Home » Archief » Ongewenste vreemdelingen


[19.05.2016]

Ongewenste vreemdelingen

Peter Breedveld

maruo1
Illustratie: Suehiro Maruo

Het begint iedereen te dagen dat DENK, de splinterpartij van PvdA-dissidenten Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, een blijvertje is. DENK werd bij haar oprichting meteen al weggezet als een Turkenpartij, maar met de toevoeging van Farid Azarkan en gisteren zelfs Sylvana Simons is duidelijk dat DENK de multiculturele partij is waar Nederland al jaren naar snakt, die GroenLinks blijkbaar niet kon en wilde worden en die de hele rest van politiek Den Haag zelfs noodzakelijk heeft gemaakt.

Want wees eerlijk, bij de komende verkiezingen hebben we de keuze tussen de PVV, een luxere uitvoering van de PVV, PVV Light, PVV Light, PVV Light, nog een PVV Light, drie christelijke PVV’s, een milieuvriendelijke PVV en een extra-racistische PVV, namelijk de PvdA.

Dreigende uitwas

Allemaal dansen ze naar het pijpen van de Bezorgde Burger en laten ze een grote groep andere burgers in de kou staan: de miljoenen mensen die lijden onder het guurrechtse klimaat waarin racisme en vreemdelingenhaat de norm zijn geworden. Discriminatie en racisme werden structureel ontkend, antiracisten worden vervolgd en kapotgemaakt en aan het toenemende geweld tegen moslims wordt, afgezien van wat bloedeloze en onoprechte lippendienst, niets gedaan. Prioriteiten in Nederland zijn vluchtelingen buiten de deur houden en Erdogan uitschelden.

Maar nu er dan een partij is die het onderwerp wél op de agenda zet en er prompt een boel kiezers mee lijkt te mobiliseren, verenigen media en politiek zich om deze dreigende uitwas in de kiem te smoren. Trouw noemt DENK het spiegelbeeld van Wilders, Ibrahim Wijbenga doet in NRC hetzelfde en beschuldigt de partij en passant van antisemitisme en elke uitspraak van Kuzu en Öztürk, zelfs de stelling dat bij de eindexamens rekening moet worden gehouden met de Ramadan of dat Ebru Umar zich aan de wet moet houden, krijgt het etiketje ‘radicaal’ of iets soortgelijks. Uiteraard worden Kuzu en Öztürk verdachtgemaakt als spionnen van Erdogan.

Vrouwen en homo’s

Nu zijn Kuzu en Öztürk niet de helderste lichten aan het firmament en een aantal van hun standpunten zijn best problematisch. Ze schijnen er niet erg verlichte ideeën over vrouwen en homo’s op na te houden en DENK weigert ook te erkennen dat er sprake was van een Armeense genocide, zoals veel Turkse Nederlanders, hoewel er nauwelijks historici van betekenis zijn die betwisten dat er sprake was van een genocide op Armeniërs tijdens en na de Eerste Wereldoorlog. Voor een partij die vindt dat Nederland zijn eigen koloniale verleden onder ogen moet zien, een waanzinnig hypocriete stellingname.

Aan de andere kant heeft DENK een punt als het zegt dat het de partijen die zich inspannen voor de erkenning van die Armeense genocide, namelijk het CDA, de SGP, de CU en de PVV, niet om de Armeniërs gaat of om waarheidsvinding of zo, maar puur om het aanwakkeren van wantrouwen jegens Turken. Het is juist de PVV die, steeds als iemand begint over Nederlandse massamoorden in Nederlands-Indië, het Nederlandse aandeel in de slavenhandel en het koloniale verleden, klaagt dat dit ‘weg-met-ons’-denken is. PVV’er Martin Bosma wordt zelfs bewierookt vanwege zijn stuitend revisionistische boek over Zuid-Afrika, waarin hij onder meer betoogt dat het land leeg was toen daar de eerste blanke kolonisten arriveerden. Indonesische slachtoffers van van Nederlandse oorlogsmisdadigers worden nog altijd schofterig door de Nederlandse overheid behandeld, zoals de joodse slachtoffers van de Nederlandse cultuur van het buurtjes aangeven, als ze overleefden, door de Nederlandse overheid nog eens lekker werden gepakt (zeventig jaar moest het duren voordat die misstand zelfs maar werd erkend).

Islamofoob geweld

Ik bedoel maar: wie werpt de eerste steen? Bovendien is DENK nog jong en mogen we hopen dat iemand als Sylvana Simons de partij kan bewegen tot een eerlijker standpunt ten aanzien van de Turkse misdaden tegen de menselijkheid.

Een PVV voor allochtonen? Wil DENK dan niet-moslims deporteren, de bijbel verbieden en de grens sluiten voor christenen? Nee, dat dacht ik al, u zit gewoon wat te ijlen.

Ik denk dus het mijne van het geween en geknarsetand over de karakterfouten van Kuzu en Öztürk. Zij vroegen, toen de rest van de Kamer de andere kant opkeek, aandacht voor het geknoei van minister Asscher met rapporten die moeten bewijzen dat Nederturken ISIS-aanhangers zijn, zij zetten islamofoob geweld op de agenda en discriminatie op de arbeidsmarkt.

Dat zijn zaken waar al jaren aandacht voor wordt gevraagd, maar waar de linkse en rechtse partijen geen oor voor hadden, druk als ze zijn het de eeuwig geborneerde PVV’er naar de zin te maken. Ze hebben hun kans gehad, die hebben ze niet genomen. Integendeel, de minister die verantwoordelijk is voor het bestrijden van racisme en discriminatie, Lodewijk Asscher, neemt de ene na de andere maatregel om de kloof tussen autochtonen en allochtonen te vergroten.

Bedenkelijke standpunten

Dat de handschoen nu wél wordt opgepakt, en met succes, door twee dwaallichten met een aantal bedenkelijke standpunten, mag politiek Den Haag vooral zichzelf aanrekenen.

Ik heb straks in elk geval iemand om op te stemmen, Sylvana Simons. Al is het alleen maar om al die boze witte mannen, die het gisteren op een hysterisch krijsen zetten, een rolberoerte te bezorgen. Ze hoeft het als Kamerlid niet eens goed te doen, ze hoeft er alleen maar te zijn om dingen ten goede te veranderen.

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 19.05.2016 @ 07:01

[Home]
 

66 Reacties

op 19 05 2016 at 07:23 schreef sum:

Let maar op binnenkort, DENK gaat verdacht gemaakt worden voor allerlei zaken waar ze niets mee te maken hebben. Puur om deze beweging te saboteren. De bron zal anoniem zijn en niet te verifiëren, zo werkt dat in intellectueel verarmde Nederland.

op 19 05 2016 at 07:33 schreef Murat:

Ik doe mee! Ik stem DENK.

op 19 05 2016 at 08:15 schreef Thomas E:

Ik pleitte jaren terug al op FN voor de oprichting van een partij voor ‘nieuwe Nederlanders’, maar kreeg niets dan kritiek over me heen. Ontevreden burgers van allochtone afkomst moesten de bestaande partijen maar zien om te buigen naar een xenofieler partijprogramma, dat was veel effectiever enz enz.

Als DENK zich ook tegen het neoliberalisme en vóór beter onderwijs uitspreekt, stem ik er ook op.

op 19 05 2016 at 08:25 schreef Geza:

Proteststemmen is leuk natuurlijk, maar jemig, Sylvana Simons… Nou ja, ze in elk geval niet dom, dat heeft ze dan weer voor op een hoop kamerleden :-)

op 19 05 2016 at 08:27 schreef babs:

Peter, wil jij niet de excuusblanke worden bij DENK?

Ook ik overweeg DENK te stemmen, van mij hoeven ze niet eens de Armeense genocide te erkennen, zolang ze haar maar niet ontkennen. Ze hoeven niet voor homorechten te zijn, zolang ze er maar niet tegen zijn.

Ik ben eigenlijk een typische D66-stemmer, maar die partij haat de democratie en daardoor heb ik er nog nooit op kunnen stemmen. Ik wacht nog even af wat het hele programma wordt, maar als het opkomt voor individuele rechten en rechten van minderheden en verder niks extreem raars beoogt en als er mensen als Sylvana Simons hoog op de lijst staan, dan wordt DENK wellicht het enige redelijke alternatief voor thuisblijven.

op 19 05 2016 at 08:32 schreef Gaz Typari:

Inderdaad, sum. Laten we hopen dat ze er inclusief Simons in blijven.

op 19 05 2016 at 08:33 schreef Rene:

Sylvana is de mol. Tijdje terug al gerecruteerd door de AIVD en ze gaat de boel saboteren en van binnenuit opblazen.

op 19 05 2016 at 08:41 schreef Han van der Horst:

Sylvana Simons heeft het zich door zich met deze twee dwaallichten te associëren enorm moeilijk gemaakt. Iedere keer als zij racisme aan de orde wil stellen, alledaags of niet, zal het onderwerp veranderd worden naar de vrijheid van meningsuiting voor Ebru Umar of de Armeense genocide. Ze heeft juist door zich met deze twee heren te associëren de racisten enorm veel kansen voor open doel gegeven. Het is een krachtige vrouw. Dus ze zal wel ruzie krijgen en uit de partij worden verwijderd als ze niet zelf opstapt. Ik denk namelijk niet dat de dwaallichten het zullen accepteren als zij opkomt voor erkenning van de Armeense genocide of zegt dat de vrijheidsbeperkende maatregelen in Turkije schandalig zijn.
Het viel mij overigens op dat gisteren in het debat helemaal niet werd aangekondigd dat de Nederlandse wetgeving met betrekking tot majesteitsschennis en het beledigen van vreemde staatshoofden met onmiddellijke ingang werd opgeheven, evenals trouwens de wetgeving met betrekkin tot belediging van burgers.

op 19 05 2016 at 08:52 schreef yurp:

Ik lees bij de gevestigde media vooral klaagzangen dat de partij zich niet uitlaat in “fijnbesnaarde meningen”, of “voorzichtige opmerkingen”. Alsof je daar enige media-aandacht mee krijgt. Het is de media haar eigen schuld dat je zonder harde one liners en botte meningen geen enkele aandacht krijgt.

op 19 05 2016 at 09:00 schreef Johannis:

♫ You better DENK, about what you’re trying to do to me… Yeeah, DENK (DENK, DENK), let your mind go, let yourself be free… ♪

Dat wordt het campagneliedje, als ze slim zijn.

Kies nu voor Antipvv, de kalkreiniger…

Ik weet het niet. Links is al zo versplinterd. Misschien is het verstandiger dat ‘ons allochtonen’ wat strategischer omgaan met het uitbrengen van voorkeursstemmen. Ik heb het boek van Femke Halsema bijvoorbeeld al voor een deel gelezen en er valt wat voor te zeggen dat de multiculturele ambities van Groenlinks averij heeft opgelopen mede dankzij het feit dat een allochtone achterban hardnekkig Tara Singh Varma de Kamer in bleef stemmen, ondanks de berichten over haar financiële malversaties en het feit dat ze inhoudelijk een lichtgewicht (je zou ook kunnen zeggen een dwaallicht) was. Aan het hoofdstuk over Tofik Dibi ben ik nog niet toegekomen, maar dat was ook geen onverdeeld succes geloof ik.

op 19 05 2016 at 09:25 schreef Damian:

De ‘bezorgde burgers’ zijn vooral bezorgd om hun baan, hun stijgende huren, de verschrompelende zorg en de verdwijnende sociale huurwoningen. Heeft DENK hun op die vlakken ook iets te bieden? Of hoeft DENK dat niet, omdat ze toch maar domme, racistische burgers zijn? Er zijn meer issues dan racisme alleen waar links zich traditioneel hard voor maakte. Maar die lijken ze uit het oog te verliezen….

op 19 05 2016 at 09:48 schreef Peter:

De ‘bezorgde burgers’ zijn vooral bezorgd om hun baan, hun stijgende huren, de verschrompelende zorg en de verdwijnende sociale huurwoningen.

O ja, de stijgende huren en de verschralende zorg. Daarom bombarderen ze azc’s, bedreigen ze raadsleden en hun kinderen en willen ze Marokkanen vergassen.

op 19 05 2016 at 09:54 schreef Peter:

er valt wat voor te zeggen dat de multiculturele ambities van Groenlinks averij heeft opgelopen mede dankzij het feit dat een allochtone achterban hardnekkig Tara Singh Varma de Kamer in bleef stemmen

Ah, dus zelfs GroenLinks geeft de allochtonen de schuld, want ze stemden op een kandidaat die GL zelf op de lijst heeft gezet. En hoelang is die Singh Varma-ellende nou geleden? Ik denk niet dat je kunt volhouden dat dát de reden is dat GL tekortschiet.

op 19 05 2016 at 09:55 schreef Peter:

Peter, wil jij niet de excuusblanke worden bij DENK?

Ik word na een week al geroyeerd.

op 19 05 2016 at 10:28 schreef Johannis:

‘En hoelang is die Singh Varma-ellende nou geleden?’

Je vergeet dat Nederlandse kiezers het geheugen van een olifant hebben als dat ze uitkomt. De retoriek van Fortuyn is om die reden ook nog lang niet uitgestorven. Groenlinks had haar inderdaad op de lijst gezet maar er waren ongetwijfeld ook allochtone kandidaten met een onberispelijke staat van dienst op de lijst die niet op zoveel voorkeursstemmen konden rekenen als Tara. Ik zei niet dat het dé reden is maar wel een belangrijke factor.

ps ik spreek op persoonlijke titel. Ik vertolk niet de mening van de auteur.

op 19 05 2016 at 10:56 schreef Egbert:

Wat sum zegt in het eerste commentaar: Let maar op binnenkort, DENK gaat verdacht gemaakt worden voor allerlei zaken waar ze niets mee te maken hebben. Gebeurt al: zie aandacht voor de Armeense genocide van 100 jaar geleden op 3500 km. Waarom wordt juist dát gemaakt tot de lakmoestest voor een nieuwe partij? (Peter gaf het antwoord al; en natuurlijk geldt voor alle PVV-partijen: don’t mention x).

Voor wat betreft “niet de helderste lichten aan het firmament” – kan zijn, maar ik vind hun afscheid van Asscher’s PvdA al een respectabele stap. Dat was niet om niks, en niet gratis.

We zouden gebaat zijn bij een Nederlandse Abu Jahjah, kwa politieke intelligentie en integriteit. In 2000 koos hij voor aktivisme niet partijpolitiek, en dat ondubbelzinnig vanuit de dubbele Belgisch-Arabische identiteit. (AEL wilde integratie dwz menging van twee kanten; niet assimilatie dwz volledig opgeven van tweede identiteit).

op 19 05 2016 at 11:15 schreef sum:

Niemand kent Singh-Varma meer. Jeetje, Nederland is afgelopen 10 jaar 1000x veranderd. Is de tijd stilgestaan bij jouw?

op 19 05 2016 at 12:06 schreef Pyt van der Galiën:

“Bezorgde Burgers” willen de publieke ruimte zuiveren van vreemde elementen en voor de rest niks. Het is ze een doorn in het oog dat ‘nieuwe Nederlanders’ een deel van die ruimte hebben veroverd.

Indien het de Bezorgde Burgers zou gaan om stijgende huren e.d. zouden ze SP stemmen, niet PVV. Eén blik op het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer toont onmiddellijk aan dat de PVV op sociaal-economisch gebied knetterrechts is. Conclusie: Bezorgde Burgers zijn óf oliedom óf totaal niet geïnteresseerd in stijgende huren en de afbraak van de sociale zekerheid.

Overigens bevindt DENK zich sociaal-economisch links van het midden en stemt ze op die onderwerpen meestal mee met GL, SP en PvdD. Op andere onderwerpen zijn ze inderdaad tamelijk conservatief (denk CU).

op 19 05 2016 at 13:18 schreef Nrosa:

Dús omdat Silvana zich associeert met dwaallichten, de hele kamer is er van vergeven maar dat terzijde, ‘geeft ze racisten enorm veel kansen’?? We moeten ons afvragen waarom die racisten al niet veel eerder zijn aangepakt. Vrijwel alle partijen zijn gezamelijk met Wilders naar rechts afgedreven en er was nauwelijks kritiek.. Sterker, de VVD en het CDA hadden geen enkel probleem met samenwerken met de beweging van Wilders. Álles voor de ‘bezorgde burger’. De Nederlandse politiek moet haar ogen uit haar kop schamen, het is een uiterst bedroevende zooi.

op 19 05 2016 at 13:57 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Op Han van der Horst zou ik wel stemmen. Op Sylvana Simons niet en Peter Breedveld moet de mensenrechtencheck doen. Hij denkt te veel in groepen en sluit zich dan ook aan bij ‘de ander’. Ook als de ander geen mening heeft over de Armeense kwestie.

En over homo’s of vrouwen, ach niet zo belangrijk. DENK stelde recent voor de zedenwetten weer verder te verzwaren en verplichte chemische castratie in te voeren op pedoseksuelen. Lekker veilig zo’n stelling, maar ik zie daar het fascisme in.

Het is al jaren zo dat enkel hypocriete politici die stellingen innemen gebaseerd op de mening van hun achterban scoren. Eerlijke politici maken 0,0 kans. Ook eerlijke media niet. Wat zegt dát over ons mensen?

Geen mening hebben over de Armeense kwestie, wetende wat daar gebeurd is vind ik trouwens gigantisch schandalig. Op zo’n iemand stem ik niet. Peter Breedveld wil eindelijk eens een partij hebben waar hij achter kan staan. Maar zie in dat ook DENK deze partij niet is. Het is niet anders. De partij kan nog ten gunste evolueren: nou daar moeten ze dan vandaag of morgen mee komen, inclusief excuses. Maar dat gebeurt niet.

op 19 05 2016 at 14:10 schreef Peter:

Nee, ik wil geen partij hebben waar ik achter kan staan. Die komt toch nooit. Ik wil een partij die stelling neemt tegen racisme en discriminatie. Die partij is DENK.

op 19 05 2016 at 14:13 schreef Niek Holtzappel:

Er is maar één partij die iedereen met rust laat en iedereen in zijn waarde laat. Alle andere partijen willen via de staat hun ideeën opdringen middels belastingen, subsidies en geweld tegen mensen die in principe zelf geen geweld gebruiken.
Helaas is die ene partij nooit verder gekomen dan een paar duizend stemmen.

op 19 05 2016 at 14:14 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Ik wil best wel een partij oprichten. Met enkele bekende mensen want anders is het hopeloos in mijn geval. Met Han van der Horst bijvoorbeeld. En/of met Breedveld erbij, of Sylvana Simons maar dan met erkenning Armeense genocide en wel over racisme maar zonder zwarte piet verbieden. Ook als daar van origine racisme in zit. Zwarte knechten scheppen een bepaald beeld bij opgroeiende kinderen, ja maar 100% politiek ‘correcte’ kinderboeken zijn gevaarlijker dan boeken waar men alles doet wat god verboden heeft. Ik ga een heel eind mee in de zwarte piet discussie behalve het eind: geen verbod.

En wat zedenwetgeving betreft hoef ik niet het onderste uit de kan. Is ook onhaalbaar op korte termijn. We kunnen best met een groepje een eerlijke partij oprichten gebaseerd op mensenrechten en eerlijkheid en vrijheid van debat. Om als politicus een tijdje een richting, een voorbeeld te geven. Niet om alles te willen veranderen; dat lukt niet en het maakt je zelf tot het gevaar als je niet oppast…

op 19 05 2016 at 15:00 schreef Bertje Knor:

DENK is een radicaal extremistische partij, dus dank je de koekoek dat ik daar op stem zeg.
Ook al nemen ze stelling tegen racisme en discriminatie (wat ook niet helemaal klopt, maar goed dat nemen we met een korreltje zout)dan is dat toch een absoluut zwaktebod om daarvoor je stem aan zo een partij te geven.
Ik bedoel de NSDAP had ook best wel wat goede standpunten maar daar had ik toch ook echt niet op gestemd.
Dat riekt erg naar: allemaal kut, dan neem ik maar de minst kutterige.

op 19 05 2016 at 15:30 schreef Petra:

DENK’s “oplossing” voor de gasbevingenproblematiek verraadt zwaar autoritaire en corporate trekken. DENK wil de winst van Shell en Exxon beschermen door Groningers te deporteren.

‘Verhuis iedereen uit bevingsgebied en draai de gaskraan open’ http://www.rtvnoord.nl/nieuws/145072/Verhuis-iedereen-uit-bevingsgebied-en-draai-de-gaskraan-open

Hoewel ik een zekere sympathie koester voor DENK en ik het een broodnodige beweging vind, is dit standpunt voor mij een absolute dealbreaker. Ik hoop dat ze herkozen worden maar mijn stem krijgen ze niet.

op 19 05 2016 at 15:34 schreef babs:

Mijn eisen zijn nog lager, ik wil alleen maar een partij die, wanneer aan de macht, alleen of in coalitie, meer goed doet dan kwaad. Een dergelijke partij is er momenteel in mijn ogen niet.

op 19 05 2016 at 15:45 schreef cRR Kampen:

Dat kunnen we inderdaad niet gebruiken, Petra. Dat staat dus ook gewoon achter TTIP.

op 19 05 2016 at 16:08 schreef Hermann:

@ babs. ’t Zou al erg veel schelen als journalisten hun werk naar behoren zouden uitvoeren. En als ze wat beter hadden opgelet tijdens de les wiskunde/statistiek (daar kan Flip van Dyke over meepraten).

Wat een verschrikkelijke krant is de Volkskrant (Persgroep) ook:
“…. zo suggereert een onderzoek dat Amnesty International ….” Met het woord ‘suggereert’ wordt AI en hun onderzoek afgeserveerd.

http://www.volkskrant.nl/buitenland/vluchtelingen-het-meest-welkom-bij-chinezen-duitsers-en-britten~a4303820/

Nog te bedonderd om een link naar AI te geven. Op FN staat die nu tenminste wel:

http://www.globescan.com/news-and-analysis/press-releases/press-releases-2016/385-new-refugees-welcome-index-shows-government-refugee-policies-out-of-touch-with-public.html

Als er over feiten geschreven zou worden, had Wilders en voorgangers geen poot aan de grond gekregen.

Nog ’n voorbeeld over manipulatie:

http://www.grutjes.nl/2016/05/nu-nl-herschrijft-het-nieuws-weer-eens/#more-1579

En DENK, daar hoef ik niet over na te denken: ik mag niet stemmen.

op 19 05 2016 at 16:43 schreef Joost:

Beginnen over dat alle partijen als de PVV zijn, maar zelf niet inzien dat DENK net zo, of zelfs veel extremistischer is dan het overgrote merendeel. Alsjeblieft zeg, je moet jezelf en je land wel haten als je op dit stelletje gaat stemmen die autochtonen gewoon haten.

op 19 05 2016 at 18:56 schreef Zomaar:

Via uitzending gemist even het gesprek bij DWDD gezien en mijn persoonlijke indruk was dat Farid en Sylvana veel meer kans maken als ze hun eigen partij oprichten zonder die twee rare ex-PvdA knakkers erbij.

Maar goed, voor mijn stem zal het niet uitmaken want ik zal ik wel weer traditioneel kansloos vergooien aan de Libertarische Partij.

op 19 05 2016 at 20:14 schreef Ralph van der Geest:

@Joost, “Beginnen over dat alle partijen als de PVV zijn, maar zelf niet inzien dat DENK net zo, of zelfs veel extremistischer”
O ja? Ik dacht niet dat de namen van Kuzu en Öztürk geroepen werden door de ‘daar moet een piemel in’ roepers toen er varkens in bomen werden opgehangen en moskeeën en AZC’s doelwit werden van geweld en brandstichting.
Ook was het volgens mij niet een raadslid van DENK dat fantaseerde over het uitroeien van honderden miljoenen moslims middels atoombommen. Over extreem gesproken! Misschien kun jij jezelf iets minder extreem idioot opstellen Joost en je waffel houden als je niks zinnigs te melden hebt. Er is veel mis in mijn optiek met DENK maar er is nog veel meer mis met alle andere partijen en die hadden ruimschoots de tijd gehad wat aan de misstanden waar ze mee te maken hebben te doen. Alleen hebben ze dat nagelaten omdat ze het te druk hadden met op de bandwagon van een wannabe massamoordenaar en etnisch zuiveraar te springen. En ook dat is pas echt extreem. DENK heeft bestaansrecht en mag het wat mij betreft proberen, alle anderen hebben dat recht wat mij betreft al lang verspeeld.

op 19 05 2016 at 20:32 schreef Sasha Berkman:

Over Turkije:

Hier staat al heel lang een onderzoek mbt de grijze wolven: https://afa.home.xs4all.nl/comite/

Het lijkt er op dat ze gaan samenwerken met de AKP nu.

op 19 05 2016 at 21:41 schreef dewanand:

op 19 05 2016 at 08:27 schreef babs:

Peter, wil jij niet de excuusblanke worden bij DENK?

——-

ja peter, hoog tijd dat je een zeteltje haalt in de politieke peeshokjes. Of ga je op de wc zitten van de tweede kamer.

Democratisch gezien is DENK een erg goede ontwikkeling, verzuiling is een feit, of lees Hollandse Ikea kastenmaatschappij, iedereen netjes in een pishokje keurig in een rij op de stok, met genoeg PIKruimte voor iedereen.

Wat wordt het toch gezellig zo in Nederland met ruim 200 soorten mensapen, de plof- en legkippen worden er jaloers op.

Hoog tijd voor een Hollandse Partij voor de Ezels.

op 19 05 2016 at 22:23 schreef Robin:

Joost schreef: ” Alsjeblieft zeg, je moet jezelf en je land wel haten als je op dit stelletje gaat stemmen die autochtonen gewoon haten.”

Precies!

Ralph van der Geest schreef:” Misschien kun jij jezelf iets minder extreem idioot opstellen Joost en je waffel houden als je niks zinnigs te melden hebt.”

Waarom zou hij hier niet mogen reageren, jij mag toch ook je extreme denkbeelden uiten !?

op 20 05 2016 at 00:59 schreef Joost K. 1983:

DENK kan denk ik op veel sympathie rekenen, maar niet op zoveel stemmen denk ik. Idd zijn de ontkenning van de Armeense genocide EN onderdrukking van de Koerden een heikel punt, waarschijnlijk zelfs een struikelblok.

Aan de andere kant heb ik menig Nederlandse politicus en journalist horen zeggen dat de Jodenvervolging alleen plaatsvond tijdens de periode 40-45 en alleen door nazi’s. Dat er meer Joden zijn vermoord door niet-nazi’s en er in Europa al een langere geschiedenis bestond van antisemitisch geweld wordt weleens weggemoffeld. Over ontkennen dus gesproken!

Ben echter bang dat de standpunten van DENK over de Armeense genocide hun zwaarder zal worden aangerekend en dat is dus hypocriet.

op 20 05 2016 at 07:59 schreef Dennis:

Hermann

Hoe kom je erbij dat Wilders en Co geen voet aan de grond zouden hebben gekregen als men schreef over de feiten?

Het gaat nooit over de feiten. De echt slimme mensen begrijpen dat het gaat om het beeld wat iemand heeft over ‘de feiten’ . Wat jij doet is een extreme vorm van wensdenken.

op 20 05 2016 at 08:31 schreef Peter:

Sylvana Simons even opgezocht op Wikipedia. Ik citeer: ‘Ze werd in 2016 politiek actief in de racistische politieke beweging DENK.’ Sum had al gelijk voor hij zijn voorspelling deed.

op 20 05 2016 at 09:40 schreef Pyt van der Galiën:

Waarom zou je jezelf en je land moeten haten om op DENK te stemmen? Merkwaardig altijd met die PVV’ers dat ze denken dat zij hét Land en Het Volk zijn. Sorry, jongens, jullie zullen wat op moeten schuiven, ook mensen met een ander kleurtje horen er inmiddels bij.

op 20 05 2016 at 10:05 schreef Gaz Typari:

Marthijn,
“Geen mening hebben over de Armeense kwestie, wetende wat daar gebeurd is vind ik trouwens gigantisch schandalig”

En ondertussen vind je Zwarte Piet prima. Maar goed, de koloniale misdaden vonden inderdaad hemelsbreed nog verder weg plaats van bij de Armenen, dus dat maakt het niet uit.

Bovendien, de heroische Nederlanders die allemaal bij het verzet hebben gezeten gunden het de joodse overlevers van wo2 niet eens om hun omgekomen geloofsgenoten te herdenken middels een monument. Op de blote knietjes zouden ze gaan en de dappere Nederlandse burgers danken voor hun “hulp” en het verraden van Anne Frank ofzo. Een dankmonument mocht dus wel. http://www.buitenbeeldinbeeld.nl/Amsterdam_C/beschermers%20joden.htm

op 20 05 2016 at 11:08 schreef Rene:

Nooit geweten dat jij zo eng bent in je Denken, dat je dat enge Denk denkt te moeten promoten. Ik dacht dat je toch echt wat minder dom was dan Sylvana.

op 20 05 2016 at 12:33 schreef Mario:

@Peter/ 08:31

Die idiote wijziging is inmiddels weer veranderd.
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sylvana_Simons&action=historysubmit&type=revision&diff=46737775&oldid=46735503
en
https://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Sylvana_Simons&action=historysubmit&type=revision&diff=46737983&oldid=46737775

Toevoeging ‘racistische’ via adres:
2001:983:7e64:1:d994:5a1e:51ae:da7a

Toevallig je eigen adres?

op 20 05 2016 at 12:37 schreef Peter:

Excuse me? Zoek je ruzie of zo?

op 20 05 2016 at 15:42 schreef Mario:

@Peter/ 12:37

Als dat ruzie zoeken aan mij gericht is: nee.

Mijn eerdere reactie (“je eigen adres”) teruglezende had ik het in andere woorden moeten plaatsen.

Bij deze mijn welgemeende verontschuldigingen, mocht jij je persoonlijk aangesproken voelen.

Een hele domme zet van mijn kant aangezien ik het meer algemeen bedoelde, echter richting de persoon die het op Wiki plaatste. Mogelijk hier ook lezende.

De insinuatie die er hierboven in te lezen valt is volledig misplaatst. Had ik beter op moeten letten en moeten voorkomen. Dat heb ik niet gedaan.

Ga ik nu even in een hoekje staan en mij heel diep schamen.

op 20 05 2016 at 16:27 schreef Hermann:

@Dennis schreef: “Het gaat nooit over de feiten. De echt slimme mensen begrijpen dat het gaat om het beeld wat iemand heeft over ‘de feiten’ .”
U praat als een politicus, beter, als de ‘spindoctor’van die politicus. Als ik van een brug afspring val ik richting aarde, hoe U het beeld ook draait. De universele verklaring van de Rechten van Mens is een feit: http://www.amnesty.nl/mensenrechten/encyclopedie/universele-verklaring-de-rechten-de-mens-uvrm-volledige-tekst
Hoe ermee omgegaan wordt, is een ander verhaal. Kwaliteitsmedia zouden allereerst feiten moeten aandragen – maar dat scoort niet zo lekker voor ’n van Thillo.
http://derijkstebelgen.be/vermogende/familie-van-thillo/ (In Duitsland dezelfde problemen:https://nl.wikipedia.org/wiki/Bertelsmann)

En om op Wilders terug te komen: ondanks vluchtelingen, moslims en andere voor hem ongewenste elementen, Nederland heeft geen overheidsschuld. Kost wat meer rekenwerk dan bij Flip van Dyke (en schandalig dat de kwaliteitsmedia dat niet doen), maar dan heb je ook wat.
https://cormol.wordpress.com/

op 20 05 2016 at 16:35 schreef MNb:

Tara VS heeft GL niet de kop gekost; dat was het achterlijke gedoe rond Tofik Dibi. Die was ongeveer de laatste Nldse politicus die aan Babs’ criterium voldeed (meer goed dan kwaad doen) en werd dan ook prompt de grond in geschoffeld toen hij lijsttrekker wilde worden.
Na lazing van het Trouw artikel overweeg ik serieuzer om DENK te gaan stemmen.

op 20 05 2016 at 17:21 schreef agnes:

Syl. Ik heb altijd bewondering voor jou gehad. Nog steeds. Maar dat jij je laat ”lenen/gebruiken” voor deze partij!! Ik had altijd gedacht en nog steeds gehoopt, dat jij zou uitblinken als de Nederlandse Oprah Winfrey . Intelligent, welbespraakt en sociaal/maatschappelijk vaardig. En jouw dienstbaar maken voor het Nederlandse volk, ongeacht alle diverse partijen. Maar zoals ik al zei; dat jij intelligentie bezit en dus niet over een nacht ijs in DENK gestapt bent. Neem ik aan dat jij deze stap goed hebt overwogen. Ik wens jou heel veel succes en dat je door jouw krachtige persoonlijkheid goed in DENK aanwezig mag zijn. Het gaat je goed.

op 20 05 2016 at 18:59 schreef Hermann:

@Dennis. U kunt de pot op.
https://www.youtube.com/watch?v=Lo1WaVem3dc

op 20 05 2016 at 19:40 schreef Mo:

Effe over die enorme drang om DENK de Armeense genocide te laten erkennen, misschien heb ik wat gemist afgelopen decennia maar ik kan me niet herinneren dat ik iets heb gelezen of gehoord dat de Shoah en Holocaust is gebeurd onder de superieure Joods(?!)-christelijke cultuur.

zeker niet van G.W. met zijn grote bek over die zgn supercultuur die meer dan 6 miljoen Joden en andere minderheidsgroepen hebben vermoord.

Maar mss heb ik wat gemist.

Ik heb wel al gelezen dat de USA en Israel die Armeense genocide ook niet erkennen.

Tsja….

op 20 05 2016 at 19:45 schreef Mo:

G.W. die zegt : sorry voor de Holocaust namens de mij zo vurig bewonderde Joods Christelijke koeltoer……

Aint gonne happen,,,,,never nooit

op 20 05 2016 at 19:52 schreef Dawud Pirzad:

Wanneer we het hebben over ‘onze vrijheid’ en de ‘vrijheid van meningsuiting’, lijkt het toch steeds te gaan over de vrijheid om de mening van de meerderheid te verkondigen. Ondertussen worden degenen die hun (minderheids)standpunt verdedigen tegenover een (boze/intimiderende/etc) meerderheid blootgesteld aan intimidatie… Turken… lange arm van Erdogan…
Goed geschreven artikel Peter. De bovenstaande hysterische reacties betekent, dat je gelijk hebt..

op 20 05 2016 at 20:20 schreef Sasha Berkman:

MnB, sorry hoor maar dat is onzin. Groen Links heeft haar ziel aan de duivel verkocht met het zgn Kunduz accoord. Tofik Dibi had destijds gewoon een veel te groot ego en heeft de partij toen van binnenuit opgeblazen.
Of dat goed of slecht was zegt niets over zijn gedrag van toen. Hij was extreem narcistisch destijds.

https://www.vn.nl/hoe-tofik-dibi-aan-zijn-media-verslaving-ten-onder-ging/

op 21 05 2016 at 00:04 schreef dewanand:

zie dit Peter:
In de mensapentoop theorie is dit erg mooi.
Wieroe en ik zouden misschien moeten rondkijken bij DENK. Ach iedereen weet dat eenmanspartij PVV een DOMrechtse pion uit Israel is in de internationale politieke arena. Alle politici aan de top zijn pionnen als je hun elitaire netwerk bekijkt.

————-
Politieke partij Denk: ‘Bewijs maar dat wij de lange arm van Erdogan zijn’
Foto: ANP
Gepubliceerd: 20 mei 2016 14:45

Ineens weet iedereen wie ze zijn: Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk, de twee ex-PvdA’ers van de fractie-Denk in de Tweede Kamer. Woensdag presenteerden zij een verrassende nieuwe aanwinst voor hun partij: presentatrice Sylvana Simons wil de politiek in omdat zij wil strijden tegen racisme en discriminatie.

Öztürk: “De Telegraaf brengt op de voorpagina een artikel over de Commissie Stiekem, waarin Kuzu wordt neergezet als landverrader en spion door VVD’er Ockje Tellegen. Op de derde pagina: “Denk voedt vrees”, op pagina zeven: “Lange arm van Ankara”. Zij hebben het verhaal al klaar, wij gaan vervolgens niet op commando reageren op dat soort stukken.”

http://www.nu.nl/weekend/4264796/politieke-partij-denk-bewijs-maar-wij-lange-arm-van-erdogan-zijn.htm

op 21 05 2016 at 16:05 schreef MNb:

Verbazingwekkend, Sasha, dat jij nog op de analyses van VN vertrouwt. Doe ik al lang niet meer. Bovendien moet je je eens afvragen wat het over een partij zegt als een individu die van binnenuit op kan blazen. Moet je wel wat verder nadenken dan je gewoonlijk doet. Laat me je op weg helpen: het was vroeger binnen GL normaal dat een partijleider via een democratische procedure aangewezen werd. Tenslotte: ik heb niet beweerd dat Dibi perfect was; ik beweerde dat hij de laatste Nldse politicus was die meer goed dan kwaad deed.
GL was een partij die stelling nam tegen racisme en discriminatie, om PB’s woorden te gebruiken. Sinds het Sap/ Dibi debacle is dat over. Daar heeft Kunduz (waar ik niet bepaald enthousiast over was) niets mee te maken.

op 21 05 2016 at 17:25 schreef Olav Meijer:

Over Kuzu en Öztürk (later DENK) werd van begin af aan neerbuigend gedaan, terwijl zij hun vertrek uit de PvdA-fractie toch helder en overtuigend neerzetten. Hun standpunten wat betreft racisme en discriminatie zijn prima. Geen enkele andere partij is daarover zo duidelijk en ondubbelzinnig. Wel moet nog veel gebeuren om een meer consequente, linkse partij te worden. (Hierboven door velen al aangegeven). Maar met de aanwinst van Sylvana Simons erbij zou het een verfrissende nieuwe politieke factor kunnen worden in het hypocriete, vereendimensionaalde, (xeno- en islamo)fobische Nederland.

op 21 05 2016 at 17:38 schreef Mo:

Heerlijk hoe al die hoernalisten deze shit niet kunnen trekken

Sylvana plus 1

op 21 05 2016 at 20:28 schreef Rachid BEn Ali:

Een anti-discriminatie partij die de urgentie van homo-emancipatie niet ziet is een farce.

op 21 05 2016 at 22:04 schreef dewanand:

ach als politiek nederland vervuild is door SGP, PVV, Pvdd, enz dan mag er nog een leuke aftrekclub bij. Bouwen ze maar nog een extra peeshokje onder het binnenhof voor nieuwe Arabische standjes uit de Heilige Koran.

Gaat allemaal om seks, ook de Alfa meiden in de politiek zijn ballengeil gewoon, altijd hun sex appeal showen en flashen he.

Politiek is hoerenwerk, het volk moet deze politieke hoerenclubjes echt honderden miljarden betalen en krijgt er geen goede blowjob voor terug. Bij de hoeren geldt niet de regel; niet goed, geld terug en zo denken alle politici ook echt, overal ter wereld is dit zo.

Daarom heeft Wieroe gelijk als hij miaauwt dat ik tot een dommme, oversekste, te groot geschapen, en te wijd uitgerekte mensapen soort behoor die de hele aarde nu anaal droog heeft verkracht en duizendvoudig uitgenaaid.

Kan er geen anti politieke partij komen???

een partij die de hoeren in de politiek gaat ombouwen tot dichtgenaaide heilige (Burqa) maagden met kopvodjes op.

Wist je dat meiden met kopvodjes het meest anaal geil zijn, hoorde ik van negers die vele doekjespoesjes af moesten werken in het diepste geheim.

op 22 05 2016 at 11:53 schreef sum:

Ik wil jullie dit radiofragment van “onze” minister-president, je weet wel die vingerlikker die er voor de eigen Nederlanders is, niet onthouden: Geniet…
radio1.nl/item/357233-WNL-verslaggever%20Floris%20Prenger%20spreekt%20premier%20Markt%20Rutte%20bij%20het%20VVD-congres.html

op 22 05 2016 at 15:03 schreef Marichje33:

Dat vind ik haast nog enger als een Erdohan die Europa wil islamiseren… Nederlanders die dat noch toejuichen ook. Ik hoop niet dat ik ooit gelijk krijg en de linkse garde die mij nu islamofoob noemt zie huilen dat ze in een totalitair islamitisch regime zijn gekomen.

op 22 05 2016 at 17:45 schreef Hermann:

@ Marichje33

Ga naar de bibliotheek en lees een boek. Of denkt U, dat U met de NOS op de hoogte blijft?

https://www.youtube.com/watch?v=royCUK68MMk

Ik schrijf hier ook over neonazi’s (en dat wordt me lang niet altijd in dank afgenomen en ik denk, vanwege de slechte informatievoorziening in Nederland – iemand schreef hier, dat ze 9 moorden op hun geweten hebben, maar ze worden verdacht van 10 moorden. NB verdacht en nog niets anders.), die nog niet veroordeeld zijn (nou ja, twee van hen zijn dood), sterker, waar ieder bewijs voor ontbreekt.

http://arbeitskreis-n.su/blog/2016/05/22/selbstmord-der-uwes-ist-quatsch-ganz-neue-einsichten-bei-der-antifakoenigin/

En als mensen een nieuwe politieke partij oprichten zoals DENK, dan is dat hun democratisch recht, net zoals Wilders de PVV oprichtte. En dat we ooit een totalitair islamitisch regime krijgen (wat is dat volgens U), dat is onmogelijk, zoals het onmogelijk is in Nederland de doodstraf weer in te voeren.

op 24 05 2016 at 08:06 schreef Ernst:

Ik wil een partij die stelling neemt tegen racisme en discriminatie. Die partij is DENK.

Hoe kun je dat nou toch zeggen in een reactie onder je eigen stuk waarin je nota bene zelf aageeft dat de standpunten van de beweging jegens vrouwen en seksueel afwijkenden discriminerend zijn.

op 24 05 2016 at 09:06 schreef keepvogel:

Partij die stelling neemt tegen racisme en discriminatie?

Aha, gaat deze partij zich nu ook keren tegen de regelmatige beschimpingen van de autochtone vrouwen door allochtonen. U weet wel “k*thoer roepende Marokkaantjes?

Gaat deze partij zich ook afvragen hoe het nu komt dat bij geweldsdelicten zoals overvallen, straatroven ewtc. de daders bijna altijd lichtgetint of donker zijn en de slachtoffers blank?

En waarom zijn in zwembaden en treinen naar het strand altijd autochtone meisjes het slachtoffer van lichtgetinte “medelanders”?

Waarom lees je nooit over blanke bendes die Marokkaanse of Surinaamse ondernemers overvallen? Zou dit niet gewoon racisme zijn?

op 24 05 2016 at 09:12 schreef keepvogel:

“Ik schrijf hier ook over neonazi’s (en dat wordt me lang niet altijd in dank afgenomen en ik denk, vanwege de slechte informatievoorziening in Nederland – iemand schreef hier, dat ze 9 moorden op hun geweten hebben, maar ze worden verdacht van 10 moorden. NB verdacht en nog niets anders.), die nog niet veroordeeld zijn (nou ja, twee van hen zijn dood), sterker, waar ieder bewijs voor ontbreekt.”

Het aantal door allochtonen vermoorde autochtonen in dit land is vele malen groter.
Theo van Gogh, sigarenwinkelier Hartman, Joes Kloppenburg, juwelier Hund, ondernemer van der Pol….dit is nog maar een fractie van de waslijst van autochtonen die vermoord of zwaar mishandeld werden door onze ‘medelanders” bij geweldsdelicten.
Ga eens lezen bij het WODC wie de daders zijn en wie de slachtoffers en waarom het omgekeerde niet voorkomt…

op 24 05 2016 at 13:18 schreef Hermann:

“Het aantal door allochtonen vermoorde autochtonen in dit land is vele malen groter.”
Dat klopt zoals U dat schrijft in ieder geval niet: http://www.elsevier.nl/nederland/article/2015/01/dit-zijn-de-137-moorden-die-vorig-jaar-werden-gepleegd-1687645W/
Ik vind het gedachtegoed van de neonazi’s uitermate verwerpelijk, laat dat duidelijk zijn. Evenals Uw reactie, die gemakkelijk te weerleggen is/was. Maar niet iedere neonazi is een moordenaar en in het geval van de NSU zijn er op dit moment 2 smaken, lijkt:
1. Of ze hebben de moorden en bomaanslagen gepleegd, maar dan onder toeziend oog van de Duitse veiligheidsdiensten
2. Of ze hebben die niet gepleegd.
Daarover ging de link en mevr. Marx en mevr. König (onderzoekscommissie) twijfelen nu openlijk aan het officiële verhaal, schuldig als alleenstaande groep. Ook aan de zelfmoord van de beide Uwe’s.’n Onpartijdige rechtszaak moet ook voor hun gelden!
En zou ik mogen kiezen tussen DENK en de PvdA, dan wordt het DENK.

op 24 05 2016 at 18:21 schreef Anoniem:

“Dat klopt zoals U dat schrijft in ieder geval niet: http://www.elsevier.nl/nederland/article/2015/01/dit-zijn-de-137-moorden-die-vorig-jaar-werden-gepleegd-1687645W/
Ik vind het gedachtegoed van de neonazi’s uitermate verwerpelijk, laat dat duidelijk zijn. Evenals Uw reactie, die gemakkelijk te weerleggen is/was.

Aha, kijk eens aan.Ik word nu in één adem genoemd met neo-nazi’s. Mmmm….Mijn reactie makkelijk te weerleggen? Doe het dan…Kom op met de feiten waaruit blijkt dat er net zo veel allochtonen zijn vermoord door autochtonen. Kom op met die bendes autochtonen die Marokkaanse meisjes lastigvallen in zwembaden en in treinen naar de stranden.Waar en wanneer werd een Marokkaanse journalist/filmregisseur vermoord in dit land door een christengekkie? Waar en wanneer werd een Antilliaan doodgeschopt door een blanke omdat hij corrigerend optrad? Waar en wanneer werden Marokkaanse, Antilliaanse of Surinaamse ondernemers beroofd en vermoord door blanke bendes zoals gebeurde met juwelier Hund, sigarenwinkelier Hartman of ondernemer van der Pol die in Zwanenburg voor de ogen van zijn dochter werd doodgeschoten door twee Marokkaanse overvallers?

op 03 06 2016 at 18:05 schreef Hermann:

@ Anoniem U praat poep maar andere talen bent U waarschijnlijk niet machtig.

Ik zou U aanraden om U te verdiepen in het werk van Prof. Dr. Otto Prokop. Deze man heeft in 1930 al aangetoond, dat er geen verschillende mensenrassen bestaan. Dat is de man, die de forensische geneeskunde na WO II in Duitsland tot de leidende van ongeveer de gehele wereld heeft gebracht.

Dr. Mark Benecke kent Prof. Dr. Otto Prokob en staat diametraal tegen de door U genoemde ‘schuldigen'(Autochtonen. Moslims?), waar U over praat. Ik raad U aan naar de bibliotheek te gaan en heel veel boeken te lezen in de hoop, dat U onbevooroordeeld, dat U rassen en godsdiensten buiten beschouwing kunt laten etc., om tot een weloverwogen conclusie kunt komen.

https://www.youtube.com/watch?v=CjP3A2kOm0o

De taal waarin gesproken wordt is Duits en niet Poep!

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS