Home » Archief » De enige goede moslim is een ex-moslim


[14.02.2014]

De enige goede moslim is een ex-moslim

Peter Breedveld

AkhiatGroot
(Foto: De redactie van Pauw & Witteman kan echt helemaal niks, zelfs geen naam van een wijnbar goed overschrijven.)

I hate to say I told you so alleen is er niks van waar; ik vind het héérlijk om mijn gelijk er lekker bij u in te wrijven, maar ik háát het dat u nooit naar me luistert. Zo komen we geen stap verder.

Anyhow, de Rotterdamse wijnbarhoudster Elou Akhiat zei het gisteren in Pauw & Witteman ook: het was Metro met zijn hysterische stuk over uitgehuwelijkte Marokkanen en alcohol en ‘de controverse kan haast niet groter!‘ die de wijnbarbedreigingen heeft uitgelokt.

Paul Witteman, die Akhiat als ‘ex-moslima’ introduceerde (Akhiat: “Ik ben helemaal geen ex-moslima!”) probeerde het nog met een tendentieuze vraag: “Vind jij het vervelend dat jij je vader in moeilijkheden hebt gebracht?” Akhiat reageerde meteen: “Ik heb hem niet in moeilijkheden gebracht, dat krantestuk heeft hem in moeilijkheden gebracht!”

Toeten noch blazen

En zo is het. ’s Mans eer staat niet op het spel omdat zijn dochter een stoere ondernemer is, maar omdat hij door Metro wordt afgeschilderd als een conservatieve tiran die zijn kinderen aan andere conservatieve tirannen uithuwelijkt. Omdat zijn cultuur wordt neergezet als één van Middeleeuwse barbarij, en een riooljournalist probeert een wig in zijn gezin te drijven. Omdat bijna geen Nederlandse krant nog is geïnteresseerd in de feiten, als het om moslims gaat.

Ook Pauw & Witteman bleek weer van toeten noch blazen te weten, toen de presentatoren verbaasd reageerden op het feit dat er in Marokko gewoon wijn in de supermarkt verkocht wordt. Jullie moeten Frontaal Naakt beter lezen, redactie van Pauw & Witteman!

Vijftig zweepslagen

Pauw & Witteman liet ook het item van PowNews zien, en dat was aanzienlijk eerlijker dan ik had verwacht op basis van de berichtgeving erover. Ik zag vrijwel alleen moslims die vonden dat Akhiat zelf moest weten hoe ze haar leven inricht en zelfs de idioot van die vijftig zweepslagen wekt de indruk alleen maar uit te leggen wat de sharia zegt over afvallige moslims die zich met wijn bezighouden.

Dus hoe moeilijk ik het ook mijn strot uit krijg: jullie zijn op de goede weg, Roze Khmer! Al is er natuurlijk nog een zee van ruimte voor verbetering.

Aan het woord kwam ook Chafik Benhmidouch, die een Facebook-pagina heeft geopend om Akhiat te steunen. Hij wees erop dat ook de moslimgemeenschap bestaat uit gevogelte van allerlei verschillende pluimage. “Goh zeg, dat wísten we helemaal niet”, zag je Pauw en Witteman denken. Toen Benhmidouch erop wees dat de conservatieve haatzaaiers onder de Marokkanen slechts een klein clubje vertegenwoordigen, zei Pauw: “Maar dat kleine clubje kan een vrij grote groep gijzelen.”

Bloeddorstige moslim

Ja meneer Pauw, en weet je hoe dat komt? Omdat Pauw & Witteman alleen dat kleine clubje een podium geeft! Moslims komen in jouw programma, en in vrijwel alle andere Nederlandse media, uitsluitend aan bod als ze het beeld van de fundamentalistische, onverdraagzame en bij voorkeur ook nog bloeddorstige moslim bevestigen. Andere Marokkanen en Turken mogen slechts aanschuiven als ze op de islam komen pissen, met hun ‘cultuur botsen’ en door hun ‘gemeenschap’ zijn verstoten. Daarom zat immers ook Elou Akhiat in de uitzending, omdat jullie dachten dat ze een ‘ex-moslima’ was die haar vader de imam in moeilijkheden had gebracht door te ‘botsen’ met haar cultuur!

Akhiat is het soort moslim dat door Pauw & Witteman het liefst wordt gemeden, want moslim én ‘regisseur van haar eigen leven’, zoals ze dat zo mooi formuleert, en dus totaal onbruikbaar voor de haatpropaganda die de Nederlandse media dag in, dag uit bedrijven tegen moslims. De enige goede moslim in de ogen van Jeroen Pauw en types als Carel Brendel, waar Pauw een fan van is, is een ex-moslim. Niet-ex-moslims moeten antisemitisch zijn of gewoon kut-Marokkanen. Alleen om die reden is ook Hassnae steeds uitgenodigd door Pauw & Witteman, dat haar elke keer weer vorstelijk heeft genaaid.

Prachtige televisie

Maar de zaak is nog niet verloren. Nu had Pauw & Witteman per ongeluk een liberale, vrije moslim in de uitzending en je ziet wat een prachtige televisie dat oplevert. Maak er een gewoonte van! Wil je dat dat ‘kleine clubje’ ophoudt de grote groep te gijzelen, Jeroen Pauw? Laat dan vaker gewone moslims aan het woord. Maak je nuttig, draag iets constructiefs bij aan het verkankerde debat over de multiculturele samenleving.

Zondag organiseren twee Marokkaans-Nederlandse dames een protestborrel in de wijnbar van Elou Akhiat. Dat moet ik de islamcritici nog zien doen, protesteren tegen de grove bedreigingen die moslims en multicultiliefhebbers voor hun kiezen krijgen vanuit de anti-islamhoek. Die moedigen de bedreigers uit hun eigen kamp zelfs aan!

 

 

Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.

Peter Breedveld, 14.02.2014 @ 10:05

[Home]
 

61 Reacties

op 14 02 2014 at 11:02 schreef Bertje:

“Laat dan vaker gewone moslims aan het woord. ”

Precies, iets wat ik al sinds jaren roep.
Maar dan ook Achmed van 71 jaar die al sinds jaar en dag een groente winkeltje heeft en zich de schompes werkt en van de Nederlandse samenleving niets meer begrijpt. Men had Achmed namelijk geleerd als je heel hard werkt dan word je automatisch een gerespecteerd lid van de samenleving, maar Achmed moet zich op eens bezig houden met thema’s waar hij niks mee heeft Achmed moet zich opeens verantwoorde voor dingen waar hij niks voor kan.
Maar onze focus ligt op de baard-mannen en bibberende sluier vrouwtjes zo houden we onze bange wereld beeld in stand en hebben altijd een groep achter de hand die we ergens de schuld van kunnen geven.

Peter

Geweldig stuk!

op 14 02 2014 at 11:42 schreef Marc:

huh? Moslims zijn eigenlijk net gewone mensen…nah echt? wie had dat gedacht….apart dat zo iets simpels er bij het merendeel van de mensen niet in gaat.

op 14 02 2014 at 11:43 schreef Lynx234:

Valentwijndag:
72 maagden komen een Marokkaanse wijnbar binnen. “Hallo, we hadden hier met een jongen afgesproken voor een blind date. Hij zou een vestje aan hebben.”

op 14 02 2014 at 11:56 schreef Lynx234:

Op vakantie in Marokko kan je in sommige restaurants wel, in andere weer geen alcohol krijgen. Je kunt het gewoon even vragen, niemand die er kwaad om wordt. In Marrakech hadden we een hotel vlak naast de grote Koutobiya-moskee. We hadden al eens elders in de stad gegeten met wijn erbij. Er was ook een restaurant op het dak van ons hotel. Ik vroeg de ober in het Frans of je er wijn bij het eten kon krijgen en hij antwoordde “je suis désolé, monsieur, on est trop proche de la mosquée.”
Vin du Maroc: http://fr.wikipedia.org/wiki/Viticulture_au_Maroc

op 14 02 2014 at 12:04 schreef ptr49:

nogal een onzin stukje.Dat P&W af en toe onwetenheid veinzen is een normaal intervieuw techniek.Bovendien,als regelmatige P&W kijker kan ik u meedelen dat de diversiteit van de gasten ongekend is,alle parijten krijgen de ruimte,okk degenen die niet echt in het profiel van de Vara passen.Maar daarom wordt dit programma goed bekeken in tegenstellig tot nihilistisch PowNews.

op 14 02 2014 at 12:04 schreef herman van der helm:

Peter, fantastisch dit stuk, en ook fantastische tv.

op 14 02 2014 at 12:12 schreef Thomas E:

En zo is het, Peter.

“Moslims zijn eigenlijk net gewone mensen”. Ja Marc, maar als zelfs Hassnae al eens vertwijfeld iets riep in de trant van ‘de slechtste reclame voor de Islam zijn de moslims zelf’, is het niet zo verwonderlijk dat dit besef langzamer op gang komt dan gewenst. De oproep van Peter is dus een heel nuttige – ook voor andere talkshows.

op 14 02 2014 at 12:18 schreef eddie:

Als het een kleine groep betreft binnen de marokkaanse gemeenschap..waarom wordt deze kleine groep dan niet terecht gewezen door de, blijkbaar, veel grotere groep weldenkende marokkanen?

op 14 02 2014 at 12:29 schreef Ralph van der Geest:

Door dat kleine weerzinwekkende groepje steeds een podium te geven, door steeds maar weer een podium ook te bieden aan fascistisch uitschot als Bontes en Brinkman vrees ik dat het inmiddels zo is dat er een hele grote groep is die over mensen met de islamitische religie denken zoals generaal Sheridan in 1869 dacht over de indianen in zijn land…
Pauw en Witteman hebben een héle grote verantwoordelijkheid voor wat was en wat wellicht nog gaat komen….

op 14 02 2014 at 12:41 schreef Senay:

Peter, al heel mijn carriere in de Nederlandse media had ik deze missie. Twintig jaar lang probeer ik Nederlandse tv-makers, journalisten, hoofdredacteuren ‘gewone’ Turken en Marokkanen (read: moslims) aan het woord te krijgen bij ‘gewone’ onderwerpen. Er is alleen interesse als ze iets ‘unieks’ te melden hebben (read: negatief). Dit bewijst alleen maar het niveau van de Nederlandse jornalistiek. Maar mijn gevoel zegt dat we in een moment van kanteling zitten. Het is genoeg geweest. Now, let’s all get back to work!

op 14 02 2014 at 12:59 schreef Marc:

Eddie: “Als het een kleine groep betreft binnen de marokkaanse gemeenschap..waarom wordt deze kleine groep dan niet terecht gewezen door de, blijkbaar, veel grotere groep weldenkende marokkanen`

Waarom wel? Omdat een groep roomblanke jongere Haren onveilig maakt a la Projext X of zich in een voetbalstadion negatief uitleven hoef ik mij toch niet aangesproken te voelen en deze terecht te wijzen enkel omdat ik ook roomblank ben?

op 14 02 2014 at 13:23 schreef Pauw en Witteman doen liefst alleen aan ex-moslims | Doorbraak.eu:

[…] Breedveld in De enige goede moslim is een ex-moslim (Frontaal […]

op 14 02 2014 at 13:31 schreef laarmans:

Scherp stuk en akelig precies raak. Dat Pauw en vooral Witteman een vraag stellen over moslims en wijn en daarna in de hoek worden gezet met de opmerking supermarkten-wijn-varkensvlees is het bewijs dat P&W al lang over de versheidsdatum heen is. Inpakken dus en in de afvalcontainer gooien.

op 14 02 2014 at 13:47 schreef Herbert:

Als je een fan van Carel Brendel bent, dan ben je niet goed bij je hoofd en een haatzaaier.

Pauw en Witteman is geen talkshow maar een freakshow. Fatsoenlijke mensen moeten er niet heen gaan en je moet er ook niet naar kijken.

op 14 02 2014 at 15:06 schreef dewanand:

namaste Peter, en Fnaakters,

Ik snap het probleem niet goed mbt wijnbarhoudster Elou Akhiat. Toch raar thema, heel Nederland op z’n kop omdat een nette moslima haar hoofddoek eraf flikkert en een wijnbar opent, nou zij is dus nu rolmodel voor alle moslimmeiden en dat betekent dat alle werkloze moslima’s nu meteen een marokkaanse wijnbar moeten openen met of zonder hoofddoek, kassa toch, super groot zwart Marokkaans gat in de markt. Doen moslima’s.

Wieroe ziet dit toekomst visioen nu:
De internationale wijnbar keten McAkhiat met tienduizenden gehoofddoekte moslima’s erin die wijn schenken, en keurig vijf keer per dag op de klok af tot Allah bidden, om zo grof geld te verdienen aan de vergiftiging van die onreine kaffirs, die de wijn Jizya keurig op tijd betalen en zo opgeruimd worden.

Een keurige moslima kan netjes met hoofddoek en tanga slipje of clitorale tool in haar broekje wijn schenken, zegt Wieroe nu als geleerde Hindoe kat.

Islam is erg modern en progressief en kan zorgen voor ware wereldvrede. Ook de Koran praat lovend over sappige wijnschenkende ‘druiven’ in het paradijs.

dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten

op 14 02 2014 at 16:48 schreef Nejjie:

Luid en duidelijk, en idd er moet gewoon podium geboden worden aan normale moslims! Alhier moet gewoon doen waar ze zin in heeft en zich niet zo druk maken om cyberimaams! Mij steun heeft ze, schout out to Akhiat

op 14 02 2014 at 16:59 schreef JoostK:

Precies, je verwoordt exact mijn gevoel hoe ik gister naar pauw & witteman heb zitten kijken. Vooral die witteman begint zich de afgelopen jaren steeds wereldvreemder te gedragen. Je hoeft geen journalistiek speurwerk te verrichten om te weten te komen dat in landen als Marokko en Turkije er gewoon alcoholische dranken ingekocht en verkocht worden en dan zo quasi verbaasd reageren. Ik vroeg me al af waarom het eigenlijk nou zo’n omvangrijk item is dat een moslim alcoholische dranken verkoopt.In een klein avondwinkeltje naast mijn huis zijn het ook moslims die daar o.a alcohol verkopen. Totdat ik dat stuk in de metro las dat natuurlijk weer over botsende culturen ging zodra iemand uit een andere cultuur (“waar ze immers zo anders zijn”) iets onderneemt wat niet correspondeert met de denkkaders van de journalist. Ik merkte gister dat ze toch best wel moeite moest doen om soms bij pauw & witteman door te dringen.

Jammer!

op 14 02 2014 at 17:00 schreef vander f:

media?
onze regenten kunnen er ook wat van, iedere keer feilloos de meest kwezelige baardmansen uitnodigen om ‘met de moslims’ in gesprek te komen, fijn met Milli Görüş rond de tafel om de wensen ‘van de Turken’. door te spreken.
Hier in Deventer ook wat schaamtelijke voorbeelden te vinden wat dat betreft, tegen alle protesten van ‘gewone’ Turken in, stelletje sukkels.

op 14 02 2014 at 18:13 schreef Joris:

En zo’n verhaal als dit, waar niets tegenin te brengen is, lees ik dus weer nergens anders dan op Frontaal Naakt. Bedankt!

op 14 02 2014 at 18:46 schreef MNb:

Wat Herbert over P en W schrijft is de conclusie die ik een jaar of tien geleden al heb getrokken. Pauw wil helemaal niet dat dat kleine clubje ophoudt de grote groep te gijzelen. Het is immers veel gemakkelijker vooroordelen te bevestigen dan tegen te spreken, zoals de VARA vroeger nog wel deed.

op 14 02 2014 at 19:04 schreef Benedictus:

De media laten vooral extremen zien. In de tachtiger jaren, bij de grote demonstraties tegen kernwapens, wisten ze ook feilloos diegenen eruit te pikken die er zo vreemd mogelijk uitzagen. Ook toen kwamen alleen de uitzonderingen in beeld. De kijker werd ook toen op het verkeerde been gebracht. Het is dus van alle tijden, omdat de kijkcijfers de doorslag geven.

op 14 02 2014 at 19:09 schreef Maurice:

Een prachtige vrouw met overigens een Tatjana-achtige stem.

Je neemt het de riooljournalist wel erg kwalijk dat hij onder imam wellicht een degelijk persoon als deze https://www.youtube.com/watch?v=jWx21mY3ZeA verstaat, iemand met predikaat en niet als slechts een doorsnee geloofskenner. Er is ook geen aanwijzing dat hij dat in dit geval had kunnen weten.

Verder een aantal veelzeggende uitspraken bij P&W:

“Als je uit de wij-cultuur stapt, wordt dat je kwalijk genomen.”

“De liberale moslims komen nooit naar boven”

Het blijkt maar weer dat zowel liberale moslims als autochtonen last hebben van de salafisten. Deze salafisten hebben met hun acties ten favoure van hun kalifaat utopie nogal een ontwrichtende impact op deze drukke & openbare dus kwetsbare, samenleving.
Dat is het eigenlijke probleem dat de media telkens aankaart.

op 14 02 2014 at 19:28 schreef Boudewijn:

@Larph van der Geest

Ik begrijp je sentiment hoor maar alle moslims over één kam scheren met de meest extreme islamitische smeerlappen verschilt niet veel van iedereen die niet extreem links is vergelijken met nazi’s.

op 14 02 2014 at 21:09 schreef Abdel:

@ptr49: Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die zogenaamde onwetendheid helemaal geen interviewtechniek is. Althans niet in zin die jij bedoelt. Bij p&w hebben ze een hele sterke mening over dé islam en haar aanhangers. Áls er dan ineens een normale moslim aan tafel zit die genuanceerd is moet met kracht dat van tafel worden geveegd. En nogmaals, ik spreek uit eerste hand.

op 14 02 2014 at 21:45 schreef Sneebal:

Ik ben steeds afgeleid door haar schoonheid en manier van doen. Waar ging het ook al weer over? Dat zag ik Pauw ook denken. Verder was het voor de bedaarde mannen vooral een leuk tussendoor-itempje. Blikvangende vrouw aan tafel, prikkelend onderwerpje, feelgood-achtig, de islam valt gelukkig ook wel mee, misschien krijg ik haar wel in mijn bed, met dit onderwerp dienen we een van de targets van de netcoördinator. Fijne werkavond gehad.

op 14 02 2014 at 22:37 schreef dewanand:

Hoog tijd dat wij Vereniging Frontaal Naakt oprichten met Wieroe als voorzitter, gelet op onderstaand bericht van een reaguurder:

op 14 02 2014 at 18:13 schreef Joris:

En zo’n verhaal als dit, waar niets tegenin te brengen is, lees ik dus weer nergens anders dan op Frontaal Naakt. Bedankt!

———–
Wat is Nederland zonder Frontaal Naakt?
Nederland bestaat niet meer als Peter en Hassnae ooit verdwijnen of opkrassen naar het vrije, warme en Moderne Marokko, vol met exotische wijnbars, dadelpalm stranden en varkensworst eettentjes.

Zou men in Marokko ook zo raar opkijken als een blank Hollands Poldermeisje een koran school voor meisjes zou starten waar er Hollandse graanjenever gedronken wordt voor de lessen en na het gebed?

op 14 02 2014 at 22:42 schreef Sasha Berkman:

Maurice: hou toch eens op met je kruistocht tegen moslims. We hebben op deze wereld meer last van anti-moslim-fascisten zoals jij en aanhangers van Israel met hun fascistische anti-moslim-agitatie en hun verdediging van de israelische gruweldaden en in het algemeen van de verdedigers van de oorlogsmisdadige en imperialistische amerikaanse baby-killers. Zij zijn het die de wereld onveilig maken en jij bent een van hun agenten. Ga je schamen advokaat van de dood!

op 14 02 2014 at 23:53 schreef Ana:

Moet weer erg lachen om dewanand! Knap hoor hoe u ons door de boel op zijn kop te zetten op bijzonder grappige wijze tot nieuwe inzichten brengt. En bij de Vereniging Frontaal Naakt sluit ik mij natuurlijk meteen aan. Wat betreft de Marokkaanse wijn business; zaak loopt goed heb ik begrepen en punt is gemaakt. Als P&W het hier ook lezen kunnen zij er hun voordeel mee doen. We zullen zien.

op 15 02 2014 at 00:44 schreef Dawud Pirzad:

Peter geweldig stuk!

op 15 02 2014 at 01:01 schreef excellentie zwembad:

Ik zal dan ook maar eens iets schokkends onthullen – ik heb meermalen een biertje met een moslim gedronken

op 15 02 2014 at 07:50 schreef Sneebal:

Ana, eens!

Ik deel de associaties die dewanand triggert. Ik spreek voor mezelf.

De standaarden die Nederland nieuwkomers en andere landen opleggen, mogen hoog zijn, de standaarden die we voor elkaar hanteren, liggen hoger.
Mensen, ik ben trots op Nederland. Niet als Rita Verdonk, maar gewoon, op zoals het reilt en zeilt. Door de bank genomen gaat het best goed met de meeste mensen hier, zeker als je het vergelijkt op wereldschaal.
En ondertussen heb ik het moeilijk met tevreden zijn, het kritische en precieze los te laten, niet op slakken zout te leggen. Er klopt van alles niet.
En dan ineens ben ik weer ontspannen en warm en moet er gewoon niet zo gezeurd worden.
En toch. Met dat de maat nemen en zelf weer waken voor andermans oordeel zijn we een eind gekomen. De angst en de woede hebben een functie.

Van mij mogen we vaker milder worden, ruimhartiger voor elkaar en dus anderen.
Het kan altijd beter. Maar dat mag vaker met liefde en minder vaak met angst en woede gepaard gaan.

dewanand ik doe mee met de Vereniging! Tenminste. Dat moet natuurlijk wel mogen. Er is vaak genoeg tegen mijn tegels in te brengen.

op 15 02 2014 at 14:45 schreef don:

wat een propaganda zeg.

op 16 02 2014 at 01:09 schreef Sasha Berkman:

Nou, zeg dat wel dom, pardon don

op 16 02 2014 at 09:47 schreef Pyt van der Galiën:

In welk opzicht is dit propaganda, don?

op 16 02 2014 at 14:52 schreef Giordano Bruno:

Niets bijzonders. Dat is slechts een vervolg van de “De enige goede communist is een ex-communist”, “De enige goede nazi is een ex-nazi”, of nog steeds actueel: “De enige goede christen is een ex-christen”. Dat laatste is nog dagelijks in de media te lezen.

op 16 02 2014 at 15:39 schreef Maurice:

@Sasha Berkman. Wat sneu om te proberen mij allemaal zaken in de schoen te schuiven waar ik het niet eens over heb. Je herdraait brainfarts vanuit een wereldbeeld dat qua bekrompenheid z’n weerga niet kent.

Tracht voor de verandering eens constructieve input toe te voegen ipv persoon-bashing zoals het beantwoorden van deze open vraag: Wat voegen salafisten toe in Europa?

op 16 02 2014 at 17:40 schreef Mario:

@Maurice/ 15:39, het zijn -ook- Europeanen/ planeetbewoners. Dat is de toevoeging. Niets meer of minder.

Dat jij het niet eens bent met een bepaalde levensovertuiging, staat verder los van een evt. ’toegevoegde Europese waarde’, en dat je het zo ter sprake brengt getuigt uiteindelijk enkel maar van een beperkte geest. Die van jou, dus.

Constructief genoeg, of ga je na het lezen van mijn reactie nog wat stupide roeptoeteren? Leef je uit, knul.

op 16 02 2014 at 18:38 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Ze geven simpele geesten iets om bang voor te zijn. Moslims zijn niet eng genoeg kennelijk.

Wel grappig dat jij het over bekrompenheid en constructieve input hebt.

Het Salafisme is op zijn best een marginale stroming binnen in de islam. Desondanks is het een obsessie voor radicale groepen uit alle hoeken. Hoe komt dat toch?

op 16 02 2014 at 18:50 schreef Herbert:

Sjoerd de Jong had een geweldig stukje in de NRC in de rubriek “In de marge”.

Wacht even, mevrouw Ahikat, u bent nog moslima en verkoopt toch wijn? Ja, sorry, ik bedoel Akhiat. Maar waar het om gaat, u zegt dat er in Marokko ook wijn wordt gedronken? Hoe kan dat nou? Staat daar niet de doodstraf op? Uw vader, dus de heer Ahtikat, die heeft u dan wel op zijn minste verstoten met een fatwa of zoiets. Nee? Hoe kan dat nou! Wij hebben hier in het programma toch echt een keer zelf de wijn van tafel moeten halen toen er een moslim kwam. Die was niet representatief? Kom nou, mevrouw Aktibar, hij zat toch echt hier!

op 16 02 2014 at 18:52 schreef Herbert:

Ik zie op de twitters dat Elou Akhiat nu gekaapt wordt door erkende viezeriken als Carel Brendel, Jööst Niemöller en Bernadette de Wit.

Fijne vrienden heb je dan.

op 16 02 2014 at 22:13 schreef Sasha Berkman:

Wat voegen salafisten toe aan europa? Vraag het hun amerikaanse en israelische sponsors. Voor mij is het geen vraag, jij wilt dat ik er over nadenk. Weten we meteen weer wat voor vlees we in de kuip hebben. Alles wat ik over jou zei staat als een huis. Je bent een schoft.

op 16 02 2014 at 22:18 schreef MNb:

Maurice, op Sasha is van alles aan te merken, maar beantwoord jij eerst eens de vraag wat salafisten met dit artikel van doen hebben? Nee? Dan kun je je commentaar op jezelf toepassen.

op 16 02 2014 at 22:29 schreef dewanand:

namaste Maurice,

mbt je vraag: ‘salafisten’?

Wat is de meerwaarde van de meute professionle roomblanke criminelen en seriemoordenaars in Europa?
Er zijn hoogstens een handjevol Salafisten in Europa die niet eens een serieus of formidabel gevaar zijn hier, qua intelligentie, killer factor, militaire organisatie, politiek enz. Hoogstens wat moskee WC schreeuwertjes met lange baarden zijn zij, verder stellen zij niets voor.

—————

Namaste Ana en Sneebal,

zo zie je maar weer hoe origineel Wieroe is he want zijn creatieve kattenkop ideeen zitten in al mijn teksten. Wieroe krijgt gewoon prestatie beloning elke dag dus hij werkt hard voor zijn peperdure duitse kattenbrokjes uit 1940. Wel werkt Wieroe zwart als illegale hindoe kat.

Die Vereniging Frontaal Naakt moeten wij toch snel van de grond stampen, wij moeten een cyber team maken om het op te zetten. Ik wil het ondersteunen vanuit mijn site en meehelpen om het plan te maken. Maak kontakt als jullie het met mij willen opstarten. Peter zelf kan hier ook gewoon mee beginnen en leden zoeken die lid willen worden. Hij heeft toch al duizenden fans dus krijgt hij direct aardig wat actieve leden.

dewanand en wieroe

op 17 02 2014 at 17:20 schreef ‘Hollanders willen lijsttrekker moslimpartij dood’ |:

[…] El Ouali dropt en passant haast achteloos in het artikel dropt de kop en meent dat het net zo ridicuul is als de kop die de Telegraaf Media Groep publicatie Metro gebruikte om de bedreigingen aan het adres van Elou Akhiat. […]

op 17 02 2014 at 18:27 schreef Asmodee:

Er valt van alles aan te merken op Berkmans mesjogge argumenten.
‘Baby-killers’ en zionisme? Om er matzes en koshere hamburgers van te bakken zeker…
Salafisten worden gesponsord door Israël en de VS. Uit hetzelfde potje waarmee ‘agent’ Maurice gefinancierd wordt. En 9/11?
De zionisten staan er financieel beroerd voor, diep in het rood, Italiaanse corruptieschandalen en Zuid-Amerikaanse inflatiecijfers. Ik denk dat Israël en de VS geen geld (over) hebben voor het inhuren van idioten…
Wie er ook wint in Syrië, de salafisten of Hezbollah en Iran: in Libanon en Israël(s bezette gebieden), Palestina zijn de vreedzame burgers de sjaak.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/article/detail/3564297/2013/12/18/Imam-Syrie-radicalen-bedreigen-vaker-ons-dan-Wilders.dhtml

Dewanand heeft een goed punt…

op 17 02 2014 at 19:41 schreef Asmodee:

http://www.hpdetijd.nl/2013-11-27/behind-bars-bedreigt-jihadspreekbuis-maiwand-al-afghani/

Goed gesprek, veel respect voor De Koning.

“Naar eigen zeggen wordt hij niet alleen bedreigd door GeenStijl, maar hij krijgt het ook nog eens te verduren van zijn eigen moslimbroeders, het zeer orthodoxe Behind Bars.”

op 17 02 2014 at 20:42 schreef Maurice:

MNb: Ik ben het helemaal met je eens dat er op Sasha Berkman van alles aan te merken is. Naast het scheldniveau zie ik wedermale zomaar Israël terugkomen. Geen idee wat dat met dit artikel dan wel met mijn post te maken heeft.
Salafisten sluimeren niet alleen, maar laten zich ook gelden door op liberale moslims in de media druk te zetten om hun geloof strikter te beleiden. Ook zijn geloofscritici bedreigd. Dergelijke intimidatie, bijvoorbeeld dmv doodsbedreigingen, is de link met dit artikel. Deze strikte geloofsdoctrines staan haaks op westerse verworvenheden en roepen dus automatisch weerstand op.
Dat dit, op dit moment, slechts een zeer marginale groep is die tot niets in staat is, nemen we maar aan. Wanneer de liberale meerderheid (dit is ook een aanname) geen massaal tegengeluid geeft, bepalen deze roeptoeters echter wel het algemene beeld middels hun bereik via internet en de media die actualiteit rapporteert.

op 17 02 2014 at 20:54 schreef Asmodee:

‘Dat dit, op dit moment, slechts een zeer marginale groep is die tot niets in staat is, nemen we maar aan.’ We?
Ik niet.
‘Wanneer de liberale meerderheid (dit is ook een aanname) geen massaal tegengeluid geeft, bepalen deze roeptoeters echter wel het algemene beeld middels hun bereik via internet en de media die actualiteit rapporteert.’
Hard overschreeuwen, goed idee. Slecht voor de stembanden…

op 18 02 2014 at 00:47 schreef Sasha Berkman:

zie ik wedermale zomaar Salafisten terugkomen..

op 18 02 2014 at 07:28 schreef Peter:

Daar heeft Sasha een punt: als het raar is om overal te pas en te onpas Israël maar bij te slepen, moet je de salafisten ook eens met rust laten.

op 18 02 2014 at 18:21 schreef Maurice:

Sasha Berkman heeft hier nooit een punt gehad. Dit is slechts een kinderachtige jij-bak, Peter, ik had meer niveau van je verwacht. Dat is dezelfde lijn als ik me dan ook tot het name-calling/scheldniveau moet verlagen + allerlei beweringen in andermans schoenen moet proberen te schuiven.

Dat Sasha Berkman zijn/haar verzinselen hier: “verdediging van de israelische gruweldaden en in het algemeen van de verdedigers van de oorlogsmisdadige en imperialistische Amerikaanse baby-killers etc etc” beschouwt als “wat ik zeg staat als een huis”, laat het begrip ‘achterlijk’ in betekenis tekort schieten. Je kan wel je eigen illusies op een ander projecteren voor je zinloze persoonsgebash, maar probeer tenminste binnen de context van het artikel te blijven.

De link met -opgedrongen- salafisme ligt er gewoon zoals ik al postte en dat is zowel voor moslims als autochtonen een constructieve nuance. Maak nu niet de fout door dit onderscheid zomaar te marginaliseren, want dat doet Wilders al door alle moslims ook over 1 kam te scheren.

op 19 02 2014 at 09:16 schreef Asmodee:

Omdat Berkman uit de bocht vliegt, ben jij boven alle kritiek verheven Maurice? Sasha is tenminste geen aansteller, geen jengelend, verwend prinsesje-op-de-erwt zoals jij je gedraagt.

Salafisten? Een marginaal clubje zielige mannetjes die door radicale jongeren uitgescholden en bedreigd zijn, door liberalen en conservatieven ook niet voor vol aangezien worden en thuis eigenlijk weinig te vertellen hebben… Ware ontwrichters van de ‘kwetsbare samenleving’, wat een eer.

Neem je jezelf werkelijk serieus Maurice, of houd je de lezer voor de gek?

op 19 02 2014 at 11:26 schreef sasha Berkman:

Maurice wil gewoon ontkennen dat het het imperialisme van de amerikaanse en israelische fascisten voor meer ellende zorgt dan alle moslimterroristen bij elkaar. Hij kiest ook gewoon partij tegen “de moslims”. Zijn propaganda lijkt rechtstreeks afgekeken van de nazis: Die moslims sind sind uns ungluck.

op 19 02 2014 at 19:22 schreef Maurice:

Asmodee: Inhoudelijke kritiek graag, geen doorzichtige discussietruukjes, zoals op de persoon te spelen.

Ok, als je blijkbaar zo goed salafisten kent dat je hun invloed meent te kunnen marginaliseren, hoe benoem jij dan de figuren die aan criticasters en ‘overtreders’ in de breedste zin des woords (dus ook de moslima die hier een zakenvrouw is geworden) de -terugkeer naar de- regels of ‘eer’ van de puristische islam opdringen middels doodsbedreigingen en andere intimidatie? De gegevens te vinden op internet maken mensen inderdaad kwetsbaar, ja.

@Sasha Berkman: jouw hysterie maakt wederom 0,0 indruk.

op 19 02 2014 at 22:14 schreef Erik Tjallinks:

Helemaal mee eens, ik had je vorige frontaalnaakt gelezen toen ik de uitzending zag, tenenkrommend over zoveel onbegrip bij mensen die geacht worden op de hoogte te zijn, nou, geef mij dan maar de rechtse bal Mr. G.B.J. Hiltermann. De praatprogramma’s op TV weerspiegelen steeds meer het gebrek aan kennis, selectieve informatie-opname en behoefte aan sensatie en verstrooiïng van de kijkers, want stel je voor dat er weggezapt wordt. DWDD is nog erger wat dat betreft.

P.S. Schrijf ook eens positief over die rabbijn in Amsterdam, die vrienden werd met straatjeugd die hem de hitlergroet hadden gebracht.

op 20 02 2014 at 00:09 schreef Asmodee:

Heerlijk Erik, nu kan ik met recht W.F. Hermans citeren. In ‘Een woordje vooraf’ (Houten leeuwen en leeuwen van goud) wordt Mr. G.B.J. genoemd.

De VARA bracht eind ’63 ‘Zo is het…’ op de buis:

‘(…)De optredende komedianten maakten soms wel eens een paar spottende toespelingen op enkele zaken, zoals het ongodsdienstig misbruiken van de godsdienst, die over het algemeen taboe waren in die tijd en waarover zelden luchtig gepraat werd door radio en TeeVee, om het volk niet te kwetsen in zijn heiligste gevoelens.
Toen nu ‘Zo is het…’ een satiriek soort Onze Vader ten beste gaf, besloten enkele journalisten, waaronder Mr. G.B.J. Hiltermann, zich te verheffen tot tolk van wat er, naar ze dachten, in het volk omging. ’t Volk in kwestie,(…), liet zelfs niets van zich horen, uitgezonderd enkele tientallen ziekelijke briefschrijvers, die altijd van de partij willen zijn als journalisten heibel maken.’

Ring a bell?

De doodsteek volgt in ‘De stem des volks’, een collage van dreigbrieven en Mr. G.B.J.

op 20 02 2014 at 00:34 schreef Sasha Berkman:

hysterie :)

Sterkte agent van de dood en verderf

op 20 02 2014 at 01:00 schreef Maurice:

Hier nog een sfeerimpressie:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1398317

op 20 02 2014 at 20:36 schreef Sasha Berkman:

Maurice: http://www.youtube.com/watch?v=3T-VAi2Xqq8

op 21 03 2014 at 17:29 schreef De Profeet:

Er is geen gematigde islam, basta.

op 18 12 2015 at 18:17 schreef Sie wissen das nicht, aber sie tun es | Joris Verheijen:

[…] zijn krantenkolommen aan islamhaters en aan verontwaardigde ex-moslims, maar niet of nauwelijks aan moslims zelf. Natuurlijk zonder dat hij zelf iets tegen moslims heeft, maar dat is precies hoe ideologie werkt, […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS