Home » Archief » Adam en Eva


[21.03.2008]

Adam en Eva

Lydia Vermeer

avril06 (58k image)
Paul Avril

Waar een christelijke achtergrond al niet toe kan leiden. John heeft op een originele manier een rechtvaardiging gevonden om zijn leven op te luisteren, een merkwaardig compromis tussen wens en verbod. Hij kwam in de periode van de jongelingsvereniging, zoals dat heette, in aanraking met heel leuke, maar natuurlijk christelijke en als regel streng opgevoede meisjes. Hij deed braaf mee met de bijbellessen, zoals het hoorde, maar bleef al gauw haken in het paradijsverhaal.

De kindertjes van Adam en Eva schenen geboren te zijn na de val. De ellende van die val begreep hij wel. Je hebt twee zoons, de ene vermoordt de andere en ook van die moordenaar stamt de mensheid af. Hoe dat dan kan zonder vrouw is niet duidelijk, maar daar ging het hem niet om. Hij vroeg zich af hoe het toeging in het paradijs. Adam en Eva liepen naakt rond in een mooie tuin en hadden alleen elkaar als speelkameraadjes. Nu was het zijn vraag hoe het gaat als je bij het niets begint, zonder opvoeding en zonder voorbeeld, en als je het moet hebben van de eigen toevallige ontdekkingen.

Je verwondert je over een levend wezen zonder vacht of veren, je bekijkt elkaar en streelt elkaar. Hij zegt dat het zo kan zijn gegaan: Eva streelt Adam overal en kijkt natuurlijk aandachtig naar wat zij niet zelf heeft, een typisch aanhangsel. Zij streelt het en Adam vindt dat een prettig gevoel. Eva vindt het nogal grappig dat het veranderlijk was, groter en groter kon worden en in korte tijd van vorm en richting kon veranderen. Zij vroeg wat dat voor een eigenaardig lichaamsdeel was. Adam was niet geraffineerd genoeg om te zeggen dat dat de duivel was, die teruggestuurd moest worden naar de hel. Dat was een goede vondst van die monnik in Florence, tijdens de pestepidemie.

Eva bleef dus bezig met haar onderzoek, totdat er wit vocht uit kwam. Hij gaat dan een beetje slapen en de volgende dag herhalen ze het spelletje. Adam gaat Eva ook aaien en strelen. Zij heeft een aardig, open gezicht, omlijst door krullend haar dat hij graag streelt. En hij vindt het prettig haar borstjes te voelen, tegelijk stevig en zacht, want die wijken af van wat hij zelf heeft. Eva vindt het prachtig dat zij overal gestreeld en geliefkoosd wordt en meldt steeds haar bevindingen. Zij komt in een poëtische bui en kan hetzelfde hebben gezegd wat in een verre toekomst Venus volgens Shakespeare zou zeggen:

I’ll be a park, and thou shalt be my deer;
Feed where thou wilt, on mountain or in dale:
Graze on my tips; and if those hills be dry,
Stray lower, where the pleasant fountains lie.

Adam is nieuwsgierig, zijn ontdekkingsreis voert hem overal heen. Hij komt bij een plek waar ze ook haar heeft, maar een beetje anders, krullerig en in een driehoekje. Zij geeft te kennen dat het een prettig gevoel is als hij daarin woelt met zijn vingers. Dan komt hij terecht bij een spleetje onder dat haar en zij is echt opgetogen over het gevoel dat zijn zoekende en strelende vingers er teweegbrengen. Het wordt haar favoriete plekje. Elke dag gaat hij haar strelen met speciale aandacht voor die plaats en het wordt een geliefde gewoonte: zij zet zijn staartje rechtop, neemt het af en toe in haar mond en masseert het, hij maakt met zijn vingers haar holletje vochtig. Het is een leuk spel, waar ze heel wat tijd aan besteden. Zo komen ze een groot deel van al die vrije tijd die ze hebben wel door.

En dan bedenkt Eva, een slimme jongedame, iets nieuws. Ze zegt: weet je wat, ik ga jouw staartje rechtop zetten en dan ga je in plaats van met je vinger daarmee dat holletje van binnen strelen. Dan hebben we een leuke combinatie van twee prettige dingen, dus weer iets nieuws, twee vliegen in een klap. In het vuur van zijn hypothese liet John het Eva zo uitdenken: jij, mijn lieve Adam, vindt het lekker om mijn mond om dat grappige slurfje te voelen, dus vind jij het vast ook wel lekker, als je in plaats van mijn lippen die lipjes beneden rondom dat slurfje voelt. En ik word weer eens op een andere manier gemasseerd. Het leek haar het handigste op haar rug te gaan liggen, haar benen wijd uit elkaar te leggen en dan haar knieën op te trekken. Het lukte allemaal wonderwel, het was een bijzondere sensatie. Het nieuwe was dat zij nu tegelijk dat heerlijke gevoel hadden.

Zo kon het gegaan zijn, zei John. Het was tegelijk een goede en een slechte vondst. Goed, omdat Adam en Eva elke dag opnieuw hun spelletjes met een adembenemend hoogtepunt konden afsluiten. Slecht en betreurenswaardig, omdat zij, hoewel ongeweten, nu schuldig waren geworden aan het uitbreken van het mensdom, een allesverwoestende diersoort die het evenwicht in de natuur zou verstoren en onheil en ellende over zichzelf en de nakomelingen zou brengen. Het mensdom: een gesel van de planeet. Het was beter geweest als zij kinderloos dood waren gegaan. Wijsheid achteraf. Niet geboren te worden is voor de mens altijd het beste, en, als hij eenmaal is geboren, zo snel mogelijk te sterven. Zo zegt Sophokles het.

Ik weet niet wat hij ernstig meent en wat niet. Het loopt door elkaar heen. Hij vindt het raar dat volgens het verhaal de kinderen na de zondeval zijn geboren. In dat geval was er dus een paradijs waarin twee jongelieden naakt rondliepen zonder te ontdekken wat seks was. Dan waren zij niet zozeer onschuldig als wel onnozel, onvolgroeid. En als zij zelf waren geschapen als slecht functionerende volwassenen, is het geen wonder dat zij een slecht gelukte zoon kregen. Uitgaande van dat verhaal vindt hij het een terechte stellingname dat de mens geschapen is tot alle kwaad.

Het paradijs. Je mag toch aannemen dat het daar prettig toeven was voor twee op elkaar aangewezen mensenkinderen. Als ze samen de prettigste vorm van intimiteit niet hebben beleefd, kun je nauwelijks van een paradijselijke toestand spreken. En als ze wel een innig en volwassen contact kenden, waarom bleven dan de gevolgen uit? John opperde nog dat een jaloerse en wrede god het tweetal had verjaagd tijdens de zwangerschap van Eva, maar verwierp die veronderstelling ook weer. Over de slang en de appel was voldoende nagedacht, vond hij. Maar zijn vragen lagen zo voor de hand dat hij niet begreep waarom de commentatoren altijd daarover hadden gezwegen.

Nu ja, in dat soort problemen had John zich verdiept. Hij heeft me al een paar maal gezegd dat ik voor hem een ideale Eva ben. Helaas voor hem heb ik niet de onschuld die hij er bij denkt. Maar goed, dat is zijn spel, eigenlijk een kinderachtig spel, maar hij wil het ernstig spelen. En dat hoort ook zo bij een spel. Omdat hij enigszins kwetsbaar is, wil ik hem het plezier doen, serieus mee te spelen. Ik ben wel wat begonnen. Eerst gewoon een naaktmodel voor een tekenklasje, maar langzamerhand ben ik in avontuurlijk vaarwater terechtgekomen.

Wat zou hij nu van mij willen? Wat voert hij in zijn schild? Vindt hij het alleen maar leuk, mij zijn verhalen te vertellen? Of heeft hij iets anders in de zin? Hij heeft ergens een stukje grond, dat hij soms zijn klein paradijsje noemt. Misschien is hij bezig met een voorzichtige voorbereiding om daar eens zijn versie van het paradijsverhaal te realiseren. Met mij als Eva. Maar zover ben ik nog niet. In elk geval moet ik hem eerst beter leren kennen. Maar afwachten dus. Het kan ook zijn dat hij een erotische film wil maken. Als hij me een flink honorarium aanbiedt, kan ik er altijd nog over denken.

Terug naar Ariadne, waaruit bovenstaande tekst een fragment is, is eindelijk heruitgegeven door Panta Menei. Wie vijfentwintig euro stort op rekening 1180 84 003, krijgt het portvrij toegezonden.

Algemeen, 21.03.2008 @ 01:03

[Home]
 

5 Reacties

op 21 03 2008 at 18:41 schreef jan techneut:

Ik heb nooit voorlichting gehad, maar kan me niet herinneren het ooit niet geweten te hebben. Je weet op een gegeven moment toch gewoon dat het een in het ander hoort, nog voor de pubertijd, als biologisch instinct? En later als drang.

op 21 03 2008 at 19:19 schreef DvR:

Nee hoor Jan, daar zijn in menig nieuw huwelijksbed pijnlijke misverstanden bij gerezen. In de middeleeuwen was het in de betere kringen zelfs gebruikelijk dat de families der jonggehuwden rond het bed aanwijzingen ging zitten geven (nu trouwde men destijds ook wel erg vroeg, en werd er erg beschermend opgevoed).

Dat de meeste jongeren het op zeker moment gewoon wel weten, komt doordat er altijd wel een grote broer, een wijs schoolvriendje of een vroegrijp buurmeisje is dat e.e.a. uit de doeken doet. In mijn geval was het bepaalde progressieve lectuur die de blijde boodschap bracht – geen kinderslot of bovenste plank was tegen mijn nieuwsgierigheid bestand.

op 21 03 2008 at 20:57 schreef Teun:

Kijk maar om je heen, Lydia, in de natuur hoe de dieren het doen. Of anders op de boerderij: koeien, paarden, varkens. De basistechniek blijft dezelfde. In het paradijs waren Adam en Eva omringd met beesten. Daar hebben ze het kunstje vast van afgekeken.

op 22 03 2008 at 10:10 schreef Peter:

Maar van wie hadden die dieren het dan geleerd?

op 26 03 2008 at 10:46 schreef sabaroth:

Dat gaat dus instinctmatig, hoeven ze nooit gezien te hebben, knap he?

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS