Home » Archief » Fopliberalen


[25.11.2011]

Fopliberalen

Frans Smeets

Ik ga iets ongelofelijks doen. Ik ga het opnemen voor het CDA. Er is op het moment veel leedvermaak om de totale teloorgang van die partij. Na vijftig jaar machtspolitiek en maatschappelijke dominantie op velerlei gebied is dat ook begrijpelijk. Ik, als voormalig bewoner van CDA-land (Limburg), juich die teloorgang dan ook van harte toe.

Maar ik vind het volkomen onterecht dat het CDA het pispaaltje is in de zaak Mauro. Want ondanks het gladde gekonkel van Leers en Bleker, het vreemde gedrag van de ‘dissidenten’ en de lachwekkende polderuitkomst van het debat rond Mauro, wordt het CDA in ieder geval nog verscheurd door de zaak Mauro.

Als een partij het verdient om politiek gevierendeeld te worden in deze zaak, dan is het wel de ‘liberale’ VVD, die zich gedurende de hele kwestie muisstil heeft gehouden, maar ondertussen scrupuleus voor de uitzetting van Mauro koos.

Had de VVD samen met het CDA voor een verblijfstatus voor Mauro gekozen, dan had de PVV buitenspel gestaan en had de jongen gewoon mogen blijven. Leers had zijn speciale bevoegdheid kunnen gebruiken en Wilders had zijn frustraties kwijt gekund in zijn wekelijkse tweet. Klaar.

Als er al een partij is die al haar principes en ideologische veren aan de wilgen heeft gehangen, dan is het wel de VVD. De VVD heeft niets meer te maken met liberale principes, niets met vrijheid en niets met democratie. Zelfs op de anticonfessionele thema’s, waarbij de liberalen zich nog enigszins gemakkelijk konden profileren als pro-abortus, -homoseksualiteit en -vrouwenemancipatie, heeft de SGP elke verandering geblokkeerd. Maar dat je zou in polderland nog als een politieke noodzaak kunnen beschouwen.

Veel kwalijker is het, dat de VVD zaken als burgerrechten en privacy ondergeschikt maakt aan veiligheid en economisch nut. De VVD is werkelijk niets anders meer dan een ordinaire Law and Order-partij, waarin de individuele mens ondergeschikt is aan economische groei en de macht van het geld. De partij voor wie het enige principe, dat standhoudt, de hypotheekrenteaftrek is. Over ideeënarmoede gesproken.

De partij die sociale rechercheurs op demonstranten wil afsturen om te controleren of ze een uitkering hebben, maar de grote fopondernemers, die miljarden frauderen, slechts bestraft met een gedragscode.

De partij die voor vrijhandel is, zolang de human resource maar niet in hun achtertuin woont. De partij die Nederland aan de Nederlanders terug wil geven en heult met een xenofobe partij. De partij die bang is voor de grillige en verwende strapatsen van Henk en Ingrid. De partij die bang is om op te staan tegen Wilders. De partij die de uitzet van Mauro mogelijk maakt.

Schaam je.

Frans Smeets denkt dat binnen enkele jaren een DNA-test over afkomst standaard onderdeel zal zijn van de asielprocedure in Nederland.

Frans Smeets, 25.11.2011 @ 10:36

[Home]
 

40 Reacties

op 25 11 2011 at 10:55 schreef Mark Hagers:

Prima stuk!
Alleen: was er niet scrupuleloos of onscrupuleus bedoeld in alinea 3?

op 25 11 2011 at 11:14 schreef johan eldert:

prima stuk. kan niet vaak genoeg gezegd worden. Hulde!

op 25 11 2011 at 11:19 schreef Thomas E:

Ik ben weliswaar liberaal, maar ben bang dat je gelijk hebt.

op 25 11 2011 at 11:35 schreef babs:

Helemaal eens, vooral ook de verdediging van het CDA, waar echte mensen het nog moeilijk hebben met echte beslissingen.

Het ergste van je verhaal is dat ik denk dat een VVD’er die het leest het bijna als een complimenteus stuk zal zien:
-Knap het CDA een loer gedraaid.
-Law and order, cool.
-Eigen economie eerst (hypotheekaftrek en geld naar bevriende bankiers), cool.
-Nederland voor de Nederlanders, zeker weten.

op 25 11 2011 at 12:07 schreef yurp:

Helemaal met je eens, afgezien van het stuk over Mauro. Die jongen en zijn pleegouders wisten al sinds zijn aankomst dat hij terug moest op zijn achttiende. Beter hadden ze hem daarop voorbereid ipv valse hoop te geven over een toekomst in Nederland. Zijn terugkeer was onvermijdelijk en een uitzondering was een belediging geweest voor iedereen die al wel terug is gestuurd. Als je een lief Limburgs accent hebt, er een beetje aandoenlijk uitziet en een potje voetbalt is dat voldoende ‘schrijnend’. Dan is iedere AMA schrijnend. Maar verder, je stuk over de verloochening van de liberale waarden, de law and order, helemaal mee eens!

op 25 11 2011 at 12:19 schreef Thomas E:

Sorry Babs, niet iedere VVD’er (zie mijn vorige post).

op 25 11 2011 at 12:53 schreef p.wielaard:

Gee speld tussen dit verhaal te krijgen ! Zo zie je maar dat, net als het CDA, ook hier de principes wijken voor de macht.

op 25 11 2011 at 13:14 schreef yurp:

Speknek Fred Teeven en zijn kornuiten mogen van mij opzouten richting PVV, stelletje nepliberalen.

op 25 11 2011 at 13:27 schreef Lafayette:

Mooi stuk.

Ik lunch elke werkdag met ongeveer 40 VVD’ers. Ik kan je 1 ding zeggen: die lui zijn alles behalve liberaal. Het zijn materieel bevoorrechte, cultureel verpauperde bral-apen die aan geld denken en al het andere als ondergeschikt of verspilling zien.

De VVD is net zo liberaal als de PVV weldenkend.

op 25 11 2011 at 13:32 schreef troebel:

De VVD is toch nooit iets anders geweest dan de partij voor financieel succesvolle brulapen, de eigenhuis-BMW-AUDI asfalt-management-maffia. Rommelaars met andermans centen en gemeenschappelijk bezit. De lusten voor hun old boys network, de lasten voor de gemeenschap. Wiegel kon zijn principes al kwijt op een sigarenbandje, voor berekeningen was soms de achterkant van een sigarendoos nodig.

op 25 11 2011 at 14:26 schreef Sasha Berkman:

mooi stuk!

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/zeldzaam_een_vvder_over_mauro/

op 25 11 2011 at 14:59 schreef Thomas E:

@troebel
Er zitten tegenwoordig net zoveel PVDA’ers in dat old boys network.

op 25 11 2011 at 15:06 schreef MNb:

“De VVD is werkelijk niets anders meer dan een ordinaire Law and Order-partij.”
Inhoudelijk eens hoor, maar dit is al een jaar of 40 het geval, sinds Wiegel aantrad. De laatste VVD-liberalen waren Van Someren-Downer en Vonhoff. Sindsdien wordt de VVD gedomineerd door populisten (Nijpels) en/of conservatieven (teveel voorbeelden om op te noemen). Ik ken de VVD niet anders, itt mijn overleden oud-tante, die van deze ontwikkeling net zo min iets moest hebben als van het socialisme.

op 25 11 2011 at 15:28 schreef yurp:

Tijd voor een nieuwe échte liberale partij? De PvdA heeft de meer ideologisch zuivere SP, waarom moet de VVD het dan doen met de nóg conservatief populistischer en dus onzuiverder PVV? Wellicht kunnen we vanuit FN, waar behoorlijk wat liberale geesten rondlopen, iets op poten zetten?

op 25 11 2011 at 15:34 schreef babs:

D66 bestaat al, Yurp.

op 25 11 2011 at 15:41 schreef p.wielaard:

He Troebel, Dat je zelf een pauper bent is wel duidelijk. Dus je bent ok als je in een huurhut woont met een fiets ? Je mist het punt een beetje denk ik. Heel veel Groenlinksers hebben villa’s en BMW’s. Je bent een beetje jaloers geloof ik.

op 25 11 2011 at 15:47 schreef Pyt van der Galiën:

@yurp

Als traditionele liberaal kun je toch prima bij D66 terecht en als links-liberaal bij GL? Waarom je niet tot die partijen wenden wanneer je die zooi neocons bij de VVD spuugzat bent?

op 25 11 2011 at 16:10 schreef Thomas E:

@MNb Helemaal eens met dat omslagmoment.

op 25 11 2011 at 16:27 schreef J.E.Christ:

Nog even over Mauro:
Mag ik eraan herinneren dat de Vreemdelingenrechter hem een verblijfsvergunning wilde geven conform het EVRM?
Er was voor Leers en consorten geenenkele reden om tegen deze rechterlijke uitspraak beroep aan te tekenen. en de zaak bij de Raad van State aanhangig te maken.
En met succes, daar verliest iedere vreemdeling geheid!

op 25 11 2011 at 16:43 schreef bertje:

Wat een prettig stuk om te lezen.
De huidige VVD is een schande voor liberaal denkend Nederland (en Duitsland)

op 25 11 2011 at 16:55 schreef troebel:

@p.wielaard Jammer dat je kunt lezen noch schrijven.

op 25 11 2011 at 17:07 schreef Thomas E:

@Pyt
Hmmm ik heb het programma van D66 eens opgezocht, misschien ga ik dat volgende keer wel stemmen. Vroeger ook regelmatig gedaan, totdat ze het accent zo overdreven op bestuurlijke hervormingen legden. Alsof er geen belangrijker zaken speelden.

op 25 11 2011 at 18:10 schreef yurp:

@Pyt

Ik vind D’66 toch een beetje te sociaal-liberaal en wat GroenLinks met liberalisme te maken heeft weet ik echt niet.

op 25 11 2011 at 18:36 schreef Sasha Berkman:

Pyt: D66 zzijn anders ook verschrikkelijke neo-liberalen.

op 25 11 2011 at 20:19 schreef Wazzup:

D’66 bestaat vooral uit gymnasiasten en alfa’s die kunnen netwerken en een carrière hebben maar niet weten wat ze willen. De pretpakketters vind je bij GroenLinks, blauwe pakken bij de VVD, alles wat mislukt is bij de SP, mislukt en schizofreen bij de Internationaal Socialisten.

op 25 11 2011 at 22:10 schreef Pyt van der Galin:

@Sasha

Jawel, maar dat wil nog niet zeggen dat er geen onderscheid bestaat tussen D66 en de VVD. Ïk zie D66 niet voorstellen sociaal rechercheurs op betogers af te sturen.

op 25 11 2011 at 22:36 schreef Bertje:

@ wie zegt me:

Even een vraagje kompleet off topic.
Er worden hier verschillende uitdrukkingen gebruikt die ik niet begrijp, ja ja lach maar ik gebruik het internet nog niet zolang.
Dus wat betekend : Godwin en jijbak en waar komt het vandaan?
Googlen heeft me niks opgeleverd.

op 25 11 2011 at 22:41 schreef Sasha Berkman:

Pyt: VVD is inderdaad meer old boysnetwerk van oud geld met alle reactionaire eigenschappen van dien.

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/rutte_laat_strafhof_vallen/ < deze al gezien?

op 25 11 2011 at 23:11 schreef Pyt van der Galin:

@Bertje

Wet van Godwin: “Naarmate online discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de nazi’s of Hitler 1.” Jij-bak vind je hier.

op 25 11 2011 at 23:26 schreef vander F:

Volstrekt mee eens, er is weinig liberaals meer te vinden in de VVD, gemakzuchtig conservatief, meer kan ik er niet van maken tegenwoordig.
Laatst nog dat gedoe rond weigerambtenaren, een beetje liberaal hoort daar geen moeite mee te hebben, al helemaal niet wat betreft religie buiten de politiek te houden.
Geen zin in het huwen van homo’s, prima, ga je toch lekker wat anders doen?

Maar wat doet de VVD?
Het CDA te vriend houden op zo’n fundamenteel gegeven.
Een CDA wat snoeihard beweert:
‘Jammer dat Kamer gewetensbezwaarde ambtenaren burgerlijke stand per motie wil afschaffen. Een inperking van vrijheid.’
Inperking van de vrijheid om te discrimineren, nee nou wordt ie helemaal mooi zeg.
We hebben het hier over ambtenaren, en die hebben zich gewoonweg aan de grondwet te houden. punt.

Maar goed, de VVD verdient de titel ‘liberaal’ al lang niet meer, slechts D66 verdedigt nog enigszins het liberale gedachtegoed.

@ Sasha Berkman,
wat heeft het internationale gerechtshof in godsnaam te maken met ‘oud geld’?!

op 26 11 2011 at 01:11 schreef Bertje:

@ Pyt

Heel erg bedankt.

op 26 11 2011 at 01:21 schreef Cactus:

@ MnB

Helemaal mee eens.

Wiegel de meest overgewaardeerde nitwit aller tijden.

op 26 11 2011 at 01:39 schreef Sasha Berkman:

van der F: je vergeet het reactionaire element in mijn antwoord aan pyt. Volg je het nog?

op 26 11 2011 at 08:31 schreef Frank:

Als ik dit zo lees weet ik weer waarom ik mij zo thuis voel bij de VVD. Liberalisme wil natuurlijk zeggen: zo min mogelijk beteugeling van overheidswege, van waaruit het deerniswekkend marxisme zoals een Troebel dat blijkbaar graat ziet een vrije maatschappij in een keurslijf van staatsafpersing perst, ten behoeve van uitvreters zoals Mauro, Quinsy Gario en de ongewassen Occupy-steuntrekkers. En de gemiddelde FN-reageerder, niet te vergeten.

op 26 11 2011 at 11:00 schreef Loes:

Mijn moeder heeft wel eens gedanst met Vonhof maar dat waren wel andere tijden. Ik moet er niet aan denken dat ik met Rutten zou moeten kwiksteppen.

op 26 11 2011 at 18:30 schreef Niek Holtz@ppel:

Uitstekend verwoord. Het zijn precies de gevoelens zoals ik die nu ook heb voor de VVD. Nu blijft voor een liberaal alleen nog D66 over bij gebrek aan een strakke economisch liberale partij.
Zou er toch ruimte komen voor een meer libertarische partij? dus met een degelijk-rechts fiscaal en economisch programma en met een degelijk individualistisch en vrijheidslievend cultureel en sociaal programma.

op 26 11 2011 at 19:14 schreef Sasha Berkman:

Frank: zo te zien zit je daar prima op je plaats inderdaad.

op 27 11 2011 at 14:45 schreef Sofia van der Linde:

VVD Rutte zegt Nederland te willen terug geven aan de Nederlanders maar werkt samen met de PVV die draait op buitenlands geld uit onder andere de Verenigde Staten en Israël.

Zowel VVD als CDA hebben een geschiedenis van zelfkolonialisme. Beiden willen de Verenigde Staten tot elke prijs tevreden houden en imiteren ook als dat overduidelijk tegen Nederlandse belangen in gaat.

op 28 11 2011 at 16:25 schreef Ton Biesemaat:

Politiek komt in Nederland uit de uitlaatpijp van een automobiel. (Zeer vrij naar de grote roerganger en massamoordenaar Mao.) Wat een ophef over de foute bedoelingen van de VVD/PvdA/D66/CDA/SP/PVV/CU/SGP (doorhalen wat niet van toepassing voor u is). Is het de lezers nooit opgevallen dat een zekere Machiavelli lid is van al die partijen?

op 04 12 2011 at 22:26 schreef Sasha Berkman:

Lekker Liberaal ook dit:

http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/rutte_houdt_vast_aan_roestbak_jsf/

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS