Home » Archief » Konijntje Castricum


[02.03.2012]

Konijntje Castricum

Peter Breedveld


Illustratie: George Barbier

Goed, we hebben nu allemaal de raw footage kunnen zien van de aanvaring tussen Rutger Castricum en Andreas Kinneging. Toch blijft GeenStijl Kinneging de ‘wurgprofessor’ noemen, toch blijft iedereen sputteren dat Kinneging ‘zijn handen thuis had moeten houden’. Journalist Kustaw Bessems veroordeelt Castricums overvaljournalistiek, maar stelt daarna dat Kinneging iets heeft gedaan wat erger is.

‘Iets wat erger is’? Wát dan? Laat het me zien! Wáár wordt er gewurgd of geslagen? Wáár is het bewijs dat Kinneging de bijnaam ‘wurgprofessor’ verdient? Hij heeft goddomme een hand op de camera van PowNews, de andere op Castricums microfoon. Waarmee heeft-ie Castricums keel dan geprobeerd dicht te knijpen? Met zijn anderhalve meter lange lul, misschien?

Mijn voorspelling: Kinneging zal niet worden vervolgd, want er is geen enkel bewijs voor geweldpleging. Het gejank over de ‘bedreiging’ van Kinneging is pathetisch. Kinneging heeft gezegd dat hij PowNews “zal weten te vinden”. Jeroen Pauw begreep in elk geval wel wat Kinneging daarmee bedoelde toen hij hem vroeg of hij al stappen had genomen.

En guess what, Castricum heeft mij op dezelfde manier ‘bedreigd’, toen hij twitterde dat hij wel even bij me langs zou komen, daarbij schalks opmerkend dat ik ‘zo leuk woon’. Die tweets heeft hij snel daarna verwijderd, omdat Castricum een hypocriete lafaard is, maar ze zijn gezien.

De volgende keer dat Castricum en zijn cameradwerg Kinneging en Tahir weer komen lastigvallen, gaan ze de plomp in, heeft Kinneging verder nog gezegd. Niks mis mee. Wedden dat GeenStijl voor een standbeeld van Kinneging zou hebben gepleit als het om Marokkaanse belletjetrekkers was gegaan? In fact, GeenStijl hééft gepleit voor een Militaire Willemsorde voor de vrouw die een paar jaar geleden een Marokkaanse tasjesrover doodreed.

Waarmee ik maar wil zeggen: blijkbaar vindt GeenStijl geweld niet in álle gevallen verwerpelijk. Ja maar, sputteren nu een heleboel dim-wits, een tasjesrover is wat anders dan een brutale journalist.

Rot! Op! Wat Castricum doet, is érger dan tasjesroven. Castricum overrompelt mensen, beschuldigt ze, veroordeelt ze en executeert ze in een itempje van anderhalve minuut. Een gestolen credit-card kun je blokkeren, een tasje kun je claimen bij de verzekering, maar je reputatie, die door het schorem van PowNews door het slijk wordt gehaald, alleen omdat je een andere mening hebt, is voor jaren naar de knoppen. Castricum is een serieverkrachter, en PowNews een criminele organisatie, die deze psychopaat op onschuldige burgers afstuurt om ze te terroriseren, gelijk te schakelen. Want iedereen moet luisteren naar capo di capi Dominique Weesie.

En denk niet te lichtzinnig over de weerzinwekkende verwensingen en bedreigingen die je steevast voor je kiezen krijgt van het publiek van PowNews, als je daar je 90 seconds of fame hebt gehad.

Nee, het is Kinneging die een Willemsorde verdient. Waarom de Roze Khmer die raw footage naar buiten heeft gebracht, is me een raadsel, want Castricum gaat erin af als een lekke gieter. Kinneging geeft hem en zijn cameradwerg een donderpreek alsof het om stoute schooljongetjes gaat, en je hoort Castricum psychisch breken. “Ik wil dit niet!” piept-ie half huilend. Tja, dan had je Kinneging die camera niet in z’n mik moeten duwen, konijntje!

Ik heb gebulderd van het lachen toen Castricum Kinneging verweet “intimiderend” te zijn. Aanvankelijk laat hij zich door Kinneging niet wegsturen, maar dat is een minuut of zo later totaal veranderd. Dan zie je hem hevig verlangen naar de veilige armen van Dominique Weesie. O, wat wil hij graag weg.

Maar Kinneging buldert dat-ie nog niet klaar met ze is. Hij geniet duidelijk van zijn rol als boze bovenmeester. “Ja!”, jammeren Castricum en zijn dwerg. “We hebben het begrepen!” Onbetaalbaar, als Castricum piept dat er toch over kan worden gepraat. Dan laat Kinneging hen eindelijk gaan (“en nu naar huis, KINDERS!!”) en dient Castricum zichzelf – volkomen overbodig – de genadeslag toe door onderdanig te vragen: “Dus we maken eerst een afspraak voor een interview?”

Ik vrees voor Castricum dat Kinneging gelijk heeft en dat dit wellicht de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer is dat hij op deze manier het deksel op zijn neus krijgt. Goed voorbeeld doet namelijk goed volgen. Fuck de betweters die zeggen dat Kinneging de deur gewoon had moeten dicht doen. Uit eigen ervaring weet ik dat je dan een halve dag opgesloten zit in je eigen huis, omdat Castricum gewoon voor je deur blijft staan kloppen en bellen. De man is een bloedzuiger, die zul je echt met enig geweld van je lijf moeten trekken.

En het spelletje met PowNews meespelen, zoals mediatrainers adviseren? Dat is voor laffe, onoprechte, ruggegraatloze politici. Iedereen die naast Castricum of één van de andere PowNews-gnomen voor de camera staat te grijnzen, verspeelt zijn kans op mijn stem voorgoed.

Castricum is het konijntje dat zich verbeeldde de Grote Boze Wolf te zijn. En iedereen geloofde dat-ie de Grote Boze Wolf was, want het stond op GeenStijl. Soms waren er wel dieren in het Dierenbos die zeiden, “rot op, dat is de Grote Boze Wolf helemaal niet, dat is gewoon een mismaakt konijntje, een beetje een vies konijntje, bovendien, en hij stinkt”, maar die werden niet geloofd. Die werden nog jaren nagedragen dat ze niet gezellig met de Grote Boze Wolf meededen.

Totdat het konijntje – per vergissing – bij de échte Grote Boze Wolf aanbelde. Dat was schrikken! Het hele Dierenbos was er getuige van hoe het konijntje jammerend om genade smeekte, nadat de Grote Boze Wolf slechts een keer had gegromd. De Grote Boze Wolf genoot daar wel van en brulde nog eens flink, totdat er he-le-maal niks meer van de branie van het konijntje overbleef.

Het konijntje was afschuwelijk vernederd, en probeerde zijn reputatie te redden door te beweren dat de Grote Boze Wolf hem had gebeten, maar dat werd alleen door de vlooien in de mottige vacht van het konijntje geloofd, en door de pestbacteriën op de vlooien in de mottige vacht van het konijntje, waarvan er één Dominique Weesie heette. Tegen beter weten in, want alle dieren hadden gezien dat er niks voor nodig was om het konijntje zeven kleuren diarree te laten schijten, alleen maar een beetje grommen.

Einde van het laffe schijtkonijntje.

Lees ook ‘Zinvol Geweld‘ van Mart van de Wege.

Peter Breedveld, Roze Khmer, 02.03.2012 @ 10:26

[Home]
 

81 Reacties

op 02 03 2012 at 11:22 schreef Pyt van der Galiën:

Volgens mij zijn ze inmiddels bij GS het contact met de realiteit volledig kwijt. Nu vergelijkt Van Rossem Castricum in alle ernst met – je houdt het niet voor mogelijk – Hunter S. Thompson.

En voor de rest is natuurlijk alles de schuld van de babyboomers. Dat Kinneging van ’62 is, doet blijkbaar niet ter zake. GS heeft een hekel aan hem en dús is Kinneging een babyboomer.

op 02 03 2012 at 11:29 schreef Sasha Berkman:

“GS heeft een hekel aan hem en dús is Kinneging een babyboomer.”

Dat zie je bij dejaap ook heel vaak.

op 02 03 2012 at 11:46 schreef Paul van Buuren:

FIjn stuk, Peter. Dat laatste stuk kan zo in de fabels van Aesopus.

op 02 03 2012 at 11:51 schreef Joost:

Rutger ging te ver, Kinneging ging te ver, een van de twee goedpraten is hypocriet.

op 02 03 2012 at 11:53 schreef Peter:

Kinneging ging helemaal niet te ver. Zó moet je met PowNews omgaan. Kinneging is een BAAS.

op 02 03 2012 at 11:58 schreef Ellen:

Geweldig dit!

op 02 03 2012 at 12:08 schreef Rob:

Inmiddels spreekt CDA-europarlementarier Oomen over een “een incident bij haar thuis” in verband met haar mening over het Polenmeldpunt. Het rapalje van de PVV leert van hun favoriete zender en website: ben je het niet eens met iemand, dan zoek je die persoon thuis op.

op 02 03 2012 at 12:13 schreef Esther G.:

“Die tweets heeft hij snel daarna verwijderd, omdat Castricum een hypocriete lafaard is, maar ze zijn gezien.”

Ik meld me als getuige.

op 02 03 2012 at 12:19 schreef abdullah:

Hahah petertje toch, rutger heeft je wel diep gekwetst he. Jij was een lafaard toen die zogenaamde konijntje bij je deur stond,jankend na de beveiliging rennen, en snel achter je pc rutger zwartmaken

op 02 03 2012 at 12:23 schreef Rene Koeman:

Ik meen dat Rob Kamphues de eerste was die Rutger probeerde terug te intimideren toen die hem stolkte bij zijn huis, maar dat lukte hem niet zo goed. Het is inderdaad de enig effectieve manier om die rat van je lijf te houden, maar het is niet iedereen gegeven zo beheerst en (volgens mij) berekenend assertief op te treden als Kinneging.

Ik hoop dat ik dat ook zo zou kunnen doen als die plofkop met camera voor mijn deur staat.

op 02 03 2012 at 12:25 schreef Ellen:

Er is een kloof.
Je hebt mensen die ‘m Rutger noemen.
De anderen spreken over Castricum.

op 02 03 2012 at 12:26 schreef Peter:

Nee, Abdullah, Neerlandicus, ik ben niet jankend naar de beveiliging gerend. Ik heb Castricum beleefd en beheerst naar de beveiliging geleid, omdat-ie niet uit zichzelf vertrok, en me lastigviel op mijn werk.

Ik had dat ook liever op een andere manier gedaan, maar dan zou je weer hebben gejammerd dat ik met mijn poten van je konijntje had moeten afblijven.

op 02 03 2012 at 12:28 schreef Herbert:

Iedere keer als ik de uitzending weer zie schiet ik in de lach.

Het leuke is dat de reaguurders Rutger nu ook keihard uitlachen. Poned van Superjank Bennink wist niet hoe snel ze de uitlach-reacties moesten wissen.
Wat ik jammer vind is dat kampioen gewichtheffen Kinniging hem niet optilde.

op 02 03 2012 at 12:36 schreef Mart:

@Joost:

Bullshit. Ik mag Kinneging totaal niet, het is een autoritaire reactionair (en zijn hele tirade tegen Rutger straalde dat ook uit), maar hij heeft het recht om zicht te verdedigen tegen dit soort aanvallen.

Rutger komt met de volledige steun van de Telegraaf Media Groep een overval plegen. Kinnening het recht op verdediging ontzeggen is de ‘bullies’ steunen. Voor een langere versie van dit verhaal, zie mijn blog van gisteren.

op 02 03 2012 at 12:55 schreef J.vanDijkS:

Fantastisch gevonden, die analogie met het dierenbos. Heb er erg om moeten lachen.

op 02 03 2012 at 12:59 schreef Wonder Klaas:

Ja laten we gewoon weer terug gaan naar het recht van de sterkste en lachen om iedereen die minder sterk is dan de grootste aap. “Wat nou praten!?? Ik gooi je in de plomp!” Fantastische samenleving wordt dat.

op 02 03 2012 at 13:04 schreef babs:

Mooi koppel wel, de ene is de eerste die met gepast geweld Castricum velt, de ander geniet er openlijk van als het in de studio vertoond wordt.

Zie ik graag, zo’n mooie traditionele man/vrouw verhouding, waarin je voor elkaar opkomt.

Johan Fretz vindt het ‘Echt heel eng’
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9284/johan-fretz/article/detail/3209382/2012/02/29/Johan-Fretz-Glunderende-Naema-Tahir-speelt-voor-God.dhtml
Die komt waarschijnlijk nooit voor een vrouw op of heeft het ooit geprobeerd en werd toen door zijn vrouw uitgelachen.

Ben het met Kinneging en Tahir oneens, maar een mooi koppel is het zondermeer. Ze verdienen beide een medaille.

Wonder Klaas,
Praten is een keuze die je niet hoeft te maken als je belaagd wordt. Zie verder de link naar Mart. Uitstekend stuk.

op 02 03 2012 at 13:10 schreef Bertje:

@ Peter

Top stuk!
Kinneging ging absoluut niet te ver in zijn reactie.
Vooral het begin ” even in de kamara kijken” .
Tip: ga de volgende keer doodeenvoudig zo dicht mogelijk tegen Castricum aanstaan ( of de kamara)
Letterlijk in zijn privé gebied staan dus, succes verzekerd!!

op 02 03 2012 at 13:18 schreef Mart:

@Wonder Klaas:

Ja! Laten we de grootste mediaorganisatie van Nederland straffeloos over iedereen heenpissen en de slachtoffers het recht op terugslaan ontzeggen.

Het recht van de sterkste heerst al, Klaasje. De slachtoffers middelen tot terugslaan ontzeggen is het recht van de sterkste juist bestendigen.

op 02 03 2012 at 13:23 schreef Wonder Klaas:

Ja Mart, ik heb ook liever fysiek geweld dan een discussie. helemaal mee eens. we moeten immers niet naar de slimste luisteren maar naar degene die het meest in de sportschool rondhangt.

op 02 03 2012 at 13:25 schreef Flies4No1:

Onbetaalbaar – Peter. Daarom maar weer snel een paar € per PayPal jouw kant op laten komen. Blijf doneren, mensen! Reken gewoon even uit wat het de samenleving op den duur oplevert als Powned over een jaar of wat weer in z’n graf zakt – en dan bedoel ik niet alleen het weggegooid subsidiegeld.

op 02 03 2012 at 13:31 schreef Bertje:

@ Klaas

Wat nou sterkste, gewoon het godvergeten recht om jezelf te weren tegen dit soort jojo’s
Man o man wat een bedreiging zeg:”ik gooi je in de plomp”
(en Kinneging was ook nog eens zo netjes om eerst te vragen of ze de plomp zagen)
Privé journalist kreeg een peer op zijn muil daar hij het nodig vond om half over de grafkist leunend zijn plaatjes te schieten.
Raar toch he dat soort agressie.(niet dus)

op 02 03 2012 at 13:31 schreef Maarten:

Leuk geschreven Peter. Ik denk dat van Castriums tijd is geweest, die oetlul.

op 02 03 2012 at 13:49 schreef Rob:

Mensen als Wonder Klaas vinden dat de media iedereen door de drek mag sleuren. Daarom dat hij zelf anoniem reageert, dan kunnen ze hem in ieder geval niet te grazen nemen.
Nee, dàt wordt een leuke maatschappij. Dat je je naam maar niet noemt uit angst voor de bralmedia.

op 02 03 2012 at 14:27 schreef Herbert:

Nou Wonder Klaas, als het op fysiek geweld aan zou komen had die roze plopklapproleet geen schijn van kans gehad. Kinneging was in 1987 kampioen gewichtheffen.
Zou wel leuk zijn, Kinneging die als een soort Hulk Hogan met Rutger en die cameradwerg aan het jongleren gaat.

op 02 03 2012 at 14:29 schreef Mart:

@Wonder Klaas,

Niet ingaan op mijn argument dat het recht van de sterkste al heerst, maar gewoon je vorige bewering herhalen. Sterk argument joh.

Op dit moment luisteren we al niet naar de slimste, maar naar de gast met de grootste megafoon. Je hoeft niet echt een sportschooljongen te zijn om die uit iemands handen te kunnen slaan.

op 02 03 2012 at 14:55 schreef Nerf:

Kom op konijntje doe maar wiebelen, wiebelen (alsof je in het bos bent) http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCYQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D2mzZv-JDtdQ&ei=itBQT7nuJ4roOZOEkJoK&usg=AFQjCNHpAEEwiEJqG1xV92PIfmRxYzu2sw

op 02 03 2012 at 15:12 schreef Sasha Berkman:

Maak je niet zo druk beste mensen. Die l*l van een castricum is exit. Binnenkort schieten mensen in de lach als ze hem zien en negeren ze hem verder. Dat zou ik doen in elk geval. Ik heb nog een tip: mensen moeten hun gsm met ingebakken camera tegen hem gaan gebruiken.

op 02 03 2012 at 15:26 schreef bernd ebbo visser:

“Castricum is een serieverkrachter”

Is dit nou nodig?

op 02 03 2012 at 15:50 schreef Ralph:

Uitstekend stuk! Wat ik zo ontzettend smerig en laf vond: de ruggegraatlozen, de lafbekken die uit alle macht hebben geprobeerd de afgelopen dagen de aandacht bij hakkelende hufter Castricum en die racistische hufteromroep PowNed weg te trekken en te verleggen naar de opvattingen van het echtpaar Kineging over media en andere maatschappelijke zaken.
Maar ik vind het super dit soort stukken te lezen en te weten dat er mensen zijn als Kinneging die zich niet laten ringeloren door de onderknuppels van de PVV/GeenStijl/PowNed dictatuur die de “Neue Ordnung” met overval- en intimidatie technieken en een malle roze microfoon trachten op te leggen aan anderen.
Het is heel erg te hopen dat de wegen van ondergetekende en zo’n zak stront van POWNed/GS als Castricum nooit zullen kruisen.
De laatste zal er een verschrikkelijk slechte dag aan overhouden.
Bij deze mijn onverkorte steun en sympathie voor de heer en merouw Kinneging!
Peter, hulde voor de uitstekende manier waarop je de gevoelens van ongetwijfeld en gelukkig nog velen in dit land verwoord!

op 02 03 2012 at 15:52 schreef Peter:

Is dit nou nodig?

Ja.

op 02 03 2012 at 16:04 schreef bernd ebbo visser:

Waarom?

Het is me nogal een überstatement en – behalve dan dat konijnen nogal van dattum zijn – nogal misplaatst.

Maar goed, als je erbij blijft dat Castricum een serieverkrachter is, hoe zou jij dan jouw eigen gedrag omschrijven?

Als lijkenpikkerij? Als necrofilie?

op 02 03 2012 at 16:15 schreef Ralph:

Sorry overigens voor de spelfoutjes. Maar eh…Kustaw Bessems van De Pers. Is dat niet die het zo gezellig had gehad naar eigen zeggen in De Balie destijds met concentratiekamp- pardon gevangenisntwerpster Fleur Agema?
Bessems, een PVV’er die zijn coming out nog niet gehad heeft zullen we maar zeggen.
‘k Kan me vergissen natuurlijk…

op 02 03 2012 at 16:20 schreef Peter:

Kon je weer niet van de Bison Kit afblijven, Bernd Ebbo Visser?

op 02 03 2012 at 16:27 schreef bernd ebbo visser:

Dat doen verkrachters ook hè, de ander proberen te ridiculiseren, maar ondertussen geef je geen antwoord op mijn vragen. Dus nogmaals: waarom vind je het nodig om Castricum tot een serieverkrachter te bombarderen en hoe zou jij jouw eigen gedrag dan omschrijven?

op 02 03 2012 at 16:41 schreef Peter:

O ja joh, Bernd Ebbo Visser? Ridiculiseren verkrachters ook altijd anderen, net zoals ik nu doe?

Mijn eigen gedrag zou ik willen omschrijven als zeer oprecht, standvastig, met veel rechtvaardigheidsgevoel, eerlijk en heldhaftig.

En ik ga mijn stuk niet uitleggen. Het is fantastisch geschreven, helder, to the point, geestig en ik ben niet verantwoordelijk voor jouw domheid.

Prettige dag nog, Bernd Ebbo.

op 02 03 2012 at 16:42 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 16:27 schreef bernd ebbo visser

Lol: Ja Peter, ga jij je eens heel snel verantwoorden bij meneer Visser. Kwajongen die je er bent.

Zomaar een eigen mening op je eigen blog!

op 02 03 2012 at 16:46 schreef Gerard Siteur:

Nou Peter, je reageert net zo agressief als Kinneging maar lees even het NRC-artikel van 19-12-2011 over Václav Havel zijn uitspraak dat ” Politiek is theater. Zorg dat je dat vak verstaat”. Je mag die Rutger gewoon niet, maar zeg dat dan gewoon.

op 02 03 2012 at 16:55 schreef Gompie:

Bernd Ebbo Visser, het is met Rutger Castricum als met koning Midas maar dan anders. Alles wat men hem in aanraking komt, wordt geperverteerd. Daarmee verkracht hij dus alles in zijn omgeving (met uitzondering van de mederioolbewoners met de letters TMG op het voorhoofd). Feitelijk is serieverkrachter dan ook een eretitel voor deze sewer fag. Dat zou ook jij moeten inzien.

op 02 03 2012 at 17:20 schreef Bertje:

Ik weet niet wie deze man is maar ik vind het een prachtige collum.

http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HOLMAN/article/detail/3213441/2012/03/02/Ja-vroeger.dhtml

op 02 03 2012 at 17:33 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 17:20 schreef Bertje

Het wordt op de hak genomen Bertje, Maar in de jaren 70/80/begin 90 was het inderdaad beter, inhoudelijker. De persiflages van Kooten en de Bie waren zelfs zo goed dat ze er maar ophielden met de vrije jongens omdat het domme gepeupel niet eens kon zien wat ze eigenlijk bedoelden. In die tijd had je mensen als Marcus Bakker, Joop den Uyl, Fred van der Spek, Wiegel: die mensen debatteerden zonder briefje.

Ik mis die tijd!

op 02 03 2012 at 17:43 schreef Peter:

Wat Holman in die column laat zien, is dat hij zonder Theo van Gogh inderdaad een lege huls is. Een holle man. Een domme man.

op 02 03 2012 at 17:46 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 17:43 schreef Peter

Dat bedoelde ik met op de hak nemen Peter. Eigenlijk denkt hij dat Geenstijl de Kees van Kooten en Wim de Bie van nu is. Hoe leeg kun je zijn.

op 02 03 2012 at 17:54 schreef Sasha Berkman:

Die Holman dat is pas een lijkenpikker.

op 02 03 2012 at 17:58 schreef Peter:

Die Holman dat is pas een lijkenpikker.

Meer dan dat. Holman heeft het lijk van Van Gogh opengesneden en uitgehold, hij is er in gekropen en loopt er nu in rond te hupsen, schreeuwend: “Theo van Gogh leeft! Theo Leeft! Kijk maar!”

Bijna niemand durft er wat van te zeggen, bang om Holman de psychische genadeslag te geven.

op 02 03 2012 at 18:00 schreef Karin:

Deze Japanse uitvinding lijkt me dé oplossing voor journalisten van het soort Castricum :-) http://bit.ly/wjGRv5

op 02 03 2012 at 18:05 schreef Rene Koeman:

Zo er een reden zijn dat hij Holman heet.

op 02 03 2012 at 18:07 schreef Bertje:

@ Rene

Pas maar op je klinkt als een oude zak.
;-)
Heren en dames ook …./ dag wat een leuk kindje zelf gemaakt…/gelul van een dronken ijsbeer…/ maar en dus…
/ tja das scheurgras…/ maison pretty boy voor al u ……

*stiekem soms ook wel een beetje die tijd mist*

op 02 03 2012 at 18:21 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 18:07 schreef Bertje

Lol Bertje.

*zwijmelt naar goede oude tijd toen mensen nog aangesproken konden worden*

op 02 03 2012 at 18:36 schreef Arjan van Bijnen:

Peter,

je stelt dat iedereen nog steeds ‘sputtert dat Kinneging zijn handen thuis had moeten houden’. Nou is iedereen natuurlijk een groepsaanduiding die nooit klopt, maar het leuke is nou dat als je op GeenStijl kijkt onder een van de pathetische stukjes naar aanleiding van dit voorval je vooral reacties treft die zich duidelijk tégen Castricum, Powned en de Geenstijl-redactie keren. Iets meer dan de helft van de reacties van de Geenstijl-fans zijn samen te vatten als: 1. zeik niet, stelletje sukkels, 2. Die Rutger verdient ook gewoon klappen met zijn getreiter, 3. Geenstijl-redactie houd eens op met deze kinderachtige Calimero-berichten.

Het moet toch een hele opluchting zijn dat de reaguurders niet alles wat hun redactionele helden opschrijven voor zoete koek aannemen :)

op 02 03 2012 at 19:04 schreef marianne:

Hilarisch!Kan Kinneging ook media-training geven?

‘Zie je de plomp daar’?

‘En nou wegwezen en nóóóit meer terugkomen, heb je dat begrepen?

Ja ome Kinneging.

‘Dag kereltjes!’

op 02 03 2012 at 21:19 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 18:36 schreef Arjan van Bijnen

Je hebt gelijk, het tij keert.

op 02 03 2012 at 21:28 schreef Sasha Berkman:

“je reageert net zo agressief als Kinneging”

Mooi compliment!

op 02 03 2012 at 22:10 schreef MNb:

“Waarom de Roze Khmer die raw footage naar buiten heeft gebracht, is me een raadsel”
Klinkklare stupiditeit is meestal een afdoende verklaring in zulke gevallen.

Ja, BEVisser, dat is nodig. Castricum verkracht namelijk in serie de private sfeer van zijn slachtoffers. Toevallig is hij er nu eentje tegengekomen die zich verdedigt.

Voor één keer bevestig ik je eigendunk, PB. De kwalificaties die je jezelf toedicht om 16:41 zijn gerechtvaardigd.

op 02 03 2012 at 22:15 schreef vander F:

‘Waarom de Roze Khmer die raw footage naar buiten heeft gebracht, is me een raadsel’
Lijkt me niet zo moeilijk te bedenken, dat het Peter een raadsel is,
loopt waarschijnlijk niet helemaal in de pas met met z’n bijkans obsessieve verhaal dat hij bedacht heeft rond roze legers en TMG complotten, ‘In de Ban van de Roze Khmer’.

@Rene Koeman,
tja, en je had in die tijd ook nog geen, veelgelezen, blogs waar mensen hun persoonlijke kritiek en obsessies konden spuien op de voorgeschotelde mooie plaatjes die de publieke omroep ons gaf.

Overigens, onze Rutger liegt wel vaker, dat hele gedoe rond ‘Botte Gate’ op GS waar ‘een GS journalist’ zogenaamd voor het eerst in real life werd bedreigd had hij ook uit z’n duim gezogen, ik was toen toevallig ter plekke en wist dat hij loog. Weesie en z’n redactie moesten toen uiteindelijk flink wat damage controle uitvoeren om de boel nog een beetje geloofwaardig te houden, Rutger kreeg verplicht een tijdje ‘vakantie’ (kreeg op z’n donder) tot de boel wat tot bedaren was gekomen. Meneer had z’n hand toen ook wat overspeeld.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Kinneging met een verveelde zucht de deur voor Rutgers neus had moeten dichtgooien.

op 02 03 2012 at 22:24 schreef Peter:

Wat zit je nou weer wazig en dom te bazelen, VanderF? Ik zou zeggen, begin maar eens iets te weerleggen in plaats van deze suggestieve verdachtmakingen. Ik kan je nu alvast zeggen dat ik die niet lang ga tolereren.

op 02 03 2012 at 22:39 schreef Rene Koeman:

Joepie, ik heb een ban op die roze khmer gekregen.

op 02 03 2012 at 22:40 schreef MrOoijer:

@vander F: “Overigens ben ik nog steeds van mening dat Kinneging met een verveelde zucht de deur voor Rutgers neus had moeten dichtgooien.” Dit wordt zo vaak gezegd, ik ben benieuwd wat je vindt dat Kinneging daarna had moeten doen als Rutger was blijven aanbellen. Dat is geen hypothetische vraag, want dat heeft hij eerder gedaan.

op 02 03 2012 at 22:40 schreef Sasha Berkman:

Zoef de haas had meer klasse!

http://www.youtube.com/watch?v=Fy6Dw-ASWQY

op 02 03 2012 at 22:44 schreef Peter:

MrOoijer – dat is zo typisch. Ik schreef al dat je, als je de deur dichtgooit, een halve dag in je huis gevangen zit, want Castricum weigert te vertrekken. Dan komt zo’n VanderF nog eens zeggen dat-ie vindt dat Kinneging de deur dicht had moeten gooien.

Dan is-ie dus gewoon een autistische imbeciel, totaal ongevoelig voor argumenten, opgesloten in zijn eigen gelijkje.

op 02 03 2012 at 22:47 schreef Rene Koeman:

@02 03 2012 at 22:44 schreef Peter

Zijn ze echt zo dom om te denken dat die rat gelijk weggaat. Weten ze echt niet dat hij urenlang loopt rond te struinen rond je huis?

Echt, kan dat?

op 02 03 2012 at 22:50 schreef Peter:

Kennelijk. Maar ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat iedereen zich stevig ingraaft in een tevoren gekozen positie. En niets of niemand, en al helemaal geen feit, zal ze van standpunt doen veranderen.

op 02 03 2012 at 23:38 schreef leo schmit:

Als je gedwongen wordt je deur te sluiten omdat er een ongewenst persoon voor staat, dan wordt je belaagd (in dit geval door RC).

Het sluiten van de deur lost het probleen niet op. De zuiger blijft. Maar is nu ontmaskerd.

Peter, ‘En niets of niemand, en al helemaal geen feit, zal ze van standpunt doen veranderen’.

Peter, Ga dat ook niet proberen en blijf vrolijk schoppen.

Dit is juist de opinie die Anil de das heeft omgedaan te denken dat hij standpunten kon veranderen. Dat gaat echt niet lukken

Probeer mensen niet van standpunt te doen veranderen, geef je mening zoals je al 7 jaar doet. Keep it up.

op 03 03 2012 at 00:00 schreef Sasha Berkman:

Peter: klopt! Sommige mensen zijn altijd op een bepaalde manier onverzettelijk. Dus we krijgen denk ik nog meer stront. :)

op 03 03 2012 at 00:29 schreef Bertje:

Wat te doen bij kleuter konijntjes die om je huis heen blijven hangen en steeds maar weer aanbellen.
Kom op zeg wees eens creatief.
We zijn toch niet de koningin dus aan voorschriften behoeve we ons niet te houden.
Kinneging gaf al een voorzetje.

O en het is toch zo klaar als een klontje waarom powned de raw footage naar buiten brengt.

op 03 03 2012 at 01:42 schreef vander F:

@MrOoijer,
Rutger een schop onder z’n hol geven.
Als iemand het bij mij flikt herhaaldelijk irritant aan te bellen en rond m’n huis gaat struinen kan hij uiteindelijk ook klappen krijgen.

op 03 03 2012 at 05:08 schreef Doc:

‘DWDD – PowNed/PowNews Uncut – Rutger Castricum vs Lutz Jacobi’

http://www.youtube.com/watch?v=TSSvDaij1Yo

op 03 03 2012 at 07:57 schreef TFWC:

Ik ZWEER dat toen ik over dierenbos las ik meteen aan ‘Konijntje wiebelen’ dacht, ROFLOL.
Nu een ringtone met: “dus we maken eerst een afspraak?”. En koffiemokken en t-shirts met: “Ik wil dit niet!” Oh, oh, oh, wat gaat konijntje dat eindeloos naar zijn hoofd geslingerd krijgen… M-E-G-A-L-O-L

op 03 03 2012 at 09:33 schreef Marco Meijer:

Ik blijf er bij: wie in zijn privé domein door roze plopkappen wordt lastig gevallen doet er goed aan om direkt te vragen naar het privé adres van de (zich noemende) journalist. Opdat snel een gezellig tegenbezoekje kan worden gebracht, lijkt me niet meer dan redelijk. Een journalist die weigert zijn eigen privé adres te geven ontmaskert zichzelf als een hypocriete rat.

op 03 03 2012 at 11:30 schreef Khadijah:

Eindelijk gelezen, volg deze hele storm in een glas water ook zo’n beetje hier en daar,vind dit eigenlijk wel het beste stuk, denk er precies zo over. Mooi geanalyseerd, het zijn gewoon de feiten, wel zielig voor het konijntje haha, ik moest daar toch wel even heel hard om lachen. Alhoewel ik het meer een rat vind, die op zijn staart is getrapt.

Nu wat is het volgende, je blijft lachen met die gasten, hoe triest het ook is eigenlijk wat maken ze zich toch belachelijk, alleen maar omdat ze zich willen onderscheiden van de rest, of aandacht willen, ik denk dat dat het is, ze willen aandacht, negatieve aandacht.

Gelukkig zijn er nog mensen die het allemaal nog een beetje smaakvol kunnen bij elkaar schrijven, dat leest echt stukken leuker als die artikelen in de kranten. ;)

op 03 03 2012 at 11:52 schreef MrOoijer:

@vander F – wat zit je dan te zeuren over de deur dicht doen?

op 03 03 2012 at 14:40 schreef Peter:

Je bent een draaikont, VanderF. Eerst zei je dat Kinneging gewoon de deur had moeten dichtdoen en nu zou je er zelfs op gaan slaan als het jou overkwam.

En ik laat je hier ook niet mee wegkomen: ik vroeg je jouw suggestieve verdachtmakingen over mijn ‘complottheorieën’ te onderbouwen. Kennelijk ben je het niet eens met mijn kritiek op de Roze Khmer.

Ik wil horen waarom. Ik wil argumenten zien.

op 03 03 2012 at 20:41 schreef Max:

“Want iedereen moet luisteren naar capo di capi Dominique Weesie”

En laat die Weesie nou eens de grootste lafaard zijn die er hier in dit land rondloopt.
Die man is voor zijn eigen privé zo bang dat ie het echt in zijn broek doet….en hoe komt dat nu?Als je weet wat je anderen aandoet weet je drommels goed dat het jezelf ook kan overkomen.
Vandaar die grote sloten op zijn deuren.

op 04 03 2012 at 03:31 schreef vander F:

Wat nou draaikonten, waar zien jullie nu weer draaikonterij in?
Ik zou de deur dichtgedaan hebben, in eerste instantie ja, had een boel gedoe voorkomen, ik las ergens dat Kinneging dat zelf uiteindelijk ook handiger had gevonden, niet dat hij nou zo’n spijt had van de aktie zelf maar meer vanwege het gedonder achteraf.
Mocht een of ander type, daarna, blijven aanbellen en irritant rond het huis sluipen en niet wil opdonderen, mij lastig blijven vallen, dan kan hij een schop onder z’n kont krijgen.
En niet na een halve middag maar direct, ik laat me niet in mijn eigen huis intimideren.

Aangaande de ‘complottheorie’ bedoel ik het feit dat je, en ook anderen, doet voorkomen alsof GS een ‘Roze Leger’ kan vormen met Führer Burema aan het hoofd, een homogene en georganiseerde macht, met name dat.
Terwijl het volgens mij een losse zooi van continu komende maar ook gaande dan wel gebande reaguurders is waar de redaktie vrijwel geen sturing aan kan geven, zeker niet als in een ‘leger’, daarbij merk ik op m’n werk dat veel mensen dat hele GS nooit lezen of zelfs maar kennen en powned al helemaal niet, het houdt ze niet bezig, dus van veel invloed buiten de blogosfeer lijkt me geen sprake.

op 04 03 2012 at 21:05 schreef MNb:

Als je een aanbeller een schop onder de kont wil geven moet je wel eerst een deur heropenen, VanderF.

op 05 03 2012 at 08:53 schreef Bigpete:

Een emmer koud water van de eerste verdieping was ook nog een mogelijkheid geweest… Deed mijn moeder vroeger ook bij jehova’s die maar bleven aanbellen.

op 05 03 2012 at 11:10 schreef MNb:

Dat zijn de constructievere ideeën, Grote Piet.

op 05 03 2012 at 12:27 schreef Jopie:

Wat mij opvalt is dat het stuk bol staat van de overtuiging dat ‘slecht’ volk hufterig behandeld verdient te worden. Emotionele eigenrichting is gelegitimeerd, wanneer het gebeurt door een hoogleraar die van zijn fatsoensrots kukelt. Terwijl het natuurlijk een sneue figuur is die zijn wankele fatsoensnormen op zou willen leggen aan de rest van Nederland.

op 06 03 2012 at 00:40 schreef You On A Gin:

@ Bigpete
Oh, ik nodigde ze altijd bij me naar binnen (zaten soms best lekkere wijven tussen), zette thee voor ze, en dan gingen we samen eens ontspannen, doch gericht, de Bijbel doornemen. Op verschillende adressen gedaan, en ze kwamen nooit meer terug. Kwestie van beter weten waar je het over hebt dan zij. Is met hare krishna’s ook altijd lachen. Dat krijg je met die Amerikaanse verwateringen, ze kunnen alleen herhalen wat iemand anders ze wijsgemaakt heeft, maar eigenlijk kunnen ze er helemaal geen chocola van maken, die zombies.

op 08 03 2012 at 01:22 schreef vander F:

@MNb,
wat is dat toch met deuren tegenwoordig?
Die kun je open en dicht doen inderdaad.
Een deur is geen wegwerp artikel wat slechts eenmaal kunt gebruiken maar dat mag genoegelijk bekend zijn.

op 13 12 2014 at 13:00 schreef Wegwezen Weesie! | Krapuul:

[…] karikaturen in dit land en daar wat van zeggen ‘van die types’ zijn. Anders hadden ze konijntje Castricum wel een draai om de oren gegeven, al dan niet – wat kan mij het schelen – in […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS