Home » Archief » Dit land is krankzinnig geworden


[10.09.2014]

Dit land is krankzinnig geworden

Peter Breedveld

bal12
Illustratie: Ida Bagus Made

We zijn nu dus in de fase beland waarin onschuldige moslims zomaar door de autoriteiten uit hun huis worden gesleept. In een cel geplaatst, hun kinderen afgenomen. ‘Het is te hopen dat de kinderen nu niet denken dat Nederland een land is waar de staat zomaar mensen uit huis plukt’, schrijft NRC in zijn hoofdredactionele commentaar. Dit moet toch ironie zijn? Die kinderen weten nu dat de staat mensen zomaar uit hun huis plukt. Omdat ze moslim zijn.

De opmerking van NRC typeert de laffe houding van Nederland, waar Amnesty in een rapport keihard aantoont dat racisme institutioneel is bij de Nederlandse politie, maar de overheid dat gewoon glashard blijft ontkennen. Waar in reactie op de waarschuwing van de Nationale Ombudsman tegen racisme bij de overheid een gecertificeerde racist wordt aangewezen als zijn opvolger. Er is geen racisme in Nederland, hoor je overal, terwijl het blad Binnenlands Bestuur een expliciet racistische cartoon van Zwarte Piet plaatst en onze kinderen op school worden geïndoctrineerd met allochtonen- en Marokkanenhaat. Etnische minderheden worden dag-in, dag-uit vernederd, verdachtgemaakt en bedreigd maar als ze nou maar asjeblieft niet gaan denken dat we racistisch zijn.

Rechtsstaat slopen

NRC mijmert in verband met de uithuisplaatsing van de ‘Jihadkinderen’ wat over het falen van instanties. Nee, dit is islamofobie. Dit land is krankzinnig geworden. Vijftien jaar door de staat en door alle Nederlandse media gepropageerde, virulente moslimhaat hebben hun uitwerking niet gemist. We hebben een seniele minister die er geen enkel geheim van maakt dat hij onze rechtstaat wil slopen omdat anders de moslims het doen.

En hij krijgt groen licht van de hele door moslimhaat bevangen racistische teringzooi in de Tweede Kamer. Op het journaille hoef je ook niet te rekenen, dat laat zich braaf dicteren wat het wel en niet mag opschrijven.

En dat is hoe het is.

Met hondepis gewassen

Intussen schoffeert patjepeeër Roland Kahn in de Volkskrant de Marokkaanse Nederlanders die weigerden de hypocriete CIDI-advertentie tegen ‘Jodenhaat’ te tekenen. ‘Wij allemaal’ kwamen ook in opstand toen Wilders riep dat er ‘minder, minder, minder’ Marokkanen moesten zijn, mispelt Kahn.

Ik weet niet zeker wie Kahn met ‘wij allemaal’ bedoelt, maar ik vermoed dat het grofweg over dezelfde groep gaat die Wilders de afgelopen tien jaar groot heeft helpen worden. Daar hoort het CIDI ook bij. Met hetzelfde argument kwam Margalith Kleijwegt ook al, dat ‘zij’ toch ook solidair waren geweest toen Wilders ‘minder, minder, minder’ riep. Dan heb je je gezicht toch met hondepis gewassen? Al die jaren niks zeggen als Wilders moslims demoniseert, zegt ze te willen deporteren, ze vergelijkt met Nazi’s en de ene na de andere racistische maatregel voorstelt en dan moeten we onder de indruk zijn van wat gespeelde verontwaardiging als Wilders iets roept wat hij al jaren roept, omdat dan nu een keertje een nieuwsmedium er een nummertje van maakte.

Wit vullis

Moslims worden uit hun huis gesleept, gearresteerd omdat ze ervan worden verdacht te willen verhuizen, wat volgens mij ieders goed recht is. Waar blijft Kahns advertentie ‘Islamkritiek oké, maar dat is geen excuus voor moslimvervolging’?

Ik ken steeds meer Marokkanen – het soort Marokkanen dat je nooit in het nieuws ziet, want hoogopgeleid, goedbetaalde baan, betalen mee aan de uitkering van al dat witte vullis dat zijn dagen slijt achter de computer, kankerend op Marokkanen – die hier weg willen. Die zich bedreigd voelen in Nederland, die het zat zijn constant als verdachte te worden gezien, alleen omdat ze Marokkaan zijn. Niemand komt voor ze op, niemand spreekt zich uit tegen het walgelijke racisme.

Reet afvegen met de grondwet

Want het is oké. Het is oké om Marokkanen in onze schoolboeken af te schilderen als losgeslagen criminelen, om als minister openlijk je reet af te vegen met de grondwet als het om moslims gaat, om kinderen voor hun leven te traumatiseren omdat het moslims zijn. Lees dit stuk van Johan van der Knijff want het gaat precies zoals hij beschrijft: stukje bij beetje worden we eraan gewend gemaakt dat moslims minderwaardige mensen zijn, met wie je mag doen wat je wilt. Vanuit de VVD is al voorgesteld ze op te sluiten in concentratiekampen.

Kijk naar dit filmpje van de arrestatie van een kind in de Schilderswijk. Nederlandse politie, maar het lijkt Israël wel. Ga daarna moslims uitdagen hun paspoort in te leveren. Hoe hufterig is dat?

Roep vooral nog een keer dat ik een antisemiet ben, smerige racist.

Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, de enige site die antisemitismebestrijding serieus neemt, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom ik om donaties bedel.

Peter Breedveld, 10.09.2014 @ 07:13

[Home]
 

139 Reacties

op 10 09 2014 at 07:43 schreef Ralph van der Geest:

Goed stuk. Niet alleen Marokkaanse medeburgers willen weg uit dit totaal verziekte tokkie-land. Ook ik heb een koffer klaar staan voor het geval ik het niet meer uithoudt hier en dat moment is niet echt ver meer. Wat betreft de overheid vertegenwoordigd in schorem als Aboutaleb, Hertog, Opstelten, de AIVD, de Tweede Kamer welke een vergaarbak is van fascisten en racisten…ik zie die overheid steeds meer als een vijand aan wiens wetten en verordeningen je dan ook niets meer gelegen hoeft te laten liggen omdat het moreel gezag en het vertrouwen compleet ontbreekt. Zover hebben overheid en de media in de rol van Radio Mille Collines het inmiddels laten komen.

op 10 09 2014 at 08:26 schreef Pickelhaube:

Nou, er zit er nog eentje vast van die Huizense Jihadisten, dus er was toch iets aan de hand daar. Die man gaf inmiddels toe dat hij naar Syrië wilde afreizen om daar te gaan koppensnellen. Dat een dienst dat juridisch niet rondkrijgt gebeurt wel vaker (is hun primaire doel helemaal niet), maar ze hebben de uitreisplannen maar mooi weten te verstoren en een goed signaal afgegeven. Sta ik eigenlijk wel achter. Mooi dat die kinderen gered zijn en gewoon op kunnen groeien in Nederland.

Daarnaast is het gewoon opvallend hoe weinig Marokkanen zich verzetten tegen jodenhaat en het zelfs presteren om verongelijkt te doen tegen mensen die zich wel daar wel tegen verzetten. Dat maakt mij inderdaad wel een beetje verdrietig, als ik bedenk hoeveel ik me altijd verzette tegen elke vorm van racisme. De liefde is in ieder geval niet wederzijds.

op 10 09 2014 at 08:29 schreef max:

Kop Volkskrant:
CBS: Minder jonge verdachten, aandeel allochtone jongeren neemt toe.

Onder die kop:
‘Het aantal allochtone jongeren dat als verdachte werd genoteerd daalt, maar minder snel dan het aantal verdachte autochtone jongeren.’

Dat het daalt is niet belangrijk voor de Volkskrant

op 10 09 2014 at 09:24 schreef cRR Kampen:

“Mooi dat die kinderen gered zijn en gewoon op kunnen groeien in Nederland.” – vind ik ook. Wij willen nou eindelijk eens een behoorlijke aanslag gewoon in Nederland en niet van die blanke losers als Tates of PVV-van der Vlis.
We gaan dus lekker wat gezinnen uit elkaar trekken en andere moslims ‘hinderlijk volgen’, zomaar opsluiten – gedurig in de isoleer zoals Samir Azzouz ook is ‘gemaakt’ en dan maar wachten en hopen op de grote bomaanslag op Rotterdam Centraal.

“Daarnaast is het gewoon opvallend hoe weinig Marokkanen zich verzetten tegen jodenhaat” – Nederlander met een Duitsche naam die dat zegt. Fucking brilliant van iemand die zich herhaaldelijk blij betoonde met de ruim 500 kapotgemaakte kinderen in Gaza.

op 10 09 2014 at 09:28 schreef Niels Scholten:

Het stuk begint direct met een onwaarheid:

“Die kinderen weten nu dat de staat mensen zomaar uit hun huis plukt. Omdat ze moslim zijn.”

Niet ‘omdat ze moslim zijn’, maar omdat ze verdacht worden van de intentie in het buitenland een terroristische organisatie te gaan sturen. ‘Dat ze moslim zijn’ is niet oorzaak, maar bijzaak.

Maar uiteraard zou Peter Peter niet zijn als hij niet elke kans om moslims in de slachtofferrol te plaatsen aan zou grijpen.

op 10 09 2014 at 09:31 schreef Asimov:

Nee Max, de liefde is zeker niet wederzijds. Ik dacht ook al die jaren “minderheden samen tegen racisme”, maar het is overduidelijk dat moslims in Nederland de joden niet zo mogen. Daar kan al het gefoeter in dit blog niks aan veranderen.

op 10 09 2014 at 09:43 schreef cRR Kampen:

De manier waarop de Israellobby z’n calimerocomplex op moslims projecteert zou grappig zijn, ware het niet dat het zo standaard is.
Overal en altijd waar genocides worden overwogen en gepleegd huilen de genocidaires dat ze slachtoffer zijn en zo moeten lijden onder de kwaadaardigheid van de ‘soort’ (thans moslims) die ze uitroeien en geven ze degenen die uitgeroeid worden ook nog de schuld van het uitgeroeid worden. Zoals bijvoorbeeld de meme dat Hamas die 500 kinderen in Gaza kapotgemaakt zou hebben.

Het erge is dat het mengsel van kleinzieligheid, besmuiktheid en openlijke trots op het moorden zo goed werkt dat genocidale acties nog altijd zo goed als straffeloos doorgang vinden.

“… maar het is overduidelijk dat moslims in Nederland de joden niet zo mogen.” je moet je racisme niet projecteren. Volkeren schrijf je met hoofdletter, racist, dus: Joden. Afgezien daarvan heb ik natuurlijk ook de pokkepest aan diegenen die achter de genocidale operaties van de militaire theocratie op Palestijnen staan.
http://www.tomdispatch.com/post/175892/tomgram%3A_noam_chomsky%2C_the_fate_of_the_gaza_ceasefire/

op 10 09 2014 at 09:45 schreef Niels Scholten:

Addendum:

Deze wisselwerking van rechtsgekkies die schrijven alsof elke moslim een terrorist is, en lieden als Peter die schrijven alsof elke moslim een slachtoffer is, draagt niet bij aan een minder ‘krankzinnig’ Nederland.

op 10 09 2014 at 09:59 schreef Vipsania Agrippina maior:

Pipo Wilders is tegenwoordig rustig hè? Die kan met zijn handen over elkaar rustig achterover leunen. Alles gebeurt op de automatische piloot. Best wel knap gedaan moet ik toegeven.

Ik wist trouwens niet of ik gisteren moest lachen of huilen om de Tweede Kamer die staat te trappelen om mee te vechten tegen IS…terwijl Nederland gewoon is overgeslagen door de Sheriff. “Heho, al die massahysterie voor niks? Mogen we echt niet meedoen? Echt niet? Schiphol gebruiken? Mooie F-16’s hoor, kunnen nog jaren mee.”

op 10 09 2014 at 10:00 schreef Kimo:

Hey Asimov, Alsof de Joden de moslims wel mogen. Dat hele jodenhaat van moslims begint zowat een godwin te worden.
Grappig ook hoe het nageslacht van de meest ranzige jodenmoordenaars nu de schuld in de schoenen van moslims willen schuiven. Rot toch op lul

op 10 09 2014 at 10:10 schreef Nrosa:

De eeuwenlange jodenhaat vaak eindigend in pogroms met als klap op de vuurpijl de Endlösung was een Europese aangelegenheid, kwam geen moslim bij kijken..Daar kan jou flutbijdrage niets aan veranderen.Asimov.

op 10 09 2014 at 10:13 schreef Nrosa:

En trouwens, wat te doen met Nederlandse gezinnen die dienst nemen in het israelische leger,? Dat is kennelijk geen probleem, dus misschien heeft het tóch te maken met hun ‘moslim-zijn’?

op 10 09 2014 at 10:16 schreef cRR Kampen:

Dus: ‘Deze wisselwerking van rechtsgekkies die schrijven alsof elke jood een woekeraar en kindermoordenaar is, en lieden als Peter die schrijven alsof elke jood een slachtoffer is, draagt niet bij aan een minder ‘krankzinnig’ Duitsland.’
En elke Jood werd dus slachtoffer. En nu hebben we de PVV, die wil beginnen de Joden, sorry, de moslims statenloos te maken.

op 10 09 2014 at 10:25 schreef Niels Scholten:

@CRR Kampen:

Je hele redenering komt voort uit de stelling zoals Peter die poneert, namelijk ‘dat het er om gaat moslims te pakken’. En dat raakt kant noch wal.

op 10 09 2014 at 10:34 schreef Egbert:

@Niels Scholten: “omdat ze verdacht worden” – die kinderen??? Ga toch fietsen.

op 10 09 2014 at 10:37 schreef Niels Scholten:

@CRR Kampen:
Waaruit maak je op dat het gaat om ‘moslims statenloos maken’ en niet om het tegengaan van afreizen met doel het steunen van terroristische organisaties?

Behalve je onderbuik. Doe mag niet meespelen vandaag.

op 10 09 2014 at 10:45 schreef Niels Scholten:

@Egbert:

Ten eerste bedankt voor je prima onderbouwde weerwoord. Dit waardeer ik.

Ten tweede mijn excuses, daar had inderdaad moeten staan dat hun OUDERS verdacht worden . Eén heeft inmiddels ook toegegeven, ik stel voor dat u uw woede op die persoon richt. Die heeft die kids namelijk hierin meegezogen.

op 10 09 2014 at 10:57 schreef cRR Kampen:

@Niels: “Verder willen wij dat ISIS-aanhangers, kalifaatwensers en jihad-sympathisanten allemaal acuut het Nederlandse staatsburgerschap wordt ontnomen, ook wanneer ze alleen de Nederlandse nationaliteit hebben.”

Alhier: http://www.pvv.nl/index.php/36-fj-related/geert-wilders/7776-pvv-kabinetsplannen-aanpak-islamterreur-zwaar-onvoldoende.html .

Gezeur over dat ze dan maar een pas van de IS regelen is flauwekul want de IS is geen erkende staat. Daarom staat hier vrijwel letterlijk dat Wilders mensen statenloos wil maken. Het hele geluid is precies overgenomen uit Duitsland jaren dertig waar hetzelfde spelletje met Joden werd gespeeld.

op 10 09 2014 at 11:04 schreef Ralph van der Geest:

Stel dat een echte journalist, dus niet zo’n broodschrijvertje als bij de klonen van der Stürmer waar ik o.a. Trouw, NRC en Volkskrant toe reken, onderzoek wil doen naar terrorisme, de rol van Nederland, die van de VS, wat het IS is etc. en hij typt op Google in ‘improvised explosive devise’….dan ben ik heel erg benieuwd hoe Opstelten en al die andere hufters aannemelijk gaan maken hoe deze journalist voorbereidingen treft tot het plegen van terroristische daden. Of stel…een kind van een jaar of 15 moet op school een werkstuk maken over bijvoorbeeld ‘internationaal terrorisme’…ik wil er niet aan denken wat er dan kan gebeuren met dat kind in een land waar je slechts op basis van een vaag vermoeden en telefoontje van je NSB buren naar een kliklijn van je bed gelicht kan worden…

op 10 09 2014 at 11:11 schreef MNb:

Wat moet ik nog zeggen? Dat ik het aan heb zien komen enz.? Dat zou voor de tigset keer zijn.
Tja. Niels Scholten bevestigt onbedoeld wat PB schrijft en heeft het zelf niet door:

“omdat ze verdacht worden van ….”
Fuck het aloude Romeinse principe “onschuldig tot het tegendeel bewezen is.” Dat het bij wet niet verboden is te emigreren naar welk land dan ook vergeet hij gemakshalve.

op 10 09 2014 at 11:12 schreef Niels Scholten:

@cRR Kampen

Meneer/Mevrouw Kampen,

Uw stelling ‘ze willen MOSLIMS stateloos maken’ is sowieso onjuist. Volgens bovenstaande voorstel van de Partij Voor Vrijbelachelijkenoties willen ze moslims DIE ISIS STEUNEN stateloos maken.

Dat is nog al een verschil. Of wil u soms beweren dat elke moslim ISIS steunt?

op 10 09 2014 at 11:20 schreef Niels Scholten:

@MNb

U toont zich vrij van kennis aangaande rechtsgang. Als iemand wordt verdacht van iets strafbaars en er vluchtgevaar is, wordt deze persoon onder arrest gesteld en zijn/haar eventuele kinderen uit huis geplaatst. Doodnormale gang van zaken.

In dit geval ging het om mensen die van plan leken te zijn een terreurorganisatie te gaan versterken (één heeft dat ook bekend, de angst was dus minstens deels gegrond) in het buitenland. Zo’n reis naar het kalifaat wordt niet van de ene op de andere dag gepland, daar gaat een proces aan vooraf. En in dat proces komen deel uitmaken van zo’n organisatie en het verspreiden van het gedachtegoed (beiden strafbaar) al snel voorbij.

Zowel strafbaar als vluchtgevaarlijk dus. en dus alle reden ze vast te zetten.

Valt u op dat het woord ‘moslim’ in bovenstaande uitleg welgeteld nul keer voorkomt?

op 10 09 2014 at 11:49 schreef babs:

Niels, uit het Aivd berichtje blijkt niet dat iemand verdacht werd van een strafbaar feit.

Graag ook een linkje waaruit blijkt dat iemand heeft toegegeven iets strafbaars te willen doen.

Graag ook een voorbeeld van mensen die gearresteerd zijn voor het overwegen van een verhuizing naar China, Israel of Nigeria.

op 10 09 2014 at 12:02 schreef frank assmann:

Een stuk wat recht uit mijn hart gegrepen is,Peter.
De alles beheersende moslimhaat is dermate mainstream geworden in dit: in en in racistische land dat de vergelijking met het proto derde rijk zich steeds sterker opdringt….Dit land is verloren,men doet aan sippenhaft,etnische profilatie en men wil nog verder gaan.Moslims wil men ieder grondrecht ontzeggen,men wil moslims zonder proces opsluiten,men bewonderd de massa moordenaar breivik en vindt (breed gedragen) dat hij toch wel gelijk had.

Dat het “bruingehemde” tuig net zo extremistisch is als de gemmiddelde ISIS aanhanger die de gruwelijke onthoofdingen wel kicken vindt…ontgaat deze bekende racistische criminelen totaal.

Waar blijft het effectieve verzet tegen deze kindermoordenaar liefhebbers?

Waar blijft de algemene werkstaking door alllochtonen?
laat iedere geminachte allochtoon nu eens voor een week het werk neerleggen…dan zien de wannabe moslimuitroeiers,hoe dit land afhankelijk is van deze groep Nederlanders.

op 10 09 2014 at 12:09 schreef cRR Kampen:

Niels, ze willen mij – gewoon kaaskoppie – statenloos maken. Want ik heb mij herhaaldelijk pro-Hamas uitgesproken en Bibi heeft gezegd dat Hamas = ISIS en dus steun ik ISIS.

Ik kan maar één enkele reden verzinnen waarom de PVV in mijn geval mss net niet zover wil gaan: ik ben atheïst en geen moslim. Dat is alles.

op 10 09 2014 at 12:12 schreef Egbert:

Roland Kahn: ” ‘Wij allemaal’ kwamen ook in opstand toen Wilders riep dat er ‘minder, minder, minder’ Marokkanen moesten zijn.”

Hij lult maar wat. Twaalf VVD’ers en vijf CDA’ers hebben de CIDI-advertentie ondertekend (plus Wilders zelf, niet te vergeten). Zeventien politici die Wilders aan regeringsmacht hielpen en hielden in Bruin I. Welke opstand bedoelt Kahn?

op 10 09 2014 at 13:13 schreef Ruud van Gerrevink:

De strijd tegen extremisme is moeizaam. Kreeg dit geluid https://www.youtube.com/watch?v=lyR-K2CZIHQ maar meer aandacht. Misschien dat er dan meer hoop dan wanhoop onder de mensen zou zijn …

op 10 09 2014 at 13:15 schreef Niels Scholten:

@cRR

Wat boeit het dat ‘Bibi’ dat zegt? Laten we even bij de feiten blijven: jij zegt Hamas te steunen, dat is dus niet ISIS. Punt. ‘Bibi’ (wie dat ook is) doet er dus niet toe.

Daarbij, ‘zeggen dat je iets goed vindt’ zal nooit en te nimmer strafbaar worden in dit land, wat de PVV ook neuzelt. Dus ik krijg de indruk dat je nu bang voor bent voor een onmogelijk hypothetisch scenario. Zeg maar net als dat de sharia hier ooit zou worden ingevoerd.

En wat je voorbeeld nou uit moet beelden is me ook niet duidelijk.

op 10 09 2014 at 13:26 schreef Niels Scholten:

@cRR

Gaat u trouwens ook nog in op wat ik eerder op u antwoordde? Beetje storend als ik de moeite neem u netjes van repliek te voorzien en u vervolgens gewoon er overheen praat.

Vereiste is dat de persoon in kwestie een terreurorganisatie steunt, niet dat deze moslim is. Die mensen wil de PVV stateloos maken volgens uw citaat, er wordt zelfs niet over moslims gerept.

op 10 09 2014 at 13:28 schreef teigertje:

Hey Kimo, waarom loop jij gelijk te schelden als je het niet eens bent met iemand? Jij laat je wel goed kennen.
Verdiep je eens in de stukjes die Peter schrijft voordat je komt reageren want je slaat nog geen deuk in een pakje boter.
Peter zegt eigenlijk dat alle Marokkanen over dezelfde kam geschoren worden in Nederland, terwijl zij lang niet allemaal hetzelfde denken/ doen. Hij ziet dat de maatschappij zich steeds verder aan het verharden is en noemt een voorbeeld dat hij hierop van toepassing vindt.

Ik denk dat je in Nederland niet zomaar opgepakt wordt en dat er wel degelijk iets aan de hand was in dit geval, gelijk halen is juridisch een ander verhaal dan gelijk krijgen.
In Nederland heb je wel de wet op kinderbescherming die hier toegepast is, of dat terecht was moet nog blijken.
Denk verder eens aan de reactie van de familie van Jermaine W., die niet begrijpen dat de politie niet eerder ingreep, deze is nu vertrokken naar Syrië met zijn gezin.

Verder stel ik als niet Jood zijnde dat ik zeker weet dat lang niet alle Joden een hekel hebben aan Moslims. en niet alle Moslims hebben een hekel aan Joden.
De wereld is gelukkig niet zwart-wit, zo positief wil ik wel bljven.

op 10 09 2014 at 13:28 schreef Niels Scholten:

@Babs.

Uit andere berichtgeving blijkt dat het ging om mensen die actief de Jihad wilden steunen in Syrië, neem aan dat je weet dat actief een terreurorganisatie steunen strafbaar is en dat ik hiervoor geen link hoef aan te leveren. Ik heb niet alle info, net als jij. Maar zullen we er in alle redelijkheid vanuit gaan dat ALS men wilde vertrekken om de jihad te steunen, dat niet gisteren is besloten? Wat ik opmaak uit de woorden en daden van de AIDV is dat dit voornamelijk er om ging om ervoor te zorgen dat die kinderen niet in een oorlogsgebied terecht kwamen. Buiten de juridische haken en ogen die we hier bespreken, kan je me alsjeblieft uitleggen wat daar zo verkeerd aan is? Had jij ze liever gewoon laten gaan?

Bedenk: Als je een moord plant, word je toch ook van tevoren op gepakt als men er achter komt?

Wat betreft het bekennen, mijn excuses. Ik heb hiervoor geen bron die ik kan verifiëren of linken, mijn vergissing. Los daarvan is er wel een voorarrest verlengd terwijl de anderen zijn vrijgelaten, dat geeft te denken. Echter, vast staat het inderdaad niet, slordig van me.

Dit laatste wat betreft verhuizen: Nogmaals, deze mensen zijn niet verdacht wegens verhuizen.

op 10 09 2014 at 13:44 schreef cRR Kampen:

” er wordt zelfs niet over moslims gerept” zei Niels, die me blijkbaar in het ootje neemt.
Immers: “Verder willen wij dat ISIS-aanhangers, kalifaatwensers en jihad-sympathisanten allemaal acuut het Nederlandse staatsburgerschap wordt ontnomen, …” rep rep rep. Maar als jij gelijk hebt, ben ik dus inderdaad de lul.

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de moslims. De PVV is toch zeker duidelijk?
Je moet PB nog maar een keer lezen.

“Lees dit stuk van Johan van der Knijff want het gaat precies zoals hij beschrijft: stukje bij beetje worden we eraan gewend gemaakt dat moslims minderwaardige mensen zijn, met wie je mag doen wat je wilt.”

1936, ongeveer, vind je ook niet. Als die toestand je te heilig is, steek je licht dan eens op in Burundi, waar een genocide wordt opgezet as we speak, alweer langs die prachtige lijn van ‘steeds een stapje verder want de mensen wennen zo gewoon aan het idee’.

op 10 09 2014 at 13:50 schreef Peter:

Hallo Niels, ik weet niet welke berichtgeving jij bedoelt, maar dat moet haast wel van ranzige sites komen, want NRC meldt dat er geen enkele aanwijzing is, geen enkele, dat de gezinnen naar Syrië wilden afreizen. Eén gezin kon dat niet eens, omdat het geen geldige paspoorten had. Een ander gezin overwoog te emigreren. Nu ken ik, zoals ik al schreef, meer Marokkaanse gezinnen die dat overwegen en ik geef ze groot gelijk, want Nederland is echt kut als je Marokkaan bent op dit moment. Die gezinnen mogen van jou dus blijkbaar ook gearresteerd worden en hun kinderen mogen worden weggenomen.

En jij wilt mij wijsmaken dat zulks niets te maken heeft met hun Marokkaanse afkomst. Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Hele gezinnen zijn de afgelopen zomer naar Israël vertrokken om het leger daar te helpen baby’s aan gort te bombarderen. Niets wordt er tegen ze ondernomen.

Ten tijde van de burgeroorlog in Libanon, in de jaren tachtig gingen Nederlandse christenen vechten aan de zijde de christenen aldaar. Is hun paspoort afgepakt? Nope.

Deze mensen worden gepakt omdat ze Marokkaanse moslims zijn. Nergens anders om.

op 10 09 2014 at 13:52 schreef babs:

Niels, ik baseer me nota bene op de telegraaf als ik meld dat in het Aivd bericht niks staat over strafbare feiten. Het artikel ‘Ontwrichting gezinnen Huizen om niets’.

Jij komt niet verder dan dat uit de berichtgeving zou blijken dat het om mensen zou gaan die zich bij IS zouden willen aansluiten. Onvoldoende.

Van pickel weet ik inmiddels dat hij pist op rechten van moslims, bij jou denk ik dat het iets anders is: totaal geen benul van het belang van grondrechten en misplaatst vertrouwen in de staat en al haar imstanties. Plus wellicht toch een snufje islamofobie.

op 10 09 2014 at 13:57 schreef Niels Scholten:

@Peter

http://www.nieuws.nl/algemeen/20140904/Drie-jihadisten-Huizen-vrij-een-langer-vast

“werden aangehouden op verdenking van het steunen van de gewapende strijd van terreurorganisatie Islamitische Staat (IS)”

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3736777/2014/09/04/Raadsvergadering-over-gearresteerde-jihadisten-in-Huizen.dhtml

” Volgens inlichtingendienst AIVD stonden zij op het punt met hun kinderen af te reizen naar het zogenoemde kalifaat van Islamitische Staat (IS).”

Volgens mij zijn dat ook in jouw optiek geen ‘ranzige sites’.

En nee, ‘die mogen van mij’ niet gearresteerd worden. Als er echter reden is te geloven dat zij hun kinderen richting een terroristische organisatie willen slepen, dan ben ik geheel voorstander van detentie. Of gun jij kinders wel een leven in dat gebied?

Het punt wat betreft Israël ed.: Wat jij en ik ook mogen vinden en denken, de staat Israël is in ons land geen terroristische organisatie. Dat is waarom die mensen wel gewoon vertrekken en deze niet. En ja, dat is krom, maar heeft niks met nationaliteit te maken, maar met wel of niet zijn aangemerkt als terroristische organisatie. Daar lijk je volledig aan voorbij te gaan.

op 10 09 2014 at 14:04 schreef Peter:

Niels, ik weet wel wat de aanleiding was om die mensen op te pakken, maar de berichten die jij aanhaalt, zijn gisteren alweer achterhaald. Een rechter heeft geoordeeld dat er geen enkele aanwijzing was voor de verdenkingen. De kinderen zijn niet voor niets meteen weer meteen teruggeplaatst.

Het ging om Marokkanen die overwogen naar onder andere Marokko te emigreren. Geen Jihadstrijders. Gewoon Marokkanen.

Het ging dus om hun Marokkaanse achtergrond, en nergens anders om. Denk je dat ik zou worden opgepakt als ik overwoog naar Marokko te emigreren?

Nou ja, slecht voorbeeld. Denk je dat jij zou worden opgepakt?

En van Israël werd meteen al bekend dat het oorlogsmisdaden heeft gepleegd, de afgelopen maanden. Maar als je blank bent en geen moslim, mag je best meewerken aan oorlogsmisdaden.

op 10 09 2014 at 14:08 schreef Niels Scholten:

@Peter
Als ik ISIS actief zou steunen? Dan denk ik inderdaad dat ik opgepakt zou worden, hoewel ik persoonlijk waarschijnlijk onder de radar zou blijven wegens blank en ongelovig.

Ik vind wat je verder stelt interessant, links?

op 10 09 2014 at 14:13 schreef Peter:

Ja Niels, blijf jij gewoon stug volhouden dat die gezinnen ISIS steunen, terwijl de rechter heeft geoordeeld dat er geen enkele aanwijzing is om zoiets te beweren.

Niels weet het beter.

http://www.theguardian.com/world/2009/mar/23/israel-gaza-war-crimes-guardian

op 10 09 2014 at 14:16 schreef Niels Scholten:

@babs

M’n eerste comment werd blijkbaar geweigerd, waarom weet ik niet precies.

Om het kort samen te vatten: Als je bij mij ‘islamofobie’ denkt te bespeuren, terwijl ik geen enkel waardeoordeel over islam heb geveld (zelfs opmerkte dat het absurd is hier te vrezen voor sharia), dan zit er denk ik bij jou persoonlijk iets verkeerd zit, niet bij mij.

Verder, als je mij niet het respect toont op mijn vragen te antwoorden, zal ik jou ook zo tegemoetkomen.

op 10 09 2014 at 14:16 schreef Thomas E:

Als het alleen maar om remigratieplannen ging en er geen enkele indicatie voor radicalisering was, dan is het inderdaad een grof schandaal dat justitie zo gehandeld heeft.

op 10 09 2014 at 14:19 schreef Niels Scholten:

@cRR Kampen
Nee, nogmaals, in je quote wordt er niet over moslims gerept. Dat jij die erbij sleept via een nogal omslachtige constructie is een ander verhaal.

Insinueer je nu echt dat we via een glijdende schaal richting genocide bewegen? Aangezien je Burundi erbij sleept?

op 10 09 2014 at 14:20 schreef Ruud van Gerrevink:

Ik weet dat ik het risico loop om voor een prekerige atheïst te worden uitgemaakt, maar het indoctrineren van kinderen is niet aan 1 religie gebonden. Ziehier een voorbeeld van ouders die hun kind naar kamp sturen (laten ontvoeren in feite, dus ook “uit huis geplukt worden” maar dan niet door de overheid) om van zijn seksuele geaardheid te genezen: https://www.youtube.com/watch?v=Ez7dco_C564

Alvast in reactie op diegenen die vinden dat het indoctrineren tot extremisme ‘erger’ is: ja da’s waar als je alleen kijkt naar de mogelijke gevolgen voor derden, maar voor het betrokken kind is deze praktijk net zo funest.

op 10 09 2014 at 14:24 schreef Peter:

Niels, ik sta op FN toe dat mensen één reactie plaatsen, en dan pas weer als iemand anders heeft gereageerd. Ik wil die reactieclusterbombardementen hier niet. Maakt de zaak onleesbaar.

Verder ga ik jouw werk niet voor je doen. Lees de krant maar, in dit geval het NRC van gisteren. Niet alles staat online, dus ik kan er ook niet altijd naar linken.

In elk geval is jouw gebrekkige geïnformeerdheid mijn probleem niet.

op 10 09 2014 at 14:42 schreef cRR Kampen:

“Insinueer je nu echt dat we via een glijdende schaal richting genocide bewegen?” – vroeg Niels.

Ja.
Onmiskenbaar.

op 10 09 2014 at 14:45 schreef Niels Scholten:

Helder peter

op 10 09 2014 at 15:08 schreef Niels Scholten:

@cRR

Sorry, maar ik heb echt moeite je serieus te nemen als je nou echt meent dat men uit is op moord en uitroeiing. Ik zou me nog eens gaan verdiepen in wat er in het verleden allemaal kwam kijken bij de politiek die dat mogelijk maakte. Dat komt namelijk niet eens in de buurt van de omstandigheden hier in NL en vergelijkingen met 40-45 zijn al HELEMAAL te kolderiek voor woorden.

op 10 09 2014 at 15:11 schreef babs:

Niels mijn antwoord op je vragen: volgens de rechter was er niks. Als jij dan blijft volhouden dat er toch iets is, is dat misplaatst vertrouwen in de overheid of islamofobie of beide.

Als je een moord voorbereidt moet je wel heel duidelijk de intentie hebben die ook uit te voeren om tot strafbaarheid te komen. Iets blaten op facebook is niet genoeg.

Veel mensen zien dat graag anders en dat komt omdat ze het belang van grondrechten niet begrijpen.

Vergelijk de ophef in de VS over het neerschieten van een ongewapende jongen met de ophef in Nederland over het neerschieten van een ongewapende jongen. Waar zijn de Nederlandse Jon Stewart en John Oliver?

op 10 09 2014 at 15:11 schreef frans:

Dit is de oogst die de moslims zelf hebben gezaaid en nog steeds zaaien : wantrouwen , afkeer en spot .
Peter blijft ziende blind en steekt zijn hoofd liever in hetzand . Geeft niet hoor , ga gerust door .

op 10 09 2014 at 15:24 schreef Niels Scholten:

@babs

En wat betreft het risico nemen dat die kinderen in een kalifaat terecht komen? Nogmaals, dit was beredeneerd vanuit de info die ik op dat moment had.

Daarop baseerde ik mijn standpunt, had dus niks te maken met islamofobie, jij beredeneert nu ‘alsof ik dondersgoed wist dat het onschuldige moslims betrof en toch volhield dat het niet zo was’. Vind ik niet correct en tekenend.

Dat laatste punt, gaan we nu over op een discussie over institutioneel racisme in NL?

op 10 09 2014 at 15:30 schreef Pickelhaube:

@Peter

Over die vrijlating is het laatste woord nog niet gesproken, want het OM is tegen de man die langer in voorarrest bleef in beroep gegaan. Ik vind daarnaast dat je het nogal formeel bekijkt, terwijl een club als de AIVD zich helemaal niet zo’n zorgen maakt om het juridisch traject daarna. Die zijn er ook om te hinderen en te ontregelen. Dat ze het strafrechtelijk niet sluitend kregen betekent natuurlijk niet dat de informatie onjuist was. Veel van de informatie van diensten komt niet eens in de rechtszaal, omdat je dan bijvoorbeeld infiltranten kan verraden. Ze zullen ongetwijfeld concrete aanwijzingen gehad hebben. Ik herinner me ook een buurvrouw van het gezin in 1 vandaag die vertelde dat ze bezig waren met koffers pakken en er schijnt ook sprake te zijn van een verband met dat Amersfoortse gezin dat halsoverkop naar Syrië afreisde.

op 10 09 2014 at 15:36 schreef Peter:

Niels, mijn stuk gaat over institutioneel racisme. Jij pikt er één punt uit, dat van de Huizense Marokkanen die ervan worden beschuldigd jihadgangers te zijn, baseert je op NU.nl, geeft er keer op keer blijk van gebrekkig geïnformeerd te zijn en verwijt mij ‘alles aan te grijpen om Moslims slachtoffer te zijn’.

Daarbij negeer je mijn andere voorbeelden: de schoolboeken, Opstelten die ondubbelzinnig uitlegt de wet maar lastig te vinden als het om moslims gaat, de VVD’er die een hek om moslims heen wil, enzovoort.

En dan zeur je tegen Babs dat die de aandacht verlegt naar institutioneel racisme?

Ik zou haast denken dat je maar een beetje zit te trollen.

En ja, Pickelhaube, mooi en aardig allemaal, maar ik hecht er toch aan dat de wet wordt gerespecteerd en de AIVD niet gaat bepalen welke kinderen wel en welke er niet bij hun papa en mama mogen blijven. Ik ben een rare wat dat betreft, ik weet het. Maar we leven hier niet in de Islamitische Staat, toch?

op 10 09 2014 at 15:42 schreef cRR Kampen:

“Sorry, maar ik heb echt moeite je serieus te nemen als je nou echt meent dat men uit is op moord en uitroeiing.” – zei Niels.

Ja, dat begrijp ik volledig, en je argumentatie en historieschets klopt. Eerst even dit: WO II is kennelijk te heilig om wat dan ook mee te vergelijken. Ik weet het, maar ik ben dissident. Het genocideproces gaat overal en altijd langs gelijke lijnen. Syndroom.
Ik geef twee punten die mijn toekomstvrees schragen. Eigenlijk zijn die twee punten: één.
1. De mondiale ontwikkeling van radicale ‘islamitische’ groepen lijkt me door te zetten en niet meer te stoppen, waarbij juist het westers optreden en retoriek de meeste voeding geven aan die enge sekten. Voortzettende ontwikkeling van dit proces zal de islamofobie bij ons slechts kunnen verergeren.
2. De klimaatverandering stresseert de wereld per dag meer en speelt al een grote rol in het ontstaan van die tribale milities. http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2013/09/10/drought-helped-caused-syrias-war-will-climate-change-bring-more-like-it/.

In 1936 zou je ook niet serieus genomen worden als je meende dat ‘men’ uit was op uitroeiing. Dat begrepen er maar een paar.

op 10 09 2014 at 15:44 schreef babs:

Los van de feiten: je mag een verhuizing plannen van je hele familie naar een stom land.

op 10 09 2014 at 16:37 schreef babs:

Ter aanvulling van Kampen:
Genocide hoeft niet te betekenen dat er weer vernietigingskampen komen. Wilders heeft al jaren geleden gezegd en herhaald dat hij tientallen miljoenen mensen weg wil hebben uit Europa.

Wie tien miljoen mensen deporteert naar Noord Afrika en er vervolgens wat politionele acties op los laat, pleegt net zo goed genocide. Deze vorm van genocide is totaal niet ondenkbaar en Wilders werkt er openlijk naartoe. Asscher, Rutte helpen graag

op 10 09 2014 at 16:46 schreef cRR Kampen:

Nogal wat genocides worden ‘zonder geweld’ gepleegd, namelijk door een groep ijskoud te laten verhongeren in de één of andere min of meer afgelegen en geïsoleerde streek.
Binnen het vakgebied terzake heb ik aannemelijk zien maken dat elk van de hongersnoden op de wereld in de afgelopen 150 jaar op zijn minst gedeeltelijk politiek geënsceneerd was, lees: er zaten genocidale bedoelingen achter.
Meer wil ik hier over methodieken maar liever niet kwijt. Het is ook niet meer on topic. En het discours is, dat weet ik ook, nog voorbarig; ik benoem het proces ter educatie en waarschuwing.

op 10 09 2014 at 16:52 schreef Pickelhaube:

Ja maar Peter, eentje gaf het nota bene toe, bekende! Dan kan je ze toch niet met droge ogen als onschuldige bloedjes, slachtoffers van onze rasistowiede samenleving neerzetten, alleen maar omdat het in eerste aanleg vanwege wat vormtoestanden misging bij de rechter? Alles overziende vind ik het nogal aannemelijk dat ze niet naar Marokko, maar naar Syrie wilden afreizen om bij ISIS te gaan.

Overigens is de opheffing van hun voorarrest geen indicatie van hun onschuld, want dat moet dus nog dienen. Het gaat er bij de opheffing van een voorarrest vooral om of zo iemand vluchtgevaarlijk is en dat zijn ze natuurlijk maar heel beperkt zo zonder paspoort. Schuld of onschuld werden nog lang niet vastgesteld, die vraag is helemaal niet aan de orde als het om voorarrest gaat. Dat verklaarde die man althans.

en dan die kinderen: volgens mij is het standaard procedure dat de kinderen onder de hoede van jeugdzorg worden gesteld als er geen ouders of andere verzorgenden beschikbaar zijn, en moeten ze wat mij betreft sowieso naar een pleeggezin als vaststaat dat ze in een gestoorde sektarische omgeving opgroeien, waar cursussen onthoofden heel normaal zijn om aan de kids te geven.

op 10 09 2014 at 16:59 schreef Peter:

Ik weet niet hoe vaak je me wilt horen zeggen dat de rechter geen enkele aanwijzing had dat die gezinnen jihadgangers waren, Pickelhaube. En dan nog, volgens mij mag iedereen emigreren naar elk land op de wereld.

Nou ja, niet als je moslim bent, blijkbaar.

op 10 09 2014 at 17:16 schreef Daan:

Ach, het land is gewoon in twee helften verdeeld. Links en rechts. En links leest linkse sites, en rechts rechtse. En zo bevestigt iedereen elkaars gelijk. Plus dat alle stellingen zo lekker worden overdreven. En misschien wel zozeer worden overdreven dat op een gegeven moment iemand een zetje teveel krijgt. Wat dan vervolgens altijd in het eigen gezicht terug slaat. Want zo werken de dingen. Vanaf de zijlijn zie ik iedereen zich steeds vaster het drijfzand in draaien. Iedereen steeds extremer. Geenstijl en joop, frontaalnaakt en kaas de vies. Ze bestaan bij elkaars gratie, en houden stiekum van elkaar…

op 10 09 2014 at 17:21 schreef Peter:

Dank je Daan, voor dit volstrekt nutteloze geleuter dat je, als ik me niet vergis, regelmatig komt uitkakken.

op 10 09 2014 at 17:24 schreef Pickelhaube:

Ja Peter, bizarre uitspraak van die rechter terwijl het onderzoek nog lang niet afgerond is, de zaak nog opgebouwd moet worden en die man ook nog eens bekende. Vandaar ook het hoger beroep. De schuldvraag is helemaal niet zo van belang als je de opheffing van een voorarrest overweegt. Ik vind het overigens prima dat ze vrij rondlopen en hun kinderen thuishebben hangende het onderzoek, maar dat vind ik omdat het vluchtgevaar me minimaal lijkt.

Maar vind jij dat we medeburgers zonder enige check bij ISIS moeten laten gaan, dat dit deel uitmaakt van onze grondrechten? Het gaat mij niet zozeer om “moslim”, want ik vind het ook van andere sektes die zich dan weer als christelijk afficheren. De Orde der Transformanten bijvoorbeeld, waar ik veel over schreef. Mag van mij wel een slagje repressiever in het geval van gestoorde, moordlustige sektes. Kinderen weghalen uit zo’n giftige omgeving is wel het minste dat je kan doen.

op 10 09 2014 at 17:35 schreef Peter:

Pickelhaube je blijft maar doordrammen over een zaak waarvan je niets weet, behalve dat de overheid is teruggefloten door de rechter. Nee, je mag niet zomaar kinderen bij hun ouders wegnemen, ook niet als het moslims zijn. Nog niet, maar Ivo Opstelten is zijn stinkende best aan het doen om dat te veranderen.

op 10 09 2014 at 17:51 schreef mark:

Volgens mij zitten er een hoop bekeerlingen onder die verdachte moslims, dus stellen dat het om Marokkanen gaat slaat nergens op. Als normale moslim hoef jij je echt geen zorgen te maken dat je ineens opgepakt wordt. Wat een overdreven getier weer.

op 10 09 2014 at 18:13 schreef Peter:

Als normale moslim hoef jij je echt geen zorgen te maken dat je ineens opgepakt wordt.

O, gelukkig. Pfoeh, opluchting, zeg! Dan heb ik dus niks gezegd. Gelieve al het hierboven geschrevene als niet geschreven te beschouwen. Mark zegt dat er niks aan de hand is.

op 10 09 2014 at 18:22 schreef cRR Kampen:

“En dan nog, volgens mij mag iedereen emigreren naar elk land op de wereld.” (PB) – klopt. Grondwettelijk én EU-wetgeving. Veruit de meeste landen ter wereld kennen dit simpele recht. De landen die het niet hebben behoren tot allerengste ter wereld, bijvoorbeeld Noord-Korea en, totaal ander geval, de ‘grootste openlucht-gevangenis ter wereld’ Gaza.
We hebben nu een kabinet die de rechterlijke macht grijpt en zonder tussenkomst van de rechter EN zonder grondwetswijziging dit grondrecht wil saboteren.
Het is soms net of wij een ISIS-regime willen instellen omdat we jaloers zijn op ISIS of zoiets. Alsof wij alvast al onze rechten overboord willen gooien zodat IS daar alvast niet meer aan tornen kan.

op 10 09 2014 at 18:29 schreef Pickelhaube:

Ik hoef niets over het proces te weten om te begrijpen dat de vraag naar voortzetting van een voorarrest niet over de schuldvraag gaat, Peter. Je doet nu net of iedereen vrijgesproken werd. Dat is allerminst het geval.

op 10 09 2014 at 18:35 schreef Daan:

Vraag me af of het nutteloos is. IIg draagt het nergens toe bij, maar dat is iets volstrekt anders dan nutteloos. Een ding is voor mijzelf zeker; datgene dat ik zich zie ontwikkelen. Een heksenketel aan woede die gaat overkoken. Neem af en toe even vrijaf van woede.

op 10 09 2014 at 18:37 schreef Peter:

Nou, je moet wel wat meer weten om je boude beweringen over die vermeende jihadgangers te rechtvaardigen hoor, Pickel.

Uit de NRC:

De rechtbank zegt dat er geen aanwijzing zijn dat de gezinnen naar Syrië wilden afreizen. Voor één gezin is er geen enkele aanwijzing dat zij wilden vertrekken, het andere gezin heeft aangegeven dat er emigratieplannen zijn, maar niet nu en zeker niet naar Syrië, aldus de rechtbank in een verklaring. De ouders kunnen ook niet reizen, omdat ze geen geldig paspoort meer hebben.

Kun je wel tot aan het einde der tijden blijven doorzagen over die ene man die bekend zou hebben (en dat zul je ook wel doen) maar die gezinnen zijn onschuldig. Zoals iedereen, totdat het tegendeel bewezen is. En dat hield ik graag zo.

op 10 09 2014 at 18:41 schreef Peter:

Neem af en toe even vrijaf van woede.

Nee.

op 10 09 2014 at 18:44 schreef Thomas E:

Aluhoedjes voor Kampen en Babs.

op 10 09 2014 at 18:49 schreef Peter:

Ja, Thomas E, want het is heel raar om te denken dat, als politici oproepen tot het deporteren en opsluiten van moslims, het op sociale media normaal is op te roepen tot het vergassen en verdelgen van Marokkanen en moslims, in schoolboeken de criminele inborst van Marokkanen wordt behandeld, onze regering werkt aan het aanpassen van de wet zodat moslims makkelijker kunnen worden opgepakt, dat wel eens zou kunnen uitlopen op een genocide.

op 10 09 2014 at 18:55 schreef frank assmann:

@Pickelhaube.

U schreef dit”Ik vind daarnaast dat je het nogal formeel bekijkt”

Hoe hoort het anders dan in een rechtstaat? natte vingerwerk,onderbuikrechtspraak,muntje opgooien of de vox populi als jurispredentie nemen.

De wet is formeel.
Daar kan en mag men niet mee marchanderen.Punt!

op 10 09 2014 at 18:57 schreef Thomas E:

“dat wel eens zou kunnen uitlopen op een genocide.”

Ja natuurlijk. Wij Nederlanders hebben een lange, lange historie op het gebied van onverdraagzaamheid en vervolging. Sorry, was ’t even vergeten.

op 10 09 2014 at 19:07 schreef Peter:

Ik zie jou voortdurend van dit soort non-sequiturs inbrengen, Thomas E, het is altijd van dit lusteloze gepruttel. Meestal negeer ik het, nu ga ik er maar eens op in.

Of Nederlanders nou echt een historie van verdraagzaamheid hebben of niet (en ik zeg van niet, Nederland is altijd al één van de meest racistische, xenofobe naties geweest), dat maakt geen flikker uit. Het gaat om wat er nu gebeurt: koortsachtige islamofobie en Marokkanenhaat die uit elke porie van onze samenleving sijpelt. Oproepen tot deportatie, genocide, racistische wetgeving, racistische schoolboeken.

Zulke zaken leiden vaak tot genocide. Dus in plaats van anderen belachelijk te maken met een sneer over aluhoedjes, kun je beter je kop uit je eigen endeldarm halen.

op 10 09 2014 at 19:08 schreef cRR Kampen:

Aluhoedjes voor zes miljoen Joden en natuurlijk voor Bertolt Brecht, Albert Einstein, Erwin Schrödinger, Walter Benjamin, Menno ter Braak, Stephan Banach, Felix Hausdorff (mathematici kennen deze namen totaal), Alfred Flatow (Duits, 3 maal Olympisch goud), … …

op 10 09 2014 at 19:20 schreef Thomas E:

Mijn kop is helder en zit niet in mijn endeldarm en ik was ‘m ook niet met hondenpis, als ik jouw ‘humor’ even mag lenen. Ik ben het domweg niet eens met mensen die denken dat dom gebral van een handjevol gekken op sociale media en een stagnerende PVV (plus wat meelopende VVD’ers) tot zoiets drastisch als volkerenmoord gaat leiden.

op 10 09 2014 at 19:27 schreef cRR Kampen:

Thomas E.: Kopgeld.

op 10 09 2014 at 19:28 schreef Peter:

Doe je het weer: al sinds jaren wijs ik op deze site aan, met bronvermelding en links en bewijs, dat het niet gaat om een ‘handjevol gekken’ maar om alle media, onze regering, en inderdaad ook het volk op sociale media.

Hierboven gaat het over de politie, over justitie, de AIVD, de regering, de media, maar dat doet jou helemaal niks, je blijft gewoon stug volhouden dat het om een ‘handjevol gekken’ gaat. PVV stelt ook niks voor, die ‘stagneert’, en bij de VVD gaat het om wat ‘meelopers’.

Dat zijn allemaal ontkenningen van de werkelijkheid. Je bagatelliseert de radicalisering van onze hele samenleving. En wie de feiten wel op orde heeft, is een aluhoedje en nu matig je je nog een sjiek oordeeltje over mijn ‘humor’ aan ook.

Niks weten, niks zien, niet zindelijk kunnen argumenteren maar wel neerbuigend doen. Zo rolt de domme medemens.

Hier, Ongelovige Thomas, je ‘stagnerende’ PVV: http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/9/PVV-gaat-vooruit-in-peiling-De-Hond-1592758W/

op 10 09 2014 at 19:34 schreef Thomas E:

Shit, daar schrik ik van. Dacht écht dat de PVV na het minder-minder-minder incident op de terugweg was. Foutje bedankt.

op 10 09 2014 at 19:48 schreef babs:

Thomas,
Heeft Wilders nou gezegd en herhaald dat hij tientallen miljoenen weg wil hebben of niet? Dat betekent nog niet dat dat ook gebeurt, wel dat het kan gebeuren. Ruim de helft van Nederland is voor specifieke anti-moslim maatregelen zoals een bouwverbod voor moskeeën. Discriminatie in Nederland is niet persé erger dan omringende landen, maar er is wel duidelijk minder oppositie tegen.

Grootschalige volksverhuizing richting Noord Afrika uitsluiten is naïef. Als er een paar miljoen bij moet daar wordt het een puinhoop en dan is Nederland de eerste om zich aan te bieden.daar bommen op te mogen gooien.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, wel dat het kan gebeuren. Jij gaat er in elk geval niks aan doen. Tegen de tijd dat de bommen vallen hebben ze het er wel zelf naar gemaakt natuurlijk.

op 10 09 2014 at 20:51 schreef mark:

@Peter
Ik kan nog zover meegaan dat de verhuisplannen omstreden zijn, maar ik doelde meer op het oordeel dat dit een hetze tegen Marokkanen zou zijn.
De voornaamste ISIS-sympathisanten in Nederland zijn Marokkanen én bekeerlingen, zo ook die in Huizen. Ik zie daarom niet echt in wat etniciteit te maken heeft met deze kwestie.
Als er sprake is van hysterie, dan richt deze zich op extreme moslims. Het lijkt me heel sterk dat al die normale, goedbetaalde, hoogopgeleide modelmarokkanen die jij kent zomaar van bed gelicht worden. Maar meld het vooral als het eerste geval daar is.

op 10 09 2014 at 21:05 schreef teigertje:

Yep,Wilders neemt het op voor de ouderen, een enorme groep die zich door dreigende nieuwe belastingmaatregelen in de hoek gedrukt voelt en een opportunistische Henk Krol in de tweede kamer..dan toch maar Wilders stemmen. Zoiets. Natuurlijk is er het altijd aanwezige onderbuikgevoel naar een groep die verantwoordelijk wordt gezien voor alle ellende die dagelijks te zien valt op journaal.
De k.tmarokkaan, turk en alles wat een kleurtje heeft.
Zo rolt dat in de peilingen.
Hoe ging het ook alweer minder, minder

op 10 09 2014 at 21:41 schreef Thomas E:

Babs, wie mijn reacties een beetje gevolgd heeft, weet dat ik mordicus tegen elke vorm van racisme ben. Daar zal ik tot mijn laatste snik tegen knokken. In een van mijn voorgaande reacties pleitte ik nog hevig voor het leren kennen van en inleven in andere culturen. Zelf praktiseer ik dat dagelijks. Dus jouw opmerking ‘jij gaat er in elk geval niks aan doen’ slaat nergens op, want ik kan er even weinig aan doen als jij. Voorlopig durf ik er nog van uit te gaan dat verreweg de meeste Nederlanders het verschil zien tussen hun moslimburen en de doorgedraaide maniakken van Isis. En dat verschil moeten we blijven benadrukken, vandaar dat ik op FN meepraat (al lijkt de gastheer nauwelijks gecharmeerd van mijn bezoek).

op 10 09 2014 at 22:57 schreef Pickelhaube:

@Peter

Vind ik ook, van die onschuldspresumptie enzo. Belangrijk principe. Vandaar dat ik er geen probleem mee heb dat die vermeende Jihadgangers en hun kinderen minstens tot de uitspraak vrij rondlopen binnen Nederland. Maar tegelijk mag een burger of veiligheidsdienst best vinden dat iets verdacht is. Uitgaan van onschuld is iets voor rechters en advocaten.

Ik vind het jammer dat je het toespitst op “de” Islam in het algemeen. Mij gaat het om het risico dat een samenleving loopt bij de terugkeer van die mensen. Die worden blootgesteld aan een bizar hoog geweldsspectrum, staan stijf van de posttraumatische stress, wat de kans groot maakt dat ze bij terugkeer hier aanslagen gaan plegen. Dat liet die aanslag in België zien, die al gepleegd werd door zo’n terugkeerder.

op 11 09 2014 at 01:15 schreef Piet Konings:

Dank.

op 11 09 2014 at 03:36 schreef MNb:

@PB: “de overheid is teruggefloten door de rechter”
En ook dat houd ik al een paar jaar vol – in Nederland is de rechterlijke macht nog de enige die de rechtsstaat overeind houdt. De uitvoerende en wetgevende macht doen hun best om Nl in een politiestaat te veranderen.

op 11 09 2014 at 06:24 schreef Peter:

Ik vind het jammer dat je het toespitst op “de” Islam in het algemeen.

Ja, lachen. Ik spits het toe op de islam. Niemand heeft het ooit over de islam. Elma Drayer schrreef het nog: waarom durven we het toch nooit over de islam te hebben? Behalve die Breedveld, die begint steeds weer over de islam.

Pickel, voor zover jij en ik weten zijn die mensen opgepakt voor niks. Jij zegt: ze zijn opgepakt dus er zal wel wat aan de hand zijn. Als je de politie belt omdat je een vent in een islamitisch gewaad voorbij zag fietsen, gaat de politie ook op jacht naar die man. Ze zullen ‘m moeten laten gaan, want het is niet verboden islamitische gewaden te dragen. Maar hé, de politie ging er achteraan, dus er zal vast wel wat aan de hand zijn.

Is ook zo, er is ook wat aan de hand: islamofobie. Nederland is ziekelijk geobsedeerd door moslims.

http://nieuws.marokko.nl/18187/ophef-in-delft-over-fietsende-arabier/

op 11 09 2014 at 07:09 schreef babs:

OK, Thomas, ik neem terug dat jij er niks aan ga doen.

MNb, van rechters ben ik ook steeds minder onder de indruk. De vrijspraak van die politieman die Rishi afknalde lijkt wel opzettelijk slecht beargumenteerd.

op 11 09 2014 at 07:43 schreef Pickelhaube:

Was die student ook niet even aangehouden als hij verkleed was als ninja of Rambo?

op 11 09 2014 at 07:53 schreef Peter:

Je weet dat je aan het downplayen bent nu. Laat ze me maar zien dan, de nieuwsberichten over aangehouden ‘Rambo’s’ en ‘ninja’s’. Die er overigens gevaarlijker uitzien dan een vent in jellaba.

op 11 09 2014 at 08:02 schreef Pickelhaube:

Ze zijn gewoon gek bij de politie. Mijn zoontje werd een paar jaar geleden nog aangehouden omdat hij met een blaaspijp rondliep. Was ook verdacht.

op 11 09 2014 at 08:03 schreef Mart:

@Pickelhaube

Right. Een volstrekt normaal kledingstuk vergelijking met fictieve geweldsbedrijvers.

En maar volhouden dat je zo’n redelijke onbevooroordelde mens bent. I call bullshit. Je bent gewoon een ordinaire racist.

op 11 09 2014 at 08:34 schreef Peter:

Pickel is geen ‘ordinaire racist’. Hij is mijn vriend. Hij zegt dingen die mij ook pijn doen, maar hij is toch mijn vriend en daarom vraag ik: hou je een beetje in met de ad hominems.

op 11 09 2014 at 09:05 schreef cRR Kampen:

“Tegen de tijd dat de bommen vallen hebben ze het er wel zelf naar gemaakt natuurlijk.” zei babs.

Vind ik curieus. Zo van je provoceert en kwetst iemand continu net zolang tot die terugslaat en dan ga je ‘m helemaal kapotmaken omdat ie ’t ‘ernaar gemaakt heeft’.

Intussen heb ik gisteren m’n handjes maar even vastgebonden want ik ging anders m’n huisraad door de ruiten naar buiten gooien. Om het kort te maken: ik hoop dat ze ’t “Operation Rolling Thunder 2.0” gaan noemen. Creatie van Khmer Rouge 2.0, Afghanistan en Waziristan en half Noord-Afrika bij ’t ‘kalifaat’, ik reken op 5-10 miljoen doden (de meesten genocidaal) in de komende ca. 5 jaar. En itt het geval Vietnam krijgen we ze dit keer ook thuis, en terecht. Enfuckingjoy.

op 11 09 2014 at 09:24 schreef Pickelhaube:

Ik ben er trots op bevriend met Peter te zijn.

Iedereen is tegenwoordig zo heftig en gespannen over meningen enzo. Als je dan iets anders vindt word je gelijk als islamofoob, fascist, racist, hasbara, toejuicher van genocide en weet ik wat geframed. Vind ik jammer. Vroeger was ik actief in politieke jongerenorganisaties en ben het gewend om fel en een beetje agressief te debatteren, maar na afloop wel een lekker biertje met elkaar te drinken (of een sapje, als alcohol niet mag). Die vijandigheid is onnodig. In de Yeshivah waar ik studeerde zaten we ook de hele dag tegen elkaar te gillen en handgebaren te maken. Toen snapte ik eindelijk de uitdrukking “het is hier geen jodenkerk”. Maakten we het ’s avonds evengoed gezellig.

Ondanks mijn stelligheid voer ik het debat helemaal niet omdat ik zeker ben van mijn zaak, maar juist omdat ik twijfel aan mijn opvattingen. Het is toch ook saai als iedereen elkaar napraat en op de schouders klopt? Het is ook beter voor de revolutie als jullie scherp zijn. Maar om mij dan als eerste tegen de muur te zetten vind ik ook weer zo wat.

op 11 09 2014 at 09:38 schreef Mart:

@Peter

Ik heb er niks mee te schaften of hij je vriend is of niet. Ik moet het doen met wat hij schrijft, en wat hij schrijft is racistisch: een normaal Arabisch gewaad gedragen door een normale fietser gelijkstellen met sluipmoordenaars en bloeddorstige Rambo’s.

Misschien heeft hij niet zo bedoeld, maar zo staat het er wel. En ik begin een beetje mijn geduld te verliezen met mensen die een beetje handenwringend aan de kant blijven staan en geen rekenschap willen geven over hun eigen uitspraken.

op 11 09 2014 at 09:57 schreef cRR Kampen:

“Ondanks mijn stelligheid voer ik het debat helemaal niet omdat ik zeker ben van mijn zaak, maar juist omdat ik twijfel aan mijn opvattingen.”

Ingelijst en je hele bericht noted in stone. Ik neem een zeker gescheld aan jouw adres (iets van ‘racist’ met ‘Duitsche naam’) terstond totaal terug.

op 11 09 2014 at 10:17 schreef Pickelhaube:

Dan vind ik toch eerlijk gezegd dat je spijkers op laag water zoekt, Mart. Bovendien was het geen normaal Arabisch gewaad, maar een racistisch stereotype van een Arabisch gewaad dat door een Nederlandse student gedragen werd. Het was trouwens niet mijn bedoeling om een Arabisch gewaad gelijk te stellen met Rambo’s enzo, vandaar dat ik er het voorbeeld van de blaaspijp van mijn zoontje aan toevoegde.

op 11 09 2014 at 10:26 schreef cRR Kampen:

Dat van die blaaspijp ben ik ook van verbleekt – zo langzamerhand ben ik doorzichtig aan het worden ervan.
Maar goed dat mijn (bijzonder actieve) blaaspijpjeugd 35 jaar achter me ligt. Mijn vader had immers ook een heel mooi geweer voor me gemaakt. Deed natuurlijk helemaal niemand moeilijk over en dat kwam indertijd ook gewoon bij geen mens op.
Nu ben ik dus volwassen en pleeg ik dagelijks gemiddeld een dozijn gewapende overvallen op winkeliers enzo, weten we dat ook weer.

op 11 09 2014 at 10:36 schreef babs:

Pickel, het gaat mij niet om je mening, maar om je kwaadaardigheid. Je eerste post onder dit artikel is niet scherp het is regelrechte haatpropaganda.

Je stelt dat er één nog vast zit en er dus iets aan de hand ligt. Een nogal overhaaste conclusie. Vervolgens heb je een dubbele leugen nodig.dat er toegeven zou zijn naar Syrië te willen afreizen en dat dit zou zijn om te gaan koppensnellen. Is gewoon niet waar. Er zijn dus geen kinderen gered, alleen kinderen getraumatiseerd.

Vervolgens zet je nog even alle moslims neer als antisemiet en sluit je nog even af met het geven van een schouderklopje aan jezelf.

Veel kwaadaardiger kan een post niet zijn. Dmv rare fratsen en leugens racisme goedpraten om daarna de slachtoffers en alle potentiële slachtoffers te framen als daders.

op 11 09 2014 at 11:02 schreef Mart:

Mag je best vinden Pickelhaube, maar het staat er gewoon. Een Jellaba is wat jou betreft identiek aan de uitrusting van een sluipmoordenaar, want dat is wat een ninja is. Rambo is zelf-evident, denk ik.

Je kan ook gewoon zeggen dat het wat ongelukkig geformuleerd was, maar de schuld gaan neerleggen bij iemand die simpel en feitelijk vaststelt dat je een bedenkelijk beeld neerzet is natuurlijk belachelijk.

op 11 09 2014 at 11:12 schreef frank assmann:

@Pickelhaube.

U schreef dit”Bovendien was het geen normaal Arabisch gewaad, maar een racistisch stereotype van een Arabisch gewaad”

Een racistisch gewaad?…Tsja. Het zal wel.
Voor de bruine horde schijnt kleding ook een racistische component te hebben.

Te dom voor woorden.Geef mijn portie maar aan Fikkie.

op 11 09 2014 at 11:33 schreef Pickelhaube:

@Babs

Nounou, propaganda.. ten behoeve van wie vraag ik me dan af. Ik had misschien wat volmondiger moeten toegeven dat zijn voorarrest opgeheven was, maar ik blijf erbij dat het verder niets zegt over schuld of onschuld en dat ze nog helemaal niet vrijgesproken werden. Vervelend dat je verschillen in perceptie afdoet als “leugens”. Mijn woordkeuze “koppensnellen” was wellicht wat dik aangezet, maar ze gaan er in ieder geval niet naartoe voor een cursus Syrisch pottenbakken, lijkt me.

Daarnaast gaf één verdachte wel degelijk toe naar Syrië te willen afreizen. Lees maar:

Het OM baseert dit mede op zijn eigen verklaring dat hij daadwerkelijk naar Syrië wilde gaan. Er zijn voldoende aanwijzingen om te concluderen dat hij met zijn reis naar Syrië de gewapende strijd van IS zou ondersteunen.

En wat islamitisch antisemitisme betreft: mijn zoontje en ik ondervonden dat aan den lijve en daar ben ik erg van geschrokken.

op 11 09 2014 at 11:44 schreef Pickelhaube:

@Frank Assman

Ik vroeg me al af of ik er kiele kiele Koeweit ter verduidelijking bij had moeten zetten. Zo ziet een student eruit die zich als Arabier verkleedt. Is een parodie van een Arabier, vandaar dat ik het een “racistisch stereotype” noemde. Dan vind ik de vraag of er sprake was van een racistische reflex bij de pliesie al wat lastiger om te beantwoorden. Ik sluit ook helemaal niet uit dat hij slingerde op zijn fiets na een avondje sociëteit en als je dan ook nog eens een buitennissig gewaad draagt, is het vrij normaal dat je even staande gehouden wordt.

op 11 09 2014 at 11:52 schreef Sasha Berkman:

Pickelbaum, als je vrijwillig in het israelische leger gaat dienen en je ontmoet haat, heeft dat niets met anti-semitisme te maken.

op 11 09 2014 at 12:08 schreef Pickelhaube:

@Sasha

Want dat heb ik op mijn voorhoofd staan als ik in de tram zit en na afloop van een gaza demo omringd ben door spandoeken met hakenkruizen, davidssterren en de verschrikkelijkste opmerkingen over Joden? Mijn zoontje heeft erom gevraagd om vanaf een “stop de kk joden” profiel gestalkt te worden?

@Mart
Omdat jij eenzijdig selecteert uit mijn uitspraken zou ik me ongelukkig uitgelaten hebben? Lijkt me toch van niet.

op 11 09 2014 at 12:14 schreef cRR Kampen:

“De verdenking tegen hen is het steunen van de gewapende strijd van de terroristische organisatie IS en deelneming aan een terroristische organisatie (art. 134a en 140a).”

Volgens het OM is die man die zei dat hij naar Syrië wil gaan dus al in Syrië, is hij reeds lid van ISIS (in werkelijkheid worden aspirantleden door die club zéér grondig gescreend) en heeft hij reeds gewapende feiten gepleegd.

Ik neem dat het OM dat nog wel even rondbreit. Het eenvoudigste is het de man een AK-47 en een lang mes te geven plus de opdracht wat mensen af te schieten en te onthoofden, dit bewijs te filmen en dan terug te komen voor zijn veroordeling.

Overigens vind ik ISIS maar niks. Saudi deed in augustus 17 publieke onthoofdingen (inclusief een meisje van 17). En eind vorige week nog twee, publiek natuurlijk, wegens cannabisbezit. Ideale coalition of the willing partner, is véél beter dan ISIS.

op 11 09 2014 at 12:53 schreef Zomaar:

“NRC mijmert in verband met de uithuisplaatsing van de ‘Jihadkinderen’ wat over het falen van instanties. Nee, dit is islamofobie.”

Misschien zijn de kinderen inderdaad onterecht uit huis geplaatst en gelukkig zijn ze inmiddels weer thuis. Maar is het in dit soort gevallen niet beter om het zekere voor het onzekere te nemen?
Volgens het OM heeft 1 van de 4 ouders wel degelijk aangegeven naar Syrië te willen vertrekken, dus aanwijzingen waren er wel zeker. En de Islamitische Staat is toch geen plek voor kinderen die in Nederland zijn opgegroeid?

En als OM en AIVD daadwerkelijk door islamofobie gemotiveerd worden, zou het dan niet waarschijnlijker zijn dat ze Syriëgangers geen strobreed in de weg zouden leggen?
Dat is ook wat de ‘minder, minder’ profeet propageert, laat ze maar gaan en laat ze niet terug. Dat is het islamofobe standpunt ten opzichte van Syriëgangers.

Los daarvan valt er ook wel degelijk een algemeen betoog te houden over hoe bepaalde instanties, met name jeugdzorg, falen (en dat is nog zeer eufemistisch uitgedrukt). Google bijvoorbeeld maar eens op ‘Ilja’ en ‘jeugdzorg’

op 11 09 2014 at 12:53 schreef babs:

Het OM laat in de verklaring opzettelijk de landen Egypte en Marokko weg. Dan neemt Pickel dus die eenzijdige verklaring en verzint er koppensnellen bij en dan is hij verbaasd dat ik dat haatpropaganda noem.

Toch was wat me het meeste stoorde het nog even als antisemiet neerzetten van alle moslims.

Dat je heel boos bent over de antisemitische bejegening van je zoontje snap ik volledig.

op 11 09 2014 at 13:26 schreef cRR Kampen:

Nog een gezin: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/09/11/gezin-uit-hilversum-vermoedelijk-naar-syrie-afgereisd/ .

op 11 09 2014 at 15:35 schreef teigertje:

Vanavond:
Over Nederlandse jihadstrijders. Documentaire Paradijsbestormers, vanavond in de BNN-special 9/11: Ik vecht de jihad.

op 11 09 2014 at 16:02 schreef cRR Kampen:

Gisteren de maakster van die documentaire, Floor van der Meulen (en wow, wat een bikkel weer), bij Pauw. Voor mij een must see.

op 11 09 2014 at 16:06 schreef Sasha Berkman:

Pickelbaum: “spandoeken met hakenkruizen, davidssterren ” spandoeken die zionisme met nazisme vergelijken dus. Tsja, dat snap ik wel, klopt ergens ook wel. net zoals de vergelijking tussen Israel en IS opgaat.
Niets anti-semitisch aan.

op 11 09 2014 at 16:54 schreef Benedictus:

De pendule is inderdaad van de ene kant naar de andere kant uitgegaan. Angst speelt daarbij een grote rol.

Uit huis plaatsing is heel ingrijpend en gaat ook nogal eens in andere gevallen -mij bekend- onzorgvuldig. Verslagen kunnen deels onjuist zijn, zelfs bewust!

Het willen emigreren is volgens mij niet tegen te houden. Als mensen echt willen komt er een moment dat het lukt.

De 20e komen er maar liefs 5 of 6 verschillende zinloze demonstraties in Den Haag. Ieder groepje voor de eigen VOLLEDIG gelijkgestemden.

Juist een breed gedragen demonstratie tegen zowel Isis als extreem rechts en alle vormen van racisme zou pas ECHT aandacht krijgen. Dus met medewerking van politieke partijen, de grote geloofsrichtingen o.a. kerken en moskeeën, vakbonden enz.

Volledige overeenkomsten zijn niet nodig en vaak onmogelijk, als de grote lijnen maar worden ondersteund. Kruimels maken geen indruk, of het is door onruststokers/vechtpartijen. Daar schieten we dus niets mee op.

Ik ga alleen voor zo’n brede demonstratie de straat op.

op 11 09 2014 at 17:29 schreef dewanand:

nou Peter,

kan het nog gekker? miauw eens wat vaker het woord gek in prehistorisch katten sanskriet.

Ach, valt wel reuze mee met isis extremisten, het is maar een handjevol van alle ruim 2,3 miljard moslims op deze planeet zonder de isis katten van mijn turkse buren.

Vanuit evolutionair en darwinistisch oogpunt gezien is Isis erg goed voor alle 7 miljard mensapen op aarde. In India alleen al komen er ruim 45 miljoen koelie aapjes bij elk jaar, dus al Isis even hiervan tien procent zou opruimen of de allerzwaksten lekker opeet dan is dit juist beter voor het inferieure vieszwarte koelie/hindoe mensapen ras.

vandaag nog las ik dat wij mensapen het nooit gaan winnen van de bruine en zwarte ratten, zie nr 7/2011 van tijdschrift ‘wetenschap in beeld’.

En rara, mijn viesbruine ras is een koelieratten volk, zie geschiedenis india en die Hindoe Holocaust van 1400 jaar. Ik ben trots op die 60 procent vieszwarte koelieratten genen van mij, het is mijn beste DNA.

dewa en wieroe
hindoe fundamentalisten

op 11 09 2014 at 18:14 schreef Sasha Berkman:

Mooi helder verhaal, Benedictus.

op 11 09 2014 at 18:24 schreef Pickelhaube:

@Crr Kampen
Volgens mij hoef je niet in Syrië of Irak te zitten om betrokken te zijn bij ISIS. Zo is bekend dat Jermaine W. die eerder bij de Hofstadgroep zat een soort verkenningsmissie in Syrië uitvoerde voor hij met zijn gezin halsoverkop vertrok. Daarnaast hoef je niet in het bezit van wapens te zijn om toch deel te nemen aan een gewapende strijd. Als je bijvoorbeeld postbesteller of grafdelver bij ISIS bent val je ook binnen die definitie. Gelukkig dat je geen fan van ze bent trouwens. Dacht ik ook niet hoor.

@Babs
Maakt het veel uit dat hij ook andere landen noemde en geloof jij hem op zijn blauwe ogen? Mijn excuses als ik de indruk wekte dat alle islamieten antisemitisch zijn, want dat vind ik natuurlijk niet. Ben inderdaad een beetje boos, min of meer om dezelfde reden als Kahn in Peter’s stukje. Maar dan met decennia antiracistisch activisme erbij. daar doe je het dan allemaal voor, moedeloos word ik ervan.

@Teigertje
Kijken vanavond! Ben erg benieuwd.

@Benedictus
zou zo’n demonstratie voldoende focus hebben om op wat voor manier dan ook effectief te zijn? Wordt je protest dan niet te breed? Ik vind demonstraties sowieso zinloze symboolpolitiek.

op 11 09 2014 at 19:39 schreef babs:

Of ik hem geloof doet niet ter zake. Dat is precies waar het om gaat in een rechtstaat.

op 11 09 2014 at 20:05 schreef dewanand:

namaste Pickelhaube Sasha, Peter ea Fnaakters,

Laten wij het even als pseudo HOLlanders eens nuchter bekijken:

A1. Peter constateert dat de hollandse gestapo nu inderdaad al talloze islamitische medelanders heeft opgepakt omdat die dus naar Syrie wilden gaan om mee te doen met isis, ok ok.

A2. Maar denk even nuchter na over de Honderdduizenden blanke Hollandse pedofielen die elk jaar naar kinderseks paradijzen afreizen (in India, heel Azie, delen Afrika, Marokko, Tunesie enz) om uitgehongerde en uitgeteerde niet arische, niet zuiver blanke, en derde wereld kinderen te verkrachten, danwel seksueel te misbruiken. Nou waarom arresteert de Arisch Hollandse gestapo hen dan niet, op verdenking van overtreding van de neurenberger wetten van Nazi Holland? Seksen, ook denken aan seks met een niet raszuivere ARische blanke was ten strengste verboden in het Derde Arische Europese Rijk.

Nou Fnaakters, zeg het maar
stem mee:

A1: een nl.moslim vecht mee met Isis

A2: een blanke hollander doet legaal aan pedofilie in een arm niet arisch land.

de Gestapo kiest:

K1: A1 erger dan A2: arresteert de isis moslim.nl

of

K2: A2 is erger dan A1: arresteert pedo blanke.nl

dewa en Wieroe

op 11 09 2014 at 22:06 schreef Thomas E:

Als ik zo’n documentaire ‘Paradijsbestormers’ zie, dan is het eerste dat in me opkomt: We moeten, moeten, moeten hier in NL met elkaar in gesprek blijven. Moeite doen om elkaar te leren kennen. Kritische vragen durven stellen, waarmee je aangeeft dat je de ander serieus neemt. Maar ook warmte en hartelijkheid uitstralen om moslims zich bij ons thuis te laten voelen. Kortom, we moeten écht gaan samenleven.

op 11 09 2014 at 22:14 schreef Maarten:

@Peter
“Ten tijde van de burgeroorlog in Libanon, in de jaren tachtig gingen Nederlandse christenen vechten aan de zijde de christenen aldaar. Is hun paspoort afgepakt? Nope.

Deze mensen worden gepakt omdat ze Marokkaanse moslims zijn. Nergens anders om.

Hoewel ik ver met jouw gedachte kan meegaan, kan er ook wat nuance aan worden gebracht. Het gaat in dit geval om de dreiging die vormt door de Jihadisten die terugkeren in NL. Bij christenen die meevechten in Libanon of religekkies die meehelpen met het vermoorden van kinderen in Israel (te triest voor woorden), daar gaat nu eenmaal geen dreiging richting NL van uit. Niet direct, maar natuurlijk wel indirect.
Moslims die mee gaan vechten met ISIS werden tot dit vreselijke incident ook niet tegengehouden, maar wel gemonitord.

Maar ik maak me net als de meeste hier ernstig zorgen over het opkomende racisme. Er wordt paniekvoetbal gespeeld wat het racisme lijkt te versterken. What to do?

Daarnaast is de berichtgeving over Moslims natuurlijk ook scheefgetrokken. Het is voor de media een bron van inkomsten.

op 11 09 2014 at 23:06 schreef dewanand:

Ref citaat:
op 11 09 2014 at 22:06 schreef Thomas E:

‘Maar ook warmte en hartelijkheid uitstralen om moslims zich bij ons thuis te laten voelen. Kortom, we moeten écht gaan samenleven.’

Reactie:
Ja Thomas E,

klopt als een bus. Dikke 5,56

Twee maanden geleden tijdens hartje zomer socialiseerde ik wat met de kleine marokkaanse jongens in mijn flat en ik wilde begrijpen hoe zij dachten over de marokkanen haat in nederland. En ja, het was raak. Deze jongetjes net uit de luiers gekropen vertelden hoe zij in Delft overal werden uitgescholden en gediscrimineerd als ‘Jong Marokkaans tuig’, en het is toch vreselijk onrechtvaardig om hierover na te denken.

Een jongen, Bilal kwam nog alleen bij mij langs om uit te huilen, en hij uitte die dag: ‘Ik haat nederland nu, wat moet ik doen. Iedereen haat mij als marokkaan.’

Ja, zijn verdriet deelde hij met mij en ik vind dit wel een maatschappelijk onrecht als men hem dit aandoet nu hij pas 9 jaar is. Ok, zijn moeder loopt in zwarte burqa rond en hij leeft in een isolement, maar verdient hij zo een leven als jonge ziel?

Tijdens mijn jeugd in suriname was het totaal anders dan nu in nederland voor al die jonge kinderen.

dewa en wieroe

op 12 09 2014 at 06:26 schreef Pickelhaube:

Maarten:

* Er waren tijdens de Libanese burgeroorlog geen Christelijke buitenlandse vrijwilligers die de Falangisten hielpen. Dat zuig je uit je duim.
* Los van een paar gristengekkies die geen gevechtstaken krijgen, zijn er geen mensen die op religieuze gronden bij de IDF gaan. Sterker nog, tot voor kort hoefden streng religieuze Joden niet eens te dienen.
* Er is ook geen indirecte dreiging die uitgaat van mensen die in de IDF vochten.
* De ethische code van de IDF is strenger dan die van de NAVO. Het doden van kinderen is dan ook geen doel, zoals dat bij Hamas overigens wel een doel is.
* Het lijkt me sterk dat de media over Nederlandse Jihadstrijders berichten omdat het een “bron van inkomsten” is, want er is meer dan genoeg nieuws om te verslaan, ook zonder ISIS. Ik vraag me dan ook af wat er “scheefgetrokken” is aan de berichtgeving.

Al met al mis ik de nuance juist bij dit soort van stompzinnigheid. What to do?

op 12 09 2014 at 07:28 schreef Thomas E:

Dat is precies wat ik bedoel, dewanand. De Bilals van deze wereld moeten opgroeien met het idee dat ons land natuurlijk geen Marokko is, maar wel een land waarin je dezelfde kansen krijgt als ieder ander. En waarin de mensen je niet op je uiterlijk en accent beoordelen, maar op wie je bent. Ik weet, het klinkt heel utopisch en EO-achtig maar het is m.i. de enige manier om radicalisering terug te dringen. En belangrijker nog: om leuker met elkaar te leven.

op 12 09 2014 at 07:34 schreef Mario:

Het doden van kinderen is dan ook geen doel

Nee, daarom gebruikt men (“Israël/ IDF”) kinderen als doel om zich achter te verschuilen. Zoals ook bij jou bekend, Jeroen.

op 12 09 2014 at 08:51 schreef teigertje:

Voor alle duidelijkheid @Mario, het is afschuwelijk wat er met onschuldige slachtoffers gebeurd in alle conflicten.
Het is een grove schande dat de Palestijnen onder druk worden gezet met inhouding van geld om niet naar het Strafhof in Den Haag te gaan. Dit is schandalig en dient de transparantie niet.

Stel jezelf echter ook de vraag waarom Hamas raketten afvuurt vanaf ziekenhuizen, VN gebouwen en schoolgebouwen. Stel jezelf ook de vraag waarom Hamas geld stopt in tunnels en niet in een fatsoenlijke opleiding van de Palestijnse kinderen.
Hoe kan het dat deze Hamas kopstukken in exorbitante weelde leven in onder meer Qatar terwijl de Palestijnen in armoede leven?

De verhalen kennen twee kanten, dat maakt het ook zo moeilijk om een voor allen acceptabele oplossing te vinden.

op 12 09 2014 at 08:54 schreef Pickelhaube:

Wat probeer je eigenlijk te zeggen, Mario? Het klinkt nogal verward en onlogisch. Je kan die kinderen natuurlijk niet tegelijk als doel gebruiken en je achter ze verschuilen, lijkt me.

op 12 09 2014 at 09:05 schreef Peter:

Nee, nee, nee. We gaan niet wéér over Israël ouwehoeren. Dit gaat over het koortsachtige racisme in Nederland. Graag on-topic blijven, mensen!

op 12 09 2014 at 09:07 schreef cRR Kampen:

op 11 09 2014 at 18:24 schreef Pickelhaube:

“Volgens mij hoef je niet in Syrië of Irak te Gelukkig dat je geen fan van ze bent trouwens. Dacht ik ook niet hoor.”

Beetje ironisch van je, ik ga er toch maar even op in.
– Ik vermag inderdaad geen ‘fan’ te zijn van zo’n beweging.
– Ik snap wél waardoor en waarom ISIS bestaat.
– Ik heb aanzienlijk respect, om niet te zeggen ontzag voor bepaalde professionele aspecten van hun organisatie (de extreem intimiderende propaganda maar ook de creatie van een basis on de bevolking die ze controleren).
– Gezien de oorzakelijkheid achter deze groep (en soortgelijke) lijkt het me wijzer ze binnen grenzen hun kalifaatstaat te creëren dan om ze maar weer weg te bombarderen, want in dat geval krijg je vrijwel gegarandeerd iets nog veel ergers terug.

Vooral deze laatste overweging maakt dat het vaak lijkt alsof ik het an sich voor ISIS opneem. Maar make no mistake. In ISIS-land behoor ik gewoon tot de eersten die de lul zijn. Humanisten worden bijzonder gehaat door radicalen.

op 12 09 2014 at 10:28 schreef dewanand:

namaste Thomas E,

Ja, je hebt gelijk. Doet mij denken aan het country liedje ‘In the ghetto’ van Dolly Parton (weet niet zeker) mbt deze Bilal. Hij en al zijn kleine marokkaanse vriendjes krijgen van mij een setje jeu de boules ballen om samen gezellig boegroe mee te spelen op het veldje en ik wil hen technieken leren om ermee dynamisch te trainen en lol te maken. Het zijn net als mijn kinderen, zo voelt het aan bij mij.

Wat ik zo jammer vind is dat deze marokkaanse kinderen nu al verziekt zijn door die hele hatelijke maatschappij en hen radicale ouders, ze lezen niet eens meer en zij zien er geestelijk veel ouder uit dan het behoort te zijn. Jonge bejaarden noem ik hen bijna. Te jong oud geworden en nooit de kans gekregen om heerlijk kind te zijn, zonder tijdsbesef en zonder de wereldproblemen op je bord en in je kop.

Deze maatschappij maakt jonge bejaarden van kinderen, en dit zie ik overal om mij heen. Ja de NL maatschappij is krankjorum, peter heeft gelijk, er zijn geen normen meer en waarden. Allemaal loslopende witte en getinte mensaapjes met grote piemels en scheurtjes, wilde mensbeesten.

dewa en Wieroe
hindoe fundamentalisten
Planet of the intelligent Hindu chimps

op 12 09 2014 at 10:50 schreef Maarten:

@ Pickelhaube
Wel goed lezen he.
Ik quote Peter over Libanon.
Over IDF mag ik niks zeggen (off topic), maar genoeg docu’s en filmmateriaal gezien over scherpschutters. Doel is wel helder hoor.
En ik heb het over berichtgeving over Moslims, niet over Jihadisten. Dat jij die als dezelfden ziet, zegt wat over je.

op 12 09 2014 at 11:04 schreef Kimo:

Dewanand, kijk, als je zulke serieuze reacties schrijft in plaats van die vreemde qwasi cynische stukken gaan de mensen op je reageren.

Eindelijk twee goeie reacties van je die ik kan waarderen.

En ik wil er iets aan toevoegen. Het zijn niet alleen de Marokkaanse kinderen die verziekt zijn.
Alle kinderen, blank en zwart, in deze samenleving zijn opgegroeid in een Nederland dat ze niet anders kennen dan racistisch. Met andere woorden, ze hebben het Nederland van voor die tijd niet meegemaakt en weten dus niet eens hoe het anders moet.
Een hele generatie wordt verziekt en dat gaan we in de toekomst nog merken.

op 12 09 2014 at 11:56 schreef Jan:

Dit was qua moreel-superiorisme niet in Gaza of Libanon maar in Al-Khalil (Hebron) op de Westoever, nog geen maand geleden.

op 12 09 2014 at 12:01 schreef Thomas E:

Die imam (?) met korte baard in ‘Paradijsbestormers’ zei een paar rake dingen. O.a. dat slechts een fractie van de moslims de neiging heeft om te radicaliseren. En dat de overigen gewoon een vredelievende boodschap uit de Koran halen. Dát onderscheid kan niet genoeg benadrukt en herhaald worden! Het moet net zo’n gemeengoed worden als het onderscheid tussen rood en groen van een verkeerslicht.

op 12 09 2014 at 13:29 schreef Egbert:

Peter, de vernieuwde VN gezien?

Vorige week een afscheidscolumn van Drayer: “Deze rubriek zult u daar niet meer in vinden, mij nog wel.

De column is weg nu, maar verder wordt ze helemaal niet genoemd, in de internet versie althans.

op 13 09 2014 at 06:54 schreef Pickelhaube:

Ach wat zijn die gezinnen uit Huizen toch onschuldig….

Jihadganger Jermaine W., die vorige week met zijn gezin naar de Islamitische Staat in Syrië vertrok, is voorzitter van een stichting in Huizen die onder meer Arabische taal en cultuur onderwijst aan kinderen en jongeren. Dat blijkt uit onderzoek van NRC Handelsblad.

op 13 09 2014 at 09:13 schreef Janfrans Zuidema:

“Ik ken steeds meer Marokkanen – het soort Marokkanen dat je nooit in het nieuws ziet, want hoogopgeleid, goedbetaalde baan, betalen mee aan de uitkering van al dat witte vullis dat zijn dagen slijt achter de computer, kankerend op Marokkanen – die hier weg willen.”

Alle respect. Maar als ze zo hoog opgeleid zijn, wat let ze dan? Als Nederland je niet bevalt dan ga je toch ergens anders heen. De wereld is tenslotte a global village. Geen enkele reden voor hoog opgeleide mensen om zich gevangen te voelen.

op 13 09 2014 at 09:23 schreef Jan:

Guilty until proven innocent. Misschien moeten we Huizen en omgeving voor de zekerheid maar kapotbombarderen dan, Israeli style!

op 13 09 2014 at 10:22 schreef Egbert:

Nee, Janfrans. In NL moet iedereen veilig en in vrede kunnen wonen, ook de Nederlandse Marokkanen.

op 24 10 2014 at 01:25 schreef Piet van den Hoeck:

Mensen blijven knuffelen en vertellen wat het beste voor hen is blijft niet netjes staan he. Laat iedereen die wil vertrekken gewoon vertrekken. Ook al nemen ze hun kinderen mee, nou en? Ze hebben toch de ouderlijke macht? Vechten in vreemde krijgsdienst is altijd al verboden geweest en betekent NL paspoort kwijt. We worden al jaren besodemieterd door een ruggengraatloze overheid. Er is meer aan de hand dan dat ze vertellen via de MSM. Hoort zogenaamd allemaal bij het geopolitieke spel wat over de hoofden van de burger gespeeld wordt. Och, misschien is het maar goed dat we niet weten wat voor perverse zaken er zich dagelijks afspelen op de burelen van de verziekte doorgesnoven pedocratische schaduwelite in Den Haag. Laat ze de kolere maar krijgen.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS