Home » Archief » Smoor de haat


[23.05.2017]

Smoor de haat

Peter Breedveld

Afschuwelijk nieuws uit Manchester, waar een explosie bij een optreden van Ariana Grande minstens negentien doden heeft geëist en vele gewonden.

Ja, ik weet het, Westerse bombardementen in het Midden-Oosten zijn ook afschuwelijk. Dat maakt deze aanslag – naar het zich laat aanzien gaat het om een aanslag – niet minder verschrikkelijk.

We weten wat deze dag gaat brengen. Triomfantalisme bij Domrechts. Brandstof voor de islamofoben, eisen dat moslims afstand moeten nemen. Ik schreef daar in december, na de aanslag met een vrachtwagen in Berlijn, dit over:

‘Dit zijn drama’s, grote tragedies, geen vinkjes op je scorekaart, die je het recht geven tegen moslims tekeer te gaan, en triomfantelijk te doen tegen de Gutmenschen. Er is iets grondig mis met je ethiek door over de verse lijken van onschuldige slachtoffers je onsmakelijke puntjes te drukken, je vreemdelingenhaat te botvieren.’

Ik stel voor dat de Gutmenschen vandaag het goede voorbeeld geven en uit respect voor de slachtoffers in Manchester of waar dan ook een beetje extra nadrukkelijk omzien naar de ander. Medemenselijkheid belijden.

Smoor de haat, behalve jegens degenen die hier verantwoordelijk voor zijn. Koester de liefde.

Peter Breedveld, 23.05.2017 @ 06:27

[Home]
 

34 Reacties

op 23 05 2017 at 07:07 schreef Theo:

Fijne oproep dit. Ik stel voor dit niet alleen vandaag maar altijd en vanuit intrinsieke doorvoeling te doen. Al het andere zet geen zoden aan de dijk en is contraproductief.
Warme knuffel en dikke kus.

op 23 05 2017 at 07:15 schreef herman van der helm:

Smoor de haat in jezelf.
M.i.ook naar degene die hier verantwoordelijk voor zijn.

op 23 05 2017 at 07:46 schreef Bertje Knor:

Wat Herman zegt.

op 23 05 2017 at 08:51 schreef Peter:

Ja, laten we ook de mensen niet haten die onze kinderen uiteen rijten. Want je hebt altijd Gutmensch boven Gutmensch.

op 23 05 2017 at 11:06 schreef herman van der helm:

“Ja, laten we ook de mensen niet haten die onze kinderen uiteen rijten.”

Als we op een of andere manier haat willen smoren, zullen we hier moeten beginnen om de cirkel te doorbreken.

op 23 05 2017 at 11:09 schreef Peter:

Haat is niet per definitie verkeerd. Er komen goede dingen uit haat voort. Onrechtvaardigheid haten is goed, moord haten is goed. Moslims haten is niet goed. De moslims haten die onze kinderen vermoorden is wel goed. De politici haten die hún kinderen vermoorden is ook goed.

op 23 05 2017 at 11:30 schreef wees:

ik haat haat.

op 23 05 2017 at 13:13 schreef Bertje Knor:

Peter

Haat is begrijpelijk maar het brengt ons niet verder.
Het is wat Herman hierboven zegt.
Uit haat kan alleen maar haat voortkomen.
En dat heeft niks met gutmensch boven gutmensch te maken.
Wie de liefde koestert kan niet haten, liefde is onvoorwaardelijk.

In onder andere de Soefi Mystiek en in Zen is een prachtige oefening te vinden:

1 Heb jezelf onvoorwaardelijk lief
2 Heb degene die naast je staat onvoorwaardelijk lief
3 Heb degene die je verafschuwt onvoorwaardelijk lief

Zoals Herman al zegt : de cirkel moet gebroken!

op 23 05 2017 at 13:49 schreef Hans Naaktloper:

Dit bedoel ik nou Peter, je haat me, maar misschien moet je toch eens wat vaker wat dieper observeren, dan blijft mijn liefde voor jou geen eenrichtingsverkeer.
Groeten
HansN

op 23 05 2017 at 13:56 schreef Peter:

Nee Hans, ik haat je niet. Ik vind je gewoon een eikel. Maar ik vind zowat iedereen een eikel.

op 23 05 2017 at 14:06 schreef Jeroen S. van den Heuvel:

Het is wel weer van een triestheid echt om moedeloos van te worden. Ik weet nog goed dat ik op de bank zat want ik had vakantie en ik zag 9/11 live voor mijn ogen gebeuren. En nu is het weer 16 jaar later. Hoe lang nog. En waarom.

op 23 05 2017 at 14:26 schreef ikzelf:

Niemand kan iedereen liefhebben. Is ook helemaal nergens voor nodig. Als er alleen maar liefde zou zijn, bestaat liefde niet.
Bewaar liefde voor de speciale personen in je leven en toon respect voor ieder ander. Wie je respecteert hoef je niet lief te hebben, maar je hoeft hem ook niet te haten. Respecteer dat de ander net zozeer mens is als jij, met alle fouten en zwaktes van dien.
Niemand is perfect, dus waarom de ander dan afrekenen op zijn imperfectie waar je zelf ook faalt?

op 23 05 2017 at 15:05 schreef wees:

dat had ikzelf kunnen zeggen.

op 23 05 2017 at 15:23 schreef Pyt van der Galiën:

Wanneer je moedwillig onschuldigen opblaast, ben je gewoon een klootzak. Punt. Links of rechts, atheïst of jihadist. En klootzakken ga ik niet liefhebben.

op 23 05 2017 at 17:53 schreef Chris:

Klootzak No More, Pyt. Helaas is de trademark bij de recentere aanslagen dat ze zichzelf opblazen of makkelijk aan het eind van de rit aan te pakken Zijn, middels kogels.
Ik snap Peters inbreng, eye for ‘n’ eye en zo, maar even bij de uitgang van een tienerconcert van iemand waar ik nog nooit van gehoord had gaan staan om hen op te blazen is wel tamelijk gestoord. Als je dat ziet als geldige vergelding tegen de hetze door de “military industrial complex” van het Westen tegen de staten onder vuur in het Midden Oosten heb je het mijnsinziens heel erg fout.

op 23 05 2017 at 18:33 schreef Likoed Nederland:

Er staat: “Westerse bombardementen in het Midden-Oosten zijn ook afschuwelijk.”

Dus IS terroristen moeten niet gedood worden, maar vrijelijk onschuldigen kunnen blijven afslachten?

op 23 05 2017 at 18:49 schreef Bertje Knor:

Pyt

“Wanneer je moedwillig onschuldigen opblaast, ben je gewoon een klootzak”

volkomen mee eens!

Ikzelf

Alle mensen die ik ten diepste respecteer heb ik ook met heel mijn hart lief.
(Anna Frank, Meester Sawaki, Bisschop Tutu, mijn vrouw, Dr. Martin Luther King,…..om er maar een paar te noemen. Allemaal mensen die in hun donkerste tijden de haat verwierpen en overtuigd waren van het enige juiste antwoord op deze haat: Liefde!)

op 23 05 2017 at 18:55 schreef Peter:

Bij Likoed worden ze ook steeds achterlijker, blijkbaar.

op 23 05 2017 at 20:28 schreef Thomas E:

Dus Bertje, dat soort klootzakken (van Pyt) wil je met Liefde ontwapenen? Dat heeft wel een héél hoog John Lennon gehalte.

Dat zou misschien kunnen werken als een toverfee alle opvoeders voorbeeldig zou maken; en alle hebzucht en zelfverrijking in altruïsme zou veranderen; alle agressie en haantjesgedrag naar vredelievendheid zou omtoveren, etc. Ja, in dat geval zou je die enkele niet-betoverde klootzakken met Liefde kunnen bijschaven, want Liefde zou dan de norm zijn. Helaas is in het werkelijke leven onvolkomendheid de norm.

op 23 05 2017 at 20:54 schreef MNb:

Letterlijk. Likoed Nl heeft het morele besef van de woestijnnomade van 3000 jaar geleden – eigenlijk niet erg verschillend van de IS moraal. Daar denken ze ook in dergelijke termen.

op 23 05 2017 at 22:07 schreef Pyt van der Galiën:

Het IDF weet ook wel raad met het afslachten van onschuldige kinderen, dus Likoed kan maar beter zijn hypocriete mond houden.

ISIS – of die club de aanslag nou direct georganiseerd heeft of niet – moet denk ik wel escaleren. Niemand schrikt nog wanneer iemand met een auto op voetgangers inrijdt. Dus verhogen terroristen de inzet en worden kinderen bewust tot doelwit gekozen. Op die manier krijg je in elk geval nog een schokeffect. En ja: zó cynisch werkt dat.

Het is dus niet gestoord, Chris. Het is ijskoude, cynische berekening.

@Bertje

Klootzakken krijg je er niet onder met liefde. King en Mandela hebben succes geboekt met actie en politieke middelen, niet met Liefde. Bovendien lijkt het me dat je een tegenstander nodig hebt die politiek onder druk gezet kan worden. Bij ISIS is dat niet het geval, daar is het alles of niets.

op 23 05 2017 at 23:11 schreef Likoed Nederland:

@Pyt van der Galien

U weet ook wel goed dat die kinderen gedood worden omdat die als menselijk schild en als kindsoldaten ingezet worden door Hamas.

op 23 05 2017 at 23:12 schreef Murat:

Chris,

Hetze? Wat!?

Noem het maar gerust massamoord dat we in het midden-oosten aan het plegen zijn.
Ja het is klote, maar je mag er dan op rekenen dat er klappen terug gaan vallen.

op 23 05 2017 at 23:14 schreef Bertje Knor:

Thomas

Dus wat let je om niet een beetje deze toverfee te zijn of het ten minste te proberen…..get my point.
In de onvolkomenheid volkomen proberen te zijn!

Pyt

Het gaat er niet om iets of iemand er onder te krijgen.
Over Mandela weet ik niet zoveel over Dr. King des te meer. Vooral zijn boeken en preken over de liefde als uitgangspunt waren voor mij zo 25 jaar terug een Eye opener.
( liefde is alles behalve wollig of een vaag concept het is meer een state of mind van waaruit men handeld)
Natuurlijk ken ik ook gevoelens van haat maar probeer deze te transformeren en dat gaat me steeds beter af……niet altijd i am only Human. :-)

op 24 05 2017 at 08:46 schreef Pyt van der Galiën:

@Bertje

De door Mandela en King gebruikte strategieën konden uitsluitend succesvol zijn omdat met de tegenstander een dialoog gevoerd kon worden. Ook de Engelsen en de IRA gingen uiteindelijk met elkaar in gesprek, omdat beiden zich realiseerden dat de militaire patstelling in de Six Counties niet doorbroken kon worden.

Beide zijden van het conflict hadden uiteenlopende politieke doelen, maar uiteindelijk genoeg gemeenschappelijke grond om een dialoog aan te gaan.Idem voor Gandhi en het koloniale Groot-Brittanië.

Om tot een politieke oplossing te komen is het nodig dat je a) gemeenschappelijke grond hebt met je tegenstander en b)je tegenstander gevoelig is voor druk vanuit de eigen bevolking. Bij de nazi’s was dat niet het geval, bij ISIS is dat niet het geval. ISIS is een club fanatieke relifascisten. Hoe zie jij een dialoog voor je?

op 24 05 2017 at 10:17 schreef Murat:

Ja, of een dialoog met imperialisten als de U.S. Ook onmogelijk.

Dat heeft Guatemala, Vietnam, El Salvador, Afghanistan, Palestina, Irak, Libië, Cambodja, Cuba, en ga zo maar door ons wel bewezen.

op 24 05 2017 at 10:25 schreef MNb:

Bertje Knor, in de tijd van de apartheid ging het er wel degelijk om het blanke regime in Zuid-Afrika er onder te krijgen. Mandela was zo groots omdat hij zich verzoenend opstelde nadat dat voor elkaar was; ervoor gaf hij geen duimbreed toe en dat was inclusief het gebruik van geweld.

op 24 05 2017 at 12:08 schreef cRR Kampen:

“Dus IS terroristen moeten niet gedood worden, maar vrijelijk onschuldigen kunnen blijven afslachten?”

Inderdaad. Want dan geef je ze geen reden, nietwaar. Analoog zou de Kwispeldehondstaat niet hoeven bestaan als de pogroms en de Shoa (en Kruistochten, Reconquista, Zweedse Oorlogen en nog wat) als reden niet bestonden. Heel simpel, als je even bedenkt dat het steeds om mensen gaat, niet om religietjes.

Likoed’s opmerking interpreteer ik altijd als de wens om correcte payback vanuit moslimgroepen, in plaats van zo’n miezerig aanslagje een keertje of mss twee per jaar.

op 24 05 2017 at 12:27 schreef Pyt van der Galiën:

Ja, hoor, Likoed. Die op het strand voetballende kinderen dienden als schild voor Hamas-strijders. Bloeddorstige, gewetenloze malloot dat je d’r bent.

op 24 05 2017 at 14:48 schreef sjonnie:

“Ja, ik weet het, Westerse bombardementen in het Midden-Oosten zijn ook afschuwelijk. Dat maakt deze aanslag – naar het zich laat aanzien gaat het om een aanslag – niet minder verschrikkelijk.”

En weer krijgen strontbalen het in de reacties voor elkaar om hun stront door de ventilator te jassen.

op 24 05 2017 at 16:32 schreef Chris:

Murat

Je pleit dus min of meer voor wraak om wraak tegen wraak vanwege eerdere wraak waar wraak op moet zijn. Daar zie ik weinig heil in.

Hoe het dan wel opgelost moet worden? Tsja, wie het weet mag het zeggen, maar die kutwapenhandelaren zien het allemaal met blije ogen aan. Het is helaas feit dat er mensen zijn, en volgens mij niet eens zoveel, die echt gewoon om niets anders dan geld geven. Dan kunnen wij hier wel lullen over wraak, goed/slecht, etc, maar zowel jij als ik, zelfs al zijn we misschien politiek gezien extreem tegenovergesteld (misschien niet) willen uiteindelijk gewoon hetzelfde: een leuke, veilige wereld voor zowel onszelf als onze kinderen. Zelfs die gast die zich opblies zal wel gedacht hebben dat hij het voor een “goed” doel deed. Helaas is er dus een aantal mensen die plezier hebben bij het groeien van de cijfertjes op hun imaginaire bankrekening. Mag toch hopen sdat dat hele systeem klapt binnen niet afzienbare tijd.

op 24 05 2017 at 18:39 schreef Petra:

@Likoed Nederland,

ISIS lekker laten moorden is inderdaad het standpunt van het Israëlische bezettingsleger.

http://www.politico.com/magazine/story/2017/05/22/israeli-officers-to-trump-youre-doing-isis-wrong-215172

[img]https://pbs.twimg.com/media/DAhmv8-WsAEG02S.jpg[/img]

op 24 05 2017 at 19:39 schreef MNb:

Ook een manier haat te smoren – en zo wrang dat ik niet weet of ik er om kan lachen:

http://www.theonion.com/article/non-denominational-terrorist-organization-welcomes-50742

op 25 05 2017 at 00:53 schreef Chakir:

@Chris: Jezus, als je zo doorredeneert dan komt het uiteindelijk allemaal door de Big Bang, want we zijn allemaal t slachtoffer van TOEVALLIG een paar elementen (die geld willen verdienen). Hou t simpel: mensenhaters en mensen die mensenhaters omarmen of aanmoedigen meteen in de kiem smoren. Of dat nu via stemrecht, een blog of op een fucking verjaardag is, maakt niet uit. Vandaag hoorde ik bv Jürgen Rayman betogen om maar met de PVV het gesprek aan te gaan (en mensen knikken instemmend) Fuck that!

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS