Home » Archief » Zenuwinzinking


[04.04.2012]

Zenuwinzinking

Barracuda

Niet eerder is de ridderburcht van Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten, oftewel Amsterdam Post, zo snel in verval geraakt. Met het vertrek van twee voorname ‘kopstukken’ moest VanFrikschoten zich begin deze week tot zijn lezers wenden met als smeekbede: ‘Krant (…) zoekt verbaal onderlegde ridders en ridderesjes’.

De wereld van AP’ers – overwegend gepensioneerde zure mannen – is over het algemeen toch al niet veel groter dan een postzegel, dus sloeg de vlam weer eens in de plan. Aanleiding tot de ruzies die in de loopgraven weer open en bloot werden uitgevochten, en het vertrek van krabbelaars Filantroop en D.G. Neree alias Dégénéré, was wederom Martien Pennings: de Jack Torrance onder de AP’ers, met een ego zo groot dat hij door geen enkele deur past.

‘Ik vrees eerder dat we ons vervreemden van de grote middenmoot van twijfelaars die ambivalent heen-en-weergeslingerd wordt tussen hoop en wanhoop, maar op de loop gaat voor de agressie in bepaalde geschriften,’ formuleerde Filantroop.

Woedend was Pennings op de vredig bezadigde beleefheids-kwezels en kluitje holier-than-thou-ers, die Biedermannetjes zonder zelfkennis dan wel hypocriete kleinburgers, die allemaal, braaf pijpje rokend, in een leunstoel, met zo’n patriarchale blik van eindeloze bezadigdheid en als Opa Colijn met de duim achter het vest, commentaar op hem durfden te leveren. 

‘Filantroop weet best zijn handen te gebruiken als het nodig is. Maar alleen als stoute jongens krassen maken op zijn auto? Dan wordt het nooit tijd voor de wapens? Zelfs niet voor waarschuwend schelden? Zelfs niet voor waarschuwen dat ook in hem de neiging tot geweld groeit? Of groeit dat niet in hem? Heeft-ie dat alleen als ze zijn auto bekrassen?’

Inmiddels is Pennings naar eigen zeggen een zenuwinzinking nabij. Barracuda had al veel langer de indruk dat het stoom bij Pennings uit beide oren kwam. Het liefst schiet Martien namelijk met een buks dwars door het glas van zijn Oost-Amsterdamse etage op iedere ‘nazi-islamitische hoer’ die over zijn keien trippeltrappelt.

En als Martien de NRC van de bovenvuurvrouw-op-vakantie uit de brievenbus vist, staat het schuim hem al op de lippen als hij een hoofddoekmeisje midden-boven op de voorpagina ziet. Zo iemand is zelfs met een familiefles Melisana niet tot bedaren te brengen.

En het wordt natuurlijk niks meer met die verbaal onderlegde ridders en ridderesjes, want die komen niet om het ego c.q. het fileermes van Pennings heen. Al eerder beklaagde Pennings, die zelf vreselijke zinnen kleit als ‘En sinds de Val van de Berlijnse Muur zelf-epateert de bourgeois zich via de flirt met een nóg evidentere vorm van totalitarisme’)’,zich over het gebrek aan schrijftalent van zijn medestrijders.

Kortom: Martien gaat de komende maanden Amsterdam Post slopen. Enjoy the ride.

Barracuda bestrijdt onzin- en domdenken in de (alternatieve) media met mondsnoerende logica. Meer op zijn weblog.

Barracuda, 04.04.2012 @ 06:43

[Home]
 

80 Reacties

op 04 04 2012 at 07:08 schreef Leo Schmit:

Een slechte, mogelijk gevaarlijke, ontwikkeling zoals ik al eerder heb aangegeven (ventieltheorie). Filantroop mikt op 20 % van het volk dat twijfelt terwijl de gestoorde Pennings voor gelijkgestoorden schrijft.

op 04 04 2012 at 08:58 schreef Pyt van der Galiën:

Frik en Machinegun Pennings zijn persoonlijke vrienden, dus begrijp ik wel dat de prof partij koos voor Pennings in zijn conflict met Neree en Filantroop. ‘Zakelijk’ gezien was dat overduidelijk een slechte keuze. Kan de prof wel roepen dat de artikelen van Pennings zoveel ‘hits’ hebben, maar de helft daarvan bestaat uit mensen die aapjes komen kijken.

Pennings is verder nergens meer welkom. Bij Artikel7 is hij met slaande deuren vertrokken en bij De Dagelijkse Sufkop en Hoeiboei zitten ze echt niet te wachten op een notoire ruziezoeker en ongeleid projectiel als Pennings. Bovendien staan Joost Niemöller respectievelijk Barbarist Hans Jansen daar al onder contract om te voorzien in de behoefte aan racistische tirades.

op 04 04 2012 at 10:09 schreef Fulco Laarmans:

Overal waar Martien Pennings binnenkomt, loopt het stront binnen de kortste keren langs de ruiten.

De man is paranoide, want gevangen in zijn eigen gelijk. Wie zijn gelijk aanvecht, wordt achtervolgd met scheldpartijen en bloeddorstig sachuim.

De man is bovendien een psychopaat.In een comment verklaart hij dat zijn morele lat hoog ligt, terwijl hij in een artikel erboven Koningin Beatrix een terroristenhoer noemt.

Zijn venerische ziekte in combinatie met zijn Judaisme Identificatie Syndroom is hem in de bol geslagen.

op 04 04 2012 at 10:39 schreef MNb:

Dat is toch AP ten voeten uit? Een hoop holle, interessant klinkende, intellectueel aandoende termen om iets te verwoorden waar maar één zin voor nodig is:

moslims en links moeten oprotten.

Dat noemens ze dus “verbaal onderlegd”.

op 04 04 2012 at 10:43 schreef Frits Cohen:

Goh Fulco, leg me eens uit wat een Judaisme Identificatie Syndroom is? ik identificeer me ook met joden, maar lijd ik er daarom aan JIS?

op 04 04 2012 at 12:34 schreef Sasha Berkman:

Fritz Cohen, Ik denk dat Fulco de krankzinnige identificatie met de israelische schurkenstaat bedoelt.

op 04 04 2012 at 12:35 schreef Rode Kate:

Goh….. Fulco plagiëert zichzelf!
Dezelfde vuilspuiterij richting Martien Pennings zette hij laatst ook al létterlijk zo op Artikel 7 neer( waar, zoals wij allen weten) de christenen- hatende moderatoren zich met name aan trol-achtigen verwant voelen en waar dan ook heel wat meer mensen als gevolg van ZIJN schrijfsels vertrekken, dan er eventueel bij A.P.( waar het aantal lezers per dag juist stijgt) vertrekken.

op 04 04 2012 at 13:29 schreef Frits Cohen:

Sasha: jouw dronkemansgebrul over Israel is algemeen bekend hier. Dat jij geen enkel verschil ziet tussen joden, zionisten en Israel(i’s) ook. Echter, ik zal het kort houden: Met vrienden (van Israel) als Martien Pennings heb ik geen vijanden meer nodig en wil ik dan ook geen enkele associatie hebben.
Sowieso: sinds wanneer zijn de uitlatingen van Martien Pennings representatief voor hoe joden (hier in Nederland) over Israel denken?

op 04 04 2012 at 13:31 schreef Pyt van der Galiën:

Het gaat om schrijvers die vertrekken, Kate. Niet om lezers. De prof kan trouwens wel roepen dat de artikelen van Pennings zoveel hits krijgen, maar driekwart van die hits bestaat uit mensen die aapjes komen kijken.

Niet dat ik wakker lig van de eventuele ondergang van AP, maar de prof had natuurlijk – alleen al uit eigenbelang – nooit partij moeten kiezen voor Pennings.

op 04 04 2012 at 13:36 schreef Sasha Berkman:

Dronkemansgebrul? Ik zie dat verschil juist wel. Zionisten doen juist altijd alsof zij het joodse volk vertegenwoordigen.

op 04 04 2012 at 13:44 schreef Max:

Die Martien Pennings is volgens mij persoonlijk bevriend met Breivik….ook zo één die zelf niet meer door heeft hoe totaal geschift ie is

op 04 04 2012 at 13:57 schreef Herbert:

Tuig als Pennings staat alleen maar achter Israël omdat dat land een conflict heeft met de Arabische wereld waar moslims wonen. Dikker is de laag van verbondenheid niet. En kritiek op de regering Israël staat gelijk aan anti-semitisme. Hier vergeleken met iemand als Lieberman verdient Eric Lucassen de titel Buurman van het Jaar.

Het lijkt me trouwens geweld om een camera te richten op als bovengenoemd trio als ze hun territoriumruzietjes weer eens aangaan.

En bij Pennings heb ik het idee dat er binnen de kortste keren een soort strontbom afgaat als hij ergens binnenkomt. Hij maakt nog meer en vaker ruzie dan Pim Fortuijn en dat is knap.

op 04 04 2012 at 13:58 schreef Ab Sconditus:

Overal waar de oude West Friese provo-minstreel Fulco Laarmans zijn vals getoonzette liederen uit krijst loopt binnen de kortste keren de verbale urine langs de plinten en worden velen door de stank daarvan verjaagd.
Het is enkel aan zijn rabiate christenhaat te danken dat hij nog op A7 wordt getolereerd en het aldaar reeds grondig heeft weten te verzieken met zijn verzeikenis.

op 04 04 2012 at 14:33 schreef Rode Kate:

Amen! En zo zit dat!

op 04 04 2012 at 16:17 schreef Rene Koeman:

Potverdorie, dat krijg je er nou van als frikschoten iedere keer de reacties uitgooit. Komt het gespuis hier hun gal op elkaar spuien.

op 04 04 2012 at 16:33 schreef babs:

Frits Cohen maakt Sasha hierboven op subtiele wijze uit voor antisemiet. Dat zegt meer over Frits Cohen dan over Sasha.

Sasha is een idioot, maar geen antisemiet.

op 04 04 2012 at 19:59 schreef Sasha Berkman:

Babs is ook geen antisemiet

op 04 04 2012 at 21:16 schreef Sasha Berkman:

Edo: Ik ken je niet, maar je praat poep. Ik heb niets met frits te maken.
vaarwel

op 04 04 2012 at 21:29 schreef Diocletianus:

Oh je, zitten alle van A7 weggejaagde christenfundi’s voortaan hier? Daar ben je gezegend mee!

op 05 04 2012 at 02:00 schreef groninger saeports:

jullie zijn allemaal gek” klaar voor het gesticht, laat es een keer een frisse wind door je kop waaien.waar bemoei jij je mee baracuda MET AMSTERDAMPOST LAAT IEDER MENS IN ZIJN WAARDE ZO ALS HIJ IS .OF HEB JE ANDERS NIKS TE DOEN.ZIELIG

op 05 04 2012 at 06:39 schreef Rode Kate:

Kijk eens aan: opnieuw een Romeinse keizer die doorkrijgt waar zegen precies vandaan komt?
Eén tip: pak het nu een beetje verstandiger aan dan Constantijn inderdaad deed… want die maakte van een zegen onmiddellijk weer een onleefbare dwangbuis oftewel een vloek… een typisch heidens trekje.

op 05 04 2012 at 08:44 schreef Yvonne:

op 04 04 2012 at 13:29 schreef Frits Cohen:

@Frits Cohen

“Sasha: jouw dronkemansgebrul over Israel is algemeen bekend hier. Dat jij geen enkel verschil ziet tussen joden, zionisten en Israel(i’s) ook.”

Het verschil is hier ook moeilijk te onderscheiden, waarde Frits. Afgezien van een ander joods geluid, zijn er weinig protesten vanuit joodse kring hier in Nederland tegenover het optreden van de schurkenstaat Israel, integendeel. Meijer vaart met een homoboot met een Israelische delegatie plus aanverwante symbolen door de Amsterdamse grachten, Hertzberger schrijft haar geweldige stukjes in het NRC, over Rosenthal hoeven we het helemaal niet te hebben, de Winter, de buren die wel even willen bepalen welke vlag je aan je huis hebt hangen, de non/gekleurde informatie bij de media. Het gepis op mensen die hun afkeer laten blijken t.a.v. de begane misdaden. Niet zo zeiken, Frits.

op 05 04 2012 at 10:19 schreef Bigpete:

Maak jij je ook weleens druk over de arabische schurkenstaten Yvonne, of is je verontwaardiging selectief?

op 05 04 2012 at 13:25 schreef Sasha Berkman:

BigPete: Israel is vrij uniek in haar criminele imperialistische en fascistische gedrag.

op 05 04 2012 at 13:52 schreef Sandro:

En ondertussen wordt Israël ook al vanuit Egypte onder vuur genomen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11853200/__Raket_vanuit_Egypte_op_Eilat__.html

op 05 04 2012 at 14:21 schreef Yvonne:

@Piet

Nee, die zijn heilig.

op 05 04 2012 at 14:59 schreef Sasha Berkman:

Ach Sandro is weer selectief aan het shoppen in het nieuws.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3235959/2012/04/04/Israel-breidt-illegale-nederzettingen-uit.dhtml

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3233715/2012/03/30/Militairen-Israel-doden-betoger-in-Gazastrook.dhtml

op 05 04 2012 at 18:01 schreef Gerda zegerius:

Israel is heilig voor rechtse politici.

op 05 04 2012 at 18:34 schreef Gerda zegerius:

Hoe lang duurt bij jullie de moderation?ik ben van de ‘dagelijkse standaard’ afgegooid,volgens mij omdat ik met argumenten i.p.v.rechts gebral kwam.Helpt dat?

op 05 04 2012 at 19:04 schreef Frits Cohen:

Nee hoor Babs, ik maak niemand uit voor antisemiet. Is niet mijn bedoeling. Wat ik wel probeer, is duidelijk te maken dat er een duidelijk verschil zit tussen de drie groepen.

Waarom Martien zich zo identificeert met Joden of Israel, is mij een raadsel, maar is ook niet belangrijk. Het gaat erom dat Israelfilie en Filosemitisme door elkaar gebruikt worden, zowel door Martien als door Sasha en Yvonne.

Als Sasha en Yvonne zich iets meer zouden verdiepen in hoe Joods Nederland in elkaar zit, dan ziet ze dat er meer onder de motorkap zit dan alleen EAJG. De laatste peilingen van de laatste verkiezingen tonen duidelijk aan dat in Joods NL er minder op de brievenbuspissers van de PVV dan op de SP zal worden gestemd. Ja, zelfs de christen-democratische filosemieten krijgen in Nederland onder de joden weinig stemmen. Dan zijn er twee opties: of men vindt MO-standpunt van een politieke partij niet belangrijk, of men stemt overwegend meer richting het vredesproces dan de belangrijkste filosemitische partijen.

Sasha: je kan me 1001 nieuwsberichten tonen. En dus? Ben ik (of alle joden) voor het nederzettingenbeleid? Ben ik voor de zaken van Israel aansprakelijk?

op 05 04 2012 at 19:20 schreef Sabian:

De Joden waren al tientallen jaren voor het uitbreken van WO II bezig zich her te vestigen in hun ‘beloofde land’. Na 1945 kwam dat natuurlijk in de vorm van een tsunami. Ook eind 1800 waren er al Britse zionisten. Een onmogelijke situatie helaas. De Tora staat bol van de haat tegen Arabieren en in de Koran staat net zo vol van haat jegens Joden. Net als de Bijbel in feite de Joden tot ‘probleem’ verklaart. Om nu alles even op het bordje van de VN te leggen…

op 05 04 2012 at 23:30 schreef Sasha Berkman:

Yvonne: zou je. Svp mij buiten deze discussie willen houden? Ik heb niets met dit onderwerp te maken.

op 06 04 2012 at 08:08 schreef Mart:

@BigPete en @Sandro:

Als jullie nu eens ingingen op de kritiek op het beleid van Israel, in plaats van ELKE KEER ‘hullie doen het ook!’ te huilen om maar niet op het echte punt in te gaan?

Of hebben jullie daar de ballen niet voor?

op 06 04 2012 at 08:33 schreef Gerda zegerius:

Beste Frits,begrijp je werkelijk niet waarom Pennings zo’n fan is van Israël?,om de zelfde reden als Wilders,het werkt zo lekker bij moslimbashen.Verder ben ik het helemaal met je eens dat jij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de politiek van Israël ,of bijvoorbeeld zo’n enge Pennings die daarmee aan de haal gaat.Wat ik dan wel belangrijk vind,is dat er ook niet op hoge toon door nederlanders,van moslims wordt geëist dat ze ‘afstand moeten nemen’ van besluiten van moslimregeringen,ook deze moslims zijn Nederlanders en het moet wel van twee kanten komen.

op 06 04 2012 at 08:47 schreef Yvonne:

@Mart

Daar hebben ze de ballen en de hersens niet voor. Volgens Sandro is Israel het enige land dat geweld mag gebruiken Vraag me niet waarom. Piet denkt dat zijn Chinese vrouw een uitzondering is.

op 06 04 2012 at 08:55 schreef Sandro:

Mart – ik heb al vaker gesteld dat Israël wat mij betreft alles in het werk mag stellen om zich te kunnen handhaven als staat – alles dus.
Ik heb dus geen kritiek op het beleid van Israël.
Duidelijk?

op 06 04 2012 at 09:08 schreef Yvonne:

@Frits Cohen

Er is helemaal geen vredesproces, daar zijn 2 partijen voor nodig en daar zit Israel niet bij zoals iedereen onderhand wel weet. De dubbele paspoorters uit Israel hebben het meest gestemd op de PVV. En je vraag of jij aansprakelijk bent voor die rottigheid is pathetisch. Waar je wel voor aansprakelijk bent is als jij dit beleid verdedigt en daar ging het om.

op 06 04 2012 at 09:27 schreef Bigpete:

Maak je over mijn ballen maar geen zorgen martje. Die zitten al 50 jaar op de juiste plaats.
Waarom moet ik me verdedigen wanneer andere mensen kritiek hebben op Israël? Leg me dat even uit. Ik deel die kritiek meestal niet maar ik ben geen vertegenwoordiger van Israël, noch van het joodse volk hoewel er wel enig joods bloed in mijn aderen schijnt te stromen.
Met het religieuze jodendom heb ik helemaal niets, dat is in mijn ogen net zo achterlijk en verwerpelijk als de islam. Van mij mag Israël veel harder optreden tegen die religieuze imbecielen met hun 12 kinderen en hun uitkeringen en hun fanatieke “strijd” vanwege hun “goddelijke recht” op van alles en nog wat.

Verder vind ik dat Israël het recht heeft alles te doen om de veiligheid van Israël te waarborgen. En daar horen dan ook maatregelen bij die hier in Europa ondenkbaar zijn. Israël is een klein land (de helft van Nederland) met slechts 7 miljoen inwoners, ingeklemd tussen reusachtige arabische staten met honderden miljoenen inwoners waarvan de meeste ofwel Israël actief van de kaart willen vegen of het niet erg vinden wanneer anderen dat doen. Die situatie is onvergelijkbaar met onze situatie. (geen reactieruimte meer)

op 06 04 2012 at 09:44 schreef Pyt van der Galiën:

Hmm….kan iemand mij nu eens uitleggen waarom Israël wél kernwapens mag hebben, maar Iran niét? Gewoon een onschuldig vraagje.

op 06 04 2012 at 10:07 schreef Sandro:

Iets met westerse bondgenoten en iets met zoals Bigpete hierboven schrijft misschien Pyt!?

op 06 04 2012 at 10:25 schreef Pyt van der Galiën:

Je bedoelt dat wij en onze vriendjes wel kernwapens mogen hebben, maar anderen niet, Sandro?

op 06 04 2012 at 10:34 schreef Yvonne:

@Sandro

Je bedoelt die Westerse bondgenoten die de holocaust mogelijk maakten, Sandro, waarna zij weer garant staan voor deze opvolgende misdaden. Ik bedoel, hun rottigheid bij de Palestijnen neerleggen die nergens part of deel aan hadden, bedoel jij dat, Sandro?

op 06 04 2012 at 10:44 schreef Gerda zegerius:

Pyt,ik denk dat je het helemaal hebt begrepen en als je het daar niet mee eens bent ben je kennelijk een vijand van het ‘vrije westen’of erger,een antisemiet.

op 06 04 2012 at 10:49 schreef Sasha Berkman:

Fritz waarom ben jij zo geïnteresseerd in mijn mening in deze? Mij intereseert deze materie nauwelijks. Je stigmatisering van mijn persoon maakt me niet toeschietelijker

op 06 04 2012 at 11:07 schreef Mart:

Sandro en BigPete snappen het niet zo goed; typisch PVV.

Heren, het is heel duidelijk: op het moment dat er iemand kritiek levert op Israel gaan jullie niet op hun punt in, maar jullie slepen de halve Arabische wereld er bij en roepen ‘jamaar hullie dan?!’ in plaats van de kritiek inhoudelijk te pareren.

En BigPete: Oh oh dat arme Israel, ingeklemd tussen al die Arabische staten waar ze al 4 keer een oorlog van…erm, oeps, gewonnen hebben.

Arabische staten die tegenwoordig zonder modern Sovietmaterieel het met een derde-wereld leger zouden moeten opnemen tegen een kernmacht met uitrusting en volle steun van de Verenigde Staten.

Ja hoor, Israel is hier de onderliggende partij. Ga het je grootje wijsmaken.

op 06 04 2012 at 12:15 schreef Pyt van der Galiën:

Je zou in feite een veel sterkere case kunnen maken voor het recht van Iran kernwapens te bezitten. Als er nou een land is in het MO dat zich bedreigd mag voelen, dan is het Iran wel. Omringd door regimes die het vrijwel zonder uitzondering vijandig gezind zijn, bedreigd door de VS én Europa en met een regionale bondgenoot die momenteel zélf genoeg kopzorgen heeft.

Het Iraanse regime is uiteraard een bedreiging voor het eigen volk, maar de meeste van onze cliëntstaten..oeps, “bondgenoten” zijn wat dat betreft geen haar beter.

Dus: waarom Israël wél, maar Iran niet?

op 06 04 2012 at 13:10 schreef Bigpete:

Als iemand het niet begrijpt dan is mart het wel. Die oorlogen die inderdaad door Israël zijn gewonnen waren klassieke oorlogen met vnl grondtroepen. Tegenwoordig is de dreiging van een geheel andere aard. Als een totale imbeciel als Ahmadinejad en zijn islamitische tuinkabouters de beschikking hebben over kernraketten dan kan hij Israel op elk gewenst moment vernietigen. Andere vijanden worden ook steeds technologisch ontwikkelder. De dreiging neemt toe en het is een dreiging die je niet meer aan je eigen grenzen tot stoppen kunt brengen. Zelfs jij moet in staat zijn om dat te zien.
Verder verwijs ik naar mijn eerdere standpunt, waarom zou ik ingaan op kritiek op Israel? Ik zeg ze mogen dat, jij en andere palestijnenvrienden zeggen dat mogen ze niet. We worden het toch nooit eens. Ik ben slim genoeg om dat te beseffen. Jij ook?

op 06 04 2012 at 13:49 schreef Gerda zegerius:

“De dreiging neemt toe en het is een dreiging die je niet meer aan je eigen grenzen tot stoppen kunt brengen”. Gelukkig is Israël continu bezig zijn grenzen op te rekken,toch?

op 06 04 2012 at 14:07 schreef Sandro:

Wat begrijp je niet Mart aan mijn mening dat Israël alles maar dan ook alles mag doen om de staat Israël in stand te houden? Wat is dat voor een hullie doen het ook gezeik van je?
Ik ben het volledig eens met het beleid dat Israël voert – duidelijk is het niet te maken.
Pyt (10:25) – Ja.

op 06 04 2012 at 15:22 schreef MNb:

@Cohen: “Het gaat erom dat Israelfilie en Filosemitisme door elkaar gebruikt worden, zowel door Martien als door Sasha en Yvonne.”
Waar dan? Sasha schrijft expliciet dat juist zionisten doen alsof ze het joodse volk vertegenwoordigen en Yvonne schrijft dat ze het moelijk vindt om onderscheid te maken. Beiden impliceren dus dat juist wel doen.
Verder houd ik je alleen verantwoordelijk voor wat je hier schrijft. Van wat je dagelijks uitvreet heb ik geen enkel idee. Stompzinnig dat ik dat er voor jou expliciet bij moet schrijven.

Voor Grote Piet is Israel de politiestaat die hij in zijn natte dromen ook in Nl wil invoeren.

op 06 04 2012 at 15:31 schreef Yvonne:

Is weer een heldere zienswijze van kabouter Piet en jankdoos Sandro. Er schijnt er nog 1 slim genoeg te zijn om iets te beseffen, maar dan houdt het ook op.
Maar goed dat Israel niet vol is geplempt met moslims, en de Gaza vol joden, zou wat worden zeg, hoe dan? Ik hoor het hersentje kraken van de hoebahoebahopvrienden,

op 06 04 2012 at 15:31 schreef Mart:

@Sandro:

Wat ik niet begrijp is waarom dat niet gewoon kan zeggen, maar ALTIJD over iemand anders moet gaan zeiken.

op 06 04 2012 at 16:06 schreef jos:

Bigpete:

“Als een totale imbeciel als Ahmadinejad en zijn islamitische tuinkabouters de beschikking hebben over kernraketten dan kan hij Israel op elk gewenst moment vernietigen.”

Dus jij gelooft echt dat Iran een atoombom zou gooien op Israël ? Een Iraanse bom op Israël betekent ook de uitroeiing van de Palestijnen, de vernietiging van de islamitische heiligdommen in Jeruzalem, Hebron, enz. en, allerbelangrijkst, dat Iran voor eeuwen onbewoonbaar blijft … want reken maar dat Iran tig keer zoveel atoomraketten terugkrijgt van Israël en de VS.

Dus die fanatieke Iraniërs zouden dat allemaal ervoor over hebben om maar joden te kunnen doden. Denk een beetje kritisch na, je kakelt gewoon maar andermans stupiditeiten na.

op 06 04 2012 at 16:45 schreef MNb:

“Als een totale imbeciel als Ahmadinejad en zijn islamitische tuinkabouters de beschikking hebben over kernraketten.”
Grote Piet is een minstens zo grote imbeciel. Niet Ahmadinejad is het hoogste politieke gezag in Iran, maar ayatollah Khamenei. Nou moet ik die ook niet, maar hij heeft wel al jaren geleden een fatwa uitgesproken tégen vervaardiging, opslag en gebruik van kernwapens:

http://www.ww4report.com/node/929

Maar PVVers houden alleen van fatwa’s die hun islamofobie bevestigen.

“Wat ik niet begrijp is waarom dat niet gewoon kan zeggen, maar ALTIJD over iemand anders moet gaan zeiken.”
Tuurlijk begrijp je dat wel, Mart. Dat is nu eenmaal het PVV-intellect – of liever gezegd, het gebrek daaraan. Partijneuzelaar klasse 1 Bosma geeft daarin het goede voorbeeld.
Zelfs al ben je het eens met die partij, dan zou nog de onmetelijke domheid ervan moeten afschrikken.

op 06 04 2012 at 20:02 schreef Mart:

@MNb:

Ik zie dat het gebeurt, en ik snap waarom ze het doen.

Wat ik niet begrijp is dat het lijkt alsof ze denken dat mensen niet door de overduidelijk transparante afleidingspoging heenkijken.

Het verzuurde fanatisme waarmee Sandro en co. maar blijven miepen “Jamaar hullie dan?!” is verbijsterend.

op 06 04 2012 at 20:55 schreef Bigpete:

@jos
ik kakel niks na. Een rationeel denkend regime zou dat allemaal niet doen nee. Maar we hebben het niet over een rationeel denkend regime. We hebben het over mensen die als hoogste doel hebben te sterven voor hun imaginaire maangod en hun 72 maagden in het paradijs. Die mensen schrik je niet af met rationele argumenten. Ik zit niet te wachten op Iran als kernmogendheid, jij wel?

op 06 04 2012 at 21:37 schreef Pyt van der Galiën:

Jouw schrik je blijkbaar ook niet af met rationele argumenten, Pete. Waaruit leid jij af dat het regime in Teheran als hoogste doel heeft te sterven voor een maangod(?) en 72 maagden? Het regime in Teheran is nog nooit een oorlog begonnen, iets wat we niet van Israël kunnen zeggen.

En waarom mag Israël – dat een veel agressiever buitenlands beleid voert dan Iran – wél kernwapens hebben, maar Iran niet? Tot nu toe heb ik niks anders gehoord dan dat Israël een vriendje van ons is en dat wij en onze vriendjes gewoon alles mogen.

op 06 04 2012 at 21:47 schreef Gerda zegerius:

Bigpete,jij vindt dat Israël wel een rationeel denkende regering heeft?Ook Israël heeft geen scheiding van kerk en staat en dat is achterlijk,niet alleen voor moslimlanden.

op 06 04 2012 at 22:59 schreef MNb:

@EdoB: waarom zou je dat voorop stellen? Mij is uit niets het tegendeel gebleken. Ik weet (nog) niet eens of je links of rechts bent. Niet dat dat uitmaakt; Babs is bepaald niet links en moet ook niks van AP hebben.

“Voor wie denk jij op te komen?”
Verkeerde vraag. Moet zijn: tegen wie kom je in het geweer?
Dat is het enige dat Sandro interesseert. Zie ook zijn reacties op het stemgedrag van de PVV, dat consequent tegen het verkiezingsprogramma ingaat.

Ayatollah’s met kernwapens zijn ook een schrikbeeld voor mij. Zie Vasili Arkhipov en Stanislav Yevgrafovich Petrov. Israel met kernwapens is al een nachtmerrie; twee nachtmerries tegelijk is tweemaal zo erg.
Alleen negeer ik niet zoals Grote Piet relevante fatwah’s. Ayatollah Khamenei en co, als niet-rationeel mensen, zullen zich daardoor laten tegenhouden, juist omdat die 72 maagden anders in gevaar komen.
Niet dat Grote Piet, zelf irrationeel, dat zal willen inzien.

Een vergelijkbare uitspraak van Israel’s Chief Rabbinate Council zou mij zeer welkom zijn. Maar dat is ongetwijfeld teveel gevraagd.

op 07 04 2012 at 05:49 schreef Sandro:

Edo en consorten – het feit dat ik een PVV-stemmert ben is niet de aanleiding dat ik Israël zo hoog heb zitten, dat had ik n.l. al voordat er überhaupt een PVV bestond of zelfs maar in de pen zat.
Laat ik het zo zeggen (en daarbij dan ook laten) in de jaren 80 van de vorige eeuw ben ik door een bepaalde gebeurtenis tot deze conclusie v.w.b. Israël gekomen. Niks maar dan ook niks zal mijn mening hierover veranderen, en al helemaal geen hypothetische stellingen.

op 07 04 2012 at 10:17 schreef jos:

@Bigpete, 06-04, 20:55

“Een rationeel denkend regime zou dat allemaal niet doen nee. Maar we hebben het niet over een rationeel denkend regime.”

Nu moet ik goed gaan nadenken wiens expertise ik ga geloven.

Die van Pete, die denkt dat het Iraans regime irrationeel is …

of die van Meir Dagan, ex-chef van de Mossad http://www.cbsnews.com/8301-18560_162-57393715/ex-mossad-chief-iran-rational-dont-attack-now/ en van Martin Dempsey, chef-staf van de VS-strijdkrachten http://www.presstv.ir/detail/227606.html

Bigpete, je lult maar wat.

Overigens: een land met kernwapens mét een religieuze gek aan het roer http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/131403#.T4AFZNlWySp vind ik gevaarlijker dan een theocratie zonder kernwapens.

op 07 04 2012 at 11:56 schreef jos:

@ Sandro, 05:49

“in de jaren 80 van de vorige eeuw ben ik door een bepaalde gebeurtenis tot deze conclusie v.w.b. Israël gekomen.”

Laat me raden. Was het de belegering van Beiroet door Sjaron die 10.000-12.000 burgers het leven kostte ? De massamoorden door Israël’s huurlingen in Sabra en Sjatila terwijl Sjaron’s leger toekeek en ’s nachts lichtkogels afvuurde ? De repressie van de eerste intifada ? Ik kan me goed voorstellen dat een crypto-fascist als jij dit allemaal prachtig vond en dat daarom Israël bent gaan adoreren.

“Niks maar dan ook niks zal mijn mening hierover veranderen.”

Los van het thema Israël, dit is nou precies het verschil tussen wijze en domme mensen.

op 07 04 2012 at 13:05 schreef Edo:

Zo is dat, Jos.
Mijn D66 sympathie zou bijvoorbeeld onmiddellijk weg worden gegooid, wanneer ze iets wanstaltigs deden.
Zo is mijn eerst gematigde sympathieke die ik had voor de huidige VVD volkomen weg momenteel, sinds het zwijgen over het polenmeldpunt, het niet afkeuren van het polenmeldpunt, het weggooien van hun liberale waarden, om een kutkabinet in stand te houden. Waar ik eerst de VVD hoger had zitten dan de PVDA, is dat nu niet meer het geval.
Dat niks je mening over een persoon, land, partij kan veranderen is bijzonder bekrompen.

op 07 04 2012 at 13:43 schreef Sasha Berkman:

Voor eens en voor altijd, de bewering door zionistische oorlogshitsers en gestoorde anti-moslimfascisten dat Iran aan kernwapens werkt is een leugen:
http://intelnews.org/2012/03/19/01-950/

Zowel de CIA als de Mossad stellen dat dat niet het geval is.

op 07 04 2012 at 14:12 schreef Gerda zegerius:

Edo Blauw,hoe weet jij dat “bijzonder weinig joden in nederland op de pvv stemmen”? Op welk onderzoek baseer je dit?

op 07 04 2012 at 21:01 schreef MNb:

Sasha, je bent een ergelijke druiloor zo af en toe en de kritiek die je krijgt dat je veel te gemakkelijk met de term fascisme strooit is mi volkomen terecht. Maar voor die link naar intelnews ben ik je erg dankbaar. Dat is iets waar we iets aan hebben.
Naar ik meen had ik het al een keer geschreven; ik heb me op dit punt jarenlang voor de gek laten houden door neo-conservatieve oorlogszuchtige propaganda. Mijn afkeer van de ayatollah’s is geen spat minder. Het is echter duidelijk dat een aanval op Iran volledig tegen de westerse belangen ingaat.
Niet dat dat PVVers, bloeddorstig als ze zijn, ene moer zal kunnen schelen.

op 07 04 2012 at 21:40 schreef Sasha Berkman:

Het heeft ook in het NRC gestaan.
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/03/18/mossad-eens-met-inlichtingendiensten-vs-iran-bouwt-geen-kernwapen/

op 08 04 2012 at 13:59 schreef You On A Gin:

Wat voor baat zou een CIDI nu kunnen hebben bij te doen alsof zo weinig joden PVV stemmen? Als die partij van Wilders echt zo’n Mossadclub is, dan lijkt het logischer om deze juist te promoten onder joden, zo van “Een béétje jood stemt PVV, u toch ook?”.

op 08 04 2012 at 14:39 schreef MNb:

Inderdaad Gin, de vorm van samenzweringsdenken die Yvonne presenteert kan ik ook niet helemaal volgen.

op 08 04 2012 at 15:04 schreef Sasha Berkman:

Hieruit blijkt dus dat er bijna geen joden op de PVV stemmen. Dat siert hen en plaatst hen boven de gemiddelde kaaskop.

Zij weten natuurlijk als geen ander wat voor type die Geert is.

op 08 04 2012 at 15:59 schreef Gerda zegerius:

Nee, maar ik heb het CIDI ook nog nooit de PVV horen afvallen,het spijt me maar dit onderzoek neem ik met een flinke schep zout.

op 08 04 2012 at 19:35 schreef Sasha Berkman:

Ik heb een pesthekel aan het CIDI, minder dan aan likoed.nl, dat dan weer wel.

Maar om nu een uitslag van een enquette weigeren te accepteren waarvan de uitslag aangeeft dat veruit de meeste joden niet niet op de organisatie van vieze geert stemmen, omdat ze van het CIDI is riekt naar vooroordelen.

Nogmaals, joden weten beter dan wie ook wat voor een figuur die Wilders is en het is dus niet meer dan te verwachten dat alleen zionistische joden op hem zullen stemmen.

Die Marcusover is dan weer een typische PVV’er. Dat die gozer gedumpt is is te danken aan onderzoeksjournalisten die hun werk doen. Dat zou vaker moeten gebeuren inzake de PVV.

op 09 04 2012 at 12:37 schreef You On A Gin:

Je hoeft ook niet joods te zijn om te beseffen waar het wegzetten van hele bevolkingsgroepen toe kan leiden.
Daarnaast denk ik ook niet dat zo gek veel Jehova’s getuigen, zigeuners of homoseksuelen (destijds tenslotte ook flink de lul onder de nazi’s) PVV zullen stemmen. Die laatsten misschien nadat ze uit hun wijk zijn weggepest. Want ik kan het niet helpen om te vermoeden dat Wilders’ power base grotendeels uit rancunestemmen bestaat.

op 09 04 2012 at 13:52 schreef Sasha Berkman:

homos die op Wilders stemmen laten zich voor zijn karretje spannen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/1935932/2010/09/18/Wilders-werft-omstreden-homohater-als-adviseur.dhtml

http://gay.blog.nl/algemeen/2009/07/05/wilders-spant-homos-voor-zijn-karretje

op 11 04 2012 at 15:29 schreef Yvonne:

Waarom iemand klakkeloos een onderzoek van het Cidi aanneemt, behalve de getrouwen, is mij een raadsel. Het gaat mij niet om de procenten, het gaat mij om het waarheidsgehalte en daarvoor moet je niet bij deze lobbyclub wezen, wat feiten al meermalen hebben aangetoond.

op 12 04 2012 at 04:20 schreef You On A Gin:

@ Sandro:

Ik ben het volledig eens met het beleid dat Israël voert – duidelijk is het niet te maken.

Echt? Echt waar? Ook met die geforceerde coulance t.o.v. de kolonisten? Ies serieuze vraag.

op 12 04 2012 at 07:11 schreef Sandro:

YOAG, met het beleid betreffende het handhaven van de staat Israël ben ik het volledig eens. Alle middelen zijn wat mij betreft toegestaan.
Over beleid dat gevoert wordt betreffende andere zaken kunnen we discusiëren.

op 12 04 2012 at 10:07 schreef You On A Gin:

Ik dacht al, Sandro. Die kolonisten zijn namelijk ook gewoon haatbaarden.

op 12 04 2012 at 12:04 schreef Yvonne:

Wat een triestigheid.

op 12 04 2012 at 16:42 schreef You On A Gin:

Wat een constructieve reactie.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS