Home » Archief » Nachtmerrie


[04.03.2008]

Nachtmerrie

Loor

araki18 (30k image)
Nobuyoshi Araki

Je zult maar een armetierig roepende in de woestijn zijn. Niemand die je hoort, hoe hard je ook schreeuwt. En niemand die je ziet. Niet meer, in ieder geval. Men heeft je verlaten, doof en blind geworden voor de dreiging van je buren en voor hun haat, die steeds buitensporiger vormen aanneemt.

Wie heeft er nooit een dergelijke nachtmerrie gehad? Je roept zo hard mogelijk om hulp, je bent in doodsnood, maar je stem laat het afweten. En wie herkent niet het paniekerig en machteloos ontwaken erna, gevolgd door het opluchtende besef dat het maar een droom was? Een bonkend hart dat langzaam tot rust komt, de orde van de dag waartoe over kan worden gegaan. Godzijdank.

Maar wat als op deze nachtmerrie geen verlossende ontwaking volgt, maar slechts meer en meer van hetzelfde? Wat als je een letterlijk roepende in de woestijn blijkt te zijn, zoals in dit geval de staat Israël?

24/7 dezelfde droom, dezelfde nachtmerrie, is het lot van de Joodse Staat, die zich omringd weet door niets anders dan diepe haat en het toenemend politiek correct wegkijken van de wereld.

Verdedigen mag niet. Ook al wordt de grond letterlijk onder je voeten vandaan geschoten, ook al is de hele wereld op de hoogte van de allesoverheersende haat en het bijbehorende verlangen je te vernietigen. De wereld hoort en ziet het wel, maar is selectief doof en blind geworden.

En daar sta je dan, roepend, met je armen zwaaiend, midden in die immense woestijn. En je voelt je alsof je als een stout jongetje met een katapult in de hoek bent gezet. Want alles wat je doet, ook al is het nog zo gerechtvaardigd, is ‘disproportioneel’. En je wordt bijna krankzinnig bij het horen van deze meest verkrachte term sinds 2006.

Waar op mondiale schaal wordt gestreden tegen moslimfundamentalisme- en terrorisme, daar wordt er plots met twee maten gemeten als het gaat om de nimmer aflatende terreur die vanuit dezelfde hoek snoeihard op je inslaat. Dodelijk geweld dat verbijsterend genoeg meer en meer wordt gerechtvaardigd.

En men hoopt uiteindelijk op je stille berusting, ook al kost dat een bovenmenselijke inspanning en zijn de gevolgen daarvan desastreus en onomkeerbaar.

Sterkte, Israël. Ik hoor en zie je, evenals de totale waanzin van de wereld om ons heen. En ik roep met je mee. Nu en voor altijd.

Loor (1967) is individualist tegen wil en dank. Ze heeft een broertje dood aan middelmatigheid. Ze is een warm, lief en mooi mens, maar niet geheel ongevaarlijk.

Algemeen, 04.03.2008 @ 12:40

[Home]
 

138 Reacties

op 04 03 2008 at 13:12 schreef Wichard:

He de wekelijkse column van Loor over hoe zielig Israel wel niet is. Ik zat er al op te wachten.

24/7 dezelfde droom, dezelfde nachtmerrie, is het lot van de Joodse Staat, die zich omringd weet door niets anders dan diepe haat en het toenemend politiek correct wegkijken van de wereld.

Dat gejammer over hoe oneerlijk het is in de wereld en vooral dat Israel altijd weer de lul is weet ik eerlijk gezegd nu wel. Wanneer komt er eens een stukje over de miskenning van het Servische volk? Een artikel in NCR-next van Peter Tetteroo vond ik aardig openbarend. En je kan er evengoed de "linkse" media mee bashen dus prima voor FN lijkt me.

btw: Grappig is, dat als je de woorden Israel voor Palestina en Joodse voor Arabische en disproportioneel voor terrorisme vervangt, het ook geplaatst zou kunnen worden.

op 04 03 2008 at 13:20 schreef Peter:

Wanneer komt er eens een stukje over de miskenning van het Servische volk?

Zeg, het is hier de brievenrubriek van de Donald Duck niet. ‘Wanneer komt er weer eens een verhaal van Madam Mikmak?’ Schrijf het zelf, zou ik zeggen.

op 04 03 2008 at 13:31 schreef daniel:

Wel lastig dat terroristen niet voor het gemak een zwaailicht op hun hoofd binden zodat het wat makkelijker is om ze van onschuldige burgers te onderscheiden. Toch verbaast het me dat mensen geschokt zijn door de grote hoeveelheid Palestijnse doden. Tja, wat dacht je dan wat er gebeurt als je ruzie zoekt met een modern leger?

Dus zou je verwachten dat de echte vrienden van de Palestijnen, dat wil zeggen de mensen die niet pro-Palestijns zijn omdat ze een hekel aan Israel hebben, de Palestijnen ervan proberen te overtuigen om vooral geen raketten meer af te schieten. Daarbij stel ik me de volgende kreten voor: ‘Niet doen, de Israeli’s bombarderen jullie helemaal plat. Wees verstandig, hou er mee op. Jullie verwoesten alles wat jullie dierbaar is’.

Dat soort zaken.

Maar in plaats daarvan zien we vooral dat woordje disproportioneel weer eens voorbij komen, en begrip. Heel veel begrip. Even afgezien van de militaire discussie, gaat het er eigenlijk om dat het de Palestijnen weer eens bevestigd in hun slachtoffer rol.

"Oh oh, wat zijn we toch zielig. Lopen we onschuldig raketjes op Israel af te schieten (doet Hezbollah toch ook!) reageren die vreselijke Zionisten weer met hun disproportionele excessieve buitenproportionalisme."

Op zulke momenten vraag ik me dan af aan wiens kant de Meulenbelten, Van Agten en Duisenbergen eigenlijk staan. Want door steeds excuses te verzinnen voor de Palestijnen -die het al zo moeilijk hebben want de meesten geloven in God- worden die luitjes alleen maar gesterkt in hun overtuigingen.

Als dat schadelijk zou zijn voor Israel, nou dan begreep ik die Palestina supporters wel. Maar het is niet schadelijk voor Israel, het is een ramp voor de Palestijnen want die worden aangemoedigd om collectief zelfmoord te plegen. Misschien omdat men denkt dat de Palestijnen Israel mee de afgrond in kunnen sleuren? Iets anders kan ik niet bedenken, want het zogenaamde verzet heeft de Palestijnen helemaal niks opgeleverd. Vooral als je bedenkt wat ze door vreedzaam onderhandelen hadden kunnen bereiken.

Vandaar dus dat ik me afvraag of de Palestijnen überhaupt wel vrienden hebben.

op 04 03 2008 at 13:48 schreef Klefbeer:

Nou, Anja Meulenbelt, gerespecteerd lid van de Eerste Kamer, denkt er anders héél anders over! Zie bijvoorbeeld http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2008/03/02/gaza-2-maart-2008-845/#comment-355345 voor haar opinie. Ik weet zolangzamerhand echt niet meer wie ik moet geloven. :P

op 04 03 2008 at 13:52 schreef metatron:

"Zeg, het is hier de brievenrubriek van de Donald Duck niet. ‘Wanneer komt er weer eens een verhaal van Madam Mikmak?’ Schrijf het zelf, zou ik zeggen."

Om dit soort reacties vind ik Breedveld nou een geweldig personage. Lekker vet en rauw van repliek dienend. Mijn dag is weer goed met deze ongepolijste one-liner!

op 04 03 2008 at 13:53 schreef DvR:

Dank voor die link, Wichard. De Serviërs zijn door het westen vorstelijk genaaid. Tot begin jaren ’90 stonden ze in het westen vanwege hun partizanenstrijd tegen de nazi’s nog als helden bekend, maar door de eenzijdige berichtgeving in de media en de partijdigheid van de Navo werden ze al gauw de boeman van Europa.

op 04 03 2008 at 13:59 schreef Klefbeer:

@DvR: ik weet zeker dat er nog heel veel mensen zijn die de Serviërs nog steeds als helden beschouwen. Die laten zich echter niet al te veel horen, want je weet hoe dat gaat: voor je het weet krijg je "Haram!" op je voorhoofd gestempeld en ben je helemaal nergens meer welkom.

op 04 03 2008 at 14:08 schreef Wichard:

@Metatron Inderdaad. En daarmee omzeilt hij ook handig de essentie van het verhaal. Prachtig.

En ik zie dat het een-tweetje van Daniel er ook is. Zozo, Meulenbelt, van Agt EN Duisenberg in 1 reactie. Het zit je echt diep vandaag zo te lezen.

Het woordjevervangen is best een leuk spelletje.

En daar sta je dan, roepend, met je armen zwaaiend, midden in die immense woestijn. En je voelt je alsof je als een stout jongetje met een katapult in de hoek bent gezet. Want alles wat je doet, ook al is het nog zo gerechtvaardigd, is ’terrorisme’. En je wordt bijna krankzinnig bij het horen van deze meest verkrachte term sinds 2001.

Oh oh, wat zijn we toch zielig. Lopen we onschuldig onszelf te verdedigen (doet de VS ook!) reageren die vreselijke theedoeken weer met hun
Moslimfanate en middeleeuwse terrorisme."

Om in de Donald Duck sfeer te blijven zijn de Palestijnen en Israeliers eigenlijk 2 kleuters die ruzie hebben en voortdurend elkaar de schuld geven en feitelijk hetzelfde roepen. Jij bent begonnen! Ik was hier eerst! Ik word niet begrepen! Iedereen is tegen mij!

Ruilverkaveling met de grens door Jerusalem. En dan zand erover. Enige oplossing.

op 04 03 2008 at 14:19 schreef filantroop:

Ach, vrienden hebben ze wel. Toen de grens tussen Gaza en Egypte tijdelijk geopend werd zag je dat er van alles aangeschaft werd. Als je geen werk en inkomen hebt, moet er toch ergens geld vandaan gekomen zijn.

En vergeet Conny Mus niet. Die posteert tijdens zijn verslagen altijd voor de grootste ruïne in Gaza. Behalve als hij in Israël voor de camera verschijnt. Dan zie achter hem altijd dezelfde bushalte. Doet een beetje aan de zich steeds herhalende beelden van de janjaweed denken, die op kamelen voorbijsnellen. Inmiddels ook al weer een paar jaar oud. Maar ja, journalisten doen ook aan risico-inschatting. Geef ze eens ongelijk.
Conny Mus wil ik wel eens in Darfur zien. Mag het na zo’n tijd? RTL en Netwerk kondigden in conclaaf aan dat ze er nu eens echt werk van gingen maken. Nou ja, drie dagen.

Vergeet niet de door ons land georganiseerde bloemencorso in Gaza. Door Conny Mus inmiddels ook al zes keer becommentarieert terwijl het vee ervan vrat.

Al met al zal deze journalistieke adhesie er vooral toe leiden dat Hamas weer verder gaat met de Kassams. Dat deelde een in net pak gestoken en goed gecoiffeerde Hamas-potentaat dan ook mede aan Conny Mus.
Die Hamas-coryfeeën weten toch altijd weer de veilige plekjes te vinden zodra Gaza weer eens geteisterd en het eigen volk geofferd wordt.

op 04 03 2008 at 14:23 schreef Tjerk:

Hm…

Loor stelt Israel voor als een zielig jongetje, dat verdwaald in de woestijn, weerloos is tegenover de wolven en hyena’s.

De grond wordt letterlijk onder z’n voeten vandaan geschoten. En het mag niets terugdoen. Het arme ding.

Daniel daarentegen stelt Israel voor als een utramodern leger waarmee niet te spotten valt. De Palestijnen zouden op hun ruggetjes moeten gaan liggen en hun land, wijngaarden en huizen gewoon over moeten dragen aan de kolonisten. Want er valt toch niet van die Israeli’s te winnen. Een echte vriend van de Palestijnen zou ze dat aan het verstand proberen te brengen.

Ze kunnen niet allebei tegelijkertijd het juiste beeld schetsen. Lijkt me.

op 04 03 2008 at 14:27 schreef Niek:

Er is de facto niemand die Israël verhindert zichzelf te verdedigen. De bekende commentaren van de critici van Israël zijn slechts woorden, geen daden. Als het er op aan komt, en er een poging wordt gedaan om Israël te verbieden zichzelf te verdedigen zal er meestal een veto in de V-raad komen. Soms wordt er voor de Bühne wel eens een veroordeling uitgesproken in de V-raad, maar dan meestal als Israël de klus heeft geklaard en zonder reële sancties.

Integendeel, in de praktijk krijgt Israël nog steeds hulp van de westerse landen en heeft Israël nog steeds een bevoorrechte handelspositie bij de EU en de NAFTA. Israëli mogen nog steeds zonder visum reizen naar onze landen, en andersom. vergelijk al deze dingen eens met de Arabische buurlanden van israël. Ze krijgen geen- of minder hulp, hebben minder handelsvoordelen en krijgen vaker sancties en veroordelingen aan hun broek, en hun onderdanen hebben een visumplicht.

In de praktijk mag Israël zich dus gewoon verdedigen tegen aanvallers, en in de praktijk weten de landen van de EU en de VS dat Israël daarbij eigenlijk nog heel terughoudend optreedt. (ze zouden ook, net zoals Assad in de jaren ’80, gewoon een bommentapijt over een "lastige" stad kunnen gooien)

op 04 03 2008 at 14:35 schreef Niek:

Ruilverkaveling met de grens door Jerusalem. En dan zand erover. Enige oplossing.

Een goede stap op weg naar een oplossing zou het vernietigen van de Tempelberg zijn. Dus niet alleen die Moskee er op slopen, maar die hele berg in zijn geheel de lucht in laten springen en het puin afvoeren en in zee dumpen. In het gat dat dan ontstaat kan dan een zwemparadijs of zo worden gebouwd. Als die Tempelberg weg is, is er ook geen "heilige" plek meer waar godsdienstfanaten van gristelijke, joodse of muzelmanse huize ruzie over kunnen gaan maken.

op 04 03 2008 at 14:38 schreef daniel:

De Palestijnen zouden op hun ruggetjes moeten gaan liggen en hun land, wijngaarden en huizen gewoon over moeten dragen aan de kolonisten

Zijn er dan kolonisten in de Gazastrook?

Ze kunnen niet allebei tegelijkertijd het juiste beeld schetsen. Lijkt me.

Ach het wisselt een beetje. Bijna drie jaar lang heeft Israel de raketbeschietingen getolereerd. Wel een beetje raar want het zijn natuurlijk extreme provocaties. Alhoewel, je wordt natuurlijk liever beschoten met primitieve raketten dan dat je tolereerd dat een boek wordt beledigd. Dus is het ergens wel begrijpelijk dat in Nederland alarmfase 1 is afgekondigd wegens een film van 15 minuten, en dat de Israeli’s er mee moeten leren leven dat ze maar beter onder de grond kunnen blijven.

Als er dan eindelijk na drie jaar zo goed als niets een antwoord komt, dan gilt iedereen moord en brand. Tja, als Israel dat machtige leger niet mag gebruiken dan staat het dus machteloos tegenover Hamas, dan heeft Israel dus geen middelen om zich te verdedigen en is het weerloos.

op 04 03 2008 at 14:42 schreef Niek:

Tja, als Israel dat machtige leger niet mag gebruiken dan staat het dus machteloos tegenover Hamas, dan heeft Israel dus geen middelen om zich te verdedigen en is het weerloos.

Tot nu toe is er gelukkig niemand geweest die Israël heeft verhinderd haar machtige leger in te zetten. Of het zijn hooguit Israëlische politici zelf. Israël is niet weerloos, en zal het ook niet worden van wat "stoere" verklaringen van machteloze politici elders of van boze commentatoren in de media elders.

op 04 03 2008 at 14:48 schreef daniel:

Een goede stap op weg naar een oplossing zou het vernietigen van de Tempelberg zijn

Nee, het zou een goede stap zijn als buitenstaanders eindelijk begrepen dat joden en Palestijnen elkaar niet naar de haren vliegen om jullie te vermaken. Beide volkeren hebben het idee dat het hun land is, en dat het een conflict is van leven of dood. Dus dat mag je tenminste serieus nemen.

Er is de facto niemand die Israël verhindert zichzelf te verdedigen.

Klopt, de joden laten zich veel te veel beinvloeden door wat de niet-joden van ze vinden. Dat moet een keertje afgelopen zijn, en dat gaat ook gebeuren maar daar moeten nog een paar generaties overheen.

Israël nog steeds een bevoorrechte handelspositie bij de EU

Die identiek is aan de bevoorrechte handelspositie van Turkije, en alle andere landen uit het middellandse zeegebied die handelsverdragen hebben gesloten met Europa.

op 04 03 2008 at 14:55 schreef Tjerk:

"Bijna drie jaar lang heeft Israel de raketbeschietingen getolereerd. Wel een beetje raar want het zijn natuurlijk extreme provocaties"

Goh, ik heb de afgelopen drie jaar toch regelmatig gelezen dat Israel weer een paar Gazanen om zeep geholpen had, een huis had gebombardeerd, de electriciteit afgesloten had, en strandgangers had bestookt (en die hadden niet eens burkini’s aan!). En dat is natuurlijk los van de totale controle in de zee en de lucht die Israel uitoefent.

Noem dat maar niets.

"Zijn er dan kolonisten in de Gazastrook?"

Niet meer, nee. Je verzetten tegen bezetting werkt blijkbaar wel.

op 04 03 2008 at 15:00 schreef Peter:

God, God, gooi ze een Palestijnse kluif toe en ze duiken er als hongerige honden op.

Enjoy! Hou het netjes, ik zal me buiten de discussie houden. Ik vertrouw erop dat jullie niks onwettigs doen.

op 04 03 2008 at 15:42 schreef daniel:

Goh, ik heb de afgelopen drie jaar toch regelmatig gelezen dat Israel weer een paar Gazanen om zeep geholpen had, een huis had gebombardeerd, de electriciteit afgesloten had

Ja maar dat was allemaal niet buitenproportioneel en alleen extreem buitenproportionele geweld kan een einde maken een dit soort beschietingen. Zolang je proportioneel reageerd dans je het dansje mee, verlaag je je geweldsniveau tot het niveau van de ander en dat kan zo eeuwig doorgaan.

Da’s niet de bedoeling, want het bombarderen van steden is een onacceptabele provocatie en het feit dat Israel dat al 3 jaar lang accepteerd is een beetje ziek.

Nu is er dus een klein beginnetje gemaakt, maar er moet nog veel meer komen. Misschien dat Gaza zelfs heroverd moet worden.

Niet meer, nee. Je verzetten tegen bezetting werkt blijkbaar wel.

Maar dan kun je dus ook niet schrijven dat het niet meer afvuren van Kassam raketten betekend dat de Palestijnen hun land, wijngaarden en huizen moeten overdragen aan kolonisten.

op 04 03 2008 at 16:33 schreef barry:

Quizvraag: hoeveel Palestijnen zijn er sinds het uitbreken van de eerste intifada in 1987 omgekomen? Ook interessant is het percentage zelfmoordterroristen onder de gesneuvelden.
Laatst hoorde ik dat er 60 vrouwelijke zelfmoordterroristen zijn omgekomen sinds het begin van de tweede intifada.

op 04 03 2008 at 17:35 schreef DvR:

En hoeveel slachtoffers hadden die aan Joodse zijde gemaakt, Barry?

op 04 03 2008 at 19:00 schreef daniel:

Out of the top of my head….

Eerste Intifada 87-92: 1200 Palestijnen, 65 Israeli’s.

Vredesprocess 93-00: 750 Palestijnen, 250 Israeli’s.

Tweede Intifada 00-05 (?) 4500 Palestijnen, 1200 Israeli’s.

Vanaf September 2000 tot en met 2006 hebben Palestijnen 150 zelfmoordaanslagen uitgevoerd, die aan 550 Israeli’s het leven hebben gekost.

Er zijn periodes geweest, zoals de jaren zestig en de jaren tachtig waar in 10 jaar nog geen 200 Israelische burgers door terrorisme om het leven kwamen. Als de hoeveelheid slachtoffers zich na het tekenen van een vredesverdrag steeds maar weer vermenigvuldigd als gevolg van Palestijnse zelfbeschikking, is het niet zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat ‘vrede’ gewoon een heel mooi woord is voor ‘oorlog’.

op 04 03 2008 at 22:25 schreef barry:

Volgens de israelische mensenrechten organisatie B’Tselem zijn er tijdens de eerste intifada 1549 Palestijnen omgekomen. Dat is een stuk hoger dan de tabel die zij daarvoor enkele jaren geleden hanteerden. Volgens dezelfde organisatie zijn er in die periode 421 Israeliërs omgekomen.

Sinds het begin van de tweede intifada tot 31 januari 2008 zijn er volgens B’tselem 5103 Palestijnen omgekomen, waaronder 575 Palestijnen die tijdens onderlinge gevechten zijn omgekomen. Over liquidaties met mogelijke collaborateurs wordt geen melding gemaakt.

De Rode halve Maan kwam sinds het uitbreken van de tweede intifadah tot 31 december 2007 tot 4675 gesneuvelden.
De cijfers van de Osloperiode zijn mij niet bekend. Maar op basis van deze bronnen die er vermoedelijk enig belang bij hebben om het cijfer zo hoog mogelijk bij te stellen, zou je kunnen beweren dat er sinds 1987 maximaal 7000 Palestijnen zijn omgekomen.

In Noord Ierland zijn tussen 1969 en 2001 3525 personen omgekomen.
In Turkije zijn er tijdens de strijd tegen de PKK in de jaren negentig 30.000 terroristen omgekomen zoals de Turken het eufemistisch noemden.
Over het aantal slachtoffers in Irak sinds de Amerikaanse inval zijn de meningen zeer verdeeld met marges van 90%
De laagste schattingen aan omgekomen burgers zijn tegen de 90.000

op 04 03 2008 at 22:29 schreef Lagonda:

Die dode Palestijnen, is dat inclusief zelfmoordenaars? Want die tellen niet, vind ik.

op 04 03 2008 at 22:49 schreef philippine:

Ik kan wel merken dat niemand "Het Madagascar Plan" heeft gelezen, Hans Jansen, niet de arabist. Een beter boek over het sjaggeren met joden bestaat gewoon niet.

op 04 03 2008 at 22:59 schreef barry:

Ik denk wel dat die er bij geteld zijn, zeker door de Rode Halve Maan. Zij worden immers beschouwd als martelaren.
Daniel heeft het over 150 zelfmoordaanslagen. Maar vaak opereerden zij met hun tweeën. Zoals de laatste twee in Beer Sheva. Ik heb geen cijfers kunnen vinden over het aantal zelfmoordenaars die zich hebben laten opblazen.

op 05 03 2008 at 11:07 schreef Peter:

Ik wil ook martelaar worden voor de Palestijnse zaak:

"ssssmokin
(foto: Anja Meulenbelt)

Ik wil naar Palestina. Vandaag nog. Dansen met Spritzie en Fritzie of hoe heten ze.

op 05 03 2008 at 11:16 schreef barry:

(reactie op fotootje)
Inderdaad, net het getto in Warchau.

op 05 03 2008 at 12:34 schreef Lagonda:

Nah, even op de link geklikt. Wat een vrolijke boel daar in Gaza. Snap niet waar ze zich druk over maken.

op 05 03 2008 at 12:42 schreef Hosseyn:

Thanatos en Eros, Lagonda. Het uitgaansleven in Sarajewo was ook dolle pret al moest je eerst gebukt door sniper alley en op het hoogtepunt van de Zwarte Dood lagen de overlevenden massaal te neuken tussen de lijkenstapels op de Eruopese kerkhoven.

op 05 03 2008 at 12:45 schreef daniel:

Leuke dames.

Maar je krijgt ze pas als je dood bent (en dat is volgens mij toch echt net te laat). Bovendien krijg je dan geen echte vrouwen, maar speciale wezens die nadat ze ontmaagd zijn vanzelf weer maagd worden. Lijkt me een pijnlijke en bloederige bezigheid en aangezien je dan zelf ook maar een klompje vlees bent best wel een zooitje.

op 05 03 2008 at 12:46 schreef Peter:

Zeg Daniel, jij pervert, ik wil alleen maar met ze dansen.

op 05 03 2008 at 12:53 schreef daniel:

Dansen gaat een beetje lastig als martelaar.

op 05 03 2008 at 12:56 schreef Peter:

Daar moet je een beetje sjoemelen.

Als ik Palestijn was, liet ik Thanatos mooi voor wat-ie is (een Marvel-superschurk, toch?) en ging ik de hele dag achter de vrouwen aan.

Om het leven met ze te vieren, uiteraard. Niet om ze te manen een hoofddoek om te doen.

op 05 03 2008 at 13:00 schreef Hosseyn:

Het verbaast mij iedere keer weer hoeveel van de menselijke cultuur wordt geannexeerd door Marvel Comix. Daar kan Disney nog een puntje aan zuigen.

op 05 03 2008 at 13:13 schreef Peter:

Zo is dat. Alles wat ik weet van de Noorse godenmythologie, de Griekse, de Keltische, van quantum-mechanica, van astronomie, van de kaballah, van occultisme, van de hele wereldgeschiedenis is begonnen met het lezen van een Marvel Comic.

op 05 03 2008 at 13:38 schreef Hosseyn:

Je ziet het ook aan kinderen die veel tv kijken. Door al die japanse shit krijgen ze ongemerkt een hoop wetenschap binnen. Als ik tegen mijn kids zeg dat ik het moeilijk vind mij te verplaatsen in de emoties van een pannenspons, dan roepen ze in koor: "Spongebob is een zeespons!. Ach ja, en dan treft mij een onmiddelijke identificatie met de protagonist van deze sympathieke serie.

op 05 03 2008 at 13:43 schreef Peter:

Ik voel meer mee met die eekhoorn met die duikershelm op.

op 05 03 2008 at 13:44 schreef Peter:

Spongebob is trouwens geen Japanse, maar Amerikaanse shit.

op 05 03 2008 at 14:40 schreef Hosseyn:

Ja weet ik ook wel – ik spring een beetje van hak op tak.

op 05 03 2008 at 14:57 schreef Shiron:

Loor,

Ik roep ook met Israel mee en HARD!

De wereld zou zogenaamd wakker geschud zijn na het verschrikkelijke 11 september en alert zijn voor terrorisme.
Nu komt het bestrijden van terrorisme elke dag aan bod in het nieuws en lijkt de wereld met niets anders bezig te zijn.
Israel heeft daarvoor ALLEEN MAAR te maken gehad met terrorisme en niemand die ernaar omkeek.

Maar als Israel zich moet verdedigen tegen terroristen, die hun hoofdkwartieren tussen de huizen van onschuldige burgers van eigen volk vestigen, dan krijgen ze niet alleen commentaar, maar ook nog eens een Libanon-tribunaal!

Want inderdaad, Israel had zich nooit zo mogen verdedigen en Israel had nooit mogen vechten voor o.a. de drie jonge soldaten die gegijzeld waren: Gilad Shalit, Ehud Goldwasser en Eldad Regev die nooit zijn terug gekomen en die we absoluut niet mogen vergeten!!

En Belgie mag al helemaal niet als hardste roepen om de ”misdaden die Israel heeft begaan”, want dat land heeft ook een hele mooie geschiedenis als het gaat om het ”schenden van mensenrechten”.

De wereld draait inderdaad helemaal door.

En Nederland…. ons naieve Nederland, waar we met zijn allen zo graag wonen. Dat heeft geen idee wat er zich allemaal afspeelt in de wereld. Geen idee wat er afspeelt in Nederland. Terrorisme is zich aan het verspreiden en ontwikkelen, overal in Nederland. We worden uitgelachen, omdat ze voor ons neus bezig zijn en we niets door hebben.

Nederland zal vrees ik een keer heel hard wakker geschud worden en dan zullen we niet weten wat ons overkomt.
Ze zijn inmiddels al onze Nederlandse vlag aan het verbranden…

Maar misschien als je het zelf van dichtbij meemaakt, en weet hoe het voelt om continue aangevallen te worden (want wij kunnen rustig in Amsterdam rondlopen zonder dat er elke dag een raket op ons afgevuurd wordt). Dan pas kun je je voorstellen hoe Israel zich voelt en hoe het voelt om op ZO EEN VERSCHRIKKELIJK MOMENT de HELE WERELD tegen je te hebben.

Shiron

op 05 03 2008 at 15:51 schreef Wichard:

Ojee, die Shiron is wel een hele fanatieke zeg. Als het een Arabier was zou hij zich opblazen denk ik.

op 05 03 2008 at 16:01 schreef daniel:

Als het een Arabier was zou hij zich opblazen denk ik.

Eigenlijk wel jammer dat niet-Arabieren zich niet opblazen. Shiron, het ziet er naar uit dat je je boos maakt. Tja, daar verdien je geen respect of begrip mee. Wat je eens moet proberen is om een paar onschuldige mensen te vermoorden en dan te zeggen dat je het deed uit wanhoop.

Moet je zien hoe snel Wichard begrip en respect voor je krijgt.

op 05 03 2008 at 17:27 schreef Tjerk:

Het valt me wel op dat er nu al twee apologeten voor het zionisme lopen te jammeren dat de wereld wegkijkt wanneer weerloos Israel letterlijk de grond onder haar voeten vandaan wordt geschoten, terwijl ze woedend over Israel valt als ze wat terugdoet.

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is er niemand die Israel een strobreed in de weg legt bij haar acties in Gaza, of voor 25 miljard gaten blazen in Libanons infrastructuur.

Veel meer dan een ‘Nou, nou…’ hoor ik althans niet. En dat is logisch want zolang de VS Israel de hand boven het hoofd houdt is er niets wat iemand er aan kan doen.

Het hypocriete Europa niet, het opportunistische Rusland niet, de zalvende VN niet en de roodaanlopende Arabische heersers al helemaal niet.

Want Israel heeft het meest moderne leger van het hele Midden-Oosten. Dus houd eens op met dat gejammer.

De machteloze partij in dit geheel zijn de Palestijnen.

En daar is Shiron nog hypocriet over ook. Pakken die militanten burgers, dan zijn het bloeddorstige terroristen, pakken ze militairen dan zijn het .. bloeddorstige terroristen. Je roept ‘Moord’ en ‘Brand’ over de gijzeling van drie Israelische soldaten, maar verzwijgt de gevangenschap van honderden Palestijnen, inclusief kinderen, plus het gegeven dat de Palestijnen willen ruilen.

Wil je het gedrag van die Palestijnen begrijpen, dan kun je niet om de bezetting en de massale landroof van 1948 heen.

op 05 03 2008 at 17:36 schreef Tjerk:

Lagonda: "Wat een vrolijke boel daar in Gaza. Snap niet waar ze zich druk over maken."

Anja: "Nu wordt het echt een feestje. Mijn Khaled heeft bedacht dat de dochter die overstuur is de ellende er maar uit moet dansen, heeft een scheut van zijn geheime voorraad drank in haar cola gedaan, en port mij op: dansen. Okee. En dan dansen de meiden ook, de een na de ander, terwijl Walid fungeert als dj. Tot ze niet meer kunnen."

Ik mag die Khaled wel.

"Het uitgaansleven in Sarajewo was ook dolle pret al moest je eerst gebukt door sniper alley"

Terzijde: dit is niet het uitgaansleven. Dit is blijkbaar bij Meulenbelts echtgenoot thuis.

En dan vraag ik me af ‘Waar doet ‘ie dat van?’

Wie betaalt hem allemaal – en hoeveel? – om wat voor ze te regelen?

op 05 03 2008 at 17:58 schreef Loor:

"Je roept ‘Moord’ en ‘Brand’ over de gijzeling van drie Israelische soldaten, maar verzwijgt de gevangenschap van honderden Palestijnen, inclusief kinderen, plus het gegeven dat de Palestijnen willen ruilen."

Je vergelijkt appels en peren. Again. Palestijnen willen terroristen ruilen tegen soldaten. Gek hè, dat Israël daar niets voor voelt. Dat de Palestijnen hun kinderen gebruiken als pionnen in hun macabere spel, valt alleen de Palestijnen aan te rekenen. En dat jij Israël als de Grote
Agressor ziet, is iedereen allang duidelijk.

En Tjerk, veel meer dan een ‘Nou, nou…’ hoor je niet?? Alleen jouw ‘Nou, nou…’ is al oorverdovend genoeg. Tel daar de ‘Nou, nou…’ van EAJG, Meulenbelt, Van Agt en Duisenberg bij op en je hebt een aardverschuiving die zijn weerga niet kent. Ga toch fietsen.

op 05 03 2008 at 19:50 schreef daniel:

Het valt me wel op dat er nu al twee apologeten voor het zionisme lopen te jammeren

Het heeft niets te maken met zionisme, het gaat om wat er gebeurd als iemand zich verdedigd tegen terreur. Of dat nou Israel is wat een einde wil maken aan Palestijnse raket beschietingen, Colombia wat de FARC wil aanpakken of Germaine C die haar tasje terug wil.

Alle drie hebben ze te maken met een realiteit waarin de wet, locaal of internationaal, in dienst staat van de terroristen. Het spreekt voor zich dat misdadigers zich niet aan de wet houden, iedereen weet dat. Maar staten en beschaafde burgers, behoren dat wel te doen.

Daar er echter niemand is die de wet voor ze handhaaft -geen VN die een einde maakt aan Palestijnse raketbeschietingen, geen politie die in staat is tasjesrovers achter de tralies te houden- hebben ze daarom twee keuzes:

Of ze laten zich beroven, of ze verdedigen zichzelf en overtreden daarmee de wet.

Daar Westerse landen in de openbaarheid opereren kunnen ze daarom voor de rechter worden gesleept. Dit in tegenstelling tot terroristen die clandestien blijven en dus buitenschot blijven. Natuurlijk vechten landen wel eens in het geheim, maar we hebben het hier over grote militaire acties.

Het gevolg hiervan is dat Islamitische terreur organisaties vanuit Libanon of Gaza ongestraft raketten op Israel kunnen afvuren, maar het een overtreding is van het Internationaal Recht als Israel terugschiet.

Het eigenaardige feit doet zich namelijk voor dat artikel 51 van het VN handvest, het recht op zelfverdediging, alleen geldig is als je aangevallen wordt door een ander land. Althans, zo oordeelde het VN gerechtshof in Den Haag.

Als dat andere land een NGO, een niet gouvermentale organisatie, vanuit het eigen grondgebied Israel, de VS of Colombia laat aanvallen, is dat voor het Internatinaal Recht een onzichtbaar vergrijp.

Dat betekend dat de regels in dienst staan van de misdadigers.

op 05 03 2008 at 20:02 schreef Loor:

Daniel, leerzaam, dank.

op 05 03 2008 at 20:16 schreef philippine:

Tjerk, zionisme is verre te verkiezen boven een heel klein sneetje in een clitoris, iets wat u eigenlijk helemaal niet zo erg vindt, las ik, een tijdje geleden.

op 05 03 2008 at 20:34 schreef arend:

@Tjerk,

Moslims hebben het in Israël beter dan in de omringende moslimlanden, waar komt dan toch die haat tegen Israël vandaan?
http://www.youtube.com/watch?v=ZL0C2QvqIlo&feature=related

Moslimextremisten waar ook ter wereld haten de joden, niet hun eigen dictators. In sommige landen bevechten ze de christenen, in andere landen bevechten ze de boeddisten, desnoods bevechten ze elkaar.
En in Israël bevechten ze dus de joden èn elkaar. Dat is nou jihad, en dat heeft niks met Israël te maken.

op 05 03 2008 at 21:01 schreef Lagonda:

"…ik wil alleen maar met ze dansen."

Jack Nicholson zou zeggen: wrong verb.

op 05 03 2008 at 21:02 schreef Loor:

Arend, het filmpje is schokkend, ook al is de inhoud ervan geen nieuws voor mij. Het blijft lastig om hoopvol naar de toekomst te kijken op deze manier.

Philippine, van Tjerks onschuldige sneetje in de clitoris krijg ik nog altijd kippenvel. Dat het in het hoofd van de man opkomt, nou ja. Maar dat het uiteindelijk zijn strot verlaat…heel alarmerend.

op 05 03 2008 at 21:51 schreef DvR:

van Tjerks onschuldige sneetje in de clitoris krijg ik nog altijd kippenvel.

Pfft. Zo’n onder verdoving aangebracht minuscuul schrammetje dat de volgende dag alweer geheeld is stelt niks voor. Nee, dan de peilloze wreedheid van Hassnae: Die liet hier vorige week nog een heel leger bloggers hun eigen voorhuid afscheuren!

op 05 03 2008 at 22:28 schreef Tjerk:

"Again. Palestijnen willen terroristen ruilen tegen soldaten. Gek hè, dat Israël daar niets voor voelt. Dat de Palestijnen hun kinderen gebruiken als pionnen in hun macabere spel, valt alleen de Palestijnen aan te rekenen."

Alsof die bezetting niet in stand wordt gehouden met terreur. Maar da’s allemaal alleen maar ‘reactie’ van de zijde van Israël, natuurlijk.

Stenengooiende kinderen, die gevangengezet en vervolgens vernederd en mishandeld worden, om dan voor een militair tribuneel te verschijnen. – jaja.. ’t zijn beesten, die Palestijnen, dat zij hun kinderen dat aandoen.

"Alleen jouw ‘Nou, nou…’ is al oorverdovend genoeg. Tel daar de ‘Nou, nou…’ van EAJG, Meulenbelt, Van Agt en Duisenberg bij op en je hebt een aardverschuiving die zijn weerga niet kent.

Tjerk + EAJG + de drie van Breda. Ja, nee, dat maakt echt een verschil in de publieke opinie (laat staan de politieke realiteit). Pas maar op, als we te hard hoesten wordt Israël nog verzwolgen door de aarde, als eens Korach en diens aanhang!

Ben je nu zo het contact met de realiteit kwijt? Is het een soort chronische afwijking, dat je Israël niet anders kunt zien dan als weerloos slachtoffer? Leven wij eigenijk wel in dezelfde wereld, want jij ziet echt hele andere dingen gebeuren dan ik, blijkbaar.

‘Wereld wordt wakker! We zijn omringd door een overmacht die elk moment binnen kan vallen, en ze haten ons!’

Laatste keer dat ik keek kon Israël nog gewoon Libanon binnenvallen en er voor 25 miljard platbombarderen, zonder dat er sancties werden opgelegd, en zonder dat Arabische buren ze een strobreed in de weglegden.

Zullen we even vergelijken wie ook al weer van wie land had geroofd? Wie er meer burgers aan de andere kant heeft gedood, wie er meer leden van de andere kant in ‘administratieve detentie’ heeft gezet, waarin mensen via foltering bekentenissen worden ontlokt. Wie er wie uit z’n huizen pest. Wie er meer huizen heeft vernietigd. Wie de olijfgaarden van wie heeft verwoest. Wie er ook al weer bij wie vergunning moet vragen om z’n buurdorp te bezoeken. En dat lijstje gaat nog wel even door.

Dus (a) waar denk je dat die haat van de buren vandaan komt?; (b) hoe kom je erbij dat Israël de onderliggende partij is, die zwaar gehandicapt wordt door de regeltjes van de Israelvijandige ‘wereld’?

Het IDF heeft net 120 Palestijnen een snelcursus stoppen met roken gegeven, en er klinkt niet meer dan wat kuchjes van linksmensen zoals ik.

Zelfs geen tikje op de pols.

P.S Als je al rilt bij de gedachte van een sneetje in de clitoris zou je eens een besnijdenis moeten zien waarbij de hele boel, clitoris, schaamlippen en al werd weggesneden. Dat is nog veel smakelijker namelijk en als ik dat kan voorkomen door een ritueel sneetje toe te staan, so be it. Naar de hel met principes, het gaat erom wat je concreet aan geluk bewerkt en lijden voorkomt.

op 05 03 2008 at 22:32 schreef Sjonnie:

Het internationale recht aan de kant van de Palestijnen, het Israelische recht aan de kant van de bezetters. Het recht met de meeste tanks heeft voorlopig gewonnen.

op 05 03 2008 at 23:18 schreef Loor:

"want jij ziet echt hele andere dingen gebeuren dan ik, blijkbaar."

Is dit je newsflash voor vandaag, Tjerk?

"Als je al rilt bij de gedachte van een sneetje in de clitoris zou je eens een besnijdenis moeten zien waarbij de hele boel, clitoris, schaamlippen en al werd weggesneden. Dat is nog veel smakelijker namelijk en als ik dat kan voorkomen door een ritueel sneetje toe te staan, so be it."

Als JIJ dat kunt voorkomen??? Ach en wee… Grootheidswaanzin. Ook dat nog.

op 06 03 2008 at 08:07 schreef filantroop:

“Laatste keer dat ik keek kon Israël nog gewoon Libanon binnenvallen en er voor 25 miljard platbombarderen, zonder dat er sancties werden opgelegd, en zonder dat Arabische buren ze een strobreed in de weglegden”

Geen Katoesja’s gezien? Merkwaardig.

Trouwens, dat de Arabische landen niet even in conclaaf aan Israël gingen knagen kon wel eens verband houden met het feit dat niet iedereen daar genegen is Syrië en/of Iran tegemoet te komen, en waarschijnlijk ook geen behoefte voelden opwellen voor een wereldbrand door een door Syrië en Iran gesteunde boevenbende een handje te helpen. Bovendien hebben ze het zelf nogal druk de eigen boevenbendes in te tomen.
25 miljard? Zo smaakvol ingericht zag het land er niet meer uit nadat moslimterreur een miljoen maronieten het land uitwerkte, en men hier en daar flink aan het herdesignen geslagen was.

Op de keper beschouwd is het waar dat Israël niet de onderliggende partij is. Maar waarschijnlijk valt dat niet aan Israël te verwijten, maar aan de disharmonie in de islamitische habitat, waar iedereen het met iedereen aan de stok heeft. Maar goed ook voor Israël, en de binnen Israël levende Arabieren, die nergens zo veilig zijn als in dat land. Tenzij er natuurlijk weer eens een Arabische terreuraanslag komt.
Maar ja, als ik het wel begrepen heb, krijgt Israël meer waardering toebedeeld als het land de katoesja’s en kassams gastvrij tegemoet blijft zien. Israël als grootste SM-studio van de wereld? Lijkt me maar beter van niet.

op 06 03 2008 at 09:35 schreef Hosseyn:

van Tjerks onschuldige sneetje in de clitoris krijg ik nog altijd kippenvel.

@Loor – ik word daar ook een beetje koud van, maar ik vraag mij wel af waarom mannenbesnijdenis dan altijd volledig volkomen OK is. Het mag dan in een ver verleden bij woestijnculturen een preventieve functie hebben gehad; vandaag de dag is het vooral – zo schijnt het althans mij toe – een akelige en onnodige verminking.

op 06 03 2008 at 09:36 schreef Loor:

Filantroop, natuurlijk heeft Tjerk die katoesja’s niet gezien. Net als dat hij ‘echt hele andere dingen ziet gebeuren’ dan de meeste nuchter denkenden onder ons. Hij is selectief doof en blind. By choice. En hij denkt gevaarlijk, met zijn pleidooi voor het onschuldige sneetje in de clitoris van moslimmeisjes. En ik mag daar als vrouw niet van gruwelen (‘rillen’). God verhoede dat een vrouw onder zijn invloed komt te staan.

op 06 03 2008 at 09:44 schreef Loor:

Hos, ik ken echt geen enkele besneden man die er problemen mee heeft. Integendeel. Ze zijn nogal fier op hun smaakvol ogende lid en het uithoudingsvermogen ervan. Op het vermoeiende af, zou ik bijna zeggen.

op 06 03 2008 at 09:54 schreef Hosseyn:

Tja de druiven zijn zuur. Ik heb wel anders gehoord, ook dat het als nogal traumatisch ervaren werd. Voor de laat-besnedenen. En dan heb ik nog een ex-zwager die zich liet besnijden en bekeren omdat hij een moslima trouwde. Na twee jaar weg moslima, hij heeft nu al vijftien jaar rechtzaken en gedonder, maar het meest betreurt hij zijn verloren voorhuid.

Voor de meeste mensen geldt waarschijnlijk dat ze niet missen wat ze nooit hebben gekend. Zelf denk ik dat alles aan het lichaam een functie heeft.

Maar kom, even de wetenschap aan het woord gelaten:

Until recently the structure and function of the prepuce have not been known. Now its important function as a major source of erogenous sensation on the penis has been recognised. Not only is the circumcised man deprived of this sensation, but also his glans becomes thickened and insensitive. The reader may be puzzled why this was not known before. Males are nearly always circumcised in childhood, and so they pass through all their sexually active years with a circumcised penis and therefore have no concept of what normal feeling is. Furthermore, men do not generally discuss their erotic experiences in great detail with one another, assuming that all share the same experiences.

In North America many circumcised men are now becoming aware of their mutilation and the harm that this has done them, and some are starting to seek methods of replacing the lost prepuce. This can be achieved surgically, and a number of operations are described in the literature 21,22,. Foreskin restoration can also be achieved by nonsurgical tissue expansion techniques, described by Bigelow 7. Men who have restored their prepuce describe remarkable improvement in the erogenous sensitivity of the glans and satisfactory restoration of the interaction between the prepuce and the glans, together with a discovery of the gliding action of slack skin on the shaft, which they will not have known before. Even though the unique structure of the inner lining of the prepuce can never be recreated, such men report satisfaction with the results of foreskin restoration.

In view of this knowledge, it is time the medical profession reviewed the indications for circumcision. There is no excuse for amputating normal prepuces that are merely slow to separate. Where genuine phimosis has occurred, consideration should be given to conservative surgery, such as preputioplasty. Doctors should consider carefully before demanding the sacrifice of the most sensitive part of the penis, particularly when, as is often the case, the patient is a child not old enough to understand what is being done.

op 06 03 2008 at 09:56 schreef Hosseyn:

BRITISH JOURNAL OF SEXUAL MEDICINE: Pages 6-8,
September/October 1994.

Er stond jaren geleden een grote fotoreportage op het web van een man die zijn eigen voorhuidreconstructie op de voet volgde, in alles stadia.

op 06 03 2008 at 10:26 schreef Loor:

Ja Hos, volwassen mannen die er voor kiezen om zich te laten besnijden omdat ze met een moslima of (traditionele of orthodoxe) jodin trouwen, hebben het vermogen daar goed over na te denken en een bewuste keuze te maken. En moeten niet gaan zitten jammeren achteraf, want er zijn geen garanties als het op het huwelijk aankomt. Ook moslima’s en jodinnen verdwijnen wel eens van het toneel.

Maar nogmaals: ik ken alleen maar blij besneden heerschappen. Bovendien is die discussie hier volgens mij al eens uitgebreid gevoerd.

Waar het mij om gaat is dat een Tjerk zegt dat HIJ iets kan voorkomen middels een sneetje in de clitoris. Het verbaast me dat niemand daar echt aanstoot aan neemt.

op 06 03 2008 at 10:30 schreef Hosseyn:

Ik wel, Loor. Maar jij had toch al op Tjerk gereageerd? Voor mij is genitale verminking genitale verminking, maar als die discussie hier al is gevoerd hoeft het niet nog eens. Ik begrijp ook dat jij daar niet op zit te wachten.

Wat die volwassen mannen betreft, dat is natuurlijk ook zo. En die ex-zwager-in-spé heeft hoe dan ook een rijk en uitbundig seksleven, met of zonder. Dus moet niet zeuren.

op 06 03 2008 at 10:35 schreef filantroop:

We moeten een klein sneetje met een glasscherf door een bejaarde bedoeïendame met de ziekte van Parkinson ook weer niet overdrijven, Loor.

op 06 03 2008 at 11:00 schreef daniel:

Tjerk

Alsof die bezetting niet in stand wordt gehouden met terreur

Niemand ontkent hier dat de bezetting in stand wordt gehouden met terreur. Immers hebben we allemaal kunnen zien hoe Israel zich terug getrokken heeft uit de Gaza strook en door terreur de Gaza strook weer in wordt gezogen. Het is bovendien de dreiging van terreur waarom Israel niet uit de Westbank weg kan, ondanks het feit dat de Israelische regering dat graag wil.

’t zijn beesten, die Palestijnen, dat zij hun kinderen dat aandoen.

The inscription reads: “Hamas calls upon on [the Palestinian] public to come
to the house of Abu al-Hatal in al-Sha’af [neighborhood] to act
as human shields” (Al-Aqsa TV, March 1).

Als de Israeli’s zulke vreselijke moordenaars zijn, hoe komt het dat de Palestijnse TV de bevolking oproept om te fungeren als menselijk schild?

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de Koerden die techniek toepasten. "Hm", zouden de Turken zeggen. "Nice juicy target!"

Pas maar op, als we te hard hoesten wordt Israël nog verzwolgen door de aarde

Men weet inderdaad dat de Israeli’s vanwege hun verleden byzonder gevoelig zijn voor bepaalde beschuldigingen. Het gevolg hiervan is dat Israel niet hetgeen doet wat het zou moeten doen. De vraag is alleen waarom de Israeli’s daar nog gevoelig voor zijn. Want wat is nou belangrijker, in de smaak vallen bij het westen of je vijanden verslaan?

Ik denk dat het komt omdat ze in Israel niet weten -misschien heeft 9/11 daar verandering in gebracht- hoe ziek het westen is. Met uitzondering van de VS, kiest het westen over het algemeen partij voor haar vijanden. In het klein komen we terug bij het verhaal van Germaine C, in het groot denk ik dan aan de massale steunbetuigingen aan Saddam Hoessein vlak voor de Amerikaanse invasie.

Het is best logisch dat in een conflict tussen Israel en niet westerse volken/landen/NGO’s de westerse publieke opinie neigt om de kant te kiezen van Israel’s vijanden. Dat zijn namelijk ook onze vijanden en die moeten we blijkbaar steunen. Neem bijvoorbeeld maar de SP met haar ‘steun Afghanistan, stop de oorlog’ campagne.

De joden denken dat het komt door antisemitisme, en dat is misschien bij sommige mensen het geval. Maar het is meer een kwestie van zelfmoord. Het westen kan niet vernietigd worden zonder dat Amerika op de knieen wordt gedwongen en Israel is Amerika’s bondgenoot en tegelijkertijd een zwakke schakel.

dat je Israël niet anders kunt zien dan als weerloos slachtoffer?

Feit is dat er sinds 1993 sprake is van een vredesprocess, waarin land zou worden geruild voor vrede. Het resultaat was echter land voor oorlog, en als je dan van links hoort ‘ja nou en, de Palestijnen moeten zich verdedigen’ dan vraag je je af waar we in hemelsnaam mee bezig zijn.

We worden in feite enorm genaaid.

Laatste keer dat ik keek kon Israël nog gewoon Libanon binnenvallen en er voor 25 miljard platbombarderen

Ja dat was inderdaad een uitzonderlijke situatie, waarin goed te zien was hoe gevoelig Israel is voor kritiek. Als gevolg van die kritiek verloor het de oorlog. De Israeli’s durven geen slachtoffers te maken, maar het bombarderen van lege gebouwen maakt natuurlijk geen indruk op Hezbollah.

Zullen we even vergelijken wie ook al weer van wie land had geroofd?

De VN heeft in 1947 een aanbeveling gedaan om Palestina te verdelen. Dat heeft de VN gedaan uit erkenning van het feit dat Palestina van de joden is, dit in overeenstemming van het Britse mandaat.

Het is natuurlijk niet aan anderen om voor de joden te beslissen dat hun land hun land is, dat maken de joden zelf wel uit. Netzoals de Palestijnen overigens. En daarom hebben we een conflict.

Resolutie 242 roept op om land te ruilen voor vrede, niet voor oorlog. Verder stelt 242 vast dat Israel veilige grenzen behoort te hebben. Dat is een process wat nu gaande is. Meer Palestijns terrorisme, betekend minder land om te ruilen voor vrede, want de grenzen moeten namelijk wel veilig zijn. Bovendien zijn de Palestijnen niet van plan om vreedzaam met Israel samen te leven, dus hoe meer land Israel opgeeft hoe minder veilig de grenzen zijn. Dan wordt het lastig om 242 uit te voeren.

Aan de andere kant hebben de Palestijnen het recht om voor zichzelf op te komen, de vraag is alleen of ze het snugger aanpakken. Ik denk het niet, maar tegelijkertijd denk ik dat ze Israel meer in de kaart spelen met al die raketten en aanslagen dan dat ze er zelf wat aan hebben.

De Gaza strook is afgesloten van de rest van de wereld. Waarom? Omdat de Kassam raketten blijven komen. Is dat handig? Hebben de Palestijnen daar wat aan?

De Westbank is opgedeeld in allerlei kleine stukjes met bypassroads omdat joden hun leven niet zeker zijn als ze op dezelfde wegen rijden als Palestijnen. Is dat handig? Hebben de Palestijnen daar wat aan?

Verder loopt er een flinke muur -helaas is het voor 90% een hek, maar een beetje wishful thinking mag soms- door de Westbank. Zo’n 30.000 Palestijnen zijn hierdoor afgesloten en voor de rest betekend het veel omrijden. Is dat handig? Hebben de Palestijnen daar wat aan?

Etc. Het enige wat de Palestijnen eraan hebben is dat het imago van Israel een deuk oploopt. Dat is erg fijn voor mensen die met de holocaust in hun maag zitten en voor wie het een opluchting is om joden als badguys te zien. Maar de Palestijnen zelf hebben daar niets aan.

Dus (a) waar denk je dat die haat van de buren vandaan komt?

De haat is ouder dan de bezetting. Maar als jouw logika klopt, dan zou bijvoorbeeld Avi Ohayon een terrorist moeten zijn.

Matan en Noam Ohayon werden samen met moeder Revital, door terroristen vermoord. Op het moment dat de terroristen hun huis binnen drongen was de moeder over de telefoon in gesprek met haar ex-man ,Avi.

Hij heeft alles over de telefoon gehoord.

Een van de jongens werd samen met z’n moeder doodgeschoten, de ander had zich onder z’n bed verstopt. Ik nodig je uit om te bedenken hoe het is om 4 of 5 jaar oud te zijn, enge mannen je kamer zien binnenkomen, zien hoe ze je broertje en je moeder vermoorden en dat je je dan vervolgens onder je bed verstopt. Dat moment.

"He surveyed the blood, a splintered door and bullet holes in the walls before collapsing at the sight of discarded pacifiers.

God help me, he wailed. A child with a pacifier, they killed a child with a pacifier"

Ik weet het niet, als je je kunt voorstellen dat iemand boos wordt als z’n huis wordt vernietigd of z’n familie omkomt bij een luchtbombardement, dan zou je dus ook moeten begrijpen waarom Avi Ohayon op een goeie dag een Palestijnse school binnenloopt en zich daar tot ontploffing brengt.

"My beauties, my beauties," weeps Avi. "Oh, his smell is still here. His pajamas. Oh, the smell. How I miss the smell. I miss them."

http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0301/22/lad.08.html

Als we het over hopeloos en wanhopig hebben, dan is de vader die over de telefoon heeft moeten horen hoe zijn kinderen werden vermoord wel het ultieme voorbeeld.

Toch is Avi Ohayon geen terrorist. Als het normaal is dat de Palestijnen zich ‘verzetten’ door kleine kinderen die zich onder hun bed verstoppen dood te schieten, dan is het dus niet normaal dat Avi Ohayon geen Palestijnen vermoord.

er klinkt niet meer dan wat kuchjes van linksmensen zoals ik

Ik denk dat het komt omdat jullie logika selfdefeating is.

op 06 03 2008 at 11:36 schreef DvR:

Loor en Hosseyn: in Nederlandse ziekenhuizen worden meisjes ‘besneden’ door een onder verdoving toegediend sneetje of prikje. Met deze bijna symbolische behandeling wordt voorkomen dat de kinderen door een oudtante in Somalië met een roestig mes gemarteld en verminkt worden.

op 06 03 2008 at 11:53 schreef Loor:

Ja DvR, dat is natuurlijk op een beschaafde manier kiezen voor de minste van twee kwaden. En het is godgeklaagd dat dit nodig is. Ik weet niet hoeveel therapeuten ik inmiddels versleten had als mijn ouders mij een dergelijke behandeling hadden laten ondergaan.

op 06 03 2008 at 11:54 schreef Hosseyn:

Als dit verder zonder gevolgen is, lijkt me dat dan toch een redelijk alternatief voor de oudtante in Somalië.

op 06 03 2008 at 11:55 schreef Hosseyn:

@Loor – zoals DVR het zegt klinkt het toch werkelijk niet als iets ingrijpends.

op 06 03 2008 at 11:57 schreef Hosseyn:

Het is godgeklaagd dat mensen zich überhaupt moeten laten onderwerpen aan godsdienstige rituelen die stammen uit de bronstijd.

op 06 03 2008 at 12:00 schreef Loor:

Hos, de gedachte erachter is krankzinnig. Dáár gaat het me om. En reken maar dat het een trauma kan veroorzaken, ook een ‘klein sneetje’. Godsamme zeg.

op 06 03 2008 at 12:03 schreef Loor:

Daniel, geen speld tussen te krijgen. Hulde voor je bijdragen.

op 06 03 2008 at 12:04 schreef Hosseyn:

Dat is toch precies wat ik zeg in mijn laatste posting? Maar jij meet wel met twee maten wanneer het over soortgelijke tradities gaat die toevallig mannen betreffen en toevallig ook bij het joodse volk gebruikelijk zijn.

Verder heb ik niet echt een idee wat de impact is van een ‘klein sneetje’ of een penile circumcisie.

op 06 03 2008 at 12:16 schreef filantroop:

Meen ik me goed te herinneren dat ziekhuizen er waren om ziekten, aandoeningen, misgeboorten etc. te bestrijden of te verhelpen, en niet om het tegenovergestelde te verrichten?
Bovendien schijnen hier nog steeds wachtlijsten te bestaan, zodat het prikken in clitorissen niet tot de urgente behandelingen gerekend kunnen worden.

Om te beantwoorden aan de wensen van alle gezindten zal wellicht in de toekomst in Nederlandse ziekenhuizen en onder toeziend oog van een geneesheer, een mildere variant van een rituele steniging plaats kunnen vinden.

Liever stel ik voor de liefhebbers van dit type exotica op eigen kosten begeleid door welwillende medewerkers van de RIAG te luchten in hun thuislanden.

op 06 03 2008 at 12:20 schreef Hosseyn:

@Filantroop – laten we dan ook de katholieken verbannen naar Vaticaanstad alwaar ze zich naar hartelust mogen overgeven aan hun sinds lang wellicht geritualiseerd kannibalisme.

op 06 03 2008 at 12:29 schreef Niek:

Meen ik me goed te herinneren dat ziekhuizen er waren om ziekten, aandoeningen, misgeboorten etc. te bestrijden of te verhelpen, en niet om het tegenovergestelde te verrichten?

Ze zijn er ook voor "luxe" behandelingen zoals veel schoonheidsoperaties.

Zo’n sneetje is natuurlijk kolder, maar het is nog altijd vele malen minder slecht dan een totale verminking. Als je deze mensen naar hun thuislanden verwijst, dan veroordeel je dus vele meisjes tot genitale verminking.

De wereld is slecht en allesbehalve perfect. We moeten dus ook niet streven naar perfectie, maar naar het zoeken naar oplossingen die het minste leed veroorzaken. De oplossing om "Liefhebbers van dit type exotica op eigen kosten begeleid door welwillende medewerkers van de RIAG te luchten in hun thuislanden." veroorzaakt niet minder leed, maar meer leed.

op 06 03 2008 at 12:41 schreef Hosseyn:

Het is in feite dezelfde discussie die Peter en Hafid voerden. Muftis die vooruitgang brengen met babysteps, vs. don’t follow leaders. De ethische vraag of eeuwige wereldvrede de moeite waard is als er een kind voor moet worden doodgemarteld. De keuze tussen principieel en pragmatisch; zelotisme of ‘schipperen’. Daar kun je eindeloos over doorpraten. Laat er geen misverstand over bestaan dat ik meisjesbesnijdenis, mét vrouwenhandel, beschouw als een van de grootste kwaden van onze maatschappij – en aan beide wordt erg weinig gedaan.

op 06 03 2008 at 12:54 schreef filantroop:

Sinds wanneer is een sneetje in de clitoris een luxe- of een schoonheidsbehandeling? Meestal hebben de dames de clitoris in de broek, dus de welstandscommissie zal er niet beter door gestemd raken. Tenzij de dames plechtig beloven hun clitoris voor iedereen zichtbaar te maken. In dat geval zal ik graag mijn naam als filantroop waarmaken.

De veronderstelling dat het sneetje in de clitoris kan vermijden dat vrouwen behoed zullen worden voor de glasscherfindustrie is nobel, maar impliceert slechts het toestaan van een beetje kwaad om erger kwaad te voorkomen. Misschien een beetje verkrachten toestaan dan?
Er zijn vast nog wel wat liefhebbers van voodoo hier te lande. Straks moeten we op de Dam nog toestaan dat er met bloedende kippen gezwaaid wordt om erger te voorkomen.

op 06 03 2008 at 12:57 schreef filantroop:

Je doelt met je kannibalisme op het orale verkeer tussen prelaten, Hosseyn? Bijten ze elkaars dinges er dan af?

op 06 03 2008 at 13:01 schreef filantroop:

Ach, je doelt op de hostie. Mij is wel eens verteld dat het lichaam van Jezus erin zit. Je zou er toch eentje tussen je tanden hebben en opeens op een ooglid kauwen.

op 06 03 2008 at 13:05 schreef Hosseyn:

Eerder die van de misdienaartjes Filantroop! Maar ik bedoel natuurlijk de hostie, ‘het lichaam van christus’. En wat dat betreft: ook weer zo’n verlossing van de mensheid door het doodmartelen van een mens.

Je hebt trouwens gelijk, dat het kwaad in stand blijft. Maar op individueel niveau is zo’n meisje achteraf misschien wel blij dat haar een totale infibulatie bespaard is gebleven.

op 06 03 2008 at 13:33 schreef DvR:

Goed, ik zal nog duidelijker zijn: Het gaat om een symbolische behandeling die alleen ten doel heeft de ouders tegenover hun gemeenschap het excuus te verschaffen, en zichzelf gerust te stellen, dat hun dochter het ritueel ondergaan heeft. Er wordt geen enkele permanente schade aangericht. Onder plaatselijke verdoving wordt er een minuscuul sneetje gemaakt of een prikje uitgedeeld dat een dag later alweer geheeld is. Er vloeien twee of drie druppels bloed en that’s it. Wie zijn vinger wel eens aan een A4tje gesneden heeft weet precies hoe traumatisch het is. De therapeuten kunnen thuisblijven.

op 06 03 2008 at 13:40 schreef Loor:

Hos, ik meet niet met twee maten. Vrouwenbesnijdenis staat voor ernstige onderdrukking. Een vrouw heeft binnen bepaalde islamitische kringen simpelweg niet het recht op seksueel genot. Bij mannenbesnijdenis spelen andere motieven. En natuurlijk zullen er een paar kerels huilen om hun voorhuid, maar die zijn hooguit op twee handen te tellen. En waarschijnlijk zitten daar hele andere frustraties achter.

Dat koste wat kost ‘iets’ gedaan moet worden aan de clitoris, dat het geslacht van een meisje niet intact mag blijven, is om te kotsen. En wie zegt me dat die meisjes niet alsnog een veel ernstiger vorm van besnijdenis moeten ondergaan?

op 06 03 2008 at 13:41 schreef Loor:

DvR, het is wel duidelijk dat jij GEEN clitoris bezit. Lees het stukje van Lagonda en doe er je voordeel mee.

op 06 03 2008 at 13:43 schreef Hosseyn:

Wat betreft de vrouwensbesnijdenis ben ik het met je eens. Over die mannenvoorhuid – ik weet het niet. De vrouw voor wie ik mijn voorhuid zou opofferen moet nog geboren worden, of beter gezegd: zij blijve beter ongeboren!

op 06 03 2008 at 13:45 schreef Hosseyn:

@Loor – ik bezit helaas ook geen clitoris dus kan er verder niet over oordelen. En jij bezit geen voorhuid, mag ik hopen…

op 06 03 2008 at 13:53 schreef daniel:

Je zou de echte verminking kunnen vervangen door een symbolische die net zo onschuldig is als de mannen besnijdenis. Maar het zit me niet lekker dat er aan de klitoris moet worden gezeten. We hakken er toch ook niet de eikel vanaf.

Het probleem is namelijk dat vrouwenbesnijdenis is ontstaan om vrouwen het sexuele plezier weg te nemen, en ik vertrouw de mensen die dit practiseren daarom eenvoudig niet. Om die reden denk ik dat je het hoe dan ook moet verbieden.

Moslims zelf geven daarvoor al de beste argumenten: Het staat niet in de Koran, en het is bovendien geen religeus maar een cultureel verschijnsel. Dus verbieden die hap.

Mannen besnijdenis is net een tikkie anders. Het is niet mogelijk joods te zijn en niet besneden. Besnijdenis verbieden betekend joden verbieden en dat is voor joden toch een beetje lastig om te accepteren.

op 06 03 2008 at 13:54 schreef Loor:

Hos, geen vrouw zou zoiets van je mogen vragen. Ren voor je leven, zou ik dan zeggen.

Maar pasgeboren baby’s hebben geen besef, al is het ritueel best vreselijk om mee te maken (als toeschouwer). Nogmaals, ik ken veel besneden mannen (klinkt zorgwekkender dan het is) en ik heb ze allemaal die ene prangende vraag gesteld. En ja hoor, daar kwamen de stoere verhalen alweer. En vooral veel hoongelach. Dus.

op 06 03 2008 at 13:56 schreef daniel:

Iedereen kent vast Godwins law

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law:

As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.

Wij komen vroeger of later altijd op besnijdenis uit.

Hoe zullen we die wetmatigheid noemen?

op 06 03 2008 at 13:59 schreef Hosseyn:

Ik geloof je. En het zou dan eerder die vrouw zijn, die voor haar leven moet rennen. Een ex van mij liet trouwens haar zoon (niet die van mij) besnijden omdat het hygiënisch zou zijn. Wat een kutargument; leer hem dan gewoon zijn pik te wassen.

Toen ik het had over een vrouw die nog geboren moest worden, besefte ik, born in the sixties, dat Marthijn dan wel eens een medestander in mij zou kunnen zien. Liever niet dus.

op 06 03 2008 at 14:01 schreef Hosseyn:

Daniel – ik kom altijd op schaamhaar uit. Het afscheren daarvan zie ik in feite als de lichtste vorm van besnijdenis maar daarom niet minder verwerpelijk.

op 06 03 2008 at 14:01 schreef daniel:

Ik kom lang niet zo vaak op schaamhaar uit als ik zou willen, eigenlijk.

op 06 03 2008 at 14:02 schreef Hosseyn:

Dan moet je niet achter die jonge meiden aanzitten.

op 06 03 2008 at 14:09 schreef Loor:

Nou Hos, misschien hebben jonge meiden tegenwoordig wel meer schaamhaar dan hun wat oudere seksegenoten. Nah, ik weet het wel zeker.

op 06 03 2008 at 14:12 schreef Hosseyn:

Mag ik je een intieme vraag stellen Loor?

op 06 03 2008 at 14:14 schreef filantroop:

Maar daar begint de morele chantage Hosseyn: een snee in de clitoris of anders…

Maar bovenal lijkt het me niet zo te zijn dat dochters met plezier hun benen spreiden voor een volslagen zinloze snee in de clitoris.

En wat ik ook niet goed begrijp is dat vluchtelingen uit Somalië (gastarbeiders lijken me er niet vandaan te komen) naar Somalië vluchten om er hun dochter te laten verminken.
Er wordt naar mijn gevoel toch al te vaak vakantie gehouden in een land dat men ontvluchtte.

Vrouwenbesnijdenis is overigens geen specifiek Somalische folklore, om dit misverstand te vermijden.

op 06 03 2008 at 14:17 schreef Hosseyn:

Okee, Filantroop. En dat van die vluchtelingen heb ik me ook altijd afgevraagd. Zogauw de status duidelijk is tweemaal per jaar op vakantie naar oudtante broodmes. Dat zijn geen broodje aap verhalen, dat is een feit.

op 06 03 2008 at 14:25 schreef Loor:

Hos, mijn leeftijd weet je al…

op 06 03 2008 at 14:28 schreef Hosseyn:

Daarom juist. Een hele opluchting.

op 06 03 2008 at 14:35 schreef Loor:

Hos, met dit antwoord ga ik er vanuit dat ik mij nog onder de jonge meiden mag scharen!

op 06 03 2008 at 14:42 schreef Hosseyn:

Dat natuurlijk sowieso. 1967 – toen had ik mijn eerste vriendinnetje al achter de rug. Maar ik vrees dat dit mijn opluchting wel wegvaagt.

op 06 03 2008 at 14:56 schreef Hosseyn:

Of, zoals Hillary Clinton vele jaren geleden al zei en binnenkort wellicht weer zal zeggen: "Read my lips, no more Bush…"

op 06 03 2008 at 15:01 schreef DvR:

Correctie! Ik heb verder zitten lezen en ook die meest minimale vorm van vrouwenbesnijdenis is tegenwoordig in Nederland verboden. Men poogt het verschijnsel van vrouwenbesnijdenis nu uit te bannen door het geven van voorlichting. Postbus 51 to the resue..

op 06 03 2008 at 15:03 schreef Hosseyn:

In dat geval zijn we het allen eens. Nu nog een algemeen verbod op de brazilian.

op 06 03 2008 at 15:21 schreef Loor:

"Read my lips, no more Bush…"

Hos, geestig.

DvR, dank voor de update.

op 06 03 2008 at 20:02 schreef N. Molrat:

Daniel schreef:

Mannen besnijdenis is net een tikkie anders. Het is niet mogelijk joods te zijn en niet besneden. Besnijdenis verbieden betekend joden verbieden en dat is voor joden toch een beetje lastig om te accepteren

Daniel ik zit vaak instemmend te knikken als ik je stukken lees maar bovenstaande zin daar kan ik geen chocola van maken. Wil je dat ik het serieus neem?

op 06 03 2008 at 20:22 schreef philippine:

Wat een reacties op het toestaan van een sneetje in een clitoris van een vrouw door een zekere Tjerk. Een klein sneetje maar in die eikel, dat kan geen kwaad.

op 06 03 2008 at 20:30 schreef Hosseyn:

Phillipine, heb je wel eens een eikel gezien? Daar zit al een sneetje in.

@Loor: nu weet ik nog niks!

op 06 03 2008 at 20:30 schreef Hosseyn:

Phillipine, heb je wel eens een eikel gezien? Daar zit al een sneetje in.

@Loor: nu weet ik nog niks!

op 06 03 2008 at 20:38 schreef filantroop:

Een klein sneetje? Ik dacht meer aan zwaaien met een hakbijl na het ledigen van een halve fles oude klare.
Maar ja, we kunnen een geblinddoekte Barney ook een poging laten wagen.

Ach, in vroegere tijden wist men wel met folkloristische uitingen om te gaan: katknuppelen, ganstrekken, vierendelen, radbraken, dineren bij van der Valk.

op 06 03 2008 at 20:53 schreef barry:

Onlangs is wetenschappelijk aangetoond dat met een besneden lid een man een kleinere kans heeft om een hivinfectie op te lopen en Theo van Gogh was er van overtuigd dat een man besneden en wel, langer in staat was om de liefde te bedrijven, zodat er voor een vrouw meer lol te beleven is.
In zijn onmetelijke wijsheid weet Allah het beste.

op 06 03 2008 at 21:33 schreef filantroop:

Daarentegen is in landen waar besnijdenis geen algemeen gebruik is de levensverwachting aanzienlijker. Bovendien is de welvaart er groter, en het percentage analfabeten veel lager.

op 06 03 2008 at 21:35 schreef filantroop:

Idi Amin had syfilis. Ik dacht dat Arafat ook iets had. Nou ja, in ieder geval is hij dood.

op 06 03 2008 at 22:48 schreef Loor:

Hos, die vraag heb ik indirect al beantwoord…

op 07 03 2008 at 07:14 schreef Hosseyn:

Ja maar volgens mijn idee van hoe jonge vrouwen zich gedragen of volgens jouw idee? Maar laten we het houden op Schrödingers katje…

op 07 03 2008 at 09:28 schreef daniel:

Naakte Molrat

Het zit zo, er staat nergens in de Koran dat een vrouw moet worden besneden. Je hoeft niet besneden te worden om moslima te zijn, dus kunnen we dat in alle rust verbieden zonder de vrijheid van godsdienst aan te tasten. Bovendien is de vrouwenbesnijdenis bedoelt om vrouwen het plezier in sex weg te nemen. Het is dus een nare en gemene gewoonte.

In het jodendom is dat anders. Abraham gaat een verbond aan met God, en symbool voor dat verbond is de besnijdenis. Dat verbond met God ís het jodendom.

Daarbij komt dat het alleen een stukje huid is wat er af moet, niet de eikel zelf zoals bij vrouwenbesnijdenis. Het is dus een actie van een hele andere orde, zonder nare konsekwenties. Misschie te vergelijken met het prikken van gaatjes in de oren.

Filantroop

Ja Arafat!

Een poosje geleden liet Ronald Plasterk weten dat vrouwen volgens hem geen lustobject zijn. Nu dat de storm hierover wat is gaan liggen is het misschien wel de moeite waard om er op te wijzen dat hij niet de enige is die er zo over denkt. Neem bijvoorbeeld maar Yasser Arafat. De man was er zo stellig van overtuigd dat zijn vrouw geen lustobject was, dat hij het liefst zo ver mogelijk uit haar buurt vandaan bleef. Terwijl zijn vrouw Suha als alleenstaande moeder in Parijs moest zien rond te komen van een uitkering van nauwelijks honderd duizend dollar per maand, speelde Yasser in Ramallah verstoppertje met Israëlische tanks. Daar maakte de grote Palestijnse leider bekend dat hij er niet aan dacht om zijn hoofdkwartier te verlaten. Althans, niet zolang de Israëlische omsingeling zijn vrouw buiten de deur hield. In de Mukata had hij eindelijk een veilige plek gevonden waar hij in alle rust kon genieten van z’n bodyguards, alhoewel zijn voorkeur eigenlijk uitging naar jonge blonde jongens.

Toch heeft ten minste één van Arafat’s adviseurs inmiddels ook last gekregen van dezelfde mysterieuze ziekte waar de PLO leider aan is bezweken. Nabil Abu Rudeineh werd vorig jaar in een London’s hospitaal opgenomen waar hij volgens officiële bronnen "wegens lever falen een niertransplantatie heeft moest ondergaan". Ik ben benieuwd welk lichaamsdeel ze weghalen als je met hartklachten binnenkomt.

Dat Arafat biseksueel was, is dus niet het enige positieve wat er over de man te melden valt. Maar helaas houden de luitjes van Fatah en Hamas zich de laatste tijd met andere dingen bezig. De afgelopen maanden zijn ze namelijk druk bezig geweest om videofilmpjes te maken waarmee ze elkaar op allerlei creatieve manieren van homoseksuele neigingen beschuldigen. Misschien had Mahmud Achmadinejad toch gelijk en zijn er geen homo’s in Iran omdat ze allemaal verhuist zijn naar Gaza.

In iedergeval, vóór de machtsovername van Hamas, was Fatah al een poosje bezig om vooraanstaande figuren van de Palestijnse Authoriteit te bespioneren met de bedoeling om ze later af te persen. Daarbij zijn opnames gemaakt van deze heren, in voor die regio nogal ongebruikelijke situaties. Wie er allemaal in die films te zien is weten we niet, maar nadat Hamas de macht overnam kwamen deze opnames in de openbaarheid en is er een DVD van gemaakt voor een selectief gezelschap van liefhebbers. Voor 20 Shekel zijn de DVD’s te koop op de zwarte makrt. Het wachten is nu op een westerse journalist die daar z’n zakgeld aan wil besteden zodat we de beelden in, hopelijk gecensureerde versie, ook kunnen zien.

Overigens zijn ze bij Fatah begonnen met een tegenoffensief, en hebben ze informatie verzamelt over Hamasleden die zo verschrikkelijk pervers zijn dat ze zelfs seks hebben gehad met vrouwen.

Het is in iedergeval wel weer eens wat anders dan elkaar vol enthousiasme van de daken te gooien, en ik ik denk dat nu dat het licht in Gaza uitgaat de lol pas echt kan gaan beginnen.

op 07 03 2008 at 11:15 schreef daniel:

In Gaza is het trouwens feest hoor ik

op 07 03 2008 at 12:05 schreef Conan:

In het jodendom is dat anders. Abraham gaat een verbond aan met God, en symbool voor dat verbond is de besnijdenis. Dat verbond met God ís het jodendom.

Verminking van kinderen op grond van religieuze fabels lijkt me niet goed te praten. Als iemand met de leeftijd des onderscheids een (van de meest) gevoelig(e) de(e)l(en) van zijn lid wil afsnijden, prima. Maar kinderen? Zelfs honden mogen in Nederland niet gecoupeerd worden.

Daarbij komt dat het alleen een stukje huid is wat er af moet, niet de eikel zelf zoals bij vrouwenbesnijdenis. Het is dus een actie van een hele andere orde, zonder nare konsekwenties. Misschie te vergelijken met het prikken van gaatjes in de oren.

Dat is dus kwats. Op wetenschappelijk onderzoek dat als conclusie had dat de voorhuid het gevoeligste deel van het mannelijk lid is, volgde fanatiek tegenonderzoek. Maar verder dan dat mogelijk na besnijdenis nog vergelijkbaar gevoelige zônes resteren, kwamen de resultaten daarvan niet.

Vrouwenbesnijdenis is nog kwalijker, maar alle besnijdenis van kinderen zonder medische noodzaak is verwerpelijk.

op 07 03 2008 at 14:01 schreef N. Molrat:

Daniel. tot vanmorgen heb ik nooit nagedacht over verbieden van het besnijden van joodse of moslim jongetjes. Ik ben niet zo’n voorstander van verbieden en verplichten. Het zou veel mooier zijn als mensen zelf nadenken. Juist door jouw reactie van vandaag begin ik te voelen voor het verbieden van iedere vorm van besnijdenis.
Ik ben helemaal met Conan eens. Als een volwassen man zich wil laten besnijden, castreren, ombouwen tot vrouw of wat dan ook, hij doet maar.
Kinderen daar blijf je van af. Aantasten van het lichaampje van een kind is fout.
Ik vind het grappig dat je het vergelijkt met het prikken van gaatjes in de oren. Ik heb mijn dochters namelijk zelfs geen gaatjes in hun oren laten prikken totdat ze naar mijn maatstaven oud en wijs genoeg zijn om die beslissing heel bewust te nemen. Mijn kinderen gaan daar fel tegenin. Ze vinden dat ik nog in de middeleeuwen leef omdat ik niet mee ga met de tijd. Pas als ze beseffen dat modern zijn iets anders is je aanpassen aan je tijd en dus doen wat iedereen doet komen die gaatjes er tenzij ze voor die tijd al 18 zijn, dan respecteer ik dat ze voor de wet volwassen zijn.

Het amputeren van de voorhuid is niet zoiets als het preventief verwijderen van de blindedarm. Er worden vaak oneigenlijke argumenten bij gehaald zoals dat het schoner is maar daar gaat het niet om. Het is en blijft een geloofskwestie. Ik heb geen cijfers maar het lijkt me stug dat niet besneden mannen massaal met een vieze rottende penis in hun broek lopen.
Op het moment dat je besluit om je zoon te besnijden beslis je voor hem dat hij een jood is. Je bepaalt dat hij zich moet houden aan een verbond tussen God en Abraham. God bestaat niet en Abraham is al millenia dood en daar ga je een baby voor laten bloeden?

Was jij niet de man die zo trots is op de flexibele manier waarop joden omgaan met de schrift? Zijn joden op geloofsgebied niet net zo pluriform als christenen? Hoeveel joden zijn er niet die niet kosjer eten of niet altijd, die tijdens de sabath gewoon de was ophangen?
Er is over heel veel zaken ruimte voor verschillende interpretaties maar het verwijderen van de voorhuid is heilig.

Ik wil hier niet nog eens de discussie herkauwen wie er een jood is en wie niet maar ik vind een kale eikel geen zinvol onderscheidend kenmerk.
Ik kom uit een joodse moeder en weet niet beter dan dat ik puur en alleen daarom tot het joodse volk behoor. Mijn zoons zijn niet besneden. Zijn ze nu geen jood volgens jou? En behoren mijn dochters nog wel tot het joodse volk of zijn die nu bij voorbaat verstoten door de rest van het uitverkoren volk omdat ze opgroeien tussen de voorhuiden van hun broers en vader?

op 07 03 2008 at 14:05 schreef N. Molrat:

grrr, er mist ergens het woordje ´dan´ en wat komma´s, sorry voor de woordenbrij…

op 07 03 2008 at 14:08 schreef Loor:

Molrat, maakt niet uit. Mooie bijdrage, dank daarvoor.

op 07 03 2008 at 14:10 schreef Loor:

op 07 03 2008 schreef Hosseyn:

"Ja maar volgens mijn idee van hoe jonge vrouwen zich gedragen of volgens jouw idee? Maar laten we het houden op Schrödingers katje…"

Hos, volgens jouw idee…

op 07 03 2008 at 14:22 schreef Hosseyn:

Hmmmmm… Opeens zie ik je in een ander licht…

op 07 03 2008 at 14:34 schreef Hosseyn:

Gelukkig is dit in tegenstelling tot bovengenoemde handelingen niet irreversibel. Er komen betere tijden.

op 07 03 2008 at 14:43 schreef Loor:

Zo is het, Hos. En mijn feromonen maken veel goed.

op 07 03 2008 at 14:57 schreef Hosseyn:

I can’t wait!

op 07 03 2008 at 15:35 schreef DvR:

Er komen betere tijden.

Daar mag je niet voetstoots van uitgaan, Hos. Wie haar pluim eenmaal geschoren heeft, moet vaak constateren dat het weer opschietende struweel toch niet de weelderige dichtheid heeft die haar eerder typeerde.

op 07 03 2008 at 15:44 schreef daniel:

Het jodendom kan flexibel omgaan met de heilige teksten -ook niet altijd- maar je hebt hier te maken met iets wat van Ultra-orthodox tot Turbo-liberaal geaccepteerd wordt. Zelfs in gemeentes waar niemand ervan opkijkt dat de rabbijn een lesbische vrouw is, wordt besnijdenis toegepast (niet op die rabbijn natuurlijk)

Ik vind het lastig, want de houding dat je van kinderen afblijft is nou niet bepaald iets waar ik het niet mee eens kan zijn. Toch, dit is de traditie en een teken van het verbond. Dat neemt niet weg dat religie volledig gestoord is en ontstaan is uit angst, gebrek aan kennis en wat dies meer zij. Als je dus van mening bent dat je niet naar religeuze voorschriften moet luisten kan ik alleen maar ja knikken.

Aan de andere kant, ik heb er geen last van dat ik besneden ben. Niemand die ik ken heeft er lastvan. Dus waarom een probleem aanpakken waar niemand mee zit? Joden vinden seks net zo lekker als nietjoden.

Alhoewel, ik heb een keer Israelische porno gedowload -Zionistische porno, ja het bestaat!- en eerlijk gezegd vond ik het nogal tegenvallen. Maar of het daar aan lag? Ik kreeg niet de indruk dat de heren minder enthausiast in de weer waren met de dames. De gasmaskers, die vond ik wat minder. De scene speelde zich zogenaamd af tijdens een SCUD aanval in de eerste golfoorlog (hoe verzinnen ze het). Toch is het wel geinig om mensen bezig te zien en af en toe ‘oj’ horen te roepen.

Op het moment dat je besluit om je zoon te besnijden beslis je voor hem dat hij een jood is

Dat is absoluut een feit.

maar ik vind een kale eikel geen zinvol onderscheidend kenmerk

100% mee eens.

Ik kom uit een joodse moeder en weet niet beter dan dat ik puur en alleen daarom tot het joodse volk behoor.

Dat zie je goed.

Mijn zoons zijn niet besneden. Zijn ze nu geen jood volgens jou?

Niet zozeer niet volgens mij, want ik zie dat soort dingen nogal ruim. Of je joods bent of niet vind ik meer een state of mind. Maar zelfs de meest liberale rabbijn zal je zeggen dat je zoons besneden moeten worden als ze als joden willen worden erkent.

En behoren mijn dochters nog wel tot het joodse volk

Ja, die hebben een joodse moeder en dat is genoeg.

op 07 03 2008 at 15:48 schreef Pierre:

Loor,

Ik ben bang dat Israel de gifbeker helemaal zal moeten leegdrinken en dat we tot het bittere einde zullen moeten vechten voor ons bestaan. Niet zomaar een volkje, maar door G-d gevraagd of wij zijn volk willen zijn. We twijfelden geen moment en accepteerden deze opdracht met alles wat er bij hoort.

Het is Adar 2, een maand waarin de joden blij dienen te zijn op weg naar Poerim. carnaval.Dat hebben we gisteravond (6 maart) aan den lijve ondervonden. Onze dierlijke neven en nichten, "so called Palestinians" weten precies waar en wanneer die momenten zijn om om ons diep te raken. Het moet weer met het zwaard en niet verbaal. En ik wil helemaal niet melden dat de actie in Gaza de aanleiding hiervan is. Als een aparte "staat" maanden lang raketten op je afvuurt, sla je terug. En hard.

En de wereld en de VN komen nu met voorstellen om Israel te boycotten. Kom op hypocrieten, het enige waar het westen en de VN in geinteresseerd zijn, is olie en geld. Dan kijkt men zonder probleem even de andere kant op als Israël wordt getroffen.
Tot op heden nog geen, behalve een plichtmatig sorry van Abbas, veroordelingen gehoord van welk land dan ook. Dat is van niemand te verwachten.

Aan het eind van de rit zullen we als mak schaap staan tegenover 70 wolven staan
Israel, ook dan hoef je niet bang te zijn. Trek je eigen spoor. Ook dan komt je vader zijn afspraken na.

Peter

op 07 03 2008 at 16:33 schreef N. Molrat:

Daniel, je hebt me gerust gesteld, we zijn het in wezen gewoon eens met elkaar.

Daarnet heb ik er tijdens het uitzoeken van verweesde sokken nog eens even over na gedacht en ben tot de conclusie gekomen dat een verbod op besnijdenis van jongensbabies heel onverstandig zou zijn.

Ik moet er niet aan denken wat de gevolgen van zo’n verbod zullen zijn; hysterische moslims en joden die massaal zwelgen in slachtofferschap….
Dan heb ik toch liever de meer pragmatische insteek van Peter dat we een klimaat moeten scheppen etc…

op 07 03 2008 at 16:39 schreef daniel:

Yeshiwat Mercaz haRav, de plek waar de aanslag plaatsvond, is een yeshiwa die ik wel ken. Ik kwam vaak in Kiryat Moshe, een paar vrienden woonden daar. Het is een zionistisch-messianistische school, gebaseerd op de leer van Rav Kook. Zo’n beetje het ideologische centrum van de het religeuze Zionisme en het soort jodendom waar ik wat mee heb. Dit gaat nog een staartje krijgen.

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3516081,00.html

According to Dela Roza, the terrorist confirmed his kills. "He yelled ‘Allahu Akbar.’ I think he confirmed some of the kills. When I left the room I saw that the bodies had been shot in the head.

Dat betekend dat onze Palestijnse vrijheidstrijder de mensen die hij had neergeschoten nog een kogel in het hoofd najoeg om zeker te zijn dat ze echt dood waren. We hebben het hier over kinderen en jonge volwassen van 16 tot 26. Mededogen bestaat blijkbaar niet.

Terwijl de Palestijnen dansen in de straten roepen de rabbijnen op om geen wraak te nemen. Blijft verbazen dat na alle allende mensen daar nog steeds toe in staat zijn.

op 07 03 2008 at 17:41 schreef Loor:

Kwestie van beschaving, Daniel.

op 07 03 2008 at 17:42 schreef Loor:

"Tot op heden nog geen, behalve een plichtmatig sorry van Abbas, veroordelingen gehoord van welk land dan ook. Dat is van niemand te verwachten."

Pierre, dit is mij ook al opgevallen. But what else is new…

op 07 03 2008 at 21:03 schreef barry:

Het hele probleem in notendop
Vermakelijke tv van al-Jazeera in hapklare brokken opgediend door Memri
http://www.memritv.org/clip/en/1704.htm

op 07 03 2008 at 22:20 schreef Jimmy:

@Barry

Grappig filmpje, maar eigenlijk weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Man, man..

Wat een wereld.

op 07 03 2008 at 22:36 schreef Hosseyn:

Ik vraag me af hoeveel van de moslims werkelijk zo denken als die halvegaren.

op 07 03 2008 at 23:16 schreef barry:

Al-Jazeera biedt op haar engelstalige site haar nederige excuses aan voor de "beledigende opmerkingen" van haar gast Wafa Sultan

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/6FC2C93D-55A9-4BC6-A67B-9D0F6B1E68BE.htm?FRAMELESS=true&NRNODEGUID=%7b6FC2C93D-55A9-4BC6-A67B-9D0F6B1E68BE%7d

op 10 03 2008 at 11:24 schreef daniel:

Ik vraag me af hoeveel van de moslims werkelijk zo denken als die halvegaren.

Je moet als moslim zeer stevig in je schoenen staan wil je daar niet voor vallen. Aan de ene kant heb je dit soort wanna-be dictatortjes die de mensen opjutten, aan de andere kant heb je de westerse linksen die precies hetzelfde zeggen.

Als je vijanden hetzelfde zeggen wat je extremisten beweren, dan is het niet zo gek dat mensen steeds meer naar die extremisten gaan luisteren.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS