Home » Archief » Dronken


[18.08.2010]

Dronken

Peter Breedveld

FKK2

Ik woon in Rijswijk aan de rand van een gezapige historische dorpskern, vlakbij de grens met het Haagse Laakkwartier. Daar doe ik mijn boodschappen bij de Albert Heijn, omdat die vestiging groter is dan die vlak achter mij. Ik ben er regelmatig getuige van de luidruchtige overmeestering, door Marokkaanse vakkenvullers, van junks en negers die vergeten hun boodschappen bij de kassa af te rekenen.

Gisteren zag ik iets dat ik alleen van de televisie kende, van een reportage over alcoholisme in Moskou, namelijk een man die volkomen laveloos, languit op de stoep voor de supermarkt lag. Het was een Pool of een Slowaak of wat er dan ook tegenwoordig vanachter het voormalige IJzeren Gordijn naar deze contreien is afgereisd om overstromingen, kortsluiting en instortingsgevaar te veroorzaken in vele Nederlandse woningen.

Het Laakkwartier werd tot voor kort gedomineerd door Marokkanen en oudere Hagenezen. De laatste jaren zijn daar steeds meer Oost-Europeanen bijgekomen. Bij de Albert Heijn worden die door de Marokkaanse cassières ongeveer behandeld zoals wij Marokkanen behandelen, met een mengeling van minachting, wrevel, ongeduld en onwil. De Oost-Europeanen spreken geen woord Nederlands en nauwelijks Engels en ze lijken hun vrije tijd voornamelijk te vullen met het drinken van het allergoedkoopste bier dat ze kunnen vinden. Ze zien eruit als galeiboeven en ze hebben overduidelijk helemaal niks met Nederland.

Zo’n type lag dus languit op de stoep en ik dacht eerst dat er iets ergs was gebeurd, maar iedereen stapte over of om hem heen zonder zelfs maar naar de dronkeman te kijken. “Van mij mag hij hartstikke doodvallen, meneer”, zei een oudere Surinaamse man opeens tegen mij. Ik reageerde beduusd: “Wat is er dan gebeurd?” Een blanke vrouw die zijn vrouw leek te zijn, mopperde dat “die lui” dat altijd deden hier. “En hij pist bij ons in het portiek. Ze maken de hele buurt kapot, en vroeger was het hier zo leuk, meneer. Nou, van mij mogen ze allemaal oprotten, maar dat wilt u zeker niet horen, hè?”

Ik ben niet snel om een woordje verlegen, maar nu was ik van mijn stuk gebracht. Ik wist niet wat ik tegen die mevrouw moest zeggen zonder hypocriet te zijn. Ze bestudeerde mijn gezicht. “Nee, u wilt dat niet horen, u vindt dat erg hè?”

Ik zal er niet omheen draaien: ze was het type dat ik meestal snel het etiket ‘Tokkie’, of ‘PVV-stemmer’ heb opgeplakt. Mensen zonder inlevingsvermogen, die wat maar kraaien over andere mensen van wie ze niks weten, maar deze was in elk geval niet achterlijk. Ze wist heel goed hoe hard er op de top van de Olympus werd geoordeeld over uitspraken als de hare. “Ik kan me goed voorstellen dat u dat zegt”, zei ik. “Ik zou dit schorem ook niet voor mijn deur willen hebben.”

“Doet de politie hier dan niks aan?” vroeg ik. De Surinamer keek me meewarig aan. “De politie komt wel eens langs, ja”, antwoordde hij. “En daarna zijn ze weer weg.” Ik haalde mijn schouders op, zei dat ik het vreselijk jammer vond en wenste het paar sterkte. Ik krijg af en toe met dit gajes te maken, als ik mijn voorraad witte wijn en chocola kom aanvullen. Daarna trek ik me weer terug in mijn luxe appartement, in een buurt waar de mensen zich vooral heel erg druk maken om een eigen parkeerplaats voor hun voordeur.

Dit paar leeft dag-in, dag-uit tussen het uitvaagsel. Moet ik die kwalijk nemen dat ze niet netjes op GroenLinks of D66 stemmen, en met hun ‘onderbuik’ denken? Welke andere partij dan de PVV erkent zelfs maar dat deze mensen bestaan?

Peter Breedveld, 18.08.2010 @ 13:40

[Home]
 

48 Reacties

op 18 08 2010 at 14:03 schreef Percy Zuiverloon:

Je slaat de spijker op zijn kop, Peter. Overlast discrimineert niet en ook donkere mensen lijden hier onder. Sinds kort hebben wij ons mooie benedenappartement in Amsterdam-Zuidoost verlaten wegens de bende die er in de straat is ontstaan door de illegalen die hier zijn komen wonen. Deze meest Afrikaanse nieuwkomers hebben niet of nauwelijks affiniteit met hun woonomgeving en dat is te merken ook. Onze straat is in een paar jaar tijd vuil, lawaaierig en onpersoonlijk geworden. Ik ben een geboren Surinamer die zich op de een of andere manier verbonden voelt met deze mensen, die ons aan de andere kant het fatsoenlijk wonen in deze straat vrijwel onmogelijk hebben gemaakt. Onze blanke buren hebben bij de laatste verkiezingen PVV gestemd, maar dit is natuurlijk wel het allerlaatste wat je moet doen omdat deze partij geen oplossing zal bieden voor dit probleem. De verantwoordelijkheid ligt bij het stadsbestuur dat weigert het illegalenprobleem aan te pakken omdat dit teveel doet denken aan razzia’s uit de oorlog. Dit vind ik een vreemde redenering want je zou zeggen dat het stadsbestuur er toch ook voor ons is.
Sinds kort wonen we in Almere en zoeken we een nieuwe toekomst in de polder. Dat gaat op zich goed in een mooi huis met een mooie tuin, al blijft het bitter dat we Zuidoost in feite onvrijwillig verlaten hebben. Ik ben bang dat we niet de laatsten zullen zijn.

op 18 08 2010 at 14:26 schreef Sabian:

Vreemd, in mijn multiculti wijk komen de problemen niet van oost europeanen maar eigenlijk alleen van lui uit Somalië, Afghanistan en Irak. Heb net nieuwe over-buren uit Roemenië of Bulgarije. Ze zijn het huis aan het opknappen wat al jaren staat te verpieteren. De bijdrage van de meeste Turken beperkt zich tot het blinderen van de doorzon-ramen. Oost europeanen zijn een stuk aangenamer dan die moslims met hun zelfingenomen apartheidsdenken.

op 18 08 2010 at 14:31 schreef piet:

Door mensen zoals jij met je zwaaiende vinger is het zover gekomen.Ga maar lekker slapen ze komen nog wel op je deur klopen over een paar jaar.Je hoeft alleen naar kosovo te kijken in een mum van tijd was iedere christen weg.Dwaas die je bent.

op 18 08 2010 at 15:30 schreef Tjerk:

“Welke andere partij dan de PVV erkent zelfs maar dat deze mensen bestaan?”

De SP

op 18 08 2010 at 15:35 schreef vander F:

Dit noem ik ‘gewoon’ problemen door massa immigratie.
Wat is dat dan, massa immigratie?
Teveel immigranten in te korte tijd toegelaten in Nederland, een gemeenschap kan maar zus-en-zoveel absorberen, anders valt die gemeenschap uiteen,
met alle ellende van dien.

Wat me in een zwaar overbevolkt land ook niet vreemd lijkt.
Overigens, de hele discussie over overbevolking, ook mondiaal gezien, valt in de taboe sfeer.
Terwijl de enige redelijke oplossing voor armoede, milieu problematiek, schoon water, expansie oorlogen etc. gelegen is in geboortebeperking, geboortebeperking en geboortebeperking.
Die immer uitdijende mensenmassa vreet de aarde als een zwerm sprinkhanen geheel kaal.
Onder het toeziend oog van de dominee, de Imam,
en de industriële groeicijfer fetisjist.

op 18 08 2010 at 15:41 schreef vander F:

@Tjerk,
yup, de SP en PVV,
daar kunnen deze mensen het mee doen,
wat een triest beeld laat de Nederlandse politiek toch zien.

op 18 08 2010 at 16:09 schreef Walt:

Geboortbepeking, goed idee.
Een verbod om meer dan 1 kind op de wereld te schoppen en daarna verlichte sterilisatie voor man en vrouw. Dat redt de planeet en zal ook als konijnen fokkende moslims weerhouden hun heil hier te zoeken.
Jammer, dromen zijn bedrog.

op 18 08 2010 at 16:13 schreef Walt:

Grappig, die tweede tikfout: ‘verlichte’ sterilisatie.

op 18 08 2010 at 16:14 schreef Peter:

Door Walt ben ik vastbesloten: ik wil zes kinderen met Hassnae, en we gaan ze opvoeden als vrome moslims.

op 18 08 2010 at 16:33 schreef Walt:

Zoiets, Peter?

http://www.youtube.com/watch?v=FP6xQ2fDzcg&feature=related

op 18 08 2010 at 16:46 schreef herman van der helm:

van der F zegt: “Terwijl de enige redelijke oplossing voor armoede, milieu problematiek, schoon water, expansie oorlogen etc. gelegen is in geboortebeperking,”

Dit is niet de oplossing, maar een gevolg. Als een maatschappij geen armoede heeft is er automatisch een lager geboortecijfer. kijk maar in de westerse maatschappijen.

op 18 08 2010 at 16:48 schreef herman van der helm:

Door Walt ben ik vastbesloten: ik wil zes kinderen met Hassnae, en we gaan ze opvoeden als vrome moslims.

Moet je dan niet eerst trouwen?

op 18 08 2010 at 16:49 schreef Peter:

Inderdaad, Einstein.

op 18 08 2010 at 17:38 schreef vander F:

@Herman,
oorzaak, gevolg,
dat loopt hier inderdaad door elkaar Herman, het een volgt niet perse op het ander, helaas,
zou wel zo makkelijk zijn.

In China hebben ze, verdomde ‘redelijk’ afgedwongen, een laag geboortecijfer.
Leek ze verstandig omdat de armoede en honger, die er nog steeds is maar duidelijk afneemt, niet te ‘bestrijden’ was met een hoger levenspeil.
Zonder geboortebeperking zou er geen sprake zijn van afnemende armoede.
Je gevolgtrekking dat bestrijden van armoede leidt tot een lager geboortecijfer is nogal simplistisch van aard en gezien door een westerse bril.

op 18 08 2010 at 18:10 schreef Jarich:

“Je gevolgtrekking dat bestrijden van armoede leidt tot een lager geboortecijfer is nogal simplistisch van aard”

Nee hoor, die correlatie is duidelijk en ook goed gedocumenteerd. Een manier om de geboortecijfers omlaag te krijgen is te zorgen dat arme mensen (vooral vrouwen) onderwijs krijgen. Zelfs vrouwen die slechts een jaar of twee onderwijs hebben gehad krijgen al een stuk minder kinderen dan vrouwen zonder enige vorm van onderwijs.

op 18 08 2010 at 18:26 schreef Tweets die vermelden Frontaal Naakt. » Dronken -- Topsy.com:

[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Peter Breedveld, Peter Breedveld. Peter Breedveld heeft gezegd: “Van mij mag hij hartstikke doodvallen, meneer”, zei een oudere Surinaamse man opeens tegen mij. http://tinyurl.com/2wq44ly […]

op 18 08 2010 at 18:34 schreef vander F:

@Jarich,
zeker,
maar dat is een statistische correlatie,
in de praktijk uitvoeren is een ander verhaal,
vandaar m’n China voorbeeld, eerst de geboortegolven stoppen, in dit geval met dwang,
anders vallen er niet genoeg scholen te bouwen, nog even los van leraren en kostbare hardware.

Het simplistische zit ‘m in het idee dat het een eenrichtingsweg is,
eerst meer onderwijs en welstand, dan gaat het geboortecijfer ‘vanzelf’ omlaag.
En vergeet de dominee niet, die houdt daar niet van, armoede of niet.
Soms moet er eerst ingegrepen worden in de voortplanting voordat onderwijs en welstand zelfs maar binnen bereik komen.

op 18 08 2010 at 18:43 schreef babs:

Dat Chinezen nu minder honger hebben dan vroeger is een feit. Dat Chinezen gedwongen worden minder kinderen te maken is ook een feit. Dat de twee feiten iets met elkaar te maken hebben is een aanname, dat het ene een gevolg is van het ander is een wilde aanname van het niveau dat het nuttigen van vanille-ijs leidt tot geweld (omdat in de zomer zowel meer vanille-ijs wordt gegeten als dat er meer vechtpartijen zijn).

Honger neemt al generaties lang af, terwijl de bevolking al generaties lang toe blijft nemen. Wellicht zijn er grenzen aan de groei, maar er zijn geen redenen aan te nemen dat die grenzen al snel bereikt gaan worden. 10 miljard kan makkelijk.

Overbevolking is nogal subjectief. Succes dus Peter!! Als ik ook nog wat namen mag suggereren waar je wat mensen mee kunt laten steigeren:

De eerste gewoon Mohammed, om er voor te zorgen dat dat de meest voorkomende naam van Nederland blijft. Voor meisjes graag in elk geval Jihad en Aicha. Uit respect voor van Agt wellicht een Driss/Dries.

Verder wel aardig: Hoesam, Ghazi of gewoon Taqiyya

Liever geen Fatima, dat is ook een Katholieke naam.

op 18 08 2010 at 18:52 schreef vander F:

@Bebs,
drinkwater loopt hard op z’n eind,
ontbossing, vervuiling, opwarming van de aarde,
succes met je meer dan 10 miljard.
Vind ik geen aanlokkelijk vooruitzicht.

M’n grootouders wilden ook maar 1 kind,
echter geen condoom te krijgen in Nederland, die waren toen nog verboden hè, door de Dominee.
Werden lid van de Malthusiaanse Bond, die smokkelde condooms uit Duitsland, ’s avonds stiekum een bruine envelop door de brievenbus,
dat soort werk, geen arme mensen, wel lagere school doorlopen, zagen in dat het zo niet verder kon met dat doorfokken.
Kregen uiteindelijk 2 kinderen, temperaturen bleek niet zo’n succes.

De industrieel ziet ook geen eind aan de groei,
tja.
Tenzij er wordt doorgefokt natuurlijk.

op 18 08 2010 at 18:54 schreef vander F:

Alsof die Chinezen bezig waren met statistische correlaties,
kom nou zeg, miljoenen verhongerden eenvoudigweg.

op 18 08 2010 at 18:59 schreef Peter:

Dank voor de tips, Babs!

Hoogopgeleide mensen hebben wel minder kinderen, dus die relatie met het welvaartspeil is er zeker.

op 18 08 2010 at 20:49 schreef Daan:

Een relatie met het welvaartspijl en kindertal is er inderdaad vaak, echter dit gaat niet altijd op. Saudi Arabië is een bekende uitzondering. Welvarend (hoewel ongelijk verdeeld)en veel kinderen, met 3,8 per vrouw in 2009.

De verklaring die veel mensen direct zouden geven is dat dit met de tamelijk orthodoxe beleving van de Islam in Saudi Arabië te maken zal hebben. Misschien is dit zo, maar dan zou je verwachten dat ook Iran een hoog geboortecijfer zou hebben. Dit is evenwel niet zo. In Iran hebben de vrouwen gem. 1,7 kind, net zoveel als in Nederland en minder dan in Frankrijk. Kortom, de wereld blijkt toch weer iets moeilijker in elkaar te zitten dan op het eerste gezicht het geval lijkt.

op 18 08 2010 at 21:05 schreef vander F:

@Daan,
inderdaad,
de wereld an sich is wat weerbarstiger dan statistische correlaties lijken te suggereren.

Maar goed,
de immer uitdijende mensenmassa’s wat indammen,
ongeacht hoe maar wel waarom,
nog liefhebbers?

op 18 08 2010 at 21:24 schreef Walt:

‘Elke ochtend om vijf uur vertrekken de bussen van Eurolines vanuit Boekarest naar West-Europese steden. De 140 euro voor een ticket zijn te overzien voor de backpacker, maar ook voor Roemeense criminelen.’

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/262852/2009/09/26/Roemeense-criminelen-zijn-ontstuitbaar.dhtml

op 18 08 2010 at 21:33 schreef Walt:

Over geboortebeperking gesproken: Ten tijde van het bewind van Ceaucescu was anticonceptie en abortus verboden. Het gevolg was dat duizenden kinderen wegkwijnden in weeshuizen.
Hoeveel van deze kneuzen zullen inmiddels volwassen, ook hier in Nederland hun heil in de criminaliteit zoeken?

http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_orphans

op 18 08 2010 at 21:33 schreef vander F:

@Walt,
je vergeet te vermelden dat ze ont-zet-tend mooie vrouwen hebben in Roemenië, en vaak nog goed opgeleid ook.

op 18 08 2010 at 21:36 schreef vander F:

@Walt,
dat van die geboorte toestanden raakt mijn punt,
verplicht doorfokken is doorgaans religieus/politiek onderbouwt.
Daar niet aan mee doen is meest een persoonlijke keus.

op 18 08 2010 at 21:42 schreef Walt:

Ja vander F, de toetreding van Roemenië tot de Europese Unie in 2007 is in de prostitutie goed te merken. Nu inwoners van deze landen geen visum meer nodig hebben om naar de EU te reizen, vormen Roemeense dames van plezier met 12 procent de grootste groep in de Europese sekssector.
Oost-Europese en Russische vrouwen vormen nu de meerderheid onder de prostituees in Europa.

op 18 08 2010 at 21:44 schreef Walt:

Met als aanhang natuurlijk het Roemeense en Russusche pooier-tuig dat zich ook hier in Nederland heer en meester kan voelen.

op 18 08 2010 at 21:55 schreef Benech:

Peter schreef: Door Walt ben ik vastbesloten: ik wil zes kinderen met Hassnae, en we gaan ze opvoeden als vrome moslims.

Weet Hassnae al van dit plan?

op 18 08 2010 at 22:08 schreef Jona Lendering:

Ik weet niet waarvan ik vandaag meer onder de indruk ben, van het stuk van Peter of de allereerste reactie: “Overlast discrimineert niet”. Ook die zit.

Voor het overige kan ik alleen beamen dat je, als je dag in, dag uit wordt geconfronteerd met overlast, een zeer hard oordeel ontwikkelt. Ik heb een tijd les gegeven in een huis op de Wallen (is een raar verhaal, niet voor nu); van de meiden had ik niet zoveel last en daarmee viel wel te lachen, maar de junks die in het portiek pisten zou ik meer dan eens zonder bezwaar in de gracht hebben gegooid.

In dat geval was er overigens wel een politieke partij die maatregelen wilde nemen: de PvdA, bij monde van Lodewijk Ascher. Het is enigszins in goede bedoelingen blijven steken, maar ik heb het idee dat er iets is verbeterd.

op 18 08 2010 at 22:22 schreef vander F:

@walt,
wat loop je nou te zeuren over een paar prostituees,
als ze gedwongen achter het raam zitten mot de politie ingrijpen, klaar.
Als ze er vrijwillig zitten zijn ze wat mij betreft welkom.

op 18 08 2010 at 22:36 schreef Rena:

Ja jeetje Peter, wanneer gaan jullie nou eens trouwen? Met 6 kinderen voor de boeg hebben jullie nog heel wat te doen. En wie gaat al die kinderen opvangen?

op 18 08 2010 at 22:50 schreef Walt:

Vander F, met dank aan Brussel floreren de mensenhandelaren ook in Nederland. Ik heb geen idee hoeveel Oosteuropeese vrouwen hier in vrijheid in de prostitutie werken maar het lijkt mij knap als jij ze kunt vinden.

op 18 08 2010 at 23:31 schreef Peter:

Rena, dit voorjaar.

op 18 08 2010 at 23:52 schreef vander F:

@Walt,
Brussel?
dit is toch echt een gevalletje falende overheid,
kwestie van handhaven.

op 19 08 2010 at 00:15 schreef Rena:

Geweldig! Wat een feest zal dat worden met allemaal heerlijke hapjes. Komt er ook een receptie voor FN vrienden/fans?

op 19 08 2010 at 08:53 schreef Peter:

Het wordt niet zo’n Nederlandse bruiloft waarbij gasten gescheiden worden en een deel op zeker moment naar huis wordt gestuurd. Jij krijgt zeker een uitnodiging.

op 19 08 2010 at 09:47 schreef Otto:

Tsja Walt, iedereen vindt het normaal dat Poolse, Roemeense, Bulgaarse of Tsjechische loodgieters, bouwvakkers en aarbeiplukkers vrijwillig naar Nederland komen om hier meer met hetzelfde werk te verdienen als ze thuis zouden vangen. Waarom zou dat voor prostituees dan niet net zo gelden? Gedwongen prostitutie zal daarnaast zeker ook voorkomen, want wat voor bovengenoemde zzp-ers geldt, geldt natuurlijk ook voor criminelen. Souteneurschap met afpersing lijkt me heel goed te bestrijden door de Zedenpolitie opnieuw op te richten.

op 19 08 2010 at 10:08 schreef Rena:

@Otto kijk een naar http://www.imdb.com/title/tt0461872/
Kun je zien hoeveel meisjes en vrouwen gedwongen worden…

op 19 08 2010 at 10:09 schreef Rena:

Ik verheug mij er nu al op Peter

op 19 08 2010 at 15:17 schreef vander F:

@Otto,
wat je zegt,
het hele begrip ‘handhaven’ lijkt bij justitie wel uit hun vocabulaire geschrapt.

op 20 08 2010 at 00:22 schreef DrsP:

Babs, ik ben benieuwd hoor hoe dat moet met 10 miljard mensen! ik las net toevallig dit;

http://www.standaard.be/Artikel/detail.aspx?ArtikelId=3F2U6PVE

op 20 08 2010 at 10:45 schreef onno:

overigens is de hoogvliet op het hendrik ravesteijnplein ook het proberen waard… vijftigjarige dames achter de kassa… uitgelaten brandweerlieden… een uiterst beschaafde daklozenkrantmevrouw… en na gedane zaken kun je altijd nog cafe “de lorresnor” binnenwandelen… waar gerookt en gezwegen mag worden…

op 20 08 2010 at 10:46 schreef babs:

Nou, DrsP, je maakt het me wel heel moeilijk. Het was me al opgevallen dat er helemaal geen melk meer was in de supermarkt. Op. Tanken? De rest van het jaar onmogelijk.

Niet alles wat ecologen verzinnen aan meetmethodes, is waar.

Bovendien: hoe meer mensen, hoe meer genieen die met oplossingen kunnen komen. Hoe meer mensen, hoe meer mogelijke samenwerkingsverbanden ook.

Stel nou de olie raakt op. Dat kan. Dan staat de opvolger al klaar: zonneenergie. Is nu nog een stuk duurder, maar als de hele wereld gedwongen omschakelt, dan gaat dat niet lang duren.

op 20 08 2010 at 12:01 schreef onno:

… shit… daar heb ik nog nooit over nagedacht…

op 20 08 2010 at 20:55 schreef DrsP:

Babs, ik denk toch dat je dat te makkelijk ziet. Ik dacht ook dat als de olie opraakt die verandering geen grote gevolgen hoeft te hebben maar dat blijkt toch heel moeilijk te liggen.
deze film is de moeite waard om te kijken. Met een korreltje zout misschien, maar toch.

http://www.collapsemovie.com/

op 21 08 2010 at 00:47 schreef Rena:

Babs, heb je ook oplossingen voor de tekorten aan voedsel, ( wat nu gevoerd wordt aan fokvee tbv de veeteelt) en het tekort aan drinkwater voor 10 miljard mensen?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS