Home » Archief » Ku Kluxland


[06.12.2012]

Ku Kluxland

Peter Breedveld


Illustratie: Werner Klemke

Afgelopen zomer werd de Turk Aziz Kara doodgeslagen door een blanke racist, en dat mocht geen racistische moord heten, maar een ‘uit de hand gelopen burenruzie’.

Onlangs werd duidelijk dat de moordenaar van Marianne Vaatstra een blanke christen is, en dat vond driekwart van de Nederlandse bevolking niet te verkroppen. Iemand haar keel doorsnijden, klonk het her en der, is geen westerse gewoonte. Het móet een niet-westerse asielzoeker zijn.

Oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers

‘Benoemen’ mag alleen als de dader een allochtoon is. Dan móet het zelfs. Je móet inzien dat geweld op het voetbalveld een ‘Marokkanenprobleem’ is. Dat Marokkanen gewelddadiger zijn dan blanke Hollanders, dat ze crimineler zijn. ‘Want kijk maar, Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers. Dús zijn Marokkanen crimineler.’

Dergelijke rassentheorieën vind je in de VS alleen bij marginale inteeltclubs als de Ku Klux Klan, hier hangt het hele land ze aan. Nederland moet voortaan maar gewoon Ku Kluxland heten, weet iedereen meteen waar-ie aan toe is.

Politiekcorrect

Wie aankomt met wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat niet etniciteit bepalend is als het gaat om criminaliteit, maar sociale klasse, gebrek aan opleiding, armoede, integratie, gebrek aan netwerken, enzovoort, krijgt het verwijt dat-ie politiekcorrect is. Dan durf je zaken niet te ‘benoemen’. En ‘benoemen’ betekent etniciteit en de islam aanwijzen als oorzaak. Al het andere is politiekcorrect en daarmee ben je gediskwalificeerd voor de rest van je leven.

Wetenschap is voor mietjes. Pseudowetenschap is het helemaal in Ku Kluxland. Neem dit stuk van Mark Koster, die naar verluidt een Nederlandse Huffington Post van DeJaap gaat maken. Koster haalt een onderzoek aan van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond waaruit blijkt dat het leeuwendeel van de geweldsincidenten op het voetbalveld plaatsvindt in de regio Amsterdam en de regio DenHaag/Rotterdam.

Allochtoon probleem

Dat is het enige dat de KNVB erover zegt. Koster concludeert echter dat omdát volgens hem meer allochtonen in die regio’s voetballen, het geweld daar een allochtoon probleem is.

Dát moesten we maar eens benoemen, aldus Koster.

Nee, laten we iets anders benoemen, laten we benoemen dat Koster een racistische klootzak is en dat-ie zoveel coke heeft gesnoven dat zijn brein een Zwitserse poederkaas is geworden. Laten we dat benoemen. Laten we benoemen dat ze Koster zelfs bij de Ku Klux Klan zouden hebben weggelachen. Hier krijgt-ie geld om de Nederlandse Huffington Post op te zetten.

Mark Koster geldt hier als een grote denker. Iemand die feiten niet schuwt en dingen durft te benoemen. Dat is hoe achterlijk Nederland is.

Brandende autobanden

In Nederland schrijft een krant dat er onrust is op de school van de verdachten in de zaak van de doodgeschopte grensrechter. De lezer ziet een school voor zich waar gemaskerde allochtonen brandende autobanden van het dak gooien en de schooldirecteur aan de voordeur spijkeren.
In werkelijkheid zijn er wat leerlingen geschorst die hebben getwitterd dat de verdachten, hun vrienden, moeten worden vrijgelaten.

Voor Volkskrant-holenmens Jan Bennink aanleiding voor een lap brulproza waarin hij suggereert dat het hele Nederlandse volk de verdachten op handen draagt. Terwijl er twee jongens zijn geschorst wegens een paar tweets. Twee. Jongens. En terwijl er al drie dagen lang op Marokkanen wordt gejaagd vanwege hun criminele genen.

Dit is hoe achterlijk Nederland is. Want jongens, wat werd Bennink weer geprezen op Twitter. Ook door onze eigen Oom Toms.

Welkom in Ku Klux Land. Waar we onze racistische imbecielen koesteren.

Steun Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland! Doneer via Paypal of met een storting op rekeningnummer 39 34 44 961 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk) o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.




Peter Breedveld, 06.12.2012 @ 21:23

[Home]
 

128 Reacties

op 06 12 2012 at 21:55 schreef Bertje:

Peter

Bedankt voor je stukje en nog meer voor de link.
Kijk daar kan ik tenminste wat mee.

op 06 12 2012 at 21:56 schreef imadima:

Mooi stuk

op 06 12 2012 at 22:00 schreef MNb:

“‘Benoemen’ mag alleen als de dader een allochtoon is.”
En daar word ik al een jaar of 15 misselijk van. Nog langer geleden wist ik niet beter; in de jaren 70 konden we zulke rotzooi over Surinamers vernemen (lees: creoolse Surinamers, want dat er hindoestanen en javanen woonden wist niemand). Daarvoor waren het Molukkers. Het is een fundamenteel Nederlands probleem. De kaaskop moet en zal een herkenbare groep vinden om lekker naar beneden te trappen. Iedereen bedenkt zelf maar een paar associaties: ik dacht als eerste aan katholieke schuilkerken.

op 06 12 2012 at 22:23 schreef Max:

Armoedemonitor: Bijna 1 op de 3 Marokkaanse kinderen leeft in armoede….SCP

op 06 12 2012 at 22:25 schreef Max:

En….belangrijkste vergeten….zeer goed stuk Peter…zo waar!

op 06 12 2012 at 22:28 schreef Aaron:

“Wie aankomt met wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat niet etniciteit bepalend is als het gaat om criminaliteit, maar sociale klasse, gebrek aan opleiding, armoede, integratie, gebrek aan netwerken, enzovoort, krijgt het verwijt dat-ie politiekcorrect is.”
Hier gaan de meeste sociale wetenschappers dus al de fout in. Opleiding, armoede, integratie, gebrek aan netwerken, enzovoort zijn helemaal geen verklarende factoren maar ook juist het gevolg van het feit dat iemand uit een primitieve cultuur komt. Óók het vermogen tot aanpassing, verbetering en reflectie kan samenhangen met iemands culturele achtergrond. Het hangt dus allemaal met elkaar samen, er is correlatie, maar er is geen duidelijke causale richting. Toch worden deze oorzaken slechts als verklarende variabelen gebruikt, maar vind ik in de methodologie van dit soort onderzoeken nooit terug waarom men dat doet.
Voor de rest: Natuurlijk is het mogelijk dat Marokkanen over twee generaties qua criminaliteit op het niveau van blanke autochtonen zitten, maar daar gaat de discussie toch niet over? Ik hoor bijna niemand beweren dat het genetisch bepaald is, dus dat racisme-verhaal kun je voor een ander moment bewaren.

op 06 12 2012 at 22:36 schreef dewanand:

Geweldig Peter,

Wieroe feliciteert je met deze publicatie: Ku KLuxland, het Hollands poldertje waar men rassenhaat dagelijks in zaait.

Nederland is het enige land waar men een racistisch negerfeest viert met zwartgeverfde blanken die een dagje de domme neger spelen in middeleeuwse travestiet pakjes. HOe dom zijn blanke Hollanders eigenlijk niet, ole types, zuipen, neuken en vechten.

Elke buitenlander, allochtoon en niet blanke weet het gewoon na een jaartje rondlopen in Holland: je bent en blijft altijd een rot buitenlander, zelfs als je met Hollands zeep je vieze bruine of zwarte kleurtje eraf kan wassen. Duizenden probeerden die vieze zwarte en bruine kleur af te wassen in hun hoofd, psyche, ziel, geest en tussen hun benen, maar ze bleven gewoon die domme, achterlijke, gehate allochtoon en werden gewoon nog harder weggediscrimineerd.

Een Hindoemeid zei mij nog vijf maanden geleden van ok dan moeten wij allochtonen starten met een opstand tegen die blanke racisten hier, een oorlog wilde zij gewoon, bloot en met haar bruine benen wijd.

Beste is het zieke blanke gen maar weg te neuken, dus zeg ik trots tegen elke neger van pomp die blanke meiden vol zwart sperma.

dewanand

op 06 12 2012 at 22:43 schreef Joachim Stolzer:

Goed stuk! Overigens begrijp ik er geen barst van dat kelen doorsnijden geen westerse gewoonte zou zijn. Er zijn genoeg westerse moordenaars die zich met graagte van deze methode bedienen. Voornamelijk vanwege makkelijk verkrijgbare wapens en succes gegarandeerd.

En dat bepaalde bevolkingsgroepen vaker voorkomen in de misdaadstatistieken, wat betekent dat? Cum hoc ergo propter hoc, zeggen we dan in correct Latijn.

op 06 12 2012 at 22:44 schreef Ku Kluxland:

[…] […]

op 06 12 2012 at 22:49 schreef Patrick:

Petje af. Je hebt mijn gedachten perfect verwoord.

op 06 12 2012 at 23:10 schreef Rob:

“Wie aankomt met wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat niet etniciteit bepalend is als het gaat om criminaliteit, maar sociale klasse, gebrek aan opleiding, armoede, integratie, gebrek aan netwerken, enzovoort, krijgt het verwijt dat-ie politiekcorrect is.”

Nee, dan krijg je te horen “OH JA HET IS ZEKER WEER ONZE SCHULD”.

op 06 12 2012 at 23:22 schreef Joachim Stolzer:

@Aaron: ik ben het gedeeltelijk wel met je eens over de soms belabberde onderzoeksmethoden in de sociale wetenschappen. Vooral geef ik toe dat men met het aanduiden van causale verbanden vaak helemaal de mist in gaat. Maar vind je het dan niet een beetje ongerijmd dat je vervolgens zelf met de drogreden komt dat armoede e.d. gevolgen zijn van een primitieve cultuur? Says who? Of is dat een soort axioma van je, dat wij met zijn allen geacht worden voor zoete koek te slikken?

Verder vrees ik dat je racisme te eng definieert. Strikt genomen zijn rassen inderdaad biologisch en preciezer gezegd genetisch bepaalde groepen (hoewel het wetenschappelijk gehalte van zulke indelingen al een poosje ter discussie staat, maar dat terzijde). Maar die genetisch bepaalde groepen zijn vaak verbonden aan een of meerdere culturen, en ook daar kun je tegen discrimineren. Bijvoorbeeld: dat Joden gewiekste kooplui zijn, is een vrij vaak voorkomend racistisch stereotype. Terwijl slechts weinigen zullen beweren dat er zoiets als een “koopmansgen” bestaat.

op 06 12 2012 at 23:26 schreef Deh Haagh:

ehm…. die Mark Koster… die gebruikt zeker chaos wiskunde met een vleugje hogere kletsica om tot zijn geweldige conlusies te komen? Euhm is er al benoemd dat hij als statisticus hooguit bij de Geertje kan solliciteren?

op 06 12 2012 at 23:43 schreef Sasha Berkman:

Hear Hear

op 06 12 2012 at 23:44 schreef Edo:

Sociale economische achterstanden zorgen er nou eenmaal vaak voor dat problemen in het gedrag tot stand komen.
Sociaal economische achterstanden komen eerder voort in die regio’s. Ook eerder bij Nederlands-Marrokaanse jongens overigens.
Wil je d’r wat aan doen, door ze te helpen, help je de boef, luidt dan vaak de redenatie. Zo kan men lekker boos blijven, want als je niks doet dan is dat natuurlijk ook niet goed.
Bij hockeyclubs zie je dit gedrag niet gebeuren merkt Huub op, nee een stuk minder, dat is dan ook een kakkersport.

op 07 12 2012 at 01:56 schreef Aaron:

Maar vind je het dan niet een beetje ongerijmd dat je vervolgens zelf met de drogreden komt dat armoede e.d. gevolgen zijn van een primitieve cultuur?
Dt had ik beter kunnen formuleren. Het kan meerdere kanten opwerken, dat is het enige wat ik wilde zeggen.
En tja, of het officieel racisme is of niet, helpt het de discussie echt verder? Men keutelt altijd op dezelfde manier voort als het R-woord weer eens valt, volgens dit patroon:
-x zegt dat alle y-en crimineel zijn, x is een racist!
-nee, x zegt dat y-en vaker crimineel zijn. Dat moet gezegd kunnen worden!
-maar x-en zijn soms ook crimineel, dus heeft het niks te maken met of je een x of een y bent!
-maar y-en zijn wel bovengemiddeld vertegenwoordigd!
-maar er zijn y-en die niet crimineel zijn, dus kun je niet zeggen dat het te maken heeft met het y-zijn!
…en zo dendert dat maar voort… ik word vrij moedeloos van deze eeuwige herhaling van zetten als het R-woord weer eens valt.

op 07 12 2012 at 05:46 schreef You On A Gin:

Dan is volgens de statistieken 65% van de Nerlanders van Marokkaanse oorsprong met Justitie in aanraking geweest. Leuk, maar dat specificeert dus niet hoeveel van die 65% in aanraking is gekomen vanwege vooroordelen. Ja, je hoort me goed. In een zone met preventief fouilleren, wie denk je dan dat eerder de lul is – Erik, Rogier, Hans-Jaap of een knakker met een Mediterraan uiterlijk?

Dat gezegd – er is gewoon te veel goedpraten van duidelijk problematisch gedrag en criminaliteit want “zielug”. Werkkampen annex kostscholen is m.i. de enige oplossing. Voor jongeren die niets willen/kunnen/zullen van alle kleuren van de regenboog. Of voer de dienstplicht weer in. Dan kan een opa van 75 vast weer veilig boodschapjes doen en hoeft niemand te zeiken over bepaalde bevolkingsgroepen die een probleem veroorzaken. Maar zoals het nu gaat, kan het in ieder geval niet verder.

Mensen betalen belasting zodat de Staat hen beschermt. Omdat je het recht niet in eigen hand mag nemen. Dat gaan mensen dus wél doen, als dit zo doorgaat. Omdat de gemiddelde mens wel houdt van blijven ademen, en zo. Geen subsidieclubjes meer, geen SIRE campagnes – gewoon, op je 15e iemand met een pistool beroven? Kamp.

op 07 12 2012 at 06:32 schreef Rene Koeman:

Ja zeg wat is dat nou? Laat ons eens even gewoon een pispaal houden, dat schuift zo lekker van je af. Ik heb helemaal geen behoefte aan geitenwollensokkerig gezeik over minderheden. Oplossen, dat probleem.

op 07 12 2012 at 08:37 schreef Ralph van der Geest:

Uitstekend stuk. Helemaal mee eens en niks aan toe te voegen.

op 07 12 2012 at 09:07 schreef You On A Gin:

@ Rene Koeman
Oplossen, dat probleem, en dan kunnen de kaaskoppen weer zeiken over het weer. Of over Polen. Haha, de pret gaat nog echt beginnen wanneer het hier overspoeld raakt met kansloze, skimmende, oplichtende, zakkenrollende alcoholisten uit het Oostblok. En zigeuners. Nóg meer zigeuners.

Ik zie echter een racisme probleem jegens den blancken Hollander vanuit jongeren die zichzelf als Noord-Afrikaans zien omdat het wiegje van hun grootouders daar stond. Eenvoudig na te trekken – zij die het hardste roepen om “respect” zijn de laatsten die het wat dan ook zouden geven.

Dus, zoals ik al zei – in een werkkamp of in dienst schoppen. Terugsturen kan niet, want het zijn Nederlanders.

op 07 12 2012 at 09:18 schreef Ralph van der Geest:

Toch nog één dingetje. Is er al benoemd dat wanneer de kaaskoppen-geweldscultuur ‘los’ gaat tegen medeburgers wier wieg elders stond, Jan Bennink, Joost Niemöller, Mark Koster en al die andere Streichertjes die dag in dag uit een haatcampagne voeren tegen alles wat hen niet bevalt verantwoordelijk zullen zijn voor dat geweld?
En in feite geldt datzelfde net zo goed voor Peacock and Whiteman ofwel Pauw en Witteman die gisteren voor de zoveelste keer hun programma als platform gebruitken voor fascisme.
Daarmee wederom suggererende dat net als volgens Rutte de bruine bende van Wilders een ‘hele normale partij met hele normale standpunten’ is.
En over zich als een ’token nigger’ gedragende Jörgen Rayman zullen we het maar slechts zeggen dat ie zijn ‘reikweidte’ ook had kunnen aanwenden om Jan Bennink tot de grond toe af te breken in plaats van die belachelijke tweet van hem de wereld in te braken.

op 07 12 2012 at 09:23 schreef J.vanDijkS:

Puik stuk weer Peter. Niks aan toe te voegen. Bedankt.

op 07 12 2012 at 09:28 schreef Meneer de Greef, voorheen tegen alles:

In NL leer je vooral dat alles, en dan ook echt alles, voornamelijk de schuld is van werkende, blanke mannen.

op 07 12 2012 at 09:34 schreef Peter:

In NL leer je vooral dat alles, en dan ook echt alles, voornamelijk de schuld is van werkende, blanke mannen.

Misschien hoor je eens wat er écht in Nederland wordt gezegd als je twee minuten je grote bakkes houdt en die kroketten uit je oren haalt, Greef.

op 07 12 2012 at 09:45 schreef Meneer de Greef, voorheen tegen alles:

Nou Peet, in mijn NL gaat het nu voornamelijk over sneeuw, dat de hele pieten dikzussie treurige onzin is en dat het dood slaan van een grensrechter diep treurig is. Mijn NL heeft het zelden over ras, afkomst, politieke, muzikale danwel seksuoze voorkeur. Mijn NL heeft een tyfushekel aan bijna alles en weet dat uitermate vrolijk te verwoorden. Mijn NL viert dat Odin over de hemel rijdt op zijn paard Sleipnir en vergezelt van twee zwarte (tingeling) raven die voor hem door de schoorsteen kijken. Mijn NL baalt er bij tijd en wijl stevig van dat er op alle slakken zout wordt gelegt. Mijn NL heeft een hekel aan gezichtsmaskers voor mannen.

op 07 12 2012 at 09:47 schreef Peter:

Ja, wat ik zei, Greef, even twee minuten naar een ander luisteren.

op 07 12 2012 at 09:48 schreef Meneer de Greef, voorheen tegen alles:

Oh, en Peet; mijn NL heeft ook een bloedhekel aan gelijkhebfascisten zoals jij die bij het minste of geringste heel boos “ALS JE NIET VOOR ME BENT DAN BEN JE TEGEN ME!” roepen. Prutser.

op 07 12 2012 at 09:51 schreef RJ:

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Als het inderdaad zo is dat jongeren uit bepaalde bevolkingsgroepen vaker en harder ontsporen dan is dat niet omdat het slechte mensen zouden zijn (want dat zijn het niet) maar omdat ze volop de ruimte krijgen om te ontsporen. Die discussie is echter onmogelijk om te voeren in NL. Enerzijds heb je die lui die gemakshalve alles wat ‘allochtoon’ of anderszins niet-blank is de schuld geven van zo’n beetje alles wat er mis gaat, en aan de andere kant heb je de schuimbekkende antifa-types die alles en iedereen met een andere mening dan de hunne voor ‘nazi’ en ‘racist’ uitmaken. Daartussenin zit niets…

op 07 12 2012 at 09:53 schreef jos:

Is er al benoemd dat wanneer de kaaskoppen-geweldscultuur ‘los’ gaat tegen medeburgers wier wieg elders stond, Jan Bennink, Joost Niemöller, Mark Koster en al die andere Streichertjes die dag in dag uit een haatcampagne voeren tegen alles wat hen niet bevalt verantwoordelijk zullen zijn voor dat geweld?

Precies. We doen alsof Hutu’s van de ene op de andere dag besloten Tutsi’s af te maken en alsof Nederlanders in 1940 opeens antisemitisch werden.

op 07 12 2012 at 09:57 schreef Peter:

Oh, en Peet; mijn NL heeft ook een bloedhekel aan gelijkhebfascisten zoals jij die bij het minste of geringste heel boos “ALS JE NIET VOOR ME BENT DAN BEN JE TEGEN ME!” roepen. Prutser.

Ben je nu boos, Greef?

op 07 12 2012 at 09:59 schreef Peter:

en aan de andere kant heb je de schuimbekkende antifa-types die alles en iedereen met een andere mening dan de hunne voor ‘nazi’ en ‘racist’ uitmaken. Daartussenin zit niets…

Daartussenin zit ik, en ik noem een racist gewoon een racist. Benoemen, weet je wel.

op 07 12 2012 at 10:05 schreef Meneer de Greef, voorheen tegen alles:

Nee Peet. Ik ben absoluut niet boos. Het is moeilijk om boos te worden op manke puppies die maniakaal achter hun eigen staart aan rennen. Ik ben geamuseerd. Ik vind je kruistocht tegen alles was niet voldoet aan jouw wereldbeeld hoogst vermakelijk. je doet me een beetje denken aan zo’n djembe-moeder die daar met d’r blanke kuiten in een gebatikte jurk lekker etnisch mee staat te roffelen.

op 07 12 2012 at 10:08 schreef Peter:

Heb je nog meer van die sterke inhoudelijke argumenten, Greef, of zullen we het hier maar bij laten? Want je lijkt toch behoorlijk overstuur.

op 07 12 2012 at 10:25 schreef cRR Kampen:

“Werkkampen annex kostscholen is m.i. de enige oplossing.” – aldus YoaG.

Ja, toen we het Rasphuys nog hadden, was er helemaal geen criminaliteit.
En de Sovjet G.U.L.A.G. maakte de meeste vredige samenleving aller tijden mogelijk :D

De waarheid is dat je net zo goed het straffen kan laten. Helemaal: laten. Dan heb je juist de beste kans dat criminaliteit eenvoudig verdwijnt op een enkel incidentje na.
Omdat dit zo’n goed idee is, is het vanzelfsprekend nog nooit geprobeerd.
Enfin, ben benieuwd wie snapt waarom dit werken kan!

op 07 12 2012 at 10:29 schreef Deh Haagh:

’t gezeik met een onderwerp als dit is natuurlijk dat er verschillende oorzaken bijdragen aan deze escalatie. Deze keer zijn het jongeren, afkomstig vanuit slecht geïntegreerde gezinnen of achterstandsjeugd met een kleurtje. Volgende keer zijn het gewoon 3 blanke jongetjes met een sociaal onaangepaste instelling.
Het heeft volgens mij weinig met afkomst te maken, eerder met een gebrek aan respect en gezond verstand, aangevuld met een gebrekkige opvoeding.
Ik werk op 3 scholen, kinderen van allerlei culturen, rangen, standen etc. Wie ik ook aanspreek, Mohamed of Petra, maakt geen reet uit, de daad van die jongens vervult ze met afschuw en ze hebben er geen begrip voor.
de oorzaak ligt in de ouders, niet in die kinderen, die doen wat ze geleerd is, door de straat of hun ouders, of moet ik zeggen niet geleerd is…

op 07 12 2012 at 10:37 schreef Deh Haagh:

Wat ik echter een groter probleem vind is, hoe straf je die gasten op een manier dat het zin heeft? Ze zijn 16 jaar, hangen tussen pubertijd en volwassenheid in.
Bestraf je ze als kinderen dan is het een tikje op de vingers en staat het totaal niet in verhouding met het vergrijp en berecht je ze als volwassen dan komen ze als geharde criminelen terug in de samenleving met nul kansen op een normale toekomst.

op 07 12 2012 at 10:37 schreef Cis:

Ik twitterde ook al of dit dus de NL cultuur is, maar jij verwoord het een stuk beter. Het zeuren en zaniken en op de bok springen zodra het woord Islam of Marokkaan genoemd wordt. En JOden zijn eigenlijk ook maar eng, die slachten ook al ritueel. Lekker dom doen, dom volgen van Wilders-achtige types en inderdaad, vooral doen alsof de autochtoon nooit iets verkeerd doet. Welke autochtoon eigenlijk? We zijn al eeuwenlang een land van gemixte genen. Het is ook opvallend dat vooral de rascisten het altijd over de NL cultuur hebben. Nou, als Ku kluxland de Nl cultuur vertegenwoordigt, laat dan maar zitten wat mij betreft.
Prima stuk dus!

op 07 12 2012 at 10:51 schreef Maarten:

@youonagin
Bij preventief fouilleren wordt geen onderscheid gemaakt tussen blank of donker. Iedereen wordt dan gefouilleerd. Er wordt wel preventief gefouilleerd in wijken waar de criminaliteit het grootst is, en dat is dan weer in de vaak allochtonenwijken. Dat een allochtoon dus vaker de lul is komt niet omdat hij een ander huidskleurtje heeft, zoals jij beweert.

Ik word ook ziek van het benoemen, omdat ik vind dat het polariseert en stigmatiseert. Het helpt niet in de oplossing, het maakt het erger. Maar je kan niet zeggen dat cultuur er niks te maken mee heeft. Dat is niet uit te sluiten, Peter.

op 07 12 2012 at 10:58 schreef zonder opleiding.:

Eens, 1 ding: 3/4 van Nederland die dacht dat Marianne Vaatstra door een asiel zoeker zou zijn vermoord?, dat moet vast 3/4 van Veenklooster en omstreken zijn.

op 07 12 2012 at 11:08 schreef Hiepo-kriet:

Deh Haagh,

Simpel; berechten als volwassenen + gedegen (her-) opvoeding. Lijkt me niet zo’n ernstig dilemma.
Té simpel?

op 07 12 2012 at 11:09 schreef Snooki:

Die zin dat Mark Koster een groot denker zou zijn, maakt mijn dag. Wat een humor. Bedankt Peet.

op 07 12 2012 at 11:10 schreef cRR Kampen:

“Bij preventief fouilleren wordt geen onderscheid gemaakt tussen blank of donker. Iedereen wordt dan gefouilleerd.” zei Maarten.

Nonsens. Zeven jaar in de Millinxbuurt gewoond, die elk jaar wel twee of driemaal werd afgezet voor zo’n fouilleeractie. De enige blanken die soms de sjaak waren: de daklozen.
Voor de rest werd en wordt uitsluitend getinte huid gevisiteerd.
Ik dus: nooit. Nul keer. Mijn bovenbuurvrouw, van Marokkaanse afkomst, een keer driemaal op één dag.
Dus nogmaals: blank en u loopt gewoon door; kleurtje en u hangt, bij voorkeur meerdaagse: fijne staatsterreur nietwaar.

Het racisme bij het fouilleren is algemeen bekend, in binnen- en buitenland en er is genoeg over gepubliceerd.
Wanneer dringt het door?

op 07 12 2012 at 11:16 schreef marcodB:

Prima stuk, Peter. De link naar het stuk in republiekallochtonie is -m.i.- echt essentieel in je betoog.
Het is stuitend om -keer op keer- te zien hoe veel we weten en begrijpen en hoe weinig mens zich iets aantrekken van deze kennis. Als je het ok vindt, zet ik ‘m er gewoon nog een keer in. Lezen!
http://www.republiekallochtonie.nl/dossier-allochtonen-criminaliteit-en-cultuur

op 07 12 2012 at 11:28 schreef Arjan:

Jouw vergelijking van Almelo met Almere gaat mank. In Almelo was er sprake van langlopend conflict dat gewelddadig is geëindigd. In Almere niet, die geweldsexplosie ontstond ineens.

Als we kijken naar meer van dit soort zaken, dan valt het volgende op. Het karakter van de daad is incidenteel, omdat er geen sprake lijkt te zijn van samenhang. Lokatie en tijdstip zijn volstrekt willekeurig. Als we kijken naar de betrokkenen, dan is er wel een patroon zichtbaar. Dat benoem ik verder niet.

Jij hebt gelijk als je sociale klasse noemt. Dit soort geweld is schering en inslag aan de onderkant van de maatschappij. Van zwakbegaafden die zich voortplanten kun je niet verwachten dat ze een geweten ontwikkelen. Dit zou wel benoemd moeten worden, maar dan moet je een bevolkingsgroep aanspreken. En dat mag nu eenmaal niet, omdat dat bij wet verboden is.

Ik lees jouw stukken met veel genoegen, maar bij deze onderwerpen wek je de indruk emotioneel te reageren, waarbij je uiteindelijk je eigen racisme projecteert. Het is je vergeven, van kwade opzet lijkt geen sprake te zijn.

op 07 12 2012 at 11:49 schreef Deh Haagh:

@Hiepo-kriet, inderdaad te simpel. Maar soms is te simpel beter dan te ingewikkeld. Dat dan weer wel. We kunnen ze natuurlijk ook gebruiken om de doofputten van de regering te dempen… Doen ze in ieder geval nog iets nuttigs.

op 07 12 2012 at 11:50 schreef Peter:

Nou dankjewel, Arjan! Zelf redeneer je natuurlijk heel rationeel, met je boude beweringen over een zaak waar helemaal niets bekend over is, behalve de etniciteit van de betrokkenen.

op 07 12 2012 at 11:52 schreef Pyt van der Galiën:

Nou, de affaire Vaatstra heeft mij inderdaad wel de ogen geopend (ik woon op minder dan twee kilometer van de plaats waar Marianne Vaatstra vermoord is). Onvoorstelbaar wat je hier destijds kon horen. En dan heb ik het niet alleen over Henk en Ingrid, maar ook over de smerige rol van de lokale media, die de schuld maar wát graag in de schoenen van de bewoners van het AZC schoven. Het is dan ook een opluchting van zonder opleiding te horen dat dat in de rest van Nederland heel anders ligt.

Het geleuter over de ‘oorzaken’ en ‘verbanden’ interesseert me eigenlijk niets, evenmin als de voorgestelde oplossingen, of dat nou het geitewollensokkenverhaal is of Gin’s voorstel de Gulag in ere te herstellen. Voetbal is altijd en overal een gewelddadige sport geweest, die om wat voor reden dan ook heftige emoties oproept. Ik heb als supporter van Zwaagwesteinde zo. ook wel scheidsrechters voor hun leven zien rennen. Wanneer ze destijds de scheidsrechter van Stiens-Zwaagwesteinde te pakken hadden gekregen (man gaf in de laatste minuut een penalty aan Stiens) was het ook niet goed afgelopen. Het verband tussen voetbalgeweld en etniciteit is een hoop gelul, meer niet

op 07 12 2012 at 12:02 schreef Edo:

‘gelijkhebfascisten’
ja godsidiekie, mensen die overtuigt zijn van hun eigen mening en die vervolgens uitdragen, doodeng.
Een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting, die mensen die pogen dingen te weerleggen, en dingen benoemen die ze niet leuk vinden.
Mensen die tegen meningen in gaan, terwijl we hier vrijheid van meningsuiting hebben, dat zou verboden moeten worden.

op 07 12 2012 at 12:10 schreef Gregor Hakkenberg:

Zie je wel, het zijn altijd weer die laag opgeleide minima die geweld plegen. Je kunt er de donder op zeggen. Tasjesroof? Laag opgeleide minima. Inbraak met geweldpleging? Laag opgeleide minima. En nu weer een scheidsrechter die het slachtoffer wordt van laag opgeleide jongeren uit de sociale onderklasse. Ze zouden al die laag opgeleide minima veel geld en een goede opleiding moeten geven. Dat zal ze leren!

op 07 12 2012 at 12:18 schreef Pyt van der Galiën:

Ik wil trouwens nog steeds horen waarom ik het niét over het verband tussen etniciteit en fraude of het verband tussen etniciteit en hooliganism mag hebben, terwijl Niemöller, Aaron en Grote Piet het wél over het verband tussen etniciteit en voetbalgeweld mogen hebben.

En ik hoor graag iets anders dan Grote Piet die met stemverheffing laat weten dat dat iets héél anders is/ik er niks van snap/ik een terroristenvriend ben/hij niet meer met me discussieert.

Oh ja: iemand hier die er ook maar één seconde aan twijfelt dat Joost Niemöller inmiddels al minimaal drie arikelen gewijd zou hebben aan de Marokkaanse cultuur, indien de moordenaar van Marianne Vaatstra een Marokkaan was geweest?

op 07 12 2012 at 12:35 schreef Edo:

Die gelijkhebfascisten die grossieren trouwens ook altijd in Godwins valt me op.

op 07 12 2012 at 13:00 schreef Aaron:

Ik wil trouwens nog steeds horen waarom ik het niét over het verband tussen etniciteit en fraude of het verband tussen etniciteit en hooliganism mag hebben, terwijl Niemöller, Aaron en Grote Piet het wél over het verband tussen etniciteit en voetbalgeweld mogen hebben.
Van mij mag je het daar best over hebben. Hooligans zijn over het algemeen blank en zuipen en snuiven veel te veel. Ik vind het alleen een beetje zielig omdat het bedoeld is om de aandacht af te leiden van dit soort delicten.

op 07 12 2012 at 13:01 schreef Bertje:

Hakkenberg

:-)

op 07 12 2012 at 13:14 schreef Mark:

Pfff, alsof zulk soort gastjes ook maar interesse hebben zich op een andere manier te laten gelden dan op een narcistische, geweldsverheerlijkende wijze.

Scholing helpt niet voor zulk soort paupers, althans niet op de “vriendelijke” Nederlandse manier.

Ik zou alleen maar jullie willen aanraden om POWNews, vandaag om 22:45 te kijken. Er zal een bezoekje worden gebracht aan de school waar de “Free YD”-twitteraars hun “opleiding” genieten. Dan zullen we zien, of hier terecht gesproken wordt over slechts een enkele verloren ziel op die ongetwijfeld slampamperige school.

op 07 12 2012 at 13:26 schreef jos:

Aaron snapt het natuurlijk niet. Bij hooligans wordt geen link gelegd met hun Nederlandse afkomst of cultuur.

op 07 12 2012 at 13:37 schreef Mark:

Nog wel relevant t.a.v. Breedvelds bewering, dat het hier om incidentele sympathiebetuigingen gaat:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Jakhalzen.2548.0.html?&tx_varamedia%5Bmediaid%5D=198441&cHash=8543c82846ec1dcbabe26606a077d6e8

op 07 12 2012 at 13:43 schreef Peter:

Vrijheid van meningsuiting, daar houden jullie toch zo van? Ik zie nog steeds die onrust op die school niet, behalve bij de directie, en het is nog steeds baarlijke nonsens te stellen dat in Nederland die doodschoppers helden zijn.

Keep it cool, Mark. Doen wij ook.

op 07 12 2012 at 13:57 schreef Edo:

@Aaron
Het punt is niet dat je niet mag benoemen dat er veel jongens van Marokkaanse kom af in de criminaliteit zitten. Het punt is dat daar de analyse ophoudt. Waardoor men boos wordt op de Marokkaan in het algemeen.
Dat is natuurlijk pertinente waanzin, aangezien de Marokkaan niet wezenlijk anders in elkaar zit dan welk ander volk dan ook.
Als de Marokkanen hier sociaal economisch boven andere staken, dan zouden zij vermoedelijk weer meer fraude plegen en racistisch tegenover de Nederlandse onderlaag zijn.
Ik ben behoorlijk deterministisch daarin.
Ik vind ’t prettig als mensen de drogredenen omtrent dit onderwerp aanvallen.

op 07 12 2012 at 14:00 schreef Pyt van der Galiën:

Arjan had ik gemist, maar die is natuurlijk bijna net zo leuk als Aaron en Grote Piet. Het ligt aan de inherente genetische minderwaardigheid van de minima. Zwakbegaafden die zich ook nog zo maar mogen voortplanten! De dag is niet ver meer dat de voortplanting van minima wettelijk aan banden wordt gelegd. Aangezien nogal wat ‘allochtonen’ zich op de onderste trede van de maatschappelijke ladder bevinden, slaan we dan ook nog twee vliegen in één klap.

@Aaron

Bollocks. Ben jij nou écht zo dom dat je niet begrijpt dat het hypocriet/zwakzinnig is géén link te leggen tussen hooliganism en ‘blanke’ cultuur, maar wél tussen het in elkaar meppen van een grensrechter en de Marokkaanse cultuur?

op 07 12 2012 at 14:42 schreef Aaron:

“Bollocks. Ben jij nou écht zo dom dat je niet begrijpt dat het hypocriet/zwakzinnig is géén link te leggen tussen hooliganism en ‘blanke’ cultuur, maar wél tussen het in elkaar meppen van een grensrechter en de Marokkaanse cultuur?”
En waar precies leg ik die link niet? Ik ben vrij consequent hierin. Ik hoor heel vaak dat hooligans voornamelijk autochtoon zijn en dat is mijn eigen indruk ook. Ik onderschrijf dat dus. Een bepaald type geweld en intimidatie heeft alleen wel te maken met de macho-cultuur die onder Marokkaanse jongeren heerst. Daarom zitten ze ook en masse op kickboksen en voetbal, en niet op hockey of stijldansen.
Je wilt de discussie verleggen door de aandacht op die blanke hooligans te vestigen. Waarom? Daar wordt toch ook tegen opgetreden zonder enige vorm van goedpraterij?

op 07 12 2012 at 15:29 schreef Henkes:

De schrijver vergeet een aantal ras, afkomst en sociale positie overstijgende mede oorzaken van criminaliteit te vermelden:
Hebzucht, jaloezie en afgunst…

op 07 12 2012 at 15:49 schreef Pyt van der Galiën:

@Aaron

Ik ben dol op consequente mensen. Kun jij me dan het verband tussen de joods-christelijke cultuur en hooliganism even uitleggen?

op 07 12 2012 at 16:02 schreef jos:

Aaron snapt het nog steeds niet. Wordt er wel eens beweerd dat hooliganisme voortvloeit uit de Nederlandse of joods-christelijke cultuur ?

op 07 12 2012 at 16:20 schreef cRR Kampen:

En alweer durft hier niemand het echt probleem te benoemen. Allemaal te laf om het beestje bij de naam te noemen.
Goed, dan doe ik het maar.
Het probleem is de Friezen en dat moet nu maar eens hardop gezegd worden.
En dan heb het niet alleen over de puinhopen die het tuig van Cambuur en Heerenveen altijd in Groningen achterlaten na ’n wedstrijd.
Maar dan heb ik het over predikantenmoordenaars. Over boeren die maar ’n meisje verkrachten en afslachten als de koe der ff niet is.
Over de vrouwen die altijd hun eerste vier babies doodmaken en verstoppen. Wat een verschrikkelijk volk. Wanneer schoppen we die barbaren toch eens het Marsdiep in!!

op 07 12 2012 at 16:38 schreef Aaron:

Ik heb eigenlijk geen zin meer om op die domme stromannetjes in te gaan. Ik heb het namelijk helemaal niet over de joods-christelijke cultuur gehad. Sterker nog: Het kan prima samenhangen met secularisering en individualisering van de blanke autochtonen. Die hooligans hebben profvoetbal praktisch als nieuwe religie en identiteit omarmd, toch?

op 07 12 2012 at 17:00 schreef babs:

Aaron,
Wil je nou zeggen dat er tegen de doodschoppers niet wordt opgetreden? Volgens mij zitten ze nog 2 weken vast. Dat is voor minderjarigen een vrij stevige aanpak voor zover ik weet.

op 07 12 2012 at 17:05 schreef Mary:

Goed gedaan Jaap. Het is goed te merken dat de dood van deze man wordt misbruikt om even alle mensen er aan te herinneren wat voor vreselijke mensen Marokkanen eigenlijk wel niet zijn. Dat een van de jongens van Antilliaanse afkomst is doet er allemaal niet toe. Het is dan ook geen Antilliaanse probleem, de Antilliaanse gemeenschap ligt dan ook niet onder vuur. Nee die zijn al ooit aan de beurt geweest.

op 07 12 2012 at 17:54 schreef Johanna Nouri:

Mark Koster ziet op De Jaap “allochtone, vooral Turkse ouders,” “sissende geluiden en wegwerpgebaren, veelal ondersteund met geagiteerde Arabische kreten” maken.

Turks, Marokkaans, Arabisch, ach dat is toch allemaal hetzelfde, nietwaar Mark Koster?

En of iemand allochtoon is, dat kun je ook aan zijn buitenkant zien. Net als je van iemands uiterlijk kunt aflezen of hij uit Turkije komt.

Maar het meest kwalijk is nog wel dat we nu met zijn allen doen alsof autochtone blanke Nederlanders nooit, nee helemaal nooit, gewelddadig worden op en rond het voetbalveld.

op 07 12 2012 at 17:54 schreef Nick van der Burg:

Ik vind de opmerkingen van Dewanand enigszins kort door de bocht.

op 07 12 2012 at 18:37 schreef Aaron:

@babs
Voor voetbalhooligans hebben we tegenwoordig een heleboel preventieve maatregelen (al valt daar nog ontzettend veel te verbeteren). Bij een club als Nieuw-Sloten werd er met meldingen van wangedrag vrij weinig gedaan, en werd de jochies wat extra ‘weerbaarheid’ bijgebracht op een kickboksschool…
Hooligans sturen we ook niet naar de schietclub om met hun agressie om te leren gaan, toch?
Bottomline: Men treedt pas op als het kwaad geschied is. Een beetje erkenning van de problematiek + harde preventieve aanpak had dit kunnen voorkomen.

op 07 12 2012 at 19:18 schreef dewanand:

namaste Nick van der Burg,

leuke uitspraak over mij, check eens mijn site man, en hou je hart vast.

Wisten jullie dat Hindoestanen de kampioenen zijn in Nederland als het gaat om oplichting, fraude, fiscale ontduiking en boekhoudkundige vervalsingen, en dat zij dus in geld uitgedrukt de meest criminele etnische groep zijn, zgn witte boorden boefjes? Ga maar zelf kijken een dagje hoeveel hindoestanen voor de rechter verschijnen in Den Haag, vlakbij CS, en oordeel zelf. Ik hoorde ooit dat het een hindoestaan was die de grootste belasting fraude pleegde in Nederland. Wisten jullie dat de hele hypotheekfraude bende voor het grootste deel uit Hindoestanen bestond? Valsheid in geschrifte is misdaad probleem nummer 1 bij Hindoestanen, overal waar zij wonen, en in India zal het ruim 300 jaar duren voor de rechtbanken daar alle rechtszaken hebben behandeld, volgens een oud rapport jaren geleden.

Mijn koelieratten ras is super crimineel hoor en daar moet men maar meer over publiceren. Vaak denk ik dat het koelieras toch een crimineel gen heeft, als ik zo kijk naar mijn eigen ervaring en kontakten. Het gaat om intelligente misdaad bij mij en niet om domme straatboefjes als marokkanen enz

op 07 12 2012 at 19:28 schreef gronk:

Wat ik verbazingwekkender vind: ik las gisteren of eergisteren een wat langer stuk op nos.nl (IIRC) over de dader, waarin-ie verklaarde dat-ie eigenlijk geen idee had waarom-ie dit had gedan. Ja, hij was gestressed. Maar geen rationeel motief. En die verklaring werd geslikt. Waar ik best mee kan leven, want mensen doen heel veel dingen waar ze achteraf redenen voor moeten verzinnen.

Maar ik vind ’t dan ontzetttend typisch dat *voor moslims* d’r allerlei dingen met de haren bij worden gesleept, met name door de henken en ingridden. Moslims doen dingen omdat dat moet van hun geloof, omdat ze cultureel achtergesteld zijn, omdat ze sowieso crimineler zijn, slechte moraal hebben, etc. Maar nooit ‘zomaar’.

op 07 12 2012 at 19:31 schreef cRR Kampen:

Hoe hard, Aaron?
Lippen afsnijden als de grensrechter wordt uitgescholden?
Wilders de alleenmacht?

Wat is de grens?
En wat verwacht je als je die bereikt hebt?

op 07 12 2012 at 20:31 schreef Musa:

De verstikkende praktijk van apartheid is de oorzaak van veel ellende in Nederland. De nonchalance die gepaard gaat met geïnstitutionaliseerd racisme is niet te harden en reden voor menig conflict. De Nederlandse cultuur is niet geschikt voor gelijkwaardige pluriformiteit. De schijn van egalitarisme werd Nederland een tijdje geleden teveel. Paradoxaal genoeg is deze, onbetwistbaar, superieure Westerse cultuur niet opgewassen tegen de genetisch inferieure agressievelingen die al kickboksend heel Nederland naar de verdoemenis trappen.

op 07 12 2012 at 20:53 schreef Sasha Berkman:

“Bottomline: Men treedt pas op als het kwaad geschied is. Een beetje erkenning van de problematiek + harde preventieve aanpak had dit kunnen voorkomen.”

Wat moeten wij volgens jouw doen met de liegende fascist Wilders:

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/17468_voetbalvoorzitter_keert_zich_tegen_haattweets_wilders/

en klip en klaarder bewijs van het feit dat die man liegt en een pure haatzaaier is vind je niet makkelijk.
Het probleem is erkent?

op 07 12 2012 at 20:53 schreef Aaron:

@cRR Kampen
PREVENTIEF, zei ik. Het gaat erom dat er al signalen waren waar niks mee gedaan is en dat pogingen om die kids te disciplineren worden ondernomen door een paar dwaallichten die heilig geloven in de heilzame werking van kickboksen – een sport die zogenaamd het ultieme smeermiddel is voor achterstandswijken.

op 07 12 2012 at 22:00 schreef MNb:

@Deh Haag: “hoe straf je die gasten op een manier dat het zin heeft?”
Da’s in dit geval nogal simpel: een paar daagjes zelf laten grensrechteren.

@Maarten: “Dat een allochtoon dus vaker de lul is komt niet omdat hij een ander huidskleurtje heeft”
Nee, daarom werd wijlen mijn vader (kaaskop) nooit gefouilleerd en zijn pikzwarte kennis om de haverklap in de Bijlmer.

@PvdG: “Ben jij nou écht zo dom …” Aaron wel. Grote Piet is nog mooier – die verklaart jou voor dom als je niet op die manier hypocriet bent.

op 07 12 2012 at 22:57 schreef Aaron:

@Sasha Berkman
Heeft die voetbalvoorzitter Wilders niet al gewoon voor schut gezet op deze manier? Moet ik daar iets aan toevoegen? Gewoon niet op hem stemmen lijkt me voldoende.
@MNb
Ik vind jou ook dom. Lekker puh.

op 07 12 2012 at 23:10 schreef Flip van Dyke:

Uit de cijfers van de KNVB zou dus volgens Koster moeten blijken dat geweld veel vaker voorkomt in de West 1 en West 2 districten van de KNVB.

Helaas geen link naar de cijfers van Koster en op de site van de KNVB kan ik ook niets te vinden (misschien niet goed gezocht).
Heeft iemand een idee welke cijfers dat zijn?

op 07 12 2012 at 23:16 schreef cRR Kampen:

Wat een ongelofelijk literaire draad dit :)

Maar dat van die koelieratten is helemaal waar. Weet je gelijk wie al het goud steelt en de prijs van die schmuck opdrijft en waarom dat dus allemaal in India ligt te niksen.

op 07 12 2012 at 23:35 schreef dewanand:

interessant MNB, negatieve beeldvorming van een specifieke etnische groep in de media is allesbepalend voor de vooroordelen bij de meerderheid. En interessant is vooral dat ook allochtonen nu negatieve vooroordelen hebben over de diverse etnische groepen. Dit leidt op straat tot sociale apartheid in alle delen van de wereld, want negatief nieuws wordt flink doorgemaild en doorverteld in alle etnische sociale netwerken, mond op mond en aan het eind zal men alles dus flink opblazen en overdrijven. Ook mbt blanken heeft men negatieve vooroordelen dus het is wederzijds en gewoon de aard van het beestje, die intelligente apen zijn met te grote hersenen en te grote geslachtsorganen.

leuk om te weten voor elke blanke jongere in Nederland is vooral deze oude studie van mij uit 2005, waarin ik dus maar hen uit de dagdroom help dat zij behoren tot het Herrenvolk, het ubermenschenras, met een grote blanke welvaartslul en witte superkutjes:

WEBpublication EBOOK wart0201 / EPAGE 10 of 87
Uitstervende Nederlanders
Mein Kampf, deel 2
SECTIE: 1.0. Heilige spam van Dewanand
1.2. Nectar van drieduizend jaar ‘blank’ Nederland

http://www.dewanand.com/kampf10.htm

Allochtonen, geniet van leed.

op 08 12 2012 at 00:57 schreef Edo:

@Aaron ‘Bottomline: Men treedt pas op als het kwaad geschied is. Een beetje erkenning van de problematiek + harde preventieve aanpak had dit kunnen voorkomen.’
Want er is helemaal geen erkenning van deze problematiek.
En hoe kan men preventief hard zijn?
Bovendien mag ik je er op wijzen dat Islamitische landen met een harde aanpak (handen afsnijden) en dergelijke, niet minder crimineel zijn dan Nederland.
Mag ik je er zelfs op wijzen dat ons rechtstelsel, dat vrij soepel is, het behoorlijk goed doet in verhouding met de andere landen.
Mag ik je er op wijzen dat je een beetje simpel overkomt in deze?

op 08 12 2012 at 08:15 schreef Twee zinnige bijdragen in het bezinningsweekeinde | Amsterdam:

[…] Een stuk van Peter Breedveld op FrontaalNaakt dat de roep van enkelen om het een ‘Marokkanenpr… Lees ook:De Toppers mogen niet op het Jordaan Festival optreden Lees ook:Wegdromen bij het stemgeluid van Job Cohen Lees ook:Amsterdam Dance Event het Cannes van de dance noemen, is beledigend Lees ook:Amsterdammers zouden een val van het kabinet niet betreuren Lees ook:NY Times schaaft mijn oordeel over Amsterdam-Noord bij […]

op 08 12 2012 at 09:30 schreef sigme:

Goed stuk

You On A Gin:

Dan is volgens de statistieken 65% van de Nerlanders van Marokkaanse oorsprong met Justitie in aanraking geweest.
65%? Nog los van de terechte vraag waaruit dat contact bestond; dit zouden (kort door de bocht en natuurlijk als statische conclusie niet te onderbouwen) ALLE Nederlandse Marokkaande mannen zijn EN 15% van alle Nederlandse Marokkaanse vrouwen.

Mijn conclusie trouwens, over Vaatstra, de grensrechter en 99,9% van alle geweldsdelicten is dat de dader mannen zijn. Nou wil ik geen overhaaste conclusies trekken, maar ik vind het opvallend. Overigens was ik er ook vlak na de moord op Vaatstra van overtuigd dat het wel weer een man zou zijn geweest. Vrouwen snijden geen kelen door.

op 08 12 2012 at 10:37 schreef Flip van Dyke:

@sigme
Het is 65% van de jongens van Marokkaanse afkomst en 25% van de autochtone jongens.

op 08 12 2012 at 12:32 schreef sigme:

@Flip van Dyke
Dank voor de toelichting. Opvallend dat er vanzelfsprekend wordt uitgegaan van de mannelijke helft.

op 08 12 2012 at 12:48 schreef Aaron:

@Edo
Mag ik je erop wijzen dat ik met een harde preventieve aanpak gewoon bedoeld dat signalen in een vroeg stadium opgepikt moet worden en er maatregelen moeten volgen om die jongens écht eens goed te disciplineren?
Mag ik je erop wijzen dat ik het hier niet over harder straffen heb?
Mag ik je erop wijzen dat er in Islamitische landen vrijwel geen handen afgehakt worden?

op 08 12 2012 at 13:18 schreef Edo:

Ja dat mag allemaal,
ok een harde preventieve aanpak.
Dus een harde aanpak die preventief is, zonder straffen.
Dus jongens volgen, (wie?), en dan disciplineren (hoe?), ok dat is allemaal nobel. Sorry. Ik weet de praktijk nog niet, maar wellicht heb je daar een plan voor.

-Islamtische landen worden inderdaad vrijwel geen handen afgehakt, dat heb je goed opgemerkt, dat was een foutje. Dat wordt slechts voor gestaan in sommige versies van de sharia.
Stenigen en dergelijke bedoel ik.

op 08 12 2012 at 14:38 schreef Aaron:

@edo
Sneller schorsen bij wangedrag en ze vooral niet op een vechtsport zetten scheelt al een hoop. Daarnaast denk ik aan heropvoedingskampen. Zo maar wat ideetjes, ik ben geen pedagoog verder… maar jij zoekt er liever berusting in?

op 08 12 2012 at 16:10 schreef Edo:

Ik berust er niet in het is een idee.
Misschien werkt het.
Het lijkt me alleen nogal naïef om nadat iemand dood is geschopt te denken dat dat wel voorkomen had kunnen worden, door zus en zo.
Alsof dit altijd voorkomen had kunnen worden.

op 08 12 2012 at 16:58 schreef Hiepo-kriet:

Edo,

En ja, nog maar een keer; het had voorkomen kunnen worden, door omstanders.

op 08 12 2012 at 18:10 schreef Jim:

@dewanand:

‘ziek blank gen’…

Daar gaan we weer. Constructieve bijdrage!

op 08 12 2012 at 21:29 schreef Hiepo-kriet:

Jim,

Ik tel maar liefst drie lange, uitbundige bijdragen van Dewanand en jij filtert daar drie woordjes uit. ~ziek- blank- gen.

Is het de combinatie die je niet bevalt of elk woord afzonderlijk?

op 09 12 2012 at 13:51 schreef Maarten:

@cRR Kampen
Schokkend om te horen dat jij niet gefouilleerd werd. Dat is namelijk niet mijn ervaring geweest. Ik, blanke en blond, werd namelijk wel een aantal keer preventief gefouilleerd. Ik ben nooit doorgelaten. Ook ben ik wel eens zomaar gefouilleerd, wel na toestemming, dat moest. En nee, ik zag er gewoon uit als een student en niet als een junk :-)
Dus jij kwam in zo’n fuik terecht en werd doorgelaten terwijl getinte mensen wel werden gefouilleerd?

op 09 12 2012 at 20:31 schreef Sasha Berkman:

Mooi staaltje Klu Kluxpraat:

“PS mensen met Marokkaanse ouders, grootouders, overgrootouders, met de Marokkaanse nationaliteit en paspoort ZIJN volbloed Marokkanen.”

op 09 12 2012 at 22:27 schreef Jim:

@Hiepo-kriet

Ja, die filter ik er inderdaad uit. En de combinatie bevalt me niet.

Stel tik hier 5000 woorden en ik eindig met:

‘Ziek Marokkanen gen’. Dat zou hier toch enig commentaar opleveren…

En terecht zou dat zijn, idioot! Het gaat hier niet om een gen, of iets verklaren door er een bepaalde bevolkingsgroep voor te plaatsen.

En ja, drie woordjes op 5000 woorden is dan teveel. Prutser… Zowel voor Marokkanen, Blanken, Hindoestanen etc.

Verder drie woordjes ontkrachten door te zeggen: het zijn er slechts 3 in 3 lange bijdragen, is een argument in de strekking van: hij mishandelt zijn vrouw slechts 1 dag per jaar, al die andere dagen is hij zo lief voor haar. Is nog steeds 2 dagen teveel, ontzettende sukkel!

op 10 12 2012 at 23:18 schreef Gerumi:

Ook onder elkaar doen Hollanders alsof ze beter zijn, nooit emoties tonen en nooit de menselijke kant van jezelf laten zien

Het is erg lastig om iets anders dan jezelf te laten zien, ook als wij liegen, liegen wij niet (Nietzsche).

Zaak is eigenlijk om deze ‘hoogmoed’te zien voor wat het is, en dat is jezelf een onvermogen verplaatsen in de situatie, en dealen met jezelf in relatie tot andere mensen en dus de situatie; dus niet reageren vanuit het verstand, een dogma o.i.d. Dit zijn menselijke kenmerken!

op 11 12 2012 at 13:31 schreef hetty:

Het blijft raar dat ik als Christelijke kaaskop blij ben dat moordenaars van pim en marianne blanke kaaskoppen zijn.

Goed geschreven stuk die wel duidelijk maakt hoe er zoal gedacht wordt over ons kaaskoppen.
Nooit heb ik trouwens gelezen dat Jan Bennink rasistische uitspraken had, ik denk dat er ook vaak met boze ogen naar gekeken wordt. Maar daar wil ik me verder niet mee bemoeien.
Dit was een mooi stuk om te lezen en ik schrijf een stukje wat ik er van vind. Het ergste is dat dit geschreven moet worden om ogen te openen.
Gelukkig hou ik van ons allemaal behalve dan van de blondies met de naam geert

op 11 12 2012 at 23:48 schreef Sasha Berkman:

“Het blijft raar dat ik als Christelijke kaaskop blij ben dat moordenaars van pim en marianne blanke kaaskoppen zijn.”

Hetty, maak je niet druk. Rechtse kaaskoppen zijn natural cowards en ondanks dat wilders weer de grootste roerganger is in de hedendaagse peilingen stellen ze op straat geen reet voor.

op 12 12 2012 at 08:05 schreef Bigpete:

stellen ze op straat geen reet voor
Nee dan de AFA fascisten, die slaan normaal denkenden met 40 man in elkaar, gehuld in hun zwarte uniformen met bivakmuts en plo sjaal. Dat zijn pas bikkels…

op 12 12 2012 at 12:18 schreef Sasha Berkman:

BigPete, je lult uit de domme rooie nek. Geef eens een enkel voorbeeldje hiervan. Overigens wil ik opmerken dat wat voor jouw “normaal denkenden” zijn, voor het gros van de mensheid neo-nazies zijn.

op 12 12 2012 at 22:03 schreef Sasha Berkman:

Hey, hopenlijk wannabe, politieagent, “inspecteur bij de recherche”, heb je al een concreet voorbeeld van “Nee dan de AFA fascisten, die slaan normaal denkenden met 40 man in elkaar, gehuld in hun zwarte uniformen met bivakmuts en plo sjaal. Dat zijn pas bikkels…” ?

typisch rechtse leugenachtige blaaskaak!

op 13 12 2012 at 16:24 schreef Bigpete:

Het internet staat vol met afa incidenten sukkeltje, google zelf maar. Die lui zijn enkel en alleen uit op rottigheid, daarom maken ze zich ook onherkenbaar.
Ik ben zelf aanwezig geweest bij een demonstratie op de Dam waar vreedzame demonstranten werden belaagd door tientallen AFA fascisten. De politie kon gelukkig snel ingrijpen. Een AFA fascist is veroordeeld wegens openlijke geweldpleging.

op 13 12 2012 at 23:48 schreef Sasha Berkman:

Dat was een fantastisch mooi betoog van je gekke pietje, maar ik heb nog nooit gehoord van een geval waarbij mensen van de afa met zn 40 op normaal denkende mensen inhakken?

En over die openlijke geweldpleging waar jij over oreerd, was dat bij die demontratie van die gekken die beweren dat de islam een fascistische idiologie is en die dingen zeggen over moslims die sterk stinken naar nazi-retoriek?

Dat was een pathetisch gebeuren. Volgens mij is er toen niemand gearresteerd.

op 14 12 2012 at 10:12 schreef Bigpete:

Ik oreer nooit dat laat ik aan jouw soort over. Het was in 2006 en de AFA terrorist is niet alleen aangehouden maar ook veroordeeld.

Het simpele feit dat jij ergens niet van gehoord hebt wil nog niet zeggen dat het niet waar is…

op 14 12 2012 at 10:20 schreef Sasha Berkman:

Dat zal allemaal wel grotepiet, maar ik zie nog steeds geen voorbeeld van 40 afa mensen die op 1 iemand inhakken met zn 40en. Als ik zo iets voor me zie, stel ik me toch eerder politieagenten voor.

op 14 12 2012 at 10:32 schreef Sasha Berkman:

Overigens grote piet: het ging om deze kliek fascisten toch? http://nl.wikipedia.org/wiki/SIOE
Ik beweer dat jij liegt. Er is toen niemand gearresteerd.

op 14 12 2012 at 10:45 schreef Bigpete:

Je maakt jezelf nog belachelijker dan je al was. Ik heb het over 2006, jij komt aan met een demonstratie van een organisatie die in 2007 is opgericht…

Ik lieg nooit, ik ben geen werkschuwe kraker…

op 14 12 2012 at 12:31 schreef Sasha Berkman:

ahh, februari, 2006, toen daar mensen met White Power shirts liepen te demonstreren. Niet echt normaal denkende lieden zou ik zeggen. Ook nog steeds geen voorbeeld van 40 antifas die met zn allen op personen in liepen te hakken. Nogmaals bij zo’n beeld denk ik toch eerder aan collegas van jouw.
Even voor de duidelijkheid, ik heb niets maar dan ook niets met AFA te maken.

op 14 12 2012 at 14:08 schreef Bigpete:

Het was hartstikke koud, dus mensen in T shirts liepen er sowieso niet.. Was je er bij? Voor iemand die ZEGT niks met de AFA te maken te hebben ben je wel erg goed op de hoogte, loop je ze continu te verdedigen en weet je precies waar en wanneer er wel of geen AFA fascisten zijn aangehouden…

Ik hou er over op want ik heb niet de illusie dat ik jou ooit van de waarheid kan overtuigen. Lees de AIVD jaarverslagen maar eens door. Oh wacht dat zijn natuurlijk ook fascistische racisten…

op 14 12 2012 at 16:09 schreef Sasha Berkman:

de AIVD? Die club die ons mede de oorlog in Irak heeft ingelogen? dat zijn landverraders.

op 14 12 2012 at 18:41 schreef You On A Gin:

Ik heb ook vaak last met AFA lui. Zal ik ook wel een faxistiese racist wezen. Nee, zonder gekkigheid, ik ken zat mensen die door die types belasterd, bedreigd en in elkaar geslagen zijn. En dat zijn geen rechtse figuren (alsof dat een excuus zou zijn), in tegendeel. Sorry, maar ik vind het tuig. Het zijn zelf totalitaire fascisten met hele enge denkbeelden en nul tolerantie naar andersdenkenden, dus maar goed dat ze geen fuck voorstellen.

op 15 12 2012 at 13:02 schreef Sasha Berkman:

Daar staat toch echt dat er mensen met white-power logos rond liepen, liegende BigPete.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/811379/2006/02/25/Vechtpartijtjes-bij-demonstratie-op-de-Dam.dhtml

op 15 12 2012 at 20:56 schreef Sasha Berkman:

Kort samen gevat: Big Pete protesteert samen met white power figuren en noemt die normaal denkende mensen. Mensen die zich verzetten tegen dergelijk fascistentuig aan de andere kant, zijn in zijn verwrongen wereldbeeld fascisten.

BigPete doet me denken aan die figuren die in frysland bij de persconferentie van de burgemeester nav de moord op Mariane Vaatstra de boel verstoorden en “eigen volk eerst” in de camera sisten.

Te gruwelijk voor woorden dat een dergelijke potentiele Breivik bij de politie mag werken.

op 15 12 2012 at 22:24 schreef Bigpete:

Je liegt zelf. Je roept eerst dat er allemaal mensen rondliepen met white power T shirts. Toen ik je eraan herinnerde dat het februari was en hartstikke koud kom je met een Volkskrantverhaal waarin white power sjaaltjes worden genoemd. En dan mij een leugenaar noemen, je moet maar durven. Ik let niet zo op sjaaltjes, behalve als ze als kopvodden worden gebruikt om tijdens het geweldplegen onherkenbaar te blijven. Je weet wel zoals je vrienden van de AFA waar je zogenaamd niks mee hebt maar wel alles over weet te vertellen…

op 16 12 2012 at 00:35 schreef Sasha Berkman:

Nee, BigPete, niet ik maar JIJ weet daar alles over te vertellen. Ze slaan, volgens jouw, met 40 mensen, al weer jouw woorden, “normaal denkenden” in elkaar. Als voorbeeld noem je een demonstratie, waar je volgens eigen zeggen zelf bij was, maar waarvan je zgn niet meer weet dat je mededemonstranten white power symbolen droegen. Je bent volledig door de mand gevallen.

Wat niet geheel duidelijk is in dit verhaal is of het een fascist of een anti-fascist was die gearresteerd is bij die gelegenheid.

Overigens als dit artikel in de telegraaf had gestaan had je het wel geloofd, waarom noem je dit bericht een “Volkskrantverhaal”?

op 16 12 2012 at 06:07 schreef You On A Gin:

Hé Sascha, ik was vanavond in de Piratenbar. Ken je die tent?

op 16 12 2012 at 09:23 schreef Bigpete:

Een volkskrantverhaal is een verhaal in de volkskrant. Lijkt me zelfs voor jou duidelijk.

Er waren daar vele honderden mensen. Jij en je fascistenvriendjes focussen op een paar man met white power sjaaltjes, ik en de rest waren daar om te demonstreren voor de vrijheid van meningsuiting.

De Dam is openbaar, wat had je gewild dat wij die white power types van de Dam hadden geslagen zoals jij en je vrienden probeerden? Je wereldbeeld is echt doodziek.

Het motto van de AFA, en van jou als ik je zo beluister, is “als u iets zegt wat ons niet aanstaat dan slaan wij u op uw bek”. Vervolgens komt er een horde werkschuw kraaktuig gehuld in hun zwarte uniformen met plo sjaals de Dam op gestormd, proberen vechtpartijen uit te lokken, beledigen en intimideren. En dan vraag jij je af wie de fascisten zijn???

Je bent echt doodziek.

op 16 12 2012 at 13:23 schreef Sasha Berkman:

Nee, bigpete, iemand die op de dam loopt te demontreren (samen) met white power figuren en die dat als enige niet op merkt, die is ziek. Het is toch duidelijk dat jij met je fascistische anti-moslimretoriek degene bent die totaal ziek is. Nogmaals dat iemand zoals jij met net zulke ideen als Breivik bij de politie mag werken geeft aan dat ons land rot is.

op 17 12 2012 at 21:19 schreef Sasha Berkman:

OK, laatste opmerking: BigPete, op het moment dat jij merkte dat er White Power figuren tussen jullie 2 dingen kunnen doen: Die lui aanspreken of weg gaan. Aangezien je nogal protserig bent over je fysieke kracht had je het 1e kunnen doen. Maar je deed zelfs het 2e niet.

op 19 12 2012 at 10:30 schreef Bigpete:

Ik heb nog eens wat foto’s opgezocht van die demo, het is tenslotte al weer bijna 7 jaar geleden..
Ja er stonden wat dubieuze types bij. Ik heb niet met ze gesproken of zo, ik stond midden op de Dam met wat kennissen Deens bier te drinken. Ik had geen last van ze en zij niet van mij. De sfeer sloeg pas om toen de AFA stormtroepen verschenen.

Waarom zou ik mensen die niet de orde verstoren en niemand tot last zijn vragen om weg te gaan? En met welk recht? Ik stond daar als burger in mijn eigen tijd.

Waarom zou ik weg gaan? Ik had geen last van ze.

Jij en je AFA vriendjes zijn precies wat jullie claimen te bestrijden, fascisten die uit willen maken wie wel en niet mag demonstreren of op een openbare plaats mag zijn.

Gelukkig voor ons land maken types zoals jij niet de dienst uit!

op 19 12 2012 at 10:50 schreef Sasha Berkman:

grotepiet wil dus best samen met white power figuren demonstreren. I rest my case.

op 19 12 2012 at 16:46 schreef Bigpete:

There IS no case…

op 19 12 2012 at 17:05 schreef Sasha berkman:

jawel, the case is dat jij geen problemen hebt met white power figuren. Ergo, je bent een fascist.
Daarnaast ook een smerige leugenaar met gelul over “normaal denkenden”.

op 20 12 2012 at 12:44 schreef Sasha berkman:

hey BigPete: je white power vrienden zijn weer bnezig geweest: https://www.indymedia.nl/node/11656

Ik snap wel dat jij een hekel aan indymedia hebt, dat is omdat zij hierover berichten.

op 21 12 2012 at 11:35 schreef Bigpete:

Ik heb ook geen problemen met mensen die sla eten, maakt mij dat tot een vegetariër? Je lult uit je nek man, doe iets nuttigs, hang jezelf op of zo.

Prettige dag verder.

op 21 12 2012 at 12:53 schreef Sasha berkman:

Er zit een wereld van verschil tussen vegetariers of nazis BigPete.

op 17 08 2014 at 12:08 schreef Wilders/Dood grensrechter door Marokkanenprobleem/Het gif van racisme | Astrid Essed:

[…] specifieke bevolkingsgroep als oorzaak van een maatschappelijk probleem Puur racisme dus, dat reeds zover de samenleving is ingeslopen  en zo politiek-maatschappelijk is geaccepteerd , dat het niet eens […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS