Home » Archief » Dank U God, het zijn ALLOCHTONEN


[05.12.2012]

Dank U God, het zijn ALLOCHTONEN

Peter Breedveld


Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe.

Dat voetbal enorm veel agressie opwekt, is niet nieuw. Dat er regelmatig doden op en om het voetbalveld vallen, evenmin. Dat één of ander genie heeft gemeend dat je die agressie het best beteugelt met kickbokslessen, daar keek ik van op.

Voor de rest van het land was vooral interessant welke etnische achtergrond de jongens hebben, die afgelopen zondag een grensrechter doodschopten. ‘HET WAREN ALLOCHTONEN‘ blèrde de Roze Khmer. De uitvinder van de Allochtoon-o-meter zoekt, zeg maar, ‘over het nog warme lijk’ van die grensrechter naar allochtone schuldigen.

Net als De Dagelijkse Stürmer, waar Joost Niemöller er briesend schande van spreekt dat de media ons wéér die cruciale informatie hebben onthouden, namelijk dat de daders Marokkanen zijn, en dat het dus een racistische moord betreft.

Niemöller werd door een Duitse krant gebeld, die begreep er ook al helemaal niks van waarom er nog niks bekend was over de etniciteit van de daders. “Wat is er toch aan de hand met jouw land, Joost? Waarom wordt er zo lafhartig gezwegen?” – “Ja Günther, dat weet je toch? De marxistisch-islamistische As van het Kwaad en zo, Bat Ye’or. Heb je Bat Ye’or niet gelezen?”

Fuck die grensrechter, who cares? Er zijn zoveel grensrechters en dat zijn zelf ook lang niet altijd van die lieverdjes. Nee, als de daders maar allochtonen zijn, liefst moslims. Lieve Heer, ik vraag u nooit iets, dat weet U, maar laat de daders alstublieft Marokkanen zijn, zodat we Zwarte Piet kunnen houden, want we hechten aan onze racistische negerkarikatuur.

Dank U, God, want het zijn inderdaad allochtonen.

Zo zie je maar dat elke wolk, hoe donker ook, een gouden randje heeft.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Doneer via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, 05.12.2012 @ 08:06

[Home]
 

126 Reacties

op 05 12 2012 at 08:31 schreef You On A Gin:

Topstuk. Er zijn absoluut hele volksstammen mee in hun nopjes dat het Marokkanen zijn. Dit (dat ze daar blij mee zijn) was voor mij geen verrassing, en ik heb dergelijke reacties al te vaak gezien om nog teleurgesteld te zijn. Toen Fortuyn werd afgeslacht was ik gewoon opgelucht dat het geen moslim was, kunnen jullie je dat voorstellen?

Positief punt: wat ik heb gezien van de gebruikelijke talking heads bij de geijkte TV programma’s (yay, Uitzending Gemist!), is dat de nadruk wordt gelegd op opvoeding (of gebrek daaraan), en niet op etniciteit.

Wat een onzin van die Niemöller, dat het een racistische moord zou zijn. Ik ben niet zo bekend met hem, maar denkt hij dat echt?

Overigens ken ik een mocro die boksles aan probleemjongeren geeft in de Schilderswijk. Klinkt misschien gek, maar hij brengt ze als bonus wel degelijk discipline en respect voor anderen bij, daar waar de ouders blijkbaar falen.

Het lijntje met het Sinterklaasfeest vind ik een potsierlijk, gekunsteld aandoende en, naar mijn bescheiden mening (!), onnodige stunt; één die afbreuk doet aan het goede betoog.

En Peter R. de Vries? Die zal wel een zoontje hebben dat voor geen meter kan voetballen.

op 05 12 2012 at 08:46 schreef yurp:

Had je iets anders verwacht van de Roze Khmer of Joost Niemöller? De allochtonenhaat druipt daar al decennia vanaf. Waarom je er echter als een Cato de oudere Zwarte Piet weer met de haren bij moet slepen ontgaat mij een ietwat.

op 05 12 2012 at 09:05 schreef jos:

De hoeveelste keer is dit dat iemand doodgeslagen wordt terwijl anderen toekijken ? Als agressie bij Marokkanen in het bloed zit dan zit lafheid dat bij Nederlanders.

op 05 12 2012 at 09:06 schreef zonder opleiding.:

Zwarte Piet moet verdwijnen, en deze daders ook , heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang, en dan nog een tijdje.

op 05 12 2012 at 09:17 schreef Ralph van der Geest:

“Cato de oudere Zwarte Piet weer met de haren bij moet slepen ontgaat mij een ietwat.”
Dan heb je geloof ik iets heel essentieels van dit land niet helemaal door.

op 05 12 2012 at 09:29 schreef Pyt van der Galiën:

@Gin

Niemöller is in de eerste plaats een propagandist. Van de archetypische politieke propagandist Joseph Goebbels wordt vaak beweerd dat hij een cynicus was, die zelf niet geloofde in de zaken die hij propageerde. Dat klopt maar zeer ten dele. Goebbels wist uiteraard heel goed dat een flink deel van de antisemitische propaganda in het Derde Rijk door medewerkers van zijn eigen ministerie uit de dikke duim gezogen werd. Voor hem was dat uiteindelijk irrelevant, aangezien het een ‘hogere’ waarheid diende: “Die Juden sind unser unglück. En daar geloofde Goebbels wel degelijk heilig in. Iets kan dus op een bepaald niveau best onwaar zijn, terwijl het op een hoger niveau ‘waar’ is. Lees ook de essays van George Orwell over propaganda tijdens de Wereldoorlogen.

Natuurlijk was Goebbels veel intelligenter dan Niemöller, maar het mechanisme is identiek. Niemöller weet op niveau één best dat dit geen racistisch incident is, maar in de ‘hogere’ waarheid – immigratie uit niet-westerse samenlevingen vernietigt de Europese beschaving – gelooft Niemöller wel degelijk. Op niveau twee is het dus – in zekere zin – wel degelijk waar.

op 05 12 2012 at 09:30 schreef zonder opleiding.:

Ik wil er ook nog wel iets inhoudelijks aan toe voegen. Wen er maar aan dat het meestal allochtonen met een Marokkaanse achtergrond zijn, dat hoef je idd niet keer op keer te vermelden. Ooit haalden we ze hier heen om het werk te doen, maar we moesten ze niet, ze werden gedoogd. Maar in de maatschappij gaven we ze geen kans mee te draaien. Ook een Marokkaan word verliefd in zijn pubertijd maar hoorde keer op keer: Het mag niet van mijn vader. Toen wilde ze naar de discotheek, maar daar hoorde ze: je mag er niet in. Dan gaan we maar een baan zoeken, maar daar hoorde ze : we hebben voor een andere (lees blanke) gekozen. Overal werd er duidelijk gemaakt dat ze niet goed of in ieder geval niet goed genoeg waren. Ze moesten om te overleven wel hun gevoelens uit schakelen. En dan krijg je als 3 e generatie allochtoon in deze tijd een keer schijt. Je bundelt je krachten, hebt weinig tot geen empatie (hebben we voor deze groep ook nooit gehad) en krijgt overal schijt aan. Nu bijten ze van zich af, alleen op een hele verkeerde manier, maar als je een hond lang genoeg slaat pakt ie ook een keer de iemand juist degene die eten kwam brengen, er komt dan uit wat je er in stopt. eigen schuld N

op 05 12 2012 at 09:35 schreef Anoniem:

“De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm. Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, aldus Van Gelderen.
“En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21130695/__Grensrechter_vernederd__.html

op 05 12 2012 at 09:39 schreef Bigpete:

Dat PB meent over de rug van een doodgeslagen assistent scheidsrechter weer zijn hysterische zwarte piet te moeten uitspelen is abject(en infaam…).

Mij verbaast het in het geheel niet dat de daders allochtonen zijn. Bij het horen van de naam van de vereniging wist ik genoeg. Iedereen die een beetje is ingevoerd in het amateurvoetbal kent zijn pappenheimers. .
Ik ben 15 jaar scheidsrechter geweest, vnl bij de senioren maar ik heb ook heel veel jeugd gefloten. Ik ben daar in 2010 mee gestopt omdat ik het gezeik en getreiter, het eeuwigdurende gezeur meer dan zat was.
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat autochtonen nooit over de schreef gaan en allemaal even braaf, want is is niet zo. Grote bekken en aanmerkingen op de leiding zijn eerder regel dan uitzondering. Maar het valt in het niet bij het verbale geweld en totale gebrek aan respect bij nogal wat marokkaanse en antiliaanse voetballers.
Ik heb de oplossing niet, maar zo doorgaan is geen optie. Nogal wat oudgedienden zijn de laatste jaren gestopt met fluiten, en niet omdat ze dat fysiek niet meer aankunnen…

op 05 12 2012 at 10:19 schreef betwister:

Peter,

Het volgende argument is onzin:
“Er zijn zoveel grensrechters en dat zijn zelf ook lang niet altijd van die lieverdjes.”
De discussie vind je hieronder.
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17437_peter_r_de_vries_zet_zich_buitenspel_met_kritiek_op_grensrechters/

overigens complimenten voor de plaatjes in jouw campagne tegen zwarte piet.

op 05 12 2012 at 10:44 schreef You On A Gin:

@ Pyt van der Galiën
Weer bijzonder informatief, zoals altijd, waarvoor dank. Gek genoeg werkt deze achtergrondinfo geruststellend.

@ zonder opleiding
Toch gek dan, dat we zoiets nooit horen van Indonesiërs of Molukkers (die wel degelijk een reden hebben om boos te zijn op Nederland).
Denk jij nou echt dat die onopgevoede primaten (15-16 jaar) die de grensrechter kapot hebben getrapt, ooit geweigerd zijn voor een baan? Dat moet dan hoogstens een krantenwijk of hyacinten plukken zijn geweest. Doe me ’n lol zeg.

Als 3e generatie allochtoon scheelt het bijvoorbeeld wanneer je een beetje normaal praat (“iek heb sjchijt aan die meisje”) en niet komt solliciteren met een scheef petje op je knar en rollende ogen van arrogantie. Dan zijn je ouders godverdomme hier geboren, en wil zo iemand nóg in de slachtofferrol kruipen? Nou, ik ben (naar grootouder-maatstaven) ook 3e generatie allochtoon(*) en ik kots van die mentaliteit. Afschuiven van verantwoordelijkheid noemen we dat! Je zal eens een echte kerel zijn, zeg.

(*) dat geeft me geen autoriteit maar is hoogstens toelichting van mijn verhaal, iedereen mag vinden wat-‘ie vindt en ik wil niemand de mond snoeren. All Rights Reserved

op 05 12 2012 at 10:47 schreef Jappie de Boer tot Roeselaere:

Ook Breedveld weet bij elk incident en elke dode er zijn stokpaardjes – tot en met zwarte Piet – weer bij te halen. Wat dat betreft verschil je in niks van de lieden die je bekritiseert, alles om het eigen gelijk aan te tonen.

op 05 12 2012 at 10:52 schreef MNb:

Ja Gin, het was het eerste waar ik aan dacht – mijn opluchting toen de moordenaar een kaaskop bleek te zijn.

@Grote Piet: “Maar het valt in het niet …”
Carlo Pocorni vergeten? De slag op het R’damse Stationsplein? Hoek van Holland? Haren?
Ik zou zeggen dat deze kloteMarocjes flink hun best gedaan hebben om zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving.

op 05 12 2012 at 10:56 schreef Gert-Jan:

Schande van die Marokkanen tegen de grensrechter. Maar dat die jongen vorige week door de politie werd doodgeschoten is zijn eigen schuld. Was een allochtoon en hij had maar zijn handen omhoog moeten doen.

op 05 12 2012 at 11:04 schreef jos:

Bigpete weer. Agressie komt ook veel bij blanken voor, maar toch zijn agressieve Marokkanen en Antillianen een categorie apart.

op 05 12 2012 at 11:13 schreef You On A Gin:

@ Gert-Jan

Weten ‘we’ dus niet. De camerabeelden worden niet vrijgegeven. Als ik een politiewout was die afkwam op een melding van bedreiging met een wapen, en ik kom op een verdachte af met “handen omhoog”, waarna deze naar z’n middel grijpt, dan was ik ook gaan schieten. Mag hij ook turquoise-paars-gespikkeld-met-een-gouden-randje zijn (wat kleur betreft had het overigens mijn zoon kunnen zijn). Is lullig, misschien wilde hij het volume van z’n iDinges zachter draaien, maar zou jij dat risico nemen?

Verder hebben mensen die ouwehoeren van “schiet dan op zijn benen!” teveel spannende films gekeken en duidelijk nog nooit zelf een vuurwapen afgeschoten, laat staan zich in een dergelijke (potentieel) bedreigende situatie bevonden. Elk vuurwapen heeft een zekere terugslag, mikken doe je toch nooit zo goed als Schwarzenegger, Stallone of RoboCop en mocht het je lukken om iemand in de benen te raken, dan kan die persoon nog steeds terugschieten. Hoogstwaarschijnlijk heeft de agent op de romp gemikt.

op 05 12 2012 at 11:41 schreef Mark:

Sorry, ik ben niet overtuigd dat de aanval op de grensrechter geen racistisch motief had.

Bij dezen ook een retweet: Van ene zekere Gwenette Marta (@ZakaLocos):

“Ze gaan er kapot van als we hun dochters neuken, Hun winkels overvallen, hun vermoorden, wegjagen , wij mocros zijn gwn bazen man respect!”

Dat persoontje is (waarschijnlijk) niet direct betrokken bij het “incident,” maar zijn tweet verschaft wel een inkijkje in zijn opvattingen over de relaties tussen autochtoon en Marokkaans allochtoon. En schrik niet, zulke opvattingen komt men wel erg vaak tegen in de diepste krochten der Twitter-wereld.

op 05 12 2012 at 11:44 schreef RJ:

“Fuck die grensrechter, who cares?”

Jammer man, dit..

op 05 12 2012 at 11:59 schreef wiesje:

Waarom is iedereen zo geobsedeerd door de afkomst van de daders? Ten eerste zijn het gewoon Nederlandse jongens waar duidelijk een steekje los zit. Dat is de reden van hun daad en niks anders. Dit soort geweld heeft niks met afkomst of religie te maken en dat weet men donders goed. Of denkt men serieus dat ze dit van hun ouders hebben geleerd? Als een Nederlander een verschrikkelijke daad pleegt dan probeert men altijd zo snel mogelijk een reden te zoeken in de persoonlijke sfeer, het liefst de gezondheid, zodat we als samenleving er niet verantwoordelijk voor hoeven te voelen. Kijk maar naar Volkert van der G. deze zou OCD hebben, Tristan van der Vlies zou suïcidaal zijn, karst t. depressief en Jasper S. die zou volgens de media ook niet goed snik zijn omdat ie een paar jaar geleden heeft gejoyridet. Maar als het om buitenlanders gaat komt het door hun ‘cultuur’. Door alleen naar de afkomst van de ouders van deze jongetjes te wijzen los je dit soort problemen niet op, want daarmee zeg je eigenlijk dat het alleen een probleem is van die groep, terwijl het probleem is dat je alleen als samenleving als geheel kunt oplossen.

op 05 12 2012 at 12:02 schreef Hiepo-kriet:

Jos,

Sterker nog; de passiviteit van de gemiddelde Hollander triggert/versterkt juist de agressie van Marokkaanse psychopaatjes, die weten dat niemand van de omstanders zal ingrijpen om hun slachtoffer te beschermen. Dat ze een diepe minachting koesteren voor den laffe Hollander is terecht.

op 05 12 2012 at 12:14 schreef Hiepo-kriet:

Nou Wiesje,

Zie boven een reden in de ‘persoonlijke sfeer’. Heeft alles met de kaaskoppencultuur te maken.

op 05 12 2012 at 12:20 schreef Mark:

Aha, dit is ook weer net binnengekomen. Op de school van die twee klootzakken zijn er medestanders? Wist ik al, het zou alleen erg interessant zijn te weten wat de motivatie is de daden van die gasten goed te keuren…

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/3358596/2012/12/05/Onrust-op-school-van-verdachten-molestatie-grensrechter.dhtml#.UL8sIoNOcNA.twitter

op 05 12 2012 at 12:21 schreef You On A Gin:

@ wiesje

Dat is ook gewoon zo – wanneer een Marokkaan iets flikt, zijn ze opeens in de eerste plaats moslim. Serieus bedoeld een zéér goed punt wat je daar brengt. Die obsessie komt volgens mij dan ook vanuit de behoefte om “zie je wel” te kunnen roepen.

Toch blijf ik erbij dat (gebrek aan-) opvoeding een groot probleem is in deze. Natuurlijk hebben ze niet van hun ouders geleerd om geen respect te hebben voor anderen, maar ze hebben ook niet geleerd om het wél te hebben.

op 05 12 2012 at 12:25 schreef Pyt van der Galiën:

@Wiesje

Zo rolt Nederland anno 2012. De racisten bepalen vorm en inhoud van het publieke “debat”. Hun opvattingen zijn in Nederland cultureel dominant. Dus wordt het ‘debat’ in hun termen en op hun voorwaarden gevoerd.

Mensen zouden toch echt Gramsci moeten lezen:)

op 05 12 2012 at 12:35 schreef You On A Gin:

@ Mark
Diepe minachting, volgens Hiepo-kriet. En kennelijk nog geen geld voor een vliegticket naar een land waar ze zich nooit meer hoeven te ergeren aan mensen die in hun ogen minderwaardig zijn.

op 05 12 2012 at 12:42 schreef wiesje:

@ You on a gin
Ik ben het er helemaal mee eens dat het een opvoedingskwestie is. Ouders weten heel vaak niet hoe ze met hun kinderen moeten omgaan die in een andere omgeving opgroeien dan waarin zijzelf zijn opgegroeid. Wat ouders ooit in Marokko of waar dan ook hebben meekregen qua opvoeding heeft in Nederland niet altijd de juiste uitwerking.

op 05 12 2012 at 12:43 schreef Mark:

@You On A Gin

Ja, waarschijnlijk. Maar ik geloof dat zij zich verkneukelen aan hoe ze de Nederlander ongestraft kunnen wegzetten als laf, sexueel geperverteerd, ongelovig, eenvoudigweg minderwaardig…

Dat zouden ze in “hun eigen” land niet kunnen. Daarom, afgezien van de economische toestand van wat nog steeds als het land van herkomst wordt gezien, willen ze helemaal niet weg.

op 05 12 2012 at 12:48 schreef Gert-Jan:

@Yoag

Het feit is dat in beide gevallen iemand onnodig gestorven is. Hoe je het wendt of keert.
Maar dan spreek ik gekkies die op basis van afkomst zo bepalen wie de schuld heeft en wie de slachtoffer is.
Ik vind als je predikt dat het incident in Den Haag eigen schuld is, moet je dat ook over de grensrechter zeggen.
Wat dat betreft is Peter R. in ieder geval nog consequent.

op 05 12 2012 at 12:51 schreef Aaron:

Het is van de gekke dat er idioten zijn die denken dat jongeren bij kickboksen ‘hun agressie kwijt kunnen’. Kom op zeg, na een training ben je misschien even moe en voldaan, maar bij kleine voetballertjes verandert ook ineens elk object in een bal en elk pleintje of veldje in een speelveld. Muay Thai is een krijgskunst die allerminst ontworpen is om jongeren te disciplineren maar om iemand van de andere stam zo snel mogelijk kapot te schoppen. Het disciplineert niet, ook niet als een trainer een paar keer roept dat je het niet buiten de dojo mag gebruikent. Daar heeft de leerling schijt aan.
Er is geen sport die zo’n aanzuigende werking heeft op kwaadwillenden.

op 05 12 2012 at 12:53 schreef jos:

@Pyt

Hun opvattingen zijn in Nederland cultureel dominant.

Inderdaad. En toch maken ze zichzelf wijs dat ze dissidenten zijn in een linkse politiek-correcte samenleving (zelfs toen het kabinet-Wilders aan de macht was) en ontzettend moedig zijn omdat ze dingen “bij de naam” noemen.

op 05 12 2012 at 13:08 schreef Hiepo-kriet:

Uhm… Wiesje,

Je haalt nu dus zélf etniciteit erbij. Nee autochtone ouders, die doen het goed! Iets met Haren?

*’Of denkt men serieus dat ze dit van hun ouders hebben geleerd?’ (reactie 1)

Ik ben het er helemaal mee eens dat het een opvoedingskwestie is. Ouders weten heel vaak niet hoe ze met hun kinderen moeten omgaan die in een andere omgeving opgroeien dan waarin zijzelf zijn opgegroeid.(reactie 2)

op 05 12 2012 at 13:21 schreef Bigpete:

@Mnb
Ik heb het over voetballers, niet over hooligans die elkaar op een weiland de hersens inslaan. Het “slachtoffer” heette trouwens Picornie maar dat terzijde.
Heb ik ooit beweerd dat autochtone Nederlanders geen misdaden plegen? Je weet hoop ik wel beter. Zeker voetbal hooligans kunnen er wat van. En ook in Haren zijn dingen voorgevallen waar je verstand bij stil staat. Maar daar ging het hier niet over, het gaat over allochtonen die iemand doodtrappen omdat hij in hun ogen een paar verkeerde beslissingen nam…
Elke scheids in het amateurvoetbal weet dat bepaalde allochtonen met kop en schouders uitsteken boven het gemiddelde qua wangedrag. En dat zijn marokkanen, turken en antillianen. Met surinamers heb ik nooit een probleem gehad, evenmin met chinezen en joden (ja er is joodse voetbalclub in Amsterdam en dan bedoel ik niet Ajax…)

op 05 12 2012 at 13:23 schreef Bookie:

Het lijkt mij wat naïef om te stellen dat de afkomst van het slachtoffer geen rol heeft gespeeld.

op 05 12 2012 at 13:45 schreef patrick:

Gaan we weer…..

Niks Marokkanen…het zijn nederlanders. Ons kinderen onze problemen.

op 05 12 2012 at 13:49 schreef zonder opleiding.:

@ you on a gin:
Ik schrijf niet dat het een excuus is voor gedrag. Gewoon keihard straffen en opsluiten, van mijn part zelfs martelen. Ik bedoel alleen aan te geven dat het gedrag ergens vandaan komt, en ik ben er van overtuigd van dat de behandeling die een gemiddelde Marokkaan hier over het algemeen krijgt niet heeft geholpen ze waardig te laten voelen.De Molukkers en Indo’s die ik ken hadden daar veel minder last van. Daar hoef ik niet eens voor te vloeken ondanks dat ik denk dat ik gelijk heb. Maar het is een onomkeerbaar probleem, potverjandriedubbeltjes.

op 05 12 2012 at 13:58 schreef Jan van Dijk:

Er was eens ene Steegmans in Venlo, die werd doodgeschopt door een Marokkaanse jongen, omdat hij die aansprak op zijn gevaarlijk gedrag jegens ouderen.
De vader van de dader verklaarde, in gebroken Nederlands, trots, op de televisie, dat zijn zoon heel sterk was en dat als je hem boos maakte hij je dood sloeg!
De man werd ijlings van de camera weggevoerd, want het was niet de bedoeling dat de onaangename kanten van onze cultuur verrijking zo naar buiten werden gebracht.

op 05 12 2012 at 14:05 schreef Sasha Berkman:

ach BigPete, het is allom bekent dat jou perceptie nou niet bepaald je van het is. Jij denkt ook echt waar te hebben genomen dat links ons land aan de moslims heeft gegeven. nough said.

op 05 12 2012 at 14:13 schreef Niels van Lobberegt:

Ik snap de kritiek op Peter R. de Vries niet zo. Als je de agressiviteit uit het voetbal wil halen, moet je pijnlijke vragen stellen. Iedereen die voetbalt, of heeft gevoetbald, weet wat hij hiermee bedoelt en doet daar nu hypocriet over. 

op 05 12 2012 at 14:30 schreef Pyt van der Galiën:

Merkwaardig genoeg mag Joost Niemöller dus wél een link leggen tussen etniciteit en voetbalgeweld, maar wanneer ík dat doe op Twitter, is de wereld te klein. Dan zijn het plotseling ‘onvergelijkbare zaken’, zoals ook onze huisdiender hierboven betoogt.

Trek ik me natuurlijk lekker niks van aan. Dus beveel ik deze video van harte aan. Huiswerk: speur de zwarte/Turkse/Marokkaanse hooligan op. Ik ben geneigd te erkennen dat er een link bestaat tussen etniciteit en voetbalgeweld, alleen dan niet op de wijze zoals Niemöller en co denken.

Kan iemand me trouwens even uitleggen waarom Niemöller en Grote Piet wél een link tussen etniciteit en (voetbal)geweld mogen leggen, maar ik n.a.v. bovenstaande video niet?

op 05 12 2012 at 14:33 schreef zonder opleiding.:

@ Niels van Lobberegt,

Hij had een paar dagen kunnen wachten. Nee herstel, moeten wachten.

op 05 12 2012 at 14:36 schreef Pyt van der Galiën:

Ging even helemaal fout met de link. Hierrr..

op 05 12 2012 at 15:02 schreef yurp:

Zou het niet zo kunnen zijn dat het feit dat voetbal in onze maatschappij wordt gepresenteerd als het aller-allerbelangrijkste op aarde waar alles voor moet wijken en succesvolle voetballers worden gezien als godenzonen er iets mee te maken heeft? Verliezen is een schandalige afgang van reuzenproporties en niet het resultaat van een leuk spelletje waarin je toevallig niet de beste was of geen geluk hebt gehad. Dan kan ik me voorstellen dat een ‘verkeerde’ beslissing van een grens- of scheidsrechter tot heftige emoties kan leiden.

op 05 12 2012 at 15:07 schreef cRR Kampen:

“Zo zie je maar dat elke wolk, hoe donker ook, een gouden randje heeft.”

En hear! Hear!! Wow. Die zin staat er echt – en ik hoef niets meer te doen :)

op 05 12 2012 at 15:29 schreef Niels van Lobberegt:

@ zonder opleiding

Waarom? Over een paar dagen is iedereen het alweer vergeten. Ik vind het juist dapper dat hij de vragen nu stelt. Juist nu, omdat het een onderdeel van het probleem is.

Ik denk ook niet dat de timing van Peter R het probleem is, maar meer het idee dat hij ons een spiegel voorhoudt, want 99,9% van de voetballers/liefhebbers herkent zichzelf hierin, mezelf inbegrepen.

op 05 12 2012 at 15:30 schreef Bigpete:

Misschien kan Pyt ons even uitleggen wat een britse video uit de jaren 80 waarop hooligans te zien zijn te maken heeft met het doodschoppen van een assistent scheidsrechter door allochtonen….

op 05 12 2012 at 15:48 schreef Sasha Berkman:

“Kan iemand me trouwens even uitleggen waarom Niemöller en Grote Piet wél een link tussen etniciteit en (voetbal)geweld mogen leggen, maar ik n.a.v. bovenstaande video niet?” Omdat het een stel hypocrieten zijn?

op 05 12 2012 at 15:57 schreef Niek Holtzappel:

Peter noemt al terecht het verband met kickboksen. Het valt mij wel vaker op dat dit soort mishandelingen, binnen en buiten het voetbalveld, heel vaak door kickboksers worden gepleegd. Een jaar geleden werd een 77 jarige man door een kickbokser op een voetbalveld doodgetrapt. Ook rond kickboksevenementen komt het vaak tot gewelddadige incidenten buiten de ring.

Het wordt tijd om het kickboksen aan banden te leggen vanwege de sfeer van gewelddadigheid en (zware) criminaliteit die deze “sport” kennelijk aantrekt. Om te beginnen zouden kickboksscholen en kickboksers aan dezelfde regels onderworpen moeten worden als schietverenigingen en sportschutters. Verder zou iedereen die kickbokstrainingen heeft gevolgd in het geval van mishandeling automatisch wegens (poging tot) doodslag vervolgd moeten worden.

op 05 12 2012 at 15:57 schreef jos:

@Bookie

Het lijkt mij wat naïef om te stellen dat de afkomst van het slachtoffer geen rol heeft gespeeld.

Jij vindt het naïef omdat je een bevooroordeelde domrechtse kneus bent die men wijs heeft gemaakt dat Marokkanen allemaal racisten zijn die voortdurend een reden zoeken om leden van de vervolgde blanke meerderheid in Nederland de hersens in te slaan.

op 05 12 2012 at 15:58 schreef Joachim Stolzer:

@RJ (11:14): is ironisch bedoeld (hoop ik tenminste).

@yurp: Die verafgoding van voetballers en hun sport heb ik nooit zo begrepen. Helemaal gezond kan het niet zijn inderdaad. Toch lijkt het me eerder een symptoom van de algehele verruwing en degeneratie van onze maatschappij dan een directe oorzaak van het voetbalgeweld. In een cynische bui zou je haast kunnen denken dat veel mensen gewoon een diepgewortelde behoefte hebben aan het knielen voor het gouden voetbalkalf, nu God aan Zijn laatste stuiptrekkingen is begonnen. Maar ach, religie is ook niet alles…

op 05 12 2012 at 16:04 schreef Pyt van der Galiën:

@Niels

Je hebt wel een punt. Ik ben zelf ook een tijdje grensrechter geweest. Een hondenbaan. Je eigen ploeg verwacht dat je de vlag opsteekt voor buitenspel zodra de bal over de middenlijn gaat. Steek je de vlag niet omhoog, dan gaan je eigen spelers door het lint, steek je de vlag wél omhoog, dan verandert de tegenpartij in een lynchmob.

Clubgrensrechters zijn een nachtmerrie. We hebben er ooit eentje gehad bij het eerste elftal die eerlijk was. Die werd dus halverwege het seizoen bedankt voor bewezen diensten. Ik hoor het één van de spelers nóg zeggen: ‘aan eerlijke vlaggers hebben we niets’.

Punt is dat het tijdstip van de tweet niet erg gelukkig was:P

op 05 12 2012 at 16:14 schreef jos:

@Jan van Dijk

… want het was niet de bedoeling dat de onaangename kanten van onze cultuur verrijking zo naar buiten werden gebracht.

Zie hier de mindset van de verongelijkte blanke racist.
– Er bestaat een samenzwering of een verborgen agenda (van links politiek-correct Nederland waarschijnlijk), om alleen “goede” allochtonen in beeld te brengen.
– Een specifiek geval vertegenwoordigt meteen heel allochtoon Nederland. De vader van Khalid L. is niet één idioot. Nee, hij staat voor de duistere kant van miljoenen allochtonen.

op 05 12 2012 at 16:27 schreef dewanand:

namaste Peter en Fnaakters,

zo mooi, de Marokkanen zijn al druk bezig met de etnische zuivering in Nederland, nog tien jaar en het is hier schoon, en een lekker woestijn poldertje vol moskeeen op elke duinheuveltje. Al die werkloze Marokkanen moeten een hobby hebben als dagbesteding en dat halen zij uit de Koran, de heilige Jihad dus zoals het ook vermeld wordt in hun dagactiviteiten programmma bij de psychiaters en SPWers.

Een Marokkaan in de cel kost 600 euro per dag, exclusief korans en halal condooms.
Een Hindoe kost per dag meer in de cel want hij moet een heilige koe hebben om het te melken en te neuken. Die blote beelden van Shiva en Laxmie wil hij ook eruin om erop af te trekken na het reciteren van de heilige mantras uit de Vedas en Kama Sutra.

Wieroe wil met mij een plan ontwikkelen volgend jaar om het hier etnisch te zuiveren, zodat onze Marokkanen dolgelukkig zand kunnen gaan scheppen in hun woestijntjes met lekkere burqa hoertje erin.
Hindoemannen krijgen van Wieroe een enkeltje terug naar de slums in India. Hindoemeisjes gaan lekker lui werken in Hollandse bordelen met een topsalaris om rijke koeliehoertjes te worden en goed te integreren.

Dewanand en Wieroe

op 05 12 2012 at 16:32 schreef babs:

OK BigPete heeft wel een puntje. VK jaren tachtig dat is ver weg en lang geleden. Telt niet! Pyt heeft duidelijk niks met voetbal en de zaken eromheen.

Is 2005, Rotterdam ook te ver en te ver heen voor BigPete?
http://www.youtube.com/watch?v=iSZ-OFIbrEg

Ik vind de link met kickboxen een stuk interessanter eigenlijk. Na een vechtpartijtje op straat overwoog ik zelf rond mijn 14e te gaan kickboxen, op het politiebureau nota bene. Heb de training en het tuig dat die training onderging een minuut ofzo aangekeken en wist dat ik dat voor mijn eigen gezondheid beter niet kon doen.

Ik weet ook niet wat de politie denkende was. Wellicht iets in de trant van keep your enemies closer.

op 05 12 2012 at 16:43 schreef Wilma:

Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat het autochtonen waren besef ik nu. Hier in het noorden zijn het namelijk de voetbalclubs uit de dorpen waar de jongens zo aggressief zijn. De ‘oorlogsverhalen’ waar voetballende vrienden vaak mee thuiskomen gaan in ieder geval altijd over de voetballers van dorpsclubs zoals de Zwartemeerse boys en dergelijke.

Het is hierboven ook zo enorm blank!

op 05 12 2012 at 16:46 schreef yurp:

@Jan van Dijk

Dat dit voor grote verontwaardiging in de Marokkaanse gemeenschap zorgde vertel je er echter voor gemak maar niet bij.

op 05 12 2012 at 17:00 schreef zonder opleiding.:

@ niels van lobberegt,
Ik denk niet dat dit over een paar dagen vergeten is. Als eerste is dit week-end al het amateur voetbal afgelast, dat is al een week na dato. verder vraag ik me echt af hoe 99,9 % van de voetballers/liefhebbers, waar ik er ook 1 van ben zich zou kunnen herkennen in het partijdige gedrag van een grensrechter, volgens mij moet je daar grensrechter voor zijn, en dan nog lijkt het mij nog klinkklare onzin dat 99,9 % van die grensrechters zich zou herkennen in partijdig gedrag. Als dat zo is moet je de voetbal sport op heffen, want dan is het nog verrotter dan het wielrennen.

op 05 12 2012 at 17:13 schreef dewanand:

hier idee van Wieroe die net een geniale ingeving kreeg.

al die duizenden marokkanen in de cellen kosten hoop geld. Stel nou dat ze een homocursus krijgen en dat justitie dan een marokkaanse homo escort start in alle gevangenissen om de kosten van detentie te verminderen als bezuinigings voorstel. Deze gedetineerde Marokkanen zijn heel erg geliefd bij blanke homomannen die een lekkere besneden orientaalse lul willen voelen in hun natte blanke reet. Gewoon in de gevangenis een paar afwerkhokjes bouwen, een seksstelefoonlijn voor afspraken, kontant pinnen, doosjes halal ocndooms, en wat extra dadels voor de potentie en men kan miljarden besparen in alle penitentiare inrichtingen.

Wie vindt dit idee van Wieroe, de hindoe homokat nou toch geniaal? Vroeger was Wieroe een Hollandse straatkat maar nu is hij bekeerd tot het HIndoeisme en hij is dus slimmer en beschaafder dan een blanke straathollander.

dewanand

op 05 12 2012 at 17:20 schreef Pyt van der Gali�n:

Nou, Pete, dat is toch echt vrij simpel. Jij legt een link tussen de etnische afkomst van spelers en geweld op en rond het voetbalveld. Ik ook, maar dan tussen witmenschen en hooliganism. Je ziet, we zijn het voor de verandering volledig eens: er is een duidelijk verband tussen etniciteit en voetbalgeweld!

Maar goed, ik begrijp dat jij van mening bent dat blanke hooligans uitsluitend voorkwamen in de jaren ’80. Dit is iets recenter.

op 05 12 2012 at 17:26 schreef Bigpete:

Waarom probeert iedereen toch te bewijzen dat hooligans vnl autochtonen zijn. Dat is inderdaad zo. Niet zo vreemd denk ik, je ziet relatief weinig allochtone voetbalsupporters bij het profvoetbal.En dus ook geen allochtone hooligans. Fijn dat we het daar over eens zijn.
Hoezeer ik hooligans ook verafschuw, ze zijn vnl agressief naar elkaar en naar de ME. Ze schoppen geen assistent scheidsrechters dood. Dus waarom iedereen er die hooligans bijhaalt? Om te bewijzen dat “wij” ook slecht zijn? Weg met ons, is dat het?

op 05 12 2012 at 18:10 schreef Marina:

@ 05 12 2012 at 11:41 Mark:

Ik vrees dat je gelijk hebt. Wat te denken van het grote aantal overvallen op onze blanke bejaarden in hun huis, hetgeen de laatste jaren steeds meer bon ton is geworden?

Vaak worden deze uitermate laffe overvallen gepleegd door onze PvdA biculturalisten ,waarvan een groot deel weer van moslimse afkomst. De profeet heeft niet voor niets gezegd dan ongelovigen minderwaardig zijn.

op 05 12 2012 at 18:12 schreef jos:

Weg met ons, is dat het?

En jij, Bigpete, weg met de Marokkanen, is dat het ?

op 05 12 2012 at 18:23 schreef Pyt van der Galiën:

Ik ben blij dat je het vraagt, Pete. Om aan te tonen dat ik ook een verband kan leggen tussen etniciteit en geweld. Iedereen kan dat. Wanneer jij of Niemöller suggereren dat er verband is tussen etniciteit en het in in elkaar beuken van grensrechters, wijzen wij er op dat het net zo gemakkelijk is een verband te leggen tussen etniciteit en hooliganism.

Bewijst dat iets over de “blanke” cultuur? Natuurlijk niet. Maar jullie pogingen een verband te leggen tussen de Marokkaanse cultuur en voetbalgeweld bewijzen evenmin iets. Het enige verband dat zinvol is, maar waar niemand het over heeft: valt het jullie ook op dat het altijd mannen betreft? Wanneer hebben we voor het laatst vrouwen elkaar met een stuk hout te lijf zien gaan? En waarom heeft niemand het dáár over?

op 05 12 2012 at 18:29 schreef babs:

Alle mannen terug naar hun eigen land!

op 05 12 2012 at 18:34 schreef Sasha Berkman:

Nee, domme bigpete, er is geen link tussen etniciteit en agressie. Jij zult dat mischien niet anders zien maar ik heb in dit draadje al eerder gesteld dat jouw perceptie van dingen vaker totaal verkeerd is. klein voorbeeldje: allochtonen hebben simpelweg niet de gewoonte om grensrechters dood te schoppen. Dit was een verschrikkelijk incident. Jij bent eigenlijk nog erger dan deze 3 kinderen. Jij bent een volwassene en je misbruikt die dode man voor je eigen politieke (fascistische) agitatie.
Het is ongeveer net zo misselijk makend als jouw smerige leugens over links die de “buitenlanders naar ons land hebben gehaald”.

op 05 12 2012 at 19:07 schreef Bigpete:

Nee sasha, het is geen incident. Het is de tweede keer dit jaar dat er een dode valt, maar agressie en verbaal geweld zijn geen incidenten helaas, ze zijn “normaal” geworden.
Dat is mijn perceptie en die van duizenden van de 7000 knvb scheidsrechters…

op 05 12 2012 at 19:29 schreef Rene Koeman:

Het is weer hetzelfde mechanisme. Mensen zijn te laf om zelf in te grijpen wanneer er iets goed fout gaat. Wijzen daarna naar een willekeurige groep, om zelf maar niet te onderkennen dat de hele samenleving ziek is. Ik walg van dit volk vol wegkijkers en aanwijzers. Te laf om wat te doen tegen het onrecht en stom genoeg om naar de allochtoon te wijzen als oorzaak. Terwijl het gebeurde eigenlijk volledig in lijn was met de oproep tot geweld van geenstijl tegen ‘irritante’ mensen: http://renekoeman.blogspot.nl/2012/12/oproep-aan-justitie.html

op 05 12 2012 at 19:55 schreef Jan van Dijk:

@yurp. Van die verontwaardiging heb ik helaas niets kunnen merken, zoals ik die ook nu weer niet merk. Maar jij kunt me natuurlijk tientallen reacties aanreiken, die mij kunnen overtuigen.
Los daarvan gaat het er mij om, dat we andere culturen niet altijd door onze westerse bril moeten bekijken. We moeten er duidelijk over zijn dat culturen verschillen en dat onze verwekelijkte westerse cultuur duidelijk anders is dan de hardere Arabische, waarin geweld en aggressie veel positiever gewaardeerd worden. Als je een multiculturele samenleving wilt, moet je weten wat elk van die culturen met zich meebrengt.

op 05 12 2012 at 19:59 schreef Aaron:

Omdat we niks durven te zeggen over het buitensporige geweld van groepjes Marokkanen, draaien we de boel maar om: Omdat laffe Nederlanders niet in durven te grijpen zijn ze zo agressief. Zo is het toch nog onze schuld!
Goed, als het zo moet, sla ik mijn wapens wel in en zet ik mijn kids ook op kickboksen…
Hoe opmerkelijk het ook is dat sasha nu ineens vindt dat er geen link tussen etniciteit en agressie is. Daar dacht je bij vorige onderwerpen toch heel anders over…?

op 05 12 2012 at 20:05 schreef Pyt van der Galiën:

Het wordt trouwens tijd eens een uitgebreid maatschappelijk debat te voeren over het verband tussen invaliditeit en voetbalgerelateerd geweld. Iets als dit zet je toch aan het denken. Wellicht dat Grote Piet en Joost Niemöller daar hun licht eens over kunnen laten schijnen?

op 05 12 2012 at 20:09 schreef Peter:

dat onze verwekelijkte westerse cultuur duidelijk anders is dan de hardere Arabische, waarin geweld en aggressie veel positiever gewaardeerd worden

Jij weet er duidelijk veel van, Jan van Dijk. Vertel eens?

op 05 12 2012 at 20:38 schreef Sasha Berkman:

“Nee sasha, het is geen incident. Het is de tweede keer dit jaar dat er een dode valt, maar agressie en verbaal geweld zijn geen incidenten helaas, ze zijn “normaal” geworden.
Dat is mijn perceptie en die van duizenden van de 7000 knvb scheidsrechters…”

en al die duizenden ervaren het zodanig dat het allochtonen zijn die….?

if so, zijn het smerige leugenaars.

op 05 12 2012 at 20:44 schreef Mahmut:

Zie hier de ware achillespees van de blanke Nederlander: Marokkanen die enkele lessen kickboksen hebben gevolgd.

op 05 12 2012 at 21:06 schreef Bigpete:

Het liegen laat ik wel aan jou over, je bent daar immers een meester in.
Duizenden scheidsen ervaren dat (verbaal) geweld steeds normaler wordt gevonden en dat bepaalde groepen allochtonen daarin oververtegenwoordigd zijn. Er is niemand die zegt dat het alleen van allochtonen komt, de autochtonen laten zich bepaald niet onbetuigd zoals ik in al mijn reacties bij dit onderwerp laat weten. Maar dat lees je natuurlijk niet…

op 05 12 2012 at 21:10 schreef Bertje:

Effekes heel raar hoor maar heeft er daar in el Hollandia nog nooit iemand onderzoek gedaan naar: etniciteit en agressie?
Kan het me haast niet voorstellen…..

op 05 12 2012 at 21:11 schreef jos:

Ah zo, dáárom hebben rennen scheidsrechters met zo’n notitieboekje rond. Om per etnische categorie te turven hoe vaak ze verrot worden gescholden en geslagen.

op 05 12 2012 at 21:16 schreef Sasha Berkman:

ow, ja dat was ik ergeten, chinezen zijn ok volgens jouw waarnemeningen. Marokkanen echter, die deugen niet toch volgens jouw scherpe observaties?
Ow ja, enne Links deugt ook niet want die lieden die liegen joh, niet normaal!

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/17468_voetbalvoorzitter_keert_zich_tegen_haattweets_wilders/

Jij praat gewoon alle kots over “allochtonen” na van dat fascistische leugenachtige stuk stront.

Behalve Zwarte Piet! Die moet blijven toch?

op 05 12 2012 at 21:45 schreef Sasha Berkman:

Bertje, hoezo in Nederland? Heb jij geen grote buitenlandse namen die beweren dat er zoiets bestaat?

op 05 12 2012 at 23:43 schreef so-be:

Het spijt me om het te zeggen van dit artikel van de schrijver.Mijns inziens wordt het gebaggetaliseerd door de schrijver.
Wie is die persoon die denkt het met ‘pappen en nathouden’ wel allemaal wel meevalt.Het artikel komt erg chaotisch over.Trouwens het hele met zijn alinea’s bevat veel spam (links) om het te verduidelijken.Vraag me af waarom die nadruk.Misschien een afleiding om geen ‘verantwoordelijkheid te dragen.

op 06 12 2012 at 00:34 schreef MNb:

@Grote Piet: “Maar daar ging het hier niet over, het gaat over allochtonen die iemand doodtrappen.”
En wat ik heb aangetoond is dat de term “allochtonen” volstrekt irrelevant is. Maar jij wilt dat per se volhouden, dus kom je met allerlei willekeurige randvoorwaarden – ook nog eens post hoc vastgesteld.
15:30 – zelfde mentaliteit, zelfde uiting, Piet. Dat ligt nogal voor de hand. De ander moet dood. Simpeler kun je het niet krijgen.
17:26 “Ze schoppen geen assistent scheidsrechters dood.”
Nee. Ze schoppen hooligans van de tegenpartij dood. Nou, dat is een wezenlijk verschil. Nog afgezien van de rotzooi die (assistent) scheidsrechters vanaf de tribunes naar hun hoofd gegooid krijgen, als er geen controle is. Dat negeert Grote Piet voor het gemak, want hij moet en zal een verband leggen dat er niet is.

@PvdG 14:30: Dat bedoel ik.

@Yurp 15:02: Dat heeft er natuurlijk mee te maken. Alleen betwijfel ik sterk of dat de oorzaak is. Als voetbal niet de aanleiding is, dan vinden ze wel iets anders.

@Aaron om 19:59 moet bij Dewanand langs gaan, want hij heeft de onweerstaanbare neiging om stropoppen te neuken.

op 06 12 2012 at 00:36 schreef Edo:

Dat stuk van Jan Bennink doet het echt goed op twitter: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11105/Jan-Bennink/article/detail/3358767/2012/12/05/De-doodschoppers-zijn-nu-helden-die-onterecht-vastzitten.dhtml

Al die mensen die zeggen dat Theo van Gogh het aan zichzelf heeft te danken, wie zijn dat nou eigenlijk.
Donner was trouwens wel fout bezig, maar heeft uiteindelijk niks bereikt.
Maar je vraagt je ook af wie in Godsnaam deze jongens helden vinden?
En je begint je ook een beetje af te vragen of Nederland niet totaal gehandicapt is geworden dat deze man populaire stukjes kan schrijven (Jorgen Rayman vindt het ook een mooi stuk trouwens).
Die gedichten van hem, dat heeft er niks mee te maken, maar ik wist niet dat het bestond, serieus, zo slecht:
http://pinterest.com/pin/192106740325465097/
Dit gaat toch echt heel ver?
Ik leef nog maar 25 jaar, maar hebben mensen ooit zulke slechte columnisten in de Volkskrant zien staan? Ja ’t is alleen de website, maar toch.
Die vent is gewoon echt stuitend simpel en dom.

op 06 12 2012 at 01:25 schreef Bertje:

@ Sasha

Ik heb werkelijk geen idee.
Daarom vraag ik het ook.
Ik bedoel als het werkelijk zo zou zijn dat Marokkaanse jongeren meer shit uit halen dan andere dan moet dat toch te meten zijn?

op 06 12 2012 at 02:36 schreef Pierre Lebon:

We hebben grensrechters zat en er zijn voldoende marokkanen om deze score nog verder op te voeren.
Dus waarom niet?
Het maakt niet uit. Je bent het niet eens met de wedstrijdleiding en je schopt iemand een schedelbasisfractuur.
As simple as that.

op 06 12 2012 at 08:33 schreef Pyt van der Galiën:

@babs

Alle mannen terug naar hun eigen land!

Precies! Waar zijn mannen trouwens voor nodig? Kerels kunnen niks wat een goede dildo niet óók kan. Volgens mij wordt dat de volgende stap in de evolutie: de afschaffing van het mannelijk geslacht. Kijkend naar de geschiedenis van de mensheid kunnen we daar niet om rouwen. Ik schat dat 99% van alle doden voor rekening van mannen komt. Hitler, Stalin, Pol Pot, Napoleon, George Bush, Dzenghis Khan, Alexander de Grote, Caesar….Alle moorddadige psychopaten uit de menselijke geschiedenis waren kerels. Dáár hoor je Grote Piet nooit over.

op 06 12 2012 at 09:48 schreef yurp:

@Jan van Dijk

Och arme, heeft de Marokkaanse gemeenschap jou niet persoonlijk verwittigd? Wat een schande. Als je te lui bent om de media verder te volgen hieromtrent vorm er dan ook geen mening over. Ik zal mijn hand over mijn hart halen en je hierbij een linkje aanreiken:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/613882/2002/10/29/Isolement-van-Khalids-ouders-verbaast-heel-Venlo.dhtml

op 06 12 2012 at 11:11 schreef MNb:

“de volgende stap in de evolutie: de afschaffing van het mannelijk geslacht.”
Op mijn school (voorbereidend op het middelbaar onderwijs), aan de rand van de jungle (en volgens mijn zoon er midden in), gaat het al aardig die kant op. Ongeveer 2/3 is meisje. Laat ik voorzichtig wezen. Nog maximaal 50 jaar en Suriname is overgenomen door vrouwen.

op 06 12 2012 at 12:01 schreef yurp:

@Pyt van der Galiën

Aangezien vrouwen volgens mij over het algemeen nog haatdragender en wantrouwiger zijn dan mannen maak ik me geen enkele illusie over de staat van de wereld indien deze door vrouwen zou worden geleid. Zet een groep mannen bij elkaar en na wat aanvankelijk haantjesgedrag waarbij de machtsverhoudingen worden bepaald wordt er gezamelijk gewerkt aan oplossingen. Zet een groep vrouwen bij elkaar en het aan de poten zagen, geroddel, rugsteken en algeheel onbegrip en wantrouwen zorgt ervoor dat er amper wat van de grond komt. Dat is echter puur mijn mening en persoonlijke observatie in de praktijk :) Als mensen andere ervaringen hebben hoor ik het ook graag, ik stel graag mijn mening bij want ik hou bijzonder veel van vrouwen.

op 06 12 2012 at 13:40 schreef Bigpete:

Ik bedoel als het werkelijk zo zou zijn dat Marokkaanse jongeren meer shit uit halen dan andere dan moet dat toch te meten zijn?
Van welke planeet kom jij Bertje? Marokkanen voeren alle foute lijstjes aan, dat kan toch geen nieuws zijn.

@Mnb
Als je het verschil niet ziet tussen groepen hooligans die elkaar de hersens inslaan en totale imbecielen die een grensrechter doodtrappen dan houdt het op. Ik had je slimmer geacht. Waarbij ik geenszins hooligans vrijpleit, van mij mogen ze elkaar doodslaan, hoe meer hoe beter. Zolang ze het maar laten bij hooligans onderling. Ruimt lekker op.

op 06 12 2012 at 14:57 schreef Sasha Berkman:

BigPete: op het gebied van racisme staan kaaskoppen toch echt bovenaan. Die marrokanen van jouw zijn gewoon nederlander, of jij dat nu leuk vind of niet.

op 06 12 2012 at 15:09 schreef jos:

@Bigpete

Jij gelooft dat “Marokkaan-zijn” rechtstreeks leidt tot criminaliteit en allerlei ellende.

Ik hoop, omdat jij heel slim, wijs en onderlegd bent en heel veel levenservaring hebt, jij mij het volgende kunt uitleggen: die Marokkanen die niet crimineel of gewelddadig zijn (en dat zijn er heel veel), waarom heeft “Marokkaan-zijn” bij hen niet tot criminaliteit of geweld geleid ? Hoe komt dat ? Hoe komt het dat er heel veel Marokkaanse voetballers zijn die nooit scheidsrechters of hun assistenten aanvallen ?

“Lijstjes aanvoeren” of “oververtegenwoordiging” is geen uitleg. Ik wil graag van je weten waarom de goeien, de mensen dus die niet op de lijstjes staan, goed zijn ondanks dat ze Marokkanen zijn. Waarom is er bij veel Marokkanen wel een link met misdaad en waarom bij heel veel weer niet ?

op 06 12 2012 at 15:16 schreef Bertje:

@ grote piet

Nou ik kom van de planeet :”tien jaar geen tv of internet gehad en woon nog in Duitsland ook”
(was wel lekker rustig zonder nieuws enzo.)
Wat voeren ze dan aan en waarom dat vindt ik dan ook wel interessant.
welke foute lijstje? wie heeft ze gemaakt? wat is er gemeten en waar?
Ik ben met het feit bekend dat in bepaalde stads delen veel overlast word bezorgd door Marokkaanse jongeren.
Hier in Duitsland hebben we geen “Marokkaans” probleem ( zijn er ook niet zoveel van dat verklaard een hoop)

op 06 12 2012 at 15:43 schreef Bigpete:

Ik geloof helemaal niks Jos. Je moet gewoon lezen wat er staat. Jij probeert mij uitspraken in mijn maat 47 te schuiven die ik niet gedaan heb. Ik constateer slechts (in mijn werk en 15 jaar als scheidsrechter) dat bepaalde groepen allochtonen zwaar oververtegenwoordigd zijn als het gaat om overlast en rottigheid. Ik beweer nergens en heb dat ook nooit gedaan dat die groepen voor 100% uit tuig bestaan, gelukkig is dat niet zo. Prettige dag verder.

@onze huiskraker
Marokkaanse naam. Check
Marokkaans uiterlijk. Check.
Marokkaanse nationaliteit. Check.
Marokkaans paspoort (in de meeste gevallen). Check.

Wanneer het er uit ziet als een eend, klinkt als een eend en loopt als een eend is de kans groot dat het een eend is. Ik blijf een eend dus gewoon een eend noemen. Als je daar problemen mee hebt is dat jammer voor jou.

op 06 12 2012 at 15:49 schreef cRR Kampen:

Bigpete, sinds wanneer is Sylvester Mendes een Marokkaanse naam?

op 06 12 2012 at 15:54 schreef Pyt van der Galiën:

@Bertje

Zie hier de afscheidsrede van hoogleraar criminologie Frans Bovenkerk. Die rede kreeg destijds de nodige kritiek, maar dat was volgens mij niet helemaal terecht. Bovenkerk geeft een mooi overzicht van de huidige discussie en wijst op de methodologische problemen waarmee onderzoekers geconfronteerd worden. Merk op dat hij niets heel laat van de ‘culturele verklaring’ waar Niemöller en co zo dol op zijn.

op 06 12 2012 at 16:04 schreef jos:

@Bigpete

Geef nou eens duidelijk antwoord op mijn vraag.

Wáárom bestaan er ook goede Marokkanen volgens jou ? Jij legt namelijk een link tussen Marokkaanse afkomst en wangedrag. Wáárom is die link er vaak wel en vaak weer niet ?

Als A (hier: Marokkaan zijn) soms wel en soms niet leidt tot B (hier: wangedrag), dan moet B toch andere oorzaken hebben ?

op 06 12 2012 at 16:14 schreef Sasha Berkman:

bigPete: vervang in jouw lijstje het woord marrokaan eens door Jood….

op 06 12 2012 at 16:25 schreef Bigpete:

Wat lul je nou Kampen? Ik mag van onze kraker een Marokkaan geen Marokkaan noemen, ik leg uit waarom ik dat wel doe. Wat jouw “voorbeeld” over een andere allochtone doodschopper daar mee te maken heeft begrijp je waarschijnlijk alleen zelf.

Wat wil je nou horen Jos? Dat ik in mijn eentje even een verklaring geef waarom sommigen deugen en anderen niet. En waarom de verhoudingen bij diverse groepen anders liggen dan gemiddeld? Als ik dat wist… Maar ik weet het niet, en niemand weet het. Ik constateer slechts.

@ Bertje
Zoek eens bij het CBS. De cijfers spreken voor zich.

op 06 12 2012 at 16:35 schreef Aaron:

@Pyt van der Galiën
Niets heel laat?
Kun je één overtuigend argument of empirisch materiaal uit dat stuk geven die dat duidelijk maakt? Ik zie vooral een poging om het ‘onderzoeken’ van etniciteit en criminaliteit te problematiseren en complexer te maken, en een duidelijke boodschap ontbreekt… Ik zie vooral onvermogen om iets te toetsen, verweven met een pleidooi voor… voor wat eigenlijk?

op 06 12 2012 at 16:43 schreef Bigpete:

bigPete: vervang in jouw lijstje het woord marrokaan eens door Jood….

Doe ik:
Joodse naam. Check
Joods uiterlijk. Check
Joodse nationaliteit. Hee die bestaat niet.
Joods paspoort. Hee, bestaat ook niet.

Overigens noem ik een Jood ook gewoon een Jood.
Dus wat is je punt?

op 06 12 2012 at 16:50 schreef jos:

@Bigpete

Als ik dat wist… Maar ik weet het niet, en niemand weet het. Ik constateer slechts.

Je constateert maar je trekt de verkeerde conclusies !

Als sommige Marokkanen wel crimineel zijn en andere weer niet dan is de automatische conclusie dat criminaliteit niet alleen aan Marokkaan-zijn kan liggen. Ook al zijn veel meer Marokkanen dan Belgen of Finnen crimineel.

Wanneer we het hebben over wangedrag onder Marokkanen dan moet dus naar andere factoren gekeken worden, factoren die meer onder Marokkanen voorkomen dan onder andere bevolkingsgroepen maar los staan van hun etniciteit of cultuur. Want die etniciteit of cultuur, zo hebben we gezien, kan niet een oorzaak zijn omdat die soms wel, soms niet, tot wangedrag leidt.

Als je ondanks deze uitleg toch gefixeerd wil blijven zijn op het Marokkaan-zijn dan zie ik geen andere verklaring dan dat je een geborneerde racist bent.

op 06 12 2012 at 17:33 schreef cRR Kampen:

Lastig hè, Bigpete, dat meten met twee maten :)

“Wanneer het er uit ziet als een eend, klinkt als een eend en loopt als een eend is de kans groot dat het een eend is.”

De obsessie met uiterlijke schijn (bij voorkeur gedicteerd door de eigen blanke tribe), of: verslaglegging van een blik in de spiegel zonder te weten dat ’t een spiegel was.
Ik lach me altijd kapot om degenen die met die quackducknonsens komen :D

op 06 12 2012 at 17:40 schreef G!:

Wat Jos zegt; verder over Joden…
Geloof me, het is genoeg om aan te tonen dat je op een of andere manier Jood bent om een Joods paspoort te krijgen om in Jodenland te mogen wonen. Dat jij het Israël wenst te noemen is slechts een slappe definitiekwestie.

op 06 12 2012 at 17:40 schreef G!:

jij = Bigpete natuurlijk.

op 06 12 2012 at 17:53 schreef yurp:

Het zal wel aan mij liggen maar waarom mag BigPete niet aangeven dat jongens van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst op het voetbalveld aggressiever lijken te zijn dan andere jongens als hij dit uit eigen ervaring heeft meegemaakt? Is zulke informatie niet belangrijk als je aan een oplossing wilt werken? Ik snap niet zo goed waarom dit zo fel aangevallen wordt. Kan iemand me dit uitleggen?

op 06 12 2012 at 18:17 schreef jos:

@yurp

Omdat Bigpete’s observaties weinig waard zijn. Agressie door Marokkanen of Antillianen onthoudt hij meer omdat hij op voorhand meer op Marokkanen en Antillianen let.

Ik geloof er namelijk niks van dat hij hier wel ’n bigot is en op ’t veld een objectieve waarnemer.

op 06 12 2012 at 18:50 schreef Sasha Berkman:

Yurp: omdat het pure onzin is. Zie bv de post van Wilma van 16:34. BigPete ziet heel veel dingen die gewoon niet kloppen. Denk aan zijn idee dat links ons land heeft verkocht aan de moslims. De man praat ordinaire wilders poep.

op 06 12 2012 at 19:18 schreef Bigpete:

Yurp, laat maar. Ze willen de waarheid niet zien. Ik ben een allochtonenbasher in hun blinde ogen. Dat ik ook aangaf nooit problemen te hebben gehad met de vele surinaamse voetballers slaan ze voor het gemak maar over…

op 06 12 2012 at 20:17 schreef Bertje:

Bigpete en Pyt

Dank voor de link en verwijzingen gaat ik eens rustig voor zitten.
Verder lijkt me er ook niks mis mee om zaken te benoemen, ik begrijp dat dit in Nederland ondertussen nogal een probleem is.
Mijn ervaring met Marokkaanse jongeren is zo goed als nul, waar ik woon ligt het probleem eerder bij Russische Jongeren.
Ook hier ziet men dat er lieden zijn die al deze jongeren over een kam scheren en stikken van de vooroordelen.
Zelf heb ik alleen positieve ervaringen met deze Russen, ik heb zelfs zo een jongster in dienst.

op 06 12 2012 at 20:29 schreef Edo:

Ach ik geloof ook best wel dat Marokkanen gemiddeld wellicht agressiever zijn op het voetbal veld, door sociaal culturele omstandigheden.
Dat zou best kunnen.

op 06 12 2012 at 20:31 schreef Sasha Berkman:

Ok, Chinezen en Surinamers zijn ok volgens BigPete. Marrokanen en Turken en Antillianen daarin tegen deugen voor geen meter, volgens de observaties van BigPete. Wat BigPete van Joden vind is me niet geheel duidelijk.

op 06 12 2012 at 20:55 schreef Hiepo-kriet:

Yurp,

Dat over vrouwen is wel erg generaliserend natuurlijk, net als dat mannen na een potje matten erg productief met elkaar zouden zijn.

Geloof het of niet, ik heb te vaak meegemaakt dat mannen op die ’typisch vrouwelijke’ wijze die jij beschrijft de sfeer en onderlinge verhoudingen grondig wisten te verzieken.
Die deden zeker niet onder voor ’t type vrouw waar jij kennelijk mee bekend mee bent. Maar goed, je zegt het al; heeft alles met ervaring en perceptie te maken.

* De wereld geregeerd/ gedomineerd door vrouwen; ’t zou er misschien niet beter, maar ook niet veel slechter van worden ;)

op 06 12 2012 at 21:50 schreef MNb:

Tja, Grote Piet, als “Ik had je slimmer geacht” betekent dat ik iedere scheet die je op deze site achter laat onverkort over moet nemen houdt het inderdaad op en is “dom zijn in jouw ogen” een compliment.
Een mens dood maken in een stammenstrijd is een mens dood maken in een stammenstrijd, ongeacht het slachtoffer en ongeacht welke stam(men) erbij zijn (is) betrokken.
Nogal bedenkelijk dat een juut verschil maakt tussen het ene en het andere slachtoffer. Je gebruikt in feite Sasha’s ladder van medemenselijkheid, waarop jij sommige exemplaren van de homo sapiens (hooligans) lager plaatst dan andere. Voelt dat comfortabel, om op dezelfde manier te redeneren als hij?
(Gelijktijdig Sasha en Grote Piet op mijn dak, dan heb ik het helemaal gemaakt hier – make my day, jongens!)

op 07 12 2012 at 07:45 schreef Bigpete:

Mnb, je bent nog dommer dan ik al dacht. Het doodschoppen van een grensrechter heeft NIETS te maken met een stammenstrijd, veldslagen tussen hooligans wel. Jouw vergelijking raakt kant noch wal.
Je verhaal over sashas ladder slaat ook nergens op. Die ladder zit ons allen ingebakken in de genen. Of wil jij beweren dat jij net zo wakker ligt van een hooligan die wordt doodgeslagen terwijl hij probeert zelf andere hooligans de hersens in te slaan als de moord op een weerloze oude vrouw bijvoorbeeld??? Wees eens eerlijk en kijk in de spiegel. En zeg dan nog eens met droge ogen dat die twee situaties hetzelfde zijn…

Verder vind ik je vergelijking tussen mij en onze huiskraker abject en infaam :)

op 07 12 2012 at 08:57 schreef You On A Gin:

Dat stelletje laffe hyena’s wat die man heeft kapotgetrapt zal misschien niet uit racisme hebben gehandeld (of misschien wel). Zal wel een vorm van ReStEcP zijn geweest die mijn generatie niet begrijpt.

Bepaalde reacties op internet getuigen dus wel degelijk van een vreemd, diepgeworteld racisme van mensen die zichzelf Marokkaans vinden jegens de [vul hier uw favoriete enge ziekte in] ‘kaaskoppen’.
Er is iets verrot in de mentaliteit van velen. Dat merkte ik o.a. toen ik nog een blanke, blonde mevrouw Gin had. Diepe, blinde haat. De helft van mijn strafblad is dan ook geresulteerd uit Marokkaantje Kegelen (of iets te lang onder water houden, vingertjes die aan mijn zusje hebben gezeten breken, en noem maar op). Want “kanker koelies” zoals ik, daar hebben ze het ook niet zo op. Jammer voor ze.

Ik vind blanken ook wel eens stom (denk bijv. aan jumpstyle), maar ik ga ze niet uitmaken voor tatta’s, zoals ik negers geen nikkers noem, of Indonesiërs poepchinezen. En ik zou er zeker niet om juichen wanneer die Marokkaanse klerelijers die koeienbloed over de auto’s van onze tempelgangers smeerden en poep door de brievenbus duwden gruwelijk afgeslacht werden. Fatsoen.

op 07 12 2012 at 09:10 schreef yurp:

Hiepo-kriet:

Vrouwen: het zijn net mensen ;)

op 07 12 2012 at 10:20 schreef Hiepo-kriet:

Ah Yurp, dat ik letterlijk willen toevoegen maar je was al tot de zelfde conclusie gekomen :}

op 07 12 2012 at 10:25 schreef Maarten:

Ik denk dat Pritt en velen met hem stampend door de kamer hebben gevloekt toen boer Jasper zijn verklaring aflegde.

op 07 12 2012 at 10:58 schreef babs:

BigPete, ik was er niet bij, maar ik durf er toch wel van uit te gaan dat het tuig dat de grensrechter doodschopte boos was op die grensrechter. Ik vermoed dat ze niet opeens met drie man uit het niks zijn gaan schoppen.

De grensrechter hoorde bij het team waartegen het tuig voetbalde. Zeer waarschijnlijk vlagde de scheidsrechter in de ogen van het tuig verkeerd. Zeer waarschijnlijk zag het tuig de grensrechter als vertegenwoordiger van de andere groep. De andere stam als je wil.

MNb zag het scherp: jij ziet grensrechters als hoger dan hooligans. Jij classificeert iedereen in een groep en rangschikt vervolgens de groep. Marokkanen zijn tuig, Surinamers niet. Chinezen zijn lief, Antillianen zijn minderwaardig. Hooligans zijn stom, maar gelukkig vermoorden ze vooral andere hooligans.

Je zoekt wat lijstjes om je indeling te onderbouwen. Soms zal je indeling ook best statistisch te onderbouwen zijn en hoef je niet eens te cherry-picken. Maar wat met die mensen die niet aan jouw vooroordeel voldoen? Hebben die een grotere kans op een perron doodgeschoten te worden?

op 07 12 2012 at 11:31 schreef Hiepo-kriet:

Babs,

Als je al stijf van de adrenaline ergens binnenkomt, heb je geen aanleiding/reden nodig om iemand dood te schoppen, slechts een excuus.

op 07 12 2012 at 11:53 schreef Bigpete:

Tja babs, we bekijken de wereld duidelijk door een andere bril. Waarschijnlijk deed de grensrechter in de ogen van de doodschoppers iets fout. So what? Waar het om gaat is dat bij veldslagen tussen hooligans die gasten met de wetenschap en de intentie komen om te matten en er dus sprake is van een gelijke strijd. Dat was hier niet het geval. Ik vind dat dus een heel andere situatie, maar dat zal aan mijn bril liggen…

Op je laatste vraag ga ik niet in. Het is triest genoeg wat daar gebeurt is, ik wacht het onderzoek wel af.

Laat ik de vraag eens terug stellen. Wat vind jij erger, een ABC er die geliquideerd wordt, of een vader die meehelpt de hobby van zijn zoon mogelijk te maken en wordt doodgeschopt door tuig.
Ik vind het eerste niet erg en het laatste heel erg. Als ik daardoor een gevoelloos minderwaardig mens ben in de ogen van de betweters dan ben ik daar trots op.

op 07 12 2012 at 12:50 schreef Edo:

@Babs Ik zie grensrechters die geen hooligan zijn, ook als ‘hoger’ dan hooligans. Maargoed het lijkt me ook niet dat je dat zelf anders ziet, maar wat ongelukkig aan het formuleren bent.

op 07 12 2012 at 14:43 schreef babs:

Bigpete,
Jij stelde dat er bij een matpartij tussen hooligans een soort stammenstrijd gaande is, ik probeer alleen te laten zien dat de doodschoppers wellicht ook handelden vanuit een soort stamgevoel. Niet zo heel anders.

Edo,
Het gaat me er niet om dat Bigpete grensrechters als hoger kwalificeert dan hooligans. Moet je als politieagent mee oppassen, maar ik heb daar nog begrip voor. Waar het mis gaat is dat hij vervolgens iedereen in groepen indeelt en vervolgens iedereen die bij een groep is ingedeeld die hem niet bevalt te maken krijgt met de vooroordelen van BigPete.

Gevolg is duidelijk:
-Toevallige voorbijgangers bij voetbalwedstrijden worden door de politie zwaar mishandeld.
-Mensen met een Marokkaans voorkomen hebben een gerede kans doodgeschoten te worden.

Tenslotte: van een asbak op je achterhoofd kun je ook dood gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=jrNIPpN9M3s

op 07 12 2012 at 16:07 schreef Kaas de Vries:

Jos stelt de domme, domme vraag maar weer eens; “Ik wil graag van je weten waarom de goeien, de mensen dus die niet op de lijstjes staan, goed zijn ondanks dat ze Marokkanen zijn. Waarom is er bij veel Marokkanen wel een link met misdaad en waarom bij heel veel weer niet ?”

Waarom dom? Omdat je volgens deze zelfde redenering wel kunt ophouden acoholcontroles uit te voeren aangezien meer mensen met een slok op veilig thuiskomen in hun auto dan dat er mensen zijn die een ongeluk veroorzaken. Een domme pseudo-popperiaanse redenering dus.

op 07 12 2012 at 17:46 schreef Edo:

@Babs ja babs dat begrijp ik.
Volstrekt logisch gezien kan men de voetbalhooligan alleen maar definiëren op basis van dat hij of zij geweld of vandalisme pleegt in voetbal gerelateerde evenementen.
Die mensen zijn over het algemeen minder prettig dan lijnrechters, wil ik maar zeggen.
Neemt niet weg Babs dat het niet in de aard van de Marokkaan zit iets anders te doen dan een ander volk. Omdat bewijzen daarvoor niet bestaan kunnen wij logischerwijs stellen dat het hier gaat om sociaal-economische achtergronden.
Men zou kunnen denken dat de islamitische cultuur hier enig effect op heeft gehad, maar daar ontbreken ook bewijzen voor. Cultuur is volledig in lijn met de politiek correcte boekjes nogal gebonden aan budget.
Opvattingen die leven binnen bepaalde bevolkingsgroepen mag men van mij van harte belachelijk maken. Men moet zich echter wel realiseren dat men de houders van een bepaalde cultuur niet de opvattingen van anderen binnen die cultuur moet aanrekenen.

Amen.

op 07 12 2012 at 19:20 schreef appeltaart:

De discussie over de afkomst van de daders is totaal niet interessant en onnodig.
Ik denk dat het belangrijker is om een antwoord te zoeken op vragen als ‘hoe vaak en hoe lang gaan we deze jongens in de gevangenis tegen hun hoofd schoppen?’

op 07 12 2012 at 21:15 schreef Edo:

@appeltaart nou dat is in ieder geval fascisme dat geen volkeren uitsluit, maar er is ruimte voor verbetering.

op 08 12 2012 at 10:05 schreef Bigpete:

k zie dat noch Mnb noch babs in staat of bereid zijn een simpele vraag te beantwoorden. Of de blik in de spiegel beviel ze niet of het bord voor hun kop is zo dik dat ze hun eigen spiegelbeeld niet zien.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS