Home » Archief » Sjeezus


[10.06.2006]

Sjeezus

Peter Breedveld

Tool0 (86k image)

Ik had geen schijn van kans. Om half tien zat ik al klaar voor de computer, voor de ticket-verkoop voor het concert van Tool op 27 juni in de Heineken Music Hall, die om tien uur zou beginnen. Binnen tien minuten was het uitverkocht. Ik kwam er niet eens tussen.

Peter Breedveld heeft nooit eens een lucky break.

Update: Yes! Peter heeft een lucky break! Marnix heeft twee kaartjes voor ‘m! Peter houdt van Marnix. Lieve Marnix! Marnix’ vriendin is een held!

Algemeen, 10.06.2006 @ 09:54

[Home]
 

68 Reacties

op 10 06 2006 at 22:29 schreef Dennis:

Twee kaartjes zeg je? Wat eh… ga je met dat tweede kaartje *kuch* doen?

Bij eerdere tours (Aenima en Lateralus) heb ik steeds achter het net gevist (behalve die ene keer toen ze op Werchter speelden, maar dat telt niet echt) en deze keer heb ik het maar niet eens geprobeerd. Een mens kan maar zoveel teleurstellingen incasseren.

Zo’n Marnix, is die nog ergens te krijgen?

op 11 06 2006 at 04:31 schreef Vinnie:

Ehh,heldin bedoel je.

op 11 06 2006 at 08:34 schreef Peter Breedveld:

Psies, ‘Heldin’.

Marnixen kruisen je pad, of jij kruist hun pad, whatever.

Ik zal eens vragen – ik denk dat er een aardige kans is – of hij nog een kaartje heeft.

op 11 06 2006 at 08:42 schreef Pierre Gustav:

Je had het waarschijnlijk zelf ook al bedacht, maar op http://www.tickets4u.nl/ zijn nog kaarten beschikbaar.

op 11 06 2006 at 08:48 schreef Pierre Gustav:

Oh, neem me niet kwalijk. Ik had de update gemist. Daar lees ik dat je al kaartjes hebt.

op 11 06 2006 at 09:38 schreef Peter Breedveld:

Toch een nuttige tip voor een volgende keer, al moet ik wel heel graag iets willen zien om 250 procent van de originele prijs te betalen. 85 euro voor een kaartje!

op 11 06 2006 at 09:53 schreef Pierre Gustav:

Ik dacht dat het al zo’n beetje een normale prijs was. De concerten waar ik de afgelopen tijd naar toe ben geweest kostten normaal al rond dit bedrag.
Bij genoemde website kun je ook gokken tot het laatste moment. Dan gaan ze daar ook tegen de kostprijs weg.

op 12 06 2006 at 10:16 schreef Dave:

Beetje smerig van Tool om maar 1 concert te geven terwijl ze makkelijk 2 of 3 keer zouden kunnen optreden. Maar ja, als je 39 euro (plus 4,40 kosten) vraag voor zo’n kut kaartje is t geld toch al weer in de pocket…. Sowieso beetje gehad met M. Keenan sinds zn politieke gewauwel met A Perfect Circle. Typisch voorbeeldje van Marcel van Dammen uit je ivoren toren… (En, na al die jaren wachten vind ik 10.000 Days zo verpletterend niet.)

op 12 06 2006 at 11:03 schreef Bitterzoet:

Ja, héél smerig van Tool. Wat denken ze wel niet! Maar 1 concert in dat kleine kutland Nederland. Wat denk je Dave? Zouden ze misschien ook in andere landen optreden?

En 39 euro voor een kaartje is echt peanuts hoor. Kan me haast niet voorstellen dat ze zo goedkoop zijn. Ga maar ff uitrekenen wat die lui wel niet aan kosten hebben voor zo’n lullig concertje.
Erg onredelijk dat ze er tóch nog iets aan willen verdienen ook.

Sjeeeez

op 12 06 2006 at 11:14 schreef Peter Breedveld:

Negenendertig euro voor een kaartje viel me ontzettend mee.

En als ik muzikanten moest gaan beoordelen op hun politieke visies, zou ik mijn CD-verzameling moeten zuiveren van Miles Davis, The Police, Radiohead, Iggy Pop, Living Colour, Fishbone, Brian Eno, heck, waarschijnlijk zou alleen Rammstein overblijven en Ted Nugent vind ik niks aan.

Toen ik de nieuwe Tool voor het eerst beluisterde, viel die me ook behoorlijk tegen. Ik vond het allemaal enorm behaagziek klinken. Het lag té gemakkelijk in het gehoor. De meeste van mijn favoriete albums hebben een tijdje nodig gehad om een plekje in mijn hart te verwerven. Maar bij dit album geldt dat-ie bij de eerste paar kleer beluisteren heel makkelijk klinkt, daarna wordt-ie moeilijker. Ik kan het niet uitleggen, maar inmiddels ben ik verslaafd geraakt aan de atmosfeer, de snelle wendingsmanoeuvres en potverdikkeme, wat is die drummer weer ontzettend goed, zeg.

Het vermelden waar is ook het CD-doosje, waaraan een soort bril is bevestigd waardoor je de waanzinnig psychedelische plaatjes in het CD-boekje in 3D kunt zien. Ik ben gek op 3D, en dit hoort wel tot het mooiste wat ik op dat gebeid ooit heb gezien.

Intussen kun je op VPRO’s luisterpaal de nieuwe Juana Molina beluisteren en dat zou ik echt doen, als ik jullie was. Ik zie het al aankomen: die is binnen de kortste keren publiek bezit.

op 12 06 2006 at 13:25 schreef Dennis:

Mee eens.

Als muziek in eerste instantie een vehikel moet zijn voor een boodschap van welke aard dan ook, haak ik sowieso af. Schrijf dan een boek, of doe iets leuks met een pamflet en een deur. Als ik het maar niet hoef te lezen. Zolang de muziek me in staat stelt de tekst te negeren, vind ik het prima. Spreekt de tekst me ook nog aan, dan is dat mooi meegenomen.

op 12 06 2006 at 13:28 schreef Lagonda:

Ik doe eigenlijk altijd grote moeite om NIET naar de teksten van goede nummers te luisteren — het maakt 95% van alle platen behoorlijk onverteerbaar, eigenlijk.

op 12 06 2006 at 13:36 schreef Peter Breedveld:

Ik hoef daar geen moeite voor te doen. Ik kan zingende mensen sowieso niet verstaan. Ik vang wel eens frasen en flarden tekst op, waarna mijn fantasie ermee aan de haal gaat.

Waar David Bowie zoal over zingt, ik heb werkelijk geen idee. Hij roept als een soort priester in een magisch ritueel waar veel drugs aan te pas komen allerlei beelden en ervaringen op.

Alleen bij Jacques Brel loont het naar mijn idee om de teksten te bestuderen, dat komt de beleving van de muziek echt ten goede.

op 12 06 2006 at 13:43 schreef Rinus Duikersloot:

Op Ayaan log schrijft iemand dat in het boek Menace in Europe van Claire Berlinski een heel stuk over de band Rammstein staat. Ze verwijt in het boek de band het Duitse Neo-nazi gevoel in de kaart te spelen. Rammstein weerlegt haar beschuldigingen door aan te geven dat hun doel is om de Duitsers hun "trots"en "eigenwaarde" terug te geven.
Berlinksi heeft meerdere interviews met de bandleden gehad en meerdere live concerten meegemaakt. Ze heeft flink wat teksten vertaald, ze heeft zich (zo te lezen) verdiept in Wagner en trekt lijntjes van Wagner via de SS muziek traditie naar Rammstein. Concluderend dat de Duitsers een musicale traditie hebben die afwijkt van de rest van Europa (gebruik van propaganda, inzetten van bepaalde toonladders, stemmengebruik etc…)

op 12 06 2006 at 13:51 schreef Lagonda:

Dat lijkt me echt onzin — right up there met brainwashende videogames, en mindcontrol via gesublimeerde reclames in speelfilms. Ik ben reuze benieuwd te vernemen hoe die nazi-toonladder precies in elkaar steekt.

op 12 06 2006 at 13:52 schreef Peter Breedveld:

Wat? is die gek? De meeste grote componisten komen uit Duitsland! En Rammstein is metal, sowieso meer verwant met Wagner dan met – noem eens wat – Debussy.

Ik ben benieuwd naar dat boek, maar ik vermoed dat we hier te maken hebben met iemand zonder humor, die de vette ironie van Rammstein totaal heeft gemist.

Wagner was trouwens – ik zeg het maar even – geen nazi.

op 12 06 2006 at 14:04 schreef Lagonda:

Hier staat een gedeelte:

http://www.helnwein.info/0/509.html

Ze vergelijkt de rollende ‘r’-en van de zanger met de dictie van Hitler. Tsja. Zo lust ik er nog een paar.

op 12 06 2006 at 14:11 schreef Peter Breedveld:

Wat dacht je van deze:

The lyrics of "The Master" are particularly suggestive. John Felstiner, the biographer of the poet Paul Célan, notes that the word Meister in German "can designate God, Christ, rabbi, teacher, champion, captain, owner, guildsman, master of arts or theology, labor-camp overseer, musical maestro, ‘master’ race, not to mention Goethe’s Wilhelm Meister and Wagner’s Meistersinger von Nurnberg, which carries overtones of the 1935 Nuremberg racial laws."

Jezus Christus, man. Voor de Spaanse Inquisitie had je meer kans op vrijspraak. De bandleden hebben gelijk: ze worden gediscrimineerd omdat ze Duits zijn. Al zuiverden ze hun repertoire van woorden als ‘Meister’ en van de rollende R’en, dan nóg zouden ze worden beschuldigd van nazisme, want ze zingen immers in het Duits, de taal van Goethe, maar óók van de nazi’s!

op 12 06 2006 at 14:40 schreef Rinus Duikersloot:

We zijn er weer eens gloeiend bij maar gelukkig ken ik ook mensen uit de Linkse Kerk die houden van Rammstein en die zal ik het eens flink onder de neus wrijven.

op 12 06 2006 at 14:58 schreef Michiel Mans:

Het doet me aan Geert Mak denken. De technieken voor Submission, waren van Goebbles afkomstig. Zeldzaam goedkope flauwekul.

op 12 06 2006 at 15:03 schreef Rinus Duikersloot:

Het stuk van Claire Berlinski is een stuk interessanter om te lezen dan Geert Mak.

op 12 06 2006 at 15:07 schreef Lagonda:

Rammstein is te clever om ze simpelweg als "nazi-symptoom" in de hoek te zetten. Ze nemen *juist* het groepsgedrag dat aan de wortel ligt van totalitaire systemen geregeld op de hak. Neem nou een nummer als "Ich Will" — daarmee geeft de band een vrij letterlijke demonstratie van groepsgedrag. De meeste hard-rockers zullen zichzelf omschrijven als "links", en in elk geval "tegen nazi’s" — maar Rammstein laat zien hoe kinderlijk eenvoudig het is om aan al deze vrije geesten massagedrag te ontlokken.

op 12 06 2006 at 15:27 schreef Peter Breedveld:

Interessanter dan Geert Mak? Het is net zo saai en gemakzuchtig en zeker zo vals. Neem deze passage:

Their imagery is suggestive as well of postwar German expressionist paintings, in particular those of Otto Dix, who having spent four years in the trenches had a fine pictorial feel for what things looked like after an exchange of artillery. Songs by Rammstein with sado-masochistic sexual themes, such as Mein Teil ("My Part") – a homage to the German cannibal Armin Miewes, who in 2002 shared a final meal with his willing victim of the man’s severed, flambéed organ – would not have been out of place in Julius Streicher’s Der Stürmer, a newspaper even many Nazis found excessive in its pornographic obsessions and sensationalism.

Het is de mening van de schrijfster dat de tekst van Mein Teil niet had misstaan in Der Stürmer en dat is dan het bewijs dat Rammstein flirt met het nazisme. Zo gaat het bij alle ‘bewijsvoering’: dit doet denken aan zekere dichter die nazi was, dat doet denken aan een componist die populair was bij de nazi’s, en daarom is Rammstein fout.

Wat een misselijke mens is dat! Wat een nare mensen zijn die denkbeeldige nazi-jagers toch! Ik denk dat ik maar nazi word. Ik sla aan het radicaliseren en dat is allemaal te danken aan de polarisering van al die Geert Mak-types.

op 12 06 2006 at 15:29 schreef Rinus Duikersloot:

Wel het artikel helemaal uitlezen. Wat Jeffrey Gedmin, een Amerikaan werkzaam bij het Aspen Instituut in Berlijn, heeft te zeggen is ook lezenswaardig.

op 12 06 2006 at 15:57 schreef Lagonda:

Wat bedoelt Rinus met "OOK lezenswaardig"?

op 12 06 2006 at 16:05 schreef Rinusa Duikersloot:

Sorry Lagonda maar ik ga na het lezen van dit artikel alles verzamelen van de band.

op 12 06 2006 at 16:07 schreef Peter Breedveld:

Hoezo, Rinus? Ben je soms ook een nazi? Lijkt me een mooi gezicht, Rinus in een nazi-uniform.

op 12 06 2006 at 16:09 schreef Lagonda:

Ha, geweldig Rinus! Beginnen bij Herzeleid en Mutter — dat zijn hun beste albums.

op 12 06 2006 at 16:20 schreef Erzsébet:

Liefhebbers van nazi-Teutonenrock beperken zich natuurlijk niet tot Rammstein. Umbra et Imago is ook erg leuk voor liefhebbers van Duitstalige gothische metal met een rollende ‘r’. Die doen dan ook nog aan niet kinderachtige SM op het podium, wat logischerwijze gebaseerd is op de praktijken van Josef Mengele. Daar moest ook maar eens onderzoek naar worden gedaan.

Wat triest, dat zelfs een sympathieke band als Rammstein slachtoffer van karaktermoord dreigt te worden, zo.

op 12 06 2006 at 16:26 schreef Peter Breedveld:

Hé, Erzsébet, zin in een feestje, de 24e? Moet je me even mailen.

op 12 06 2006 at 16:32 schreef Rinus Duikersloot:

Dat zijn we toch allemaal hier Peter?

Lagonda heeft zeker ook de uit de handel genomen cover van Herzeleid.

op 12 06 2006 at 16:33 schreef Peter Breedveld:

Iemand wel eens van de Sloveense band Laibach gehoord?

op 12 06 2006 at 16:35 schreef Lagonda:

Haha, je bent me net voor!

op 12 06 2006 at 16:35 schreef Erzsébet:

Laibach, daar staat mijn I-pod ook al mee vol. Zal wel stiekem een nazi zijn…

Heb je gemaild.

op 12 06 2006 at 16:36 schreef Lagonda:

Ja, Rinus, die *HAD* is, maar is ooit uit mijn auto gejat. Waar ik behoorlijk van baal.

@Peter: Laibach heeft een geweldige goth-cover van het uber-poppy "Life is Life" van het Duitse Opus. Ken je die?

op 12 06 2006 at 16:43 schreef Peter Breedveld:

Nee, iemand heeft me wel eens op Laibach gewezen, maar ik vond dat muzikaal veel minder interessant dan Rammstein.

op 12 06 2006 at 17:12 schreef Rinus Duikersloot:

Hoe kan je dat in de auto laten liggen?!

Hier de site van Claire Berlinski. Via deze site kan men ook contact met haar opnemen en misschien dat iemand zin heeft om haar in het Engels van repliek te dienen.

op 12 06 2006 at 17:17 schreef Lagonda:

Tsja — de CD lag in de kofferbak. Had niet het idee dat die snel zou worden opengebroken.

op 12 06 2006 at 19:04 schreef Paardestaart:

Háhahahááá! Da’s uncanny – ik had het vorige week toevallig met iemand over Rammstein (d’r gaan maanden voorbij dat ik het er níet over heb) en toen zei ik dat hun steamrollermuziek (waar mijn nekharen van overeind gaan staan, en die ik volkomen out of character heel goed vind, tot grote ontzetting van mijn zoon, die me altijd maant het geluid wat zachter te zetten, ‘want straks denken ze nog dat ìk het draai, mama! :) in combinatie met die teksten me altijd doet denken aan een dichtregel die ik niet kon plaatsen: ‘Der Tod ist ein Meister aus Deutschland’

Blijkt het een regel te zijn uit een gedicht van Paul Celan die gebruikt werd als titel van een serie over Nazi-Duitsland.
Die Celan is een katholieke dichter waar ik niets vanaf weet; ik geloof dat hij in éen van de boeken van De Beauvoir genoemd werd als een fout figuur, die heulde met les boches…
En nu wordt alweer Celan genoemd in dit verband..
Tssss…!!

Ik vind Rammstein nogal obsederend, juist vanwege de ongemakkelijke associaties, en dat brengt me weer op een uitzending van de BBC, waarin een verzameling kleurenfilmopnamen getoond werd uit de jaren dertig en veertig
Dat was sowieso unheimisch – want zwart-wit schept een zekere afstand, waar kleur in mijn ogen juist de dingen dichterbij brengt – vooral in dit geval – en daardoor dingen openbaarde die ik niet eerder had gevoeld
Er was namelijk een fragment waarop een soort parade te zien was, in een duitse stad, nog voor het drama zich had afgespeeld dus, wat de dingen ook iets heel urgents geeft
Iedereen leefde nog, en de stad was nog heel en schoon en aantrekkelijk.
Langs de gevels van gebouwen die later zouden worden platgegooid hingen van die mooie barbaarse, grote rode verticale banieren van het derde rijk.
Er reden prachtige ouderwetse auto’s met heerszuchtige hoge militairen in uniform, en op de zonovergoten straten liepen goedgeklede dames en heren in van die prachtige Humphry Bogard en Lauren Bacall-kleren, die ze dáar ook droegen..en toen dacht ik aan iets dat Erica Jong in éen van haar boeken schreef, namelijk dat de duitsers dòl waren op Hitler; dol op wat hij ze gaf, als volk..op de herwonnen trots en de schoonheid en de geur van succes – wat ik verachtelijk vond en helemaal niet begreep natuurlijk – maar na die films dus wel.
Ik voelde opeens de verleiding die uitging van de stilering en het dramatisch vernuft; het theatrale talent waarmee die rotzakken het hunkerende straatarme volk meesleepten
En dat associeer ik nu allemaal met Rammstein dus: der Tod ist ein Meister aus Deutschland…
Beetje ongemakkelijk

op 12 06 2006 at 19:06 schreef Patrick:

"zou ik mijn CD-verzameling moeten zuiveren van Miles Davis, The Police, Radiohead, Iggy Pop, Living Colour, Fishbone, Brian Eno,…"

Sjees, goeie smaak Peter.

Ik zie net dat Fishbone gisteren heeft opgetreden in 013. Gemist verdomme…
Ach, beter dan de Truth & Soul tour zal het nooit worden.
Ik ben wel verbaasd dat die ouwe knarren nog steeds bij elkaar zijn.

Patrick – die het verdomd om 95 eurie voor Radiohead te betalen

op 12 06 2006 at 20:05 schreef Peter Breedveld:

Hoi Patrick, dank. Dat is me helemaal ontgaan, dat Fishbone in Nederland was. Dat had ik graag gezien. De laatste keer was toch al gauw een jaar of 12 geleden.

op 12 06 2006 at 20:17 schreef Dave:

op 12 06 2006 schreef Bitterzoet:

Ja, héél smerig van Tool. Wat denken ze wel niet! Maar 1 concert in dat kleine kutland Nederland. Wat denk je Dave? Zouden ze misschien ook in andere landen optreden?

En 39 euro voor een kaartje is echt peanuts hoor. Kan me haast niet voorstellen dat ze zo goedkoop zijn. Ga maar ff uitrekenen wat die lui wel niet aan kosten hebben voor zo’n lullig concertje.
Erg onredelijk dat ze er tóch nog iets aan willen verdienen ook.

Sjeeeez
————

Hmz. Leuk punt, echter heb ik in het verleden de HMH voor heel wat minder bezocht. (Bv. Rammstein met Clawfinger en een keer Muse. (ja jammer, klote band tegenwoordig idd.) Ik heb eerijk gezegd geen medelijden met ze als de tour wat langer duurt, lijkt me namelijk een mooi bestaan. En daarnaast zijn onze vrienden van Tool schatrijk hoor….

@Peter. Laibach’s Jesus Christ Superstar cd is zeker de moeite waard. (Laatste album (WAT) ook, maar veel electronischer.)

op 12 06 2006 at 22:39 schreef Rinus Duikersloot:

Zijn er eigenlijk over andere bands(Tool misschien?) essays in omloop zodat je na het lezen ervan meteen nieuwsgierig wordt naar de muziek?

op 12 06 2006 at 23:23 schreef Rinus Duikersloot:

Ah, gevonden! Hermans in uniform: foto1, foto2, foto3

op 13 06 2006 at 10:53 schreef Paardestaart:

"die steeds als hij God laat figureren in zijn songs, in het Duits gaat zingen, want:

"God speaks German whenever He means business!"

Nou – dat heeft ‘ie dan daarvandaan, denk ik
Het is beslist een uitspraak met weerhaakjes
Ik heb er werkelijk járen mee rondgelopen

op 13 06 2006 at 11:02 schreef Peter Breedveld:

Die foto van Hermans, is die niet gebruikt in de verfilming van De donkere kamer van Damocles, ‘Als twee druppels water’?

Wees eens lief Rinus, en doe eens die foto zoeken van Hermans én Mulisch in SS-uniform?

op 13 06 2006 at 11:04 schreef Lagonda:

Ja, in Zappa’s teksten komen vaker dit soort dwarsverbanden voor. Ik heb daar ooit een krankzinnig boek over gelezen, "The Negative Dialectics of Poodle Play", waarin een totale Zappa-fanaat zo’n beetje elke letter die Zappa ooit heeft geschreven weet te linken aan Shakespeare, Tsjechov, Marx of de Kabbalah.

op 13 06 2006 at 11:07 schreef Peter Breedveld:

Waar komt ‘don’t eat that yellow snow’ dan vandaan?

op 13 06 2006 at 11:18 schreef Lagonda:

Uit de huskies van Nanook natuurlijk!

op 13 06 2006 at 11:31 schreef Lagonda:

Zappa’s teksten zijn op het eerste gehoor vaak mega-dom, maar na herhaaldelijke beluistering openbaren zich allerlei vreemde dwarsverbanden, en aanwijzingen die duiden op een veel diepere betekenis. Nazi-duitsland is trouwens een thema dat geregeld uitduikt in teksten van Zappa; hij heeft ook vaak teksten geschreven over de analogieen tussen de systematieken van resp. Nazi-duitsland en Amerika, en dan met name over de overeenkomsten in de manier waarop de (seksuele) repressie van het individu tot stand komt.

op 13 06 2006 at 11:35 schreef Peter Breedveld:

Was er in Nazi-Duitsland sprake van seksuele repressie? Nooit iets over gelezen.

En uit welk nummer die zin komt, weet ik natuurlijk wel. Ik was benieuwd of Zappa dat van Shakespeare, Tsjechov, Marx of de Kabbalah heeft.

op 13 06 2006 at 12:02 schreef Lagonda:

Nou ja — over sexuele repressie onder de Nazi’s is de jury nog in beraad, hoewel er de nodige boeken over zijn verschenen. "Mass Psychology of Fascism" van Wilhelm Reich stipt wat zaken aan.

Ik heb er zelf ook wel eens een column over geschreven, over hoe een systeem een strikte seksuele moraliteit kan afdwingen om zichzelf mee te voeden. Het nazisme keurde homoseksualiteit af; prostituees werden vervolgd; interraciale seks was natuurlijk ook deviant; vrouwen uit de lagere klassen werden gedwongen gesteriliseerd.

Maar daarnaast werd het idee bekrachtigd dat de trouwe "arier" geoorloofd was "de regels te breken" en te nemen wat hem toekwam. De "goede Duitser" was dus juist geoorloofd zijn seksualiteit te "vieren", als een soort beloning voor zijn loyaliteit.

En, eh, volgens Ben Watson (auteur van Negative Dialectics) behandelt Zappa met zijn songs over Nanook de thematiek van King Lear, die eveneens blind wordt.

"St. Alfonzo’s Pancake Breakfast" op hetzelfde album is in elk geval een persiflage op de communie, waarin de priester het pannenkoekenbeslag infuseert met zijn heiligheid door zich er in af te trekken, en daar vervolgens de kaboutertjes de schuld van te geven.

op 13 06 2006 at 12:07 schreef Lagonda:

"der Tod ist ein Meister aus Deutschland…"

He, nu moet ik denken aan Zappa, die, steeds als hij God laat figureren in zijn songs, in het Duits gaat zingen, want:

"God speaks German whenever He means business!"

…wat ik persoonlijk een héle leuke grap vind.

op 13 06 2006 at 12:10 schreef Lagonda:

En over muziek gesproken: ik lees zojuist dat Ligeti is overleden, vaste huisleverancier van spookmuziek voor Kubrick. Erg jammer.

op 13 06 2006 at 12:30 schreef Paardestaart:

Totalitaire sytemen leggen altíjd de sexualiteit aan banden, vooral die van anderen.
De energie die zo ongebruikt begint te festeren en te broeien kan de staat (cq het systeem dat macht nastreeft) gebruiken om hysterische woede en opofferingsgezindheid mee te voeden

Vooral ná de strijd wordt er daarom denk ik ook zo massaal verkracht..en dan bedoel ik ‘strijd’ metaforisch; het is per slot niet altijd oorlog – of nog niet…

Het is geen toeval denk ik dat Zarqawi bijvoorbeeld een buitengewone belangstelling had voor snuff-movies..
Als je een keer iemand’s hoofd er af hebt gesneden, nadat je tot je schaamte en ergernis talloze malen een enorme opsteker hebt gekregen van de schaamteloos uitdagende schoonheid van een zedeloos vrouwelijk specimen van alles wat vies en voos is dan krijg je dat denk ik – dan gaan de dingen door elkaar lopen.

op 13 06 2006 at 12:32 schreef Peter Breedveld:

Totalitaire sytemen leggen altíjd de sexualiteit aan banden, vooral die van anderen.

Maar dan is Cuba een uitzondering, of niet? Over de Sovjet-Unie ben ik natuurlijk mijn hele leven voorgelogen, maar ik had begrepen dat daar een heel rationeel-pragmatische benadering van prostitutie en dergelijke heerste.

op 13 06 2006 at 12:49 schreef Lagonda:

Cuba is als totalitair systeem ook niet echt susccesvol — waarschijnlijk ligt dat daar aan. Meer seksuele repressie dus!

op 13 06 2006 at 17:38 schreef Rinus Duikersloot:

Ja, dat was bij de film ‘Als twee druppels water’ in 1963. Hermans met Mulisch heb ik online helaas niet gevonden, wel Mulisch met Claus. Hermans draagt overigens een Wehrmacht uniform en Mulisch een SD(onderdeel van de SS) uniform.

Ligt Zappa wel lekker in het gehoor?

Lees ook het interview met Claire Berlinski in FrontPageMagazine. Nederland komt ook ter sprake.

op 13 06 2006 at 18:47 schreef Paardestaart:

Oops – and so it does..:)
Sluggish, passive, pathologically anti-american because of a spiritual void, and worstelend met onopgeloste problemen uit het verleden – de infatuation met het socialisme, de duizendjarige struggle met islam en natuurlijk met WO l en de loopgraven, Auschwitz, en het feit dat het continent keer op keer uit de shit gevist moet worden door die verdomde Amerikanen, die volgens de Europeanen zelf 11 september hebben veroorzaakt…

Hm, nou – pittig ding, wel
Se non è vero…spreek het dan maar eens tegen :)

op 13 06 2006 at 19:25 schreef Peter Breedveld:

Ze is niet dom:

In brief: Europeans are lazy, unwilling to fight for anything and willing to surrender to anyone; they are fascinated by decadence; they favor the bureaucracy over the corporation; they are unable to assimilate their immigrants; they no longer have children; they no longer produce much of cultural or scientific significance; they have lost their religious vocation and they no longer hold their lives to be meaningful.

Maar wij dan? En haar analyse van Rammstein blijft pure demonisering. Ik ben wel nieuwsgierig naar het boek.

op 13 06 2006 at 20:30 schreef Lagonda:

Nou ja — je hoeft niet zo slim te zijn voor een dergelijke constatering. Iedereen met ogen in zijn kop kan zien dat Europa binnen nu en 50 jaar economisch volledig down the drain zal gaan.

op 13 06 2006 at 20:34 schreef Lagonda:

Overigens, in de rubriek "Lachen met Anja", is het volgende topic weer heel mooi:

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/06/10/gaza/#comments

Gaat over de zogenaamde raketaanval van Israel op Palestijnen die aan het strand lagen. De ach en wee’s van Anja zijn natuurlijk niet van de lucht — totdat vandaag bekend werd dat de explosie aan het Palestijnse strand is veroorzaakt door een landmijn van … de Hamas. Heel lang bleef het stil, totdat Anja het topic nuffig afsluit met de mededeling dat ze hierover niks op haar logje wil, want speculatie is uiteraard uit den boze!

op 13 06 2006 at 21:30 schreef Peter Breedveld:

Het blijft een rijke bron van vermaak, dat weblog van Anja.

Neem nu Hermie Kreeft, die in haar ellenlange reactie op het ellenlange stuk ‘Van roken ga je dood’ schrijft:

Prioriteit 1 moet zijn: wie zijn de daders?! Ik herhaal dat dit zonneklaar is: dat zijn niet de Marokkanen; niet de volkse “Fortuyntypes”; niet de Arubaanse jongeren; niet de Lonsdalers; en het is zeker niet Mohammed, vrede zij met hem. Neen, de schuldigen zijn te zoeken in rechtse kringen, waar alle oorzaken liggen, telkens weer opnieuw, van sociale rampspoed, of het nu gaat om slavernij, kolonialisme, gastarbeiders of een “dienstenrichtlijn”, de laatste loot aan deze zieke stam, omdat deze rechtse daders zelf asociaal zijn, hun eigen individuele belang altijd vooropstellen, schaamteloos zichzelf verrijken en bevoordelen en de schuld van de “bijwerkingen” van hun levenshouding bij de ander, ja liefst bij de slachtoffers leggen.

En dan eindigt met:

Ten slotte: de mens heeft geen behoefte aan een vijand maar aan een vriend. Een vijandbeeld komt altijd secundair tot stand als er iets mis is in de processen waarmee de mens zijn vriendschappen kan vormgeven. Ook hierin ligt dunkt mij een sleutel tot oplossingen.

Hahaha! Je kan me wegdragen.

op 13 06 2006 at 22:03 schreef Rinus Duikersloot:

Peter, schrijf haar een e-mail in het Engels over Rammstein.

op 13 06 2006 at 22:06 schreef Lagonda:

Tsja — dat weblog van Anja en de snuiters die er komen; tis net een boerendorp met veel incest.

Ik kan ze van harte een heroïsche dosis paddo’s aanbevelen.

op 13 06 2006 at 22:11 schreef Rinus Duikersloot:

Anja op haar weblog: "Ondertussen zijn ze aan het uitzoeken waar het projectiel vandaan kwam dat de familie gedood heeft, want dat is nog niet duidelijk zeggen ze. Een afgedwaalde artilleriegranaat? Een van de nog niet ontplofte projectielen van het Israelische leger die her en der in de Gazastrook liggen? Of misschien zelfs een Palestijnse bom die per ongeluk afging? Het leger hoopt natuurlijk op het laatste. Er liggen drie kinderen met granaatwonden in Israelische ziekenhuizen. De granaatscherven kunnen onderzocht worden. Als we er niets meer over horen was het zeker geen Palestijnse bom, nog afgezien van de vraag of een Palestijnse boerenfamilie die mee zou nemen op hun uitje naar het strand."

http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2006/06/12/israelis-praten-met-hamas/

Anja verraadt zichzelf hier weer eens want het is overduidelijk waar zij op zit te hopen. Wat een zieke geest heeft dat mens.

op 13 06 2006 at 22:43 schreef Paardestaart:

"Heel lang bleef het stil, totdat Anja het topic nuffig afsluit met de mededeling dat ze hierover niks op haar logje wil, want speculatie is uiteraard uit den boze!"

Wroewháháhahahahahaa…:)
O, nee – hou me vast! Ze wacht zich voor sp..specu..llllllatie!!

Hihihihii..speculatie is alleen speculatie als er geen ster op staat…Anders ist alles natürlich eenvoudig klar: gospel & fact!!
Mensch – die alte Anja..so eine dicke Karbanus!! Hou mich doch nur fest – zij wil sich eerst maal over die Wahrheit entscheiden…
Hihihiiiihiii:-)

Na ja – het geeft een erstes mal für alles, nicht? :)

op 17 06 2006 at 12:26 schreef GJ Klaver:

Er staat een interessante reactie van ene Marlene Venema op die dicke Karbanus’ [hihihihi :)] weblog.

[bij ‘Death on the beach’]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS