niet zijn geloofsrichting als zodanig staat terecht, maar die ene persoon. Daarom is het criminaliseren van salafistische organisaties, waar Halbe Zijlstra voor pleit, een bedreiging van onze rechtsstaat. Zie Trouw 19-02-2016. Zijlstra poetst een wetsvoorstel uit 2004 van Wilders (toen VVD) op voor dit doel.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS