Home » Archief » De Vrolijke Moslim


[18.02.2011]

De Vrolijke Moslim

Peter Breedveld


Illustratie: William Mortensen

Wat ik mis in het filmpje over PVV-tuig van Tegenstemwijzer.nl, is een kobold die zijn zwangere vrouw aftuigt. Maar ik begrijp die keuze wel van de makers, want dan is het niet grappig meer. Ik heb zitten hikken van de lach, zelfs om die kopstoot, maar het lachen vergaat je natuurlijk als er een acht maanden zwangere vrouw in elkaar wordt geslagen.

Dat is echt helemaal nooit leuk.

Elsevier-columnist Paul Lieben reageert geheel voorspelbaar op het filmpje als een verongelijkte boze rechtsmens, want politici van andere partijen hebben ook heus wel een scheve schaats gereden. “Nooit een filmpje van gezien”, zeurt Lieben. Mijn gabber Bas Paternotte doet dat ook altijd, als er weer een PVV’er in de schijnwerpers staat. Dan komt-ie steevast met een gewelddadige PvdA’er of louche GroenLinkser aanzetten.

Ja, en die zijn er natuurlijk ook, schandvlekken op het blazoen van de gevestigde partijen. Maar nooit zoveel tegelijk, toch? Behalve Wilders en Fleur Agema kan ik niet zo snel een PVV’er verzinnen die van ‘onbesproken gedrag’ is. Het is een bonte stoet van frauderende, gewelddadige, misbruikende, dronken-achter-het-stuur-zittende, straatterroriserende, door brievenbussen urinerende, hypocriete liegbeesten, daar in de PVV-bankjes van de Tweede Kamer. En het is gewoon raar dat juist dat groepje mensen tekeer gaat tegen hoofddoekjes als symbool van vrouwenonderdrukking, tegen ‘straatterroristen’, tegen corruptie, achterkamertjespolitiek en wat niet al.

Althans, ik vind dat raar. Ik constateer dat de PVV in Nederland al heel salonfähig is geworden. PVV’ers keuvelen gezellig met Pauw en Witteman over vrouwenonderdrukking en de gewelddadige islam, denk maar niet dat Pauw of Witteman de gewelddadige PVV ter sprake brengen. Als Joop.nl een smakeloze anti-Wilderscartoon publiceert, dán komt Pauw wel in het geweer.

Wilders afschilderen als nazi is schandalig, dat Wilders moslims uitscheldt voor nazi’s, is inmiddels heel gewoon geworden. Daar vindt bijna niemand nog wat van.

Daarom is dat andere filmpje, met die kinderen, ook zo goed. De bloedstollend hatelijke, racistische uitspraken van Wilders over moslims en allochtonen worden weer knisperend vers als ze uit onschuldige kindermondjes komen, met die serieuze koppies erbij. Dat komt hard aan, zelfs bij Geert Wilders, die zijn eigen uitspraken ‘walgelijk’ noemde in het programma Uitgesproken WNL, waar Joost Eerdmans de kunst van het interviewen leek te verwarren met een potje prostaatmelken.

Mag je kinderen inzetten voor een anti-PVV-campagne? Ik zie niet in waarom niet. De PVV stort haar bruine bagger toch ook gewoon over onze kinderen uit? Waarom zouden kinderen hem geen wederdienst mogen bewijzen? Zou Wilders wel eens één seconde hebben gedacht aan de moslimkinderen in Nederland, die hun moeders weggezet zien worden als ‘horizonvervuiling’, en hun cultuur als ‘fascistische ideologie’? Zou hij het écht walgelijker vinden om geciteerd te worden door kinderen dan kinderen uit te zetten naar enge landen?

Ik las van de week een interview met een politicoloog die zei dat Wilders bestaat dankzij de media. Maar dat is niet waar. Wilders bestaat dankzij de moslims, dankzij een spookbeeld van de moslims, en dat spookbeeld, dat bestaat dankzij de media.

Daarom wil ik iets aan dat spookbeeld doen. Daarvoor wil ik de Vrolijke Moslim opvoeren. Ik denk dat de Vrolijke Moslim de beste remedie is tegen Wilders, tegen de PVV. Stel dat we het voor elkaar zouden krijgen om mensen bij het woord ‘moslim’ te laten denken aan dans, muziek, poëzie en erotiek in plaats van aan een schreeuwbaard met stoom uit zijn oren. Waar zou Wilders dan zijn?

Wilders zou ophouden te bestaan. Drie jaren zouden verstrijken voordat iemand zou zeggen: “Zeg, die Geert Wilders, wat is daar eigenlijk van terechtgekomen?” En mensen zouden hem met vragende blik aankijken.

Peter Breedveld gaat voor het eerst stemmen voor de Provinciale Staten, namelijk voor een toekomst zonder de PVV.

Peter Breedveld, 18.02.2011 @ 09:55

[Home]
 

129 Reacties

op 18 02 2011 at 10:04 schreef wltr:

Het gezeur dat je kinderen niet mag inzetten voor een anti-PVV (en niet vergeten anti-CDA en anti-VVD) reclame is de schijnheiligheid ten top, als je bedenkt hoeveel kinderen dagelijks vergiftigt worden door hun ouders en omgeving met dezelfde agressieve haatdragende ideeën en waanvoorstellingen over andere mensen (die ze niet kennen) als Wilders dag in dag uit laat horen.

Er is helemaal niets mis met verreweg de meeste moslims en dat mag inderdaad wel eens wat vaker gezegd worden. Dus kom maar op met de aardige, menselijke Vrolijke Moslim!

op 18 02 2011 at 10:24 schreef Rob:

Je brengt het mooi en ik kan een heel eind met je meegaan, Peter. Maar kinderen horen niet thuis in reclames, en al helemaal niet in politieke reclames. Ik heb het ‘emoterreur’ genoemd en dat gaat wel wat ver, gezien het feit dat de PVV niets anders bezigt dan emoterreur. Dus is dat op zich een gerechtvaardigd middel.

Toch zou ik niet willen dat een eventueel kind van mij aan zo’n filmpje meedeed. (Ik heb zelf ook altijd geweigerd reclame voor politieke partijen te maken, overigens. Ik bleef dus steken bij radiospotjes voor Autocentrum Collaris.)

op 18 02 2011 at 10:43 schreef Bas Sluijter:

Dat gelul over dat je kinderen niet in mag zetten voor politieke doeleinden. Een kind zal de eerste paar keren dat hij mag stemmen kiezen voor de partij waar de ouders op stemmen. En daarnaast zijn kinderen net papegaaien, ze herhalen de dingen die ze horen. Het zal mij niets verbazen als er kinderen zijn uit pvv gezinde gezinnen die deze uitspraken daadwerkelijk over het schoolplein scanderen.
Heb zitten janken van het lachen toen ik de filmpjes bekeek. Dacht dat ik er in zou blijven hangen. Vooral dat laatste shot in het “kinder filmpje” waar die ouders tevreden knikken om wat hun kind zegt is denk ik een afspiegeling van de waarheid. Mooi dat mensen deze discussie willen aangaan met humor.

op 18 02 2011 at 10:48 schreef Paolo Beretta:

Wilders heeft totaal geen notie van de reciprociteit van het ethische begrip: Wat gij niet wilt etc. Dit is begrijpelijk als je zijn verleden bestudeert realiseer je je dat die man waarschijnlijk een enorm minderwaardigheidscomplex heeft. Misschien een resultaat van het Nederlandse koloniale verleden?

op 18 02 2011 at 10:51 schreef Bigpete:

Ik zit nu met spanning te wachten op een filmpje waarin jonge moslimkindertjes vertellen dat joden dood moeten, ongelovigen zullen branden in de hel etc. Als we dan toch een “kruistocht “tegen indoctrinatie met foute denkbeelden starten…

op 18 02 2011 at 10:55 schreef Bram:

Vind het een leuk filmpje, maar de anti-PVV houding wordt onterecht vertaald naar een anti-VVD en anti-CDA houding. Dat is schijnheilig. Nu worden de uitspraken van Wilders de VVD en het CDA aangewreven. Guilty by association.

op 18 02 2011 at 10:59 schreef Peter:

Wees eerlijk, BigPete, die filmpjes wisselen jullie van Domrechts elkaar dagelijks uit. De site van MEMRI grossiert erin. Het is de snuff-porno van de verongelijkte blanke man.

op 18 02 2011 at 11:01 schreef André Richard:

Nechushtan laat teksten uitspreken op een manier die mensen ertoe dwingt er écht naar te luisteren en in dit geval schokt dat. Meer dan die kopstoot.

Als je heel strikt en formeel naar de clip kijkt heeft hij helemaal geen boodschap (ja even, aan het eind, maar hij had ook makkelijk zonder gekund). En toch snap je -ook zonder dat einde- wat de boodschap is.

Dat is kunst. Emoterreur kun je het ook noemen, maar dat zegt meer over wat het met de toeschouwer doet: die merkt dat hij iets gaat denken wat hij liever niet denkt. Echt: dat is kunst, met een grote ‘K’.

Van die grote ‘K’ krijg je een trap tussen je oren, en je ziet maar dat je verder leeft met je pasgeboren onzekerheid. Er zijn mensen die zich dan bijna aangerand voelen: er krabt wat aan je vooroordelen, je krijgt ze niet meer gerangschikt. Emoterreur!

Het is niet voor niets dat alle religies een op zijn minst aparte relatie hebben met de kunsten: of ze leven zich erin uit, of het wordt aan banden gelegd of het wordt verboden. Da’s logisch: kunst zet je aan het denken, op hele onverwachte manieren, want het spreekt doorgaans de logica niet aan.

Ik vind het helemaal niet verwonderlijk dat dit kabinet er op bezuinigt.

Ik zag in 1994 ‘Djinn’ van Nechushtan op TV (die had ik toen nog) en was meteen verkocht. Ik heb nadien nooit meer iets van haar gezien, maar ben toch een soort van fan gebleven. Op de één of andere manier was ik totaal niet verbaasd toen ik haar naam naast deze clip zag staan.

op 18 02 2011 at 11:02 schreef J.van Dijk:

Ik moest ook vooral lachen toen ik het filmpje zag.
En het zegt veel dat zelfs Wilders zijn eigen uitspraken niet waardeert wanneer deze door kindermondjes worden uitgesproken.
Die spiegel werkt fantastisch.

op 18 02 2011 at 11:03 schreef wltr:

@18 02 2011 at 10:55 schreef Bram

Dat lijkt me volledig terecht. CDA en VVD maken het gedachtegoed van de PVV maatschappelijk acceptabel en werken samen met de PVV uit puur electorale overwegingen. Het gaat ze dus om de stemmen en niet om de inhoud. Daar mag je het in die kringen niet over praten want je moet de ‘mening’ van een ander respecteren. Zo maak je de hetze en volksopruiing van de PVV ‘normaal’.

op 18 02 2011 at 11:09 schreef Jabir:

@Peter

je schreef:

Mag je kinderen inzetten voor een anti-PVV-campagne? Ik zie niet in waarom niet. De PVV stort haar bruine bagger toch ook gewoon over onze kinderen uit? Waarom zouden kinderen hem geen wederdienst mogen bewijzen? Zou Wilders wel eens één seconde hebben gedacht aan de moslimkinderen in Nederland, die hun moeders weggezet zien worden als ‘horizonvervuiling’, en hun cultuur als ‘fascistische ideologie’?

Volledig mee eens. Mijn zoontje zit op een gemengde school en hoort als klasgenoot van islamitische kinderen hoe ze zich voelen bij de manier waarop ze constant weggezet worden door Wilders. Daar schrijven ze opstellen over.

Alle kinderen daar (ook de blanke) hebben een hekel aan de PVV en zouden er veel voor overgehad hebben om ook aan dat spotje mee te mogen doen. Als Wilders zoiets roept moet hij wel begrijpen dat hun vergif ook bij kinderen terechtkomt. Uit zo’n mond is het ook veel duidelijker wat er niet deugt aan zulke uitspraken.

Ik vind trouwens niet dat er een morele grens overschreden werd door kinderen in te zetten voor zo’n campagne en het is ook niet vergelijkbaar met het beeld van een dictator met kindertjes op schoot. Dat zou alleen het geval zijn als Wilders zich zo zou laten afbeelden, maar kan je andersom niet waarmaken. Die kinderen lijden daarnaast geen enkele emotionele schade. Waar wel een grens overschreden werd met de inzet van kinderen was op de elpee Berlin van Lou Reed. Daarop zijn huilende om hun moeder roepende kinderen te horen die opgesloten werden in de opnamestudio. Voordat de deur op slot ging werd ze verteld dat hun moeder wegging en nooit meer terug zou komen. Dat gaat dan weer wel te ver.

op 18 02 2011 at 11:09 schreef Bigpete:

Breedveld, ik heb nog nooit een filmpje met wie dan ook uitgewisseld. Ik ben wel rechts maar niet dom. Jouw veronderstelling is dus gebaseerd op niets. Ik ken de filmpjes van Memri, misschien verbaast het je maar het boeit me niet zoveel dat kinderen in moslimlanden allerlei waanzin aangeleerd wordt. Wat me wel boeit is wanneer dit in Nederland gebeurt. Als we dan toch verontwaardigd zouden moeten reageren op “PVV indoctrinatie” dan ken ik nog wel anderen vormen die vele malen erger zijn en die al veel langer aan de gang zijn, daar hoor ik bijna nooit iemand over…

op 18 02 2011 at 11:22 schreef Niek Holtz@ppel:

Waarom zouden kinderen niet mogen optreden in reclamefilmpjes? Zolang ik reclame zie zie ik ook kinderen daarin optreden. Bovendien hebben kinderen vaak wel degelijk ook een mening over maatschappelijke vraagstukken.

Ik vond het een prima spiegel die werd voorgehouden aan Wilders en zijn PVVee.

@Bram,

Als je de invloed van de PVV minimaal wilt houden moet je uiteraard ook niet op VVD en CDA stemmen. Met name de VVD heeft al haar liberale uitgangspunten in de ijskast gezet om het de PVV maar zo behaaglijk mogelijk te maken. En dat zonder noemenswaardige interne discussie zoals die binnen het CDA tenminste nog wel is gevoerd.

Een echte liberaal gaat nu dus D66 stemmen

@Bigpete

Er circuleren genoeg filmpjes waarin kinderen “dood aan de joden” wensen. dat weet jij waarschijnlijk ook wel. Wat ik me echter afvraag is hoe hoog de kijkcijfers van dat soort propaganda in de Arabische wereld eigenlijk wel is. Gezien de amateuristische stijl waarin veel van dat soort filmpjes gemaakt zijn denk ik eerder dat het kleine margezendertjes zijn die dergelijke tinnef uitzenden en dat de overgrote meerderheid daar niet naar kijkt.

op 18 02 2011 at 11:23 schreef Peter:

Je kent de MEMRI-filmpjes, dus je wisselt links en dergelijke uit. En misschien ben je niet dom, je maakt wel deel uit van de stroming die ik ‘Domrechts’ noem, waarvan de vertegenwoordigers denken dat de global warming-theorie is weerlegd omdat het buiten sneeuwt.

Dat je niemand zou horen over antisemitisme onder moslimkinderen vind ik moeilijk te geloven, alleen al omdat ik er op deze site veel aandacht aan heb besteed, en jij leest me al vanaf het begin. Islamitisch antisemitisme is een heet hangijzer in Nederland, al jaren.

op 18 02 2011 at 11:39 schreef Sandro:

PB – wilders vergelijkt de koran met mein kampf en niet “de” moslim met nazi’s.

op 18 02 2011 at 11:39 schreef G!:

Wilders gebruikte zelf beelden van kindertjes in Fitna. Een meisje van 3 of zo dat vertelde dat joden… nou ja, het was zo onsmakelijk dat ik het maar niet ga herhalen.

Je kunt natuurlijk redeneren dat het in Fitna ging om opnames van een demonstratie, om ‘nieuws’, maar dat doet niets af aan het feit dat er beelden van kinderen werden gebruikt, zonder dat hun ouders daarvoor toestemming hebben gegeven.

Kritiek op het gebruik van kinderen in dit geval is dus het zoveelste staatje van onverholen hypocrisie van de PVV.

op 18 02 2011 at 11:42 schreef Rob:

Binnenkort in dit theater: blanke kindertjes die snikkend vertellen over wat Mohammedje gedaan of gezegd heeft op school. “Hij zei dat zij de baas worden!”
Daar kun je op wachten. En dan mag je je afvragen waarom we deze richting uit zijn gegaan. Nee, ik word er nog steeds niet vrolijk van.

op 18 02 2011 at 11:55 schreef Molovich:

Precies. Tuig is het. Het schuim der aarde. Ik mis in dat eerste filmpje ook nog een ME’er met een Kameleonkapsel die hard lachend krakers die op de grond liggen in elkaar mept. Om met Gerrit Komrij te spreken: ‘Voor wie nog dacht dat dit land werd bestuurd door Swiebertjes. De geesteszieke sadisten zijn respectabel geworden.’

op 18 02 2011 at 12:08 schreef Felix:

Bigpete

Wat een zelfkwelling om aan deze site van progressieve, in ieder geval onverhuld anti-rechtse vrijdenkers te blijven kleven. Ik heb het idee dat jij als reageerder slechts wordt getolereerd als schaamlap ter verhulling van al te grote vooringenomenheid. Reacties op je schrijven, m.n die van Breedveld, getuigen op z’n best van een meewarig dedain. Je wordt steeds op je plaats gezet. Het is precies deze houding van een zelfbenoemde progressieve elite in een zee van Neanderthalers die toenemend irriteert en één van de aanleidingen is voor het succes van Wilders.

op 18 02 2011 at 13:11 schreef tristan:

Het voorspelbare effect van dit filmpje is dat er nog meer mensen op de PVV gaan stemmen.
Iedereen – behalve de Linkse Intellectuele Elite – weet dat het demoniseren van Geert Wilders een Linkse truc is om haar eigen falen te verbloemen.

De multiculturele samenleving is grandioos mislukt volgens Frau Merkel en andere prominente staatslieden.
Moslimkinderen worden opgevoed met haat tegen de Nederlandse samenleving; want hoe is anders het excessieve geweld te verklaren tegen de autochtone bevolking door Marokkaanse ‘kansenjongeren’. De kreet; “wacht maar tot wij hier de baas zijn” heeft te vaak geklonken om dit af te doen als een onschuldig incident. Bolkestein adviseert de joden om te gaan emigreren vanwege het geweld en intimidatie van – alweer – Marokkaanse jongeren.

‘Domrechts’ bestaat uit Oude Nederlanders die het zat zijn dat ons land wordt overspoeld door kansloze immigranten, asielzoekers, Polen, Roemenen en Bulgaren terwijl er 400.000 werklozen in de kaartenbakken vermeld staan.

De strijd tegen de politieke – dus radicale Islam – kan niet worden gevoerd door kwezels, padvinders, koorknapen en geitenwollensokken. Vandaar de keuze van Geert Wilders op personen die met beide poten in de multiculturele modder staan.
De PVV is een verzetsbeweging tegen de alsmaar toenemende invloed van de Moslim Broederschap in Europa.

Collaboratie met deze religieuze baardmannen is een kwalijke zaak en getuigt van een dhimmi-mentaliteit.
Op 2 maart gaan de billen weer bloot en dan zal blijken of het demoniseren van de Linkse kerk geholpen heeft.

Beter ‘Domrechts’ dan bij voorbaat het politiek-correcte hoofd op het hakblok te leggen.

op 18 02 2011 at 13:14 schreef Bas Sluijter:

@Rob Geloofd u zelf in uw toekomstvisie? Is het trouwens wel uw toekomst visie? Of is het een opgelegd beeld? Iets wat rechts indoctrinatie noemt, een woord wat veelvuldig word gebruikt door iedereen die ook maar enigszins als intellectueel wil over komen. Ik word niet vrolijk van zogenaamde zelfbenoemde experts op een tal van onderwerpen. Theater experts daarin mee gerekend.

op 18 02 2011 at 13:15 schreef Bigpete:

Ach Felix ik heb liever dat Breedveld het zegt dan iemand bij zijn volle verstand. Al die zogenaamde moreel verheven types willen niet inzien dat ze precies hetzelfde doen dat ze anderen verwijten…

@G!
De kindertjes in Fitna zijn niet door Wilders aangezet tot deze uitspraken, Wilders heeft slechts vastgelegd wat in de arabische wereld kennelijk als heel normaal wordt ervaren. De kinderen in de anti PVV filmpjes zijn wel speciaal voor dat doel gebruikt. Als je het verschil niet ziet dan raad ik je dringend een bezoek aan de oogarts aan.

op 18 02 2011 at 13:21 schreef Peter:

Toch typisch dat, steeds als er een paar feiten over de PVV worden gepresenteerd, of als Wilders letterlijk wordt geciteerd, zijn fans klagen dat de PVV wordt ‘gedemoniseerd’. Waarna dan in één adem door iets vreselijks wordt gezegd over ‘de moslims’.

Felix, de reden dat BigPete hier wordt ‘getolereerd’ is dat hij één van de zeer, zeer weinige rechtse reageerders is die zich aan een paar elementaire fatsoensnormen houdt, en de discussie aangaat.

De meeste andere rechtse rakkers worden weggemodereerd omdat hun argumenten bestaan uit scheldpartijen en verdachtmakingen van het allerlaagste allooi, en vooral ook uit bedreigingen. Binnenkort in dit theater een fraaie bloemlezing van wat ik zowel uit mijn spambak vermag te vissen.

op 18 02 2011 at 13:27 schreef babs:

Vetklep,
Mag ik nu wel zeggen dat Tristan een nazi is?

op 18 02 2011 at 13:35 schreef Bas Sluijter:

@tristan, frau merkel heeft de wijsheid in pacht? of is ze ook slechts rechts georiënteerd?
Moslimkinderen worden opgevoed met haat tegen de Nederlandse samenleving; want hoe is anders het excessieve geweld te verklaren tegen de autochtone bevolking door Marokkaanse ‘kansenjongeren’. De kreet; “wacht maar tot wij hier de baas zijn” heeft te vaak geklonken om dit af te doen als een onschuldig incident. Bolkestein adviseert de joden om te gaan emigreren vanwege het geweld en intimidatie van – alweer – Marokkaanse jongeren. Soms ook zelf benoemd expert op gebied van moslims?
En mocht u de volgende keer willen wijzen naar links en willen aantonen hoe demoniserend links is, neem dan niet de term “baardmannen in de mond. Komt zo demoniserend over.

En volgens mij slaat u de plank mis met de term dhimmi, gevalletje u heeft de klepel horen luiden maar weet niet waar de klok hangt?

op 18 02 2011 at 13:47 schreef SamPieter:

“Binnenkort in dit theater een fraaie bloemlezing van wat ik zowel uit mijn spambak vermag te vissen”

Yay, mijn wens komt uit

op 18 02 2011 at 14:00 schreef vetklep:

Babs, ik denk dat monomaan mannetje of doorgedraaide droeftoeter de lading aardig dekt.
Bij dit soort proza ga ik me een beetje afvragen waarin zo iemand zichzelf heeft gemarineerd. En hoe lang. Pure duckspeak.

op 18 02 2011 at 14:03 schreef wltr:

@18 02 2011 at 11:39 schreef Sandro:

Vreemde logica om tegen de Islam te zijn maar niets tegen moslims.

Ik ben tegen het inbraak maar heb niets tegen inbrekers.

op 18 02 2011 at 14:14 schreef Sandro:

Dan wil ik toch even enkele alineas aanhalen uit het in 1983 gepubliceerde rapport “gastarbeider en kapitaal” van de SP:

“Bij ons onderzoek zijn wij al vrij snel tot de konklusie gekomen dat de problemen vooral groot worden bij die mensen die van het platteland komen, de islamitiese godsdienst belijden en zich waarschijnlijk daardoor moeilijk kunnen aanpassen aan de werk- en leefgewoonten van ons land. Wij vinden die mensen hoofdzakelijk bij de uit Turkije en Marokko afkomstige gastarbeiders en hun gezinnen. De achterstand in ontwikkeling ten opzichte van ons land en de konsekwente opvattingen die zij over hun (islamitiese) geloof hebben, maken dat zij hoegenaamd kansloos in onze maatschappij staan.”

“……zullen ook speciale kursussen moeten krijgen, waarbij voorrang zal moeten hebben de Nederlandse taal en vervolgens Nederlandse zeden en gewoonten. In ieder geval zullen zij, zoals een gemiddelde Nederlander ook, op de hoogte moeten zijn met wat hun rechten en plichten zijn.”

De negatieve reacties leidden ertoe dat de partij het onderwerp vanaf 1985 meed. Later, vooral na de opkomst van Pim Fortuyn in 2001, zou Jan Marijnissen aan het rapport refereren als ‘bewijs’ dat de SP het ‘integratieprobleem’ al vroeg had erkend.

Dus de kritiek op de multikul kwam in 1983 al van links. Nu die van rechts komt wordt het gekwalificeerd als heel erg fout!?

op 18 02 2011 at 14:37 schreef tristan:

@Bas Sluijter,

De term ‘baardmannen’ is niet demoniserend of stigmatiserend bedoeld maar een eerbewijs voor deze religieus geinspireerde verlichte moslims die altijd op de bres staan voor ongelovigen zoals joden en christenen. Speciaal de Kopten mogen zich verheugen in een land als b.v. Egypte te mogen wonen.

@babs,

Je mag mij best een Nazi noemen. We leven tenslotte in een land waar de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat. Wel is het opvallend dat sinds de moslims in ons land wonen politici en bestuurders beveiligd moeten worden. Kan puur toeval zijn maar geeft de gemiddelde burger – of PVV-stemmer – toch te denken.

Ook is het opvallend dat het nu juist de moslims zijn die kampen met een imagoprobleem. Waarom niet de Surinamers of de Chinezen die toch ook prominent deel uitmaken van onze uitgebreide collectie etnische minderheden?

op 18 02 2011 at 14:43 schreef Peter:

Vreemde logica om tegen de Islam te zijn maar niets tegen moslims.

Nee, die redenatie volg ik wel. Je kunt toch grote moeite hebben met een religie, maar niet met gelovigen? Een moslim is namelijk veel meer dan de islam, een christen meer dan zijn geloof, enzovoort.

Ik heb niks met de islam, maar ik ben dol op mijn moslima.

op 18 02 2011 at 15:00 schreef stefan Walter:

‘Volijke moslim’, datis een contradictio in terminis net zoals hummor daar niet bestaat.
En Pedor, span je verder niet in via lachwekkende dhimmie pogingen. Haar hemdje is nader dan haar rokje, dus het moslimaatje zal je toch verlaten.

op 18 02 2011 at 15:02 schreef Bas Sluijter:

@tristan
U heeft het over moslims en Surinamers en Chinezen, vreemd moslims zijn geen ras, ze komen voor in alle rassen. zo zijn er 20 tot 30 miljoen Chinese moslims. en 13,8% van de Surinamers zijn ook moslim. U spreekt u zelf dus tegen. Wat u waarschijnlijk bedoeld te zeggen is dat er uit het midden oosten groepen zijn die onder de noemer van geloof (islam) een bedreiging vormen. Echter vraag een willekeurige moslim wat hij vind van geweld uit naam van het geloof en hij of zij zal het afkeuren. U kunt dus niet stellen dat de moslims het probleem zijn, het probleem ligt bij enkele moslims dat is een wereld van verschil. Zolang als u dat niet wilt inzien en u termen als Baardmannen blijft gebruiken zou ik u als slecht voorbereid willen bestempelen. U heeft iemand horen roepen dat de moslims slecht zijn voor Nederland en dat u gevaar loopt door hen, en u bent dat gaan geloven. Geloofd u mij beste Tristan, angst is een slechte raadgever.
Doe dingen niet uit een onderbuik gevoel en probeer uzelf niet als expert weg te zetten als u niet precies weet wat u zegt of schrijft.
Is de gemiddelde PVV stemmer nog in staat zelf na te denken over de dingen die Wilders de wereld in slingert, of accepteert men dit als waarheid omdat Wilders het zegt?

op 18 02 2011 at 15:08 schreef tristan:

De ‘bloedstollende’ uitspraken van Geert Wilders vertalen in feite alleen maar het ongenoegen van minimaal anderhalf miljoen Nederlanders over de mislukte etnische samenleving.
Zonder ons volk te raadplegen heeft men in kader van een Links experiment 225 verschillende culturen en nationaliteiten toegelaten.

Wat heeft deze charitas ons volk per saldo opgeleverd? Een 40-tal Vogelaarwijken waar de politie haar bevoegdheden heeft overgedragen aan buurtvaders en hulpimams.
Een stevig misbruik van Bijstandsuitkeringen, subsidies en toeslagen door z.g. kennismigranten.
Een forse stijging van de zachte en harde criminaliteit door kansloze geluksbeproevers die ‘onze economie op poten komen zetten’.
Door de gezinshereniging zitten we in een situatie van “dweilen met de kraan open” op het gebied van de integratie. Het merendeel van de moslima’s komen niet buiten, studeren niet en hebben geen plek op de arbeidsmarkt. Echte integratie wordt verboden vanuit de moskee op religieuze gronden.

Kortom; Wilders heeft enig recht van spreken als hij stelling neemt tegen de verdere immigratie vanuit de moslimlanden.

Het begint met een hoofddoek achter het loket en het eindigt met een grootmoefti als Voorzitter van ons parlement.

op 18 02 2011 at 15:23 schreef babs:

Surinamers hadden ook een imagoprobleem hoor. En nog altijd wel een beetje. Marokkanen hebben een imagoprobleem, Turken al veel minder. Antillianen hebben een imagoprobleem. Joden hadden ook een imagoprobleem 80 jaar geleden in Duitsland trouwens.

Veel Marokkanen doen ook gewoon stomme dingen, net zoals veel Antillianen, maar treinen hebben ze gelukkig nog niet gekaapt. Probleem is dat allen worden aangepakt voor het slechte gedrag van enkelen. Of voor het slechte gedrag van velen, het blijft verkeerd allen aan te pakken. Jij bent niet schuldig aan misdragingen van Brabanders in Lille, je hoeft er niet eens afstand van te nemen, want je hebt er niks mee te maken.

De logica was bij de CD: veel tuig is bruin; alle bruinen zijn fout. De logica is onder de PVV: veel tuig is moslim; alle moslims zijn fout.

Overigens zijn de moslims sinds de jaren 60 in het land en is beveiliging van sommige bestuurders, kunstenaars en politici iets dat pas eind jaren 80 voor het eerst nodig was. Geweld in Nederland komt in eerste plaats van links (rara, Fortuynmoord, afa, CD-been) en in de tweede plaats van moslims (Van Gogh, hofstadgroep), maar rechts is hard bezig de achterstand in te lopen. In Duitsland en Spanje is al gemoord, in Nederland zijn al moskeeen en scholen in de fik gestoken en beklad. Een kritisch stukje over de PVV levert talloze bedreigingen op.

op 18 02 2011 at 15:39 schreef Molovich:

Het lijkt me het beste als er nog een paar filmpjes komen waarin kinderen de meest extreme uitspraken van de andere partijbonzen declameren.

op 18 02 2011 at 15:54 schreef vetklep:

op 18 02 2011 at 15:08 schreef tristan:
Ben je aan het trollen of gewoon niet wijs?

Molovich, het lijkt me wel een idee als er een filmpje komt met hoogbejaarden die selectief gekozen quotes zonder context, horrorsoundbites eigenlijk, van andere partijen napapagaaien.

op 18 02 2011 at 16:15 schreef Herbert:

Wat een gehuil weer om die filmpjes. Ik vind ze prachtig. Bijna net zo mooi als het filmpje over PVV-kandidaat R.P. Kuiper uit Oude Pekela.

Het gehuil over die kinderen vind ik helemaal lachwekkend. Was het niet Ayaan Hirsi Ali die een tienjarige interviewde met de vraag:”Wat is belangrijker, de Grondwet of de Koran?” Toen dat kind de Koran noemende was de wereld te klein. Zou dat kind wel weten wat een Grondwet is? Het puntje was in ieder geval gescoord over de rug van een tienjarige. Nimmer heb ik daar lidmaten van de rechtse kerk daar schande heb over horen spreken. In tegendeel zelfs.

Maar goed, te pas en te onpas worden kinderen voor de camera gesleurd zeker in de reclame. En in de politiek scoor je pas echt met een baby op schoot.

Maar laat de Huilende Heiland het maar eens hebben over de inhoud. Maar dat doet hij niet.

op 18 02 2011 at 16:23 schreef wltr:

@18 02 2011 at 14:43 schreef Peter

Ik kan die beredenering wel volgen, maar wat is Islam zonder moslims, of het christendom zonder christenen? Ik heb ook grote moeite met religie(s), maar zie niet in hoe een geloof en geloofsgenoten los van elkaar gezien kunnen worden. Als gelovige vertegenwoordig je ook een religie, maar dat betekent voor mij niet dat je daar dan ook verantwoordelijk voor bent. Dat is namelijk wat er gebeurt, indirect, door te zeggen dat je niets tegen moslims hebt, maar de cultuur die zij vertegenwoordigen achterlijk, minderwaardig en gevaarlijk noemt. Op de Islam kun je geen stempel zetten, op mensen wel.

Blijft natuurlijk dat moslims, christenen en alle anderen gewoon mensen zijn waar je van kunt houden of niet.

op 18 02 2011 at 16:41 schreef tristan:

@babs,

Niemand kan mij wijsmaken dat met name de Marokkaanse jongeren geen kansen hebben gehad op een positieve plek in de samenleving. Vele miljoenen zijn uitgegeven aan talloze werkgelegenheidsprojecten, stages, heropvoeding, rehabilitatie, excursies etc. Maar het eindresultaat is uiterst gering. Wat ik mis is een harde discussie binnen de Marokkaanse gemeenschap om hun jongeren op het rechte pad te krijgen. Er zijn wel personen zoals Ahmed Marcouch die komen met nuttige voorstellen om het een en ander beheersbaar te maken, maar die vinden nauwelijks gehoor. De softe aanpak heeft niet gewerkt maar de politieke moed ontbreekt om de bakens te verzetten.

Ik ben er vrij zeker van dat men slechts één voorbeeld hoeft te stellen, zoals het repatriëren van een complete familie die het wel heel bont maakt naar het voormalige thuisland. Daar zou een zeer preventieve werking van uitgaan.

Bij ongewijzigd (Links) beleid creëren wij een onderklasse die nooit meer aan de bak zal komen en zichzelf blijvend stigmatiseert.

op 18 02 2011 at 17:35 schreef tristan:

@Bas Sluijter,

U heeft natuurlijk volkomen gelijk; moslims zijn er in alle soorten en maten en zijn niet gebonden aan een bepaalde etniciteit.

Er zijn zelfs Nederlandse moslims die in een burka of witte soepjurk rondlopen en die zijn meestal zeer fanatiek in hun geloofsbeleving. Gelukkig leven wij in een land waar er vrijheid is op het gebied van de Godsdienst.
Maar er gaan geruchten uit onverdachte bronnen dat in een aantal traditionele moslimlanden met name de christenen het zwaar te verduren hebben.
Ook onderling vallen er zeer veel slachtoffers door bomaanslagen. Deze meningsverschillen tussen de Shi’ten en de Soennieten kunnen in de toekomst ook op Europees grondgebied gaan plaatsvinden. En dit fenomeen is bij verdere immigratie vanuit de moslimlanden een reële mogelijkheid.

Er is een hardnekkig misverstand over de PVV-stemmer; die zou kritiekloos alles maar onderschrijven wat Geert Wilders te zeggen heeft over de islam.

Een verbod op de Koran is pure flauwekul en in de praktijk volkomen onhaalbaar. De islam is geen uit de hand gelopen sekte met haar 1,5 miljard gelovigen en heeft natuurlijk recht op haar heilige geschriften.

De ‘kopvoddentax’ is een mislukte grap en Wilders heeft in kleine kring te kennen gegeven hier spijt van te hebben.

De deportatie van ‘miljoenen moslims’ is het resultaat van een slim opgezette val door een Deense interviewer.

De gemiddelde PVVer zal het overigens een worst zijn of de moslima’s met een hoofddoek rondlopen.

Waar het wel om gaat is de toenemende invloed van de politieke Islam in Europa. Overal ter wereld waar momenteel een gewapend conflict gaande is zijn er moslims betrokken.

De huidige moslimpopulatie bedraagt momenteel ruim 1 miljoen personen (al of niet inclusief illegalen). Die zorgen continu voor een breed scala van maatschappelijke problemen. Mochten er op termijn 2 miljoen moslims in ons land komen wonen dan zal die problematiek zeker gaan verdubbelen en daar zit niemand (m.u.v. de PvdA) op te wachten.

op 18 02 2011 at 18:14 schreef thomas erdtsieck:

Ik vind het kinderfilmpje ijersterk. Knap om met zo’n simpel concept iemand een spiegel voor te houden.
Het 1e filmpje vind ik wat obligaat; iets dergelijks kan inderdaad over domlibks gemaakt worden.

@Babs quote: “De logica was bij de CD: veel tuig is bruin; alle bruinen zijn fout. De logica is onder de PVV: veel tuig is moslim; alle moslims zijn fout.”
Ik snap wat je zegt, maar denk dat percentages toch belangrijk zijn. In de criminologie is dat immers je houvast. Als blijkt dat Marokkaanse jongeren gemiddeld 4x zo vaak in de fout gaan als leeftijdsgenoten, dan is het voorstelbaar dat bijvoorbeeld politiemensen (veel PVV-stemmers) een vooringenomenheid tegen Marokkanen hebben gekregen. Wel een beetje dom om dit 1-op-1 aan het moslimgeloof te koppelen. Want Indonesiërs bijvoorbeeld geven nooit overlast.

Ik ben het dan ook hartgrondig eens met de teneur van Peters stuk: Kijk eens naar die leuke, slimme en openminded ‘moslims’. Durf ze te ondekken!

op 18 02 2011 at 18:32 schreef J.van Dijk:

“Als blijkt dat Marokkaanse jongeren gemiddeld 4x zo vaak in de fout gaan als leeftijdsgenoten, dan is het voorstelbaar dat bijvoorbeeld politiemensen (veel PVV-stemmers) een vooringenomenheid tegen Marokkanen hebben gekregen.”

Besef je ook dat wat je daar stelt ook zou kunnen impliceren dat Marokkaanse jongeren eerder opgepakt worden itt andere groepen aangezien veel politiemensen toch een racistische/pvv mentaliteit hebben waardoor ze de criminele activiteiten van andere groepen niet of minder zien.
Ik bedoel, als er toch eerder wordt gelet op Marokkaanse uitziende jongeren dan worden andere groepen over het hoofd gezien.
Met andere woorden, het wordt een zelfbevestigende voorspelling die niet op de werkelijkheid gestoeld hoeft te zijn.

op 18 02 2011 at 18:50 schreef vetklep:

op 18 02 2011 at 18:32 schreef J.van Dijk:
Laten we elkaar nou even geen homo noemen.
Je kunt best wel veilig stellen dat Marokkaanse mannekes al een hele tijd opvallen door bovengemiddeld irritant en crimineel gedrag. Iedereen met een stel ogen in zijn hoofd heeft dat zelf kunnen zien, ondanks het decennia lang consequent niet vermelden van signalementen in de media.

En er is maar een groep die zich altijd in de belangstelling van het blauw op straat mag verheugen, namelijk de automobilisten.

op 18 02 2011 at 19:04 schreef thomas erdtsieck:

Kan zijn, Van Dijk, maar waarom zouden politiemensen van origine een racistischer mentaliteit hebben dan andere beroepsgroepen Beetje gezocht toch? Ik denk eerder dat zij ‘door de praktijk’ wat xenofoob geworden ijn.

op 18 02 2011 at 19:51 schreef Hakim:

Beste Peter,

Ik denk dat ik kan helpen met je project de “vrolijke moslim”. Ik organiseer de Hakims of Comedy Show in Theater Zuidplein, Rotterdam.

Jaren geleden begonnen na de cartoon affaire om aan te tonen dat moslims wel degelijk humor hebben.

Dus iedereen die wil lachen met en om o.a moslims maar ook Marokkanen, Iraniers, vrouwen en zelfs homo’s kom dan 26 februari. En voel je thuis bij onze grote familie.

De warme groeten,
Hakim

op 18 02 2011 at 20:08 schreef J.van Dijk:

@Vetklep
Decennialang? Grote onzin wat je daar stelt.
Als er als sprake is van een bovengemiddelde criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders dan is dat hooguit iets van de afgelopen 10 jaar a 15 jaar.
Een probleem in een ver verleden duiden wat überhaupt niet bestaat is ook belachelijk, dus waarom had de media daar aandacht aan moeten besteden?
Eerst waren het Surinamers die oververtegenwoordigd waren, daar is het over het algemeen toch ook goed mee gekomen?
Je zou dus ook gerust kunnen stellen dat door politici als Fortuyn, Wilders en anderen de criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders in die afgelopen 10 tot 15 jaar is vergroot omdat ondanks dat ze beter presteren de maatschappij (en dan vooral die PVV-achtige criminelen) hen het steeds moeilijker maakt met minder kans op succes binnen deze maatschappij.
En je weet, als een groep mensen wordt gelimiteerd en als tweederangsburger wordt aangemerkt zijn er binnen die groep ook mensen die eerder geneigd zijn tot criminaliteit.
En moet je je voorstellen, als allochtone/moslim autobestuurder hoe je je dan moet voelen als oom agent je onterecht staande houdt…

@Thomas
“Ik denk eerder dat zij ‘door de praktijk’ wat xenofoob geworden ijn.”
De praktijk, de samenleving, opgelegde vooroordelen, strenge blanke selectie, het wegpesten van allochtone collega’s die niet meelopen, de lage opleidingseisen, films (nooit opgevallen dat de slechterikken altijd Latino, Mexicaan, Arabier of neger zijn? En als ze al goed zijn volgens het script dan doen ze toch iets slechts waardoor de boel uit de hand loopt) etc.
Allemaal redenen die aan de realiteit bijdragen dat er onterecht eerder op mensen met een kleurtje wordt gelet dan op mensen die er volgens de opgelegde norm uitzien.

op 18 02 2011 at 21:09 schreef thomas erdtsieck:

@Van Dijk

Ik had het niet over de ontstaansgeschiedenis, maar reageerde gewoon op Babs post. Dus de situatie waar agenten elke dag op straat mee te maken krijgen.

Als we over de oorzaken praten kan ik een heel eind met je meegaan. Toch ligt het echt niet alleen aan de autochtone bevolking dat het zo gelopen is. Teveel zeer laag opgeleide allochtonen kwamen te onvoorbereid naar ons ‘luilekkerland’ en waren teleurgesteld in onze noordelijke cultuur, kille klimaat en afstandelijkheid. Dus onbegrip van beide zijden en dan ontstaat er heimwee en ga je je ’thuiscultuur’ idealiseren. Gevolg: separatie, samenklieken met etnisch gelijken en argwaan/animositeit tov de autochtone bevolking. Het duurt enkele generaties – en veel eelt op de ziel -, dan is de ooit-allochtoon zelfbewust en Nederlands genoeg om probleemloos mee te draaien.

op 18 02 2011 at 21:26 schreef thomas erdtsieck:

Nog een kleine aanvulling: Vergeet niet dat autochtoon Nederland (voor zover je daarover kunt spreken) ook meegegroeid is met de nieuwe multiculturele samenleving. We vieren vakantie in Turkijke, Tunesië, Marokko, Suriname en de Antillen – dus de herkomstlanden van onze nieuwe medelanders. We hebben er talloze eetgelegenheden met een buitenlandse keuken bij gekregen. We hebben verder leren kijken dan onze boerenkool en stooflapjes. Op braderieën en festivals genieten we van muziek uit allelei windstreken. Kortom, we zijn niet meer die bekrompen eigenheimers die we pakweg 55 jaar geleden nog waren.

op 18 02 2011 at 21:58 schreef J.van Dijk:

@Thomas
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik zeg niet dat het enkel ligt aan de houding van de autochtone Nederlander, al zijn bepaalde groepen makkelijk aan te wijzen en te veroordelen.
Ik probeer enkel aan te geven dat er weleens meer factoren zouden kunnen meewegen in de zogenaamde oververtegenwoordiging van Marokkaanse Nederlanders in de criminaliteit. That’s it.

op 18 02 2011 at 22:18 schreef MNb:

“De ‘kopvoddentax’ is een mislukte grap en Wilders heeft in kleine kring te kennen gegeven hier spijt van te hebben.

De deportatie van ‘miljoenen moslims’ is het resultaat van een slim opgezette val door een Deense interviewer.”

Wat schreef ik laatst ook weer over déja vu’s? Nee, de Grote Blonde Leider is nog niet zo slecht hoor, net zo min als al die andere Grote Leiders die hem voorgegaan zijn.

“Waar het wel om gaat is de toenemende invloed van de politieke Islam in Europa.”

Ja, laatst is mij verweten dat ik daar ziende blind en horende doof voor ben. Ben ik even het aantal parlementszetels van de Nederlandse Moslim Broederschap gaan tellen. Het zal wel zijn omdat ik blind ben dat ik niet verder kom dan 0.

Omdat PVV-ers er om bekend staan hun feitjes strikt te selecteren schrijf ik het maar weer eens: jeugdig Marokkaans tuig gaat ongeveer nooit naar de moskee. Als je dat wilt drillen moet je elke vrijdag moskeebezoek verplicht stellen.
Heb ik zo’n donkerbruin vermoeden (onopzettelijke woordspeling) dat dat idee in PVV-kringen niet populair zal zijn.

op 18 02 2011 at 22:24 schreef vetklep:

op 18 02 2011 at 20:08 schreef J.van Dijk:

Ik denk juist eerder dat het hufterige gedrag heeft kunnen ontstaan dankzij de multicul.
Als in: kom maar binnen, uitkering, huursubsidie, kinderbijslag, bouw gerust een moskee en als je geen NL spreekt, drukken we de folders wel in jouw taal. Zodat je precies weet waar je alles kan halen. Vervolgens gaan we nog decennia door met het faciliteren van allerlei culturele “eigenaardigheden” die we geen seconde zouden tolereren van een autochtoon.

En eigenlijk verwachten we helemaal niks van jou.

Het “betuttelracisme” zoals Terstall dat noemt. Het bij voorbaat niet serieus nemen. Als een klein kind behandelen. En “positief” discrimineren.

Ik denk dat het nooit zo uit de hand gelopen was als er vanaf het begin over een aantal zaken duidelijkheid verschaft was. Bijvoorbeeld: wij spreken hier Nederlands, we houden van vrouwen en homo’s en we vallen elkaar liever niet lastig met geloofsdingetjes. En uitkeringen worden opgebracht door werkende mensen voor het geval dat ze ooit tijdelijk pech hebben.

En er is een zekere mate van teleurstelling over het gebrek aan gezellig meedoen. In tegenstelling tot al die groepen die hun voorgingen en dat wel redelijk vlot deden.

op 18 02 2011 at 22:54 schreef thomas erdtsieck:

Ook een paar goede punten, Vetklep. Positieve discriminatie is zó fout. (Geldt trouwens ook voor verplichte vrouwenquota in organisaties).

op 18 02 2011 at 23:11 schreef vetklep:

Wat die vrolijke moslim betreft:

Ik vraag me af of daar wel zo’n grote behoefte aan is. Of mensen zin hebben om expres een potje multicultureel welwillend te gaan zitten lachzakken met/om een moslim.

Moet een moslim nou opeens geestig en vrolijk wezen om okee te mogen zijn? Voor mij niet.

Ik wil gewoon geen last hebben van mijn medemens. En ik wil niet ongewenst met een geloof worden geconfronteerd, M.a.w. niet worden gehinderd iemand serieus te nemen.
Ik wil gewoon van mens tot mens communiceren en samenwerken als daar grond of noodzaak voor is. Dan ben ik al dik tevreden.

op 19 02 2011 at 01:32 schreef J.van Dijk:

@Vetklep
“Ik denk juist eerder dat het hufterige gedrag heeft kunnen ontstaan dankzij de multicul.”
Dat standpunt kennen we van je en is m.i. gelijk ook de kern v/ probleem, jij schuift alle huidige problemen af op wat jij laatdunkend omschrijft als multicul.

“Als in: kom maar binnen, uitkering, huursubsidie, kinderbijslag, bouw gerust een moskee en als je geen NL spreekt, drukken we de folders wel in jouw taal. Zodat je precies weet waar je alles kan halen. Vervolgens gaan we nog decennia door met het faciliteren van allerlei culturele “eigenaardigheden” die we geen seconde zouden tolereren van een autochtoon.
Het “betuttelracisme” zoals Terstall dat noemt. Het bij voorbaat niet serieus nemen. Als een klein kind behandelen. En “positief” discrimineren.”

Hier ga je er weer laatdunkend vanuit dat mensen vooral hier komen om te parasiteren, voor hyptheken en kinderbijslag itt dat ze misschien andere redenen hadden om hier naar toe te komen, zoals werken, een beter leven opbouwen etc.
Maar itt in Amerika waar alles wat jij hier boven beschrijft muv de hypotheekrente (waar Marokkanen echt niet voor naar NL zijn gekomen in de jaren 60-70) al lang beschikbaar wordt gesteld voor immigranten wordt er hier nog gesproken over allochtonen, en zelfs een Rutte die een premier zou moeten zijn voor alle Nederlanders hanteert die term om nog even pijnlijk ter verduidelijken dat er twee groepen mensen in Nederland zijn.
In Amerika heb je misschien een hoop racisten die er openlijk voor uitkomen, hier heb je hypocriete bange racisten op hele belangrijke posities die te laf zijn om voor hun mening uit te komen maar ondertussen wel anderen aanpraten dat we te tolerant zijn.
Domme maar veelzeggende opmerkingen van opiniemakers of beleidsmakers als “ik vind een kroket lekkerder dan een broodje Halalvlees” in de hoop op zieltjes te winnen.
En zo is er nog wel meer van dat soort rotzooi waarmee we allemaal geconfronteerd worden, je moet er slechts wel een oog voor hebben en een beetje empathie voor je medemens.
Heb je die reclame gezien van Pickwick bijv., die ene van “voor en door echte Nederlanders!”
En dan goed kijken wie er allemaal in beeld verschijnen..
Brengt me gelijk bij Terstall en zijn film Simon waarin hij ook het hoofdpersonage de domste en racistische grap ooit uit de filmgeschiedenis liet maken, iets over dat negers de missing link zijn tussen mensen en apen ofzo.
Gelukkig had ik de film pas gezien toen ik al eenmaal bekend was met Eddy’s statements in de pers en op het Gesprek, kan je zo’n zogenaamd terloops niet functionele grap in een bepaald perspectief plaatsen.
En waarom ie geen Oscar heeft gewonnen natuurlijk.

Verder maak je teveel een punt dat mensen gelovig kunnen zijn en je daarmee eventueel lastig vallen, ik durf te stellen dat degenen die nu dat idee aanhangen de gelovigen momenteel meer tot last zijn dan andersom aangezien 99% van de gelovigen toch behoorlijk gematigd zijn en daar irritatie uit ondervinden en de zogenaamde zelfbenoemde vrijheidsstrijders niet, die zijn radicaal, wat wel uit hun acties spreekt.
Voordat ik doorga en het nog langer maak, mijn boodschap in het kort: iets met splinters en balken.

op 19 02 2011 at 07:37 schreef TFWC:

Gelukkig hebben het merendeel van de moslims tot nu toe zich niet gek laten maken door het pvv gekrijs en gaan gewoon verder hun gang, ze zijn goddank de assimilatie ontsnapt en lijden niet aan de waan van een groot deel van de hollanders die denken dat alles te onderzoeken, plannen, indelen en werwezenlijken is. Integratie is NIET maakbaar, je kunt net zo goed een handvol zaadjes in de aarde strooien en kijken wat eruit kiemt. Opvoeding en onderwijs wel, en die leiden meestal tot bewustzijn, en laat nou zijn dat juist de ‘linkse’ dictators waren die er altijd op wezen, ‘rampjaren’ mogelijk gemaakt door de huidige pvv stemmers die toen ook schaapachtig links stemden. De stemvee baalt dus vooral van zichzelf, maar de ‘hardwerkende burgers’ lijden liever aan een handige collectieve geheugenverlies. Inderdaad, een identiteitsprobleem, en die was er al lang voor de moslims. Een volk van niet al te moedige lomperikken, die uit vrees en luiheid maar de telegraaf herkauwt.

op 19 02 2011 at 08:03 schreef Bookie:

“Vreemde logica om tegen de Islam te zijn maar niets tegen moslims.”

Bij de pro-Palestinabeweging hoor je vaak ik heb niets tegen joden, maar ben tegen het Zionisme. Lijkt me hetzelfde tenminste als je met Islam de politieke ideologie bedoelt.

op 19 02 2011 at 09:06 schreef Smeets:

Verklep,

Alsof er ook niet een hoop groepen zijn die niet met het gedrag van de vetkleppen van deze wereld geconfronteerd willen worden. Op het moment heeft niemand echt last van religies in nl. Op het moment dat ik dadelijk inkopen ga doen, is er niemand die me een religie oplegt of me beperkt in mijn persoonlijk handelen. Wel probeert iemand mijn kinderen te indoctrineren met voetbalplaatjes in de hoop dat ik bezwijk voor de zeurterreur. Maar dat is dan natuurlijk weer anders.

op 19 02 2011 at 10:28 schreef Marco Meijer:

Binnenkort komt de film “Life of Muhammed” uit.
Wordt een kaskraker. Ik verheug me er nu al op.

Muhammed: “you are all individuals !”
Followers: “yes, we are all individuals !”
Dissident: “I am not …”

op 19 02 2011 at 10:41 schreef De TegenStemWijzer | Wat een wereld:

[…] tegen corruptie, achterkamertjespolitiek en wat niet al…”Lees het hier. [Translate] /**/ Dit bericht is geplaatst in Uncategorized en getagddiscriminatie, economie, […]

op 19 02 2011 at 10:50 schreef vetklep:

Smeets, breek mijn bek niet open over fuckbal en commerciele zeurterreur!

op 19 02 2011 at 10:58 schreef Jeroen Mirck:

“Dat komt hard aan, zelfs bij Geert Wilders, die zijn eigen uitspraken ‘walgelijk’ noemde”

Dat is inderdaad het fascinerende effect van dat briljante filmpje met de kinderen die Wilders citeren: Wilders die schande spreekt over zijn eigen woorden. Tegenstemwijzer.nl schiet wat dat betreft helemaal in de roos: ze laten op een lieve manier zien dat de uitspraken van Wilders niet deugen. Daarmee overstijgt het filmpje de andere twee, die inderdaad gewoon grappig zijn – ondanks hun serieuze boodschap.

op 19 02 2011 at 12:49 schreef Bigpete:

Wat ik nog vergeten was:
“De bloedstollend hatelijke, racistische uitspraken van Wilders”

Dat moet eerst nog maar eens bewezen worden. Het OM vindt in elk geval NIET dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme en haatzaaien, de rechter heeft zich er nog niet over gebogen maar Breedveld heeft zijn oordeel al klaar. Waar ken ik dat van….

op 19 02 2011 at 13:05 schreef Peter:

Hahaha, ik moet eerst de uitspraak van een rechter afwachten totdat ik mag zeggen dat Wilders hatelijke dingen over allochtonen zegt.

BigPete, jij vindt ook dat Wilders’ uitspraken de grens van het onbetamelijke overschrijden. Hoe ik dat weet? Jouw eerste reactie hierboven luidt:

Ik zit nu met spanning te wachten op een filmpje waarin jonge moslimkindertjes vertellen dat joden dood moeten, ongelovigen zullen branden in de hel etc.

Je ontkende niet dat de uitspraken in het filmpje van Wilders zijn, je stelde ze meteen gelijk aan antisemitisme en extremisme in de moslimwereld.

Er schuilt een fatsoenlijk mens in je, BigPete. Hoe voelt dat?

op 19 02 2011 at 13:24 schreef Bigpete:

Ik voel me prima, dank je.

Je begrijpt het weer eens niet, je mag van mij alles zeggen want ik ben voor een absolute vrijheid van meningsuiting. Maar of jouw kwalificaties van Wilders’ uitspraken ook waar zijn c.q. juridisch verantwoord is een heel ander verhaal. Jij en anderen benadrukken regelmatig het belang van de rechtsstaat, in een rechtsstaat geldt de onschuldspresumptie. Laat ik nu denken dat jullie dat allemaal zo belangrijk vinden. Kennelijk heb ik me vergist.

Overigens wil ik nog eens benadrukken dat ik in mijn werk volledig objectief opereer voor zover dat menselijk mogelijk is. Ik val mensen niet lastig met mijn politieke voorkeuren of (niet aanwezig zijnde) religieuze dogma’s. Ik volg de wet en dat werkt prima. Ik ben het persoonlijk echt niet overal mee eens maar ik voer wel uit. Zonder aanziens des persoons. Of dat fatsoenlijk is laat ik aan anderen over.

op 19 02 2011 at 13:44 schreef Peter:

BigPete, het interesseert me helemaal niet of mijn kwalificaties juridisch verantwoord zijn. Ik vind dat Wilders helemaal niet voor de rechter hoort te staan. Ik vind dat hij haatzaait en jij vindt dat ook, want je stelde Wilders’ uitspraken meteen gelijk aan de extremistische uitspraken van moslims.

Met ‘fatsoenlijk’ bedoel ik niet dat je keurig de wet volgt, maar dat je je ook een beetje betamelijk uitlaat over je medemens, die behandelt als een mens, in plaats van als ongedierte. In die zin ben jij fatsoenlijk, want je vindt die uitspraken van Wilders ook helemaal niet kunnen.

Wat de rechter vindt, interesseert me niet. Denk je nou echt dat ik meteen ophoudt Wilders een racist te vinden als de rechter zegt dat het allemaal okidoki is, wat Wilders op dagelijkse basis uitkraamt?

op 19 02 2011 at 14:39 schreef Peter:

Hakim, ik onthou je naam. Als het lukt iets op te zetten, neem ik contact met je op.

op 19 02 2011 at 16:16 schreef p.wielaard:

Bigpete: die filmpjes zijn er al in overvloed. Gek gelulde kleuters die de Koran reciteren (overigens zonder te weten wat ze zeggen) met hoofdoekjes en mutsjes, Joden weer aan het gas wensen en ongelovigen dood wensen. Moeiteloos zijn ze te vinden. Zelfs een filpmje, waarop een kind van twaalf lanzaam met een met de hals van een volwassen man mag doorsnijden is op het internet te vinden. (thruthtube). Als het mijn buurman was die zijn kinderen zo zou misbruiken als in die anti PVV filmpjes, zou ik de kinderbescherming inschakelen.

op 19 02 2011 at 18:06 schreef Menselijk ongedierte:

‘Stel dat we het voor elkaar zouden krijgen om mensen bij het woord ‘moslim’ te laten denken aan dans, muziek, poëzie en erotiek’

Prima idee. Maar wordt het beeld van Moslims niet hoofdzakelijk gevormd door enerzijds de daden van extremisten en anderzijds de bezweringen van gematigde Moslims wanneer zij beweren dat die extremisten niets met de Islam te maken hebben / agenten van de Mossad of CIA zijn / zich ernstig gekwetst voelen?

Ach wat maakt het uit. Binnenkort valt het regime in Teheran en wordt alles anders…

op 19 02 2011 at 18:08 schreef Menselijk ongedierte:

Trouwens mijn vriendin is wel eens lastig gevallen door een Moslim die beweerde dat het de taak is van Moslims om zich te verspreiden en de wereld Islamitisch te maken.

Een undercover PVV stemmer?

op 19 02 2011 at 18:20 schreef Peter:

Goh, wat frappant, want mijn vriendin wordt steeds lastiggevallen door PVV-stemmers die haar uitschelden voor moslimhoer en die zeggen dat de PVV zal straks alleenheerschappij zal krijgen in Nederland en dat het er dan zuur voor haar zal uitzien.

Voor de laatste maal: ik pik die nick van je niet, ‘Menselijk Ongedierte’. Het is PVV-achtigen hier ten strengste verboden ironie of sarcasme te bedrijven. Als je blijft volharden, krijg je gewoon een IP-ban.

op 19 02 2011 at 18:35 schreef vetklep:

op 19 02 2011 at 01:32 schreef J.van Dijk:
Wat ik bedoel is dat moslimgedram het moeilijk voor me maakt om normaal en spontaan op mensen te reageren.
Dat sommige moslims en de meeste media en de politiek moslims in de eerste plaats als moslims presenteren, ipv als mensen.
Dat irriteert me met andere geloven trouwens net zo hard, maar dat komt minder voor.

op 19 02 2011 at 18:39 schreef Bigpete:

Wielaard ik weet dat die filmpjes er in overvloed zijn. Waar ik “bang” voor ben is dat in Nederland kinderen op dezelfde wijze geïndoctrineerd worden door imams en orthodoxe ouders. Als je ziet dat op veel scholen met een meerderheid aan moslims dingen als de evolutietheorie, het omgaan met homo’s, gelijkheid tussen man en vrouw en de holocaust volkomen onbespreekbaar zijn dan maak ik me daar druk over. Terecht naar mijn onbescheiden mening.

op 19 02 2011 at 18:44 schreef vetklep:

op 19 02 2011 at 18:39 schreef Bigpete:
Vind ik ook. Maar ik maak me bijna net zo veel zorgen over hyperchristelijke scholen. Ik vind dat al het onderwijs seculier moet worden, zodat kinderen met overdreven gelovige ouders op school aan hun religieuze vacuum kunnen ontsnappen.

Thuis en in het gebedshuis is er tijd zat om te geloven.

op 19 02 2011 at 18:58 schreef thomas erdtsieck:

@Bigpete
Quote: “Als je ziet dat op veel scholen met een meerderheid aan moslims dingen als de evolutietheorie, het omgaan met homo’s, gelijkheid tussen man en vrouw en de holocaust volkomen onbespreekbaar zijn dan maak ik me daar druk over.”

Als dat inderdaad zo is, maak ik me ook zorgen. Maar die moslim jongeren leven natuurlijk niet op een eiland. Ze horen op TV, op sportclubs en later op hun werk andere geluiden. Daarom is het ook zo belangrijk de dialoog met elkaar te blijven voeren en ons niet terug te trekken in opponerende loopgraven.

op 19 02 2011 at 20:34 schreef p.wielaard:

@ Thomas, de spijker op zijn kop ! De waarheid en de werkelijkheid zijn overal te vinden. Er gelooft ook niemand meer dat de aarde plat is.

op 19 02 2011 at 21:02 schreef seije:

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Peter kwa lastigvallen.
Toen ik in 2000 en de jaren daaromheen rondliep in Amsterdam met m’n toenmalige vriendin(Perzies),
kregen we vele blikken en opmerkingen naar ons hoofd van marokaanse gastjes……Nu heeft ze ook een nederlandse vriend en ze hoort niks op straat…..Ik geloof dat islamieten beter zijn in aanpassen dan nederlanders:)

op 19 02 2011 at 22:28 schreef MNb:

“je mag van mij alles zeggen want ik ben voor een absolute vrijheid van meningsuiting.”
Fijn te lezen dat het functioneringsgesprek zijn vruchten heeft afgeworpen. Babs en ik heb onze rechten weer terug van de Grote Boze Politieman.

“Als je ziet dat op veel scholen met een meerderheid aan moslims dingen als de evolutietheorie, het omgaan met homo’s, gelijkheid tussen man en vrouw en de holocaust volkomen onbespreekbaar zijn dan maak ik me daar druk over. Terecht naar mijn onbescheiden mening.”
Applaus. Je bent toch een goede jongen. Ik maak me samen met jou druk.
Vergeet alleen de christelijke scholen niet. Hier heb je een voorbeeldje:

“Als ik naar mijn eigen kinderen kijk (confessionele school) dan zie ik steeds meer docenten opduiken die evangelical zijn. Openlijk maken ze propaganda voor creationisme.”

Evolutietheorie is in Nederland geen examenstof; hoe scholen het presenteren in de SO’s is hun eigen zaak. En dat is niet de schuld van moslims.

“Ik vind dat al het onderwijs seculier moet worden.”
Alweer applaus. Ik ben al 30 jaar lang bereid de schoolstrijd over te doen.

“Er gelooft ook niemand meer dat de aarde plat is.”
Echt wel. De Flat Earth Society heeft wereldwijd toch zo’n 6000 leden. Even googlen, want ik heb geen zin om een link op te duikelen.

op 20 02 2011 at 04:25 schreef Rayruit:

@Mnb
“Er gelooft ook niemand meer dat de aarde plat is.”
Echt wel. De Flat Earth Society heeft wereldwijd toch zo’n 6000 leden. Even googlen, want ik heb geen zin om een link op te duikelen.

Staan vast niet op Google Earth… veel te rond

op 20 02 2011 at 08:24 schreef Smeets:

Ik zeg al jaren dat de aarde plat is

op 20 02 2011 at 08:31 schreef Smeets:

Mnb,
Het afschaffen van het speciaal onderwijs is niet zo makkelijk. Wat de meesten bedoelen is de afschaffing van het religieus onderwijs. Vergeet niet dat ook veel niet-religieuze mensen wel een duidelijke visie hebben over wat en hoe het onderwijs van hun kinderen gestoeld moet zijn. Van Iederwijs tot internationale scholen. Daar zit ook een levensvisie achter.

op 20 02 2011 at 10:15 schreef Bigpete:

@Mnb
Ik heb problemen met elke religie die probeert de eigen leefregels aan anderen op te dringen, dus ook aan het christendom, jodendom en welk dom dan ook. De islam staat bij mij alleen bovenaan in de ergernissen top 10.

Dat het ook anders kan weet ik uit mijn talloze reizen naar China. De Boeddhisten, Taoisten en de volgers van de traditionele Chinese religie dringen niemand iets op. Een verademing.
Zelfs bij de moslimminderheid zijn ze daar veel relaxter. Ik at eens in een moslimrestaurant en wilde bier bij het eten. Dat hadden ze niet want mag niet van allah, maar de niet islamitische buurman verkocht wel bier en dat werd daar gewoon voor me gehaald.

op 20 02 2011 at 11:02 schreef JeroenMirck.nl » Blog Archive » Wat zei Wilders ook alweer?:

[…] “Dat komt hard aan, zelfs bij Geert Wilders, die zijn eigen uitspraken ‘walgelijk’ noemde in het programma Uitgesproken WNL.” (Peter Breedveld) […]

op 20 02 2011 at 11:31 schreef p.wielaard:

6000 op de wereldbevolking is dus niemand.

op 20 02 2011 at 11:53 schreef vetklep:

Ik wou dat wij, net als Frankrijk, een president hadden die zou zeggen: “Nederland is een seculier land.”

op 20 02 2011 at 11:53 schreef Smeets:

Big Pete,
En voetbalplaatjes opdringen mag wel?

op 20 02 2011 at 12:34 schreef Bigpete:

Sinds wanneer worden de voetbalplaatjes bij jou door de strot gedwongen? Als je geen argumenten hebt schrijf dan gewoon niks.

op 20 02 2011 at 12:40 schreef MNb:

“Het afschaffen van het speciaal onderwijs is niet zo makkelijk. Wat de meesten bedoelen is de afschaffing van het religieus onderwijs.”

Wat ik bedoel is het afschaffen van het bijzonder onderwijs.

op 20 02 2011 at 13:59 schreef thomas erdtsieck:

@MNb

Dus jij wilt ook Montessori, Dalton, JenaPlan etc afschaffen. Dus onderwijssystemen, die gericht zijn op individuelere en talentgerichte educatie?

op 20 02 2011 at 14:11 schreef Smeets:

Mnb,

Excuses, Ik bedoelde ook bijzonder onderwijs.

Big Pete,

Ze worden in ieder geval meer opgedrongen dan religies. Ze zijn ook brutaler. Ze richten zich op je kinderen zodat de religie voetbal geleidelijk mijn huis tegen mijn zin binnen sluipt. De Jehova,’s zijn er niks tegenover.

op 20 02 2011 at 14:54 schreef vetklep:

Foebeluh is tijdens Ek’s en WK’s zelfs nog vele malen irritanter dan relioterie, omdat er echt niet aan te ontkomen valt.
Zelfs als je radio en je tv een paar maanden uit laat hoor je nog af en toe de hele buurt loeien als er iets met een balletje gebeurt.
Het hele godvergeten land is een oranje kleuterklas en zelfs mensen van wie je dacht dat ze wel okee waren beginnen erover te ouwehoeren.
Maar volgens mij wordt het pas echt horror als je het via je kind alsnog door de strot gestampt krijgt.

op 20 02 2011 at 16:20 schreef smeets:

Vetklep,

De beste reden om geen kinderen te krijgen zijn voetbalplaatjes.

op 20 02 2011 at 23:04 schreef MNb:

@Erdsieck: Ja.
Ik ben vóór centraal vastgestelde leerdoelen plus aan het eind van de rit een centraal opgestelde toets om te controleren of die leerdoelen zijn gehaald. Bovendien ben ik voorstander van strengere inspectie om ook de leerweg naar die doelen te controleren. Tenslotte ben ik voorstander van algehele financiering door de overheid, om kerk-, synagoge en moskeebesturen buiten de schooldeur te houden.
Mocht een school daarnaast besluiten iets aan een pedagogische, didactische of religieuze identiteit te doen dan kan dat wat mij betreft. Daarnaast en nadrukkelijk niet daarboven, zoals nu in Nederland het geval is. Hoe dat in de praktijk toegepast moet worden weet ik niet; ouderraad en leerkrachtenkorps zullen er het nodige over te zeggen moeten hebben.
Sorry voor de creationisten: bij biologie horen de leerlingen de evolutietheorie te leren en geen ID-onzin.

Voetballen is leuk met mate. Ondanks pogingen mijnerzijds vindt en vond mijn zoon er niet veel aan. Hij deed aan andere plaatjes, maar dat duurde niet lang.

op 20 02 2011 at 23:21 schreef Max:

Wat een sublieme column weer,Peter….hoe het komt weet ik niet maar je raakt weer precies de snaar.
Jij kruipt niet in je schulp maar treed naar buiten.
Respect daarvoor.

De meesten zijn laf en meelopers en vergeten de spiegel waar ze straks in kijken en die spontaan zal breken zodra ze er een blik in werpen,van schaamte.
Laffe meelopers in het haatzaaien.

op 21 02 2011 at 11:03 schreef babs:

Elke ouder het recht eigen kinderen naar eigen stompzinnige ideeen op te voeden. Ook dmv de scholen die men voor de kinderen uitkiest. Alles beter dan de staat laten bepalen wat goed is voor je kinderen.

Ik ben in staat CDA te stemmen als rechts engerds en linkse hippies het bijzonder onderwijs om zeep dreigen te helpen. Bijzonder onderwijs voor kinderen is de enige rede dat ik af en toe overweeg met kind naar Nederland terug te keren. Het niveau van staatsonderwijs in Spanje is echt onvoorstelbaar.

op 21 02 2011 at 11:29 schreef dewanand:

namaskar,

als ik dit allemaal lees dan word ik wel woest kwaad, want kinderen worden zo misbruikt en geindoctrineerd met anti gedachten. Ik ben tegenstander van indoctrinatie van kinderen met haat, rassenhaat, religieuze of politieke haat, domme verouderde middeleeuwse geloofs doctrines, fanatisme enz. Dit is gewoon kindermishandeling en ik ben ertegen. Dit is mij ook overkomen.

Toen ik jong was hebben mijn ouders (vooral mijn fanatieke hindoestaanse vader, arts notabene) mij geindoctrineerd met negerhaat, blankenhaat en een hoop zelfhaat. Mijn hele leven is erdoor verwoest en bijna 15 jaar van mijn leven zat ik in een diepe geestelijke crisis. Tot nu toe heb ik er last van en kan het niet meer veranderen.

Het moet gewoon wettelijk strafbaar worden om kinderen te indoctrineren met haat, want elk kind, ongeacht ras, afkomst of geaardheid heeft recht op de harde waarheid over de geschiedenis van de hele mensheid.

Volgens mijn onderzoek leidt indoctrinatie met (religieuze of politieke) haatgevoelens tot een verstoorde ontwikkeling van de hersenen van jonge kinderen en hierom is het een ernstige vorm van geestelijke kindermishandeling. MOet enkele onderzoekers dit probleem laten uitzoeken voor mij.

De waarheid van islam is gewoon vreselijk en hierom stem ik maar altijd PVV. Zoveel oorlogen, genocides, waanideeen, religieuze haat, enz. Maar, het is niet alleen islam dat niet deugt, want ik sta neutraal als het om geloof of politiek gaat; de hele geschiedenis van de mens is gewoon sadisme en oorlog. Denk eens aan Djenghis Khan uit de veertiende eeuw, nou die heeft ook lekker 100 miljoen mensen afgeslacht met het zwaard. Kijk naar de middeleeuwse blanke christenen, nou die hebben overal in de wereld gezorgd voor stapels lijken, en de rest weten jullie wel he. HIndoes zijn ook geen lieverdjes, want wisten jullie dat er afgelopen twintig jaar een heuse holocaust was in India van meisjes babies en meisjes foetussen, nou nu blijkt uit berekeningen dat er dik 42 miljoen meisjes zijn vermoord in hindoeistisch India. HOe moet ik hier mee omgaan, als Hindoe? Ik ben meer hindoevrouw dan man nu. Voor mijn part krijgen 42 miljoen hindoejongens maar een lekkere zelfmoordpil met massala smaak of zij moeten maar homo worden.

Elk kind heeft recht op de harde waarheid over de sadistische geschiedenis van de mensheid. Islam is mensenwerk en de nieuwste generaties moeten er alles over weten. Anders zal de geschiedenis zich herhalen en dan zal ik de mensheid echt verdoemen. Islam is het probleem van de zieke mens.

Hou er rekening mee dat niemand als moslim, hindoe, christen, boeddhist, jainist, katholiek, jood, enz wordt geboren. Na je geboorte wordt je gewoon misbruikt door je ouders en familie en men indoctrineert je tijdens je opvoeding, tot je later denkt van shit, wat een kutwereld is dit toch.

Ik ga er werk van maken in toekomst om religieuze of politieke indoctrinatie van kinderen gewoon strafbaar te stellen in hele Europese Unie. Misschien krijg ik in Zweden of Denemarken wel vrienden hierdoor.

Soms haat ik de hele mensheid en dan denk ik van, ja geef al die 6,7 miljard mensen maar een lekkere zelfmoordpil en los zo alle problemen van de wereld supersnel en goedkoop op.

Over Wilders:
Ja, Geert Wilders noem ik gewoon een witte brulaap in de Nederlandse politiek. Maar goed mijn 97 procent aapgenen worden wel geraakt door zijn gebrul als alfa mannetje. Geert Wilders is niet de leukste en niet de beste, maar islamisering lijkt mij net iets teveel voor Nederland en daarom heb ik geen keus als Hindoe en moet ik PVV stemmen.

Heb wel plannen om een eigen partij op te richten met een intelligente aanpak van religieus extremisme en religieuze haat, maar dat zal pas over twee of drie jaar kunnen, als ik en mijn hindoe homo kat, Wieroe meer tijd hebben voor de domme Hollandse politiek arena.

Soms denk ik van ja, Wieroe, mijn hindoe homo kat is de volmaakte wijsgeer, want hij handelt nooit en volgt dus de sankhya filosofie uit de Bhagavad Gita, door alles te verzaken. Wieroe gaat nooit stemmen en hij zwijgt over alles. Niet handelen is de oerwijsheid van een hollandse hindoe homo kat, zoals Wieroe. Leer van Wieroe en existeer in nirvana.

dewanand
delft
waldo@ziggo.nl

op 21 02 2011 at 12:15 schreef Tijger:

Ach ja Peter,
Het is inderdaad wel erg dapper om kleine kinderen je kastanjes uit het vuur te laten halen.
En wat geweldig van je de PVV-ers neer te zetten als criminelen. Wie – zoals jij blijkbaar – zonder zonden is werpt de eerste steen. Jammer dat je zo veel te verifieren onzin uitkraamt. Zoals over Lucassen, die slechts heeft gedreigd bij een burenruzie, waarvan jij de aanleiding niet weet. Beetje goedkoop, vind je niet? Er circuleert op het net een lijst met 31 PvdA-politici (onder wie prominente) en andere linksmenschen, die bewijsbaar over de schreef gingen, maar daar wil jij natuurlijk geen kennis van nemen. Net zoals jij vast niet dat You Tube-filmpje van die vrolijk op Allahmuziek dansende Hamasjongen hebt gezien die een hele rij geboeid liggende El Fatah leden met een automatisch wapen doodschiet. Ik zou me als ik jou was (maar dat ben ik gelukkig niet)maar eens meer verdiepen in de onderwerpen waarover je vuil spuit. En ach.., we zullen wel zien wie straks de verkiezingen wint. Kennelijk zie je de bui al hangen en ben je al op voorhand een slechte verliezer.

op 21 02 2011 at 12:15 schreef p.wielaard:

You go Dewanand ! Respect !!

op 21 02 2011 at 12:34 schreef hassnae:

@Tijger http://nl.wikipedia.org/wiki/Eric_Lucassen

op 21 02 2011 at 14:19 schreef sandro:

Hassnae – niet zo sterk om wikipedia aan te halen.

Die fout heb ik ook eens gemaakt.
Terecht werd ik erop gewezen dat niet alles dat op wikipedia staat de waarheid is.

op 21 02 2011 at 14:56 schreef hassnae:

Sandro, de tekst over Lucassen op Wiki is voorzien van noten en links naar de bronnen. Alles is keurig te checken.

op 21 02 2011 at 16:17 schreef Tijger:

Hassnae, die tekst op Wiki ken ik, maar wat blijft er in de praktijk van over? Waar staat dat Lucassen door de brievenbus heeft geurineerd i.p.v. gedreigd dat te zullen doen? Maar ik weet ook nog een bonte stoet van ,rechtschapen’ linkse politici (lees en huiver):
Frauderend: PvdA-penningmeester Sharda Poese (Amsterdam Zuidoost), PvdA-kamerlid en thans kandidaat-statenlid Hamid Houda, Ernest Owusu-Skeyere(Amsterdam Zuidoost) plus illegaal wapenbezit.
Gewelddadig:raadslid Hakim Hmadouch (PvdA Arnhem) mishandeling echtgenote en bedreiging, raadslid Cebeli Gonul(PvdA Rotterdam) mishandeling.
Misbruik: raadslid Ronald Buld (PvdA Nijverdal) mishandeling en verkrachting.
Dronken achter autostuur: ex-burgemeester en ex-minister Guusje ter Horst (met doofpotpoging), raadslid Amsterdam Elvira Sweet (PvdA), ex-minister Pronk (PvdA).
Terroriserend: Wijnand Duyvendak )Groen Links), straaterreur, bedreiging, inbraak. brandstichting, Sam Pormes )Groen Links) moordaanslag.
Hypocriet liegbeest: Singh Varma )Groen Links) was niet ongeneeslijk ziek.
Helaas voor al die Gutmenschen is deze bonte stoet te lang om helemaal op te noemen. In elk geval veel langer dan de bonte stoet die Peter kan opsommen. Wat dacht je bijvoorbeeld van de affaires Herfkens, Wolfsen, Oudkerk, Paul Depla, Koenders en Elatik. Ik denk dat je hun affaires zelf wel kunt invullen.

op 21 02 2011 at 18:40 schreef Rob:

Oh kijk – links heeft ook slechteriken. Helaas niet allemaal in één partij, in één periode, en op één en dezelfde gewelddadige wijze als de PVV.

op 21 02 2011 at 19:29 schreef Bigpete:

Vooropgesteld dat er inderdaad bij de PVV een aantal lieden rondlopen die ik eerder in opsporing verzocht verwacht dan in het parlement, de lijst bij andere partijen (en dan vooral de PvdA en groenslinks) is vele malen langer.
De verontwaardiging hierover is dan ook nogal selectief.

op 21 02 2011 at 19:38 schreef Peter:

Nou BigPete, noem ze maar op, de parlementariërs uit de andere partijen dan de VVD, die hun buurt terroriseren, dronken achter het stuur kruipen, frauderen, ‘neukpoppen’ uitwisselen, hun vrouw afrossen enzovoort, enzovoort.

op 21 02 2011 at 19:59 schreef Bigpete:

Tijger heeft al een aardig lijstje samengesteld. Me dunkt dat daar wat mensen tussen zitten met nogal iets op hun kerfstok.
Dan zou je nog kunnen denken aan Arnold Hagenaars PvdA wethouder met openbare dronkenschap, PvdA-raadslid Ernest Owusu Sekyere betrokken geweest bij een aanrijding. Hij was onder invloed van alcohol. Ter plekke was de Ghanees niet in staat om een blaastest te ondergaan, reden waarom hij werd meegenomen naar het bureau.
Elvira Sweet, ook dronken achter het stuur maar nog beter bekend van de subsidiefraude.

Een Marokkaans PvdA raadslid van wie de naam me niet te binnen schiet die regelmatig zijn vrouw sloeg en daarna haar dumpte tijdens een vakantie in Marokko.

Etc etc.

Splinter oog balk…

op 21 02 2011 at 20:00 schreef Peter:

Begrijp je de vraag misschien niet, BigPete?

op 21 02 2011 at 21:17 schreef thomas erdtsieck:

@Peter, ik neem aan dat je PVV bedoelde?

op 22 02 2011 at 00:17 schreef Peter:

PVV, inderdaad. Zie het verschil nauwelijks meer.

op 22 02 2011 at 07:42 schreef Bigpete:

Ik begrijp de vraag prima, jij wilt alleen het antwoord niet weten.
Ik ben niet hypocriet. Ik wil liever geen volksvertegenwoordigers die door brievenbussen pissen, buurten terroriseren etc. Maar OOK geen types die dronken achter het stuur kruipen, zichzelf verrijken door subsidies te geven aan schimmige clubjes waar ze zelf inzitten etc. Of miljoenen wegpissen aan van de pot gerukte projecten, vervolgens aftreden met een hoop wachtgeld en later even zo vrolijk weet terugkeren in een bestuursfunctie. Op die figuren zit ik niet te wachten, en jij?

op 22 02 2011 at 08:20 schreef Peter:

Jouw reactie is weer zo standaard-domrechts-verongelijkt, BigPete. In alle gevestigde partijen zitten rare types, en het is niet raar dat ook in de historie van de gevestigde partijen, die al zo lang bestaan, een paar louche figuren de revue passeren.

Maar de PVV, die nog maar net meedraait, bestaat nu, op dit moment, bijna uitsluitend uit galeiboeven. Daar kan geen PvdA of CDA tegenop.

op 22 02 2011 at 08:57 schreef Bigpete:

Je moet en zal gelijk hebben hè.
Je vraagt een lijst van politici die over de schreef gaan, die krijg je en vervolgens is het weer niet goed.

Ik ben niet blij met een aantal PVV kamerleden. Maar om te zeggen dat het allemaal galeiboeven zijn is pertinente onzin.
Dat het jouw vrienden niet zijn en nooit zullen worden is duidelijk, maar wel gewoon de wereld blijven bekijken zoals hij is. Misschien moet je eens wat vaker afdalen uit die toren van je morele gelijk.

op 22 02 2011 at 08:59 schreef Peter:

Nee, dat vroeg ik helemaal niet, je moet echt secuurder lezen, Pete.

op 22 02 2011 at 09:57 schreef Bigpete:

Ik lees secuur, zou jij ook eens moeten doen. Behalve mensen die hun eigen buurt terroriseren heb ik van al jouw “categorieën”(dronken achter het stuur kruipen, frauderen, ‘neukpoppen’ uitwisselen, hun vrouw afrossen) voorbeelden gegeven. Dus wat wil je nu horen?

Off-topic: ik had eigenlijk wel een artikel van hassnae verwacht over de revoluties in de Arabische wereld en een visie over wat er hierna zal gaan gebeuren. Komt dat denk je?

op 22 02 2011 at 13:41 schreef MNb:

We zien met Sandro en Big Pete weer uitstekend hoe het leidersprincipe werkt.
S: het mag niet waar zijn, dus het kan niet waar zijn, dus het is niet waar.
BP: maar de anderen zijn veel erger.

Kost wat kost moet de fictie van een onbezoedeld blazoen overeind gehouden worden.
De volgende stap is daarom eveneens voorspelbaar: goed, zijn medewerkers deugen niet, maar de Leider zelf is Groot en Goed. Hij weet (wist) niet van de misstanden.

Feit: de PVV heeft in de huidige Tweede Kamer meer dan tweemaal zoveel veroordelingen op zijn naam dan alle andere partijen samen.
Ander feit: de PVV bezet ongeveer 1/6 deel van de kamerzetels.
Conclusie: de criminele neigingen van de PVV zijn ruim tienmaal zo groot als van de andere partijen.

op 22 02 2011 at 14:17 schreef sandro:

MNb – bbrrrrr psychologie van de koude grond!

Ondertussen probeer je hier, heel schalks, toch weer een verwijzing te maken tussen de PVV, zijn aanhang en de ellende van WO2.

Je kunt het ook op een andere manier bekijken:
De PVV is binnen een zeer korte tijd hard gegroeid. Men moest binnen zeer korte tijd een aantal kamerleden vinden. Dat hier fouten zijn gemaakt door de “grote leider” is duidelijk en heeft de “grote leider” ook zelf toegegeven (het is een groot man die zijn fouten toegeeft).
Ergo: dat er figuren tussen zitten die niet deugen is verklaarbaar.

Onverklaarbaar is dat binnen de gevestigde partijen, die trots zijn op hun in gemeenteraden/provinciale staten of andere bestuurlijke functie’s gerijpte kandidaten, toch nog figuren in aanmerking komen voor het kamerlidmaatschap die absoluut niet deugen.
Je zou toch mogen aannemen dat men uit deze kweekvijvers alleen het neusje van de zalm weet te selecteren.

op 22 02 2011 at 14:27 schreef Bigpete:

Mnb waar haal je toch de misvatting vandaan dat ik misstanden bij de PVV wil goedpraten of bagatelliseren? Ook ik ben van mening dat er te veel gelukszoekers en figuren van bedenkelijk allooi in de PVV fractie zitten.
Maar daarom hoef ik nog niet misstanden bij andere partijen (nu en in het verleden) te vergeten. En dan kijk ik niet alleen naar veroordelingen maar ook naar machtsmisbruik, fraude met subsidiegelden etc. Daar wordt zelden aangifte van gedaan omdat de dames en heren politici weten dat ze met elkaar verder moeten/willen….

NB beroepshalve heb ik toegang tot justitiele gegevens. Ik weet dat er gelogen wordt wanneer sommige partijen zeggen dat er bij hen geen mensen rondlopen met antecedenten. Ik ga daar noch hier noch elders openheid over geven, maar als ik dat hoor dan denk ik altijd “ze kunnen goed liegen daar in Den Haag”…

op 22 02 2011 at 17:57 schreef babs:

De PVV is binnen een zeer korte tijd hard gegroeid. Men moest binnen zeer korte tijd een aantal kamerleden vinden. Dat hier fouten zijn gemaakt door de “grote leider” is duidelijk

Dat verklaart het ten dele, maar niet meer dan ten dele. Je kunt er niet omheen dat de PVV kennelijk grote aantrekkingskracht heeft op nogal bizarre types. Bovendien gaat het niet alleen om nieuwe kamerleden, maar ook om enkele oudgedienden.

Big-‘ik lees secuur’-Pete is en blijft grappig.

op 22 02 2011 at 22:45 schreef MNb:

Nee hoor, Sandro, niks koude grond. Dergelijke mechanismes zie je bij elke Grote Leider in werking treden.

“Elders is rotzooi en viezigheid op de een of andere manier deprimerend, maar hier ziet het er eerder romantisch uit.”
Aldus een reiziger door het Rusland van de jaren 30.

“Stalin is de hoge middag – de rijpheid van de mensen en de volkeren.”
Pablo Neruda.

De hier ook wel geprezen Salman Rushdie heeft ooit een lofdicht op de president van Nicaragua geschreven in de tijd dat die een massamoord op de Indianen aldaar liet organiseren.

Grote Piet en jij zijn in goed gezelschap.

op 23 02 2011 at 08:29 schreef Sandro:

MNb – “S: het mag niet waar zijn, dus het kan niet waar zijn, dus het is niet waar”.

En dat is geen psychologie van de koude grond?

Vooroordelen hebben is wat je de PVV verwijt, helaas ben je er zelf ook vol van.
In ieder geval is mij één ding duidelijk geworden: ik ben blij dat jij in elk geval geen deel uitmaakt van het gezelschap.

op 23 02 2011 at 19:10 schreef MNb:

Nee, dat is een samenvatting van jouw argumentatie, te beginnen met “je kunt het natuurlijk ook op een andere manier bekijken.”

“heeft de “grote leider” ook zelf toegegeven (het is een groot man die zijn fouten toegeeft).”
Hier hebben we er nog zo één. Als het de grote leider maar in een gunstig daglicht stelt.
Fout, Sandro, alweer.
Moet zijn: het is een groot man die de consequenties trekt uit zijn fouten.
Heeft Wilders nog nooit gedaan; zijn criminele fractieleden evenmin.
James Sharpe wel.
Die krijgt dan ook mijn respect.

“Vooroordelen hebben is wat je de PVV verwijt, helaas ben je er zelf ook vol van.”
Natuurlijk mag een lekkere jij-bak evenmin ontbreken, uiteraard zonder toelichting, want dan wordt het te moeilijk voor Sandro. Laat feiten nooit je bewondering voor de Grote Blonde Leider in de wegstaan. Trek je daar evenmin iets van aan als je zijn critici zwart maakt.

“ik ben blij dat jij in elk geval geen deel uitmaakt van het gezelschap.”
Het maakt mij niet blij dat jij wel deel uitmaakt van het gezelschap van kritiekloze hielenlikkers.

op 23 02 2011 at 20:24 schreef sandro:

En MNb – lucht het lekker op?
En dit is jouw manier om mensen die die PVv stemmen over te halen om dat niet meer te doen?

Mij overtuig je niet op deze manier, het enige wat je doet is bevestigen wat ik al denk.
In plaats van te vluchten als je een fout hebt gemaakt (b.v. Wouter Bos) kun je in elk geval je fout toegeven en dat maakt je een man – ja dat onderscheid de mannen van de jongens!
Waarmee ik helemaal nergens beweer dat Wilders altijd foutloos is in mijn ogen, dat maak jij er van. Je hebt al op menige posting van mij een geheel eigen uitleg gegeven, en dat vind ik prima.
Het maakt elke keer weer duidelijk hoe wanhopig je bent omdat je niet kunt omgaan met een andere mening.
Hier noemen we dat bekrompen.

op 23 02 2011 at 21:08 schreef MNb:

Nee. Ik heb helemaal niet de illusie dat ik mensen met argumenten kan overhalen niet meer op de PVV te stemmen. De reden waarom heb ik elders al uitgelegd: de aantrekkingskracht van Wilders is romantisch irrationeel.
Net zoals de rest van je laatste reactie. Die bevat alleen maar inhoudsloze retoriek. Klinkt goed, betekent niets. Daar eindigt elke discussie met elke PVV-er mee – je bent bepaald niet de eerste die ik op internet tegenkom. PVV-ers zijn nu eenmaal sterk gehecht aan hun dierbare oogkleppen.
Groetjes voor wat deze pagina betreft, want je argumenten zijn op.

op 24 02 2011 at 10:20 schreef Sandro:

Mijn argumenten zijn niet op beste MNb.
Mijn argumenten zijn niet jouw argumenten – en gelukkig hoef dat ook niet zo te zijn.
Ik kan je in elk geval geruststellen want deze jongen gaat aanstaande weekend het hele weekend flyeren en posters plakken voor de PVV.
Helaas kan ik mijn oogkleppen dan niet dragen want eerdere flyer-en posteracties hebben mij doen leren om goed om me heen te kijken voor mijn eigen veiligheid.
Er schijnen nog steeds randdebielen rond te lopen die mij willen uitschelden of zelfs aanvallen omdat ik vrijwilligerswerk verricht voor een democratisch gekozen politieke partij, dus niks geen oogkleppen!

op 24 02 2011 at 14:15 schreef babs:

Uitschelden kan me niet zo veel schelen, dat worden alle flyeraars. Als je echt aangevallen wordt, graag beeldmateriaal maken en verspreiden. Maar ik geloof er niks van dat je aangevallen gaat worden, tenzij je in 010-Gaza of 020-ZO gaat staan. Ik denk eerder dat eventuele schelders op hun tellen moeten passen. Niet voor jullie zelf, maar wel voor jullie aanhang.

Wat wel gebeurt (en wat ik heel treurig vind) is dat PVV mensen last krijgen op hun werk.

op 24 02 2011 at 15:19 schreef Sandro:

babs,
Ik ben er zeer open over zowel privé als op mijn werk, ga graag de discussie aan. Op mijn werk is het tot nu toe nog geen probleem maar ik weet niet of dit veranderd wanneer ik me in de toekomst kandidaat ga stellen voor b.v. gemeenteraad, want dat ben ik wel van plan.
Verder ben ik de eerste keer dat ik in actie was met flyers en posters flink bedreigd, men wilde ook handtastelijk worden maar trok de keutel in toen men merkte dat ik het niet op een lopen ging zetten.
Je stelling over de PVV-aanhang kan ik niet onderschrijven.

op 24 02 2011 at 16:59 schreef babs:

Waar was dat en door wat voor types werd je bedreigd? Ik ken wat CDA flyeraars en ook die worden soms zeer vijandig tegemoetgetreden. Ik ben er wel in geinteresseerd of je bedreigd werd door Marokkanen, door krakers, door totaal normaal uitziende buurtbewoners of door allemaal.

Wie je verder ook bedreigt, ze moeten met hun kutpoten van onze kut-PVV’ers afblijven. Als ik het ergens zou zien hoop ik dat ik het lef heb het ook in het echt te zeggen. Sterkte met flyeren, al hoop ik dat je propagandamateriaal aan zelfontbranding doet.

op 25 02 2011 at 08:31 schreef Sandro:

babs, bedankt.

Het waren types met een noord-afrikaans uiterlijk en daarom heen hangende jonge autochtone bontkraagjes.
Van de normaal uitziende buurtbewoners heb ik nog nooit last gehad, ze spreken me er wel op aan (negatief of positief) maar dat vind ik alleen maar fijn. Een fatsoenlijk gesprek is nooit weg, toch?

V.w.b. die zelfontbranding – dat gaat niet gebeuren. :-)

op 27 02 2011 at 12:25 schreef sandro:

Hoi babs – alles is goed verlopen – geen problemen gehad met fysiek geweld, wel en paar kleine dreigingen MAAR dat mag de pret niet drukken, voor 90% positieve reacties dus het zal inderdaad van de zelfontbranding afhangen… :-)

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS