Home » Archief » Nawal


[19.04.2009]

Nawal

Peter Breedveld

fred12 (69k image)
Illustratie: Fred de Heij

Afgelopen vrijdag gebeurden er rare dingen in mijn buurt. Eerst werd de straat afgezet door politieagenten in kogelvrije vesten, die een huis binnenvielen maar blijkbaar zonder resultaat, daarna kwamen mijn kinderen thuis met verhalen over een vuurgevecht tussen de politie en een man in de buurt van hun school. De kinderen op het schoolplein werden in allerijl naar binnengehaald door paniekerige oppasmoeders en er zou zelfs een agent gewond zijn geraakt.

Niemand heeft me op school iets verteld, en ik had geen zin om te bellen en na te vragen, want het zal straks wel op Omroep West zijn, dacht ik. Het enige dat de omroep echter wist te melden, was dat er in mijn straat een zoektocht naar een persoon met een vuurwapen was geweest. Radio West had een interview met een ooggetuige dat zeer de moeite waard is vanwege het enorme aantal keren dat er “spannend” wordt gezegd.

Wat er bij de school van mijn kinderen is gebeurd, is me nog steeds niet duidelijk. In de krant staat ook niks. Raar hoor. Als er in Amsterdam een allochtoon wordt afgewezen voor een baan, krijg ik binnen een kwartier alle details te horen, maar in mijn eigen woonplaats kunnen ze de staat van beleg afkondigen zonder dat de regionale pers er lucht van krijgt (‘Man steelt vijftien pakken waspoeder’, die had Omroep West dan weer wel).

Maar goed, gaat het niet om. Dankzij dit voorval keek ik eindelijk weer eens een nieuwsuitzending van TV West (dat grotendeels opging aan geouwehoer over de vervanging van de trainer van ADO Den Haag), dat gepresenteerd werd door een verschrikkelijk lekker ding met een ontzettend fout, leren jasje aan, Nawal Bakkali.

Ik werd naar het televisiescherm gezogen. Totaal gebiologeerd heb ik de uitzending, die steeds herhaald werd, drie, vier keer ademloos bekeken, inclusief zanikende bejaarde ADO-supporters. Nawal Bakkali heeft namelijk alles wat ik onweerstaanbaar vind aan een vrouw: zwarte, glinsterende ogen, lang, donker haar, volle lippen, een lichte overbite (dán heb je me, hoor. Weg met die perfecte, orthodontisch gecorrigeerde Amerikaansefilmsterrengebitten!) en de bij mij altijd hartkloppingen veroorzakende peervorm: kleine borsten, ronde, brede heupen en enorme, ronde billen. Ze heeft een sympathieke, naturelle manier van presenteren.

Meteen ging ik op Internet op zoek naar informatie over deze Marokkaanse schone en daarbij stuitte ik – hoe kan het ook anders – op de favoriete hang-out voor zoutzuurspuwende gremlins, Maroc.nl. Daar kwam ik eerder ook al op terecht toen ik meer wilde weten over Laila Abid, Maryam Hassouni, Touriya Haoud, en het Marokkaanse meisje in de televisiereclame van Verkade. Mijn eigen huisgodin (bij wie alleen de overbite ontbreekt) is op Maroc.nl berecht en veroordeeld, om nog maar niet te spreken van haar broer.

Allemaal Marokkanen die hun kop boven het maaiveld uitsteken en daarom worden uitgescholden, verdachtgemaakt (‘Er is een biertje te zien op de foto met Laila Abid! Harààm! Harààm!’), beschuldigd, met poep en ingewanden bekogeld. Marokkanen hebben nou eenmaal een vieze vuile stinkhekel aan succesvolle Marokkanen. Zelfs een Marokkaanse die één of andere televisiekwis had gewonnen, werd op Maroc.nl virtueel geradbraakt en gevierendeeld.

Ik zat dat gescheld op Nawal Bakkali eens door te nemen en begreep opeens waarom zoveel Marokkanen voortijdige schoolverlaters, notoire laatkomers, mislukkelingen, onbetrouwbare luiwammesen en amokmakers zijn. Je moet als Marokkaan namelijk wel heel sterk in je schoenen staan om ergens in te willen slagen. Je ligt er immers subiet uit bij de gemeenschap. Dat gaat daar een beetje succesvol lopen zijn! Smerige verrader!

Welke Marokkanen worden door andere Marokkanen wèl altijd verheerlijkt en geprezen? Dat zijn zij die het leven laten tijdens roofovervallen, agressie tegen de politie, rellen, de moordenaars, dieven, bedriegers, vrouwendumpers en extremistische radicalen. Altijd lees en hoor ik wat een geweldige mensen dat waren, en hoe lief voor iedereen. Dat ze een gouden hartje hadden, en zo sociaal betrokken ook! De ongelukkige straatrover die een paar jaar geleden net de verkeerde als slachtoffer te pakken had, kreeg door de Marokkaanse gemeenschap zelfs een heiligenstatus toebedeeld. Gottegot, alsof de wereld een potentiële Nobelprijswinnaar was ontnomen.

Ja, dan begrijp ik wel dat zoveel Marokkanen niet willen deugen. Als je het zo belangrijk vindt, wat je stamgenoten van je vinden, bedenk je je natuurlijk wel twee keer voordat je het juiste antwoord op een kwisvraag geeft.

Dat is smeken om moeilijkheden.

Peter Breedveld zag gisteren Sadet Karabulut in het echt; die is ook niet te versmaden!

Peter Breedveld, 19.04.2009 @ 10:14

[Home]
 

58 Reacties

op 19 04 2009 at 11:08 schreef Jur:

Sadet Karabulut? Da’s Dieuwertje Blok man! :D

op 19 04 2009 at 11:12 schreef Peter:

Verdomd, je hebt gelijk. Daar was ik als puber smoorverliefd op, op Dieuwertje. Nog wel een beetje, eigenlijk.

op 19 04 2009 at 11:38 schreef ivo:

Badr Hari is wel populair bij Marokanen. Dat is dan ook een Kickbokser.

op 19 04 2009 at 13:19 schreef Daan:

Ja, wel zuur als presteren niet gewaardeerd wordt. Maar goed, op het vmbo en het mbo wordt het ook niet gewaardeerd als je je best volgens mij, ongeacht afkomst.

op 19 04 2009 at 13:58 schreef vander F:

Die succesvolle types verpesten het ook voor de rest, straks wordt naar school gaan nog iets cools of zo, ipv iets voor meisjes.

Succesvol én vrouw, in autochtonië al een moeizame combinatie, maaiveld ontkoppen is de Nederlander niet vreemd, blijkt bij Marokkanen nog meer ergernis op te roepen.
Klassieke reactie van onzekere mensen.

op 19 04 2009 at 14:10 schreef hj:

Zou het dan gewoon op een stukje verkazing van de mocromedemens duiden? Het wordt nog wat met die integratie!

op 19 04 2009 at 14:39 schreef Frank:

Zo zou ik graag tien jaar van mijn leven over hebben voor één nacht met Samira Abbos.

op 19 04 2009 at 14:43 schreef vander F:

Groepsdenken.
Een ‘sterke’ groep bestaat bij de gratie van het wij/zij denken.
Een sterk ‘wij’ gevoel trekt mensen binnen die groep, eenieder die de grens overschrijdt begeeft zich in het ‘zij’ kamp en wordt zo als verrader van de groep gezien.

De bounty paradox,
verrader binnen de ene groep,
verdachte intrigant bij de andere.

So you’re f*cked,
one way or the other.
Zeker als meer individualistisch ingesteld mensch.

op 19 04 2009 at 14:52 schreef Smeets:

Is de "Marokkanenproblematiek niet vooral een mannenprobleem ? De meeste succesvolle Marokkanen die ik ken zijn bijna allemaal vrouw.

op 19 04 2009 at 15:49 schreef Conan:

Hm. Dat verklaart dat verscheidene Marokkaanse vrouwen die ik ken naar buiten een Spaanse of Italiaanse achtergrond pretenderen. En een probleem c.q. gebroken hebben met (een deel van) de familie.

op 19 04 2009 at 16:05 schreef Tjerk:

@Conan; Je zou het ze natuurlijk ook kunnen vragen. Want voor ’t zelfde geld is het omdat ze geen zin hebben de negatieve stereotypen over Marokkanen door autochtonen opgeplakt te krijgen.

op 19 04 2009 at 16:10 schreef Frank:

Daar heb jij gelijk in, Tjerk. Ik zie soms cv’s van jonge mensen met een Marokkaanse achtergrond voorbij komen en het valt mij altijd op dat iedere verwijzing naar het land ontbreekt.

op 19 04 2009 at 16:57 schreef Jan van Dijk:

Hoe was dat ook weer met dat over een kam scheren.
Mag dat wel als het over Marokkanen gaat, zelfs als het over autochtonen gaat of christenen, maar niet als het het over moslims gaat? Het lijkt hier wel HVV! Of generaliseer ik teveel?

op 19 04 2009 at 17:58 schreef Bert Brussen:

@Jan van Dijk: niet als het ovr een persoonlijke beleving gaat zonder verdere veroordelingen. Hir schrikft Breedveld slechts op welk smaal voor vrouwen hij heeft. Dat is net zo min generaliserend of over een kam scheren als zeggen dat je groen toch echte de mooiste kleur uit het spectrum vindt.

Lees trouwens het ONVERSNEDEN RACISME van Dr Nomad: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8327

De vergelijking met een "rat" zal wel niet toevallig zijn. Logisch dat hij zo graag laf anoniem wil blijven.

Roept hij met: "De man antwoordde, “Het is een nare man en hij doet vreselijke dingen. Hij vangt bijvoorbeeld ratten met een kooi, of vergiftigd ze. Wat meneer Wanlo doet stuit ons zeer tegen de borst.“ Maar ja, dan ben je er wel van af was mijn gedachte." niet gewoon op tot geweld en zelfs genocide? Uit een ander HVV-topic begrijp ik namelijk dat satire met doodsverwijzingen ook zo zijn grenzen heeft…

op 19 04 2009 at 18:02 schreef Laila:

@Peter,nu weet ik nog niet wat er bij jou in de straat is gebeurd.

Ik ben niet bekend met virtuele schandpalen en lynchpartijen op op Maroc.nl omdat dat niet mijn hangplek is.

Het is spijtig dat er weer iets van een i-net site als norm gesteld wordt voor een hele gemeenschap.Alsof wat hier op FN gesteld wordt de norm is voor heel NL.

De ervaring leert dat Marokkanen juist heel dweepziek zijn, zodra de mocro de status van simpele ziel is ontstegen wordt deze aanbeden.
Marokkanen zijz dol op aanzien en stardom eigenlijk verschillen ze daarin niet van de Nederlanders.

@Frank, keep on dreaming. Jij bent niet mans genoeg voor een Marokkaanse en al helemaal niet met de hypocriete k*t mentaliteit die jij er op nahoudt.
Het hoogste woord over allochtonen en natuurlijk,heel voorspelbaar, betreft dit as usual uitsluitend het mannelijke deel : )
10 jaar van je leven geven? Blijf maar lekker dromen van je secretaresse, voor jou het hoogst haalbare.

op 19 04 2009 at 18:14 schreef Summer Glau:

Bert, ik denk dat Dr. Nomad natuurlijk altijd kan zeggen dat het een onschuldig verhaaltje was. Gewoon een rat, in een keuken. Hij snapt vast niet hoe wij er een oproep tot geweld inzien. Behalve een oproep tot geweld tegen ratten, natuurlijk.

op 19 04 2009 at 18:15 schreef Jan van Dijk:

Het gaat me niet over de "smaal" voor vrouwen, die je meester "opschrikft", Bert. Het gaat me erom dat Marokkanen in het algemeen volgens je meester niet zouden kunnen velen dat er soortgenoten zijn, die zich in positieve zin onderscheiden. Dat is een lage, racistische, HVV-waardige opmerking. Ik snap wel dat ook u teleurgesteld bent in deze groepering, na uw laatste succesvol TV-optreden met vertegenwoordigers van deze elitetroepen in Zuilen. Maar dat neemt niet weg, dat het over een kam scheren niet zou moeten mogen. Zelfs als je geen Wildersfan bent.

op 19 04 2009 at 18:16 schreef Frank:

Eh Laila, hoe weet jij dat?

En waarom is mijn mentaliteit niet alleen hypocriet maar ook nog eens kut ook? Leg eens uit?

op 19 04 2009 at 18:46 schreef bottehond:

"stamgenoten"

Heb je "The Suicide of Reason" al gelezen, Peter. Absolute aanrader.

**
op 19 04 2009 schreef Jan van Dijk:

Godallemachtig. Een zelfbenoemde inquisiteur. De Gedankenpolizei tikt FN op de vingers. Zo kom je ze anno 2009 niet veel meer tegen.
Mail het MDI, "Jan van Dijk"!
Humorloze, intolerante nare stakker.

op 19 04 2009 at 19:15 schreef Laila:

Frank

Fingerspitzengefühl en zoals Conan zeï;’in iemands hoofd kunnen kijken.’

op 19 04 2009 at 19:16 schreef Bert Brussen:

Het waren best aardige jongens die "elitetroepen in Zuilen". Ik zou wensen dat alle HVV’ers eens wat meer lef zouden tonen, hun lafbekkerige anonimiteit van zich afschudden en zelfs eens in zo’n wijk gingen kijken.

Het lult een stuk geloofwaardiger als je ook met die "elitetroepen" gepraat hebt.

op 19 04 2009 at 20:03 schreef Peter:

Dat zag ik net, hoe aardig die jongens zijn in Zuilen. Ik zag pas net die Netwerk-repo met jou, en vroeg me af of je bezig bent je te bekeren tot de islam, of dat dat baardje hoort bij de nieuwe baan als straathoekwerker, waarvoor je net bent aangenomen. "Ik laat zien wat er aan Zuilen leuk is en wat niet." Die jongen wist natuurlijk ook wel dat je ‘m zat voor te liegen.

Als ik mijn zoon op de televisie zo tekeer zou zien gaan, liet ik ‘m kielhalen, wat Jean Marc van Tol daar ook van mag vinden. Wat denkt dat schorem wel? Dat de buurt van hèn is? Staat daar weer zo’n lul van een burgemeester stoere taal uit te slaan. Je wéét gewoon dat die travestiet nog lang de laatste niet is, die zijn wijk is uitgetreiterd. Daar gaat geen burgemeester ene mallemoer aan doen.

Ik vind dat stukje van DrNomad wel aardig, eigenlijk, ondanks de spelfouten. Grappige parabel over het eeuwige gehannes van een overheid die zich in duizend bochten wringt om maar niet te hoeven doen wat ze hoort te doen, namelijk de orde handhaven.

op 19 04 2009 at 20:11 schreef Bert Brussen:

Met de islam heeft het weinig te maken. Ik vrees dat die jochies nog geen koran open hebben gehad. Het zijn ettertjes, los van hun godsdienst.

Mensen die denken dat "een baardje" ergens voor staat zijn een beetje sneu en meestal bekrompen. Ik ken bepaalde uitgevers met baarden die na zestien keer failliet te zijn gegaan nog steeds denken dat ze groot zijn, maar met hun baard zal dat weinig te maken hebben.

Helaas doet de gemeente niets, en de burgemeester al helemaal niet. Die zegt "camera’s te zullen plaatsen". Dat zal de etters niet tegenhouden.

Niet op beeld: een van die etters die zijn excuses komt maken, en hbo-afgestudeerd te zijn.

op 19 04 2009 at 20:19 schreef Peter:

Wat is dat weer voor rare uithaal naar iemand van wie je niets weet, en die hier ook helemaal niks mee te maken heeft, Bert?

Ik heb niet gezegd dat, wat dat schorem daar in Zuilen uitvreet, iets met de islam te maken heeft. Ik zeg gewoon dat het schorem is. En als je niet als een barbaar voor de camera tekeer gaat, hoef je naderhand ook geen excuses te maken. Een HBO-afgestudeerde nog wel. Zal ‘m veel voordeel opleveren bij sollicitaties, dit televisieoptreden. Maar dat is dan natuurlijk weer discriminatie, en daar gaat de PvdA dan wèl keihard tegen optreden.

op 19 04 2009 at 20:37 schreef Bert Brussen:

Indeed: wat is dat voor een rare uithaal naar hoe ik er uitzie?

Je vraagt "of ik me tot de islam heb bekeerd", in realtie tot die rellende Marokkaantje. Ik verbind "de islam" dan aan die rellende Marokkaantjes maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je geheel toevallig vroeg of ik me tot de islam had bekeerd.

Het is zeker schorem, maar ja, kennelijk is er geen politie die daar iets aan doet en ongeveer 1% van de Marokkaanse vaders wil meedoen aan een burtvaderproject. Ik kan natuurlijk boos achter mijn raam blijven roepen dat het schorem is en dat het niet mag, maar ik kan er ook mee praten.

Ik weet dat praten allang verboden is, want te links, iets anders zie ik ook niet als oplossing op korte termijn. Wie weet dat de volgende generatie Marokkanen hun kinders wel goed opvoedt, maar tot die tijd zit er als wijkbewoner weinig anders op het mede leuk te maken.

Zelf slaan lijkt mij geen handige oplossing, ik houd ook niet van slaan en vind dat bovendien een overbodige oplossing.

Ik wilde oprecht weten waarom die jochies zo boos zijn, en zo agressief. Enkelen konden mij dat vertellen, wat fijn was.

Uiteindelijk levert het niets op en is de situatie nog eeuwig hetzelfde. Ik zie voorlopig geen oplossing. Er zijn nauwelijks wetten om overlastgevers voorgoed aan te pakken en als die er wel zijn is het vaak onmogelijk om het te bewijzen en lopen ze weer vrij rond.

Het enige wat ik kan bedenken is dat bij bewezen aanhoudende overlast dat soort lui naar een containerdorp gaan, net als tokkies die naar asowoningen moeten verhuizen.

Het is mijn wijk, mijn buurt. In gesprek gaan is het enige wat de boel nog in evenwicht houdt. ME er op af sturen maakt escalatie, en onder het huidige bestuur en beleid worden ze nooit langer dan een paar dagen gestraft. Zodra ze weer naar hun woning terugkeren is het weer feest.

Maar, ik vond een aanvaring als deze in de realiteit miljoenen keren boeiender en interessanter dan alle stukken op HVV bij elkaar. In werkelijkheid blijken die ettertjes al heel wat meer te zijn dan "ratten in een keuken".

Hoe dan ook: ik sta er liever met naam gezicht en baard bij dan dat ik als anonieme lafbek haar moet verspreiden via het internet.

op 19 04 2009 at 20:39 schreef Bert Brussen:

@ over "iemand van wie je niets weet": aangezien de tig onafhankelijke bronnen die hetzelfde vertellen over deze persoon in jouw beleving allemaal leugenaars zijn, zie ik dat heel anders.

op 19 04 2009 at 21:01 schreef Peter:

Bert, inmiddels is de maat, wat jouw persoonlijke en buitengewoon agressieve aanvallen op mijn vrienden betreft (ik reken daar bijvoorbeeld ook Gin onder), behoorlijk vol. Dat van dat baardje was een onschuldig grapje. Dat jij daar meteen aanleiding inziet weer eens uit te halen naar iemand van wie jij niks weet, ondanks al die ‘onafhankelijke bronnen’, zegt veel over jou en niets over hem.

Ik kan wel zo’n beetje raden wat je volgende reactie gaat zijn, maar ik dring er toch ten zeerste op aan je hier voortaan te gedragen. Niet alleen bij je vijanden, maar ook bij jouzelf heeft blijkbaar het misverstand postgevat dat je hier bepaalde privileges geniet. Dat is dus niet zo.

op 19 04 2009 at 21:21 schreef de haas:

De Peter van de laatste reakties, dat ben jij toch, Peter? Door zolang te wachten met het de oren wassen van die aanmatigende, arrogante, hautaine, aggressieve (en nou moet ik uit gaan kijken zelf niet ook aggressief over te komen) ehhhh…. Bert Brussen, heb je inderdaad, ook bij mij, een bepaalde indruk gewekt. Bij deze is dat, gelukkig, gecorrigeerd. Het maakt, dat al ben ik het lang niet altijd met jou en met je manier van reageren eens bent (ook best wel aggressief), ik je wel heel best te pruimen vindt.

Gerhard

op 19 04 2009 at 22:35 schreef Geert:

Interessant.. nieuwe fittie? Doen jongens, dat is goed voor de kijkcijfers!

op 19 04 2009 at 22:41 schreef bottehond:

op 19 04 2009 schreef Geert:

Uhu. Beetje doorzichtig, maar wel hilarisch.

op 20 04 2009 at 10:14 schreef Henk:

Ivo schreef: "Badr Hari is wel populair bij Marokanen. Dat is dan ook een Kickbokser. "

Is dat niet zo bij de gemiddelde jongere dat een sporter of soapster meer tot de verbeelding spreekt dan een succesvolle accountmanager dairy-derivaten?

op 20 04 2009 at 21:18 schreef J. van Dijk:

Wat Laila op 19 04 2009 schreef.
Dat denk ik ook dus..
Net zoals de rellende Maroc’s in de straten, zijn de virtuele Maroc.nl-rellers niet toonaangevend voor de hele Marokkaanse gemeenschap.

op 20 04 2009 at 21:26 schreef Jan van Dijk:

Ja Henk, dat is zo. Maar dat is ook de grote dooddoener van al die hufters: "Hullie doen het ook". Marokkanen moeten zich gedragen, omdat alle mensen zich moeten gedragen. En als sommige mensen zich niet gedragen, wil dat niet zeggen dat Marokkanen zich ook niet hoeven te gedragen. Helder?

op 20 04 2009 at 21:47 schreef Peter:

Het zegt wel iets over de Marokkaanse gemeenschap dat het zo vaak Marokkanen zijn, die andermans leven verpesten. Dat moet de Marokkaanse gemeenschap zich aantrekken, daar moet ze wat aan doen. Teveel Marokkaanse vaders en moeders voeden hun kinderen niet op.

Tijd dat ze op hun verantwoordelijkheden worden gewezen, en de consequenties van hun verwerpelijke onverschilligheid aanvaarden.

op 20 04 2009 at 22:53 schreef Laila:

Henk,
Iedere Marokkaan kan bevestigen dat iedere baan waar je letterlijk ‘een pen vasthoudt’ heel veel aanzien geniet.

Ja Peter het is altijd ieder voor zich en God voor ons allen. Maar de Marokkanen moeten zich kennelijk ook met de opvoeding van anderen bezig houden.
Ik dacht dat individualisme prijzenswaardig was?

Ik hoopte op aanwijzingen van de islam shriftgeleerden, over wat de Koran voorschrijft over opvoeding.Is daar geen soera aan gewijd?

op 20 04 2009 at 23:06 schreef Peter:

Maar de Marokkanen moeten zich kennelijk ook met de opvoeding van anderen bezig houden.

Als je met die ‘anderen’ hun eigen kinderen bedoelt: inderdaad. Voed je blagen op. There’s a whole new concept for ya.

op 20 04 2009 at 23:25 schreef Laila:

Nee, andermans kinderen.

Peter ik spreek iedereen aan die mijn pad kruist met aso gedrag.Het zijn heel vaak autochtonen die de puberleeftijd ver gepasseerd zijn. Met een uitgestreken hautain smoelwerk. In het bijzijn van hun kinderen, over opvoeden gesproken.
Als ik een week lang met een camera dat gedrag ga vastleggen rijzen de haren je ten berge.
Aso gedrag is in de breedte manifest om ons heen.
F*cking hell wie heeft deze mensen (niet) opgevoed?

op 21 04 2009 at 01:51 schreef Drs J:

Laila hou toch eens op met alles wat misgaat in de marrokaanse gemeenschap goed te praten.
Het is erg he, al die arme marokkaanse gezinnen die uit hun buurtjes weggetreiterd worden door die gemene autochtone pubertjes!

op 21 04 2009 at 06:57 schreef Laila:

Drs J,ik heb het niet goed gepraat noch ontkend.
Ik zie allochtone pubertjes als onderdeel van een verloedering van de gehele maatschappij.

Ik stoor mij aan ALLE aso’s maar draag geen rozige bril die het autochtone deel vrijwaart van deze verloedering.

op 21 04 2009 at 07:11 schreef Peter:

Niemand doet dat, Laila. Maar het zijn geen autochtone pubers die ’s avonds in grote groepen staan te zieken bij Utrecht CS. In Zuilen zijn het toch weer Marokkanen, in Gouda waren het ook weer Marokkanen. Het zijn gewoon bijna altijd Marokkanen.

op 21 04 2009 at 09:45 schreef sabaroth:

En Marokkanen zeggen weer dat het altijd Berbers zijn.

op 21 04 2009 at 09:48 schreef Peter:

Berbers zijn Marokkanen.

op 21 04 2009 at 11:27 schreef sabaroth:

Berbers zeggen dat marrokkanen hun land bezet hebben en marokkanen hebben niet veel achting voor ze als ik het allemaal goed begrijp.

op 21 04 2009 at 11:42 schreef Peter:

Je bedoelt Arabieren. Die Berbers hebben helemaal gelijk, natuurlijk. Arabieren hebben niks in Marokko te zoeken. Is hun eigen zandbak soms niet groot genoeg? En stop de Marokkaanse bezetting van de Westelijke Sahara!

op 21 04 2009 at 12:47 schreef sabaroth:

Ok zou kunnen. Maar ik had een keer een artikel gelezen waaruit bleek dat berbers en ik dacht marokkanen elkaar niet mochten.
Misschien waren het arabieren dan.

op 21 04 2009 at 12:52 schreef Peter:

Het waren Arabieren, en ik heb wel eens de indruk dat Marokkanen mekaar allemaal niet mogen. Behalve als ze een gemeenschappelijke vijand hebben, de blanke Nederlander.

op 21 04 2009 at 14:20 schreef Laila:

Sabaroth,
Berbers zijn de oorspronkelijke bewoners van Marokko. Arabieren zijn import maar daarom niet minder Marokkaan. Berbers waren van oorsprong aanhangers van Heidense goden aan en het waren de Arabieren die de Islam introduceerden. De Berbers hebben zich heel lang tegen de Islam verzet,ironisch genoeg zijn zij nu de meest fervente aanhangers.
Arabieren hebben zich helemaal vermengd met de oorspronkelijke bevolking. Alleen de Noordelijke Berbers mengen niet zo graag.

Elkaar niet mogen valt wel mee maar ze spreken b.v een hele verschillende taal en dat is niet bepaald bevorderlijk voor een coëxistentie

op 21 04 2009 at 14:25 schreef Vasti:

Jong geleerd, oud gedaan.

http://www.trouw.nl/opinie/columnisten/article2731029.ece/Gemengd_.html

op 21 04 2009 at 16:10 schreef Ozymandias:

Berbers die dwepen met het Arabische salafisme, zoals Mohammed Bouyeri en Samir Azzouz, zijn nestbevuilers. Ze collaboreren met de Arabische bezetter.

Veel Berbers zouden lering kunnen trekken uit de Kharidjieten, moslims die wel een radicale vorm van islam aanhangen, maar zich afzetten tegen de bevooroordeling Arabische cultuur en etniciteit. In 740 nC was er een Berberse opstand tegen de Arabieren geinspireerd door het Kharidijisme.

Nog een beter rolmodel is Kahina (aka Dihya ), een berberse vrouw, vermoedelijk Joods, die maling had aan die hele islam die de Arabieren aan hen probeerde op te leggen. In de 7e eeuw was zij leider van het verzet tegen de Arabisering en islamisering. Zo kan het dus ook.

op 21 04 2009 at 16:47 schreef sabaroth:

Ok ik ben weer helemaal bij.
Het waren inderdaad die noordelijke berbers die het niet konden vinden met de arabieren in het zuiden.
Beiden dus Marrokanen.

op 22 04 2009 at 10:34 schreef Daan:

Die leipe mocro-flavour!

op 22 04 2009 at 12:59 schreef Ronald:

Interessant stuk, zwakke aanleiding.
Misschien lees ik eroverheen, maar waar in het topic op maroc.nl waarnaar het artikel linkt, wordt mevrouw Bakkali uitgescholden of geradbraakt? Ikzelf zie weinig verschil met een doorsnee ‘discussie’ op mokkels.nl. Een nogal met de haren bijgesleept voorbeeld van een overigens bestaand probleem:

http://www.kajleers.nl/index.php/2009/03/tales-from-the-pipe-hoe-jongerenwerk-kan-werken

op 22 04 2009 at 19:38 schreef serum:

Peter dit bewijst weer eens je witteman pretentieuze gedaas, je voorliefde voor "de verboden vrucht" heeft nogal pathologische vormen genomen en dat voor een middelbare afstotelijke autochtoon.Er zijn een groot aantal succesvolle Marokkanen zowel man als vrouw, maar zoals zo vaak heb je daar een broertje dood aan,je ressentiment naar de marokkaanse man is niet anders te verklaren dan uit onzekerheid simpelweg omdat je geen marokkaanse kan krijgen , gezien je beschrijving over Nawal is dat het zoveelste bewijs dat je seksuele obsessie bijna groteske vormen krijgt

op 22 04 2009 at 22:19 schreef Peter:

Misschien lees ik eroverheen, maar waar in het topic op maroc.nl waarnaar het artikel linkt, wordt mevrouw Bakkali uitgescholden of geradbraakt?

Als je dat niet ziet, ben je overduidelijk niet het soort mens waar ik graag mee optrek, ‘vriend’.

je ressentiment naar de marokkaanse man is niet anders te verklaren dan uit onzekerheid simpelweg omdat je geen marokkaanse kan krijgen

Zit wat in, Serum. Zit wat in.

op 22 04 2009 at 22:56 schreef serum:

Spaar me je sarcasme peter, je halfbakken meningen zijn mijlenver te overzien…je ongebreiddelde obessie voor Marokkanen heeft je alles behalve helder en constructief gemaakt, je opinie doet me in grote lijnen denken aan de Geenstijlvoetvolk maar dan met een sausje koketterie

op 22 04 2009 at 23:29 schreef Peter:

Nou, dat weten we dan ook weer.

op 23 04 2009 at 01:19 schreef kaaskop:

serum – judas, zelfde piepstemmetje.

op 03 09 2020 at 12:31 schreef Arie:

Wat zitten jullie hier allemaal bs te praten
Alles wat jullie beweren is onzin.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

 

Become a Patron!
 

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN APRIL

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Lekker trollen met Maarten Keulemans

O Harm Beertema wil mij dood hebben

O Waarom ik het Domrechts noem

O Japan

O Laten we Domrechts helemaal de teringtyfus polariseren

O De ophef over Ongehoord Nederland is stuitend hypocriet

O Een smakelijke vertelling over de Zuid-Koreaanse droom

O Frontaal Naakts Brievenbusje

O Kleine Nemo in Hallucinatieland

 

MEEST GELEZEN EVER

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O In Nederland kun je helemaal niet zijn wie je wilt zijn

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O De zoveelste sloopactie door de vrouwenhaters van GeenStijl tegen Sigrid Kaag

O Hoe de Wokies BIJ1 van binnenuit aan het slopen zijn

O De miljoenen van Sywert mogen een paar duizend mensenlevens kosten

O Verplicht naakt douchen op school, jongens en meisjes bij elkaar

O Wierd Duk heeft de verkeerde te pakken #TeamEmine

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS