Home » Archief » Nachtvluchten (2)


[10.10.2007]

Nachtvluchten (2)

ram010aa (89k image)
Patriotic Women door Amir Normandi

Uw hoofdredacteur was afgelopen zaterdag in de vroege ochtend een uur lang te gast in het programma Nachtvluchten op Radio 1. Het was een bijzonder prettig gesprek met interviewer Nora Romanesco.

Hier als podcast te downloaden.

Algemeen, 10.10.2007 @ 07:05

[Home]
 

48 Reacties

op 10 10 2007 at 08:46 schreef Lagonda:

Zal ik ‘m even empeedriejeren? Wordt-ie een stuk kleiner van.

op 10 10 2007 at 08:47 schreef hosseyn:

van mij mag je, La, dan kan ik ‘m horen onder het lopen, en de wav van Peter wil helemaal niet openen op mijn kist.

op 10 10 2007 at 08:51 schreef Lagonda:

Nee, download van een halve gigabyte. En dan willen ze deze man een mobiele telefoon verkopen, en dan verbaasd zijn als dat misgaat.

Grapje, Peter!

op 10 10 2007 at 09:40 schreef Peter Breedveld:

Ja, empeedrie jij ‘m maar even. Alvast bedankt.

op 10 10 2007 at 09:53 schreef dewanand:

publiceer eens een tekstueel verslag op FN. Ik heb geen tijd om naar dat radioprogramma te gaan luisteren online.
maak een samenvatting.

dewanand

op 10 10 2007 at 09:57 schreef Peter Breedveld:

Ja, dag. Laat dat je secretaresse maar doen. Dan naai je die maar eens een dagje niet uit.

op 10 10 2007 at 10:13 schreef Lagonda:

Kan iedereen even stoppen met het downloaden van die WAV? Het schiet anders niet echt op zo.

op 10 10 2007 at 10:43 schreef Colani:

@lagonda

Dus we mogen het niet beluisteren?
Of ben je in een livestream aan het empeedriejeren?
Lijkt me niet zo slim.

op 10 10 2007 at 10:45 schreef Colani:

Oh ja als je toch bezig bent, knip er gelijk die irritante reclame uit.

op 10 10 2007 at 10:49 schreef Lagonda:

Colani: Neej, ik ben de WAV aan het downen, maar daar lijkt iedereen mee bezig te zijn — trekt de servert nogal dicht. Ook via FTP gaat het maar moeilijk. Ik ben zo vrij geweest hem even af te koppelen; zometeen is-ie weer terug. Zonder reclame.

op 10 10 2007 at 10:52 schreef Colani:

Mijn/onze dank is groot, goed werk, zal ook wel schelen in peter zijn kosten qua mb’s (lees euro’s)

op 10 10 2007 at 10:54 schreef Lagonda:

Ja, die WAV is 560MB — niet te doen. De mp3 zal rond de 30MB uitkomen, schat ik zo. Misschien kan-ie nog kleiner — pratende stemmen kun je meestal behoorlijk goed comprimeren.

op 10 10 2007 at 10:59 schreef Peter Breedveld:

Waar zou ik zijn zonder Lagonda. Ik noem jou ook in de uitzending. En Mirjam ook en Ad ook en Jon ook.

op 10 10 2007 at 11:02 schreef Lagonda:

Ha, OK :) Daar was ik namelijk benieuwd naar. Vanitas vanitatum etc.

op 10 10 2007 at 11:03 schreef Lagonda:

Worden er trouwens ook nog plaatjes gedraaid tijdens die uitzending?

op 10 10 2007 at 11:04 schreef Peter Breedveld:

Eentje, van Jeff Buckley. Maar misschien beter eruit halen, vanwege de fascisten van Buma Stemra.

op 10 10 2007 at 11:08 schreef Lagonda:

Ja, precies. En dan kan ik hem ook verder comprimeren.

op 10 10 2007 at 11:10 schreef metatron:

P:

Blijft toch een geweldig nummer,’So real’, van Buckler. Behoorlijk psychedelisch. Makes you vulnerable.

op 10 10 2007 at 11:15 schreef Max J. Molovich:

Ah, Jeff Buckler, het zingende autovrije biertje, kapot gemaakt door Youp van ’t Hek.

op 10 10 2007 at 11:16 schreef Max J. Molovich:

Ah, Jeff Buckler, het zingende autovrije biertje, kapot gemaakt door Youp van ’t Hek.

op 10 10 2007 at 11:16 schreef Peter Breedveld:

Ik heb het nummer niet voor niks gekozen. De manier waarop Buckley op zeker moment, alsof-ie aan het eind van zijn krachten is, fluisterzingt:

I love you, but I’m afraid to love you

Dat vind ik ZO fucking mooi.

op 10 10 2007 at 11:17 schreef Peter Breedveld:

Zo leuk is het grapje ook weer niet, Max, dat je het twee keer achter elkaar moet maken, toch?

op 10 10 2007 at 11:40 schreef Max J. Molovich:

Ik heb gewoon twee keer op verstuur geklikt, omdat ie maar bleef denken.

Maar los daarvan vond ik ‘m zelf zo leuk dat ie wat mij betreft een keer of vijftien onder elkaar te lezen zou zijn.

En waar is die mp3 nu te beluisteren? Of spreek ik voor m’n beurt?

op 10 10 2007 at 11:41 schreef Peter Breedveld:

Effe geduld, man. Lagonda is bezig.

op 10 10 2007 at 11:41 schreef Lagonda:

@Max: Wordt aan gewerkt — 10 minuutjes.

op 10 10 2007 at 11:46 schreef Max J. Molovich:

Helaas heb ik geen geduld. Waarom denk je dat ik twee keer op die verstuurknop ga klikken?

op 10 10 2007 at 11:55 schreef Peter Breedveld:

Geweldig, Lagonda! Zou je ook een permanent linkje willen maken in de grijze kolom hiernaast? Tussen ‘archief’ en ‘reageren’.

op 10 10 2007 at 12:31 schreef Lagonda:

Zo dan? Volgens mij is de rebuild niet helemaal goed gegaan — straks nog eens proberen. Het is nogal druk op de servert.

op 10 10 2007 at 12:32 schreef Lagonda:

Ik haal het playertje trouwens weer weg — hij gaat automatisch downloaden, ook al wordt de stream niet gestart. Dat betekent dat elke bezoeker van deze pagina een download vraagt. Sniegoed.

op 10 10 2007 at 12:57 schreef Max J. Molovich:

Prima interview, u komt uitstekend uit de verf, als ik het zo mag uitdrukken. Aandoenlijk ook: steeds een antwoord (nee, of ja) en dan die stilte en dan dat: o, er wordt van mij verwacht dat ik hierover meer zeg. Ik vond de interviewster niet altijd een even groot licht ("Ik ben heeeeel slecht in namen"), maar goed, ze had wel een echte radiostem.

Maar nog even over uw moeder? Weet u zeker dat u daar geen substantiele kater aan hebt overgehouden?

op 10 10 2007 at 14:23 schreef DvR:

De MP3 die ik zojuist heb gedownload duurt 30:21 en stopt nogal abrupt nadat PB Louis Paul Boon aanhaalt. Eindigde het daar echt? Het antwoord op de boeiende vraag of hij mensen graag tegen de haren instrijkt om ze zo tot openheid te dwingen bleef daardoor onvolledig.

op 10 10 2007 at 15:12 schreef filantroop:

Helaas kwam ik niet verder dan de bemoeizuchtige gemeente over het reclamebord op straat. In neem aan dat de gemeentelijke vraatzucht betreffende de precariorechten ook de nodige aandacht kreeg, want tegenwoordig moet je al betalen als je een theelepeltje op het trottoir laat vallen.

Door het haperen van het geluid begon ik een zenuwtrek aan mijn ogen en rechterbeen te krijgen, zodat ik het maar uitgezet heb. Helaas daarom verstoken van het vervolg van het vraaggesprek.
Toch, over het begin van het vraaggesprek wil ik nog kwijt dat de juffrouw van de radio mij een beetje te therapeutisch aan het zuigen was naar Breedvelds achtergrond teneinde een verklaring te vinden voor diens kennelijk recalcitrante weblog. Ja, hier komt echt tuig van de richel.
Maar dat oordeel zal vanwege het niet kunnen afluisteren van het vraaggesprek wel prematuur zijn.
Ondertussen probeer ik van de twee zenuwtrekken af te komen.

op 10 10 2007 at 15:20 schreef Tjerk:

Inderdaad Filantroop; behoorlijk prematuur. Peter wordt salonfähig! De vragen hadden wat mij betreft wel wat kritischer gemogen. Het is duidelijk dat Romanescu, de interviewster, niet goed op de hoogte is van wat hier zoal voorbijgekomen is.

Ik heb nu deel 1 van het gesprek, en zit met smart te wachten op deel 2.

op 10 10 2007 at 15:21 schreef filantroop:

Louis Paul Boon? Bah: “Mieke Maaike’s Obscene Jeugd”. In één ruk uitgelezen.

(Eventuele verdenkingen betreffende een mogelijke dubbelzinnigheid in laatste zin wijs ik met klem van de hand.)

op 10 10 2007 at 16:30 schreef Lagonda:

Als het goed is, zou nu het bestand helemaal moeten werken. Upload is eruit geknald eerder vanmiddag.

op 10 10 2007 at 16:49 schreef DvR:

Deze werkt prima, Lagonda.

Peter klinkt zelf ook een beetje als Theo van Gogh, qua stem en intonatie.. Innemend haast :)

op 10 10 2007 at 17:13 schreef dewanand:

hi peter breedveld

hebben zij jou geen strikvragen gesteld over een zekere Dewanand? is een gevaarlijke HIndoe fundamentalist die ook op jouw site actief is?

ken je hem niet?

laat je huis alvast beveiligen tegen katoesjka raketten van hamas he. Taliban heeft overal ogen en oren. Kan zijn dat je al op hun black list staat.

zo meteen ben jij de nieuwe theo van gogh, dus regel je uitvaart goed.

op 10 10 2007 at 20:27 schreef Johnny:

Cool… mp3, beter dan streaming.
Ik bedoel.
;)

op 10 10 2007 at 21:12 schreef Peter Breedveld:

Maar nog even over uw moeder? Weet u zeker dat u daar geen substantiele kater aan hebt overgehouden?

Ik wilde daar op de radio niet veel over zeggen, maar hier ben ik onder vrienden, Keesjemaduraatje leest ook mee en zo, dus kom:

Inderdaad, Max, ik heb daar vreselijke trauma’s aan overgehouden. Ik voel me bijvoorbeeld altijd ongewenst, en ik ben voortdurend boos op de wereld, en mijn tomeloze behoefte om bij vrouwen in de gunst te komen, dat is natuurlijk vanwege die moeder, die me in de steek gelaten heeft. Herinner je je mijn stuk ‘Kutwijf’? Die arme mevrouw in de trein, die moest het natuurlijk ontgelden vanwege mijn woede over mijn moeder.

Gelukkig heeft de here Here de wereld speculaas gegeven.

En Hafid Bouazza.

op 11 10 2007 at 10:27 schreef filantroop:

Toch moeten traumata ten gevolge van het overijverige ambtenarenapparaat niet gemarginaliseerd worden. Een kunsthandelaar, die ik zeer goed ken, heeft in de jaren tachtig van de vorige eeuw toen alle winkels en vergelijkbare etablissementen van staatswege de plicht opgelegd kregen een door de overheid toegezonden kaart met daarop de openingstijden vermeld, op een zichtbare plek op deur of venster aan te brengen. Buiten die aangegeven tijden mocht er niemand in het perceelsgedeelte dat voor de verkoop van goederen ten dienste stond, aangetroffen worden.
Hierover ongerust nam de kunsthandelaar contact op met een ministeriele vertegenwoordigster met een stem zoals hier eens door Breedveld zelve aangeduid werd als zijnde van een Vodafoon-medewerkster.
Op de vraag van de kunsthandelaar of hij zelf gerechtigd was buiten de op de kaart vermelde openingstijden in zijn etablissement mocht zijn om bijvoorbeeld de daar tentoongestelde kunstwerken af te stoffen, werd hem desgevraagd medegedeeld dat hem dat niet toegestaan was, op straffe van een geldsom, mocht hij op dit delict op heterdaad betrapt worden door een dienstdoende opsporingsbeambte.
Na deze mededeling heeft hij buiten de op de kaart vermelde openingstijden noodzakelijke werkzaamheden ter voorkoming van strafsancties, in duisternis en sluipend en kruipend tussen sokkels en vitrines moeten verrichten.
Graag zou ik de toenmalige minister van economische zaken hierover ter verantwoording willen roepen.

op 11 10 2007 at 10:54 schreef Adrie:

Peter, er zijn goede stottertherapieen. Kijk op http://www.demosthenes.nl

op 11 10 2007 at 11:03 schreef Lagonda:

Leuk! Stichting Demosthenes. Daar heb ik het ook afgeleerd — Doetinchemse methode.

Of vraag Traudl — die werkt voor Del Ferro, maar dat is niet zo’n goede methode.

op 11 10 2007 at 11:04 schreef babs:

Het viel me allemaal een beetje tegen. Met name de interviewster dan. Je voelt aan je water dat ze Van Gogh waardeloos vond, maar dat zegt ze niet. Ze vraagt ook helemaal niet door, behalve over die moeder dan. Ze had zich wel wat beter in FN kunnen inlezen.

En stel dat ik had geluisterd zonder FN te kennen, dan had ik niet eens geweten waar het allemaal over ging.

op 11 10 2007 at 12:10 schreef metatron:

Oh, vandaar dat je moeder Theresa niet als een heldin en een lichtend voorbeeld voor de wereldgemeenschap ziet.

op 11 10 2007 at 12:30 schreef Max J. Molovich:

Ik vermoedde al zoiets. Al die opgekropte woede. Met zo’n traumatisch verleden zit ‘de boel bij mekaar houden’ er natuurlijk ook niet in. En dan natuurlijk worden opgevoed door een gefrustreerde banketbakker, die zijn opgekropte woede enkel kwijt kan door zo nu en dan een onschuldig ambtenaartje af te blaffen die, ik noem maar een van de vele voorbeelden, op een mooie dag in augustus aarzelend vroeg of die kudde olifanten waarop met witte verf ‘Zelfs Sinterklaas Haalt Zijn Speculaas Bij Banketbakker Breedveld’ stond te lezen (mits de olifanten in de juiste volgorde liepen) van de jaarlijkse braderie wilde halen, omdat een paar ouders hadden geklaagd dat het limonadekraampje van hun kinderen met de grond gelijk was gemaakt. Nee, mij is een hoop duidelijk geworden.

op 11 10 2007 at 21:28 schreef Joris Steenstra:

Wat ben je lief! (als je jou in het echt hoort in plaats van je teksten leest)

op 12 10 2007 at 12:34 schreef EH:

"En stel dat ik had geluisterd zonder FN te kennen, dan had ik niet eens geweten waar het allemaal over ging."

Precies. Slechte interviewster als je het mij vraag. Als insider zijnde vond het interessant om naar te luisteren, maar als ik hier niet zou komen had ik me dood verveeld.

op 12 10 2007 at 13:51 schreef Peter Breedveld:

Een lans voor Nora Romanesco. Ik vind haar helemaal geen slechte interviewster. Alleen dit onderscheidt haar al van Jeroen Pauw en Paul Witteman en dergelijke: oprechte belangstelling.

De tijd was zo om, en ze had me nog een hoop vragen willen stellen. Uit wat ze voorlas, bleek dat ze FN heel goed had gelezen. Voor haar eindredacteur, Barbara Elbert, geldt hetzelfde.

Wat FN is, werd volgens mij al snel duidelijk. Ik was herel blij dat ik niet voor dezoveelste keer hetzelfde verhaaltje hoefde af te draaien. Ik heb het met Nora over wezenlijke dingen gehad. Mijn motivatie. Ze kreeg onthullingen los die mijn beste vrienden niet over me weten, of wisten.

Ik praat niet graag over mezelf, ik bedoel over mijn privéleven, maar met Nora had ik daar klaarblijkelijk geen enkele moeite mee.

Nog iets: hierboven wordt gesuggereerd dat mensen, die FN niet kennen, niets van de uitzending zouden snappen. Verklaar dan maar het enorme aantal e-mails maar, dat ik ontving van luisteraars die FN niet kenden maar die mij in Nachtvluchten hebben gehoord.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O De aangifte van Wilders is een greep naar de macht over onze taal

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Kankerhomo

O Harde Por

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS