Home » Archief » De fascistische bondgenoten van het Vlaams Belang


[26.01.2007]

De fascistische bondgenoten van het Vlaams Belang

Philippe De Backer

Riebi4 (72k image)

Deze week kwam het Vlaams Belang in het nieuws met een oproep tot frontvorming van alle rechtse krachten in Vlaanderen. Een ‘forza flandria’ zoals voorzitter Frank Van Hecke het noemde. In Europa is het Vlaams Belang er intussen wel in geslaagd om aan frontvorming te doen en kan zij, samen met enkele bevriende extreemrechtse partijen, een fractie vormen in het Europese parlement. Samen vormen ze de groep ‘Identiteit, Soevereiniteit en Transparantie’ (IST) waardoor ze meer medewerkers, subsidies en slagkracht krijgen binnen het Europees parlement.

De voorzitter wordt de Fransman Bruno Gollnisch die zich de voorbije jaren liet opmerken als een pure ontkenner van de Holocaust. Gisteren werd de nummer twee van het Front National door de correctionele rechtbank van Lyon veroordeeld wegens negationistische uitspraken. Maar ook de andere leden van de nieuwe fractie laten zich niet onbetuigd in hun racistisch en antisemitisch discours.

Het Vlaams Belang vindt enkele oude vrienden terug in de net opgerichte fractie. Zo is er natuurlijk het Front National van Jean-Marie Le Pen. Le Pen behoeft geen introductie meer en staat ondertussen in gans Europa bekend om zijn fascistische en negationistische uitspraken. Zo noemde hij de gaskamers in de nazi-vernietigingskampen een ‘detail in de geschiedenis’.

Daarnaast ook Andreas Mülzer van de Oostenrijkse FPÖ, die Hitler ‘een groot revolutionair’ noemde. Uit Italië is er Allesandra Mussolini die het fascisme van haar grootvader Benito Mussolini vergoelijkt en zich regelmatig uitspreekt tegen homoseksuelen. Verder is er Ashley Mote, die deel uitmaakte van de anti-Europese UK Independence Party maar uit die partij werd gezet wegens misbruik van fondsen. De Groot-Roemeense Partij van Corneliu Vadim Tudor levert vijf fractieleden. Tudor was onder de communistische dictator Nicolai Ceausescu de hofdichter van het regime.

Tenslotte is er Dimitar Stojanov van het Bulgaarse Ataka (Aanval!), waarvan Volen Siderov de voorzitter is. Zij staan bekend om hun uithalen naar zigeuners en joden, de meest geviseerde bevolkingsgroepen onder het Nazi-regime. Zo verklaarde hij dat men van Roma-zigeuners ‘zeep zou moeten maken’. Siderov is ook een notoir negationist en schreef een boek waarin hij de concentratiekampen fors minimaliseert.

Ironisch genoeg waren het net partijen uit de nieuwe lidstaten, Bulgarije en Roemenië, die de laatste handtekeningen aanbrachten. Landen die door het Vlaams Belang niet tot Europa behoren wegens hun orthodoxe achtergrond. Een waanzinnig argument in een seculiere Europese Unie. Maar de vriendschap tussen het Vlaams Belang en deze ronduit racistische en fascistische partijen blijkt geen probleem te vormen voor de Vlaamse verkozenen.

Zo ging Marie-Rose Morel breed glimlachend op de foto met Volen Siderov. Filip Dewinter heeft een vriendschappelijke foto van hem en Jean-Marie Le Pen op zijn bureel staan. En Koen Dillen poseerde gewillig met Leon Degrelle, de man van Rex die door Hitler ‘de enige nuttige Belg’ werd genoemd.

Eens te meer vallen dus de maskers af en is de band tussen extreemrechtse, racistische en fascistische groeperingen en het Vlaams Belang een feit. Het toont eens te meer aan dat het Vlaams Belang nog steeds aansluiting tracht te vinden bij een harde kern negationistische antisemieten. Het is zoals Karel De Gucht reeds vroeger stelde, onmogelijk voor kiezers van het Vlaams Belang om nog te ontkennen dat zij gestemd hebben op een ronduit racistische en fascistische partij.

Het Vlaams Belang heeft in het verleden nooit willen en kunnen afstand nemen van haar sympathie voor fascistische personen. Zo betoonden ze in het verleden hun publieke steun aan schimmige figuren aan Cyriel Verschaeve, Staf De Clercq en Bert Eriksson. Nooit namen ze afstand van extreme groepen die in de rand van het Vlaams Belang actief waren en zelfs de bewaking verzorgden op de congressen van de partij. Nog steeds lopen verschillende leden van dergelijke organisaties rond binnen het Vlaams Belang zelf en worden racistische of negationistische uitspraken door de partijtop gedoogd. Deze organisaties vormen nog steeds de kweekvijver voor het politiek personeel van de partij.

Het is belangrijk dat alle democratische partijen de overduidelijke linken die bestaan tussen het Vlaams Belang en haar racistische en fascistische bevriende organisaties en figuren blijven blootleggen. We moeten blijven wijzen op de dubbelzinnige houding van de leiders van het Vlaams Belang dat in alle toonaarden ontkent dat het sympathieën betuigt met racistische en fascistische organisaties. We moeten de vriendschappelijke banden tussen vertegenwoordigers van Vlaams Belang met regelrechte holocaustontkenners, zoals tussen Marie-Rose Morel en Volen Siderov, blijven aanklagen.

Samen moeten we, ook in de nieuwe Europese lidstaten, antisemitisme en negationisme met het woord blijven bestrijden en harder dan ooit voorop lopen voor een open en tolerante samenleving. Zoals liberalen dat doorheen de geschiedenis altijd hebben gedaan. We kunnen het ons immers niet permiteren om haat en angst te laten regeren in het Europa van de toekomst.

Philippe De Backer is wetenschappelijk onderzoeker te Gent en politiek secretaris bij Jong VLD (VLD is de Vlaamse Liberale Partij) Nationaal. Deze tekst verscheen eerder op de Vlaamse liberale website Liberales.

Algemeen, 26.01.2007 @ 17:49

[Home]
 

49 Reacties

op 26 01 2007 at 20:41 schreef Paardestaart:

Het lijkt me een onmogelijke opgave om tegen te gaan dat haat en angst regeren in het Europa van de toekomst als partijen als Het Vlaams Belang verketterd worden om hun schimmige contacten, terwijl degenen die haat en angst teweegbrengen door hun acties en uitspraken met fluwelen handschoentjes worden aangepakt.
De beledigingen die goedwillende mensen te slikken krijgen van de weldenkende klasse omdat ze bij gebrek aan een redelijk alternatief hun toevlucht zoeken bij ‘bruine’ partijen zou hen anders weleens kunnen doen radicaliseren en hen rechtstreeks in de armen drijven van de extremistische groeperingen die men coute que coute buiten de deur wil houden

Het lijkt me dus heel verstandig dat verder na te laten, en politici uitsluitend te beoordelen naar wat ze doen en zeggen, en niet naar met wie ze misschien wel omgaan

In deze duistere tijden waarin helden villains blijken en boeven heroes is het erg onverstandig om op hoge toon allerlei lieden buiten de orde te plaatsen. Je oordeel zou er weleens helemaal naast kunnen zitten..

Als redelijke argumenten in deze niets uithalen: tactisch gezien is het ook al niet wijs: het helpt logischerwijze namelijk geen zier.

Zolang er geen alternatief is zullen europese burgers tòch kiezen voor wat door de elite walgend canaille wordt genoemd, uit pure wanhoop en woede.
De mensen laten zich niet meer bangmaken door Philippe De Backer en de zijnen

op 26 01 2007 at 20:53 schreef Elke:

Tsja.
Het idee dat Le Pennerige contra-stront de grote oplossing vormt voor de vuiligheid van de heersende politiek correcte marxistische strontberg, lijkt me een grote misvatting.
Als je een hoop stront gewoon alleen maar omdraait, heb je immers nog steeds een hoop stront.
En het zakt vanzelf weer uit naar het oorspronkelijke modelletje ook.
Dus waarom zou je.

Volgens mij kan alleen de Individuele Revolutie de politieke correctheid aan duizend stukken slaan.
Het zelfstandig leren zien, luisteren en denken.
De vaardigheid om propaganda door te prikken.
En natuurlijk de bevrijding van de angstige denkdwang, "wat de mensen er wel niet van zullen zeggen", als je Femke Halsema met haar valse zeehondjesgehuil en fijnstofgedrein een manipulerende, totalitaristische trut noemt.

Wordt nog een lastig klusje.
Want zelfstandig leren denken doe je o.a. op school.
En angst om andersdenkende te zijn, kan geblust worden door het veelvuldig tonen van allerlei verschillende invalshoeken in de massamedia.
Niet voor niets zijn de marxisten als sinds de 20-er jaren van de vorige eeuw bezig om met name onderwijs en media te koloniseren.
Ze weten dondersgoed dat dáár de achilleshiel van hun monster zit.

op 26 01 2007 at 22:28 schreef Paardestaart:

Eh – stront is stront – wat je zegt.
Er schijnt niet veel anders te kiezen te zijn.
En zoals ik al zei: je zult met iets anders moeten komen dan met abject gedreig als je mensen wilt overtuigen; het cordon en alles wat er op lijkt is beledigend en cynisch, vooral nadat jarenlang iedere tegenwerping in de kiem is gesmoord
De mensen laten zich daar tòch niet meer door tegenhouden.
In het Europarlement worden de criticasters van het officiele standpunt al in elkaar’s armen gedreven – zouden hun aanhang en de mensen die het eigenlijk wel een beetje met hen eens zijn daardoor níet radicaliseren?

En waarom moet ‘rechts’ permanent op z’n hoede zijn zich niet te encanailleren, terwijl links zich behaaglijk en zelfingenomen tegen de gevaarlijkste islamisten aanschurkt?
Als de kleinzoon van Hassan al Banna salonfähig wordt geacht door de officiële politiek mag de dochter van Mussolini van mij ook d’r mond opendoen
Ik kan zelf wel beoordelen of ze een fascist is of niet

Ik concludeer dat de pc-gedachtenpolitie nog steeds niets doet om de zaken in een beter vaarwater te krijgen, en meneer De Backer kan van mij de pot op..

A la guerre comme à la guerre

op 26 01 2007 at 23:35 schreef Kees:

Het stuk van de Backer lijkt me een schoolvoorbeeld van het generen van angst en haat. Ik zelf slaag er maar niet in om het Belang op fascisme, racisme en antsemitisme te betrappen. Met (vroegere) antisemieten op de foto? Tjonge zeg, wie er allemaal al niet op de foto staat met de (vroegere?) Pol Pot-aanhanger Paul Rosenmoller!. De VLD gaat zelf coalities aan met een maoistische partij die het Lichtend Pad steunde! Meneer de Backer moet het Cordon Sanitaire om zijn eigen tunnelvisie maar eens weghalen.

op 27 01 2007 at 01:43 schreef dewanand:

als gereincarneerde ziel uit 1966 ben ik al jaren lang bezig de geschiedenis van de mens te onderzoeken en kan het allemaal niet meer geloven. Is dit de mens, waaruit ik ontstaan ben of ben ik juist de manifestatie van een wezen uit de toekomst uit Krishnaloka? (spirituele planeet van Krishna in een ver universum).

ik ken een nederlandse jongen persoonlijk die lid is van de nationale alliantie en overtuigd revisionist is, dus hij ontkend ook de holocaust en haat joden. Maar als Hindoe kijk ik altijd naar het nut daarvan voor hem in het gewone leven. Deze jongen is echt white trash en zal nooit meer een meisje vinden in Nederland en dit is zijn grootste frustratie. Haten van allochtonen, moslims, zwarten, joden en ander allochtoon gespuis levert hem praktisch niets op, in zijn voordeel. dit leg ik hem vaak uit, maar ja, hij heeft als new white dutch bijna niets meer aan cultuur, geloof, traditie en moraal. Alles is hij kwijt en zijn enige troost is een Wajong uitkering tot hij in zijn graf ligt, hoewel hij nu al proef ligt in zijn graf.

het huidige fascisme is cultuurloos en kent geen traditie. Het is leeg en ontkleedt. Het heeft geen innerlijke definitie meer, tenminste bij de blanken in Europa. De blanke is alles kwijt en is nu de grote verliezer van de geschiedenis. De huidige fascist is een normloze hoer en is homo in eigen land.

Oude cultuurvolkeren zijn nu de winnaars van de geschiedenis. Interessant is dat alle extreme organismen juist uitsterven in de natuur en zich niet kunnen voortplanten. Waarom verwekken de lange blanken nu juist zo weinig nageslacht, terwijl zij juist superieur waren, maar wel extreem zijn en nu alles verloren hebben.

De blauwdruk voor de nieuwe wereldorde ligt nu helemaal in Azie, India en China. Hier wonen de cultuurvolkeren en die hebben gewonnen. Europa is nu het slagveld van de losers en zal de hoer worden van de toekomst. Europa zal op haar rug moeten liggen voor de penis van de sterkere rassen, en dat gebeurt nu al op een onvoorstelbare schaal. Bijna 70 procent van de hollandse meiden is al ooit genaaid door een zwarte penis.

Op het hoogtepunt van welvaart en uitbuiting is het heel natuurlijk dat er miljoenen buitenlandse mannen met een leger binnenstormen, om te roven, plunderen, verkrachten en vooral om de inheemse meiden te bevruchten. Dit is een natuurwet en niemand kan hier iets tegen doen.

Dewanand
hindoe fundamentalist

op 27 01 2007 at 12:02 schreef herrie mulles:

Ik vind hem wel vermakelijk die geilneef Dewanand,stralend licht uit het oosten.Deze jonge onderzoeker benadert de wereldgeschiedenis integraal vanuit zijn getinte snikkel.Over methode gesproken , dat menneke Philippe de Backer kan er ook wat van.Die blaast weer eens alles wat rechts is op tot bruinhemderij .Waarschijnlijk is hem ontgaan dat de afgelopen halve eeuw de terreur van links is gekomen.De Backer heeft als liberaal duidelijk iets teveel marx-mohammed stront in zijn oogjes.
Hij hoopt dat het kromzwaard hem niet zal treffen.
Paardestaart en Elke zijn gelukkig zo vriendelijk geweest om uit te leggen waarom hij zo’n laffe dhimmie is.Waarvoor mijn oprechte dank.

op 27 01 2007 at 12:17 schreef fritzie:

‘Samen moeten we, ook in de nieuwe Europese lidstaten, antisemitisme en negationisme met het woord blijven bestrijden en harder dan ooit voorop lopen voor een open en tolerante samenleving. Zoals liberalen dat doorheen de geschiedenis altijd hebben gedaan. We kunnen het ons immers niet permiteren om haat en angst te laten regeren in het Europa van de toekomst. "

Dat je strijden wilt tegen het anti-semitisme, daar kan ik nog in komen, maar De Backer gaat te ver als de gedachten van anderen ook bestreden moeten worden.

Le Pen en Khatami.
Het woordje "detail" van Le Pen is overdreven, maar Khatami kan er ook wat van :

"Katsav, de Israëlische president, wordt verdacht van verkrachting en is op non-actief gesteld. Hij komt net als Khatami uit Yazd in Iran.

Tussen de journalist en de oud-president ontspon zich volgens het verslag in de krant Jediot Achronot, een vriendelijk gesprek, waarbij de Iraanse oud-president afstand nam van het beleid van zijn opvolger Ahmadinejad, die de vernietiging van Israël predikt. Op de vraag wat hij dacht van de onlangs door Iran georganiseerde Holocaust-conferentie, zei Khatami: „Schrijf mijn woorden precies op. Ik veroordeel die bijeenkomst in alle toonaarden. De Holocaust van het Joodse volk was de grootste zonde tegen de mensheid in onze tijd. Er bestaat geen twijfel over. Het is een massamoord die ongekend is.’’ …… Bij het afscheid herhaalde de Iraniër dat hij graag op bezoek naar Israël zou komen."
(Hmm, zuiveringen van Stalin, Culturele revolutie van Mao,Eerste wereld oorlog).

Dat Filip Dewinter enige tijd geleden bloemen op de graven van Vlaamse Oostfrontstrijders legde, moet natuurlijk niet vergeten worden en is op zijn minst bedenkelijk.
Dat er een fascistisch geurtje hangt rond Vlaams Blok net zoals een RARA-geurtje in de buurt van Groenlinks moet ook onthouden worden.

Maar dat wil nog niet zeggen dan Dewinter in zijn huidige beweringen onwaarheden verkondigt, hetgeen De Backer in zijn artikeltje probeert te suggereren. Alsof Filp Dewinter een foute man is.

Het was toch de VLD-er en minister van Buitenlandse zaken (!) die de Vlaams Belang Stemmers degradeerde tot "Mestkevers", zeg maar "Unter-Belgen", in plaats om over inhoud te hebben ?

Wie is hier nu gevaarlijk bezig ?

Het ware beter geweest als De Backer eens wakker werd uit zijn multiculturele droom.

Holocaust, genocide ontkenning of een burka dragen, is veel minder erg dan het verbieden er van.
Immers men dient toch tijdig van het gevaar op de hoogte te zijn ?

op 27 01 2007 at 15:16 schreef Bernadette:

@Dewanand, er misschien wel een verklaring voor de lage geboortecijfers van de Europese blanken (de Amerikanen hebben gemiddeld meer kinderen). Vroeger kregen mensen kinderen als oudedagsvoorziening en zorgde de familie voor elkaar. Nu zijn er uitkeringen van de staat. Mensen zorgen voor andermans ouderen i.p.v. hun eigen ouders en grootouders. Dus waarom zou je nog een groot gezin stichten?

Komt bij dat blanken hun toekomst plannen en veel in hun kind investeren en en dat is duur en kost veel tijd per kind. Bovendien werken de vrouwen buitenshuis en hebben geen tijd voor een groot gezin.
De meeste N-W allochtonen hier (uitgezonderd Hindostanen en Chinezen) plannen niet, kennen geen verantwoordelijkheidsgevoel voor kinderen en profiteren van de staatsuitkeringen die door de harde werkers worden opgebracht. Dat is inderdaad een grote bedreiging voor de Europese cultuur.
Je krijgt meer mensen met een laag IQ die niet goed zijn opgevoed en opgeleid. Nu al zie je op kleine schaal, in buurten, wat er gebeurt als ze in de meerderheid komen en de macht overnemen. Verpaupering, sociale wanorde, wegjagen van blanken.

op 28 01 2007 at 02:15 schreef Monsieur D.:

Stalin was ook fel antisemitisch, dus een fascist.

op 28 01 2007 at 15:14 schreef marij van Eck:

Angela Merkel is ook al heel bang voor extreem rechts. Nu Philippe de Backer weer. Ook in ons land wordt deze stroming voor heel gevaarlijk uitgemaakt. Zo kunnen de echte problemen ontstaan door de steeds uitdijende groep niet westerse allochtonen verbloemd worden. Ik ben totaal niet onder de indruk van dit heel eenzijdige artikel. Die zijn er al veel te veel. Als ik weer lees dat de herdenking van de Holocaust in een stad in Engeland door toedoen van moslims en hun aanhangers al niet meer plaatsvindt, maar voortaan Genocide herdenking gaat heten lijken me waarschuwingen voor het Islamitisch gevaar veel en veel noodzakelijker. En voor de mensen die hen daarbij maar al te graag steunen. Als Pilippe de Backer daar ook eens over zou schrijven, dan pas geloof ik dat hij zich echt zorgen maakt over wat er allemaal in Europa aan de gang is.

op 29 01 2007 at 07:51 schreef Wolverine:

Het enige verschil wat ik lees is het verschil tussen internationale socialisten, (alles opzij voor de allochtonen) en de nationaal socialisten (alles opzij voor het eigen volk/ras)

Daarnaast is het allebei zo collectivistisch als wat, wil het andere denkbeelden uitroeien, stimuleert het niet de vrijheid in europa.
Bij ‘extreem rechts’ in het begin wil, maar als ze genoeg macht hebben niet meer, net zoals met het huidige (laat me niet lachen) progressief links beleid.

op 29 01 2007 at 12:16 schreef fritzie:

Wat de Backer doet is wijzen op het extreem rechtse gevaar. Wat opzich niet zo onredelijk is.

Wat echter opmerkelijk is, en zeker voor een "wetenschappelijk onderzoeker", is dat hij geen oorzaak van deze groei van deze extreem rechtse groeperingen vernoemt.

Hij wijst wel op de verbanden van Plip Dewinter met racistische politieke bewegingen,maar dat is oud nieuws, dat weten we al zo’n 20 Jaar, Mijneer De Backer.
Dus waarom zoveel moeite voor zo’n artikeltje ?

Misschien ligt hierin wel het antwoord:
"We kunnen het ons immers niet permiteren om haat en angst te laten regeren in het Europa van de toekomst. "

Neen, inderdaad moeten we ons niet bang laten maken.

En zeker niet door zo’n intellectueel onderdeurtje zoals De Backer.

Dus, Philippe, wees nu eens geen lafaard, stop met dat "Cordon Sanitaire" en ga een inhoudelijke discussie aan met Vlaams Belang.

En, als ik u was, zou ik maar haast maken,want ook bij de volgende verkiezing in Juni zal Vlaams Blok flink stijgen en uw partij wederom flink verliezen, want Mestkevers laten zich niet bang maken door lafaards zoals u.
Vlaams Blok + 40% !
VLD – 10 % ?

op 29 01 2007 at 12:40 schreef Peter Breedveld:

Voor jou is het natuurlijk allemaal gesneden koek, Fritzie, voor jou is immers álles gesneden koek, maar ik wist dat helemaal niet, van die banden met bona fide racisten. Het werd wel geróepen, maar concrete aanwijzingen zag ik nooit. Die heeft De Backer nu wel aangegeven.

Als het allemaal al bekend was, dan vraag ik me andermaal af waarom in de hele aflevering van Het Zwarte Schaap, waarin Dewinter zat, niet één keer iets anders dan emotionele en ongefundeerde beschuldigingen werd geuit. Voor zover ik kon beoordelen, werd het Vlaams Belang alleen van racisme beschuldigd vanwege die ‘Eigen Volk Eerst’-retoriek.

Het gaat hier even helemaal niet om de oorzaak van racisme. Stel je voor, zeg, dat je racisme niet eens meer kunt veroordelen zonder erbij te zeggen dat er natuurlijk oorzaken zijn, die onderzocht moeten worden. Dat is net als islamterrorisme afkeuren en dan in één adem door zeggen dat die terroristen wel reden hebben om zo boos te zijn.

De ene politieke correctheid maakt gewoon plaats voor een andere politieke correctheid.

op 29 01 2007 at 13:41 schreef Bernadette:

Nee Peter, wat hier volgens mij wordt bedoeld, is de beruchte kloof tussen de (sociaaldemocratische) politiek en het electoraat. Het verbaast me dat je niet eerder iets hebt gelezen van Rinke van den Brink, oud-journalist van Vrij Nederland, nu redacteur van Het Journaal. Hij gaat wel in op die verbanden, ze zijn zeer relevant.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken schrijf je dan toch zo’n laatste zin (mening = feit).

op 29 01 2007 at 14:13 schreef Peter Breedveld:

Mij verbaast het me niets dat ik nooit iets van die Van den Brink heb gelezen, want een VN-lezer ben ik niet en het Journaal kijk ik niet.

Waar het in De Backers stuk om gaat, zijn de banden van het VB met bona fide racistische organisaties. Die verdienen onze onverdeelde aandacht. Dat het Fritzie om die kloof gaat, begrijp ik wel, maar dat doet er hier even niet toe.

Ik blijf er ook bij: de ene politieke correctheid maakt gewoon plaats voor de andere. Dat is mijn mening ja, die ik kan onderbouwen. Nog een mening: terwijl de Linkse Kerk zich terugtrekt op de Veluwe, verrijst in rap tempo de Rechtse Kerk. Daar ga ik binnenkort een stuk over schrijven.

op 29 01 2007 at 14:56 schreef Björn Roose:

Los van de schrijffouten én de feitelijke fouten (onder andere aangaande het zogezegd volgens het Vlaams Belang niet tot Europa horen van bepaalde landen "vanwege hun orthodoxe achtergrond" (geen idee hoe De Backer daarbij komt, maar het is je reinste nonsens), is er natuurlijk ook het feit dat De Backer moeilijk als onafhankelijk te beschrijven valt.

De Backer is namelijk niet alleen gemeenteraadslid voor de VLD – de partij die in België de federale eerste minister levert -, maar ook nationaal politiek secretaris voor die partij. De neutraliteit van de bron nagaan zou een en ander duidelijk kunnen maken.

Trouwens, De Backer is op het vlak van dit soort schotschriften niet aan z’n proefstuk toe: http://frietmetstoofvlees.blogspot.com/2006/09/philippe-de-backer-19de-plaats-vld.html

op 29 01 2007 at 15:00 schreef Björn Roose:

Zie nu dat er onder de tekst verwezen wordt naar de VLD-status van De Backer. Gewoon wat meer belang hechten aan die status, dus …

op 29 01 2007 at 16:27 schreef Bernadette:

Peter, vind jij onwetendheid een deugd? En rancune dan?

op 29 01 2007 at 16:29 schreef Peter Breedveld:

Eh, is dat een strikvraag?

op 29 01 2007 at 16:45 schreef fritzie:

Neen, natuurlijk kun je, als Nederlander niet alles weten wat er in Belgenland zoal gebeurt.
Alhoewel je in Rijswijk toch Canvas ontvangen kunt. Gewoon wat meer interesse opbrengen voor onze buren en af en toe naar "de belg" en de duitser" kijken.

Dan weet men dat er heel wat over het Vlaams Blok op de belgische tv is uitgezonden.

Oude beelden van Jonge Filip Dewinter die opgepakt en afgevoerd wordt, nadat hij zijn symphatie voor de gesneuvelde vlaamse(!) oostfrontstrijders heeft betoond, zijn bekend bij iedere Belg.

De tweeslachtigheid die er om en nabij de jaarlijkse IJzerbedevaart is misschien voor een Nederlander niet zo makkelijke te begrijpen, maar voor vele Belgen wel !

En dat is het hem nu net.
De Backer schrijft niet voor "Frontaal Naakt", maar voor het Belgische publiek.
En zo moet men dat artikel ook begrijpen.

Elke Belg weet hoe dat zit met Vlaams Blok en toch zijn er steeds meer Belgen die op die partij zullen stemmen.
Ze schamen zich er voor en zien ook dat de enige politicus die de problemen juist onderkent en het meest betrouwbaar is, dat dat Filip Dewinter is.
En daar helpt geen 0110-festival tegen.

Neen, het zijn niet meer alleen die "Domme Belgen", zoals die stemmers op VB door hun eigen regering voor worden uitgemaakt, want nu hebben ook de Villa bezitters in Schoten op Vlaams belang gestemd.
Daar waar de VLD stemmen zou winnen, verliezen ze. Niet aan het CD&V (CDA), maar aan VB!

In Schoten, het dorp vlakbij Antwerpen maken de aldaar wonende managers van grote bedrijven enandersoortige grootverdieners zich steeds meer zorgen om het oprukkend fascisme vanuit de Moskees in Borgerhout.
En wordt er dan maar, ondanks de zwarte kant, op VB gestemd !
Daar waar de VLD (vvd in NL) zijn kiezers verraden heeft, klaagt men over het vermeende oprukkende rechts-extremisme.

Zo moet je VB in relatie tot dit artikel zien.
De Backer weet dit ook wel.
Hij behandelt het "antisemitisme en negationisme", terwijl deze problemen, in de Belgische politiek, helemaal niet actueel zijn.

Wat actueel in Belgie (!) is, is dat het VB groeit en groeit!
NIET omdat het fascistisch is (Want daarom stemmen de belgen niet op VB), maar omdat het zich tegen de Multiculturele maatschappij richt.

Het wordt de grootste partij van Belgie en men doet er alles aan, zoals nu dmv zwartmakerij, om dat te verhinderen.

Met dit artikel maakt De Backer de mensen bang door een negatief kantje (wat niet ontkent wordt) extreem op te blazen. ("Fortuyn is de Bijl aan de Wortel van de democratie" PR)
Terwijl de reden van de werkelijk groei van de VB niet behandeld wordt. Die discussies durft lafaard De Backer niet te voeren !

Met een "Cordon Sanitair" en door bangmakerij denkt deze domoor dat de enorme problemen onder het vloerkleed geveegd kunnen worden.

Behalve in de gemeente Antwerpen is VB met 40% gegroeid (in de omliggende gemeente.
VLD juichte, want het meent dat het Vlaams Blok gestopt was, maar VB, net als Wilders in Nederland, blijft groeien, totdat men de werkelijke problemen oplost.
Neen, bezorgd om extreem rechts maak ik me niet zo.
Zeer bezorgd ben ik om Groot denkers zoals de nihilist Philippe De Backer.

"Ook al ben ik weg……de problemen blijven (PF 2002)"

op 29 01 2007 at 17:02 schreef Peter Breedveld:

Dat zal allemaal wel, Fritzie, maar het Vlaams Belang schurkt gewoon behaaglijk aan tegen fascistische organisaties. Dat kun jij ‘bangmakerij’ noemen, maar daarmee is het nog niet minder waar.

Jij vindt het blijkbaar oké dat het VB met fascisten samenwerkt, want het ongenoegen dat aan het draagvlak van het Vlaams Belang ligt, is toch legitiem. Ik vind dat niet fris.

Problemen moeten worden opgelost, maar niet door racisten en fascisten.

op 29 01 2007 at 17:03 schreef fritzie:

Het onder http://frietmetstoofvlees.blogspot.com/2006/09/philippe-de-backer-19de-plaats-vld.html
gelezen te hebben:

"Men kan niet ontkennen dat de overeenkomsten tussen beide acties en uitspraken groot zijn. Het maakt ook duidelijk dat het Vlaams Belang en Mahmoud Ahmadinejad in hetzelfde bedje ziek zijn. Beiden zijn ze fervente tegenstanders van de open samenleving waarin vrije studie en debat centraal staan. Beiden zien ze geen heil in de confrontatie van verschillende stromen van gedachten. Beiden zijn bereid de individuele ontplooiing van de mens ondergeschikt te maken aan de gedachtepolitie. Men kan alleen maar blij zijn dat het Vlaams Belang in Vlaanderen, voorlopig, niet kan deelnemen aan het bestuur om verdere excessen te vermijden."

Vemakelijk is deze sukkel toch !

"Beiden zien ze geen heil in de confrontatie van verschillende stromen van gedachten."

VB SMEEKT al jarenlang om de multiculturele problematiek te bespreken.
Het, oa, VLD antwoord daarop is juist het "Cordon Sanitair"!

en wat verder:

"Beiden zijn bereid de individuele ontplooiing van de mens ondergeschikt te maken aan de gedachtepolitie."

Philippe is dus vóór de vrije meningsuiting ?

neen, helaas.

Men heeft Vlaams Belang namelijk voor de rechter gesleept, vanwege bepaalde uitspraken( Eigen volk eerst).
Na enkele malen moest de rechter zich wel voor een verbod van Vlaams Blok uitspreken .

Gevolg is het Vlaams Belang en…… de problemen die bleven !

op 29 01 2007 at 17:11 schreef fritzie:

"Jij vindt het blijkbaar oké dat het VB met fascisten samenwerkt, want het ongenoegen dat aan het draagvlak van het Vlaams Belang ligt, is toch legitiem. Ik vind dat niet fris. "

Natuurlijk is dat niet fris.
Maar de Belgen hebben geen andere keus !
De politiek laat hun in de steek (net zoals in Nederland).
Nogmaals. De Belgen schamen zich ervoor om op het VB te stemmen…..maar doen het wel !
Nog beter stemmen op een partij die tegen fascisten aanschurkt dan te stemmen op parijen die de problemen alleen maar verergeren en een verschil menen te zien tussen radicale Islam en islam.
Als ik moet kiezen tussen Moslims en fascisme, kies ik voor dat laatste. Het is erg maar zo is de toestand van vandaag.
Wees blij met een Wilders, denk ik in alle armoede.
inderdaad,de problemen zullen niet opgelost worden door Fascisten, maar zeker niet door nihilisten,wegkijkers.

op 29 01 2007 at 17:35 schreef fritzie:

Trouwens !
Heeft flip Dewinter ooit een Fatwa uitgesproken ?
Neen, toch ?
Praat Philippe De Backer daarover ?
Neen, natuurlijk niet, want er is niets an da handa !

Komt gevalletje Ewout Jansen (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/046005.html#comments) op de Nederlandse TV ?

Neen, ook niet, he ?
Dus waarvoor zouden we bang moeten zijn,lieve kijkbuiskinderen ?

juist Philippe en niet flip.

Daar waar ik zei "Hun" moet "hen" zijn. en ik ga door naar de volgende ronde.

op 29 01 2007 at 20:43 schreef EH:

Hoeveel hardcore communisten zouden er wel niet in de SP zitten? Hoe erg is dat, in het achterhoofd houdend dat het niet de rassen- maar de klassenstrijd was die het meeste levens gekost heeft in de 20e eeuw?

Mijn punt is dat de extrema van het politieke spectrum altijd alles aan zullen trekken van gelijke of extremere denkbeelden. Het feit dat nationaal socialisten zich aan voelen getrokken tot het VB of wilders maakt dezen nog niet nationaal socialistisch. Een politieke partij dient men te beoordelen op zijn standpunten en niet op de personen die zich ermee wensen te associeren.

op 29 01 2007 at 20:52 schreef Bernadette:

Veel van die standpunten zijn trouwens allang opgenomen in de partijprogramma’s van o.a. de PvdA en de VVD. Salonfähig geworden, terwijl Janmaat erom werd veroordeeld.

op 29 01 2007 at 21:43 schreef Peter Breedveld:

Als ik moet kiezen tussen Moslims en fascisme, kies ik voor dat laatste. Het is erg maar zo is de toestand van vandaag.

Nou ja, that says it all, doesn’t it? Ik vermoedde zoiets al, maar nu weet ik het zeker: wij komen nooit nader tot elkaar, Fritz.

op 29 01 2007 at 22:43 schreef fritzie:

neen, Peter nu ben je te makkelijk.
Één zinnetje eruit lichten, flauw hoor.

Als ik moest kiezen tussen twee kwaden….
Dat blijkt toch uit de tekst, joh !

Ik zou me meer druk maken over de viespeukerij van De Backer.

Die minkukel houdt zijn mond als er "anti-dicriminatie"- wetgeving in Belgie tot stand komt, waar in staat dat, indien beedigde vrijwilligers (!) Discriminatie vermoeden (!), er OMGEKEERDE bewijslast geldt !

Wie is hier nu de pervert ?

Nodig die lafaard maar eens uit om zichzelf te verdedigen, hier op Frontaal Naakt.
Wedden dat deze "Wetenschappelijk Onderzoeker", net als Raja, het maar weer eens af laat weten ?

Hmm, frietjes met stoofvlees…. ik kan niet wachten !

Succes met je moslim vriendjes, Peter !

op 29 01 2007 at 23:31 schreef EH:

"Veel van die standpunten zijn trouwens allang opgenomen in de partijprogramma’s van o.a. de PvdA en de VVD. Salonfähig geworden, terwijl Janmaat erom werd veroordeeld."

Zeker. De PVDA van 10 jaar terug zou er in blijven als ze hun eigen huidige partijprogramma zouden lezen.

Wat betreft politici en hun achtergrond, kort samengevat: het zal me echt een worst wezen wat voor hobbies ze erop na houden. Het gaat erom of ze doen wat ze beloven. Of dat nou met white-pride vlaggetjes rondlopen is of moslim zijn of tuinieren. Van mij hoeft het allemaal niet, maar het gaat er niet om wat (jij denkt dat) politici zouden willen doen, maar wat ze gaan doen.

Wellicht wil filip diep in zijn hart het liefst alle moslims aan de zyklon B. En als marijnissen het in zijn eentje voor het zeggen had zou onze economie langzaam aan compleet genationaliseerd worden, wat afgaande op de historie waarschijnlijk nog meer mensenlevens zou kosten.

Dat maakt hen echter geen minder geschikt vehikel voor iemand die het SP/VB partijprogramma uitgevoerd wil zien. Jan zal moeite moeten doen om een deel van het SP programma erdoor te krijgen, en hoe graag hij het ook eventueel zou willen, filip hoeft er niet op te rekenen dat hij alle moslims aan het gas krijgt.

Intenties zijn ondergeschikt aan uitkomsten.

op 30 01 2007 at 09:49 schreef Peter Breedveld:

Één zinnetje eruit lichten, flauw hoor.

Dat zinnetje luidt toevallig wel:

Als ik moet kiezen tussen Moslims en fascisme, kies ik voor dat laatste.

Sorry Fritz, maar dan gaat voor mij de deur dicht.

En ik héb al veel succes met mijn moslimvriendjes, Fritz. Ze doen je de hartelijke groeten.

op 30 01 2007 at 10:33 schreef Jozef:

Grappig, dat velen wel toegeven dat politici aan zowel linker- als rechterzijde gevaarlijk en onbetrouwbaar zijn, maar dat men wel nog op een van die zijden meent te moeten stemmen.

"Strategisch stemmen" noemt men dat: "Ik ga deze keer voor stokslagen stemmen, omdat ik anders teveel zweepslagen krijg. Misschien dat ik over een paar jaar wel weer voor zweepslagen stem, omdat stokslagen toch meer in de oppositie thuishoren."

En grote ogen dat je krijgt wanneer je zegt niet gestemd te hebben! "Niet gestemd?! Dan moet je ookn niet zeuren over die zweepslagen!".

op 30 01 2007 at 10:38 schreef Peter Breedveld:

Ha! Die is leuk. Multatuliaans. Zou zo kunnen worden opgenomen in de Ideeën.

op 30 01 2007 at 12:06 schreef fritzie:

ja, leuk hoor, Peter.
Nog een keer herhalen en uit zijn verband rukken.

Er staat MOET kiezen. Dus als er niet anders te kiezen valt, Ja, DAN kies ik voor Fascisme. Immers Islam is slechts een andere vorm van fascisme. Liever eentje die niet de westerse waarden ondergraaft en die man en vrouw gelijkschakeld. Ook eentje die individuele ontplooing voorstaat ipv van zo’n donkere beweging dat chaos verkondigd.

Het is toch van de gekke dat jij je meer druk maakt om rechts extremisme, terwijl het gevaar duidelijk uit de moskeeën komt.
Heb jij ooit vanuit rechts extremistische hoek horen roepen dat die en die dood moeten vanwege hun opvatting of seksualiteit ?

De helft van jouw vriendjes hebben toch geglimlacht toen van Gogh ter ziele ging:"Hij heeft er zelf om gevraagd"

"Wie de islam beledigd moet dood", hoorde Ewout Jansen tegen zich roepen.

Filip Dewinter heeft zich bij lange na niet zo vreselijk uitgedrukt.
Zelfs Le Pen niet.

Kun je nagaan hoe men vreselijk zijn best doet om het islamitische gevaar niet te willen zien !

men kan protesteren tegen Wilders en vinden hoe vreselijk of deze man is.

Maar men vergeet waar deze man tegen vecht.

Nog nooit in de hele Nederlandse geschiedenis zijn er gebouwen verrezen die aparte ingangen hebben voor Man en Vrouw !

Nog nooit in de Nederlandse geschiedenis worden vrouwenrechten zo ernstig aangetast als nu door de islam.

En voor Peter en De Backer is dat geen onoverkomelijk bezwaar.
Liever weg met Dewinter en Wilders, dan moskeeën sluiten.
Dat is hun VRIJWILLIGE keuze.

Nogmaals. Wie is hier de pervert !

Voor een overzichtje:
http://jult.net/txt/extern/klootzakken.htm

op 30 01 2007 at 12:22 schreef Peter Breedveld:

Je draait door, Fritz. Ten eerste had je het niet over een keuze tussen de islam en fascisme maar tussen moslims en fascisme. Jij kiest dan voor fascisme. Ik vind jou daarom eng.

Ten tweede haal er van alles bij en je interpreteert in het wilde weg en je meent te weten waar ik me druk om maak en waar ik me juist niet druk om maak en je slaat de plank telkens geweldig mis.

De bottom line is dat het VB samenwerkt met fascisten en racisten. Voor mij gaat dan de deur dicht. Zo simpel is het.

En verder: ik ben een libertariër, en dus tegen het sluiten van moskeeën. Ik denk dat jij, met je enge geblaat, stukken gevaarlijker bent dan de gemiddelde moslim.

op 30 01 2007 at 12:29 schreef Bernadette:

Peter, er zijn genoeg libertariërs die tegen de islam zijn, hoor.

op 30 01 2007 at 12:36 schreef Peter Breedveld:

Ja, en? Pleiten die voor een verbod? Dat lijken me dan erg rekkelijke libertariërs.

Hoe dan ook, deze libertariër is tegen verbieden.

op 30 01 2007 at 13:32 schreef Bernadette:

Libertariërs vinden dat mensen het recht hebben om te bepalen wie hun buren zijn, wie er op hun grondgebied woont. Alleen heel wereldvreemde liberatiërs zijn vóór het recht op onbeperkte immigratie in de huidige situatie, met een belastingvretende verzorgingsstaat.

Als Nederlanders het recht zouden hebben gehad te bepalen wie er op hun grondgebied woont, dan zouden al die moslims en hun moskeeën hier nooit zijn geweest.
Nu gaat het om de vraag hoe je dat weer ongedaan maakt. En met wereldvreemd libertarisch denken kom je daar nooit uit. Je moet beginnen met mensen die de vrijheid niet liefhebben, je land af te jagen (libertariërs zijn voor het recht op zelfverdediging, ook met wapens). Daarna sloop je hun moskeeën, want die zijn dan niet meer nodig.

op 30 01 2007 at 13:58 schreef Peter Breedveld:

Ik ben geen wereldvreemde libertariër. Ik ben voor het recht voor iedereen om zijn eigen broek op te houden en voor ieders recht om de vrijheid niet lief te hebben. Ik ben niet tegen ordehandhaving door de overheid. Moskees afbreken gaat tegen mijn natuur in.

op 30 01 2007 at 16:24 schreef Jozef:

"Libertariërs vinden dat mensen het recht hebben om te bepalen wie hun buren zijn,"

Nee hoor, het enige waar mensen iets over te zeggen mogen hebben volgens libertariërs, is hun eigendom. Dus je bent vrij om te bepalen wie je huis of bedrijf binnenkomt, maar je mag je niet bemoeien met de moskee van de buurman.
Daar staat tegenover dat die buurman zich ook niet met jou mag bemoeien en dat je al helemaal niet gedwongen wordt om aan zijn moskee mee te betalen.

op 30 01 2007 at 16:30 schreef Bernadette:

Daarmee bedoelde ik wie er op hun grondgebied (hun eigendom) komt wonen. Zelf zeg je het eigenlijk ook al.

op 31 01 2007 at 10:13 schreef fritzie:

"Van de 41.000 bijstandsgerechtigden heeft 8 procent werk gevonden. Minder dan de helft kreeg daarbij hulp van de DWI. Die hulp bestaat bijvoorbeeld uit sollicitatietraining of een taalcursus.

De Rekenkamer Amsterdam spreekt van een ’treurig en ontluisterend beeld’.De gemeente Amsterdam heeft elk jaar 250 miljoen euro te besteden om mensen in de bijstand aan werk te helpen.
In die periode heeft Amsterdam dus 2,5 * 250 = 625 miljoen besteedt aan werk voor bijstandsgerechtigden.
8% van 41.000 = 3280 bijstandsgerechtigden hebben een baan gevonden.
De helft daarvan, 1640, kreeg hulp van de DWI."

625.000.000/1640 = € 381.000 per baan !
en dat allemaal onder de bezielende leiding van wethouder Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb en Fatsoenlijk Mens Cohen.

Terwijl figuren zoals De Backer en Breedveld zich druk maken over fascistische aspekten van Vlaams Blok, zijn toch echt dit soort problemen die zeer bedreigend en staatsondermijnend zijn.

Ondanks dat er in (vele) moskeeën zwarte handel en illegale bankzaken, naast het ochtendgebed,
worden bedreven, kunnen de "progressief" "libertariers" het niet over hun hart krijgen om deze gebouwen, de voorbode van een nieuwe apartheid, terstond te sluiten.

Zelfs de oproepen tot het neerhalen van onze huidige maatschappij,
de oproepen tot verzet van integratie,
het aanzetten tot het vermoorden van Caberetiers en filmmakers en
het streven naar een onmenselijke Sharia
is voor deze ruggegraatloze LIBERTARIERS geen reden om het algmeen belang te beschermen.

Nodig De Backer maar eens uit op Frontaal Naakt !
Laat hem maar eens uitleggen waarom deze wantoestanden,ook in Belgie, bestaan en niet aangepakt worden.
Laat hem maar eens verklaren waarom 30 tot 40% van de Belgen nu ineens, in zijn ogen, fascistisch zijn geworden.

En laten wij vooral hopen dat Aboutaleb onze nieuwe minister van Integratie zal worden, al zou een post op Sociale zaken en werkgelegenheid of Cultuur nog een betere zijn.

op 31 01 2007 at 10:16 schreef Peter Breedveld:

Tuurlijk Fritz. Je zou er fascist van worden, nietwaar?

op 31 01 2007 at 10:45 schreef fritzie:

Dus je bent vrij om te bepalen wie je huis of bedrijf binnenkomt, maar je mag je niet bemoeien met de moskee van de buurman.
Daar staat tegenover dat die buurman zich ook niet met jou mag bemoeien en dat je al helemaal niet gedwongen wordt om aan zijn moskee mee te betalen. "

Inderdaad: "je bent vrij om te bepalen wie je huis of bedrijf binnenkomt…"

Maar niet in het Belgie van De Backer:
"Onder discriminatie wordt in het algemeen verstaan: een nadeel berokkenen door het maken van onderscheid ten aanzien van individuen of groepen op grond van kenmerken die in die situatie geen aanvaardbaar motief vormen.

Er zijn tal van gronden waarop mensen gediscrimineerd kunnen worden. In de praktijk zijn vooral leden van minderheidsgroepen hier het slachtoffer van: buitenlanders, holebi’s, personen met een handicap, ouderen, etc. In het dagelijks taalgebruik noemt men discriminatie op basis van huidskleur, nationaliteit of (etnische) afkomst veelal racisme.

Discriminatie en racisme zijn verschillende begrippen. Bijvoorbeeld: de toegang tot een dancing – een voor het publiek toegankelijke instelling – is een individueel recht. Het feit dat er reeds 100 migranten aanwezig zijn en twee migranten als kelner werken, kan geen argument zijn om de 101ste migrant te weigeren omdat er bijvoorbeeld een vooropgesteld quotum bereikt zou zijn. De uitbater is dan misschien niet racistisch maar overtreedt wel de wet omdat hij discrimineert." ( bron: Belgische Overheid (http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/racism/definitions))

Vraag aan De Backer:

Die twee ingangen van de honderden Moskeeën….zijn die noodzakelijk, is dat een "aanvaardbaar motief "

Leg eens uit, meneer de Fascist.

Nog een leuke denkoefening uit de UK:

racistische moorden met gekleurde medemens als slachtoffer: 44.000 ( per periode) en blanken als slachtoffer: 75.000 ( per zelfde periode)

conclusie ??

op 31 01 2007 at 11:02 schreef Fritzie:

ENG GEBLAAT:

(http://www.diversiteit.be/CNTR/NL/racism)
De correctionele rechtbank van Leuven veroordeelt twee meerderjarige skinheads uit Tienen voor een racistische aanslag op een jongen van Slowaakse origine.
23/01/2007

Concreet werden de jongeren tot 3 jaar gevangenisstraf veroordeeld met de helft uitstel gedurende een periode van vijf jaar.

Mits het naleven van bijkomende voorwaarden:

verbod om deel te nemen aan activiteiten van extreem rechts, zoals van Bloed Bodem Eer & Trouw (BBET), Blood & Honour.
Verbod op wapenbezit
Verplicht om een aangepaste behandeling te volgen
Het slachtoffer ontvangt een vergoeding van 5000 Euro, het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ontvangt een vergoeding van 250 Euro.

Klik hier voor uitgebreide informatie over de uitspraak van 23/01/2007 van de correctionele rechtbank van Leuven "

Waarbij het volgende opvallend is:

– verbod om deel te nemen aan activiteiten van extreem rechts, zoals van Bloed Bodem Eer & Trouw (BBET), Blood & Honour.

-Verplicht om een aangepaste behandeling te volgen

– het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding ontvangt een vergoeding van 250 Euro.

Dus niet alleen gewoon straffen zoals het hoort, maar daarnaast nog eens flink "Brainwashen"
De Ultieme droom van een "Progressief Libertarier" en van Big Brother ?

Waarom hoor ik onze "wetenschappelijk Onderzoeker" De Backer hier niet over ?
Nu ineens geen voorstander meer van vrijheid op eigen gedachten ?

op 31 01 2007 at 11:03 schreef Peter Breedveld:

Ik begin je monomane gezwatel behoorlijk zat te worden, Fritz. Je houdt er nu mee op. Enige waarschuwing.

op 02 02 2007 at 09:03 schreef inge:

vlamingen bang om uit te komen voor hun stem op het VB?
laat me niet lachen, dat is al lang voorbij.
rarara, waar stemmen deze jonge bruidsparen op?
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070201ZwarteSchepen/index.shtml

op 02 02 2007 at 14:42 schreef Paardestaart:

Jongejonge..Wat een heisa
‘Fundamenteel Racisme’
(Hè – gezellig..We zijn weer thuis!)

De ’trouwers’..!!

(Dat zijn dus mensen die gaan trouwen:-)

op 02 02 2007 at 15:13 schreef Björn Roose:

Ik denk dat hier een hele hoop mensen dringend hun definitie van "fascisme", "racisme", "nazisme" en dergelijke eens op orde moeten brengen.

Er wordt namelijk nogal véél met die term gegooid, terwijl voor het gebruik van die term eigenlijk nergens een rechtvaardiging wordt gegeven.

Maar goed, ik ben dan ook lid en "bestuurslid" van een van die zogezegd "fascistische organisaties" waar het Vlaams Belang "tegen aanschurkt" en zal dus behalve een "fascist" ook wel een onwetende zijn op dat vlak … ("Fascisten" zijn nu eenmaal te dom om te weten wat ze zijn, niet ?)

op 02 02 2007 at 18:51 schreef Paardestaart:

Valt wel mee hoor Björn – lees maar even verder..

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS