Home » Archief » Kuisheid


[18.10.2008]

Kuisheid

Peter Breedveld

zichy3 (61k image)
Illustratie: Mihály Zichy

Een dikke twee jaar geleden hoorde ik schrijfster Naema Tahir, die een hartstikke geil boek heeft geschreven, tegen Martin Simek zeggen dat moslims, net als de hippies in de musical Hair ook eens uit de kleren moesten gaan. Ik was toen eindredacteur van het blad van de Naturistenfederatie Nederland en heb haar meteen gebeld om haar uit te nodigen voor een interview plus naaktfotosessie, zodat ze haar geloofsgenoten het goede voorbeeld kon geven. Ik sprak haar voicemail in, maar ze heeft nooit gereageerd, zelfs niet om vriendelijk te bedanken.

Viel me tegen, en sindsdien is het me vaker opgevallen dat Tahir niet oprecht is. Ze staat niet voor wat ze zegt. Tegenwoordig schrijft ze in de Volkskrant brieven met de conservatieve filosoof Andreas Kinneging, waarbij het wel lijkt of ze Kinneging probeert te overtreffen in bekrompen benepenheid. ‘Moslima’s zien hun lichaam als iets heiligs en wensen het alleen weg te schenken in een duurzaam verband.’, schreef ze bijvoorbeeld vorige week. ‘Zou het ook voor westerse jongeren niet gezond zijn wat behoedzamer om te gaan met hun lichaam? Met liefde? Met relaties?’ Snoeihard oordeelt Tahir over ‘het gemak waarmee men hier relaties aangaat, huwt en scheidt en de respectloosheid die men betoont voor de gevolgen’.

Nou ja, zeg! Dat komt ons een beetje de les lezen over onze seksuele moraal, terwijl Tahir zelf nou niet echt wat je noemt een puriteins leven leidt. Zelfs als ze inmiddels tot andere inzichten is gekomen en met alleen nog maar haar echtgenoot twee keer per week het missionarisstandje doet, lijkt me wat meer bescheidenheid wel op z’n plaats. Hypocrisie maakt mensen zó onaantrekkelijk.

Bovendien zou het mooi zijn als die moslima’s dat uit eigen overtuiging deden, hun heilige lichaam beschouwen als een exclusief relatiegeschenk, maar zo is het natuurlijk niet. Als er ergens respectloos tegen de vrouwelijke seksualiteit wordt aangekeken, dan wel onder de aanhangers van de wereldgodsdiensten. Dat exclusieve geschenk wordt niet gegeven, maar genomen en de vrouw die denkt de baas te zijn over haar eigen seksualiteit, wordt zonder meer beschouwd als een hoer of een heks (goed beschouwd worden alle vrouwen als hoeren gezien en is er slechts onderscheid tussen praktizerende en niet-praktiserende hoeren) en in sommige landen zelfs geslagen of gestenigd.

Die hele maagdelijkheidscultus, die door Tahir opeens wordt bejubeld, is niets meer of minder dan een keihard systeem van meedogenloze onderdrukking en vernedering waar niet alleen mannen, maar zeker ook zusters, nichten en moeders enthousiast aan meedoen.

Overigens schijnt uit onderzoek te zijn gebleken dat een kwart van de Turkse en Marokkaanse vrouwen in Nederland vreemdgaat, wat je toch aan het denken zou moeten zetten over de heilzaamheid van het verbod op voorhuwelijkse seks. Ik ben ontmaagd door mijn eerste grote liefde, met wie ik daarna drieënhalf jaar ben samengeweest, en hoe heerlijk het ook met haar was, na ongeveer een jaar kon ik de neiging tot vreemdgaan al niet meer onderdrukken omdat ik per se wilde weten hoe het met andere vrouwen was. Ik kan me niet voorstellen dat andere mensen geen last hebben van die brandende, kwellende nieuwsgierigheid. Alleen daarom al zou ik nooit trouwen met de vrouw die ik heb ontmaagd, of anders pas nadat ze met een aantal andere mannen is geweest.

Gewoon puur uit zelfbescherming.

Terug naar Tahir, die beter moet nadenken over wat ze allemaal uitkraamt. Scheiden is ook in het Westen een traumatiserende aangelegenheid, ik ken zelf geen gescheiden mensen die zomaar even hun huwelijk ontbonden. Vroeger bleven mensen in voor- en tegenspoed bij elkaar, inderdaad, en als ik sommige oudere paren zie – of hun kinderen – vraag ik me af of dat nou echt het beste is voor alle betrokkenen.

Ik zou kunnen zeggen dat Tahir een hele bevolkingsgroep kwetst als ik het niet zo lachwekkend pathetisch vond om jezelf als gekwetste aan de mensheid te presenteren. Gekwetst zijn is iets voor homo’s.

Peter Breedveld mag van Hassnae Bouazza niet meer over de ‘multiculturele mislukking van Nederland’ schrijven, zo leest hij op het weblog van Gerrit Wilhelm Tabak.

Algemeen, 18.10.2008 @ 15:32

[Home]
 

15 Reacties

op 18 10 2008 at 16:18 schreef Fred de Haas:

Helemaal mee eens.
Ik begrijp niet dat de Volkskrant zoveel ruimte ter beschikking stelt van theoretische zwamneuzen als Tahir en Kinneging. Voor wie denkt de Volkskrant dat deze ‘precieuse’ briefwisseling interessant is?
Overigens begrijp ik wel dat Nahir niet naakt in Frontaal Naakt wilde. Uiteindelijk is ze geen naturiste en het advies om ‘uit de kleren te gaan’ was ongetwijfeld bedoeld voor besloten privégelegenheden.

op 18 10 2008 at 16:53 schreef Saira:

Mijn lichaam is ook heilig, een tempel zelfs. Waar graag en veel door een trouwe dienaar offerandes gebracht worden in een eredienst van sensualiteit en genot.

Mijn dienaar is niet de enige pelgrim op doortocht geweest, en hij heeft op zijn beurt meerdere tempels op zijn reis bezocht.

Mevrouw Tahir vertelt overigens niet de hele waarheid, want in de islam is het lange tijd gemakkelijker geweest te scheiden dan in menig andere religie. Gevalletje van balk en splinter.

op 18 10 2008 at 17:01 schreef Bert Brussen:

Hahaha, die meneer Tabak toch: "Nu mogen bij Breedveld alleen nog koddige figuren als Smeets, Hamburger, Bussen en zijn ‘vriendin’ hun
jaloezie en antisemitisme op zijn Frontaal naakt publiceren."

Meneer Bussen… Nooit van gehoord eigenlijk.

op 18 10 2008 at 17:19 schreef Peter:

Mooi gezegd, Saira. Mag ik overigens opmerken dat je aanwezigheid hier een welkome afwisseling is op de heetgebakerde zelfbelangrijkheid die hier nog wel eens de overhand wil hebben? Ik laaf me aan je mild-kritische relativeringen.

op 18 10 2008 at 19:12 schreef Saira:

Leuk om te horen Peter, dan zal ik wat meer hersenspinsels op je log zetten.

Zoals eerder gezegd vind ik dat Naema niet de hele waarheid vertelt. Ze heeft het niet over de moslimdames die hun kont tegen de krib gooien en na hun maagdelijke huwelijksnacht met andere mannen dan hun echtgenoot hun seksualiteit verkennen. Ze heeft het niet over die dames die van voren technisch maagd zijn, en van achteren niet bepaald. Het grote verschil tussen Oost en West is m.i. in dit geval de openheid versus je ziet het niet/praat er niet over dus het bestaat niet.

Zo ken ik een moslima uit een verwante familie, die tijdens haar huwelijk een zoon heeft overgehouden aan een verhouding met een Nederlandse collega. Wordt niet over gesproken, het joch krijgt niets van zijn Nederlandse identiteit mee.

Lang geleden heb ik een documentaire gezien met als onderwerp vrouwen en seksualiteit in verschillende culturen. Op een gegeven moment zie je een hammam, onbeschaamd keuvelende vrouwen. En verdomd, er bleken er genoeg te zijn die meerdere huwelijken achter de rug hadden. En mijn eigen moeder meende te moeten meegeven dat ik als maagd zou moeten trouwen, maar dat ik na een scheiding vrij was om te doen en laten wat ik wou.

Een ding ben ik gedeeltelijk met Tahir eens, ik vind dat er ook hier nog te onrespectvol met mensen en hun seksualiteit wordt omgegaan. Ook hier lijden nog te veel mensen aan het hoer/madonna complex. Dat moeten we met zijn allen inderdaad tegengaan.

Dat hoeft niet hand in hand te gaan met fijn als gemalen poppenstront ideeen. Ik zou liever tantra aanraden dan islam, wat je ook doet, doe het met respect naar je partner of partners toe, in een vaste relatie of one night stand. Uit de Kama Sutra, (het boek vind ik grotendeels nergens op slaan, als je het echt goed leest) met je minnaar of minnares deel je het meest intieme wat je hebt dus moet je voor je bedgenoot m/v altijd het grootste respect hebben.

Zou Naema daar voor openstaan….

op 19 10 2008 at 14:45 schreef Peter:

O, maar Saira, als ik het heb over de maagdelijkheidscultus als een wreed systeem van onderdrukking en vernedering, heb ik het niet alleen over de islam, maar ook over het christendom en mijn eigen cultuur. Vroeger had ik christelijke vriendinnen die door hun eigen ouders voor hoer werden uitgemaakt. Mij lijkt dat erger dan op straat door een anoniem bontkraagje te worden nagesist.

Ook onder Verlichten is het heel gewoon om mannen met veel wisselende bedpartners mannelijk te vinden en seksueel agressieve vrouwen als hoeren of sletten te beschouwen. Veel mensen praten over vrouwen in termen als ‘afgelikte boterham’. Onderdrukkend en vernederend.

Hoezo bevordert tantra het respect voor elkaars seksualiteit?

Fred, Tahir deed haar oproep naar aanleiding van een massale naaktscène in Hair. Natuurlijk bedoelde ze geen besloten privégelegenheden. Dacht je soms dat moslims met hun kleren aan in bad gingen?

op 21 10 2008 at 23:26 schreef René:

Goed stuk. Tahirs rare, verbloemende gepraat over de maagdelijkheidscultus als mooi alternatief voor de Westerse seksuele moraal, past naadloos in haar propgaren van ‘participatie’ in plaats van ‘integratie’ – waar Ephimenco op wees in een column:

"Wie de zegeningen van ’participatie’ ten aanzien van het verouderde begrip ’integratie’ wil doorgronden, moet het stuk van Halleh Ghorashi, Ruud Lubbers en Naema Tahir doornemen dat afgelopen zaterdag in de NRC verscheen. Hierin lezen we dat ’integratie suggereert dat de Nederlander beter is en de nieuwkomer inferieur.’ Integratie legt een ’sterke nadruk op (het loslaten van) de religieuze en culturele identiteit. Het versterkt de ongelijkheid, het gevoel van minderwaardigheid en sluit mensen uit.’ Daarentegen betekent participatie, bijvoorbeeld door lid te worden van de buurt- of sportvereniging, ’uitgaan van positieve krachten en zoeken naar gemeenschappelijke gronden.’ Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat achter dat mistige ’participatie’ de oude en vergruisde mantra ’integratie met behoud van eigen identiteit’ schuilgaat. Terug dus naar minimalisme en vrijblijvendheid. Als je participeert, lees: tegen een balletje trapt, bij de Turkse voetbalvereniging waar bijna alleen Turks wordt gesproken, ben je tenminste verlost van de superieure Hollander die je met zijn integratie-prietpraat een minderwaardigheidcomplex bezorgt."

Overigens ben ik van mening – maar dat zal je van de van zelfbelangrijkheid bulkende politiek correcte figuur die bovengetekende immers is, niet verbazen – van mening dat op ‘onze’ seksuele moraal wel degelijk het een en ander af te dingen is, met name waar het de uitbuiting, de vrouwenhandel en het terroriseren van vrouwen in de prostitutie betreft – vrouwen die desalniettemin massaal door o zo keurige hoerenlopers, van links tot rechts, met respectvolle bezoeken worden vereerd.
Hoerenlopen is, binnen de huidige machtsstructuur waarin de misdaden van de prostitutiemaffia véél te weinig aandacht krijgen, laat staan afdoende worden vervolgd – en hoe zou dát nou komen… -, iets dat gewoon strafbaar moet worden gesteld. Viva Noorwegen en Zweden. Zie dit uitstekende artikel van (ex-prostituée en PvdA-gemeenteraadslid in Amstesrdam) Karina Schaapman:

http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1531030.ece/Hoerenlopen_is_niet_normaal_.html

http://members.chello.nl/p.g.j.schaapman/

op 23 10 2008 at 01:26 schreef bertus:

hoerenlopers aan de schandpaal! Zijn we immers meteen van deze regering verlost.

op 23 10 2008 at 17:46 schreef Saira:

Peter, ik weet van de hoed en de rand van de maagdelijkheidscultus in diverse culturen, alleen van de islamitische heb ik zelf behoorlijk wat last gehad. Dus daar zal je me in principe het meeste over horen. Mijn moeder was hysterisch toen ze erachter kwam dat ik geen maagd meer was.

Meten met 2 maten kan op verschillende manieren. Ik moet altijd wel lachen of misschien zou ik beter kunnen huilen, als je sommige discussies IRL of op fora ziet/hoort/hebt.

Dan vinden het sommige dames het belachelijk dat er moslimmannen zijn die alleen het huwelijksbootje in willen stappen met het maagdelijke verlegen hoofddoekje. Aan de andere kant vinden dezelfde dames het heel begrijpelijk dat een westerse man een vrouw niet als relatiemateriaal ziet, als ze bij de eerste date zoent of neukt.

Ze kunnen zich storen aan bontkraagjes die sissen wanneer zij degelijk gekleed over straat gaan, aan de andere kant moet ik niet zeuren als een blauwogig blondje bepaalde opmerkingen maakt als ik hooggehakt en kortgerokt ga stappen.

Persoonlijk stoor ik me wel het meest aan sissende bontkraagjes, want laten we wel wezen, die zijn toch de reden dat ik binnengehouden werden.

Een substroming binnen de tantraleer ziet seksualiteit als verering van de god/godin in je partner. Seksueel contact binnen of buiten een relatie met een of meerdere partners wordt gezien als goddelijk ritueel. Dit als tegenreactie op de maagdelijkheidscultus binnen het hindoeisme.

Als laatste vraag ik me echt af wat Tahir wil. Uit de dingen die ik van haar gelezen of gezien heb, zegt ze behoorlijk tegenstrijdige dingen. Ze neemt hoofddoekjes niet serieus volgens het ene interview, uit een ander blijkt dat ze hoofddoekjes erg waardeert omdat ze niet meedoen aan de westerse schoonheidscultus.

op 23 10 2008 at 20:27 schreef dewanand:

namaskar Saira-ji,

leuk dat je hier aanwezig bent. er zouden meer hindostanen mee moeten doen op Frontaal Naakt.

In het hindoeisme is de vereniging van de penis en de vagina afgebeeld in de shiva lingam cultus. voor echte hindoes is een shiva lingam iets heiligs dat je krijgt van een swami, goeroe of pandit. heb ik zelf meegemaakt en gehoord.

Soms heb ik het gevoel dat de vagina niet echt een taboe is in de hindoeculturen. wel zwijgt men er in alle talen over.

voor mij als hindoe fundamentalist is de vagina een spirituele bron van oneindige inspiratie, filosofie en vernieuwing. de vagina vernieuwt de hele levende natuur en kan alles weer opslokken, net als de mond van Shiva. De vagina is eigenlijk de echte afgod van elke man. Mannen bidden vooral om potenter te worden, zodat zij de vagina harder en dieper kunnen neuken. toch ontkent de heteroman dat en leeft in een hypocriete schijnwereld.

waarom mannen een maagd eisen als huwelijkspartner is ongelooflijk hypocriet. zelfs grote hoerenneukers willen uiteindelijk toch een maagd in bed als zij getrouwd zijn. misschien zijn deze mannen heel bang voor een seksueel actieve vrouw of misschien willen zij de gaafheid en nauwheid van een maagd proeven en voelen, net zoals mohammed dat wilde toen hij koos voor een huwelijk met de zesjarige aisha. volg de profeet van de islam en reserveer je maagd als zij zes is, consumeer, nee sorry, neuk je jonge meid als zij negen is en net begint met menstrueren, dan ben je een heel goede moslimman. lang leve de islam, zo modern en progressief dat zelfs pedofilie geen probleem is, en elk meisje als recht heeft op sex vanaf haar negende jaar. allah is groot voor de kleine meisjes.

maagd ben je maar een keer, maar je kan maagd blijven en toch een actief seksleven hebben met meerdere sekspartners hoor. wil je dit weten? lees dan mijn tekst op het kritisch podium dewanand:

sekslessen voor maagden en doekjes

ontdek alle geheimen van de vagina van een maagd.

elke maagd moet deze bijzondere technische seksanalyse van mij lezen en het praktizeren. van pijpen wordt je niet ontmaagd en anaal is heel lekker.

lang leve de grote, reine spirituele vagina van een kleine bruine hindoemeid.

dewanand

op 23 10 2008 at 21:02 schreef Peter:

Saira, als de tantraleer zegt dat seksualiteit de verering is van de god/godin in je partner, ben ik tantrist van geboorte.

Tahir lijkt haar mening steeds aan te passen aan de situatie en het gezelschap waarin ze zich bevindt.

Wat zeggen ze tegen je, die blauwogige blondines?

op 24 10 2008 at 16:44 schreef Saira:

Ik heb het over mannelijke ongemanierde en grofgebekte blondjes, Peter. En soms is het niet eens wat ze zeggen, maar hoe ze het zeggen.

Het verschil tussen een tantrameester en een viezerik.

op 24 10 2008 at 17:11 schreef Peter:

Ai!

op 31 05 2014 at 19:23 schreef Pickelhaube:

Tantra is niet de verering van de God/ Godin in je partner, dat is de beeldvorming over tantra die je in het Westen vaak in new age kringen ziet. Het gaat over de transmutatie van alledaagse activiteiten in iets heiligs, dat kan los van neuken ook over wijn drinken, vlees, vis of graan eten gaan. Staat ook wel bekend als de vijf M’s.

Sowieso gaat de meeste (right hand path) tantra over de éénwording van God en Godin in jezelf, met een denkbeeldige Consort (een Jnanamoedra ipv een karmamoedra). En de oude systemen zijn helemaal niet zo feministisch, maar absoluut patriarchaal, misogyn en homofoob te noemen.

Kijkend naar het proces (bla kundalini) absorbeert de mannelijke beoefenaar de vrouwelijke energie om over zijn eigen ruggengraat te jagen ten behoeve van ZIJN verlichtingspad. Eigenlijk is het vampirisme. En die hele dualistische man/vrouw polariteit maakt het voor homo’s wel erg lastig om mee te doen aan alle gezelligheid.

op 31 05 2014 at 19:32 schreef Pickelhaube:

@Saira

Ik kan je zonder enige moeite een namenlijst van 100 tantrameesters geven die op de keper beschouwd enorme viezerikken zijn. Neem nou Drukpa Kunley, die eigenlijk alle religie over zuipen en neuken vond gaan ;-)

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekent geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN 2024

O Richard K., martelaar van de Afgehaakten

O Liever Wilders dan Yesilgöz

O Hoe Albert Heijn constant probeert ons te bestelen

O Kankerhomo

O Harde Por

O Zijn onze universiteiten antisemitische Hamasbolwerken?

O De meest gelezen stukken van 2023

O Willem Kraan zou met Scharwachter en Dibi hebben meegeprotesteerd

O Neem PVV-stemmers serieus!

O De verpletterende charme van de supertolerante Gidi Markuszower

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

 

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

 

(Advertentie)
 

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 

RSS RSS