Home » Archief » Nuance


[08.10.2008]

Nuance

Peter Breedveld

Dinet8 (156k image)
Illustratie: Alphonse Etienne Dinet

Hanneke Groenteman is nog zo’n ouderwetse Linkse Kerkganger die niets moet hebben van mensen die ‘problemen benoemen’, bijvoorbeeld wanneer Marokkaanse klootzakjes delen van Gouda terroriseren. Ze mishandelen buschauffeurs, overvallen een supermarkt en belagen verslaggevers, maar als een politiecommissaris zegt dat er niets aan de hand is, dat het politici zijn die Gouda kapotmaken, dan vindt Hanneke Groenteman dat genuanceerd.

Als mensen trouwens zeggen dat iets een genuanceerde mening is, bedoelen ze meestal dat ze er precies zo over denken. Het is dus een vorm van zelffelicitatie.

Groenteman is graag genuanceerd, behalve als ze zelf slachtoffer is van Marokkaanse straatrovers. Dat weet u toch nog wel, dat Hanneke Groenteman vorig jaar van haar tasje werd beroofd en dat het probleem toen opeens wèl benoemd mocht worden? Ze vermeed op haar weblog wel heel fatsoenlijk het woord ‘Marokkanen’, maar zorgde er ook voor dat niemand eraan kon twijfelen dat het Marokkanen betrof. Want waarom bleef ze anders ‘ontdaan van haar politiekcorrecte verstand achter’? En daarmee was ze in feite aanstichter van de zoveelste piek in de hetze tegen Marokkanen. Ze heeft Laetitia Griffith dus helemaal niks te verwijten.

Typisch voor linkse babyboomers, die hypocrisie waarbij elk incident tot wereldschokkende gebeurtenis wordt opgeblazen als het ze zelf overkomt, en als hype terzijde wordt geschoven als de maat eens een keer volraakt bij mensen die dagelijks met het geëtter van de onopgevoede klootzakjes te maken hebben. Dat zijn dan racisten, die alleen maar luisteren naar hun onderbuik.

Maar als Groenteman slachtoffer wordt, moet de hele wereld het weten, dan is dat de aanzet tot een nationaal debat, alle kranten moeten erover schrijven. Aan het einde van al die heisa trekt Groenteman uiteraard heel schijnheilig haar handen af van de ‘racistische reacties’, die ze natuurlijk helemáál niet had zien aankomen. Nee joh, wie verwacht dat nou, als je rondbazuint dat je bent beroofd door Marokkanen?

Ik wou schrijven dat ik van iemand, die zelf niet lang geleden de aanzet gaf tot een ongenuanceerd debat over Marokkanen, iets meer bescheidenheid had verwacht als er wat emotioneel wordt gereageerd op een situatie die heel wat ernstiger is dan de diefstal van haar stomme handtasje.

Maar natuurlijk had ik die bescheidenheid niet ècht verwacht. We hebben het hier tenslotte over Hanneke Groenteman, die zo lang de vorm en omvang van een planeet heeft gehad, dat ze blijkbaar is gaan denken dat het hele universum om haar draait.

Peter Breedveld vraagt zich af of een hele nieuwe wet, speciaal gericht op de aanpak van Marokkanen, is wat de burgemeester van Gouda verstaat onder de ‘normalere proporties’ waarvoor hij een paar dagen geleden nog pleitte.

Algemeen, 08.10.2008 @ 13:57

[Home]
 

73 Reacties

op 08 10 2008 at 14:08 schreef Loesje:

Ff off-topic, Peter, ben jij dat op die foto op de site van De Conservatief?
(zie HVV, ondertussen bij de buren:"Peter Breedveld is schizofreen.") *Proest*
Lekker ding ben je zeg!

op 08 10 2008 at 14:21 schreef Peter:

Guttegut, de Verenigde Getraumatiseerde Slachtoffers van Peter Breedveld hebben weer een nieuw plekje gevonden:

‘Peter Breedveld is een narcistische psychopaat.’

‘Peter Breedveld is een oplichter, matennaaier en manipulator/chanteur.’

‘peter steunt de islam.’

‘peter breedveld knijpt een oogje dicht, als de islam oproept tot geweld.’

‘Hij leeft in een waanwereld wat typerend is voor lijders aan psychoses.’

Maar ook:

‘Breedveld heeft meer ballen in zijn linkerpink, dan jij ooit je leven zult vergaren, Brullio.’

En nee, dat ben ik niet op die foto. Sorry!

op 08 10 2008 at 14:26 schreef Peter:

O, en graag weer even hier stemmen.

op 08 10 2008 at 14:33 schreef Loesje:

@Peter;"En nee, dat ben ik niet op die foto.Sorry!"
Was ik al bang voor.;-) Daaraan waagt men zich natuurlijk wijselijk niet. Ge-wel-di-ge reacties ook, op die site. Volgens mij merendeels geplaatst door leden van dezelfde familie, de Fam. Anoniem.

op 08 10 2008 at 14:34 schreef Ozymandias:

‘Breedveld heeft meer ballen in zijn linkerpink, dan jij ooit je leven zult vergaren, Brullio.’

Dat is van Lodewijk Nasser, schrijver van HVV, maar wel iemand die steeds openlijk afstand neemt van de oproepen tot geweld op die site, en bovendien de vrijheid van meningsuiting van iedereen bepleit, ook van mensen met wie hij het persoonlijk niet eens is.

Kortom, een klein lichtpuntje in het duistere hol dat HVV heet.

op 08 10 2008 at 14:36 schreef Kariem:

Ik las je stuk en toen ik dit onder ogen kreeg "We hebben het hier tenslotte over Hanneke Groenteman, die zo lang de vorm en omvang van een planeet heeft gehad, dat ze blijkbaar is gaan denken dat het hele universum om haar draait", dacht ik "wat onfatsoenlijk, Peter!", maar tegelijkertijd kon ik een grijns niet onderdrukken. Dat stelde mij voor het volgende dilemma: hij heeft een raak stuk geschreven, alleen jammer dat hij haar uiterlijk belachelijk moet maken. Maar aan de andere kant, ik kan er wel om lachen… Dus hoe zit dat, Kariem? Ga je Peter wel vertellen dat je het onfatsoenlijk vindt wat hij over mevrouw Hanneke Groenteman’s uiterlijk zegt, maar blijf je er wel smakelijk om lachen? Een beetje hypocriet, Kariem, vind je niet? En toen dacht ik: zoiets moet mevr. Groenteman ook hebben gedacht toen ze beroofd werd door een stel mocro’s, namelijk "kutmarokkanen zijn het toch ook. maar alleen ik mag ze kutmarokkanen noemen, want ik heb het hart op de juiste plek en ieder ander die ze kutmarokkanen noemt is gewoon een racist en ongenuanceerd"

Zoiets dus.

Eh….

op 08 10 2008 at 14:38 schreef Peter:

Ja, Nasser was me al in positieve zin opgevallen, omdat hij inging tegen de oproep tot executie van Arnold Karskens.

op 08 10 2008 at 14:46 schreef Bert Brussen:

Hanneke Groenteman is ook wel het schoolvoorbeeld van irritante babyboomer. Haar zoon ook trouwens. Toch triest, begin dertig en dan al een irritante babyboomer.

op 08 10 2008 at 14:50 schreef Tjerk:

Ja, Nasser was me al in positieve zin opgevallen, omdat hij inging tegen de oproep tot executie van Arnold Karskens.

Het is tekenend voor de ideologische sfeer op Het Vrije Volk dat je daar gewoon kunt stellen dat een authentieke oorlogsverslaggever als Karskens een verrader is die geexecuteerd moet worden, zonder dat er een storm van verontwaardiging opsteekt.

Terug naar HG:

We hebben het hier tenslotte over Hanneke Groenteman, die zo lang de vorm en omvang van een planeet heeft gehad, dat ze blijkbaar is gaan denken dat het hele universum om haar draait.

Dit is nu een valse toon in een verder scherp stukje. Ik neem aan dat je niet werkelijk meent dat lichaamsomvang betrekking heeft op de omvang van iemands ego, en dat dit gewoon een stoot onder de gordel is: ‘en ze was nog moddervet ook!’

Ja, en dus..?

op 08 10 2008 at 16:44 schreef Bert Brussen:

"zonder dat er een storm van verontwaardiging opsteekt".

Zolang die storm niet opsteekt ben je als HVV-scribent medeschuldig aan de haat die er gezaaid wordt. Ik hoor Michiel mans altijd mekkeren dat er "achter de schermen over gepraat wordt" maar ondertussen gaat het gewoon lekker verder.

Karskens mag geëxecuteerd worden, Paul de Leeuw is een vet varken in nazi-uniform, Peter Breedveld is een schizofreen en Wouter Bos is een homo, de negers zijn de schuld van de kreditcrisis, armoede mag niet bestreden worden en gehandicapten kunnen verrotten.

En nog steeds niemand die er wat van zegt, alleen huilend in de reacties op andere weblogs ("Ja, ik schrijf er wel voor maar…"). Wat mij betreft zijn HVV-schrijvers gewoon even allemaal enge haatzaaiers omdat ze met hun bijdragen mensen als DrNomad en de andere haatzaaiers en geweldpredikers mogelijk maken.

Hoe dan ook: meewerken aan HVV is duidelijk niet iets om trots op te zijn.

op 08 10 2008 at 17:05 schreef Ellen:

La Groenteman: breek me de bek niet open. Is haar relativeringsvermogen en humor verloren met alle kilo’s. Ze is verzuurd.

Jankt omdat Simek verdwijnt en dus ook haar zoon Gijs (eindredacteur) zijn baan verliest. Ach,ach en ook bij Het Gesprek kan Gijs geen werk meer krijgen.

Vecht met en tegen Arnon Grunberg, die ooit een pijnlijk, maar raak stuk over haar schreef in Het Parool. Aaf Brandt Corstius, de ex van Grunberg, doet het nu met de zoon van Hanneke.
Kunt u het nog volgen?

Wilde datzelfde Parool opzeggen omdat Holman iets lelijks over Cornald Maas had geschreven.

Enzovoorts, enzovoorts. Dus ja, ik vind dit een goed stuk van Peter.

Zelf heb ik blijkbaar ook ooit iets verkeerd gezegd. Vraag ik haar wat, dan krijg ik geen antwoord. Mijn IP is verbannen.
Ja, want zo links is Hanneke wel.

Oh, ja. Ze vindt softe mannen sexy. Allemaal te lezen op haar site.

Dus heren, voelt u zich aangesproken…………..

op 08 10 2008 at 17:17 schreef Steady Freddy:

@Peter: Ze mishandelen buschauffeurs?

Peter doet lekker mee met de hype die Wilders begon tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen door een beroving van een chauffeur te koppelen aan overlast van jongeren met Marokkaanse roots. Even de feiten; een buschauffeur wordt beroofd in de wijk Goverwelle ( dader onbekend) en niet in de wijk Oosterwei waar een kleine kern van ongeveer twintig jongeren de boel probeert te verzieken. In 2002 waren het nog zo’n 150 jongeren, dus als korpschef Jan Stikvoort van de regiopolitie Hollands-Midden zegt dat er al jaren verbeteringen in Gouda zijn door harde aanpak en andere projecten klopt dit volgens de cijfers. Een week later wordt er op het station van Gouda een chauffeur bedreigd door drie jongens, die worden gepakt. Het zijn twee kaaskoppen en een Turkse jongen uit een aangrenzend dorp, dus geen Marokkanen Peter.

Dat Laetitia Griffith leuk stoer doet bij P&W om te proberen Geert Wilders wind uit de zeilen te nemen door te roepen dat er rellen zijn geweest en niet van Stikvoort wil aannemen dat dit onzin is is leuk als stemmen trekker, maar je zou van politici zelf wat meer nuance verwachten ipv blind achter Wilders aan te rennen.

Ik was gisteren in Gouda ( Oosterwei) en het viel me op dat er weinig te merken is van overlast. De mensen die ik sprak gaven wel eerlijk toe dat er hangjongeren zijn en een lichte overlast maar dat het allemaal veel erger was in het verleden. Dus wat er in Gouda gebeurt is niet erger dan in welke willekeurige provincie stad. Dat maakt het dus een landelijk probleem ipv een Gouds probleem. Enorm veel Marokkanen die ik spreek zijn dan ook voorstander van harde aanpak van probleemgezinnen, net als de burgemeester van Gouda.

Zie ook het interview wat mijn baas gaf aan Metro:
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=2&id=136458

Loopt vast allemaal wel weer goed af zolang we niet blindelings het debat laten gijzelen door Wilders.

SF

op 08 10 2008 at 17:50 schreef Bert Brussen:

LOL @ Ellen.

Exact. Hanneke en Gijs hebben het begrip "grachtengordelinteelt" een geheel nieuwe lading gegeven. Aaf Brandt C. gaat daar lekker rond. De slet van de ultra-politiek correcte massa.

Geen voorrijkosten.

op 08 10 2008 at 18:17 schreef Loor:

Dit neigt naar HVV-kretologie, Bert.

op 08 10 2008 at 18:39 schreef Daan:

*klap* *klap*

Heerlijk, hypocrisie is zo irritant.

op 08 10 2008 at 19:11 schreef Peter:

Hou toch op, Steady Freddy, er zijn buschauffeurs mishandeld, eergisteren nog. Die busmaatschappij mijdt echt niet voor niks bepaalde buurten, hoor.

op 08 10 2008 at 19:37 schreef Bert Brussen:

@Loor: Wat? Het eerste of het tweede stuk?

op 08 10 2008 at 19:55 schreef Wampie:

De slet van de ultra-politiek correcte massa.

Een moffenhoer, Bert?

op 08 10 2008 at 20:16 schreef Loor:

Bert, vanaf Aaf Brandt C. t/m Geen voorrijkosten.

op 08 10 2008 at 20:23 schreef Bert Brussen:

Tsja, dat kan ik ook niet helpen. Die Aaf B.C. schrijft zulke hyperbrave correcte Merel Roze baggerstukjes dat je je werkelijk afvraagt of ze misschien ingehuurd is om de blije bakfietsmoedertjes uit de grachtengordel vrolijk te houden tussen al die nare kwetsende columns van tegenwoordig.

En als je dan van Arnon Grunberg naar Gijs Groenteman rolt, tsja, dan mag je wel haast van Groentemaniaanse inteelt spreken. De vraag is alleen: heeft ze Arnon of Gijs bij de Hanneke Groenteman-boekenshow ontmoet of gewoon allebei?

Moffenhoeren zijn trouwens top. Altijd al gewild, een vrouw kaalscheren en uitschelden.

Waarom neigt dat naar HVV-kretologie? Ik zie toch nergens het woord "moslim" staan.

op 08 10 2008 at 20:52 schreef Loor:

Iemand zo snoeihard een stempel opplakken vind ik best des HVV’s. Aaf kan toch niet afgerekend worden op wat haar ‘schoonmama’ zegt? En ik vind het best knap, dagelijks een niet-verbitterde column schrijven.

op 08 10 2008 at 21:27 schreef Wampie:

Daan, ben jij DvR?

op 08 10 2008 at 21:34 schreef Bert Brussen:

Nee ik reken Aaf ook af op haar intens saaie babbelcolumns.

op 09 10 2008 at 02:12 schreef Asmodeus:

(…)intens saaie babbelcolumns. Inderdaad…

Gijs en Aaf leunen nogal op hun achternaam. Of het een pretje is elke keer weer met je vader of moeder vergeleken te worden…

Aaf moet -te slap om echt te stoten- tegen paps opboksen. Geen eerlijke strijd.

Het nasale nichtenstemmetje en de verzuchtingen van Gijs boeien de meeste kijkers niet.
Men kijkt liever naar Hanneke, die voor omroep MAX portretten van Bennie Jolink en dergelijken laat maken. Niet zozeer ijdelheid van de geportretteerden, als wel medelijden met de programmamakers en kunstenaars lijkt de voornaamste drijfveer om model te staan.
Brrr…

Over Simek gesproken: ging hij niet bijna met Mohammed Jabri (Marokkaan) op de vuist, tijdens een nachtelijk live interview? Was Gijs de vredestichter tussen een Kaukasiër en een Rif-berber, met Marvin Gaye als soundtrack?
Ja.
Prachtige radiouitzending, met een onbevredigend, doch interessant vervolg…

op 09 10 2008 at 02:28 schreef Asmodeus:

Kloer bekennen, of zoiets?!

op 09 10 2008 at 07:55 schreef Reageert:

http://crimeblog.dallasnews.com/archives/2008/10/fbi-cair-is-a-front-group-and.html

op 09 10 2008 at 09:51 schreef KeesB:

Prima stuk Peter! Ach, onze Hanneke. Ik had altijd een zwak voor haar omdat ik elke zondag met zeer veel plezier naar De Plantage keek, en dit niet alleen omdat ik zo’n beetje om de hoek woonde voor mijn move naar Oz. Hanneke heeft mooie interviews op haar naam. De gesprekken met de bepaald niet gemakkelijke Lou Reed en vooral Reve en Matroos Vos staan me nog goed bij, dat deed ze erg goed. Maar mijn bewondering nam een fatale twist toen ik op Hanneke’s website las hoezeer ze onder de indruk was van die homofobe (en wat niet al) ‘Meiden van Halal’. Die waren ‘leuk, stout en lief’ terwijl Hanneke niets moest hebben van eo-meisjes die zo’n beetje hetzelfde gedachtegoed etaleerden. Nee, die meiden van halal waren toch ‘intelligenter’. Waarom kon Hanneke niet precies uitleggen. Ik ook niet.

op 09 10 2008 at 10:20 schreef Hosseyn:

Ik heb die Aaf even gegoogled. Rood haar! Daarbij valt al het andere weg. Op de knieeën jullie!

op 09 10 2008 at 10:23 schreef Bert Brussen:

@Hosseyn: als we het over uiterlijk gaan hebben dan moet jou toch ook zijn opgevallen dat er behalve het rode haar weinig moois aan Aaf te zien is.

op 09 10 2008 at 10:32 schreef Ellen:

@Hosseyn: laat ik je uit de droom helpen. Aaf heeft allesbehalve rood haar. Misschien zo nu en dan een spoelinkje.

op 09 10 2008 at 10:38 schreef Peter:

Ha Kees! Leuk jou weer eens hier te zien.

Ik heb geen problemen met de voorkeuren van mevrouw Groenteman en ik moet je eerlijk bekennen dat ik een zwak heb voor de Meiden van Halal, hoewel ik ze dwaas vind. Homofoob zijn ze zeker niet.

Maar dat oordelen van haar en van mensen zoals zij, daar ben ik allergisch voor, vooral als de oordelers zelf net zo schuldig zijn als de beoordeelden. Wat Kariem zegt: ze vinden dat zij er wel mee moeten wegkomen, omdat ze het hart op de juiste plaats hebben zitten. Intussen wordt er een hele groep mensen, die het toch al niet makkelijk heeft, zomaar bij het morele vuilnis gezet. Ik vind dat haatzaaierij, net als ik de oproepen tot geweld op HVV haatzaaierij vind.

Dat interview met Lou Reed, dat is zeker nergens meer te zien of horen?

op 09 10 2008 at 10:46 schreef Ozymandias:

Juist, KeesB. Marco Pastors had een keer een toespraak gehouden waarin hij zei: "Moslims moeten ook accepteren dat er homo’s zijn." Alariachi van de Meiden van Halal was ook aanwezig en reageerde heftig met: "Oh, dus moslims moeten allemaal homo worden?!"

Typische homofobie, de vrees dat men erop uit zijn alle hetero’s tot de homoseksualiteit te bekeren. Ze leven voordurend met de vrees dat de homo’s "niet van hen af kunnen blijven," alsof ze zelf God’s geschenk voor de man/ vrouw zijn. Homofobie is naast een teken van achterlijkheid ook nog eens een teken van misplaatste zelfoverschatting.

Pastors gaf een prachtige reactie op Alariachi: "als je die doek van je oren haalt kan je me misschien beter verstaan." Een islamofobe uitspraak? Wellicht, maar waarom zou je tolerant zijn tegenover de intoleranten?

op 09 10 2008 at 10:48 schreef hassnae:

"Moslims moeten ook accepteren dat er homo’s zijn." Alariachi van de Meiden van Halal was ook aanwezig en reageerde heftig met: "Oh, dus moslims moeten allemaal homo worden?!"

Dit is een typische reactie: iemand geeft kritiek en dat wordt dan meteen vervormd tot iets heel anders. Toen ik tijdens dat Fitna debat zei dat moslims moeten leren met kritiek om te gaan en dat hun heftige reacties averechts werken, sprong die meneer van SMN meteen erop en beweerde dat ik had gezegd dat moslims zoveel mogelijk beledigd moeten worden.

op 09 10 2008 at 10:48 schreef Hosseyn:

Nou, als jullie mijn dromen zo wreed doen versplinteren, ga ik maar weer aan ’t werk.

op 09 10 2008 at 10:53 schreef Hosseyn:

Die angst voor bekeringswoede van de tegenstander is natuurlijk een projectie van de eigen bekeringsdrang. Over die zelfoverschatting van hetero’s waar het hun vermeende onweerstaanbaarheid voor de homoseksuele medemens betreft, heeft Kees van Kooten eens een heel mooi stukje geschreven – of was het Jan Donkers? Nu moet ik wel heel ver in het ingeklonken veen van mijn geheugen reiken.

op 09 10 2008 at 10:57 schreef Peter:

bedoel je met die groep die het toch al niet gemakkelijk heeft, de homo’s?

Uiteraard niet. Homo’s vormen samen met feministen en dierenliefhebbers de As van het Kwaad. Ik bedoel de mensen die door Hanneke Groenteman worden weggezet als racisten en onderbuikers. Mensen die iedere dag om die Marokkaanse klootzakjes heen moeten om hun huis in te komen en die door de burgemeester en de politie ook nog eens een trap na krijgen.

op 09 10 2008 at 11:01 schreef Hosseyn:

@Peter: bedoel je met die groep die het toch al niet gemakkelijk heeft, de homo’s? Heb je het essay van Komrij gelezen over de knuffelhomo’s – in de Groene? De authentieke homo wordt van alle kanten belaagd: ook door het televisieverslaafde proletenvolk van autochtone zijde én van binnenuit, door de GeerGooroïden.

op 09 10 2008 at 11:22 schreef Hosseyn:

Ho! Ik hou ook van dieren. Vandaag eet Hosseyn kalfslever met appeltjes. Een feministe kan ook lekker zijn, mits met meesterhand getemd en gedomesticeerd.

op 09 10 2008 at 11:27 schreef babs:

http://www.youtube.com/watch?v=SwC3MqXJhGk
en daar verder

op 09 10 2008 at 11:29 schreef Peter:

Ik heb een lekker recept van kalfslever met aardbeien in balsamicosaus, als je geïnteresseerd bent. Voorlopig zijn het de feministen die domesticeren en het resultaat ain’t pretty. Daarom vestig ik mijn hoop op de Arabieren, dat die ons komen bevrijden en het mannendom weer in ere komen herstellen.

op 09 10 2008 at 11:39 schreef Hosseyn:

Zeg Peter, dat kunnen we zelf toch wel? Ich sehe ihn kommen, der europäischen Übermacho! En dan zonder het opofferen der lulleslurfen?

Dat recept wil ik graag hebben! Het klinkt eng genoeg om verassend lekker te zijn.

op 09 10 2008 at 11:39 schreef Peter:

Dank, Babs. Het eerste wat ik dacht toen ik haar zag zitten: ze zag er aanzienlijk beter uit toen ze nog een planeet was.

op 09 10 2008 at 12:17 schreef philippine:

@Bert Brussen: zeker niet iets beters om mee af te rekenen?

op 09 10 2008 at 12:22 schreef Peter:

Leuk interview, relaxte Lou Reed. Goed gedaan, Groenteman!

Hos, Kalfslever met aardbeien. Ik ben niet zo’n ‘één-eetlepeltje-zus-137,5-gram-zo,-7,5-minuten-pocheren’-kok, ik baseer me losjes op recepten die ik ergens heb gelezen of gehoord en gebruik alles dat me voor de handen komt en waarvan ik denk dat het werkt. Ik kan ook nooit twee keer precies hetzelfde maken.

Kalfslever bakken zoals je wilt, saus maken door een potje wild- of gevogeltefond van AH in te koken met een of twee deciliter balasamicoazijn, jenevervessen erbij, of hoe heten die rooie peperkorrelachtige dingen. Als de saus dik is, halve aardbeien mee laten garen, dan koude klontjes boter er doorheen roeren, klaar.

Nu een bekentenis: ik vind een besneden penis esthetisch aanzienlijk verantwoorder dan een ‘lulleslurfje’, zoals jij dat treffend noemt. Ik heb daar altijd van gegruwd, als klein kind al. Ik offer dus gaarne mijn voorhuid op voor de goede zaak (dus voor de de-bestialisering/homoseksualisering/feminisering van onze samenleving).

Zal toch moeten, nu ik me tot de islam ga bekeren, dus…

op 09 10 2008 at 12:41 schreef Tjerk:

Wat is dit? Het grote natrappen tegen politiek-correcte journalisten-topic? Peter legt een inconsistentie in een van de boegbeelden van het journaille-met-de-juiste-inborst bloot, en meteen geht’s los!

Wat een rancune ineens tegen mensen die geen van ons persoonlijk hebben dwars gezeten. Nou ja, Ellen heeft van Groenteman een ip-ban gekregen. Ze is er nog altijd van slag van, blijkbaar.

Bert, wat die babbelcolumns van Aaf in NRC-light betreft: je bent toch niet verplicht ze te lezen, wel?

Scharrel een leven bij elkaar, mensen.

op 09 10 2008 at 12:42 schreef Hosseyn:

Nu ben ik al tegen amputeren van háren in de aanpalende regionen, dus. Maar dat geldt alleen vrouwen; de man mag van mij scrotum, penis en ballen desnoods offeren op de altaren van Chtulhu, Cybele, JHWH of Baäl; let it be, it ain’t me. Overigens schijnt de geilheid van eunuchs oeverloos te zijn. Misschien wel juist door de onvruchtbaarheid en vruchteloosheid van hun driften.

op 09 10 2008 at 12:42 schreef Peter:

Hoe kan dat dan? Zonder ballen maak je toch geen sekshormonen aan?

op 09 10 2008 at 13:38 schreef Daan:

Nee ben geen DvR

Ben Daan, uit Groningen :-)

op 09 10 2008 at 13:41 schreef Daan:

Hé! Die Groenteman wil met Lou Reed naar bed!

op 09 10 2008 at 14:09 schreef Hosseyn:

Waarschijnlijk zit dat ‘m in de prostaat. Als die weg is voel je niets meer. Zonder ballen gaat het wel, maar het is dood zaad. Ik heb ’t een en ander geresearched over eunuchs en het schijnt zo te zijn dat ze er alleen maar geiler van worden. Overigens wordt tegenwoordig ook bij een sekse-metamorfose het zenuwweefsel van de eikel omgeleid zodat de persoon nog steeds kan klaarkomen, terwijl de ballen aan de hond-of-kat van de chirurg worden opgevoerd. In vroeger dagen ging het zenuwweefsel er gewoon af, toen de sekseoperaties nog plaatsvonden in Casablanca (of all places).

op 09 10 2008 at 14:16 schreef Hosseyn:

Er zijn verschillende soorten eunuchs. Er is zelfs een theorie dat de term eunuchs ook betrekking had op homo’s. Ik denk dat het nut puur en alleen gaat om het verwekken van kinderen. Dat is immers de evolutionaire functie van jaloezie. Dat je niet het koekoeksei van de melkboer hoeft te verzorgen.

Hier is een leuke site, al heb ik hem jaren niet meer bekeken. Van een Arabier nog wel!
http://www.well.com/~aquarius/

Overigens begonnen ze ook in Casablanca al met het omleiden van zenuwweefsel in de late jaren 50.
Vreemd idee, dat je daarvoor naar Marokko moest!

op 09 10 2008 at 14:21 schreef Peter:

Maar wat heeft een eunuch dan voor nut? Was het niet de bedoeling dat ze totaal niet geïnteresseerd waren in de vrouwen, over wie ze moesten waken?

op 09 10 2008 at 14:33 schreef Peter:

Lelijke site, vermoeiende opmaak, kijk ik straks nog wel eens naar.

In Nederland ben je voor een sekseoperatie nog steeds aangewezen op een instituut dat niet echt voor de hand ligt: de gereformeerde Vrije Universiteit!

op 09 10 2008 at 14:40 schreef Hosseyn:

Volgens mij is die site al heel oud, in elk geval is ’the well’ zo’n beetje het Soemerië van Internet.

Ik heb nog wat mooie medische tekeningen van verschillende gradaties van castratie. Jammer, geen scanner aanwezig in mijn werkhok. Die zijn ook lelijk trouwens.

Gereformeerd, dat is toch juist voor de hand liggend? Reformatie van het geslacht? Katholieken kijken wel beter uit. Die aanbidden de Purperen Mijter en het Heilige Kruis.

op 09 10 2008 at 15:21 schreef Ari:

…..de vorm en de omvang van een planeet…..Heel bescheiden…kostelijk…..Dan dit grapje weer gauw vergeten…och dikkertjes hebben humor

op 09 10 2008 at 17:21 schreef Steady Freddy:

Leuk om te zien hoe de discussie altijd totaal van het onderwerp af gaat.

@Peter
Jij schrijft: er zijn buschauffeurs mishandeld, eergisteren nog. Die busmaatschappij mijdt echt niet voor niks bepaalde buurten, hoor.

29/09 Gisteren werd bekend dat uitgerekend in Gouda deze week opnieuw een chauffeur is bedreigd. De verdachten zijn geen Marokkaanse jongeren uit de Goudse wijk Oosterwei, maar twee 19-jarige inwoners van Moerkapelle. De politie is nog op zoek naar een derde verdachte.

http://www.ad.nl/groenehart/2648401/Weer_Goudse_buschauffeur_bedreigd.html

Een dag later: Een 15-jarige inwoner van Moerkapelle die vorige week een Goudse buschauffeur van Connexxion bedreigde is dinsdag via het snelrecht veroordeeld tot een week jeugddetentie.

Dan had je nog het feit dat een aantal jongeren bij station Gouda illegaal in de bus waren gaan zitten, toen de bestuurster aan kwam en ze er op aansprak werd ze uitgescholden, is wat anders dan mishandelen! De jongens wilden de bus niet uit en het meisje in de groep deed dit wel. Deze jongeren kwamen ook niet uit Gouda! Ze zijn gepakt door de politie. dus.

Mishandelde chauffeur, mag ik een link naar dat bericht?

Verders lees dit eens:
http://www.groene.nl/2008/40/Hoofdcommentaar/1

SF

op 09 10 2008 at 17:56 schreef Peter:

Ik vind dat helemaal niet iets anders dan mishandelen. Als een buschauffeur op zo’n manier wordt behandeld, is dat mishandelen, en wie dat probeert de downplayen, vind ik een waardeloze prul.

Fijn dat de politie eindelijk eens in actie komt. Het zou ook wat zijn als ze het er gewoon stoïcijns wéér bij liet zitten, zeg.

op 09 10 2008 at 17:57 schreef Peter:

O, en hoe verbazend dat de hoofdredacteur van de Groene het met Stikvoort en Cornelisse eens zijn!

Maar sorry, ik ben niet overtuigd.

op 09 10 2008 at 20:40 schreef Steady Freddy:

@Peter

Ohh dus net als onze niets wetende Tweede Kamer leden mogen jij en ik alles op een hoop gooien en geen onderscheid meer maken tussen uitschelden, beledigen, mishandelen en beroven. Net zoals dat we geen onderscheid meer maken tussen mensen die niet uit Gouda komen maar daar wel iets flikken. Of ze nou Marokkaan zijn Turk, Kaaskop of Pool. Het zijn gewoon Marokkanen? Dus heeft de hoofdredactie van de Groene gelijk. Het zijn weer de Marokkanen. Nou dan mag ik jouw op een hoop gooien met wie ik wil. Jippie! Peter je bent niet anders dan Geert Wilders, Laetitia Griffith, Keesjemaduraatje of een SP senator. Want je laat je leiden enkel door emotie en misinformatie. En dit laatste doe je ook nog eens bewust omdat je eigenlijk wil dat het zo is. De feiten spreken je tegen maar dit weerhoudt je niet van je stellige mening. Dat er problemen zijn met jongeren met een Marokkaanse oorsprong ontkent niemand alleen elke nuance ontbreekt omdat er een zondebok nodig is. Oude tijden herleven. Je krijgt een zware tijd, want Wilders is er nog wel even om zaken te verdraaien en op een hoop te gooien.

De politie van Gouda denkt te weten wie de dader van die overval is, ze hopen nog op getuigen. Het zou zo maar een Marokkaan kunnen zijn, maar wat nou als het geen Marokkaan is? Wat dan? Iedereen is dan bij de neus gepakt door Wilders. Maar geeft men dat dan ook toe?

Succes

SF

op 10 10 2008 at 08:34 schreef Peter:

Je blaat, Fred. En erger: je kijkt weg. In wezen ben je niet anders dan je malle broer, met zijn gekke samenzweringstheorietje over de overname van Frontaal Naakt door de Syrische geheime dienst. Jullie zijn elkaars spiegelbeeld.

op 10 10 2008 at 12:36 schreef Marco:

Bij meningsverschillen en conflicten kan het heel heilzaam zijn om eerst op zoek te gaan naar de relevante feiten. Over feiten kan men namelijk niet van mening verschillen; daar zijn het feiten voor.
Wie probeert feiten weg te schreeuwen in een discussie en/of met modder te gooien naar de aandrager van de feiten ontmaskert zichzelf.
Wie deze schoen past: schroom niet ….

op 10 10 2008 at 14:07 schreef Steady Freddy:

Beste Peter,
Ik kijk niet weg en of ik blaat, is maar hoe jezelf in elkaar steekt. Er zijn problemen, overlast en veel teveel criminele jongeren. Zowel in Gouda als elders in het land. Maar wat ik stel is dat dit in Gouda niet erger is dan elders, sterker nog het is daar de laatste jaren zelfs minder geworden. Maar goed ik verval in herhaling. Dit is geen samenzweringstheorie van een media die dat bewust verdraaid, enkel luie en slechte journalisten en politici die allemaal elkaar na schreeuwen om ook maar populistisch te zijn. Nee, Frontaal Naakt is niet over genomen door de Syrische geheime dienst. Waarom zouden ze?
Ik ben opzoek gegaan naar de effecten van al die negatieve publiciteit in Gouda, te zien op Ned. 2 a.s. zondag:

http://www.nmo.nl/67-InFocus_I_van_Oktober_2008.html?aflevering=3493

Wel kijken hoor!
SF

op 10 10 2008 at 14:34 schreef Peter:

Maar wat ik stel is dat dit in Gouda niet erger is dan elders, sterker nog het is daar de laatste jaren zelfs minder geworden.

O, dus eigenlijk is het in Gouda beter toeven dan elders.

Dat is niet wat Bart Jan Spruyt zegt, en die woont in Gouda:

Het spijt me zeer, maar het geval wil dat ik in Gouda woon, al tien jaar. En ik kan iedereen verzekeren dat er in Gouda een strijd gaande is om de publieke ruimte, en dat politiek en politie in deze strijd volstrekt gezagloos opereren. Als de heren Stikvoort en Hirsch Ballin dat willen blijven ontkennen, dan daag ik ze hierbij uit om een dagje met mij mee te lopen.

Ik zou hier tal van anekdotes kunnen debiteren, maar laat ik het bij vier vragen houden.

Als de heren Stikvoort en Hirsch Ballin gelijk hebben, hoe komt het dan dat mijn pizzeria niet meer bezorgt in de wijken Oosterwei en Korte Akkeren? Er zijn iets meer dan twee straten in deze wijken en kan een kern van slechts tien jongeren (of laten het er twintig zijn) zo’n gebied volledig controleren?

En hoe komt het dat glas op asfalt, als gevolg van kraak of inbraak, hier ‘Gouds grint’ heet?

Hoe komt het dat een boekpresentatie niet meer op koopavond in het centrum van Gouda kan plaatshebben?

En sinds wanneer ligt de MCD-supermarkt die onlangs door twintig Marokkanen is geplunderd, in de wijk Oosterwei?

Pijnlijke vragen, lijkt me. Vooral als je graag wilt dat er niks aan de hand is met de Marokkanen in Gouda.

Jij hebt het over ‘enkel luie en slechte journalisten en politici die allemaal elkaar na schreeuwen om ook maar populistisch te zijn.’

Hoe weet jij dat? Was jij bij de overval en bij de mishandeling van de buschauffeurs? Woon je misschien in Gouda?

Als supermarktmedewerkers zeggen dat ze overvallen zijn door Marokkanen en een Stikvoort zegt van niet, geloof ik de supermarktmedewerkers. Als een bedrijf besluit om in bepaalde wijken niet te bezorgen, niet te rijden of wat dan ook, dan wéét ik dat er iets ernstigs aan de hand is, want bedrijven houden er niet van zichzelf brood uit de mond te stoten. Daarom wéét ik dat dat hele ‘discriminatie-van-Marokkanen-bij-disco’s’-verhaal bullshit is. Discotheekeigenaren houden niet graag betalende klanten buiten de deur. Ze willen geld verdienen, geen politiek bedrijven.

Jij bent ‘op zoek gegaan naar de effecten van al die negatieve publiciteit in Gouda’. Moet ik nog uitleggen waarom ik niet naar die repo ga kijken? Je bent hartstikke bevooroordeeld. Je gaat niet zelf kijken wat er aan de hand is, nee, je gaat kijken naar de effecten van de negative publiciteit. Een repo met gegarandeerde slachtoffers. De conclusie laat zich raden: Marokkanen zaten gewoon onschuldig helemaal niks in het bijzonder te doen, toen kwam de luie en elkaar napratende journalisten en toen ging alles mis.

Rrright. Het waren de media weer. De Marokkanen doen nooit wat. Marokkanen zijn lief. Mensen bedreigen is geen mishandeling. Iesj koeltoer.

Flikker toch op, luie, bevooroordeelde ‘journalist’ dat je d’r bent.

Zelfs Raja Felgata werd daar van haar portemonnee beroofd. Was zeker door zo’n cokesnuivende, bierzuipende autochtoon.

op 10 10 2008 at 15:11 schreef Hosseyn:

Het vervelende is dat zelfs in wijken waar het écht goed toeven is, bijna dagelijks incidenten zijn met de groep waarvan ik de naam al nauwelijks meer kan horen. Iedere keer als ik de Amsterdamse Kinkerstraat in de lengte overga (ik kom er vooral op drukke zaterdagen) is er wel gesodemieter. Bijvoorbeeld zo’n jongen die opeens met zijn opgevoerde patserauto dwars tussen fietsers en wandelaars doorlaveert, op een autovrij stuk, met krankzinnige snelheid, en een fietser ramt – met net voldoende beheersing om hem tegen de grond te slaan en niet te overrijden. De fietser had een gebaar gemaakt n.a.v. eerdere autoagressie.
Of dit: de tram stopt bij de halte, twee jongetjes van een jaar of tien die bij de halte staan, beginnen plotseling als bezetenen tegen de tramruit te schoppen en slaan, op de plek waar ik rustig voor me uit zit te kijken, minding my own bussiness. Kennelijk is het pure feit van de existentie van een Nederlander op één meter afstand, niet bespuwbaar achter glas, een belediging voor tienjarige rotzakjes. Dit volkomen gestoord gedrag zag je voorheen alleen in dierentuinen en gesloten afdelingen van gekkenhuizen. 99% haalt de media überhaupt niet, die zijn vooral op zoek naar positieve zalfverhalen.

op 10 10 2008 at 15:32 schreef Peter:

Komt omdat ze in kleine huizen wonen, zei een dikke vier jaar geleden Ahmed Aboutaleb tegen Jeroen Pauw, naar aanleiding van het weggetreiterde gezin (‘eigen schuld!’ schreef Het Parool) in de Diamantbuurt.

Ik dacht serieus dat we een beetje van die lijn af waren, komen de weg-met-ons-zombies als aan het einde van een intense griezelfilm nog even voor een bloedstollende schrikfinale zorgen.

Tijd voor de kettingzaag en de vlammenwerper, zou ik zeggen.

op 10 10 2008 at 15:36 schreef Peter:

Ik moet wel zeggen: mensen laten zich wel door die klootzakken op hun kop zitten. Ik pik helemaal niks, trek meteen mijn muil open en nog nooit heeft zo’n etterbak het gedurfd iets tegen me te ondernemen.

op 10 10 2008 at 15:46 schreef Hosseyn:

Ik vind het intrekken van kinderbijslag voor probleemgevallen wel een goed idee. Dan zullen die nalatige ouders opeens grote opvoedkwaliteiten blijken te bezitten.

op 11 10 2008 at 08:59 schreef hassnae:

de tram stopt bij de halte, twee jongetjes van een jaar of tien (…) voor tienjarige rotzakjes.

Wat deed jij toen, Hos? Je bent niet bepaald klein of tenger.

Ik denk dat ze het deden, niet zozeer omdat ze jouw existentie niet konden verdragen, maar omdat ze wisten dat ze ermee wegkwamen.

Van een Marokkaan weten ze dat die hen ofwel een schop verkoopt ofwel naar hun ouders gaat en die consequentie hebben ze liever niet.

Sowieso is het gros van de mensen, vooral zij die een grote muil hebben, extreem laf en willen ze nooit de gevolgen accepteren van dingen die zij doen. Dat geldt niet alleen voor jochies, maar zeker ook voor volwassenen.

Ongeveer een jaar geleden waagden twee Nederlandse jochies het om heel hard en goor te gaan spugen vanwege mijn moeder die een hoofddoek draagt. Ik trok mijn bek open en ze wisten niet hoe snel ze moesten ophouden en doorlopen.

Heel vaak heb ik het meegemaakt dat mensen dachten dat wij toch niks zouden zeggen als ze voordrongen, iets lulligs of racistisch zeiden, spuugden etc. Moest je die omslag eens zien op het moment ik hen uit die droom hielp.

De remedie tegen dit soort jongens is gewoon keihard je mond opentrekken en als het moet een klap uitdelen. Jij dan, want ik kan hen fysiek niet aan.

op 11 10 2008 at 10:04 schreef Peter:

Slaan is een grote no-no, want dan zit je in Nederland altijd fout, behalve als je in groepen slaat of tot de groep behoort waar politici het altijd graag voor opnemen, omdat ze zo klein behuisd zijn.

Een Marokkaan slaan is natuurlijk helemaal uit den boze.

op 11 10 2008 at 10:13 schreef Peter:

Daarom: betrap je een inbreker in je huis, zorg dan dat er geen spoor van het lijk is terug te vinden.

op 11 10 2008 at 10:14 schreef hassnae:

Ik moest een keer tolken op de rechtbank en toen zat er een hele grote Nederlandse man in de wachtkamer ontzettend, maar dan ook ontzettend, tekeer te gaan.

Wat bleek: er was bij hem ingebroken en toen had hij één van de inbrekers geslagen (als ik het me goed herinner met een honkbalknuppel) en toen moest hij zich dus verantwoorden voor de rechter-commissaris.

Ik ben heel erg tegen slaan en geweld, maar een corrigerende tik voor dat soort jochies kan volgens mij geen kwaad.

op 11 10 2008 at 16:38 schreef carmo da rosa:

Hanneke Groenteman is inderdaad vorig jaar bij mij in de buurt, in de Linaeusstraat, van haar tasje beroofd. En hoe weet ik dat? Omdat een kennis van haar, en iemand die ik ook goede ken, op die dag en op dat moment toevallig in de buurt was.

De scène was te grappig om niet te vertellen:

Mevrouw Groenteman begon hysterisch te schreeuwen dat ze van haar tas bestolen was, wat heel begrijpelijk is. Voor dezelfde geld had ze met haar auto achterover kunnen rijden en nog iemand plaatgedrukt tegen een paal, zoals nog niet zolang geleden is gebeurt, ook in de buurt. De politie, die sinds kort een nieuw en mooi kantoor in de buurt heeft betrokken, was snel ter plek en de agenten zeiden in vakjargon tegen elkaar dat hier de Italiaanse methode betrof! Mevrouw Groenteman, nog onder de stress van het voorval, antwoord schreeuwende: nee nee, het waren Marokkanen! De agenten: rustig mevrouw, wij hebben het over de methode…

Op precies dezelfde dag ben ik naar de kwikfit op de Wibautstraat gegaan omdat mijn auto een nieuwe uilaat nodig had. De Marokkaanse garagehouder zou me bellen als de auto klaar was. Tot mijn verbazing belde hij me al na een kwartier! Ik had mijn portemonnee met veel poen (om de reparatie te betalen) en al mijn documenten in de auto achtergelaten.!

Goede Marokkanen treffen is ook een kunst…

op 11 10 2008 at 18:37 schreef Hosseyn:

Hassnae: ik zat in een tram die al weer z’n deuren gesloten had. Ik had net tijd om met opgetrokken wenkbrauwen opzij te kijken wat de fuck er naast me gaande was.

Ik maak niet graag mijn handen vuil, maar mag een corrigerende scheenverpletterende schop met mijn stalen dr.martens ook? Ik koop die krengen natuurlijk niet voor niets.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS