Home » Archief » Discipline


[25.09.2008]

Discipline

Hassnae Bouazza

kat10 (73k image)

Saoedie-Arabië, het baken van de vrijheid heeft deze Ramadan goed van zich laten spreken. Sheikh Saleh al-Luhaidan, een hooggeplaatste rechter, riep op om de makers van onzedige programma’s te doden. Nadat hij kritiek kreeg, haastte hij zich toe te voegen dat dit dan wel moest gebeuren na een proces. Ah, gelukkig maar.

Dan was er de Skeikh die vond dat Mickey Mouse gedood moest worden, en Sheikh Saleh al-Fozan die vond dat paragnosten en helderzienden gedood moesten worden en dat de makers van immorele programma’s verbannen moesten worden en vervangen door anderen.

Tenslotte spraken mensen in de Verenigde Arabische Emiraten zich in een enquête in meerderheid (62 procent) uit voor een verbod op het openbaar eten tijdens de Ramadan. Dat wordt heel lastig, als je bedenkt dat Dubai voor 90 procent uit buitenlanders bestaat.

Het vasten is de mensen dit jaar wel erg naar het hoofd gestegen, als je afgaat op de wartaal.

Het hele idee van de Ramadan is het betrachten van discipline, wilskracht en het niet toegeven aan verleiding. Het probleem met sommige moslims is dat ze alle verleidingen willen verbieden, om het zichzelf wel erg makkelijk te maken. Vrouwen moeten zich besluieren, zodat mannen niet verleid worden, soaps mogen mensen niet op onzedige gedachten brengen en nu mogen anderen zelfs niet eten als zij vasten.

Wel of niet vasten is een keuze die een ieder voor zichzelf maakt. Dus als mensen ervoor kiezen dat niet te doen, is het niet aan moslims om hen de mogelijkheid hiertoe te verbieden.

Op het moment dat je zelf van alle vrijheden geniet in andere landen, is het nogal bespottelijk om anderen die vrijheid in je eigen land te ontzeggen. En het is ook nogal ridicuul om van anderen te verwachten dat ze je tripje naar het Paradijs makkelijker maken.

Dus eet, drink en geniet vrolijk door tijdens de Ramadan, mensen. Doe die hoofddoek af en leg de verantwoordelijkheid bij de mannen, dames. Laat moslims maar eens moeite doen voor hun geloof en een voorbeeld nemen aan christenen die in het zwaar-geseculariseerde Westen aan allerlei verleidingen blootstaan en daar niet aan toegeven.

Dat is pas wilskracht.

Hassnae Bouazza treft in het geheim voorbereidingen voor de vestiging van het kalifaat in Nederland. Bovenstaand stuk is een sterk staaltje taqiyya, bedoeld om ons zand in de ogen te strooien.

Algemeen, 25.09.2008 @ 12:49

[Home]
 

54 Reacties

op 25 09 2008 at 13:03 schreef provinciaal:

Liegen en bedriegen zit moslims/arabieren nou eenmaal in de genen…

op 25 09 2008 at 13:22 schreef Dick Jansen:

Zijn er eigenlijk gegevens bekend over het aantal moslims in Nederland dat zich aan de ramadan houdt? Als ik om me heen kijk zie ik tijdens de middagpauze van de scholen hele horden moslimjongeren vrolijk meekanen uit de chipszakken van anderen. Dito genietend van blikjes fris, sigaretten en diverse andere versnaperingen.

op 25 09 2008 at 13:45 schreef hassnae:

Zeg provinciaal, als dat zo is, dat moslims altijd liegen, dan hoeven we ons dus nergens ongerust over te maken als ze weer eens oproepen ongelovigen of stripfiguren te doden.

Toch?

op 25 09 2008 at 13:50 schreef Wampie:

Puik(geschreven) stuk, Hassnae.

Voor sommige mensen is het al lastig genoeg om de discipline op te brengen om naar school of werk te gaan. Vasten is dan wel erg hoog gegrepen. First things first.

Er zijn er ook die geen maat kunnen houden met vasten. Niet ongevaarlijk, weet ik uit eigen ervaring.

op 25 09 2008 at 14:15 schreef Wichard:

Is de officiele en enige reden voor het dragen van een hoofddoek het niet in verleiding brengen van mannen? Dat is dan wel heel bizar, aangezien ik hier in de buurt regelmatig meisjes van een jaar of 6 met hoofddoek tikkertje zie doen.

"verbod op het openbaar eten tijdens de Ramadan. Dat wordt heel lastig, als je bedenkt dat Dubai voor 90 procent uit buitenlanders bestaat."

Een vriend van mij woont daar en vertelde dat dit inderdaad gehandhaafd wordt. Hij vond het geen groot probleem, aangezien de winkels toch dicht zijn. En williswaar is 90% buitenlander, maar daar zitten ook een hoop moslims tussen.

op 25 09 2008 at 14:42 schreef N. Molrat:

Prima stuk, triest en grappig tegelijk.

Het zijn niet alleen de Christenen in het westen die niet toegeven aan allerlei verleidingen, het zijn evengoed de ongelovigen.

Gelukkig is de Ramadan alweer bijna voorbij want ik denk niet dat ik de verleiding kan weerstaan om zogenaamde gelovigen die mijn kinderen lastig vallen eens flink de waarheid te zeggen.
Ik woon in zo’n plattelandsgebied waar je volgens Peter en Bert geen moslims hebt. Er zijn er ook niet zoveel als in de Randstad maar de jongens van het bekende type zijn wel zeer nadrukkelijk en negatief intimiderend aanwezig.

Mijn dochter van 14 kwam vorige week helemaal overstuur thuis. Ze had met een paar klasgenootjes een blikje cola gedronken op straat. Een waarschijnlijk Marokkaans meisje fietste langs, leuk modern kind om te zien, geen hoofddoek. Dat meisje had felle kritiek op het feit dat mijn dochter en haar vriend(inn)en op straat dronken.
Vrijwel direkt werden ze ook nog eens door minstens 7 grote jongens aangevallen. Ze hebben maar snel ‘sorry sorry’ geroepen en zijn gevlucht.
En natuurlijk is er dan niemand die die jongens tot de orde roept. En natuurlijk vallen die jongens alleen mensen lastig die zwakker zijn en in de minderheid.

op 25 09 2008 at 15:00 schreef Peter:

Ik vind het een bizar verhaal, dat je dochter werd aangesproken omdat ze op straat dronk. Zijn ze gek geworden in het Westland, of zo? Ik kom regelmatig in buurten waar ik het gevoel heb de enige niet-moslim te zijn (in elk geval de enige die Nederlands spreekt) en daar heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Als mijn dochter dit was overkomen, zou ik woedend zijn geworden. Dan was ik die jongens gaan opzoeken en had ze een enorm pak op hun lazer gegeven. Wat denken ze godverdomme wel?

op 25 09 2008 at 15:07 schreef Peter:

Ja, mensen zeggen zo vaak tegen me dat mijn kinderen alleen maar meer last krijgen als ik me met de bullies bemoei. Mijn ervaring is precies het tegenovergestelde. Na een gesprek met mij laat je het echt beter uit je hoofd om nog te klieren. Ik doe niet aan pestprotocollen. Ik doe aan offers you can’t refuse.

op 25 09 2008 at 15:11 schreef Wampie:

Molrat, aan jou de eer om die etters tot de orde te roepen. Maak het niet te bont. Toen mijn vader eens een notoire bal-in-de-tuin-schopper mee naar binnen nam om hem de waarheid te zeggen, terwijl we zaten te eten, wilde ik door de grond zakken. Die jongen zat bij mij op school, dus daar heb ik wel last van gehad. Verder heb ik niet zoveel pieren in mijn haar gehad.

op 25 09 2008 at 15:12 schreef Wampie:

O, ik zie nu dat ik me met mijn waarschuwing beter tot Peter had kunnen richten.

op 25 09 2008 at 15:29 schreef Wampie:

Het efficiëntst is om net als in het echte leven waar nodig op hetzelfde niveau toe te slaan, liefst in cadeauverpakking, zodat de twijfel toeslaat.

Zo vroeg een ‘keurige’ 9-jarige eens, toen ik als vrijwilliger meeging met een kamp, terwijl hij me ijskoud in de ogen keek: "Waarom heb je altijd zo’n achterlijke glimlach op je gezicht geplakt zitten?" Ik had geen last van schuldgevoel nadat ik hem in dezelfde trant van repliek gediend had.

Toen ik zijn moeder, die ook mee was, er op aansprak, moest ze vertederd lachen.

Als het moet, kan ik ook heel hard knijpen.

op 25 09 2008 at 15:54 schreef Hosseyn:

Het probleem is dat die etters meestal weg zijn als een boze vader of moeder komt aanstormen. Vorige maand is mijn zoon nog bespuwd en geslagen, maar de ratten waren al weggeglipt, kwamen ook uit een andere buurt, zo één met toezicht waarschijnlijk, dus moeten ze het elders zoeken.
Al in begin jaren ’80, toen nog bijna niemand hier van ramadan had gehoord werd een meisje met wie ik eens platonisch het bed deelde in elkaar gestampt door wat vrome gelovigen omdat haar decollété te laag was en ze met een blikje bier in de hand over straat ging, tijdens de ramadan.

Mickey Mouse dood? Een heuse fatwa! Staat er een premie op zijn hoofd?

Hassnae: hoe zit het met atheïsten en agnosten die discipline betrachten? Wij zijn met velen!

op 25 09 2008 at 16:25 schreef Ellen:

@Molrat en Peter.

Rammedan? :-)

op 25 09 2008 at 16:34 schreef Klaplong:

Peter zegt: "Na een gesprek met mij laat je het echt beter uit je hoofd om nog te klieren. Ik doe niet aan pestprotocollen. Ik doe aan offers you can’t refuse. "

Hoor ik daar iemand bij Vodafone besmuikt grinniken ?

En verder geef ik toe aan alle verleidingen die op mijn pad komen, daar word ik gelukkig van.

op 25 09 2008 at 16:40 schreef N. Molrat:

Hosseyn, precies wat je zegt, als ik er bij ben durven ze niet en dat is maar goed ook.
En Peter, het was Culemborg maar het had evengoed Deventer kunnen zijn of Doetinchem of Ede of Venlo.

Mijn zoon is een paar jaar geleden op school in elkaar geslagen door een groepje ’turken’ (dat zijn verzamelnaam voor agressief, petje en zwart haar).
Er stond een gymleraar op 4 meter afstand te kijken en die durfde niets te doen. De docent ontkende later maar was door meerdere kinderen gezien. De school wilde niet dat we aangifte deden bij de politie, ook zoiets. Mijn man heeft toen afgedwongen dat we een gesprek kregen op school met de ouders van de gevaarlijkste jongens. Die ouders bleken vierkant achter hun zoons te staan want die kwamen op voor hun jongere broer, buurjongen of vriend.
Hij was helemaal bont en blauw en durfde een week lang niet meer buiten te komen. Jarenlang heeft hij om de ’turkenwijken’ heen gefietst.
Nu is er toezicht van vaders van allochtone jongeren of zo.

op 25 09 2008 at 16:54 schreef Bert Brussen:

"Liegen en bedriegen zit moslims/arabieren nou eenmaal in de genen"

WRONG!

Liegen en bedriegen zit de mens nou eenmaal in de genen. Overigens wordt er veel vaker gelogen door mensen die buiten de randstad wonen dan normaal pratende mensen in een echte stad.

op 25 09 2008 at 17:04 schreef Bert Brussen:

Man, ik ben zo moe van al die anekdotes over "mensen die wel eens in elkaar zijn geslagen/uitgescholden/bespuugd door moslims" (bij voorkeur heel lang geleden, want kun je nagaan).

JOH!
BOEHOEHOE!

Ik ben wel eens in elkaar geslagen door boerenzoon. Maar doet die anekdote ter zake? NOU?

Nee, die doet niet ter zake. En zie je mij huilen?

NEEN!

Nu ga ik mij weer verkleden als een Maroctuigjongere en willekeurig wat oma’s in elkaar meppen.

Heerlijk!

op 25 09 2008 at 17:12 schreef Wampie:

Bert, je kunt wel merken dat jij geen kinderen hebt. Mocht je ze overwegen: niet doen.

Zelf ben ik alleen nog maar door Antillianen in elkaar gebeukt. Vorige week in de file voorts ontsnapt aan een Antilliaan-achtige die de bestuurder van het voertuig waarin ik me bevond op het asfalt wilde trekken. Die was zo alert om de deur om één seconde voor twaalf op slot te gooien. Daarop probeerde de man het glas van de deur kapot te slaan.

Gisteren nam ik contact op met de RDW om de gegevens van deze gek – die zelf in een supervette BMW reed – te achterhalen op basis van zijn kenteken. Dat bleek gelukkig mogelijk omdat de auto op naam bleek te staan van een rechtspersoon. Welke B.V. precies, dat moet schriftelijk nog blijken. Maar de RWD-medewerkster moest heel hard lachen toen ze het register inkeek.

Misschien wel een Besloten Vennootschap van Boerenzonen, Bert.

op 25 09 2008 at 17:20 schreef Wampie:

Nou ja, gelukkig niet met een T.

op 25 09 2008 at 17:24 schreef Peter:

Boerenzonen, dat is vaak linke soep. Maar het verwerpelijke gedrag van boerenzonen mag je gewoon bekritiseren. Niemand zal je uitmaken voor racist of bruinhemd.

Dat is iets anders met Marokkanen en Turken. Bovendien: dat moslims inmiddels blijkbaar zoveel zelfvertrouwen hebben dat ze denken niet-moslims te mogen kapittelen omdat ze eten tijdens de ramadan, vind ik bepaald verontrustend.

Dan heb ik eigenlijk de neiging om tijdens de volgende ramadan op de Dam in Amsterdam grote bachanalen op klaarlichte dag te organiseren. Met biggen aan het spit en wijn en hoeren en alles. En dan moslims dwingen mee te vreten en te zuipen.

Kom nou toch!

op 25 09 2008 at 17:24 schreef Peter:

Kut! Heb ik toch ‘bepaald’ geschreven. Multatuli draait zich om in zijn urn.

op 25 09 2008 at 17:50 schreef Wampie:

bepaalT

op 25 09 2008 at 17:55 schreef Ellen:

Turn?

op 25 09 2008 at 18:59 schreef Ellen:

@Wampie: wist ik ook wel.:-)

op 25 09 2008 at 19:10 schreef vander F:

Wat een onzin Hassnae, de minister is volkomen duidelijk wat dat betreft:

‘Ik begrijp niet hoe mensen die geen geloof hebben structuur geven aan hun leven.’

Eimert weet het beter.

op 25 09 2008 at 20:39 schreef Mart:

Wamp,

Ik ben als kind opgegroeid op de rand van een wat mindere buurt. En regelmatig achtervolgd en in mekaar geslagen. En slechts 1 keer is daar een kleurling bij betrokken geweest, een Molukker.

Etterbakjes die andere kinderen pesten is altijd de norm geweest, zeker in de mindere buurten. Dat armoede en allochtoon nou eenmaal sterk correleren, en er in de tuigbuurten dus relatief meer allochtonen wonen, hoef ik je denk ik niet uit te leggen.

Mart

op 25 09 2008 at 20:46 schreef dieanderesjaak:

Nou ja, van Turken weet ik toevallig wel dat ze hun conflicten liever met de vuist beslechten dan met iets anders (ja ik heb Turkse vrienden). Laatst stond er nog eentje mijn Turkse buurman in elkaar te tremmen. Dus ik er naartoe en de boel wat sussen. Paar dagen later kom ik de buurman tegen, die me vertelt dat hij en zijn broer (!) ruzie hadden omdat buurman zijn autosleutels boven had laten liggen, terwijl ze haast hadden.

En bij deze zin, Hassnae: "Op het moment dat je zelf van alle vrijheden geniet in andere landen, is het nogal bespottelijk om anderen die vrijheid in je eigen land te ontzeggen.", moest ik toch even grimlachen. Het zijn dezelfde christenen die aan allerlei verleidingen blootstaan, die zo graag de geseculariseerde meerderheid die verleidingen willen ontzeggen.

op 25 09 2008 at 21:52 schreef Wampie:

Mart,

Ik weet het. De 15-jarige belager die de tanden uit mijn mond had geslagen, heb ik in de rechtbank de hand geschud en succes gewenst in zijn verdere leven. Elke maand krijg ik via justitie een schadebedrag van hem bijgeschreven op mijn rekening, dus elke maand denk ik even aan hem.

Met een volwassen kerel die je om niks uit de auto wil trekken, heb ik geen clementie.

op 25 09 2008 at 22:42 schreef Bert Brussen:

"merken dat jij geen kinderen hebt. Mocht je ze overwegen: niet doen."

Geen zorgen, dat overweeg ik niet.

op 26 09 2008 at 09:14 schreef Hosseyn:

Bert: het is gewoon lulkoek trouwens wat je zegt. Boerenzoons enzo. Het gaat om de proportie, om vrouwen en meisjes die niet na donker de straat over durven en elke dag voor hoer worden uitgemaakt. Over groepsgedrag dat voortdurend op zoek is naar eenlingen. Dat vergoeilijkende en vergelijkende gepraat is nu juist de oorzaak van dat iedereen zijn geitenharen kop in het zand steekt en er een generatie stadkinderen naar de kloten gaan. De franse banlieus zijn ook altijd genegeerd door mensen die vonden dat het altijd al zo was. Boerenzonen die rammen, ja, dat is van alle tijden. Dat maak je eens in je leven mee. Maar in mijn dorp hoorden de vrouwen niet elke datgdat ze hoeren waren, ze gingen ’s avonds gewoon over straat en hoefden hun dochters niet binnen te houden. Op sommige plekken is dat nu een alledaags verschijnsel. Trouwens, hoeveel boerenzonen zijn er eigenlijk in Nederland? Een paar honderd? En studeren die niet braaf in Wageningen?

op 26 09 2008 at 10:48 schreef Bert Brussen:

@Hosseyn: je lult uit je nek vriend. Mocro’s zorgen alleen in de grote steden voor ellende, in de rest van Nederland zijn het blanke boerenzeunen. Ga maar eens een vrijdagavond stappen in Friesland of Urk, dan kom je er wel achter.

op 26 09 2008 at 11:39 schreef Hosseyn:

Ja, daar noem je natuurlijk wel een ander uiterste – maar het tuig uit Friesland krijgt al klop sinds Karel de Grote en dat is altijd zo gebleven – Niemand zal dat ontkennen.
De mocro’s problemen zijn ook groot in middelgrote steden. Niemand (behalve de politici) is gebaat bij ontkenning, de probleemjeugd zelf wel allerminst.

op 26 09 2008 at 11:47 schreef N. Molrat:

Bert, alleen in hele kleine steden in de uithoeken van het land zijn er geen problemen met moslims maar dan heb je het over hooguit een paar procent van de bevolking.

Mijn anekdote van in elkaar geslagen zoon was off topic en gedateerd en dus niet interessant, voor jou dan en dat begrijp ik ook wel.
Toen ik hier meldde dat mijn dochter tijdens deze ramadan lastig gevallen werd, kwam dat verhaal min of meer vanzelf mee, soort pavlov reactie.
Het maakte enorme indruk op het hele gezin, de stoere grote broer die bang thuis zit, helemaal blauw. We merkten dat vanaf die dag onze andere kinderen anders tegen de wereld aan keken.
Dat je op je eigen school niet meer veilig bent, dat leraren niet durven ingrijpen, dat de directie de politie er buiten wil houden als er iets gebeurt, dat had ik nooit verwacht mee te maken hier. Ik weiger ook om er aan te wennen dat je op moet passen voor ’turken’ omdat je vogelvrij bent als blank slachtoffer.

We proberen onze kinderen op te voeden tot mensen die open staan voor iedereen, niet bang zijn en geen vooroordelen hebben. Dat valt niet mee als er tegenover alle onprettige incidenten (en dat zijn er veel teveel) maar weinig positief contact is met moslims.
Wij leven niet samen met moslims zoals mensen in de Randstad. Er woont geen enkele moslim bij ons in het dorp.
We komen wel met moslims in aanraking: op de middelbare school, in het zwembad, als we boodschappen gaan doen, op straat, op het werk, als we naar een pretpark gaan of met de trein en er komen ook regelmatig moslims naar het platteland, bijvoorbeeld nu om walnoten te verzamelen.

En ja, de autochtone bevolking is hier xenofoob, beetje achterlijk soms ook, vrij veel Wilders stemmers. Als er hier in de dorpen tentfeesten zijn (bier en tieten) dan zie je geen Marokkaanse jongens want die lopen gegarandeerd klappen op als ze in een tent met 1.000 dronken plattelandsjongeren een grote mond hebben.

En nee, boerenzonen zijn zeker niet heilig maar als die iets uitvreten worden ze wel aangepakt door ouders, politie, kerk, familie en dorpelingen.

En toch zijn mijn kinderen niet xenofoob en anti-moslim. Dat komt door hoe we er thuis over praten en door een paar hele leuke moslims die ze kennen.

op 26 09 2008 at 12:06 schreef Hosseyn:

En het is natuurlijk niet het moslim-aspect dat van die rotjongens rotjongens maakt. Het is op de allereerste plaats het feit dat niemand ze er ooit op aan durft te spreken. Ik word altijd enigszins misselijk als ik zie hoe opgelucht zo’n Cohen met ME komt opdraven als er weer eens iets met krakers is. Dan kunnen ze eens lekker daadkracht tonen, zonder op minderheden-tenen te stappen. Je reinste geitenharen sokkenracisme, alsof criminelen van allochtone origine niet net zoveel recht hebben op politieknuppels. Multiculturalisme, ik ben er helemaal voor. Maar het werkt alleen als je tuig durft aan te pakken zonder onderscheid naar ras, godsdienst of wat ook.

op 26 09 2008 at 12:07 schreef Hosseyn:

Een beetje zwak om met Urk en Friesland aan te komen. Dat is hetzelfde als kritiek op de islam te pareren met Belfast of Staphorst.

op 26 09 2008 at 12:40 schreef vander F:

LOL!
rondhangende Staphorster jongeren die pssst’en naar struise Staphorster meiden.

Sure.

Knokken dan weer wel, veel zelfs, met de blote vuist en 1 tegen 1, of 5 tegen 5.
Gezellig beuken, beetje kapotte koppen en daarna gezamelijk een biertje of 10-20 vatten.
Ik ken dat, kom van oorsprong uit dergelijke contreien.

Heeft geen f*ck met mocro tuig te maken.

op 26 09 2008 at 12:50 schreef Hosseyn:

Je moet ook bedenken, van der F, dat het een beetje hun cultuur is. Trouwens een Staphorster jongen kan gewoon bij de boerendochter naar binnen stappen tijdens de kweest. Maar dat is hier al eens besproken.

op 26 09 2008 at 14:15 schreef Peter:

Allemaal leuk en aardig, maar wel hartstikke off-topic, natuurlijk. Hassnae snijdt een verdomd interessant punt aan, met haar observatie dat moslims eigenlijk willen dat wij ervoor zorgen dat zij naar de hemel gaan, door ze niet bloot te stellen aan verleidingen.

Dan verdienen christenen inderdaad meer respect.

op 26 09 2008 at 15:23 schreef dieanderesjaak:

Kijk en hier kan ik me dan kwaad om maken (nav begin van een discussie hierboven).
Volgens mij is het probleem met hangjongeren niet religieus geent. Het is vooral een probleem dat op zeer jonge leeftijd nauwelijks wordt ingegrepen om iemand op het rechte pad te houden. Schooluitval, rondhangen, etteren, eerste strafbare feiten. Je komt er gewoon mee weg, de groep moedigt je aan en voordat je het weet ben je echt op het criminele pad beland. Een simpele kosten-batenanalyse dus: jeugdcriminaliteit loont in dit land. De oplossingen zijn dus ook niet zo moeilijk, eerder en op jonmgere leeftijd ingrijpen met zwaardere sancties op fout gedrag.
Dan lees ik in Trouw een stukje van geestelijk verzorgen Ali Eddaoudi:
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1865553.ece/Toon__de_Marokkaanse__jongeren_wie_de_baas_is.html
Uiteraard lopen alle lezers hem te bejubelen, Ali zegt waar het op staat! Nee Ali geeft TMF en MTV de schuld, en de ouders: er is teveel vrijheid en een gebrek aan normen en waarden! En de overheid moet maar eens keihard in gaan grijpen in die gezinnen en internaten oprichten! Natuurlijk zullen alle oerconservatieve PvdA’ers en CDA’ers, die eerst hun bekken stijf dicht hielden over hangmarokkanen, Ali nu bejubelen.
Maar in wezen is zijn stuk een litanie van eng pseudofascistischgedachtegoed (lees ook het ‘wilde dieren’) dat alleen uit de kokervisie van een vrome gelovige kan voortrollen: "Mensen gedragen zich slecht, omdat zij niet de juiste morele bagage hebben meegekregen: structuur, waarden en normen en minder vrijheid!"
Nee, mensen gedragen zich af en toe slecht als ze daar status, aanzien, geld enz aan ontlenen, er de ruimte voor krijgen en niet de consequenties ervan ondervinden. Hoe meer ruimte en hoe minder nare gevolgen, hoe vaker je je slecht gedraagt.
En zo wordt de Marokkanenproblematiek ingezet door al die vrome ‘gelovigen’, want ja natuurlijk blijkt Ali een orthodoxe moslim te zijn, om hun agenda te pushen. Dat daarbij een aantal kutmarokkaantjes geslachtofferd mag worden, dat ligt voor de hand. Alles voor het herstel van de nromen en waarden in onze Joods-Christelijke-Islamitische heilsstaat!

op 26 09 2008 at 16:07 schreef Tokkie Tok:

Ja, jaahh, Bert weer. Als het geen Mocro’s mogen zijn, is stigmatiserend, moeten de boeren het weer ontgelden. Altijd hetzelfde. Dat is niet stigmatiserend? Nou, toevallig ben ik in Drenthe alleen een keer door een stedeling uit Utrecht afgerost. Nooit last van of met boeren gehad.

LEAVE DE BOEREN ALOOONE

op 26 09 2008 at 16:24 schreef vander F:

Altijd weer verwonderd bij ‘hun cultuur’en 3’generatie ‘import’.

Terwijl we het gewoon over losgeslagen gajes hebben.

op 26 09 2008 at 18:42 schreef Ozymandias:

Laat ik es on topic doen en Hassnae citeren:

Het hele idee van de Ramadan is het betrachten van discipline, wilskracht en het niet toegeven aan verleiding.

Dit is een zeer interessante kijk op de Ramadan. In veel religie’s kom je het idee tegen van de innerlijke stijd die dient om de mens te verheffen. Denk aan de zoektocht naar de verlichting in het Boeddhisme, of aan de verhalen van evangelisten die altijd zeggen door een hoop shit te zijn gegaan voor ze eindelijk de heer hebben gevonden.

Ik vraag me echter af of dit idee van de innerlijke strijd ook in de islam belangrijk is. Ik las eens een interview met een imam die de volgende uitleg gaf aan de verboden en voorschriften van de islam: ze dienen vooral om het maatschappelijk verkeer zo probleemloos mogelijk te laten verlopen. Dus vrouwen moeten zich bedekken zodat ze de man niet verleiden, vrouwen moeten zich niet met één man op een kamer bevinden zodat ze niet verkracht kunnen worden, moslims moeten geen alcohol drinken zodat ze niet baldadig kunnen worden etcetera.

Van een afstand bekeken komt het op mij over dat fanatieke moslims dus helemaal niet in verheffing of zelfbeheersing van de mens geloven. Al die regeltjes en verboden weerspiegelen een enorm zwartgallig en pessimistich mensbeeld.

Wat dat betreft zijn de moslims net rechtsmenschen.

op 26 09 2008 at 19:16 schreef dieanderesjaak:

@Ozymandias
Ik ben rechts. Klassiek liberaal op het libertarische/libertijnse af zeg maar.
Ik stoor me juist aan socialisten die vinden dat omdat zij offers brengen voor een of ander zelf-gedefinieerd ideaal, anderen dat ook maar moeten doen.
En ik stoor me aan conservatieven (vaak gelovigen in ‘iets’) die vinden dat de verzonnen regels die zij graag zouden willen overtreden, maar waarvoor zij het lef niet hebben, dwingend opgelegd mogen worden aan anderen.
En dan denk ik niet eens dat je het over een paar fanatici hebt. SP, GL, PvdA, CDA, CU, SGP, TON en PVV passen allemaal in die categorie. En tel daarbij maar vrijwel alle gelovigen in dit land op.

op 26 09 2008 at 19:21 schreef N. Molrat:

Ozymandias, er zijn zeker moslims, en ik neem aan ook fanatieke, die geloven in verheffing en zelfbeheersing.

Zelfs als niet gelovige vind ik de ramadan iets moois hebben. Ik zou het missen als moslims in Nedeland er mee op zouden houden.
Lang niet alle moslims vasten met tegenzin of onder dwang en de meesten doen niet moeilijk als wij gewoon doorgaan met eten, drinken etc.
Ik ken meerdere mensen die de ramadan op zo’n mooie manier invullen dat ik er een beetje jaloers op kan worden. Ik bedoel dan de discipline, de sereniteit, de gezelligheid na zonsondergang en het oprechte gevoel dat ze er aan te werken om een goed mens te worden.

Laatst sprak ik een kennis die wel vast maar als ze op haar werk een belangrijke presentatie moet geven, een dag overslaat. Ze vast maar wil haar wekgever er niet onder laten lijden. Haar familie doet daar niet moeilijk over zegt ze.

op 26 09 2008 at 19:57 schreef Ozymandias:

Ik heb niets tegen de Ramadan hoor, N Molrat. Ik heb alleen iets tegen eerder de manier waarop sommige moslims de ramadan aangrijpen om hun bemoeizucht naar anderen de te gelden.

Hear hear voor jouw opmerkingen, dieanderesjaak. Weg met alle politieke partijen die er alleen maar op uit zijn de burger allerlei verboden op te leggen. Vooral omdat die regelzucht vaak rust op een dubieuze fundering van massahysterie, vooroordelen, religie, mediahypes, ambitieuze maar onbewezen social-engineering-projecten en ga zo maar door.

Het is hoog tijd dat er in Nederland een echte liberale partij komt, een echte liberale partij die vindt dat mensen niet in een dwangbuis van betutteling en verboden gestrikt moeten worden. Ik heb het idee dat D66, Groenlinks en VVD hier het meest bij in de buurt komen.

Maar goed, hoe zie jij als libertarier cq klassiek liberaal de mens, anderesjaak? Is de mens van nature goed of slecht? En kan de mens zichzelf verheffen?

op 26 09 2008 at 21:56 schreef Hosseyn:

Van der F: met ‘hun cultuur’ bedoelde ik de boeren. En ja, ironisch.

op 26 09 2008 at 21:58 schreef Hosseyn:

Het motto is dus: wij moeten moslims verleiden, om hun de hemelvaart niet te gemakkelijk te maken.

op 27 09 2008 at 10:15 schreef Peter:

We moeten God inderdaad een beetje helpen de moslims op de proef te stellen. Is hun geloof wel zo sterk als ze suggereren?

Ik ben al volop aan het werk, Hos. Doe je best!

op 27 09 2008 at 15:10 schreef Hosseyn:

Hey, corruptie is my middle name! Wat dat betreft hebben wij nederlanders een roemrijk verleden. De corsairs sloten zich gewoon aan bij de moslims en werkten zich op tot meanest motherfuckers. Murat Reïs, Simon de Danser, Jan Jansz…. vroege voorbeelden van Nederlands/Arabische samenwerking en gezamenlijke corruptie.

op 27 09 2008 at 15:44 schreef Peter:

Ik weet daar allemaal niks van, Hos. Daar moet toch een hele leuke serie stukjes voor Jan van Aken inzitten. Zal ‘m eens mailen.

op 28 09 2008 at 17:31 schreef vander F:

En niet vergeten de levendige handel in Europese slaven in Noord Afrika en het Ottomaanse rijk.
Hoor je ook zelden of nooit wat over.

Past waarschijnlijk niet in de cultuurrelativistische kijk op het verleden.
Een schande zeg ik, de Arabieren en Ottomanen waren ook uitstekende slavenhandelaren.

op 29 09 2008 at 12:09 schreef N. Molrat:

Mickey Mouse is gered. Ga zo door Hassnae!

http://www.maxpam.nl/2008/09/mickey-mouse-moet-toch-niet-dood/

op 30 09 2008 at 12:47 schreef Jur:

Héél goed stuk Hassnae, topper!

op 03 10 2008 at 10:55 schreef N. Molrat:

Tot mijn grote schande snap ik nu pas waarom sommige mensen tijdens de ramadan zo agressief worden. Vanmorgen legde iemand me uit dat het meestal rokers zijn of mensen die gewend zijn veel hasj of alcohol te gebruiken.
Ze vertelde me ook dat vanuit de moskeeen deze mensen soms verboden wordt om mee te doen met vasten.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS