Home » Archief » Verbale seks


[19.04.2008]

Verbale seks

Hassnae Bouazza

becat14 (360k image)
Paul-Émile Bécat

“Jullie vrouwen doen je dommer voor om de man maar te strikken”; “Een slimme vrouw geeft haar man het gevoel dat hij de beslissingen neemt, terwijl zij dat in feite doet.” Discussies tussen mannen en vrouwen ziin kostelijk,dat moeten de makers van het MBC-programma Adam geweten hebben toen ze het concept bedachten. Adam is de mannelijke variant op de talloze vrouwenprogramma’s die op de Arabische televisie te zien zijn. Het behandelt allerlei testosteron-onderwerpen zoals de nieuwste technologische snufjes, maar ook typische vrouwenonderwerpen vanuit een mannelijke invalshoek.

De laatste vier afleveringen stond bijvoorbeeld seksueel misbruik, gepleegd door de man, centraal. Standaard is dat de mannen Adam worden genoemd en vrouwen Eva. De presentatie is in handen van een duo: de Libanese beau gosse Ayman al Zoud en een soort zeeleeuw in abaya (lang,wit gewaad) en hoofdtooi, Yousif al Jarrah. Er is iets met mannen in abayah het maakt hen seksloos en onaantrekkeliik. Stop een mooie man in een abaya en alle lust vergaat je. Dubai zendt bijvoorbeeld een soort Idols uit, maar dan voor dichters. Wie wil er nu geen man die kan dichten? Niet als hij een abaya draagt.

De gesprekken die het duo heeft met de vrouwelijke gasten zijn fel en gespeend van enige omzichtigheid Het idee werkt: er is altijd minstens één vrouwelijke gast die de handschoen oppakt. De vrouwen laten zich niet kennen en dat heeft vuurwerk tot gevolg. De mannen slijpen hun potloden en de dames vijlen hun nagels nog eens scherp alvorens de boksring (of is het worstelmat?) te betreden.

De discussies hebben iets opwindends; ze houden het midden tussen verbale seks met kleren aan en een sadistische flirt. De verve en bravoure waarmee de dames zich verweren, is om jaloers op te zijn. Wat de heren ook proberen en welke argumenten ze ook aanvoeren, de dames laten zich niet van de wiis brengen; ze houden zich ferm en slaan de heren met even zo felle argumenten om de oren. Verfrissend daarbij is dat de dames niet zwelgen in slachtofferschap, maar veel humor hebben.

Heerlijk aan het programma is het hoge ouwe-jongens-krentenbroodgehalte. Ayman en Yousif vermaken zich prima als ze weer eens een gast hebben ( een mannelijke, uiteraard) die wijst op de vele gebreken van Eva. Yousif de wijdbeense zeeleeuw voelt zich zo op zijn gemak dat hij uitgebreid aan zijn been krabt tijdens een gesprek. “Een vrouw”, zo legt een dichter uit die te gast is, “moet haar intelligentie binnenshuis gebruiken.” En: “Als een man succes heeft, erkent hij de hulp van zijn omgeving, maar vrouwen doen dat nooit, ze doen altijd alsof ze het helemaal alleen gedaan hebben.” Die vrouwen toch, zie je Yousif en Ayman instemmend denken. Ayman in gesprek met een bekende nieuwspresentatrice: “Als je nog wilt trouwen, zul je toch echt wat concessies moeten doen”.

Tijdens het gesprek met de presentatrice worden ook filmpjes getoond waarin wordt uitgelegd hoe mannen de vrouw absoluut niet willen (zeurderig en krengerig) en hoe ze haar wél graag zien (meegaand liefdevol en alles voor de man doend) Ze leggen het er lekker dik bovenop en voegen daar dan nog eens een scheutje aan toe. Wat een lol om naar te kijken. Na een reportage over diamanten (“de beste vriend van vrouwen en de grootste vijand van mannen”) sluiten de presentatoren af met de opmerking dat de mannen nu weten waar ze het zoeken moeten, want alles goed en wel je geliefde moet je verwennen. “Koop een diamant voor je diamant”, besluit de zeeleeuw. Zucht, voor even zie ik zijn abaya niet meer.

Hassnae Bouazza is schrijfster, journaliste, documentairemaakster (Vrij Nederland, VPRO, NIO), tolk Arabisch/Engels en een total fox. Ze veroorzaakt extreem hoge temperaturen in de lendenen van Adriaan Jaeggi. Deze column is eerder gepubliceerd in Vrij Nederland.

Algemeen, 19.04.2008 @ 18:18

[Home]
 

186 Reacties

op 19 04 2008 at 20:09 schreef varkenskop:

Ja hoor, weer zo’n moslima met een een Westerse man.

op 19 04 2008 at 20:37 schreef Peter:

Ongehoord, inderdaad. Ze pakken onze mannen af.

op 20 04 2008 at 07:36 schreef Dennis L.:

@ varkenskop

Het woordje ‘weer’ is veelzeggend. Mag ik daaruit afleiden dat uw ‘man’ de eerdere was?

op 20 04 2008 at 07:43 schreef Dennis L.:

Peter,

Dat plaatje kan echt niet.

Hassnae,

Leuk stuk!

“Jullie vrouwen doen je dommer voor om de man maar te strikken"; “Een slimme vrouw geeft haar man het gevoel dat hij de beslissingen neemt, terwijl zij dat in feite doet.”

Daar bestaat ook een Frans spreekwoord voor: "L’homme propose, la femme dispose".

Wel interessant wat betreft die dichters. Ik dacht de islam dat namelijk verbood.

Ik baal dat ik het overigens niet zelf kan zien en begrijpen. (Is het moeilijk om Arabisch te leren?)

op 20 04 2008 at 12:17 schreef frankpr:

Hmm.. mooi stukje schrijfwerk, het wekte mijn interesse om de uitzending te bekijken, alleen zou ondertiteling het een stuk interessanter maken om kennis van te nemen.

Ik begrijp dat dit weblog gericht is op mensen die de taal meester zijn.

Interessante documentaire zeer verhelderend, jammer van het tijdstip waarop het nomaliter wordt uitgezonden.

En ja Hassnae, je heb ongelijk je had best wel even in beeld gemogen om te zien wie zo’n documentaire maakt… dit is wel heel weinig.
Dit is het tegenovergestelde van Sjofie & Katnee

op 20 04 2008 at 19:41 schreef Tjerk:

Dat plaatje kan echt niet.

Volkomen mee eens: dat meisje heeft het lichaam van een veertienjarige, en het hoofd van die knul lijkt een poppenkop die op zijn romp is geschroefd.

En daarbij is het net alsof hij een gynaecologisch onderzoek aan het plegen is. Nogal wiedes dat haar aandacht vervliegt naar de wolkenpartijen buiten.

op 20 04 2008 at 20:37 schreef herals:

he, psssst Tjerk. Moet je deze zien;

http://www.historia-del-arte-erotico.com/1920_paul_emile_becat/paul/becat17.jpg

op 21 04 2008 at 01:04 schreef John:

Ik vind het een mooi plaatje. Die ene van een tijd terug waarop een jonge dame is vastgebonden en een vrouw die ruim de overgang gepasserd is staat te glunderen maakt me wel echt misselijk.

op 21 04 2008 at 01:48 schreef frankpr:

Laten we het vooral over het gekozen plaatje hebben om het wat verder op te schnleuken..

op 21 04 2008 at 03:07 schreef Dennis L.:

Gelukkig Tjerk,

Ik voelde mij even heel burgerlijk. Het plaatje is teveel uit op goedkoop effectbejag.

op 21 04 2008 at 03:10 schreef fadin:

Is dat niet verboden, Moslimas en publieke verbale sex?
Moet arabist Jansen of janssen toch ook maar eens uitleggen.
Wel jammer van die ondertiteling, maar die moslima in abaya (of heet dat bij vrouwen anders?) op dat filmpje kan bij mij het lang smeulende vuur van mijn lendenen echt wel nieuw leven inblazen.

op 21 04 2008 at 07:17 schreef Peter:

Zeg makkers, staakt uw dom geraas, alstublieft. Niet hierop weer reageren met verongelijkt gezeur, gewoon kappen. Laatste waarschuwing.

op 21 04 2008 at 12:10 schreef hassnae:

Vreemd hoor, fadin, je lijkt wel een fundi met je vraag. Wat doet het ertoe of het wel of niet mag?

En wat als het niet mag en ze doen het toch, gaan we dan die vrouwen "geen echte moslima’s" noemen?
En wat als Hans Jansen zegt dat het niet mag en moslima’s doen het toch?

Als seculieren al niet ophouden met zeuren over wat wel en niet mag volgens de letter, zal het bij gelovigen er al helemaal niet van komen.

op 21 04 2008 at 14:22 schreef fadin:

Hassnae,
Sorry Hasnae, Bij mijn "Hans Jansen"-reactie kon de smiley op mijn toetsenbord niet te vinden. Maar, wat is er mis met het woord "moslima"?

op 21 04 2008 at 15:22 schreef Peter:

Gewoon nieuwsgierig, Fadin, maar waar baseer jij de vraag op wat er mis is met het woord ‘moslima’? Suggereert Hassnae dat ergens? Want ik zie het niet.

op 21 04 2008 at 16:24 schreef fadin:

Peter,
Omdat Hasnae "geen echte moslimas" tussen aanhalingstekens plaatste, begreep ik dat zei mijn gebruik van het woord moslima ter discussie stelde.
Maar kennelijk heb ik haar reactie hier verkeerd begrepen evenals zij mij verkeerd begrepen heeft?

Hannah,
By the way: "een man het gevoel geven dat hij de beslissingen neeemt, terwijl zij dat in feite doet", staat in de systeemtheorie ( Watzlawick, Haley) ook wel bekend als het "Up via down" principe.

op 21 04 2008 at 16:27 schreef Peter:

Wie is Hannah nou weer?

op 21 04 2008 at 16:56 schreef John:

Soms krijg ik de indruk dat Peter het gewoon wel lekker vindt, zo’n beetje ontspannen tussen een stel kibbelende vrouwen verkeren om zo nu en dan iets te zeggen wat hem als enige man toch nooit kwalijk kan worden genomen…;)

Of zijn dit geen vrouwennamen?

Ach dan doe ik ook gewoon even mee. Bij mij kan geen eens een simpel ok ofzo af als hem een mail stuur…;)

op 21 04 2008 at 17:13 schreef Tjerk:

"By the way: "een man het gevoel geven dat hij de beslissingen neemt, terwijl zij dat in feite doet", staat in de systeemtheorie ( Watzlawick, Haley) ook wel bekend als het "Up via down" principe."

Goh, fadin wat knap van je dat je zoveel weet (geeft aai over bolletje).

Maar misschien kun je ook kort vertellen wat systeemtheorie inhoudt, hoe het zich verhoudt tot andere theorieën over sociale interactie en een paar treffende illustraties van het "Up via down"-principe met ons delen. Anders blijft het zo bij kreten die je slimheid moeten etaleren (waar komt die behoefte bij jou toch vandaan?)

op 21 04 2008 at 17:14 schreef Peter:

O nee, alsjeblieft, zeg. Gaat-ie de trol ook nog zitten voeden.

op 21 04 2008 at 17:17 schreef Tjerk:

JohnBij mij kan geen eens een simpel ok ofzo af als hem een mail stuur…;)

Geeft niets John, Hassnae is vast bereid Peter een uurtje af te staan om je ’s een keer lekker te verwennen. Alles voor de reaguurders tenslotte!

op 21 04 2008 at 17:19 schreef Tjerk:

"O nee, alsjeblieft, zeg. Gaat-ie de trol ook nog zitten voeden."

Elke reactie is voeding voor een trol. Maar misschien dat er zo nog iets zinnigs uitkomt. En als niet: hé, het is jouw site, jij bepaalt hoe lang je hem duldt.

op 21 04 2008 at 17:26 schreef René:

Peter, eerlijk is eerlijk, dan ook Lagonda even toespreken in deze (en ondergetekende misschien ook). Al geef ik onmiddelijk toe dat Lagonda’s aanpak ronduit amusant mag heten; terwijl Tjerk – je vele gewaardeerde bijdragen niet te na gesproken Tjerk! – op fadin merkwaardig verbeten reageert.

op 21 04 2008 at 17:28 schreef René:

Shit: onmiddellijk…

op 21 04 2008 at 17:44 schreef Tjerk:

René; in ieder geval bedankt voor het compliment. Verder: de onderliggende psychische mechanismen van mijn irritatie over fadin en wat hij doet is ook mij nog niet helemaal helder.

Op de een of andere manier correspondeert dit trolletje met een trolletje in mijn geest.

Maar zelfs dan: misschien vat hij de boodschap dat zijn voortdurende opsommen van namen van personen en psychologische theoriën als belerend en pretentieus wordt ervaren, en dus niet de waardering oplevert waar hij zo naar hunkert, en tegelijkertijd: als hij werkelijk zijn shit kent, kan hij wellicht gestimuleerd worden er iets constructiefs mee te doen.

Het is een beetje een zijpaadje: maar Hassnae had in een ander stuk over de tegenhanger van Adam al eens geschreven over dit programma; en het is ook eigenlijk wat je zou verwachten bij een politiek-incorrect mannelijk-chauvinistisch programma.

Wat mijn vraag zou zijn, maar die beantwoordt het stuk helaas niet, is hoe dit binnen de Arabische wereld wordt ontvangen? In Europa zou dit tot vinnige columns leiden. Maar hoe ligt dat daar? Is dit een overdrijving van wat mensen eigenlijk wel vinden? Hoe bekijken vrouwen dit programma? Wordt erover gediscussieerd door opiniemakers? Etc.

op 21 04 2008 at 18:57 schreef fadin:

Rene,
Hadden meer mensen maar jouw scherpe inzicht!

op 21 04 2008 at 20:18 schreef Aad Leering:

Het zou een mooi onderwerp voor Adam kunnen zijn: het NK achteruit inparkeren voor vrouwen: http://vrouw.telegraaf.nl/actueel/3843156/_NK_inparkeren_voor_vrouwen__.html?p=17,1

op 21 04 2008 at 22:29 schreef hassnae:

Ha, lijkt me een goed idee, Aad. Zou me overigens niet verbazen als ze het er al eens over hebben gehad.

Tjerk, het programma is populair en wat het onderwerp betreft: de man-vrouw discussies worden overal gevoerd, niet alleen in dit programma, dus zo uniek is het niet. Het enige verschil is dat op tv de vrouwenprogramma’s overheersen en Adam is een beetje het speelkwartier van de mannen waarin ze alles eens op hun manier kunnen benaderen. Soms met een knipoog. Niks verder om spastisch over te doen.

op 22 04 2008 at 01:14 schreef Tjerk:

Spastisch (Knippert met wimpers)?

op 22 04 2008 at 03:21 schreef DvR:

Verdomd geraffineerd van die MBC mannen, om een programma te maken dat vrouwen doet geloven dat ze de broek aan hebben! Je laat de haantjes even kraaien, maar uiteindelijk moeten ze toch altijd weer voor de moederkloeken buigen; de suggestie van een repressief-tolerant matriarchaat is briljant. Zelfs de anders zo schrandere Hassnae trapt erin.

Dat plaatje bovenaan kan inderdaad niet. Dood door flatulentie (je ziet hoe het verraste slachtoffer zonet het bedwelmde hoofd voor eeuwig te rusten heeft gelegd; de daderes houdt zich onderwijl immuun door frisse buitenlucht op te snuiven) is niet iets om grapjes over te maken.

op 22 04 2008 at 10:53 schreef Loor:

Hassnae, een zeer prettig geschreven en informatief stuk. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het kritiek en overspannen vragen oproept bij de mannelijke lezers alhier. Lees het voor wat het is, zou ik zeggen.

op 22 04 2008 at 12:15 schreef Peter:

Zo’n programma als Adam voldoet niet aan de verwachtingen van veel lezers. In de Arabische wereld worden vrouwen immers zonder meer onderdrukt? Daarin past natuurlijk niet een programma waarin mannen en vrouwen de strijd der seksen op zo’n plagerige manier met elkaar uitvechten.

Ze hebben af en toe wel een punt, de beau gosse en de zeeleeuw. Bijvoorbeeld dat vrouwen altijd net doen of ze helemaal in hun eentje hebben gepresteerd. Het liefst klagen ze zelfs dat ze juist werden tegengewerkt, dus dat hun prestatie nog net effe iets bijzonderder is dan de prestaties die mannen op hun conto schrijven, en waarvoor ze en public altijd ruimhartig hun vrouw bedanken, vanwege de steun en aanmoediging.

op 22 04 2008 at 13:24 schreef DvR:

Maar achter iedere sterke man staat zoals bekend een nog sterkere vrouw. Achter iedere sterke vrouw daarentegen staan een lulhannes, een werkster en een kinderdagverblijf.

op 22 04 2008 at 13:28 schreef DvR:

..en Pizza Sprint

op 22 04 2008 at 13:39 schreef Peter:

Hou toch op. Achter iedere sterke man staat een zeurkous, die niet ophoudt te jammeren wat ze allemaal moet laten voor de carrière van haar man (geen negen-tot-vijf-baan tot je 65e, wat een ontberingen!), die hem er constant aan herinnert hoeveel hij haar verschuldigd is, die klaagt dat-ie altijd maar werkt (maar niet over het geld, dat daarmee binnenkomt) en nooit eens tijd voor haar heeft.

En ondanks die jarenlange terreur speelt-ie het toch maar mooi klaar het te maken in de wereld.

Hoera voor de man.

op 22 04 2008 at 14:28 schreef John:

Nou, daar pas ik toch voor. Doe mij maar zo’n vrouw van Putin dan. In Nederlandse termen hebben we het dan misschien over een mooie gezonde Friezin die de stad niet heeft ontweken maar er gewoon heel snel op was uitgekeken.

op 22 04 2008 at 14:37 schreef John:

Ach, dromen over de ideale vrouw is misschien wel het mooiste van allemaal. En ik weet dat ik hiermee misschien de indruk wek dat ik een perverse bange man ben maar echt, kijk eens op livejasmin.com! Bloedmooie nuchtere russische dames waarmee je een kort gesprekje kunt voeren voodat ze je creditcard leegzuigen.(die ik gelukkig niet heb)
Ze willen niet meer weg!!! Vraag maar!;)

op 22 04 2008 at 14:53 schreef Peter:

Dromen over de ideale vrouw is leuk, maar de ideale vrouw het hof maken, dát is het mooiste dat er is, John.

Weet je met wie je ook gesprekken kunt voeren? Lange gesprekken zelfs, als je je een beetje gedraagt? Met echte, real-life vrouwen, die in het wild op straat lopen! Echt waar! Sommigen praten terug en je hoeft je creditcard niet te trekken (althans niet voordat je met ze getrouwd bent). Probeer het eens. Trek jezelf achter die computer vandaan, laat die virtuele Russinnen voor wat ze zijn en praat met echte vrouwen van vlees en bloed, met allerlei culturele en etnische achtergronden.

op 22 04 2008 at 14:59 schreef John:

LALIB Limitada
lalibtech@lalibco.com
Edificio Arriaga, Suite 5.4, Ave
Funchal, Madeira P-9000-064
PT
Phone: +351-291-210-728

Record expires on 12-Nov-2014
Record created on 12-Nov-2001
Database last updated on 29-Feb-2008
——-
Domain Name: LALIBCOSUPPORT.COM
Registrar: NETWORK SOLUTIONS, LLC.
Whois Server: whois.networksolutions.com
Referral URL: http://www.networksolutions.com
Name Server: NS1.JASMINMEDIAGROUP.COM
Name Server: NS2.JASMINMEDIAGROUP.COM
Status: clientTransferProhibited
Updated Date: 09-jan-2008
Creation Date: 10-dec-2007
Expiration Date: 10-dec-2009
——-
Registrant: Make this info private
PSGDOMAINS KFT.
Visegradi u. 48.
Budapest, Pest 1132
HU
——-

Triest niet! Ik had toch echt verwacht ergens in Nederland uit te komen… Of hebben we hier nog betere speurneus?

op 22 04 2008 at 15:08 schreef John:

Wat een lieve vader ben je toch ook Peter!;)

Maar moet je toch echt corrigeren. Internet is tegenwoordig ultieme middel om ellendige toestanden(zoals jaloezie) in voorselectieproces te vermijden…;) Sterker, van ontspannen ouwehoeren met vrouwen op plekken die van origine zijn bedoeld als ontmoetingsplaatsen(zonder xtc dat is) is gewoon helemaal geen sprake.
Trouwens wel een keer megemaakt dat echt volkomen spontaan met een bloedmaaie negerin aan de praat ben geraakt toen ik iets liet vallen ofzo. Eigenlijk voordat ik het door had waren we terug naar winkel gelopen om een fles wijn en kaasjes enzo te halen. Een uur later had ze zich gedouched en lag ze in mn bed en het liep zo soepel allemaal dat ze me zelfs vertelde dat ze eigenlijk een escortgirl was die soms ook gratis aan sex deed…;) No Joke!

op 22 04 2008 at 15:18 schreef Peter:

Dat detail, dat ze zich eerst had gedouched, vind ik veelzeggend. Geen toestanden, geen viezigheid, geen risico’s, gewoon neuken zonder verder gedoe. Een volbloed romanticus, John!

op 22 04 2008 at 15:19 schreef John:

Nog een inside dingetje van haar(ik zou niet weten want ik betaal niet voor sex). Zij zelf kon het niet maar het viel haar op dat(ze zat al jaren in vak) nieuwe lichting geen enkel probleem heeft met het krijgen van een orgasme tijdens betaalde sex…
Het is zo raar allemaal. Vrouwen die de prostitutie in gaan om aan hun trekken te komen… Wie had dat ooit gedacht!;)

op 22 04 2008 at 15:21 schreef John:

Correctie Peter, we hebben niet geneukt want ik was me kapotgeschrokken. Zeker toen ze vertelde over haar turkse pooien/vriendje… Klein dorp hier hoor!
Maar was wel gezellig!

op 22 04 2008 at 15:50 schreef fadin:

Zijn carriere dankt een man aan zijn eerste vrouw.
Zijn tweede vrouw dankt een man aan zijn carriere.

op 22 04 2008 at 16:12 schreef Laila:

@Fadin……dat is een waarheid als een koe!
De eerste vrouw pampert hem tot in den treure de dame na haar wordt alleen maar gepampert.

Peter is en geen vrouw en zeker niet iemand die in de Quote 500 staat anders had hij het namelijk wel beaamd.

op 22 04 2008 at 16:15 schreef Laila:

@John……je was je kapotgeschrokken toen je hoorde dat ze een call girl was maar je vreesde dat je naderhand alsnog je portemonnee moest trekken als je dat Turkse vriendje tegen het lijf liep?

op 22 04 2008 at 16:28 schreef Lagonda:

Wat leuk! Sta je in de Quote 500, Laila?

op 22 04 2008 at 16:30 schreef John:

Nee dat niet, meer bang voor reactie van hem/hen als hij er achter zou komen dat zn "bezit" in mij misschien een lievere pooier had gevonden..;)
Tja, haha. Totaal debiel verhaal maar tis echt gebeurd. Heb ik vaker dit soort idiote dingen.
Zoals rond kerst in appie een kerel die me spontaan begint uit te leggen dat bepaalde combinatie geurkaarsen de geur van een banketbakkerij bijna perfect nabootst.(en nog allerhande weetjes over kaarsen) Moet nog altijd keer langs gaan maar ben vergeten in welke kerk hij dagelijks verantwoordelijk is voor de verbranding van vele kilo’s parafine..;)

Owja
Heel toevallig zag ik haar paar weken geleden lopen met wat ik denk dat dr vriendje was. Ze zag me maar durfde niet te lachen en ik ook niet. Van haar vriendje kon ik niet eens zien of hij turks was of niet omdat hij zo onder het verband en plijsters zat dat gewoon niet mogelijk was in een oogopslag…

op 22 04 2008 at 16:32 schreef John:

HAha! Ik zie het nu pas.
1. Het is gewoon een sukkelpooier
2. Ik had altijd nog kunnen zeggen dat ik wel betaald had!

Hmmmm, dan nog. Was gewoon wel leuk zo.;)

op 22 04 2008 at 16:36 schreef Peter:

John, vanaf nu ga je je ingevingen vervatten in één enkele reactie. Ik krijg jeuk van die twee- en drietrapsraketten van je. Dus: één reactie en daarna afwachten tot iemand anders heeft gereageerd. Pas daarna mag jij weer een reactie plaatsen.

Plaats je een reactie en bedenk je je dat je nóg iets interessants te zeggen had: pech gehad.

op 22 04 2008 at 16:44 schreef John:

Dat riekt naar censuur Peter!
Zullen we het erop houden dat ik eraan werk maar jij ook!?;)
Tja, als beroemde blogger meeukeuvelen met het gepeupel is misschien verschrikkelijk eerlijk maar…..;)

Zullen we deal maken? Als jij vindt dat ik we braaf gedraag dan haal jij dat misselijke plaatje weg?;)

Deal?

op 22 04 2008 at 16:50 schreef Peter:

Nee, niks deal. Jij doet wat ik zeg en anders kun je opzouten. En dat is onversneden censuur en pure dictatuur, inderdaad. Sue me.

op 22 04 2008 at 16:55 schreef John:

@Laila

Dat gepamper hoeft niet zo van mij en ik weiger me erbij neer te leggen dat zeker op dat gebied sprake moet zijn van "ongelijkheid".

(Dit is toch wel ok he Peter, gewoon even losstaande reactie achterlaten?, ha! Voetnoot in zelfde bericht!!!!)

op 22 04 2008 at 17:06 schreef John:

Je hebt ook gelijk pa! Maar, maar mocht je ooit een Nederlands blog tegenkomen met erotische plaatjes van mensen met dieren dan hoop ik wel dat je trots bent…;)

op 22 04 2008 at 17:46 schreef Laila:

@Lagonda

Haha….wat ben je weer gevat!
Ik ben er dichter bij geweest dan jij ooit zal bereiken.Ik heb een groot deel van mijn leven doorgebracht met iemand die bovenaan de lijst stond.Droom verder……..

op 22 04 2008 at 17:48 schreef Laila:

@Lagonda
Uiteraard ben jij in het bezit van geestelijke rijkdom wat met geen goud ter wereld te koop.

op 22 04 2008 at 19:29 schreef Peter:

Ik heb een groot deel van mijn leven doorgebracht met iemand die bovenaan de lijst stond

Dan straalt er toch iets van zijn glans op jou af. Of niet, Laila?

op 22 04 2008 at 19:44 schreef Lagonda:

Nou ja — je zegt het zelf Laila: vrouwen die in de Quote 500 staan, beamen het statement van fadin. Jij bent én een vrouw, én je beaamde zijn statement, dus volgens je eigen logica sta je dus in de Quote 500. Maar ik vroeg het gewoon uit interesse, Laila.

Overigens heb ik in een ver veleden wel eens met een Brenninkmeijertje geneukt — die bakte er niet veel van, trouwens.

op 22 04 2008 at 19:48 schreef fadin:

Laila,
Laat je niet afleiden, op het verkeerde been zetten of zand in de ogen strooien.

op 22 04 2008 at 20:33 schreef Tjerk:

"Zo’n programma als Adam voldoet niet aan de verwachtingen van veel lezers. In de Arabische wereld worden vrouwen immers zonder meer onderdrukt?"

Precies, dat is mijn veronderstelling, dat in het Midden-Oosten de mannen het voor het zeggen hebben en er allerlei mechanismen zijn waarmee men vrouwen van de stoelen van belang afhoudt en bezig houdt met het serveren van thee en koekjes voor de heren die op de stoelen van belang zitten.

Ik geef ze daarin niet geheel ongelijk, want het is best wel lekker natuurlijk, om je te laten verzorgen.

Vandaar dat ik de rol van die programma’s probeer te wegen in die – door mij veronderstelde – dynamiek.

Het kan natuurlijk best zijn dat ik me vergis en dat het om door en door matriarchale culturen gaat, waar de zenderbezetting de directe afspiegeling van is: weet ik veel. Maar in het bovenstaande ben ik dus benieuwd.

Ja, misschien is dat ‘overspannen’ van deze jongen, maar dan kunnen we het wat mij betreft net zo goed over de Arabische variant op Sesamstraat gaan hebben.

Hetgeen, gezien onze beeldvorming door bepaalde Palestijnse en sjiitische jeugdprogrammatuur, wellicht niet eens een overbodige luxe zou zijn. Wee hem die al degenen te eten moet geven die denken dat de Arabische fabeltjeskrant bestaat uit de apen en varkens van de koranische metamorfose der Joden, en de Arabische donzige knuffelparade-voor-de-koters uit martyr-muizen, bomgordelbijen en Denen kelende konijnen.

Maar goed, het verhaal over die dis is een andere en laat ik graag over aan degenen die meer op de hoogte zijn van de Arabische schotel.

op 22 04 2008 at 21:08 schreef Tjerk:

Onder het kopje Lagonda & logica:

Deze schrijft: "je zegt het zelf Laila: vrouwen die in de Quote 500 staan, beamen het statement van fadin. Jij bent én een vrouw, én je beaamde zijn statement, dus volgens je eigen logica sta je dus in de Quote 500."

Niet noodzakelijk. Ze beweert immers niet dat alléén vrouwen in de Q500 de stelling beamen.

Het veronderstelde gegeven dat vrouwen in de Quote vijfhonderd iets beamen brengt niet noodzakelijk met zich mee dat iedereen die dit eveneens beaamt, bij die groep vrouwen behoort. Die leden van de Quote vijfhonderd fungeren binnen het argument dat Laila maakt gewoon als relevante sample group van mensen die het kunnen weten. Niets meer dan dat.

Als we jouw logica zouden volgen zou iemand die beweert dat iedere koe een dier is, tevens voor haar rekening nemen dat ieder dier een koe is.

Bovendien is de meest natuurlijke lezing van wat Laila schrijft dat Fadin’s stelling beaamd wordt door zowel alle vrouwen als de meest succesvolle mannen ter wereld (nl. de mannen die in de Quote vijfhonderd staan).

Dus indien we jouw logica zouden volgen (die een drogreden is) moet Laila óf een vrouw zijn óf in de Quote vijfhonderd staan, aangezien ze Fadin’s stelling beaamt. Ze staat niet in de Quote 500. Ze is derhalve een vrouw. Welnu, ze is ook een vrouw.

Dus wat is nu je punt?

op 22 04 2008 at 21:10 schreef Loor:

Jezus Tjerk, word je nou nooit eens moe van jezelf? Ik wel. Van jou dan. En vandaag al helemaal.

op 22 04 2008 at 21:11 schreef John:

@Laila

Het zal toch niet! Neelie Kroes, een aardig mens met humor….;)

op 22 04 2008 at 21:26 schreef Tjerk:

Heb ik bij stil gestaan Loor. Echt waar! Maar ik heb zo mijn redenen om het toch gewoon te doen, en als je het minder interesseert of zelfs ergernis oplevert: gewoon lekker overheen rollen.

op 22 04 2008 at 21:44 schreef Loor:

Tjerk, als jouw reactie begint met Lagonda & logica, dan valt het niet mee daar overheen te lezen. Lagonda’s reacties snijden hout, Tjerk. En dan ook nog op een leesbare en iets minder hoogdravende en wollige manier dan die van jou. Maar Lagonda is dan ook niet voortdurend op zoek naar bevestiging en aandacht.

op 22 04 2008 at 22:10 schreef Tjerk:

Loor:

Autsch! Die kwam aan!

Dat kopje is inderdaad lullig van me (maar het eikel-gehalte van wat ik daar schrijf was al zo hoog, dat ik dacht: ach, dat kan er ook nog wel bij. Dan is in ieder geval het punt duidelijk).

En de reden dat ik dat doe is omdat veel van wat Lagonda schrijft weliswaar hout snijdt, maar ik ook heb meegemaakt dat ‘ie een logische salto maakte om z’n eigen as, en toen ik dat vervolgens duidelijk probeerde te maken, dat gewoon opnieuw deed.

Dus toen ik dit gebbetje met Laila zag, heb ik zitten denken van: tja, hiermee zet je jezelf neer als een gigantisch betweterige eikel, maar aan de andere kant is het wel fucking mooi illustratief voor die logische salto.

En op zo’n moment interesseert wat anderen van me denken gewoon weer te weinig om het niet te doen.

op 22 04 2008 at 22:24 schreef fadin:

Goh Tjerk, Hier geef je er blijk van dat je toch heel goed logisch kunt denken.

op 22 04 2008 at 22:26 schreef Lagonda:

@Tjerk: Maakte ik een ooit een logische salto om mijn eigen as? En dat twee keer achter elkaar? Dat zou zomaar kunnen, al kan ik het me niet herinneren. Vertel eens, Tjerk, waar kan ik dat lezen?

Hey Loor — hoe is-ie? Dank voor de veren in mijn reet.

op 22 04 2008 at 22:30 schreef Lagonda:

Zeg fadin, moet jij van je moeder inmiddels niet allang in je bedje liggen? Of mag je in je pyamaatje met natte haartjes nog even een kwartiertje naar Internet kijken?

op 22 04 2008 at 22:43 schreef fadin:

Tjerk
Er is niks mis mee hoor om te proberen om iemand iets duidelijk te maken. Hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor jongen.
Maar je hebt wel gelijk dat ie dezelfde logische salto om zijn as blijft maken.

op 22 04 2008 at 22:54 schreef Tjerk:

@Lagonda: herinner jij je die discussie nog waarin jij betoogde dat we de aard van het universum niet kunnen kennen omdat we slechts onze modellen hebben, en ik je trachtte duidelijk te maken dat je daarmee al een uitspraak doet over de aard van het universum? Die dus.

Wat me daar trouwens vooral frustreerde was dat ik daar elk logisch argument in kon brengen, maar dat je die afboog zoals Neo kogels. Dat is heel vervelend als je, zoals ik, niet gelooft dat we in de Matrix leven.

@Fadin; ik wil niet aan jouw kant staan, ik wil niks met je te maken hebben, ik vind je eng. Je bent een karikatuur van mijn behoefte aan bevestiging en aandacht. Scheer je weg, griezel!

op 22 04 2008 at 22:57 schreef fadin:

Lagonda,
Ik stoor toch niet hoop ik.

op 22 04 2008 at 23:01 schreef Lagonda:

Oh die — ja, maar ik wees er toen op dat ook mijn idee over de aard van het Universum ook maar een model was, waarmee ik dus geen uitspraak doe over de aard van het universum, maar over een model van het Universum. Waarmee het Universum, geheel volgens mijn model, onkenbaar blijft. Grinnik…

Wat me daar trouwens vooral frustreerde was dat ik daar elk logisch argument in kon brengen, maar dat je die afboog zoals Neo kogels.

Ja, goed deed ik dat hè?

fadin: leg mij nou eens woord voor woord uit waar ik volgens jou dezelfde logische salto’s om mijn as blijf maken in mijn pogingen tot gesprekken met jou.

op 22 04 2008 at 23:04 schreef fadin:

Tjerk
Je toonde je daarnet zo een kampioen logisch denken.
Ik vraag je niet om aan mijn kant te staan.
Ik beweerde enkel dat ik in deze aan jou kant sta.
Maar okay als je wilt spreek ik geen steun meer
voor je uit.

op 22 04 2008 at 23:07 schreef fadin:

Lagonda,
De zaken niet uit hun verband rukken.
De logische salto om je as betreft reakties zoals op laila.

op 22 04 2008 at 23:10 schreef Lagonda:

Owkee — dus in mijn pogingen tot gesprekken met jou maak ik dus *geen* logische salto’s. Gelukkig maar.

op 22 04 2008 at 23:23 schreef Tjerk:

Ja, goed deed ik dat hè?

Het ziet er in ieder geval mooi uit, maar volgens mij is het dus imaginair, net als het wereldbeeld van fundamentalisten, die uitsluitend binnen de marges van hun heilige boeken denken, intern klopt. Zodra je buiten het denkkader stapt, en vraagt hoe jouw model zich dan verhoudt tot de werkelijkheid, gaat het model in rook op.

Ik probeerde me in te denken in jouw model, en weer terug, en dat was verwarrend genoeg. Ik heb daar toen nog met twee TU-studenten over geboomd en ze gevraagd: ben ik nou gek? Wat hij hier uithaalt, kan toch helemaal niet?

Bon. En dan is er nog jouw reductie van mijn argument dat het vermijden van een gruwelijk kwaad het toestaan van een klein kwaad soms noodzakelijk maakt tot ‘iemand die geen moeite heeft met een klein sneetje kan ik niet serieus nemen’.

Dat soort dingetjes. Het is niet heel groot of zo, maar wel een terugkerend patroon.

Vandaar dat ik hierboven even een piketpaaltje heb geslagen. Altijd handig om nog eens naar terug te verwijzen, als je ’t weer doet.

op 22 04 2008 at 23:56 schreef Loor:

Lagonda, you’re most welcome.

op 23 04 2008 at 01:47 schreef fadin:

Tjerk,
TU-studenten? Die hebben toch meer verstand van verzekeren?!

op 23 04 2008 at 01:56 schreef fadin:

Waarom is trouwens mijn reactie op de tip van Herals aan Tjerk van de site gehaald.
Fadin zei: "Godver… Herals, nu beb ik een probleem, ik heb kinderporno gedownload?

op 23 04 2008 at 07:22 schreef Laila:

@Lagonda ik neem graag van je aan dat je een Brenninkmeier hebt geneukt…wie niet? De beste kans schijn je te maken als je de hond uitlaat. Maar ik geloof je des temeer omdat je ook een mierenneuker bent.
Voor iemand die eens beweerde ‘de fuck of the century’ te zijn is het wel een blammage om hier ten overstaan van iedereen toe te geven dat ‘zij’ er niet veel van bakte. Kennelijk moet jij dan toch iets niet helemaal goed gedaan hebben.Immers it takes two to Tango.
Jij hebt er welliswaar een geneukt maar ik heb mijn leven met iemand gedeeld…..en met iemand meegewerkt en iemand gesteunt in voor en tegenspoed en niet zoals Peter veronderstelt dat een bepaalde groep vrouwen alleen maar geld loopt te spenderen. Het ironische is dat als je werkelijk hard aan het werk bent zelden tijd hebt om in alle rust geld uit te geven.

@Peter….ik heb onbetaalbare glans van mezelf.

@Tjerk ….Loor is nog steeds boos op je dat je haar over het hoofd gezien hebt.
Wat een geweldige clip van Tarantino liet je zien!
Die kende ik niet!

op 23 04 2008 at 07:40 schreef Peter:

Fadin, als je nog één keer twee of drie reacties achter elkaar plaatst, flikker ik je d’r uit.

Dat geldt voor al die mongolen hier, die steevast, als ze hebben gereageerd, plotseling nóg een briljante inval krijgen die per se met de wereld moet worden gedeeld.

Dus: reactie plaatsen, wachten tot iemand anders er één heeft geplaatst, pas dán weer reageren.

Niet gehoorzamen? Dan opzouten!

op 23 04 2008 at 09:06 schreef Lagonda:

Nou nou, én Tjerk, én fadin, én Laila in de boom! Je vraagt je als eenvoudig frontaalnaakt-bezoeker wel eens af, al dit genot, en dan ook nog al die prachtige artikelen: waar hébben we het toch allemaal aan verdiend?

Tjerk, ik ben reuze vereerd dat je de moeite neemt om met twee collega-studenten mijn wereldbeeld te discussieren, en dat je zelfs aan je verstand hebt getwijfeld. Je had mij, als guerilla-ontoloog, geen grotere eer kunnen bewijzen — waarvoor dank!

Immers it takes two to Tango.

Precies! Als de andere partij er niks van bakt, vanwege een totaal gebrek aan erotisch inzicht dan sta zelfs ik, als fuck of the century, met lege handen. Op een valse piano met klemmende toetsen kan ik ook geen Chopin spelen.

Overigens ben ik blij te vernemen dat je een rijk leven met de bewuste multimiljonair hebt mogen delen: meewerken, en elkaar ook nog steunen in voor- en tegenspoed (even tussen haakjes: je hebt toch ook wel gewoon met hem geneukt, of niet?). Wat is er in hemelsnaam misgegaan?

op 23 04 2008 at 10:04 schreef Peter:

Laila is die Marokkaanse die Harry Mens indertijd het hoofd op hol heeft gebracht, waarover je altijd leest in artikelen over hem. Niet, Laila?

Als je écht goed bent, Lagonda, dan weet je zo’n dood meisje toch tot leven te wekken? Nee, dan ik. Fuck of the Millennium! It’s all in the hands.

op 23 04 2008 at 10:18 schreef Lagonda:

Ja nee, Peter, het was niet zo dat ze er geen zin in had ofzo, of dat ze geen fut had — ze was gewoon hoekig, onhandig, klunzig — bijna op het lompe af; het type dat je bij het klaarkomen per abuis twee tanden door je lip hoekt. Geen gevoel voor maten en hoeken, torsie, volume, hefboomwerking, ritme, beweging, energie, opbouw, spanningsboog etc. Gewoon een kluns, dus.

op 23 04 2008 at 10:20 schreef Max J. Molovich:

Een van de Brenninkmeijertjes heeft overigens wel een zeer aardige film gemaakt over neuken. Of eigenlijk over Swingers, en de moeilijkheden die het patnerruilen met zich meebrengt:
http://imdb.com/title/tt0284534/

op 23 04 2008 at 10:22 schreef Peter:

Klinkt heel erg geil.

op 23 04 2008 at 10:34 schreef Peter:

Is die film het bekijken waard, ja? Want ik hoorde minder positieve geluiden.

Op de vrouwenpagina van de Telegraaf las ik laatst toch een raar artikel, waarin swingen wordt aanbevolen om je relatie te redden:

Als je denkt dat dat vast van die perverse types zijn dan heb je het mis. Het kan zomaar je buurman, je baas of je werkster zijn! Swingers komen voor in alle sociale milieus.

Zit jezelf ook eens te denken aan een bezoekje aan een swingclub, maar is de drempel nog te hoog? Lees dan bijvoorbeeld eens het boekje ’Anders lekkers’ van Donna Thomas. Zij is zelf een fervent swingster en geeft allerlei tips en informatie over swingen.

Ik zat dat te lezen en dacht: ‘Ben ik nou godvergeme conservatiever dan de fucking Telegrááf?!’

op 23 04 2008 at 10:36 schreef Max J. Molovich:

Ik vond het een erg goede film. Zo’n soort film die je in Nederland eigenlijk zelden aantreft. Niet in de laatste plaats omdat er zo vanzelfsprekend in geacteerd wordt, wat dan weer het gevolg is van zeer snedige dialogen. Eigenlijk een schoolvoorbeeld van klassiek drama zoals Aristoteles het bedoeld moet hebben, met eenheid van tijd, plaats en handeling, een climax in het vierde bedrijf en een catharsis in het vijfde. Zo’n film die zich afspeelt binnen een beperkt tijdsbestek (nog geen 24 uur in dit geval), waarna niks meer hetzelfde is. Of toch voor even.

op 23 04 2008 at 10:39 schreef Max J. Molovich:

"Inmiddels zijn er meer dan 1 miljoen geregistreerde swingers in Nederland."

Dat vind ik onwaarschijnlijk veel.

op 23 04 2008 at 10:42 schreef Max J. Molovich:

Ben benieuwd wat je ervan zult vinden. Ik heb de film op het Nederlands Filmfestival gezien (alweer zo’n zes jaar geleden) en op het Nederlands Filmfestival ben je natuurlijk al lang blij een film te zien die niet óf enorm knullig óf enorm pretentieus is.

op 23 04 2008 at 10:44 schreef Peter:

Je hebt me enthousiast gemaakt. Ik ga die film dit weekend huren.

op 23 04 2008 at 10:50 schreef Ansje:

"gevoel voor maten en hoeken, torsie, volume, hefboomwerking, ritme, beweging, energie, opbouw, spanningsboog etc"

Sjezus Lagonda, dat klinkt alsof je eerst een doctoraal Natuurkunde moet hebben gehaald, wil je een beetje naar jouw zin kunnen neuken… :

op 23 04 2008 at 10:51 schreef Peter:

Dat ze zich laten registreren, ook. Als Albert Heijn de Bonuskaart invoert, zit iedereen moord en brand te schreeuwen, want dan kan Big Brother controleren hoeveel chocoladerepen je er in een week doorheen jaagt, maar als we gaan swingen, gaan we ons braaf laten registreren.

Dat tekent ook dat hele brave, burgerlijke sfeertje, dat ik altijd al om swingen heen vond hangen.

op 23 04 2008 at 10:53 schreef Max J. Molovich:

Ik weet niet eens waar ik moet zijn om me als swinger te kunnen laten registreren? 1 miljoen geregistreerde swingers… volgens mij betekent dit dat ongeveer één op de tien volwassenen zo nu en dan van partner ruilen, en dan wel zo dat beide partners daar vanaf weten en dat goedkeuren.

op 23 04 2008 at 11:02 schreef Peter:

Waar is de fun in that, toch? Vreemdgaan doe je stiekem. Zo hoort het, zo is het altijd geweest en zo moet het blijven.

Sjezus Lagonda, dat klinkt alsof je eerst een doctoraal Natuurkunde moet hebben gehaald, wil je een beetje naar jouw zin kunnen neuken… :

Ha! Ansje is voor het eerst sinds lang weer eens grappig.

op 23 04 2008 at 11:09 schreef hassnae:

Max, vond je dat echt een goede film? Ik heb het begin gezien en ben toen afgehaakt…

op 23 04 2008 at 11:19 schreef Peter:

Ja, hij vindt het echt een goede film. Anders zou-ie dat niet zeggen, toch?

op 23 04 2008 at 11:19 schreef Peter:

Zie je? Hij vond het echt een goede film.

op 23 04 2008 at 11:20 schreef Max J. Molovich:

Ja, ik vond het echt een goede film.

op 23 04 2008 at 11:20 schreef hassnae:

Ja, ja, hij vond het echt een goede film, anders zou hij dat niet zeggen. Volledig overbodige vraag van mij. Zal het niet meer doen.

op 23 04 2008 at 11:21 schreef Max J. Molovich:

Nou, ik had het natuurlijk kunnen zeggen omdat ik ook wel eens een Brenninkmeijertje zou willen neuken, maar geen hond heb, en zo in het gevlei van de familie hoopte te komen.

op 23 04 2008 at 11:22 schreef Max J. Molovich:

Gevlij, bedoelde ik.

op 23 04 2008 at 11:30 schreef Hafid:

Nog steeds kiespijn afgaande op je geërgerde reacties op FN?

Volgens Melissa Black, The reversal opf Pain, is het vaak zo dat pijn bedoeld is om weggestopte trauma’s naar boven te halen, wanneer men geconfronteerd wordt met mensen die hun kennis (zie bij B. Saldzky, The Unfortunate Knowledge, blz. 71) gering achten in verhouding met die van mensen die hun kennis tentoonspreiden, niet om zichzelf op de borst te kloppen (A. Blakewell, Why Knowledge hurts, blz 231), maar om hun eigen wereldbeeld en dat van anderen te willen verbreden om zo de eigen paradigma’s steeds te herijken ( R. Broumenstein, Paradigms and their fluctuality, blz 23, zie ook voorwoord xxii), aangezien de empirische wetenschap anders en veranderlijk is dan de spirituele wetenschap (A.Ergün en Al-Qaradawy, Mecca is the central point of the Earth, blz 1 t/m678) en dat is waar jouw site zo geschikt voor is (P. Feldski, Weblogs as the new symposia, blz.34).

op 23 04 2008 at 11:36 schreef Peter:

Jij ook oppassen, kleintje.

op 23 04 2008 at 11:37 schreef hassnae:

Haha!

op 23 04 2008 at 11:52 schreef Lagonda:

@Ansje: Neej, juist niet. Tis meer een instinctief gevoel voor de grootte van je lijf en je ledematen, een goed ontwikkelde fijnmotoriek, en een degelijke verwerking van spatiele informatie. Ongeveer zoals een goed gecoordineerd roofdier — geen beweging teveel, doeltreffend, soepel, strak. Sommige mensen hebben dat, sommige helemaal niet.

op 23 04 2008 at 12:00 schreef Ad:

Lagonda zoekt vermoedelijk nog naar het paaltje.

op 23 04 2008 at 12:03 schreef Ansje:

Was dat een poging tot humor @ Fadin?

Lagonda; owkee.

Peter; die vredespijp brandt toch nog wel? Anyway; ik heb m’n beste momenten idd off-line. Toch bedankt.

op 23 04 2008 at 12:03 schreef fadin:

Ansje,
Daphne Bunskoek, het toekomstige VPRO – gezicht naar gesuggereerd wordt en ik heb het bange vermoeden dat het nog echt waar is ook,
gaat vanavond onthullen dat Lagonda rotzooit met die twee TU studenten.

op 23 04 2008 at 12:04 schreef Peter:

Sommige mensen hebben dat, sommige helemaal niet.

Net als met dansen.

Jij bent duidelijk ook niet van de straat, Hafid. Ik herken daar veel in, in die analyses van Black en Saldzky. Met het trekken van de verstandskies in de rechterkant van mijn onderkaak (in totaal heb ik er drie moeten opgeven) is een beerput aan oud zeer geopend. En aggressieve of vervelende domoren met een minderwaardigheidscomplex komen op de één of andere manier altijd op mijn pad.

Zo werd ik in de trein eens bedreigd door drie potige Leidenaren, omdat ik een boek zat te lezen. Ze wezen me erop dat de trein geen bibliotheek is, waartegen ik niets had in te brengen.

op 23 04 2008 at 12:11 schreef Peter:

Ja, ja, Ansje, niet zo kleinzerig, hoor!

op 23 04 2008 at 12:19 schreef Lagonda:

Zo werd ik in de trein eens bedreigd door drie potige Leidenaren, omdat ik een boek zat te lezen. Ze wezen me erop dat de trein geen bibliotheek is, waartegen ik niets had in te brengen.

Bill Hicks vertelde ooit hoe hij zat te lezen in een diner ergens in Alabama. Een enorme redneck trucker stond op, boog zich misprijzend over hem heen, en riep naar zijn maten aan een ander tafeltje: Well boys, looks like w’got ourselves a reader!

op 23 04 2008 at 12:19 schreef Frank:

Godallemachtig, houdt het dan nooit op?
"Denkkader, indenken, geboomd, dingetjes, piketpaaltje"
Tjerk, sodemieter nou eindelijk eens op man.
Terug naar je soos.
Lullo.

op 23 04 2008 at 12:51 schreef Tjerk:

Sorry, Frank. 11 jaar gestudeerd waarvan een groot deel op kosten van de staat. Van jouw belastingcenten dus, waarvoor dank!

Pizzaatje doen?

En voor ik het vergeet: Loor, neuken?

op 23 04 2008 at 13:04 schreef Tjerk:

"Volgens Melissa Black, The reversal opf Pain, is het vaak zo dat pijn bedoeld is om weggestopte trauma’s naar boven te halen, wanneer men geconfronteerd wordt met mensen die hun kennis (zie bij B. Saldzky, The Unfortunate Knowledge, blz. 71)"

Op het gevaar af dat de megamocromannetjes en
-vrouwtjes me allerlei schunnigheden, fistfucken en dergelijke, in de schoenen schuiven: dat is briljant.

Ik heb ooit een fedora van mijn voormalig lief gekregen. Die zet ik nu op, zodat ik ‘m voor je af kan nemen.

op 23 04 2008 at 13:09 schreef Tjerk:

Over briljant gesproken: Laila – dat fragment komt uit Tarantino’s From dusk till dawn. Die ligt tegenwoordig voor een paar euro in de schappen van de discountstores (zoveel copy’s zijn er blijkbaar gemaakt).

De film ligt me na aan het hart, aangezien een van de hoofdpersonages een prediker is die zijn geloof is verloren (gespeeld door Harvey Keitel).

op 23 04 2008 at 13:57 schreef Hosseyn:

Dat maakt nog geen goede film. Dan is signs beter, al vindt de prediker-die-van-zijn-geloof-valt dat geloof weer terug.

op 23 04 2008 at 13:58 schreef Hosseyn:

En is bovendien een véél minder acteur – was het niet Harrison Ford? Van Opus Dei?

op 23 04 2008 at 13:59 schreef Lagonda:

@Tjerk: Ik heb het stuk over mijn wereldbeeld nog eens doorgelezen, en ik zie daar geen logische fout inzitten. Het gaat niet in rook op omdat je "buiten" het denkkader stapt — want dat is nou net niet mogelijk met dat model.

Verder over mijn behandeling van je visie op vrouwenbesnijdenis. Je schreef: Is een ritueel sneetje in de clitoris werkelijk een probleem?. Daar staat niet dat je een milde vorm van besnijdenis moet toestaan om erger te voorkomen, nee, daar staat: zou het werkelijk zo erg zijn om een vrouw in haar clitoris te snijden? Tenminste, dat lees ik erin.

Dus je kunt wel mooi een paaltje geslagen hebben, maar zoals Ad reeds opmerkte: ik zie ‘m niet staan.

op 23 04 2008 at 14:48 schreef Ad:

Het paaltje -zo bedacht ik later- was waarschijnlijk de uitputtende behandeling van de kwestie laila en de quote 500. Met dit paaltje penetreerde Tjerk vervolgens een nog onverwerkte oude koe, waarop het geheel uit het zicht verdween.

op 23 04 2008 at 14:56 schreef Peter:

Ik wil weten of Laila Harry Mens heeft geneukt.

op 23 04 2008 at 15:36 schreef Tjerk:

Lagonda: zijn wij het tenminste eens dat je boven en onder logisch omkeert in je reactie op Laila?
-Die zich overigens inderdaad vaker dan charmant is lijkt te beroepen op haar brushes with bling-bling, daar heb je dan wel weer gelijk in.

2. De logische fout met jouw stelling dat we de aard van het universum niet kunnen kennen omdat we altijd in ons model zitten, is dat je daarmee een uitspraak doet over de werkelijke verhouding van onze modellen en het heelal. En dat is dus een uitspraak over hoe de aard van het heelal werkelijk is. Die slang bijt zichzelf in de staart en vervolgens doe je net alsof je op een verschijningsvorm van Ouroboros bent gestuit.

3. Je reactie op mijn vraag "Is een ritueel sneetje in de clitoris werkelijk een probleem?" bevat geen argument waarom het een probleem is, maar een verdachtmaking dat iemand die dat probleem niet direct ziet natúúrlijk moreel deficient is. Want het is toch evident dat er een probleem is?

Je gebruikt dus het taboe om degene die het taboe ter discussie stelt, als perverseling af te schilderen, wiens vraag of dat taboe wel een taboe hoort te zijn en waarom dan, door fatsoenlijke mensen dus gewoon niet serieus genomen kan worden.

op 23 04 2008 at 15:40 schreef Tjerk:

Met dit paaltje penetreerde Tjerk vervolgens een nog onverwerkte oude koe, waarop het geheel uit het zicht verdween.

Een onverwerkte dode koe Ad. Een dode koe. Maar ik kijk niet slechts naar het verleden. Het oog is ook gericht op de toekomst. Ik laat het me niet meer gebeuren dat een Berta of Clara-III steeds een paar passen zet op het moment dat ik mijn krukje achter haar kont heb geplaatst.

Vandaar dat ik nu het paaltje sla om Lagonda-I aan te strikken.

op 23 04 2008 at 16:04 schreef fadin:

Hafid,
Sorry, ik had even iets belangrijkers te doen want het landleven vraagt ook zijn offers.
En grasmaaien ie daarbij wellicht de meest frustrerende bezigheid. En je kunt dan wel twee tuinmannen in dienst nemen maar ja dan ga je ook zo op Harry Mens lijken.
Robert Pirsig heeft er een interessant boekje over geschreven: "Zen and the art of grassmowing. An inquiry into values."
Goed dat je ons het begin laat lezen uit de drukproef van je nieuwe binnenkort te verschijnen roman. Heb je er al een titel voor?
Misschien is "Brothers IN Pain" een idee?
En Misschien kun je er alsnog ook het "Double Bind"begrip in verweken? Gregory Bateson, Don D. Jackson, Jay Haley en John D.Weakland hebben hierover zeer verhelderend geschreven in: "Towards a theory of schizofrenia".
Lagonda kan deze namen zeker voor je op google vinden.
Tjerk voor jou kan interessant zijn dat de benadering van deze auteurs is gebaseerd op het onderdeel van de communicatietheorie dat Russell de Theorie van de Togische typen heef genoemd.( Whitehead, A.N. and Russel, B. Pricipia Mathematica, Cambridge Univ. Press, Cambridge)
De centrale stelling van deze theorie is dat er discontinuiteit bestaat tussen een klasse en de objecten die er deel van uitmaken omdat de term die gebruikt wordt om de klasse aan te duiden, van een ander abstractieniveau is – behoort tot een ander logosch type – dan de termen die gebruikt worden om de delen aan te duiden.
Hafid ik hoop op een spoedige verschijning. ( Van het boek he Lagonda!)

op 23 04 2008 at 16:04 schreef Lagonda:

Lagonda: zijn wij het tenminste eens dat je boven en onder logisch omkeert in je reactie op Laila?

Ohja, maar dat heb ik al ergens geschreven. Het was ook mijn bedoeling niet een logisch sluitende te leveren — het was maar een, nou ja, grapje. Een gebbetje. Een kwinkslag.

En dat is dus een uitspraak over hoe de aard van het heelal werkelijk is.

Neehee… dat heb ik je al eens uitgelegd. We *kunnen* geen uitspraken over het heelal doen — dat ligt niet aan het heelal, maar aan ons, aan *ons* interpretatieve systeem, aan *onze* verhouding tot het heelal. Daar doe ik een uitspraak over — Ik doe daarmee geen enkele uitspraak over de aard van het heelal.

Dat wordt morgen een lange lunch op de TU, Tjerk.

Je reactie op mijn vraag "Is een ritueel sneetje in de clitoris werkelijk een probleem?" bevat geen argument waarom het een probleem is, maar een verdachtmaking dat iemand die dat probleem niet direct ziet natúúrlijk moreel deficient is. Want het is toch evident dat er een probleem is?

Inderdaad, want het lijkt me beslist evident dat het snijden in een clitoris, ook al is het maar een klein beetje, een probleem is. De verdachtmaking trek je eigenhandig op je schouders door je dit uberhaupt af te vragen.

op 23 04 2008 at 16:15 schreef fadin:

Tjerk,
Sorry, de theorie van de logische typen.
Huiswerkopdracht: Levert Daphne Bunskoek (de ex van P.) een bewijs voor de stelling dat vrouwen hun carriere aan hun man danken.

op 23 04 2008 at 16:33 schreef Lagonda:

Hey fadin, leuk! Deze Freek-de-Jonge-achtige laatste replies van je. Alle rode draden in een grappig betoog aan elkaar knopen. Dat doe je goed!

op 23 04 2008 at 16:56 schreef John:

Maar wie is Laila nou!? Peter weet het gewoon volgens mij. Sterker, bij mooi weer ligt Peter volgens mij gewoon op het naakstrand met haar en al die andere vrouwen hier..;P
Dit blog is dan gewoon een soort van bizarre test voor vrouwen die bij een score van 8 of hoger langzaam naar dat strand toe worden gelokt..;)

op 23 04 2008 at 17:22 schreef fadin:

Lagonda.
Ja, ik leer vrij snel.

op 23 04 2008 at 18:51 schreef Tjerk:

Lagonda, dat is dus een uitspraak over de aard van de verhouding tussen ons kennen en het heelal, maar die verhouding is ook onderdeel van dat heelal.

QED!

Wat het snijden in clitorissen betreft, veel of weinig, zullen we het eens zijn dat het weefsel van ideeen erachter pure barbarij is. Maar je voert nu precies het type circustruukje uit waar ik eerder over begon.

Geintjes of niet: in mijn rancune over kleine ergernissen ben ik bereid alles aan te grijpen. Want zo ben ik. Now bend over!

op 23 04 2008 at 19:49 schreef Loor:

Wat het snijden in clitorissen betreft, veel of weinig, zullen we het eens zijn dat het weefsel van ideeen erachter pure barbarij is. Maar je voert nu precies het type circustruukje uit waar ik eerder over begon.

Tjerk, er is er maar één die hier een circustruukje uitvoert. Echt, iedereen weet wat hij of zij hier destijds gelezen heeft. Ga nou niet wanhopig proberen de ander zand in de ogen te strooien, want je faalt jammerlijk.

op 23 04 2008 at 20:02 schreef Laila:

@ Peter….je bent aan het zeuren.
Nee mij niet maar misschien heeft hij jou geneukt?

@Lagonda de ervaring die jij beschreef met jufrouw Benninkmeier is toch helemaal jungleseks?
Je bent goed of niet….als je écht goed bent ben jij de leider en neemt het initiatief zodat de ander niets anders rest dan te volgen.
Precies als met dansen zolang er maar eentje echt leidt en dan niet het leiden zoals jij dat ervaren hebt.

op 23 04 2008 at 20:15 schreef fadin:

Loor,
Ja, ja, iedereen weet wat hij of zij hier destijds gelezen heeft. Geloof je het zelf?
Zag net bij Mathijs, de filosoof en historicus M. Bril. Heeft zojuist een trilogie voltooid over De Kleine Keizer.
Citaat door mij opgetekend uit de mond van Bril, speciaal voor onze FN-lezers:
"Hoe meer je weet , hoe meer je ziet".

op 23 04 2008 at 20:22 schreef Tjerk:

Laila; je stelt me op meer dan één front gerust. Maar ik wacht nog steeds op het moment dat je me bij de hand neemt en me leert mijn onderhuidse passies om te zetten in beweging.

op 23 04 2008 at 20:23 schreef Lagonda:

We hebben wat hardhorenden in da house, geloof ik.

Lagonda, dat is dus een uitspraak over de aard van de verhouding tussen ons kennen en het heelal, maar die verhouding is ook onderdeel van dat heelal.

Nee — die verhouding is helemaal in your head, en maakt geen deel uit van het heelal. De verhouding die wij met het heelal menen te hebben, leunt volledig op grootheden en symbolen die door *ons* in het leven zijn geroepen. Alsof je hevig verliefd bent op iemand, en je bent er van overtuigd dat ze hetzelfde voelt over jou, maar uiteindelijk blijkt dat ze nog nooit van je heeft gehoord.

@Laila: Jaja, ik begrijp dat je gewoon je puntje wil drukken en denkt dat je me hiermee vreselijk vernederd of zo, maar het punt dat je maakt klopt niet. Vergelijk neuken met het Brenninkmeijertje als dansen met een dove, éénbenige dwerg zonder maatgevoel. Ja, je kunt er mee dansen, en een goede danser kan d’r op sleeptouw nemen en er uit beleefdheid een hele avond mee dansen, maar ook hij zal toch naderhand verzuchten dat ze er niet veel van kon — wat ik dus ook heb gezegd van het Brenninkmeijertje. Moet ik het nog een keer uitleggen?

op 23 04 2008 at 20:25 schreef fadin:

Lagonda,
Waarom kun jij je niet voorstellen dat er echt mensen bestaan die landelijk wonen, zelf hun gazon afrijden (dat doe je met zo n mini-tractortje, weet je wel),en tegelijkertijd ontzettend de schurft hebben aan gras maaien?
En wat is er mis met niet op Harry Mens willen lijken?

op 23 04 2008 at 20:28 schreef Lagonda:

Waarom kun jij je niet voorstellen dat er echt mensen bestaan die landelijk wonen, zelf hun gazon afrijden (dat doe je met zo n mini-tractortje, weet je wel),en tegelijkertijd ontzettend de schurft hebben aan gras maaien?

Waar o waar beweer ik dit, fadin? Tijd voor je haldol, jongen. En onthoud: hoe meer je weet, hoe meer je ziet, he?

op 23 04 2008 at 20:33 schreef fadin:

Tjerk,
Goed zo Jongen! ("….. Maar die verhouding is ook onderdeel van het heelal).
Ik merk dat je je huiswerk gemaakt hebt..

op 23 04 2008 at 20:36 schreef Laila:

@Tjerk……je mag gerust vinden dat het niet charmant is om hoog of laag optegeven over ‘brushes met bling-bling’
Behalve het bovenstaande voorbeeld zou ik graag van jou willen vernemen waar ik dit nog meer gedaan zou hebben.

Ik vind dat als iemand (lees Peter)stelt dat vrouwen achter sterke mannen alleen maar zeurkousen zijn etc ik met recht kan stellen dat hij a) geen vrouw is om dat ervaren te hebben
b) zelf geen vermogende man is om dat aan het vege lijf ondervonden te kunnen hebben.
Ik vind dit een al te simpele aanname die niet met enig bewijs gestaafd kan worden.

op 23 04 2008 at 20:51 schreef fadin:

Lagonda,
Nee ik doe Dr.Vogel (Mag dat eigelijk wel van Peter, reclame waarvoor hij niet betaald krijgt op Frontaal Naakt?)

Okay, ik wist niet dat je Freek de Jonge serieus nam.

op 23 04 2008 at 21:04 schreef Lagonda:

In ons dorp (ik woon zeer landelijk) hebben we een beetje vreemde dorpskern; aan de ene kant van de grote weg ligt het winkelcentrum, aan de andere kant ligt een groot plein met de kerk en het gemeentehuis. Op zaterdag zijn nagenoeg alle inwoners van het dorp in het winkelcentrum te vinden, op één na: vieze Bert.

Vieze Bert heeft lang, vettig haar, en ruikt naar vuilnis. Hij is een ex-dopehead die zijn verslaving nooit helemaal te boven is gekomen. Terwijl iedereen zijn winkelwagentjes inlaadt, staat Bert aan de overkant van de grote weg, helemaal moederziel alleen midden op het plein.

Hij preekt — hij kent de Bijbel in zeker vijf talen uit zijn hoofd, en schreeuwt op de toppen van longen boze en verongelijkte woorden de lucht in. Hij richt zich tot de wolken, de vogels, de oude eik, en zelfs tot de fontein. Soms, als een grote groep mensen aan de straatkant het winkelcentrum verlaten, kijkt hij op, heft zijn vuist in de lucht, en richt zijn overspannen waarschuwingen tot het winkelend publiek.

Voor de nieuwkomers in het dorp is dat altijd even schrikken, maar inmiddels zijn ze d’r aan gewend. Iedereen gaat gewoon zijn gang zonder verder enige acht op Bert te slaan. Vanwege het drukke verkeer versta je er eigenlijk ook geen woord van.

op 23 04 2008 at 21:12 schreef Lagonda:

De dove eenbenige dwerg die jij omschreef heeft aan menig hof het leven van koningen, keizers en sultans veraangenaamd en met zijn ‘incompleté’ aanwezigheid voor diverse vormen van vertier gezorgd.

Wellicht, maar dansen kunnen ze niet.

op 23 04 2008 at 21:14 schreef Peter:

Met wie in de Quote 500 heb je het dan gedaan, Laila?

op 23 04 2008 at 21:16 schreef Laila:

@Lagonda…vreemd dat uitgerekend jij naar een ander de woorden; ‘een puntje drukken’ en ‘vernederen’ in de mond neemt.

Mij is altijd verteld dat iemand met een of andere tekortkoming dit veelal compenseert door een ander zintuig sterk te ontwikkelen.
De dove eenbenige dwerg die jij omschreef heeft aan menig hof het leven van koningen, keizers en sultans veraangenaamd en met zijn ‘incompleté’ aanwezigheid voor diverse vormen van vertier gezorgd.

@Fadin
Ik denk dat Bril de klok heeft horen luiden maar geen idee heeft waar de klepel hangt.
Het werkelijke ‘meer weten’ doet een mens namelijk inzien hoe nietig hij eigenlijk is en hoe weinig hij nog maar weet maar omdat Bril vind dat hij veel weet heeft hij deze fraaie zin bedacht die op het eerste gezicht anders doet vermoeden dan hij daadwerkelijk bedoelt namelijk; dat hij door zijn grote kennis zeer opmerkzaam is.

op 23 04 2008 at 21:24 schreef Lagonda:

Laila is zelfstandig onderneemster, schreef ze ooit. Haar klantenkring bestaat uit autochtonen en expats. Ze kon goede referenties geven van haar erotische kwaliteiten. Ze geeft steun aan lieden uit de Quote-500.

Van Laila heb ik me inmiddels al een zeker beeld gevormd, maar misschien is ze ook wel gewoon interieurverzorgster.

op 23 04 2008 at 21:25 schreef Laila:

@Peter
In ieder geval kan ik ook met zekerheid stellen dat het niet met jou was……ik ga niet alles met jou delen dan kan ik net zo goed naar het naaktstrand waar John naar verwees.
Ga nog liever met Tjerk dansen zelfs al verkeer ik in totale onwetendheid of hij ook niet een dove éénbenige dwerg is.

op 23 04 2008 at 21:27 schreef Peter:

Kom op, Laila, wie in de Quote 500 heeft zijn enorme succes aan jouw steun te danken? En heeft-ie je daarna zomaar afgedankt?

Je moest zo nodig kwijt dat je het met iemand i de Quote 500 hebt gedaan, wees dan ook maar zo stoer om even te vertellen wie het was. En waar het misging.

Anders denk ik zomaar dat je een holle pocher bent.

op 23 04 2008 at 21:45 schreef Tjerk:

Call-girl? You go girl! Woo-hoo!

Nee, serieus: dat vind ik dus een interessanter tijdbesteding dan het schoonmaken van appartementen.

op 23 04 2008 at 21:48 schreef Lagonda:

Ow, zeker, zeker. Ik zou daar overigens nooit een moreel oordeel over durven vellen.

op 23 04 2008 at 21:54 schreef fadin:

lagonda, Tjerk,
Zojuist tijdens Barcelona-Man.United (na gemiste penalty Ronaldo nog steds 0-0): crisisberaad binnen de pvda-top wegens het optereden van Hamer gisteren bij P.en W.
Gerucht gaat dat Bos voor duo-voorzitterschap van
Lagonda en Tjerk gaat. Passen volledig in het pvdaprofiel. Zij onovertroffen in draaien en hij kampioen "misten". PVV eat your heart out.

op 23 04 2008 at 21:57 schreef Lagonda:

Och jee, tis een vóetbalkijker! En nog wel buitenlands voetbal. Mijn hemel.

op 23 04 2008 at 22:01 schreef Laila:

@Lagonda

Je wordt weer vals….. heerlijk!

Wat mij verwondert is hoe statisch en eenzijdig jouw beeld van een persoon is…..er zijn inmiddels heel wat jaren verstreken en dat bepaalde lieden jaar in jaar uit zitten typen wil niet zeggen dat anderen net zo eentonig en vastgeroest zijn in hun bezigheden.

Wat het beeld dan ook mag zijn wat jij van mij hebt….. ik doe het in ieder geval niet met dove eenpotige dwergen……Ik herinner mij nog dat iets dergelijks in het nieuws was, wat ik overigens heel empathisch vind, namelijk dat gehandicapten ook aan hun gerief konden komen ik weet nu in ieder geval wat jij doet alleen neem jij de bemiddelde klandizie voor je rekening…keep on doing the good work!

op 23 04 2008 at 22:02 schreef fadin:

Lagonda,
Dorpskern met een winkelcentrum? Geloof je het zelf?
Over Haldol gesproken!
Drie hoog achter zul je bedoelen.
Maar wie weet wat de toekomst voor je brengt.
Een pvdavoorzitterschap en zelfs wachtgeld of zoiets daarna vult je zakken goed.
Denk bijv. maar eens aan ex-pvdakroonprins Ad Melkert. Tja, hij nog steeds op het pluche en Fortuyn onder de zoden.
Het kan raar lopen. Naar als je de prachtjongeren in de pracntwijken maar goed blijkft pamperen heb jij en ook Tjerk noiets te vrezen hoor.
Keep your fingers crossed.

op 23 04 2008 at 22:09 schreef Tjerk:

Ga nog liever met Tjerk dansen zelfs al verkeer ik in totale onwetendheid of hij ook niet een dove éénbenige dwerg is.

Een schele, lispelende, kwijlende, kalende, gebochelde, PvdA-stemmende, dove éénbenige dwerg met een haak om precies te zijn.

Kom naar mijn vervallen kasteel bij volle maan en dan zal ik in je oor fluisteren: ‘Yess, misstress, yourrr wissj is maaii kkommaand…’

op 23 04 2008 at 22:15 schreef fadin:

Laila,
Je hebt gelijk wat dat citaat van Bril betreft.
Waren Loor, Tjerk en Lagonda maar zo alert.

op 23 04 2008 at 22:16 schreef Laila:

@Tjerk ik geef je wel op voor een extreme make over.
Voor je vervallen kasteel geef ik je op voor extreme home make over en als je je voortbeweegt op een muilezel zonder p.k’s dan geef ik die op voor pimp up my ride….voilá.

op 23 04 2008 at 22:17 schreef Tjerk:

Zeg Fadin, wat hield jou eigenlijk tegen zelfmoord te plegen?

op 23 04 2008 at 22:18 schreef fadin:

Tjerk,
Eindelijk eens een vraag die ertoE doet!
Het emotionele inzicht dat ik niet zelf voor mijn zelfhaat verantwoordselijk ben.

op 23 04 2008 at 23:09 schreef Tjerk:

Ah, je kon dus een ander de schuld geven. En toen heb je die in je fantasie vermoord?

Maar dat bedoel ik niet: waar leef je voor?

op 23 04 2008 at 23:14 schreef Lagonda:

@fadin: Natuurlijk ben je zelf voor je zelfhaat verantwoordelijk, gekkie! Anders heette het geen zelfhaat… tsss!

op 23 04 2008 at 23:18 schreef Lagonda:

Ow, fadin, wat was het probleem met je moeder precies? Ze was verstikkend, schreef je ergens, maar ze zal je niet verstikt hebben met haar liefde, denk ik. Ik neem eerder aan dat ze verstikkend was als een gifgas — hoe zit het precies? Haatte ze jou? Zag ze jou als een blok aan haar been waar ze niet om gevraagd had? Als een hinderlijk obstakel in haar zelfontplooiing? En was het enige nut waar jij voor haar kon betekenen binnen haar narcistische universum de rol van sociaal statussymbool op je te nemen? Hoe hoog heeft ze de lat in dat opzicht precies voor je gelegd, fadin?

op 24 04 2008 at 02:30 schreef fadin:

Tjerk en Lagonda.
jongens, hebben jullie alle twee die extreme make-over gehad?
Of heeft jullie spindokter deze oefening in pampering bedacht als voorbereiding voor de we moeten de boel bij elkaar houden met kopje thee drinken methode?
Tot overmaat van ramp zie ik hier nu ook nog ter afsluiting van mijn wekelijkse TV avond Aboutaleb in de herhaling van DWD: "En ze vleugels geven om hun toekomst op eigen kracht te verkennen".
Misschien toch Kai maar bij Rita wegkopen.

op 24 04 2008 at 03:18 schreef fadin:

Sikbock,
Waarom zou iemand als hij na "rijp beraad" tot de slotsom komt dat er geen redenen zijn om zijn moeder te eren, dat niet mogen doen?
Er zijn mensen die uiteindelijk die stap hebben gezet, waaronder ikzelf.
En dat is zeker niet gemakkelijk laat staan gemakzuchtig.

op 24 04 2008 at 04:02 schreef fadin:

Sikbock,
…..te eren, daarna toch zijn moeder moeten eren?
( Ja, lastige zin en lastig probleem. Je ziet hoe moeilijk het is eruit te komen.)

op 24 04 2008 at 08:35 schreef Lagonda:

He, fadin, wat heerlijk voor je! Kunnen we het *eindelijk* over je moeder gaan hebben, zonder dat je daar steeds naar hoeft te hinten.

Leeft ze nog? "je moet haar eren", schrijf je. Klinkt naar een uitvaart.

op 24 04 2008 at 09:07 schreef Peter:

Ik dacht toch dat ik vrij duidelijk was geweest over die twee- en drietrapsraketten van Fadin. Fadin heeft er kennelijk lak aan, blijft over de schreef gaan, zijn gemeier komt me toch al mijlenver de strot uit en daarom nemen we afscheid van Fadin. Dag Fadin, ga maar lekker deaud.

op 24 04 2008 at 09:25 schreef Kaatje:

Ah, doe nou niet Peter. Midden in de therapeutische sessies Fadin de laan uitsturen. *Plop* Dat wordt weer een trauma.
We waren hier nog niet zover dat we konden concluderen dat het toch éigenlijk de schuld allemaal was van homo erectus. Dat het traumatiserende gekloot al vanaf hen begonnen is en nog steeds doorgegeven wordt.

Quote van jezelf: Hou toch op. Achter iedere sterke man staat een zeurkous, die niet ophoudt te jammeren wat ze allemaal moet laten voor de carrière van haar man (geen negen-tot-vijf-baan tot je 65e, wat een ontberingen!), die hem er constant aan herinnert hoeveel hij haar verschuldigd is, die klaagt dat-ie altijd maar werkt (maar niet over het geld, dat daarmee binnenkomt) en nooit eens tijd voor haar heeft.

En ondanks die jarenlange terreur speelt-ie het toch maar mooi klaar het te maken in de wereld.

Nog steeds getrouwd?

op 24 04 2008 at 09:29 schreef Peter:

Mijn geluk is dat ik totaal mislukt ben, Kaatje!

op 24 04 2008 at 09:39 schreef Kaatje:

Hahaha…

Hoera voor de man.

Euh, … Hoera voor je vrouw?

op 24 04 2008 at 09:57 schreef Peter:

Nee, hoera voor mij.

Tijd voor een liedje!

op 24 04 2008 at 10:59 schreef N. Molrat:

Drummer gaat lekker zitten…

op 24 04 2008 at 11:40 schreef Kaatje:

Ah ja, dat doet me er meteen even aan denken dat ik nog wat te doen had.

Alsnog van harte gefeliciteerd met je veertigste verjaardag. The big Four-O…Welcome to the twilight zone

En toch ook maar meteen zeker wel drie hoera’s voor je vechtgenote.

op 24 04 2008 at 12:15 schreef Lagonda:

Peter, wat een bril-jan-te timing! Meneer stond net op het punt zijn emmers leed hier leeg te storten, wordt-ie d’r uit geknikkerd.

Doet denken aan dat verhaal van Deelder, die vertelt hoe hij in Berlijn zit met een aantal literaire hotemetoten, en hoe iedereen aan de buis is gekluisterd voor Nederland-Argentinie. Net op het moment dat een doelpunt voor Nederland dreigt, trekt een trippende Simon Vinkenoog de stekker uit de TV, tot extreme woede van Frans Weisz.

op 24 04 2008 at 12:24 schreef Peter:

Ik heb altijd al eens een dag Simon Vinkenoog willen zijn, dus…

Fadin staat al twee weken op het punt zijn emmer leeg te gooien, maar de fucker stelt zijn moment suprême steeds uit. En wat maakt het ook uit, want we weten toch wat-ie zou gaan zeggen, en dat het totaal oninteressant is.

Bovendien: als je waarschuwt, moet je handelen als de waarschuwingen in de wind worden geslagen, anders zit het hier binnen de kortste keren vol imbecielen die hun hersenscheten in vier, vijf, zes reacties achter elkaar op FN planten.

Opgeruimd staat netjes.

op 24 04 2008 at 12:30 schreef Sikbock:

* geeft extra duwtje * De schuld geven aan je BLOEDEIGEN MOEDER? Draagt dat bij aan het oplossen van je problemen???? Fadin vind het misschien moeilijk om zelf verantwoordelijkheid te nemen?

op 24 04 2008 at 12:35 schreef Max Molovich:

Een extreem woedende Frans Weisz, ik heb zo’n vermoeden dat dat geen enkele indruk maakt.

op 24 04 2008 at 12:37 schreef Max Molovich:

Zou het op het ‘Rensenbrink… paal.’-moment geweest zijn dat Vinkenoog de stekker eruit trok? Ik heb het altijd een aansteller gevonden, die Vinkenoog, maar hier had ik wel bij willen zijn. Vooral omdat het een extreem woedende Frans Weisz opleverde.

op 24 04 2008 at 12:42 schreef Peter:

Nu begint Max ook. Ik ga even in een hoekje zitten huilen. Let maar niet op mij. Ik ben slechts de hoofdredacteur.

op 24 04 2008 at 12:46 schreef Max Molovich:

O ja, huisregels.

op 24 04 2008 at 12:47 schreef Max Molovich:

Excuses, ik zal ze niet meer overtreden.

op 24 04 2008 at 13:01 schreef Lagonda:

Max: Deelder heeft deze anecdote op schrift gezet onder de titel "Monumentenzorg", te vinden in de bundel "Modern Passe".

op 24 04 2008 at 20:08 schreef Tjerk:

"zijn gemeier komt me toch al mijlenver de strot uit en daarom nemen we afscheid van Fadin. Dag Fadin, ga maar lekker deaud."

"Free at last! Free at last!
Thank God Almighty, we are free at last!"

(Negro Spiritual, cit. rev.dr. Martin L. King, Lincoln Memorial Adress, 28 august 1963).

op 25 04 2008 at 01:40 schreef John:

Aangezien Peter me heeft voozien van stempel romanticus…;)

http://www.youtube.com/watch?v=aNyJFcgj7XQ

op 25 04 2008 at 01:44 schreef John:

Ja shit! Maar toch even censuur testen…;)

http://thepiratebay.org/tor/3769212/Franz_Liszt_-_Piano_Sonata_in_B_minor_(Sviatoslav_Richter)

op 25 04 2008 at 22:19 schreef Tjerk:

In het kader van de citatenmania mag deze niet ontbreken:

"I’ve got to get up and get down and start all over again,
head on down to the basement and shout:
Kick all those white mice and black dogs out!
Kick all those white mice and baboons out!
Kick all those baboons and other motherfuckers out!
and Get it on! Get it on!
On the day that you got born!"

("Get it on", Grinderman, id. Mute, 2007)

Geen goede originele clip beschikbaar, maar deze poging tot een cover van vader en zoon vond ik zo vertederend en politiek-incorrect dat ik ‘m graag doorgeef.

Als meer vaders zo waren zou er minder frustratie zijn in de wereld.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS