Home » Archief » Karaktermoord


[09.09.2012]

Karaktermoord

Peter Breedveld


Foto: Maxim Vakhovskiy

Via de Hollandse Hufters kwam ik terecht bij een nieuwe publicatie van de antifascistische actiegroep Kafka, die lijstjes opstelt van extreemrechtse politici en activisten. Volgens Bloksma en Wiggers doet Kafka niet aan goedkope stemmingmakerij, en presenteert ze ‘gewoon de harde feiten’.

Daar valt wel wat op af te dingen, want onder de extreemrechtserds die Kafka aan de virtuele schandpaal nagelt, bevindt zich Niek Holtzappel. Die heeft zich volgens Kafka het afgelopen decennium geprofileerd als ‘rechtse internetter’. Hij plaatste op zijn website, zegt Kafka, ‘links naar allerlei extreemrechtse partijen en organisaties’ en wilde bovendien Mein Kampf gaan verkopen om zo tegen boekverboden te ageren. ‘Vanuit libertarisch oogpunt wilde hij een steunactie voor vrije meningsuiting voor NVU-voorman Joop Glimmerveen starten’.

Klinkt als een eng bruinhemd, nietwaar? Ja, ik heb dat ‘vanuit libertarisch oogpunt’ heus wel gezien, maar gezien de context van allerlei andere griezels die in het Kafka-stuk de revue passeren, wordt Holtzappel hier een behoorlijke loer gedraaid. Het zou voor het complete beeld bijvoorbeeld aardig geweest zijn als Kafka had vermeld dat hij het de afgelopen jaren ook had opgenomen tegen islamofobie en het xenofobe gedachtegoed van de PVV.

Ik ken Holtzappel nu al een paar jaar als een van de vaste reageerders op deze site, en ik heb het hem vaak op diverse fora zien opnemen voor mij en ook voor Hassnae, als we weer eens de volle laag kregen van vooral anoniem PVV-gespuis. Not your average neo-nazi, dus.

Dat Holtzappel het voor types als Joop Glimmerveen opnam, en zich verzet tegen het verbod op Mein Kampf, laat vooral zien hoe principiëel en consequent deze libertariër is. Evengoed zou hij schande hebben gesproken van het verbod op een salafistisch werk. Niet omdat hij salafist is, maar omdat hij voor onbeperkte meningsuiting is. Voor CDA’ers, voor SP’ers, maar ook voor nazi’s en moslimextremisten (ja, ik vind salafisten extremisten).

Ik heb aan den lijve ondervonden hoe moeilijk het is om mensen aan het verstand te peuteren dat, als je ergens tegen bent, je niet automatisch ook voor een verbod bent. Maar zo denken Nederlanders: alles wat ze niet bevalt, moet verboden worden. En als je tégen een verbod op Mein Kampf bent, ben je dus vóór het gedachtegoed van Adolf Hitler. Ik was vijf jaar geleden, toen het nog niet hip was om islamofoob te zijn, tegen een verbod op islamofobe uitingen en kwam daardoor op een lijst in NRC Handelsblad van extreemrechtse websites.

Dergelijke zwarte lijsten kunnen je reputatie behoorlijk schaden en ze horen sowieso niet in een democratische rechtsstaat waar de vrije meningsuiting in de grondwet is vastgelegd. Ik ben nooit dol geweest op Kafka (de organisatie, ik ben wel dol op de schrijver) en met deze actie neemt de organisatie me niet voor zich in.

Niek Holtzappel is één van de fatsoenlijkste, redelijkste en intelligentste mensen die ik ken. Het is pure karaktermoord om deze lieve man op één hoop te gooien met allerlei louche, racistische neonazi-achtigen.

Ik dacht, ik zeg het even.

De advertentie-banners op deze site hebben nog geen rooie cent opgeleverd, dus u mag gewoon blijven doneren, hoor! Op deze manier kan ik mijn baan nooit opzeggen. Steun het enige echte onafhankelijke geluid in Nederland via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, 09.09.2012 @ 09:19

[Home]
 

36 Reacties

op 09 09 2012 at 09:35 schreef Niels van Lobberegt:

Goed stuk. Het doet me hieraan denken http://www.theovangogh.nl/stuk39.htm

op 09 09 2012 at 09:35 schreef Smeets:

Het zou natuurlijk ook leuk zijn als iemand onderzoek doet naar de lieden achter Kafka. Ik neem aan dat ze brandschoon zijn.
Ik veracht dit soort organisaties. Ze zijn identiek aan de lui die ze bestrijden.

op 09 09 2012 at 09:46 schreef laarmans:

Goed gesproken, Peter.

op 09 09 2012 at 09:55 schreef yurp:

In de jaren tachtig waren de antifa’s, de Kafka’s en andere linkse organisaties volgens mij minstens net zo erg als de Roze Khmer nu. Alleen dan zonder internet als medium. Of zie ik dat verkeerd? Zijn de lijstjes van Kafka overigens nog van enige relevantie? Zijn er werkgevers of media die daar eens lekker in gaan pluizen?

op 09 09 2012 at 10:00 schreef Rob:

Zo rollen de extremisten. Schrijf je op een blog vol anti-Wildersverhalen één verhaal over de extremisten achter de Libische revolutie, dan ben je ‘fout’. Dat is mijn ervaring en zeker ook die van jou.
(Vooral) Nederlanders willen nu eenmaal dat je in een hokje past. En als dat hokje – ‘libertarisch’ – te lastig is om te begrijpen, dan stoppen ze je gewoon in een hokje wat ze wél begrijpen.
Dat is de kracht van Frontaal Naakt: het past eveneens niet in een hokje. En dus word je van links tot rechts gehaat.
Keep up the good work, Niek en Peter.

op 09 09 2012 at 10:31 schreef Herbert:

Op Twitter had Niek al gezegd dat hij zijn laarzen al gepoetst had….

En blijkbaar heeft Kafka niet door hoe consequent hij is zijn denken is.
Vrijheid van meningsuiting is misschien wel juist bedoeld voor je tegenstanders.

op 09 09 2012 at 12:10 schreef Anoniem:

Ik roer me met een suggestie. Een keer.
Kijk ook naar jezelf. Reflecteer alles wat je bij een ander veroordeelt ook op jezelf. Voor de zekerheid. Als regelmatige bezoeker valt me hier op, zij het in lichtere mate: snelle conclusies zonder zoeken naar meer verklaringen, harde veroordelingen, lichte vorm van groupthink (elkaar bevestigen en andersdenkenden weghonen).
Kan zijn dat jullie niet schrijven voor open uitwisselen en verbinden, maar om andere redenen. Dan heb ik niks gezegd.

op 09 09 2012 at 12:22 schreef Peter:

O kijk, mensen, een jij-bak van iemand die niet onder eigen naam durft te schrijven!

Ga toch fietsen.

op 09 09 2012 at 12:40 schreef J.vanDijkS:

Had het stuk al gelezen van Kafka, zelfs erover getweet. De alinea over Holtzappel ook gelezen, niet dat ik hem persoonlijk ken maar vooral het beeld dat ik dankzij zijn reacties deze site van hem heb stemt inderdaad niet overeen met wat Kafka over hem schrijft.
Een grote inschattingsfout dus van Kafka, excuses of een rectificatie is op zijn plaats.
Neemt niet weg dat Kafka heel vaak wel en ook in dat stuk interessante dingen publiceert over de samenwerkingsverbanden van extreem-rechts in NL.

op 09 09 2012 at 12:46 schreef vetkleppert:

Hoe het zit met Glimmerveen weet ik niet, maar natuurlijk moet je Mein Kampf mogen lezen. Want een zieke geest vindt altijd wel een tekst om als inspiratie of excuus te gebruiken om zijn ziekte te botvieren. Een bijbel, een koran, catcher in the rye of desnoods een computerspel of een internetsite.
Ik heb uit pure recalcitrantie Mein Kampf weleens gedownload, alleen maar omdat je het niet kopen mag. Maar wat een geraaskal is dat, zeg. Als je nog nooit van Hitler&co gehoord had, ben je er na een paar pagina’s echt wel helemaal kotsmisselijk van.

op 09 09 2012 at 14:27 schreef Niek Holtzappel:

Thanx, Peter…. Ik lees het bericht nu pas…. Na een heerlijk weekeinde met muziek, dans, drank en een heel leuke vrouw :-)
Verder niets aan toe te voegen.

op 09 09 2012 at 15:07 schreef Marthijn Uittenbogaard:

Uit het Kafka-stuk:
‘Er was in 2009 al een samenwerking tussen libertariërs en de “pedopartij”, de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid & Diversiteit (PNVD). In september 2009 organiseerden libertarische groepen een Vrijheidsparade in Den Haag. Marthijn Uittenbogaard stapte met zijn twee PNVD medebestuursleden vrolijk mee.’
Samenwerking is een groot woord. Wat Kafka vergeet te melden is dat extreem rechts ons daar aanviel. Wij hadden een spandoek en ze vielen ons agressief aan waardoor wij vervolgens door de politie werden weggestuurd!! Extreem rechts? Ja Kafka-mensen waren het en dat is extreem rechts tuig.
Iedereen die anders denkt – terwijl er bijna niemand zo humanistisch is als mij – gaan zij met geweld te lijf.

op 09 09 2012 at 21:33 schreef dewanand:

namaste Peter en Fnaakters,

leuk Niek Holtzappel, ja ik en Wieroe zouden met hem willen borrelen met wat warme knapperige kattebrokjes, hi is uitgenodigd hierbij.

bekijk het vanuit de visie van wetenschaps filosofen.

Elke dag worden wereldwijd duizenden mensen verwond en gedood door messen, zelfs een klein zakmes kan al dodelijk zijn. Toch is de verkoop van messen overal gewoon legaal, terwijl elke puntige keukenmes al een dodelijk wapen is. Het mes is niet de schuldige, nee het is de bewuste mens met hsijn vrije wil die dit mes kan gebruiken om anderen te doden. En het is normaal dat in elke samenleving 3 tot 5 procent van de mensachtigen ooit een mes kunnen gebruiken om het wetboek van strafrecht te overtreden, maar de wettenmakers vinden dit geen sterk argument om alle messen te verbieden.

Nou precies zo is volgens mij de relatie tussen een boek met een haat doctrine of antithese, het boek kan niets doen, maar die 3 tot 5 procent van de mensachtigen kunnen het gebruiken als argument om de wet te overtreden. Dus wat is dan het nut om zo een soort boek te verbieden, precies zoals men een mes niet verbied.

Mij theorie vanuit de wetenschapsfilosofie gaat verder.
dewanand

op 10 09 2012 at 00:58 schreef MNb:

Zeer netjes, PB.
Vetkleppert (en PB), je hoeft niets te vinden, want Mijn Strijd is helemaal niet verboden in Nederland. De rechten zitten bij een Beiers Ministerie en dat heeft geen zin om het uit te geven. Dat is alles. Qua recalcitrantie kun je net zo goed de publicaties van Galilei gaan lezen.
Yurp, ik houd niet zo van vergelijken wie de ergste is, maar de humorloosheid en onverdraagzaamheid van extreem links was in de jaren 80 inderdaad onverdraaglijk.

op 10 09 2012 at 08:34 schreef Opperdienaar:

Het was voornamelijk een ‘guilt by association’ verhaal. Ze noemen een hoop enge mensen in dezelfde zin als libertariërs.
Emotionele manipulatie, een argument is het niet, maar wel vaak succesvol in het veranderen van mening van mensen.

op 10 09 2012 at 09:33 schreef Niels van Lobberegt:

@ Opperdienaar

‘Succesvol in het veranderen van mening van mensen.’

Bedoel je nou dat het een legitiem middel is om mensen te manipuleren?

op 10 09 2012 at 10:25 schreef Ernst:

Inderdaad ken ik Niek ook als een beste kerel en zelfs als 1 van de weinige libertariers die niet aanschurkt tegen Xrechts gedachtegoed. Want dat laatste is helaas wel een feit, een feit dat Niek ook zeker zelf heeft onderkend. Kafka mag dat dan ook uiteraard vrij publiceren.

Kafka maakt inderdaad helaas een faux-pas door via een guilty by association Niek op de grote hoop engerds te gooien. Men kan ze dit bekend maken, wellicht zijn de boze wolven bij Kafka wel bereid tot rectificatie.

Want hetzelfde als wat hen wordt verweten, gebeurt uiteraard met Kafka als ze naar aanleiding van 1 casus tot rampgolf over vrij denkend Nederland te verklaren om zo hun reputatie ernstig te schaden.

op 10 09 2012 at 11:42 schreef Niek Holtzappel:

Inderdaad Ernst. Op de lijst van de LP staan een aantal mensen die mij te rechts zijn…. Ik heb de lijst wel ondersteund, omdat ik het op zich goed vind dat er een libertarisch geluid in de Tweede Kamer zou komen, maar ik ga er zelf niet op stemmen.
Zelf denk ik, en daar hebben wij vaak over gedelibreerd, dat een libertarische samenleving in de praktijk veel “linkser” zal zijn dan menig kandidaat op de lijst van de LP zou hopen. Met name “linkse” mensen hebben nu eenmaal meer affiniteit en ervaring met het vormen van vrijwillige samenwerkingsverbanden. Een commerciële verzekeringsmaatschappij zou binnen no time stevige concurrentie kunnen verwachten van coöperatieve verzekeraars die gebaseerd zijn op onderlinge solidariteit en niet op het winstprincipe. We hebben dat al gezien in de Negentiende Eeuw waar arbeiders gingen samenwerken in vakbonden en mutualiteiten en elkaar steunden bij ziekte en werkloosheid. Als de staat deze organisaties in 1914 niet de-facto had genationaliseerd zou het verzekeringswezen er nu heel anders hebben uitgezien..
Ik verdenk veel libertariërs er van dat zij het libertarisme omarmen omdat ze menen dat het in een libertarische maatschappij makkelijker z

op 10 09 2012 at 13:19 schreef Olav:

Ik voeg mijn stem graag toe aan het koor dat het opneemt voor Niek. Ik ken hem niet persoonlijk maar ben hem wel eens online tegengekomen en heb ook met hem gediscussieerd. Als is dat inmiddels jaren geleden. Hem extreemrechts noemen lijkt me inderdaad een grote vergissing. Misschien een gevolg van het niet (kunnen) begrijpen, zoals Peter schetst, van de principes van vrijheid van meningsuiting. Of een wraakactie van één of andere domme Kafka-medewerker. Het is in elk geval zeer onheus wat er nu gebeurt.

Een andere reden waarom dit zo jammer is, is dat het antifascisme in principe (of: in theorie, maar helaas dus niet in de praktijk) wel een heel waardevolle taak heeft. Namelijk ons op de hoogte te houden van de échte engerds in de samenleving. Ik heb er niets op tegen dat allerlei lui bij wie de rechterarm nog gestrekt naar voren gaat als ze zich onbespied wanen, goed in de gaten worden gehouden. Zodat ze zich in de maatschappij niet beter kunnen voordoen dan ze zijn.

Maar een antifascistische beweging die geloofwaardig wil zijn moet zelf wel volkomen integer te werk gaan.

op 10 09 2012 at 14:29 schreef dewanand:

namaste Fnaakters,

De stellingname van Kafka is leuk en hun goed recht. Mijn onderzoek naar fascisme, nazisme en andere ismen is al aardig ver en ja, ik en Wieroe voelen ons alleen maar ellendiger als wij brainstomen over die zieke mensachtige intelligente apen op deze blauwe planeet.

ok, om hard en concreet te bewijzen dat Niek Holtzappel absoluut geen neonazi, rechts extremist, fascist of zo een beest is, is het nu noodzakelijk dat hij in het openbaar de RE sekstest doet. Hij moet dus videobeelden publiceren nu op youtube waarin hij een lekkere vette negerkut likt en neukt, en de penetratie van zijn lange witte lul moet duidelijk zichtbaar zijn, eventueel met vier ooggetuigen erbij.

IN nazi Duitsland was het voor elke nazi absoluut verboden om de kut van een untermensch te neuken, volgens de neurenberger wetten, dus nu hebben ik en Wieroe dus samen deze RE sekstest ontwikkeld. Feitelijk is dit ook de ultieme testmethode van vele negermeiden om te ontdekken of een man hun negerras haat en dit heb ik allemaal zelf meegemaakt in de praktijk. Een ras of volk dat je haat en lager vind zal je dus nooit naaien of likken.

Geef aub deze informatie door aaan Niek Holtzappel.

op 10 09 2012 at 16:11 schreef Sasha Berkman:

Kafka doet normaal gesproken gewoon goed werk dat eigenlijk door journalisten gedaan zou moeten worden:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/3314007/2012/09/10/Duitse-recherche-gevaar-neonazisme-groot.dhtml

op 10 09 2012 at 16:53 schreef Olav:

Sasha, journalisten in Nederland hebben het veel te druk met belangrijker zaken, en hebben dus geen tijd om zich met klein grut zoals nazi’s e.d. bezig te houden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3314008/2012/09/10/De-Mol-krijgt-dansmarathon-op-tv-nog-niet-van-de-grond.dhtml

op 10 09 2012 at 18:19 schreef Sasha Berkman:

extreem rechts wordt uberhaupt veel te vaak gebagetaliseerd. Mensen die KAFKA op een lijn stellen met de rhoze kher zijn m.i. niet goed bij hun hoofd.

op 10 09 2012 at 21:05 schreef Sasha Berkman:

Olav: Zo was het vroeger, en dus is het mooi vlgens PVVDers.

http://www.historylink.org/index.cfm?DisplayPage=output.cfm&file_id=5534

op 10 09 2012 at 21:05 schreef gronk:

Dergelijke zwarte lijsten kunnen je reputatie behoorlijk schaden en ze horen sowieso niet in een democratische rechtsstaat waar de vrije meningsuiting in de grondwet is vastgelegd.

Leuke hersenbreker: valt het maken en publiceren van zo’n lijst dan niet onder de vrijheid van meningsuiting? Zo nee, waarom niet?

En de volgende: als een lijst niet mag, mag Kafka dan wel afzonderlijke personen uitkiezen als zijnde ‘rechtse engerds die niet OK zijn’? En, als je kafka ziet als een miniatuur Milles-Collines, waar leg je dan de grens qua haatzaaien? Daadwerkelijke oproepen tot geweld? Maar dat doet kafka toch niet? Hooguit wordt kafka gelezen door mensen die wel weten wat er moet gebeuren met mensen die daar gelabeld verschijnen. Maar GS doet toch precies hetzelfde?

op 10 09 2012 at 22:41 schreef MNb:

@Gronk: smaad.

op 11 09 2012 at 10:14 schreef Ernst:

@Niek: Feitelijk ben ik als sympathisant van radicaal libertair links (geen vrije markt) voor dezelfde zaken als jij in deze, zowel in praktische antifascistische zin (bestrijding door openbaarheid) als fundamenteel (vrijheid van meningsuiting).

De vraag is natuurlijk of je dat dan ook bent als Xrechts meer zou worden dan een splinter. Stel Xrechts wordt een toonaangevende en dus bedreigende macht: geef je ze nog steeds alle vrijheden of ga je ze Kafkaiaans bestrijden?

op 11 09 2012 at 19:29 schreef Beukman:

Niek was degene die me liet kennismaken met die wereldvreemde en knotsgekke leer genaamd “libertarisme”. Hij was ook een van de overigens velen die kort na de eeuwwisseling een bekrompen standpunt innam in de zogenaamde Uilenquaestie, die toen in alle hevigheid woedde. De door hem gevolgde WTT-kuren in het welbekende Oostendse kuuroord hebben hem beslist geen goed gedaan.

Los daarvan heb ik Niek hoog zitten als moreel kompas. Tijdens de pakweg tien jaar dat ik met hem te maken heb gehad, vielen me keer op keer zijn vlijmscherpe, soms bijna gereformeerd aandoende principiële stellingnames op, waarmee hij het goede scheidde van het kwade, zonder onderscheids des persoons.
Ook zijn absolute verdediging van de vrijheid van meningsuiting was, toen nog meer dan nu, dapper en ongebruikelijk.
Dit varen op eigen koers heb ik altijd bewonderenswaardig gevonden.

Als Niek op die lijst van foutmensen van Kafka staat, dan wil ik dat ook. Waar kan ik me aanmelden?

op 11 09 2012 at 19:35 schreef Peter:

Ik dacht toevallig gisteren nog aan je: “Waar is die gebleven?”

Wat is de Uilenquaestie?

op 11 09 2012 at 20:30 schreef Beukman:

De Uilenquaestie was een heftige strijd die vanaf 1994 woedde in het afvoerputje van het Nederlandstalige usenet, en zich vijftien jaar voortsleepte, tot de aanstichters elkaar grotendeels hadden uitgeroeid. Centraal geschilpunt was of de naam van de uil in “Paulus de Boskabouter” “Oehoeboeroe” was, zoals te lezen in de boeken, of “Oeroeboeroe”, zoals te horen op geluidsopnames.

Het was een onzinnige strijd tussen Zeloten en Farizeeërs, compleet met websites en vervalste bewijzen, die zich uitbreidde naar de echte wereld. Daar, in Oostende, woonde een malafide Vlaamse roomskatholiek, die met zijn levensgevaarlijke alcoholische kuren zogenaamde foutspellers op het zogenaamd rechte pad bracht.

Ik vrees dat ook Niek destijds in zijn handen is gevallen. Nieks kracht is zijn rechtlijnigheid. Het is echter ook zijn zwakte, want iedereen die zich heeft verdiept in Paulus de Boskabouter, weet dat deze strijd om de juiste spellingswijze had afgekeurd.

op 11 09 2012 at 21:07 schreef Sasha Berkman:

lol@beukman

op 11 09 2012 at 22:51 schreef Niek Holtzappel:

@Ernst Daar stel je een belangrijk dilemma aan de orde waar ik ook het antwoord niet op weet. Ik denk dat je de grens moet stellen bij het toepassen van fysieke intimidatie en geweld.

@Beukman Ja ja, dat waren nog eens tijden… was jij toen ook bij de roemruchte be.politics/nl.politiek reunie in Antwerpen?

@Peter De Uilenqueeste was een van de belangrijste onderwerpen die werden besproken op Nederlandstalig usnet. Het ging er om of de Naam van de Uil (uit Paulus de Boskabouter) gespeld diende te worden als “Oeroeboeroe” of het foutieve “Oehoeboeroe”
Zie daarvoor De website van Kees van den Doel voor de juiste variant en de website van Philippe Schepens voor de foutieve variant.

Er was een Nederlandstalige variant van de Wet van Godwin. Daar waar in de meeste nieuwsgroepen een ellenlange discussie op een gegeven moment eindigde in een verwijzing naar Hitler of de nazi’s, daar eindigden in de Nederlandstalige nieuwsgroepen de meeste discussies met de Uilenquaestie.

op 12 09 2012 at 00:02 schreef Sasha Berkman:

Nee!, Niet kees van den Doel!
Het is verkiezingsdag

op 12 09 2012 at 00:38 schreef Beukman:

@Niek
Nee, die heb ik gemist, evenals de beruchte bijeenkomst in de Waag, waar de legendarische E.M. Moccona met zijn privé-vliegtuig naartoe zou gaan.
Jij, ik en een paar anderen hebben een tijdje later wel een biertje gedronken in de Linnaeusstraat – café Eden dacht ik.
RK Frusti zal de laatste jaren z’n eigen WTT-kuren in zijn uppie hebben opgezopen, want vrijwel iedereen is genezen of uitgeschakeld.

@Sasha
kees vd doel was behalve een creatieve lul ook de nepkeizer van Popla Plee Papier. Zelfs op zijn sterfbed – ik was erbij – riep hij nog dat hij overal schijt aan had. En dat klopte. Er zat overal schijt aan hem. Ik heb hem afgelegd, en dat was een onfris klusje. Maar nu is ie weer schoon.

op 12 09 2012 at 16:21 schreef Niek Holtzappel:

Ah! Nu kan ik je weer plaatsen @Beukman Ik ken mijn ennelpolletiek matti’s namelijk vooral bij hun nick’s. Ik ben zelf al een jaar of drie niet meer actief daar….

op 12 09 2012 at 21:39 schreef You On A Gin:

Peter, ook jij hebt helaas moeten ervaren dat het voor sommige mensen toch nooit goed is. Neem je het voor ze op, dan staan ze aan de zijlijn te juichen (áls je ze al hoort), maar zeg je iets wat niet in hun straatje past, dan krijg je ineens een lawine van verontwaardiging over je heen, alsof alles wat je in het verleden hebt gedaan, lansen gebroken e.d., niet relevant meer is of nooit heeft plaatsgevonden. KAFKA bestaat uit figuren die net zo debiel zijn, alleen dan zo mogelijk ongeveer een googolplex factor erger. Die mensen hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. Een schadelijke organisatie van gevaarlijke, fascistische frusties.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS