Home » Archief » Invasie


[03.04.2012]

Invasie

Barracuda

Toen Geurt vorige week uit het Catshuis-overleg stapte, bleef het opvallend stil bij Amsterdam Post, de site die PVV zo na aan het hart ligt. Nou ja, stil. Er was weer behoorlijk wat ophef over een Fransman Jordan Minary, die het weblog van E.J. Bron kapodt wilde slopen: kampioen-vertaler Duitse stukken over problemen met moslims.

Pas toen het overleg werd hervat, klom Ronald Kaatee, veurzitter van Populistische Omroep Nederland, in de pen. Dat het niet veel had gescheeld of we hadden maandenlang tegen de zelfvoldane, landsverraderlijke gezichten van Samsom, Pechtold, Sap, Roemer en hun geestverwanten van de omroep moeten aankijken.

‘Hoeveel bezuinigingen kan de PVV slikken om te doen waar het land en de vrijheid het meest mee zijn gediend, namelijk het stoppen van de islamitische invasie met alle daarbij behorende achterlijkheden, ondermijning van fundamentele Westerse waarden en het afbreken van wat nog resteert aan sociale cohesie? Hoever moet de PVV gaan om de schulden waar de andere partijen ons mee hebben opgezadeld af te lossen? Dat zijn ongetwijfeld de vragen waar de partij de afgelopen weken mee heeft geworsteld.’

Dat de PVV nog een heel partijprogramma heeft buiten de immigratie en islam doet er kennelijk niet toe, dat de PVV zich sterk maakt voor de gezondheidszorg evenmin, dat er nog andere partijleden in de VVD zijn nog minder. Geurt mag als de Brandaris van bang Nederland simpelweg niet afhaken om te voorkomen dat nog meer moslims bij Lobith het land binnenkomen. Niet dat daarover zelfs maar afspraken zijn gemaakt in het oorspronkelijk regeerakkoord, maar kennelijk is dat het beeld dat bij hardcore PVV xenofoben blijft hangen. Dat als het kabinet kort op zorg of ontwikkelingshulp, Geurt kan eisen dat baardmansen het land worden uitgeschopt.

Als we nog een paar miljard bezuinigen op ambtenaren, bureaucratie, externe adviseurs, politici, windmolenparken, klimaathysterie, kunst en omroepen, dan kunnen we de essentie van de verzorgingsstaat probleemloos in standhouden, stelt Kaatee. Misschien is het enige echt belangrijke immateriële punt dat Wilders in de onderhandelingen moet inbrengen volgens Kateee: omroepverkiezingen. Per slot van rekening wil Kaatee Geurt nu wel eens zelf ophemelen voor de camera. Het is sowieso al schandalig dat ook andere politici zomaar op de buis mogen verschijnen.

Barracuda bestrijdt onzin- en domdenken in de (alternatieve) media met mondsnoerende logica. Meer op zijn weblog.

Barracuda, 03.04.2012 @ 06:49

[Home]
 

70 Reacties

op 03 04 2012 at 09:26 schreef Sasha Berkman:

Volkomen gestoorde lieden. Iedereen die nu nog op Wilders stemt kan niet meer onderwijs genoten hebben dan BLO.

op 03 04 2012 at 10:39 schreef Abdel:

‘Volkomen gestoord” zei de volkomen gestoorde, Sasha kan het weten. Er gaan alleen nog maar meer mensen PVV stemmen, begin er nu eens aan te wennen ipv jezelf zo te laten lijden.

Allemaal projecties van je eigen waanzin. En die opleiding die jij noemt zal ook wel een projectie zijn van jouw eigen beperkte schoolcarrière.

op 03 04 2012 at 11:19 schreef Pyt van der Galiën:

De laatste tijd de opiniepeilingen niet zo gevolgd, Abdel? Of ken je als rasechte PVV’er het verschil niet tussen 24 en 20?

op 03 04 2012 at 12:07 schreef Sandro:

Pyt – peilingen?
Zie Rita Verdonk – need I say more?

op 03 04 2012 at 12:25 schreef babs:

Bedoelt Sandro nou dat de PVV in het echt net zo groot is als Rita Verdonk??

Serieus, de PVV heeft nog veel meer potentie dan nu uit de peilingen of aantal zetels blijkt. De angst voor de Islam zit er bij heel veel mensen heel diep in. Het is puur aan eigen onkunde te danken (en omdat het gewoon moeilijk is een enorme beweging uit de grond te stampen) dat het nu even wat minder gaat.

Tenslotte heeft Sasha natuurlijk gelijk dat er een verband is tussen gebrek aan informatie en/of intelligentie en het stemmen op de PVV.

op 03 04 2012 at 13:05 schreef Abdel:

Oh god we gaan nu hoop putten uit wat peilingen Galien?
Gut gut wat ga jij weer een tegenvaller meemaken over 3 jaar.
Kan je daarna weer elke dag focussen op de peilingen van Synovate en de Hond. Eigenlijk best lachwekkend.

By the way 20? 21 …of weet jij als rasechte anti PVV fanaat niet het verschil tussen 20 en 21. man man man.. de armoede troef.

op 03 04 2012 at 13:49 schreef Pyt van der Galiën:

Toen de PVV een jaar geleden op 30 zetels stond in de peilingen was je een stuk minder cynisch, Sandro. Al heb je natuurlijk gelijk dat de stemming snel om kan slaan.

Het punt is dat Abdel’s stelling dat er steeds meer mensen op de PVV gaan stemmen, niet bevestigd wordt door de peilingen. Dus vraag ik me af waarop Abdel zijn voorspelling baseert. Zijn eksterogen? Zijn onderbuik?

op 03 04 2012 at 14:21 schreef Sasha Berkman:

haha, sandro, het orakel dat er altijd naast zit :)

op 03 04 2012 at 15:04 schreef Sandro:

Ja hoor sasha – net zoals b.v. Duits en Diets hè, net zoals bij de moordpartij in Belgie en in Frankrijk, toen wist je ook zeker dat ik er naast zat en noemde me zelfs een leugenaar (wat uit jouw mond overigens nog steeds een compliment is).

@Pyt – ja toen was ik minder cynisch daar heb je gelijk in. Abdel kan het ook niet weten, maar zoals babs al aangeeft is er nog heel veel potentie voor heel veel zetels voor de PVV.

op 03 04 2012 at 15:14 schreef Abdel:

Dat is logica mijn beste.
Het gedoogakkoord wordt regel voor regel uitgevoerd en de vruchten gaan we er nu al van plukken. het is ook een feit dat de PVV de trouwste achterban heeft en daar doet een peiling van de Hond niets van af. Komt ook nog bij dat er onder het PVV electoraat heel veel “gordijnstemmers” zitten.

Dit is bij elke verkiezing bewezen of het nu landelijk, in de EU of gemeenteraden waren altijd zaten de linkse pelingbureau’s er gewoon dikke 30% naast soms zelfs 50%. Maar sterkte Pytje als de Hond jouw dag heeft gemaakt waarin PVV 22 zetels had (kon je zien via peil app op zondag) maar om jouw dag goed te maken noteerde de Hond slechts 21 zetels en om jouw dag nog beter te maken verzon je dat er nog maar 20 zetels overbleven.

Ach ja… voorlopig wordt het beleid van de PVV stevig uitgevoerd, of de PVV nu 1 zetel in de peilingen heeft of 40. Hoevaak heb ji tijdens het bestaan van de PVV al ‘voorspeld’ dat het binnenkort ‘afgelopen’ zou zijn met de PVV Pytje? Over onderbuik gesproken. Hilarisch!

Take care.

Ontopci: leuk dat Breedveld een weblog watcher is geworden. De site Adampost was dus stil tijdens de onderhandelingen in de 2e week? Hmm wat een nieuws zeg

op 03 04 2012 at 15:15 schreef Sasha Berkman:

Sandro: mark mij words :)

op 03 04 2012 at 15:37 schreef Sasha Berkman:

Het zal straks duidelijk worden dat de PVV een landverraderlijke club is.

http://www.nu.nl/politiek/2779204/kamer-akkoord-met-strengere-regels-partijgiften.html

op 03 04 2012 at 16:12 schreef Robin:

Sasha schreef: Iedereen die nu nog op Wilders stemt kan niet meer onderwijs genoten hebben dan BLO.

— Geloof je dat nou echt!?

op 03 04 2012 at 18:10 schreef Watutsi:

Abdel:

Het beleid stevig uitgevoerd? Zoals wat dan? De HRA wordt in stand gehouden, en Leers zet wat immigranten de wacht toe?

Dat de PVV de trouwste achterban heeft kun je ze niet ontzeggen. Geert gooit al zijn principes over boord en ze lopen er als makke schapen achteraan. De PVV staat helemaal nergens voor. Net als de stemmers niet. Tenzij onrust stoken en voor verdeeldheid zorgen ook een partij punt is.

Als Geert over enkele jaren voor een of andere zionistische organisatie gaat werken in de VS verdwijnt de PVV als sneeuw voor de zon.

op 03 04 2012 at 18:12 schreef Pyt van der Galiën:

Amsterdam Post zoekt trouwens nieuwe schrijvers. Filantroop en D.G. Neree hebben de pijp aan Maarten gegeven nadat ze door het nationale lachebekje Martien “Machinegun” Pennings voor rotte vis werden uitgemaakt.

Pennings is inmiddels door alle sores zwaar overspannen en we weten allemaal welke consequenties dát zou kunnen hebben. Kortom: denk je óók dat de islam op het punt staat de macht in Europa te grijpen en kun je ‘slegs vir blankes’ foutloos uitspreken, meld je dan voor een sollicitatiegesprek bij professor VanFrikschoten. Goede beheersing van de Nederlandse taal is niet vereist.

op 03 04 2012 at 18:32 schreef Abdel:

Helemaal kostelijk, de PVV een ‘landverraderlijke club’ noemen.
De wereld op zijn kop zoals we van links al jaren gewend zijn.

@Robin: sterk altijd hè die anti PVV fanaten? Om hun frustraties af te reageren gaan ze hun eigen tekortkomingen afreageren op PVV stemmers. Daarom hebben opeens ALLE PVV stemmers in het onderwijs niet meer dan BLO (what the fuck is dit?) genoten. Allemaal van de hak op de tak springen ze omdat ze inhoudelijk niks in te brengen hebben

Heerlijk toch die stuiptrekkingen?

op 03 04 2012 at 18:49 schreef MNb:

Al die PVVers zijn toch ook even dom. Nou ja, Sandro dan voor één keertje uitgezonded.
Als de PVV volgens ome Maurice in de lift zit kraait Abdel victorie. Als het de andere kant op gaat “zijn het maar opiniepeilingen”.
Net als Babs denk ik ook dat de PVV nog meer potentie heeft: mijn schatting is 35 zetels. Het gaat inderdaad niet zo goed met ome Geurt. Een flink tijdje geleden schreef ik dat hij een briljant politicus was; daar heeft hij inmiddels wel enige afbreuk aan gedaan.

“de vruchten gaan we er nu al van plukken”
Onderschat nooit het zelfbedrog van een PVVer. Frankrijk kent economische groei, Duitsland trekt aan, Nederland zit in een recessie. Zoals gewoonlijk (Colijn, Van Agt/Wiegel, Balkenende) dankzij rechts.

op 03 04 2012 at 18:51 schreef Peter:

Sandro uitgezonderd?

op 03 04 2012 at 19:20 schreef Abdel:

Abdel:

Het beleid stevig uitgevoerd? Zoals wat dan? De HRA wordt in stand gehouden, en Leers zet wat immigranten de wacht toe?

LOL was weer te verwachten natuurlijk.

Ondanks alle extreem linkse hobbels wordt er effecient PVV beleid uitgevoerd of nog in wording:

Immigratieregels zijn al ondanks Europeses gijzelingen aangescherpt
http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/binnenland/9494936/Strengere-eisen-voor-Nederlanderschap.ece
Mbt onveiligheid zijn straffen al zwaarder geworden, ondanks linkse gijzelingen vanuit de Raad van State:
http://nos.nl/artikel/272360-plan-minimumstraffen-aangescherpt.html
http://www.depers.nl/binnenland/624993/Toch-minimumstraf-ondanks-kritiek.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2457380/2011/06/25/Criminele-pubers-langer-achter-tralies.dhtml
De EU, daar schopt de PVV als geen ander tegen en hebben het kabinet nog op geen enkel gebied ruimte voor gegeven.
Tegen de islamisering is de PVV ook uiterst succesvol. Het boerkaverbod is bijna ingevoerd. Belachelijke subisdies van haatttempels worden succesvol aangepakt;
Het onderzoek geinitieerd door de PVV:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10505752/__EU-onderzoek_subsidie_A_dam__.html?sn=bi

op 03 04 2012 at 19:40 schreef Watutsi:

Geert moet maar wat blij zijn met die blinde vertrouwelingen.

Ze hebben zwaardere straffen voor elkaar gekregen. Had je daar 3 links voor nodig? De overige links staat niets over wat de PVV bereikt heeft.

Het aanscherpen van de regels voor het Nederlanderschap is niet dankzij de PVV.

En het zogenaamde schoppen tegen de EU heeft ook nog weinig vruchten af geworpen. Je kunt een heleboel onderzoeken instellen op kosten van de belastingbetaler maar dat is wat anders dan een doel bereiken. Nergens staat dat die zogenaamde ‘subsidie voor haattempels’ worden aangepakt

Het is allemaal weer populistisch geblaat. Zal hard voor je zijn als Geert straks de politiek de rug toe keert en al de PVV’ers voor Jan met de korte achternaam achter hem aangelopen zijn.

op 03 04 2012 at 19:56 schreef Robin:

Abdel schreef: Om hun frustraties af te reageren gaan ze hun eigen tekortkomingen afreageren op PVV stemmers. Daarom hebben opeens ALLE PVV stemmers in het onderwijs niet meer dan BLO (what the fuck is dit?) genoten.

— Als PVV stemmer probeer ik op dit blog de argumenten van vooral linkse reageerders te begrijpen en er eventueel wat van te leren.
Maar door de vele idiote denigrerende opmerkingen van b.v. Sasha Berkman wordt dat wel een moeilijke
zaak

op 04 04 2012 at 01:14 schreef MNb:

“Sandro uitgezonderd?”
Voor één keertje. Niet de vorige keer en naar verwachting ook niet de volgende keer.
15:04 is namelijk niet zo dom.

“Immigratieregels zijn al ondanks Europeses gijzelingen aangescherpt”
Ja, dat was ook hard nodig, want sinds de asielwetgeving van Cohen tien jaar geleden komt er al nauwelijks een kip meer binnen.
Oh wacht, Watutsi schreef zoiets ook al.

“Als PVV stemmer probeer ik op dit blog de argumenten van vooral linkse reageerders te begrijpen.”
Zodra je daarin geslaagd bent zul je geen PVV meer stemmen. Meld je het ons als het zover is?

op 04 04 2012 at 01:35 schreef Sabian:

BLO = Bijzonder Laag Onderwijs.

SP stemmers hebben maximaal BOLO onderwijs genoten, maar dit terzijde.

op 04 04 2012 at 07:22 schreef Sandro:

Fijn dat ene MNb en ene Peter B. gaan en kunnen bepalen wie dom is en wanneer, ik neem aan dat zij beide dan ook de maatstaf vormen :-)

Verder wat Robin zegt 19:56

op 04 04 2012 at 09:38 schreef Sasha Berkman:

Robin: sinds wanneer hebben PVVers problemen met denigrerende opmerkingen? De fascist Wilders doet niet anders dan denigrerende poep uitbraken, naast leugens natuurlijk.

op 04 04 2012 at 10:44 schreef MNb:

Nee hoor, Sandro, dat bepaalt ene MNb niet.
Domheid is bv. met droge ogen A beweren terwijl de feiten toch echt Z uitwijzen. Dat heb je in het verleden herhaaldelijk gedaan en omdat je er nooit blijk van hebt gegeven er iets van te leren spreek ik de verwachting uit dat er nog wel een paar volgende keren zullen komen.

op 04 04 2012 at 10:56 schreef Sandro:

“Domheid is bv. met droge ogen A beweren terwijl de feiten toch echt Z uitwijzen.”

En dan blijkt later dat die z.g. feiten toch niet correct zijn – gebeurd nog al eens de laatste tijd – en dan heeft die met die droge ogen toch gelijk gehad.
Overigens leer ik wel degelijk MNb – ook van jouw, waarvoor dank!

op 04 04 2012 at 11:14 schreef babs:

En dan blijkt later dat die z.g. feiten toch niet correct zijn

Zoals dat er toch een complot blijkt te bestaan Europa aan de Islam uit te leveren in ruil voor olie? Of zoals er toch een complot blijkt te bestaan dat alle moslims samenspannen met als doel de vernietiging van alle niet-moslims?

op 04 04 2012 at 11:46 schreef Sandro:

babs – de toekomst zal het uitwijzen-toch?
Je kunt vast wel zaken die feiten waren, een tijdje geleden, bedenken die nu toch anders blijken te liggen……je kunt het.

op 04 04 2012 at 11:50 schreef Sasha Berkman:

Of deze :)

“op 20 03 2012 at 13:22 schreef Sasha Berkman:

Pyt: ik ben benieuwd of hij gaat onthullen waar het geld van de PVV vandaan komt.

op 20 03 2012 at 13:50 schreef Sandro:

Gaat-ie niet doen sasha, sorry dat ik die natte droom heb doen uitéén spatten.”

Op mijn vraag waarom het verlangen naar transparantie van de financieringen van partijen in de 2e kamer een natte droom is antwoorde hij natuurlijk niet. Je bent een anti-democraat of je bent het niet.

op 04 04 2012 at 11:52 schreef Sandro:

Sorry dat ik 2 keer achter elkaar post.

We kunnen hier wel stellen dat de achterban niet meer dan BLO heeft gehad maar het IQ op de VU blijkt ook niet bij iedereen hoog te zijn, Peter heb je al een verdachte? :-)

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11846522/__VU_in_greep_poepterreur__.html

op 04 04 2012 at 12:08 schreef Sandro:

sasha – dat heb ik al meerdere keren beantwoord. Wanneer men naam en toenaam wil van de mensen die geld doneren aan de PVV en deze bekend zijn, dan lopen deze mensen een zeker risico. Helaas is de PVV nog steeds niet geaccepteerd zoals b.v. Groenlinks. Bij GL hebben en lopen nog steeds lieden rond die het één en ander op hunkerfstok hebben – maar dat zijn we (heel selectief) allemaal weer vergeten.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een bedrag onder de €5000,- wel anoniem gegeven mag worden, dus zo moeilijk zal het niet zijn om de hele handel te omzeilen.
D66 is ook lekker – dit heb ik van hun site geplukt:
“Elk bedrag is welkom (vanaf € 10) en helpt ons om ons werk beter te doen. Uw vrijwillige donatie kunt u bij uw belastingaangifte als gift opvoeren. Dit maakt uw bijdrage extra fiscaal aantrekkelijk…………….!?

op 04 04 2012 at 12:50 schreef Pyt van der Galiën:

Sandro, partijen hoeven alléén giften boven de 4500 euro openbaar te maken. Mensen die af en toe een tientje over maken, hoeven echt niet bang te zijn dat ze met naam en toenaam in de krant komen te staan.

Daniel Pipes en David Horowitz komen met hun naam in de krant. Jij niet. Maar dat Amerikaanse neocons Wilders sponsoren was tóch al een publiek geheim, al ben ik uiteraard wél benieuwd naar de bedragen.

op 04 04 2012 at 12:56 schreef Sasha Berkman:

Sandro: wat D66 doet is volkomen transperant en helder. Wat de PVV lijkt te doen is de belangen behartigen van buitenlandse financieers behartigen. landverraad dus.
Daarom ben ik blij met deze wet en ben ik ook blij dat Hero Brinkman dit al heeft onthuld. Ik vind het ronduit schandalig dat de financien van politieke partijen met zetels in de 2e kamer niet transperant zijn. dat er in het catshuis nu besluiten genomen worden oa door iemand met een anti-nederlandse agenda is een mooi gegeven voor een italiaanse thriller.

op 04 04 2012 at 13:14 schreef Sandro:

Oh sasha en dan ben ik van de complottheorieën??
D66 is transparant? Dat weet jij helemaal niet of zit je in de top van de partij?
Verder vind ik een kreet als fiscaal extra aantrekkelijk zeer bedenkelijk. Ik pleit er dan ook voor dat een gift aan een politieke partij niet op een belastingaangifte ingevuld kan worden.
Nogmaals, het omzeilen van deze anti-PVV wet is geen enkele moeite dus het is symboolpolitiek, precies dat wat de PVV zo vaak verweten is.
Transparantie – wat te denken van de PvdD? Alsof de Zevendedagsadventisten zo’n lekker transparant clubje zijn en weet je ook waar ze voor staan? Zijn wel belangerijke elementen binnen deze partij.

op 04 04 2012 at 13:32 schreef Sasha Berkman:

sandro: blablabla en d66 blabla en de PvdD blabla.

op 04 04 2012 at 14:01 schreef Sandro:

Tegen beter weten in toch nog maar eens getracht om mijn visie en uitleg te geven op deze onwikkeling aan sasha. Als er dan gereageerd wordt met blabla enz. ben ik er weer een keer klaar mee. Normaal beëindig iets dergelijks met “het ga je goed” maar in dit geval doe ik het niet want ik meen er toch geen klote van….eikel.

op 04 04 2012 at 14:07 schreef Sasha Berkman:

Sandro: zodra jij inhoudelijk gaat reageren en stopt met jijbakken en in reacties naar anderen te wijzen, kortom zonder dat je loopt te blaten eet ik mijn hoed op.

Accepteer jij nu maar gewoon dat het voor de meeste mensen gewoon ongeloofelijk is dat er een schimmig gefinancieerde club van leugenachtige (ja leugenachtige) haatzaaiers (ja haatzaaiers) het regeringsbeleid mede loopt te bepalen. het lijkt verdorie wel Italie.

op 04 04 2012 at 14:09 schreef Robin:

MNB schreef: “Als PVV stemmer probeer ik op dit blog de argumenten van vooral linkse reageerders te begrijpen.”
Zodra je daarin geslaagd bent zul je geen PVV meer stemmen. Meld je het ons als het zover is?

Dat kan nog lang duren want het proces van een linksmens naar rechtsmens duurde bij mij vele jaren.

op 04 04 2012 at 14:17 schreef Robin:

Sasha Berkman schreef:Robin: sinds wanneer hebben PVVers problemen met denigrerende opmerkingen? De fascist Wilders doet niet anders dan denigrerende poep uitbraken, naast leugens natuurlijk.

— Andere politici doen precies hetzelfde.

Maar kunnen wij als reageerders op dit blog niet het goede voorbeeld geven aan de politici?

op 04 04 2012 at 15:03 schreef Sandro:

sasha – jijbakken? Je doet godverdomme niks anders hier!
Maar goed zoals ons aller vriend Johann Wolfgang Goethe al zei: “Iedereen hoort immers alleen datgene wat hij begrijpt”.

Dit was dan toch echt, echt, echt de laatste posting die ik besteed aan het leugenachtige, linksdraaiende sujet dat zich sasha noemt.
Nee…..echt!

op 04 04 2012 at 15:28 schreef Sasha Berkman:

“sasha – jijbakken? Je doet godverdomme niks anders hier! ”

geef eens 1 voorbeeld minkukeltje.

op 04 04 2012 at 15:45 schreef sabaroth:

Ik geloof je niet Sandro.

op 04 04 2012 at 16:36 schreef babs:

Jij doet zelf jijbakken vind ik dan wel weer een hele mooie jijbak.

op 04 04 2012 at 18:12 schreef Berend:

Jonge jonge… Wat een kinderachtig heen en weer gewouwel zeg… Ik hoor pittiger gesprekken op de lagere school van mijn kinderen! Gelukkig leven we in een vrij land waar een ieder van links tot rechts (bijna) alles mag zeggen… Een klein beetje inhoud leest toch prettiger weg dan het elkaar taalkundige vliegen afvangen…

op 04 04 2012 at 21:00 schreef Sasha Berkman:

Wat babs zei :)

op 04 04 2012 at 21:32 schreef Sasha Berkman:

Mjn God! Sandro citeerd zelfs Goethe
hehe

op 05 04 2012 at 09:23 schreef Sandro:

Bedankt voor het compliment babs – precies zo
was-ie ook bedoeld.

op 05 04 2012 at 10:20 schreef Sandro:

Pyt – sorry dat ik niet heb gereageerd op je 04-04-2012 12:50 ik lees hem nu pas.

Tot €4500 hoeft niet openbaar gemaakt te worden, is dus een kwestie van de grotere bedragen splitsen en verdelen onder sympathisanten die dan een bedrag onder de €4500 overmaken – pas de problème dacht ik zo.
Maar alle gekheid op een stokje wat denk jij? Stel dat er geen PVV in de kamer had gezeten had deze wet dan voorgesteld/aangenomen was?

op 05 04 2012 at 14:26 schreef jos:

@Sandro 10:20

“Stel dat er geen Pvv in de kamer …”

Tja, dat heb je meestal hè, dat nieuwe wetgeving een reactie is op nieuwe ontwikkelingen …

Wanneer komt er nou een intelligente reactie van je ?

op 05 04 2012 at 15:01 schreef Sandro:

Bedankt jos, dus het is een anti-PVV wet, niks meer en niks minder. Dan hoeven die schijnheiligen in de TK ter linkerzijde ook niet meer te doen alsof dit niet het geval is.

op 05 04 2012 at 16:27 schreef MNb:

Fijn, Sandro, dat je mijn voorspelling zo snel doet uitkomen.
Nee, het is geen anti-PVV wet. Het zou een anti-PVV wet zijn geweest als hij alléén op de PVV van toepassing was verklaard. Maar de wet is ook op die “schijnheilige partijen ter linkerzijde” van toepassing.
Goethe citeren maakt je niet slimmer.

“Stel dat …..”
Stel dat jij koning was, dan was je zoon je troonopvolger.

op 05 04 2012 at 20:58 schreef MNb:

Over schijnheiligheid gesproken:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3236684/2012/04/05/PVV-wordt-rechtsbuiten-van-politiek.dhtml

Tot zover de belangen van Henk en Ingrid. En Sandro, natuurlijk.

op 06 04 2012 at 07:08 schreef Sandro:

@MNb – ja hoor een rapport van de SP…nee dan ben ik overtuigd – not!
Het is wel een anti-PVV wet want zonder PVV in de 2de kamer was dit nooit ter sprake gekomen of denk jij serieus dat dat wel gebeurd zou zijn?
Goethe citeren is niet bedoeld om slimmer over te komen maar deze uitspraak is toch wel zeer toepasselijk of niet dan?

op 06 04 2012 at 07:52 schreef Bigpete:

Hoe is het nu mnb om officieel in een bananenrepubliek te wonen?

op 06 04 2012 at 08:05 schreef Anoniem:

Het enige breekpunt waar de PVV serieus met een val van het kabinet heeft gedreigd is de hypotheekrenteaftrek.

Het bevestigt mijn beeld van de echte PVV-aanhang: de middle-management kaste, die weten dat ze bij elke reorganisatie blijven zitten, en zich dus geen zorgen maken over ontslagbescherming of WW, maar die hun frustratie over hun eigen incompetentie moeten uitleven door anderen naar beneden te trappen, en die vooral hun veel te duur gekochte Vinex-woning door de belastingbetaler willen laten financieren. Kortom, de GeenStijl lezers.

En de cijfers van de kiesdistricten bevestigen dit: vooral buitenwijken en forenzensteden als Almere stemmen PVV, plus een provincie van fraudeurs, subsidiesponzen en uitkeringstrekkers.

De PVV beweert, net als Janmaat indertijd, te willen opkomen voor de mensen in de stadswijken met problemen; maar het beleid waar ze daadwerkelijk voor stemmen laat die mensen juist opdraaien voor kosten.

op 06 04 2012 at 09:39 schreef Pyt van der Galiën:

@Sandro

Het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer is vorig jaar ook geanalyseerd door de Leidse politicoloog Tom Louwes. Hij komt tot dezelfde conclusie als de SP. Zijn verslag vind je hier.

Het stemgedrag van de PVV komt sterk overeen met dat van CDA, VVD en SGP. Dat geldt met name op de terreinen Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Volksgezondheid. Op de links-rechts schaal bevindt de PVV zich op deze onderwerpen op de uiterste rechterzijde.

Louwes concludeert ook dat er op het terrein van Volksgezondheid een opmerkelijke verschuiving in het stemgedrag van de PVV heeft plaats gevonden. Vóórdat de PVV gedoogpartner werd, stemde ze vrijwel altijd tegen bezuinigingen in de zorg. Tegenwoordig stemt ze vrijwel altijd vóór bezuinigingen in die sector.

op 06 04 2012 at 09:59 schreef Sandro:

Pyt – ja dat is ook allemaal correct, kan en wil ik ook niet ontkennen.
Verder bezuinigingen voor de zorg zijn nu in het Catshuis één van de moeilijkste punten voor de PVV.
En politieke partijen kunnen/moeten natuurlijk ook wel eens op eerdere af/uitspraken/standpunten terug komen. Zie b.v. de SP:
De SP helpt VVD en CDA aan een Kamermeerderheid om de Nederlandse F-16’s meer bevoegdheden te geven bij gevechtstaken in Afghanistan.
Met de verrassende draai lijkt de protestpartij, die vindt dat alle Nederlandse militairen weg moeten uit Afghanistan, zich in de kijker te willen spelen als toekomstige regeringspartner.
(te lezen in de kranten van vandaag)

op 06 04 2012 at 10:21 schreef Pyt van der Galiën:

Sandro

Ik las het vanochtend, ja. Schrijnende hypocrisie van de SP. Bevestigt mijn stelling dat geen enkele politicus – links, rechts of van het midden – te vertrouwen is.

op 06 04 2012 at 14:06 schreef You On A Gin:

Wat te zeggen over dit schemaatje (uit 2010)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Krouwel

op 06 04 2012 at 15:10 schreef MNb:

“want zonder PVV”
Dat is een non-sequitur, Sandro. Leer ook eens het verschil tussen “wel eens” en “structureel” of “systematisch”. Maar ja, contradicties van Grote Leiders worden door hun hielenlikkers altijd gebagatelliseerd. Downplayen heet dat tegenwoordig.

Op dit moment nat, Grote Piet. Want het regent pijpestelen.
En gefeliciteerd met de stompzinnigste jijbak die ik ooit ben tegengekomen.

op 06 04 2012 at 15:35 schreef Bigpete:

Je mag het een jij bak noemen, prima. Maar jij hebt altijd een grote bek over Nederland, de fascistische PVV en het gevaar Wilders. Ik benoem slechts dat jij in een criminele bananenrepubliek woont met een drugsdealer en moordenaar als president. Die vervolgens tegen elk rechtsbeginsel zijn eigen amnestie regelt. De waarheid is ongemakkelijk, ik weet het.

op 06 04 2012 at 16:35 schreef MNb:

Hoezo ongemakkelijk? Heb ik ooit iets anders geschreven dan wat jij benoemt, met uitzondering van het bijvoeglijk naamwoord crimineel vlak voor bananenrepubliek? Wat een opgeblazen eigendunk meet je jezelf aan.
Je wilt me alleen maar de mond snoeren omdat ik dingen over de PVV schrijf die je niet bevallen maar ook niet kunt weerleggen – omdat ze waar zijn. Je toont weer eens haarfijn aan wat volgens PVVers het begrip “vrijheid” betekent – vrijheid voor zichzelf ten koste van anderen; de vrijheid om niet met onaangename feiten geconfronteerd te worden.
Bovendien lieg je. Ik heb de PVV nooit fascistisch genoemd.
Intussen bedankt dat je me de gelegenheid geeft weer eens op de ongelooflijke domheid van de PVV te wijzen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/3237140/2012/04/06/PVV-wil-stoppen-met-hulp-voor-Suriname.dhtml

Bouterse wíl helemaal geen hulp uit Nederland. De PVV wil niet zijn regering treffen, maar niet-gouvernementele organisaties die eerder een tegenwicht vormen.
PVV-domheid is onbegrensd.

op 06 04 2012 at 21:01 schreef Bigpete:

Dan ben jij een van de weinigen die de PVV niet fascistisch noemt. Soit.
Je vergist je(weer eens). Ik wil niemand de mond snoeren, ik wil begrijp gewoon niet dat iemand die zelf in een bananenrepubliek met dictatoriale trekjes woont waar ze en passant de rechtstaat hebben afgeschaft zich zo druk maakt over een legitieme partij in het Nederlandse parlement. Daar kan ik echt niet bij. Zo simpel is het. Verder raaskal je maar een eind weg, ik slaap er echt niet minder om.

op 06 04 2012 at 22:18 schreef Gerda zegerius:

Legitieme partij? De PVV is geen partij maar een”beweging” omdat Geert dat zo wil.Oh en het is wel degelijk een fascistische beweging,mensen kennen het verschil niet tussen fascistisch en nazistisch en dat laatste is de PVV(nog) niet.

op 06 04 2012 at 22:44 schreef MNb:

Ik heb nooit de pretentie gehad je van je nachtrust te beroven, Grote Piet, laat staan je enig begrip bij te brengen. Ik maak me druk om de PVV omdat ik Nederlander ben, mijn zoon ook en die kutpartij onze toekomst beïnvloedt.
Ik begrijp niet dat iemand die op een partij stemt die de rechtsstaat wil afschaffen – tweederangsburgers, rechters ontslaan naar eigen subjectieve criteria – zich druk maakt om de meningen van iemand die in een bananenrepubliek woont. Verder raaskal je maar een eind weg. Ook met mijn nachtrust is niets mis.

op 07 04 2012 at 08:23 schreef Bigpete:

Ik maak me niet druk, ik begrijp het niet. Dat is niet hetzelfde. Zullen we het verder laten rusten? We zien de wereld door de tegengestelde kant van een verrekijker, we worden het toch nooit eens.

op 07 04 2012 at 14:07 schreef MNb:

“Ik maak me niet druk”
Daarom begin je er iedere keer over.

“Zullen we het verder laten rusten?”
Nee.
Als ik in Par’bo had gewoond had ik aanstaande dinsdag aan de protestmars tegen het amendement meegedaan. En ik hoop van harte dat Spong en co naar het Inter-Amerikaans Gerechtshof van de Mensenrechten stapt, wiens convent ook door Suriname is ondertekend. Alleen hebben Surinamers mij daar niet heel bij nodig.
Aan de andere kant is dit nieuws relevant:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/3237661/2012/04/07/Ombudsman-politiek-breekt-rechtspraak-af.dhtml

En daar geef ik de PVV nadrukkelijk de schuld van, al heeft Balkenende – toen er nog geen PVV was – er ook vrolijk aan meegedaan.
Jij wordt als juut geacht de rechtstaat te verdedigen, Grote Piet. Dat je dat niet doet neem ik je kwalijk. Weet je waarom ik een grote bek tegen jou heb.

op 07 04 2012 at 23:34 schreef Sasha Berkman:

knuppel -> hoenderhok

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/04/07/neonazi-in-de-uitzending-yoghurt-eieren-naar-je-hoofd/

op 08 04 2012 at 14:03 schreef You On A Gin:

Zo doen we dat. Niet mensen laten uitpraten en ze aanvallen op hun woorden, maar gewoon met dingen smijten.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS