Home » Archief » Pret met moslims


[04.10.2008]

Pret met moslims

Dit is een populair filmpje op Youtube, waar het door minstens dertien verschillende personen is geplaatst, en volgens de een gaat het om Tajik-meisjes, iemand anders meent dat het Pashtuns zijn, weer iemand anders dat het een Egyptisch feestje betreft en er is ook iemand die de meisjes ‘Algerijnse sletjes’ noemt.

Algemeen, 04.10.2008 @ 14:05

[Home]
 

60 Reacties

op 04 10 2008 at 16:19 schreef Loor:

Het lijken met name meisjes te zijn die heel erg goed in hun vel zitten. Ik vraag me af wat de vrouw met het been van het dansende meisje doet, en of het haar moeder is. Ik zie mezelf namelijk echt niet op een dergelijk vrije manier in mijn ondergoed zo dicht in de buurt van mijn moeder bewegen (al zou die er geen probleem mee hebben).

op 04 10 2008 at 16:20 schreef Tjerk:

Kan iemand mij uitleggen wat die vrouw aan het doen is, die het linkerbovenbeen van de jonge vrouw gedurig inspecterend onder handen neemt?

op 04 10 2008 at 16:26 schreef Peter:

Die meisjes worden onthaard, daarom lopen ze in hun ondergoed. In Arabirië (of Perzië, of whatever) weten vrouwen kennelijk overal een feestje van te maken. Benieuwd hoe een abortus daar gaat.

Loor, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat islamitische vrouwen een aanzienlijk minder gespannen verhouding hebben met hun lichamelijkheid dan (cultureel-)christelijke vrouwen.

op 04 10 2008 at 20:40 schreef Franco:

Mensen maken van nature plezier en dit geldt vanzelfsprekend ook voor moslims, ook al moeten ze vaak onder de meest onderdrukkende regimes leven. Alles dat hier tegen pleit (religie) is tegennatuurlijk.

op 04 10 2008 at 21:18 schreef joke:

Ik verschrickte geweldig, want ick sulcken soort van Menschen nooyt gesien hadt

op 04 10 2008 at 21:25 schreef Loor:

Nou Peter, dat weet ik zo net nog niet. Ik kwam aan het eind van dit filmpje nog wat clips tegen, waaronder deze:

Dit meisje lijkt ook nergens mee te zitten.

op 04 10 2008 at 22:26 schreef Jan:

"Loor, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat islamitische vrouwen een aanzienlijk minder gespannen verhouding hebben met hun lichamelijkheid dan (cultureel-) christelijke vrouwen."

Klopt. Zie ook

http://player.omroep.nl/?aflid=2653126

op 05 10 2008 at 14:16 schreef Tarak:

"ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat islamitische vrouwen een aanzienlijk minder gespannen verhouding hebben met hun lichamelijkheid dan (cultureel-)christelijke vrouwen. "

Om de generalisatie terug te leggen: Kan ook iets zeggen over de vrouwen in uw leven, natuurlijk. :P

Op zich kan dat best hoor, maar waarschijnlijk ben ik op de leeftijd van zes jaar ergens mentaal blijven steken, ik wil altijd weten "waarom?". Wat is uw theorie? En ik ben ook in huisvrouwenpyscholgentheorieen geinteresseerd.

En hebben islamitische mannen dat ook? Daar zie ik juist eerder een soort krampachtigheid, vooral tegenover elkaar. Ik kom nogal eens op de sportschool en als er één man van marokkaanse afkomst aanwezig is, dan doucht ‘ie wel naakt. (ik generaliseer hier ook, dat besef ik). Zijn er meerderen dan echt niet. Zo hypocriet, en een beetje paranoia dat je continu zo met anderen bezig bent. Koerden hebben er geen last van trouwens.

op 05 10 2008 at 19:15 schreef Peter:

Ik weet niks over islamitische mannen, Tarak. Ik weet wel dat mannen in het algemeen niet graag met elkaars seksualiteit worden geconfronteerd. Een vrouw, wier voorkeur uitgaat naar ménages à trois, vertelde me een keer dat mannen die eraan meedoen, onder geen beding met elkaars penis in aanraking willen komen. Wat me nogal ingewikkeld lijkt, maar goed.

Zelf praat ik ook nooit met mannen over seks, wel met vrouwen. Ik meen een aardig beeld te hebben van de visie op seks van de westerse vrouw. Seks blijft hoe dan ook een soort zonde en met haar eigen lichaam is de westerse vrouw zelden in het reine. Islamitische vrouwen zijn veel meer ontspannen op dat gebied. Ze praten makkelijk over hun eigen seksualiteit en ze vieren hun lichamelijkheid. Mooi dat dit wordt bevestigd door de Tunesische buikdanseres (wat een sexy accent!) uit de docu waar Jan naar linkt.

op 05 10 2008 at 22:44 schreef Loor:

Seks blijft hoe dan ook een soort zonde en met haar eigen lichaam is de westerse vrouw zelden in het reine.

Mag ik dit als westerse vrouw tegenspreken? Ikzelf, mijn zusjes, nichtjes en (westerse) vriendinnen hebben geen enkel probleem met seksualiteit. Ik zou soms willen dat een aantal van hen dat wel had, qua te intieme details, want ik hoef niet van iedereen alles te weten.

op 05 10 2008 at 23:02 schreef Peter:

Nou ja, goed, maar dit:

Ik zou soms willen dat een aantal van hen dat wel had, qua te intieme details, want ik hoef niet van iedereen alles te weten.

vind ik toch een beetje een ontkrachting van dit:

Mag ik dit als westerse vrouw tegenspreken? Ikzelf, mijn zusjes, nichtjes en (westerse) vriendinnen hebben geen enkel probleem met seksualiteit.

Mij lijkt het dat je wel degelijk een probleem hebt met seksualiteit, want je ‘hoeft niet alles van iedereen te weten’. Maar aan wie kan je als zusje, nichtje of vriendin je seksuele ei anders kwijt?

Wijs ik ook nog even op de nieuwste column van Liesbeth Wytzes, ‘Vrouwen, hou je benen bij elkaar!’

Wytzes schrijft dat

vrouwen tonen alles onbekommerd en denken dan dat dat bevrijdend is of zo. Ik weet, we hoeven er geen kennis van te nemen. Maar bevrijdend is het echt niet, eerder gênant.

Ik denk dat het een typisch voorbeeld is van vrouwelijke westerse anti-seksualiteit. Wytzes heeft last van plaatsvervangende schaamte bij het zien van vrouwen die vrijelijk over hun ‘yoni’ praten.

Rena Breed merkt in haar stuk ‘Hakdag’ op dat

Ik krijg soms zelfs de indruk dat een aantal van die ‘korte haren-want-dat-is-zo-handig-met-kinderen’-vrouwen het dragen van hoge hakken afgezworen hebben omdat het eigenlijk ook wel een beetje ordinair is.

Ik denk dat het de kortharige moeders stoort dat sommige collega-moeders het gore lef hebben seksuele wezens te zijn. De babymaffia bepaalt immers dat na het baren alleen het kind en niets dan het kind nog telt. Seks is dus niet meer nodig, tenzij om een broertje of zusje voor het kind te kweken en daar gebruik je gewoon de huisslaaf voor die je eerste kind heeft verwekt, daar hoef je niet meer seksueel aantrekkelijk voor te zijn.

Ik weet heus dat er uitzonderingen zijn, maar de westerse vrouw heeft gewoon een probleem met seksualiteit. Tientallen jaren van emancipatie, feminisering en niet te vergeten de brieven van de apostel Paulus hebben hun tol geëist. Seks is vies in het Westen. In elk geval in het protestantse deel.

op 05 10 2008 at 23:32 schreef Tarak:

"Ik denk dat het een typisch voorbeeld is van vrouwelijke westerse anti-seksualiteit. Wytzes heeft last van plaatsvervangende schaamte bij het zien van vrouwen die vrijelijk over hun ‘yoni’ praten."

De eerste de beste vrouw die serieus een gesprek over haar "yoni" wil beginnen, stoot ik subiet en zonder waarschuwing uit mijn vriendenkring.
"Yoni" … doe toch normaal…
Dat heeft niets met angst voor seksualiteit te maken, dat heeft te maken met een beanstigende geitenwollensokkenwoorden die staan voor een bepaalde geitenwollensokken levenshouding waar ik niet zoveel mee heb. Vrouwen die iets concreets zouden willen bespreken, zouden gewoon wel het woord "vagina" gebruiken.

Ik zou er ook last van plaatsvervangende schaamte van krijgen, want ik wil eigenlijk liever niet eens weten dat zulke geitenwollensokken mensen bestaan. Of verwacht iemand dat een gesprek over iemands "yoni" ergens toe zal leiden?

En over dat "seks is vies" waar het Protestantse deel van Nederland zo mee belast zou zijn, dat is toch gewoon ook zo? Seks is niet iets voor mensen met erge smetvrees.

Allerhande lichaamssappen waar je je normaal verre van houdt, komen onvermijdelijk zeer dicht bij. Zweet, speeksel, sperma, vaginavocht, bloed in enkele gevallen (bij ontmaagding schijnt :P ) en zelfs sporen van feces bij onvoldoende preparatie vooraf.

En wie herkent er niet het "oh, haartje" gevoel halverwege allerhande bezigheden, waarna je een haartje uit je mond moet halen (waar laten jullie het eigenlijk?)

Het is prima dat een instinctief gevoel als de seksualiteit geromantiseerd wordt, maar er zijn heel veel goede argumenten te gevel dat seks inderdaad gewoon echt een beetje vies is. Wees blij dat het instinct "in the heat of the moment" dergelijke gedachten volledig overheerst.

op 06 10 2008 at 04:05 schreef Peter:

Dat weten we dan ook allemaal weer, Tarak. Maar ja, nou, en?

Als jij in mijn vriendenkring zou zitten, zou ik jou er onmiddellijk uit verstoten. Wat een sympathieke gozer.

op 06 10 2008 at 08:35 schreef Peter:

De meeste hedonisten en naaktlopers ervaar ik zelf net zo onvrij als een katholieke non..

Nou en? Hoe weerlegt dat mijn uitgesproken vermoeden dat moslimvrouwen een meer ontspannen houding hebben ten aanzien van hun lichamelijkheid dan westerse vrouwen?

Ik zie dat vermoeden overigens ook weer bevestigd in jouw eigen stuk over Arabische badhuizen.

op 06 10 2008 at 08:37 schreef smeets:

De meeste hedonisten en naaktlopers ervaar ik zelf net zo onvrij als een katholieke non..
Een calvinistische reactie zonder nuance of begrip voor verscheidenheid
Direkt weer een moetje en duidelijkheid..
Als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die mij om de zoveel tijd moeten vertellen hoe sexueel vrijgevochten ze zijn. Kilo,s ketenen slepen ze achter zich aan..

op 06 10 2008 at 09:17 schreef Loor:

Peter, ik ken maar een paar moslimdames van dichtbij, dus ik kan het niet beoordelen. Nogmaals, de westerse vrouwen die ik ken hebben nergens problemen mee. Ze dragen hun vrouwelijkheid uit en nemen geen blad voor de mond. De westerse moeders die ik hier in de buurt hun kids naar school zie brengen, zijn geen kortharige en onopgemaakte moekes, maar uiterst verleidelijke wezens die zich fantastisch kleden. En dat zal niet makkelijk zijn voor sommige papa’s, die op papadag hun kroost op school afleveren. Ik zie ze vaak wat langer dralen dan nodig. Ik vermoed dus dat het inmiddels wel goed zit met de westerse vrouw.

op 06 10 2008 at 10:04 schreef smeets:

Ben het met je eens dat Arabische vrouwen vrijer zijn in hun lichaamscultuur.
Ik reageerde op je reactie op Loor.s:
"Ik zou soms willen dat een aantal van hen dat wel had, qua te intieme details, want ik hoef niet van iedereen alles te weten".
Alsof je dan een probleem hebt met sexualiteit..

Ben je wel eens op een Wasteland Party geweest?

..

op 06 10 2008 at 10:17 schreef Paco:

Wel veel dikkies bij he. No me gustan.

op 06 10 2008 at 10:20 schreef dewanand:

die meiden moeten wel hun doekje aanhouden bij het seksen of dansen,want dat is verplicht gesteld in de islam.

de nieuwe revolutie in de islam is een seksuele. doekjespoesjes gaan dan helemaal bloot en naaien uit met hele groepen westerse mannen.

op naar de modernisering van de islam.

gaat goed met islam. liefdevol en vreedzame uitroeiing van moslimgeloof is een goed doel voor een vreedzame wereld.

lees ook mijn tekst op kritisch podium dewanand:

eersteklas vagina van de moslima.

dewanand

op 06 10 2008 at 11:14 schreef Peter:

Ben je wel eens op een Wasteland Party geweest?

Nee, geen idee wat dat is.

op 06 10 2008 at 12:36 schreef smeets:

Dat zijn party,s die meestal in een collectieve orgie eindigen..Ben er zelf eens een keer geweest.
Terwijl de vrouw zich dubbel laat fistfucken door wildvreemden zit het vriendje foto,s te maken met de mobiel..

Een bezoek is erg verfrissend voor de kijk op westerse sexualiteit en het concept helemaal de kluts kwijt zijn….

11 0ctober is er weer eentje: http://www.obsceneparty.nl/

op 06 10 2008 at 12:51 schreef Peter:

Ja, nou, dat noem ik niet echt een relaxte houding ten aanzien van je eigen lichaam, zo’n driedubbele fistfuck-orgie. Een bevestiging, weer, van mijn vermoeden dat de islamitische medemens, ondanks de maagdelijkheidscultus, ondanks de sexe-ongelijkheid en de sluiers, die blijkbaar nodig zijn om de moslimman van het begeerlijke lijf te houden, door de bank genomen een gezonder seksleven heeft dan de westerling.

Myrthe Hilkens, kom er maar in!

op 06 10 2008 at 18:22 schreef Tarak:

"Dat weten we dan ook allemaal weer, Tarak. Maar ja, nou, en?"

Nou, dat er best wel wat te zeggen valt voor het argument "seks is vies". En als je deze reactie van u vergelijkt met het eerdere

"Loor, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat islamitische vrouwen een aanzienlijk minder gespannen verhouding hebben met hun lichamelijkheid dan (cultureel-)christelijke vrouwen."

dan begrijp ik het niet. Eerst is onomwonden praten over seksualiteit en lichamelijk goed, en nu klinkt het een beetje alsof het TMI (too much info) was. Proef ik hier angst voor lichamelijkheid? Angst voor seksualiteit?

En wat die yoni betreft, zijn er dan echt vrouwen die dat woord gebruiken als ze hun vagina bedoelen? Ik heb alleen Goedele Liekens het weleens horen gebruiken, maar jah, die moest een boek verkopen.

op 06 10 2008 at 18:41 schreef Peter:

Tarak, je moet wel onderscheid blijven maken tussen wat ik schrijf en wat anderen schrijven, oké?

op 06 10 2008 at 23:24 schreef Jur:

Ik zou ze voor straf naar de sportschool sturen.
Dieetje ertegenaan en een half jaar goed hun best doen. Als ze op deze leeftijd al zo zwaar zijn dan zal het over 20 jaar nooit meer goed komen.

op 06 10 2008 at 23:28 schreef Peter:

Ik vind juist dat ze er veelbelovend uitzien, Jur!

op 07 10 2008 at 09:28 schreef Paco:

Dat zal zeker helpen Jur, alleen zie ik ze dat in hun mannenmaatschappij en cultuur niet gauw doen.

Het is toch niet te hopen dat ze over 20 jaar van de waggelbrigade zijn.

Peter, wel beter als de gratenbakken van de modeshows.

op 11 10 2008 at 12:11 schreef nylund:

Aan iedereen hier,

Bij toeval op dit blok. Jullie moeten blijkbaar inteligente critisch reagerenden voorstellen. Wat een hoop lucht verkopen jullie. Wat doet een christelijke kerstboom bij jullie zogenaamde islamitische dansenden meiden????………

Groeten, en ik ga weer verder met zinniger zaken op het net.

op 11 10 2008 at 17:07 schreef Tjerk:

Jij denkt dat islamitische vrouwen zich heel anders gedragen tijdens het ontharen, nylund?

op 15 10 2008 at 16:10 schreef Liz:

Ik zou nog steeds graag willen dat je je stelling/vermoeden onderbouwt.

Ik sluit me graag aan bij Loor, ik en de vrouwen in mijn omgeving hebben geen enkel probleem met hun lichaam of seksualiteit, de enkele daargelaten die in het verleden misbruikt is en daar nog altijd gewond door is, maar die heb je in de arabische wereld ook.

Tja, zo’n filmpje, van vrouwen onder elkaar, dat is natuurlijk nieuw voor je, omdat je een man bent en nooit bij zo’n vrouwen-onderonsje zal zijn.

Ik denk wel dat in de westerse wereld de vrouwenonderonsjes wat schaarser zijn, gewoon omdat mannen en vrouwen niet zo gesegregeerd zijn als in de arabische wereld.

op 15 10 2008 at 16:41 schreef N. Molrat:

Liz, dat zou best kunnen. Mijn puberdochter heeft wel eens een kudde paardenmeisjes te logeren. Het valt me dan op hoe vrij ze met elkaar aan het praten, knuffelen, tutten, verkleden, lachen en dollen zijn. De sfeer verandert acuut als de oudere broer in beeld komt.

op 15 10 2008 at 16:42 schreef Peter:

Ik denk wel dat in de westerse wereld de vrouwenonderonsjes wat schaarser zijn, gewoon omdat mannen en vrouwen niet zo gesegregeerd zijn als in de arabische wereld.

Nee, hier zie je zowat het verschil niet meer tussen mannen en vrouwen.

Ik baseer mijn vermoeden natuurlijk niet op een filmpje, maar op mijn persoonlijke ervaringen en op wat ik lees, hier en daar.

Ik ben inmiddels veertig, en in aanraking gekomen met heel wat vrouwen. De laatste jaren spreek ik, vooral uit hoofde van mijn beroep, ook veel moslimvrouwen, vooral Marokkanen, maar ook Perzen.

Tot mijn grote verrassing praten moslimmeisjes, ook de zwaar gesluierde, op een manier over seks die ik bij westerse vrouwen niet veel tegenkom. Totaal ongedwongen, natuurlijk, zonder valse schaamte, nieuwsgierig, zonder stoerdoenerij ook. Seks bij westerlingen, daar is vaak iets mee. Er wordt hier zelden op een ontspannen manier over gesproken. Meestal gaat het gepaard met allerlei problemen. Sla er de Viva maar op na. Kan natuurlijk ook komen omdat Nederlandse vrouwen graag overal een probleem van maken.

Lichamelijkheid in het algemeen, daar is bij westerse vrouwen ook erg vaak iets mee. Ook als er geen sprake is van eetstoornissen, zijn er wel tig hang-ups aangaande de grootte van de borsten, teveel of te weinig vet, de vorm van de benen, cellulitis, noem maar op. Er is altijd wel iets te zeiken en dat wordt veel en hard gedaan.

Maar dat zijn allemaal maar mijn persoonlijke indrukken. Misschien kwam ik wel steeds de verkeerde westerse vrouwen tegen. Een tijd geleden las ik ook een interessant proefschrift, waarover ik dit stuk schreef. Hartstikke interessante verhandeling over de beleving van lichamelijkheid van een groep mensen die in dezelfde regio in Zuid-Senegal woont, maar waarvan de ene islamitisch is, de tweede christelijk is en de derde animistisch.

Wat blijkt? Dat de moslims zichzelf meer zien als een compleet lichaam dan de christenen, die hun hoofd als het ware afsnoeren van de rest, en zich vooral dáár op concentreren.

En dan wil ik nog een keer wijzen op het stuk van Frans Smeets.

En daar baseer ik (onder andere) mijn vermoeden op. Alsmede op een paar intiemere ervaringen waarover ik hier niet uit de school ga klappen.

op 15 10 2008 at 21:20 schreef Liz:

Ik zou dan ook willen weten waarom je de uitspraak alleen over vrouwen doet. Zijn alleen westerse vrouwen tot op het bot neurotisch en gefrustreerd of hebben ook hun mannelijke counterparts evenveel hysterie en neuroses op het gebied van hun lichaam en hun seksualiteit?

Ik hou niet van generaliseren. Een man is een man, een vrouw is een vrouw. De ene is wat minder vrij dan de ander. Ik vind het jammer dat je blijkbaar heel wat persoonlijke mindere ervaringen hebt met ‘westerse’vrouwen. Jammer voor je! Ik vind het eerlijk gezegd een beetje beledigend. Alsof ik als westerse vrouw me geen raad zou weten met mijn lichaam of seksualiteit, gewoon omdat ik een westerse vrouw ben.

Misschien ligt het ook aan jouw generatie. Ik ben een stuk jonger dan jij.

op 15 10 2008 at 22:02 schreef Peter:

Misschien ligt het ook aan jouw generatie. Ik ben een stuk jonger dan jij.

Eerlijk gezegd heb ik sterk de indruk dat het bij jongeren nog erger is dan bij vrouwen van mijn eigen leeftijd.

Alsof ik als westerse vrouw me geen raad zou weten met mijn lichaam of seksualiteit, gewoon omdat ik een westerse vrouw ben.

Discussies voeren gaat niet zonder generaliseren. Maar iets algemeens over westerse vrouwen beweren betekent niet dat elke individuele westerse vrouw aan die bewering voldoet.

Over mannelijk seksualiteit weet ik niks zinnigs te zeggen. Alleen over die van mezelf, maar daar heb je niks aan.

op 16 10 2008 at 10:00 schreef hassnae:

Liz, je schrijft dat je niet van generaliseren houdt, maar wat blijkt:

Tegenwoordig zijn het juist twee hele andere groepen die overdreven beschermd worden, tegemoetgekomen en geslachtofferiseerd. Met meterslange tenen. En dat zijn de Caribische Nederlanders en de Islamitische allochtonen.

Het grappige is dat die eerste groep weer alles mag roepen over westerse blanken (die, heel masochistisch, vinden dat ze nog gelijk hebben ook), en die tweede groep helemaal los mag gaan over het westen, de ongelovigen en over joden.

Is dat niet generaliseren? Verder schrijf je dat je het beledigend vindt wat Peter schrijft. Dat vind ik een beetje raar. Wat kan jou het schelen wat één andere man zegt. Zelf heb je er geen moeite mee om samen met heel veel medestanders niet alleen te generaliseren, maar om een hele groep te diskwalificeren of verdacht of belachelijk te maken.

Dan wat de seksualiteit betreft: Sunny Bergman, Myrthe Hilkens en Stine Jensen leiden geen randbeweging. Wat zij opperen is jaren geleden al in gang gezet en nu is het zover dat we elke keer weer van Myrthe moeten horen dat mannen niet weten waar de clitoris zit (niet de mannen waar zij mee slaapt, zoveel is duidelijk) en hoe verschrikkelijk ingewikkeld seks eigenlijk is.

Mogen mannen ook beledigd zijn door deze generalisatie?

op 16 10 2008 at 10:31 schreef hassnae:

Maar ik moet zeggen…ik ken er maar bar weinig die er afstand van kunnen doen zonder ‘het westen’ overal de schuld van te geven

Liz, bij deze.

Ik vind Myrthe en Sunny totaal hysterisch. Ze doen alsof vrouwen hersenloze weekdieren zijn.

op 16 10 2008 at 10:36 schreef Liz:

Ja hoor, mannen mogen ook beledigd zijn door Myrthe. Hassnae, je hebt gelijk, ook ik generaliseer. Er zijn ook Antillianen die geen slavernijcomplex hebben en er zijn ook moslimmigranten die hun schouders ophalen bij kritiek op de gewelddadige kanten van hun cultuur. Maar ik moet zeggen…ik ken er maar bar weinig die er afstand van kunnen doen zonder ‘het westen’ overal de schuld van te geven, en ik ken ook maar bar weinig Antillianen die niet boos zijn op Nederland. Zoals Peter ongetwijfeld maar bar weinig Nederlandse vrouwen kent die wel lekker in hun (seksuele) vel zitten en Myrthe Hilkens bar weinig vrouwen kent die niet onzeker zijn over hun schaamlippen.

op 16 10 2008 at 11:06 schreef Liz:

Inderdaad. Ze projecteren hun eigen onzekerheden op IEDERE vrouw. Ze geven de schoonheidsindustrie en de pornoindustrie de schuld van alle lijden. En daar houd ik niet van. Ik bepaal zelf wel of ik onzeker moet zijn. En alle lijden zit tussen de oren.

op 16 10 2008 at 11:31 schreef hassnae:

Mee eens. Die Sunny heeft die docu gemaakt omdat ze niet meer nagefloten wordt door bouwvakkers. Alsjeblieft zeg!

Het nafluiten is eruit geramd door de politiek correcte eunuchen en feministen die het een belediging vinden als een man de deur netjes voor een vrouw openhoudt. Dus nu durven de mannen niet meer te fluiten en is het weer niet goed.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat die bouwvakkers niet naar Sunny fluiten, maar dat geheel terzijde.

op 16 10 2008 at 11:43 schreef Liz:

Ik heb eens naar een bouwvakker gefloten. Een stuk die met ontbloot bovenlijf op een steiger bezig was. Vond hij helemaal niet leuk!

Ze fluiten ook niet meer naar mij, de marokkanen (ja sorry) sissen nog wel altijd naar me. Wat een echte heren zijn het toch.

op 16 10 2008 at 12:02 schreef hassnae:

Misschien was die bouwvakker homo? Of inmiddels zo gefeminiseerd? Hmmm…

Sissen hou ik niet van, maar leuke, grappige, complimenteuze opmerkingen zijn bij mij altijd welkom. Mits de maker ervan niet meteen denkt te kunnen gaan plakken of beet denkt te hebben.

Wel stoer dat je hebt gefloten! Ik durf dat net niet. Complimenten maken doe ik wel, al moet je ook daar voorzichtig mee zijn, want voor je het weet wordt het gezien als ongewenste intimiteit of ziet de ontvanger de humor of de aardigheid er niet van in.

op 16 10 2008 at 12:13 schreef Liz:

Maar waarom kan je over mannelijke seksualiteit niks zeggen en over de vrouwelijke wel? Je bent zelf niet eens een vrouw!
Het neigt naar paternalisme, jouw gedachten over vrouwelijke seksualiteit!

op 16 10 2008 at 12:39 schreef Peter:

Nou en? Dat is gewoon weer een moreel oordeel. Het weerlegt niets.

‘Ik voel me gekwetst’.

‘Het neigt naar paternalisme’.

Zulke ‘argumenten’ glijden van me af als water van een eenderug.

op 16 10 2008 at 13:03 schreef Peter:

In Nederland durf ik vrouwen niet eens aan te kijken. Ik ben getraumatiseerd door de reactie die ik kreeg toen ik een jaar of twintig geleden eens een compliment maakte over iemands jurk. Is nooit meer goed gekomen.

op 16 10 2008 at 13:33 schreef Saira:

Het gras is niet altijd groener aan de andere kant. Ik heb met mijn moslimopvoeding weer al dan niet seksuele hang ups meegekregen waar de gemiddelde westerse vrouw weer geen last van heeft.

op 16 10 2008 at 13:47 schreef Peter:

Vertel eens, Saira.

Het gras is hartstikke frisgroen aan de andere kant. In Spanje bijvoorbeeld, kun je als man gewoon met vrouwen flirten zonder enig gevaar voor je gezondheid! De eerste keer dat ik daar was leek ik wel of ik was doodgegaan en in het paradijs beland.

In Nederland begin ik het ook weer te durven op mijn oude dag – met Marokkanen en Turken.

op 16 10 2008 at 14:33 schreef Saira:

Peter, van het krampachtig maagd tot het huwelijk blijven verhaal tot het niet meemogen met kamp op de middelbare school.

Ik kan geweldig buikdansen, ben ook goed in Calypso en Dancehall, hier dus ook geen problemen met lichamelijkheid. Maar echt wel dat ik door mijn ouders tegengehouden ben om professioneel iets met dans te gaan doen, omdat dat hoerig zou zijn.

Ik werd juist binnengehouden om te voorkomen dat Marokkanen en Turken en Spanjaarden en Nederlanders met mij zouden kunnen flirten. Slecht voor hun gezondheid, daar had mijn pa voor gezorgd.

op 16 10 2008 at 14:46 schreef Peter:

Ja, zou ik ook doen als ik je pa was. Zo hypocriet ben ik wel. Ik heb een dochter van vijf, veel te mooi voor haar eigen bestwil, en een burka is opeens niet meer zo’n raar idee in mijn ogen.

Ik zeg niet dat alles koek en ei is in Arabirië en Perzië. De maagdelijkheidscultus is afschuwelijk. Er zit iets paradoxaals in de Arabische cultuur, wat lichamelijkheid betreft. Schizofreen, eigenlijk.

op 16 10 2008 at 16:40 schreef Saira:

Later de schade wel ingehaald hoor, veel lol beleefd met leuke mannen.

En ik heb een prachtige half Nederlandse dochter van 7, die later vast en zeker net zo de beest gaat uithangen als haar ma, en dat gun ik haar van harte.

op 16 10 2008 at 22:42 schreef Peter:

Uit verzet tegen jouw hedonisme of gewoon uit recalcitrantisme bekeert ze zich tot de islam en gaat ze – uit eigen keuze! – een sluier dragen. Gun je haar dat ook van harte?

op 17 10 2008 at 10:36 schreef Saira:

Absoluut! Met haar eigen leven kan ze net als iedereen doen en laten wat ze wil.

Ik voed mijn dochter atheistisch/humanistisch op. Mijn vriend komt uit een atheistisch nest. Mijn dochter heeft vrij veel contact met mijn Surinaamse familie, behalve moslims bestaat die familie ook uit hindoes en christenen. Ze is al meegeweest naar kerk, moskee en mandir. Uit de verschillende lifestyles zal ze als volwassenene haar keuzes maken.

O ja, mijn ouders accepteren mijn keuzes ook, zoals het hoort. Ze vinden het wel jammer dat mijn broer en ik niet gelovig zijn. Tenzij je hedonisme meetelt als geloofsovertuiging.

Dat valt in principe ook wel mee, mijn broer en ik wonen inmiddels al jaren samen met onze partners, en ik ben min of meer een brave huismoeder.

op 17 10 2008 at 10:45 schreef Peter:

Dat gold voor Afghaanse en Iraanse moslima’s in de jaren zeventig ook.

Maar het is goed te lezen dat je zo ruimdenkend bent. Ruimdenkender dan ik, vermoed ik. Ik zou er ontzettend veel moeite mee hebben.

op 17 10 2008 at 10:52 schreef Saira:

Surinaamse moslima’s dragen behalve bij het bidden dan, zelden een hoofddoek of sluier.

op 17 10 2008 at 11:25 schreef Saira:

Ik zou er ook ontzettende moeite mee hebben, vergis je daar niet in. Maar wie ben ik om voor een ander mens uit te maken wat goed is voor hem/haar.

op 17 10 2008 at 13:01 schreef Peter:

‘Overtuigd agnost’ kan natuurlijk niet. Is het hele idee van agnost-zijn niet dat je niet weet of God wel of niet bestaat?

op 17 10 2008 at 13:02 schreef Liz:

Amen Saira (zegt een overtuigd! agnost)

op 17 10 2008 at 13:10 schreef Saira:

Saira staat voor Sara, de vrouw van Abraham. Om het bijbels te houden. Is een van mijn echte voornamen.

op 17 10 2008 at 14:20 schreef Liz:

Peter, dat was de grap.

op 17 10 2008 at 14:31 schreef Peter:

O! ‘Ha-ha!’

op 17 10 2008 at 14:48 schreef Liz:

Maar bedankt dat je me meende te verbeteren (dat overkomt me nou zo vaak als ik een grapje maak, maar over wie zegt dat meer: over mij en mijn onduidelijkheid of over de betweterigheid van de ander?)

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS