Home » Archief » Anonymus


[17.08.2008]

Anonymus

Loor

ubnudismo2 (71k image)
Foto: UrbaNudismo

De weblogger die deze week een weblog opende met daarop de persoonlijke gegevens van collega-bloggers, heeft, na vermeende bedreigingen, vooralsnog de stekker uit zijn project getrokken, met als gevolg dat de site uitsluitend ‘op uitnodiging’ toegankelijk is.

De initiatiefnemer publiceerde op zijn blog onder meer de namen, privéadressen, telefoonnummers en details over het gezinsleven van medewerkers van grote weblogs als Jaggle.nl en Flabber.nl. Dit opvallende initiatief komt voort uit zijn ergernis over het anoniem beschimpen en afzeiken [sic] van mensen door vooraanstaande bloggers. De eigenaar van het weblog, die zegt ‘het wereldje’ door en door te kennen, opereert opvallend genoeg zelf anoniem. Flabber.nl zegt zich niet aangesproken te voelen, temeer daar Flabber stukken publiceert onder de echte namen van medewerkers, en er zelfs foto’s van het kantoor op de site zichtbaar zijn. Flabber looft honderd euro uit voor de bekendmaking van de gegevens van de anonieme weblogger.

Het onder een pseudoniem schrijven, beschimpen en polemiek voeren is zo oud als de weg naar Rome. En het bekendmaken van privégegevens staat nog altijd niet in verhouding tot het ‘slechts’ zwartmaken van de lijdende voorwerpen van de bloggers van nu.

Helaas menen sommige bloggers inderdaad dat het gerechtvaardigd is om over privézaken van medebloggers te schrijven, zo heb ik van dichtbij mogen ervaren. Het privéleven van een door mij zeer gewaardeerde collega-columnist, die al jaren moedig onder zijn eigen naam zijn kop boven het maaiveld durft uit te steken, wordt te pas en te onpas misbruikt in vileine stukken van kleingeestige en nooit boven zichzelf uitstijgende kladbloggertjes.

Dat je als blogger, onder wie ondergetekende zich inmiddels serieus mag rekenen, ook te maken krijgt met anonieme reageerders, is meestal geen probleem en ook wel te begrijpen. Maar soms roepen bepaalde anonieme reacties ook wel vraagtekens op. Want on– en off the record krijg ik regelmatig berichten van anonieme lieden die mij ook in het echte leven lijken te kennen, en daar allerlei vage en minder vage toespelingen op maken. Waarschijnlijk hopen ze dat ik me ga afvragen wie zich achter deze schuilnamen en knipogen verbergen, en verdomd, ik vraag het me ook echt wel eens af. Maar vooral waarom ze me niet met open vizier tegemoet treden, als ze dan toch met allerhande details uit mijn privéleven en karakteranalyses van Loor (géén pseudoniem) beginnen te strooien.

Wat willen deze reageerders? Dat ik ze smeek zich bekend te maken? Willen ze onrust en verstrooiing brengen, of is het een voorzichtige en vooral zielige schreeuw om aandacht van ooit afgewezen spoken uit het verleden? Begrijpen ze dan niet dat wanneer ze zo sterk insinuerend maar anoniem reageren, ik daar niet onbevangen op kan en wil antwoorden? Wat is dan nog de lol van steeds weer de opsomming van Loors eigenschappen, tekortkomingen en (blijkbaar) gezamenlijke ervaringen, samengevat in een email zonder ondertekening en verstuurd vanaf een zoveelste Yahoo– of Gmail-adres? Een doodlopende steeg met aan het eind een dikke muur is wat ze namelijk te wachten staat.

Natuurlijk zijn er ook de Anoniemen die zich keurig in een privémail aan mij bekend maken, of simpelweg niets insinueren, dus die hoeven zich door het bovenstaande niet aangesproken te voelen. Voor hun is de doorgang geheel vrij, en ik hoop dat ze mijn columns met hun vaak geestig, intelligent en raak geschreven reacties zullen blijven aanvullen.

Loor (1967) heeft sinds kort haar eigen webstek, Loor schrijft!

Algemeen, 17.08.2008 @ 22:09

[Home]
 

67 Reacties

op 17 08 2008 at 22:31 schreef Justitie:

Loor,
met alle respect. Jij schrijft over mensen die, als ik jou kennissenkring zou begeven, makkelijk herkenbaar zouden zijn. Hoe zie jij die kronkel zelf?

Voor de rest ben ik het met je eens. Maar PB kan er ook wat van hoor.

op 17 08 2008 at 22:41 schreef Loor:

Justitie, dat weet alleen mijn kennissenkring; die kronkel laat ik dus even in het midden. En, nogmaals, Peter strijdt met open vizier. What you see is what you get. En hij smijt niet met gegevens over iemands privéleven, hoe verleidelijk dit ook is.

op 17 08 2008 at 23:17 schreef herman van der helm:

Anoniem schrijven op weblogs is een illusie. Er is altijd wel iemend die er behagen in stelt je identiteit openbaar te maken, zeker als je een controversiele mening verkondigt. Als je een beetje slim bent is niet-anoniem schrijven een betere beveiliging voor je privacy. Het behoedt je ten eerste tegen acties van bovengenoemde types, en ten tweede geeft het je een push goed over de dingen na te denken alvorens je publiceert.
Je veiligheid van meningsuiting wordt er dus mee gediend.

op 18 08 2008 at 03:07 schreef Vero:

@Loor.
Door te klikken op de link "collega-columnist"en "kladbloggertjes" blijkt dat je het hier hebt over resp. Peter Breedveld en Annelies van der Veer.
In het stuk "Je kunt het zelf niet bedenken" op Hoeiboei wordt nergens de naam ven Peter Breedveld genoemd.
Nu jij mij hier nadrukkelijk met de neus op de feiten drukt, ben jij het toch die hier zijn prive-gegevens verkwanselt?
(Hoewel ik met de kennis van deze gegevens nu wel beter sommige reacties van Peter en van sommige reaguurders kan plaatsen.)

op 18 08 2008 at 09:52 schreef Loor:

Vero, ik ben niet de eerste die hier naar Annelies’ stuk verwijst. Peter neemt op FN de eindredactie voor zijn rekening, dus bepaalt hij of die gegevens al dan niet ‘verkwanseld’ mogen worden.

Sabian, wat is er zo ‘apart’ aan het gebruiken van een foto en het vermelden van mijn leeftijd? Ik zal de eerste en laatste columnist niet zijn die op deze manier naar buiten treedt.

Op mijn blog word ik inmiddels door de virtuele gehaktmolen gehaald, want ik heb mijn sympathie geuit over Peter en kritiek gegeven op Hoeiboei. Het is net of je op knopjes drukt, zo voorspelbaar.

op 18 08 2008 at 11:33 schreef Peter:

Het is uiteraard niet Loor die ‘onthullingen’ over mijn privéleven verkwanselt. Sinds Annelies Brulboei uiting gaf aan haar benepen, kleinburgerlijke verontwaardiging over bepaalde ontwikkelingen in mijn privéleven en daarbij allerlei rare verhalen de wereld instuurde, word ik per mail en op mijn site lastiggevallen door veelal anonieme druiloren die menen hun zegje te moeten doen over het één en ander. Ook op andere sites wordt er hevig gespeculeerd over wat er bij mij thuis allemaal gaande zou zijn door mensen die aanstoot nemen aan mijn mening.

Ik heb daar zelf al een paar keer wat over gezegd – het typeert de geestelijke armoede, de neiging tot klakkeloos napapegaaien en het gebrek aan goede argumenten van mijn politieke tegenstanders – en het is dus niet raar dat anderen daar dan ook hun kanttekeningen bij zetten. Loor schrijft over iets dat allang publiek is. Dat enkelingen niet op de hoogte waren, wil niet zeggen dat dingen niet bekend waren. Het leven neemt zijn loop zonder uw toestemming, echt waar.

Verder hecht ik eraan om andermaal te benadrukken dat ik mensen in inderdaad niet mis te verstane bewoordingen op de korrel neem, zoals her en der ter rechtvaardiging van de roddel en achterklap wordt opgemerkt, maar daarbij gaat het altijd om hun standpunten. Annelies’ seksleven interesseert me niet en het doet ook niet ter zake. De vraag waarom Annelies zo vreselijk bezig is met het halalvlees van Albert Heijn, houdt me niet bezig. Maar ze doet het en daar heb ik wat over te zeggen.

op 18 08 2008 at 12:22 schreef Paco:

Het is maar wat je er van aantrekt. Het oude spreekwoord doet het nog steeds goed:
Ze kunnen beter van me schelden als van me vreten.

op 18 08 2008 at 12:26 schreef Sabian:

@Loor

Het mocht wel weer eens gezegd, hulde aan hen die schrijven onder eigen naam!

Ik denk dat je door je onderwerpen nogal wat mensen inspiratie brengt in de zin van "dat arme kind, wacht maar tot ze MIJ gehad heeft".

Maar ja, die foto en leeftijd erbij plaatsten … ik vind het ietwat "apart".

@Herman,

hmmm, je hebt wel een punt maar de Folkerts, Duyvendakjes en Bouyouries hebben daar schijt aan. Foute mening:kop eraf.

op 18 08 2008 at 12:53 schreef dick jansen:

Je moet er mee leren leven ;-)
Vroeger gaf je je mening via ingezonden brieven aan de krant, een select gezelschap abonnees, waarbij ook nog eens een redactie censuur kon toepassen. Tegenwoordig gooit jan en vooral alleman zijn hele hebben en houden inclusief foto’s op het internet, toegankelijk voor een miljoenenpubliek en zonder censuur vooraf. Ja, en dan geven goedwillende, oppassende brave burgers als ondergetekende zijn of haar mening, maar ook hele horden malloten. Lekker anoniem, op je zolderkamer, achter de pc. En je hoeft de deur niet uit om een brief te posten. Leve de vooruitgang.

op 18 08 2008 at 14:42 schreef Bert Brussen:

Oooooooh NOES!!!

Nu kennen ze mijn echte naam!

op 18 08 2008 at 17:35 schreef Justitie:

@Loor

Maar dan ben je toch zelf ook niet zonder zonde?

op 18 08 2008 at 18:14 schreef Bert Brussen:

Er is geen voorspelbaarder publiek dan reaguurders, en dan al helemaal de reaguurders van FrontaalNaakt. Toon sympathie voor Peter Breedveld of, nog erger, moslima’s met hoofddoek, en er is oorlog. Tot op mijn eigen weblog komen de immer anonieme rechts radicale rukkers laten weten dat ze me "IN DE SMIEZEN HEBBEN" en het liefst jammeren ze ook nog een potje over die Satan van een Peter Breedveld, want dat is een fascist, omdat hij "zomaar" mensen bant.

En er zijn natuurlijk de eeuwige "onderuithalers". Mensen die jou wel eens even gaan betrappen op slecht gedrag. Want dat is ook een argument. Je kunt bijvoorbeeld niet iets tegen rechts hebben want Mao en Pol Pot waren links, dus tsja…

Neem nou zo’n justitie: die gaat nu gerust nog 600 comments door met het aantonen van het feit dat Loor ook wel eens, impliciet, iemand heeft genoemd in een column. Dat is dan hypocriet en dan mag je geen kritiek meer leveren enzo.

Kom ik nu ook op het logje van Hoeiboei? Of gaat HVV weer een compleet artikel aan me besteden? ("LUCASDELINKSELUL DOET RECHTSE UITSPRAKEN OP FACISTOIDE FRONTAALNAAKT!!!!!!")

op 18 08 2008 at 19:11 schreef Justitie:

Vind het best romantisch dat je het zo voor haar opneemt Bert. Ik dien graag als lijdend voorwerp.

Vind Loor als columniste steengoed, maar vind het niet netjes dat zij mensen in haar epistels betrekt die daar zelf niet voor hebben gekozen.

Als ze dan ook nog gaat pleiten voor een ethisch reveil, dan houd ik haar enkel een spiegel voor.

op 18 08 2008 at 19:45 schreef Peter:

Ga toch fietsen, pedante mafketel. Loor anonimiseert iedereen in haar stukken, maakt schetsjes van mensen in de traditie van Simon Carmiggelt en dergelijke. Dat is echt wat anders dan het verongelijkte schorem dat andersdenkenden wel eventjes een lesje zal leren door in hun privéleven te gaan zitten wroeten.

op 18 08 2008 at 20:06 schreef Ozymandias:

Ik weet wel waar die SLINKSE praatjes van dat Bert-Brussen-mannetje vandaan komen!!! Niet zo lang geleden was hij bij DE COLLABOREDENDE PUBLIEKE OMROEP GESIGNALEERD!!! Nou, dan weet ik genoeg!!!

Die Bert Brussen heeft sowieso makkelijk praten, als hij ZIJN LANDVERRADERLIJKE VRIJE TIJD OP TER SCHELLING DOORBRENGT!!! Laat hem maar eens zijn een weekje in een achterstandswijk wonen!!! Tussen DE TURKEN en DE MAROKKANEN!!! Dan piept hij wel anders!!!

Ja Bert, ik weet echt ALLES van jou!!!

op 18 08 2008 at 20:29 schreef Justitie:

Peter,

Het literaire talent van Loor staat hier staat buiten kijf. Ook de steken onder water van mevrouw Hoei-boei zijn iets waar wij geen discussie over hoeven te voeren.

Dat laat onverlet dat Loor heel ver gaat in het betrekken van mensen die daar niet voor hebben gekozen. Zij geeft details kwijt die, als je 1+1 kan optellen, mensen persoonlijk ernstig in verlegenheid kunnen brengen.

op 18 08 2008 at 21:29 schreef Aad Leering:

Mee eens dat anoniem bloggen toch een beetje laf is. (Spam ->) Zelf heb ik ook wel eens stukjes geschreven die men misschien wel als onderbuik zou benoemen, toch vind ik het belangrijk dat dat soort dingen ook eens gezegd worden. Wanneer het onder je eigen naam doet weerhoudt het je iig van al te boude uitspraken. Ik heb nog nooit last gehad van bedreigingen etc, het enige nadeel is dat Hirsi Balin je nu al binnen twee ipv drie jaar kan lokaliseren wanneer je teveel op religies afgeeft.

Ik geloof er niets van dat Loor echte details prijsgeeft, ik vermoed dat ze ‘in het echt’ een uitermate sprankelend liefdesleven leidt (lijdt ?).

op 18 08 2008 at 21:39 schreef Bert Brussen:

Ter Schelling?
En je moet leren linkjes tijdig af te sluiten met , Ozymandias. Zo verneuk je de layout.

@Peter: lol@pedante mafketel.

Jullie hebben trouwens gelijk. Voortaan stop ik met anoniem bloggen. Mijn echte naam is: Pieter Broertjes.

op 18 08 2008 at 21:53 schreef Ozymandias:

Fouten in de spelling en layout doen mijn boze dreigschijfsel wel een stuk authentieker overkomen. Dat dan weer wel.

op 18 08 2008 at 22:06 schreef Geert Geel:

Mooi als je nog nooit bedreigd bent, maar ik heb heel andere ervaringen. Misschien zijn jullie te braaf om zowel door de (nota bene LPF-)advocatuur als door de reli-fascisten en hun AFA-vriendjes achtervolgd te worden. Ik kan je verzekeren dat ik al zo vaak hete adem in mijn nek gevoeld heb, dat ik mij serieus afvraag of ik ooit nog iets onder mijn eigen naam kan publiceren.

op 18 08 2008 at 22:36 schreef Aad Leering:

@ Pieter Broertjes, als je leuk kan schrijven kan je misschien eens iets opsturen naar HVV ? ;->

@ Geert G., misschien iets minder emotie in je schrijfsels ?

@ Loor, it wasn’t me ! Ga door met je mooie stukjes, ik ben jaloers op je pen.

op 19 08 2008 at 03:04 schreef Theo Ichtus:

Wij van de kleine middenstand hebben ook wel eens een mening – ook al is die natuurlijk een stuk minder boeiend dan de mening van "vooraanstaande webloggers".
Omdat we zo bescheten zijn dat we in ons eigen kleine winkeltje ons eigen dagelijkse boterhammetje willen verdienen en uw mening nooit zo abject vinden dat we alleen aan moslims, katholieken, gereformeerden, protestanten of joodse homo’s met een kleurtje zouden willen verkopen – ja zelfs lesbiennes met een potteus bewustzijn niet de deur zullen wijzen om andere redenen dan gebrek aan kredietwaardigheid, wringt dat wel eens, die vrijheid van meningsuiting en de verlokkingen van het anonieme internet.

Ikzelf verdiende goed mijn boterham met het blaffen namens mijn meesters naar voorbijgangers die wel eens het erf op zouden kunnen komen: Lui die de combinatie van socialisme en islam niet de meest geslaagde vinden om ’s lands hoofdstad in kleine partjes te regeren als ware het een leenherenstelsel in plaats van een metropool, lui die voor zichzelf toch liever alleen in een auto zaten dan democratisch met z’n allen in de trein, de bus of de metro – als ze langs kwamen blafte ik dreigend onder mijn eigen naam tegen een goed salaris met prettige secundaire voorwaarden. Ik ventte mijn meesters hun mening uit als ware het verse vis in oude kranten.

Mijn eigen mening hield ik voor me maar zo iets gaat toch schrijnen en schuren op den duur.

Toen er onlangs dus een duif dood van het dak viel en we ‘m met z’n allen nog een paar keer in de rondte schopten om er zeker van te zijn dat die duif echt dood was moest ik opeens denken aan de zinloosheid van het bestaan in het algemeen en het schoppen van dode beesten in het bijzonder.
De dood is onheroepelijk voor ongelovigen en hoe hoger ons IQ hoe ongeloviger we in het algemeen schijnen te worden – zodat er dus nauwelijks nog iemand te vinden is die daadwerkelijk die correlatie kan uitrekenen en toch nog regelmatig God op z’n blote knieën bedankt.

IK greep mijn kans en verkondgde mijn mening anoniem op het internet: Eindelijk Kon Ik Jullie Allemaal Eens De Waarheid Zeggen En Hoe Ik Erover Dacht En Wat Ik Op Mijn Lever Had.

Het luchtte op en schaadde de omzet van mijn kleine nering niet – tot iemand mijn identiteit onthulde.

Mijn meesters (koninklijke klanten – ik ben hofleverancier moet U weten) waren niet geamuseerd en maanden me tot publieke boetedoening in de beste Nederlandse traditie: Aanschuiven bij Nova, kleren verscheuren, as over het hoofd strooien – enfin, U kent het wel.
"Doe gewoon een Hafid Bouazza en roep maar dat je dronken was" riepen mijn meesters en ik legde publiekelijk uit dat het allemaal satire was geweest en dat ik niemand opgeroepen had om daadwerkelijk Femke’s slipje van d’r waslijn te roven om vervolgens de foto’s op GeenStijl te publiceren. En bovendien – hij was NIET DRONKEN, dat lijkt ie alleen maar op de televisie, tijdens onbewaakte ogenblikken.

"Het was een grapje" riep ik "Une petite blague"…

Ik had net zo goed Frans kunnen spreken.

Blij toe, dat ik het niet was, maar iemand anders…

PS: Iemand onlangs nog een kuur gevonden tegen grootcellig longcarcinoom met uitzaaiingen? Bij ons in de familie zouden we U zeer erkentelijk zijn. Sterker nog – als U ons op de blote knieën wilt, dan doen we dat. Voor deze ene keer, dat is.

PS2: Niet Roken? Da’s wijsheid achteraf en ook al geven we ruiterlijk toe dat ie vooraf echt wel bekend was, NU kopen we d’r niet echt iets voor…

op 19 08 2008 at 10:03 schreef Loor:

Justitie, kennen wij elkaar (even helemaal on topic)? Anders blijft het voor jou toch echt gissen naar de mate van mijn integriteit.

op 19 08 2008 at 10:19 schreef Jimmy:

Die persoonlijke aanvallen vind ik ook echt irritant en reageerders die dat doen, zou ik als weblogbeheerder direct bannen. Een weblog doe je immers voor je lol en voor het schrijven krijg je niets terug dan een eventuele interessante discussie. Het zou me niet veel kunnen schelen als bepaalde figuren dan denken dat ze in hun vrijheid van meningsuiting beperkt worden. Hard voor ze.

Ga dan lekker naar een van de vele schreeuwforums.

op 19 08 2008 at 12:25 schreef Geert Geel:

"Die persoonlijke aanvallen"

Maar Jimmy, Peter doet niet anders. En eerlijk gezegd is dat best wel amusant, vooral omdat hij het allemaal meent.

op 19 08 2008 at 12:33 schreef Geert Geel:

Beste Aad, ik hoop nooit zo saai te worden…. Dan maar Mat Herben in m’n nek.

op 19 08 2008 at 12:37 schreef daniel:

Misschien niet, misschien wil Peter alleen maar leven in de brouwerij. Misschien weet ie dat Frontaalnaakt sterft op de dag dat iedereen het met elkaar eens is. Dat je daarom een aanwezige webmaster nodig hebt die bezoekers uitdaagt en uitlokt.

En we hoeven er niet eens voor te betalen.

op 19 08 2008 at 13:04 schreef Pendante mafketel (voorheen Justitie):

@ Loor

Ken jij mevrouw Hoei-boei?

op 19 08 2008 at 13:07 schreef Loor:

Justitie, volgens mij stelde ik jou eerst een vraag. Ik wacht je antwoord nog af.

op 19 08 2008 at 13:13 schreef Jimmy:

Geert Geel,

Verscheidenheid aan meningen valt alleen maar toe te juichen, niemand wordt hier geband voor een mening. Wel in de zeik gezet, maar ja, zo gaat het ook in het echte leven. Af en toe moet je (als mens) gewoon effe leren lachen om je eigen vasthoudendheid en obsessies.

So what als Frans Smeets geen heil ziet in een libertaire samenleving of rechtse partijen? Laten we eens kijken waarom hij dat vindt. Terechte kritiek is altijd welkom, daar word je alleen maar wijzer van. Om die reden kwam ik een tijdlang veel op Sargasso, waarom hebben sommige mensen zo’n sterk geloof in iets? (PS Ik heb me destijds goed vermaakt om een column van Steeph "De slachtoffers op rechts")
http://tinyurl.com/6orgnm

Overigens vond ik de reacties die Hassnae kreeg op een column van een paar maanden(?) terug ook schofterig en laag. Ik zou dat never, never gepikt hebben. Als jij een weblog zou onderhouden, met eigen energie, tijd en geld, zou jij dan pikken dat schrijvers voor van alles worden uitgemaakt? Ik niet, zeker niet.

Laat ik duidelijk en eerlijk zijn, ikzelf ben verre van brandschoon. Ook ik irriteer me regelmatig aan redenaties en standpunten van opinieleiders en columnisten — meestal niet die van FN, daarom kom ik immers hier :) — en zal niet aarzelen om hun argumenten hard aan te vallen. Soms zelfs op nare en klagerige toon, maar ad hominem? Nee, dat probeer ik te laten.

op 19 08 2008 at 13:18 schreef daniel:

Niet dus

op 19 08 2008 at 13:27 schreef Pendante mafketel (voorheen Justitie):

Loor,

Nee, jou ken ik niet. Ik ken wel mensen die jou kennen en mij hebben verteld dat je een sprankelende persoonlijkheid bent en zelfs nog mooier dan op de foto. Ik vertrouw op hun oordeelsvermogen.

Nu jij!

op 19 08 2008 at 13:58 schreef Geert Geel:

Beste Jimmy, ik vond het stukje van Smeets helemaal niet zo gek. Ietwat overdreven misschien en m.i. een onterechte aanval op het bedrijfsleven, maar dat kan ik hem vergeven. Zelf zie ik overigens meer in een verlichte dictatuur dan in libertaire samenleving, hoewel de verschillen praktisch gezien steeds kleiner worden.

Libertariërs pochen namelijk systematisch met hun vermeende intelligentie, louter en alleen om zich daarmee een plek bovenaan de voedselketen te verzekeren. Met als direct gevolg de onderdrukking van de schlemiel. De dommerik weet immers niet beter en heeft dus geen recht van spreken. Nee, dan maar een dictatuur.

Iedere vorm van het hier gepropageerde sociaal darwinisme, ongeacht hoe onwaarschijnlijk intelligent en literair geformuleerd ook moge zijn, wordt binnen dat systeem gelijk de kop ingedrukt. Binnen een dictatuur geldt immers het recht van de sterkste, en wie niet slim is moet (kan) heel sterk zijn.

Het enige probleem waar ik nog mee worstel, is de morele verantwoording van die door mij binnenkort georganiseerde staatsgreep. (De ‘eencellige’ rulezzzz!!!)

op 19 08 2008 at 14:05 schreef Loor:

Dat is altijd goed om te horen, Justitie. Maar een en ander verklaart nog niet waarom je mij hier (anoniem) steeds weer de les komt lezen n.a.v. mijn columns over mijn al dan niet haperende liefdesleven. Je meent te weten dat ik nogal wat mensen om mij heen in verlegenheid breng, maar dat is louter speculatie jouwerzijds. En ja, ik ken mevrouw HoeiBoei, dat is geen geheim.

op 19 08 2008 at 14:27 schreef Pendante mafketel (voorheen Justitie):

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang Loor. Ik heb ook niet altijd behoorlijk gedragen naar vrouwen toe en zou mezelf niet graag terug willen zien in een epistel.

Mocht je ooit iemand ontmoeten die je de hand schudt en dan terstond de benen neemt, dan weet je nu wie dat was.

op 19 08 2008 at 17:18 schreef Marc:

@Jimmy.

Ik volg FN al langer dan een paar maanden en ben geen "schofterige en lage reacties" op columns van Hassnae tegen gekomen dus volgens mij overdrijf je behoorlijk.

op 19 08 2008 at 17:38 schreef Jimmy:

Marc,

Ik denk dat ik er niemand een plezier mee doen om dat op te rakelen, maar als je echt benieuwd bent, kun je de comments van het stuk ‘Beschamend’ eens vluchtig lezen. Gematigd overdrijven, dat doe ik vrijwel altijd. Guilty as charged :)

Geert Geel

Tsja, als je voor een dictatuur bent, dan vrees ik dat we niet tot elkaar gaan komen. Zeker niet met deze redenatie: "De dommerik weet immers niet beter en heeft dus geen recht van spreken. Nee, dan maar een dictatuur."

??

op 19 08 2008 at 18:04 schreef Geert Geel:

Jimmy, dan heb je mijn stukje slecht gelezen. Zij die Het Verschil maken tussen ‘domme’ en ‘slimme’ mensen zijn o.a. jouw opperhoofd Peter en zijn papieren schandknaap c.q. superheld Ozymandias. Lees maar even mee:

@Peter: " ik verdraag domme mensen niet"

@Ozymandias: Geert Geel is zo’n typische boze reaguurder met niet meer één hersencel in zijn kop, die hij tot overmaat van ramp stelsmatig weigert te gebruiken.(….) Eigenlijk moet je met dit soort mensen niet in discussie willen. Gewoon hun verhaal aanhoren en begrijpend ja knikken.

Zie je Jimmy, hier wordt toch duidelijk een basis voor het sociaal darwinisme gelegd. De Übermensch die het wel en wee van de ‘people under de stairs’ bepaalt. Als dat geen dictatuur is! En een heel enge ook. Nog meer bizar is het gegeven dat Peter & Co dat helemaal niet in de gaten hebben.

Mijn conclusie is dan ook: als we van de(zelfbenoemde) intellectuelen niets anders kunnen verwachten dan een herhaling van zetten die de vorige eeuw in bloed dompelden, geef mij dan maar een Verlichte dictatuur. Daar is iedereen gelijk. Op het Presidium na natuurlijk, maar verschil moet er zijn.

op 19 08 2008 at 22:35 schreef Loesje:

Geert Geel; alle bovendanen hebben een opinie en/of een mening, alle onderdanen onderbuikgevoelens. Heb ik het zo een beetje redelijk samengevat?

op 19 08 2008 at 22:44 schreef Ozymandias:

Hoe lang blijf je hier nog over doorzeuren, Geert Geel? Jij maakte domme opmerkingen, dus ik noemde je dom.

Dat is alles.

Dat jij hieruit concludeert dat ik erop uit ben om domme mensen uit roeien zijn alleen jouw waanbeelden. Waarom zou ik dat willen?

Zonder Geert Geel & Co had ik niemand om mijn tuintje aan te harken en mijn vuilnis op te halen.

op 19 08 2008 at 22:56 schreef Bert Brussen:

@Geert Geel: mensen die er "rond voor uitkomen" "vaak bedreigd te worden" wantrouw ik het liefste. Dat soort mensen wil graag bedreigd worden, als bevestiging van hun leed. Een soort stoere trofee om onderling mee te vergelijken: "kijk eens, ik word zo vaak bedreigd!".

Vast niet. Waarschijnlijk stuur je jezelf dreigementen per fax, LPF-style.

op 19 08 2008 at 23:39 schreef Geert Geel:

Bert Brussen, jij bent knettergek. Ik mag hopen dat je ooit zo interessant schrijft, dat je zelf achter een boom moet staan.

op 19 08 2008 at 23:43 schreef Geert Geel:

Ozymandias, ooit erover nagedacht dat jij wel eens de dommerik in dit verhaal zou kunnen zijn? Waarschijnlijk niet, want nadenken blijkt niet je grote kracht te zijn. Het mooie van dit anonieme medium is dat ik geen idee hebt wie je bent, en je dus ook niet kan afrekenen op je prestaties in dit leven. Dat is hoogst waarschijnlijk jouw mazzel….

op 19 08 2008 at 23:49 schreef Theo Ichtus:

mijn columns over mijn al dan niet haperende liefdesleven.

Heb ik nou even niet goed opgelet en ben jij nu toch al die tijd "stiekem" volmaakt gelukkig geweest?

En ik mezelf ondertussen aldoor maar plaatsvervangend schamen voor al die botte horkerigheid van mijn sexegenoten waar jij voortdurend het slachtoffer van bent.

Tssss….

;-P

op 19 08 2008 at 23:57 schreef Marc:

@ Loor.
In een reactie op je weblog werd je onlangs tot "dramaqueen" bestempeld.
Lijkt mij wel een correcte benaming als ik je hier zie schrijven: "Op mijn blog wordt ik inmiddels door de virtuele gehaktmolen gehaald…… zo voorspelbaar" en dat het priveleven van Peter "te pas en te onpas wordt misbruikt" in vileine stukjes van kladbloggertjes.
Van beide zaken die jij meent te signaleren is geen sprake.
sprake.

op 20 08 2008 at 01:05 schreef Geert Geel:

Lieve Loesje, ik ben de laatste om te stellen dat Brussen dom is en natuurlijk mag hij zijn onweerlegbare mening over mij geven. Heb ik ooit anders beweerd? Dat de man kwijlt bij het zien van zijn eigen foto’s is een ander verhaal. Maar in het kader van vrije meningsuiting mag ik dat toch ook wel gezegd worden?

Anders wordt het wanneer O%zy^@*man*dia#s – of hoe de strippende dwaas ook heet – zich mengt in het verhaal. Schandknaapjes heb ik in principe niets op tegen – ieder z’n meug – maar laten ze alsjeblieft niet plots een eigen leven gaan leiden.

Om twee redenen overigens. Ten eerste heeft de treurnis van hun bestaan wel iets poëtisch en het zou zonde zijn aan die situatie iets te veranderen aangezien dat alleen maar negatief kan uitpakken, en ten tweede hoort een schandknaap te ontvangen en niet te geven. Punt.

op 20 08 2008 at 02:58 schreef Stripheld Ozy:

Ik merk dat het een dag later nog erg over kunt opwinden dat deze stripheld het in zijn hoofd haalde om opmerkingen te maken over je intelligentie, want de kinderachtige steken blijven komen.

Ik bedoel: ‘O%zy^@*man*dia#s…’ ‘Strippende Dwaas…’ ‘Schandknaapje…’ Man, wat zit jij te knarsetanden achter je toetsenbord!

Ik hoop dat de frusteratie niet voor eeuwig aan je blijft knagen, want het zou me tegenstaan als ik hier over twee maanden nog steeds hier rammelende betogen moet lezen over fascisme en sociaal-darwinisme waarin mijn naam opduikt.

Maar als het even meezit heb jij tegen die tijd wel een leven en hoef je derhalve hier niet langer de trol uit te hangen.

op 20 08 2008 at 07:37 schreef Peter:

Het beschamende is dat de reacties op Lagondas standpunt zodanig vooringenomen waren dat deze het daarna voor gezien hield.

Het beschamende is, dat een zeer intelligent persoon zo is gaan geloven in zijn eigen pauselijke onfeilbaarheid, dat hij op de geringste kritiek reageert als een Arabische dictator.

op 20 08 2008 at 12:06 schreef Geert Geel:

Loesje, zo is het zeker. Alleen zien de onderdanen het anders. Zij vinden dat ze wel degelijk een mening hebben – en gelijk hebben ze – alleen worden ze niet gehoord. Het begrip onderbuikgevoelens is een uitvinding van minder begaafde politici en andere idioten, die in een gevecht op leven en dood met hun eigen onkunde middels dit soort kwaadaardige kwalificaties grote groepen onwelgevallige kiezers de mond proberen te snoeren. Zo van: ‘jij bent slecht, dus houd je bek maar’.

Je ziet het hier overigens in het klein gebeuren. Macro-intellectuelen als Bert Brussen verkondigen grote waarheden alsof zij de geschiedenisboeken nu al aan het schrijven zijn, maar realiseren zich totaal niet dat hun dood op z’n vroegst pas maanden na de grote stilte iemand opvalt. Krankzinnig om te zien hoe dit soort gasten menen daadwerkelijk een rimpel op de schaal van Richter te kunnen veroorzaken. Zo’n Brussen is het levende bewijs dat de evolutie veel te veel laat liggen op weg naar het perfecte DNA.

op 20 08 2008 at 12:31 schreef marc:

@Jimmy.
De column beschamend en de reacties daarop herinner ik me nog heel goed.
Het beschamende is dat de reacties op Lagondas standpunt zodanig vooringenomen waren dat deze het daarna voor gezien hield.

op 20 08 2008 at 12:35 schreef Ozymandias:

"Ik mag hopen dat je ooit zo interessant schrijft, dat je zelf achter een boom moet staan."

Heb jij dat dan wel ooit gedaan? Iets interessants schrijven? Tot nu toe lees ik alleen een hoop gesnotter over het feit dat de grote boze wereld zo gemeen tegen jou en je onderbuikgevoelens is. Kunnen we nog een post van jou verwachten die niet afdruipt van het zelfbeklag en slachtofferdenken?

Met andere woorden, komt er na het zuur nog wat zoet?

op 20 08 2008 at 12:42 schreef Geert Geel:

Ozymandias, Brussen kan in ieder geval nog staan. Dat jij je leventje gebukt door moet brengen om steeds weer de zegen van achter te mogen ontvangen, geeft je nog geen recht om je te mengen in iets dat blijkbaar speelt tussen Brussen en mij.

op 20 08 2008 at 12:57 schreef Loesje:

Geert Geel; vrije meningsuiting geldt ook voor Bert Brussen. Hoewel die mening U onwelgevallig schijnt te zijn, complimenteert U hem wel met het hebben van een groot (macro) intellect, toch?
Da`s dan wel weer fideel moet ik zeggen.;-)

op 20 08 2008 at 14:06 schreef Marc:

@Peter.
Als iemand zich hier op FN pauselijke onfeilbaarheit aanmeet, ben jij het wel.
Lagonda reageerde genuanceerd en correct.

op 20 08 2008 at 14:52 schreef Peter:

Wauw, een jij-bak en een niet-onderbouwde stelling. I am so impressed.

Als je denkt dat ik met een nincompoop als jij de discussie nog eens ga overdoen die ik met Lagonda al had, ben je nog onnozeler dan ik al dacht.

Laat iedereen, die interesse heeft de discussie nalezen en zelf oordelen, in plaats van af te gaan op het onverbiddellijke oordeel van iemand die ik hier nog niet anders heb zien doen dan misprijzende opmerkingen maken.

op 20 08 2008 at 15:17 schreef Marc:

"een nincompoop als jij".
Wat een mooi ad hominem.

op 20 08 2008 at 16:46 schreef Bert Brussen:

Ik ben zo benieuwd welke extreem kwetsende en geweldige teksten het succesvolle resultaat der evolutie dat Geert Geel heet publiceert. Teksten die zo steekhoudend zijn, zo briljant zijn en zo goed de vinger op de zere plek leggen dat zowel de boze moslims als de AFA niets anders meer kunnen dan Geert Geel met de dood bedreigen.

Dergelijke dreigementen zijn zeldzaam, zeker voor schrijvers en publicisten, en meestal voorbehouden aan politici en andere landelijke bekenden, maar Geert Geel is DE grote uitzondering.

Waar kan ik deze superteksten lezen, Geert Geel?

op 20 08 2008 at 18:41 schreef Geert Geel:

Bert Brussen, ik heb totaal geen interesse jou op weg te helpen in dit bestaan. Jammer dat het woordje narcist al bestaat, anders had jij als sissende nar nog iets kunnen betekenen voor de Nederlandse taal. Maar zelfs dat gaat aan jouw onderdeurtje voorbij. Het gebeurt niet vaak dat je iemand tegenkomt die groot is in het klein zijn, maar hiervoor mag jij je voor het eerst in je van spiegeltje naar spiegeltje huppelende leventje eens terecht op de borst kloppen.

P.S. Dacht je werkelijk dat ik de eerste de beste linkse lul zomaar mijn adres geef? Ga toch ergens anders een taart gooien…..

op 20 08 2008 at 19:20 schreef smeets:

Iedereen mag anoniem reageren maar dat maakt hen wel tot minkukels als ze vervolgens op persoonlijke omstandigheden gaan reageren van mensen die open en bloot discusseren. Deze te lange zin zou in de volksmond gewoon "LAFHEID" of ACHTERBAKSHEID" heten.

Voor niet anonieme schrijvers ben ik bereidt mijn waakhond ter beschikking te stellen. Hou er wel rekening mee dat deze geen politieke voorkeur heeft en mannenvlees prefereert boven het damesvlees.

http://www.sanderskennels.com/Presa%20Females/Malibu/Malibu1.jpg

op 20 08 2008 at 20:13 schreef Loor:

Smeets, jasses!

op 20 08 2008 at 22:12 schreef Loesje:

Smeets; wat is dat voor merk?

op 20 08 2008 at 22:41 schreef smeets:

Loor

Het werkt wel!

Loesje: Presa Canario
In beslag genomen door de dierenbescherming bij iemand met teveel goud om zijn nek.

op 20 08 2008 at 23:05 schreef Geert Geel:

@Smeets: "Iedereen mag anoniem reageren maar dat maakt hen wel tot minkukels als ze vervolgens op persoonlijke omstandigheden gaan reageren van mensen die open en bloot discussiëren."

Smeets, dat ben ik helemaal met je eens. Maar omgekeerd geldt dat natuurlijk ook. Sowieso heb ik een hekel aan dat gekleuter over eencelligen en vermeende IQ’s. Argumenten zouden moeten tellen, niet de vorm. Types als ‘Ossiemankedias’ of hoe deze vliegende Rubberen Robbie ook mag heten, tref je helaas op zowat ieder weblog. Heel storend en zonde van de zendtijd.

op 21 08 2008 at 10:22 schreef Loor:

Marc, je hebt het maar druk met al dat schakelen tussen Hoeiboei, FN en Loorschrijft. Je zult hoe dan ook aantonen dat er onjuistheden worden geschreven door ondergetekende en PB. Succes ermee.

Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang Loor. Ik heb ook niet altijd behoorlijk gedragen naar vrouwen toe en zou mezelf niet graag terug willen zien in een epistel.

Justitie, that’s it? Ik ervaar deze bekentenis als een lichte anticlimax.

op 21 08 2008 at 13:13 schreef Marc:

@Loor.
En nu graag je inhoudelijke reactie Loor.
Of ben je reeds te zeer besmet met Peters discussietrucjes?

op 21 08 2008 at 15:33 schreef Loor:

Marc, verdiep je nog eens in het begrip ‘ad hominem’. En blijkbaar volg je, ondanks je eerdere noeste inspanningen de feiten boven tafel te krijgen, de discussie op mijn blog niet echt. De links (kijk ook eens bij Keesjemaduraatje inzake het privéleven van PB) en reacties daar spreken voor zich. Ik heb geen zin om mezelf hier te herhalen.

op 21 08 2008 at 21:06 schreef Bert Brussen:

op 20 08 2008 schreef Geert Geel:
"Argumenten zouden moeten tellen, niet de vorm."

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Ja, misschien dat je daarvoor "bedreigd" wordt, dat verheldert een hoop.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Domheid is een kanker en we zitten nu in stadium 4

O Harde Por

O Het terloopse nazisme van Caroline van der Plas

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O Vrij Nederland: Peter Breedveld had toch weer gelijk

O Er is niks meer om respect voor te hebben

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS