Home » Archief » Droogneuken


[28.10.2008]

Droogneuken

Hassnae Bouazza

Zichy21 (43k image)
Illustratie: Mihály Zichy

Deze column, over de Arabische media, ben ik destijds begonnen met het idee mensen een realistischer en menselijker beeld te geven van de Arabische wereld. Het kijkgedrag zegt veel over de mensen en daarbij: voor een boze, vlagverbrandende en stenengooiende baard heb je minder snel sympathie dan voor een jongedame met een poster van Johnny Depp in haar kamer. Als je de ander een gezicht geeft en je ook nog eens in hem kunt herkennen, wordt het toch wat lastiger hem te haten.

De televisie is één ding, maar hoe zit het met de huiskamers, hoe zijn de mensen werkelijk? Ook hierop geven de media ruimschoots antwoord en ze betreden steeds vaker paden die voorheen taboe waren of slechts sporadisch besproken.

Eén van die onderwerpen is huiselijk geweld. Het programma Khatwa van Abu Dhabi TV had er afgelopen week een uitzending aan gewijd waarin vrouwelijke slachtoffers hun verhaal deden. Ook aanwezig waren een geestelijke die ontkende dat het in de islam toegestaan zou zijn vrouwen te slaan en, voor het eerst, een mannelijk slachtoffer van huiselijk geweld dat ervoor koos anoniem te blijven. Misschien uit gêne voor de wereld, maar wellicht nog meer uit angst voor zijn vrouw met wie hij nog altijd getrouwd is.

Nu is de Arabische televisie niet voor iedereen te ontvangen, maar gelukkig is er YouTube. Daarop zijn talloze filmpjes te vinden van meisjes die schaars gekleed hun danskunstjes vertonen voor de camera of de mobiele telefoon. In de geborgenheid van hun kamers registeren de jongedames hun kunsten en trakteren de wereld onbeschaamd op hun vrouwelijkheid. Niet zelden staan daar scheldende commentaren onder van mensen die zich er eerst op verlekkerd hebben om vervolgens hoog van de morele toren te blazen hoe verdorven deze meisjes en vrouwen zijn.

De felste reacties krijgen filmpjes met in de titel het woord ‘malayya‘. Malayya is een dansstijl die veel weg heeft van reggaeton: er wordt gedanst met de billen op een zeer seksuele manier. Nu draait het bij de Arabische dans sowieso om het gebied rond de buik, billen en heupen, maar wat de vrouwen, die malayya dansen, met hun billen doen, slaat alles. Het is een soort rij-hem-er-maar-in, maar dan met hoofddoek.

De vele malayya– filmpjes zijn fascinerend. Bij sommige lijkt het om een aangeklede orgie te gaan: opzwepende muziek, mannen in abaya’s die op de grond zitten en in het midden hoofdbedekte vrouwen die met hun achterwerk draaien alsof het onafhankelijk is van de rest van hun lichaam.

Malayya is een verschijnsel uit de Golfstaten. Het woord staat voor de dans, maar is ook de naam van een hoofddoek en het betekent ‘Maleis’. Eén site meldt dat malayya een Maleisische dans is, maar deze lijkt in niets op wat de Khalliji-vrouwen doen.

Volgens de schaarse informatie die op het net te vinden is, is het hoofd bedekt om de aandacht niet af te leiden van het achterwerk. Uit geen van de filmpjes wordt duidelijk wat de context is waarin is gefilmd. Het ene filmpje lijkt puur een registratie van een feest waarop vrouwen toevallig malayya dansen – wat, in iets terughoudender vorm, niet veel anders is dan de ‘gewone’ oriëntaalse dans. In andere films lijkt het echt te gaan om bijzondere gelegenheden waarbij de vrouwen staand, zittend en liggend tegen elkaar aanwrijven; op elkaar, in twee- en drietrapsconstructies en onophoudelijk schuddend met het middendeel van hun lichaam: het is de sublimatie van droogneuken. Nu wordt er wel eens gezegd dat een vrouw die goed kan dansen, goed is in bed. Als dat klopt, zijn deze vrouwen de droom van élke man. Maar dat is niet het opmerkelijkste. Het allervreemdste aan deze films is dat dit alles in aanwezigheid van die mannen in abaya’s gebeurt en dat ze helemaal niet zo geïnteresseerd lijken.

Hassnae Bouazza is meesteres in de kunst van de taqiyya. Deze column werd eerder gepubliceerd in Vrij Nederland.

Algemeen, 28.10.2008 @ 20:02

[Home]
 

7 Reacties

op 28 10 2008 at 20:10 schreef vander F:

Dat van goed dansen en goed neuken kan ik uit ervaring naar de prullenbak verwijzen.
Goeie sex zit uiteindelijk toch tussen de oren.
Alhoewel een stijf harkje op zich wel een redelijke indicatie is voor sex met-het-licht-uit-en stil-alsjeblief.

Overigens ben ik benieuwd wat er gezongen en geroepen wordt in bovenstaande filmpjes,
mogelijk kan dat wat meer duidelijkheid verschaffen over de setting en bedoeling van deze, toegegeven, erotische dans.

En of de heren nou zo onaangedaan zijn valt niet op te maken uit de beelden.

op 29 10 2008 at 09:41 schreef Peter:

dan kun je alleen maar één ding concluderen: Ze zijn gewoon gay.

Moslimmannen zijn hartstikke gay, dat lijdt geen twijfel. Ze haten kennelijk het gezelschap van vrouwen – wat zeg ik, de aanblik van een vrouw is al meer dan ze kunnen verdragen – zitten het liefst in een kluitje op elkaar, dragen jurken fer chrissakes, en sinds ik Arabsexweb.com heb ontdekt, weet ik dat Arabieren geobsedeerd zijn door kontneuken.

Gayer kan toch haast niet.

op 29 10 2008 at 09:43 schreef Peter:

Worden deze meiden niet met de nek aangekeken nu ze open en bloot op het internet staan?

Niet door mij. Ik probeer al weken met ze in contact te komen.

op 29 10 2008 at 09:46 schreef Ozymandias:

Allemaal leuk en geil en aardig, die filmpjes van droogneukende moslima’s, al dan niet in hun ondergoed, maar ik vrees wel dat er een groot drama achter schuilt.

Maar ik vraag me wel eens af of het wel de bedoeling was dat die op internet terechtkwamen. Er zijn genoeg Nederlandse meiden die er de grootste moeite mee hebben als er wulpse feest- of strandfoto’s op internet terechtkomen. Kun je nagaan hoe lastig dit is voor meisjes uit een omgeving waar men erg benepen reageert op naaktheid en sensualiteit.

Worden deze meiden niet met de nek aangekeken nu ze open en bloot op het internet staan?

op 29 10 2008 at 12:38 schreef Jur:

‘Niet zelden staan daar scheldende commentaren onder van mensen die zich er eerst op verlekkerd hebben om vervolgens hoog van de morele toren te blazen hoe verdorven deze meisjes en vrouwen zijn.’

Klopt helemaal. Ze doen het erom wie de grofste uitlating kan typen maar hun broekje plakt ondertussen aan het stoffen kantoorstoeltje vast dat wel vaker dient als opvangteiltje voor hun stiekeme fantasietjes.

‘Maar dat is niet het opmerkelijkste. Het allervreemdste aan deze films is dat dit alles in aanwezigheid van die mannen in abaya’s gebeurt en dat ze helemaal niet zo geïnteresseerd lijken.’

Als je daarnaast stelt dat de meeste Arabische mannen hun vrouwen in de loop der jaren zien veranderen in mannelijk uitziende, dikke behaarde wezens die zich in doeken gehuld over straat spoeden dan kun je alleen maar één ding concluderen: Ze zijn gewoon gay. Alleen mannen die liever mannen zien lopen, laten het toe dat hun vrouw zo veranderd in hun eigen evenbeeld.

op 29 10 2008 at 17:20 schreef samba:

dit lijkt op het billen draaien bij samba dansen, en mijn ervaring is dat vrouwen die dit goed kunnen wel degelijk een zegen in bed zijn

op 29 10 2008 at 19:26 schreef Peter:

Zeker weten. Vrijen is immers een soort dansen en dansen is een soort vrijen. Wie soepel kan dansen, kan ook lekker vrijen.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS