Home » Archief » Niet zeuren over blackface als we gezellig aan het blackfacen zijn!


[23.11.2017]

Niet zeuren over blackface als we gezellig aan het blackfacen zijn!

Peter Breedveld


Illustratie: Maenaden vallen Pentheus aan (Romeinse muurschildering in het Casa dei Vettii te Pompeï)

Het Algemeen Dagblad, dat onder de bezielende leiding van hoofdredacteur Hans Nijenhuis het meest racistische vod van Nederland is geworden (en de concurrentie is op dat gebied moordend), heeft de afgelopen dagen het vuur van de Zwarte Pieten-oorlog tot nova-hitte opgestookt. De krant riep de extreemrechtse Friezen, die zaterdag met veel geweld een bus vol activisten tegen Zwarte Piet midden op de snelweg blokkeerde, ongelukken veroorzaakten, een journalist bedreigden en de politie sommeerden de chauffeur uit de bus te trekken, uit tot helden. De krant promootte een inzamelingsactie om de boetes te betalen, die de Friezen mogelijk krijgen voor hun illegale terreuractie.

Nu roept het AD, gesteund door onder meer de morsige populist Lodewijk Asscher en de premier van Nederland, Mark Rutte, op tot een Sinterklaasbestand. Nijenhuis, die zijn naam onder de oproep heeft gezet, wil dat er even niet over racisme wordt gezeurd terwijl heel Nederland zwartenhaat viert en zelfs de politie in blackface de straat op gaat (dit om de door iedereen zo gewenste neutraliteit uit te stralen).

Zwartenhaat

“We gunnen de kinderen allemaal de magie van 5 december”, zegt Rutte. Nou ja, behalve de zwarte kinderen dan, die kunnen de pot op. “Het is zo naar om die kleine kinderen te confronteren met een discussie tussen volwassenen”, aldus Karin Bloemen. Niet zo naar als ze te indoctrineren met zwartenhaat, mevrouw Bloemen! “Schrijf een gedicht”, oppert Lodewijk Asscher.

Oké.

Intussen spant het ganse land zich in om de terroristische Friezen heilig te verklaren en de vreedzame anti-Piet-activisten als terroristen te brandmerken. Maar echt. In het onlangs gepubliceerde rapport ‘Dreigingsbeeld Terrorisme’ wordt de ‘extreemlinkse antiracistische actiegroep’ Kick Out Zwarte Piet opgevoerd als terreurrisico.

Friese heidenen

De Onderzoeksgroep Kafka, altijd rap om mensen tot Nazi uit te roepen omdat ze het libertarische gedachtegoed toegedaan zijn, leurt intussen rond met de boodschap dat zich onder de Friese wegblokkeerders geen ‘bekende extreemrechtse figuren’ bevonden. Ook onderzoeksjournalist Dimitri Tokmetzis spant zich in om de Friese snelwegterroristen wit te wassen, geen extreemrechts, oordeelt Tokmetzis, wel twee types van het Frysk Heidens Front.

Da’s grappig, het Frysk Heidens Front is volgens Kafka nou juist wel een extreemrechtse organisatie. Maar goed, Kafka gaat het er kennelijk om dat de extreemrechtse deelnemers aan de terroristische blokkade-actie bekend moeten zijn. Als je onbekend bent, is het misschien niet erg om mensen op gewelddadige wijze van hun grondrechten te beroven, verkeersongelukken te veroorzaken, journalisten te bedreigen en de politie te sommeren chauffeurs uit hun bus te trekken om je racistische fetisj te verdedigen.

Woordvoerder van extreemrechts

Wierd Duk, intussen, is blijkbaar de officiële woordvoerder geworden van extreemrechts. Op Twitter brengt hij verklaringen naar buiten van onder meer de hoogbegaafde Nazi’s van Erkenbrand en van de Friese snelwegterroristen die, deze is best hilarisch, klagen dat ze aangereden zijn door de buschauffeur voor wiens bus ze vol op de rem gingen.

Dus, Hans Nijenhuis. Drie keer raden wat je wat mij betreft met je hypocriete Sinterklaasbestand mag doen.

Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan met een financiële bijdrage. Deze website wordt elke dag bedreigd door de virtuele knokploegen van Domrechts, malafide Nederlandse journalisten en zelfs door de vicepremier. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 23.11.2017 @ 09:31

[Home]
 

50 Reacties

op 23 11 2017 at 11:00 schreef babs:

Kick out Zwarte Piet wordt in de brief genoemd, maar niet als terreur risico, slechts als actiegroep.

Exacte tekst:
‘ Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond. Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, de VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe Eeuw.’

Waarom deze tekst is opgenomen, zonder enige verwijzing naar mogelijke terreur, wordt niet duidelijk gemaakt.

op 23 11 2017 at 11:00 schreef Egbert:

Uit het dreigingsrapport van 21 november:

“Het risico op omvangrijke gewelddadige ordeproblemen zoals in de VS en Duitsland is in NL klein, mede dankzij actief politieoptreden (WTF-1), maar toch zijn deze niet helemaal uit te sluiten. … extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan (WTF-2) voornamelijk uit actievoerders met een migrantenachtergrond (WTF-3). Zij strijden tegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de NLse maatschappij, zoals ZP, VOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan (WTF-4) zijn KOZP en De Grauwe Eeuw.”

WTF-1: Actief politieoptreden? Zoals in Dokkum bedoel je? Toen de politie actievoerders *begeleidde* naar hun gewelddadige levensgevaarlijke gedrag, en de politie mensen met vuurwerkbommen liet lopen?
WTF-2: Hoezo “extreemlinks”?
WTF-3: Godverdomme nog aan toe. Mijn overheid is racistisch.
WTF-4: “hiervan”: anti-Piet demonstranten worden eerst tot “extreemlinks antiracistisch” verklaard, vooral die “met migrantenachtergrond”, en uiteindelijk worden zij op één hoop gegooid met “omvangrijke gewelddadige ordeproblemen” in de VS en D.

Godverdomme.

op 23 11 2017 at 12:07 schreef Pyt van der Galiën:

Wat babs zegt. Op Twitter verspreidde het extreemrechtse account @DreigingNL gisteren gretig het bericht dat de AIVD KOZP als terreurrisico zou hebben ingeschat, maar dat staat dus niet in het rapport.

Het rapport is niet meer dan een inventarisatie van ‘extremistische groepen’, waarvan volgens de AIVD slechts van enkele een terreurdreiging uitgaat. KOZP valt daar niet onder.

Dat de AIVD KOZP inschat als ‘extremistische groep’ is hilarisch, maar gewoon standaardpraktijk. De AIVD schat alles links van de PvdA al sinds mensenheugenis in als extremistisch.

op 23 11 2017 at 12:17 schreef Chakir:

Fascinerend die dynamiek! De sint is (eindelijk) fataal verwond. Hij heeft een buikschot gekregen, daarmee kun je nog wel een tijdje overleven en lijkt er niets aan de hand maar dat hele gebeuren gaat DOWN!
Iets anders wat mij opvalt, een minderheid, don’t be afraid: domme Marokkanen en Turken van 30+ die zeggen ook warme herinneringen aan het feest te hebben! Hahaha yeah right! Nou, ik kan mij de teleurstellingen nog goed herinneren bij mijn broertje die elke dag tevergeefs zijn Zeeman schoen in de gang zette met een wortel. Mijn punt is: het gaat nu op t oog niet over moslims, maar dat is puur gezichtsbedrog. Laat je niet verleiden tot collaboratie met de domme racisten.

op 23 11 2017 at 13:08 schreef Hekel aan linkse betweters:

Wij vieren lekker Sinterklaas en ZWARTE piet. Daar kan geen enkele linkse vieze vuile neocommmunist wat aan doen. Jullie valse linksen dromen nog steeds van Stalinistische en DDR-achtige rotdictaturen. Jullie linksen zijn psychopatische machtswellustelingen. Jullie gunnen een ander geen leuk kinderfeestje.

op 23 11 2017 at 13:10 schreef Moi:

@Chakir Sinterklaas gaat helemaal niet down, en dat hoeft ook niet. Alleen ZP gaat down, te langzaam wat mij betreft maar in de loop van de tijd gaat het echt wel gebeuren.
Dat je broertje niks in zijn schoen kreeg lijkt me aan je ouders te hebben gelegen .. Of geloof je echt in de Sint?

op 23 11 2017 at 13:13 schreef Egbert:

Babs, de zin vóór jouw citaat, in dezelfde alinea, plaatst KOZP wel degelijk in het frame “omvangrijke gewelddadige ordeproblemen zoals in de VS en Duitsland”. Gewoon als logisch onderdeel van het “risico”.

“Gewelddadig”. Zegt het rapport getiteld “Terreur Dreiging Nederland”.

op 23 11 2017 at 13:25 schreef marcodB:

Dat AD voorstel is BE.SPOT.TE.LIJK…. Deze discussie loopt al decennia, en er is NOOIT interesse geweest om het echt op te lossen.
Ik raad de actievoerders het volgende aan: Probeer maar om afspraak te zetten in januari om het te gaan fixen. Dan zal je zien dat niemand die zich nu er voor uitspreekt om de discussie over het “kinderfeest” te tillen er dan tijd voor over heeft. Wie gaat er over? Wie mag spreken? Wie wil spreken? Het zal oorverdovend stil blijven.
Als het urgent is, dan is het te gevoelig. En als het niet meer urgent is, dan vindt plots niemand het van belang. De lafheid van de pro-pieten om hier mee te dealen is om te huilen.

op 23 11 2017 at 13:44 schreef keest:

Ik vind een deel van dit stuk niet sterk, namelijk het geschop tegen Kafka en Tokmetzis. Kennelijk heeft Kafka ooit een vriendje van je genoemd in hun onderzoeken, en vind je dat reden om ze verder alleen maar negatief te bejegenen voortaan, maar ik ben blij dat ze harnekkig blijven onderzoeken wie nu precies wat doet in dat extreemrechtse wereldje. En nu dus ook, evenals Tokmetzis. Het enige dat ze even hebben laten weten, en ook dat vind ik handig, is dat ze onder die klootzakken die de bussen gestopt hebben, geen bekende extreemrechtse tiepes hebben kunnen vinden. Daarmee hebben ze toch niet beweerd dat degenen die er wel waren, niet wat dan ook zouden zijn? Ik begrijp je woede niet, het zijn verdomme medestanders die gratis en voor niks belangrijk onderzoekswerk verrichten waar we allemaal wat aan hebben.

op 23 11 2017 at 13:51 schreef Peter:

Dat achterbakse geframe altijd. Ik heb geen medestanders, “Keest”, behalve Hassnae en mijn kinderen. De hele rest van de wereld zijn mensen die me in no time voor de leeuwen gooien als het ze wat extra clicks of een lolletje oplevert. Ik ben ook niet woedend, ik wijs alleen maar op een paar inconsistenties in de verhalen van Kafka en Tokmetzis.

op 23 11 2017 at 14:33 schreef Kick out zeurpiet:

Heel veel mensen zoals ik genieten van de blokkade van de beroepszeikerds die (vandaag) tegen ZWARTE piet zijn. Ik hoop echt dat de zeurpieten die zo nodig een kinderfeestje wilden verpesten lekker hebben zitten balen. Donder maar fijn op naar de grachtengordel. Mijn Surinaamse vriendin (jawel met een kleurtje) snapt de hele ophef niet en vierde als klein kind met veel plezier Sinterklaas en ZWARTE piet. Die was bij met de kadootjes.

Dus stomme linkse drammers donder op naar de genderzeikerige gore grachtengordel met gore pedofielennetwerken van de linkserikken en de media (komt ook steeds meer naar buiten over de pedofiele goorlingen van de media op het Gooise gore matras).

op 23 11 2017 at 14:35 schreef Peter:

Weer een met een Surinaamse vrouw. Allemaal kennen ze een zwarte die totaal geen problemen heeft met racisme.

op 23 11 2017 at 14:51 schreef Egbert:

Nogmaals re Babs (eerste reactie). Het rapport “Dreigingsbeeld Terrorisme” gaat over Terreurdreiging. Is niet een opiniepeiling speeltuinbeleid, over die extreemlinkse schommelfanaten. Onder díe titel wordt KOZP geframed als een “risico” voor “gewelddadig”heid.

En let nu op. Eerst wordt KOZP getypeerd als “migrantenachtergrond”. Migranten? Ze bedoelen hier gewoon: Zwarten (moslims en turken komen een adere keer weer aan de beurt. Nu even niet). Maar goed. Migranten = terroristen, makkelijk te onthouden.

Dit alles in een alinea over “gewelddadige ordeproblemen zoals in de VS en Duitsland”. In de VS: zwarten die niet doodgeschoten willen worden door de politie, en dat op straat zeggen. Terreur? Ammehoela. Maar ja, Zwarten hè. Protesten tegen het establishment dat wel, en niet toevallig dat de politie dan een hoofdrol speelt. Maar terreur: nee.

op 23 11 2017 at 15:17 schreef Moi:

Ik heb ook zwarte mensen gesproken die de kritiek op ZP onzin vonden, maar het gaat dan ook om een soort “systeem” waar veel mensen aan gewend zijn, ook sommige zwarte mensen dus. Zelfs in Noordoost Brazilië heb je zo’n (stereo)typetje.
Maar goed dat neemt niet weg dat veel zwarte mensen wel degelijk moeite hebben met Zwarte Piet … En dat ook al langer hadden dan de huidige discussie loopt.

op 23 11 2017 at 15:29 schreef babs:

Egbert,

Het staat in een andere alinea, maar onder hetzelfde kopje. Er staat nergens letterlijk dat er gevreesd dient te worden voor geweld door deze (lol) ‘extreemlinkse’ groeperingen.

Wat nu volgt is puur speculeren van mijn kant:
Ik denk dat ze heel graag anti-Pieten wilden opnemen in het rapport, maar echt helemaal niks konden vinden. Daarom noemen ze twee groepen die waarschijnlijk in hun ogen het felst zijn, zonder ze ook maar ergens mee in verband te brengen, zelfs niet met AFA-achtig ‘geweld’ waar een alinea eerder nogal terughoudend naar wordt verwezen. Zo heeft de politie een handvat zwarten lekker hard te slaan en als er ergens rond Sinterklaas iets gebeurt (een gearresteerde ‘extreemlinkse’ anti-Piet bezorgt een politieagent een gekneusde vinger terwijl hij gewurgd wordt), kunnen ze claimen dat ze niet verrast zijn.

Je hebt gelijk dat KOZP niet thuishoort in een brief over terreurdreiging, je hebt ook gelijk dat de achtergrond van de activisten niet ter zake doet.

op 23 11 2017 at 15:37 schreef Kick out zeurpiet:

@ Peter; ZWARTE piet is geen racisme. Sinterklaas en ZWARTE piet is een kinderfeestje. Weet je wat racisme is ? Dat negers en gekleurde mensen (dat woord neger is bij jullie zeikerds ook al haast illegaal) achter in de bus moesten plaatsnemen zoals in het zuiden van de VS in de jaren 50. Ik ben overigens een blanke en in jullie linkserige nieuwspreek is dat ook al haast illegaal. Het gaat jullie helemaal niet om op te komen voor zwarten en gekleurde mensen. Jullie linksen willen gewoon alles bepalen en bedisselen om tot een of andere joepielandse klimaatdicatuur te komen waar iedereen elkaar leuk MOET vinden. Zelfs pedobashen vinden jullie linksen fout. Onder de linksen zijn er pedonetwerken. Vandaar ook de aanval op het traditionele heterogezin om kinderen maar zo snel mogelijk bij de ouders weg te halen en over te leveren aan jullie duivelse pedonetwerken. Links is vies !! Heel vies !!
Omdat Trump deze pedonetwerken wil ontmaskeren is links zo ontzettend krampachtig en halsstarrig tegen Trump.

op 23 11 2017 at 16:46 schreef Martijn:

De tering, de achterdeur van Paviljoen 3 is weer open blijven staan …

op 23 11 2017 at 20:05 schreef Chakir:

Dat zijn stuiptrekkingen Martijn. Van iemand die jarenlang kei- en keihard genaaid is (en nog steeds wordt) door zijn bloedeigen broertje, die véél slimmer is dan hij natuurlijk en hem heeft wijsgemaakt dat deze onwillekeurige krampachtige samentrekking van spieren de schuld is van de grote boze wolf en zijn leger van bruine dwergen. Racistische stumpert.

op 23 11 2017 at 20:25 schreef Jan Vrolijk:

Bij ‘extreemrechtse’ Friezen ben ik gestopt met lezen. Wat een onzin zeg. Woont de auteur onder een steen ofzo?

op 23 11 2017 at 21:23 schreef Bertje Knor:

“Vandaar ook de aanval op het traditionele heterogezin om kinderen maar zo snel mogelijk bij de ouders weg te halen en over te leveren aan jullie duivelse pedonetwerken.”

eerst dacht ik ach een heel boos iemand met het iq van een draaideur maar na het lezen van de boven geciteerde alinea wist ik het zeker……tut tut bong bong de weg kwijt.

En wat betreft het Sinterklaas bestand: zelden zo een laf voorstel gezien.
Laat die gasten van KOZP toch hun jaarlijkse demo hebben en vier het feest zoals jij denkt dat het hoort…..
Besef alleen wel dat de traditionele Zwarte Piet krachtig omarmt wordt door extreem rechts.
Overigens een van redenen dat ik me nu distantieer van de Klassieke Kindervriend.

Zwarte Piet jazeker wel maar niet ten koste van alles!
Net zoiets waarom ik geen Lonsdale kleding draag.

op 23 11 2017 at 22:04 schreef Crocop:

Wat is toch die rare rechtse obsessie met pedofilie en pedonetwerken? Waar komt dat toch vandaan? Het is heel bizar, ik ben er oprecht nieuwsgierig naar.

op 23 11 2017 at 22:10 schreef Hans V.:

Zelden zoveel linkse haat gezien als op deze site

op 23 11 2017 at 23:21 schreef Egbert:

re babs 15:29: “Het staat in een andere alinea, maar onder hetzelfde kopje.” — Nee, het staat in DEZELFDE alinea. Namelijk de alinea die begint met: “Incidenteel vinden …”

Je zegt: “Er staat nergens letterlijk dat er …”. Nee naturlijk niet. Er staat ook nergens “Zwarten zijn terroristen”. Staat nergens.

op 24 11 2017 at 09:34 schreef ikzelf:

Je weet meteen waar het vanaf komt zodra je leest dat iemand iets ‘links’ noemt als het niet bevalt.

op 24 11 2017 at 13:17 schreef Kshatriya:

@ Kick out zeurpiet

Zelfs pedobashen vinden jullie linksen fout. Onder de linksen zijn er pedonetwerken.

Beide beweringen zijn helemaal niet waar. Al in de jaren ’60 en ’70 probeerden “linkse” partijen het “iets teveel houden van kinderen” al te normaliseren. Die pedopartij was daar slechts een exponent van.
Verder zijn er geen “pedonetwerken” onder wat jij “linksen” noemt. Kennelijk realiseer je je niet dat “links” in vele gradaties komt. Een marxistische linksrakker, bijvoorbeeld, zoals je die hier veel zult aantreffen, is niet hetzelfde als een linkse liberaal.
Ik snap dat Peter jouw reactie doorlaat om te demonstreren hoe inhoudsloos zijn opponenten kunnen zijn, dus het kan heel goed dat ik dit hele verhaal voor niets aan het typen ben, maar vooralsnog hoop ik dat je er iets van opsteekt.

op 24 11 2017 at 13:35 schreef Kick out zeurpiet:

@ Bertje Knor; Kijk naar Hollywood, kijk naar de onthullingen van filmregisseurs van kinderseries. Veel gestoorde pedofielen. Vandaar ook dat linkse gendergedram. Links wil de mensen “vies” en “ziek” maken. En rare Bertje Knor je valt de persoon aan en framed die als gestoord. Ook een truckje van linkse babbelaars.

op 24 11 2017 at 13:48 schreef Peter:

Oké dus als ik het goed begrijp ging het die Friese fascisten niet om Zwarte Piet maar om homo’s, transen en andere bedreigingen voor de heerschappij van de witte heteroman?

op 24 11 2017 at 14:02 schreef Crocop:

Ik heb een beetje gegoogled om mijn eigen pedofilie-vraag te beantwoorden, en kwam dit artikel tegen:

http://www.newsweek.com/2017/11/24/pizzagate-far-right-conspiracies-trump-alex-jones-703609.html

Het is dus begonnen met Alex Jones en talk radio in de jaren negentig, en van daaruit geescaleerd. De aantrekkingskracht van de pedo-beschuldiging is dat het als moreel tegenwicht kan dienen voor de nazi-beschuldigingen van de andere kant. Je kan de andere partij er effectief mee demoniseren. Ik kan die gedachtengang wel volgen, maar het blijft er wel een beetje debiel uitzien. Het doet me denken aan die mop over die man die zo’n rohrschacht testje met inktvlekken doet en bij elk plaatje iets sexueels ziet. De dokter vertelt hem dat hij oversext is, waarop hij reageert met “moet u zeggen met uw vieze plaatjes, dokter!” Maar goed, die grap kan je ook vanuit de andere kant maken. Rechts kan ook beweren dat links de echte nazi’s zijn, als ze zo geobsedeerd zijn met nazisme. Alleen is dat niet meer echt vol te houden nu de “race realists” van alt-right de toon bepalen.

op 24 11 2017 at 14:19 schreef Krautsurfer:

Nee, kick out zeurpiet, jíj vindt dat die mensen vies en ziek zijn. ‘links’ wat in dit geval voor weldenkend staat, wil juist van die stigma’s af voor mensen die er niets aan kunnen doen dat ze op een bepaalde manier in elkaar zitten.

op 24 11 2017 at 14:40 schreef Kick out zeurpiet:

@ Peter; het zwarte piet gezeur past in het linkse plaatje om overal tegen te ageren.

Gendergedram
Tegen auto gedram
Klimaatgeouwehoer
Tegen het eten van vlees
Tegen consumentenvuurwerk
Tegen houtkachels
Tegen Trump (die heel terecht het klimaatsprookjesverdrag in de vuilnisbak gooit)
Tegen Israel

En om de maatschappij onderuit te halen en satanisch tegen te werken is links
Voor massa-immigratie van moslims (de islam is een geloof dat onderwerping eist aan de islam; het woord islam betekent onderwerping)
Voor een toenemende EU-macht

Uiteraard is links ook tegen huizenbezit en stemde als enige oppositiepartij voor de afschaf van wet Hillen.

Het kan natuurlijk bij de neomarxisten niet zo wezen dat iemand zomaar egoistisch een huis bezit. Dat moet afgeroomd worden en aan het kleffe vieze linkse collectief worden gegeven.

Links wil de middenklasse kapot maken.

Links wil de welvaart van de middenklasse kapot maken en deze overhevelen naar de ultrarijken en jawel bij de ultrarijken zijn er ook satanische pedonetwerken.

op 24 11 2017 at 14:45 schreef Crocop:

@Kshatriya
Die reactie over pedonetwerken is waarschijnlijk doorgelaten om te laten zien dat die pietendiscussie is geescaleerd door uit de VS geimporteerde, rechtse culture wars, en niet door uit de VS geimporteerde linkse of zwarte identiteitspolitiek. Want de zwartepietendiscussie is wel veel ouder dan identity politics uit de VS, maar die onzin over pedonetwerken niet.

op 24 11 2017 at 15:13 schreef Moi:

Satanische pedonetwerken nog wel … Nu komt het op Niburu niveau …
Is Zwarte Piet dan eigenlijk wel te vertrouwen als vreemde (meestal) man die kindertjes zomaar snoep geeft?

op 24 11 2017 at 15:31 schreef Martijn:

Echt vet links dat Hollywood, Kick Out Zeurpiet.

Maar goed, je hebt het allemaal al helemaal uitgedacht zie ik, dus dat pedofilie niet echt aan politieke of religieuze stromingen valt te connecten zal wel “links geklets” zijn.

Net zoals dat rechts de huizenmarkt heeft verneukt met o.a. koopsubsidie, rechts de middenklasse naait ten faveure van de allerrijksten die helemaal niks “down tricklen” en vooral lekker flexen met bijgedrukt geld (hé, een EU fail! Die is voor jou), die immigratie (een massa is het niet) komt door diverse “bevrijdingsacties” van Amerika en consorten (door echt linkse types als Bush en Rumsfeld, Caine en noem die hele New American Century-kliek maar op tot “onze eigen” van Baalen). De USA heeft nog nooit een linkse president gehad, man. Zelfs als bijv. Obama op linkse gedachtes werd betrapt, werd ie wel teruggefloten … om een health act te bewerkstelligen die nog geen schaduw is van het originele plan … etc. etc.

En hier in Nederland is het niet veel anders, er is tijdens mijn leven nog nooit links geregeerd.

Maar blijf vooral denken dat het komt door een genderneutraal toilet en een paar schreeuwende sjw’s.

op 24 11 2017 at 17:43 schreef Bertje Knor:

Moi

Zwarte Piet is de vlees geworden illuminatie dat kun je zien aan de pepernootjes die hij strooit op elke staat het symbool van de vrij-metselarij.
En en poehe de Sint kom op zeg met ze kruis en wel heel duidelijk symbool en hoe hij bij de intocht zijn handen vouwde…..

Kick out zeurpiet

zeg lul met vingers ik ben de vlees geworden middenklasse, bezit meerdere huizen, val in het politiek spectrum op rechts in te delen, draag zwarte Piet een warm hart toe, en….laat ook maar!!!!

op 24 11 2017 at 17:53 schreef Kick out zeurpiet:

@ Martijn; gelukkig is er niet echt een linkse regering geweest in NL. Dan was het hier een soort klimaatDDR.

op 24 11 2017 at 18:52 schreef Martijn:

Dan liever straks de helft van het land lekker pootjebaden, niet alleen de hypotheken “onder water” …

op 24 11 2017 at 19:14 schreef Chakir:

@crocop: ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. Volgens mij zei Chomsky eens (ik weet t niet zeker, pin mij er niet op vast) dat “wanneer je echt in debat met fascisten gaat je het op inhoud ALTIJD (met gemak) wint op argumenten”. EN, dat is dus het mooie, “dat weten de fascisten zelf ook heel erg goed.”

op 24 11 2017 at 22:57 schreef Pyt van der Galiën:

Zo te zien heeft de aanhang van Micha Kat Frontaal Naakt ontdekt. Ben je mooi klaar mee, Breedveld.

op 25 11 2017 at 14:41 schreef ikzelf:

Klopt, Chakir, dat zou het mooie moeten zijn. Maar het ergerlijk is nu juist dat het de fascisten en ander domrechts geen ruk interesseert. Die blijven volkomen tegendraads, tegenstrijdig en ongerijmd oreren. Wat helpen dan goede argumenten tegen iemand die geen boodschap heeft aan goede argumenten?

op 25 11 2017 at 16:15 schreef Chakir:

Ikzelf, argumenten moet je altijd gebruiken. Maar dat is niet genoeg zoals we deze week zien. Waar ik schijt- en schijtziek van word is dat men VERPLICHT op een haast übermensch niveau beschaafde wijze de argumenten moet uitwisselen. Daarom geniet ik zo van FN: fascisten worden inhoudelijk met argumenten bestreden en tegelijkertijd verbaal gevierendeeld. Veel gehoorde kreet dan van mensen (met name linkse rukkers zijn daar kampioen in): “GESCHELD”. De fascisten zelf trekken dit totaal niet en ik denk dat dit 1 vd redenen is waarom ze zo hardnekkig PB belagen.

op 25 11 2017 at 16:22 schreef Chakir:

Mijn pleidooi is dus: veel meer zoals PB! Maak het mainstream, dan wil ik daarna zien of die lul van een Rutte nog begrip heeft voor die A7-terroristen.

op 25 11 2017 at 16:34 schreef Moi:

@ Chakir Dat zal wel als een indirecte sneer aan mijn adres zijn bedoeld n.a.v het andere topic … van mij hoeft echt niet iedereen fatsoenlijk te zijn, alleen al omdat ik het zelf ook lang niet altijd ben. Maar ik ben het er gewoon niet mee eens dat iedereen die pro ZP is een racistisch monster is. En dat zal ook zo blijven bij deze linkse (?) Rukker

op 25 11 2017 at 17:42 schreef Nrosa:

Pro-pieten zijn niet allemaal racisten, ze hebben alleen wat minder moeite met racisme…

op 25 11 2017 at 22:37 schreef Waldo Dewanand en Wieroe:

============== [wfor1346:65:1]

N1. Citaat mooiste kernzinnen Peter Breedveld:

N1.1. ‘Intussen spant het ganse land zich in om de terroristische Friezen heilig te verklaren en de vreedzame anti-Piet-activisten als terroristen te brandmerken. Maar echt.’

N1.2. ‘In het onlangs gepubliceerde rapport ‘Dreigingsbeeld Terrorisme’ wordt de ‘extreemlinkse antiracistische actiegroep’ Kick Out Zwarte Piet opgevoerd als terreurrisico.’

N2. Ja Peter mooie zinnen maak je nu, taalkundig correct. Wel beetje kinderachtige discussie, maar ok het gaat om een oud kinderfeest, dat eind 1850 begon in Nederland.

N3. Verkleedfeestjes heb je in heel India en Afrika, geen hond die daarom maalt, maar in het HOOGbeschaafde Nederland gaan grote sterke mannen vechten om een kinderfeest. Zeker niet genoeg gepeuterd he, man ga toch terug naar de kleuterklas en ga toch liever werken aan schoon drinkwater in India en Afrika ok, dan hier te komen zeuren, terwijl je bijstand door de hardwerkende blanke Hollanders wordt betaald.

N4. Stelling Waldo en Wieroe:
‘Een gekleurde buitenlander die anti zwarte piet is, is niet voldoende aangepast en/of geassimileerd en moet verplicht worden tot ZELFDEPORTATIE.’

op 26 11 2017 at 08:25 schreef Moi:

@Nrosa
Dat kan maar veel mensen zijn zich gewoon niet bewust van de racistische aspecten van Zwarte Piet

https://wnl.tv/2017/04/29/sylvana-simons-begrijp-heel-goed-waarom-mensen-zwarte-piet-kwijt-willen/

Cognitieve dissonantie

op 29 11 2017 at 13:53 schreef Kick out zeurpiet:

@Moi; dat klopt want zwarte piet is geen racisme. De betaalde beroepszeurpieten zijn continu bezig om te provoceren. Racisme is dat zwarten oftewel negers en kleurlingen achter in de bus moesten plaatsnemen in de VS in de jaren 50. Dat is racisme. Echter als een land dat zo doet ook niet mee bemoeien. Velen van uw linksdeugers bemoeien zich ook niet met Noord Korea. De verontwaardiging is selectief en ingefloten door door Soros betaalde provoceergroepen.

op 29 11 2017 at 22:49 schreef ikzelf:

“De betaalde beroepszeurpieten zijn continu bezig om te provoceren”, zei ‘Kick out zeurpiet’. What’s in a name?

op 30 11 2017 at 09:33 schreef Moi:

Die Soros is zit wel overal achter zeg ….
Wat jij beschrijft is institutioneel racisme. Maar ook hier in Nl is er alledaags racisme. ZP is bovendien ontstaan in een tijd dat racisme nog veel gewoner was ..
En verontwaardiging is altijd selectief. Je kan je moeilijk op alle misstanden in de wereld tegelijk richten. Maar we leven in NL en niet in NoordKorea dus het is vrij logisch dat er hier meer te doen is over de situatie in NL.
En bovendien zie je selectieve verontwaardiging bij proZP’ers ook … Degenen die het hardst “Mohammed is een pedo” roepen zijn het meest fanaat over het behouden van ZP… Het is vaak makkelijker om de tradities van de ander te bekritiseren

op 30 11 2017 at 20:10 schreef ikzelf:

“Het is vaak makkelijker om de tradities van de ander te bekritiseren”

O, vandaar dat jouw voorbeelden altijd jouw afkeer van islam weerspiegelen.

op 30 11 2017 at 21:31 schreef Moi:

@Ikzelf Zucht… Kon je het weer niet laten?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS