Home » Archief » Roeptoeter


[24.01.2012]

Roeptoeter

Peter Breedveld


Illustratie: Heinrich Kley

Bert Brussen, die vrouwen uitscheldt voor ‘sneue hoer’ en voor ‘fascistische rat die mag sterven’, die zijn criticasters ervan beschuldigt zijn kinderen te misbruiken in de kelder, of een veroordeelde misdadiger te zijn, die Marokkanen uitscheldt voor Rifapen en klaagt dat je niet racistisch mag zijn in Nederland, die lieve UvA-meisjes met onwelgevallige meningen over de langstudeerboete de stuipen op het lijf jaagt met zijn berserkers-gedrag, doet huilie-huilie omdat er eindelijk eens een keer iemand wat van heeft gezegd.

Nee, echt! Bert Brussen belaagt en belastert iedereen, die ook maar iets zegt dat hem niet bevalt, scheldt ze helemaal de tyfus, dag-in, dag-uit, van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat, maar Femke Halsema heeft hem in een stuk een roeptoeter genoemd en nu hoeft het niet meer van Bert. Als het zo moet, stopt hij liever met twitteren.

Nou ja, niet echt natuurlijk. Bert zal de wereld gewoon blijven verrijken met ‘een paar’ tweets per dag. Dat hele pathetische jammerverhaal op De Jaap, hangplek voor GroenLinksers en D66’ers die er niet voor durven uitkomen dat ze PVV stemmen, is alleen maar bedoeld om medelijden op te wekken, om zielig gevonden te worden.

En verdomd, ze spreken er schande van hoor. Niet alleen Brussenverheerlijker Bas Paternotte, maar ook vuilnisbakkenvorser Jan Dijkgraaf en Roze Khmer-leider Marck ‘Pritt’ Burema huilen over de ‘troepen volgelingen’ die over Bert ‘heenstampten’ na Halsema’s beschaafde terechtwijzing, en dat Brussen ‘monddood’ is gemaakt door de ‘knokploegen van de GroenLinks Khmer’ (probéér eens een keer iets zelf te verzinnen, Burema).

Hi-lá-risch. Als ik mijn pappenheimers niet beter kende, zou ik gedacht hebben dat het groteske satire is van de man die foto’s van Halsema’s kinderen in een ranzig roddelblad publiceerde en de man die iedereen met een onwelgevallige mening aan de virtuele schandpaal nagelt, waarna diegene een mediashitstorm en honderden doodsbedreigingen van de agressieve meute GeenStijl-lezers en PowNed-kijkers tegemoet mag zien.

Maar ze menen het echt. Ze vinden écht dat hun lieveling, de Benjamin van de Roze Hufterjournalistiek, ‘monddood’ is gemaakt. Omdat Femke Halsema hem een roeptoeter heeft genoemd.

Monddood! De hypocrisie! Daar kunnen ze bij de Rooms-katholieke kerk een puntje aan zuigen. Dat lukt Wilders nog geeneens. Dan ben je als een Hells Angel die de politie belt omdat er iemand op een opgevoerde brommer door de straat rijdt, een radicale imam die jankt over ‘gebrek aan respect’, een hoer die over het promiscue gedrag van haar buurvrouw roddelt, als Frits Huffnagel die schande spreekt van het declaratiegedrag van de voorzitter van een plaatselijke voetbalvereniging, of Francesco Schettino die een petitie tegen waterscooteroverlast ondertekent.

Dan ben je de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.

Ik zal Brussen niet missen. Good riddance of very bad, filthy, stinking rubbish. Alleen de laffe wegkijkers, de allemansvrienden die het niet over hun hart konden verkrijgen hem te vragen of het een onsje minder kon als-ie weer eens iemand een sneue hoer noemde of doodwenste, of een racistische tirade afstak, maar die wel meteen in het geweer komen als ik kritiek heb op de manier waarop hij ‘Elatik-gate‘ grandioos verklootte, of hem ‘Bert Brullen’ noem, zie ik nog liever verdwijnen.

Overigens vindt Peter Breedveld dat mensen, die andersdenkenden intimideren en bedreigen, geen democratieprijs horen te krijgen.

Peter Breedveld, Roze Khmer, 24.01.2012 @ 21:00

[Home]
 

81 Reacties

op 24 01 2012 at 21:11 schreef Nils:

Ik kan een heel verhaal typen, maar laat het maar hierbij: http://www.youtube.com/watch?v=rAlTOfl9F2w

op 24 01 2012 at 21:28 schreef Thomas:

Amen.

op 24 01 2012 at 21:34 schreef Robert Keizer:

Of zoals ze bij Debiteuren Crediteuren zouden zeggen: Toedeledokie!

op 24 01 2012 at 21:39 schreef Thomas:

Het was ook altijd zo zielig dat Brussen bij kritiek vaak begon te roep(toeter)en dat je ‘m wilde beperken in z’n vrijheid van meningsuiting. Toen ik een keer iets tegen ‘m zei, wijdde hij er zelfs een stukje aan op zijn blog. Inclusief netjes uitgeknipte printscreens van een tweet van me.
Toen ik vandaag in z’n ik-stop-een-beetje-met-Twitter stuk dus iets las over ’tweets uit hun context’ moest ik meteen denken aan een enorme boterfabriek op Berts hoofd.

op 24 01 2012 at 21:47 schreef Niels van Lobberegt:

“Ik kan uw mening nog zo abject vinden, maar ik zal uw recht verdedigen om die te uiten.”

Ik, als Bert Brussen-fan, weet het er het fijne niet van wat Bert Brussen beweegt, maar het doet inderdaad wat pathetisch aan. Wie de bal kaatst…

Toch vind ik het jammer dat hij Twitter voor gezien houdt. Ik moet er toch niet aan denken dat straks alleen de mening van Peter Breedveld op mijn TL verschijnt, net zoals ik niet alleen op de mening van Bert Brussen zit te wachten.  

op 24 01 2012 at 21:48 schreef Peter:

Misschien moet je wat meer dan twee mensen volgen, Niels.

op 24 01 2012 at 21:51 schreef GH:

Diep gevallen in eigen beerput, volgde hem al een tijdje niet meer, ik noemde hem een hoogbegaafde autistische narcist, omdat hij genadeloos iemand die op de grond lag te stuiptrekken, nog even een schop tegen de hersenpan gaf als een doorgesnoven hooligan, kreeg toen een block, vandaar dat ik hem niet meer volgde, geloof me, was wel kalmerend voor de geest.

op 24 01 2012 at 21:54 schreef Rob:

Het interview met Parool, gereproduceerd door GS zelf, was verhelderend. Brussen komt uit een refomilieu. Ik had het kunnen weten: die ijzeren waarheden, dat zwart-witdenken en dat gejammer als er eens wat wordt gezegd wat niet bevalt: het is pure, onversneden SGP-mentaliteit. Je kunt Brussen wel uit de refokerk halen, maar de refokerk niet uit Brussen.

Enfin, hij kan op de stapel Bekende Nederlandse Ex-Gereformeerden. Daar kon je ooit heel groot mee worden, in de literatureluur. Maar sinds Maarten ’t Hart vrouwenkleren aantrok om nog wat aandacht te krijgen, is het duidelijk dat daar de leukigheid ook wel vanaf is, intussen.

op 24 01 2012 at 21:56 schreef Niels van Lobberegt:

Ik zal de volgende keer mijn mening verkondigen in een epistel van 15.000 woorden, Peter. 

op 24 01 2012 at 22:21 schreef Huub Bellemakers:

Peter, wanneer houd je eens op om DeJaap als crypto PVV-blog te omschrijven. Dat is dikke onzin en dat weet je.

op 24 01 2012 at 22:25 schreef marcodB:

Jongens ….Wat is dit nu weer voor een treurnis?

Ik zag het kereltje Bert een week geleden voor het eerst op TV. Hij viel direct op op door zijn incoherentie. Hij wilde iets zeggen, maar wat precies? Het had iets te maken met wat de mensen nu niet meer leuk vinden en vroeger wel. Hij had twee video fragmentjes mee, maar het kwam niet heel erg goed uit de verf. Nie vreemd dat hij gesjeesd is in de filosofie. Daar moet je namelij voor kunnen denken.
Nu schrijft hij verbouwereerd dat uit al zijn tweets er 4 uit hun context getrokken zijn. Volgens mij zijn er precies 4 gelezen. Get a life, Bert! Goed dat je ophoudt met je zinvolze zieligheid, zeker als je zelf naar verwijst als diaree!

op 24 01 2012 at 23:24 schreef Smeets:

Roeptoeter over smeets:

“Die Frans Smeets heb ik inmiddels al 143 keer geband met z’n fatsoenlijke oproepen tot geweld. Wanneer zijn de proxy’s op?”
De werkelijkheid: ik ben 2 x geband door Brussen na een inhoudelijke reactie. De man is ziek in zijn hoofd

op 24 01 2012 at 23:30 schreef Mas:

Ah, zat er al op te wachten. Bert doet het goed de laatste tijd, word geintervieuwd door het Parool, schrijft voor de volkskrant en mag zelfs bij p en w aanschuiven. Begrijpelijk dat het steekt Peter, maar je jalouzie ligt er wel erg dik bovenop.

op 24 01 2012 at 23:58 schreef Pyt van der Galiën:

Het is een pathologische leugenaar en een wandelend moreel vacuüm. Werkt voor het meest platvloerse haatblog van Nederland en durft Krapuul en FN “ranzige weblogs” te noemen. Scheldt Marokkanen uit voor “Rifapen”, maar raakt in een ernstige depressie verzeild wanneer iemand hem een “roeptoeter” noemt.

Pathetisch.

Iedereen trouwens ook zo gelachen om de reactie van Bas Paternotte?

“Bert, we hardly knew ye. Twitter zal nooit meer hetzelfde zijn.

Vandaag heten we allemaal Bert.”

op 24 01 2012 at 23:59 schreef Peter:

Maar natuurlijk, Mas. Het kan nooit Brussens terreur zijn, de laster, de verdachtmakingen, de groteske scheldpartijen, waarmee hij andersdenkenden de mond hoopt te snoeren. Het kan nooit zo zijn dat ik me stoor aan het ‘sneue hoer’, of ‘fascistische rat die moet sterven’. Waarom zou ik aanstoot nemen aan het koortsachtige racisme, toch? Dat doet niemand immers meer in 2012. Racisme is juist hartstikke cool, tegenwoordig.

Nee, het kan niet anders dan jaloezie zijn.

op 25 01 2012 at 00:05 schreef TFWC:

M-E-G-A-L-O-L van het jaar! *voelt endorfine razen*

op 25 01 2012 at 00:37 schreef MNb:

Hé, Smeets, neem ik daar een Surinaamse invloed waar?
“De man is ziek in zijn hoofd.”
Mooie uitdrukking is dat.

Ik heb De Jaap eens bekeken. Tussen BB staat een hoop dat niets met de PVV te maken heeft, zoals een stukje over naziploitation van de jaren 70. Nou trekt me dat niet – vrouwelijke commandanten in de SS getuigen niet van historische accuratesse. Maar het was aardig om te lezen.
Mij lijkt de Bellemakers een punt heeft.

op 25 01 2012 at 00:37 schreef Krek.:

Diep in mijn hart vind ik het toch wel sneu voor Brussen. Inmiddels begin ik te vermoeden dat hij écht een soort dubbelepersoonlijkheidsstoornis heeft. De schuchtere Bert en de hufterige Brussen. Twee zijden van één medaille, die elkaar nooit in de ogen kunnen zien. Worden ze daartoe gedwongen, bijvoorbeeld doordat iemand ze een spiegel voor houdt, dan komt de zelfhaat opzetten.

Tot nu toe heeft Bert de zelfhaat buiten de deur weten te houden door de spiegel kapot te slaan. Maar steeds waren er nieuwe spiegels, en nu brengt zelfs de meest onbevlekte spiegel van het land, Femke Halsema, een reflectie van het monster Brussen.

De bedeesde, lieve versie van Bert heeft vrienden. Zoals Bas Paternotte en Jan Benninck. Redelijk verstandigem mensen, die hem kennen zoals hij werkelijk is. Zij houden de echte Bert de hand boven het hoofd. Zoals dat hoort, onder vrienden. Door hun ogen kunnen wij zien dat er méér is dan de brute Brussen. Dat geeft hoop.

Hopelijk slaagt Bert er in het monster voorgoed te bedwingen. Niet alleen op Twitter, maar óók op Facebook, bbrussen.nl en DeJaap. Niemand kan zó lang zó veel haten.

op 25 01 2012 at 00:56 schreef Beukman:

Ik heb net het verhaal van Bert gelezen op dejaap. Het werd me droef te moede. Gaan in een normale virtuele wereld de mededelingen nog over de echte wereld, Bert is afgezakt tot het één na laagste niveau: zijn virtuele mededelingen gaan louter over de virtuele wereld. Ze gaan dus nergens over.

Bert schrijft dat hij voortaan nog maar een paar tweets per dag gaat schrijven. Dat klinkt akelig veel als de alcoholist die verklaart voortaan nog maar een paar glazen per dag te zullen drinken, teneinde uit de klauwen van Jellinek te blijven. Daarom weet ik ook dat Bert zal terugvallen, eerder vroeg of laat. Zonder twitter voelt Bert zich onbehaaglijk, kil vervreemd van de wereld, zelfs van de virtuele.

In het verleden heb ik het opgenomen voor Bert. Bert heeft beslist talent, maar hij kampt met een zwakke persoonlijkheid, waardoor hij zich laat verleiden tot armzalige uitspraken die het in dubieuze kring goed doen. Als Bert alsnog de ideale schoonzoon wil worden die hij zou kunnen zijn, zal hij een paar dingen moeten leren waarvoor de ruimte mij hier ontbreekt. Voor een billijk tarief wil ik hem coachen, maar hij moet het zelf willen. Bert, je weet me te vinden.

op 25 01 2012 at 03:07 schreef Doc:

“GroenLinksers en D66′ers die er niet voor durven uitkomen dat ze PVV stemmen”

Want PVV’ers hebben ongelijk dus als een niet PVV’er ongelijk heeft is het toch een PVV’er.

De wereld bestaat uit olifanten en niet-olifanten. De meeste niet-olifanten zijn eigenlijk toch olifanten.

Peter Breedveld is een crypto-niet-olifant.

op 25 01 2012 at 07:32 schreef Peter:

De bedeesde, lieve versie van Bert heeft vrienden. Zoals Bas Paternotte en Jan Benninck. Redelijk verstandigem mensen

Waar halen mensen toch het idee vandaan dan Jan Bennink verstandig is? Bennink is een Henk Bres, maar achterbakser. Hij moedigt Brussen aan en is geobsedeerd door Hassnae en mijzelf.

Toen Hassnae bij Pauw & Witteman werd geframed als Palestijnse terroristenvriendin, was Bennink degene die het startschot loste voor een intense, agressieve hetze tegen haar op Internet, die ongeveer anderhalve dag geduurd heeft.

De man houdt een dossier over mij bij en reageert op zowat alles wat ik schrijf met schreeuwerige verdachtmakingen.

Wat mij betreft is Bennink de volgende die door Halsema een roeptoeter wordt genoemd en dan in een diep, diep psychisch dal raakt waar hij nooit meer uitkomt.

op 25 01 2012 at 08:12 schreef jvdheuvel:

Ik weet dat het in de mode is om te vinden dat Bas Paternotte redelijk/verstandig is maar iemand die dit soort verzinsels http://www.krapuul.nl/wp-content/uploads/basisweergek.png over andere mensen verspreidt is in mijn ogen gewoon kwaadaardig. Hij heeft dit inmiddels al zo vaak gedaan, dat moet al die andere redelijke/verstandige mensen waar hij mee omgaat opgevallen zijn, maar die vinden het allemaal wel geinig of zo.

op 25 01 2012 at 08:27 schreef Mart:

Ach Bert.

Ik moet toegeven, ik ben er ook ingetrapt. De persona van een paar jaar terug leek best redelijk, als je voorbij het ‘laddish’ grof doen keek.

Maar ik heb nu gewoon het idee dat Bert gewoon schrijft wat zijn broodheren willen. GeenStijl wil PVV-stijl grofheden over hun bekende doelen heenstorten? “U vraagt, wij draaien”, zegt Bert.

En het huilie-huilie doen als er eens wat milde tegenkritiek komt is helemaal in de huisstijl.

De dag dat de Tribune Bert een hoger honorarium biedt dan de TMG zal je zien dat alle grofheid ineens over rechtsch uitgestort wordt. Bert heeft maar 1 principe: “Wie betaalt mij?”

op 25 01 2012 at 09:50 schreef Pyt van der Galiën:

Mij een raadsel waar dat medeleven met Brussen op gebaseerd is. Waar heeft hij jouw wel niet voor uitgemaakt, Gregor? En dan kon jij tenminste nog wat weerwerk bieden. Brussen’s favoriete slachtoffers zijn degenen die géén weerwerk kunnen bieden. Geboeide en weerloze mensen in het gezicht schoppen, dát is Bert Brussen.

En dan gaan zitten janken wanneer iemand eens wat weerwoord biedt? Wat een pathetische lafbek.

Wat Bassie betreft: volledig met jvdheuvel eens.

op 25 01 2012 at 09:55 schreef Krek.:

Het zal toch niet zo zijn dat Benninck en Paternotte zich zó met Brussen vereenzelvigen dat ze dezelfde vreemde lastertaktieken gaan hanteren? Dat Paternotte ook met dit soort lasterpraatjes strooit was me nog niet bekend. Dat is wel heel vreemd voor een serieuze journalist. Brussen bestaat voor 95% uit hype, maar Bas doet toch voorkomen of hij objectieve commentaren verkoopt. Benninck doet iets met PR en wil nota bene een politieke partij starten.

Bert heb ik herhaaldelijk gekapitteld over zijn zinloos verbaal geweld. Om ’terug te slaan’ heeft hij mij onder andere uitgemaakt voor veroordeelde crimineel die zijn kinderen opzoekt in de kelder.

Toch vind ik het wat ver gaan om Brussen ‘smerig stinkend vuilnis’ te noemen. Bert gedraagt zich als een hufter en daalt soms af tot een riool-achtig niveau, maar hij blijft wel een mens. En aan zijn stuk te lezen is hij zelfs in staat tot een verkapte vorm van spijt.

Laten we ons daarom beperken tot de feiten en het schelden over laten aan de hufters.

op 25 01 2012 at 10:08 schreef Krek.:

@Pyt: Bert gedraagt zich online als een hufter, maar lijkt in het echt een gewone, wat onzekere jongen. Als het echt zo’n onuitstaanbare lul zou zijn, dan zouden mensen hem toch niet in hun omgeving dulden?

Juist tegen dit soort mensen, die gespeend lijken van elk gevoel van empathie, wil ik proberen nuchter te blijven. Laten zien dat het ook anders kan. Als je er in mee gaat, wordt ongenuanceerd haten de norm.

En, ik geef toe, als moraalridder vind ik het prettig om te laten zien dat ik er boven sta. Niets maakt hufters woester dan morele onwrikbaarheid.

op 25 01 2012 at 10:32 schreef Bas Paternotte:

Grappig dat Krek het gelijk opneemt voor de idioten van Krapuul en ik bij voorbaat schuldig ben.

Fact free commenten gaat nog eens heel erg groot worden denk ik.

Enfin, wat Huub zegt over De Jaap: bizar om te stellen dat het een crypto-PVV blog is. Helemaal omdat niemand van de vaste redactie PVV stemt.

op 25 01 2012 at 10:35 schreef Doc:

“Inmiddels begin ik te vermoeden dat hij écht een soort dubbelepersoonlijkheidsstoornis heeft. De schuchtere Bert en de hufterige Brussen.”

Een schufter.

op 25 01 2012 at 10:40 schreef Meneer de Greef, voorheen tegen alles.:

Wie is toch die Bart Brussel waar ik zo veel om te doen is de laatste tijd.

op 25 01 2012 at 12:01 schreef Rene Koeman:

Bertje kon nooit tegen kritiek. Zelfs op geenstijl ging hij tegen mensen met inhoudelijke kritiek in de comments dreigend te keer.

Het valt me wel op dat de laatste tijd geen mensen meer geband worden daar vanwege brussen-kritiek. Het zou zomaar kunnen dat pritt hem tot de orde heeft geroepen. En dat zou, te samen met de terechtwijzing door Halsema, weleens de echte reden kunnen zijn voor zijn huilverhaal.

op 25 01 2012 at 12:11 schreef Krek.:

@Bas Paternotte: Waar neem ik het op voor ‘de totaalidioten van Krapuul’ dan? Ik verbaas me over jouw door jvdheuvel geciteerde tweet: http://www.krapuul.nl/wp-content/uploads/basisweergek.png. Ik kende dat soort uitspraken alleen van Bert. Niet zo deftig.

Tenzij de totaalidioten van Krapuul werkelijk ‘gewelddadige alcoholisten’ zijn, maar daarvoor heb ik tot nu toe net zo min bewijs gezien als voor Brussens bewering dat ik een veroordeelde crimineel zou zijn. Zeur niet over fact free comments zo lang jij en je vrienden niet bereid zijn hun eigen beweringen met feiten te staven, meneer Paternotte.

Je hebt als journalist bij serieuze media een groot podium. Dat brengt de nodige morele verplichtingen met zich mee. Als je onbewezen beschuldigingen de ether in slingert om je vrienden te verdedigen, maak je je schuldig aan vankoolhovenesk machtsmisbruik.

op 25 01 2012 at 12:52 schreef Thomas E:

mmmm ik hou me niet zo met BB bezig, ik vind gescheld vermoeiend en stop dan m’n vingers in mijn oren.

Wél vind ik dat hij met DeJaap een aardig pluri-interest blog heeft gecreëerd. Daar zijn natuurlijk een hoop bloggers bij betrokken, maar die heeft hij toch maar geselecteerd. Een enkele keer scan ik even wat DeJaap biedt en het heeft doorgaans niveau.

op 25 01 2012 at 12:57 schreef Sasha Berkman:

Bas, jij of all people hebt, me dunkt, niet het recht om iemand een totaal idioot te noemen. Jij schrijft immers op het meest asociale en gestoorde bruine blog van Nederland.

op 25 01 2012 at 13:37 schreef Bas Paternotte:

Kijk die nette Krek beschuldigingen blijven uiten. Laat mij 3, nee 2, nee 1 artikel zien waar ik onbewezen beschuldigingen de ether ingooi?

Laat maar, die kun je namelijk niet laten zien.

Enfin, dat Krapuul belastert mij keer op keer maar ik begrijp dat dat er niet toe doet, Krekmans. En hoe zit dat met mijn ‘vrienden’? Alsof er een collectief is waar ik van deel uitmaak. Ik maak nergens deel van uit, Krek. Begrijp dat nou eens. Ik ben slechts een eenvoudige ZZP’er met een tiental opdrachtgevers die een boterham probeert te verdienen.

op 25 01 2012 at 14:12 schreef Rob:

Fact free, Bas Paternotte? Heb jij dat getweet of niet? Aha.

op 25 01 2012 at 14:35 schreef Bas Paternotte:

Natuurlijk heb ik dat getweet, Rob. Dat bestrijd ik toch ook niet? Ik word voortdurend lastiggevallen door die types.

op 25 01 2012 at 15:24 schreef Sasha Berkman:

Bas, lastig vallen is toch het credo van die stijloze broodheer van jouw waarvoor jij je ziel aan de duivel hebt verkocht? Je bent dus ook nog een hypocriet.

op 25 01 2012 at 15:28 schreef Joost Bakker:

Interessante discussie hierboven. Ook ik heb een mening over BB en ook ik schreef d’r over: http://www.tekstroulette.nl/2012/01/25/bye-bye-bertbrussen/

op 25 01 2012 at 16:32 schreef Bas Paternotte:

Afgedraaide plaat, Berkman.

Komt bij dat het credo van mijn broodheer is:

“Leuker als je denkt”

op 25 01 2012 at 16:37 schreef Krek.:

Bas, ik heb het over de onbewezen beschuldiging van ‘gewelddadige alcoholist’. Je noemt krapuul gek, ziek en agressief. Als je dat over iemand zegt, beschadig je hem daarmee. Brussen zegt hetzelfde telkens weer over jvdheuvel, dus ik neem aan dat je het van hem hebt. Zo niet, waar komt die beschuldiging dan vandaan? En als je geen goede bewijzen hebt en maar wat roept, mag ik dat dan een onbewezen beschuldiging noemen?

Ik schaar je onder de ‘vriende van Brussen’ omdat jij jezelf zo herhaaldelijk hebt genoemd. Toen Brussen mij beschreef als iemand die in de kelder zijn kinderen bezoekt, was jouw enige commentaar ‘niet deftig’. En toen hij nog even doorging met lasterlijke praat, reageerde jij met de tweet ‘VRIENDSCHAP IS EEN DAAD’. Bewust de andere kant uitkijken terwijl je vriend iemand verbaal in elkaar rost en zijn vrienden oproept hetzelfde te doen, dat is inderdaad een daad. Maar niet erg deftig.

Als Krapuul onware dingen zegt die jou beschadigen, dan ben ik daar overigens óók tegen. Ik veroordeel loze beledigingen, smaad en laster, van wie dan ook. En als ik me zelf een keer – in het heetst van de strijd – tot schelden laat verleiden, dan schaam ik me achteraf.

op 25 01 2012 at 16:39 schreef Peter:

Krek. een mogelijk nog grotere hekel dan aan internetterroristen als Brussen heb ik aan humorloze moraalridders die zelfs aanstoot nemen aan metaforen. Ik heb eens ergens gelezen dat autisten metaforen niet begrijpen, dus misschien is het dat.

Voorts vind ik het best wel hypocriet om een hele website aan de verschrikkingen van Brussen te wijden en dan hier Ghandi uit te hangen. Dat is dan ook weer tot daar aan toe, maar om er dan ook bij ons op aan te dringen om lekker *zen* te zijn en Bert zijn zonden te geven, daar springen de vullingen van uit mijn kiezen.

Ga je zendingswerk lekker ergens anders verrichten.

En wat die tweet van Bas over Krapuul betreft: dat is overduidelijk geschmier – uitgelokt, ook nog, door de mannen van Krapuul zelf, die zelf ook niet vies zijn van wat grof verbaal geweld op z’n tijd.

Niks mis mee, ik kan er zelfs om lachen, maar dan moet je ook wat kunnen incasseren.

En Bas, dat jij nergens bij zou horen, dat gelooft alleen jijzelf. Niks fair and balanced en objectief. Je bent gewoon één van de (sympathiekere) Roze, vooringenomen stemmingmakers.

op 25 01 2012 at 17:05 schreef Krek.:

Ach, Peter, ik kan best tegen een metafoortje op zijn tijd, maar hou mijn relatie met mijn kinderen er buiten.

Mijn ‘hele website’ tegen de hufters (en niet alleen de roze) werd weliswaar geïnspireerd door Bert, maar gaat zeker niet alleen over hem. En wat ik ook schrijf, ik probeer het steeds rationeel te houden.

Iemand diskwalificeren is prima, maar dan moet het wel ergens op gebaseerd zijn. Als nou op zijn minst de beledigingen nog werden gelardeerd en onderbouwd met argumenten, dan zouden we al een stuk verder zijn.

Het heeft voor mijn gevoel ook met humor te maken. Zodra de beledigingen gratuit en verbeten worden, zonder een greintje relativering, is de lol er voor mij af.

op 25 01 2012 at 17:56 schreef Thomas E:

‘Blogschrijver pleegt virtuele zelfmoord’ schreef Brussen op zijn eigen site, toen ik een paar jaar geleden een fittie van jewelste met hem kreeg en resoluut met hem en DeJaap kapte.

Hij schreef het stuk als een in memoriam, wat ik op zich wel weer hysterisch vond.
Maar de hoogmoedswaanzin! Mister Internet had mij dood verklaard.

op 25 01 2012 at 18:01 schreef MNb:

Geef dan eens een voorbeeld waarbij jij op niet gratuite en niet-verbeten wijze beledigd werd en toch lol had?

op 25 01 2012 at 18:21 schreef jvdheuvel:

“Grappig dat Krek het gelijk opneemt voor de idioten van Krapuul en ik bij voorbaat schuldig ben.”

Aldus Bas Paternotte.

Ik zeg: schuldig

http://www.krapuul.nl/wp-content/uploads/basisweergek.png

op 25 01 2012 at 18:24 schreef jvdheuvel:

Overduidelijk geschmier? Vuiligheid is het.

op 25 01 2012 at 18:33 schreef jvdheuvel:

“dat Krapuul belastert mij keer op keer”

Aldus Bas Paternotte

Leugens. Het enige wat ik doe is hem citeren.

Dat dat afschuwelijk eruit ziet, daar ben ik het 100 procent mee eens.

op 25 01 2012 at 18:50 schreef Krek.:

@MNb, je hebt gelijk, als je lol hebt, is het geen belediging meer. Zoals de hufters graag zeggen om hun gedrag goed te praten: “Offense is taken, not given.”

Het gaat er ook om in welke geest een belediging geuit wordt. Als iemand zijn opponent zonder enige aanleiding een ‘kinderverwaarlozer’ of een ‘vervolgde crimineel’ noemt, is dat niet grappig of tongue in cheek bedoeld. Dat gaat puur om beschadigen, bullyen, monddood maken. Maar wil je iemand die continu roeptoetert een roeptoeter noemen, dan is daar niks mis mee.

Aan de andere kant, als Brussen nu met zo veel woorden zegt dat hij zichzelf niet was (dichter bij excuses gaan we niet komen, vrees ik), dan zie ik er geen been in hem het voordeel van de twijfel te gunnen. Niemand is alleen maar slecht. Zelfs ik niet.

op 25 01 2012 at 19:13 schreef Jan van Dijk:

Peter,
Als je jouw schotschriften een beetje neutraal doorleest, dan kom je tot de conclusie, dat je geen hekel hebt aan schelden, belagen en belasteren. Je hebt gewoon een hekel aan andere mensen, die dat doen. Een beetje infantiel, eigenlijk.

op 25 01 2012 at 19:30 schreef Sasha Berkman:

Jan, wanneer heeft Peter ooit iemand belastert?Zielepoot.

op 25 01 2012 at 19:35 schreef MrOoijer:

Volgens VK gaat BB nu samen met Willem Vermeend een boekje schrijven. Zijn rol: internet-guru. #fail

op 25 01 2012 at 20:15 schreef TFWC:

Bertje is een zwakzinnige die niet van spiegels houdt anders had hij allang iets aan die puistenkop en rioolwalm die uit zijn bek meurt gedaan. Zowel hij als Benninck lijden aan schizofrenie en blijven zich daardoor in de nesten werken, je kunt niet beweren de grootste hoer van de wereld te zijn en dan au roepen dat het zeer doet, bitches. Paternotte is van alledrie de meest stabiele maar ook de grootste hoer, creditcards glijden met alle gemak door zijn vadsige greasy reet, geen wonder dat zijn pen steeds plakkeriger aanvoelt. De kloosterdagen zijn over bassie.

op 25 01 2012 at 20:44 schreef Krek.:

Dat boek is er al. Het concludeert dat internet erg belangrijk is. En nog belangrijker wordt. Want de wereld is in verandering en de ontwikkelingen volgen elkaar in hoog tempo op.

Namelijk.

op 25 01 2012 at 21:51 schreef Bas Paternotte:

Dit is niet het medium maar omdat jelui het interessant vindt:

Enige tijd terug kreeg ik tweets van Neal Lachman, medewerker van Krapuul. Hij zou mij ‘kapot schrijven’. Ik had nog geen column bij Geenstijl destijds. Daarna wilde hij dat ik meedeed aan een door hem georganiseerd debat maar daar had ik dus geen zin in. Sindsdien gooit dit margeblog bakken stront over mij heen. Kijk maar op de site.

op 25 01 2012 at 22:58 schreef jvdheuvel:

Bas kan niks laten zien want de enige bakken stront bij ons die met hem te maken hebben bestaan uit citaten van zijn eigen vuilspuiterij.

Zoals dit bv:
http://www.krapuul.nl/wp-content/uploads/baspaternottestrafbladalcoholist.png

Neal is trouwens sinds mei bij ons weg. Die discussie die Neal met Bas had was ook nadat ie bij ons weg was gegaan. Dat heeft niks met mij of met onze site te maken.

En dan nog, al was ie nog niet bij ons weg, dat maakt mij nog geen gewelddadige gestoorde alcoholist met strafblad, Bas.

Of ben ik soms een keertje gewelddadig tegen je geweest?

Ga je dat nu eindelijk onthullen Bas?

Mensen belasteren is niet deftig. Maar ja, zo rolt Bas.

op 25 01 2012 at 23:22 schreef Krek.:

Ja, Bas, je kletst er nou al een tijdje omheen, maar vertel nou eens waar je dat soort beschuldigingen op baseert. Bert Brussen probeerde mij ook al een strafblad aan te naaien. Is dat bon ton in jullie kringen of zo? Dat iedereen die het niet met jullie eens is, gestoord, alcoholist, totaalidioot, stalker en crimineel is? Lekkere argumenten zijn dit.

op 25 01 2012 at 23:42 schreef Bas Paternotte:

Ik zei al, dit is niet het medium. Maar deze meneer van Krapuul liegt weer dus ik moet wel even antwoorden.

Ik ben op 17 februari 2011 door Lachman namens Krapuul per email (10.12 uur) uitgenodigd voor ‘Het Grote Wilders Cartoon Debat’ op 26 februari in de kleine zaal van De Balie. Jan Dirk Snel zou een inleiding houden, Lachman en ik in debat. Lachman en ik hebben elkaar leren kennen door eerder genoemde twitterwisseling, hence de uitnodiging. Ik ben zoals eerder gezegd niet op de uitnodiging ingegaan.

Wie de mail en PDF van Lachman wil lezen moet het even zeggen, dan forward ik die.

U begrijpt, dit alles was dus ver voor mei 2011. Krapuul liegt. En wie wat bewaart heeft wat.

op 26 01 2012 at 00:43 schreef MNb:

Heel interessant, Bassepas. Maar hoe zit het nou met die totaalidiote gewelddadige alcoholisten met strafblad van je? Want daar heb je het maar niet over. Was je onder invloed, toen je dat rondtwitterde? High van BB’s slechte adem, zeg maar?
En wat heeft dat precies te maken met Het Grote Wilders Cartoon Debat van 26 februari 2011? Dat snap ik ook maar niet. Mijn domheid natuurlijk. Je stelt me vast niet teleur en legt het wel even uit. Toch?

op 26 01 2012 at 01:18 schreef Krek.:

Ja… Lachman is een hufter, dat wil ik best geloven. Maar hoe zit het nou met die beschuldiging? Alcoholisme en geweld, was het toch? Bronnen? Bewijzen? Is het zo’n lastige vraag?

op 26 01 2012 at 01:24 schreef Krek.:

Zie nu pas de reactie van TFWC. Gast, ga een kopje melissethee drinken. Dit soort hufterige comments tonen maar één ding aan: Peter heeft een hekel aan censuur.

op 26 01 2012 at 01:47 schreef vander F:

Het wil nog niet vlotten Peter, Bert hapt niet toe en veel verder vulgair adhominiseren lijkt me niet vruchtbaar.
Een vileine polemiek à la Hermans versus Komrij is het dus nog niet, maar wie weet is er hoop voor de toekomst.

Ik krijg overigens de indruk dat er de laatste tijd wel erg veel verwezen wordt naar een tweet die deze of gene getikt zou hebben, tweets die notabene vaak maar uit 5 woorden bestaan,
nogal een schamel hoopje woorden om je druk over te maken, maar goed, ik twitter niet en volg het ook niet dus het ontgaat me allemaal een beetje op dat front.

op 26 01 2012 at 07:24 schreef jvdheuvel:

Ach Neal Lachman heeft Bas Paternotte ooit een uitnodiging gestuurd voor Het Grote Wilders Cartoon debat.

En dat was zo schokkend dat Bas een jaar later nog moet vertellen dat jvdheuvel een gestoorde gewelddadige alcoholist met strafblad is.

Het is nu duidelijk. Bedankt Bas.

op 26 01 2012 at 09:36 schreef Peter:

en volg het ook niet dus het ontgaat me allemaal een beetje op dat front.

Maar je dacht: laat ik er toch maar even mijn mening over geven.

op 26 01 2012 at 17:49 schreef John en Willeke:

De side is top! Goedgekeurd door John & Willeke.

op 26 01 2012 at 19:21 schreef Matanecz:

Bas Paternotte heeft duidelijk – dat is in de loop van de tijd wel evident geworden – sympathieën voor en met het PVV kamp. Idem heeft de roeptoeter Brussen. VdHeuvel en Neal Lachman zitten duidelijk niet in dat kamp en dat verklaard de schandalige tweets van Paternotte. Paternotte is geen journalist, maar slechts een PVV’er.

op 26 01 2012 at 22:36 schreef Bas Paternotte:

Maak dat dan ook even hard, anonieme Matanecz.

op 26 01 2012 at 23:32 schreef MNb:

Nadat jij dat van die totaalidiote gewelddadige alcoholisten met strafblad hard hebt gemaakt, hypocriete Bassepas.

op 26 01 2012 at 23:44 schreef Beukman:

Ik moet hier de anonieme Bas Paternotte steunen. Optisch lijkt het misschien soms alsof hij een PVV-aanhanger is. De werkelijkheid is echter dat hij zijn morele kompas overboord heeft gegooid omdat dit zijn carriere in de weg zat, waardoor hij nu makkelijker links en rechts opdrachtgevers bij elkaar kan snaaien.
Daar zal uit de aard van de zaak ook wel eens een fascistoïde opdrachtgever tussen zitten, die de beschikking heeft over een paar K aan roze stoottroepen.
Bas is dus gewoon een pragmaticus; een windvaantje zoals iemand onlangs opmerkte. Nou, windvaantjes moeten er ook zijn. Zonder windvaantjes immers geen wind.

op 27 01 2012 at 00:10 schreef Bas Paternotte:

Lol, Beukmans.

Je hebt het over de reaguurders van Geenstijl die mij keer op keer voor GroenLinkser uitmaken of PvdA’er omdat ik een account heb bij Joop? Je bedoelt die roze stoottroepen?

Get real, je bent net zoals hen. Factfree met kokervisie je frustaties in de panelen van een weblog gooien zonder enig oog voor nuance. En op de man spelen, natuurlijk. Dat ook.

op 27 01 2012 at 01:34 schreef Krek.:

Euh… Bas… Op de man spelen? Fact free? Hoe zit het met die door jou geuite beschuldigingen over de totaalidiote gewelddadige alcoholisten met strafblad?

Je kunt de vraag wel blijven negeren, maar je wordt steeds ongeloofwaardiger.

op 27 01 2012 at 01:43 schreef MNb:

“En op de man spelen, natuurlijk. Dat ook.”

Zoals iemand die iets roeptoetert over totaalidiote gewelddadige alcoholisten met strafblad, bedoel je, Bassepas?

op 27 01 2012 at 09:49 schreef Bas Paternotte:

Ik zie het al jongens. Bas is slecht, Krapuul is goed.

Veel plezier met jullie one track-mind. Dit heeft geen zin meer.

Aardig om te vermelden is nog het volgende: Die meneer van Krapuul heeft deze week één van zijn redactieleden eruit gegooid omdat die met mij twitterde. Hoe coherent is dat? Maar dat wil jelui niet horen. Want BP juicht het toe dat Kerwin Duinmeijer is vermoord. Het staat op Krapuul dus het is waar.

X

op 27 01 2012 at 09:50 schreef Peter:

Ik wil wel meer weten, Bas. What’s the story?

op 27 01 2012 at 10:39 schreef Bas Paternotte:

In je mail.

op 27 01 2012 at 11:12 schreef MNb:

Dat zou ik niet weten, Bassepas, of jij slecht bent en Krapuul goed. Ik lees Krapuul namelijk nooit. Ik stel je alleen maar een vraag waar je maar geen antwoord op geeft.
Teleurstellend.

op 27 01 2012 at 15:26 schreef stefan:

Maar, Pedor, wat zeur je nou, Haatsnee is toch ook een sneue hoer?! Lees de koran er maar op na.

op 27 01 2012 at 17:50 schreef jvdheuvel:

Ik denk niet dat dat antwoord van Bas Paternotte waarom hij mij regelmatig heeft belasterd als “gestoorde gewelddadige alcoholist met strafblad” nog komt. We zijn ook “gevaarlijk links” schrijft ie. Graag uitleg waarom wij “gevaarlijk links” zijn. Zijn vriendje Bert schrijft trouwens ook dat ik ONTSLAGEN ben. Ben benieuwd wie mij ontslagen heeft en wanneer. Graag ook daar antwoord op.

Alvast bedankt.

op 27 01 2012 at 17:57 schreef Krek.:

Maar hoe zit het nou met die ‘gewelddadige alcoholist’, Bas? Wordt het een uitleg met bron of simpelweg een excuus?

Ik zie trouwens dat Bert in zijn tweets weer eens met de werkgever van Peter zwaait. Ook al zo’n topargument in online discussies.

Ook dreigt hij met het onthullen van iemands identiteit op GS. Nee, niet die van zijn eigen troetelanoniempje Schnebbert, maar van kritische blogger Barracuda.

Want vrijheid op het internet, dat moeten we niet willen met zijn allen.

op 27 01 2012 at 18:18 schreef jvdheuvel:

Paternotte blokt volstrekt keurige beschaafde tweeps waar echt helemaal niets op aan te merken is, louter en alleen omdat ze in de redactie van krapuul zitten.

http://www.krapuul.nl/wp-content/uploads/paternotte2.png

Die gast was echt helemaal verbijsterd door deze ervaring. Ik weet nog dat ik schreef: zo nu heb je kennis gemaakt met Paternotte.

op 27 01 2012 at 19:09 schreef Beukman:

2 Bas: En op de man spelen, natuurlijk. Dat ook.
Nou nou, anonieme Bas, die defensieve houding van jou is nergens voor nodig hoor. Een klein beetje dankbaarheid zou je sieren. Ik verdedig je immers tegen al degenen die jou in de fascistische hoek plaatsen.

Jij en ik weten wel beter. Ook jouw schoorsteen moet roken. Een journalist van middelmatig of lager niveau weet dan gewoon dat je niet al te kieskeurig moet zijn in het kiezen van opdrachtgevers. Zal daar dan eens een fascistoïde werkgever bij zitten, soit. Dan schrijf je gewoon weer eens een stukje in joop of zo om dat gelijk te trekken.

Bas: van jouw flexibiliteit kunnen wij allen nog veel leren. Knoop dat goed in je oren!

op 28 01 2012 at 22:17 schreef Fridjof:

Is die Stefan een ingehuurde trol of zo?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS