Home » Archief » Tomatenporno


[08.08.2012]

Tomatenporno

Pyt van der Galiën

Afgezien van een machtsovername door de islam is er weinig dat bij domrechtse bloggers ergere nachtmerries veroorzaakt dan een verkiezingsoverwinning van de SP en een eventueel links kabinet.

Toen Geert Wilders de stekker uit het kabinet Rutte trok, werd hem dat door het neoconservatieve deel van de domrechtse blogosfeer dan ook niet in dank afgenomen. Bij alle kritiek die men in die kringen op het – veel te softe – gedoogkabinet had, viel dat toch verre te prefereren boven de keiharde tomatenporno die een links kabinet ongetwijfeld op zou leveren: “Maar dat allemaal is slechts een voorgerechtje op de menukaart van een paarse of zelfs – slik! – linkse coalitie. Dat zullen dan geen linkse kanttekeningen meer zijn bij een verder prima rechts beleid: dat zal keiharde tomatenporno zijn.”

Bij columnist Tim Engelbart van het neoconservatieve blog De Dagelijkse Standaard (DDS)is de angst voor een eventueel kabinet Roemer zelfs zó groot dat hij inmiddels oproept Diederik Samsom te steunen. Tot wie Engelbart zich hier richt, is overigens een raadsel. Het aantal linkse bezoekers van DDS zal dicht bij nul liggen en we mogen ervan uitgaan dat het niet Engelbarts bedoeling is dat DDS-lezers uit strategische overwegingen op de PvdA gaan stemmen.

Van een heel ander niveau en mijlenver verwijderd van de goedkope propaganda van Engelbart is deze intelligente analyse van de SP door Dirk-Jan van Baar. Van Baar is meestal de moeite van het lezen waard, maar publiceert helaas slechts zelden iets op DDS. Hij wijst er terecht op dat de SP op economisch terrein al lang niet meer radicaal-links is en dat rechts best zaken kan doen met de SP, net zoals ze dat onder Den Uyl kon met de PvdA. Voor de reageerders op DDS staan dergelijke boude beweringen natuurlijk gelijk aan vloeken in de kerk: “Opnieuw baarlijke nonsens door Van Baar. Verhaaltje over de kansen voor SP en PvdA zou nog kunnen, maar dat zulks positief voor het land zou zijn getuigt toch wel van een mentale stoornis.”

Van wéér een heel ander niveau is de uitbater van de Tempeliersburcht Amsterdam Post, Jaap Mollema, alias Prof. Drs. G. B. J. VanFrikschoten. De prof slaagde er op zijn eigen onnavolgbare wijze in Roemer te koppelen aan zijn conflict met Gemeentebelastingen Amsterdam. Voorwaar een niet geringe prestatie, aangezien de SP nog nooit aan het Amsterdamse college van B&W heeft deelgenomen en het al helemáál onduidelijk is wat Roemer met het innen van de Amsterdamse gemeentebelastingen te maken heeft.

Het gaat trouwens al een tijdje niet echt lekker met Amsterdam Post. In februari wist AP dankzij de geweldsfantasieën van sterschrijver Martien Pennings nog de landelijke pers te halen, maar niet alle medewerkers waren even gecharmeerd van Pennings’ fantasieën over het op creatieve wijze uit de weg ruimen van Femke Halsema en Jolande Sap.

Voor columnisten Filantroop en D.G. Neree (door Pennings liefdevol omgedoopt tot Dégénéré) was het de druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen. Beiden vreesden dat “de grote middenmoot van twijfelaars…op de loop gaat voor de agressie in bepaalde geschriften”. In de wereld van Pennings zijn compromissen uiteraard al net zo onbestaanbaar als zelfbeheersing, dus kregen de beide delinquenten bakken vitriool over zich uitgestort: “Of zijn het gewoon Biedermannetjes zonder zelfkennis, dan wel hypokriete kleinburgers, zoals Filantroop?”.

Exit Filantroop en Neree, die onder de naam Vrije Chroniquers hun eigen blog begonnen. Inmiddels heeft Pennings het ook aan de stok met Frikschoten, zodat laatstgenoemde nu vrijwel in zijn eentje Amsterdam Post vol moet schrijven en blijkens zijn schrijfsels op de rand van een zenuwinzinking balanceert.

Het zal bekend zijn dat feiten bij domrechts niet echt in hoog aanzien staan, maar de absolute koning van de feitenvrije journalistiek in Nederland is zonder enige twijfel Joost Niemöller.

Niemöller beschouwt zichzelf blijkens zijn Twitterbio als “links”, een mening die buiten De Dagelijkse Standaard door niemand gedeeld wordt. Niemöller is geobsedeerd door immigratie en de vermeende negatieve gevolgen van dat verschijnsel. In zijn recentelijk gepubliceerde boek “Het immigratietaboe: 10 wetenschappers over de feiten”, probeert Niemöller zogenaamd de feiten over immigratie boven tafel te halen. Het zal u niet verbazen dat Niemöller tot de conclusie komt dat die feiten “schokkend” zijn en tot een onmiddellijke immigratiestop zouden moeten leiden.

Bij het voormalige sociaal-democratische bolwerk de Volkskrant kreeg Niemöller alle ruimte om met een vroom gezicht te beweren dat met name links Nederland zich in zou moeten zetten voor een immigratiestop. Het is immers de achterban van de linkse partijen die het meest lijdt onder de gevolgen van immigratie.

Helaas had Niemöller buiten statisticus Flip van Dyke gerekend die op zijn (ten zeerste aanbevolen) site uitgebreid de tijd neemt om aan te tonen dat Niemöller uit zijn nek zit te kletsen. Niemöller “…grossiert in halve waarheden, onwaarheden, verzwegen feiten, cherry-picking, niet onderbouwde beweringen, enz, enz. (…) En dat in slechts één bladzijde!” , voegt Van Dyke er vol ongeloof aan toe.

Geheel in stijl weigert Niemöller in te gaan op de inhoudelijke kritiek van Van Dyke. Veel verder dan het betitelen van Van Dyke als “trol” en een volstrekt irrelevant betoog over Belgische meisjes die niet meer de straat opdurven, komt Niemöller niet.

“Het is uitermate triest dat iemand als Niemöller serieus wordt genomen”, concludeert Van Dyke dan ook. Wellicht dat een serieuze journalist eens contact op kan nemen met Flip van Dyke. Hij doet het nog gratis en voor niks ook.

Sociale anarchist Pyt van der Galiën (volg ‘m op Twitter) is vanaf vandaag de Domrechts-watcher van Frontaal Naakt.

Pyt van der Galiën, 08.08.2012 @ 11:20

[Home]
 

76 Reacties

op 08 08 2012 at 11:56 schreef Coos van Leeuwen:

Heel fijn zoals Pyt dagelijks de bruine bagger doorneemt.

op 08 08 2012 at 12:48 schreef laarmans:

Helaas is Joost Niemoller van een kritisch internet-journalist afgegleden tot de invuloefening van Geert Wilders.

op 08 08 2012 at 13:35 schreef marcodb:

Hi Pyt,

Glashelder, as always!

Ik ga het boek van Niemoller (ben op de helft) ook onderhanden nemen. Mijn insteek zal iets anders zijn dan die van van Dyke, maar de conclusies zullen niet heel anders uitpakken, vermoed ik .

Cheers! M.

op 08 08 2012 at 14:35 schreef babs:

Goed stuk van Van Baar inderdaad, maar kantoorlieden als ik zelf hebben weinig aan de SP en niks aan de vakbonden. Het wordt tijd voor nieuwe vakbonden. Van Baar heeft gelijk dat we vakbonden nog gaan missen, maar dat komt vooral omdat de bestaande vakbonden zich totaal ongeloofwaardig hebben gemaakt.

Neem die ontslagvergoeding die omlaag gaat en het ontslag dat vereenvoudigd wordt. Ik wil niet een vakbond die daar tegen is, ik wil een vakbond die onderhandelt over hoe veel extra salaris het me oplevert als ik daarmee akkoord ga. Het kutte aan vakbonden is dat ze in collectief denken, terwijl ik juist graag de ontslagregeling zie als onderdeel van mijn contract. Ik wil een vakbond die opereert als een zaakwaarnemer, niet een vakbond die een virtueel collectief verdedigt.

op 08 08 2012 at 14:47 schreef Herbert:

Dat vind ik wel leuk van schuimbekkend domrechts, binnen de kortste keren gaan met met elkaar op de vuist.

op 08 08 2012 at 14:56 schreef yurp:

Van Dyke reageerde, net zoals ik, ook nog wel eens op Spitsnieuws wat tot zowel hilarische als bedroevende aanvaringen leidde met domrechtse reaguurders.

op 08 08 2012 at 15:02 schreef Sasha Berkman:

Ik kende van Dyke nog niet. Thnx

op 08 08 2012 at 15:35 schreef Herbert:

@babs, niet elke bond doet het slecht. Juist de sectorale bonden doen het goed, onderwijs, uniformen etc. Die doen aan belangen behartigen en zijn echte _vak_bonden. ABVAKABO en Bondgenoten zijn bonden waar van alles in zit en niet zoveel met elkaar te maken hebben. Wat hebben een metaalbewerker van DAF en een callcenter medewerker van Vodafone met elkaar gemeen? Ze zitten beiden bij Bondgenoten. En verder zit KPN en PostNL weer bij ABVAKABO.

Maar ergerlijker vind ik dat loony left, de SP, beide grote bonden gekaapt hebben. Ze hebben de bonden te politiek gemaakt. Lilian Marijnissen, de dochter van, is bestuurder bij ABVAKABO en actief in de SP. Maar je weet nooit welke pet ze op heeft.

M.b.t. de ontslagvergoeding, juist de Kunduzpartijen waren daar voorstander van en de bonden tegen.
En de mensen kunnen nog een zware pijp gaan roken zeker als je meer dan modaal verdient, dan heb je die vergoeding hard nodig omdat er een maximum in de WW zit. En niet zo betutteld als het huidige voorstel.
En ontslagvergoeding is wel individueel, de kantonrechter kijkt daar altijd naar.

op 08 08 2012 at 16:27 schreef Asmodeus:

Luchtig geschreven, aardig stuk Pyt! Al gaat het nergens over, althans niets serieus…

op 08 08 2012 at 17:16 schreef Frank:

Prachtstuk, uitstekend geschreven.

op 08 08 2012 at 17:17 schreef Frank:

Oh, en de bijgaande foto is bijzonder ontroerend en mooi ook nog.

op 08 08 2012 at 17:23 schreef gronk:

@sasha: vandyke heeft ook het nodige op sargasso gepubliceerd. Levert best aardig werk.

op 08 08 2012 at 18:52 schreef Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten:

Wat een rammelend kletsverhaal, Pyt. Ik koppel in dat stukje Roemer helemaal niet aan een belastingconflict. Dat kan een kind van 12 nog lezen zelfs. Al je andere tekstuele mantra’s heb ik je in deze discussie al stuk voor stuk al nader verklaard: http://barracudanls.blogspot.nl/2012/07/rookgordijn.html
En wat nu “domrechts”. Wie de AP een beetje volgt ziet dat het ene na het andere sociale thema de revue passeert. Van graaiende bobo’s, de uitgeholde zorg, de voor veel mensen onbetaalbare vaste lasten tot en met een inzamelingsactie voor één van onze lezers die tussen wal en schip dreigde te raken. Wij stellen tenminste zaken aan de kaak, we doen er iets aan en zijn niet enkel bezig om zure zwetsstukjes over jullie te schrijven.
Veel regelmatige schrijvers zijn gewoon op vakantie en het is komkommertijd. Met 2000 unieke bezoekers gisteren (in traditioneel de meest rustige tijd van het jaar) kan ik niet stellen dat “het niet lekker gaat” met de AP. Dit stukje van jou is ook pas de eerste sinds twee dagen op deze site.
Goeie satire kan ik waarderen. Zoals Tjerk W. Muller (aka barracuda) schrijft.
Maar dit is slecht geschreven bagger.

op 08 08 2012 at 21:46 schreef Pyt van der Galiën:

@Frik

Je schrijft een artikel over de ruzie die je hebt met de afdeling belastingen van de gemeente, plakt daar een foto van Roemer boven en beweert vervolgens zonder met je ogen te knipperen dat je Roemer niet koppelt aan je conflict met de gemeente? Nee, dat is echt een overtuigend verweer van je, prof.

Dat je Barracuda wel kunt waarderen is ook nieuw. Een half jaartje geleden dreigde je nog hem voor de rechter te slepen wegens smaadschrift. Niet dat ik lullig wil doen, maar hoe staat het daar eigenlijk mee?

Onder de sociale thema’s die op AP bediscussieert worden, vergeet je trouwens te vermelden de interessante conversatie tussen jouw en Martien over het afslachten van de Afghaanse bevolking. Hoeveel moesten er ook al weer dood? De helft? Driekwart? Dat werpt toch een heel ander licht op al die sociale thema’s die bij jullie de revue passeren. Wellicht kun je de lezers hier dan ook meteen even uitleggen waarom je het bewuste artikel een paar maanden geleden van je site verwijderde?

op 08 08 2012 at 22:14 schreef Sabian:

hmm, net es zitten lezen in dat cabaretstuk van de Prof. Leuke site man! Een reaguurders leger op het nivo van Sasha, maar dan in foto-negatief. Ik ben ook kleine ondernemer en een boekhouder kost idd zomaar €1.000,- per jaar. Die heb je gewoon nodig, en niet alleen voor de fiscus. Een bank wil ook graag gecontroleerde jaarcijfers zien. Bovendien kom je ook als kleine ondernemer in aanmerking voor steunregelingen van de overheid op basis van je BELASTBAAR inkomen. Dat belastbaar inkomen uitrekenen moet wel strak gebeuren en de materie is wel degelijk een taak voor specialisten. Ik deel wel je mening Prof, dat onder dom-linkse [ook midden partijen als CDA en VVD] partijen de bureaucratie alsmaar blijft toenemen. Voor domlinks geldt dan ook nog eens dat ze allemaal ’taken voor de overheid’ gaan verzinnen die dan weer een leger ambtenaren moet gaan uitvoeren. Onder de bezielende leiding van Roemer en Co is in redelijkheid wel te verwachten dat die eeuwig uitdijende overheid stevig door zal groeien. Dat is jammer. Want hierdoor worden goede bedoelingen oorzakelijk voor meer ‘overheid’. En dat is niet goed. Maar erger is dat Rutte niet voldoende heeft willen snoeien in het waterhoofd.

op 08 08 2012 at 22:21 schreef Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten:

@Pyt
– Ik heb Roemer uitdrukkelijk in dat artikeltje van een maand geleden genoemd middels mijn voorspelling dat hij na 13 september de nieuwe minister-president zal worden. Het lijkt daar overigens steeds meer op. Maar jij leest kennelijk zo slecht dat je zoiets helemaal niet mee krijgt.
– Dat barracuda mijn persoon op de hak neemt zal me worst wezen maar dat hij daarbij bedrijfsgegevens publiceert met de mededeling dat er sprake is van een naderend faillissement is inderdaad gewoon smaad. mag ik daar even pissig over zijn?
– Zo’n welbekende afleidingsmanoeuvre van je, Pyt? Ik kan goed beargumenteren dat de diep ingebakken achterlijkheid van die haatbaarden daar de rechten van vrouwen nog decennia in de weg zal staan.

op 08 08 2012 at 22:25 schreef Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten:

Overigens leidt ik dat artikel om naar Martiens weblog omdat ik geprobeerd heb Adsense weer te activeren. Nadat jullie grote vriend Johan van der Knijff het nodig vond om mij te raken om iets wat Martien schreef en van der Knijff niet begreep. Dat heb ik je al uitgelegd via de link die ik hier eerder gaf.

op 09 08 2012 at 00:03 schreef Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten:

@Edo
Ik heb nog nooit een woord gerept over Hassnae. Waar raaskal je over, frustraat?

op 09 08 2012 at 02:43 schreef MNb:

Mijn dank, PvdG.
Ik ben dol op cijfers, mits helder gepresenteerd.

op 09 08 2012 at 07:48 schreef Rene Koeman:

Hé Pyt, geweldig je schrijvende te zien. Hopelijk lezen we snel meer over de bagger bij dom-rechts.

op 09 08 2012 at 08:50 schreef Pyt van der Galiën:

En om de rechten van vrouwen te beschermen, stel je dan maar voor het mannelijke deel van de bevolking uit te moorden, Frik? Dat noemen ze genocide. Daarvoor zijn mensen voor een tribunaal beland.

op 09 08 2012 at 10:28 schreef Haes:

@ Herbert.
Ik weet niet in welke tijd jij leeft, maar de ABVAKABO heeft mij op twee punten laten vallen als een baksteen. Ten eerste door met een slecht reorganisatieplan in te stemmen zonder enige terughoudendheid en vervolgens mij geen enkele individuele steun te verlenen bij mijn ontslag dat het gevolg ervan was. Ik heb meer steun ervaren van mijn (voormalige) werkgever dan van de bond waarvan ik al 20 jaar lid was.

op 09 08 2012 at 11:47 schreef Herbert:

@Haes, dat het bij jou niet zo gelopen is als jij dat wenste, dat wil toch niet zeggen dat ik in een andere tijd leef?

op 09 08 2012 at 13:53 schreef MNb:

Je brengt me in verleiding, PvdG. De gedachte dat alle PVVers uitgemoord moeten worden om mijn rechten en die van mijn naasten te beschermen …..
Oh wacht, toch maar niet, ik ken iemand die in moeilijkheden is geraakt toen hij daar een grap over maakte. Bovendien geeft het zoveel rommel. En oh ja, het gaat in tegen mijn ethiek. Toch, een Nederland zonder PVVers zou er aardig op vooruit gaan. Dat zal dus weer via de moeizame, geleidelijke weg moeten gaan. De peilingen stemmen voorzichtig optimistisch.
EB: als iemand als Frik je een term als frustraat toeslingert moet je dat als compliment opvatten. Het betekent dat je een gevoelig plekje hebt geraakt.

op 09 08 2012 at 15:45 schreef Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten:

@Pyt
Dat heb ik helemaal niet voorgesteld. Je bent weer selectief in de feiten aan het rond winkelen omdat je geen geldig argument hebt. Martien verzuchtte dat dit wellicht de enige manier zou zijn om de status quo van achterlijkheid daar te doorbreken. Er is niemand geweest die daartoe opriep. Maar dat is natuurlijk geen smeuïg verhaal voor je lezers. Dus ga je maar weer die fascist van de Amsterdam Post door de stront trekken met uit de duim gezogen verhalen en verdraaide waarheden. Veel succes daar nog mee. Het is werkelijk te zielig om verder nog op in te gaan.

op 09 08 2012 at 17:07 schreef Peter:

Ik vind Edo erg sterk in deze en ben blij dat ik hem niet heb geband. Ik hou van MNb.

op 09 08 2012 at 17:17 schreef dewanand:

namaste fnaakters,

zo een lekker nieuw woord, tomatenporno, wel raar want ik heb op porno sites nooit gezien dat iemand een tomaat wilde neuken. Wel origineel, want koelie porno en hete uitgerekte koeliekutjes zijn mijn fetisch.

Ik heb zoveel verhalen gehoord over de gevaarlijke lul van andere rassen en volkeren. Elk volk heeft zo te zien een lul met eigenschappen van dat ras en volk, en nu kreeg ik een nieuw inzicht. Feitelijk is er een multiculturele pikoorlog in Nederland en alle gemengde samenlevingen. Een echte pik gerichte rassenoorlog. Ook de vieze grote kut van andere rassen en volkeren vindt men zo iets vreselijks en het komt overal ter wereld echt voor.

Ok, wij mensapen zijn gewoon sekswezens met grote hersenen en een relatief grote pik en kut. Nu denk ik van dat 97 procent van ons onderbewustzijn zuiver seksueel is en uiterst primitief. 3 procent is beschaving, volgens onderzoekers.

Ik ga snel onderzoeken hoe het is om een tomaat te neuken, gat erin boren en penetreren, dan zet ik hier wel een eindverslag van dit wetenschappelijk seks experiment door Wieroe.

dewanand

op 09 08 2012 at 19:29 schreef babs:

En toch wil ik eigenlijk nog even terugkomen over die zogenaamde gematigdheid van de SP. Niet dus, hoe goed dat stuk van Van Baar op zich ook is.

In Frankrijk zijn zogenaamd gematigde socialisten aan de macht en het kapitaal vlucht al de grenzen over.

Socialisten zijn, hoe gematigd ze zich ook voordoen, collectivisten. Als ze gematigd zijn, breken ze bestaande creativiteit niet direct af, maar vanaf dag één zal het creeren van nieuwe bedrijven worden ontmoedigd.
http://www.zerohedge.com/news/elliott-management-we-make-recommendation-our-friends-if-you-own-us-debt-sell-it-now
(toegegeven het old boys bevriende bedrijven helpen van de VVD is ook geen alternatief, nog liever SP dan VVD in die zin)

op 10 08 2012 at 00:11 schreef groninger saeports:

geweldig wat zijn we intelegent

op 10 08 2012 at 01:34 schreef You On A Gin:

MNb op 09-08-2012, 13:53

Je weet donders goed dat “de” PVV-er niet bestaat. Dat mensen (soms terecht) ontevreden zijn en hun heil zoeken bij een kutpartij, dat zij zo. Dat er racisten tussen zitten, nou, da’s dan kut voor de racisten in kwestie. ‘Grapjes’ over dat ze doodgeschoten zouden moeten worden vind ik helemaal geen grapjes, maar doodeng en walgelijk. Maar wat dat betreft ben ik vrij vergevingsgezind.

op 10 08 2012 at 04:14 schreef MNb:

Soms, EB, maar zeker op internet lang niet altijd.

op 10 08 2012 at 11:59 schreef MNb:

Dank je, Gin. In jouw ogen ben ik graag doodeng en walgelijk bezig. Je vergeving heb ik daarentegen niet nodig.
Dat jij je er neer bij legt (met je “het zij zo”) dat mensen hun heilzoeken bij een racistische (typerend dat je dat even vergeet) kutpartij betekent nog niet dat ik dat doe. Wilder en clo zijn een bedreiging voor mij en mijn naasten. Al jarenlang. Dát gedeelte is bloedserieus. En als jij beweert dat je nog nooit in je leven de geweldsoplossing hebt overwogen ben je een hypocriet ventje, iets dat al vaker is gebleken.

op 10 08 2012 at 12:07 schreef Pyt van der Galiën:

@marcodb

Sorry, Marco, ik had je reactie in eerste instantie gemist.

Ik ben erg benieuwd naar jouw analyse van Niemöller’s boek. Ik neem aan dat je daar verslag van gaat doen op Frontaal Naakt?

Amsterdam Post is amusant, maar vrij marginaal. Niemöller daarentegen is een graag geziene gast bij de reguliere media waar hij zijn verhaal zonder veel weerwerk kwijt kan. Dat weerwerk zal dus uit de blogosfeer moeten komen.

Groet, Pyt.

op 10 08 2012 at 12:28 schreef Peter:

Het is de hypocrisie van YOAG en mensen als YOAG waar ik me de afgelopen twee jaar vreselijk aan heb geërgerd. Alle begrip voor racisten en xenofobe haatzaaiers, maar wel streng een grap veroordelen. Dát is een brug te ver.

Alle begrip voor het doodschieten en kapotbombarderen van Arabieren en Perzen en andere bruine mensen – zelfs hartstochtelijk het buitenlandbeleid van de VS en haar satellietstaten steunend – maar een gráp over het doodschieten van PVV’ers, dát kan niet.

Niemand heeft mij er echter van kunnen overtuigen dat een PVV’er meer waard is dan een anonieme Arabier. En ik heb nooit serieus een PVV’er willen doodschieten, maar PVV’ers vinden het wel heerlijk om mensenlevens kapot te maken. Ze willen graag oorlog met Iran. Ze roffelen triomfantelijk op de tafeltjes in de Tweede Kamer als er weer een leven is vernietigd.

Báh!

op 10 08 2012 at 12:56 schreef Sasha Berkman:

Peter: de gemiddelde arabier is volgens mij veel meer waard dan wat voor PVVer dan ook.

op 10 08 2012 at 15:00 schreef Lo:

@peter
Geef eens voorbeelden dan hoe de PVV mensen levens kapot maakt?
Links heeft wel een mensen leven kapot gemaakt: Fortuyn.

op 10 08 2012 at 17:17 schreef Peter:

Links heeft wel een mensen leven kapot gemaakt: Fortuyn.

En daar moet ik serieus op ingaan? Armzalige van geest. De voorbeelden staan in mijn reactie, maar omdat je geen kranten leest en alleen je reptielenbrein gebruikt, herken je ze niet.

op 11 08 2012 at 16:51 schreef You On A Gin:

@ MNb
@ Peter

En er wordt zeker nu ook een serieuze reactie verwacht nadat mijn woorden verdraaid worden?

“Alle begrip voor het doodschieten en kapotbombarderen van Arabieren en Perzen en andere bruine mensen – zelfs hartstochtelijk het buitenlandbeleid van de VS en haar satellietstaten steunend”

Dit soort gelul. En mocht ik vragen waar en wanneer ik er ooit blijk van gegeven heb dat ik er zo over denk, dan is het natuurlijk “ik ga niet tussen al jouw reacties grasduinen”. Comfortabel, want er valt wat dat betreft ook niets te vinden.
En nee, MNb, tegen wie of wat had ik een geweldoplossing moeten overwegen?

Mij woorden in de mond leggen of gedachten toeschrijven is nogal een zwaktebod. Ik vind het triest en een oneerlijke manier van ‘discussiëren’. In het begin vond ik het nog wel eens leuk dat me dingen verweten werden als dat ik me zou afrukken op het portret van Wilders, maar nu begint het zielig te worden.

op 11 08 2012 at 22:41 schreef MNb:

“tegen wie of wat had ik een geweldoplossing moeten overwegen?”
Tegen iets dat een betere wereld in de weg staat.
Maar ik begrijp dat jij daar boven staat.
Je bent bovenmenselijk.
Of hypocriet.

En ja, je hebt in het verleden begrip getoond voor die mensen die miljoenen moslims willen deporteren. Het was Sasha die je, voor een keertje terecht, je verweet te nuanceren tot de deuren van de gaskamers.
Ook ben ik nog niet vergeten dat je wél aanstoot nam aan de harde manier waarop ik de islamofobie van Sandro en Grote Piet bejegende, maar alle begrip had tegen de abjecte dingen die zij schreven over moslims. Jij vond dat jouw “genuanceerde” benadering beter was. Je kreeg de gelegenheid die uit te proberen – ik heb me met opzet er buiten gehouden – en je gaf het binnen twee weken op. Toch kom je er weer mee aanzetten. De bedreiging die mijn naasten en ik ervaren, daar heb je het niet over.
Ga de PVVers vertellen dat DE Islam niet bestaat. Als dat tot hen doorgedrongen is – of als je toegeeft dat je faalt – neem ik je weer serieus. Eerder niet.

op 12 08 2012 at 10:23 schreef Peter:

Niet zo janken, YOAG, je bagatelliseert voortdurend het agressieve racisme van types als Bert Brussen en sites als GeenStijl. Daarmee wakker je mede de haat tegen allochtonen aan.

Bovendien ben je een Nederlandse burger, en als zodanig medeverantwoordelijk voor de massamoorden in landen die je misschien niet eens op de kaart zou kunnen aanwijzen.

Om dan wel vanaf je hoge witte paard van moralistische superioriteit te gaan briesen over een absurdistische grap, is niks minder dan walgelijk hypocriet.

op 12 08 2012 at 15:22 schreef You On A Gunga Din:

@ MNb

“Maar ik begrijp dat jij daar boven staat.”

Ja. Is geen kunst aan.

“de abjecte dingen die [Sandro en Bigpete] schreven over moslims

Zoals? Ik denk dat ik nog nooit ‘normalere’ PVV-ers ben tegengekomen op internet.

Ga de PVVers vertellen dat DE Islam niet bestaat. Als dat tot hen doorgedrongen is – of als je toegeeft dat je faalt – neem ik je weer serieus. Eerder niet.

Doe ik vaak genoeg. Zoek op mijn pseudoniem of You-On-A-Gin. Ik moest er streepjes tussen doen na één van de twee keren dat ik geband was op TMG sites. Mag je raden waarom. En bij twijfel/ongeloof, vraag yurp, ook die kan het weten. Ergo, je lult.

@ Peter

Jij kunt helemaal niet weten welke landen ik wel of niet “op de kaart zou kunnen aanwijzen”, ook niet vanaf je eigen hoge witte paard. Ook kun je niet weten wat ik in het dagelijks leven uitvreet en doe voor tolerantie en tegen racisme, of wat ik heb meegemaakt, of hoe ik tegenover bepaalde dingen sta. En ga die white man’s guilt massamoorden maar lekker een blanke aansmeren.

Ga ik nu echt weer serieus een lesje racisme krijgen van een stel witte Hollanders? Nee toch, hè? Je zou een dag in mijn schoenen moeten staan.

op 12 08 2012 at 16:10 schreef Peter:

Ga ik nu echt weer serieus een lesje racisme krijgen van een stel witte Hollanders?

Da’s een behoorlijk racistische opmerking, maar nee, je kreeg een lesje over hypocrisie. En jij, YOAG, bent een Überhypocriet.

Maar goed, ik moet niet de hoop koesteren dat ik een varken kan overtuigen op de wc te schijten.

op 12 08 2012 at 16:10 schreef You On A Gunga Din:

Ik begin dan ook een hekel aan blanken te krijgen op deze manier…

op 12 08 2012 at 18:34 schreef You On A Gin:

Een week geleden zijn in de VS, uit racistische motieven, zeven mensen vermoord die er zo uit zien als ik, omdat ze er zo uit zien als ik.

Nog steeds benieuwd hoe ik denk over het “doodschieten en kapotbombarderen van Arabieren en Perzen en andere bruine mensen”?
En of ik grapjes daar over wél leuk vind?

Ik weet, eerlijk waar, even niet meer of ik moet lachen, huilen of boos worden. Het begint absurdistisch te worden.

op 12 08 2012 at 18:38 schreef Peter:

Ga maar huilen, maar niet hier. Je krokodillentranen zijn aan mij niet besteed. Je hebt het steeds opgenomen voor agressieve racisten, en het feit dat je – naar jezelf zegt, maar je bent anoniem en kunt wel een smurf zijn, for all I care – zelf een getinte allochtoon bent, pleit je niet vrij.

Ook uitspraken als ‘Ga ik nu echt weer serieus een lesje racisme krijgen van een stel witte Hollanders?’ en ‘Ik begin dan ook een hekel aan blanken te krijgen’ zijn ondubbelzinnig racistisch.

op 12 08 2012 at 18:44 schreef You On A Gin:

“Ook uitspraken als ‘Ga ik nu echt weer serieus een lesje racisme krijgen van een stel witte Hollanders?’ en ‘Ik begin dan ook een hekel aan blanken te krijgen’ zijn ondubbelzinnig racistisch.”

Die waren natuurlijk ook hartstikke gemeend. Of misschien ook grapjes? Lachen hoor, met die ome Gin. Maar goed, ik ben hier klaar mee; het is glashelder, dus je hebt van mij geen pogingen tot verweer tegen aantijgingen te vrezen, hoe belachelijk ook.

op 13 08 2012 at 11:12 schreef Sasha Berkman:

Edo: dat blog van Bert Brussen is het grootse faal-blog ter wereld :)

op 13 08 2012 at 12:33 schreef babs:

Pyt,
Weet je trouwens dat een door jou hier niet lang geleden nog bejubelde Spaanse Anarcho-Socialistische burgemeester inmiddels dermate is geradicaliseerd dat hij gewapende overvallen op supermarkten organiseert en dat daarbij supermarktmedewerkers die in de weg staan, gemolesteerd worden?
http://www.elmundo.es/elmundo/2012/08/07/andalucia_sevilla/1344335915.html

Socialisten, geef ze een vinger en ze nemen met geweld de hele hand. Sanchez Gordillo had net promotie gemaakt en zit in de Junta van Andalusie. Hij zou dus geen gewapende overval nodig moeten hebben. Socialisme kan, net als PVV-fascisme, uiteindelijk alleen tot geweld leiden. >> SP=PVV.

op 13 08 2012 at 13:12 schreef Sasha Berkman:

Edo: babs is een anti-socialist en een neo-liberaal. Kijk naar de praktijken hier van de VVD in dit land en je ziet dat die met de fascisten heulen…

op 13 08 2012 at 13:32 schreef Sabian:

Als je met alle kennis van nu nog steeds een socialist bent, dan geloof je alles en snap je niets.

op 13 08 2012 at 13:48 schreef Sasha Berkman:

ach sabian, jij noemt de VVD niet rechts maar een middenpartij. Jouw mening heeft de relevantie van die van een demagogische ezel.

op 13 08 2012 at 14:37 schreef Bigpete:

dan zouden we ‘t zelfde belastingtarief krijgen als, en nou komt het…, Denemarken en Noorwegen.
Woehh, wat een schrikbeeld denk ik dan.

De toptarieven in die landen liggen hoger dan bij ons, dat is waar. Maar dat is niet het hele verhaal, de lonen ligger ook een stuk hoger!
Is het gemiddelde maandloon in Nederland € 3451,- in Noorwegen is dat € 4158,- en in Denemarken € 4408,- Je houdt hoe dan ook netto meer over.

Het probleem in Nederland is niet de hoogte van de hoogste schijf IB, het probleem is de totale belastingdruk. Niet alleen zit je hier al snel op 42 en 52% IB, we betalen ons ook scheel aan (brandstof)accijns, wegenbelasting en BPM.

Ik heb familie in Noorwegen, zie hier het volgende voorbeeld:
Jaarsalaris 500.000 NKr (80.000 euro)Bruto, netto 378.578 Nkr (60767 euro). De Noorse Jan Modaal betaald dus per saldo ruim 24% belasting, Bigpete betaalde in 2011 per saldo 35%. Topinkomens in Noorwegen betalen 9% meer. Dat is toch andere koek dan de 70% van de SP…

op 13 08 2012 at 15:22 schreef Sabian:

Netto is er denk ik geen land ter wereld waar je zoveel belasting afdraagt als in Nederland. Wij hebben vrees ik, het duurste ambtenaren apparaat, mondiaal. (per hoofd van de bevolking)

op 13 08 2012 at 15:30 schreef Sasha Berkman:

Die belasting op brandstof ben ik helemaal voor, die mag voor mij nog wel hoger. Er is geen asocialer volk dan autobezitters. Ze vergiftigen ons allemaal en maken duizenden doden per jaar.

op 13 08 2012 at 15:39 schreef Peter:

Er is geen asocialer volk dan autobezitters.

Hoor je het ook eens van een ander, Has!

op 13 08 2012 at 15:50 schreef Bigpete:

Deze autobezitter betaalde bij aanschaf van zijn auto (schrik niet) ruim € 20.000 BPM, ik betaal per jaar € 1776,- wegenbelasting en zo’n € 900,- aan dieselaccijns. Wees dus maar blij met mij want ik ben een weldoener van de staat, ik betaal jouw uitkering sasha.

op 13 08 2012 at 16:16 schreef Sasha Berkman:

Nee, BigPete, jij betaald voor het millieu vernietigende beton, de kosten van de ziekenzorg van jullie slachtoffers, foute smeris.

op 13 08 2012 at 16:26 schreef Bigpete:

Nog iets inhoudelijks te melden, of blijf je op dit nivo steken. Oh wacht…

op 13 08 2012 at 16:54 schreef Peter:

Ik ben wel weer klaar met dit geouwehoer eigenlijk, voor vandaag. En jullie ook!

op 13 08 2012 at 17:34 schreef babs:

Sasha,
Antisocialist ben ik zeker en liberaal ook. Dat neo kun je beter weglaten.

Het gevaar van socialisten wordt altijd weer onderschat. Socialisten hebben weinig tot geen respect voor de eigendommen van anderen. Op zijn best uit zich dat in bizar hoge belastingen, waarbij de productieve minderheid moet dokken voor de democratisch meerderheid, maar meestal ontaardt het snel in fraude, roof en geweld. Uiteindelijk zullen eigenaars zich tegen socialisme verdedigen.

Pyt gaf Sanchez Gordillo ooit op deze site als voorbeeld hoe mooi socialisme kan zijn. Nou, het blijkt weer eens: een gewelddadige roofovervaller. Ik had het kunnen weten bij iemand van zijn leeftijd met een portret van dictatoriale massamoordenaar Che op zijn werkkamer.

Bij Sandro krijg ik soms het gevoel dat het met de PVV wel meevalt, bij Pyt lijkt soms dat socialisme wel eens wat zou kunnen zijn. Maar uiteindelijk wil de ene moslims deporteren en de andere je bezit afpakken en eigendomsrechten stevig inperken. Beide niet onderschatten.

op 13 08 2012 at 17:38 schreef Peter:

Dit intrigeert me:

Bij Sandro krijg ik soms het gevoel dat het met de PVV wel meevalt

Echt? Wanneer dan, bijvoorbeeld?

op 13 08 2012 at 17:56 schreef Sasha Berkman:

Iemand die de SP koppelt aan anarcho-syndicalisch socialisme en daarbij de PVV gelijk stelt aan de m.i. meest integere partij van Nederland, de SP, is of heel dom en onwetend of bedrijft fascistische agitatie. Kies maar.

op 13 08 2012 at 18:52 schreef babs:

PvdA, SP, Anarcho Syndicalisten (Pyt zelf), allemaal kunnen ze niet van andermans spullen afblijven.

PvdA: altijd weer meer belastingen en altijd fraude.
SP: nog meer belastingen, wel minder fraude (inderdaad een integere partij).
Anarcho Syndicalisten: erkennen het hele principe van privé eigendom niet.

Hoe meer ze openlijk willen afpakken, hoe minder ze dat stiekem en via fraude willen, maar eng zijn ze zondermeer.

Peter,
Sandro komt op mij altijd over als een soort leuke buurman. Ik heb bij hem vaak de neiging niet goed te lezen wat er staat en trap er ook nog wel eens in als hij de doelpalen verschuift. Echt positief vind ik dat hij openlijk is in zijn fascisme (light). Liever dat dan altijd fascisten verdedigen en ontkennen dat je er zelf een bent.

Pyt is natuurlijk een hogere menssoort (sorry, echt geen ander woord voor), ik leef met plezier tussen mensen als Pyt, maar ben net zo bang voor Pyt aan de macht als voor Sandro aan de macht.

op 13 08 2012 at 22:15 schreef Sasha Berkman:

“PvdA, SP, Anarcho Syndicalisten (Pyt zelf), allemaal kunnen ze niet van andermans spullen afblijven.”

Alle linksen zijn graaiers :)

Babs, dit is voor mij de domste reactie die je hier ooit geplaatst hebt. Ik persoonlijk twijfelde al aan je verstandelijke vermogens toen je stelde dat de fascistische terreur van Franco een reactie was op…

op 14 08 2012 at 00:17 schreef Mart:

Hey babs,

Mogen we van jouw ff het geld terugkrijgen dat aan je opleiding is besteed?

Ga jij voortaan over tolwegen rijden en de openbare weg mijden?

Ga jij S4 inhuren om je bezit te beschermen?

Ophouden met zeuren; links wil alleen maar dat je betaalt voor wat je van de maatschappij krijgt. Jij wil alleen maar een ‘free ride’.

Mart

op 14 08 2012 at 10:01 schreef babs:

Mogen we van jouw ff het geld terugkrijgen dat aan je opleiding is besteed?
Ja hoor, ik betaal elke maand.

Ga jij voortaan over tolwegen rijden en de openbare weg mijden?
Ik heb niks tegen tolwegen, maar check eerst even de begroting, hoe veel automobilisten betalen (terecht overigens, want vervuilers) en hoe weinig wegen eigenlijk kosten.

Ga jij S4 inhuren om je bezit te beschermen?
Weet niet wat S4 is, maar vertrouw de politie sowieso niet om mijn bezit te beschermen. Ik betaal al particuliere beveiliging op mijn werkplek en heb een redelijk beveiligd huis en er geen enkele moeite mee als ik meer beveiliging moet inkopen, mocht dat nodig zijn.

links wil alleen maar dat je betaalt voor wat je van de maatschappij krijgt
En links wil dat je steeds meer van de staat ‘krijgt’ en wil steeds meer dat de produktieve minderheid ervoor betaalt.

Jij wil alleen maar een ‘free ride’
Heb sterk de indruk dat je het hier over jezelf hebt.

op 14 08 2012 at 14:16 schreef Sasha Berkman:

Nou Babs, wees maar blij dat je verhuist bent, want de SP gaat hier heel groot worden :)

op 14 08 2012 at 15:29 schreef babs:

Sasha,
Groter dan waar ik woon kan echt nauwelijks. En dan gecombineerd met de typische PvdA-corruptie, maar dan erger. Die gewapende overvaller van hierboven zit gewoon in de deelstaatregering, zijn overvallen zijn dus een aanklacht tegen eigen beleid van de regering van extreem corrupte socialisten en communisten.

Heel toevallig heeft mijn regio ook de grootste werkloosheid van de ontwikkelde wereld en de hoogste jeugdwerkloosheid en na Turkije het slechtste onderwijs. Heeft verder natuurlijk niks te maken met 35 jaar socialisme… allemaal de schuld van kapitalistische elites….

Ik zie dagelijks de gevolgen van socialisme, waarin alleen de elite het broodnodige privéonderwijs kan betalen, waarin alleen de elite baantjes via vriendjes weet te regelen.

Socialisme=moord. Letterlijk, want socialisme leidt tot armoede en armen gaan eerder dood.

op 14 08 2012 at 16:30 schreef Sasha Berkman:

“de regering van extreem corrupte socialisten en communisten” haha, babs, je lijkt het volkomen het spoor bijster…

De vrije markt is het helemaal. Goldman Sachs is recentelijk ook vrijgesproken. Anyway, ik begin steeds meer te geloven dat je aan extreme tunnelvisie lijdt. Je moet nooit in discussie gaan met een idioot dus ik wilde het hier maar bij laten.

op 14 08 2012 at 20:15 schreef babs:

De vrije markt is het helemaal. Goldman Sachs is recentelijk ook vrijgesproken.

Niet echt een voorbeeld dat op dit moment de markt vrij is. GS is nr 1 donor aan zowel Rep als Dem. Hun vrijspraak (of niet verder onderzoeken) heeft dus alles met corruptie te maken en niks met vrije markt. Nog erger is dat bankrover Corzine nog vrij man is.

Ook in de VS zijn ze de weg totaal kwijt, ook de VVD is extreem fout (en neigt nog naar racisme ook tegenwoordig). Toch doet geen enkele regio in de ontwikkelde wereld het slechter dan de regio met het langst zittende socialistische bestuur (sinds kort in coalitie met communisten).

Maar zoek vooral niet op hoe corrupt de socialisten zijn in Andalusie. Met Griñan als hoofdverantwoordelijke voor miljardenfraude met uitkeringen. Uitkeringen bedoeld voor armen en weggegeven aan vriendjes. Chavez die kinderen aan baantjes helpt. Zelfs de o-zo schone favoriet van Pyt, de gewapende overvaller, vloog onlangs business class naar Venezuela, kosten 5000.

op 15 08 2012 at 00:43 schreef MNb:

“langst zittende”
Dat zijn de sleutelwoorden, denk je niet? “Lang zitten” is in de politiek nooit verstandig. De laatste jaren van Thatcher, Lubbers, Kohl en Venetiaan waren evenmin geweldig, zelfs niet vanuit het oogpunt van hun aanhangers.
Als het daar in Andalusië zo slecht gaat en de oppositie kan maar niet de verkiezingen winnen zegt dat ook wel iets over het gebrek aan kwaliteit van de oppositie. Ik bedoel, zelfs in het gezagsgetrouwe Japan hebben ze een erg lang zittend bestuur weggestemd.
Zitten jouw Andalusische socialisten er trouwens nog langer dan de LDP het volgehouden heeft? Gewoon nieuwsgierig.

op 16 08 2012 at 10:33 schreef babs:

Edo,
De PvdA leidt nauwelijks tot hogere belastingen dan de VVD, de VVD kan maar niet voorkomen dat er geld gaat naar bevriende bedrijven, de PvdA blijft maar geld stoppen in semi-overheid-zachte sector, onder leiding van vriendjes natuurlijk.

Beide zijn net zo fout, beide partijen zien er geen been in geld van anderen aan eigen achterban weg te geven.

Je hebt gelijk dat de PvdA in mijn regio als rechts gezien zou worden.

MNb,
Het is meer dan lang zitten, privé-initiatief wordt diep gehaat, elke ondernemer is per definitie een misdadiger. Een baan creeren wordt per definitie gezien als uitbuiting van de werknemer. Alles moet collectief. Wie het niet gelooft moet eens een vergadering bijwonen van mijn collectivistische buurt-groentetuin.

op 16 08 2012 at 18:17 schreef Sabian:

Socialisme is dermate irrationeel dat je het verschil met een religie niet kunt onderscheiden van nul. Gelovigen geloven in het ‘goede’ van god, socialisten in het ‘goede’ van een alles regulerende overheid. Beide ‘geloven’ zijn aantoonbaar apenkool.

op 16 08 2012 at 19:49 schreef babs:

Roemer bevestigt trouwens gewoon mijn gelijk: ‘De overheid moet de zaak weer aan het draaien krijgen’. Met geleend geld en met afgepakt geld. En dan de Overheid die het beste weet waar dat geleende en afgepakte geld te investeren.

De kritiek op Roemer is nauwelijks van een hoger niveau, ze zijn boos dat Roemer zich tegen Europa keert en over zijn toon of woordkeuze. De idiotie dat Roemer denkt dat de overheid de zaak vlot kan trekken, ontgaat iedereen kennelijk.

op 17 08 2012 at 11:36 schreef Sasha Berkman:

Sabian: Je maakt geen indruk met je holle frases. Iemand die beweert dat de VVD niet rechts is maar een middenpartij is een ordinaire idioot. Jij bent degene die een irrationele religie aanhangt zoveel is wel duidelijk.

op 17 08 2012 at 17:16 schreef Sabian:

Hoi Sasha, jij maakt wel indruk met je holle frases. Ik ken eigenlijk niemand die nog dommer is dan jij.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS