Home » Archief » Viva-vrouwen


[31.05.2009]

Viva-vrouwen

Peter Breedveld

Gloeden5 (84k image)
Illustratie: Wilhelm von Gloeden

Zaterdagavond betrad ik het paradijs – een zaal vol Marokkaans vrouwelijk schoon. In het Amsterdamse Rozentheater werd een nieuwe website gepresenteerd, Kleurrijkeblog.nl, een soort allochtone Viva op Internet, als ik het goed begrepen heb. Mijn goede vriendin Raja Felgata, die ik voor het eerst in den vleze ontmoette, en een NOS-mevrouw die Aaliyah heet, hadden er een feestje omheen georganiseerd. Hassnae maakte er opnamen voor de NIO, en ik mocht mee, vandaar. Iedereen vroeg of we collega’s waren. Nederlanders zien altijd meteen dat we een stel zijn, maar bij Marokkanen komt die gedachte niet op. Ze reageerden steevast verrast: “O! Echt? Wat leuk!”

Eerst was er een paneldebat onder leiding van Aaliyah met Lamia Abbasi van het televisieprogramma Tante in Marokko, schrijver Asis Ayanan en programmamaker Jalal Bouzamour. Het ging over de binding met Marokko, waar zowat elke Marokkaan elk jaar zes weken op vakantie gaat. Abbasi klaagde over Marokkaanse mannen die psst! doen als ze over straat loopt, Bouzamour ergerde zich eraan dat Marokkaanse Marokkanen altijd te laat komen.

Ik wist niet wat ik hoorde. Marokkanen die psst! doen zijn een bastion van hoffelijkheid in vergelijking met mannen die ‘HOER!’ brullen en ik vroeg me af hoe bont die Marokkaanse laatkomers het dan wel maken, dat een Nederlandse Marokkaan erover klaagt.

Aaliyah zei dat ze na haar dood in Marokko begraven wil worden. Helaas vroeg niemand haar of de Nederlandse grond niet goed genoeg is. Aynan verraste me door nogal onverbiddellijk Marokkaanse Nederlanders met een dubbel paspoort te veroordelen. Hij heeft afstand gedaan van zijn Marokkaanse paspoort, uit protest tegen de bloedige onderdrukking door de vorige Marokkaanse koning, waarvoor nooit verantwoording is afgelegd. Hierdoor wordt hij elk jaar weer door de Marokkaanse douane getreiterd en geïntimideerd.

Opvallend was dat verschillende mensen in de zaal, en ook Bouzamour, concludeerden dat Aynan dus niks met Marokko had. Het lukte hem niet ze te overtuigen dat hij heel veel met Marokko heeft, maar dat dit hem niet weerhoudt van kritiek op de regering.

Dat Aynan zich druk maakt om de terreur van Marokkaanse jongeren, dat vonden de anderen ook maar raar. “Ik begrijp niet dat je daar wakker van ligt”, zei Bouzamour. Aynan probeerde uit te leggen dat het feit, dat je je druk maakt om de wandaden van andere Marokkanen, niet betekent dat je je dan ook verantwoordelijk voelt. “Wat heb ik met die jongens te maken?” aldus Bouzamour.

Na het debat werd de site gepresenteerd. Raja hield een speech waarin ze de aanwezige vrouwen als rolmodellen en inspiratie leek aan te prijzen. Er was er een zangeres, Chahrah-Z, ze was behoorlijk goed. Er werd poëzie voorgedragen door Raja, die zich duidelijk laat inspireren door zwarte Amerikaanse spoken word-artiesten, VSB Poëzieprijswinnaar Moustafa Stitou en Poetry Slam-winnaar Najiba Abdellaoui en een Hollander, Tim, waar ik plaatsvervangend schaamrood van kreeg.

Voor het werk van Stitou ben ik kennelijk te dom, het kan me niet bekoren, evenmin als de grafstem waarmee Stitou het voordraagt. Wel viel me op dat Stitou zich nadrukkelijk laatdunkend uitlaat over de islam (de manier waarop hij bijvoorbeeld ‘met zijn gezicht naar het oosten, want dat moet van zijn god’ uitspreekt) zonder dat ook maar iemand in de zaal reageerde.

Abdellaoui is heel goed. Ze droeg onder andere een mooie ode aan haar twee paspoorten voor, die menig Frontaal Naakt-lezertje een rolberoerte zou hebben bezorgd. In juni doet ze mee met het Wereldkampioenschap Poetry Slam in Parijs. Ik hoop dat ze wint. Ik ken haar zus goed.

Ik heb met Raja gedanst. Verder danste niemand. Marokkanen lijken net Hollanders, zoals ze in groepjes bij elkaar staan. Raja zei dat Hassnae me goed dansen had geleerd. Van zichzelf kan een Kaaskop dat natuurlijk nooit. Ik werd voorgesteld aan Aicha Marghadi van AT5, die waanzinnig mooie billen heeft, en aan de vrouw van Najib Amhali. Hoe komt die aan zo’n mooie vrouw?

We hebben nog gewacht op de lancering van Yasmina, een Marokkaanse Libelle, maar dat duurde te lang en rond twaalf uur krijg ik altijd slaap. Dus toen zijn we naar huis gegaan.

Peter Breedveld doet maar geen afstand van zijn Nederlandse paspoort omdat er nooit excuses voor de ‘Politionele Acties’ zijn geweest.

Peter Breedveld, 31.05.2009 @ 15:27

[Home]
 

42 Reacties

op 31 05 2009 at 16:02 schreef Daan:

Die Aicha is echt moeilijk lekker. Om nom nom nom!

op 31 05 2009 at 16:41 schreef Nederlander:

Enige column, meid.

op 31 05 2009 at 17:27 schreef bottehond:

Hoezo allochtone Viva? Dat verhullende taalgebruik staat min of meer gelijk aan liegen of manipuleren. Ging het om marokkaanse vrouwen of om islamitische vrouwen of vrouwen die hun roots vinden in islamitische landen? Gebruik dan die term. Dit lijkt nergens op.

Verders is er maar één de absoluut lekkerste:
http://www.totallyupyours.com/486ccd48c1c6b-videofuck_laila_abid_dutch_news_presenter.html
En volgens mij nog stiklief ook.

op 31 05 2009 at 17:53 schreef Laila:

Botte,Als ze jou rorschach inktvlekken voor zouden houden zou je iedere vlek als uitgesproken islamitisch interpreteren.

op 31 05 2009 at 18:03 schreef bottehond:

op 31 05 2009 schreef Laila:

Ga je weer. Je kent mij niet, maar oordeelt maar wat in het wilde weg. Mijn opmerking snijdt wel degelijk hout. Daar doen mijn eventuele geestelijke deficieten niets aan af.

op 31 05 2009 at 18:13 schreef Laila:

Jij of all people die grossiert in levensgrote vooroordelen.Dan zouden mijn vooroordelen toch als teflon van jou af moeten afglijden?
Ken jij alle moslims die jij op voorhand afserveert? Ik geloof dat ik iets meer van jou afweet dan jij die op voorhand hele volksstammen afserveert.

op 31 05 2009 at 22:15 schreef bottehond:

@ Peter

Van de week hoorde ik een interview met een journaliste die een boekje schreef: marokkaan in nederland, nederlander in marokko of iets dergelijks. Zij maakte op uit de interviews, die ze hield met 1e generatie gastarbeiders die teruggekeerd zijn naar de Rif, dat die ouwe riffijnen veel nederlandser geworden zijn dan ze zelf gedacht hadden. Misschien kun je er eens een boekbespreking tegenaan gooien.

op 31 05 2009 at 22:20 schreef bottehond:

Dat Aynan zich druk maakt om de terreur van Marokkaanse jongeren, dat vonden de anderen ook maar raar. “Ik begrijp niet dat je daar wakker van ligt”, zei Bouzamour.

Ik zou daar ook "wakker van liggen" als ik marokkaan was. Dat wangedrag heeft namelijk ook nogal gevolgen voor de andere marokkanen. Daarvoor hoeft geen normale marokkaan zich verantwoordelijk te voelen, maar men zou wellicht wat meer denkwerk en activiteit kunnen ontplooien in wat men er als gemneenschap aan zou kunnen doen. Nogmaals: dat zou ík dus doen, als ik marokkaan was. Misschien moeten alle culturele moslims en seculiere marokkanen maar op Wilders stemmen. Verders zie ik weinig licht aan de horizon als het om dat straattuig gaat.

op 31 05 2009 at 23:03 schreef Laila:

Zeg eens Botte,ik heb altijd het individualisme hoog in het vaandel gehad en het bevreemde mij dan ook dat ik aangesproken werd op andermans gedrag en er van mij verwacht werd mij daar een oordeel over te vellen.

Hoe ervaar jij het als recht geaarde autochtoon om in het nieuws bijna dagelijks geconfronteerd te worden met medelanders die hier en daar worden aangehouden met de broek op de enkels terwijl ze kleine kinderen molesteren of met een aanzienlijke collectie kinderporno in hun bezit.
Ik begrijp namelijk niet dat jij daar niet van wakker ligt.
Ik heb geen percentages voor handen maar ik vrees dat dat percentage aanzienlijk hoger ligt dan dat van de Marokkaanse ettertjes.
Of ben je net als Wilders alleen verontwaardigd als iemand van de Taliban clan zich schuldig maakt aan een verkrachting van een Nederlandse journaliste.

op 31 05 2009 at 23:11 schreef Peter:

Wil je nou echt suggereren, Laila, dat pedofilie en kinderporno autochtone problemen zijn?

op 31 05 2009 at 23:32 schreef bottehond:

op 31 05 2009 schreef Laila:

Het tweede deel van je post vind ik niet boeiend om op in te gaan.

Voor wat betreft dat eerste: prachtig! Individualisme. Ben ik fan van, in theorie én praktijk. Echter: men heeft van doen met menselijke tendensen en dus denkwijzen, of men die nu leuk vindt of niet. Daarmee kan men best rekening houden, vanuit welverstaan eigenbelang.

Ik roep marokkanen als groep niet op verantwoordelijkheid te nemen voor die straatjihadi’s, ik vraag me af hoe zulke zaken werken voor een marokkaan. Doe es rustig: I am friendly. Dialoog, weet je wel? Ik schrijf slegs dat ík me in dat geval wel druk zou maken als marokkaan, omdat het nadrukkelijk in het nadeel is van de toekomst van mijn pups. Capisce?

op 01 06 2009 at 08:49 schreef Laila:

Peter,
Ja, wil jij mij soms vertellen dat er ook Marokkanen betrapt zijn?
Als dat waar was geweest was dat in ware lynchpartijen ontaard met Wilders voorop.

Luister ik ontken niet dat er Marokkaanse bengels zijn, alleen komt dit typische gedrag niet voor in Marokko dus ik zie het meer als een Marokkaans/Nederlands probleem met een Nederlandse oorsprong. Mijn neefjes in Marokko vertonen dit gedrag niet.
Aangezien Botte het nodig vind om iedere Marokkaan/Moslim ter verantwoording te roepen voor bepaald gedrag was ik heel benieuwd hoe hij over pedofilie dacht?

Botte,
Hoe zulke zaken werken voor een Marokkaan?Schijnheiligerd!
Dat not to friendly figuren niet zullen rusten eer iedere Marokkaan kruipend over de grond zijn excuus aanbied voor het wangedrag van anderen.
Het gedrag van anderen is zeker niet in het voordeel van de gemeenschap maar wat nog veel kwalijker is dat not to friendly figuren een stok hebben om hun gehate Marokkanen/moslims mee te slaan en zeker niet zullen schromen deze te gebruiken.

op 01 06 2009 at 09:51 schreef Peter:

Ja, wil jij mij soms vertellen dat er ook Marokkanen betrapt zijn?

Uiteraard wil ik dat. En ik vind het verbijsterend dat jij kennelijk echt gelooft dat Marokkanen zich niet schuldig maken aan kindermisbruik. Het argument dat je ervoor gebruikt, is mogelijk nog ongelofelijker: ‘anders had Wilders er wel wat van gezegd.

Ken je de Marokkaanse organisatie Ne Touche Pas Mes Enfants? Die strijdt tegen kindermisbruik. Of wil je beweren dat de oprichtster een aanstelster is, een aandachtstrekker?

In de Arabische wereld, ook in Marokko, bepleiten regelmatig geestelijken het huwelijk met kinderen. Waarom doen ze dat, denk je? Kennelijk is er behoefte aan seksuele betrekkingen met negenjarigen. Oók in Marokko.

Paar jaar geleden werd er een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat in Nederland vooral Marokkaanse jongetjes slachtoffer zijn van seksueel misbruik. "Door vieze autochtone homo-pedofielen", werd er op sites als Maroc.nl en Marokko.nl geblèrd.

Mais non. Die jongetjes zijn vooral ook het slachtoffer van hun eigen ooms, neven en ‘vrienden’ van de familie. Zegt onder andere Mohammed Cheppih.

op 01 06 2009 at 17:02 schreef Laila:

Het is verbijsterend dat jij werkelijk gelooft dat ik geloof dat bepaalde zaken de Marokkanen vreemd zijn.

Ik heb daar hier een tijd geleden nog overgezegd dat het uit voorzorg is dat oppassen over het algemeen aan vrouwen wordt over gelaten.Kennelijk zijn de vrouwen op de hoogte van de zwaktes van de mannen.

Maar ik had het over de(bijna) alledaagse onthullingen over georganiseerde pedonetwerken waar niet zelden autochtonen de spil in blijken te zijn.

op 01 06 2009 at 17:41 schreef Peter:

‘Alledaagse’? ‘Niet zelden’? Heb je cijfers, Laila?

op 01 06 2009 at 20:21 schreef bottehond:

op 01 06 2009 schreef Laila:

LOL! In wat voor wereld leef jij? Misbruik door vrouwen komt ook voor onder het menselijk soort, Laila.

op 02 06 2009 at 02:16 schreef Asmodeus:

Marokkanen zijn nooit gelyncht.
Wel negerslaven en Aziaten, sommigen bengels, verhandeld o.a. via Nederlanders en Marokkanen.
WIC-mentaliteit.

op 02 06 2009 at 07:32 schreef Laila:

Peter/Asmodeus ik kom helaas geen cijfers tegen over misbruik onder allochtonen,daarmee niet gezegd dat het niet voorkomt.
Ik blijf erbij; zodra er allochtonen betrapt worden op het misbruik van autochtone kinderen gaat Wilders oproepen tot lynchpatijen.

Verder ben ik jouw citaat tegen gekomen van M.Cheppih maar ook die uitspraak lijkt betrekking te hebben op autochtonen en niet specifiek op allochtonen.
Ik vind het bijzonder dat jullie mijn bewering in twijfel trekken zeker voor zulke nieuwstijgers lezen jullie wel heel selectief.

Tja Botte jij noemt een specifiek geval in n.b. Belgie maar ik kan niet zo 1,2,3 een geval noemen dat zich de afgelopen tijd aan mijn gezichtsveld heeft opgedrongen omdat de getallen legio zijn.
Ik lees het vaker dan mij lief is.

Dan nog dat vrouwen zich ook schuldig maken aan kindermisbruik; ja helaas zijn er ook zieke vrouwen/moeders maar ook die zijn in de minderheid.

op 02 06 2009 at 07:38 schreef Laila:

Botte,
Ik ken België vrij goed.Ondanks dat daar veel vreemdelingenhaat is vind ik de wijze waarop daar nieuws bedreven wordt een stuk prettiger dan de tendensieuse wijze in NL.

op 02 06 2009 at 07:41 schreef Laila:

Sorry het was Asmodeus en niet Botte die het voorbeeld in Belgie aanhaalde.

op 02 06 2009 at 10:44 schreef Peter:

Cheppih heeft het over misbruik in allochtone families, Laila.

Hoe dan ook, het heeft geen pas om andere groepen als schuldige of hoofdschuldige aan te wijzen. Kindermisbruik is iets dat moet worden bestreden, geen stok om politieke tegenstanders mee om de oren te slaan, of iets om tribalisme mee te bedrijven.

op 02 06 2009 at 11:59 schreef Bert Brussen:

Als een gemiddelde Marokkaan zijn veter los zit of zijn aansteker leeg is, is dat voor Wilders ook al reden om Kamervragen te stellen dus het lijkt me redelijk dat wanneer een Marokkaan wordt gepakt voor kinderverkrachting het oproepen tot lynchen tot de standaard PVV-reactie hoort.

Een Marokkaanse pedo met het kaliber Dutroux is het aanzetten van de eerst pogroms vermoed ik.

op 02 06 2009 at 12:49 schreef Asmodeus:

‘Peter,
Ja, wil jij mij soms vertellen dat er ook Marokkanen betrapt zijn?
Als dat waar was geweest was dat in ware lynchpartijen ontaard met Wilders voorop.’

Laila, toen bekend werd dat Abdallah A. de Luikse meisjes Stacey en Nathalie verkracht en vermoord heeft… Werden er Noord-Afrikanen gelyncht, hier of bij de zuiderburen?

op 02 06 2009 at 13:00 schreef Nederlander:

Ja Laila, denk ik ook. Ik kan me nog goed herinneren dat Wilders vlak na de moord op Van Gogh had opgeroepen tot lynchpartijen. Bah, wat een walgelijk mens is het ook, die Wilders.

op 03 06 2009 at 08:17 schreef Laila:

Peter/Asmodeus,dat bewuste citaat komt niet uit de koker van Cheppih maar heeft hij weer van een ander overgenomen…..het bekende plak en knipwerk.

Dat zelfde citaat ben ik elders ook tegen gekomen i.v.m. het onderzoek naar Dutrouw en een homoseksuele Belgische Politicus Di Rupo die zijn vertier niet alleen bij mannen maar ook bij jongens schijnt te zoeken. Omdat de beschuldigende vinger i.v.m.pedofilie en kindermisbruik met name in België steevast naar homoseksuelen zou wijzen.
Ook daar citeerde men Marie Botte. Dus dat citaat heeft niet specifiek betrekking op allochtonen.
Jij doet het voorkomen, omdat jij Cheppih(niet jouw vriend meen ik mij te herinneren) letterlijk citeert, alsof hij zulks concludeert na een onderzoek onder allochtonen.Fout dus!

Vaders,opa’s en ooms passen zeer zelden op bij allochtonen nogmaals dat wordt bijna altijd aan de vrouwen overgelaten.

Ik mag niet aan een autochtoon vragen wat hij van zulk nieuws vindt(het wordt zelfs gewoon ontkend)
maar ik mag wel tot in den treure geconfronteerd worden met; wat ik nu van Marokkaanse etertjes vind en hoe dat de toekomst van eventueel nazaat beïnvloedt.

Nederlander….. Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht Wilders? Die roept wel degelijk op tot stoere acties….. maar alleen als het allochtonen betreft.
Niet als het voetbalsupporters zijn zit natuurlijk te veel potentiele aanhang tussen.

op 03 06 2009 at 09:00 schreef Saira:

Laila, op het bestaan van de door Peter genoemde Marokkaanse organisatie die tegen misbruik strijdt, ga je niet in.

Dat Marokkaaanse mannen blijkbaar te bedonderd zijn om op hun eigen kinderen te passen, betekent niet dat je hetzelfde kan zeggen van andere mannelijke allochtonen.

op 03 06 2009 at 09:15 schreef Laila:

Saira,ten 1e heb ik het over wat zich binnen de Nederlandse grenzen afspeelt.

Ten 2e heb jij mij niet horen ontkennen dat er geen kindermisbruik zou zijn onder Marokkanen.

Wel durf ik te stellen dat de houding t.o.v kinderen ter preventie van kindermisbruik extreem beschermend is grenzend aan paranoide gedrag.Als kind vond ik dat altijd zwaar gestoord gedrag maar nu wordt ik er helaas te vaak mee geconfronteerd en beschermend gedrag is kennelijk nodig.
Ik heb kindermisbruik als zwaar overtrokken v.b genomen om aan te tonen hoe absurd het is dat Marokkanen steevast met andermans gedrag worden geconfronteerd en ten verantwoording worden geroepen.Hoe je pas een ‘goed mens’ bent als je je standpunt tegen neemt. Alsof een weldenkend mens het eens zou zijn met zulke misstanden, toch moet een Marokkaan zich steeds blijven uitspreken en door het slijk gaan om wat puber Marokkanen aanrichten.Het is meestal ieder voor zich en God voor ons allen maar niet als het Marokkanen aangaat dan blijft het ieder voor allen.

op 03 06 2009 at 09:18 schreef Laila:

Saira.ik heb nog nooit een relatie gehad met een Marokkaan en ik kan je met grote stelligheid zeggen dat je nu wel heel snel een conclusie trekt dat Marokkanen te bedonderd zijn om op hun kinderen te passen.Dat vind ik voor heel wat vaders op gaan en daar heeft afkomst,opleiding weinig invloed op.

op 03 06 2009 at 09:34 schreef Saira:

Laila, lees eens even goed terug wat je zelf geschreven hebt. Dan kun je wellicht mijn reactie beter plaatsen.

op 03 06 2009 at 12:43 schreef Peter:

Peter/Asmodeus,dat bewuste citaat komt niet uit de koker van Cheppih maar heeft hij weer van een ander overgenomen…..het bekende plak en knipwerk.

Wat een onzin. Het is gewoon door een Trouw-journalist uit de mond van Cheppih opgetekend. Dit wijst erop dat Cheppih minder last heeft van tribalistische gevoelens dan jij, die altijd allergisch reageert op de minste kritiek op Marokkanen of moslims.

op 03 06 2009 at 20:57 schreef Laila:

Peter/Asmodeus

En Cheppih heeft het weer van Marie Botte and so on…….

Ik heb dan misschien last van tribalistische gevoelens maar anderen klonen zich zelf virtueel om hun mening kracht bij te zetten.

op 04 06 2009 at 10:30 schreef Conan:

De koranschool en de carpool-plaats liggen dichter bij elkaar dan je denkt

En daar is Kaaskop maar wát mee in zijn nopjes!

op 04 06 2009 at 10:50 schreef Peter:

‘De islam’ is geobsedeerd door seks, dat lijdt voor mij geen twijfel. En hoe meer je seks probeert te onderdrukken, hoe wilder hij wordt. Drie jaar geleden beschreef ik een ontmoeting met drie Marokkaanse meisjes in het stuk Strangers on a train en hoe ongelofelijk het misschien klinkt, het is allemaal echt zo gegaan. Ook het onderstaande fragment:

“Nou, wij Marokkanen, natuurlijk”, zei ze. Ze vertelde dat ze geen zin had om met een Marokkaan te trouwen. “Marokkaanse jongens willen dat je een hoofddoek gaat dragen, dan gaan ze je dik maken en nog een keer en nog een keer en dan moet jij thuisblijven om voor de kinderen te zorgen en eten te koken!” Ze begon nu als een bezetene heel driftig te ratelen, overigens zonder de spottende twinkeling uit haar ogen te verliezen. “Terwijl hij zich de hele dag staat op te geilen bij al die vrouwen in die korte rokjes! Die bukken dan voor hem en schudden met hun kont en het maakt voor hem allemaal niet uit, als er maar een gat in zit! Nou, niemand gaat voor mijn man bukken en met d’r kont schudden, als je dat maar weet!”

En dat is bij Nederlandse mannen dus niet, wist ze. “Bij jullie zijn man en vrouw gelijk”. En daarom wilde ze een Nederlandse jongen om mee te trouwen. Mijn overbuurvrouw wilde wel een Marokkaan, of misschien een Turk, en alleen een Nederlander als die heel knap was. “Maar een lelijke Marokkaan is wel oké?” grapte ik. “Natuurlijk niet! Maar Marokkanen zijn wel veel beter gekleed.”

“Hé meneer”, zei mijn buurvrouw, hoewel ik al een paar keer had gevraagd eens op te houden met dat gemeneer. “Weet u hoe ik een man zo gek kan maken dat hij met me gaat trouwen?” “Wat een rare gedachte”, zei ik, “dat een man in een soort staat van verstandsverbijstering zou moeten verkeren om met jou te trouwen.” “Dat is toch ook zo?” zei mijn overbuurvrouw. “Mannen willen toch niet trouwen? Ze willen allen maar seks.” Niet dat zij geen seks wilde. Ze dacht de hele dag aan seks, bekende ze. “Ik word er gek van, want ik mag het niet voordat ik getrouwd ben.” Ik vroeg of ze daarom snel wilde trouwen. Ze zei ja.

op 04 06 2009 at 12:28 schreef Asmodeus:

‘Het begrip homoseksualiteit bestaat niet in de Arabische wereld, zegt Gert Hekma, universitair docent homostudies aan de Universiteit van Amsterdam. Toch heeft volgens hem zo’n 80 procent van de mannen daar regelmatig seks met een andere man. ‘Vrouwen moeten maagd blijven tot het huwelijk. Mannen krijgen meer ruimte om seksuele activiteiten te ontplooien, maar dan moeten ze het wel met andere mannen doen. Koranscholen zijn broedplaatsen voor homoseksualiteit.’
(De Volkskrant)

Vandaar dat die kerels apart willen zitten…
Hoe Hekma aan deze cijfers komt is mij gelukkig een raadsel.
En dit, Laila, gebeurt zeker niet in Marokko?
De koranschool en de carpool-plaats liggen dichter bij elkaar dan je denkt

op 04 06 2009 at 14:24 schreef Laila:

Peter/Asmodeus

Ik heb ook nergens beweerd dat er geen homoseksualiteit in Marokko voor komt sterker nog ik heb meerdere Marokkaanse vrienden en vriendinnen die homoseksueel zijn.
Zo ken ik een Marokkaanse pot die mooi van ver is en ver van mooi maar desondanks altijd de knapste Marokkaanse meisjes aan haar zijde weet te scharen en ze zijn nog smoorverliefd op haar ook,er wordt zelfs om haar gevochten.

Ik geloof absoluut dat onderdrukking er de reden van is dat men geobsedeerd raakt van het onderdrukte.
Maar hoe verklaar je dat dan bij jezelf Peter,
jij hoeft het toch als vrije boy niet te onderdrukken?

Wat wil je mij nu precies vertellen?
Dat omdat moslims hun gevoelens continu onderdrukken er meer kindermisbruik en homoseksualiteit onder moslims voorkomt?
Dat lijkt mij een nogal kromme redenering.

Ik ken heteroseksuele Nederlandse mannen die tijdens hun studententijd in een huis met overwegend mannelijke studenten, aldan niet in een roes verkerend, de mannelijke liefde verkennen.
Gewoon omdat dat soms iets minder eng is of omdat het toevallig zo uitkwam.Toch zijn het geen rechtgeaarde homos.

Nu lijkt 80 % mij ietwat aan de hoge kant maar Gert Hekma zal het wel weten natuurlijk als universitair homostudies(allejezus zeg!)Ik kan mij voorstellen als je zegt dat dat je vakgebied is dat mannen zich spontaan aan je aanbieden.Risico van het vak?

op 04 06 2009 at 14:26 schreef Laila:

De beste man is universitair docent homostudies.

op 04 06 2009 at 16:03 schreef Peter:

Wat wil je mij nu precies vertellen?

Dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Maar hoe verklaar je dat dan bij jezelf Peter,
jij hoeft het toch als vrije boy niet te onderdrukken?

Hoe verklaar ik wát bij mezelf. Ik ben helemaal geen vrije boy; ik zit zwaar onder de plak van een islamitische haaibaai.

op 04 06 2009 at 22:33 schreef Laila:

Dat jij zo geobsedeerd bent door seks?
Vrij was cynisch bedoelt,en slaat op het vrij van geloof zijn.

‘Dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan’
Mijn tribalisme hoeft niet aangewakkerd te worden door partijen te mobiliseren met klinkende namen als ‘Trots op Nederland’

op 04 06 2009 at 23:50 schreef Peter:

Van dat laatste begrijp ik geen snars, en ik ben niet geobsedeerd van seks. Ik hou gewoon heel erg veel van seks. Jij niet?

op 05 06 2009 at 08:11 schreef Laila:

Dat zie ik toch echt anders….ik heb namelijk wél de indruk dat je geobsedeerd bent door seks maar dat geeft niet er zijn veel ergere obsessies denkbaar b.v geobsedeerd zijn door de Islam.
Ik ben niet geobsedeerd door seks.

op 05 06 2009 at 08:20 schreef Peter:

Wat jouw indruk is, doet er totaal niet toe. Het gaat om wat is en je hebt niet zoveel materiaal om een solide oordeel te kunnen vellen.

En ik vroeg je niet of je geobsedeerd bent door seks, maar of je niet van seks houdt.

op 05 06 2009 at 09:35 schreef Laila:

Je hebt niet zoveel materiaal voor een solide oordeel? Ik lees al sinds 2006 mee en dan kan je er haast niet aan ontkomen dat je een beeld krijgt van iemand aan de hand van uitspraken zoals jij je klaarblijkelijk ook een beeld hebt gevormd over mij.
Nogmaals er zijn veel ergere dingen en dat zijn b.v. een gebrek aan humor en aan relativering.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS