Home » Archief » Aanhouder


[15.07.2018]

Aanhouder

Hassnae Bouazza


Scène uit Envol van Carlos Chapman.

‘Sorry, mag ik je wat vragen?’ Een jongeman tikt voorzichtig op de schouder van een vrouw die net haar telefoongesprek beëindigt. ‘Zou ik je mobiel mogen gebruiken om een smsje te sturen zodat mijn zus weet waar ze me op kan halen?’ De vrouw stemt in en geeft hem het mobieltje. Als hij klaar is, neemt ze het toestel in ontvangst en loopt weg. Ze ziet niet dat de jongeman haar nakijkt.

De volgende ochtend, als de vrouw het gebouw waar ze werkt, wil inlopen, komt ze de jongeman weer tegen. ‘Ik wilde je nogmaals bedanken voor je hulp gisteren.’ De vrouw zegt dat het geen moeite was en wil doorlopen naar de deur als de jongeman snel voor haar gaat staan.

‘Ik vond het zo aardig van je, dat ik je graag wil trakteren op een drankje.’

– ‘Heel vriendelijk van je, maar dat is niet nodig. Als je me nu wilt excuseren.’

‘Hoe heet je?’ haast hij zich te vragen voor ze het gebouw in verdwijnt.

-‘Mijn naam doet er niet toe.’

‘Nou ja, ik vind je aardig en wil alleen maar je naam weten. Daar is toch niks mis mee?’

– ‘Daar is zeker niks mis mee’, antwoordt de vrouw ietwat verveeld, ‘maar ik zie het nut niet in van een verdere kennismaking.’

‘Ja, maar ik wel. Ik heet Agostino. Zo, nu weet je hoe ik heet, dan mag ik ook jouw naam weten.’

– ‘Dat denk je maar’, antwoordt de vrouw nu licht geïrriteerd terwijl ze op haar horloge kijkt. ‘Luister, ik heb een vergadering, en dus geen tijd om met je kletsen.’

‘Mag ik vragen hoe oud je bent?’

– ‘Nee, dat mag je niet. Wat denk je? Als ik me niet genegen voel je mijn naam te zeggen, zul je heus niet mijn leeftijd te weten komen.’

‘Wat is daar nou weer mis mee? Ik mag je naam niet weten, je leeftijd ook niet. Kom op, leeftijd is niet persoonlijk. Hoe oud ben je?’

– ‘Ik sta hier mijn tijd te verdoen’, verzucht de vrouw, ‘fijne dag nog’.

‘Toe nou, 35? Ik denk dat jij er jonger uit ziet dan je bent. Zeg eens, heb ik gelijk?’ De vrouw kijkt Agostino met verbazing aan. ‘Wat jij wilt’, antwoordt ze kortaf. ‘35’.

‘Luister, schraapt Agostino nu zijn keel, ‘ik ga eerlijk zijn. Ik heb je al een paar keer gezien in het gebouw en je leek me leuk. Ik wil je graag leren kennen.’

– ‘Dank je voor het compliment, maar ik ben al getrouwd en niet beschikbaar’.

‘Ik zie geen ring om je vinger’. Ietwat geschrokken door de brutale en bijdehandte toon van deze Agostino, antwoordt de vrouw geamuseerd, maar ook geërgerd, want de klok tikt door op deze dinsdagochtend: ‘Sinds wanneer is het verplicht een ring te dragen als je getrouwd bent? Ik ben getrouwd, als je dat niet gelooft, is dat jouw zaak, maar dat verandert niets aan het feit dat ik getrouwd ben. Gelukkig getrouwd. En mijn man zou de koers, die dit gesprek vaart, niet zo waarderen.’

‘Rustig maar, oké, dan geloof ik je. Je bent getrouwd. Maar dat betekent toch niet dat we geen kennis kunnen maken? Gewoon wat drinken. Niks aan de hand. Puur vriendschappelijk.’

– ‘Nee.’

‘Waarom niet? Doe niet zo gespannen. Ga je me nog vertellen hoe oud je bent?’

– ‘Nee.’

‘Goed, dat hoeft ook niet. 35 was het toch? Maar ga je dan na werktijd wat met me drinken?’

– ‘Nee.’

‘Kom op, wat is één drankje nu?’

– ‘Je kunt het zo lang rekken als je wilt, maar het gaat niet gebeuren.’

‘Waarom niet? Geef me één goede reden en ik laat je met rust.’

– ‘Omdat ik geen interesse heb in jou, omdat ik getrouwd ben, omdat je me nu al veel te lang ophoudt op een bijzonder vervelende manier. Kijk aan, geef ik je zomaar twee bonusredenen erbij ook nog. En nu moet ik weg.’

‘Ik vind het jammer dat je dit gesprek vervelend vindt. Ik vind dit een leuk gesprek. Ik begrijp dat je nu weg wilt, maar wil je dan op zijn minst nadenken of je wat met me wilt drinken? Ik werk in hetzelfde gebouw op de vierde verdieping. Ik zit in kamer 4.2. Op welke verdieping zit jij?’

– ‘Fijne dag, Agostino.’

‘Nee, wacht, zul je erover nadenken wat te gaan drinken? Dan laat ik je gaan. Als je belooft dat je het zult overwegen.’

– ‘Dat is goed, ik zal erover nadenken.’ De vrouw loopt weg richting de trappen, zodat Agostino niet ziet naar welke verdieping ze gaat.

Agostino roep haar nog na: ‘te gek, ik zie je dan wel verschijnen. Vierde verdieping. Kamer 4.2!’

Hassnae Bouazza is schrijver en journalist, was eindredacteur van en regisseerde Femke Halsema’s serie Seks en de Zonde, schreef een boek over Arabieren, Arabieren Kijken. En ze heeft haar eigen hedonistische site, Aicha Qandisha.

Hassnae Bouazza, 15.07.2018 @ 11:43

[Home]
 

1 Reactie

op 15 07 2018 at 11:44 schreef Peter:

Reageren? Leesfrontaalnaakt@gmail.com.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN SEPTEMBER

O Steekhoudende argumenten in je broekje

O Hoop en uitsluiting

O Dilan Yesilgöz criminaliseert de watermeloen

O Sven Kockelmann, kwispelhondje van Wilders

O Welkom in Wildersstan!

O Toet-toet, boing-boing

O Domrechts wil het weer over ras hebben

O Baren voor Pieter

O Terrorisme verheerlijken

O Aan Links heb je ook niks

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS