Home » Archief » Homecoming


[15.08.2009]

Homecoming

Peter Breedveld

geisha16

Teruggekomen van vakantie overvalt mij altijd een soort van postcoïtale depressie. Was dit het alweer? Moet ik nu echt weer een jaar lang dag-in, dag-uit diezelfde geestdodende routine, onder de loodgrijze Nederlandse lucht, en dan lastiggevallen worden door kleinzerige types die vinden dat ik dit niet had mogen schrijven en dat niet had mogen zeggen en die eeuwig vertraagde, vieze trein vol nare mensen die geen ander doel lijken te hebben dan andere mensen lastig te vallen en elke dag weer de nieuwste ‘controverse’ rond Geert Wilders en zijn hersendode bewonderaars.

Steeds nadat ik in Japan en Singapore mijn verslagje op Frontaal Naakt had geplaatst, kon ik het niet laten even op Geen Stijl te kijken, en daarna op de blogjes van de monomanen met een Peter Breedveld-obsessie, om te zien of er nog wat over me werd gezegd. Nooit teleurgesteld, altijd prijs. Zoals reageerders op de Telegraaf-site elk onderwerp, of het nou om vrijheid van meningsuiting gaat of om de kredietcrisis, binnen de kortste keren ombuigen naar de islam en de moslims, zo kunnen deze patiënten nauwelijks een zin schrijven waarin niet op de één of andere manier naar mij wordt verwezen. Af en toe probeerde één van deze types een hatelijke reactie onder mijn reisverslagen te plaatsen. Zo gênant, die eeuwige verdachtmakingen en persoonlijke aanvallen van die intens treurige zielepoten die, bij het uitblijven van een reactie mijnerzijds, dan maar met elkaar gaan zitten bakkeleien over allerlei onzin en hoppa, daar beginnen ze elkaar ervan te beschuldigen een incognito Peter Breedveld te zijn.

Zo verschrikkelijk kleinzielig en beschamend allemaal, ik wil daar niks meer mee te maken hebben. Ik ga me daar op deze site nooit meer mee bezighouden. Ze doen maar, de vervelio’s, met hun sneren over andermans uiterlijk en privéleven, hun bombastische zelffelicitaties, hun misplaatste triomfalisme, hun gedram over zelfislamisering en linksmensen. Ik ga dat niet meer verwaardigen met mijn aandacht. Klein grut. Ik heb dikkere vissen te bakken.

Over vissen gesproken! Gisteren twaalf uur lang verpakt als een sardientje in een KLM-vliegtuig gezeten. Twaalf uur lang en helemaal niks te doen, want het inflight entertainmentprogramma deed het niet. Godnakendekutnogantoe, dat kun je mensen toch niet aan doen? Je zorgt er toch gewoon voor dat ze tenminste wèl een film kunnen kijken, aangezien er op alle andere aangename dingen is bezuinigd? En wat is er eigenlijk met de KLM-stewardessen gebeurd? Hun gratie en schoonheid was ooit legendarisch. Op het vliegveld had ik een stoet godinnen van de vliegmaatschappij van de Arabische Emiraten voorbij zien komen, maar wij werden onder controle gehouden door een groep pinnige schooljuffrouwen met strenge brilletjes en knotjes.

KLM heeft een nieuwe slogan nodig, dacht ik. En ik begon te brainstormen:

‘KLM – leuker kunnen we het niet voor u maken, en waarom zouden we ook.’

‘KLM – ervaar hoe het is om een kistkalf te zijn.’

‘KLM – maakt u zich nou maar niet druk om uw vliegveiligheid, wij vervelen u hartstikke dood.’

‘KLM – wij dienen onze aandeelhouders, niet onze passagiers.’

‘KLM – wij dienen Satan, niet onze passagiers.’

‘KLM – de NS onder de vliegmaatschappijen.’

‘KLM – de Aldi onder de vliegmaatschappijen.’

‘KLM – om alvast te wennen aan uw terugkeer in Nederland.’

‘KLM – hier met uw geld, en houdt u verder uw bek.’

‘KLM – zodat die hernia alsnog doorzet.’

‘KLM – als u er niet aan overlijdt, wordt u er harder van.’

‘KLM – fuck you.’

‘KLM – wat moet je nou, eikel?’

Toen we waren geland, werd ons een waardebon beloofd, vanwege dat falende inflight entertainment systeem (als mijn wijnglas nou steeds was bijgevuld, was ik ook blij geweest). De bonnen werden bij de ingang van de luchthaven door de stewardessen uitgereikt. Veel passagiers hielden de boel meteen op door in het zicht van de stewardessen te gaan staan kijken wat die bon waard was. Sommige mensen verdienen gewoon KLM.

Peter Breedveld, 15.08.2009 @ 10:23

[Home]
 

52 Reacties

op 15 08 2009 at 10:55 schreef Smeets:

Jezus, begint mijn ochtend ook nog met vervoersproblematiek.
Gisteren met de trein van Arnhem naar Groningen. Kaartje gekocht om 21.15. Aangekomen om 02,15
5 uur over 150 kilometer. Dat is de snelheid van een beetje fietser. Nergens een bak koffie te krijgen en bezopen lui in de trein. Overigens had ik een kaartje naar Grijpskerk. De NS vind het normaal dat ik een kaartje naar een plaats kan kopen voor een trein die niet meer gaat. Ze vinden namelijk dat ik eerst moet informeren en dan pas een kaartje moet kopen.
Iets verkopen wat je niet kunt leveren heet volgens mij oplichting. Maar goed. Ook nog een taxi a 60 Euro moeten betalen.

op 15 08 2009 at 11:23 schreef Jur:

Eva Air – ‘Voor mensen die begrijpen dat relaxed reizen een keuze is’

Eva Air – ‘Met onze Evergreen Deluxe Klasse vliegt u naar Azie op en neer in een business class stoel voor 200 euro extra’

Eva Air – ‘Voor mensen die geen kistkalfje (meer) willen zijn’

eva Air – ‘Waar de Europese moegebeukte passagier ervaart dat service en gemak nog steeds bereikbaar zijn’

Etc. ;)

op 15 08 2009 at 13:37 schreef Arne:

Peter, je kiest toch zelf voor een maatschappij? Je zat in de beste hotels, maar je hebt bezuinigd op het vliegen? KLM stelde me vorig jaar ook redelijk teleur. De KLM stewardessen vind ik meer van het type moeders met kinderen thuis. Enige positieve is dus dat de KLM niet meedoet aan het in huis halen van goedkoop jong grut (zonder interesse en ervaring in het vak). De KLM stewardessen wekken wel vertrouwen in me op. Over een maandje heb ik weer Cathay Pacific achter de rug. Ben benieuwd hoe dat is, want de verwachting is hoog.

op 15 08 2009 at 14:25 schreef Peter:

KLM is niet echt de goedkoopste vliegmaatschappij, Arne. We hebben KLM gekozen vanwege de verbindingen, en vanwege de naam die KLM heeft, en die staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

op 15 08 2009 at 14:49 schreef Monique:

Wat mij betreft gaan jullie weer op vakantie :) ( nuja, moet ook kunnen uiteraard). De vakantieverslagen waren zeer prettig te lezen. Mooie foto’s en afbeeldingen erbij. Je hebt ons even mee weg genomen uit Nederland. Dank daarvoor. Geniet i.i.g. nu je terug bent van het heerlijke weer…

op 15 08 2009 at 15:02 schreef Yasmijn:

Cathay is niks mis mee. Behalve Eva Air en Garuda zijn de oosterse maatschappijen top.
Kan KLM een hele grote punt aan zuigen.

op 15 08 2009 at 15:20 schreef Geert:

Vliegen is alleen maar draaglijk als je al je verwachtingen opzij zet. Verwacht niet dat je vlucht op tijd vertrekt, verwacht niet dat je zonder problemen door de check komt, verwacht niet dat je in je stoel zal passen, verwacht niet dat er geen ADHD peuter of huilbaby in de stoel achter je zal zitten.

Wees een gedwee schaapje en zorg dat je zelf voor 2 maal de geplande reistijd werk of entertainment bij je hebt. Blijf altijd vriendelijk tegen luchthavenpersoneel, ook al behandelen ze je met de grootste onbeschoftheid.

Het werkt echt. Toen ik minder ervaren was en als kritisch individu mijn eerste vliegreizen maakte ging ik er zowat aan onderdoor.

Maar het kost soms wel moeite. Vooral medepassagiers halen soms het bloed onder je nagels vandaan. Meestal Nederlanders. Mensen die met krijsende kinderen een transcontinentale vlucht maken mogen ze van mij met kind en al uit het vliegtuig donderen, ook al zitten we op 10 km hoogte.

op 15 08 2009 at 21:40 schreef hj:

Smeets: De NS vind het normaal dat ik een kaartje naar een plaats kan kopen voor een trein die niet meer gaat. Ze vinden namelijk dat ik eerst moet informeren en dan pas een kaartje moet kopen.

En daar hebben ze volkomen gelijk in. Als je zelf te stom bent om je route van tevoren te plannen is het niet hun schuld dat jij een kaartje koopt waarmee je niet meer op diezelfde dag aan kan komen.

De schoonheid van KLM-stewardessen valt mij ook tegen. Maar ach, vliegen is vooral een manier om van de ene kant van de wereld naar de andere te komen – het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik hoef die 10 uur niet perse als een koning behandeld te worden, als ik er maar kom uiteindelijk. Dat kleine beetje ontbering is niets vergeleken met wat Marco Polo moest doorstaan om de Oriënt te bereiken. ;p

Afhankelijk zijn van het inflight entertainmentsystem door zelf niets mee te nemen is overigens niet echt slim.

op 16 08 2009 at 02:51 schreef Huub:

Nou wil ik niet vervelend doen Peter, maar volgens mij heb je je wel vaker voorgenomen je niets meer aan te trekken van de HVV-ers etc. Volgens mij ben je niet heel erg goed erin je daarvan niets aan te trekken…

op 16 08 2009 at 07:53 schreef smeets:

hj,

Misschien weet je dat niet. Er zijn ook mensen die s,ochtends niet weten op welk station ze s,avonds staan. En ik mag er toch enigzins van uitgaan dat ik om 21.15 nog 120 kilometer verderop afgeleverd kan worden.
Wie in het gewone leven diensten verkoopt die hij niet kan aanbieden is strafbaar. Dat heet dan oplichting. Maar ik besef dat als hj iets koopt dat hij dan altijd eerst controleert of de aanbieder zijn waar ook heeft. Moeilijk leven lijkt me dat.

En in een zeer klein gehucht als Arnhem zijn na 20.00 geen toiletten of informatiebalie ter beschikking. Kakken doe je noodgedwongen in de 1ste klas in een stilstaande trein. Je krijgt schijnbaar de klanten die je verdient als onderneming.

op 16 08 2009 at 10:30 schreef yorrit:

heel Nederland zal er gebaat mee zijn als Breed &co het bij toeristische reisverslagen houden vooral van islamitische landen. Stuk goedkoper om daar heen te gaan want vaak is een enkele reis al voldoende.

op 16 08 2009 at 10:32 schreef Peter:

maar volgens mij heb je je wel vaker voorgenomen je niets meer aan te trekken van de HVV-ers

Ik heb het niet over HVV’ers; daar blijf ik me gewoon mee vermaken. Nee, ik doelde op een aantal verbeten ruziezoekertjes die nu al maanden om mijn aandacht jengelen. Middelbare mannetjes en vrouwtjes die zich gedragen als elfjarige ADHD’ers.

op 16 08 2009 at 10:33 schreef vasti:

Peter,

Dat je in je vakantie met enige regelmaat de ons aller bekende weblogjes even snel checkt om te zien of er door “het kleine grut” nog iets over jou werd gezegt, bij thuiskomst aan dit “onderwerp” een halve column wijd, komt wat obsessive over.
Ik hoop voor je dat je, na het schrijven van deze afsluitende column, in staat bent het werkelijk los te laten.
Let’s go inhoudelijk.

op 16 08 2009 at 12:40 schreef Jur:

Daar sluit ik me graag bij aan, om het maar es burgerlijk te verwoorden ;)

op 16 08 2009 at 14:32 schreef Mart van de Wege:

Peter,

Geweldige oplossing voor problemen zoals jij beschrijft: neem je eigen portable in-flight entertainment system mee.

Ze bestaan echt. Lichtgewicht, een paar ons voor degenen die het langst meegaan, gebruiken geen stroom, en hebben een handige vorm die altijd in je tas past.

Ik bedoel natuurlijk een boek.

Sarcasme terzijde, je hebt natuurlijk gewoon groot gelijk dat het een grof schandaal is zoals dienstverlenende bedrijven in Nederland straffeloos hun klanten denken te kunnen schofferen.

Mart

op 16 08 2009 at 16:21 schreef Bert Brussen:

Welcome back Peter!

Hoogtepunt van die laffe anonieme dwazen was afgelopen week toch wel ene “James” die op een niet nader te noemen site mij begon te stalken en om zijn argumenten kracht bij te zetten gelijk maar begon over “die moslimhoer Hasnae en die Pedo Peter Breedveld”, inclusief een linkje naar een bekende oude vijand van je die ooit voor deze site columns schreef.

Opmerkelijk vond ik dat. Bij sommige idioten lijkt het bashen van Breedveld en co. iets religieus gekregen te hebben. Zo van: “oh, jou kan ik verbinden met Peter Breedveld en die is echt evil” en dan een linkje van een mongool die allerlei subjectieve niet onderbouwde poep schrijft over Breedveld, wat dan moet dienen als hard bewijs. Aparte ervaring vond ik dat, gestalkt worden met verwijzingen naar Peter Breedveld die er verder niets mee te maken heeft.

Speaking of, ik zag laatst een link voorbij komen naar het weblog van ene Lagonda, die schrijft dus gewoon een haatzaaicolumn over de dode Michael Zeeman en wenst letterlijk “dat de duivel Zeeman’s ziel moge halen”. Waarom? Zeeman was een intellectueel, en dat mag niet van Lagonda.

Het was de eerste keer dat ik letterlijk heb moeten kotsen van een stukje op internet.

Als je over het nog warme lijk van een te jong gestorven bekende je ziekelijke haat moet gaan spuien ben je echt een gevaarlijke gek.

Overigens stonden de comments vol met lofuitingen van de bekende Breedveld-bashers. Ook zij zijn nooit succesvol geweest in hun leven en vinden een boek lezen te moeilijk, dus ook zij staan te juichen als er een intellectueel dood is gegaan.

On topic: dat inflight entertainment systeem is van levensbelang op intercontinentale vluchten. Jammer genoeg is het vaak kapot, en heeft de KLM nog altijd toestellen in haar vloot waarin er alleen een ouderwets entertainment systeem aan boord zit. Een kwalijke zaak. Een tegoedbon vind ik dan ook echt te weinig, je zou gewoon een gedeelte van je ticketgeld terug moeten krijgen.

Maargoed, ik heb tegenwoordig een E-reader. Dat ding weegt de helft van een kleine paperback en er passen duizenden boeken op. Ideaal voor in de handbagage en op vakantie.

op 16 08 2009 at 17:36 schreef Jan van Dijk:

Typische Nederlandse Tokkieverslag, volledig ingegeven door onderbuikgevoelens.
Heb je een prachtige reis naar het Verre Oosten gehad en ga je wat zitten zeuren over het feit dat in je zelfgekozen toeristenklasse geen topservice aanwezig is. Had je maar Singapore Airlines moeten vliegen: prima voorzieningen en stewardessen als plaatjes, die er ook nog zijn als ze nodig zijn.

op 16 08 2009 at 18:06 schreef Peter:

Ja hoor, Jan van Dijk vliegt wekelijks met Singapore Airlines, belangrijke globe-trotter die-die is.

Van Dijk lijkt me zo iemand die elke maand zijn kwartjes en dubbeltjes weer uit de keukenla en tussen de spleten van zijn zitbank moet vissen om zijn buskaart te kunnen betalen, maar online is-ie miljonair, die de sloebers, die KLM vliegen, uitlacht dat ze ’t allemaal op een koopje willen doen.

op 16 08 2009 at 19:49 schreef Dick Bosch:

Die Smeets kan ook overdrijven, zeg. Eerst is de afstand tussen Arnhem en Groningen 150 kilometer, later nog maar 120 kilometer. En de NS doen er vijf uur over! Feitelijk is de afstand 169 kilometer. Volgens het dienstrooster kun je deze route in twee uurtjes overbruggen met de trein.
Ik ben zeer tevreden over de NS, behoudens de prijs die ze voor hun diensten vragen.

op 16 08 2009 at 21:58 schreef hj:

Jan van Dijk heeft natuurlijk wel een beetje gelijk: het geeft geen pas om de hele tijd op Nederland(ers) af te geven omdat ze zoveel zeiken om vervolgens zelf klagerige blogs te wijten aan het ontbreken van lekkere wijven, films en wat beenruimte aan boord van een vliegtuig dat je naar de meest exotische oorden brengt.

op 16 08 2009 at 22:25 schreef John:

Toch het Jan van Dijk wel een beetje gelijk. Het is ook een beetje een tokkie verslag. Beetje een tokkie vakantie gehad ook in Singapore beetje shoppen en vreten. Niet naar het museum geweest?. Gemiste kans Peter. Als je Gucci maar goed zit

op 16 08 2009 at 23:21 schreef Peter:

Tempels bezocht en met mensen gepraat, John. Echte mensen. Naar welk museum ben jij onlangs geweest, John? Je antwoord ga je liegen, zonder enige twijfel.

Sommige mensen hebben er een beetje de balen van, merk ik. Half verzopen op de camping in Nederland, en dan moeten lezen hoe ik me heb vermaakt in Singapore. En dan nog praatjes ook!

op 16 08 2009 at 23:21 schreef Bert Brussen:

@Dick Bosch: volgens mij is het punt van Smeets nou juist dat zijn trein er vijf uur over deed terwijl de NS belooft dat in anderhalf uur te doen.

op 17 08 2009 at 00:33 schreef Huub:

Museum? Dat kun je toch ook op wikipedia lezen.

@Bert Lagonda is een nog groter gevaar voor Nederland dan EHB en relmoslims bij elkaar. Volgens die site mag je alleen nog maar Carel Brendel, Hans Jansen en Bat Ye Ór lezen, al het andere is verboten.

Ontopic: ik vlieg bijna nooit. Treinen, heerlijk, vooral door Duitsland heen naar het oosten. In de internationale treinen natuurlijk. Kun je gewoon lopen en – tot een aantal jaren terug althans – roken.

op 17 08 2009 at 00:55 schreef Loesje:

Heej poppelepee, de van Egeraatjes zijn weer terug! ;-)
Heb genoten van je reisverslagen. Veel dank daarvoor. Enneh, doe volgende keer gewoon net als Willem de Zwijger, pleur je site 3 weken dicht. Ben je van `t gezeik af, want je schijnt het toch nooit goed te doen.

op 17 08 2009 at 01:05 schreef Monique:

Wat lees ik toch weer kortzichtige reacties. Waarom moeten Peter en Hassnae verantwoording afleggen voor hoe zij hun vakantie hebben gevierd? Alsof je alleen maar de perfecte vakantie geniet wanneer je op z’n minst naar één museum bent geweest.

@John 6 08 2009 at 22:25: Jaloers wellicht? Dat ‘beetje shoppen en vreten’ kan het ultieme vakantiegevoel geven. Mensen kijken, mensen spreken, ervaringen opdoen en weer wat leren van mensen. Daar valt veel voor te zeggen.
Kom jij zo weinig buiten John, dat je inmiddels zelf een museumstuk bent geworden? Kijkt men te weinig naar je?

Kom maar op met vakantieverslagen zoals je hebt geplaatst Peter. Het was genieten.

op 17 08 2009 at 04:01 schreef Guus B:

Volgende keer gewoon kiezen uit Cathay, Singapore Airlines of Lufthansa, die hebben uitstekende verbindingen, goede service en prettige bediening.
De KLM heeft lang geleden afscheid genomen van de laatste 2 kenmerken; de ‘grachtenhuisjes’ waren het enige aantrekkelijke.
En de benen van de stewardessen zijn bij hen nooit mooi geweest, zal wel door de personeelschef komen.

op 17 08 2009 at 06:56 schreef Peter:

Loesje, ik heb de verslagen met plezier geschreven, door reacties van mensen als jij en Monique. Zeurpieten hou je toch, en van Jan van Dijk heb ik nog nooit iets positiefs gelezen, daar laat ik me niet veel aan gelegen liggen.

op 17 08 2009 at 08:27 schreef Henk:

Ik vond de verslagen en de foto’s leuk om te lezen.

Maar is het eigenlijk niet een beetje kort geweest om in 10 dagen én Kyoto én Tokio én Singapore te bezoeken?

op 17 08 2009 at 09:40 schreef Peter:

Kyoto en Tokyo kenden we al. In Kyoto zijn we te lang geweest, dat hadden we na twee dagen wel gezien. In Tokyo kun je niet te lang zijn. Singapore was zeker veel te kort. Lang niet alles gedaan wat we wilden.

op 17 08 2009 at 10:30 schreef babs:

HJ, hoe moeilijk is het om in een kaartjes-automaat te berekenen of het uberhaupt mogelijk is dezelfde dag de bestemming nog te bereiken? Waarom moet de klant dit precies weten?

Ik denk dat de NS en de KLM prima kunnen fuseren en dan vind ik Fuck you de beste slogan.

op 17 08 2009 at 11:09 schreef Peter:

Misschien moet het Amsterdamse openbaar vervoersbedrijf er ook bij.

op 17 08 2009 at 11:40 schreef Henk:

De vergelijking met een vlucht en een treinreis gaat niet op.

Bij een vlucht reserveer je een stoel, bij een treinreis niet. Je kan in principe iedere trein pakken die je wilt.

op 17 08 2009 at 11:44 schreef Pieter:

Zeker nog nooit een stedentrip naar het buitenland gemaakt met NS Hispeed? Dan reserveer je ook een stoel. En als je een uurtje eerder teruggaat moet je bijbetalen, ook al is de trein bijna leeg.

Da’s wat je noemt service!

op 17 08 2009 at 11:48 schreef Henk:

Internationaal ligt dat anders. Daar geldt voor de Thalys en de ICE een reserveringsplicht.

Maar voor de Benelux en de Internationale trein naar Berlijn niet. Bij de Benelux kán je niet eens reserveren.

op 17 08 2009 at 12:03 schreef hj:

Babs: HJ, hoe moeilijk is het om in een kaartjes-automaat te berekenen of het uberhaupt mogelijk is dezelfde dag de bestemming nog te bereiken? Waarom moet de klant dit precies weten?

Het zou best een aardige feature zijn, daar heb je gelijk in. Maar dat gaat voorbij aan het punt dat je gewoon een zeiklul bent als je NS op hoge poten de schuld geeft van het feit dat je zelf niet meer thuis kan komen omdat je van tevoren niet even gecheckt hebt hoe en wanneer de treinen rijden.

op 17 08 2009 at 12:05 schreef hj:

Aanvulling: mijn ervaring is dat NS-medewerkers over het algemeen behulpzaam genoeg zijn om even voor je uit te zoeken via welke route je het snelst op je bestemming komt – ook als er storingen zijn.

op 17 08 2009 at 12:07 schreef hj:

Peter: Kyoto en Tokyo kenden we al. In Kyoto zijn we te lang geweest, dat hadden we na twee dagen wel gezien. In Tokyo kun je niet te lang zijn. Singapore was zeker veel te kort. Lang niet alles gedaan wat we wilden.
Dat is wel het nadeel van vliegreizen en van tevoren geboekte hotels: je bent minder flexibel en kan moeilijk ergens langer blijven als het je bevalt of maken dat je wegkomt uit een shithole.

op 17 08 2009 at 12:16 schreef Peter:

True dat. Maar ook vanwege mijn loonslavenstatus kan ik niet heel flexibel zijn met mijn vakanties. Werd ik maar betaald voor het afreizen van stad en land.

op 17 08 2009 at 12:51 schreef Ger:

Hoi Peter,
Ga je snel weer op vakantie? Ik heb me uitstekend vermaakt met de stukjes.

Of anders weer eens een leuk stukje over comics…

op 17 08 2009 at 13:00 schreef Peter:

Ha Ger, ik ga helaas niet snel weer op vakantie, ik ben van plan meer over strips te schrijven. Ik heb nog een boel Vrij Nederland-stukjes, die hier nog niet zijn geplaatst, dus…

op 17 08 2009 at 13:10 schreef Ger:

Hoi Peter,
haha…ik volg je site al jaren dagelijks, dus ik weet dat je niet al te vaak gaat ;)

Voel me doorgaans zelden geroepen te reageren, want er is altijd wel iemand anders, die ’t mooier kan zeggen en meer tijd heeft om een leuk stukkie te typen.

Heb me i.i.g. prima vermaakt met deze verslagen. Veel dank daarvoor…en nu hou ik me de eerste jaren waarschijnlijk weer stil.

groet,
Ger

op 17 08 2009 at 13:14 schreef Peter:

Graag gedaan, Ger. Laat je niet weerhouden tot af en toe wat positieve inbreng. Die wordt hier Xtra gewaardeerd.

op 17 08 2009 at 13:42 schreef babs:

HJ, er is op de meeste stations helemaal geen personeel meer en dat meldt Smeets ook. Ook vermeldt hij dat hij niet van tevoren wist wanneer hij precies de trein in zou stappen. Je mag toch van een station als Arnhem verwachten dat er iemand aanspreekbaar is?

Ik ben gisteren ook met de trein gereisd. Gereserveerde stoelen, bagage onderzocht op explosieven, niemand zonder geldig kaartje het perron op, trein exact op tijd (bij 5 minuten te laat krijg je geld terug), Slumdog Millionaires op de video in VO, biertjes gekocht in de restauratiewagon en in 40 minuten van proviniciestadje vergelijkbaar met Arnhem gereisd naar een stad vergelijkbaar met Amsterdam. Jammer alleen dat ik nu het einde van Slumdog ken zonder het eerste anderhalf uur te hebben gezien.

Ik zal je verklappen: mijn treinreis was niet in Nederland, al betalen alle Nederlanders natuurlijk wel mee aan deze treinreis. Bedankt daarvoor!

op 17 08 2009 at 14:48 schreef hj:

Je mag toch van een station als Arnhem verwachten dat er iemand aanspreekbaar is?

Dat wel ja. Maar als je nog niet weet wanneer je in de trein zal stappen is het wel ronduit naïef om te veronderstellen dat op het moment dat je nog een kaartje kan kopen de trein ook wel zal rijden. Als ik om 23.30 uur een kaartje van Venlo naar Tytsjerksteradiel koop kan ik ook op m’n vingers natellen dat ik er waarschijnlijk niet meer vóór het einde van de dienstregeling ben.

En als ik niet weet hoelaat ik zal vertrekken, zoek ik wel even uit wanneer mijn laatste reismogelijkheid is.

Maar babs, waar heb jij je treinreis gemaakt dan?

Het ligt er overigens maar net aan waar je het mee vergelijkt. Ik heb ook eens 12uur in een trein gezeten om een paar honderd kilometer te overbruggen (tussen Bulawayo en Victoria Falls, Zimbabwe). Er liepen kakkerlakken in de trein en de slaapbank was half verrot. Dan is de NS opeens een heel erg snelle, schone en betrouwbare dienstverlener.

Maar what the hell, het hoort allemaal bij je reiservaring – net als helse vluchten. Ik heb een hekel aan die Amerikaanse neiging om als een verwende baby te gaan klagen op het moment dat je niet overal als een koning wordt behandeld of als je geen fucking Starbucks kan vinden in een ander land.

op 17 08 2009 at 14:59 schreef Peter:

Ik heb ook eens 12uur in een trein gezeten om een paar honderd kilometer te overbruggen (tussen Bulawayo en Victoria Falls, Zimbabwe). Er liepen kakkerlakken in de trein en de slaapbank was half verrot. Dan is de NS opeens een heel erg snelle, schone en betrouwbare dienstverlener.

Ja, en in vergelijking met het regime in Birma hebben we aan Ernst Hirsch Ballin eigenlijk een hele goeie. Hou toch op.

op 17 08 2009 at 15:15 schreef Smeets:

Hj,

Het is nogal een verschil tussen gezeur over een starbucks en een reistijd van 5 uur tussen Arnhem en Groningen. Omdat het niet rendabel is verplicht men iedereen die van zuid naar Noord reist bij de gerinste werkzaamheden het hele land door te ploeteren. Men zet geen bussen in. Zelfs een brommer is dan sneller op die route.
Als je dan ook nog geen informatiebalie hebt, de toiletten gesloten zijn, de hele trein vol bezopen lui zit (geen conducteur gezien)en je ook nog niet op de eindbestemming kunt aankomen, dan heb je er even genoeg van.

op 17 08 2009 at 15:32 schreef Ger (vriend):

Peter, ook ik heb van jouw reisverslagen genoten. De Ger hierboven ben ik echter niet. Dat is blijkbaar een naamgenoot uit de stripwereld. Ger Apeldoorn misschien?

op 17 08 2009 at 16:40 schreef Ivo:

Ga er maar vanuit dat je op station Arnhem nu eenmaal niets hoeft te verwachten. Dat is een drama te vergelijken met de Noord-Zuid lijn in Amsterdam. Als rijbewijsloze Arnhemmer spreek ik uit ervaring. Leuke reisverslagen overigens, even geen Wilders en Islam en dergelijke. Lekker!

op 17 08 2009 at 17:04 schreef Ger:

@Ger(vriend)

Ger Apeldoorn….hahaha…die ben ik zeker niet.

op 18 08 2009 at 10:16 schreef vasti:

Gespot: De naam Peter Breedveld in blog J. Niemoller, Draad PVV moet SP 18 Aug. 04.33

Diep ademhalen naar de buik, Peter.
Let it go….

op 18 08 2009 at 19:48 schreef john:

@Peter
Daar heb je me Peter, de laatste tijd geen musea bezocht. In 1991 wel naar het nationaal museum geweest in singapore maar toen scheet jij je luier nog vol. Ook nog twee maanden in Indonesië geweest het was tenslotte visit Indonesia Year en de golfoorlog was in volle gang, Vloog met Singapore Airlines er zaten toen een man of 20 in de grote boeing “ruimte genoeg”, de duvel schijt altijd op een grote hoop. Ik heb maar 1 keer op een camping gestaan in Luxemburg in 1982 was ook tevens de laatste keer. En nee ik ben niet jaloers en heb ook geen slechte vakantie gehad dit jaar. Het verslag vondt ik overigens kut, wat kan mij het schelen wat voor schoenen je voor Has gekocht heb, ik had wel een wat beter verslag verwacht.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS