Home » Archief » Hufters


[16.08.2011]

Hufters

Suna Floret


Illustratie: Théo van Rysselberghe

Terwijl ik aan het uitchecken was in de metro op het Zuidplein, hoorde ik twee gozers achter me smoezen. Ik keek om en er leek niks aan de hand te zijn. Ik liep door de poortjes heen en opeens werd ik keihard naar voren geduwd. Als ik hakken had aangehad, had ik waarschijnlijk een enkel gebroken, zo hard.

Ik keek achterom en zag dat ik niet álleen door de poortjes was uitgecheckt, maar samen met twee grote Surinaamse zwartrijdende tieners in mijn nek. Ik hoorde letterlijk twee stemmetjes in mijn hoofd. ‘Zeg er iets van, Suna!’ En het andere stemmetje zei ‘Loop alsjeblieft door, want ze gaan je uitschelden en dan kun je helemaal niks meer doen’. Ik kon me niet inhouden. “Wat ben je aan het doen? Vind je dit normaal? Ga je nog sorry zeggen of niet?” Had ik dus beter niet kunnen doen.

‘Sorry? Sorry voor wat? Waar zie je me voor aan? Ik doe wat ik wil, trut!’. Zwartrijder nummer twee leek zich een beetje te schamen, en liep snel de roltrap af. ‘Doe nou niet stoer, ik zeg geen sorry. Hoor je dat, brother, ze wil een excuus!’, riep hij nog naar zijn vriend. En inderdaad, ik was nu nog woester en kon niks terug zeggen. Wat doe je dan? Dan houd je je mond en loop je rustig verder. Ik keek nog een paar keer achterom, hopend dat ze me niet zouden volgen of zo.

Dat is de agressie in Rotterdam waar ik veel last van heb. Op dat soort momenten is het enige wat ik denk: ‘Als ik ooit kinderen krijg, dan wil ik niet dat ze hier opgroeien’. Dat soort agressieve lafaards zoeken ook de juiste mensen op om stoer tegen te doen. Ik ben dan toevallig 1 meter 52. Dit zouden ze denk ik niet flikken bij een vent van twee meter. En zo lang er een ‘zwakkere’ soort is die op dat moment niet tegen de agressie op kan, blijven ze dit soort gedrag vertonen. Wie beschermt mij op dat moment?

Op Het Zuidplein proberen ze hangjongeren wel aan te pakken, al is het door een draaiorgel te plaatsen met ‘irritante’ muziek waar de jongeren van weglopen, maar zelfs op klaarlichte dag gebeurt er nog een hoop. Het is toch niet normaal dat ik na tien uur ’s avonds de metro vermijd vanwege de sfeer die er hangt?

Misschien moet ik toch maar gaan sparen voor een autootje.

Eerder gepubliceerd in Algemeen Dagblad, waar journalist Suna Floret (28) een wekelijkse column heeft. Haar weblog is meer dan de moeite waard. Volg haar ook op Twitter.

Suna Floret, 16.08.2011 @ 07:53

[Home]
 

108 Reacties

op 16 08 2011 at 08:57 schreef emigrant:

Om dit soort hufterigheid is Nederland inderdaad toenemend bekend. Ik woon in Duitsland, waar zij veel minder vaak voorkomt. Hoe kun je hufterigheid voorkomen? Opvoeding, onderwijs, meer toezicht en politie. Dingen die in Nederland al gauw ‘te duur’ worden gevonden.

op 16 08 2011 at 09:25 schreef Jos1985:

Beetje vooringenomen stukje van Suna Floret.Omdat de jongens zwart zijn gaat zij er vanuit dat het Surinamers zijn.Heeft ze de paspoorten gezien ?
Door aan te geven dat Suna haar toekomstige kinderen niet in Rotterdan wil laten opgroeien doet zij wat dus heel veel mensen doen ,wegkijken en verhuizen,probleem opgelost.
En dan verbaasd zijn als op een dag “spontaan” Engelse rellen uitbreken in Rotterdam / Nederland

op 16 08 2011 at 10:20 schreef schijtlijster:

Voorkomen is van dit soort hufterigheid is heel simpel te voorkomen: strenger straffen.

De twee in dit voorbeeld hebben ‘ervaring’ in het uitvoeren van hun methode. Cameratoezicht zal ongetwijfeld de ‘heren’ al eerder hebben gespot. En het zal me niet verbazen als ze al eerder voor zwartrijden zijn gepakt.

Hoe nu verder?

Registratie, feit, NAW, etniciteit en natuurlijk beboeten. Daarmee hebben de ‘heren’ zeer waarschijnlijk hun lesje niet geleerd. Ze worden dus ongetwijfeld nog wel een keertje gespot. Tenminste als het cameratoezicht, in HD, ‘intelligent’ wordt gemaakt. Stel nu eens dat de ‘heren’ weer eens tegen de lamp lopen. Ai dat gaat pijn doen want de boet wordt nu verdubbeld. Wat zegt u? De eerste boet is niet betaald? Tja dat betekent dus drie uitstaande boetes! Dat is goed voor laten we zeggen een maandje spitten op de Veluwe. In zo’n mooi gekleurd pak.
Men ontsnapt zegt u? Maandje erbij.
Men komt niet opdagen? Opsporingsbericht en een maandje erbij.

Consistent zijn in straffen helpt. Absoluut. En stel nu eens dat echt helemaal niets zou werken zegt u? Nederland telt meer dan 16 miljoen mensen. Die paar die per jaar hier ‘definitief’ uit worden verwijderd mist men echt niet. Ja, wel de overlast die zij veroorzaken natuurlijk.

Een volk krijgt wat het verdient. Ook het Nederlandsche.

op 16 08 2011 at 10:53 schreef G!:

Volgens mij komt het vooral doordat er in Nederland een soort gewoonte bestaat om alleen maar kankeren op alles dat te duur of niet goed is. Daardoor zijn controleurs, loketbediendes, surveillanten en perronopzichters overal wegbezuinigd en zitten we met camera toezicht en zo’n achterlijke chipknipsysteem. Uiteindelijk denk ik dat mensen zich weinig aan zullen trekken van camera’s. Die beelden worden vast alleen gecheckt na akelige incidente en niet om zwartrijders te pakken. Dat is denk ik namelijk te duur. Eigenlijk zijn aso’s die niet willen betalen voor de metro perfect geïntegreerd in onze samenleven.

op 16 08 2011 at 11:37 schreef Sasha Berkman:

Kijk naar de onbeschofte en leugenachtige twitters en uitspraken van Geert W en sta dan eens stil dat er hele volksstammen op die hufter stemmen. Zo is Nederland.

op 16 08 2011 at 12:00 schreef Sandro:

Emigrant – dat komt in Duitsland niet minder voor, hoe kom je erbij? Vraag eens wat statistieken op via google en kijk eens hoe het in Berlijn en Hamburg (om er maar 2 te noemen) aan toe gaat.
…zucht….en dan sasha weer….nu zijn het hele volksstammen? Wanneer het uitkomt zijn het hele volksstammen, wanneer het je wat minder uitkomt dan zijn het slechts 1,5 miljoen kiezers dus de meerderheid heeft geen PVV gestemd en zo verdraai je dagelijks alles tot je eigen werkelijkheid – hoe stupide kun je zijn om dan anderen voor leugenaars uit te maken om over onbeschofd maar niet te praten.
En ach laten we wel wezen, ik zie niet echt veel leugens of onbeschofte twitters van GW komen.

http://twitter.com/#!/geertwilderspvv

op 16 08 2011 at 12:06 schreef mensinga:

Mevr. Suna Floret heeft duidelijk een probleem, omdat ze de cultuur van onze zwarte medemensen niet voldoende waardeert.

Grote denkers van de PvdA hebben duidelijk gezegd dat alle culturen gelijkwaardig zijn, dus ook deze zwartrijders cultuur, die geen zwartrijden is, maar gewoon een vertaling van hun normen en waarden naar Nederland toe.

op 16 08 2011 at 12:14 schreef MNb:

Goede reactie, Sandro. Wat jammer dat je het bederft met je laatste regel. Wilders liegt zodra het onderwerp de islam is (heel vaak dus) en is onbeschoft (knettergek) sinds hij voor zichzelf begonnen is.
Wat moet ik verder schrijven? Suna Floret beschrijft één van de redenen waarom ik weg ben en voorlopig niet terugkeer.

op 16 08 2011 at 12:32 schreef Sandro:

MNb, dat Wilders taalgebruik tegende grens van onbeschoftheid aan zit (vaak) ben ik met je eens. Dat hij liegt over de Islam niet, maar dat is niks nieuws-toch?

op 16 08 2011 at 12:49 schreef Sasha Berkman:

Nee Eliveld ik stel dat het feit dat er anderhalf miljoen mensen op die onbeschofte liegende haatzaaier stemmen een aanwijzing is van de staat van hufterigheid in dit land.

op 16 08 2011 at 12:51 schreef Sasha Berkman:

Sandro: Wilders liegt wel als het gaat over eurabie, de islamisering en de collaboratie van links met het “islamfascisme”.
zie zijn tweet nav de verjaardag van de PvdA: ,Geliciteerd Job met de 65e verjaardag van de PvdArabieren. Jullie gaven NL massa-immigratie en importeerden velen kanslozen en criminelen.’
een grove historisch revisionistische leugen.

op 16 08 2011 at 13:06 schreef Ronald:

Harde cijfers over terrorisme en crimineel gedrag in Europa: Na seperatisme hebben islamisten het hoogste aantal aanslagen/ terreur daden en veroordelingen. Dan komt links en als laatste substantieel kleiner!!: rechts.
Feiten feiten feiten. Dit alles door Europol onderzocht dus geen dom journalistje van links of rechts. https://www.europol.europa.eu/sites/default/files/publications/te-sat2011_0.pdf

op 16 08 2011 at 13:07 schreef Jacco van Renesse:

Een soortgelijk verhaal als hierboven overkwam mijn vrouw een aantal maanden geleden op metrostation Beurs.
Tijdens het inchecken werd ze vooruit door het poortje geduwd door iemand achter haar. Toen ze zich omdraaide om er iets van te zeggen bleek dat de (gekleurde) mede-inchecker niet gediend was van kritiek op zijn handelen en pakte haar vast en gooide haar met een zwiep op de grond voordat ze überhaupt iets had kunnen zeggen. Bij de val kwam ze met haar hoofd hard op de grond terecht, wat tot gevolg had dat ze een bloedende hoofdwond had toen ze probeerde overeind te krabbelen. De dader, zei ze, wandelde doodgemoedereerd verder, zonder z’n pas echt te versnellen en zonder verder om te kijken.
Ze werd overeind geholpen door toegesnelde medereizigers en door een drietal RET medewerkers die in het hokje zaten en het incident hadden zien gebeuren.
Door de omstanders werden de RET mensen er op gewezen waar de dader heengegaan was. (Let op, dit gebeurde dus tijdens het INchecken, dus de dader moest nog gewoon ergens op een van de vier perrons aanwezig zijn.)
De RET mederwerkers beweerden echter dat ze niet gerechtigd waren om achter de dader aan te gaan.
Mijn vrouw werd aangeraden om aangifte te doen bij politiebureau Eendrachtsplein, een halte verder. Geheel overstuur is ze bovengronds naar het bureau gelopen en daar wachtte haar de volgende verrassing: het werd haar óntraden om aangifte te doen, want als de dader gepakt werd en het werd een zaak dan zou de dader over al haar gegevens beschikken.

Na bezoek aan het ziekenhuis werd een hersenschudding geconstateerd.
Toen ze weer aan het werk ging en met knikkende knieën weer met de metro ging, bleek dat ze de dader gewoon iedere dag tegenkwam op haar traject en hij zijn zwartrijderspraktijken gewoon ongestraft kon voortzetten.

op 16 08 2011 at 13:14 schreef G!:

Sandro,
in Hamburg staan volgens mij geen poortjes in de metrostations. Kan ik me niet herinneren in ieder geval. In Berlijn staan zeker geen poortjes in de metro. Daar zul je dus nooit gesandwicht worden door twee asocialen die nette burgers die wel een kaartje hebben gebruiken om uit te checken. Verder zag ik er opvallend weinig asociaal tuig dat mensen lastig valt. Berlijn is een soort Groningen met de omvang van Parijs. Althans, da’s mijn bescheiden mening na er afgelopen jaar twee maand te hebben rondgekeken.

op 16 08 2011 at 13:17 schreef RE:

@mensinga
Begrijp ik nu goed dat in jouw ogen zwarte reizigers per definitie zwartrijders zijn?
Oók een manier om xenofobie met cijfers te ondersteunen natuurlijk.

op 16 08 2011 at 13:24 schreef Sasha Berkman:

Ronald keiharde bullshit. alleen in de BRD al zijn de afgelopen decenia 100den mensen vermoord door extreem rechts.

op 16 08 2011 at 13:25 schreef Sasha Berkman:

“Im Zeitraum 1980–1985 wurden 130 rassistisch motivierte Morde verzeichnet”

bron: http://de.wikipedia.org/wiki/Rechtsextremismus

op 16 08 2011 at 13:26 schreef Sandro:

G! Het ging hier toch niet om de poortjes – komop zeg.
Aan jouw bescheiden mening heb ik niets, ik ben al tig keer in Berlijn geweest, enkele malen in Hamburg, vaak in Köln en ook 2 keer in München
dus ik weet dat ook in deze steden veel asociaal tuig rondloopt dat zeker vergelijkbare handelingen uithaald als hierboven beschreven.
Google eens lekker en haal de cijfers boven water.

Jacco, het is te triest voor woorden, keihard straffen dat tuig!!

sasha blijkbaar kun je zeer weinig “leugenachtige” tweets van mijn grote blonde leider vinden want je hebt nu al 2 keer dezelfde aangehaald, want ben je toch een……

op 16 08 2011 at 13:38 schreef Sasha Berkman:

Eliveld: dit stuk gaat over de hufterigheid in dit land. Dat zoveel mensen op die leugenachtige haatzaaiende smeerlap stemmen geeft aan dat het er niet beter op wordt qua hufterigheid in dit land o,dat ze de schoferende semi-nazi-praatjes van Geert W gewoon accepteren en soms zelfs napraten.
het is dus 100% on topic. Jij als echte PVVer wilt deze discussie natuurlijk censureren.

op 16 08 2011 at 13:42 schreef schijtlijster:

Inderdaad Eliveld, Sasha is niets meer dan een ordinaire stenengooier. Een subversief lement. Eentje van het formaat dat niet werkt, vreet van de maatschappij en in zo’n Che Guevara shirt Nederland wel even verteld waar die anderhalf miljoen mongolen het fout doen. Volgens sasha door gewoon te bestaan maar ik verdenk Sasha ervan een geheel inhoudloos bestaan te leiden. Hij mag Geertje wel op zijn knietjes danken dat ie zo lekker los mag gaan.

op 16 08 2011 at 14:07 schreef yurp:

@G!

Ik had altijd het idee dat het twaalf Groningens waren die toevallig allemaal Berlijn heten en samen één stad vormen ;)

op 16 08 2011 at 14:10 schreef G!:

Sandro,
als je aan mijn bescheiden mening niks hebt, is het zinloos om op me te reageren. Dat is dan gewoon het zoveelste bewijs dat PVV’ers niet in discussie willen gaan.

Ik ben van mening dat die poortjes er wèl toe doen. Die poortjes maken de boel onpersoonlijk en zorgen ervoor dat in Roffa een zwartrijder iemand als Suna en haar kaartje nodig heeft om ’t station in en uit te komen terwijl je in Berlijn zo het perron opwandelt. En tuurlijk, er is vast wel ergens tuig in Berlijn, maar daar word ìk er niet door achterlijke bezuinigingsmaatregelen mee opgezadeld. In ons natte, platte poortjesland wel.

Ik stel dat mijn ervaringen in Berlijn na er een behoorlijke periode te zijn geweest, gewoon positief zijn. Heb je er gewoond of ben je gewoon een paar keer een weekendje geweest? Nou ja, als je het er kut vind, dan moet je er vooral niet weer naartoe gaan.

En moet ik nu met cijfers jouw ononderbouwde kritiek onderuit gaan halen? Da’s de wereld op z’n kop. Kom dan zelf maar met cijfers. En dat geld natuurlijk ook voor je pleidooi voor zwaarder straffen.

op 16 08 2011 at 14:14 schreef Sasha Berkman:

schijt;ijster: als er iemand subversief is, is dat Wilders wel. Je riedel over mijn persoontje geeft aan hoe dom en vastgeroest ziekelijk je in je hoofd bent.

op 16 08 2011 at 14:18 schreef Pyt van der Galiën:

Nu we toch persoonlijk worden: zeg, Eli, moet jij niet nodig weer eens een betoog posten over de minderwaardigheid van negers?

Overigens heeft Sasha natuurlijk wel een punt: wanneer je het over hufterigheid in Nederland hebt, kun je moeilijk om Wilders heen…

@schijtlijster

Beter een subversief element dan een racistische mongool.

@Jacob van Renesse

Punt is inderdaad dat veel toezicht in het openbaar vervoer is wegbezuinigd. Ik ga wekelijks 2 á 3 keer per trein naar Leeuwarden en/of Groningen. Deze zomer heb ik precies één keer een controleur gezien. Het station in mijn woonplaats staat aan de rand van het dorp. Vroeger werden daar gewoon aan het loket kaartjes verkocht. Zo’n jaar of tien gelden werd dat wegbezuinigd. Resultaat: het aantal fietsendiefstallen verdrievoudigde, vaak bij klaarlichte dag (is mij twee keer overkomen).

Tegenwoordig is er een restaurantje gevestigd in het voormalige stationsgebouw, met als gevolg dat het aantal fietsendiefstallen weer “normaal” is.

De les: zorg voor toezicht door mensen en vergeet die stomme camera’s. Zoals G! al opmerkte worden die dingen toch vrijwel nooit gecheckt.

op 16 08 2011 at 14:28 schreef Rene K:

Hufterigheid, in gedrag en taalgebruik, neemt niet alleen in de metro toe. Heeft volgens mij ook helemaal niets met politiek te maken, maar om een tergend gebrek aan opvoeding en het daarbij horende egotisme.

Kijk maar naar wat de author aanhaalt: ‘Sorry? Sorry voor wat? Waar zie je me voor aan? Ik doe wat ik wil, trut!’.

Dit soort gedrag zie je in alle geledingen van de maatschappij terug, op straat, in het uitgangsleven en op het internet.

op 16 08 2011 at 14:39 schreef Sandro:

sasha publiceerd alleen wat goed in het extreemlinkse verhaaltje past, bovendien een periode van 30 jaar gelden er bij moet halen!

Hieronder wat cijfermateriaal uit 2009, meer up-to-date dacht ik zo:

http://de.wikipedia.org/wiki/Linksextremismus#Straftaten

Die Zahlen „linksextremistischer“ Straftaten sind insgesamt stets niedriger als vom Rechtsextremismus ausgehende – was vor allem daran liegt, dass es sich bei etwa 71 Prozent der rechtsextremistischen Straftaten insgesamt um „Propagandadelikte“ handelt, für die das StGB auf linksextremistischer Seite kein Pendant kennt. Beschränkt man den Vergleich auf die politisch motivierte Gewaltkriminalität, überflügelt die linksextreme Gewalt diejenige von Rechtsextremen erstmals mit 1115 zu 891 Gewaltdelikten.

op 16 08 2011 at 14:43 schreef Sasha Berkman:

Seit 1990 sind über 140 Menschen aufgrund rechtsextremer Motivation ums Leben gekommen.

https://kruppzeuch.wordpress.com/2009/07/03/rechtsextreme-morde-seit-der-wende/

op 16 08 2011 at 14:47 schreef Sasha Berkman:

Nog eendje voor Ronald: de USA: http://www.alternet.org/teaparty/149551/right-wing_terrorism%3A_murders_grow_on_the_far_right/

op 16 08 2011 at 14:48 schreef mensinga:

@RE Begrijp ik nu goed dat in jouw ogen zwarte reizigers per definitie zwartrijders zijn?

Nee , dat bedoelde ik natuurlijk niet, het is slechts een kleurentoeval.

op 16 08 2011 at 14:52 schreef Sasha Berkman:

“Calimero-politiek: PVV verwijt PvdA gedoogsteun
Populisten laten kabinet miljarden naar Griekenland brengen, geven PvdA de schuld

Een sterk staaltje Calimero-politiek tijdens het debat over Rutte’s rekenfouten. GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent wilde van PVV’er Tony van Dijk weten hoe het toch kan dat zijn partij de steun aan Griekenland afwijst maar tegelijkertijd het kabinet wel in staat stelt die steun te geven. Van Dijk gaf de schuld daarvan aan de PvdA. De sociaaldemocraten steunen immers de Europese reddingsoperatie. ‘Maar waarom trekt u dan niet zelf de stekker er uit’, wilde SP’er Irrgang weten. ‘Omdat we een gedoogakkoord hebben,’ antwoordde Van Dijk. Plasterk constateerde dat de PVV wel voortdurend roept tegen te zijn maar de daad niet bij het woord voegt.”

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/calimero_politiek_pvv_verwijt_pvda_gedoogsteun/

op 16 08 2011 at 15:06 schreef ulo:

@sasha berkman

Toch knap dat in een stukje dat gaat over 2 Surinamers de pvv weer weet te betrekken. Een ding weet ik zeker die stemmen geen pvv….
De Marokkanen en Antilianen zijn over vertegenwoordigd in de criminaliteit. Marokkanen komen zelfs 6x vaker in de criminaliteit dan autochtonen. Plus dat ze goed zijn in buurten terroriseren en zich onbeschoft gedragen tegen willekeurige voorbijgangers.

op 16 08 2011 at 15:25 schreef madbello:

@Suna: gewoon naar Den Haag mooie stad achter de duinen verhuizen en je probleem is opgelost. Je woont echt in de verkeerde stad ;-)

op 16 08 2011 at 15:35 schreef Hamlet:

HEt mooie van de S-bahn in Munchen is dat er geen enkel poortje te vinden is. Alleen rijden er wel 5 controleurs mee die alles in goede banen leidt. En geloof me, daar wil je geen ruzie mee. Zij hebben wel een wapenstok op zak , die ze ook gebruien als het nodig is. En buiten de tijden om je fiets mee nemen???? Zou dat niet doen…Kost je 50 Euro…En het mooiste is..Het is nog betaalbaar voor iedereen..

op 16 08 2011 at 15:44 schreef J.vanDijkS:

Mensinga is een smerig ventje. Columniste koppelt nergens hufterigheid aan ‘zwarte mensen’ maar Mensinga legt haar dat wel in de mond. Vies vuil ranzig racistje dat ie is.
En ja, zoals Sasha zegt, die 1.5 miljoen PVV-kiezers waar Mensinga er 1 van is geven ook aan dat hufterigheid in Nederland volop aanwezig is.

op 16 08 2011 at 16:05 schreef RE:

@mensinga: ‘Grote denkers van de PvdA hebben duidelijk gezegd dat alle culturen gelijkwaardig zijn, dus ook deze zwartrijders cultuur, die geen zwartrijden is, maar gewoon een vertaling van hun normen en waarden naar Nederland toe.’
Gewoon wel dus. Suna heeft het over 2 zwarte meneren, jij kakelt over zwartrijders cultuur. Ben je nu te laf om toe te geven dat het jou in eerste plaats gaat om hun huidskleur, of is de xenofobe hersenverweking al dusdanig dat je zelf niet eens meer door hebt dat je racist bent? Ik weet niet welke erger is, maar een vent ben je iig niet

op 16 08 2011 at 16:27 schreef Sasha Berkman:

ulo: nee, de populariteit van Wilders geeft aan dat ons land een enorm aantal hufters kent.

op 16 08 2011 at 16:31 schreef Sasha Berkman:

Sandro: Je probeert af te lijden van het feit dat er in duitsland in iets meer dan 10 jaar een kleine 140 mensen zijn vermoord door jouw geestesgenoten, net zoals je ontkent dat die extreem-rechtse massamoordenaar in Noorwegen dezelfde fascistische ideologie aanhangt als Wilders en de bruine stront die achter hem aanloopt.
Je bent een advocaat van de dood!

op 16 08 2011 at 16:36 schreef Sasha Berkman:

“sasha publiceerd alleen wat goed in het extreemlinkse verhaaltje past,”
hahaha, om te beginnen ben ik niet extreem links en ten tweede is het verwijt dat ik alleen publiceer wat goed in mijn straatje komt, uit jouw mond een gotspe, ouwe google, knip en plak koning.

op 16 08 2011 at 17:00 schreef Sasha Berkman:

Nog een leugenachtig citaat van de grootste hufter van Nederland:

„En de waarheid moet gezegd worden omdat islamknuffelaars als Cohen van de Partij van de Arabieren die problemen hebben veroorzaakt”

op 16 08 2011 at 17:13 schreef You On A Gin:

Stel dat een kwart van de mensen een hufter is, en een kwart van de mensen in de grote stad Surinamer, dan loop je in de stad dus 12,5% kans om een Surinaamse hufter tegen te komen…
…dat klopt volgens mij wel. De statistieken zelf natuurlijk niet, maar de kansberekening, dus.

op 16 08 2011 at 17:22 schreef You On A Gin:

Oh ja, ik vind het zeker weten dapper dat je als meisje van 1 meter 52 zulke aso’s aanspreekt op hun gedrag.

Dat met dat draaiorgel, doen ze dat echt, en ook echt om die reden? Doet me een beetje denken aan dat onzalige plan om junks van het station weg te houden door klassieke muziek te draaien.
Het schijnt dat heel veel mensen draaiorgelmuziek sowieso niet (meer) op prijs stellen. Jammer, zelf vind ik het juist hartstikke leuk en gezellig.

op 16 08 2011 at 18:40 schreef De Levende Dodo:

Volgens mij klopt dat toch niet, Gin. Je moet een kwart van een kwart nemen (volgens de hypothese is een kwart van de mensen, dus ook van de Surinamers, een hufter, en je komt in de grote stad een kwart Surinamers tegen), dus dat is 6,25%.

op 16 08 2011 at 18:59 schreef You On A Gin:

Thanks, Dodo. Ben zo even mijn schoolgeld terugvragen. :)
Ik dacht abusievelijk langs de lijn van, als je 8 mensen tegenkomt, zal 1 op die 8 mensen aan beide voorwaarden voldoen. Hoeveel op de 8 voldoen dan aan één van de twee?

op 16 08 2011 at 19:07 schreef Sasha Berkman:

Als het percentage hufters onder Surinamers 25% is, zal dat onder pvv-ers 75 % zijn. Zie bv. Geen stijl.

op 16 08 2011 at 19:22 schreef yurp:

Capisce is Italiaans en dus moet amigo natuurlijk amico zijn. Anders wordt het wel heel multicultureel hier..

op 16 08 2011 at 19:40 schreef You On A Gin:

Da’s fusion, yurp. ;)

op 16 08 2011 at 20:05 schreef Pyt van der Galiën:

Ohh..Eli, boos? Tsk, tsk. Sorry hoor, was ik helemaal vergeten dat jij negers niet minderwaardig vind, maar “culturally incompatible”. Wij weten allebei wat je daarmee écht bedoelt, maar ik begrijp best dat je dat onder ons wilt houden.

Was je trouwens je eigen commentaar bij http://www.frontaalnaakt.nl/archives/vintage-pvv.html#comments al weer vergeten, Eli? Kijk vooral eens naar je commentaar om 17.25. Je weet wel, over dat “direct inkoppen” en domme negers en zo? Net als Rushton ben jij gewoon een enge racist die dat tracht te verbergen achter wat pseudo-intellectuele kolder. Niks nieuws hoor, dat deed Alfred Rosenberg ook al. Juist ja, die van “Der Mythus des zwanzigsten Jahrhunderts”.

Waarom zou ik trouwens met jouw in gesprek moeten gaan? Doe ik toch ook niet met de eerste de beste kaalkop die “Juden raus!” brult? Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat jij beter bent dan zo’n kaalkop.

De rest van je betoog is zoals gebruikelijk een volstrekte warboel, maar als ik het goed begrijp heb je iets tegen de SP. Da’s ok, hoor, wij hebben ook iets tegen jouw soort. Roemer wil het uit electorale overwegingen niet zeggen, maar ik word niet gehinderd door dat soort bezwaren. Met die slinkende doelgroep valt het trouwens wel mee, zeker met een nieuwe recessie aan de horizon. We gaan het nog druk krijgen, denk ik.

Groetjes,

Pyt

op 16 08 2011 at 20:22 schreef yvonne:

@Mensinga

Ik kan jou niet betichten van het feit dat je een grote denker zou zijn, integendeel, zo kan ik van jou ook niet verwachten dat je iets van geschiedenis weet. Daarom vergeef ik je als je schrijft dat die normen en waarden uit Suriname komen, daar jij niet weet hoe deze erin zijn gekomen. Voor een plattelandsgarnaal heb je je best gedaan.

.

op 16 08 2011 at 20:34 schreef Pyt van der Galieën:

@Yvonne

Hey! Ik woon ook op het platteland! Wat is dat toch met jullie Amsterdammers?:P

op 16 08 2011 at 20:42 schreef Sabian:

De trieste ervaring van Suna en het hartverscheurende verhaal van Jacco laten zo helder zien wat er mis is. In onze samenleving hoeft en wil niemand verantwoordelijkheid dragen die geacht wordt beroepshalve de veiligheid te waarborgen. Je spuugt je hart toch uit van woede als je leest dat die kutaso gewoon door kan lopen? Omstanders doen niets, de RET’ers doen niets en de politie geeft het advies om GEEN aangifte te doen. En hier is geen enkele reaguurder die het zelfs maar oppikt, onvoorstelbaar, wat een kutvolk. Ik hoop al jaren op een moslimpartij, dat zou een rechtse partij worden zonder xenofobie. Volgens mij vinden ook veel moslims onze straffen veel te laag en de politie een incompetente club ballerina’s. Nederlanders moeten echt weer voor zichzelf leren opkomen.

op 16 08 2011 at 20:45 schreef You On A Gin:

Des te meer ik er over nadenk, des te meer ik er van overtuigd raak dat die PVV-ers eigenlijk heiligen zijn. Wanneer je dag in dag uit in alle media bespuugd wordt door Sasha en de rest van de sociopathische multiculti-aanhang; wanneer je elke dag de anti-westerse shit aan moet horen die door extreem links en haar intimiderende, lasterende en pandenstelende handlangers over jou, je familie en je vrienden uitgestort wordt, dan moet je eigenlijk wel over een bewonderenswaardige zelfbeheersing beschikken om niét te gaan rellen.

Ik weet niet of ik in hun situatie die zelfbeheersing wel op zou kunnen brengen.

op 16 08 2011 at 20:47 schreef yvonne:

@Jacco van Renesse

Geheel overstuur is ze bovengronds naar het bureau gelopen en daar wachtte haar de volgende verrassing: het werd haar óntraden om aangifte te doen, want als de dader gepakt werd en het werd een zaak dan zou de dader over al haar gegevens beschikken.

Ik geloof er geen drol van, Jacco. Ten eerste ben je overleden en ten tweede zie ik hier de geest van Horatius.

op 16 08 2011 at 20:48 schreef Peter:

Ja, YOAG, dat je je drie keer daags afrukt bij een portretfoto van Wilders, dat was me lang geleden al duidelijk.

op 16 08 2011 at 20:55 schreef You On A Gin:

Het valt dus niet op dat het een pastiche is? Dan heb ik het misschien iets te subtiel gedaan.
Overigens is Wilders niet zo mijn type.

op 16 08 2011 at 21:01 schreef Pyt van der Galiën:

Ach, Gin is het type dat na de deportatie van de laatste moslim ons nog steeds verwijt dat we Wilders een racist noemen.

Gelukkig hebben ze in het buitenland minder moeite met Wilders te betitelen als racist: http://www.nytimes.com/2011/08/14/world/europe/14dutch.html?_r=4&pagewanted=all

Nog bedankt voor de link, Sasha.

op 16 08 2011 at 21:05 schreef yvonne:

@Pyt

Moi aussi sssstttt

op 16 08 2011 at 21:26 schreef schijtlijster:

Ik heb die link eens gelezen, en nog eens, Pyt van der Galieën maar ik moet die Eliveld toch wel gelijk geven. Je lult gewoon uit je nek. Je beschuldigt hem van iets wat hij(?) helemaal niet heeft geschreven.

Van jou jou daarentegen kom ik vooral aan linkerzijde nogal wat materiaal tegen. Ik vraag me af hoe dat zit met die Radikal. En die lui in de gemeente lijken ook niet echt gek op je te zijn. Eli zoals je hem aanspreekt heeft gelijk: je bent een ouderwetse commie! Een echte salonsocialist die wel lekker verdient met dat slinkse gelul.

op 16 08 2011 at 21:28 schreef Rene K:

“En zo lang er een ‘zwakkere’ soort is die op dat moment niet tegen de agressie op kan, blijven ze dit soort gedrag vertonen. Wie beschermt mij op dat moment?”

Helaas Suna, dat is nu het nederland van tegenwoordig. Iedereen is met zichzelf bezig, sociale cohesie is iets van een eeuw geleden. De enkeling die wel ingrijpt wordt of in elkaar getrapt, of als vigilante neergezet.

op 16 08 2011 at 21:42 schreef Bodewes, J:

Leuke vrouw is Suna.

Zeer irritant die ‘would be’ gangsters op het Zuidplein maar bijvoorbeeld ook op station Alexander. Intimidatie alom. Snappen ze nou echt niet dat dit domme gedrag ooit als een boomerang terugkomt?

op 16 08 2011 at 22:02 schreef ulo:

@peter

Hier een uitspraak van jou:

´Best erg eigenlijk, dat ik pas het gevoel heb te leven als ik uit Nederland weg ben´

Waarom rot je dan niet op uit Nederland. Ga naar Saudi-Arabie, dat zal je bevallen want daar mag je geen kritiek hebben op de islam.
Je vrouw zal zich er wat minder thuis voelen want ze moet een hoofddoek of burqa op/aan en mag ook niet autorijden. Maar ja als echte moslim is vrouwen onderdrukken de normaalste zaak van de wereld.

op 16 08 2011 at 22:13 schreef Rene K:

Echt ongelooflijk hoe de comments binnen no time gewoon helemaal niet meer over de inhoud van het stuk van Suna gaan.

Pvv, communisme, links, rechts, fascisten, afrukken, burqa?

Wat the fuck heeft dat met dit artikel te maken?

Echt stelletje hufters, ga gewoon eens in op de inhoud en de situatie die Sura beschrijft.

op 16 08 2011 at 22:22 schreef Knutsel:

Heeft er al iemand gezegd dat openbaar vervoer gewoon gratis zou moeten zijn? Bij deze dan. Lost een boel problemen op, nou ja geen hufterigheid natuurlijk, da’s een kwestie van opvoeding.

op 16 08 2011 at 22:32 schreef yvonne:

@Lelieveld

“Tjonge jonge en dat is nu de intellectuele elite”

Dat je het even weet.

op 16 08 2011 at 22:45 schreef Rob:

Zo zo, “Ulo”, nou nou.

Hier een uitspraak van jou:

´Best erg eigenlijk, dat ik pas het gevoel heb te leven als ik uit Nederland weg ben´

Waarom rot je dan niet op uit Nederland.

Want, Ulo, jij wil natuurlijk geen Nederlanders in Nederland hebben die wel eens minder positief denken over Nederland. Volgens jou zijn we pas vrij als we allemaal hetzelfde denken, allemaal hetzelfde doen, en vooral allemaal hetzelfde stemmen. Wie dat niet wil, die moet maar “oprotten”. Dat heet “vrijheid”.

Ik woon in Italie, “Ulo”, dus ik ben al opgerot. Maar ik zeg je één ding: als jouw ranzig soort onderkruipsels écht aan de macht komt in Nederland, dan kom ik terug.
En dat is een dreigement.

op 16 08 2011 at 22:51 schreef De Levende Dodo:

Echt ongelooflijk hoe de comments binnen no time gewoon helemaal niet meer over de inhoud van het stuk van Suna gaan.
Sasha Berkman is het perfecte spiegelbeeld van de PVV’er. Zoals die er n’importe quoi welk onderwerp de islam bijhalen, zo haalt Sasha er altijd direct Wilders bij. In beide gevallen is het einde discussie. Ik stel daarom een specificatie van de Wet van Rob (12:18) voor: “Naarmate het aantal reacties op Frontaal Naakt over willekeurig welk onderwerp dichter bij vijf komt, nadert de waarschijnlijkheid van een opmerking over de islam of Wilders één.”

op 17 08 2011 at 00:30 schreef Sasha Berkman:

Goeienavond, net terug na een multicultureel etentje.

Dodo: dat jij niet snapt dat Wilders en zijn achterban enorme hufters zijn zegt meer over jouw dan over mij. Ik heb ook een nieuwe wet, dodo’s zijn dom.

Rob is scherp.

knutsel: touchee!

Yvonne: Elieveld is een van de grootste hufters op deze aarde. check http://www.eliveld.nl/articles/blogs/2011/1607/Giro555.jpg Zijn gelul over cultureel incompatible “soorten” en “cultuurfremden” ontpopt hij zich tot een hardcore fascist, echt iemand om wie ik niet zou rouwen als hij door een buldozer verpletterd zou worden, een op en top sicko.

YoaG: met je persiflage op een terechte posting van Pyt geef je blijk van het feit dat je een enorme lul bent of te dom of voor de duvel te dansen. Je gaat volledig voorbij dat de PVV in het centrum van de macht zit en een veel te groot stempel op onze samenleving drukt. Ik ben klaar met jouw.

op 17 08 2011 at 00:50 schreef Sasha Berkman:

Overigens dat Suna het nodig vond om te melden dat het om twee zwarte jongetjes ging maakt het voor een hardcore fascist als eliveld wel erg gemakkelijk. Ik wilde daar direct als iets over zeggen maar dacht laat ik eeens kijken wanneer de eerste PVV-strontzak over de kleur van deze kids begint. En ja hoor, oa jacco haakte er driftig op in en Eliveld gooide direct zijn nazi-propaganda overheen.

Hierop aanluitend iets over de spreuk die hier boven aan dit blog staat, “zwart MAAR liefelijk”. Die voelt ook niet goed.

op 17 08 2011 at 07:22 schreef TFWC63:

@Suna,

Heel begrijpelijk, zuidplein is nogal trashy, en zuidplein om 22.00uur wil je helemaal niet. Daarom fiets ik, liever regen (regenjas) dan al die mensen te moeten uitstaan. (en goedkoper, én gezond). Maar als ik toch met metro en zo moet, dan op autistische modus tot het uitstapen, net als in de lift. En als je toch een woedeaanval (terecht) krijgt, beveiligingsmensen meteen bij halen, dat zal ze leren. Law & Order!
Overigens, idealiseer niet teveel het leven buiten Rotterdam. Grote steden zijn veel veiliger dan daarbuiten, waar iedereen schaapachtig asogedrag tolereert. Fietsen!

op 17 08 2011 at 08:14 schreef Sandro:

“Overigens dat Suna het nodig vond om te melden dat het om twee zwarte jongetjes ging…”

Gewoon alles benoemen zoals het is – altijd beter dan er om heen te draaien en zo de problemen onder het tapijt te vegen.
Zijn het blanken – zeg dan dat het blanken waren – zijn het negers – zeg dan dat het negers zijn – zijn het mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk – zeg dat dan enz.enz.

op 17 08 2011 at 09:04 schreef Pyt van der Galiën:

Net als Sandro heb ik er op zich geen probleem mee dat Suna zegt dat het om zwarte jongens ging. Wanneer je er rekening mee moet houden dat racisten als Eliveld wel eens misbruik van je woorden kunnen maken, kun je je mond niet meer openen.

Ik zie dat Eli al weer naar de knuppel wil grijpen. Tsk, Eli, was je even vergeten dat jullie geacht worden dat soort opmerkingen te bewaren tot ná de Machtsübernahme? Daarna kunnen jij en schijtlijster je pas gaan uitleven. Nog even geduld, jongen.

Voor de rest wat Knutsel zegt.:P

op 17 08 2011 at 09:32 schreef Justout Bieber:

In Nederland lossen we alles op met poortjes, hekken, camera’s, pasjes en uniformen. Ondertussen wordt er niks opgelost.

op 17 08 2011 at 10:54 schreef Pyt van der Galiën:

@Sasha

“Hierop aanluitend iets over de spreuk die hier boven aan dit blog staat, “zwart MAAR liefelijk”. Die voelt ook niet goed.”

Je kunt ook té pc zijn, Sasha.:) Je moet het in de context lezen: “Kijk niet op mij neer omdat ik donker ben, omdat de zon mij heeft gebrand.”

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Hoogl+1%2C1-8%2C14&id18=1&l=nl&set=10&pos=0 , verzen 5 en 6.

Ik vind het erg mooi.

op 17 08 2011 at 10:55 schreef You On A Gin:

Ik ben klaar met jouw.

Dat is volgens mij al de tweede keer dat je dat tegen me zegt, maar je kunt het toch niet laten te reageren. Blijkbaar is mijn … (tja, wat) toch niet te versmaden.

op 17 08 2011 at 11:00 schreef Sasha Berkman:

pyt, als het twee blanke jongens waren geweest had hun kleur er vast niet bij gestaan.

op 17 08 2011 at 11:04 schreef Ion Susai:

@ Jos1985

Beetje vooringenomen reactie van je. Dus omdat Suna Floret het over Surinaamse jongens heeft ga je ervan uit dat ze zwart zijn? Je hebt ook Hindostaanse, Javaanse etc. Surinamers.
Bovendien bestaat er zoiets als een Surinaams accent.

op 17 08 2011 at 11:16 schreef Hamlet:

@Justout Bieber
Ja , wat is het nu..Lossen we alles nu op met poortjes, hekken, camera’s en uniformen of lossen niets op met poortjes, hekken, camera’s en uniformen.

We lossen alleen iets op als de gehele bevolking niet meer wordt afgeknepen door de instantie die de ROVERHEID heet, en door het stemvee in stand wordt gehouden. Zowel door links als rechts. Als iedereen meer speelruimte heeft qua financieën kijkt niemand meer naar een ander hoef veel geld hij of zij wel niet heeft….Maar probeer dat de bevolking maar eens wijs te maken. Heeft ook iets mel kultoer te maken…De Roverheid moet het maar oplossen….Alleen zijn zij de gene die de rotzooi hebben gecreëerd

op 17 08 2011 at 11:16 schreef Hamlet:

Toevoeging

De echte hufters zitten in Den Haag

op 17 08 2011 at 11:18 schreef You On A Gin:

als het twee blanke jongens waren geweest had hun kleur er vast niet bij gestaan

Da’s hier in West-Europa dan ook min of meer het default.
Hier zou het denk ik niet hoeven, maar op TMG ‘nieuws’ sites moet het in het geval van ellende door blanken eigenlijk altijd bij vermeld worden, omdat anders inderdaad mensen ermee aan de haal gaan en gaan gissen over afkomst. En je weet al welke kant de naald dan uitslaat.

op 17 08 2011 at 11:26 schreef G!:

Het stuk gaat over een dame die door “cultuurvreemden” lastig wordt gevallen op een manier die mij het liefst naar een knuppel zou doen grijpen.
Fout Eliveld. Jij en je knuppel komen niet in het stuk voor en cultuurvreemd is een (nogal typische) interpretatie van bepaalde zinsneden.
Als je dan de held uit wilt hangen, kom dan achter je computer vandaan, ik wil het morgen in de krantlezen. Liefst vandaag nog:
Roomblanke Nederlander herstelt onaanename sfeer veroorzaakt door cultuurvreemde, zwartrijdende zwarte allochtonen metrostation Zuidplein te Rotterdam met knuppel. Volgens Wilders ging het om een gestoorde psychopaat die niets van de ideeën van de PVV heeft begrepen.

op 17 08 2011 at 11:36 schreef Sandro:

Roomblanke Nederlander herstelt onaanename sfeer veroorzaakt door cultuurvreemde, zwartrijdende zwarte allochtonen metrostation Zuidplein te Rotterdam met knuppel.

Nou G! Je schrijft herstelt dus je gaat er van uit dat het zo kan lukken? Ik denk dat menig Rotterdammer blij zal zijn als dit herstelt zou worden….
Persoonlijk ga ik er nog steeds vanuit dat geweld meestal niets oplost (soms wel) maar als dit soort figuren een vrijbrief krijgen omdat de slachtoffers toch niks durven zeggen of doen is het hek van de dam.
G! wat zou jij doen in een dergelijk geval, stel je voor dat jij zo bejegend wordt – wat doe je dan? Ik ben meer dan benieuwd.

op 17 08 2011 at 12:34 schreef You On A Gin:

Het hoeft absoluut niet altijd met een knuppel. In mijn ‘wilde jaren’ werd een nogal onaangename sfeer hersteld door een baardige jongeman in een wit gewaad en met zo’n hoedje op. Een imam-type dus, maar volgens mij was-‘ie amper in de twintig (ikzelf trouwens ook).
Om een lang verhaal kort te maken, ik stond op het punt om een paar bontkraagjes een beetje zeer te doen. Die gozer had gezien wat er was gebeurd, legde zijn hand op mijn schouder, en zei doodkalm, “Laat nou maar zitten joh, ze zijn het niet waard, en als de politie erbij komt dan heb jij het gedaan.”
Om de één of andere reden was ik direct gekalmeerd. Hij had gelijk! Ik keerde de situatie de rug toe, zei “bedankt hè” en hij antwoordde “jij ook”.

Soms is een beetje begrip, een vriendelijk woord alles wat je nodig hebt. Later ben ik nog wel eens met straattuig in gesprek gegaan, om te ontdekken waar die haat toch vandaan komt. Het blijft een verwerpelijke mentaliteit, maar een beetje inzicht helpt altijd, ook voor je eigen gemoedsrust.

op 17 08 2011 at 13:37 schreef Jacco van Renesse:

@Yvonne

‘Ik geloof er geen drol van, Jacco. Ten eerste ben je overleden en ten tweede zie ik hier de geest van Horatius.’

Wat geloof je niet,Yvonne?
En: ik overleden? *checkt* Nope.
En ook, die geest van Horatius kan ik niet zo plaatsen, met m’n niet intellectueel getrainde geest.

op 17 08 2011 at 13:44 schreef schijtlijster:

G!: “Als je dan de held uit wilt hangen, kom dan achter je computer vandaan, ik wil het morgen in de krantlezen”

Ik snap iets niet, Eliveld is toch één van de weinigen die ‘man en paard’ noemt en ook verschuilt hij zich niet achter een nick. Waarom valt niemand anders dit op?

Ik ben hier nog niet zo lang actief maar wat mij betreft mankeert hier nogal wat aan de moderatie. De sfeer die ik hier proef daar doet die van Stormfront niet voor onder en is die van verdachtmakingen aan het adres van hen waarmee een aantal van jullie het niet eens zijn.

op 17 08 2011 at 15:00 schreef You On A Gin:

@ Jacco van Renesse
Dat je, zeg maar, de reageerder bekend als ‘Horatius’ zou zijn die nu onder een andere naam berichtjes achterlaat. Wat ik overigens niet denk.

@ schijtlijster
Wat zou er dan mis zijn met de moderatie? Er worden genoeg (domlinkse en domrechtse) berichtjes doorgelaten die niets toevoegen aan de discussie maar alleen bedoeld zijn om modder te gooien. Ik kan niet over de schouder van de eindbaas van dit blog meekijken, maar volgens mij is er hier niet echt sprake van censuur. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
En Stormfront? Alsjeblieft zeg.

op 17 08 2011 at 16:24 schreef G!:

Schijtlijster,
dat Eliveld loopt te koketteren met z’n knuppelzucht lijkt me geen reden om hem complimenten te maken met het feit dat hij niet anoniem is.

Sandro,
ja, in mijn imaginaire krantenbericht schrijf ik ‘herstelt’. Voor het gemak ga ik uit van het beeld dat Eliveld schetst en dat hij er van droomt om te herstellen wat er in zijn ogen fout is gegaan. De zaken benoemen zeg maar, zo moet dat toch? In termen die nagenoeg één voor één zijn geplukt uit de berichtjes hier die van ‘rechts’ komen. De eerlijkheid gebied me te zeggen, ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom hij zo graag z’n knuppel wil gebruiken.

Enneh, wat ik in Suna’s geval gedaan zou hebben? Ik ben maar gaan sparen voor dat autootje. Een grote Volvo, de Ariër onder de auto’s zeg maar. In een klein autootje word je door je medeweggebruikers namelijk doorlopend behandeld als een allochtone vrouw van 1.52 die nog braaf haar kaartje voor de metro betaalt.

Eliveld,
ik ben serieus wel benieuwd wat precies maakt dat je je knuppel ter hand zou willen nemen.

op 17 08 2011 at 16:47 schreef Anoniem:

“Persoonlijk ga ik er nog steeds vanuit dat geweld meestal niets oplost (soms wel)”
Dat soms wel slaat ongetwijfeld op de knieschoten en deportaties zoals voorgesteld door Wilders en co, gegeven Sandro’s enthousiasme voor zijn Grote Blonde Leider.
Die Surinaamse zwartrijders zijn trouwens keurig geassimileerde burgers. Ze gedragen zich net zo hufterig als Marokkaans straattuig en voetbalvandalen (en de laatsten zijn vrijwel altijd kaaskoppen).
Komt in Suriname niet voor, waarmee ik niet wil zeggen dat de inwoners hier allemaal superbeleefd en overfatsoenlijk zijn.

op 17 08 2011 at 18:58 schreef You On A Gin:

Ach, als ik nog één (relevant!) ding mag toevoegen; misschien is wat ik beschrijf een soort van urban apathy. ‘k Zou niet willen beweren dat dit typisch iets ‘Nederlands’ zou zijn.

op 17 08 2011 at 19:21 schreef jetze:

Ga gewoon eens praten met de vaders van die “kut jeugd”.

op 17 08 2011 at 19:36 schreef yvonne:

Lelieveld gaat voor de troepen uit totdat men wat tegen komt.

op 17 08 2011 at 20:02 schreef You On A Gin:

Jetze, een belangrijke voorwaarde is dan wel, dat de vader van desbetreffende vagina adolescent (1) te achterhalen en (2) voor rede vatbaar is.

op 17 08 2011 at 20:31 schreef jetze:

YOAG,

(1) is niet zo moeilijk, ze zullen een keer naar huis moeten.
(2) onzin, waarom niet?

op 17 08 2011 at 20:54 schreef Sasha Berkman:

“als het twee blanke jongens waren geweest had hun kleur er vast niet bij gestaan

Da’s hier in West-Europa dan ook min of meer het default.”

In jouw bekrompen beeld van de wereld mischien, en in de kleine breintjes van iedere PVV’er, maar het klopt natuurlijk niet.

op 17 08 2011 at 20:57 schreef Sasha Berkman:

Eliveld is gewoon een schoft!
zie http://www.eliveld.nl/articles/blogs/2011/1607/Giro555.jpg

op 17 08 2011 at 21:00 schreef Sasha Berkman:

“twee grote Surinaamse zwartrijdende tieners ”

Ze waren nog groot ook, naast het feit dat het surinamers waren, dus geen ghanezen, antilianen, jamaicanen, afro-amerikanen, nee surinamers, waren ze nog zwart ook.

sorry hoor, hoe langer ik hier over nadenk hoe triester ik het allemaal vind. Dit was een column in het AD toch?

op 17 08 2011 at 21:18 schreef Sasha Berkman:

Pyt: de tekst van dit moment boven dit weblog associaceert “zwart” met “niet liefelijk”. Ik hoef er verder niet op door te gaan als je maar snapt wat ik bedoel.

op 17 08 2011 at 22:46 schreef schijtlijster:

Ik ben even de draad kwijt, is er een conclusie? Waar gaat het nu over?

@Sasha
Waar maak je jezelf nu zo druk over schat? Wat bedoel je met:

“dit weblog associaceert “zwart” met “niet liefelijk” Ik hoef er verder niet op door te gaan als je maar snapt wat ik bedoel.

Je moet gewoon even lekker relaxen. Echt! Neem een lekkere warm bad, of een douche als je die hebt en steek een wierookstokje aan. Dat helpt! Echt geloof me.

op 18 08 2011 at 00:35 schreef Sasha Berkman:

“op 17 08 2011 at 08:14 schreef Sandro:

“Overigens dat Suna het nodig vond om te melden dat het om twee zwarte jongetjes ging…”

Gewoon alles benoemen zoals het is – altijd beter dan er om heen te draaien en zo de problemen onder het tapijt te vegen.
Zijn het blanken – zeg dan dat het blanken waren – zijn het negers – zeg dan dat het negers zijn – zijn het mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk – zeg dat dan enz.enz.”

Waar komt die ziekelijke behoefte voor rassenregistratie toch vandaan?

is het angst?

op 18 08 2011 at 01:20 schreef MNb:

Anoniem hierboven is van mij. Dit soort onzin krijg je als een digibeet als ik overschakelt op een andere browser.

op 18 08 2011 at 08:51 schreef Sandro:

“Waar komt die ziekelijke behoefte voor rassenregistratie toch vandaan?”

sasha, zaken benoemen zoals ze zijn heeft niks met rassenregistratie te maken. En ik zal je eens wat vertellen: rassenregistratie vind plaats op vele fronten in heel de wereld (ja ook in Nederland)……wat ben je toch een wereldvreemde kwal.

op 18 08 2011 at 11:30 schreef Sasha Berkman:

Eliveld: ik plijt voor registratie van PVV stemmers.

op 18 08 2011 at 11:38 schreef yvonne:

@Lelieveld

“Waar komt die ziekelijke behoefte voor rassenregistratie toch vandaan?

Vind je dat etnische registratie altijd negatief moet/zal uitpakken Sasha?”

Kom jij nog eens aan met je Pullman rijtuigen, Lelieveld

op 18 08 2011 at 15:12 schreef G!:

Vreemd dat hier niemand vind dat je dergelijk tuig gewoon eens even een paar tanden uit de bek zou moeten kunnen rammen.
Met welk doel? Of hebben die zwartrijders dan ook het recht om Suna ‘een paar tanden uit de bek te rammen’? Met hun bril op is het niet moeilijk haar neer te zetten als tuig; een arrogante, omhooggevallen Turkse trut zien die doet alsof de wereld van haar is en die het zich bestaat zich met hun zaken te bemoeien.
Slaan is voor mensen die bang zijn of voor mensen die er met woorden niet uit gaan komen. Daarmee past het waarschijnlijk precies in een “democratie” zoals de PVV die voor ogen heeft.

op 18 08 2011 at 16:14 schreef ulo:

@sasha

‘Waar komt die ziekelijke behoefte voor rassenregistratie toch vandaan?’

Ik hou me graag aan de feiten. En dat is dat de Marokkanen 6x vaker in de criminaliteit komen dan autochtonen. Met die feiten kun je wel degelijk iets.

op 18 08 2011 at 18:14 schreef You On A Gin:

@ G!
Met hun bril op is het niet moeilijk haar neer te zetten als tuig; een arrogante, omhooggevallen Turkse trut zien die doet alsof de wereld van haar is en die het zich bestaat zich met hun zaken te bemoeien.

Zó achterlijk kan niemand zijn. Ze beginnen zelf met haar keihard te duwen. Dan is het niet zo raar dat je je ermee “bemoeit”, hè.

op 19 08 2011 at 04:00 schreef MNb:

Dergelijk tuig vindt altijd wel een reden. Daarin onderscheidt het zich niets van het overgrote deel der PVV-ers.

op 19 08 2011 at 13:02 schreef G!:

Je lijkt me het type dat zijn vrouw niet zou verdedigen als deze wordt beroofd. Of erger.
Zoals een harde duw krijgen?

Als je
a. vindt dat huidskleur genoemd moet worden en dus relevant is om onderscheid te maken en
b. vindt dat je tuig de tanden uit hun bek mag rammen –
dan valt uiteindelijk niet te voorkomen dat goedbedoelende, tanden rammende PVV’er wel eens een vergissinkje begaan. PVV’ers zijn ook maar mensen. Als PVV’ers ervan uitgaan dat ‘Marokkanen’ 6x vaker crimineel zijn, dan zullen ‘Marokkanen’ 6x vaker klappen krijgen. Mij lijkt dat onnacceptabel, want daarmee wordt in feite het recht op lichamelijk integriteit opgeofferd – en zou Suna geen poot meer hebben om op te staan als ze keihard geduwd wordt… Of zelfs een paar tikken op haar lichtgetinte snoetje krijgt. Of erger.

op 21 08 2011 at 08:13 schreef You On A Gin:

Dergelijk tuig vindt altijd wel een reden. Daarin onderscheidt het zich niets van het overgrote deel der PVV-ers.

Nee, klopt. Als ik zo’n zeurdoos als jij in het echt had gekend, had ik allang een punaise op je barkruk gelegd.

op 21 08 2011 at 12:39 schreef MNb:

Hoe staat het met je rationele discussies met fatsoenlijke PVV-ers, Gin? Schiet het al een beetje op?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS