Home » Archief » Gevaar


[20.12.2010]

Gevaar

Peter Breedveld

De Balie stond altijd bekend als één van de bolwerken van de Linkse Kerk, maar daar is verandering in gekomen nu Yoeri Albrecht er directeur is geworden. Albrecht lijkt er belang aan te hechten het debatcentrum in één klap te vestigen als bolwerk van de Rechtse Kerk. Vandaar het debat, dat er gisteren werd gehouden, onder de titel ‘Is de islam gevaarlijk?’

Het antwoord op die vraag was al besloten in de lijst met sprekers: van Frits Bolkestein, die onlangs veel heisa veroorzaakte met zijn opmerking dat Joden vanwege de Marokkanen maar beter uit Nederland kunnen vertrekken, tot islamvreters als Machteld Allan, Benno Barnard en Wim van Rooy.

Daar was dan Sjoerd de Jong van het NRC Handelsblad tegenover gezet, door Theo van Gogh terecht getypeerd als een ‘lakei van de politiek-correcte gemeente’, net zo slordig in zijn denken als hij hypocriet is, want hoewel hij ons graag de les leest dat we toleranter moeten zijn jegens de moslims, wreef hij zich verlekkerd in zijn zweterige handjes toen Hafid Bouazza zijn befaamde islamkritische stukken bij de NRC-redactie afleverde, want “jij mag als Marokkaan zeggen wat wij niet mogen.”

Sjoerd de Jong kon alleen maar dienen om het hartstochtelijk ‘JA’ te benadrukken op de vraag of de islam een gevaar is. Benno Barnard en Wim van Rooy betogen al jaren niks anders dan dat de islam ‘een gruwelijke lijdensmachine’ is, een ‘uiterst agressieve vijand in ons midden’, dat er ‘een bloedbad’ staat aan te komen, ‘Een burgeroorlog’, een ‘tweede Holocaust, een nucleaire deze keer.’ Lees het stuk dat de Vlaamse auteur Tom Naegels schreef over een clubje Vlaamse ‘intellectuelen’, Barnard en Van Rooy voorop, dat elkaar dagelijks per mail ophitst in zijn koortsachtige islamofobie.

Deze angstige stakkers verschillen in toon en boodschap niets van gecertificeerde haatzaaisites als Het Vrije Volk en Artikel7, maar in De Balie kregen ze een zweem van respectabiliteit vanwege eminence grise Bolkenstein, die evenwel de laatste tijd steeds sterker de indruk wekt dat-ie ze niet allemaal meer op een rijtje heeft.

Barnard herinneren we ons allemaal van afgelopen voorjaar, toen hij zeven kleuren diarree scheet omdat er wat moslims stonden te schreeuwen toen hij een lezing gaf. Dit ondanks de lijfwachten die hij voor zichzelf had geregeld via zijn contacten met Het Vlaams Belang. Gisteren heeft Barnard afgezegd omdat hij weer bedreigd zou zijn, maar daar geloof ik dus geen ene moer van. Ook de maatregelen tot extra beveiliging van De Balie lijken me een publiciteitsstunt.

Toen De Balie een paar weken geleden reclame begon te maken voor het debat, begon het gezeur over ‘bedreigingen’ al, en dat was nog voordat iemand zelfs maar de kans kon hebben gehad op de verzendknop van zijn dreigmailtje te drukken. Onder andere Kustaw Bessems van De Pers zat lekker stemming te maken op Twitter. Als je bang bent dat er geen nieuws komt, moet je het zelf maar maken, zal Bessems gedacht hebben.

Mij doet het denken aan Gregorius Nekschot – ik ken geen Nederlander die zo wanhopig edoch vergeefs naar bedreigingen heeft zitten jengelen als deze cartoonist. Zelf opereerde hij anoniem, maar hij publiceerde bij mensen die gewoon met naam en toenaam in het telefoonboek te vinden waren, onder andere bij Mij Zei De Gek, en twee bundels met zijn werk verschenen bij uitgeverij Xtra, die ook gewoon is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Er is nooit één bedreiging binnengekomen, al wordt dat keer op keer hardnekkig gesuggereerd als het over Nekschot gaat.

En we hebben het hier toch wel over de één na bekendste moslimbasher van het land – niet één bedreiging. Of Hans Jansen, de Arabist, is die ooit bedreigd? Dan had ik dat toch allang in geuren en kleuren op Hoeiboei kunnen lezen?

En dan zouden er aan het adres van een nagenoeg onbekend prutsschrijvertje uit Vlaanderen wèl ernstige bedreigingen worden geuit? Omdat hij een praatgroepje van bange oude heren en één dame voorzit? Barnard liegt het gewoon. In Nederland wordt al zes jaar lang opzichtig de angst voor de islam en voor moslims beleden, en sinds de moord op Van Gogh is er nooit meer iets engs gebeurd. Moslims halen er hun schouders over op. “Ik was geschokt toen ik me op zeker moment realiseerde dat ik en iedereen om me heen het heel normaal vinden dat er zo over ons wordt gepraat”, zei onlangs een jonge Turkse moslima nog tegen me. Het is ruis geworden. Als je er niet bij stilstaat, hóór je het niet eens meer.

Ze wíllen te graag, de Vlaamse islamofoben. Een maand geleden liepen ze te blèren dat geen uitgever hun islamofobe boek durfde uit te geven, maar daar was ook al niks van waar. De uitgeverijen waren simpelweg te laat benaderd en hen werd geen enkele eigen inbreng gegund, dus zagen ze ervan af. Maar ja, dat is niet zo’n sexy verhaal als de mare dat je zo’n geweldig gevaarlijk boek hebt geschreven, waar niemand z’n vingers aan durft te branden.

Hou toch op. Islamofobe boeken worden hier door moslims zelf op gezellige feestjes gepresenteerd – denk aan dat boek van meneer Stok-in-de-Reet, Frans Groenendijk, waarvoor Tofik Dibi een praatje is komen afsteken. Niemand wilde het kopen. Niemand wilde Frans Groenendijk bedreigen. Ik denk dat de moslims hem in Rondom Tien zagen optreden en toen intens medelijden met hem kregen.

Zie, dat is het hele probleem met die Barnard en Van Rooy en die andere bangebroeken die de godganse dag een e-mailguerrilla tegen de islamisering voeren. Ze worden niet gehóórd, niemand luistert naar ze. En dus schrijven ze van pure ellende zichzelf maar dreigmails. Omdat je nooit kunt rekenen op die kutmoslims, als je ze nodig hebt.

Peter Breedveld wordt regelmatig bedreigd door islamofoben. Hij stelt dan altijd een plaats en tijd voor, maar er komt nooit iemand opdagen.

Peter Breedveld, 20.12.2010 @ 10:35

[Home]
 

51 Reacties

op 20 12 2010 at 11:11 schreef music_animal:

Bernard wist dat hij meer aandacht zou krijgen als hij niet zou opdagen dan wanneer hij er wel zou zijn. De aandachtshoer.

op 20 12 2010 at 11:12 schreef Roel:

Moet zeggen dat ik toch een fijne site vind dat bewijst dat ferme standpunten niet alleen zijn voorbehouden aan verzuurd links en rabiaat rechts.

Wat mij opvalt is dat het hele integratie/islam debat vaak misbruikt wordt als vehikel voor zelfpromotie.
Ik vindt het dan ook altijd jammer dat er haast nooit een normale en open discussie over dit onderwerp gevoerd kan worden op basis van ratio inplaats van de gebruikelijke verwijten en emoties.

Dat terwijl wat mij betreft het integratie hoofdstuk maatschappelijk net zo belangrijk is als de woningmarkt, buitenlandse politiek, onderwijs etc. En dus naar verhouding meer aandacht krijgt dan dat het verdient.

op 20 12 2010 at 11:24 schreef Tweets die vermelden Frontaal Naakt. » Gevaar -- Topsy.com:

[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Nazimashaikh, Fouad Sidali, Henk Timmermans en anderen. Henk Timmermans heeft gezegd: RT @Hassnae: "Omdat je nooit kunt rekenen op die kutmoslims, als je ze nodig hebt." @FrontaalNaakt http://tinyurl.com/387bews […]

op 20 12 2010 at 12:26 schreef Bottehond:

Sommige linkse malloten blijven hun kop in het zand steken en doen net alsof er niks aan de hand is.

op 20 12 2010 at 12:37 schreef Otto:

Als je zelf maar hard genoeg roept dat je er ernstig rekening mee houdt dat je bedreigd zult worden, zijn er altijd wel een paar gekken die vervolgens daadwerkelijk gaan dreigen, als vanuit een reflex.

op 20 12 2010 at 13:05 schreef msikma:

De reactie van Bottehond is zo’n beetje de case-in-point van dit artikel. Als je niet oppast lees je er zo overheen. Er wordt eigenlijk niks substantieels gezegd en de typering “linkse malloten” en “kop in het zand steken” hebben we nu al zo vaak gezien dat het geen indruk meer maakt. Een stukje ruis tussen de radiozenders door. Arme jongen, die moet zeker onder een pseudoniem reageren omdat hij kogelemails krijgt.

op 20 12 2010 at 13:06 schreef thomas erdtsieck:

Ik ga vanavond ook maar eens onder mijn bed kijken. Want in 1993 (of was het nou 1994?) heb ik in Engeland met een Pakistani ruzie gehad. Hij sneed me in verkeer, die dekselse moslim.

op 20 12 2010 at 13:19 schreef yurp:

Botte is al jaren en jaren bezig met z’n kruistocht tegen de islam. Onvermoeibaar blijft hij z’n inhoudsloze one-liners neerpennen.

op 20 12 2010 at 13:28 schreef Simon:

Denk niet dat dat de ‘echte’ botte is. Geen enkele verwijzing naar dhimmi’s, oorlog of verkrachte familieleden.

Stukje in het Parool ( http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/1078941/2010/12/20/De-moslims-niet-de-islam.dhtml ) geeft ook mooi weer hoe figuren als Van Rooy alleen maar willen schreeuwen, en zelfs toegeven niets in een dialoog te zien.

op 20 12 2010 at 14:01 schreef yurp:

idd, ik wil best met u praten als u eerst de islam maar afzweert. Zolang u dit niet doet is alles wat u zegt taqiyya.

op 20 12 2010 at 14:22 schreef msikma:

@yurp: zonder eerst met die witte vlag te wapperen (“islam is echt héél erg hoor, maar…”) kom je niet heel ver bij mensen als Van Rooy. Dat is bij iedereen die er een zwartwit-denkwijze op nahoudt wel het geval. Eigenlijk verwachten ze dat de discussie vooral gaat over hoe érg de islam wel niet is. Want als je het daar niet mee eens bent zul je wel zo’n linkse allochtonenknuffelaar zijn.

En zie daar het kenmerkende van mensen die niet daadwerkelijk een eerlijke discussie willen voeren: “you’re with us or you’re against us”.

op 20 12 2010 at 14:23 schreef irrie:

Ook het afzweren is taqiyya

op 20 12 2010 at 14:27 schreef Jona Lendering:

“Bolkenstein, die evenwel de laatste tijd steeds sterker de indruk wekt dat-ie ze niet allemaal meer op een rijtje heeft”

Je bent te vriendelijk. Bolkestein heeft ze nooit op een rijtje gehad. Hij was zó bang dat de Russen kwamen, dat hij bereid was de Kamer daarover verkeerd voor te lichten. Als je het mij vraagt, leeft de man in een permanente angstpsychose: hij heeft een vijand nodig om zich lekker te voelen.

op 20 12 2010 at 14:43 schreef Kandigol:

Wat ik vorige week een beetje sneu vond, was het interview in het Paool met Albrecht, die tien jaar na 2001 heeft ontdekt dat er een maatschappelijk debat bestaat over moslims en de islam, en daar nu in zijn praathuisje een podium aan wil bieden. De schat.

Een week later stond er in diezelfde krant een raar interview met Barnard en de oudste van de twee Van Rooyen. Ook allemaal gereutel, waaruit overigens wel bleek dat Barnard de westerse cultuur de meest verheven cultuur van de wereld vindt. Het toppunt van alles wat we tot dusver als mensheid hebben voortgebracht.
Een typisch voorbeeld overigens van iemand die zijn hele leven als literator door de Nederlandse en Belgische overheid is gesubsidiëerd. Zwaar overschatte babyboomer, die door soort- en leeftijdsgenoten in het zadel is gehouden.

Kustaw Bessems leeft van het feit dat er moslims in Nederland wonen, en dat politici het daar over hebben.

Breng die drie zaken bij elkaar. We hebben Albrecht die volk binnen wil hebben zitten, we hebben een aantal Vlaamsbelangers die publiciteit willen voor hun boekje, en we hebben iemand wiens ster in de media stijgt, al naar gelang hij stukjes kan schrijven over hoe eng moslims zijn.

Wat krijg je dan? Een publiciteitscampagne over politiebescherming en bedreigingen etc.

Ik begreep dat er uiteindelijk drie moslims in de zaal zaten. Dat zullen dan wel de undercover rechercheurs zijn geweest.

op 20 12 2010 at 16:02 schreef Janosek:

Excellent stuk Peter!

@Bottehond,
Zal ik je eens een pleziertje gunnen?
Wil je deze week wat aandacht in de media?
Plaats je e-mail adres maar eens en dan kan ik je geheel anoniem – vanuit de openbare bibliotheek – een paar keurig geformuleerde pathetische dreigmails sturen.
Dan kan je op HoeiBoei eens lekker de aandacht op jouw treurige bestaan laten vestigen.
Ik heb alvast een mooie naam voor een fictieve islamitische terreurorganisatie bedacht.

Al-Sharmutah Brigades.
(Groep die streeft naar een Islamitische heilstaat voor notoire aandachtshoeren.)

op 20 12 2010 at 16:21 schreef Rob:

Wat je van de islam vindt, mag je zelf weten. Ik vind het je reinste kolder, zoals ik elke godsdienst kolder vind.
Maar wie op een burgeroorlog aanstuurt, die is volledig van het padje af en dient onverwijld in een krankzinnigengesticht te worden opgeborgen.

op 20 12 2010 at 17:25 schreef christinA eijkhout:

die evenwel de laatste tijd steeds sterker de indruk wekt dat-ie ze niet allemaal meer op een rijtje heeft.

Meende je dit, of was het een gewoon pijltje.
Mij was namelijk al meer dan een jaar geleden bij een heel ander onderwerp opgevallen dat Bolkestein de indruk wekte van beginnende ouderdomsdementie.

op 20 12 2010 at 17:29 schreef MNb:

Ik vind de westerse cultuur ook de meest verheven cultuur van de wereld. Het probleem is dat doorgedraaide flippo’s als Barnard deze omlaag halen.
Om het in vetkleppige termen te zeggen: islamofoben maken het in Nederland er niet gezelliger op.

op 20 12 2010 at 17:59 schreef Simon:

Bolkestein zei in Buitenhof (november 2005) “We hebben te maken met een kolosaal probleem en dat weet ook iedereen. Amsterdam heeft over 10 jaar een Islamitische meerderheid en binnenkort hebben we een gekozen burgemeester. Dit houdt in dat Amsterdam een Islamitische burgemeester kan hebben, met zoals Cohen bepleit de burgemeester als hoofd van de politie.” Helaas niemand die destijds de weddenschap aannam.

Maar ja, het is De Bolk, dus hij ‘chargeerde’, wou puur ‘een discussie starten’, of misschien ‘liep hij voor de troepen uit’. Zoals altijd als hij weer eens iets idioots zegt.

Stukje met cijfers:
http://www.republiekallochtonie.nl/hoe-snel-islamiseert-amsterdam

Aflevering Buitenhof:
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/24496489/

op 20 12 2010 at 18:15 schreef Rob:

Leg eens uit Simon, wat nu het probleem is met Aboutaleb. Bolkestein heeft dat wellicht mooi gezien, maar waar hij grandioos de fout in is gegaan (zoals alle islamofoben) is om ‘een islamitische burgemeester’ als probleem te presenteren. Ik zie geen probleem. Er is geen probleem.

op 20 12 2010 at 18:25 schreef Simon:

Ik heb geen probleem met Aboutaleb, hoewel ik hem niet echt een goede burgemeester vind. Ik wees alleen op Bolkesteins ronduit idiote opmerking dat Amsterdam in 2015 een Islamitische meerderheid heeft. Toen al een totaal onmogelijk idee (dat zou moeten betekenen dat álle moslims die in Nederland wonen in Amsterdam zouden moeten gaan wonen), maar hij werd en nauwelijks op aangesproken.
Dan kun je met een ‘de Bolk chargeert’ komen, maar hij koppelt daar direct een angstscenario aan: die moslims kiezen dan een moslimburgemeester, en die moslimburgemeester krijgt dan controle over een moslimpolitie. De gevolgen daarvan benoemt hij niet, maar de implicatie lijkt me duidelijk.

Zo wrikt hij met zijn ideeën, ook nu weer met dat orthodoxe Joden hun kinderen hier niet moeten laten opgroeien, steeds tegen angst voor de Islam aan. Met dat Buitenhof-voorbeeld wil ik alleen laten zien dat hij dat al langer doet dan vandaag.

op 20 12 2010 at 18:43 schreef Rob:

Sorry, dan heb ik je volstrekt verkeerd begrepen. We zijn het geloof ik wel eens.

op 20 12 2010 at 19:21 schreef Marco Knol:

Het is natuurlijk ook wat je onder bedreiging verstaat. Niet voor niets is het een delict wat enkel op aangifte te vervolgen valt, als je je niet bedreigd voelt is het geen bedreiging, tenzij men het wel heel bont maakt met die bedreiging.
Wat mij betreft valt het optreden van het OM richting Nekschot wel onder het kopje bedreiging. Of het geblaat van deze of gene baard in verweggistan daar ook onder valt lijkt me discutabel.

Overigens schreef Marcel Duyvestijn laatst een leuk stukje over boeken en moslim(a)’s. Er is hoop voor Barnard en consorten, vanuit literaire hoek.

op 20 12 2010 at 19:43 schreef Ellen:

We zullen altijd in cirkels om elkaar heendraaien vrees ik als het gaat over ‘de Islam’ ‘,’de Moslims’ en ‘de integratie.’ Het bestaat namelijk niet! Dé!
Wanneer we nu eens beginnen met het benoemen van de problemen die ervaren worden met veel inwoners van Nederland die islamitisch zijn, dan is die stelligheid van dé…(vul maar in) van de baan en daarmee ook de onmogelijkheid om er iets aan te veranderen. Immers: niemand kan dé Islam verbieden of veranderen. Wat we wel kunnen is grote groepen inwoners verplichten zich in te zetten tijdens de opvoeding. Het moet verboden worden dat mannen talloze kinderen verwekken zonder er verder naar om te kijken waardoor de alleenstaande moeder, gesubsidieerd door de bijstand haar kroost alleen moet groottrekken met alle gevolgen van dien. Verplichte DNA-testen en verplichting in ieder geval financiëel je bijdrage te leveren aan de opvoeding.
Ook wordt te gemakkelijk gezegd dat het afgelopen moet zijn met het discrimineren van allochtonen op de arbeidsmarkt. Helemaal mee eens, maar dat bereik je niet als je niet ook goed kijkt naar de oorzaak van die discriminatie. Want als die oorzaak niet opgelost wordt, verander je ook niets aan de houding van werknemers.

Ik heb het zelf een aantal keren meegemaakt als werknemer, dat ik echt meer problemen ondervond met allochtone jongens en meisjes dan met autochtone. De personen die ik in dienst heb gehad hadden steeds dezelfde terugkerende problemen: bij de jongens: stelen uit de zaak, verkeerde vriendjes (onder druk) binnen laten die ook steelden, slechte beheersing vh Nederlands, slecht gemanierd, suf en lusteloos tijdens de ramadan, niet verzekerd (wettelijke aansprakelijkheid) en ouders evenmin! Hadden om de haverklap redenen om niet te komen (ziek, zwak, misselijk) etc. Bij de meisjes altijd hetzelfde probleem: ze waren nooit uitgerust omdat ze tot diep in de nacht in de weer waren thuis, met familieleden op sleeptouw moesten naar ziekenhuizen, advocaten, etc om te vertalen, mochten niet alleen in de avond op de fiets komen, moesten door vaders worden opgehaald die dan gewoon niet kwam opdagen. Sta je dan met zo’n meisje om 18 uur voor een gesloten winkel in de kou…..

En kom nu niet met het tegenargument dat er ook problemen zijn bij niet-moslimjongeren of dat er ook zoveel moslims het zo goed doen. Dat weet ik ook. En dat zeg ik juist als ik begin met op te merken dat we af moeten van de begrippen; dé moslim en dé allochtoon.Door dat niet te doen, impliceer je automatisch dat er (gelukkig maar) ook onderscheid is tussen de ene moslim en de andere.
Wie zich nu al opmaakt om mij als een racist uit te gaan maken en in de digitale strartblokken zit; dat ben ik niet maar ik benoem wel het probleem. Ik had bijna de moed opgegeven en ik was bijna toegetreden tot de groep ondernemers die de Mohammeds en de Aichia’s al vanuit de sollicitatiebrieven wilde overslaan, tot ik per toeval een geweldige jongeman in de fitnes ontmoette (17), ermee aan de praat raakte en hij liet weten heel erg op zoek te zijn naar werk. Vlotte babbel, leuke vent, lef en verantwoordelijkheidsgevoel, en moslim, zonder al de hierboven beschreven belemmeringen. Hoe hij dit doet? Hij zegt zelf dat hij vrij is opgevoed, mag de islam belijden maar hoeft niet, ouders zijn nog bijelkaar en happy volgens hem én hij spreekt perfect Nederlands. Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik hiermee veel ingrediënten opgesomt die ertoe kunnen leiden dat iemand gewoon kan functioneren in onze samenleving.

op 20 12 2010 at 20:41 schreef thomas erdtsieck:

….die ook steelden, slechte beheersing vh Nederlands,…. etc

Sorry @Ellen, normaal ben ik geen spellingsnazi, maar dit zinnetje van jou was TE verleiderlijk ;))

Verder vind ik je heel eerlijk in je verhaal. Je vertelt het precies zoals je het ervaren hebt en daar is wat mij betreft niks mis mee.

op 20 12 2010 at 22:36 schreef dewanand:

islam is achterlijk, nou kom op, ken je de islam eigenlijk wel?

al in de 7de eeuw leerde mohammed aan moslimmannen om gang bangs te houden met lekkere geile joodse meiden, na het uitmoorden van alle joodse mannen. In de Westerse wereld werden gang bangs pas uitgevonden na 1400 jaar in de jaren 1960.

Seks met kleine kinderen was al normaal voor mohammed in de zevende eeuw. Nu in het jaar 2010 doen wij hier in het westen moeilijk over pedofilie, terwijl dit in de islam al volledig gelegaliseerd is.

Moslimmannen deden al sinds de oudheid aan dierenseks, met kamelen, geiten, kippen, koeien enz. Ayatollah Khomeini uit Iran legaliseerde zelfs in het moderne IRan seks met geiten en liet in elk huis een geitenstal bouwen voor moslimmannen die even zin hadden in een geitenkutje. Hier in Nederland is dierenporno en seks met dieren nu verboden.

Zie je wel zelf hoe modern islam is?

De hoofddoek is een erotisch kledingstuk en moet de moslimman constant een stijve pik geven. Dit zorgt ervoor dat een moslimmeid niet constant bloot hoeft te lopen om mannen geil te maken en te verleiden tot een vluggertje. Dit is dus superslim van Mohammed, de grote pedoprofeet van islam. Westerse vrouwen moeten eerst 99 procent bloot om hun mannen te verleiden, dus zo zie je hoe geweldig geemancipeerd die moslimmeiden zijn met hun geile doekjes op hun kop.

Wat zeiken jullie over islam?

in Islam mag je binnen het huwelijk lekker uitnaaien als man met vier vrouwen en talloze seksslavinnen. HIer in het Westen zeurt men over monogamie voor mannen en veel mannen doen het dus in het diepste geheim als zij vreemd gaan of trekken af. Diep triest is het lot van de westerse man.

Dus wil je echt supermodern worden? Koop snel een koran en bekeer je tot de islam door de shahada op te zeggen in een moskee.

Wij hier in het westen kunnen nog veel leren van moslims, die al 1400 jaar geleden supermodern waren en vrouwen seksuele rechten gaven.

dewanand

op 20 12 2010 at 22:52 schreef Simon:

Whoa, mensen, check even die site van dewanand. Vooral zijn 26 hoofdstukken tellende e-book over ‘Voordelen blank houden Nederland’ is erg de moeite waard.

Het is blijkbaar een hinduïstische nationalistische white power-aanhanger, met letterlijk duizenden pagina’s tekst op z’n site. Martien Pennings heeft er weer een geduchte concurrent bij.

op 20 12 2010 at 23:23 schreef Simon:

Correctie: het is bepaald geen white power-aanhanger. Hij heeft gewoon overal een hekel aan. Desondanks erg de moeite waard.

op 21 12 2010 at 03:49 schreef Saira:

@Thomas, wanneer je een ander wijst op foutief taalgebruik, zal jouw posting ook onberispelijk moeten zijn. (Die verleiding kan ik weer niet weerstaan).

Verleiderlijk moet zijn verleidelijk.

Verder ook eens met Ellen. Hoewel ik als draagster van een naam zoals Fatima, nu moord en brand zou moeten schreeuwen.

op 21 12 2010 at 05:44 schreef Dart:

Het lulletje Breedveld loopt weer eens uit zijn bek te lullen.

Gauw weg halen hoor Petertje dit bericht voor dat een van die vriendjes hier op je site het te lezen krijgt.

Het zal je toch niet gebeuren…………

Neen Petertje weet zijn straatje altijd wel schoon te vegen met zijn onnoemelijk slappe geouwehoer in ingewikkeld Nederlands zonder inhoud.

Laat Petertje, het andere mannetje, van de censuur maar schuiven.

Laat je het staan ga ik een serieuze discussie met je aan………

Maar ja , als ik weer terug ben in Holland ben ik gebanned. En dat al na 1 dag!

Neen Breedveld je lult big time uit je nek.

Nogmaals gauw weghalen voor die vriendjes van je het zien.

je wil tenslotte een grote jongen blijven ( zonder echte tegenspraak natuurlijk ).

Slaap nog even lekker.

op 21 12 2010 at 07:59 schreef thomas erdtsieck:

@Saira

Shame on me :-(( Ik zag het al op het moment dat ik op send drukte, maar te laat…. Bij andere sites kan je jezelf nog gedurende een paar minuten editen, maar die functie heb ik hier nog niet ontdekt.

op 21 12 2010 at 12:57 schreef Rob:

Sterke argumentatie van Dart weer, dat mag ook wel eens gezegd worden.

op 21 12 2010 at 13:51 schreef dewanand:

aan simon

namaskar Simon,

Je kan mij het beste typeren als een soort hindoe fundamentalist, van de dewanistische stroming. Is volop in ontwikkeling en ik doe fundamenteel onderzoek.

IK hanteer het hindoeistisch principe om niets te willen vernietigen zolang ik leef. Dus hierom streef ik niet naar vernietiging van de 12 miljoen blanke hollanders, maar wil ik tenminste 10000 terugzien van hen als ik over tienduizend jaar opnieuw reincarneer op deze planeet aarde. JUist hierom publiceerde ik het boek ‘voordelen blank houden nederland’ met vele nieuwe dingen erin uit mijn onderzoek.

mijn visie is nogal complex. Ik onderzoek white power bewegingen en steun hen langs de zijlijn. Kijk simon, wij moeten niet vergeten dat het de blanke europeanen waren die de opmars van de islam hebben stopgezet rond de 14de en 15de eeuw, via de vele kruistochten. Toen begon het koloniale tijdperk en dit werd gevolgd door de industrialisatie, waarna de technologie ontwikkeld werd en de moderne tijd begon. In zekere zin hebben de blanke europeanen de wereldbeschaving gered en het verder ontwikkeld, dus moet men hen eren en danken. ALs ik dit alles karmisch onderzoek dan krijg ik nieuwe inzichten in het doel van het blanke ras.

Ik beschouw blanken als het laatste mensenras dat door Altecrea ontwikkeld is en hierom is dit ras heel bijzonder. Het is bijzonder complex wat ik allemaal verzin, samen met mijn hindoe kat, wieroe. Ik ben absoluut geen voorstander om enig ras of volk uit te roeien, maar ik onderzoek wel hoe wij de kwaliteit van de menselijke soort kunnen verbeteren en hoe wij vriendelijker kunnen zijn tegenover de niet-mensen, zoals dieren vissen planten bomen. Mijn hindoe fundamentalistische visie en theorie is nog volop in ontwikkeling. Snuffel eens in mijn boek over ALtecrea, de technische expansie van krishna.

Een ding zal jou verbazen. Tot nu toe waren het alleen blanken die mij konden begrijpen en die mij respecteren als mens en hindoe denker. De bruine en zwarte hindoetjes kunnen dat niet en volgens mij zijn zij gewoon een inferieur mensenras. Zo zie je hoe bijzonder het blanke ras is en hoe belangrijk zij zijn voor de ontwikkeling van de menselijke beschaving tot ver in de toekomst. Deze visie maakt mij beetje pro white he.

Zoek eens het boek van prof Zwaluw, het grote geheim, gaat over de geschiedenis van de germanen. is wel oud boek uit 1990, maar kijk in de bibliotheek.

thanks voor je commentaar.
mail mij eens.

dewanand

op 21 12 2010 at 13:57 schreef mariska:

http://www.youtube.com/watch?v=PK7P7uZFf5o Context!!!

op 21 12 2010 at 15:44 schreef Zahra Boufadiss:

Dewanand, bedankt voor je sprookje. Goed dat je boeken bent gaan schrijven, anders zou er een groots verhaaltjesverzinner ten onder zijn gegaan.

Blanken de opmars van de moslims tegengehouden? Volgens mij zijn ze daar behoorlijk ver in gegaan. Daar ging grootste expansie en geloofsdrift aan vooraf. Bovendien wil ik je erop wijzen dat de eerste werkelijke beschaving toch echt was waar op dit moment Iran ligt.

op 21 12 2010 at 16:56 schreef MNb:

Dat vind ik nou onaardig, Zahra. China, India en vooral Egypte gaan echt langer terug, terwijl ook Korea er al vrij vroeg bij was. En Sumer, waar het oudste schrift vandaan komt, ligt niet in het huidige Iran maar in het huidige Irak.
Je punt blijft natuurlijk fier overeind staan. Europeanen kunnen niet aan een dergelijke geschiedenis tippen. En toen de dragers van de eerste Europese beschaving, de Romeinen, uit West-Europa verdwenen viel de boel binnen enkele tientallen jaren ver terug.

op 21 12 2010 at 17:11 schreef Zahra Boufadiss:

Sorry. Ik ken mijn geschiedenis blijkbaar toch niet heel goed. ;)

op 21 12 2010 at 17:15 schreef Peter:

Zelf ben ik nooit onder de indruk van die argumenten. Egyptenaren roepen ook graag dat Egypte de bakermat van de beschaving is. Nou en? Moet je zien wat een kankerzooi je er de laatste tweeduizend jaar van hebt gemaakt.

Mijn voorouders sliepen in holen en neukten zonder bescherming toen de Arabieren de penicilline uitvonden. Toch heb ik een gerieflijker leven dan de gemiddelde Arabier. Dus daar ga je al.

op 21 12 2010 at 23:16 schreef dewanand:

hahhahaha, mijn hindoe kat, wieroe las net jullie reacties en mijn posting. Wieroe vertelde mij net dat hindoe katten langer bestaan dan mensen en dus een oudere en hogere beschaving hebben. Mensen leerden op den duur alles over beschaving van hindoe katten.

miauws van wieroe, de beroemde hindoe kat uit delft, kennisstad van nederland.

op 21 12 2010 at 23:30 schreef Ellen:

Ja, ja @rhomas….dat krijg je. Moe , laat , hard gewerkt. Maar ik snap je verleiding. Zou ik ook hebben ;-)

op 21 12 2010 at 23:36 schreef Ellen:

@ Saira, dat je het met me eens bent zal betekenen dat je het herkent neem ik aan? Ik snap je laatste zin. In je opmerking schuilt m.i tevens iets tragisch. Want zoals dat vaker gaat vinden mensen het moeilijk om elke dag met een schone lei te beginnen. Na 5, 6 keer negatieve ervaringen haakt de gemiddelde mens af. En daar hebben dan uiteindelijk ook de Saira’s last van.

op 21 12 2010 at 23:40 schreef thomas erdtsieck:

Ja, ja @rhomas….dat krijg je.

Hahahaha deed je dat nou expres, Ellen, die r in plaats van de t? Het wordt steeds komischer. Waar is Saira, die kan vast ook nog wat bijdragen.

op 21 12 2010 at 23:45 schreef Marco Knol:

Dewanand heeft teveel Ian Kaledine gelezen denk ik.

op 21 12 2010 at 23:53 schreef dewanand:

hier noot.

het begrip beschaving is nogal relatief en afhankelijk van hoe je het definieert. Dus let op wat je zegt en waar je het over hebt. IK hou niet van ego strelers die beweren dat hun ras of volk een geweldige hoge beschaving hadden en zoveel geweldige dingen hebben uitgevonden. Maar ja, onze wereld zit er vol mee en men voert er prive oorlogen om. Ik weet hier alles van, want mijn vader is een india fanaat en hij verkondigt al twintig jaar dat alles is uitgevonden in het oude indiase Vedische (hindoe) rijk van tienduizend jaar geleden. Ok, astronomische en archeologische datering heeft wel bewezen dat er zo te zien een vreselijk oude en hoge beschaving bestond in het oude Vedische gebied dat immens groot was, tot diep in Europa, hele Midden oosten, Indiase gebied, delen van china, groot deel van Azie, heel Indonesie, met kontakten in Zuid en Noord Amerika. Er zijn al archeologische bewijzen hiervan gevonden. Men vond zelfs oeroude kaarten van het gebied waar nu Antartica ligt onder het ijs, dus het gaat tot 15000 jaar geleden terug zo te zien. Maar ja, mijn vader is india fanaat en ik haat dat soort ego denkers. India is nu een land met een laag en feodaal beschavingsniveau, dus veel is er niet meer over.

Nu geloof ik eerder in een soort estafette systeem van kennis en beschaving doorgeven aan een ander volk of ras. Het einde van de ene beschaving is dus het begin van een andere en dan geeft men het stokje gewoon door. Dit zagen wij bijvoorbeeld in Japan rond de periode 1960 tot 1990, toen Japan een technologische supermacht werd en economisch op een hoogtepunt was. Heden ten dage zien wij dat Japan koploper is in fijnelektronica, kinematica (trillingsdynamica) en robotica. Maar let op India neemt nu het stokje over van Japan, want robotica en computertechnologie en biotechnologie gaan nu supersnel in India. Ook op het gebied van astrofysica (string theorie) doet men nu in India aardig werk. De nieuwste fusion chip van AMD is in R&D plant India ontwikkeld en is sneller dan die van Intel. Dus die bruintjes en zwartjes in India zijn toch erg slim he.

De echte harde theoretische basis en fundament voor de technologische ontwikkeling is ontwikkeld door blanke Europeanen in de 18de, 19de en begin 20ste eeuw. Nu zien wij dus hoe het technologie stokje over wordt genomen door India en China. So, who will be next? Zullen negers uit Afrika over 200 jaar een hoogtepunt bereiken met hun anti gravity engine en Afrikanen naar andere planeten sturen? Deze technologie kan negers superieur maken rond het jaar 2300 en ervoor zorgen dat de hele wereld geherpigmenteerd wordt met lekker Afro sperma.

Spijtig om te zeggen, maar moslims en islamitische legers hebben gewoonweg niets uitgevonden aan technologie, wetenschap of op militair gebied. Eigenlijk is het wel zo dat de eerste islamitische legers het buskruit meenamen uit China, maar helaas niet in staat waren om er geweren van te maken. Pas rond de 14de en 15de eeuw leerden de blanken in Europa wat buskruit is en zij ontwikkelden hiermee de eerste vuurwapens (voorladers, musketten). De Chinezen waren zelf nooit op het idee gekomen om dodelijke vuurwapens te maken met buskruit.

Geschiedenis is heel gek. Ik zoek er een groter en hoger karmisch plan achter, van ALtecrea en alle andere miljoenen hindoe goden en godinnen. Heb al iets hierover in mijn hoofd en moet nog met Wieroe brainstormen om het verder uit te werken tot een consistente theorie.

Ja hoor, aan moslims hebben wij gewoon niets, maar die doekjes vind mijn hindoe kat wel geil en erotisch.

dewanand

op 22 12 2010 at 03:42 schreef MNb:

PB, wees maar niet bang. Ik heb er geen trauma’s van dat mijn voorouders van een paar honderd jaar geleden in tienmaal kleinere bootjes de oceaan opgingen dan de Chinezen in hun havens hadden liggen. Ik ben alleen maar een onverbeterlijke betweter. En dus moet ik onze huishindoe ook corrigeren.

“Spijtig om te zeggen, maar moslims hebben gewoonweg niets uitgevonden aan wetenschap.”

Fout.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Abdus_Salam

En dat kunnen dewanand en ik niet zeggen.
Waaruit weer geen enkele conclusie valt te trekken, maar dat komt in de eerste plaats omdat dewanand’s redeneringen altijd een warboel zijn.

op 22 12 2010 at 17:25 schreef Saira:

@Ellen, mijn laatste zin was vooral ironisch bedoeld.

Het punt is dat teveel Mo’s En Aich’s en hun ouders de hand niet in eigen boezem steken. Het zal best dat een gedeelte van de sollicitaties met exotische namen onderaan de stapel komen te liggen. Maar ik ben wel vaak op sollicitatiegesprek geweest.

Sowieso heb ik niet eens zo vaak werk gehad via vacatures in de krant. Statistisch gezien heb je weinig kans als er op een vacature honderden reacties komen. Ook Nederlandse mensen moeten er soms flink aan trekken voordat ze aan het werk kunnen.

Zodra je (simpele) startersbanen door welke reden dan ook niet goed kunt doen, kun je jezelf niet opwerken en krijg je geen goede referenties.

Ik heb ooit in een winkel gewerkt met voornamelijk allochtoon vrouwelijk personeel. Hier zat er een dame tussen die bv. niet op koopavond mocht werken.

Ik was toen assistent bedrijfsleidster, maar als ik de bedrijfsleidster was of als het mijn winkel was, had ik haar niet aangenomen. In noodgevallen vind ik dat ik haar moest kunnen inplannen. Als de bedrijfsleidster haar been brak tijdens wintersport, kon ik de eerste paar weken mijn vrije tijd inleveren.

Lullig voor die meid, ze had (begrijpelijk) moeite gehad met werk vinden, en ze kon ook geen netwerk opbouwen. Wat best belangrijk is om te kunnen slagen in de (Nederlandse) maatschappij.

op 23 12 2010 at 09:49 schreef drs. T.:

Peter Breedveld: Mijn voorouders sliepen in holen en neukten zonder bescherming toen de Arabieren de penicilline uitvonden.

Alexander Fleming: Britse arts en microbioloog die in 1928 penicilline ontdekte. Zijn uitvinding leidde tot een revolutie in de behandeling van onder meer geïnfecteerde wonden. Alexander Fleming ontving in 1945 de Nobelprijs voor de Geneeskunde.

Arabieren: Vonden nul uit.

op 23 12 2010 at 09:52 schreef Peter:

Weer zo’n islamofoob met nul gevoel voor humor.

op 23 12 2010 at 13:41 schreef Uitgeverij XTRA:

Als uitgever van Theo van Gogh en Gregorius Nekschot hebben wij inderdaad nooit bedreigingen ontvangen. Toch komt de angst van Gregorius Nekschot wel ergens vandaan, nog los van de moord op Theo van Gogh.

Zo’n vijf jaar geleden was de algemene stemming een stuk dreigender. In september 2005, terwijl de eerste bundel van Nekschot in voorbereiding was, braken de Deense cartoonrellen uit, met wereldwijde implicaties. De krant Jylland-Posten en tekenaar Kurt Westergaard hadden zeer zeker bescherming nodig.

Ons werd later, ik meen in 2008, gevraagd om via een satellietverbinding live in het Deense journaal als uitgever commentaar te leveren op het werk van Nekschot en de cartoonkwestie. Maar destijds durfden we het niet aan om met ons gezicht op televisie te verschijnen. Inmiddels, weer twee jaar later, is de sfeer veranderd en ik denk dat we er op dit moment geen probleem meer mee zouden hebben. Je zou alleen snel vergeten dat het slechts enkele jaren geleden echt anders lag, in ieder geval internationaal. Maar ook voor deelname aan Nederlandse actualiteitenprogramma’s hebben we toen bedankt.

op 24 12 2010 at 15:12 schreef Diadorim:

Denawad: “al in de 7de eeuw leerde mohammed moslimmannen om gang bangs te houden met lekkere geile joodse meiden, na het uitmoorden van alle joodse mannen.”

Dat was toen. Maar nu staat er tussen geile joodse meiden en de haatbaarden van Gaza het bij volledige mobilistie grootste gemechaniseerde leger ter wereld ondersteund door de op twee na grootste luchmacht ter wereld, dus de kans is vrijwel nihil dat de vrouwen van Askelon gevaar lopen.

Dart:”Neen Petertje weet zijn straatje altijd wel schoon te vegen met zijn onnoemelijk slappe geouwehoer in ingewikkeld Nederlands zonder inhoud.”

Waarheid herken je op het eerste gezicht niet aan de intrensieke waarheid van een argument maar aan de stijl waarin het verpakt is, en daar is niks mis mee. Trouwens de politiekcorrecte NRC fanaticus krijgt ook een veeg uit de pan

“Bovendien wil ik je erop wijzen dat de eerste werkelijke beschaving toch echt was waar op dit moment Iran ligt.”

Zuid-Irak is niet hetzelde als Iran.

Leuke leestip: Henri Frankfort (een helaas vergeten Nederlander) “birth of civilization in the near east.”

Denawad: “De echte harde theoretische basis en fundament voor de technologische ontwikkeling is ontwikkeld door blanke Europeanen in de 18de, 19de en begin 20ste eeuw.”

De wetenschappelijke revolutie (Newton,Harvey, Huygens, Descartes, Bacon) vond plaats in de 17e eeuw.

“Spijtig om te zeggen, maar moslims en islamitische legers hebben gewoonweg niets uitgevonden aan technologie, wetenschap of op militair gebied.”

Dat is niet zo. Het Abbasidische kalifaat was befaamd om uitvindingen, beschaving en tolerantie en was gedurende 150 jaar de kern van de wereldbeschaving. Daarna ging het volledg mis).Op militair gebied hebben de Ottomanen met allerlij nieuwe technieken en innovaties Constantinopel in 1453 ingenomen. (Of we daar blij mee moeten zijn is een andere vraag)

op 10 12 2011 at 18:12 schreef Een flutdebat over het gevaar van de islam « Ewoud Butter:

[…] Gevaar (Peter Breedveld over de hysterie rond dit debat) […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS