Home » Archief » Biologie


[30.05.2008]

Biologie

Loor

Harukawa9 (56k image)
Namio Harukawa

Toen ik onlangs een telefoontje van een bevriende journalist kreeg, die mij vroeg of ik, Loor, de gedoodverfde expert op het gebied van rampzalige afspraakjes en relaties, mee wilde werken aan de reportage Singles: zielig of juist zielsgelukkig van het weekblad Aktueel, moest ik even stevig nadenken over een passend antwoord.

Want was ik op dat moment nu single, semi-single of ongemerkt toch weer beland in alweer een heftige maar instabiele relatie met, jawel, laat ik er maar niet omheen draaien, de immer hartstochtelijk op grootwild jagende Ex der Exen. De man die nog niet zo gek lang geleden aan mij (en ik aan hem) had bekend dat ik eigenlijk, als puntje bij paaltje kwam, en als hij er nog eens goed over nadacht, wat hij op gezette tijden ook zeker had gedaan, dat ik toch wel – en dat had hij zich veel eerder moeten realiseren, dat gaf hij ruiterlijk toe – dat ik toch echt zijn Grote Liefde was.

En zo kwam het dat we voor de derde keer en in volle vaart aan een nieuw avontuur begonnen. En hij riep alsmaar dapper dat hij de Nieuwe en Verbeterde Versie van zichzelf was geworden. En ik dacht, na al die tijd zonder hem te hebben geleefd, dat hij me niet meer zo raken kon, daar, in het diepst van mijn hart en wezen. Omdat ik toch maar mooi gelouterd uit de strijd die Liefdesverdriet heet was gekomen. Het ging, zo alles bij elkaar genomen, toch verdomd lekker met me. Dus zou alles nu anders zijn.

Maar na verloop van tijd was er toch weer dat eeuwige wildbestand dat door Ex hoogstpersoonlijk en op Europees niveau in toom gehouden moet worden. En natuurlijk hechtte ene Loor zich weer aan deze man, die tweehonderd kilometer bij haar vandaan woont en met haar vooral een Bijzonder Losse Verbintenis wenst te behouden. En nee, we waren niet in ons eigen tegendeel veranderd. Natuurlijk niet.

Hoe komt het toch dat twee redelijk intelligente en volwassen mensen, met alle kennis die zij over elkaar en zichzelf hebben, steeds weer denken dat de Liefde allesoverstijgend is? Dat het ‘deze keer’ wel gaat lukken?

Tijdens mijn zoektocht naar zinnige antwoorden op deze prangende vraag viel mijn oog op het artikel Het verliefde brein van Dick Swaab (NRC, 3 mei 2008), hoogleraar neurobiologie aan de Universiteit van Amsterdam. In dit artikel las ik dat bij hevige verliefdheid de gebieden diep onderin de hersenen de dienst uitmaken. Bij de verschillende stadia van ons liefdesleven zijn blijkbaar een groot aantal hersenprocessen betrokken, zoals bij: a) verliefdheid, b) seksuele opwinding, c) hechting die gericht is op een langere verbintenis en d) moederlijk gedrag.

Swaab constateerde dat deze stadia heel goed onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren, terwijl Moeder Natuur dit eigenlijk niet zo heeft bedoeld. Zo stelt hij dat bij een plotselinge en intense verliefdheid nimmer sprake kan zijn van ‘een vrije keuze’ of ‘een weloverwogen besluit’. “Het overkomt je, het is pure biologie”, aldus Swaab. Waarbij hij onder meer een citaat aanhaalt van de filosoof Plato, die de seksuele impuls als de vierde vorm van de ziel zag, gelokaliseerd onder de navel, en die hij kenmerkte als: “Volledig irrationeel, een ziel die bovendien geen discipline accepteert.” De Amerikaanse schrijver Ambrose Bierce nuanceerde dit door te stellen: “Verliefdheid is een vorm van tijdelijke waanzin die genezen kan worden door te trouwen”.

Verder lees ik dat bij verliefden de bloedspiegel van het stresshormoon cortisol omhoog gaat, als uiting van de stressvolle situatie waarin ze verkeren. De stimulatie van de bijnier bij deze stressrespons is er de oorzaak van dat de testosteronspiegels bij verliefde vrouwen omhoog gaan, en bij mannen omlaag. Pas als de verliefdheid langer bestaat, wordt de prefrontale hersenschors geactiveerd (het voorste deel van de hersenen waarmee gepland, gewikt en gewogen wordt). Als er vervolgens een stabiele paarvorming optreedt, verdwijnt de activatie van de stress-as en de veranderingen in de testosteronspiegels. De zintuiglijke verwerking in de hersenschors speelt natuurlijk ook een rol tijdens die eerste opwindende periode: we hebben onze partner gezien, gevoeld en geroken. Maar een bewuste keuze voor deze persoon is het niet.

Iemand die plotseling op de ‘verkeerde’ verliefd is geworden, kun je niet toebijten dat diegene zijn of haar hersenen had moeten gebruiken. Dit doen verliefden namelijk wel, maar de delen van de hersenschors die na een afgewogen en bewust oordeel tot een andere beslissing hadden kunnen komen, zoals de prefrontale cortex, komen helaas te laat in het proces aan bod.

Ziezo. Eindelijk erkenning. Ik kan er helemaal niets aan doen dat ik in een oeverloze non-relatie met Ex ben blijven hangen. Ik gebruikte wel degelijk mijn hersenen, maar het was goddomme mijn prefrontale cortex die maar niet geactiveerd werd. Logisch, want Ex en ik hanteerden jarenlang een strakke status quo, waarbij het erop neerkwam dat we elkaar slechts een overzichtelijk aantal uren per maand zagen, terwijl een volgende en rustgevende stap niet genomen werd. Niks stabiele paarvorming. Met als gevolg dat mijn testosteron- en cortisolspiegels naar levensbedreigend hoge waarden stegen.

Toch vrees ik dat in deze situatie de biologische verstoring met name mij heeft geplaagd, terwijl de dikke en knoestige hersenschors van Ex zijn prefrontale cortex keer op keer te slim af is. Of zoiets. Een benijdenswaardige uitzondering op de theorie van Swaab?

De journalist, die ik het bovenstaande nogal omslachtig voorlegde, niet in staat hem meteen een bevredigend antwoord te geven, hoorde mijn stoffige betoog geduldig aan. Waarna hij heel verhelderend vaststelde dat ik me weer mag aansluiten bij de bijna drie miljoen (!) singles in Nederland. Drie miljoen mannen en vrouwen die blijkbaar niet in staat zijn elkaar te vinden. Vrezen zij, net als ik, ooit weer tot een verliefde en dus willoze amoebe te verworden? In de steek gelaten door een haperende prefrontale cortex?

Lang leve de bewustwording en de inzichtelijke artikelen van mensen als Swaab. Onze onbevangenheid in deze berekenende wereld zal langzaam maar zeker steeds kleiner worden. En miljoenen alleenstaanden zijn ernstig verdwaald geraakt in het Doolhof der Keuzemogelijkheden. Zullen we elkaar uiteindelijk vinden en lukt het ons vooral zielstevreden te worden? De ideale gemoedstoestand tussen zielig en zielsgelukkig?

Ik vermoed dat de problemen rond wereldvrede, hongersnood en armoede eerder de wereld uit zijn.

Loor (1967) heeft sinds kort haar eigen webstek, Loor schrijft!

Algemeen, 30.05.2008 @ 02:59

[Home]
 

62 Reacties

op 30 05 2008 at 05:43 schreef DL:

Zelf heb ik de hoop op liefde opgegeven, althans voor de komende periode waarin ik het nodige aan mijn zelf moet werken. Het gekke is dat ik mij gelukkiger dan ooit voel. De druk is volledig weg en dat geeft mij meer innerlijke rust dan ik ooit heb durven vermoeden.

Maar Loor neem niks van mij aan.

op 30 05 2008 at 05:47 schreef DvR:

Reddeloos en redeloos, maar gelukkig nog niet hopeloos. Trek een tijdje in bij die sputterende schutter, dan kun je eindelijk zien wat je andere hersendelen van ‘m vinden. Doctor’s orders, je hebt het nu zwart op wit.

op 30 05 2008 at 09:46 schreef Kapitein Nemo:

Is de zoektocht naar (en de hoop op) liefde niet gewoon een sublimering voor de nood aan een fuckbuddy (regelmatige seks, weet je wel)?
Hoe het ook zij, bij liefde kan ik mij niets voorstellen, anders dan wat ze je in al die romantische films willen voorspiegelen.

op 30 05 2008 at 09:50 schreef daniel:

Het is vrij normaal om er van uit te gaan dat onze hersenen ‘af’ zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. We zijn niet ’the crown of creation’, het hoogtepunt van evolutie. We zijn slechts een werk in uitvoering.

Dat brein functioneerd lang niet optimaal. Dat merken we onder andere in de liefde, want dan gaan we allemaal gekke dingen doen. Overigens, misschien zouden mensen wel heel erg saai en voorspelbaar zijn als hun hersenen wel optimaal functioneerden. Een beetje waanzin en ellende is misschien juist nodig om tot creativiteit te komen.

Zou je schrijven als je gelukkig was? Ik weet het niet. Terwijl je gelukzalig elkaars hand vasthoud en samen met je geliefde hele hordes schattige konijntjes neerknalt, voel je waarschijnlijk niet de behoefte om na het wegwassen van de kruitdampen ook nog eens je gevoelens op papier te zetten.

Denk ik.

op 30 05 2008 at 10:30 schreef daniel:

Is de zoektocht naar (en de hoop op) liefde niet gewoon een sublimering voor de nood aan een fuckbuddy

Mwoa seks is erg leuk en zo, maar eigenlijk een beetje saai als je het niet mengt met een flinke portie liefde. Voor 50 euro of een lamme arm kan je fisiek bevredigd worden, maar dat geeft nog geen emotionele voldoening. Daarvoor heb je dus iemand anders nodig die daar open voor staat. Jammergenoeg bestaan er geen hoeren die voor een redelijk bedrag even 30 minuten ontzettend veel van je gaan houden.

Anders wist ik wel waar ik wezen moest.

op 30 05 2008 at 12:14 schreef Peter:

Weet je wat ik zou willen? Een vrouw met net zulke billen als op het plaatje hierboven.

op 30 05 2008 at 12:41 schreef Ansje:

Moet niet moeilijk zijn; er lopen genoeg vrouwen, formaatje koe, rond..

op 30 05 2008 at 12:51 schreef Peter:

Wat ik altijd zeg: vrouwen zijn het wreedst tegen andere vrouwen.

Ik wil geen koe, ik wil een mooie vrouw met enorme billen.

Ik vraag me af of Kapitein Nemo te benijden is of dat ik medelijden met hem moet hebben. Wie geen liefde kent, die heeft ook geen last van de constante hunkering ernaar. Dat moet heerlijk zijn. Kun je al je aandacht besteden aan het beleven van spannende onderzeese avonturen enzo.

Doe mij eens een plezier allemaal, ga hier naartoe, registreer en stem.

op 30 05 2008 at 12:57 schreef Paco:

Peter, dan hoop ik dat je hoofd veel groter is als van die gast op het plaatje. Het wordt anders zo’n benauwde boel hé.

op 30 05 2008 at 13:25 schreef daniel:

Wat ik altijd zeg: vrouwen zijn het wreedst tegen andere vrouwen.

Dat blijkt maar weer eens, maar wat ook zou kunnen is dat je een ontzettend slechte smaak hebt en op vrouwen valt waar niemand anders op valt. Héérlijk lijkt me dat, ’t rijk alleen : )

Hoewel ik een formidabel achterwerk zeer kan waarderen ben ik er niet zo vreselijk gek op. Heupen daarentegen vind ik het einde, dat is blijkbaar een minderheidspositie want de meeste pornofilms houden zich voornamelijk bezig met de achterkant van de vrouw. Vergis je niet, die achterkant mag er zijn. Schouders, rug en billen, ’t is mooi spul maar de voorkant vind ik toch echt beter.

Draai een vrouw met fabuleuze billen om je krijg een dame met briljant brede heupen. Is er iets mooiers dan brede heupen? Ik vind van niet. Maar wat ik mij nou afvraag is dit, zijn het twee kanten van dezelfde medaille? Zijn heupenliefhebbers eigenlijk onbewuste billenlovers, is de bilfascinatie hetzelfde wat ik heb maar dan andersom? En waarom is gras eigenlijk groen, lucht blauw en ben ik nog steeds niet ontslagen?

op 30 05 2008 at 13:42 schreef Peter:

Vrouwen met brede heupen zijn inderdaad niet te versmaden. Wat je wel vaak ziet, is dat vrouwen met brede heupen zo’n plat, vierkant achterwerk hebben. Een enorme afknapper. Maar de heupen moeten dus breed zijn in combinatie met volle, ronde billen. Die moeten diep afglooien in de onderrug, die trouwens bij voorkeur smal is. De onderrug moet een vallei zijn tussen billen en bovenrug.

Een paar kleine, ronde borsten maken het geheel perfect.

Kijk, en dat is biologie.

Wees zo goed hier naartoe te gaan te registreren (eenvoudig) en uw stem uit te brengen.

op 30 05 2008 at 13:47 schreef Ansje:

Nou ja.. het was niet wreed of lullig bedoeld of zo…
Ik bedoelde formaatje koe om het maar ff duidelijk te hebben voor wat betreft die kont/heupen.. Kan ik haar evengoed verder mooi vinden hoor.. (voorzover ik vrouwen dan mooi vind als overtuigd hetero)

op 30 05 2008 at 15:27 schreef daniel:

Stil vandaag. Kunnen we niet doorgaan over heupen en billen enzo?

Want anders ga ik iets zeggen over ’t Midden Oosten.

op 30 05 2008 at 15:39 schreef Loor:

Oké, Daniël, that does it. Ik las laatst ergens dat mannen met ronde billen betere minnaars zijn dan hun ‘platter’ bedeelde seksegenoten. Volgens mij was dit een wetenschappelijk artikel. Ook dat nog. De spoeling moet niet nog dunner worden dan zij al is.

op 30 05 2008 at 15:42 schreef Loor:

Molrat, ik sluit me hier helemaal bij aan. Goede schouders zijn wel een must. Platte billen neem ik dan op de koop toe.

op 30 05 2008 at 15:45 schreef N. Molrat:

Nee Daniel, nu even niet alsjeblieft.

Wat vind je van schouders? Ik ben gek op stevige rechte schouders, zowel bij mannen als bij vrouwen. Blote schouders vind ik mooi maar nog mooier vind ik om te zien hoe een overhemd of T-shirt zich spant als iemand met mooie schouders zich beweegt.

op 30 05 2008 at 15:52 schreef Peter:

Mooie ronde schouders, niet te gespierd, ook niet teveel vet erop. Geprononceerde schouderbladen zijn ook mooi, mits niet te puntig. Ik ben een sucker voor sleutelbeenderen, trouwens.

In het Midden-Oosten zijn heel veel mooie vrouwen. Ik ben nooit in Libanon geweest, maar volgens mij is het daar een feest voor het oog.

op 30 05 2008 at 15:55 schreef Peter:

Platte billen zal ik nooit op de koop toe nemen. Sorry, maar een vrouw met een platte kont vind ik simpelweg niet aantrekkelijk. Mannen met platte konten (de meeste Nederlandse autochtonen) vind ik ook niet om aan te zien, trouwens.

Dat artikel, Loor, waar?

op 30 05 2008 at 16:14 schreef Loor:

Peter, ik zal zien of ik het artikel nog vinden kan. Het is alweer een tijdje geleden dat ik het las.

Voor gegarandeerde billen én schouders zijn we toch echt aangewezen op de negroïde medemens. Aziaten zijn daarentegen kansloos. Ik las onlangs in Elsevier dat de Aziatische bil- en schouderloze man ook nog eens een significant kleinere penis heeft dan blanke en zwarte mannen. Nebbisj.

op 30 05 2008 at 16:33 schreef Peter:

Maar doet de grootte van de penis er dan wèl toe, Loor? Ik hoor voortdurend tegenstrijdige berichten.

Negers plegen de boel nogal eens te overdrijven. De grootste kans van slagen heb je, naar mijn bescheiden mening, bij de mediterrane medemens. De vrouwen, welteverstaan. Ik constateer altijd tot mijn genoegen dat veel mannen in de mediterranée oververhitte dwergen zijn.

Aziatische vrouwen hebben inderdaad weinig te bieden op billengebied. Ze hebben wel weer precies de goede maat borsten.

op 30 05 2008 at 16:37 schreef daniel:

Hm, danielterrorisme

Ja brede schouders zijn inderdaad wel mooi, platte billen no problem maar ik ga voor de heupen.

-nou, eerlijk gezegd is dat bij mij precies andersom. Vrouwen die ik mooi vind, vind ik zo overdonderend mooi dat ik maar uit hun buurt blijf want het kan toch niks worden. Zo krijg je toch een wat rare manier van partnerkeuze vandaar dus mijn scheiding. Die overigens gekenmerkt wordt door wederzijds begrip. Maar ik beloof beterschap, de volgende keer kies ik iemand die ik hopelijk zowel aardig als mooi vindt. Overigens is mijn ex geen lelijke vrouw hoor, ze is alleen niet mijn type.

Gek is dat hoe bepaalde vormen zulke intensieve gevoelens te weg kunnen brengen. Het is maar een been wat overgaat in een heup. Toch is het ’t mooiste wat er is, voor mij dan. Maar hoe zeg je dat tegen de eigenaaresse van zo’n achterwerk?

‘Eh. Hoi! Eh, jij zit op de fisieke manifestatie van mijn geluk. Ehm, dansen?’

Hm, ’t is wel weer es want anders dan ‘hey, ken ik jou niet ergens van’.

dat de Aziatische bil- en schouderloze man ook nog eens een significant kleinere penis heeft dan blanke en zwarte mannen. Nebbisj.

Krijgen we weer de geslachtsdelen discussie? Dan ga ik toch echt wat zeggen over ’t Midden Oosten hoor.

Anway, ik kan me gewoon niet voorstallen dat je iemand ontmoet die je leuk vindt, waar het mee klikt, die bij je past, waar je op een gegeven moment mee in bed duikt om dan te zeggen ‘sorry, maar je schaamlippen staan mij niet aan’.

op 30 05 2008 at 17:42 schreef eva:

@peter:"Weetje wat ik zou willen? Een vrouw met net zulke billen als op het plaatje hierboven".
Wat een scherpe inhoudelijke reactie op het artikel van Loor!

op 30 05 2008 at 18:10 schreef hoi polloi:

De man op het plaatje is overduidelijk niet aan het beffen maar aan het baffen,persoonlijk hou ik meer van beffen en boffen.
Boffen houdt in dat je niet hoeft te baffen.

op 30 05 2008 at 19:09 schreef Peter:

Eva, laat je door mij niet weerhouden van het plaatsen van een inhoudelijke reactie!

op 30 05 2008 at 22:06 schreef Lagonda:

Ik wil geen koe, ik wil een mooie vrouw met enorme billen.

@Pter: Is Kim Kardashian niks voor je?

http://stupidcelebrities.net/wp-content/4459.jpg

op 30 05 2008 at 22:19 schreef Jimmy:

Kameraden,

Ook ik zit met een vraag over de vrouw, die me al tijden dwarszit. Ik begrijp niet, waarom bepaalde type vrouwen disproportioneel veel woede losmaken.

Neem nu Sylvie Meis of Rita Verdonk; zij worden, vooral door vrouwen, diep veracht. Zo is mijn ervaring. Ze zijn rotwijven. Punt uit. Meer motivatie valt bij vrouwe niet los te maken.

Vergelijk dat eens met Katja Schuurman, iedereen mag Katja. Er is zelden iemand die Katja niet mag. Of Heleen van Rooyen, ook zij wordt zelden of nooit gehaat. Het valt van beide dames moeilijk te ontkennen dat ze serie-hartebrekers zijn, noch valt schaamteloos succes ze te miskkennen.

Maar Sylvie Meis en Rita Verdonk, die kunnen vrijwel niets goed doen. Nooit. Never. En dat heeft weinig te maken met wat ze gedaan hebben, want toen ze net bekend waren, toen werden ze vaak nog meer gehaat.

Lang heb ik gedacht dat vrouwen Sylvie en Rita haatten omdat ze zoveel succes hebben, maar dat kan het niet zijn, want er zijn dus vrouwen met vergelijkbaar succes.

Wat is het?

op 30 05 2008 at 22:47 schreef Piet:

Ja, vrouwen zonder billen, dat is niet sexy. Dat heb ik hier al eerder betoogd. Liever geen borsten dan geen billen. Billen/heupen (wat mij betreft een geheel) zijn sex. Te magere vrouwen zijn voor mij minder sexy dan te dikke.

Iemand heeft een hele website over piemelgrootte gemaakt inclusief een hoofdstuk over waarom het belangrijk zou zijn.

http://www.penissizedebate.com/page04_women-prefer-big-penissize.htm

(Leuk plaatje voor op FN, ook!)

Ik merk zelf in de sauna en op het naakstrand dat het toch iets primitiefs heeft om de pikken van andere mannen te bekijken. Als er iemand een grotere heeft dan jij voel je je toch een beetje geintimideerd, lijkt het wel.

Het is natuurlijk ook een normaal gesproken verborgen eigenschap. Vrouwen zien op slag aan een andere vrouw, gekleed of niet, of ze grotere of kleinere borsten heeft. Maar wij mannen zijn minder gewend aan het vergelijken van uiterlijke geslachtskenmerken.

op 30 05 2008 at 22:54 schreef Loor:

Ach Eva, een beetje lucht in bange dagen kan geen kwaad.

Lagonda, wat een prachtige vrouw. She’s all woman… Ik heb begrepen dat bilimplantaten ondertussen bijna net zo populair zijn als borstimplantaten. Ik begrijp nu waarom.

op 30 05 2008 at 23:04 schreef Zothoofd:

Neeee geen koeiereten please ! Vind de dame op het plaatje niet aantrekkelijk, en ben toch een billenliefhebber, wat heet .. een mooie ronde kont, strak in spijkerbroek, u moogt mer er gerust voor wakker maken.

op 30 05 2008 at 23:24 schreef Theo Ichtus:

Volgens mij is ze bezig een aziaatje uit te poepen, uit dat welgevormde achterwerk van d’r.
Met een te kleine penis en misschien geen hoofd.
Het kan ook zijn dat de artiest bij het tekenen door een enorme groothoeklens keek.
Dat vertekent.

op 30 05 2008 at 23:34 schreef Lagonda:

@Loor: Ja, tis een flinke tante. Ik weet niet of ik die in m’n eentje wel op zou krijgen. Het schijnt overigens dat ze onlangs haar achterwerk enigszins heeft laten verkleinen — eeuwig zonde.

Wat lul ik nou trouwens — natúúrlijk zou ik die in m’n eentje wel op krijgen!

op 30 05 2008 at 23:34 schreef Loor:

Lagonda, geestig!

op 31 05 2008 at 03:17 schreef Maurice:

Verliefd worden is als een zaadje in vruchtbare grond. Als een woeste peuter bewijst de liefde dat het kan uitstijgen tot iets zo moois dat ziende het zien en blinden het ruiken.

Edoch. Zodra de herfst neder daalt en het doek valt, is de liefde over en krimpt. Waar de liefde als honing stroomde is een ijsvlakte zichtbaar en dient het zaadje, dat nog ergens hoop heeft, opgeborgen te worden voor een volgend seizoen. Net zolang totdat er nooit meer schaduw zal vallen.

Of zoiets, met spekkies enzo :D

op 31 05 2008 at 08:02 schreef Hosseyn:

Zothoofd: Sylvana Mangano in de film ‘Anna’.

op 31 05 2008 at 09:46 schreef Theo Ichtus:

@ Lagonda

("Wat lul ik nou trouwens — natúúrlijk zou ik die in m’n eentje wel op krijgen!")

Tja, dat dacht dat penisloze aziaatje die daar nu met z’n hoofd klem zit tussen d’r benen misschien ook wel, aan het begin van de avond…

op 31 05 2008 at 10:29 schreef Loor:

Hos, geweldig fragment. Dat was fijn wakker worden. Dank.

op 31 05 2008 at 10:48 schreef Lagonda:

@Theo: Hoogstwaarschijnlijk wel, alleen ben ik geen penisloos aziaatje.

op 31 05 2008 at 12:16 schreef Hosseyn:

Peter: in andere tijden zag je in de media ook bredere heupen en steviger billen. Neem nou Silvana Magnano.

Loor: is het niet zo dat die betere minnaars stevige ronde billen hebben, juist van het vele neuken? Dat is immers goed voor de gluteï.

op 31 05 2008 at 12:27 schreef Hosseyn:

Okee, mediterraans lekker & nog wat negers.

op 31 05 2008 at 12:28 schreef Peter:

Kim Kardashian is zeker iets voor me, Lagonda. Heb je haar telefoonnummer voor me?

op 31 05 2008 at 12:43 schreef Zothoofd:

Lekker plaatje. Wiesdat ?

op 31 05 2008 at 12:58 schreef evedortan@skynet.be:

@Peter: Vanwaar toch je dwangmatige preoccupatie met geslachsdelen? Is het misschien ergens in je ontwikeling misgelopen?
Hopelijk dringt het ooit tot je door dat relaties stranden door gebrek aan respect en vieindschap voor elkaar en niet door gebrekkige sex.

op 31 05 2008 at 13:49 schreef Peter:

Sjezus, probeert er eentje het wereldrecord spelfouten in vier regeltjes te verbreken.

op 01 06 2008 at 12:33 schreef Kapitein Nemo:

"Ik vraag me af of Kapitein Nemo te benijden is of dat ik medelijden met hem moet hebben. Wie geen liefde kent, die heeft ook geen last van de constante hunkering ernaar."

Nee, benijdenswaard ben ik zeker niet. Ik hunker ook, maar niet naar liefde, want ik weet niet (meer) wat het is. Iedereen hunkert, dat zit in ons vlees. Het is onze kop (en cultuur) die het object van hunkering vorm geeft. Stop iedereen hier in een samenleving gebaseerd op vrije complexloze seksuele relaties (voor iedereen, ook voor de sociaal gehandicapten, als er zo nog iets bestaat in een dergelijke samenleving) en die ‘hunkering naar liefde’ zal verdwijnen als sneeuw voor de zon. Tenminste zo zie ik het, op dit moment.

Dat een hoer niet dezelfde voldoening geeft, is het besef dat ze het enkel voor het geld doet en niet voor je mooie ogen. Je zelfbeeld wordt door hoerenliefde niet gestreeld, integendeel. Als er al zoiets als liefde bestaat, dan is het de liefde (en nood aan liefde) voor onszelf.

op 01 06 2008 at 22:58 schreef Tjerk:

Hm. Loors artikel heeft een hoop woorden nodig om een boodschap te versluieren die in de kern even eenvoudig als confronterend (voor haarzelf) is:

‘Ik loop steeds in dezelfde valkuil en dat wil ik mijzelf niet hoeven verwijten. Want eigenlijk voelt die kuil wel lekker vertrouwd en wil ik ‘m niet kwijt. Dick Swaab stelt me in staat mijzelf wijs te maken dat ik niets aan mijn eigen gedrag kan (en dus hoef) te veranderen. Dat is fijn! Zo kan ik gewoon op dezelfde voet verder en mijzelf er nog slachtoffer om vinden ook. Da’s dubbel zo emotioneel bevredigend. Joepie! Dank u, dr. Swaab!’

Tjerk zegt: Hoe lang wil je nog zo verder, Loor? Hoe lang nog?

op 01 06 2008 at 23:20 schreef Hosseyn:

Tjerk: er zijn niet veel mensen die de heerlijkste aller drugs aan zich voorbij laten gaan.

op 02 06 2008 at 07:46 schreef Hosseyn:

Over verliefdheid, Tjerk. En ja, er zit een groot verschil in verliefdheid en bestendige relatie. Voor het eerste kies je niet, en als je het tweede wilt zonder het eerste te hebben ervaren (wat heel goed mogelijk is) dan ga je op den duur iets missen. Ik denk dat we toe moeten naar een cultuur van parallelle monogamie. Ieder twee partners; één voor de woeste seks en één voor bestendigheid, ouderschap en verantwoordelijkheid. En ook seks, want bigamie verhoogt het libido, dat is wetenschappelijk vastgesteld.

Een beetje zoals in Goodfellas dus.

Eén ram bij één ooi ramt haar tweemaal daags, diezelfde ram bij tien ooien ramt ieder afzonderlijk tweemaal daags (als late reactie op een vraag of opmerking van Peter van een tijdje terug).

op 02 06 2008 at 12:09 schreef Kapitein Nemo:

Ik wou dat ik die ram was.

op 02 06 2008 at 12:16 schreef Tjerk:

Hosseyn; heb je het nu over verliefdheid of seks?

Hoe dan ook: daar gaat het in deze niet om. Loor beklaagt zich stukje op stukje over het gegeven dat haar relaties vastlopen, omdat ze verlangt naar een bestendige, dieper gaande relatie. En elk van die stukjes beschrijft hoe het vastloopt op het gedrag van de man in kwestie: een groot kind dat met zichzelf bezig is en voor zichzelf kiest.

Boodschap van die stukjes is: och, arme ik; waarom val ik toch steeds op díe mannen die eikels blijken te zijn? En dan zeg ik: Oké, je wilt gelukkig worden? Leg dan dat slachtofferschap eens af en maak werk van die vraag:

‘Waarom kies ik (want dat is het, een keuze) steeds voor dit soort mannen – mannen die me uiteindelijk niet gelukkig maken? Wat is het dat ik opnieuw probeer te creëren en vervolgens te overwinnen?’

Dan kom je verder ipv iedere keer hetzelfde rondje in de tredmolen te maken (waar bovenstaand stuk een verontschuldiging voor is). Daarom: Hoelang nog wil je zo doorgaan?

op 02 06 2008 at 12:24 schreef Theo Ichtus:

Ach kom nou toch.

Voor de meesten van ons geldt domweg dat we een minder leuk liefdesleven hebben dan dat we ons kunnen voorstellen. Onze vrouwen zijn lelijker en saaier dan wij ze ons kunnen dromen – en onze lelijke en saaie vrouwen moeten zich tevreden stellen met ons, ook niet echt de hoofdprijs in de levensloterij.

Het beste waar op te hopen valt is dat we ons fatsoenlijk gedragen ten opzichte van elkaar en dat onze teleurstelling er niet toe leidt dat we mekaar de hersens inslaan of elkaars rijkdommen proberen af te pakken. Maar we hebben een heel wetboek van strafrecht volgeschreven om onze natuurlijke neiging tot "alle kwaads" een beetje in maatschappelijke aanvaardbare banen te dwingen, dus erg hoopgevend ziet dat er allemaal niet uit.

En het allerergste: Hosseyn heeft ervoor gezorgd dat ik verschrikkelijk veel zin heb in Sylvana Mangano – ik denk dat ik d’r wel opkan in m’n eentje en ik zou d’r ongetwijfeld volmaakt gelukkig maken – en zij mij ook…

Nog een stapje verder en ik ontwikkel de ambitie om Jeanne d’Arc te ontmaagden.

Dus mankeert er volgens mij aan Loor niks anders dan HAAR particuliere vorm van alledaagse waanzin – en dat is niet iets wat JIJ kunt genezen Tjerk…

op 02 06 2008 at 12:42 schreef Tjerk:

Klopt helemaal Theo; dat zal ze zelf moeten doen.

op 02 06 2008 at 13:30 schreef daniel:

Tja Nemo, anders dan voor jou is voor de meesten van ons wel degelijk belangrijk met wie we het doen, in plaats van dat we het doen.

op 02 06 2008 at 18:21 schreef Kapitein Nemo:

U spreekt voor de meesten van ons Daniel? Ik dacht het niet. Trouwens, ik heb dat nooit beweerd. Mijn humor was wellicht van een te laag niveau voor uw verheven standaard. Mijn nederige excuses.

op 02 06 2008 at 18:51 schreef daniel:

Nou, vooruit dan maar. Maar dan niemand meer een geitenneuker noemen, ok?

op 02 06 2008 at 19:16 schreef Kapitein Nemo:

Geiten? Ik dacht dat het hier over schapen ging. Nu ja, zo lang het maar geen varkens zijn is het halal, toch?

op 02 06 2008 at 20:43 schreef Theo Ichtus:

Neuken kan nooit echt halal zijn dacht ik.

Kijk maar naar Nekschot en Aisha en de profeet (vzmh / nsfw) en Anne Frank.

Het blijft toch een gevoelig onderwerp, zoveel is zeker…

Varkens neuken is beslist wel haram. Ze opeten ook. Maar als ik een varken was zou ik tegen geneukt worden minder bezwaar hebben dan tegen opgegeten worden.

op 02 06 2008 at 21:59 schreef Tjerk:

Kpt. Nemo: alleen wanneer je vrouw menstrueert, aldus wijlen Ayatollah Khomeini; en alleen indien de geit Vervolgens niet meer wordt gegeten.

Hosseyn: ik dacht dat ik cynisch was, maar verdomd, ik blijk nog over idealen te beschikken. Ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn verliefd te worden op iemand die je persoonlijkheid aanvult.

Soms moet je gewoon je blik verleggen en soms moet je uitzoeken waarom je jezelf iedere keer weer optuigt voor de doodssmak.

op 02 06 2008 at 23:33 schreef daniel:

Anne Frank deed toch niet aan neuken? Het enige wat die op d’r rug deed was ergens in Bergen Belsen creperen van de typhus, terwijl ze bad dat niemand ooit haar dagboek zou vinden omdat ze in al haar naiviteit zo stom was geweest om te beweren dat ze nog steeds geloofde in de goedheid van de mens.

Trouwens hoe zit dat met Khomeini en z’n geiten. Want dat verhaal heb ik nou wel een paar keer gehoord, maar is daar ook bewijs voor? Ik ken de radicale Moslims als mensen die bereid zijn om iedere stommiteit die je maar kunt bedenken ook daadwerkelijk te begaan. Maar sommige dingen zijn gewoon te mooi om waar te zijn. Waarbij ‘ mooi’ natuurlijk wel heel erg relatief is.

Sorry hoor, ga ik weer, maar voor mij is het allemaal persoonlijk -als iemand tot het ombrengen van alle Nederlanders zou oproepen zou je dat ook als zeer persoonlijk ervaren- maar als die vijanden dus iets doms doen, dan is dat in zekere zin wel handig. Een soort presentje.

En stommiteiten begaan die gasten konsekwent, en daarbij nog geheel uit eigen beweging. Je hoeft prinses Irene niet eens te vermommen als Aiman Al Zawahiri -of naar welke thee die man ook is vernoemd- om ze op geheimzinne wijze uitzonderlijk slecht advies te geven. Dat doen ze zelf wel, beter als ieder ander. En da’s niet niks, want die Irene is in slecht advies best goed.

Laten we met Al Qaida gaan praten, zei ze. Dat is dan netzoals Abdel Jabber van der Van die gaat praten met Hans Jansen. Die twee hebben met elkaar gecorrespondeerd, maar ik denk niet dat er sprake was van een gesprek. Toch kan het wel nuttig zijn, op een bepaalde manier. In iedergeval met de Taliban, Nederland kan ze vast wel wat consessies geven.

Zoals bijvoorbeeld de CDA top, die mogen ze van mij best hebben.

op 03 06 2008 at 16:01 schreef Hosseyn:

(Hosseyn: ik dacht dat ik cynisch was, maar verdomd, ik blijk nog over idealen te beschikken. Ik zie niet in waarom het niet mogelijk zou zijn verliefd te worden op iemand die je persoonlijkheid aanvult.)

Ik zit even op een buitenlands toetsenbord waar ik geen haakjes kan vinden voor htmlcodes…

Tjerk, hoe kun je dit nu lezen in mijn commentaar? De twee hoeven elkaar niet uit te sluiten hoor!

op 04 06 2008 at 09:43 schreef Tjerk:

Hosseyn; dat is omdat ik dit neem:

"Ieder twee partners; één voor de woeste seks en één voor bestendigheid, ouderschap en verantwoordelijkheid."

en vervolgens woeste seks verbindt met (hevige) verliefdheid; en een bestendige relatie met ‘iemand die je persoonlijkheid aanvult’.

Kennelijk leg jij die kaarten anders. Ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe.

op 04 06 2008 at 11:17 schreef DvR:

Tussendoor: het zal u viespeuken verheugen dat a.s. zondag heel Nederland zijn plakkerige delen mag exposeren op de Blootgewone zondag. Naturistenterreinen in het ganse land heten u welkom voor een middagje vrijblijvend proefzwabberen!

op 04 06 2008 at 12:02 schreef DvR:

En méér nieuws van het naaktlopersfront: plezierige muziek van de natuurkinderen van Sigur Ros, met bewegend beeld:

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS