Home » Archief » NRC flikt het hem weder


[06.09.2007]

NRC flikt het hem weder

Pamela Hemelrijk

Pompeii20 (50k image)

Weet u het nog? Hoe de Slijpsteen voor de Geest in 2002 prof. dr. E. Dommering een geleerd stuk liet schrijven voor de opiniepagina, getiteld ‘Strafklacht knevelt pers en politici’? Gerard Spong en Oscar Hammerstein hadden namelijk een klacht tegen de NRC ingediend wegens haatzaaien tegen Fortuyn, en dat was volgens de hooggeleerde een infame aanslag op de persvrijheid in Nederland. ‘De auteur is hoogleraar Informatierecht aan de universiteit van Amsterdam’, stond er schijnheilig onder dat stuk. Terwijl er natuurlijk had moeten staan: ‘De auteur is toevallig onze bloedeigen huisadvocaat, en hij lust Spong en Hammerstein wel rauw’!

Dinsdag was het weer raak bij de Slijpsteen. ‘Progressieve ex-moslim wijst comité af’ bulderde de opiniepagina. ‘Methode Ehsan Jami is kortzichtig en contraproductief’. De inhoud kunt u wel raden: Jami voedt hetze tegen moslims bla bla, Jami speelt Wilders in de kaart blabla, Jami beledigt de profeet blabla, progressieven moeten zich van zijn comité distanciëren blabla, de islam is helemaal geen religie die aanzet tot terreur tegen het westen blabla, Jami creëert een gevaarlijk klimaat waarin moslims hun godsdienst niet vrij van angst en discriminatie kunnen beleven blabla, wij zijn tegen Jami en voor de dialoog blabla, kortom: Jami krijgt de beproefde Hirsi Ali-treatment.

Wie zijn de ex-moslims die blijkbaar zo’n hekel hebben aan een andere ex-moslim dat ze hem met vereende krachten voor de leeuwen proberen te gooien? ‘Peyman Jafari is politicoloog, en Behnam Taebi doceert techniekfilosofie aan de TU Delft’, huichelen de rakkers van de NRC.

Het eerste wat je je afvraagt: als Jafari en Taebi zo’n geweldig hoge pet op hebben van de islam, waarom zijn ze dan eigenlijk van hun geloof afgevallen? Ze tonen duidelijk veel meer affiniteit met praktiserende moslims dan met ex-moslims, dat is een ding wat zeker is.

Maar veel erger is dat de NRC wéér voor ons verzwijgt wat voor vlees we met Jafari en Taebi in de kuip hebben. Net als toen met Dommering. Onze politicoloog is namelijk tevens kopstuk van de extreemlinkse en zeer gewelddadige beweging der Internationale Socialisten (IS). En onze techniekfilosoof (wat is dat trouwens in jezuschristusnaam voor een vak? Nog nooit van gehoord) is ex-raadslid van de SP in Delft, en daarnaast een verwoed schrijver voor het cluborgaan van de IS. De Internationale Socialisten zijn een geestdriftig supporter van de Hamas en de AEL, en een groot liefhebber van bommen en granaten. De beweging organiseerde in 2004 op de Dam zelfs een herdenking voor de oprichter van de Hamas, de Palestijnse sheik Ahmed Yassin. Ik ben bijna geneigd een mailtje aan de Hamas te sturen: ‘Hé jongens! Jullie trouwe supporters Jafari en Taebi geloven niet meer in Allah! Dat zeggen ze tenminste. Jullie hebben twee goddeloze adders aan jullie boezem gekoesterd! Wordt het niet eens tijd om een fatwa op ze los te laten?’

Het waren ook de Internationale Socialisten die indertijd Michiel Smit van Nieuw Rechts hebben gemolesteerd toen hij een bezoek wilde brengen aan de door Marocs geterroriseerde Diamantbuurt. Smit werd door een horde Internationale Socialisten uitgescholden, in het gezicht gespuugd, en dusdanig belaagd dat hij onder politiebescherming moest worden afgevoerd. De organisator van deze actie was Peyman Jafari. Hij noemde het verjagen van Smit “een belangrijke overwinning voor het antiracisme”.

En zo iemand noemt de NRC een politicoloog? Extreemlinkse jihadstrijder en bendeleider zullen ze bedoelen.

Columniste Pamela Hemelrijk schreef voor Metro, het Algemeen Dagblad en De Gezonde Roker.

Algemeen, 06.09.2007 @ 14:06

[Home]
 

75 Reacties

op 06 09 2007 at 14:32 schreef Cor:

Het lijkt mij niet meer dan eerlijk dat er vele mailtjes aan de Hamas worden verzonden, dat zelfs wereldwijd bekend wordt gemaakt, dat Peyman Jafari en Behnam Taebi in de Nederlandse pers verkondigen dat zij afvalligen van de Religion Of Peace zijn.
Ik ga maar eens op zoek naar het mailadres van de Grootmoefti van West-Europa, want ik vind dat ook deze respectabele leider van zo’n beetje de belangrijkste geloofsgemeenschap van West-Europa goed geinformeerd moet zijn.

op 06 09 2007 at 14:36 schreef filantroop:

Pamela Hemelrijk waardeer ik zeer door haar sarcastische toontje in haar columns.
De tijd dat rechts vooral bevolkt werd door muffe mannetjes in even muffe achterafjes is verleden tijd. Bezat in vroegere tijden vooral links het monopolie op het intelligente ironiseren, nu zie je ter linkerzijde de muffigheid van het vroegere rechts opdoemen. Rechts is intelligenter, artistieker, schalks en vooral slimmer geworden in de uitingen. De kleine, snerpende zweepslagen komen steeds harder aan bij links. Men raakt er in ademnood en grijpt wanhopige naar mogelijke strohalmpjes als een tabel met gevaarlijk rechts.

De bevrijding van het juk van de door links gemuilkorfde pers en omroepen is ongedaan gemaakt door de grote opkomst van het medium internet. Dat heeft zo ontzettend veel pijn gedaan dat het NRC probeerde terug te meppen met het in kwade reuk stellen van de websites door wie het bekritiseerd wordt. Die actie is vrolijk lek gestoken door een keur aan vinnige scribenten.

Het schopje na van Pamela Hemelrijk is een fruitig dessert.

op 06 09 2007 at 15:11 schreef hosseyn:

Zeg eens Filantroop, links en rechts zijn beide niet bijster intelligent; een echt mens is niet van bordkarton. Kunnen we niet eens af van die koude oorlogtermen?

op 06 09 2007 at 15:25 schreef Sikbock:

@ Hosseyn: net nu rechts de voetbalwedstrijd lijkt te gaan winnen moeten we de teams weer omgooien? Lijkt je dat wel zo verstandig?

op 06 09 2007 at 15:25 schreef filantroop:

Op zo’n intelligente reactie rest mij slechts een gepast zwijgen, hosseyn

op 06 09 2007 at 15:33 schreef Hosseyn:

Links is toch altijd de kant van: weg met de godsdiensten? Al die idioten zijn gewoon niet links.

op 06 09 2007 at 15:49 schreef Sikbock:

Volgens mij heb je het nu over de supportersschare van links.. daar mag je ook een liedje voor zingen

op 06 09 2007 at 15:53 schreef Sikbock:

De godsdiensten van minderheden worden door links anders fanatiek verdedigd

op 06 09 2007 at 16:02 schreef Cor:

Hos, ik wil tweemaal 7,50 euro verdienen.

Heb jij mailadressen waar ik die twee provocerende islamafvalligen Peyman Jafari en Behnam Taebi kan aangeven?

Ik vind hun ostentatieve belediging van 1 miljard gelovige vrome mensen namelijk tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend.

Waar halen Peyman Jafari en Behnam Taebi het lef vandaan om niet te geloven in Allah, de Allerhoogste en Barmhartige tot wie zij baden , om de Profeet Mohammed af te wijzen nadat zij hem eerder volgden?

Sjeik Fawaz Jneid, waar ben je als we je nodig hebben? Nagel de verloren afvalligen Peyman Jafari en Behnam Taebi aan de schandpaal in je preek, morgen. Noem ze bij naam en verkodig wat de heilige wetteksten in petto hebben voor de afvallige moslims Peyman Jafari en Behnam Taebi, zoals het je heilge plicht is om de geloofsgemeenschap te redden!

op 06 09 2007 at 16:10 schreef Hosseyn:

Daar is ie dan, Cor!

granddragon@whitehouse.gov

op 06 09 2007 at 16:20 schreef daniel:

peyman.jafari@gmail.com

op 06 09 2007 at 16:22 schreef daniel:

mail ze zelf als je lef hebt.

http://www.iranl.com/column/profile.php?author=8

peyman.jafari@gmail.com

http://www.iranl.com/column/profile.php?author=7

b.taebi@gmail.com

op 06 09 2007 at 16:36 schreef sak:

Zie ook: Who are the true Muslims?

op 06 09 2007 at 16:43 schreef Maurice:

Hemelrijk. Mooi omschreven. En waarom epistels volkalken als iemand een heldere blik werpt op iets wat riekt.

op 06 09 2007 at 16:56 schreef Cor:

Daniel, waarom zou daar lef voor nodig zijn?
Waarom zou ik ze mailen? Om aan te kondigen dat ik ze ga aangeven bij de religieuze politie? Nee, dat kan als een bedreiging overkomen. Ik moet ze gewoon aangeven en dan kan de Religion Of Peace het karwei oplossen zoals het haar belieft.

Ik begrijp het niet zo goed, dat mensen nooit iets terug lijken te doen. Als je toch ziet dat die Paeyman geweld gebruikt, waarom meelij?
Het doet me denken aan Michiel Mans die door de mensen achter Indymedia werd bedreigd, maar eigenlijk niets deed met de informatie over de drie eindverantwoordleijken voor de gevaarlijke hetze die tegen Mans werd gevoerd – als het ware keerde Mans de andere wang toe ana de fascisten van Indymedia. ’t Zal wel een enorme moraal zijn, maar de uitkomst is erger dan het schenden van die moraal, als je het mij vraagt.

Gewoon uitleveren aan de religieuze politie, die afvallige ex-moslims Peyman Jafari en Behnam Taebi, dat stelletje neofascistische Internationale Terroristen.

op 06 09 2007 at 16:59 schreef Cor:

Sowieso vraag ik me af: wat voor moslim noemt z’n zoon nou Beenham?

op 06 09 2007 at 17:14 schreef stoethaspel:

Ben ik dan de enige die het ‘aangeven’ van deze twee ‘ongelovigen’ een onsmakelijke gedachte vind? Ik accepteer per definitie niet de autoriteit van welke godsdienst dan ook. Dus de godsdienst een handje helpen in strevens in praktijk te brengen is voor mij een absolute no-go.

Niet doen Pamela. Wees niet alleen slimmer, wees smakelijker ook…

op 06 09 2007 at 17:16 schreef Cor:

Onsmakelijk, maar dat zijn de meeste medicijnen, stoethaspel. Zachte heelmeesters maken de wonde stinkend. Enig idee op welke schaal de afvallige moslims Peyman Jafari en Beenham Taebi onsmakelijke gewelddadigheden op hun geweten hebben?

Wat voor angst heb je nu eigenlijk? Denk je nou echt dat de afvallige moslims Peyman Jafari en Behnam Taebi morgen de keel wordt doorgesneden, alleen maar omdat ze niet meer geloven in Allah en de Profeet Mohammed hebben verworpen?

op 06 09 2007 at 17:49 schreef Cor:

Ex-moslims Peyman Jafari en Behnam Taebi willen zich juist publiekelijk uitspreken als ex-moslims en hebben geen enkele angst om zich als ‘openlijke islamverlaters’ te afficheren. Dat melden ze zelf. Nou dan?
Ze zijn hun eigen proefkonijn om te bewijzen dat je helemaal niet wordt bedreigd als je jezelf publiekelijk in de kijker speelt als moslimsafvallige – zolang je je maar niet zo asociaal opstelt als Jami, toch?

op 06 09 2007 at 17:50 schreef stoethaspel:

Dat ik niet bereid ben om een moslim te helpen een ex-moslim publiekelijk aan een schandpaal te nagelen, of erger, maakt me nog niet tot een voorstander van zachte methoden, beste Cor.

Bovendien ben ik geneigd om te zeggen dat wie hen iets aangedaan wil zien beter zelf de handschoen op kan pakken. Veel eerlijker.

Ik heb geen angst, ik heb afkeer. Ik spuug op islamisten en zou dan ook nooit zelfs maar de suggestie willen wekken hen ten dienste te zijn. Ook niet als dat ‘mijn vijanden’ ten kwade zou komen. Ik doe niet aan de nonsens dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is. Ik heb eerder twee vijanden dan een vriend op zo’n moment.

op 06 09 2007 at 18:12 schreef stoethaspel:

Beste Cor,

Welke bewijzen hebben jij en ik nodig om in te zien dat het islamisme verwerpelijk is in zo goed als alle facetten die aan haar kleven?

Welk doel gaat het dienen, gaat het Nederland beter in doen zien dat ze onder de voet gelopen zijn?

Ik wens me als Nederlander of Europeaan sowieso niet langer bezig te houden met geitenneukersonzin. Al twintig, of toch in ieder geval tien jaar bepaalt de Islam een groot deel van het publieke debat. Als er aandacht aan besteedt wordt, dan graag aandacht aan de vraag hoe we een zo groot mogelijk aantal van die mafkezen kunnen wegkrijgen. 1 voor 1 de afvalligen ‘aangeven’ en hopen dat een islamist zijn plicht vervult schiet in dat licht bekeken niet op.

op 06 09 2007 at 18:39 schreef fritzie:

Goed stukje Pamela, maar Jami zet met zijn declaratie wel de deur open naar staatsopvoeding.

Het is veel simpeler om de islam niet als godsdienst te behandelen, maar louter als politieke stroming.

Sympathieke gosert die Taebi:

http://www.onderzoekinformatie.nl/en/oi/nod/onderzoek/OND1321229/

"Project title: "The story of recycling nuclear waste, accompanying ….blabla "

Een nieuwe Dr. Kahn in de maak ?

Ook grappig is deze:

http://campus.tbm.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=3f183590-5b18-4c2d-982f-2403dcfabed8&lang=nl

Men kent prof. dr. Cees Dekker vast nog wel. De man van intelligent design.
Is Taebi een wormpje ? je kan hem bellen, Pam.

op 06 09 2007 at 18:40 schreef Miranda Vink:

Taebi weet nu met succes de publiciteit te halen, zie bijv Ex-moslims keren zich tegen Ehsan Jami (http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article790345.ece/Ex-moslims_keren_zich_tegen_Ehsan_Jami)

Ik vraag me af wat Taebi’s beweegredenen zijn? Een aanval op de PvdA en gematigd links om zo moslims naar zijn Internationale Socialisten te lokken? Ik vraag me ook af hoe ex-moslim deze ex-moslims zijn als ze als Leninisten zo makkelijk een verbond met moskeeen willen sluiten.

op 06 09 2007 at 22:27 schreef Ernst:

Links (nazisme, communisme, islam en noem maar op) weet elkaar altijd te vinden en verenigen zich altijd in het zicht van hun gemeenschappelijke bedreigingen: vrijheid en het gezond verstand. Om nu de ene agressieve idioot aan de andere uit te leveren zoals hier (zij het in ander woorden) wordt voorgesteld gaat me echter veel te ver. En nrc, ach, die komt al jaren zelf de kattenbak niet meer in bij mij thuis. Hoewel, zo langzamerhand wordt het wel geestig, die duidelijkheid van het dedain. En maar liegen, draaien en bedriegen en monden laten spreken waarin zelfs de waarheid stinkt, en maar blijven denken dat de potentieel bedrogenen net zo stom zijn als de bedrieger.

Over links en toch grappig gesproken: die nederlandse meid die zich bij de farc heeft aangesloten en nu ‘kwijt’ is en waarover we ons kennelijk (het misleide meisje) zorgen moeten maken, want ze zou zomaar dood kunnen zijn. Ik denk dan, so what, net goed en met haar slachtoffers zal het niet veel beter gesteld zijn. Maar nee, in de publiciteit is het een misleid meisje dat gered moet worden, althans bemeelijd, over haar slachtoffers wordt niet gesproken. Duidelijker kan je het failliet van moreel, cultureel relativisme, van links dat alles relativeert behalve zichzelf, niet aantonen.

op 06 09 2007 at 22:34 schreef Peter Breedveld:

Duidelijker kan je het failliet van moreel, cultureel relativisme, van links dat alles relativeert behalve zichzelf, niet aantonen.

Ik hoop heel erg dat het goed komt met dat meisje.

op 06 09 2007 at 23:42 schreef EH:

"Ik hoop heel erg dat het goed komt met dat meisje."

Dat was ook mijn eerste insteek. Maar waarom eigenlijk in godsnaam? Omdat ze er wel schattig uit ziet? Omdat ze ‘een van ons is’? Omdat ze het ‘niet slecht bedoelt’?

Mwah.

Sommige (ex)communist sympathisanten wil ik nog wel het voordeel van de twijffel geven in hun ‘wir haben es nicht gewusst’ rol, maar een vrouw van bijna 30 (geen meisje!) die dagelijks met haar groep kindsoldaten schiet op iedereen die niet op haar revolutie zit te wachtten, kun je toch moeilijk naiviteit verwijtten.

De enigen op wie ze wat mij betreft nog een mager beroep kan doen om wat van haar verantwoordelijkheid op af te schuiven, zijn de mensen die haar haar waanbeelden gevoerd hebben.

Desalniettemin: ze is een van de laatste mensen op deze planeet die op mijn sympathie kan rekenen.

op 07 09 2007 at 01:08 schreef Sikbock:

Dat is toch wel een hard oordeel over een meisje dat 25 jaar oud was toen ze zich aansloot bij de Farc.. In hoeverre kon jij rationele besluiten nemen toen je zo oud was?

op 07 09 2007 at 01:09 schreef Sikbock:

@ miranda was dat

op 07 09 2007 at 01:09 schreef Carel:

Opvallend dat Taebi de woordvoerder is van deze ‘progressieve’ ex-moslims, en dat de veel bekendere trotskist Peyman Jafari opeens een low profile heeft. Ik word nu wel benieuwd wie die andere progressieve moslims van Turkse en Marokkaanse afkomst zijn. Mag ik alvast een gokje doen en vijf namen voorspellen?
Miriyam Aouragh, Abdou Menehbi, Nuri Karabulut, Jamal Ftieh, Fenna Ulichki.
Om een goede fles wijn. Die krijg ik bij minstens drie goede namen. Twee goede namen is gelijkspel. Heb ik slechts één naam goed of alles fout, dan geef ik een fles cadeau.

op 07 09 2007 at 01:15 schreef Ernst:

Sikbock,

Hoe oud moet iemand in jouw visie dan zijn voordat je hem/haar kan aanrekenen dat hij/zij zich bij een stel halsafsnijders aansluit om mensen die hem/haar nooit kwaad gedaan hebben, te vermoorden, of pijpenderwijs het moreel van de daders hoog te houden? Kom op zeg.

op 07 09 2007 at 01:33 schreef EH:

"Dat is toch wel een hard oordeel over een meisje dat 25 jaar oud was toen ze zich aansloot bij de Farc.. In hoeverre kon jij rationele besluiten nemen toen je zo oud was?"

Dat komt vrij denigrerend over, gezien mijn leeftijd, maargoed. FYI, dat is 7 jaar boven de leeftijd die de nederlandse wet aanhoudt voor volledige wettelijke aansprakelijkheid.

Ze zit daar al een hele tijd, dus ze moet onderhand toch wel een behoorlijk idee hebben van hoe het eraan toe gaat, maar wat ik ervan gelezen heb is haar dagboek nog steeds niet echt een mea culpa. Als ze nou metteen gillend was weggerend had dat misschien hout gesneden.

op 07 09 2007 at 01:37 schreef Sikbock:

Deze mevrouw is ouder dan 14 maar in de praktijk gaat het om strafbare FEITEN en worden de omstandigheden meegenomen.. In hoeverre kennen jullie de feiten en de omstandigheden?

Op basis van (volgens mij) jullie eigen fantasietjes denken jij zeker te weten dat mevrouw onschuldige burgers de hals heeft afgesneden en de legerleiding oraal bevredigde..

Kortom: je leest een 10 regelig krantenberichtje, WEET waarschijnlijk niks zeker maar vindt wel dat mevrouw aan de hoogste boom moet hangen..

op 07 09 2007 at 01:43 schreef Sikbock:

@ Ernst was dat

op 07 09 2007 at 08:26 schreef Miranda Vink:

Ze hoeft van mij niet aan de hoogste boom, maar als ze omkomt tijdens het uitoefenen van haar beroep (executie door haar kameraden) of levenslang krijgt als ze door het leger gevangen wordt genomen, laat ik er geen traan. Ze zit bij een terreurbeweging, niet bij een breiclub of de padvinderij. Als Nederlandse Marokkanen zich aansluiten bij Al Quaeda in Afghanistan of Irak, ga ik ook niet een potje grienen als ik in de krant lees dat ze omgekomen zijn tijdens een zelfmoordactie of dat ze zijn neergeschoten door het Iraakse leger.

Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

op 07 09 2007 at 09:34 schreef daniel:

Een beetje mededogen met Tanja Nijmijer mag wat mij betreft wel. En niet alleen omdat het een mooie vrouw is.

Idealisme is een soort waanzin, jonge of kwetsbare mensen kunnen zich door die idealen flink laten besodemieteren. Denk aan Muriel Degauque.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muriel_Degauque

Ik besef dat ik enorm veel geluk heb gehad. Ook ik ben idealist geweest, en wilde de wapens oppakken voor mijn zaak. Maar mijn idealisme is niet misbruikt door me op zelfmoord missies te sturen of me eeuwig gevangen te houden in uniform. Ik ben in handen gevallen van zeer beschaafde mensen, maar wie de aanleg heeft om te dromen kan als hij of zij een andere droom heeft lelijk in de knel terecht komen.

Nederland is een samenleving waar kinderen weliswaar opgevoed worden met het idee dat idealen fantastisch zijn, maar als je die kinderen geen idealen of overtuigingen mee geeft is het maar een kwestie van toeval waar ze in gaan geloven.

op 07 09 2007 at 10:15 schreef stoethaspel:

@sak

Afgezien van het feit dat ik je vergelijking niet snap; – Wat stinkt stinkt. Daar blijf ik bij vandaan als ik mijn kledij toonbaar wil houden.

Of er wel of niet iets zou gebeuren is me om het even. Islamisten zijn mijn vijanden. Hen helpen, van informatie te voorzien of hen anderszins het leven gemakkelijker maken, daar bedank ik voor.

Bovendien heb ik een gruwelijke hekel aan alles dat naar verraad ruikt. Help je jezelf door jouw ‘vijand’ te verraden aan een nog grotere vijand? Ondanks het feit dat ik een afschuw heb van Kant kan ik daar toch geen heil in zien.

OT-PS. Dat ik daar dan toch weer die Sickbock tegen het virtuele lijf loop doet me dan wel weer genoegen. U is ook extreem-rechts?

op 07 09 2007 at 10:35 schreef hosseyn:

Ook Hosseyn, jonge en bevlogen, sympathiseerde met wat hij nu als terroristen beschouwt. Heeft ook te maken met hormonen, die RAF meisjes waren zo verdomde sexy met hun machinegeweertjes.

op 07 09 2007 at 10:50 schreef Sikbock:

idd gezellig stoethaspel.. alles goed op de eilanden? het is idd wel ff wennen hier.. het ruikt hier soms behoorlijk onfris

op 07 09 2007 at 10:52 schreef stoethaspel:

Hoewel ik me dus inmiddels voldoende heb uitgedrukt tegen het ‘uitleveren’ van ex-moslims aan moslims, heb ik eigenlijk nog geen enkel argument gehoord vóór het ‘uitleveren’. Wat schiet men er mee op? Waarom zou iemand dat doen?

OT. Heer Sick. Alles gaat redelijk op het eiland hier. Ook hier denkt men het middelpunt van de wereld te zijn, dus wat dat aangaat is er weinig verandert :) Kan ik u verblijden met het toesturen van een wasknijper tegen de geur? Happy to do so…

op 07 09 2007 at 11:23 schreef Ernst:

He Sickbok,

Van de farc weten we helemaal niets? Nou, spreek voor jezelf zou ik zeggen, of beter, doe iets aan je eigen onwetendheid (anders dan het die in andermans schoenen proberen te schuiven).

En de ouders van de dame hebben niet gezwegen uit angst dat ik hun dochter iets aan zou doen, maar uit angst dat haar kameraden dan wel haar slachtoffers dat zouden doen.

En medelijden heb ik, maar dan wel met de slachtoffers en niet met de daders.

op 07 09 2007 at 11:31 schreef Peter Breedveld:

het is idd wel ff wennen hier.. het ruikt hier soms behoorlijk onfris

Nog altijd een stuk frisser dan op Sargasso.nl, waar iedereen met vraagtekens bij de multiculturele samenleving wordt uitgescholden voor nazi.

Iets meer gevoel voor humor met betrekking tot Pamela’s opgebiechte neiging om moslimafvalligen bij de moslimautoriteiten aan te geven lijkt me hier trouwens wel geboden. Steothaspel zegt geen enkel argument te hebben gehoord vóór zulk uitleveren, maar Cor gaf die toch:

Ze zijn hun eigen proefkonijn om te bewijzen dat je helemaal niet wordt bedreigd als je jezelf publiekelijk in de kijker speelt als moslimsafvallige – zolang je je maar niet zo asociaal opstelt als Jami, toch?

Stoet bedoelt natuurlijk dat hij geen argument heeft gehoord waarmee hij het eens is, maar dat is wat anders.

Ik vind Cors experiment zo gek nog niet.

op 07 09 2007 at 11:35 schreef Cor:

PvdA-minister Vogelaar heeft gisteren luid en duidelijk verklaard geen enkele behoefte te hebben om de islamisering een halt toe te roepen.

Daarmee maakt ze het de ex-moslims in haar partij wel heel moeilijk.

op 07 09 2007 at 11:42 schreef Hansje Castorp:

lol @Cor,

bent u dan wellicht ook van de partij in Brussel 11 September? Geïnteresseerden lezen natuurlijk mee bij
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2007/08/demonstratie_11.html#comments
Ook voor jelui die zich afvraagt wie die stamgasten toch waren, en waarom ze er niet meer zijn.

op 07 09 2007 at 11:49 schreef stoethaspel:

@Peter,

Kan me vergissen maar ik meen toch, Sickbock een beetje kennende, een grijns tussen de woorden te hebben zien doorschijnen…

Waarom ik meen geen argument gehoord te hebben is de volgende redenering:

Als ik iets of iemand afwijs, waarom zou ik dan mee moeten gaan in iemands methoden of redeneringen? Stel dat niet alle moslim-afvalligen bedreigd worden (wat gezien mijn info omtrent de islam twijfelachtig is), wat bewijst dat dan? En als het al iets bewijst, wat voegt dat dan toe?

Wellicht had ik Pamela’s opmerking inderdaad met een snufje humor tot me moeten nemen…

op 07 09 2007 at 12:09 schreef sak:

@stoethaspel. Ik vind het ‘aangeven’ van deze twee ‘ongelovigen’ ook wel iets onsmakelijks hebben maar toch vind ik dat er ook veel te zeggen is voor de suggestie van Cor.

Laat ik eens een vergelijking proberen.
Aan de ene kant heb je iemand die een beetje hard en bang schreewt dat leeuwen gevaarlijk zijn en in een kooi moeten zitten. Hij trekt met zijn waarschuwend geroep de aandacht van een leeuw die hem vervolgens aanvalt. Gelukkig blijkt het beest op sterven na dood en slaat het op de vlucht nadat een oud vrouwtje in hem geprikt heeft met haar paraplu.
Aan de andere kant heb je de situatie van de Oost-europeaanse man (waar gebeurd) die de kooi van een stel leeuwen binnen gaat, roepend dat als god het wilde zij hem zal beschermen. En gedood wordt.
In het tweede geval is het toch wel 1000 keer meer eigen schuld dikke bult?

En voor alle duidelijkheid: ik ben er helemaal niet zeker van dat Beenham en zijn maatje daadwerkelijk gevaar zouden gaan lopen.
Daadwerkelijk post sturen naar terroristen is natuurlijk krankzinnig maar het idee opperen geenszins.

(we hebben intussen trouwens nog steeds geen bewijs voor het niet-bestaan van god; het is goed mogelijk dat ze er voor paste om op deze wijze getest te worden door een sterveling)

@EH "een vrouw van bijna 30 (geen meisje!)" Spot on.

op 07 09 2007 at 12:09 schreef Sikbock:

@ Ernst: regageer je op mijn posts? of at random? Ga ff liggen zou ik je willen adviseren, met je voeten omhoog, dan kan het bloed weer naar je hersenen..

@ Breedveld: ik denk dat "je neus" voor fijnere en meer genuanceerde dingen al een tijdje met vakantie is.. Maar goed, die dikke planken moeten ook gezaagd worden

op 07 09 2007 at 12:13 schreef Miranda Vink:

Ik zou weinig medelijden met dat meisje hebben als ze haar linkse avontuur niet overleeft. Ze heeft willens en wetens zich aangesloten bij een terreurbeweing en vond het zelfs jammer als ze geen militaire acties meemaakte en op het Columbiaanse leger mocht schieten. Zo’n meid kan van mij op geen enkele sympathie rekenen. Een terrorist blijft een terrorist, ook al zit er een leuk koppie op en komt ze uit Nederland. Het is echt niet zo dat ze uit een misplaatst idealisme zich bij het Farc meldde en toen pas ontdekte dat die club minder fris was dan ze dacht. Ze was bijzonder goed op de hoogte van waar ze zich mee ingaf. Ik vind het onzin om haar o zo zielig te vinden maar geen moment te denken aan de onschulidge burgers die het Farc ontvoert en vermoord. Door zich bij het Farc aan te sluiten is die meid daar mede-verantwoordelijk voor.

op 07 09 2007 at 12:19 schreef Cor:

Hoe kom je er bij dat alle moslimsafvalligen [ernstig] worden bedreigd, Stoethaspel?

Op deze site is al vaak aangetoond, dat dat pertinente onzin is.

Publieke geloofsafval is wat anders – dan wordt het politiek! En politiek volgens (Inter)Nationaal Socialisten = oorlog zonder oorlogsrecht.

PS Denk je echt dat ik uit ben op 15 euro? Denk je echt dat ik Pechtold heb gemaild met de wens ‘m in z’n reet te neuken?

op 07 09 2007 at 12:46 schreef Peter Breedveld:

Denk je echt dat ik Pechtold heb gemaild met de wens ‘m in z’n reet te neuken?

Ja!

op 07 09 2007 at 13:04 schreef stoethaspel:

@Cor,

Daar gaat het niet om, het draait om het principe.
Ik heb een schurfthekel aan heel veel protestanten. Als ik nu langs de hoerenbuurt rij en daar de auto zie staan van zo een protestant, wat zou mij er dan toe moeten roepen zijn predikant of voorganger in te seinen?

Kun je me wat linkjes geven waar aangetoond wordt dat afvalligen volgens de Islam (Koran/Hadith) niets te vrezen hebben? Afvalligen zijn toch ongelovigen geworden?

op 07 09 2007 at 13:07 schreef fritzie:

< Allo ? alles soenne moskee.
> Ja, ook Allo. Pijnman Safari en Tabie Beenham hier .
< Ja ?
> Laten we een leuk integrasie project doen.
< Jaa ?Allah Akbar !
> Wij doen net alsof wij ex-moslims zijn, ja ?
< Jullie tog geen ex-moslims ? Jullie gisteren tog op bezoek in moskee ?
> Ja ja, maar nu even net alsof.
< Ja, ja ?
> wij zeggen tegen kaaskoppen: wij geen moslims meer en er gebeurt toch niets, ja ? en zie Islam ies vrede, ja ?
< geen jihad vandaag ?
> neen, jullie niets doen, Goed begrepen ? Zeker weten, he ?
< Ja, ja. Jullie Hema-toneelstukje doen voor nederlandse joernalisten. Iedereen denke islam ies vrede. Wilders in onderbroek ! < ja leuk, allah akhbar, alla akhbar.

op 07 09 2007 at 13:10 schreef Peter Breedveld:

@ Breedveld: ik denk dat "je neus" voor fijnere en meer genuanceerde dingen al een tijdje met vakantie is.. Maar goed, die dikke planken moeten ook gezaagd worden

Opvallend, want toen mijn ‘neus’ nog niet op vakantie was, werd ik vaker voor nazi uitgescholden dan tegenwoordig, nu ik door het leven ga als ‘zelfislamiseerder’ en ‘linkse draaikont’ en zelfs fanmail krijg van mensen die mij vroeger voor nazi uitscholden.

Wat zou dat nou zeggen? Dat nazi’s genuanceerder zijn dan linkse draaikonten? Ik ga me het hoofd er maar niet over breken, denk ik.

op 07 09 2007 at 13:59 schreef Cor:

Stoet, begin hier eens:

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000522.html

Terugslaan is natuurlijk eerder aan Jami, Ellian of andere met name genoemde vijanden van de militante (Inter)Nationale Socialisten IS-ers Safari en Beenham.
Maar ook anderen kunnen motieven hebben om vooraanstaande geestelijk leiders die actief zijn in Nederland een reactie te vragen op het publiekelijk afvallen van islam, profeet en Allah door weer nieuwe afvalligen, de ex-moslims Peyman Jafari en Behnam Taebi.
Zo’n motief kan zijn de mogelijkheid van vilein leedvermaak, (als het Lot zo’n) sadistisch gevoel voor humor, of gewoon het bedrijven van politiek zoals dat gewoon is: als Rat.

Ik zou mij zomaar kunnen voorstellen dat Michiel Smit nog een appeltje heeft te schillen met zijn laffe fysieke aanvallers.

Hoe meer ik er over denk, hoe meer ik ervan overtuigd raak, dat het in het belang van heel ons universum is dat er een grote clash komt tussen militante moslimratten en militante extreemlinkse ratten.

op 07 09 2007 at 14:42 schreef daniel:

Ik zou er niet op rekenen

lees:

http://www.internationalesocialisten.org/site_oud/WWW/debat_islam.html

op 07 09 2007 at 14:50 schreef Sikbock:

@ Breedveld: Waarom wil je zo graag alles op jezelf betrekken? Ik heb het over de onfrisse geur die je webstek aankleeft en die sommige bezoekers hier verspreiden. Maar breek er vooral je hoofd niet over. Je bent het centrum van de wereld en je neus is prima.

op 07 09 2007 at 15:19 schreef Peter Breedveld:

Waarom wil je zo graag alles op jezelf betrekken?

Je had toch commentaar op mijn neus? Dan betrek jij toch zaken op mijn persoontje?

Je bent het centrum van de wereld

Kijk aan. Maar daar ga jij toch helemaal niet over? Dus wat heb ik daaraan, dat jij zoiets vaststelt.

op 07 09 2007 at 15:22 schreef Cor:

@Daniel: o, en daarom maar niks doen en deze prachtige gelegenheid om Beenham c.s. te stangen voorbij laten gaan?

op 07 09 2007 at 15:30 schreef Peter Breedveld:

Nou ja, ‘voorbij laten gaan’. De Internationale Socialisten worden door vrijwel niemand serieus genomen en het is de laatste tijd vrij schieten op de NRC, dankzij adjunct-hoofdredacteur Sjoerd de Jong, die van het blad een soort veganistisch militant krakersblaadje lijkt te willen maken. Een soort papieren Sargasso, zeg maar.

Wij hoeven niets te doen, alleen maar op de schutting te zitten en kijken. En lachen.

op 07 09 2007 at 15:46 schreef Sikbock:

hum.. ik betrek zaken op je neus breedveld

op 07 09 2007 at 15:48 schreef Peter Breedveld:

Mijn neus en ik zijn inwisselbaar, Sickbok. Als je mijn neus ziet, zie je mij, zie je mij, dan is mijn neus nooit ver weg.

op 07 09 2007 at 16:10 schreef Cor:

De Internationale Socialisten worden wel serieus genomen door hun slachtoffers: de eigenaren van hun kraakhuizen, de mensen die met geweld monddood worden gemaakt, de winkeliers wier hebben en houden in brand gestoken wordt (Kopenhagen onlangs weer), de politiemensen die levensgevaarlijk worden verwond door de Internationale Socialisten in het militante Zwarte Blok etc. Het is een internationale groep terroristen, die beter verdienen dan ‘niet serieus nemen’.

Maar ik zal sadistisch lachen als Safari en Beenham straks zouden moeten onderduiken alsof ze Ayaan of Wilders zijn. Boontje komt om zijn loontje. Noem me maar een slecht mens – ik verlustig mij daar aan. Als Volkert van der G. door een aanslag om het leven komt – de champagne wordt hier ontkurkt: gerechtigheid in mijn ogen.
Erg he?

op 07 09 2007 at 16:43 schreef Jimmy:

@Cor & Daniel

"Cultureel racisme bestaat niet en de opvatting dat het wel bestaat is een uitvloeisel van het cultuurrelativisme. Volgens de aanhangers van dit relativisme zijn alle culturen even waardevol en bestaan er geen hogere en lagere culturen. Op grond van gezond verstand, maar vooral mijn marxistische opvattingen is deze gedachte onhoudbaar. De cultuur die zich tijdens de ontwikkeling van het kapitalisme in Europa heeft ontwikkeld is van een andere en hogere orde dan de culturen die bestonden tijdens het feodalisme. Dat er geen eindstation is bereikt en strijd moet worden geleverd voor een verdere ontwikkeling doet daar niets aan af." – was getekend, Peyman Jafari

Tja, met dit soort uitspraken maak je geen vrienden en smeed je geen allianties met de Islam.

op 07 09 2007 at 16:46 schreef Jimmy:

correctie: Sjaak van der Velden, Internationaal-socialist.

op 07 09 2007 at 17:51 schreef Carel:

Sjaak is ok

http://www.gelderlander.nl/archive/?service=archive&articleID=2475790

op 07 09 2007 at 19:19 schreef Lagonda:

Leuk stuk. En dat in de Gelderlander.

op 08 09 2007 at 04:13 schreef Paardestaart:

Als Volkert van der G. door een aanslag om het leven komt – de champagne wordt hier ontkurkt: gerechtigheid in mijn ogen.
Erg he?

Nou, heerlijk. Ik ben gelukkig niet de enige..:-)
Zéer bedenkelijk

op 09 09 2007 at 19:48 schreef Regency:

Ben benieuwd hoe Volkert op 6 mei 2014 de gevangenis verlaat.
Via de voordeur, waarna hem een warm welkom wordt geheten door Sjoerd v.d. Woud, Jack Bogers en Klaas de Vries, of via de achterdeur, verdwijnend in een witnessprotection program. Als dank voor bewezen diensten.

op 10 09 2007 at 01:31 schreef Paardestaart:

Wie zijn Sjoerd v.d. Woud en Jack Bogers in godsnaam?
Laten wij er ook gaan staan!
We kunnen hem toch op zijn minst de dampen aandoen!?

op 10 09 2007 at 07:47 schreef Regency:

V.d. Wouw (excusez), Milieudefensie, partijmedewerker van Thieme en boezemvriend van V.d. Graaf en Bogers was die Groenlinkswethouder die nog voordat V.d. Graaf gearresteerd was de computers van Milieudefensie en GroenLinks Wageningen formatte.

op 10 09 2007 at 18:56 schreef Paardestaart:

Aha – we kunnen dus binnenkort een coup tegemoet zien bij milieudefensie..Je hebt er dus twee stroningen; éen die het geweld niet schuwt, en een diametrale tegenarm.
Die Victor-dinges die zojuist op persoonlijke titel de SP geen aanvaardbare partner meer noemde kan ze straks uitgemeten krijgen..of anders wordt de organisatie gekuist!

Een scheur loopt er door onze wereld..wat zeg ik? Scheur?
De bodem is net zo gebarsten als vlak voor een aardbeving.

En dan te bedenken dat dit alles voorkomen had kunnen worden als het cultureel marxisme de pas was afgesneden…

op 10 09 2007 at 19:07 schreef Paardestaart:

De tijd dat rechts vooral bevolkt werd door muffe mannetjes

Nou Filantroop – die beschuldiging was denk ik éen van de manieren om rechts uit te roeien toen de tien mannetjes over rood waren gesprongen..
Rechts heeft aan superieure grappemakers nooit of te nimmer gebrek gehad.
Ja – je làs nooit natuurlijk – tenzij ze al van voor de coup stamden, of waren ingelijfd door links..:-) Anders werden ze op de bekende manier doodgewegen, en anders in de ban gedaan – samen met hun lezers
(Doet islam ook: ales wat goed is aan het westen is ‘eigenlijk islamitisch’, en alles wat niet deugt aan ons wordt er aanstonds wel uitgesneden…)

Je kent misschien Karel van het Reve niet? Of Jacques de Kadt, Renate Rubinstein, WF Hermans, Gerard Reve en wie ben ik allemaal vergeten..?

op 10 09 2007 at 19:25 schreef Hosseyn:

Zeg eens, Paardje, de schrijvers die je nu noemt, waren intelligente, veelzijdige mensen. Nu worden Rechts en links voornamelijk bevolkt door idioten die zichzelf definieren op grond van deze buitengewoon grove en algemene categorieën, zodat ze nooit hoeven na te denken en een pavlovreactie klaarhebben voor elke gelegenheid. Daar ben jij toch te slim voor?

op 11 09 2007 at 01:36 schreef Paardestaart:

Ja Hos – maar ik hou gewoon even de typering aan die hen nagedragen werd. Natuurlijk is rechts en links inmiddels al enige malen verschoven, en bovendien zijn er nieuwe groepen ontstaan die bovendien door elkaar lopen, maar in ruwe trekken klopt het nog wel.. Ik weet alleen niet hoe ik dat anders moet noemen, en zolang er nog steeds mensen naarstig en blind als mollen werken aan een achterhaald wereldbeeld lijkt het me een onopgeloste tegenstelling.
Is FN niet vorige week nog extreem- pardon: rèchts genoemd?

op 11 09 2007 at 08:52 schreef Hosseyn:

waarom noemen we ze niet gewoon de schoften en de idioten? En dan heb je ook nog de extreme schoften en idioten. Dat geeft tenminste duidelijkheid aan de discussie. En net als de yin en yang heeft iedere schoft een stukje van de idioot in zich en vice versa.

op 11 09 2007 at 19:55 schreef Cor:

Nou weet ik dat er in Nederland vooral exmoslims zijn die geen angst hebben vermoord te worden, maar wat het Beenham-comite voorspiegelt is dat Jafari en de Moskeetprofeet als vrienden uit elkaar zijn gegaan. We gaan als vrienden uit elkaar, geen plicht, geen toekomst, geen verleden?

In de Nederlandse moskeeen hebben ex-moslims als de Iraanse moslim Jafari hun afvalligheid beleden? Op die plek, een heile plaats voor de vromen?! Respectloos!
Dat is werkelijk vrAgen om gewelddadige uitbarstingen van de opgeroepen spanning! Is die Jami met z’n grote mond, of hoe heettie kok, nIks bij!

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS