Home » Archief » Rotana


[04.04.2008]

Rotana

Hassnae Bouazza

asami1 (22k image)
Asami Kanno

De eerste Arabische satellietzender, MBC, zag het licht in september 1991. Kort daarop schoten andere Arabische zenders als paddestoelen uit de grond en inmiddels zijn er ruim tweehonderd. Al die jaren is er in de westerse wereld bijna geen aandacht voor geweest. Dat de mensen in het Midden-Oosten hun brood niet verdienen met vlaggen verbranden, maar ook soaps kijken en posters van hun idolen op de kamer hebben hangen, nee, daar hadden de media geen aandacht voor. Tot heel recent.

De onwetendheid is inmiddels omgeslagen in alwetendheid. Tot in de verste hoeken van het land weten de mensen precíes wat de aangekondigde komst van de Arabische zender Rotana op de Amsterdamse kabel zal inhouden. Hoed u, de islamisering van Nederland krijgt steeds concretere vormen, zo worden we gewaarschuwd.

Daarin loopt uiteraard de partij van de Grote Hoeder van de Vrijheid voorop met Kamervragen. Kijk, dat mensen ongezien van alles over zijn film de ether in gooien is uiteraard een Grote Schande en Paniekzaaierij, maar zijn Grote Partij voor de Vrijheid kan wel ongehinderd door enige inhoudelijke kennis van zaken angst zaaien over een zender uit de ‘sjariastaat Saudie-Arabië’. Ze wordt op de voet gevolgd door de lezers van De Telegraaf, die altijd goed zijn voor een potje smakelijke hysterie.

In de reacties op het nieuwsbericht over Rotana, op de website van De Telegraaf, lopen de emoties hoog op: mensen schrijven dat ze hun koffers al gepakt hebben vanwege de schandelijke islamisering door deze “Al Qaeda-zender”. Sjaan uit IJmuiden stelt dat het land naar de knoppen is en Tim uit ‘Oedeldonk’ beklaagt zich erover dat hem niets gevraagd is. Hij wil voortaan meebeslissen via internet, ook over de Tweede Kamer. Joh, en ik maar denken dat verkiezingen daarvoor bestemd zijn.

Rotana is in handen van de Saoedische prins Waleed, dat klopt, maar daar houdt elke vergelijking met het land ook weer op. Prins Waleed behoort samen met Sjeik Rashid Al Maktoum van Dubai tot de Arabische leiders die naar moderniteit en vooruitgang streven. De media, zo weten ook zij, spelen daarbij een belangrijke rol.

Wat is er nu allemaal te zien op Rotana dat de islamisering in Nederland verder door gaat drukken? Veel schaars geklede zangeressen (Rotana is namelijk ook de grootste muziek- en productiemaatschappij), shownieuws over sterren die een kindje krijgen, hun enkel verstuiken of iets anders schokkends meemaken, homo’s met perfect geëpileerde wenkbrauwen, oude Egyptische films waarin wellustig gezoend en begeerd wordt, en muziek. Heel veel muziek met mooie artiesten die niet echt voldoen aan het beeld dat wij hier hebben van de Arabische wereld.

Rotana heeft niets van doen met de islam, de politieke situatie in het Midden-Oosten of de rest van de misère in de wereld. Nieuwsbulletins kent het niet, behalve die dan over het laatste shownieuws met een verslaggever die af en toe en roze trui of overhemd aantrekt voor de mensen die nog niet helemaal doorhebben dat hij van de heren is.

Rotana is een lang-leve-de-lol, suikerspinroze zender met medewerkers wier enige zorgen hun uiterlijk en de laatste mode zijn. Een zender die je de brandhaarden doet vergeten en, met uitzondering van dochterkanaal Arrisala, religieuze wijsgeren buiten de deur houdt. De verschillende Rotana-kanalen zijn een variatie op hetzelfde thema: muziek, muziekclips, klassieke Arabische muziek, Khaliji-muziek, traditionele muziek, klassieke cinema en entertainment. Als dit de zo gevreesde islamisering is, mag-ie van mij komen.

Hassnae Bouazza is schrijfster, journaliste, documentairemaakster (Vrij Nederland, VPRO, NIO), tolk Arabisch/Engels en een total fox. Ze veroorzaakt extreem hoge temperaturen in de lendenen van Adriaan Jaeggi. Deze column is eerder gepubliceerd in Vrij Nederland.

Algemeen, 04.04.2008 @ 07:37

[Home]
 

171 Reacties

op 04 04 2008 at 10:19 schreef BigPete:

Deze zender is een oplossing voor een probleem dat er niet is. Hoeveel mensen gaan hier naar kijken? De meeste Marokkanen zijn berbers en verstaan nauwelijks Arabisch.(wordt mij altijd verteld, als ik lieg, dan in commissie)

op 04 04 2008 at 11:44 schreef Ludo:

De meeste ophef was niet dat rotana kwam, maar dat deze in de plaats kwam van rtl8. Ik snap ook niet waarom ze deze gewoon niet als extra aan het aanbod kunnen toevoegen.

op 04 04 2008 at 12:47 schreef N. Molrat:

Oei, je bent op dreef Hassnae! Weer zo’n dodelijke sneer naar ‘de media’. (….Dat de mensen in het Midden-Oosten hun brood niet verdienen met vlaggen verbranden….)

Hoe evenwichtig is eigenlijk over het geheel genomen het beeld van ‘de media’ in de arabische wereld over ‘het westen’?
Denkt de gewone Arabier dat hier alle vrouwen half naakt over straat gaan en het geld op hun rug verdienen, dat we allemaal aan de drugs zijn en dat je voortdurend aangerand wordt door opdringerige homo’s in leren string?

Ik ben blij dat er ook journalisten zijn zoals Hassnae die niet mee doen met de gewoonte juist overal de uitwassen te zoeken en op te blazen.

op 04 04 2008 at 12:55 schreef Paco:

MBC op de kabel was een prima zender. Mooie documetaires, muziek enz. keek er graag naar. Deze zender weigerde aan de kabelbazen, velal gemeenten, te betalen voor de toegang op de kabel dus boem van de een op de andere dag zwart beeld zonder enig overleg met de raden. Rotana betaald wel, zeker en vast.

Het is gewoon handel.

Op het glasvezelkabelnetwerk kunnen zeer veel zenders dus rtl8 had gewoon kunnen blijven. Hier proef ik toch verdere islamisering van onze samenleving en zeker in Allahdam met 17 buitenlandse deelraden.

op 04 04 2008 at 13:00 schreef Peter:

Denkt de gewone Arabier dat hier alle vrouwen half naakt over straat gaan en het geld op hun rug verdienen, dat we allemaal aan de drugs zijn en dat je voortdurend aangerand wordt door opdringerige homo’s in leren string?

Dat is wat ik denk, en ik woon hier!

op 04 04 2008 at 13:38 schreef N. Molrat:

Dan denk ik dat Peter B een waanzinnig lekker kontje heeft. Klopt dat Hassnae?

op 04 04 2008 at 13:44 schreef DvR:

Z’n vader was banketbakker, wat denk je?

op 04 04 2008 at 13:48 schreef DvR:

Wat een hoer trouwens die Georgina. Die is dus gewoon niet vreemdgegaan!

op 04 04 2008 at 14:56 schreef John:

Ik begin een beetje te twijfelen over dit soort dingen. Echt extremistische media wordt toch wel verboden en steeds meer in me zegt dat de meeste "lastige" nieuwe nederlanders misschien nog wel beter dan autochtonen beseffen dat onze manier van samenleven superieur is.
Ik kan me eigenlijk geen basaal frustrerendere situatie voorstellen dan deze.

Zo’n zender is misschien zelfs goed om deze mensen over de streep te trekken.
Je kunt je beter focussen op echte engerds zoals Tariq Ramadan. Dat zo’n kerel niet wordt ontmaskerd heeft wel echt te maken met incompetentie van onze bestuurlijke elite en opinileiders.

op 04 04 2008 at 16:52 schreef Laila:

Hoerrrrr je moer zal je bedoelen.Volgens Peter zijn dat vrouwen die hun geld op hun rug hebben groeien of was het nu verdienen?

op 04 04 2008 at 19:35 schreef persephone:

Hasnae, ff over Walid bin Talal zoals zijn naam geloof ik luidt: regelmatig te vinden in Z-Frankrijk op zijn dure jacht, De dames arriveren in zwarte tenten en vertrekken in zwarte tenten maar tussentijds zeulen ze met de "merkentassen", eruit ziend als de dames die bij ons intussen zijn verboden op de wallen. En what’s more:geld vermag veel; zoals een fijne arabische zender in Rotjeknor voor die vele moslims die de Heimat missen ook al werden ze in de R’damse haven geboren. Maar zo kan ’t ook zomaar gebeuren dat je overvaren wordt door ene Waleed bin Talal met zo’n k.t jetski en je merkt dat ie er fijn mee weg komt bij de franse justitie door het wapperen met wat euri’s; nooit veroordeeld. De toorn van Arabieren is al eeuwen bekend, he? Ga eens op "werkbezoek" bij de arabieren in Z-Frankrijk en stel je hersens eens bloot aan het hypocriete gedrag van de heren, dames ook buiten het islamitische paradijs.

op 04 04 2008 at 19:38 schreef Tjerk:

Peter, check ff de link naar Khaliji-muziek: ik verwachtte wellustige verleidsters te zien, slechts gekleed in enkelbedeltjes – en mijn oog werd getroffen door de afdruk van een gerimpelde homp vlees, waarin haar en tanden waren gestoken.

Ik wil je er hierbij van op de hoogte stellen dat, indien ik hierdoor permanente blindheid heb opgelopen voor vrouwelijk schoon, ik de emotionele schade op je zal verhalen.

op 04 04 2008 at 19:54 schreef Peter:

Sorry voor het veroorzaakte trauma, Tjerk, ik ben uiteraard niet verantwoordelijk. Maar misschien dat Meester Alan er nog een schadevergoedinkje voor je kan uitslepen. Een beetje leugen en bedrog en wat geveinsde tranen kunnen je zomaar 500 pleuro opleveren.

Ik bedoel te zeggen, ik heb de link gefikst. Go check it out.

op 04 04 2008 at 20:49 schreef Tjerk:

Ik vrees dat geld mijn leed niet zal kunnen verzachten, Peter.

Ik zal mijn advocaat instrueren je te sommeren mij nog eenmaal een blik op de rondingen van jouw jaloers bezit te vergunnen.

Dat zal de balsem op mijn ogen zijn.

op 04 04 2008 at 21:04 schreef hassnae:

Ha, Naakte Molrat! Dat klopt helemaal! Perfecte billen die overlopen in perfecte benen.

Persephone, die hypocrisie is mij meer dan bekend, en die bespreek ik ook.

op 04 04 2008 at 21:35 schreef N. Molrat:

En dan noemen ze het hier onderdrukking als vrouwen een paar meter achter de man lopen!

op 04 04 2008 at 21:46 schreef hassnae:

Juist, ze geven hun ogen gewoon de kost! Pure tactiek.

op 04 04 2008 at 22:03 schreef Tjerk:

[rode flitslamp] Beschuldiging van taqqiyaanse islamapologetiek in [sirene] 10, 9, 8, 7, 6…[sirene]

op 05 04 2008 at 04:50 schreef Eric:

Ik ben helemaal voor Rotana, maar zoals je zegt heeft Rotana weinig tot niets met religie of Islamisering te maken. Lees Nahed Selim vandaag in Trouw wat Islamisering wel is:
http://www.trouw.nl/deverdieping/letter-geest/article958428.ece/Islamisering_is_allang_binnengeslopen

op 05 04 2008 at 11:55 schreef Laila:

@Persephone….de Arabische emirs en sjeiks staan als sinds mensenheugenis bekend om hun verkwistende en hypocriete gedrag.Maar dat is geld …veel geld corrumpeert overigens net als bij hun atheistische seksegenoten

Aangezien jij regelmatig op jachten vertoefd moet jij ook weten dat veel vermogende mannen, ongeacht waar vandaan,zich aan datzelfde gedrag schuldig maken.Dames van lichte zeden of zelfs modellen over laten vliegen om te figureren op hun prachtige jacht om andermans ogen uitsteken.Maar jij vindt dat ze zich vanwege hun geloof zich niet zo mogen misdragen (feitelijk leg jij een ander op hoe hij dient te geloven en waar hij zich aan dient te houden en zich van dient te onthouden) deze Arabieren zijn jou een doorn in het oog en horizonvervuiling voor jouw blik die zich tegoed wil doen aan alle schoonheid en wangedrag van alle anderen zolang het maar geen Arabieren zijn die eigenlijk vroom in de moskee horen te bidden. Misschien zijn zij alleen gelovig op vrij- en feestdagen?

op 05 04 2008 at 15:11 schreef een eenvoudig allochtoon:

@tjerk.
dat zal op zich niets uitmaken,of je nu wel of niet vrouwelijk schoon kunt blijven onderscheiden.
het punt is dat het vrouwelijk schoon jou toch ook nog nooit heeft opgemerkt,neem wraak en negeer ze,zoals jou ook altijd hebben negeert.
FRYSLAN BOPPE.

op 05 04 2008 at 15:29 schreef Tjerk:

"het punt is dat het vrouwelijk schoon jou toch ook nog nooit heeft opgemerkt"

Dat zou ik mijzelf graag wijs maken, maar de akelige waarheid is dat ik telkens te onzeker was om hun toenaderingen te geloven (als ik ze al opmerkte). ‘Dit moet wel een wrange grap zijn, me hoop te voeren om me dan alsnog te kunnen afwijzen’, dacht ik dan.

Dus er is geen excuus voor mijn ongeluk: ik doe het echt mijzelf aan, vrees ik.

op 05 04 2008 at 19:10 schreef Peter:

Dat gevoel ken ik, het is vrij ziekelijk. Al had het meisje, waar de hele klas (jongens én meisjes) op geilde, haar tong achterin mijn keel zitten, dan nóg dacht ik dat ik het slachtoffer was van een practical joke.

Is één van je ouders toevallig een extreem autoritaire ijzervreter bij wie je het nooit, echt nooit goed kunt doen?

op 05 04 2008 at 20:20 schreef EH:

Dat de mensen in het Midden-Oosten hun brood niet verdienen met vlaggen verbranden, maar ook soaps kijken en posters van hun idolen op de kamer hebben hangen, nee, daar hadden de media geen aandacht voor.

Dus als jij de krant zou schrijven, wat voor berichten kunnen we dan verwachtten? Vrouw kijkt soap: lees verder op pagina 4

Hou nou toch op met klagen over beeldvorming en/of de toon. Als je op een bepaalde manier in de media komt, zou dat niet in de eerste instantie aan jezelf kunnen liggen? Het zou een mogelijkheid kunnen zijn…

op 05 04 2008 at 20:31 schreef Tjerk:

Mijn moeder lijkt daar enigzins op ja. Gemaakt van draadstaal, die vrouw. Met een kern als een altijd gloeiend kolenvuur. Heel behaaglijk voor wie op afstand staan, maar binnen de nucleus van het gezin. Laten we maar zeggen dat ik huidtransplantaties nodig had toen ik het huis uit ging.

"Raak me niet aan! Alles doet pijn." Dat idee.

Je kunt het bij haar trouwens wel goed doen, maar dan moet je wel in het spoor lopen dat zij in haar toekomstvoorstelling mogelijk acht. Begeef je je daarbuiten, dan is geweeklaag en oordeelsaanzeggingen je deel.

Maar goed, ook zij is weer door anderen van dat materiaal gegoten en gewrongen. Zo bezoekt de zonde van het voorgeslacht zich aan kinderen en kindskinderen.

Dus als de tijd komt om mijn ouders te eren, door haar een beetje fatsoenlijk te laten verzorgen, dan zal ik mijn verantwoordelijkheid wel nemen en mijn wraak tot het literaire beperken.

op 05 04 2008 at 20:33 schreef Tjerk:

@EH; je bent een idioot. Een krant bestaat niet alleen uit nieuws, maar ook uit nieuwsduiding, achtergronden en opinie.

Wat Hassnae doet, is een deel van die achtergronden schetsen en inkleuren. Zo wordt het beeld weer een beetje completer.

Wat is je probleem?

op 06 04 2008 at 09:06 schreef EH:

Dank je, tjerk.

Dat Hasssnae achtergronden wil geven, daar heb ik geen enkele moeite mee. Hardstikke leuk zelfs. Waar ik me aan erger is dat zij het vanzelfsprekend vind dat anderen dat eigenlijk ook zouden moeten doen. Dat vind ik op mijn beurt nou weer idioot.

op 06 04 2008 at 11:52 schreef persephone:

@Layla, kennelijk verkeren wij beiden in de "duisternis" gezien onze namen! Ik raakte kennelijk een open zenuw…

op 06 04 2008 at 12:22 schreef Steady Freddy:

Er zijn ook mensen die Al jazeera zien als de lange arm van Bin Laden. Voor mij is het een welkome afwisseling op de CNN’s, BBC’s en EuroNews van het Westerse propaganda gedachtengoed. Er kunnen mij niet genoeg zenders vanuit heel de wereld op nze kabels komen. Ik wacht met smart op zenders uit Libanon, Iran en b.v. de staatstv van Noord Korea. Lijkt me heerlijk om allemaal te zien.

SF

op 06 04 2008 at 13:31 schreef Laila:

@Persephone, mijn wereld is alles behalve duister als je doelt op de betekenis van mijn naam; kan ik alleen toegeven dat dit niet de meest gunstige naam voor iemand die een ochtendmens is.

Zolang anderen hun waarneming weigeren te nuanceren en alles zwart/wit zien zal ik mij van exact hetzelfde meganisme bedienen.

Ik ben geen voorstander van extremistische geloofsbetuiging noch van persecutie.

op 06 04 2008 at 15:29 schreef Hafid:

Laila,

Ik moet hier wel op reageren. Laila betekent in het Arabisch niet nacht, maar de roes/bedwelming (nashwah) van wijn. ‘Umm Laila’ is een naam voor wijn.

Niet meteen boos worden.

op 06 04 2008 at 20:57 schreef Laila:

Hafid,je hebt het al eens eerder gezegd maar ik denk toch echt dat ik weet wat Laila betekent ik gebruik het vrij regelmatig maar dan niet om de roes aantegeven, misschien dat het naast nacht,duisternis ook de betekenis heeft die jij aangeeft.

op 06 04 2008 at 20:57 schreef Laila:

Hafid,je hebt het al eens eerder gezegd maar ik denk toch echt dat ik weet wat Laila betekent ik gebruik het vrij regelmatig maar dan niet om de roes aantegeven, misschien dat het naast nacht,duisternis ook de betekenis heeft die jij aangeeft.

op 06 04 2008 at 21:35 schreef Laila:

Is dit een echo?

@Hafid
ik las pas later je onderschrift…..ik ben je eens tegengekomen ik schat in dat je over voldoende mensenkennis beschikt om dat in te kunnen schatten.

op 06 04 2008 at 21:45 schreef visarendje:

De naam Laila heeft in het Fretsonisch de betekenis van ‘de geketene’, maar dat is niet algemeen bekend.

op 06 04 2008 at 22:05 schreef Laila:

Haha de geketene ? Mocht je geketend zijn dan kan je maar beter in een roes verkeren maar ik kan je verzekeren dat het geen van beide het geval is.

op 06 04 2008 at 22:41 schreef visarendje:

Dat je niet bekend bent met het Fretsonisch duid ik je niet euvel, maar om dan aan de naam Laila een betekenis te geven die je beter uitkomt, gaat mij te ver.

op 06 04 2008 at 22:46 schreef Piet:

Zolang anderen hun waarneming weigeren te nuanceren en alles zwart/wit zien zal ik mij van exact hetzelfde meganisme bedienen.

Weer zo’n prachtig zelfvernietigend motto. Vijanden van mij vijanden zijn mijn vrienden en nu dit weer. Haal je dat soort uitspraken uit de islamitische haatscheurkalender? Nee, zo komen we er wel uit.

op 06 04 2008 at 22:57 schreef Laila:

Jezus nog aan toe……..lees wat ik zeg.
Stap uit de rode waas die je blik vertroebeld.
Ik heb niet ontkend wat jij noch Hafid zeggen.

Maar als geboren Arabier die het Arabisch machtig is zal ik zeker de betekenis van nacht,avond of duisternis kennen denk je niet? Ook nu word mij wederom duidelijk er is maar één waarheid en dat is niet de mijne ; )

Alle Arabische smartlappen ten spijt die decennia lang de nacht meende te bezingen hebben er zo gigantisch naast gezeten.

Zou laila tof in het hebreeuws ook goede roes betekenen?

op 06 04 2008 at 23:02 schreef Laila:

Voor deze adagia dient iemand als jij tot eindeloze inspiratie.

op 06 04 2008 at 23:17 schreef Tjerk:

EH: "Dat Hasssnae achtergronden wil geven, daar heb ik geen enkele moeite mee. Hardstikke leuk zelfs. Waar ik me aan erger is dat zij het vanzelfsprekend vind dat anderen dat eigenlijk ook zouden moeten doen."

Natuurlijk zouden ze dat moeten doen. Media zijn er namelijk om de mensen te informeren over wat er om hen heen gebeurt, zodat die mensen een afgewogen oordeel kunnen maken over die gebeurtenissen en ontwikkelingen.

Wanneer mensen denken dat de islamisering van de Nederlandse kabel is ingezet omdat in Amsterdam een Arabische zender een slechtlopende Brusselse zender vervangt, dan is het de taak van de media mensen te informeren om wat voor zender het gaat en dat ‘van een Saoudische prins’ in dit geval betekent dat Rotana een pop&showbizz-zender is waar lekkere wijven en flamboyante nichten het beeld bepalen, en waar ‘haram’ prevelende sjeichs in geen velden of wegen te bekennen zijn.

Hassnae constateert dat de media, over de boeg genomen, gefaald hebben op dit punt.

Land in rep en roer, kamervragen van Wilders. Terwijl de kamervragen zouden moeten gaan over de steeds verder voortschrijdende pornificatie en bimboisering van de Arabische cultuur.

"Het is een schande, mevrouw de voorzitter! Had minister Plasterk in zijn emancipatienota niet gesteld dat de trend de vrouw als lustobject af te schilderen, moest worden gekeerd?

Als zelfs de Saoudi’s het fatsoen van de preutsheid overboord gooien, vraag je jezelf als verstokt vijandbeelddenker vertwijfeld af: ‘Is er dan niets meer heilig?’"

op 06 04 2008 at 23:24 schreef Tjerk:

Ach, Laila, voel je dan niet aan wat deze letterkundigen je eigenlijk willen zeggen, namelijk dat de nacht, de roes en de ketens in jouw gedaante bijeenkomen?

De nacht in jouw ketenen door te brengen moet wel een zalige roes zijn, Laila.

op 06 04 2008 at 23:37 schreef info@dbc01.com:

Rotana is niet zozeer Islamisering als wel Arabisering. Een Nederlandse entertainment zender moet plaatsmaken voor een Arabische. Plaatsmaken voor een zender voor minderheden. En dat terwijl die groep niet eens kabel klanten zijn! De doelgroep van deze zender heeft een schotel hangen en daarom heeft het geen zin om dit op de kabel te brengen.

op 07 04 2008 at 02:01 schreef Tjerk:

"…ononderbouwd geweeklaag over hoe het zou moeten zijn daar bereik je niets mee. Tenzij je erop uit bent om mij te irriteren, dan ben je goed bezig."

Is het ononderbouwd geleuter, dat ik van media vraag dat ze hun pretentie waarmaken, namelijk de mensen zo volledig mogelijk en naar waarheid te informeren?

Jouw cynisme is geen substituut voor feitelijke onderbouwing, als je dat soms meende, EH. Ik eis niet méér van de media dan dat ze hun werk naar behoren doen. Als jij genoegen neemt met media als propagandakanalen, verdien je de totalitarisering van onze cultuur die je zegt zo te vrezen en te bestrijden.

@info@dbc01com:

De arabisering van onze cultuur: omdat één kabeldistibuteur met lokaal bereik een zender met Arabischsprekende Britney Spears’, Christina Aquilera’s, en Albert Verlinde’s ruimte geeft eens te kijken of ze de Amsterdamse mocro’s tot kijken kan verleiden? Je moet de dingen wel in proportie blijven zien.

En trouwens, als er zoals jij zegt, geen markt voor is, dan verdwijnt die zender weer even snel uit het aanbod als ‘ie gekomen is. Dus wat is je probleem? Xenofobie? Wat de boer niet kent, vreet ‘ie niet? We zijn hier beinvloed door een apocalyptische sekte uit Palestina, Griekse wijsbegeerte, Romeins staatsrecht. Ik mag toch wel het vermoeden uitspreken dat de pilaren van onze beschaving niet plotseling verkruimelen als daar nu ook Arabisch entertainment bij komt. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

op 07 04 2008 at 02:05 schreef Tjerk:

Laila schreef: Tjerk… submissive?
Een roes waar jij je beter niet aan moet wagen…
Ik zal de zweep en het zout alvast klaar leggen.

Dan rest je niets meer dan tijd en plaats te noemen, Laila, want het plezier dat je in die woorden hebt gelegd kan slechts de voorbode zijn van het genot dat bij dat treffen wacht.

Laat de zorgen over de eventuele kater maar bij mij, tenslotte heb jij alle wapens in handen.

Als niets anders, wees tenminste gevleid,
want waar de pijnigingen die jouw boek in het vooruitzicht stelt om mij tot knielen te dwingen mij met weerzin vervullen,
zullen jouw slagen voor mij zijn als de strelingen van de zachtste handen;
jouw zout in mijn wonden als helende zalfolie.

Waar geen God en geen profeet slaagden mij te onderwerpen,
zou jij me tot overgave weten te brengen;
de verslaving aan de vruchten van jouw vlees zie ik met vreugde tegemoet.

op 07 04 2008 at 07:01 schreef Hafid:

Laila,

Je naam, als het goed is, wordt in het Arabisch met een alif maksoera geschreven en niet met een ta marboeta (dan zou zij inderdaad nacht betekenen).

Waaarom toch de onwil om toe te geven dat je het, wat je naam betreft, fout hebt?

Kom anders even langs dan kun je in mijn vele woordenboeken en linguïstische werken grasduinen.

op 07 04 2008 at 07:16 schreef Laila:

@ Tjerk….weet je wat? Als jij je in A’dam bevind mag jij de plaats bepalen.

op 07 04 2008 at 07:28 schreef Laila:

Beste Hafid, wat wil je mij bewijzen dat ik niet weet wat mijn eigen naam betekent? Dat ik niet zou weten waarom mijn ouders mij deze naam hebben gegeven. Want ik bedien mij niet van allerlei aardig klinkende pseudoniemen maar van de naam die mij bij mijn geboorte is gegeven.
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom ik niet Sabah ben genoemd.
Ik spreek dagelijks Arabisch….jouw wil mij van mijn ongelijk te willen overtuigen begint absurdistische vormen aan te nemen.Zou ik een kleuter geweest zijn had je mij misschien nog kunnen overtuigen maar kom op nu zeg.

op 07 04 2008 at 07:37 schreef Hafid:

Ik heb niet kunnen slapen door de hik, vandaar deze vroege reacties.

Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er absurdistisch is aan iemand te wijzen op een fout.
Het lijkt mij juist absurd om te denken dat je naam ‘nacht’ betekent omdat je ouders je niet ‘ochtend’ hebben genoemd.

I rest my case, maar ik wijk niet af van wat ik weet dat waar is. Want je wilt niet accepteren dat je naam een andere betekenis heeft dan die jij haar wilt toedichten.

Trouwens, Onze Hoofdredacteur is 40 geworden. Laten we het daar over hebben.

For he’s a jolly good fellow…

op 07 04 2008 at 08:21 schreef Laila:

Hafid……onvoorstelbaar!

op 07 04 2008 at 09:03 schreef Hafid:

Maar, Laila, kun je mij zeggen of je je naam in het Arabisch met alif maksoera schrijft op het einde of met een ta marboeta?

Hierna val ik je niet lastig.

op 07 04 2008 at 09:50 schreef een eenvoudig allochtoon:

beste zibi sorry hafid;ik wou alleen nog dit zeggen’zaemmel’zoek maar op in je linguïstische woordenboek.

op 07 04 2008 at 10:09 schreef Hafid:

eenvoudige allochtoon,

‘Zammel’ is oorspronkelijk zamiil, dwz iemand die achter de ruiter op een kameel zit (syn. radiif). Vandaar de Marokkans-Arabische betekenis voor ‘flikker’ (wat ik overigens niet ben, noch als belediging beschouw – kom eens met iets nieuws).

Ik mag veel en heel weinig zijn, maar jou zubb (denk aan je diacritische tekens!) ben ik niet. De interessante etymologie van dit woord, moet je maar zelf opzoeken.

En een ‘linguïstisch woordenboek’ is een pleonasme.

Zo, heb je weer wat geleerd.

op 07 04 2008 at 10:27 schreef een eenvoudig allochtoon:

wat geleerd,niet van jou.
ik had het niet over het verleden,maar over het heden.doe je woordenboek maar weg,en ga voor de afwisseling de straat op en vraag aan zei die het kunnen weten,wat dat woord betekend.
het geen wat jij probeert te worden is "witte sneeuw",maar je blijft altijd witte sneeuw met een geel kleurtje,knuffelmarokaantje.
excuses voor de vele geheel overbodige pleonasmes.

op 07 04 2008 at 10:27 schreef Lagonda:

Uit welk allochtonie komt het eenvoudige allochtoontje eigenlijk?

op 07 04 2008 at 10:29 schreef een eenvoudig allochtoon:

zei is zij

op 07 04 2008 at 10:35 schreef Hafid:

Als jij leert lezen (zie mijn vorige bericht), dan hoef ik de straat niet op. Want ik weet wat het woord betekent (zie mijn vorige bericht).
En ik heb er geen woordenboek bij gehaald: ik heb de kennis paraat.

Daarom ben ik overigens ook zo gesteld op FN: de straat komt naar mij toe!

‘Overbodige pleonasmes’ is een tautologie.

Ik ben gisteren overigens geknuffeld door geweldige vrouwen. Kan ik je aanraden. Beter een Kn***lmarokkaan dan een k*tmarokaan. Wat ik je brom.

op 07 04 2008 at 10:36 schreef Hafid:

Ik hoor Marokkaanse gutturalen in zijn door woede verstikte woorden, dus ik neem aan dat hij uit Marokkanië komt, Lagonda.

op 07 04 2008 at 10:41 schreef EH:

Is het ononderbouwd geleuter, dat ik van media vraag dat ze hun pretentie waarmaken, namelijk de mensen zo volledig mogelijk en naar waarheid te informeren?

Ja, die blijven namelijk gewoon lekker hun eigen ding doen. Natuurlijk zal een commerciele krant objectieve meningen geven als mensen daar geld voor neertellen, maar ik vrees dat enig cynisme over het draagvlak van een dergelijk dagblad toch wel op zijn plaats is.

Wat was je van plan, behalve vragen? Mensen die vragen, die worden overgeslagen, weet je dat niet meer?

Jouw cynisme is geen substituut voor feitelijke onderbouwing, als je dat soms meende, EH. Ik eis niet méér van de media dan dat ze hun werk naar behoren doen. Als jij genoegen neemt met media als propagandakanalen, verdien je de totalitarisering van onze cultuur die je zegt zo te vrezen en te bestrijden.

Ik zeg blijkbaar meer dan ik zelf doorheb.

Genoegen nemen met, dat impliceert dat elke dag en krant doorneem en dan geimponeerde uitdrukkingen uitkraam in de trant van ‘zo zo’, ‘nou nou’. Dat is een verkeerde voorstelling van zaken.

Observatie is sowieso een uitermate subjectieve bezigheid, nog een reden om niet al te veel geld in te zetten op objectieve media. Je wereldbeeld kun je toch beter baseren op het geheel van je waarnemingen, zij het in kranten, boeken, het internet, of gewoon wat je op straat ziet. Met een beetje geluk weet je de consistente van de inconsistente observaties te scheidden.

Wat je in ieder geval niet moet doen is aannemen dat alles wat in de krant staat waar is. Of nog erger, dat alles wat niet in de krant staat niet gebeurt. Dat is waar Hassnae’s schoen wringt, niet? In het kader van benoemen EN bouwen, kan ze dan beter haar pijlen richtten op de mensen die dat soort dingen al dan niet impliciet geloven. Daar zit m.i. de fout, niet bij kranten die niet over soapkijkende vrouwen schrijven.

op 07 04 2008 at 11:10 schreef een eenvoudig allochtoon:

@hafid. je moeder telt niet.

op 07 04 2008 at 11:18 schreef een eenvoudig allochtoon:

@hafid. en je piemeltje is een weekdier,en duik nou niet direct in je woordenboek.
want daar zal ongetwijfelt staan;is een ongewervelde diersoort.
dus samenvattend week en ruggegraatloos,je begrijpt toch wel wat ik wil zeggen.

op 07 04 2008 at 11:49 schreef Lagonda:

Het blijft toch behelpen met die eenvoudige allochtonen. Nederlands geleerd, denken dat je mee mag doen, maar toch nog steeds vastgeklonken aan allerlei tribale piemelmeetsentimenten.

op 07 04 2008 at 11:56 schreef Laila:

Hafid als je zegt ;i rest my case doe dat dan ook.

Ik heb aan het begin, dat je voor de zoveelste keer met jouw betekenis aankwam, al gezegd misschien heeft het naast de betekenis die mij bekend is ook de bekentenis die jij aangaf.
Ik ga niet op mijn hoofd staan voor jou noch ben ik van plan te twijfelen aan de betekenis die mijn ouders en andere Arabieren er aan geven. Dus het gaat er niet om wat ik er voor betekenis aan toe zou dichten.Te sint?

op 07 04 2008 at 11:56 schreef Laila:

betekenis

op 07 04 2008 at 11:57 schreef persephone:

Goh, ik vind het toch een culturele eye opener hoor, van die eenvoudige allochtoon; de piemel als verlengstuk c.q. symbool van de ruggegraat. D’r gaat weer een wereld voor me open!

op 07 04 2008 at 11:59 schreef Laila:

@Lagonda ,
Even verderop had jij het ook over piemels.

op 07 04 2008 at 12:01 schreef hassnae:

Wat jammer nou, eenvoudige allochtoon, dat je meteen maar gaat schelden op Hafid, omdat je het niet met hem eens bent.

Is het misschien ook mogelijk om het "gewoon" oneens te zijn? Kun je je voorstellen dat je op deze manier niemand voor je inwint of overtuigt?

op 07 04 2008 at 12:10 schreef visarendje:

De nacht in jouw ketenen door te brengen moet wel een zalige roes zijn, Laila.

Ja, sweet dreams.

op 07 04 2008 at 12:22 schreef Laila:

@Tjerk submissive?
Een roes waar jij je beter niet aan moet wagen…
Ik zal de zweep en het zout alvast klaar leggen.

op 07 04 2008 at 12:23 schreef Peter:

noch ben ik van plan te twijfelen aan de betekenis die mijn ouders en andere Arabieren er aan geven.

Kijk, daar heb je het hele probleem met Laila en veel mensen als Laila in een notedop. ‘Niet van plan te twijfelen’; ‘wat mijn ouders en andere Arabieren zeggen’.

Het is je plicht als mens om voortdurend te twijfelen aan alles wat mensen zeggen, vooral als het je ouders zijn.

Of zoals Lou Reed het treffend verwoordde: ‘You can’t always trust your mother‘.

op 07 04 2008 at 12:29 schreef sabaroth:

Laila: Waarom geef je niet gewoon antwoord? Daarna ben je van het gezeur af, hoe moeilijk kan dat nou zijn?

"Maar, Laila, kun je mij zeggen of je je naam in het Arabisch met alif maksoera schrijft op het einde of met een ta marboeta?
Hierna val ik je niet lastig."

op 07 04 2008 at 12:30 schreef sabaroth:

Ah ok, nou gaat me een lichtje op.

op 07 04 2008 at 12:34 schreef EH:

Media zijn er namelijk om de mensen te informeren over wat er om hen heen gebeurt, zodat die mensen een afgewogen oordeel kunnen maken over die gebeurtenissen en ontwikkelingen.

Wat een geleuter. De staatsmedia vertelt je wat de staat wilt dat je hoort, en de commerciele media vertellen je wat je zelf wilt horen. Anders is het niet, en ononderbouwd geweeklaag over hoe het zou moeten zijn daar bereik je niets mee. Tenzij je erop uit bent om mij te irriteren, dan ben je goed bezig.

Het maken van afgewogen oordelen, dat berust vooral op realisaties zoals ‘niet alles wat in de krant staat is waar’, en ‘je weet niet wat je niet weet’.

op 07 04 2008 at 12:46 schreef Lagonda:

@Laila: klopt — maar spreken over piemels vanuit louter urologisch oogpunt is toch iets heel anders dan de erectiegraad van elkaars piemel inzetten als serieus argument binnen een discussie.

op 07 04 2008 at 13:42 schreef Laila:

Ik heb mijn naam als kleuter zelfs in het goud gekregen….jij grote alwetende mag raden wat er onder de alif staat…..
Was alif marboeta awla maksoera?

Ik heb ooit op een blauwe maandag Arabische les gehad van een leraar die uit het rifgebergte kwam en die schreef mijn naam op exact dezelfde manier zoals jij mij wenst op te leggen dat is reden geweest voor mijn ouders mij van les af te halen. Ik heb nooit begrepen waarom maar nu begrijp ik waarom mijn ouders aan de bekwaamheid van deze leraar twijfelden omdat hij net als jij kennelijk in een roes leeft : )

op 07 04 2008 at 14:17 schreef Laila:

@ Peter ik kon er op wachten, aangezien ik inmiddels 2 mensen gesproken en geraadpleegd heb die in Marokko gestudeerd hebben zou ik maar niet zo snel met je beschuldigende vingertje wijzen.Daarnaast heb ik zelfs een vriendin gevraagd die uit Oujda komt,als ik het goed heb ook de geboorteplaats van Hafid ,omdat het per stad of streek nog al eens kan verschillen wat de betekenis is.Mij en hen is deze betekenis niet bekend enkel nacht.

Maar daarnaast kan ik je zeggen dat jouw reactie mij niet verbaast en zelfs amusant vind dat jij er ook boven op springt maar het is net zo gestoord als wanneer ik tegen jou zou zeggen dat jouw dagelijkse brood eigenlijk steen is.

op 07 04 2008 at 15:53 schreef een eenvoudig allochtoon:

heb echt geen behoefte om aardig gevonden te worden door groepjes mensen als jullie.
groepjes vormend als sommige ons welbekende primatensoorten,om zich veilig en geborgen en begrepen te voelen.en om op de een of andere manier krachtig over te komen.
ik kom niet voor mijzelf op,maar wel voor die mensen die hier naar nederland zijn gekomen om, gewoon door hard te werken,een beter leven op te bouwen.
en geloof me niets anders wensen dan de gemiddelde Nederlander voor zijn kinderen zou wensen.
voor al die zure mensen en zich"bedreigd voelen de slachtoffers".
zou ik het advies willen geven,dat de volgende keer als je een potentiele "terrorist" ziet.
eerst een keer diep uitademt en je armen een beetje ontspannen langs je lichaam laten hangen.
en vooral die gespannen billen niet vergeten.
en dan als er oogkontakt is zeg je"yo yo,chek this out" en daarbij steek je beide duimen in de lucht.onzin natuurlijk.
maar wat die mensen echt een keer zouden moeten laten is iemand alleen op grond van zijn accent of hoofddoekje of afwijkend kleurtje,religie al bij voorbaat een afkeurende blik toe te werpen,en die persoon ergens diep binnenin ook verantwoordelijk te vinden voor heel veel leed in nederland of ergens in de wereld.
groet die persoon gewoon in het nederlands en vergeef die persoon z’n accentje en dan zul je zien dat ieder mens dezelfde behoeftes heeft.
misschien dat je in dat soort gesprekken meer leert over hoe andere culturen en religies in de praktijk worden toegepast ook in nederland.
daarmee bedoelend dat begrip komt met de tijd,en dat niemand wil of bij machte is om een shariawetgeving in te voeren.
zo’n gesprek zegt soms meer dan de media ons wil laten geloven.
en voor die"angsthazen"die nog steeds denken"ze komen na".
ga naar de dokter voor een receptje.
en voor die groepjes operend als jakhalzen
die iedereen die er een afwijkende mening op na houd,gaan nuilen en doorzagen over punctie,tautologie,pleonasmes.om hun academische graad ten toon te stellen,daarmee aangevend dat die persoon niet van "hun niveau" is.
waardoor bij voorbaat de discussie gesloten is.
en verontwaardiging gaan veinszen als iemand flauw gaat terug doen.
vooral jij daar in je "hoge toren" met woordenboeken.
je vind jezelf heel wat en dat leid ik af van jouw eigen woorden,want de straat komt naar jou toe,schreef je.
ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als wilders nou echt aan de macht zou zijn en we een soort variant van de kristalnacht zouden krijgen,en ze (aanhangers van de partij voor de vrijheid) gaan de straten op op zoek naar moslims allochtonen(is ruimere groep) en alles wat enigzins van de standaard afwijkt.krijg jij dan een soort van embleem met wat afkortingen,of een speciaal paspoort,en zo ja waar kun je die krijgen.
verrek,en als je nou niets krijgt,wie moet je dan redden? ghostbusters!
je kan jezelf altijd dreigbrieven schrijven dan krijg je als je geluk hebt een paar white guys als body guard,gegarandeerd succes.
heeft geert ook gedaan.
voor al die haters,don’t worry,be happy.

op 07 04 2008 at 15:56 schreef DvR:

Overigens zeer gefeliciteerd Peter, danwel mijn medeleven – als aankomend veertiger ben ik daar zelf nog niet helemaal uit. Hoe is het uitzicht daar op de heuveltop?

op 07 04 2008 at 16:18 schreef Jan:

Laat maar komen die zender; ik denk dat zelfs de woedendste Telegraaf-lezers een tamelijk flegmatieke reactie zullen vertonen zodra hij er eenmaal is. Veel geschreeuw, weinig wol dus. Anderszins vermoeden duidt wellicht op projectie?

op 07 04 2008 at 16:32 schreef babs:

EA, een post waarin je best lang best zinvolle dingen zegt, maar op het eind moeten opeens Wilders en kristalnacht met elkaar in één zin.

Waar heeft Wilders ooit opgeroepen tot geweld? Je maakt mensen die bang zijn voor de islam belachelijk terwijl je zelf een bang bent voor Wilders. Vreemd want er is in Nederland meer geweld gepleegd door moslims tegen Neerlanders dan door Nederlanders tegen moslims.

Overigens maak ik zelf wel uit wie ik vuil aankijk. Als ik er behoefte aan voel een gehoofddoekte persoon vuil aan te kijken, dan doe ik dat.

Wist jij trouwens dat meer dan de helft van de jonge Rotterdams-Marokkaanse mannen veelpleger is? Wat vind jij daar nou van? Heb je zelf een stafblad, of wordt je nooit gepakt, of kom je helemaal niet uit Rotterdam?

op 07 04 2008 at 17:01 schreef Hafid:

Laila,

Ik heb het niet over dialect, maar al-fushaa.
SMA – Standaard Modern Arabisch, dat niet veel afwijkt van het klassiek Arabisch.

Waar ik geboren ben, Oujda (net zoals El-Moumni, kan ik ook niets aan doen), wordt geen fushaa gesproken – in geen enkel Arabisch land overigens.

op 07 04 2008 at 17:03 schreef Hafid:

PS. Een alif kan nooit marboeta zijn. En geen gouden naamopdruk die daar iets aan kan veranderen.

op 07 04 2008 at 17:21 schreef een eenvoudig allochtoon:

@babs.
ik red me wel,ik heb nooit body guards nodig gehad,en ik ben nog wel een minderheid in een ander land.
en je mag best vuil kijken naar iemand met een hoofddoek alleen verwacht dan ook niet een vriendelijke blik terug van hun kinderen die je tegen komt.
als je een betere verstandhouding nastreeft dan zal die manier niet werken,zoals de praktijk uitwijst en ik uit je antwoorden kan afleiden.
kristalnacht was een karikatuur gericht op kariem.
wat wilders betreft heb je nu nog gelijk,maar als je ziet wat er onder zijn aanhangers voor ideeën leven,dat is iets wat je niet kunt negeren.
en als antwoord op je vragenlijstje.
wat denk je zelf?-nee-ja-nee.
hou je van een beetje gevaar?
krijg je daar de kriebel van?
kijk je wel eens op een andere manier naar dieren of kleine kinderen?

op 07 04 2008 at 17:22 schreef een eenvoudig allochtoon:

bedoelde hafid ipv kariem excuses.

op 07 04 2008 at 17:59 schreef babs:

als je ziet wat er onder zijn aanhangers voor ideeën leven,dat is iets wat je niet kunt negeren
Daar heb je gelijk in, maar jij hebt nog geen bodyguards nodig, Wilders wel.

op al jouw vragen: ja.

op 07 04 2008 at 18:07 schreef een eenvoudig allochtoon:

@hassnae.
actie en reactie.
ik hoef niemand voor mij te winnen.
ik hoopte vergeefs op een beetje begrip van beschaafde mensen,om niet klakkeloos en ongenuanceerd iedereen op een hoop te gooien.
ik vraag niet om begrip voor mij zelf,want ik red mij overal wel op deze aarde.
het gaat om heel veel anderen die gewoon aangeschoten wild zijn voor,een groepje jakhalzen.
die zich beschaafd noemen en onder het mom van vrijheid van meningsuiting,in de wilde weg anderen beledigen.
en zich geen moment in die vreemdeling kunnen inleven,wat hem beweegt,om zo te handelen.
en dan heb ik het niet over fundamentalisten.
want bij die narcistische theekransjes heeft op een gegeven moment het idee post gevat,dat ze "de oplossing" hebben.
opdracht is;neem afstand van alles wat uit jouw naam word gepleegd.
maar ik heb nooit mijn naam gehoord als er ergens op de wereld wat gebeurde.
dat is de reden dat ik andere voorbeelden noem.
om aan te tonen hoe belachelijk dat klinkt,maar hoor allen maar echo’s.
dus bij deze,moet jij mij niet,geen probleem,het staat je vrij om mij te beledigen.
maar stop stemmingmakerij,roddel en achterklap,over weerloze medemensen.
komen sommigen tot het besef dat we samen iets aan kunnen doen,dan ben ik je "man".
sta open voor suggesties

op 07 04 2008 at 18:09 schreef een eenvoudig allochtoon:

@babs. foei toch.

op 07 04 2008 at 18:24 schreef een eenvoudig allochtoon:

@babs.
ik durf mijn mening te geven,en sta ervoor.
ik wil niet een hoop mensen op een hoop gooien door ze te beledigen of te provoceren,en dan als er een gek is die dan gaat dreigen.
hard om mijn "moeder"tje staat te gaan huilen. omdat ik bedreigd word door een een of andere gek.
ik keur die bedreigingen niet goed,maar is dan het bewijs geleverd voor al die heisa waar nu over gerept word.
ik weet dat al zeker twintig jaar al flink wat dreigtelefoontjes binnen komen als er ergens een nieuwe asielzoekerscentrum komt.
moet ik dan ook zelf tot de conclusie komen dat het aan het nederlanders of het christelijke geloof ligt.
ik heb cochones,daarom heb ik geen body guards nodig,babe babs.
hmm zie je er ook uit zoals die serie.

op 07 04 2008 at 18:37 schreef babs (m):

Jij hebt geen bodyguards nodig, omdat niemand je dood wil maken. Wilders heeft bodyguards nodig, omdat hij zonder bescherming wordt vermoord.

Je keurt niet goed, maar hij beledigd wel mensen. Hij vraagt er dus toch een beetje zelf om lees ik daarin. Jij beledigt continue mensen hier (ik ook af en toe trouwens), maar je wordt niet bedreigd.

Iemand die jou bedreigd om wat je roept moet van mij de gevangenis in. Iemand die dreigtelefoontjes verricht wegens een asielzoekerscentrum moet van mij de gevangenis in. Kun jij ook zo duidelijk stellen dat mensen die Wilders bedreigen de gevangenis in moeten. Of ben je het met een Nederlandse rechter eens dat mensen die Wilders bedreigen korting krijgen.

op 07 04 2008 at 19:02 schreef een eenvoudig allochtoon:

#babs. zelfs al wil iemand mij doodmaken,zoals ik al zei,ik ben zelfredzaam.
dat ik ook mensen heb beledigt klopt ik heb zelf iemand bibs genoemd.hierbij dan mijn nederige excuses.
maar ik speel op de persoon die zichzelf kan verdedigen door te reageren.
dat ik begrip kan opbrengen voor bepaalde reacties wil niet zeggen dat,ik zeg dat hij er om vraagt.
maar ik ben zelf ook niet van een andere planeet,
door de denken dat als ik op straat allerlei verwensingen,en beschuldigingen zou roepen over alle nederlanders.
hoe lang zou het dan duren voor een aantal nederlandse debielen mij met geweld mores wil gaan leren.
ik stel me dan voor dat ik op het politiebureau aangifte ga doen,en dat oom agent toch denkt,je hebt er wel zelf om gevraagd.
ergens ben ik het wel met oom agent eens.

op 07 04 2008 at 19:41 schreef babs:

Richt een partij tegen Nederlanders op:
-Criminele Nederlanders verliezen hun nationaliteit.
-Nederlanders moeten trouw zweren aan islam.
-Nederlanders moeten publiekelijk afstand nemen van kolonisatie van moslimlanden, bankwezen, honden en varkens.
-Het is alleen aan moslims toegestaan minister of volksvertegenwoordiger te worden

Zeker weten dat je dan nog altijd normaal over straat kunt. Je zult bekende Nederlander worden en dagelijks gevraagd worden voor Nova enzo. En als iemand je toch bedreigt, zal ik de eerste zijn die dat zal veroordelen.

op 07 04 2008 at 19:48 schreef Hosseyn:

Veertig Peter? Gefeliciteerd.

op 07 04 2008 at 19:59 schreef Bitterzoet:

Van harte met je verjaardag,Peter.

op 07 04 2008 at 20:24 schreef Paardestaart:

"wat jij probeert te worden is "witte sneeuw"

Ah – de Marokkaanse variant van ‘Bounty’??

Waarmee je hetzelfde wilt zeggen als zwarten, die andere, succesvoller zwarten denken te dissen door ze van rasse-ontrouw en social climbing te betichten?

Je bedoelt dus eigenlijk dat Hafid – ook al ‘probeert hij witte sneeuw te worden’ – toch altijd op zijn ‘ kleurtje’ zal worden aangkeken door de groep waar hij bij wil horen?
….?

op 07 04 2008 at 20:29 schreef Laila:

Hafid buurman…..je zit weer te preken.
Wij spreken inderdaad al-dariza maar wel een dat in grote lijnen overeenkomt met al-fusha.
Al- dariza of al- fusha leila blijft nacht betekenen. Maar ik beloof je dat ik navraag blijf doen naar je andere betekenis…en nu moet jij niet boos worden heb ik ook niet gedaan. Wat is je huisnr dan kan je het mij laten zien in jouw woordenboeken in die van mij komt het (helaas) niet voor maar die hebben dan ook niet het formaat Dikke van Dale.

op 07 04 2008 at 20:34 schreef Hafid:

Laila,

Mijn huisnr kun je persoonlijk via Peter krijgen. Of via hem mijn telnr/persoonlijk mailadres. Ik ga dat hier niet vrijgeven. Ik denk dat je dat begrijpt.
Je bent van harte welkom.

op 07 04 2008 at 20:56 schreef Hafid:

Paardestart,

Ik probeer niet tot een groep te behoren, maar wel onafhankelijk en kritisch te denken. Ik ben een onverbeterelijke individualist.

Wat een eenvoudige allochtoon zegt, is dat ik niet denk zoals ik zou moeten denken, vanwege mijn afkomst, en dat ik dat doe om geaccepteerd te worden door autochtonen. Het eerste klopt en het tweede niet en zijn ‘denkwijze’ is veelzeggend en krijg ik al te horen sinds 1996 toen ik mijn eerste boek publiceerde.

Die nep-imam (niet Abdulwahid van Bommel, maar de bekeerde joodse Surinamer – ik ben zijn naam vergeten) bv noemde mij al een bounty. Zelfs een Marokkaanse pizzabakker vertelde vroeger mijn Libanese tabakverkoper dat ik dacht dat ik ‘een Nederlander’ was. De Libanees (een geliefde drinkebroer) antwoordde: ‘So, what?’

Dit is food for thought: kritisch kijken naar de eigen cultuur en (zelf)spot zijn volgens deze gedachtengang altijd een influistering van het Westen en niet iets wat een individuele handeling kan zijn. Maar goed – dat hoef ik jou niet te vertellen. Dat is het hele eieren eten.

Ene elsevier heeft op deze site ooit eens gerefereerd naar de problemen die ik had met mijn familie (niet met Hassnae overigens; zij nam het altijd voor mij op) nav van de drie opiniestukken die ik in Nrc publiceerde in 2002. De aanleiding tot die problemen was echter niet deze stukken, maar mijn debuut.

Ik kende evenwel nauwelijks sneeuwwitjes toen ik erachter kwam dat ik niet alles voor zoete koek moest slikken en dat ik niet in de wieg was gelegd om een ledemaat te zijn van een anatomie die we maar voor het gemak de zandgele gemeenschap zal noemen.

op 07 04 2008 at 21:02 schreef Hafid:

‘onverbeterlijke’ en ‘zullen'(ipv ‘zal’).

op 07 04 2008 at 21:37 schreef Tjerk:

Laila: @ Tjerk….weet je wat? Als jij je in A’dam bevind mag jij de plaats bepalen.

On a more serious note: hoewel ik zelf niet zo bekend ben in Amsterdam; vermoed ik dat Peter en Hassnae (of evt. Loor) wel bereid gevonden kunnen worden hun favoriete pleisterplaatsen te verklappen.

Peter weet trouwens ook hoe je mij kunt bereiken.

Ik woon, zoals je uit bovenstaande begrijpt, niet in het A’damse, maar deze hengst zal zich desnoods vleugelen groeien om zich gezwind een nadere blik op de aanlokkende nachtelijke sterrenhemel te vergunnen.

op 07 04 2008 at 21:39 schreef Peter:

Laila, wil je me mailen, alsjeblieft?

op 07 04 2008 at 21:48 schreef Peter:

Dank voor de felicitaties. Veertig voelt niet anders dan 39. Wel ben ik, de dag na mijn verjaardag, geveld door de griep. Nou ja, ‘geveld’, het gaat alweer.

op 07 04 2008 at 22:11 schreef Kariem:

Ach ja, de Marokkaan die een wit voetje bij de autochtone Nederlander probeert te halen… De denkwijze van zo’n eenvoudige allochtoon zorgt er voor dat elk kritisch en onafhankelijk geluid binnen deze kring meteen in de kiem wordt gesmoord. Althans, dat proberen ze altijd, uit volle macht. Het blijft niet alleen beperkt tot Hafid; de voorbeelden zijn legio.

op 07 04 2008 at 22:48 schreef Hafid:

Hij verwarde jou met mij, Kariem, in een – voor mij – totaal onbegrijpelijke associatie met de kristalnacht.

Overigens bevestigen Marokkanen met zo’n houding precies het denkbeeld dat het blijkbaar alleen in het Westen mogelijk is om individualistisch en kritisch te denken – hetgeen de kritiek op Marokkanen dat ze niet zelfkritisch zijn alleen maar weer bevestigt.

Allah ye’afii…

En witte voetjes heb ik, omdat ze het zonlicht niet zien en constant in sokken gehuld zijn, vanwege de koude door slechte doorbloeding, veroorzaakt door het vele roken. Zoals Shakespeare (Sheikh Zubayr volgens Ghaddafi) zei: It’s a wise man that keeps his feet warm.

op 07 04 2008 at 22:49 schreef Lagonda:

@Tjerk: Ik ben altijd te vinden in cafe De Sportvriend in Deest. En soms in blueskelder "De Stoep" in Reetketelpikkumerschans. Ik zie je snel!

op 07 04 2008 at 23:01 schreef Loor:

Peter, beterschap!

Lagonda, je maakt het ontbreken van Filantroops hilarische tussenwerpsels meer dan goed.

Hafid, fijn je hier weer te treffen.

op 07 04 2008 at 23:07 schreef Hafid:

Loor,

Dank je.

Het was nog fijner je gisteren in den lijve te treffen.

op 07 04 2008 at 23:08 schreef DvR:

Kariem, je weet waarom je op een mand vol krabben geen deksel hoeft te doen om te voorkomen dat ze ontsnappen he?

op 07 04 2008 at 23:12 schreef Hafid:

DvR,

Omdat krabben zijwaarts lopen? [grapje]

op 07 04 2008 at 23:13 schreef DvR:

Nee Hafid, omdat als er eentje naar boven klimt, de anderen hem weer terugtrekken.. :]

op 07 04 2008 at 23:19 schreef Hafid:

Dat is is de reden dat Arakrabben of Marokrabben er niet tegen kunnen dat een krab een keer wél ontsnapt. Niets ergers dan te moeten ontdekken dat een ander (gelukkig) leven mogelijk is buiten de mand.

op 07 04 2008 at 23:26 schreef DvR:

Yep, vandaar dat ik er op kwam. In de VS is "crabs in a bucket" een bekende uitdrukking onder zwarten.

Bij echte krabben is het overigens geen naijver die ze tot dat naargeestige gedrag aanzet. Ze willen gewoon allemaal zo snel mogelijk uit de emmer ontsnappen en proberen daarom zich aan de anderen op te trekken. Met als resultaat dat er helaas niemand weet te ontsnappen.

op 07 04 2008 at 23:31 schreef Loor:

Hafid, dat was het zeker (met dank aan Hassnae). Slaap lekker vannacht. Laila tov. -)

op 07 04 2008 at 23:38 schreef Hafid:

DvR,

Wel eens Arabieren gezien die de bus willen betreden? ‘Een Arabische rij’zou een goed alterntaief zijn voor de uitdrukking ‘crabs in a bucket’. (Heb ik nou een wit voetje bij je gehaald?)

Loor,

Ja, Hassnae is goede ceremoniemeesteres.
Bedoel je ‘met Laila tov’ dat ze tegenover mij zou liggen? Serieuze vraag. Dat zal zeker niet het geval zijn.

Slaap lekker.

op 07 04 2008 at 23:44 schreef Hafid:

Loor,

Sorry, je bedoelde natuurlijk ‘goedenacht’ in het Hebreeuws.

Ik was in de war. Mijn excuses voor mijn onbegrip en zeker aan Laila en thumbs up voor je geweldige woordspeling.

op 07 04 2008 at 23:49 schreef Tjerk:

@Lagonda; we zullen wel zien hoe het loopt; in ieder geval kan niemand zeggen dat ik, na die uitdaging eerst te hebben uitgelokt, haar nu ontwijk.

op 08 04 2008 at 01:53 schreef een eenvoudig allochtoon:

ha ha hafid. niet alle krabben lopen zijwaarts alleen de wenkkrab.zoek het op.jij bent eerder een "sidewinder".
zoals je je voeten beschrijft zo zie ik je "intellect".
ik benijd je om geen enkel ding.
ben echt blij dat ik jou niet ben,je ziet je zelf en andere kontkussers ook als geslaagd,daarom kan ik jou en die anderen gerust vertellen dat je niet de enige bent die geslaagd is.
en die anderen die ook geslaagd zijn,hebben het gedaan zonder anderen te beschimpen of te beledigen.
of door te profiteren van andersmans ellende.
krijg je nou wel een jas met embleem of krijg je toch zo’n speciaal paspoort?
trouwens waar ben jij nou opgegroeid dat jij echt niet weet wat "laila" betekent,vroeg me het echt af.
excuses voor de spelling,"whoeseh taerma".

op 08 04 2008 at 02:02 schreef een eenvoudig allochtoon:

@whoeseh taerma.
wie heeft in eerste instantie die marokrabben en arakrabben in de emmer gestopt,sommigen stellen het knuffelmarokaantje voor,om er een deksel op te doen.en dat je dat grappig vind,bewijst mij dat je profiteert van andersmans ellende.
en daarom ben ik blij dat ik jou niet ben.

op 08 04 2008 at 04:00 schreef DvR:

Heb jij niet makkelijk praten, Eenvoudig Allochtoon? Naar ik aanneem -je praat als brugman en kent je klassiekers- woon je al heel lang in Nederland. In pakweg 1980 zaten er nog nauwelijks krabben in dat mandje en kon je er gemakkelijk uit ontsnappen – sterker, je moest waarschijnlijk wel, want om je heen waren vrijwel alleen Hollanders te vinden, er was nauwelijks een Marokkaanse gemeenschap om op terug te vallen of in te blijven hangen. Maar wie nu als jonge Marokkaan hier komt of hier geboren wordt, begint in veel gevallen in een overvol mandje. In de steden zijn bijna compleet Marokkaanse wijken, je kunt er bij wijze van spreken alles doen en krijgen zonder ooit een Hollander te zien. Integratie vereist dan een grote inspanning, terwijl het jouw generatie bijna in de schoot geworpen werd, of je het leuk vond of niet. Ik denk dat de toename van de problemen die Marokkaanse jongeren nu veroorzaken, en de toename van de problemen waar zij zelf mee kampen, grotendeels op dat verschijnsel terug te voeren zijn.

op 08 04 2008 at 04:09 schreef DvR:

Hafid: Wit voetje? Je bent een Lancelot!

Tjerk: Ik sla de ontwikkelingen met verbazing gade. Een paar welgekozen zoete woorden (waarvan het me n.b. niets zou verbazen als je ze uit een van Hafid’s boeken hebt gejat, haha) en heel vrouwelijk FN ligt aan je voeten! Kijk uit voor Laila’s zoutvaatje, en voor de geheimzinnige rituelen waaraan ceremoniemeesteres Hassnae je zal onderwerpen. Ik reken erop dat je na afloop zo min mogelijk discretie zult betrachten! (voor zover je althans nog kunt typen).

op 08 04 2008 at 08:38 schreef Peter:

en die anderen die ook geslaagd zijn,hebben het gedaan zonder anderen te beschimpen of te beledigen.

Het lijkt mij, Uitzonderlijk Imbeciele Primaat, dat jij zo’n beetje de laatste bent die anderen mag verwijten te ‘beschimpen en te beledigen’.

Je bent een perfecte illustratie van DvR’s krabbenmand, overigens.

op 08 04 2008 at 10:10 schreef Hafid:

Peter,

In elk geval geeft hij toe dat het een ellende is om als Marokkaanse krab in een mandje te zitten.

Wie heb ik beschimpt en/of beledidgd? Tot nu toe ben jij degenene, e.a., die aan het tieren en redeloos aan het schelden bent. Van flikker tot reetveger. Heb je nog meer scheldwoorden?

op 08 04 2008 at 10:22 schreef Hafid:

Trouwens, ik heb nooit beweerd dat ‘lailah’ (met ta marboeta) in het Arabisch ‘nacht’ betekent, of preciezer, ‘een nacht’ (de vrouwelijke uitgang geeft hier een specificatie aan), alleen dat de naam Layla (geschreven met alif maksoera op het eind, je weet wel: een y zonder onderliggende puntjes) een andere betekenis heeft.
Zo hebben de woorden ‘nacht’ en ‘nachthoorn’ niet allebei met de dusternis te maken.

Kun je dit vatten?

op 08 04 2008 at 11:30 schreef een eenvoudig allochtoon:

heb nog een heel arsenaal en niet eens uit een woordenboek.
heb nooit beweert dat ik niet gebruik maak van mijn vrijheid om te beledigen.
laat ik je dit vertellen dat niemand mij die emmer in trok,ik werd zelfs op de schouders gedragen door anderen die in de emmer achterbleven,en die anderen die mij van "bovenaf" trachten tegen te houden.
konden me met geen mogelijkheid stoppen.en daarom hou ik jullie nu gezelschap.
overregens heb ik met tal van islamitische woningstichtingen afgesproken dat ze moeten stoppen met het creëren van marokkaanse wijken.
er is afgesproken dat die wijken beter verspreid worden over heel nederland.
gezellig he,in de toekomst komt zo’n sahbi ook bij jullie in de wijk wonen.
verstop je je dochters?
ik heb wel het idee dat vaak word getracht om die schatjes in een soort wasmand te houden om ze beter te kunnen beschermen tegen dat soort ‘opdringerige gastjes’.
maar helaas voor al die inspanningen en goede bedoelingen van die ouders,het zijn deze schatjes die ons altijd met open armen en liefdevol hebben ontvangen.gewillig..eh ik bedoel geweldig.
woeseh taerma als ik die beschrijving hoor van je schattige voetjes.
zie ik een soort slecht gerookte paling,die alleen maar kans maakt bij laila als ze necrofiele neigingen heeft.
je voetjes gedragen zich nu al als bij een oud vrouwtje.
dat lijkt me geen match een slecht onder houden klassieker en een glimmende sportwagen.
ik wilde echt die theekransjes van jou niet verstoren.
alleen vind het een beetje onsportief,van die personen die gaan klagen over dat ik hen beledig.
heus voor ik ooit een stukje heb ingestuurd,schrok mijn gevoelig persoontje van de hatelijke opmerkingen van een aantal personen op deze site.
maar nadat ik was bijgekomen heb ik me snel aangepast aan het heersende niveau op FN.

op 08 04 2008 at 11:36 schreef een eenvoudig allochtoon:

@DvR.
ken er maar een paar.
omdat jij je klassiekers kent.
weet je waar deze gezegde is onstaan;"praten als brugman"?

op 08 04 2008 at 11:38 schreef Peter:

Andermaal een grote woordenbrei vol domme vooroordelen, ad hominems, snoeverij en vooral ook taalfouten.

Je moet eens antwoord geven op de vragen die je worden gesteld. Zoals: wie heeft Hafid beledigd en beschimpt om te kunnen ‘slagen’? Simpele vraag, gaarne jouw bondige antwoord hieronder.

op 08 04 2008 at 11:44 schreef een eenvoudig allochtoon:

@hafid.
ik heb nooit de woorden flikker of reetveger gebruikt.kijk maar in het archief.
zelfs niet de woorden ,reetstamper anuscoureur,lintworm reetkever aambeidokter.
oei oei krijg er rooie oortjes van.
ben echt de laatste om schertsend te doen over je geaardheid.

op 08 04 2008 at 11:48 schreef Lagonda:

Altijd pijnlijk als mensen die denken dat ze slim zijn ook nog gaan denken dat ze leuk zijn. Jammer dat we nou ook allemaal op de hurken moeten om zo’n foeterend hoopje onvrede te woord te staan.

op 08 04 2008 at 11:51 schreef sabaroth:

En weer blijkt het een onmogelijke opgave een simpel antwoord op een simpele vraag te geven.
Dat zie ik heel vaak in weblog-discussies, iemand enig idee waarom dat is?

op 08 04 2008 at 11:52 schreef Peter:

Geef godverdomme antwoord op de vraag, EA, of ik ontzeg je voortaan de toegang. Wie heeft Hafid beschimpt en beledigd en hoe heeft hij dat gedaan?

op 08 04 2008 at 12:00 schreef Hafid:

e.a.,

Je zei die woorden in het Marokkaans-Arabisch – ik bedoel ‘flikker’ en ‘reetveger’. Nu ga je ook nog liegen.

Vale, e.a..

op 08 04 2008 at 12:14 schreef Hafid:

Lagonda,

Zullen we met krakende gewrichten weer rijzen en het over echt belangrijke dingen hebben?
Geldt jouw aanbod voor […] nog steeds? Zo ja (wat ik vurig hoop) te mijnent of te jouwent.

op 08 04 2008 at 12:30 schreef Lagonda:

Uiteraard geldt dat aanbod nog steeds. Ik heb gisteravond de laatste batch in de vriezer gezet. Zodra ik tijd over heb (drukdrukdruk) kom ik je kant op — en dat is binnen afzienbare termijn.

op 08 04 2008 at 12:36 schreef Hafid:

Lagonda,

Geweldig!

Via Peter kun je mijn mailadres krijgen. Ik bezocht gisteren je website, maar vond geen contactgegevens.

op 08 04 2008 at 12:51 schreef Wampie:

Peter, je krijgt het druk met het secretariaat van Hafid.

Hafid, de groupies die je laatst geknuffeld hebt, mogen zij Peter ook contacteren voor jouw adresgegevens?

op 08 04 2008 at 13:15 schreef Hafid:

Wampie,

Het waren geen groupies, maar, zoals al gezegd, geweldige vrouwen. En uiteraard mogen ze mij contacteren – gelieve zich te voegen bij Peter (die niet mijn secretaris is, maar een goede vriend, die zich terecht stoort aan galimatias, en neem deze opmerking niet op als zoude ik je humor niet verstaan) voor persoonlijke gegevens.

op 08 04 2008 at 14:09 schreef Wampie:

Ha, geweldige groupies dus. Vaak zijn dat vrouwen van rond de veertig, soms ook nog moeder. En je weet: zeker dat laatste is bepaald geen aanbeveling.

op 08 04 2008 at 15:01 schreef Hafid:

Geweldige vrouwen, Wampie. (Mocht ik wat drammerig overkomen, dan is dat alleen omdat ik de vrouwen in kwestie niet als groupies beschouw en dat is héél belangrijk).

Ik heb niks tegen moeders: ik heb er zelf ook één.En daarbij: de ene moeder is de andere niet. Zoals gezegd: ik geloof in het individu.

op 08 04 2008 at 15:10 schreef Hosseyn:

Aanbeveling voor wat, Wampie?

op 08 04 2008 at 15:15 schreef Lagonda:

Ja, dat vroeg ik me ook al af. Moeders zijn beslist een aanbeveling voor schaamteloze stomende junglesex. Als je daar naar op zoek bent, tenminste.

op 08 04 2008 at 15:17 schreef Hosseyn:

Wie is dat niet, Lagonda.

op 08 04 2008 at 15:17 schreef Wampie:

Geen aanbeveling voor het vrouw-zijn, Hosseyn, een misverstand dat ik bij Hafid heb geprobeerd weg te nemen, op een andere snelweg dan de digitale.

Als hij dan over zijn eigen moeder begint, tja, dan voelt een vrouw zich pas echt een moeke. Maar gelukkig gelooft hij in het individu. Of hij ook in het duo gelooft, is een andere vraag. Zelf heb ik goede ervaringen met duo’s, maar dat hangt natuurlijk van het individu af.

op 08 04 2008 at 15:22 schreef Wampie:

"…dat ik bij Hafid heb geprobeerd weg te nemen."

Met argumenten, Lagonda. Niet met schaamteloze stomende junglesex. Ik probeer je even voor te zijn.

op 08 04 2008 at 15:23 schreef Hosseyn:

Wampie: nu begrijp ik mijn geheugenhiaat, ik liep laatst op de Leidsestraat en alles was anders geworden: het was niet Australian, het was Häägen Dasz…

op 08 04 2008 at 15:23 schreef Wampie:

Hafid, toch denk ik dat Lagonda het beste argument heeft.

op 08 04 2008 at 15:27 schreef Hosseyn:

Niet voor niets is MILF een gevleugeld FLA met meer dan 44.000.000 hits op google.

op 08 04 2008 at 15:27 schreef Wampie:

Zeker weten van niet, Hosseyn. Haägen Dasz zat op het Leidseplein, maar is inmiddels verdwenen; daar zit nu H&M (en daar ben ik minstens zo vaak te vinden, ook al haat ik winkelen). Australian zit in de Leidestraat. Jullie staken daar de trambaan over, terwijl Hafid riep: "Hoi Astrid!". Hij was helemaal vergeten dat ik Wampie heet, maar dat deerde me natuurlijk niet.

op 08 04 2008 at 15:28 schreef Wampie:

Eten jullie nog wel eens samen een ijsje?

op 08 04 2008 at 15:32 schreef Lagonda:

Had ik een argument? Oh jee — ik ben even het overzicht kwijt, geloof ik.

op 08 04 2008 at 15:34 schreef Hosseyn:

Volgens mij was ik een paar weken geleden voor het eerst in Australian, maar goed, ik word oud. Op je tweede vraag: Nee.

op 08 04 2008 at 15:34 schreef Wampie:

Iets met schaamteloos, stomend en jungle, Lagonda. En dat in relatie tot het vooroordeel dat moeders geen echte vrouwen (meer) zijn.

Misschien een leuk onderwerp voor wanneer je Hafid opzoekt met de […]?

op 08 04 2008 at 15:34 schreef Hosseyn:

Astrid?

op 08 04 2008 at 15:36 schreef Wampie:

Hij noemde me Astrid, en het toeval wil dat mijn ouders indertijd ernstig getwijfeld hebben tussen Astrid en de naam die ze me uiteindelijk gaven.

op 08 04 2008 at 15:37 schreef Wampie:

Hosseyn, conclusie: je wordt oud.

op 08 04 2008 at 15:41 schreef Hosseyn:

Je echte naam weet ik anders nog. Maar dat Häágen Dasz en Australian in mijn hoofd versmelten is misschien een slimme truc van mijn geheugen om irrelevante zaken niet zoveel gewicht te geven. Of anders zijn ze versmolten vanwege de substantie die ze verkopen. Ik ben ook niet zoveel in A’dam geweest sinds vorige voorzomer en ik kom er steeds minder.

op 08 04 2008 at 15:43 schreef Hafid:

Hos,

Het was echt Australian.

Wampie,

Ik was gewoon alsemverbitterd en spuwde mijn gal.
Jij was zeker niet de oorzaak van mijn verbitterdheid; mocht ik iets gezegd hebben wat je gekwetst/beledigd heeft, dan bied ik daarvoor mijn nederige excuses aan.
Ik gaf alleen weer wat mijn eigen ervaringen zijn. Opvallend was wel je dat je rozig blozend glimlachen bleef. Ik hoop niet uit medelijden.

En wat Lagonda betreft: natuurlijk heeft hij gelijk, maar er is een verschil tussen je eigen vrouw die een moeder is geworden en de moeder van andermans kind (zonder kind erbij of course).

Wat is junglesex, trouwens? Ik moet meteen denken aan de scène in Apocalypse now, waarin de saucière mango’s wil plukken en aangevallen wordt door een tijger.

op 08 04 2008 at 15:43 schreef Lagonda:

OK – zo bedoel je. Tsja — tis mijn ervaring dat vrouwen in ’t algemeen pas echt tot bloei komen als ze "the wife-bit" en "the mother-bit" achter de rug hebben.

Sowieso worden vrouwen schaamtelozer naarmate ze ouder worden — en schaamteloosheid is beslist noodzakelijk voor stomende jungleseks.

op 08 04 2008 at 15:46 schreef Hosseyn:

Ik geloof jullie hoor!

op 08 04 2008 at 15:49 schreef Wampie:

Hafid, ik vind mannen die helemaal zichzelf zijn, in welke staat ook, leuk. Natuurlijk heb ik geen reden om me gekwetst te voelen. Ik zat je te stangen. Over die glimlach: de enige keer dat ik gemeen ben geweest tegen een kind, was toen een 8-jarige jongen zonder directe aanleiding tegen me zei: "Waarom zit die stomme glimlacht op je gezicht geplakt?!" Zijn moeder vond dat een schattige opmerking.

op 08 04 2008 at 15:51 schreef Wampie:

Lagonda, je bent een meesterpsycholoog (of moet ik zeggen: seksuoloog?)!

op 08 04 2008 at 15:51 schreef Lagonda:

Tsja, wat is junglefucking precies? Moet nu denken aan wat jazzpianist Fats Waller ooit antwoordde aan een dame die hem vroeg wat ‘swing’ was: Lady, if you have to ask, you ain’t got it!

op 08 04 2008 at 15:53 schreef Wampie:

Hafid ain’t got junglesex, zeg je? Nou Lagonda, hopelijk ben je nog welkom bij hem na deze belediging!

op 08 04 2008 at 15:58 schreef Lagonda:

Nah, ik neem lekkere […] voor hem mee.

Hier is Stephanie Hodge over junglefucking. Beetje ordi, wel grappig:

op 08 04 2008 at 15:58 schreef Lagonda:

En dank voor het compliment overigens, Wampie!

op 08 04 2008 at 16:06 schreef Hafid:

Wampie,

Nah (eindelijk!), ik ben niet snel beledigd.
En ik vond je blos nog mooier dan je glimlach. Vind je het gek dat ik niet doorhad dat je mij aan het stangen was?

Lagonda,

Iemand (ik denk Rubenstein) zei ook: ‘Je hebt twee soorten pianisten, goede en homoseksuele.’ Toen een homoseksuele journalist aan een homofiele kunstenaar vroeg wat dat betekende, antwoordde laatstgenoemde: ‘Als je dat niet begrijpt, dan kan ik het je niet uitleggen.’

Maw: zo’n antwoord werkt altijd. Ik begrijp wel wat je bedoelt, daar niet van – ik wilde je aleen ‘nah’ horen zeggen.

En voor ssj ben ik altijd in. Ben benieuwd wat […] teweegbrengt.

op 08 04 2008 at 16:09 schreef Lagonda:

"ik wilde je aleen ‘nah’ horen zeggen."

Touche!

op 08 04 2008 at 21:07 schreef Wampie:

Hafid, nog meer bloos…

Hosseyn, ben je verhuisd? Of zit je alter ego weer in W.?

op 08 04 2008 at 21:43 schreef Hosseyn:

W? Nee ik ben ergens anders aan ’t werk. Ben voortdurend op de vlucht voor drukte en herrie. Ik ben al weer drie maanden weg uit W. (ik begrijp het al)

op 08 04 2008 at 22:40 schreef Loor:

Hos, héél herkenbaar, het willen vluchten voor drukte en herrie. Ik doe niets anders, maar dat vinden mensen best raar aan mij. Misschien zijn we in het verkeerde tijdperk geboren?

op 08 04 2008 at 23:26 schreef visarendje:

@Hosseyn en Loor

Is het ‘platteland’ misschien een optie?

op 09 04 2008 at 07:36 schreef Hosseyn:

Loor: Ik denk het ook. Tegelijkertijd vind ik het platteland (, visarendje,) geen alternatief. Alleen de anonimiteit van de stad geeft rust, maar dan wel een vreemde stad. Niet een waar je elke vijf minuten een praatje moet maken of waar alle ogen op je zijn gericht. Dat laatste heb je zowel op platteland als in een stad waar je al een kwarteeuw woont. Of in steden als Istanbul waar al je tijd gaat zitten in praatjes met vriendelijke voorbijgangers.

op 09 04 2008 at 12:25 schreef Ansje:

Jammer dat ik dat filmpje hier op ’t werk niet kan beluisteren/bekijken.

Ben toch ernstig nieuwsgierig wat junglesex precies inhoudt.. en of het leuk genoeg is om te praktiseren.
Als er aan lianen geslingerd moet worden, dan haak ik af.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS